Man försover sig....

Alla försover sig ibland och ett av mina ex  hade en inre craving att han absolut måste sätta sig på toa med tidningen innan han kunde åka till jobb – det spelade ingen roll hur försenad han var och att patienterna fick vänta.

Somliga gör det till en stor grej att skita, helt enkelt.

Jag har inga direkta morgonrutiner.. mer än kaffe eller te… i perioder har det varit det ena och sen det andra.  Förr när jag vara anställd och hade mer tidspress så duschade jag på 2 minuter.. duschen är helig och ungefär som exets toabesök  men tog inte lika lång tid..… och sen tog jag kaffemuggen med i bilen.

Jag sminkade mig som hastigast på toa när jag kom fram och så var jag redo att möta dagen

Jag är den som inte brukar komma försent.

Jag tycker helt enkelt det är bristande respekt att slösa med andras tid.

 

Jag minns som barn att pappa ALLTID var tvungen att dricka en kopp kaffe oavsett hur sen han var.

Mamma brukade komma försent  och hon brydde sig inte speciellt men  med tiden blev hon bättre på att passa tider

Maken har också skärpt till sig.  Numera har han möten inbokade varenda dag och det går inte an att komma försent… men förr var han en tidsoptimist som man så snällt kallar problemet… för det handlar ju bara om att man har usel framförhållning och en oförmåga att planera sin tid.

Det fanns en tid när jag ställde klockan en timme innan jag behövde stiga upp.. bara för att det var så skönt att somna om !  Sådär gör jag inte nu.  Nu för tiden ringer klockan när det är dags att kliva upp och jag stiger  upp direkt  utan åthävor !

Tur att man bli bättre på somligt med åren och inte bara tvärtom !!

Har du någon  rutin som du inte kan skippa oavsett hur sen du är ?

💖

Kram & kärlek

OBS... Kia, du skrev fel emailadress i din gästblogg

Snälla meddela din rätta adress  i en kommentar !!

1 Skorpan:

skriven

Tror faktiskt inte att det inte finns nån rutin jag inte skulle kunna skippa, om det riktigt kniper ;). Äter frukost varje morgon, det gör jag, annars skulle jag inte orka trampa till jobbet. Kaffe vill jag ha varje morgon,men det kan jag dricka lite senare. Försöker komma i tid o har jag ett möte med nån okänd, klart jag är i tid...

Lördag o äntligen en bättre natt. Stressen kanske lite lättar nu då jag vet att jag får en efterföljare, som jag desdutom själv föreslagit ;). Eller så lättar den inte...

Idag ska det trampas land o rike runt, lokalt, för att hitta en eventuell bil. Får hoppas att det inte ligger alltför långt borta i tiden, att jag hittar den. Finns förstås en risk att nån annan köper den framför näsan på mig, men då är det ju så, jag har ju min tidtabell ;).

Kanske nåt trevligt sker idag, råkar på trevligt folk att prata med, eller nåt!?
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

2 Lenafena:

skriven

Håller med om att det är bristande respekt för andra att komma för sent. Jag håller tiden själv och väntar en kvart om jag har bestämt något möte. Om personen jag skall träffa inte ringer och säger att han/hon blivit försenad går jag. Men det brukar ytterst sällan hända, folk jag känner respekterar överenskommelser. Min exman kom alltid försent, gjorde storstilad entré och kvinnorna nästan dånade. Åhh vilken vacker man... vilken tur du har haft.., ingen sa någonsin vilken tur han hade haft som träffade mig...

3 Carin:

skriven

God morgon!
Ja, kaffet kan (bör) jag likaväl vara utan men det har blivit till en grej att förbereda maskinen kvällen innan så man får komma ner på morgonen för att mötas av doften av nybryggt kaffe. Mumma!
Borsta tänderna... spelar ingen roll, inget tuggummi kan hjälpa i världen om jag inte får borsta tänderna... Min kollega sa nu på morgonen just det som får mig att vrida mig som att ha ätit citron ”Äh, det blev så stressigt så jag glömde bort att borsta tänderna”.
Och deo, jävlar vad viktigt det är (tydligen..).

Min grundplan av dagen gick inte alls som jag tänkt mig och jag får snällt stanna hemma och invänta besök själv istället. Universum har slutat kasta brödsmulor på mig och istället hivat stora jävla linpor på mig för att jag ska förstå att jag ska hålla mig hemma med omnejd idag.. och Kingen sitter runt min handled efter en paus från varandra. Så något är det..
Godmorgon igen och kram 💕🍀💕😁🍀

Svar: Jag dricker ju bara snabbkaffe.. lite enklare procedur ! Bra att du kan lyssna in nu... kram :)
Esmaralda

4 Jeanette:

skriven

Är jag sen då far jag. Jag är sån som måste vara i tid. Jag väntar hellre på plats än att någon måste vänta på mig.

I vanliga fall om jag ska iväg på morgonen måste jag fika och sen gå på toa innan jag far iväg. 😂🤪

5 Mikael:

skriven

Jag har nog någon rutin som jag inte hoppar över men det beror nog på vilket jobb eller så jag har, sista 2 åren har gått till att komma i tid till nästa uppdrag flickvän eller så.... så har inte haft någon daglig tid att passa på ett bra tag så är svårt försova sig då :)

Att komma i tid är betyder olika saker i olika kulturer, vill man göra någon upprörd i Brasilien så ska man dyka upp på uttalad tid och inte som brukligt 2 timmar senare :)


Kram
Mikael

6 Helena Ir:

skriven

Det är inte många gånger jag försovit mig..men de gånger jag gjort,så var det nog rätt viktigt att fixa till ansiktet innan jag åkte iväg...

Äldsta barnens pappa..hade väldigt svårt att passa tider..1,5 timme försent var inget konstigt när man sagt en tid. Däremot tror jag att han skötte sina arbetstider. Fruktansvärt frustrerande att ha med sådana människor att göra..tror han hade det med sig hemifrån..Jag som kom från ett hem där man var mer än ute i god tid..
Precis som dig så tycker jag det är en brist på respekt att inte komma i tid!!

Dagen börjar med ett träningspass..och kanske trevliga samtal..

Ha det så bra med gästerna dina!
Ta inte ut dig för mycket..din kropp är under läkning!

Kram :)

7 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Kaffet är ett måste på morgonen...jag är en som måste vara ute i god tid men försovit sig har man gjort i ungdomens tid ...men inte så man kommit försent ;-)

Vilken magisk kväll ni hade på strandhugget .
Så roligt med pigg mamma ...njut !
Så synd att MG missade taxfröken...men det blir säkert fler tillfällen för den stilige herren. Jösses Så fort tiden går snart 7 år ...

Så roligt med flickvän för sonen .
Spännande !
Ha en underbar Lördag
Ta hand om dig <3

Kram Anki med flock

8 Catte:

skriven

Såg precis att en lägenhet jag har intresserad av i våras och såldes i mars är ute till försäljning igen. Känner mig rätt sugen på den igen och ska nog gå på visningen. :)

Undrar varför den är till salu igen. Om det är en slump och att köparen inte trivdes och att det är någon 'normal' anledning? 'Spökar' det? Dåliga grannar? Dålig förening (bostadsrätt)?
Lite känslig för sånt eftersom jag bott så länge i min nuvarande lägenhet och vill att det ska vara lugnt och harmoniskt där jag ska bygga mitt nya hem som jag ska trivas i.

Om jag skulle gå in och bjuda på den och få den, kan du se mig trivas där?

Kram Catte

9 Mimmi:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag är sådan där människa som inte funkar utan frukost! Eller mat över huvudtaget. Kan själv tycka det är lite besvärligt ibland. Nivåerna i hjärnan sjunker på en gång, jag börjar tänka negativa tankar och blir irriterad och deppig. Men så fort jag äter blir jag glad igen. En kopp kaffe + frukost är min start på dagen, därför behöver jag alltid ställa klockan 1-2 timmar innan det är dags att bege sig.

Esmaralda,
Ser det ut som om barnen kommer att börja ny förskola i den där andra staden? Om det ser ut att bli en flytt dit? Eller ser det ut som om
dem går kvar här i stan?
Kram

Svar: Jag ser att det kommer en flytt.. men inte riktigt när.. kram
Esmaralda

10 Mimmi:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut som om barnen kommer att börja förskola i den andra staden jag tidigare bott i?
Kram

11 Anonym:

skriven

Är det ok att säga till Helena att det känns så negativt att hon hela tiden ska påtala att hon inte är pigg kanske inte ska med.
Allt man föreslår.
Tänkte skriva men stanna hemma så gör vi andra något istället.
Eva tror jag tycker situationen blir jobbig. Men tror att hon förstår mig att jag blir lite less av detta? Jag är inte heller pigg men behöver inte skriva det i varje mening.
Kram

Svar: Helena menar inte som det låter.. prata med henne men på ett "snyggt" sätt... kram
Esmaralda

12 Ledsen:

skriven

Gomorron!
Sitter med klump i magen och är ledsen men så kom jag att tänka på dig.
Du som hjälpt mig så mycket ❤
En kollega betett sig mycket illa mot många oskyldiga inklusive mig blivit anställd igen.
Ingen förstår hur detta gått till men tidigare chef måste ha ljugit om hennes referenser för att bli av med henne och den som anställde henne nu är ny och kände inte till henne.
Hon har redan börjat så smått med gamla vanor och oron är stor hos många.
Jag kommer att behöva arbeta med henne ca en gång i månaden men jag vet inte hur jag ska orka det.
Hon har ljugit ihop hemska saker om mig tidigare och då jobbade vi inte ens ihop.
Hoppas att chefen ändrar hennes schema men vågar inte lita på det så då blir alternativet att byta jobb vilket jag ju inte vill egentligen.
Oj detta blev långt.
Kan du se något om hur detta kommer att bli?
Det tar upp mycket av min tid att oroa mig över detta när jag borde njuta av livet som ju är så skört och kort.
Många kramar ❤

Svar: Ni behöver gå samman och prata med chefen.. som sedan bör prata med tjejen i fråga... att försöka tiga ihjäl löser inga problem... kram :)
Esmaralda

13 Michaela:

skriven

Upp och sminkar mig och klär på mig. Äter. Borstar tänderna och iväg. Försover mig i princip aldrig.

Usch vilken pissdag igår. Mycket på jobbet varav en tjej som försökte ta sitt liv. Jag kom in och hittade henne med BHn hårt åtdragen runt halsen. Hann som tur var klippa upp och hon klarade sig. Aldrig kul med sådana situationer även om man jobbat i 15 år. Sen tjafs med mamma där det slutade med att vi båda grät över all skit vi gått igenom senaste åren. Vi vill bara få medvind nån gång för det är vi båda värda.
Sovit som en kratta och känner av lite ångest igen som jag gör när det är mycket som händer. Hoppas att det blåser över.

Vad fina ni alla var från torsdagens middag! Stackars MG som missade sin tjej. Ha en fin lördag. Sista sommardagen. Kram!

Svar: Ja, det är ett tufft arbete du har... men du är så himla bra på det... väldigt bra i ditt möte med människor... ångesten blåser över, du vet hur du ska hantera den.. kram :)
Esmaralda

14 Jennien:

skriven

Hej Es,

Det är aldrig kul att försova sig. Tur att det sällan händer. Har inga speciella rutiner utan händer det så går det fort att komma iväg.

Ser du något kring min ekonomi. Bör jag hålla i slantarna lite extra? Ska jag vänta med några inköp jag tänkt 🍀

Kram
Jennie

Svar: Ja, håll i pengarna lite extra under den här perioden.. kram :)
Esmaralda

15 HuldaMaräng:

skriven

Godmorgon!
Jag måste ha kaffe och måla ögonen på morgonen! Jag är nästan aldrig sen, för det är ju bara att kliva upp när klockan ringer. Förr var jag ofta sen, men tyckte inte om att folk öppet talade om mig som hon som alltid är sen, så jag ändrade på det.
Nu har jag en fråga, det har blivit ett knas med min kurs.. Kan du se om jag kan börja plugga på måndag??
Stor kram, ha en fin dag!!

Svar: Ja, att vara sen eller inte är ett val ! Känns oroligt kring kursen men god chans att du kommer gå den som det är tänkt :) kram
Esmaralda

16 Zuzeee:

skriven

Hej

Kan du se att jag bör på någon smittsam sjukdom?
Lite rädd att jag gör det o råkat smitta någon :/

Kram

17 Dunegull:

skriven

Nu har jag lämnat bolaget helt och vi fick en trevlig kväll igår. Är detta startskottet för mig nu? Kommer det in mer positiva saker? Kram

Svar: Absolut, positivt kommer... gör bra val.. kram :)
Esmaralda

18 Jossan :

skriven

Jag har sovit så bra inatt men är ändå trött.

Igår tvättade jag, gjorde lemoncurd och baka bullar. Jag skulle städar men jag orkade inte. Får ta tag i det i nästa vecka.

Idag ska jag först träna sen är det dags för kräftskiva med släkten. Det ska bli trevligt :)

På söndag är det dags att ta tag i vikten igen. Jag kan inte hålla på såhär. Skärpning på mig nu. Så efter söndag ingen skräpmat.

Imorgon ska jag försöka planera inför de kommande veckorna och inför öppethus.

Tänk om han den rätte är elevens farbror. Så sjukt det hade varit för då hade min magkänsla stämt. Vi får väl se om han kommer på öppethus 😂

Måndag blir det lång dag med föräldramöte.

Nä dags att fixa massa innan jag ska åka till träningen om 1h typ.

Kram

Svar: Vad roligt med kräftskiva ! Kram :)
Esmaralda

19 Zita :

skriven

Hej! Esmaralda tror du jag får en bra jobb helg/ vecka! ?
Kram😃☀️

Svar: Ja, det tror jag du får, ha positivt fokus så hjälper du själv till... kram :)
Esmaralda

20 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag titta på en intressent film på netflix som heter flatliners... som fem personer som själv ska blir läkare även dom bestämma sig utforska livet efter döden.

Så dom ska somna in och uppleve saker efteråt dom kommer tillbaka så händer sjuka saker som gav dom har skyldighet och såna att få synder.

Vet inte om du har sett den men jag undrar om vi gör såna i verkligheten så kommer der var farligt och påverkar oss.

Att åka i den resa på den livet efter döden sen ska återuppleva personen och börja ser saker som inte finns.

Vet inte om det kan påverkar såhär.

Jag tänker ju det är intressent film som kanske kan var en tips och intressent att diskutera?

Är såna kan gör i verkligheten?

Ha det bra

Svar: Den filmen har jag sett ! Skulle man göra så i verkligheten hade det inte blivit bra... kram
Esmaralda

21 Solstjärnan :

skriven

Hej 😊

Tur är att jag inte försovit mig på år och dagar.
Ja vilken rutin som jag inte vill skippa,duschen är en sån rutin,en 2 min dusch är redan tillräcklig vid brådska.Magen fungerar rutinmässigt på morgonen så det är den andra.
Frukosten kan man snabbt slänga i väskan och fixa sig kan man göra på jobbtoan .
Tur är att jag inte behöver kaffe eller te på morgonkvisten utan tar min kopp någon gång under dagen.😊

Nu känns det så otroligt motigt på jobbet,känner att jag helt tappat motivationen..
Söker ju jobb och kurser / skolningar och hoppas innerligt att arbetsbytet är bakom hörnet..
Vill lämna mitt nuvarande jobb o påbörja det nya innan min motivation blir ännu mindre( undrar om den kan minska så mycket mer..)🙄
Såg en kurs som jag ska försöka på men den börjar redan inkommande veckas torsdag så problemet kan vara att jag ej får ledigt från mitt jobb.
Men ska försöka. För jag måste få ändring i vardagen angående arbetet..

Ha en fin lördag!😊

Es,glöm inte att ta tillräckligt med tid till återhämtning så du inte tröttar ut dig.🌺

Kram Solstjärnan ⭐


Svar: Tack snälla... ja jag tar det mer lugnt än jag brukar... orkar liksom inte mer än jag orkar..... och det försöker jag acceptera.. kram :)
Esmaralda

22 Mimis:

skriven

Hej!

Jag måste ta mig tid att dricka kaffe på morgon hur sen jag än är.

Snart är höst här kommer den med någonting positivet??

Kram

Svar: Ja, gör upp bra planer så hjälper du det positiva på traven.. kram :)
Esmaralda

23 Brittis:

skriven

Hej!
Usch hela dagen är förstörd om man har försovit sig.

Kommer min förra hyresvärd sluta att bråka snart?
Mina barn håller på att knäckas totalt.
Kram

24 Lotta:

skriven

Jag vill ha en kopp kaffe på morgonen, annars kan jag bli lite ilsken 😂.

På tal om att försova sig. Det får ju inte hända när sonen ska iväg på resa nu i veckan. Kommer allt gå bra????? 😱

Svar: Jadå, allt kommer gå bra... kram :)
Esmaralda

25 Camilla:

skriven

Alltså nog måste jag ju ALLTID hinna titta i Facebook hur bråttom det än är..haha
KRAMAR!!!

Svar: :) Kram :)
Esmaralda

26 CA:

skriven

Hej
När jag var ung gick jag upp typ 10-15 minuter före bussen gick eller jag var tvungen och iväg och se var jag klar och alltid framme på rätt tid. Men åt inte frukost.
Idag behöver jag lite mer tid på mig på morgonen och är framme vid busshållplatsen cirka 55 minuter efter att jag klivit upp och har då också ätit frukost.
Japp det är tur att man förändrar sina vanor.
Trevlig helg
Kram

27 Mumib:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag är ganska långsam av mig om jag ska vara ärlig!
Önskar att jag var sådan okomplicerad som hoppar in snabbt i duschen och sminkar mig på jobbet.
Men sminkningen tar jag ganska ordentligt på morgonen lägger tid på ca 15-20 min.
Jag är en sådan som inte kommer sent men som ofta/ibland är på pricken. Men jag håller med om att det är respektlöst att slösa med andras tid. Jag gillar inte att vara sen. Ibland går det liksom inte riktigt enligt tiden och jag kommer på pricken.

Ser det ut som om utvecklingen mellan oss kan utvecklas att vi provar på och blir sambo? Ser du oss bo ihop?
Kram

28 MissMilla:

skriven

Hej, jag försöker passa tider osv. Har nog inget sådant.
Idag gifter sig min fd kollega. Han och jag hängde mkt ett tag o pratade djupt o nära. Då sa han att han inte älskade henne utan bara trodde att han tyckte om henne på ngt sätt. De verkar rädda för att vara ensamma båda två. Han tycker det är skönt att bli uppassad. Och så far han ut mot henne o då blir hon rädd. Har jag fel i mitt tänk? Blir de lyckliga o kommer det att hålla?

Svar: De kommer i alla fall att försöka... de vill att det ska funka.. kram
Esmaralda

29 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Bad en vän om hjälp men fick aldrig något svar och har inte hört något mer från den personen igen... tog hen illa vid sig? Eller vad hände?

Svar: Verkar som om den här personen har lite egna bekymmer just nu.. kram
Esmaralda

30 Mojgan:

skriven

Hej Ez!
Kommer jag att få jobbet på Apoteket i Stenhagen? Kram Mojgan

Svar: Chansen är runt 70 %... kram
Esmaralda

31 <3:

skriven

Rolig blogg :)
Godmorgon 😊

Förväntar sig han nånting den 6:e? Jag har iiiinga idéer på vad jag kan göra! 😳

32 EPM :

skriven

Kaffe är viktigt men är jag sen så tar jag koppen på jobbet istället.
Hur sen jag än är så tar jag på läppstift. Kanske inte sminkar mig alls för övrigt men just det tar jag. Riktigt rött på munnen och så duttar jag försiktigt på kinderna, som nån quickfix för att se vaken ut😊
Jag erkänner dock att jag är en snoozare... kan snooza hur många gånger som helst.

Jaha, idag är det lördag. Ska inte göra många knop alls idag bara vara. Mysa med kidsen och lösa korsord.
Drömmer om kärlek men märker att jag drar mig undan när nån visar intresse, vet inte varför... 😔

Kram

Svar: Låter som en slapp och härlig lördag för dig... Du drar dig undan eftersom du inte är riktigt redo... kram
Esmaralda

33 En Ängel med stort hjärta:

skriven

Kära Es! Jag skrev en fråga till dig ang vår flygresa vi kom precis då gaten stängt!vi fick köra hem igen från Göteborg. Var det ett tecken på att vi inte skulle resa? Nu försöker vi boka ett annat flyg dit men undrar om du kan svara snabbt förlåt är det inte meningen vill jag inte resa! O vi förlorar alla pengarna. O varför blev d så här?
Hoppas du kan svara snabbt Kramisar i massor💜✊

Svar: Universum varnar inte för att resa.. det handlar inte om ett budskap ni fått om olycka... bara vanligt otur det som hänt.. kram
Esmaralda

34 Alie:

skriven

Min kopp kaffe kan jag inte vara utan.. den är min kick start på dagen, oavsett när jag ska upp. Ska jag med flyget upp i ottan, så måste jag ha en liten kopp innan jag lämnar boet.
Däremot OM jag skulle försova mig, gäller inte denna kopp.
Jag försovit mig ytterst sällan och är alltid i tid eller för tidig.
Att komma försent är brist på respekt för den andra, punkt!!
Det är intressant det där med vanor och morgonrutiner. Jag för nog nästan exakt lika dant varje morgon om jag ska till jobb, samma mönster..
Förr, när jag promenerade till jobb kunde man möta samma person i motsatt riktning nästa
precis på samma plats som morgonen innan, alltid.. komiskt det där med våra rutiner.

Es: tänker han något speciellt när jag nu hört av mig.., förvånad?, glad? Nyfiken?
Kram :) ☀️

Svar: Ja, rutinerna är olika men alla har vi dem.. på ett eller annat sätt. Jag tror han blev lite nyfiken.. kram
Esmaralda

35 LottaS:

skriven

Ofta lite sen fast jag försöker, men drabbar mest mig själv i form av stress - fast stressirritation drabbar nog andra mer än nödvändigt...
Kommer jag någonsin att besöka USA?

Svar: Javisst gör du det ! Kram
Esmaralda

36 Å M K:

skriven

Hej,
Kommer hans humör bli bättre?
Slutat med ölen på helgerna och det är kanon. En månad nu 👍🏼
Men som sagt det märks på humöret 🙈
Han har svårt att prata om det också...
Kram ❤️

Svar: Nja. humör kommer han alltid att ha... kram :)
Esmaralda

37 <3:

skriven

Förlåt för dubbelfråga, men vad behöver F för sin rygg.. är den så pass illa? Träning operation? ❤️

Svar: F ska lyssna på läkarens rekommendationer och följa dem.. kram :)
Esmaralda

38 Dalkulla :

skriven

Minns hur jag var när jag flyttat hemifrån, fått en lgh inne i stan. Jag kunde sova in i det sista innan jag med jackan på halva armen och kaffemuggen i den andra och sedan beger mig till jobbet som var kort gångavstånd. Så där gjorde jag den första tiden men, sedan skärpte jag till mig och såg till så det blev ordning på det där sista-minuten-uppstigning-ger-sig-väg-till-jobbet.

Att jag gjorde på det viset var att jag nyss fyllda arton steg upp 04.40 noga räknat varje morgon (bodde hemma då ute på landet) bussen gick prick en timme senare. Under många år var dessa rutiner densamma, tidiga morgnar. Usch för kalla vintermorgnar, då snön yrde längs husknuten, och den okristliga tid att stiga upp som var då.

Det var då, nu är nu, och mina rutiner när jag vaknar (jobbar inte längre) är att min lilla katt får mat först, hon jamar tills denna mat landar på hennes matskål. Sedan sätts kaffevattnet på och smörgåsen fixas till. Ungefär så ser min morgon ut.

Några konstigheter har jag aldrig haft. Har också alltid passat den tid jag haft framför mig, aldrig i hela mitt liv har jag kommit försent. Tid för mig är att vara just i tid, trots att jag avskyr allt vad passa tid är.

Kram

Svar: Ja, hua för tidiga mornar med snöyra och kyla ! Nu har du goa mornar.. härligt ! Kram :)
Esmaralda

39 Misstjejen:

skriven

Hej

Kul att jag känna av tacksamhet för föreläsningar av F kvinna som representerar men jag vet inte vem jag kan säger tackar till...

Till mig själv eller någon annan... eller ska jag tacka änglar eller tacka universum. Som lyssna på mig.

Ha det bra

Svar: Tacka de som du känner som skapar möjligheter.. kram :)
Esmaralda

40 Lo:

skriven

Hej Esmaralda.

Vad har han för känslor för mig?
Har han berättat om det här än till hans familj eller närstående än? Har han sagt något om det än till hans familj?
Finns känslor / intresse?
Kram

41 Jennien:

skriven

Hej Es,

Tack för svaret ang ekonomin.
Är det något jag kan förhindra?

Blir nojig att det är ngt fel på bilen eller något annat som
kommer att svida.
Jag vill lägga pengar på möbler så att jag kan få ordning på barnens rum 😊

Kram
Jennie

42 Lie:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser den relationen fortfarande viktig it för honom?
Verkar hans tankar vara att fortsätta där? Kommer fortsätta där?
Kram

43 Skorpan:

skriven

Har lite lust att ge upp bilsökandet. Ser du mig faktiskt med "ny" bil snart Es?
Kram Skorpan

Svar: Ta en paus... du kan behöva landa lite... jag ser dig med ny bil men du ska inte stressa fram det hela.. kram
Esmaralda

44 Mi:

skriven

Hej Esmaralda.

Förut så såg du att barnet skulle gå i förskola i min hemstad och så blev det. Han har gått här nu en bra tid.

Nu undrar jag om det ser ut som om barnen kommer att börja förskola i den andra staden jag bodde i innan?
Blir det ett liv där och förskola där för barnen och allt?
Ser det så ut?
Kram

45 Barbie :

skriven

Hej goda E!

Jag är förvirrad sp frustrerad varför är det så komplicerat? Vad ska jag göra jag vill ha det med honom men jag vill ha honom men kan inte ta honom kan du se om han verkligen gillar mig?

46 Vb:

skriven

Kommer vi att ses igen?

47 Cecilia:

skriven

Roligt att dagens blogg handlar om att försvova sig när jag vaknar upp 11.20 vilket inte har hänt på huuuur länge som helst. Nu försov jag mig inte, men det var längesen jag sov till lunch dags. Förut var håret en prioritet (extremt ytligt jag vet) och jag kunde inte lämna huset förrän det var plattat, men nu har jag lärt mig att en hästsvans duger.

Har fått en släng förkylning, antar att man inte kan förvänta sig något annat när mottagningen är som en förskola då man träffar massa nya folk. Har preppat med ingefära shots i kylen så jag hoppas att det gör sitt jobb.

På måndag börjar det på riktigt. Är lite stressad över att jag skippade så många introföreläsningar, men får skylla mig själv. Är hur som helst väldigt pepp på en ny start. Vad verkar folk tycka om mig generellt? Vad ska jag tänka på för att få närmare vänner? Kramar

Svar: Det kommer gå fint.. och bara genom att du är dig själv får du nya vänner... ta initiativ, man gillar ju dig :) Kram
Esmaralda

48 Vv:

skriven

Hej E!

Kan du möjligtvis se om hur jag ska tänka om hans o min situation är han så intresserad som han låter ?

49 <3:

skriven

Hej kära Esmeralda, jag tror det är kvinnan som iaktar mig på kvällarna.
Vad vill hon är hon farlig ?
Jag tycker det börjar bli obehagligt.
Kram

Svar: Jag ser ingen runt dig som är fysiskt farlig för dig, kram
Esmaralda

50 Anna E:

skriven

Ser du intresse för vem? Om det var innan eller i samband med att det blev slut 1,5 år sedan? Vad tänker han kring mig/oss nu? Håller ju också på att flytta.

51 En Ängel med stort hjärta:

skriven

Tack snälla Es för svar vi har lyckats bok stolar från en annan stad dit mindre plan o jag med min cellskräck Vill du skicka lite tur till mig så jag fixar detta Bamsekram👼💜💚💛💟

52 AMS:

skriven

Hej

Jag undrar om någon lagt en förbannelse på mig? Känns som om jag suttit fast i flera år och som om jag inte kommer vidare i relationer mm.
Tacksam för svar!

Svar: Någon förbannelse finns inte.. försök jobba upp ett lite starkare driv själv... kram :)
Esmaralda

53 MuminN:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser du oss bo ihop?
Kram

54 AnnaK:

skriven

En liten fråga.....har han tänkt nåt på kramen? Vet inte på vems initiativ den blev så lång. Gjorde jag bort mig?

Kram 🤗

55 Ghostwriter:

skriven

Jag är en sån där tidoptimist, fast ändå gillar jag inte att "kalla mig det" för jag är ju medveten om tiden hela "tiden". Jag är däremot sådan som har pga min sjukdom sovproblem och jag försover mig för att jag inte hör alarmen trots flera på rad och trots högsta ljudet. Däremot har jag oftast lyckas hålla tiden ändå, men det går också i perioder. Ibland mår jag så dåligt på morgonen att stressen får mig gå att inte klara av att komma iväg alls. Sen har jag ju inte bara mig själv att prioritera på morgonen, så det är mycket att göra innan jobb/möten.

Däremot försöker jag att hitta små lösningar så att det ordnar sig till det bättre.

Jag tycker inte heller det är respekt att komma försent. Men om man gör det ska man inte kasta världens skit över sig heller, för det har jag gjort och det har fått min presentationsångest att bli värre.






Stor kram :)



Svar: Typ alla kommer ju försent nångång... ingenting märkligt alls.. men om det konstant upprepar sig och samma människor får vänta.. då kanske man ska tänka till... kram :)
Esmaralda

56 Therese C:

skriven

Hej Es!
Jag försover mig aldrig. Jag är så rädd för att försova mig så om jag har en tid att passa tidigt på morgonen så blir jag så stressad att jag inte kan somna alls och när jag legat och roterat i sängen fram till tre fyra på morgonen så orkar jag inte längre utan går upp.

Vad kul det var att dansa i torsdags kväll 🙂. Jag kände mig jätteförtjust när jag gick därifrån. Jag gillar när jag kan kombinera två intressen och det här var en sådan typ av dansform. Jag gillar ju styrketräning och jag gillar alla möjliga estetiska uttrycksformer typ måleri, skrivande, teater och så vidare och nu hittade jag något där man kombinerar styrketräning med dans. Med en dansform som jag kände ligger närmare teatern än de former jag provat tidigare.
Väldigt kul 👍😀.

Jag funderar på om min nya kanin Gösta hör dåligt eller kanske till och med är döv. Jag tycker att han reagerar så långsamt när man kommer med maten. Lilo sitter ju redan vid grinden och väntar när jag kommer ut för hon hör redan när jag öppnar ytterdörren. Men Gösta får jag ropa och ropa på och antingen sover han djupt inne i sin låda eller så orkar han inte bry sig om att komma men båda de förklaringarna låter osannolika när det gäller en kanin. Så därför undrar jag om han inte hör dåligt.

Kram Therese C

Svar: Vad roligt ed dansen ! Ja, det kan vara så att Gösta hör dåligt... kram
Esmaralda

57 Lotta S:

skriven

Oj, förvånad! Blir det en resa till USA kopplad till min mans jobb, eget jobb eller endast nöje?

58 Mia:

skriven

Ser du om det finns någon förändring i min arbetssituation under det närmaste året? Blir det bättre på min arbetsplats eller byter jag jobb?

Svar: De ser ut som om du kommer byta jobb.. kram
Esmaralda

59 A:

skriven

Hej Es

Kommer hösten med något nytt spännande?
Kram

Svar: Ja bra ting kommer... kram
Esmaralda

60 Bumble bee:

skriven

Kära Es!
Försova sig är aldrig kul! Jag ställer klockan på två olika tider och med snozze så jag verkligen ska vakna då jag inte är en morgon människa. Jag brukar oftast gå upp efter första larmet har gått då jag är så toanödig att det nästan rinner ut genom öronen och jag kollar då på klockan så inte larmet ska tjuta. Är jag i närheten av första tiden stänger ja av larmen och går verkligen upp annars går jag och lägger mig igen. Oftast tar jag med mobilen till toan för att läsa dagens blogg samtidigt eller kollar facebook så ja inte somnar på toan. 😂🙈 Som sagt inte så morgontrött.

Idag blir de kalas för älskade mamma som fyllde år i början av veckan och sedan njuta av den fina dagen.

En undran Es, ser du om det dröjer länge till innan lycka och glädje kommer till mig? Har jag mycket kvar att kämpa innan min soulmate dyker upp? Tusen tack för svar! Kram 🐝

Svar: Ha ett riktigt fin kalas :) Din soulmate bör närma sig... kram :)
Esmaralda

61 Tjejgumman:

skriven

Morgonrutinerna här: Stapplar ut i köket, sätter på radion och ger sambon mat. Hon har då skällt på mig sedan jag stack fötterna utanför täcket...
Sen toan för mig, och nu verkar jag bli tvungen att införa en ny rutin – kolla mattan i tvättstugan. Sambon har plötsligt börjat bajsa där. Hänt 5 ggr på mindre än 2 veckor nu. Tidigare kanske 1g/år. Vad har hon för problem? (Inte diarré, helt normalt) Vad vill hon säga mig? Hon får gå ut precis innan jag lägger mig, ofta vid midnatt. När jag är vaken kan hon tydligt tala om när hon vill gå ut. Esmaralda kan du känna av något budskap från henne?
Kram 🐕

Svar: Jag kan inte se riktigt vad det handlar om - har du ändrat någon rutin för henne ? Det är något hon inte tycker om och protesterar mot... kram :)
Esmaralda

62 Elsa:

skriven

Hej Es!

För mig är det viktigt med kaffe eller te på morgonen. Utan det är hela morgonen förstörd.

Börjar en nedgång i samhällsekonomin närma sig? Kram

Svar: Det kommer... kanske inte riktigt än.. kram
Esmaralda

63 Boudica:

skriven

Denna trötthet fortsätter och jag blir tokig! Känner mig som en livs levande zombie! XD

Är sällan sen även om jag föredrar att vara på plats strax innan, tål inte att vänta, men gillar inte heller att vara sen. Till jobbet kommer jag 2-4 minuter innan vi börjar medan andra kommer i tid för att hinna äta frukost i lugn och ro. Jag äter inte frukost men en kaffe på morgon missar jag inte! Jag kan snooza ibland men jag är sån som har 45 minuter på mig innan jag måste gå, men det är sista kvarten som jag förbereder mig för att gå, resten tar jag lugnt med kaffet ;)
Ska jag till något nytt ställe, sm jag inte varit på tidigare så ser jag till att ta mig lite extra tid. Då jag vet att mitt lokalsinne är intet existerande och lätt kan vira bort mig!

Ska försöka vila mig lite nu, men en fråga som lite uppmuntran denna dag.
Du såg tidigare en kommande fest, finns chansen att det händer något mellan mig och lagergrabben då, du vet som lite pussar eller så ;)

KRAM!

64 Gabbe:

skriven

Hej Es

Hur kommer min framtida man se ut?
Kram

65 AnnaK:

skriven

Provar igen....Har han tänkt nåt på kramen? Gjorde jag bort mig? Vet inte om det var jag som drog ut på den eller om det var bådas "fel".

Kram 🤗

66 Tjejgumman:

skriven

Tack för svar om min kära sambo! 🐕 💩 #61
Jag har oxå känslan av att det är protestbajsande hon håller på med. Kan inte komma underfund med vad det kan vara frågan om. Vet inte med mig att jag ändrat några rutiner. Själv har jag känt mig väldigt trött och seg stor del av sommaren. Fast det är inte precis varken unikt eller nytt. 🥺
Finns det någon hundwispare i bloggfamiljen som kan känna in mer vad hon vill säga? Börjar bli skittrött på att tvätta matta var o varannan dag...

Tjejgumman med sambo ❤️🐕
[email protected]

67 d30:

skriven

Tidsoptimismen går i blodet här. Möten och viktiga punkter är jag bra att komma i tid men mindre dessa för sällskap.

Den här nye vännen, har han tänkt och/eller saknat mig denna vecka som vi inte setts?

68 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Ja inget blir väl bättre av att pressa fram det, så det är säkert bra att ta en paus i letandet o göra annat vad det nu sen är!?

Borta medt hela dagen idag, otroligt hur mycket tid ja kan få att gå i en bilaffär t om ;D. Jag är ett proffs på att gå i affärer, förutom datavaruaffärer, huga ;).

Ha en bra kväll, jag ska slå upp ett glas rött o kolla Netflix, det enda som syns på tv:n..
Kram Skorpan

69 AnnaK:

skriven

Provar en sista gång. Gjorde jag bort mig? Var det jag som höll kvar honom? Tyckte han på riktigt det var mysigt?

Kram 🤗

70 Anna E:

skriven

Ser du intresse för vem? Om det var innan eller i samband med att det blev slut 1,5 år sedan? Vad tänker han kring mig/oss nu? Håller ju också på att flytta.

71 Fanny2:

skriven

Jag klarar mig inte länge utan frukost och om jag känner mig minsta nödig så prioriterar jag magen... Min IBS tenderar att ställa till det rejält annars. Om det är jättebråttom brukar tandborstning och ansiktskräm vara prio. Brukar försöka planera in hårtvättar och sånt tidigare så att det aldrig ser fett ut. Det som har hjälpt mig mest med att ha framförhållning är att planera exakt när jag ska åka och vad jag behöver fixa kvällen innan. Här har vi en till "tidsoptimist" som har blivit lite bättre..

Glömde skriva: tack för svar sist. 💜 :) Hade aldrig trott att han tyckte att jag var så söt men det kanske förklarar varför han ville hjälpa oss. Det blir ett minne för livet och detsamma gäller den snygge tyske flygvärden... 😂

Måste bli bättre på att läsa bloggen, känner jag. Missar så mycket av att vara konstant trött.

Kram

72 Bellagio:

skriven

Snoozarmästare de lux är jag 😁. Veckor när jag har barnen hemma och jag planerar att börja 7, börjar larmet tjuta typ 06.10 men kliver inte upp förrän typ 06.30. Gör mig i ordning på tio minuter (ingen kaffe el frukost) och sen väcker jag barnen. Den stora kliver bara upp sen fixor hon själv och går sedan till skolan strax innan 08. Den lille klär jag på i sängen, sen toalett bestyr. Och vi tar oss till fritids strax innan 7, jag är på jobbet typ 07.15. Har ju fri starttid så behöver inte vara på plats förrän kanske 08, om ens det. Kan ju jobba hemifrån med, om inga möten är bokade.

Jag gillar rutiner och struktur, det är viktigt för den lille med. Denna v har det varit lite strul i skolan, utbrott osv. Jag har en känsla av att det kan bero på bristen av struktur varannan v, hos hans pappa. Vilket oxå medför sena kvällar. Kan det stämma? Hur mår min lille?


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: