Mina speciella dagar....

 
Strålningsenheten på sjukhuset eller ett Zoo ?
Tänkte först att alla djuren i träden är nog till för barnen men
jag har inte sett ett enda barn här.. 
 
Hursomhelst så är det inte dödens väntrum som man kan tro.
När vi väntar på vår tur så pratar vi glatt om ditten och datten.. delar våra cancerhistorier..  och alla andra historier....och det blir en hel del skratt !
 
 
 
Ut på stan för en kaffe händer rätt ofta... i sällskap eller på egen hand !
 
 
Onyttigt ? Yeah, you bet !!! 
Men ibland blir det så... och jag passerar Sofiagrillen mellan sjukhuset och hotellet och eftersom jag inte är nån frukostätare så är man rätt hungrig när klockan är 12-13 och då händer det att en  korv med bröd blir min lunch...
 
 
Och ibland blir det till Nova... köpcentrat... dit har jag varit med både mamma och Spanska Eva... och då äter jag indisk lammgryta.. en av mina favoriter...
 
 
När jag går till sjukhuset går jag till höger utanför hotellet och vill jag handla går jag till vänster... över en gångbro och lång därborta i fjärran där det skymtas byggnader finns ett Lidl.
Det blir en hel del promenerade varje dag !!
 
 
Ryska syster har ju besökt mig  - solen strålade och vi kunde sitta ute hela kvällen.. och hade så himla kul !!
Mamma har  besökt mig.. alla barn och barnbarn och spanska Eva har varit på besök !
 
 
Så här fint sken solen i förrgår när Spanska Eva var här... vi körde en sväng till ett Ica Maxi och jag handlade hem sånt där tungt som är jobbigt att släpa på.... vi åt  middag på stan och satt sen länge här på min terrass o fikade !
 
Och igår var vår Nettan här på besök.. och regnet typ pissade ner hela tiden !
 
 Skam den som ger sig... vi satt ute.... och Nettan hälsar  och skickar massa kramar !
 
 
Himlen molnade på sig och det kom regnsskurar men med vårt lilla tak klarade vi det bra i  alla fall...
 
 
Sen framåt 18 tiden  slog vi oss ner i  hotellets  glasveranda för varsin drink före maten !!
Och sen  var det grekiska biffar och mixa sin egen sallad ! Perfekt !
💖
 
Jag är blessed med så många goa och fina vänner... men fick säga stopp och belägg... jag vill ju ha besök när jag kommer hem också och den introverta delen av mig kände att nä go vänner, nu får det vara nog med besök på ett tag !
Och till helgen kommer ju maken och MG och stannar från fredag till söndag !
Och  därefter närmar det sig snabbt den 22:a och jag  är fördigbehandlad och åker hem !
 
Kram & kärlek
1 Tingeling :

skriven

Vilka fina vänner du har, och en härlig familj! Och det är bra att du kan skratta 🙂

Kommer min tid snart? Att jag hittar rätt i yrket, träffar min man, bo i ett litet radhus, ha en katt och leva ett familjeliv? Är det nära? Inom ett år?

Kram!

2 Lilla m:

skriven

Hej! Kommer det att lösa sig, det jag oroar mig över?

Kommer det att ordna sig?
Kram

3 Läroliv:

skriven

Måste kännas skönt att den här delen av behandlingen närmar sig sitt slut.

Har en fråga om OK. Äldsta barnbarnet har studerat på annan ort, men ska nu flytta tillbaka till hemorten med sin fru och fortsätta med vidare studier där. Det är bestämt att dom ska bo hos min dotter och svärson och det är ju roligt för dom förstås. Undrar om det kommer att fungera bra? Min svärson är inte elak, men är av Allt Ljus På Mig och skulle inte säga att han har en framtid inom yrke som diplomat.

Kram

Svar: Det kan faktiskt bli lite slitigt kring boendet...men det verkar som om de löser det allt eftersom.. kram :)
Esmaralda

4 <3:

skriven

Vad mysigt att MG kommer på fredag.
Vill mamma åka utomlands i höst?
Ser det ut att bli någon resa för mig i september?
Solen gör ju en så gott. Kan resan till L bli billigare? Blev lite besviken igår när jag såg att sista veckan var såld redan.
Kram

5 Skorpan:

skriven

Fint du har trots det du går igenom. Tuffa tider.. O vad är väl nu lite regn då en go kompis kommer på besök ;). Tiden går fort o snart får du ju åka hem.

Här var det skur på skur o jag blev dyblöt innan jag bestämde mig för att blåsa av färden o ta tåget. Borde ha hållit mig till Plan A o tagit hemmahållplatsen, men nej... Nåja, jag torkar väl ;).

Är så i valet o kvalet, ta jobbet eller inte. Många fördelar o sen sånt som är lika som på nuvarande jobbet, ingen dusch i egna utrymmen, måste annanstans o duscha som jag nu iofs gör också men inte hos andra s a s. Vill ju inte välja fel... Ack den som kunde spå framtiden ;)...

Nåja, hur som haver så tror jag ändå på att det nya jobbet är nära. Måste bara avsluta det gamla med äran i behåll, klarar jag av det så man kommer ihåg mig med "värme" Es?
Önskar alla en fin dag!
Kram Skorpan

6 Cecilia:

skriven

Heja dig! Vilka fina vänner du har och en fin familj. Det klart du vill ha besök när du kommer hem också, haha. Vad skönt att du blir färdigbehandlad nästa vecka.

Nästa vecka börja det. Det är lite mycket nu och det känns som att när den här delen är över så kommer jag bara att flyttas till en annan stress, eller kanske en roligare del. Tanken är ju att det ska vara kul med mottagning, men känner att jag behöver koppla av efter detta år, men samtidigt ser jag detta som ett nätverk med vänner och det vill jag ju inte gå miste om. Ser du något på den sociala fronten för mig, kommer jag att hitta min klick med vänner? Kommer killen också göra det? Blir omständligt, men spännande för oss båda! Kramar

7 Melina:

skriven

Hej Es. Jag har pratat ett tag med en kille som bor i Danmark, nästa månad kommer han och hälsar på mig för första gången. Kommer det ske något romantiskt, mys eller sex? Kram

8 Browallia:

skriven

Gläds åt att du har det så bra under de här veckorna du som strålas. :) Precis som du sa i början av sommaren så har jag umgåtts en hel del i sommar. I lördags kom sonen med sambo på oväntat besök som livade upp. :) önskar dig en fin onsdag. Kram

Svar: Härligt !! Ha du också en fin dag.. kram :)
Esmaralda

9 Kiara:

skriven

Heja Es! 🙌👏🏆 Måste kännas skönt att snart vara färdigbehandlad? Gör det ont under själva behandlingen?

Jag undrar om du ser om det blir vaginala förlossningar på alla mina barn? Är lite rädd för kejsarsnitt nämligen. Ser du även om jag kommer ta fostervattensprov på nån av dom? Tusen tack i förhand! Kram Kiara ❤

Svar: Nejdå, strålningen känns inte alls.. fast jag tänker på Tjernobyl hela tiden !! Det ser ut som om du kommer ha vaginala förlossningar.. kram :)
Esmaralda

10 💕 Zoey 💕:

skriven

God morgon Es!
Vad skönt att behandlingen snart är klar. Mysigt väntrum, för det var väl väntrum med alla djuren i träden? Såg ju ut som om de inte ens var inomhus. Men de är kanske det som behövs lite - mysigt väntrum när man är där på behandling. Inget kul ställe precis! Stort eloge till dig, Es, för ditt kämpande! ❤️

Två nyfikna frågor:
1. Kommer jag och min m2b bo i en gemensam lägenhet innan vi flyttar till hus eller kommer vi bo i våra egna lägenheter tills vi hittar huset som vi fastnar för?
2. Kommer jag någonsin flyga utomlands när jag är gravid?
Tack i förhand! Kram Zoey 💕

Svar: Ja, ett annorlunda väntrum :) Ni ser ut att börja som särbo och en kortare tid kan det bli i lägenhet tillsammans innan huset kommer.. kram :)
Esmaralda

11 Helena Ir:

skriven

Lagom är bäst,kanske..men samtidigt trevligt. MG lär bli överlycklig :)

En dyster känsla sköljde över mig..gammalt kom över mig. Försöker släppa igen.. Föder tankar..men vill inte stanna kvar i dessa. Tror på något bättre!

Tror jag drömde om pappa,kanske han var hos mig ..lite vemodig..saknar!

Hoppas du får en bra dag..

Kram :)

Svar: Ja, jag tror absolut du hade besök av pappa som gav lite extra energi.. kram :)
Esmaralda

12 lilla m:

skriven

Hej, kommer min plan att hålla? Den som jag bestämt mig för? Kommer den att lyckas?
Kram

13 Rädd :

skriven

Hej E!

Inatt har jag fått så där ont i ryggen igen. Var ju lite bättre ett tag. Ser du om det kommer gå över av sig själv? Fattar inte, det kommer ju bara på natten när jag sover. Är så tröttsamt att inte få sova :(

Kram och kärlek.

Svar: Sök hjälp om det inte går över... jobbigt att ha det sådär.. kram :)
Esmaralda

14 Skrållann:

skriven

Hej!
Härligt att läsa att du vänt något ganska hemskt till bra dagar;)
Är det dags att jag hittar någon annan sysselsättning? Känner mig sliten både fysiskt och känslomässigt och då har det bara gått två dagar efter ledighet. Hur skulle min syster ta det isåfall och hur länge ser hon ut att kunna driva sin verksamhet vidare?
Kram❤️

Svar: Jag tror du behöver se dig om efter något annat. Din syster tycker ju inte det är kul.. men jag tror hon förstår dig.. kram
Esmaralda

15 EPM :

skriven

Så fint du har det trots att du genomgår en jobbig behandling!
Skönt att se att du gör saker om dagarna och fortsätter vara du.
Jag har en fd kollega som i samma stund som hon fick besked om att hon hade cancer rakade av allt hår. Hon går helt in i sjukdomen och dokumenterar allt på sociala medier, det är väl något hon behöver göra för att må bra men hon har tre barn som mest använda som rekvisita i mammas cancerberättelse och det gör ont att se...

Var på dejt igår, världens stelaste... så jag gick.
Det får bli som det blir med mig och mitt liv känner jag nu. Jag orkar inte engagera mig mer, varken i kärlek eller i resten.,.

Kram

Svar: Ja, ibland kan det bli för mycket när man går in i bubblan... vi människor processar olika.... Dejten var inte rätt för dig.. men den som är rätt kommer... kram :)
Esmaralda

16 Susan:

skriven

Vänner är guld värt, framförallt dom som ställer upp i vått & torrt❤️ ... men lite egentid är oxå helt underbart.


Har försökt bära min King nära mig hela tiden och hoppas han är nöjd med det o snart visar att han jobbar på😉 Hade en önskan om kärlek åt mig själv o en om min brors mående, just nu känns det som han är helt under isen så där får Kingen gärna göra en insats snart, min kärlek får jag kanske hellre ta tag i senare🥰

Kram

Svar: Det känns som om kingen gör allt han kan.. kram :)
Esmaralda

17 Dunegull:

skriven

Vad glad man blir att du har så fina vänner-såå värd!

Ser du ngt speciellt hända mig inom kort?
Kram

18 Fina:

skriven

Hej Es❤️ Tänker han ibland på varför han.... inte kan sluta tänka på mig? Kram

Svar: Inte så att han tänker mycket på det här.. men tanken har kommit.. kram :)
Esmaralda

19 Jennien:

skriven

Hej Es,

Härligt att se att du har det bra.

Apropå dejting så finns det en man på mitt jobb som jag tycker är intressant. Finns det nåt intresse från hans sida?

Annars får jag ge mig ut och leta någon annanstans 🙂

Kram Jennie

20 Hon:

skriven

Ser det bra ut att bli en bra resa att åka och hälsa på honom?
Kram

21 Lola:

skriven

Hoppas att du blir bra snart Es, sänder dig fina styrketankar.

Ser du om det kommer bli lika bra som förr mellan oss snart? Eller kommer vi fortsätta vara sårade länge till? Det var vårt värsta bråk hittills efter en period av många frekventa småbråk och det var bådas fel men främst mitt då jag är så överdrivet känslosam nu..

Tack för din tid, kram =)

22 Jossan :

skriven

God morgon!

Så skönt att ha vänner som kommer och hälsar på. Mina vänner är mest upptagna med sina sambos..

Igår kom jag till skolan, går in i mitt klassrum och jag har ett nytt skrivbord men allt från det gamla skrivbordet låg på det nya bordet. Fullt med mina privata saker, barnens saker. Ja saker som inte skulle ligga där.. och fritidsbarnen hade sprungit runt med mina saker. Jag var så arg igår...

Idag är första dagen på jobb.. var tog sommaren vägen? Det gick för fort... Och värmen bara försvann!

När blir jag sambo? Kan det va 2020?

Kram

Svar: Kan mycket väl vara så att di träffar din rätte 2020 men jag lovar ingenting.. kram
Esmaralda

23 Kulla:

skriven

Ja, snart är din behandling över🙏, .. klart dom även kommer hem till dig sen 😄.
Händer det något speciellt nu under hösten? 💕kram

24 Jennifer:

skriven

Hej fina Esmaralda! Tänk vad tiden går fort - snart är denna prövning för dig förhoppningsvis över. Sänder dig kraft o styrka. Kram.

Jag är mitt inne i ekorrhjulet igen och stressen är 150%. Fy fan vad jag avskyr det. Försöker tänka på min resa i oktober men har fortfarande inte bestämt mig för vart vi kan åka. Mina planer att ta mig till Kish Island får jag glömma då det blir för dyrt. Äsch.

Tänker på tex Cypern, men känner ingen dragning dit. Inte alls. Men det kanske blir hur bra som helst ändå?

Ser du om min mamma kan följa med på resan eller stannar hon hemma?

Kram
Jennifer

25 Misstjejen:

skriven

Hej

Kommer det går bra att jag skriva upp min mobilnummer och skriva "text me" som beundrare som skriva på anteckningsbok. Eller det är något annat sätta som jag kan tar kontakt med hen?

Jag tänker väl gör en vlogg om beundrare så finns det en chans att hen kommer till mig?

Försöka hitta en sätta att få kontakt med hen...

Ha det bra

26 Maria:

skriven

Jag har en fråga angående en försvunnen man i min hemstad. Tre män sitter häktade av men förnekar in i de sista. Är mannen som är försvunnen död och ser du vart han är i dagsläget? Så sorglig historia och förstår inte hur man kan förneka efter att först ha gjort något sådant. Var Donna en orsak till det som hände? Hon verkar veta vad som hänt.

Stor kram till alla.

27 Rosa:

skriven

Hej Esmaralda.

Oj så mysigt. Djur läker. Ser skojsigt och kul ut. Du är så stark!

Kommer relationen vara framåt mellan k och f?
Kram

Svar: Troligtvis inte för alltid-- men en tid till... kram :)
Esmaralda

28 Maria:

skriven

Skrev inlägget ovan om en försvunnen man. Kommer mannen att hittas framöver eller har de liksom gömt hans kropp så väl?

Tycker det är en sorglig historia och tycker mycket synd om familjen.

29 Razawa:

skriven

Hej bästa Esmaralda
Hoppas du har det toppen :) på lördag åker jag o maken o vår ettåriga dotter på vår första familjeresa till Kroatien tillsammans. Ser framemot det samtidigt som jag är extremt nervös o orolig. Är flygrädd o tror alltid det är min sista dag i livet när jag sätter mig på flyget. Samtidigt är jag också väldigt stressad över min dotter hur hon ska vara i flyget. Om hon kommer va en sån som skriker hela resan 😫 vad ser du?

Svar: Det kommer gå bra på flyget... lite orolig blir dottern emellanåt men det blir helt hanterbart.. kram :)
Esmaralda

30 Hedwig:

skriven

Tack för att du delar dina upplevelser även medan du är i Lund. Idag kommer Therese C. Hon ska stanna hos mig till fredag, det blir trevligt! Lycka till med behandlingen och var rädd om dig!

Svar: Vad roligt att ni ska träffas... hälsa henne... kram :)
Esmaralda

31 Mimlan:

skriven

Heja dig Es, snart färdigbehandlad❤️

Imorgon börjar skolan för barnen igen. Jag har ju bett om både healing och att en önskan från kingen ska bistå min dotter som har det jobbigt med vänner i skolan.

Ser du om det kommer bli en bättre termin? Eller kommer det vara fortsatt kämpigt?

Kram

Svar: Det kan bli kämpigt ett tag till men det vänder.. kram
Esmaralda

32 Sus:

skriven

Hej
Så fint med många vänner....
Love sus

Svar: Ja, jag känner mig verkligen blessed !! Kram
Esmaralda

33 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Har blivit ännu värre på jobbet.
Och jag är mitt uppe i en kris. Känner att jag är helt utmattad. Kan inte fokusera på jobbet där det hela tiden pressas.
Jag håller på att falla samman. Vill inte göra bort mig på jobbet eller framstå som inkompetent.
Snälla hjälp. Vad göra? Orkar inte.
Tack

Svar: Prata med någon som du litar på.... kanske du behöver sjukskriva dig en period också... kram
Esmaralda

34 Mt:

skriven

Hej!
Härliga bilder på er!
Nu är sem.slut, idag blir det jobb. Kommer jag få besked denna vecka om nya tjänsten på mitt jobb?
Kram!

35 Miltons Mamma:

skriven

Nu är jag lite nyfiken...

Träffar jag HONOM i staden där jag bor eller i annan stad?

Vet att vi BOR i olika städer men inte vart vi springer på varandra 😁

Svårt att åka till andra städer pga ekonomin 😊

Kjam

Svar: Ni kan mycket väl mötas i din stad... svårt att säga var.. kram :)
Esmaralda

36 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Djuren är nog där de ska vara ;-) Skapa samtalsämne och distrahera <3

Härligt med många vänner , förstår att behandlingen är tröttsam
Tack för att vi får följa med även på denna resa <3
Stora styrkekramen <3

Här vart det akuten igår...sonen föll illa från stegen Inget brutet tack o lov "bara" stor blödning i muskeln bla...kryckor 1 v.

Nu skulle mannen behöva komma in i mitt liv...ser du honom skymta ...

Kram Anki med flock

Svar: Men usch då, tur att inget var brutet i alla fall !!! Han får krya på sej !! Jag ser inte mannen på ingående... men han kan ju komma när som helst ändå... kram
Esmaralda

37 N:

skriven

Hej Esmaralda.

Kommer det att bli bättre ekonomiskt för mig? Och stabilare?
Ser jag ut att klara mig framöver bra?
Kram

Svar: Ja det blir stabilare och du kommer klara dig fint.. kram
Esmaralda

38 Maleficent:

skriven

Skönt att det närmar sig sista veckan med strålning! Smart att de lättar upp stämningen med ett lekfullt "zoo" så att det är inte så sterilt och tråkigt att man vill fly därifrån.
Kvinnan du har sett mig möta, tror du vi möts på en konsär?

Svar: Tveksamt.. i möts med människor omkring er.. så det kan vara på konsert eller var som helst.. kram
Esmaralda

39 Misstjejen:

skriven

Hej

En akut fråga om när kommer det går över med sorgprocessa... jag vet inte om det handlar om C kvinna eller något annat... jag vet inte vem är person som jag kan vända till och prata med...

Ha det bra

40 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser väldigt mysigt ut
Ser det ut som att jag kommer att vara själv nu framöver? Eller kommer jag att leva tillsammans med någon nu framöver?
Kram

41 Undra:

skriven

Hej Esmaralda.

Jag har en fråga,

Kommer saker och ting bli sen precis så som han sagt nu?
Kram

Svar: Nja kanske inte fullt så som han sagt.. kram
Esmaralda

42 Skorpan:

skriven

Nåja, nu har jag sagt ja till det nya jobbet. Ojdå... Bara lönen då..
Kram Skorpan

43 <3:

skriven

Hej kära Es, kommer H att hör av sig snart.
Hennes mamma ringde och sa att hon var ledsen att det blivit som det blev mellan oss.
Har förstått att det inte går att diskutera med henne om hennes snålhet och att hon inte riktigt har de sociala koderna som jag och mina andra vänner har. Betyder jag något för henne fortfarande ?
Kram

44 f:

skriven

hej esmeralda du är en kämpe , skönt att din behandling är snart över, undrar hur stor är chansen att jag lyckas bli gravid denna gången. kram

45 Kiara:

skriven

Tusen tack för ditt svar! Känns skönt att veta. 😊 Ser du om det blir fostervattensprov på någon av mina barn?

46 Lola:

skriven

Hoppas att du blir bra snart Es, sänder dig fina styrketankar.

Kan du se om han kan fortsätta vara gift med mig och känna som förut innan allt eller tom känna bättre efter allt som hänt? Eller kan han inte längre känna som han gjort?

47 Lilla m:

skriven

Snälla hoppas du kan svara! Ser du om det löser sig?

Kram

Svar: Ja det löser sig.. men osäker på när och hur... styrkekram
Esmaralda

48 <3:

skriven

Vad mysigt att MG kommer på fredag.
Vill mamma åka utomlands i höst?
Ser det ut att bli någon resa för mig i september?
Solen gör ju en så gott. Kan resan till L bli billigare? Blev lite besviken igår när jag såg att sista veckan var såld redan.
Kram

49 Maria:

skriven

Vi är hemkomna från sjukhuset nu.....Gud vilket kaos, fortfarande kaos....Gud vad jag längtar efter lugn och ro, ingen som ringer, ingen som anklagar, ingen som ska kolla efter....Faktiskt så har jag lust att dra till Aruba och lämna Sverige för gott. Men....såklart kommer jag inte göra det. Jga kan inte göra det.
Kommer saker att lugna sig, släpps alla anklagelser och kommer vi bara få lugn runtom oss?

Mitt i allt så har jag mött små "änglar" som visar på suntförnuft och som inte dra i alla växlar men dom är inte många men dom finns.....

Kram,
Maria

Svar: Ja, det kommer att lugna ner sig.. kram :)
Esmaralda

50 Michaela:

skriven

Det var det mysigaste väntrummet jag sett! Om man nu kan säga så :) Vad skönt att ni kan dela era historier med varandra. Det har hag också gjort många gånger med mina sjukdomar. Det känns ofta lite lättare när man vet att man inte är ensam. Och du har verkligen underbara vänner! Hurra att maken och MG kommer till helgen och håller alla tummar att du är färdig den 22a och kan åka hem!

Frågade min King igår vad han menade med nattens vilda beteende och jag fick fram ett ord framför ögonen- "kärlek. Men så kan det inte vara så måste ha tolkat fel som jag ofta gör :) Söt är han iaf!

Idag blir det till Ikea en sväng och kolla på diverse saker och säkert i shoppingcentrumet bredvid också :)

Kram!

Svar: Jag tror du tolkade Kingen alldeles rätt... kram :)
Esmaralda

51 Smöla:

skriven

Åh va skönt för dej!
Finns det något budskap till mig i detta nuet?

52 <3:

skriven

Jag ser inga möjligheter att bli magdansör med tanke på vart jag bor:( kommer min dröm gå i uppfyllelse? jag vill gå i kurser.. ser du mig göra det? Förutom denna gratis kursen som kommer strax.
Jag verkligen älskar älskar det! Ohhhh!!

53 Louise:

skriven

Najs med många vänner. Själv har jag inte så värst många. En men hon bor så pass lång ifrån mig och det tar tid att ta buss dit.
Har skaffat gofrendly appen men det känns lönlöst för jag är inte den som tar första steget på grund av blyghet.

Idag ska jag ta med mig barnen till Malmö festivalen en sväng och skämma bort dem lite. Imorgon börjar skolan för de två yngsta och på måndag ska jag följa med äldste sonen till Lund där han börjar på gymnasiet. Jag kommer vänta på något fik eller så eller åka ut till Nova. Vi får se. Får ta och kolla upp det och så.

Sökte ett jobb innan idag som barnskötare. Kan inte söka de som man ska skicka mejl till direkt då min dator fortfarande är på service.
Jag hoppas att jag får besked från CSN snart så jag kan planera resten av mitt liv. Helst vill jag ha ett jobb så jag kan börja betala av mina skulder.

Ser du jobb för mig inom snar framtid eller jag kommer göra praktikerna först?

Ha en fin dag och tacksam för svar. Kramar.

Svar: Ja, Nova har jag ju besökt ett par gånger nu :) Det an dröja med jobb tills praktiken är klar.. men sök.. bara sök.. du kommer i hamn.. kram :)
Esmaralda

54 Stjärnöga :

skriven

Du har sett att jag kommer att träffa min soulmate. Min fråga är det var J som jag stötte på i somras. Var/är han intresserad? Varför har jag fastnat för honom på något underligt vis. Vet att tiden kommer att visa men är så nyfiken. All kärlek !

Svar: Känns inte som om det är J... det lär komma en annan som tar dig med storm... kram :)
Esmaralda

55 AnnaK:

skriven

Trevligt med besök men så skönt att vara ensam också!

En liten fråga....såg han mig idag? Var det uppskattat isåfall. Jag njöt av den snabba usikten iaf.

Kram 🤗

56 No:

skriven

Hej Esmaralda.

Vad har har för känslor till mig?

Hur ser chansen ut att vi blir samboende?
Kram

Svar: Känns tveksamt... chansen känns inte stor.. kram
Esmaralda

57 lilla m:

skriven

Hej! Kommer det att lösa sig? Har ont i magen av stress och ångest...

58 Helena Ir:

skriven

Tack!

Läser ibland bland kommentarerna om barn som inte mår bra i skolan,inga vänner har. Jag känner verkligen med er,ett av mina barn hade en jobbig skoltid..men det kan lösa sig..och vänner kommer..numera trivs hon bra på sitt arbete och är verkligen omtyckt! Jag förstår,det där känns i mammahjärtat!

Kram :)

59 f:

skriven

hur stor är chansen att jag lyckas bli gravid denna gång. kram

60 Läroliv:

skriven

Tack snälla för ditt svar. Barnbarnet är en snäll kille, läser till psykolog och det tror jag han kommer att passa väldigt bra till. Kanske är även han ett kristallbarn, precis som yngsta dotterns äldste, en kille det också.

Kram

Svar: Visst passa han som psykolog.. kram :)
Esmaralda

61 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser väldigt mysigt ut
Ser det ut som att jag kommer att vara själv nu framöver? Eller kommer jag att leva tillsammans med någon nu framöver?
Kram

62 G.H:

skriven

Ja du är blessed med vänner, men så är du ju en helt fantastisk människa oxå:)

Jag undrar om jag lyckas knyta några närmare vänskapsband i höst? Känner mig rätt ensam. Ännu roligare om vi kunde hitta en hel familj med barn i min sons ålder att umgås med! Vi spanar lite på skoj på grannar och undrar om vi kan skaffa nära vänner där 😜 ... vad tror du Esmeralda?

Kram:)

Svar: Det ser ut som om du kommer umgås med någon som har barn som du.... det kommer bli riktigt bra... kram :)
Esmaralda

63 Shade:

skriven

Härligt med vänner men ensamtid är viktigt det med!
Som sagt så är jag allt mer nyfiken på kvinnor, och du sa i tidigare svar att jag kommer ha förhållande med en.
Kan du se något om henne, hur ser hon ut? Eller vad som kännetecknar henne, något speciellt som jag lägger märke till?

64 💕 Zoey 💕:

skriven

Tusen tack Es för ditt svar!
Ser du möjligtvis svaret på min andra fråga oxå; kommer jag någonsin flyga utomlands under tiden som jag är gravid?

65 Kiara:

skriven

Ser du om det blir fostervattensprov på någon av mina barn? Kram Kiara ❤

66 Carin:

skriven

God eftermiddag! 🌥
Inställningen är helt klart en viktig faktor för att kunna klara av en sådan här situation.
Jag har en härlig ”evighets”-almanacka med visdomsord och tänkvärda ord på vägen. Idag stod det:
”Jag oroar mig för att oroa mig för mycket”

Och jaa, fan det är en av de sämsta egenskaperna jag har. Istället för att direkt ta mig an lösningsorientering så oroar jag mig så in i helvete och det upptar så mycket energi!
Som nu;
1: katten på akuten
2: släpet jag lånade verkade ha punka
3: bilmotorn lägger av efter 8 sek. Min kära bil som har förutspåtts ha en kort livslängd kvar rullar inte. För tre år sedan hade jag fått totalpanik. Nu: notera felet, RING någon som kan hjälpa och var beredd på att det finns människor som VILL hjälpa! Var effektiv att vilja lösa problemet!
Så nu känns det bra och att det kommer lösa sig 😊😊

Kram

Svar: Bra.. din inre panik har minskat rejält och du har utvecklat ett mer lösningsfokuserat beteende.. heja dej :) Kram
Esmaralda

67 f:

skriven

hur stor är chansen att jag lyckas bli gravid denna gång. kram

Svar: Jag ser en god chans om du prickar rätt dag i din cykel.. kram :)
Esmaralda

68 kvinnan:

skriven

hej esmerlda finns det något som jag bör vara uppmärksam på kram

69 Mikael:

skriven

Det ser ju ut gå bra det där trodde strålning betydde att man skulle stappla ut och spy 3 gånger på vägen till hotellet och med nöd och näppe kunna släpa sig tillbaka dagen efter... , jag har nog kollat för mycket på Chernobyl :)


Agnes önskningar har satt änglarna i arbete och de har fått slut på fikarasten med bråda dagar, jordens undergång och årtusendens kaos kräver ju en del arbete... nu börjar det

Economic chaos predicted for world's 5 biggest economies

https://edition.cnn.com/2019/08/14/economy/recession-risk-economies/index.html

Kram
Mikael

Svar: Nej, några Tjernobyldoser får jag inte, den saken är klar :)
Esmaralda

70 Soffan:

skriven

Ja vänner är sannerligen en blessing :)

Jag har kommit till den sorgliga insikten att jag långt ifrån prioriterat vänner.. Jag tror nära relationer varit/är svårt för mig. Aldrig riktigt lärt mig.

Men nu är det hög tid att satsa lite mer åt det hållet!

Vad tror du Es, kommer någon ny nära snart? Har även del gamla/nygamla som jag försöker satsa lite mer på.

Kramis! 💛

Svar: Ja, ta dig ut och ta initiativ och vänner kommer... du är ju själv jättebra som vän !! Kram
Esmaralda

71 Tingeling :

skriven

Det roligaste på mitt jobb, tyckte jag, var att vara handledare för elever. Tanken har slagit mig förut att utbilda vuxna. Nu hörde jag av en slump yrkeslärarutbildning, och jag googlade och det finns allmänna yrkeslärarutbildning!! Varför varför varför har jag inte tänkt på det tidigare?!! Vet dock inte hur efterfrågat mitt yrke är just men ska ta reda på det. Nästan som ett halleluja moment. Nu har jag mer att välja på och hoppas jag hamnar rätt inom ett år.

Kram!

Svar: Bra.. bara fortsätt spåna vilt... du kommer fram till exakt vad det är du vill... kram :)
Esmaralda

72 Lillam:

skriven

Hej, kommer min plan att hålla? Den som jag bestämt mig för? Kommer den att lyckas?
Kram

73 Undra:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser den relationen någon gång ut att bli stabil och seriös?
Kram

74 Frågan:

skriven

Hej Esmaralda.

Jag undrar har han bestämt sig in in i benmärgen att han inte ska vara med mig?
Eller finns tankarna där att det kan bli vi i en relation?
Kram

Svar: Ser inte ut som att det blir ni.. du vinner på att gå vidare.. kram
Esmaralda

75 Skorpan:

skriven

Ringde upp en arbetslös bekant o frågade om det fanns intresse för mitt "gamla" jobb o det fanns det ju. Kan föreslå en följare då som fort kan börja, om det väljer mitt förslag ;).

Satte med Kingen åt yngsta barnet igår då skolan började. Vad tyckte han om det Es? Fel strategi? Hoppas inte, för nu vill jag väla rätt o ta sjumilakliv i mitt liv. Trött på detta händelselösa kapitel ;).
Kram Skorpan

Svar: Absolut rätt försök... hoppas det ska funka.. chansen är god.. kram :)
Esmaralda

76 Skorpan:

skriven

Helena Ir, jo vi är i den sitsen du skrev om o det är tungt... Förändring ska väl komma, men när, det är frågan.
Kram Skorpan

77 Tjejen:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser du mig leva själv nu framöver?
Eller ser du mig leva tillsammans med någon nu framöver?
Kram

Svar: Du kommer leva med någon så småningom... jag ser att det blir riktigt kärlek.. kram
Esmaralda

78 Undra:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser den relationen någon gång ut att bli stabil och seriös?
Kommer den att bli det?
Kram

79 Ghostwriter :

skriven

Rörd till tårar idag och även om jag fick höra tveksamhet så kändes det som att man respekterade mitt beslut. Jag hoppas det går vägen.


Vad betydde drömmen om mitt ex?



KrAm

Svar: Drömmen betyder mest att du står inför nytänkande.. och det blir bra.. kram :)
Esmaralda

80 Kiara:

skriven

Ser du om det blir fostervattensprov på någon av mina barn? Kram Kiara ❤

Svar: Nej, det ser jag ingenting om.. kram
Esmaralda

81 💕 Zoey 💕:

skriven

Hej igen Es!
Jag undrar om du möjligtvis ser svaret på min andra fråga oxå; kommer jag någonsin flyga utomlands under tiden som jag är gravid? Kram Zoey 💕

82 Lilla m:

skriven

Hej, nu har jag bestämt mig för att göra ett försök med N, han har gjort slut med sin flickvän.

Blir det bra med honom?

Svar: Känn dig för och var sann mot dig själv så du inte lurar någon av er.. kram :)
Esmaralda

83 Dunegull:

skriven

Jag ska till Berlin om en månad med det jobbet jag har idag. Ser du hur den resan blir? Har vi skoj?

Svar: Känns som det blir en bra resa.. kram :)
Esmaralda

84 <3:

skriven

Hej Esmeralda, vill GB vara dum mot mig med flit ?
Han bör ju bara låta mig vara om han nu tycker så illa om mig.
Inser han inte hur strulig han är som person och att det inte går att lita på honom som partner med hans humörsvängningar, beteende när han dricker och att det aldrig går att bestämma något med honom.
Kram

Svar: Nej han har nog inte riktigt sådan självinsikt som man skulle kunna önska.. kram :)
Esmaralda

85 Alie:

skriven

Så himla skönt för dig att hitta på saker under tiden du får behandlingen, o massa trevligt besök. Glädjer mig att orken finns trots behandling..

Ser du mig på jobb i Sverige el Norge i höst, el kanske både och?
Kram 💕

Svar: Jag ÄR tröttare än vanligt... och mellan seanser och besök ligger jag på sängen och kollar serier och bara latar mig :) Jag ser dig jobba men inte riktigt var... Norge lär det bli.. bara osäker när.. men det kan ske snabbt.. kram
Esmaralda

86 Undra:

skriven

Hej Esmaralda.

Kommer den relationen bli stabil och seriös någon gång?
Kram

87 Gunilla i Oxd:

skriven

Härligt att du ändå kan ha lite mysigt under behandlingen ❤️o va underbart med din stora familj o vänkrets som kommer!
Du vet god karma ut och då kommer god karma in!!! O du ger 100% god karma så du är värd det bästa! ❤️❤️❤️

Stor varm bamsekram från Gunilla i Oxd

Svar: Tack och stor kram tillbax :)
Esmaralda

88 Lilla m:

skriven

Hej, kommer min plan att hålla? Den som jag bestämt mig för? Kommer den att lyckas?
Kram

89 AnnaK:

skriven

Kommer det dröja hiskeligt länge innan jag har sex nästa gång och ser du nåt om med vem? Lider brist här 😂

Kram 🤗

Svar: Nej, så värst länge tror jag inte det ska dröja.. det an mycket väl bli en het dejt snart.. kram :)
Esmaralda

90 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda
Min dotter går i samma klass som dottern till min värsta mobbare (då jag gick i skolan).

Känns så olustigt. Ångrar hon sig nu många år senare? Eller tänker hon inte ens på det mera?

Svar: Jo hon tänker på det och ångrar sig.... kram :)
Esmaralda

91 Måddan:

skriven

🍀♥️🍀

92 Skorpan:

skriven

Tack, jag hoppas också att det ska funka...
O att du vilar Es o inte tar ihjäl dig nu under den närmaste månaden!
Kram Skorpan

93 LIsa:

skriven

Skulle jag bli nöjd med dendär soffan trots den är begagnad?
Kram

94 Johan :

skriven

Alla mina varmaste tankar till dig, Esmaralda! Jag bodde på Sofiavägen under mina Lunda-år, så Sofiagrillen är ett välbekant ställe 😉
Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: