Strålning & barhäng...

 
Då är första strålningen avklarad och det gick hur bra som helst !
Mamma mötte upp... och sen tog vi frukost i sjukhuscafeterian
Strålningsenheten är en rätt  läcker och färggrann byggnad !
 
 
 
Sillamacka och  kaffe med påtår...
 
 
Ett väntrum med det lilla extra.... jag har strålningsrum 9 !
 
 
Alt gick bra.. fram till INCIDENTEN !!
Den här soptunnan står vid toaletterna på sjukhuset... jag väntade medan mamma gick på toa och så  lyfte  jag locket och kastande ner mitt snoriga papper.... och precis när jag gjort de så upptäckte jag att herregud.. det var ingen papperkorg.... och  vad gör jag då ?
 
Jo, jag försöker såklart fiska upp pappret  vilket var lättare sagt än gjort... det var huvudet ner i tunnan och rota runt.. och plötsligt klappar någon mig på axeln.
 
Jag tittar upp.. en äldre distingerad herre skakar på huvudet och talar om för mig att om jag nu tänker stjäla något så ska jag bara veta att han har ögonen på mig.
 
" Jag tänkte bara hitta mig en fin vit pyjamasrock" sa jag  lite skämtsamtoch  och då  hötter farbrorn med sitt finger i luften.
Vi hade uppenbarligen inte samma humor.
 
Hans ansiktston började anta en mörkröd färg så jag fick fatt i snorpappret och visade honom.
" Ja, man kan ju aldrig veta, sa han surt, det finns ju så mycket uteliggare och sånt nuförtiden"
Där blev jag sur... ser jag ut som en uteliggare ?  Det gör jag kanske...
 
/Och så lekte jag lite med mobilen...//
 
Ikväll blir det middag på hotellet och lite barhäng  !!
 
Kram & kärlek
 
P.s   Under och efter middagen:
 
 
 
 
 
 Döttrarna tittade in, med en rejäl blomsterkvast !!
 
1 Skorpan:

skriven

Fint att höra att det gick bra med strålningen. O kul att höra att du återigen "fick till det" o gjorde bort dig ;). Uteliggsre, du, nå nej. Farbrorn hade bara en dålig dag. Sjukhusen är tack o lov inte nödvändigtvis vita o trista inuti mera, visdt trivs man bättre när det finns något utöver det vsnliga där :). O middag med barhäng ska du orka med ikväll, wow, det gör inte ens jag.. Vila nu också Es!

Tar det piano iom första arbetsveckan o håller en 0 dsg idag, ledigt o alltså ingen lön. Tänkte åka ut o kolla bilar o får väl sonen med mig som överraskade oss igår kväll o kom hem på permis :). Att skaffa ny bil är nog inte det lättaste, då är det lättare med en cykel ;). O tillsammans med en karl vore det nog lättare. Ser det ut som att jag kommer att köra mycket bil i mitt kommande jobb eller behövs den inte där? Fortsätter som förr med cykel o tåg ;).

Måste försöka sluta med dator o telefon i tid på kvällen, sover tydligen dåligt pga att jag är upp i för höga varv. Måste skärpa mig...
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Det känns inte som om det ska bli särskilt mycket bilkörande just i jobbet... vad kul att sonen kom o överraskade... kram :)
Esmaralda

2 Ghostwriter :

skriven

Haha, jag älskar dessa inlägg! Tokigt det kan bli. Skönt att det gått bra med strålningen. Du är modig. Stark. Jag hoppas du kan skratta och känna tro mitt i allt.


Runt midsommar nämnde du att jag skulle träffa en fling. Så träffade jag någon och du sa att det bör dyka upp någon annan ganska snart. Samma kväll träffade jag någon Annan men (hehe) så sa du att de inte är han heller. Jag har träffat/skrivit med flera efter det men inte varit rätt. Nu när jag tagit ett beslut om en sak så känns det inte som att jag kan få ha en relation samtidigt, att jag helt enkelt bör ”offra” det. Det känns rätt men samtidigt har jag varit redo för en seriös relation ett tag nu.. tror du killen fortfarande dyker upp? Tror du vi möts ute eller online?









Kram till dig ☀️

Svar: Någon kommer.. någon speciell men det kan dröj.. kram :)
Esmaralda

3 Familjehjälten:

skriven

Hej,

Förändringarnas tid verkar ha slagit ro i mitt varande, alla negativa saker på en gång, mina egna bekymmer och även de som står omkring. Jag kämpar med energin och undrar om det går att se om det ljusnar snart? Jobb, relation?

Min resa ifrån min historia som sjuk och i väldigt dåligt skick är konstigt nog helt opåverkad. Där är övertygelsen total och målmedvetenheten helt solid.

Önskar dig en fin dag och att allt går framåt utan bekymmer<3

4 Dunegull:

skriven

Haha vi har samma humor i alla fall 😊

Får du in något mer kring min resa? Blir hotellet okej, bra ställe eller blir det massa stök för mig att komma till strand osv?
Kram

Svar: Det ser ut att bli bra - kanske inte 100% med allt men bra... kram :)
Esmaralda

5 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda
Tack för ditt svar igår där du skrev att jag bara ska gå ut på sociala evenemang om jag har lust. Saken är den att jag för länge sedan tappat lusten - tycker det mest känns jobbigt faktiskt.

Men vad har jag för val då jag vill träffa en man? Han kommer inte att komma om jag ligger hemma på soffan.

Men tycker inte det är roligt längre att gå ut. Längtar mest efter mysiga hemmakvällar. Helst med mannen.

Dröjer det länge innan jag får uppleva det?
Kram

6 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Känner mig som världens sämsta människa. Egoistisk och bara helst.
Men jag är så trött och utmattad i huvudet.
Vi har kris just nu och jag vill så gärna göra rätt och vara ett stöd men det blir fel. Mitt humör tar över och jag får tyvärr ett stort ego och visar bitterhet. Vad ska jag göra??? Hur klarar jag det här?
Trodde jag kunde vara en person som kunde klara kriser.
PS. Tänker på dig och strålningen. Hoppas allt fortsätter bra.

Svar: Ingen är till sin fördel i en kris !! Du kommer klara detta... kram :)
Esmaralda

7 Barbie:

skriven

Händer det något spännande snart tro?kram

Svar: Ja, det känns så... kram :)
Esmaralda

8 Alie:

skriven

Så skönt att det kändes bra under strålningen, viktigt med trygghet.
Njut av kvällen sen, och barhänget... ☺️

Nu är det sagt, hur tog han det, smickrad, glad, förvånad? Tror du vi kommer att stöta på varandra igen? 💫
Kram :)

Svar: Han blev allt lite smickrad och jag tror ni stöter på varann igen... kram :)
Esmaralda

9 Mikael:

skriven

Uteliggare haha , en gubbe i bästa ordning som har koll så det inte sker några oegentligheter :)

Idag får vi kanske reda på hur går i följetongen ASAP Rocky, det största som händer i Sverige nuförtiden, inga mord eller så, som mest någon som försöker sno sitt eget snorpapper! :)

Kram
Mikael

10 Mathilda :

skriven

Kommer vi få tag i ett boende närmare högskolan? Kram Mathilda

11 *:

skriven

Hej

jag är lite orolig för min vän.
Hon lever med en man och dom har köpt lägenhet tillsammans nu och förlovat sig. Men hon är inte glad och dom passar inte ihop (det har jag sagt för första stund)
Nu börjar hon ångra sig och vill egentligen inte bo med honom och leva det "tråkiga" liv som han vill.
Hon är avundsjuk på mig för jag har det bra. Men alla gör ju sina val.
Jag känner verkligen att jag valt rätt och hon känner att hon tog nog första bästa för hon ville inte vara själv samt att hon har det jättedåligt med pengar och inte kan bo själv säger hon.

Hur kommer det gå för henne.. ?? blir det separation eller hittar dom en väg som blir bra.

Hon ringar ofta och är ledsen och vill inte vara där hon är men har inte ekonomisk möjlighet att bo själv och göra det hon gör. Hon gillar lite lyxigare saker och resa och det funkar inte om hon ska bo själv.

Kram

Svar: Det kommer en separation så småningom... kram :)
Esmaralda

12 Skorpan:

skriven

Tack för svar. Då vet jag åtminstone vilket jobb jag inte får ;).
Jo det vsr en trevlig överraskning att sonen kom hem hux flux.
O vilka fina blommor du fick, blommor piggar minsann upp. Tur det är sommar o grönt ännu då du är därborta, det tror jag också inverkar på måendet..
Kram Skorpan

13 EPM :

skriven

Godmorgon!

Skönt att allt gått bra❤️

J spökar igen, använder bilder på mig på Spotify... anmält igen. Varför håller han på så här nu?

Jag känner mig så oerhört kass som förälder hela tiden, konflikt på konflikt. Orkar inte. Jag vill inte att barnen ska minnas mig som en sur och skällande förälder...😔
Vill inte att de ska känna så som jag gör inför min mor...

Kram

14 Mikael:

skriven

Familjehjälten, ifall jag förstod rätt så har du missbrukat ett tag, när man slutar missbruka så tänker man väl naturligt tillbaka på att det kanske var några mindre bra val på vägen, alla tänker väl mer eller mindre framåt och tillbaka i tiden, för att tankarna inte ska äta upp dig så ta upp gammal hobby eller intressen eller skaffa nya, motion i alla former är bra med och frisk luft, tankarna lär finnas ett bra tag till

Här är något som kanske ger några insikter , låt dig inte luras av titeln

https://youtu.be/FzqrqZsDrOk

En tidigare alkoholist som vaknade upp på sjukhuset

https://youtu.be/khQgecnGzlc

Kram
Mikael

15 Anki:

skriven

Godmorgon Es <3
Haha du ska då hamna i klaveret , du faller nog mer under kategorin "och sånt " ;-)

Så skönt att strålningen gick bra och bästa sällskapet med barhäng gillas !
Lycka till med morgonens dos <3

Sonen med flickvän kom hem i natt Skönt mammahjärtat kan pusta ut :-)
De hade sett igelkott i Karlskrona så avis jag blev ,här har de varit osynliga de senaste 10 åren ...måtte folk ha för fint i sina trädgårdar ? ....

Fredag igen och veckorna springer iväg och "allt" man skulle gjort.pust..nädå ingen ide att gråta över det som inte hunnits med... det finns tyvärr kvar ,-)

Kram Anki med flock

Svar: Jag har inte heller igelkottar hos mig... förr i ett annat hus hade jag massor och de var så himla fina.. bebisar fanns det också ! Kram :)
Esmaralda

16 Kristin:

skriven

Ja, ja, ikke greit å rote i soptønner, men historien ble jo morsom.
Tenker mye på deg, kjære Esmaralda, og ønsker deg alt godt. KRAM!!!

Svar: Tack & kram :)
Esmaralda

17 Ghostwriter:

skriven

Tack för svaret! Det känns faktiskt helt okej att kärleken dröjer. Kanske den specielle råkar vara den rätte, jag får uppdatera dig senare!




Hoppas du får en alldeles fin fredag och helg!

KRAM

18 Hanna:

skriven

Hej Ez!

Det verkar som om du är vid gott mod trots omständigheterna. Det är bra.

För några veckor sedan gjorde du några spontana spådomar och det var en som eventuellt kunde stämma in på mig. Den handlade om någon som i sommar skulle resa till sjö eller hav och där få vara med om något mycket speciellt. Jag la det på minnet eftersom jag skulle befinna mig vid både sjö och hav på en resa den här sommaren. Jag kan nu meddela att det var mig det handlade om. Jag har befunnit mig på några av de vackraste platserna jag kan föreställa mig och långt in i en fjord hände det magiska. En liten val hälsade på. Det var beyond vad jag kunde föreställa mig (jag älskar valar) och något som jag alltid kommer bära med mig. Tack Ez!

Kram

19 Milla:

skriven

Fina bilder o skönt att det går rätt bra ändå.
Jag försöker sälja en fin dator jag har som är knappt använd. Yngste sonen ville ha lite speldator fast den klarade inte det. Nu undrad jag om jag ska försöka öka prestandan om det hår el sälja. I går ringde en man som var intresserad men jag fick varningssignaler o han skulle pruta o fråga om allt möjligt som ej har m saken att göra. Sökte på numret o två ggr var det anmält för bedrägeri o eftersökt över flera platser i Sverige. Är han oärligt?

Svar: Ja, den mannen ska du inte lita på... kram :)
Esmaralda

20 Jennien:

skriven

Hej Es,

Skönt att du har kommit igång med behandlingen 💕

Jag har en son som tagit skilsmässan väldigt hårt. Det är svårt att veta hur jag ska hantera honom. Han vill inte bo hos mig 😕

Kan du se något kring den situationen?

Kram Jennie

Svar: Ge honom tid och utrymme.. prata när han tar initiativ... det kommer att vända... kram :)
Esmaralda

21 Cecilia:

skriven

Vad skönt att höra att strålningen gick bra. Den där gubben verkar ta allting på för stort allvar. Tur att vi vet vilken go person du är.

Igår kom jag hem från Göteborg. Har hållt på med flytten ett tag nu, så det var skönt att få komma tillbaka och träffa familjen innan terminen startar. Min syster föreslog att vi skulle lämna fåglarna idag. Det blev lite hastigt, men dem kommer få ett bättre hem. Är lite orolig inför transporten. Det står mellan att ha dem i buren under bilfärden, eller i en transportkartong. Fördelen med buren är att jag slipper fånga in dem och de behöver inte uppleva det traumatiska infångandet. Nackdelen är att de får för mycket utrymme och kan få panik i buren, vilket kan leda till skador... Vad blir bäst Ez? Kramar

Svar: Med 80% går det bra med buren och med transportkartong 100%... kram :)
Esmaralda

22 Dunegull:

skriven

Förra gången jag var utomlands hade jag inbrott i huset. Behöver jag vara orolig för det igen?
Kram och tack för dina svar

23 Birgitta:

skriven

Godmorgon😊
Bara en vecka kvar av semestern ☹️ men jag har varit hemma och tagit det lugnt behövde det.

Skönt att strålningen gick bra och det brukar gå bra ev lite solsveda. Jag bodde långt hemifrån på annan ort när jag strålades 2015 men som tur var så hade ftg jag jobbade på ett kontor där. Herregud vad folk gick på om att jag skulle vara sjukskriven o ta det lungt men när operationen var gjord o det visade sig att den inte hade spritt sig så bestämde jag att nu var jag frisk o ville ha mitt normala liv dvs inte vara sjukskriven. Vi är alla olika o hanterar kriser på olika sätt o jag mår bäst av att ha min vardag speciellt när jag inte kände mig sjuk utan direkt efter operation bestäm mig för att blicka framåt.

Es ser du nått kring mitt nästa jobb?

Stor KRAM till dig .

/Birgitta

Svar: Ja, visst hanterar vi kriser olika.. jag är mer som du... står på som vanligt :) Man KÄNNER sig ju inte sjuk ! Nästa jobb er bra ut.. du kommer trivas även om det kan bli mycket till en början.. kram :)
Esmaralda

24 Jossan :

skriven

God morgon!

Vad skönt att allt gick bra!

Idag är jag helt slutkörd. Kroppen värker och jag är så jäkla trött!

Hade önskat jag hade kunnat sova längre men ska försöka få in min rutin att lägga mig vid 10 senast. Vet inte ens om jag orkar plugga idag men får försöka.

Det blev en del i Ullared. Jag handla för ca 2000kr men alla som jag skulle handla till handla för 1700kr typ tillsammans.

Idag ska jag bygga mina naglar och göra min ipl behandling. Sen ska jag nog sova resten av dagen. Kolla på orange is the new black. Eventuellt städa. På tisdag ska jag fixa bilen och åka till jobb och fixa lite..

Hur ser min höst ut?

Kram

Svar: Du håller dig igång.. bra :) Din höst ser bra ut.. bryt gärna ditt mönster och gör något oväntat.. kram :)
Esmaralda

25 Hedwig:

skriven

Vad bra att det går bra där och att du inte har tappat ditt humor! Själv kom jag tillbaka från en 6-dagars resa till Therese C i Göteborg och en kompis i Oslo för 3 dagar sedan. Trots att det hände något fruktansvärt sorgligt med en av Thereses kaniner hade vi väldigt trevligt tillsammans. Även i Norge, hos min holländska kompis och hennes 2 barn, var det riktigt mysigt. Jag tog flixbussen, både till Sverige från Nederländerna och till Oslo från Göteborg samt tillbaka. Det kan varmt rekommenderas! Speciellt om man bokar i tid är det ett väldigt billigt sätt att resa och sedan ser man mycket mer än på ett flygplan. Redan nu längtar jag tillbaka till Sverige/Skandinavien. Jag hoppas verkligen att jag kan flytta dit en dag för jag har velat göra det under så många år nu medan främst hälsan har varit ett hinder! Therese C kommer att hälsa på mig om 2 veckor under 2 dagar vilket jag (och min fyrbente) glädjer mig åt. Lycka till i Lund, jag tänker på dig!

Svar: Härligt att du haft lite semester och har haft det bra...och jag tror helt klart att du kommer flytta till Skandinavien ! Den dagen kommer. Kram :)
Esmaralda

26 Tildis:

skriven

Skönt att höra att det går bra med strålningen <3 Härligt att se att ni verkar ha det mysigt trots det jobbiga.

Ser Kingen ut att jobba? Behöver jag göra något särkilt? Kram

Svar: Kingen jobbar på.. hjälp honom genom att göra bra val för dig själv... kram :)
Esmaralda

27 Lotta S:

skriven

Heja dig! Och heja Pia1 som kämpar vidare!

Es, har svårt att "navigera" min vän, saknar våra boksamtal och samtal om livet, men vill inte hela tiden vara den som tar initiativ till kontakt. Är han (omedvetet?) sur för något jag sagt eller finns det andra orsaker till att jag plötsligt inte "finns" längre?

28 Veronika:

skriven

Ljus och kärlek till dig Esmaralda.

Kommer jag få hjälp av den homeopat jag funderar på att anlita? Har provat sååå många olika vägar hittills.
Kram

29 Fitnesskillen:

skriven

Hej ez

Hoppas att allt är bra med dig?

Jag har en fråga och det är att jag träffade en tjej på ett konvent i lindköping och vi stod och snackade en stund och sen la vi till varandra på Facebook och så skrev jag till henne att det var trevligt att träffas och då skrev hon att det var detsamma och så skrev jag att jag vill gärna ta och lära känna henne och då skrev också att hon ville göra de med.

Ser du något om det finns en chans att det kan bli något?

Svar: ja, något kan det bli.. hon är intresserad men tveksamt om det håller i sig.. kram :)
Esmaralda

30 Rädd:

skriven

Hej E!

Ser du om vi hittar något hus snart? Det vi kollade på igår, blir det något mer det?

Kram och kärlek.

Svar: Känns som om det kommer ett annat hus... kram :)
Esmaralda

31 <3:

skriven

Vad skönt att strålning går bra för dig.
Hörde G av sig igår för att han saknar mig eller vill ha koll på vad jag gör ?
Kram

Svar: Det är nog både och.... kram :)
Esmaralda

32 Linnean 🌸:

skriven

Ha ha ha, så du blev tagen som uteliggare? Förlåt...men det där var riktigt kul! 😆
Skönt att det gick bra!! Behöver man ligga länge under maskinerna? Känns det instängt?
Skönt att det ser trevligt ut runt omkring iaf. Hoppas att allt flyter på bra nu.
I går kväll hade jag en liten pratdejt med en oerhört läcker gobit. Smart, lugn man med otroliga ögon. Läge att vara försiktig, va?
Eller kanske ”smaka några praliner” och sen är det bra. Kanske kan ett litet äventyr pigga upp en aning. Har inte bestämt mig än 🤔
Nu ska jag inte tänka på ”gobitar” utan vara farmor ett tag till två helt andra små gobitar 💖
Hoppas du får en bra dag och att behandlingen går bra. Leta upp Lunds underbara glassbutik! Smaklöksorgasmer garanteras! 😜 Kram.../Linnena 🌸

Svar: Nejdå... det går så smidigt att ligga där i maskinen... det är luftigt runtom och går fort men värst är att hålla andan... det blir flera långa 20 sekunder ! Visst kan du ta dig ett äventyr med mannen.. räkna inte med något bestående bara ! Klassbutiken ska hittas !! Kram o njut av barnbarnen :)
Esmaralda

33 Dalkulla :

skriven

Det var en person som tydligen såg ner på uteliggare. Han kan bli en själv fotare än han hinner blinka. Det var min första tanke när han trodde du var en. Såg han kanske dåligt eller var det som så att han hade en dålig dag, säkert det sistnämnda.

Glad för din skull att den första strålningen gick bra. Är det tillåtet att dricka vin eller vad det nu kan tänkas var för alkoholhaltiga drycker i glasen när man strålas? Det kanske är saft i glasen. :)

Kram.

Svar: Ja, det berör mig illa när man generaliserar och behandlar människor olika ! Vin har vi druckit och det påverkar inte strålningen.. tack o lov !! Kram :)
Esmaralda

34 Maria:

skriven

Jag har nog alltid tyckt att du sett lite uteliggar-aktig ut faktiskt....Eller lite åt det hållet iallafall, du vet lite härjad och så...;)

Tänker på dig nu under din behandling!

Stor kram,
Maria

Svar: Ja, ser man ute-liggar-kärring-aktig ut - då får man stå ut med det mesta :) Tack för tankar o kram :)
Esmaralda

35 Michaela:

skriven

Åh vad härligt att höra att det gick bra! Du är för rolig alltså med dina påhitt. Tack för att du bjuder på dig själv :)

Drömt horribel mardröm. Mamma fick en stroke och jag skulle avgöra behandlingen. Bara grät och grät. Måtte det inte vara en sanndröm!!

Vet inte vad det var för nått igår men det var flera män som log mm åt mig på jobbet. Snygga var dom också! :) Hade jag någon snorkråka tro eller var det Kingen som ville busa med mig lite :)

Hoppas att behandlingen gått bra idag också och att ha en mysig afton på hotellet!

Kram från mig och mamma som hälsar!

Svar: Ja, jag förstår inte varför jag jämt ska gör bort mig !! Nej, jag kan inte se att du drömt en sanndröm.. absolut inte. KIngen sköter sig och försöker ta hand om dig :) Hälsa mamma.. kram på er båda :)
Esmaralda

36 Solstjärnan :

skriven

Hej😊

Fast på bar gärning...i klädsoptunnan ..
Du är allt härlig Es 😁
Klart du kastar papper i soptunnan, men att veta att dendär soptunnan var tänkt för annat kunde du väl inte veta..Men du bromsade i förbifarten o läste o 'tadamm" ner i tunnan var enda lösningen!😊

Rota,rota,söka,söka o då dök sura gubben upp!..som inte alls var på samma humornivå som dig..

Första strålningen över o du fick en fin kväll,så bra.😊 och vilka fina blommor du fick 😍

Ha en bra dag!
Kram Solstjärnan ⭐


Svar: Ja så tossigt det kan bli !! Jag är så glad för mina blommor...:) kram :)
Esmaralda

37 Bellagio:

skriven

Haha, förlåt. Men fissade lite åt din dykning efter snorpappret. Hur påverkar strålningen ditt mående? Du har nog beskrivit tidigare i din blogg men glömt, Sorry. Håller tummar och tår för att strålningsperioden går så bra det kan och att du sedan landar på fötterna med ytterligare en erfarenhet rikare. Även om det kanske är en erfarenhet man vill vara utan.

Skrev på ett annat blogginlägg men fick inget svar från dig. Och det vet jag ju, att man inte alltid får 😁. Så skriver igen. För det du säger stämmer ju oftast och tror det kan ge mig lite lugn.

Jag har stängt ned alla dejtingappar. Känns inte som rätt sätt att hitta någon för mig. Har dock kontakt med en trevlig kvinna. Känner ganska starkt, att är det inte hon som är rätt, är det inte min tur förrän 2021. Vad känner du in? Och får jag svar nu, lovar jag dyrt och heligt att inte fråga mer om kärlek. Förrän typ 2021 då 😁.

I morgon åkar jag och barnen utomlands, och dottern har fått feber, suck!

Svar: Tack, strålning känner jag ingenting av.. i alla fall inte ännu..då är det värre med hormonmedicinen jag äter o ska äta i fem år.. medicin som tar bort östrogen.. den medicinen får man alltid när man har den sortens cancer som jag har... och jag som hade lite värk i kroppen innan har en sjukhelvetes värk.. medicinen gör ju så att ledvätskan försvinner... inget kul.. men det kan vända och bli bättre ! Det är som du känner.. kvinnan är trevlig men någon riktig kärlek kan jag inte se att det utvecklas till.. den som är rätt kommer och det dröjer en tid... trist att dottern är sjuk men det blir en bra vistelse i alla fall.. kram :)
Esmaralda

38 Bellagio:

skriven

Tack för svar och du bekräftar det jag egentligen vet 😀. Att det ska vara så svårt att lita på sin egen kompass? Skönt att strålningen känns bra. Men surt att hormonbehandling ökar din smärta. Finns det något preparat du kan äta för att det ska bli bättre, tänker att fem är är en lång tid med smärta.. När jag hade hästar fick de gurkmeja för att öka ledvätskan och smörja upp bättre. Vet inte hur el om det funkar för oss?

Svar: Jag tror på gurkmeja och dricker det dagligen utrörd i lite vatten... annars är det värktabletter som ska till och det är ju inget kul typ Alvedon gör ju ingen nytta,,, kram :)
Esmaralda

39 HS:

skriven

Hej Es!

Är på semester med begränsad uppkoppling. Vill bara säga att jag tänker på dig och hoppas att strålbehandlingen löper på smärtfritt.

Kram

40 Rebecca:

skriven

Skönt att det gick bra igår, hoppas det fortsätter så ❤

Tänker han något på mig? :) kram

41 Tiss:

skriven

Bra att allt gick bra.Men vilken jävla gubbe...

Det börjar närma sig resan nu. Men det finns en risk till att vi inte kan åka.
Kan du se om vi kommer att komma iväg?
Jag vill så väldigt gärna åka, men det finns som sagt en risk.

Svar: God chans att du kommer iväg och det ser ut att i så fall bli en bra rea... kram :)
Esmaralda

42 F:

skriven

Skönt att höra att allt gick bra. Hur ser min arbets situation ut?

43 <3:

skriven

Hej kära Esmeralda, kommer det lösa sig med räkningen ? Har min läkare inte sett den än eftersom den inte blivit betald. Kan tänka mig att han inte varit på jobbet under semestern. A lät så sur när hon ringde om den.
A krånglar ofta till det och vill att det ska låta som att man själv ställer till problem.
Kram

44 Undran:

skriven

Hej!

Undrar Gurkmejan som du tar med vatten är det kryddan Gurkmeja som man köper i mataffären??

Kram

Svar: Ja, det är det ... är det kanske fel ? kram
Esmaralda

45 Smöla:

skriven

De blev alltså en strålande dag😉
Finns de något som kommer hända i augusti ? Bra eller dåligt?

46 AQUARIUS:

skriven

Hej Esmeralda!

Jag undrar OM du kan se någon flytt för mig, alltså byta bostad inom Sverige eller utlandet?

Tack på förhand!

AQUARIUS

Svar: En flytt kommer.. jag ser dock inte vart... kram :)
Esmaralda

47 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda Hahaha du är för rolig du! 😃💖 ska hälsa på lite gamla bekanta i dag jag och min Mamma Tror du dagen blir bra ? Något vi ska tänka på kram😃☀️

Svar: Ja, dagen blir bra.. kram :)
Esmaralda

48 Måddan:

skriven

Jadu ... tråkigt med att folk dömmer. Men dock så mycke i vardagen med försommar .
Det händer i bland att jag tänker : varför gör den personen si och så??
Vi går inte i dess skor så vi vet ju inte vad som gjort att det blev som det blev.
🙏😇♥️
Så sänd ljus ich kärlek så har man gjort bra i från sig själv .
Vi är ju inte alla på samma plan


hogvolen.blogg.se

Önskar dig god tillfrisknande Ezmaralda ♥️🍀♥️

49 SusanneAmalia:

skriven

Vad skönt att strålningen har gått bra.. Mysigt med barhäng och sillmacka.. (undviker fisk) men det ser gott ut när andra äter.

Idag fixar jag ett sovrum ska bli guldfärg på väggarna.

Snart ska sonen till Öland och plugga.. Den stora sonen går i båttankar.. 32m långt skepp.. Absolut.. Varför inte..

Den 20/8 är det rättegång.. Då avgörs det om vårdnadsrätt.. Mamman till barnet lever i drogmissbruk och har tagits ifrån rätten att umgås med barnet själv.. Men sonen vill ha hela vårdnaden så att han kan ge sin dotter en trygg uppväxt.. Nu bor barnet hos moster.. Sonen påpekade till soc familjerätten att dottern har en pappa.. Då sa de att det kan bli lite fel ibland.. Men vi måste ta hänsyn till mamman.. Men vem tar hänsyn till barnet?? Som gråter varje natt för att hon inte får vara med sin pappa??
Rätten den 20/8..hoppas jag..

FRÅGA:är lite orolig för min väns ilska som han botar med alkohol.. Han är egoistisk arg och självdestruktiv.. Det finns god anledning till hans ilska men kan jag hjälpa honom på något sätt??

Kram och kärlek.. din strålning kommer att fortsätta att gå bra.. Önskar dig en fantastisk fredag.. ELLABELLA hälsar och sänder kärlek.. Så klart 😍




Svar: Din vän, nej du kan inte hjälpa honom annat än ge honom 100% access till sig själv.. ta inte över och styr inte upp... han måste själv ta sig tegen vidare.... kram på både dej och fina EllaBella :)
Esmaralda

50 Väntan:

skriven

Hej Esmaralda.
Vad skönt att höra att allt gått bra.

Jag har en undran, När jag pratat med honom om någonting eller frågat något som är viktigt för mig. Jag förtydligar att det är viktigt för mig och han lovar att återkomma. Men att han sen inte gör det eller att det tar väldigt långt tid innan han återkommer med svar på det som jag förtydliga att det var viktigt.
Det känns lite sårande i mig. Jag kan inte förstå det riktigt i hur han tänker här.
Tror du att han nonchalant struntar i det? ( det är det som blir så sårande för känslan för mig) eller tror du att han tänker på ett annat sätt än jag förstår? Att han inte gör det på flit? Menar inget dumt med det?
Vi har pratat om det men det verkar gång på gång bli samma sak och jag känner mig sårad. Kanske i onödan?
Kram

Svar: Han är sådan.. han tar tid på sig och han kan inte riktigt tolka in hur viktigt det är för dig. Ni är helt enkelt olika. Kram :)
Esmaralda

51 Mimi:

skriven

Hej Esmaralda!

Blir det bättre tider snart?? Orolig för jobb och ekonomi. Kämpigt att vara arbetslös och utan pengar.

Måste säga vad stark du är. Jag skulle nog inte klara av det du går igenom. Tänker på dig och hoppas att allt går bra.

Kram

52 Undran:

skriven

Hej Es!

Nej Gurkmeja från mataffären är inte fel. Undrade bara eftersom det finns någon rotgurkmeja som man kan köpa på hälsokost men den är så dyr. Har funderat på att börja med Gurkmeja.

Kram

Svar: Ok.. då fortsätter jag bara med mejan från ICA :) kram
Esmaralda

53 Fattig:

skriven

Hej Esmaralda!

Ser du mig glad och mindre bekymmersfri eller fortsätter det så här??

Kram

Svar: Det vänder och de blir bättre... kram :)
Esmaralda

54 F:

skriven

Hej Esmeralda skönt att höra att det gått bra för dig, hur ser resten av året ut för mig? Kram

55 Blomman:

skriven

Hej!
Jag hoppas verkligen att det går bra med behandlingen.
Lycka till!!
Ser du om min fd hyresvärd lugnar ner sig?
Kram <3

56 Cissi:

skriven

Hej! Vill sända dig styrka och helande tankar. Om du kan göra det till oss, kanske vi kan gengälda.
Jag står vid ett vägskäl i mitt liv. Fortsätta hoppas på att jag träffar en man som allt klickar med, som är på samma stadie av livet, som vill ha barn och familj. Eller sköta mig själv och skaffa barn på egen hand. Kanske egoistisk. Men jag känner mig stark. Och tillräcklig. Trött på att nån annan ska bestämma hur och när saker ska ske. Ser du nåt som kan ge mig en fingervisning om rätt väg?

Svar: Du ska välja det alternativ som känns starkast och som du verkligen vill.... kram :)
Esmaralda

57 <3:

skriven

Hej kära Esmeralda, kommer det lösa sig med räkningen ? Har min läkare inte sett den än eftersom den inte blivit betald. Kan tänka mig att han inte varit på jobbet under semestern. A lät så sur när hon ringde om den.
A krånglar ofta till det och vill att det ska låta som att man själv ställer till problem.
Kram

58 linnea:

skriven

hejj ez! blir jag gravid med min romans? är chansen god???

59 Jossan :

skriven

Då var både ipl och naglarna fixade! Jag har sån huvudvärk och jag har så ont i nacken men misstänker att det är stressen som sitter i nacken.

Vädret är fint idag och det är varmt. Ska se om jag ska jobba lite ikväll eller bara ta det lugnt. Ska plugga varje dag nu till fredag.

Vad känner du om min tenta? Den är ju uppdelad men kommer jag klara den?

Borde jag kontaktat andra skolor kring min legitimation?

Intressant att jag ska göra något för att bryta mitt mönster!

Kram

60 Jennifer:

skriven

Hej finaste Esmaralda. Tips! Finns också gurkmejakapslar som är lättare att få ner om man inte gillar gurkmejasmaken. Lär vara bra att ta det med svartpeppar, lättare för kroppen att ta upp det eller nåt. Inte helt säker.

Jag som lever med kronisk smärta får hjälp av cbd olja. Dyr men verksam.

Fina Esmaralda, är så redo för lite kärleksäventyr! Tror du det kommer snart?
Kram
Jennifer

Svar: Ja jag har också funderat på den oljan !! Lite äventyr ser det ut att kunna bli... ganska snart.. kram :)
Esmaralda

61 Lotta:

skriven

Ser fint ut på SU. Bra att göra det bästa av det med ett glas och så :).

Jag undrar om det kommer gå bra för sonen på lägret där han inte känner någon....än.

Kram L

62 Helena Ir:

skriven

Du är en otrolig piggelin,Es..ditt motto,måste nog vara: Livet är till för att levas! Kämpe är du..Glad att du orkar med som du gör,barhäng,dessutom :)

Tror du äldsta dottern min,blir kvar länge där hon är på väg att flytta till..eller blir det nödlösningen?

Ha en nice kväll..vila också :)!

Kram :)

Svar: Hon kommer söka och hitta något annat men det kan ta lite tid... kram :)
Esmaralda

63 <3:

skriven

jag känner mig så ensam och inga vänner, lär jag känna någon i danskurser? Kommer det vara kul för mig

64 ThereseC:

skriven

Hej Es!
Vad bra att det gick bra 👍. Kommer du att må illa och sånt av strålningen sen?

Jag blev illamående när jag sprang förut men det var självförvållat och ingen strålning inblandad. Förutom solen som strålade. Jag upptäckte att jag hade 500 meter kvar till 10km och att jag skulle få sämre tid än förra gången jag sprang en mil om jag fortsatte i samma tempo. Så jag utmanade mig och sprang i femhundra meter så snabbt jag kunde. Det var lite kul trots att jag närapå spydde 😁.

Musen som betedde sig som Emil har jag inte sett till igen. Musfällan är tom (jag hittade den som fångar mössen levande) och när jag har städat hos Lilo så har jag inte ens sett spår efter att den varit där !
Möss brukar ju alltid bajsa var de än är 🤔, men inte den här musen. Nu blev jag ännu mer säker på att det var ett tecken ifrån Emil ❤️.

Jag har tre roliga aktiviteter inplanerade ganska tätt nu. Imorgon är det ridläger. Nästa helg är det swimruntävling och C och jag är mycket nervösa eftersom vi aldrig simmat i mörker förut och vi dessutom är rädda för både sjöormen och näcken. När vi dessutom fick veta att av 800 personer som ska tävla den helgen så är vi bara 15 stycken som ska delta i Skymningsloppet. C och jag är ju inte så himla snabba så om vi hamnar väldigt långt efter de andra så blir det väldigt ensamt och läskigt. Å andra sidan kanske sjöormen och näcken redan ätit sig mätta på de övriga deltagarna ifall vi kommer sist.

Och sen några dagar efter Skymningsloppet åker jag till Nederländerna (om jag inte är uppäten då vill säga). Och så hälsar jag på Hedwig och Sven och sen ska jag på bröllop hos kusinerna 😊.

Jag tror att jag kommer att få riktigt trevligt ☺️👍.

Kram ThereseC ❤️

Svar: Javisst var musen ett tecken från Emil, ingen tvekan om den saken! Massa kul du har inplanerat.. jättebra !! Och så får du krama o Hedwig och ven från mej när du träffar dem... och stor kram til dej själv också så klart... :)
Esmaralda

65 linnea:

skriven

hej ez, finns det en chans att jag får barn med min nästa romans?

66 Naa:

skriven

Hej Esmaralda.
Min oro och längtan.

Ser det ut som om jag kommer att få uppleva och hinna leva ett familjeliv tillsammans med en partner medan mina barn är småbarn?
Kram

Svar: Ja det tror jag absolut.. kram :)
Esmaralda

67 Milla:

skriven

Hoppas strålning går bra!
Kommer jag få glädje o energi i livet igen o kanske ngn kärlek? Hamna på rätt köl m ekonomi? Så orolig

68 Rebecca:

skriven

Har jag funnits/finns i hans tankar? :)

69 Jeanette:

skriven

Hur mår du? ♥️

Svar: Just nu lite feber... i skrivande stund men maken är lite förkyld så det kan ju vara han som smittat mej.... kram :)
Esmaralda

70 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Ez!
Jag hoppas det går bra för dig? Vad händer efter behandlingen? Är allt borta då?

Idag har jag varit på 2 årskalas hos min systerson. Kan inte fatta att han redan är så stor, var ju inte länge sedan han kom.
Något min mormor har börjat göra är att döds städa så de inte ska bli så jobbigt för oss när hon går bort. Tycker det är så jobbigt när hon gör det även om de kan vara bra, men man blir liksom påmind av att hon kan försvinna när som. 90 år gamla goa tanten och hon mår bra men de kan ju gå snabbt. Lite förvirrad är hon men min morbror säger hela tiden att hon har alzheimers vilket inte stämmer. Blir så arg på honom. Han är alltid så elak.

Jag har två frågor till dig och hoppas på svar:
1. Kommer min mormor leva några år till? Ser du ifall hur många samt kommer de gå fort för henne eller kommer hon lida?
2. Händer de något kul de sista halvåret här nu - resa, tatuering, flirt? Ja vad ser du? Tusen tack i förhand! Kram Zoey 💕

Svar: Cancerknölen är ju bortopererad.. nu strålning i 15 dagar och så måste jag äta hormonmedicin i fem år ! Ja, Alzheimer har ju inte din mormor ! Jag ser inte hur länge din mormor lever.. och visst kommer lite kul att ske... kram :)
Esmaralda

71 Kvinnan:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag antar att jag söker svar. Men han ger inte svaren på det sätt jag önskar. Han är lite otydlig och det sätter igång oro inom mig.
Om jag frågar honom, är det henne du vill satsa på får jag svar som, njae det vet jag inte.
Njae det tror jag inte.

Verkar han drömma om att vara med en annan familj än med oss?
Hur stor ser chansen ut att han skaffar barn och familj tillsammans med henne?
Eller gillar han faktiskt mig?
Kram

72 H:

skriven

Kommer jag gifta mig?
Kram

73 Tesa tvilling :

skriven

Mitt ex var elak,ond,anklagande,lögnaktig och otrogen.Han sårade mig mycket. Men jag älskar honom fortfarande. Det är snart 2 år sen. Mina frågor är.
Kommer han tillbaka till mig? Tänker han på mig? Mår han dåligt för hur han behandlade mig? Kommer det att ta slut mellan honom och hans nya sambo? Jag vill bara dö.

74 Tesa tvilling :

skriven

Undrar om du fick mitt inlägg eller om jag gjorde fel. Kan inte se något svar.


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: