Listorna....

Jag måste klappa mig själv berömmande på axeln när det gäller listor.

Jag är skitbra på att skriva listor.

Min kvällsritual är sådan att när jag lagt mig så spelar jag lite på mobilen.. sen läser jag en halvtimme typ och så påtar jag med mina listor.

Just nu är det en massa ev dem  i görningen

Det är ju allt som ska handlas till julbockfesten nästa lördag… inte bara mat utan också se till så jag har alla paket till paketleken och  paketen som julbocken ska ge

Sen några dagar senare har jag glöggmingel och det blir väl 25-30 personer som tittar in på glögg, kakor och julgodis. Då måste man ha en lista så ingenting glöms

En egen liten lista till  gravarna som ska besökas före jul

 
 
// Några av paketen till paketleken i år... det är bra grejor.. då blir det mer spännande och intense och  och alla går helhjärtat in för att få det dom vill ha. Vi börjat ju med inslagna paket och alla som slår en sexa med tärningen får ta ett paket. När paketen är slut öppnar alla de paket de fått och sedan börjar man om.. och ställer klockan på kanske 10 min och den som får en sexa får ta precis vad hen vill av de andra. När klockan ringer, ja då är det klart och man behåller det man fått. //
 
💖

Så har vi julafton  som vi firar hos dottern i Lund och då  har vi knyte… jag står för att grava lax, göra gravlaxsås, köttbullar och massa annat. Allt sånt där måste upp på en lista så man vet.

Vi ska ju själva också ha  hem  lite julmat : lista !

Och så en speciell lista till mamma för hon är ju inte mycket för att laga mat och  hennes julklapp  sen 5-6 år tillbaka är ” full frys” – dvs att jag när jag lagar mat så gör jag extra och fryser in åt henne.

Nu ska hon få en julspecialare med Jansson, brunkål, köttbullar, lutfisk med senapssås and u name it.

En lista där också alltså.

Jag skriver mina listor i olika block och skriver snyggt för hand  och sen är det bara att glatt greppa listan när det är dags att  avverka

Trodde ni kanske !

Dilemmat är att jag hittar aldrig mina listor

Jag bläddrar och rafsar i alla mina block men dom är puts väck, nästan alltid.

Eller så dyker nån halvfärdig lista upp som inte är aktuell.

Som idag till exempel så ska jag iväg och handla de sista paketen till  julbocksfesten… och jag har noga skrivit ner vilka paket jag reda handlat… och jag hittar inte nån av listorna… fan & helvete och hela hans anhang !!

Det blir ju bra i alla fall till sist - men är ju lite snöpligt när man lagt  ner tid och energi

Hur går det med era listor ? Eller ni har inga ?

Kram & kärlek

1 CA :

skriven

Hej
Skriver bara ibland före jag ska handla
Hur blir resten av tiden här i usa
Längtar hem
Kram

2 Katten:

skriven

Listor har jag gjort tusentals genom åren... men vart tar de vägen, som sagt? Vete tusan! :)

Jag fick min Lady i förrgår, det var en jättebra idé att skicka den till sonens adress så att den kom fram ordentligt. Där jag bor hittar ingen, inte ens brevbäraren.

Önskar Es och alla en trevlig helg!

Kram

Katten

Svar: Lycka till med din Lady nu :) Kram
Esmaralda

3 Dunegull:

skriven

Jag kör oxå listor! Annars får man inte ihop allt om man är så kreativ 😁

Idag blir det Köpenhamn med några gamla kollegor. Ska bli kul. Synd bara vädret stökar.

Blir det flirt innan kärleken kommer eller är han på väg nu? Väntat länge nu känner jag.

Kram och trevlig helg

4 Skorpan:

skriven

Jo nån lidta blir det hemma, inför något större "sammanhang" annsrs blir det mest listor på jobbet o inte många där heller, ännu...Du får nog spika fast dina listor så dom inte rymmer för dig ;). O om paketleken kan jag inte säga nåt annat än att den verkar grym :D. Många fina julfester ni ska ha i år igen Es...

Drömmer så konstigt, nu om att någon varit o slruvat upp skruvar på min cykel, men som tur märkte jag det o fick det åtgärdat. Sen skulle jag låna grannens tvättmaskin fastän min inte var sönder. En chef som sätter sig på golvet vid mina ben o börjar smeka dem. Mardrömmar inför årsskiftet då allt ändrar på jobbet?

Nu självständighetsdag o en extra ledog dag kommer nog att göra gott. En miniskinka ska gräddas till mat idag, annars inga planer. Tack o lov för ett land där man inte krigar!

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

5 Undrande:

skriven

God morgon!
Ända sen ladys ankomst så sover jag som en stock, trött som en gnu. Hoppas det vänder snart så jag får något gjort.
Läste ett inlägg från hulda maräng igår ang en häst.
Om du vill så får du gärna maila mig. Kanske kan jag hjälpa till.
Ang listor så kopierar jag tom mina listor ibland och ändå är dom som bortblåsta när man behöver dom! Tur att man är bra på att improvisera!

Svar: Det kan vara så att Lady anser att du behöver din sömn just nu... kram :)
Esmaralda

6 Snödroppen:

skriven

Godmorgon!
Jag är som dej och skriver listor, skriver en "bra att ha" lista och en vill ha lista och en måste ha lista. Problemet sen är att när jag kommer till affären t ex så ligger listan kvar hemma!! Herregud vad hjärnan får jobba då för att kunna minnas allt, men faktiskt så har jag kanske bara glömt nån enstaka grej...
Fredag igen och visst är det idolfinal?? Måste nog fixa nåt gott ikväll, önskar bara jag hade lite trevligt sällskap, kommer han hit snart?
Önskar er en skön fredag🌟💗

7 Juni:

skriven

Jo då några listor görs allt. På post-itlappar som jag glömmer hemma... Blir tokig på mig själv då och har nu påbörjat en komma-i-håg-träning. Läste nånstans att det ska gå att komma ihåg 7 saker gruppvis. Så jag övar på att komma ihåg 7 saker helt enkelt. Det är min början det 🐸. Glad helg till er alla 🌞!

8 Lotta:

skriven

Jag skriver också listor, men det blir mest ”To do’s” för nästa dag. Ett tips är att alltid lägga listorna på samma ställe och ett block 😀🙌.

Nu börjar jag bli orolig för ekonomin. Jag hoppas Lady hjälper mig till rätt jobb. Hur ser det ut?

Kram L

9 Linda:

skriven

Hej ez, jag provar igen.

Kommer jag få ett svar om att jag har blivit smittad med det jag tror?

och om.. kommer jag kunna få bort det?


😔

10 Fågel Grön:

skriven

Jag är precis som du, ett fan av listor. Det är som om att hjärnan kan slappna av när jag har skrivit min lista på saker som jag behöver komma ihåg att göra. Det gäller framförallt när det i perioder är mycket att göra och tänka på. Tummen upp för listor! Kram!

11 HuldaMaräng:

skriven

Jag kan, jag kan, jag kan, jag kan, jag kan, jag kan, jag kan, jag kan, jag orkar inte. Vem ska köpa julmaten lixom. Jag orkar inte, men jag kan väl nån gång, va fan var är gud någonstans???

Svar: Vi människor är ganska ensamma när det kommer till kritan... men rätt som det är kommer ljuset, om det nu beror på Gud eller något annat... kram
Esmaralda

12 Helena Ir:

skriven

Jag älskar listor,när det är mycket att hålla reda på!
Och oj vad mycket du ska göra..hoppas verkligen listorna kommer fram..Ibland kan det vara så att har man väl skrivit ner det,då dyker det upp i minnet sedan. Men så duktig du är på allt så här med mat och paket..så har ni ju också så trevligt tillsammans!

Jag drömde om en ung man som jag var så förälskad i..så det gjorde ont av att vakna. Jösses!

Så skönt att få klippa sig idag..

Här har jag hittat gamla svärmors recept på "Världens godaste pepparkakor" och då tar jag och fixar degen till dottern..

Hoppas du hittar lappar och att dagens handling av paket blir lyckat.

Kram :)

Svar: Det receptet får du gärna dela med dig av här :) Kram
Esmaralda

13 lilla m:

skriven

Hej! Vad är chansen att jag får barn med Marcel?

Svar: Mer än 50 % som det ser ut just nu.. kram :)
Esmaralda

14 Skrållann :

skriven

Hej!
Jag gillar listor men är alldeles för dålig på att ens skriva några🤔
Finns en tjänst ute som skall tillsättas först i augusti 2020. Tjänsten är på en barnverksamhet där flera aktörer samverkar kring barnen och deras föräldrar. Kände starkt när jag läste annonsen och undrar hur stor chans jag har att få jobbet om jag söker tjänsten?

Kram❤️

Svar: Chansen att du får det är runt 75 %.. en god chans alltså... kram
Esmaralda

15 f:

skriven

godmorgon har på senaste tiden sett en stor flock svarta fåglar flyga, längs där vi bor, vad betyder det?

16 Smöla:

skriven

Vad är det som gnager honom? Kommer han ta upp med mig vad som gör han irriterad?

Svar: Du kan själv behöva fråga... kram
Esmaralda

17 H.:

skriven

Hej,
Är redan rätt nervös för presentationen jag måste göra om 2 veckor.. ser det ut att kunna gå bra?
Kram

Svar: Visst går det bra.. kram
Esmaralda

18 <3:

skriven

Brukar sätta upp mina listor på kylskåpet eftersom jag annars aldrig vet vart jag har dem 🙈 standard att glömma dem när man ska iväg ändå 🤣

Det är något speciellt med den där Anders. Har han också märkt att jag kommer upp som hans vänförslag.
Hur stor är chansen att han blir intresserad och vill ses om jag hör av mig ? Vet att du sagt att han har någon i sina tankar. Hoppas du kan se något Es. Han känns som en bra man. Måste ju våga lite...
Kram

Svar: Klart du ska våga... hör av dig till honom.... möjligheten finns.. kram
Esmaralda

19 f.u:

skriven

undrar om det finns något meddelande eller budskap till mig. kram

Svar: En stor kram och massa kärlek av någon som gick över för ett bra tag sedan.. kram
Esmaralda

20 Ledsen :

skriven

Hej esmaralda.

Vad duktig du är och smidigt med listor så inget glöms bort. Inge roligt att komma hem och komma på att det var något mer.

Blir lite ledsen. Känns som om den kvinnliga butikschefen på mitt jobb är väldigt på mig. Har deltidstjänst och i början ville jag göra så bra ifrån mig som möjligt så kämpade verkligen för det. Men fick aldrig beröm. Det är bara saker som blir fel och hon gnäller på det. Pratar skit eller med andra eller hur man ska säga. Hon skvallrar och pratar om personal som mig och andra. Nu börjar jag ändå känna att det är väldigt mycket mot mig. Känns nästan som om hon stör sig på mig. Känner inte att jag trivs när det är såhär. Får klump i magen och när man kommer dit kan det hela det här förstöra en dag för mig. För det är så mycket gnäll hela tiden. Får aldrig höra att man gjort bra. Vill hon att jag ska sluta? Är det något som hon stör sig på med mig?
Kram

Svar: Fast, jag hittar ju aldrig mina listor, som det tycks :( En bra chef lyfter sin personal genom att påpeka det som är bra...vilket inte din chef gör. Fråga henne rakt ut vad som är fel... kram
Esmaralda

21 Natten:

skriven

Hej esmaralda.

Tidigare har jag haft flera önskningar under ett år.
Det här kommande året som står framför dörren har jag nog mest en önskning, en som jag haft tidigare men inte lyckats blivit uppfylld.

Ser det ut som om den här önskningen blir det här året?
Kram

22 kata:

skriven

Hej Ezmaralda

Dessa listor!!! Även jag skriver ordentliga att-göra-listor och tappar bort dem, både hemma och på jobbet. Hittar på nya system och glömmer sen bort dem, allt blir bara rörigare.

Allt mer rörigt blir mitt liv också. Trodde Ladys ankomst skulle ge den ro jag behövde men nu eskalerar allt i rasande fart, tredje världskriget har brutit ut hemma. Väntar på att Ladyn ska vakna ur sin dvala.

kram

23 Anki:

skriven

Godmorgon Es
haha ja det kan bli lite för många listor Jag river inte av listan från blocket ,om den inte är hemlig .Sen när jag ska kolla av tex vilka som det ska skickas julkort till så river jag ur listan när den är klar .
I morse vaknade jag med kvävningskänsla elavbrott !
upp och jag får se grannens julbelysnng lyser så fint Bara ut i regnet och dra ur senaste tillskottet i julbelysning men näe Fick dra ur allt ute innan jordfelsbrytaren inte "reagera" Någon slinga därute funkar inte i regn tydligen...
Jaja det kunde vart värre att jag inte hittat orsaken ,för utan el får jag inte morgonkaffet och då blir jag inte rolig att tas med ;-)

Härlig Fredag !
Kram Anki med flock

24 Hm:

skriven

Hej esmaralda.

Känns det som om vi kommer att vara ett par under barnens skolår?
Kram

25 Lilleba:

skriven

Hei på deg, Ez ! Om du har en smart telefon, så last ned en app som heter Inkpad. Da kan du lage så mange lister du vil, legge til og trekke fra etter behov, og du har alle dine lister på ett sted. Presis nå har jeg full oversikt over alle julegaver jeg har kjøpt, og til hvem. En annen liste over maten, en tredje liste over fødselsdager osv.. Og det er gratis app. Ønsker alle i blogg familien en fin adventshelg ! Kram på er ! 🥰

Svar: Jo, mina barn o barnbarn retas med mig för att jag skriver med penna på papper som förr i tiden... men det faller sig enklast.. fast så visar det sig ju att det inte alls är bra... jag får skärpa mej.. kram :)
Esmaralda

26 Ko:

skriven

Hej esmaralda.

Vad mycket roligt du har framför dig och med traditioner som dessa.

Tror du han är nöjd med att leva som separerad med mig? Hur tänker han framöver? Tänker han sig någon ändring? Eller kommer han vara nöjd som separerar med mig?
Kram

27 Nat:

skriven

Hej esmaralda.

Det här kommande året som är på ingång ser det ut att hända något inom kärlek?
Kram

28 Kristin:

skriven

Det er så herlig lese det du skriver, kjære Esmaralda.
Svensk er et lyrisk og vakkert språk, og når man i tillegg uttrykker deg så fint som du gjør, er det så bra!!
Jeg skriver en liste over hva jeg behøver til hundene og meg, og det er ikke så mye.
Jeg skal ha mitt søskenbarn på middag Juleaften, og det krever ikke så mye forberedelser.
Noe som er veldig interessant som jeg har lyst til å dele med dere her på bloggen.
Jeg har registrert at om ser ser på TV, PC eller mobilen før jeg skal legge meg, sover jeg veldig dårlig.
Fikk et tips for en god tid tilbake at jeg burde skaffe meg briller som tar vekk det blå lyset, da det kan bevirke at man sover dårlig.
Nå har jeg benyttet disse brillene av merke SWANWICK i ca. 1/2år.
Så og si med en gang jeg begynte å bruke disse, merket jeg at søvnen bedret seg.
Dessuten, det blå lyset fra TV med mer sliter mye på synet.
KRAM!!

Svar: Tack för tipset !! Det kan verkligen behövas... kram :)
Esmaralda

29 EPM :

skriven

Exakt samma här: när jag väl skriver listor så slarvar jag bort dem.

Usch, blev lite sent igår...
Men kul!

Lite stormar på mitt jobb, har min kompis rätt i att vi hamnar i onåd för att vi ställer oss utanför eller är detta också ett rykte som skapats en intrigerande kollegor?

Kram

30 Månskenet:

skriven

Haha! Ja listor o listor. Att-handla-listan ligger oftast på köksbordet oavsett var jag befinner mej. Recept är väl också en form av lista, jo, det gäller att vara läskunnig ;) lagade häromdan kålrotslåda, den blev utan skorpmjöl. Får duga. Att handla åt nån annan är ett dilemma, du får en lista i handen och ve o fasa, alltid nån rad som är blank - man ser bara inte att det står knäckebröd på listan, inte denhär veckan heller. Oj söööta öööde, tur att det är fler som har samma problem -haha!

31 Makaon:

skriven

Ha, ha... det där är jag i ett nötskal. Dessutom köper jag presenter och gömmer undan, sen hittar jag dom inte eller så glömmer jag bort dom. Har hittat julklappar och presenter flera månader senare.
Ha det så gott allihopa.

32 Maja:

skriven

Hej Esmaralda,

Jo visst, listor skrives ibland! de gloms bort och nar man behover dem sa hittar man dem inte. Men sa ar det iofs alltid for mej! Mitt hem ar i ordning pa ytan men titta inte in i lador och skap…

Jag vat att detta later givet for en utomstaende men vill ater igen se vad du kan se genom spadom.

Kan du se om de kan behalla min son pa skolan och hur testerna de gjorde I matte o engelska denna veckan gick? Kommer vi I kapp ekonomiskt snart och kan betala skolan? Ser du om det finns nagot jag kan gora forutom nytt jobb? Har jag nagot hemma som ar vardefullt att salja som tavlan jag fyndade elle ska jag ta en lott?

Kram

Maja

33 Ghostwriter:

skriven

Jag skriver alltid listor - på morgon så som på nätterna. Och nej, inte tusan hittar man listorna!? Jag blir minst lika galen. Jag skriver på lappar, i block, i telefonen, på dokument online. Men jag glömmer bort att jag ens skrivit en lista...


Tips är nog bäst att skriva listor i telefonen. Men jag återgår alltid ändå till att skriva förhand..




Önskar dig en fin helg :)


Kram

34 Nenna :

skriven

Hej Es,

Bra med listor men jobbigt om de försvinner 🙂
Jag har börjat göra listor på Google drive. Har en lista över saker vi tänkt köpa till barnen där. Har den delad med barnens pappa. Vi kan båda editera och markera punkter som klara. Så det är ett tips att lägga upp digitalt 🙂

I helgen har jag bjudit in lite nya människor till lite singelmingel. Det ser jag fram emot. Jag hoppas det ska bli lyckat.
Kan du se nåt om min helg?

Jag fick min Lady igår och nu ligger hon i tryggt förvar. Jag hoppas hon ska trivas 🐞

Kram 🤗

Svar: Härligt.. det blir ett riktigt lyckat mingel... kram
Esmaralda

35 Mig:

skriven

Skulle det kunna vara en idé att komtakta polisen så de kommer och uthyser honom eller kan jag fixa det själv? Står inte ut med att han är här, blir alltför förbannad.
Kram

36 Michaela:

skriven

Shit vad mycket du har att göra! :) Förstår att du behöver listor! Massa kul att se fram emot! Jag behöver inte skriva några då jag inte har några fester att se fram emmot och nyår blir väl att fira ensam även i år :/

Nu går det extremt trögt på jobbfronten. Är sugen på att gå tillbaka till Polisen men hittar inga jobb att söka och måste hitta nytt nån gång i början på nästa år när armen är återställd. Orolig för ekonomin. Vill ju inte behöva sälja min älskade lägenhet och flytta hem till mamma :/

Ikväll blir det Idol. Håller på Freddie. Ha en mysig afton! Kraam och pussar till MG!




Svar: Jobb kommer... och jag håller också på Freddie.. han är himla duktig... kram :)
Esmaralda

37 <3:

skriven

Hej kära Esmeralda, sover så himla dåligt. Tror inte jag sovit en blund inatt igen. Djupsömn vore så välbehövligt.
Somnade inte ens om efter morgon promenad med hund.

Vad är det som stör min sömn ?

Kram

38 Se:

skriven

Hej esmaralda.

Ser det ut som om han kommer att vara med en annan kvinna än mig nu? Ser det så ut?
Kram

39 Mathilda:

skriven

Hej Es!

Gav jag ett bra intryck idag eller sa jag fel saker? Oroar mig så.

Kram

Svar: Du har absolut ingenting att oroa dig för... kram :)
Esmaralda

40 Dalkulla :

skriven

Jag skriver inte så många listor, faktum är att det blir endast en enda. På den står det som ska handlas till jul, mat och julklappar blir bara till barnbarn. När jag läser dina listor och allt ni gör tillsammans, inträder en trötthet som närmast liknar koma. Jag skulle inte orkar allt det ni gör, men förstår att ni har väldans roligt, och att ni håller på era traditioner ni haft genom åren.

Numera vill jag har lugn och ro vid jul. Jag har nog gjort mitt när det gäller flänga runt innan jul, men visst var det roligt när allt var klart.

Dina listor fick nog fötter. Kanske en lite tomte klädd i grått varit framme och norpat dom. :)

Kram!

41 Mandarin:

skriven

Hej Esmaralda, jag är bra på att göra listor! Känns liksom skönt att ha dem! Jag kämpar på med jobbet, jättetufft... Hur går det för mig imorgon, känns så gruvsamt? Och kommer det nya jobbet snart, som du tidigare sett till mig? Kram!

42 Rosviol:

skriven

Inga listor här inte. Däremot skriver jag ofta små anteckningar för att inte glömma bort saker å ting. Kanske är lite samma sak fast olika format bara? Och nu lät jag nog både gammal å glömsk å det kanske jag är oxå. Vem vet ;p

Fråga..
Jag tog mig ju mod här för ett tag sen och hörde av mig till J. Blev faktiskt förvånad hur bra samtalet flöt på och att det var inte så hemskt som jag ställt in mig på. Men kändes det lika bra för J? Var det uppskattad att jag hörde av mig? Togs det emot väl? Trots de tråkigheter som var anledningen till mitt kontaktsökande.. hoppas även jag inte lät alltför konstig och så. Är inte helt lätt att veta vad man skulle säga alla gånger och så..

Men men.. Får hoppas du finner några av dina viktiga listor, om de nu behövs dvs, och annars får du kanske börja låsa fast dom i skrivbordet ^^

Ha en god fredag nu till oss alla! <3

43 Livsturisten:

skriven

Åh listor känns igen, liksom att inte veta var man har dom eller glömma ta med matlista osv.
Känner mig glad i magen för jag tror jag mött nån som kommer fylla det tomrum jag saknat, från början hade jag mina fördomar om personen men rannsakade mig själv o inser att jag kan missa nån fin o bra person om jag inte lyssnar till mitt inre mer. Kram

44 Ghostwriter :

skriven

Är min Soulmate svensk?/bor i Sverige? Och kommer han Tänka lite extra på mig inför jul/nyår? ☺️🌟kram

45 Bellagio:

skriven

Kingen vs Lady. Lady är min tredje talisman. Den första mins jag inte riktigt namnet på men när jag läser mina önskningar, så hjälpte hon mig. Nde ändå inte riktigt att vi fick någon kontakt, våra energier var olika. Sen kom Kingen. Som gav mig trygghet, önskningen som inte var till mig har slagit in, min önskan har inte det. Men jag är övertygad om att han jobbade hårt och att den önskningen finns mer i närtid nu. Jag saknar Kingen. Mina tidigare talisman er har lämnat mig när tiden var inne och de finns inte kvar. Nu har jag Lady, och våra energier är väldigt lika, på gott och ont. Jag blir stressad av henne, hon liksom jag vill så mycket. Och jag försöker nu nästan dämpa. Det kan vara så att hon försöker göra sig påmind, då jag jag faktiskt tvivlat på hennes energi... Vad kan du se Ez, kan jag göra på något annat sätt?

Svar: Ja Lady vill väldigt mycket men ju mer tiden går desto mer anpassar hon sig till dig och förstå hur hon ska agera för att det bli bra med din energi och hennes.. kram
Esmaralda

46 Jula:

skriven

Hej esmaralda.
Verkar han ha en annan tjej än mig?
Kram

47 Fråga:

skriven

Hej esmaralda.
Ser det ut som att han vill fortsätta en relation tillsammans med henne? Och ser det ut som om den kan fortsätta framåt?
Kram

48 Mimmie:

skriven

Fina saker du hamdlat:)

Ser du något speciellt som händer mig snart?
Kram

49 sus:

skriven

hej
bra med listor....
vet inte vad jag önskar längre....
love sus

50 Madde :

skriven

Det där med listorna känner jag igen allt för väl :)

En fråga angående lady bug. Sen jag fick den så är jag helt slut!
Jag hade tufft med energi innan, men nu jag orkar knappt vara vaken, jag orkar knappt med vardagliga saker. Lyckades jag aktivera henne rätt?

Kram

Svar: Lady fungerar och gör gott men precis i början kan det bli lite överväldigande och då kan man reagera väldigt olika.. kram
Esmaralda

51 Flytt:

skriven

Blir det någon flytt nästa år?? Trivs inte alls i min nuvarande bostad.

Kram

52 Skorpan:

skriven

Dom där kalsongerna skulle jag gärna se på en man, men icke ;).

Julskinkan avklarad, bra då blir det annan mat sen.
Kram Skorpan

53 Mej:

skriven

Hej esmaralda.

Har en önskning som står högt kommande året.
Kommer den att bli uppfylld?
Kram

54 helle68:

skriven

Listor är ingen idé att skriva för dem kommer jag inte ens ihåg att läsa...
Min mor har ännu inte varit ensam hemma sedan far gick bort.. undrar Es, kan du se ifall hon orkar vara ensam nu eller om det bara är något hon säger? Kram

55 Dahlia:

skriven

Kanske ska börja med listor för att få något gjort!

Kära du, kan du se om jag finns i hans tankar, i så fall vad får du för känsla av dessa tankar?

Svar: han tänker ju på dig emellanåt men jag är osäker på vilket sätt.. det finns en risk att du bryr dig mer om honom än han om dig.. att du vill mer än han vill.. kram
Esmaralda

56 N:

skriven

Hej esmaralda.

Tycker han om mig? Och tror du att rätt känslor kan infinna sig för mig?
Kram

57 A:

skriven

Hej Es

Hur ser min blivande ut,om han finns?
Kram

58 Helena Ir:

skriven

Visst kan jag dela med mig av receptet,som svärmor kallade"Världens bästa pepparkakor" jag ser när jag tittar på andra gamla recept att det skiljer sig en del..men goda var de! Och tunna,tunna..hon svärmor Margareta var väldigt duktig på att baka!

1/2 glas sirap
1 glas vatten
400 g socker
300 g smör
1 1/2 msk ingefära
1 msk kanel
2 tsk nejlikor
1 msk bikarbonat
1 kg vetemjöl

( 1 glas= 2 dl) (1/2 glas= 1 dl) Det här fick jag googla,och hoppas det är rätt :)

sirap,socker,vatten och kryddor kokas upp,och hälles sedan över smör och bikarbonat. Röres till det kallnat..sist blanda i vetemjölet.

Låt degen stå i kylen minst 1 dygn,innan bak!

Kram :)


Svar: Man tackar !!!!! kram
Esmaralda

59 <3:

skriven

Godkväll kära Esmeralda, kan det bli en trevlig middag imorrn ?
Står lite i valet och kvalet med L.
Kram

Svar: Kanske inte 100% men småtrevligt kan det bli.. kram
Esmaralda

60 Gunilla:

skriven

Haha..😅😅Jag skriver också massa ’kom ihåg listor/lappar’ men tappar också bort dom!!😂Så blir man skitstressad och köper typ dubbelt för man glömt vad man köpt!!! Helt jävla snurrigt🙈😱🤣
Kram o trevlig helg!
Ps Min Lady hänger i mitt armband ❤️

//Gunilla i Oxd

Svar: Det känns som om hon verkligen trivs där :) kram
Esmaralda

61 Eva:

skriven

Det är MYCKET nu så här innan jul så jag passar på att önska dig en fridfull jul. Tack för det här året!😍

Svar: Tack snälla och desamma önskar jag dig.. stor kram :)
Esmaralda

62 Anna E:

skriven

Du sa att jobb dyker upp, först ett som inte är det mest idealiska jobbet men sedan skulle jag hitta rätt... Är orolig nu över min situation, dyker det upp nåt snart som ger mig hopp? Jobb? Pengar?

Svar: Ja det dyker upp ett jobb även om det kanske inte är det rätta.. kram
Esmaralda

63 Browallia:

skriven

Om man kan tänka sig att skriva sina lappar i mobilen finns en enkel men suverän app med flera bra funktioner som heter ”Keep”. (finns både till android o iphone) Då vet man alltid var lapparna finns och de är alltid med till butiken, om man inte lämnat mobilen hemma förstås!

Ikväll håller jag mina tummar för Freddie!

Kram

Svar: Japp, jag med... vi måste ringa o rösta !! Kram
Esmaralda

64 Helena Ir:

skriven

Bara för att jag själv gillar det här gamla viktväktarreceptet så bjuder jag även på det :)

Rödbetsröra med fetaost:

Kokta rödbetor rives
röd lök hackas fint
feta ost skärs fint,hackas
matlagningsyoghurt för de som vill följa smala linjen,själv föredrar jag rysk yoghurt eller turkisk.
vitpeppar,salt
Mängd efter smak,smaka av..det ska bli som en kladdig röra!

Serveras till köttbullar,prinskorv,kalvsylta,,ägg,.egentligen till vad som helst..


Svar: WOW så gott detta låter, det ska prövas !! kram o tack
Esmaralda

65 lilla m:

skriven

Tack. Gäller över 50% chansen bara med Marcel eller i övrigt också (med någon annan man)?


Svar: Det gäller oavsett... och tänk nu på att över 50 % kan vara hur stor procent som helst och att det bara är jag som inte ser exakt.. kram
Esmaralda

66 Boudica:

skriven

Listor ja, så många gånger jag fått rådet att skriva listor! För att få saker gjort? Nah då undrar jag ju alltid vad gör det för nytta när jag har större chans att glömma bort listan än det som ska skrivas!

Trött idag, efter två dagar med sämre sömn denna vecka, inte vilat upp mig. Tror det är mina hormoner som spökar, varför det helt plötsligt blev så vet jag inte. Även det påverkar mitt humör idag, känner mig så himla nedstämd bara sådär, och det får mig tänka tillbaks på Lagergrabben och det drar ner mig ännu mer!

Mer om honom, försöker med gårdagens fundering igen!
Börjar fundera lite mer över Lagergrabben, han varit borta mycket nu från jobbet på senaste tiden, och det typ efter då det inte blev så bra mellan oss.
Börjar ju fundera kan jag vara en orsak till att han är borta? Kanske inte huvudorsaken, men en del utav det? Det har ju varit rätt skönt att få "vila" sig från honom lite, men ändå, man börjar undra.

Trevlig helg!
KRAM!

Svar: Nja, det känns som om han är borta av en annan orsak faktiskt.. kram
Esmaralda

67 Jossan:

skriven

Vad fick fel detta året?
Jag var helt bestämd och trodde verkligen att jag skulle varit klar med min no-tenta och matte- tenta. Jag skulle ha fått träffa den riktiga kärleken... Ocg vad har jag lyckats med? Inget... det har bara varit ett jobbigt år med stress och där orken tog slut... i helgen ska jag skriva klart min engelsktenta... det är så drygt.... den ska in den 13... men ska lämna den den 12.. måste klara den nu så jag kan få min legitimation... Kan jag få den innan sommaren?


Kram

Svar: När kärleken kommer kan man inte påverka så mycket... och det kan vara nog så svårt med tentorna också även om man är förberedd. Du ska inte ge dig nu på målsnöret... du kommer att klara det om du inte ger upp... kram
Esmaralda

68 Fråga:

skriven

Hej esmaralda.

Känns det som om tankarna finns att han hellre vill vara med k än med mig?
Kram

69 Misstjejen:

skriven

Hej

Inte en fråga om mig eller någon annan utan jag har sett många mysterier som är vita lådor på min arbetsplatsen. Som inte M hon vill berätta vad är det.

Är det något speciellt till någon andra eller till oss?

Vill inte går runt och funderar hela tiden.

Är det något speciellt?

Ha det bra

Svar: Jag ser ingenting speciellt, kram
Esmaralda

70 Catte:

skriven

Halloj och tack för svar häromdagen.
Att Y har en rejäl tvekan har jag förstått och den tvekan kan handla om vad som helst känns det som.

Jag skriver massor med listor och det kan ibland vara bara små banala saker för att påminna mig själv eller försöka motivera mig själv till att fixa vissa saker och det ska vara papper och penna :) På jobbet har jag massor med PostIt-lappar på min dator och det känns skönt när jag betat av saker och kan slänga en av dom :)

Känner mig frustrerad. Tänker Y på det jag skrev eller är han irriterad igen och att det är därför han inte bryr sig om att ens kommentera det? Vill han att jag 'simmar ur bild' nu eller vill han trots tvekan (vad det nu än var) att jag stannar kvar? Bäst att lämna honom i fred eller konfrontera så att vi rett ut det? Känner att vad jag än gör just nu så kommer det bli fel, antingen mellan oss eller för mig, men vill inte förvärra situationen OM den är dålig enligt honom. Att det ska vara så svårt att kommunicera med en vuxen person... Får ingen känsla från Lady om vad som är rätt i det här läget.

Nu tar jag äntligen helg och hoppas ni får det riktigt mysigt imorgon! Gott med glögg jue!

Kram Catte

71 Linda :

skriven

Hej kommer jag vara ensam på nyår ?
Kram

72 Tingeling :

skriven

Jag älskar listor! Men jag skriver upp i mobilen på anteckningar. Så fort jag kommer på nåt skriver jag, och sen rensar jag och staplar så dem hamnar i rätt lista. Hur skulle man annars komma ihåg allt? Jag skriver listor för allt.... resor, mat, handla vid olika tillfällen, osv...

Äntligen fredag. Trött i kroppen och huvudet. Bara slappa nu!

Trevlig fredag kväll!

Kram!

Svar: Ja, alltså, jag måste börja skriva i mobilen, den saken är klar... kram :)
Esmaralda

73 Anna E:

skriven

Tack, kram

74 Nightshade:

skriven

Skriver inte listor men gillar att skriva, bara för att skriva. Jag uttrycker mig bättre i skrift. Tar jag det jag vill säga muntligt så kan jag glömma hälften och sen inte alls få ut det jag vill utav det. Det har hänt att jag skriver brev till folk som jag räcker dem när det är något jag vill säga, och då tar jag det för hand, mer personligt och då lägger man mer känsla i det med.

Jag tänkte skriva ett brev ikväll, mest för att få ut mina känslor, utan att posta det.
Nu tror jag faktiskt att det går. Men ser du om mottagaren skulle kunna ta emot det jag vill säga, är personen mottaglig?

Fick även tanken att ge ett brev till personen med det jag vill säga. Det får vänta.

75 Jag:

skriven

Hej esmaralda.

Min chef verkar gå bättre ihop med de yngre tjejerna runt 20 års ålder. Jag gillar dem också dem är roliga och trevliga. Men jag känner mig inte uppskattad alls på jobbet. Jag är ensamstående mamma och sliter verkligen. Det kanske tar ut sin rätt att jag liksom spänner linan för hårt så att chefen inte gillar mig. Hon klagar mest på mig fast det känns som om jag verkligen försöker jobba hårt.
Hon kanske helt enkelt inte gillar mig som person? Eller för att vi är så otroligt olika? Jag är tillexempel inte mycket för skitsnack och trångsynthet. Känner hon att vi är olika? Och stör hon sig på min personlighet? Eller det runt mig?
Kram

76 Noj:

skriven

Hej esmaralda.
Jag har kommunikation med honom. Men det är en fråga jag frågar honom som han inte svarar på. Pratar vi om annat går det bra. Ser du varför det är så?
Vill han inte detta vi jag frågar om? Eller har han inte bestämt sig?
Ser du någon chans att jag får ett positivt svar i detta?
Kram

77 Tintin:

skriven

Hej Ez!
Kommer min son att få jobb inom snar framtid, blir det flytt i samband med det?

Tack och kram! <3

78 CA :

skriven

Nu känns det bättre
Kram

79 Contici:

skriven

Hej!
Fick inga instruktioner med min Nyck-Li, mer än det som stod i mailet vid beställningen. Har dock prata, pussat och myst med henne, så hon är nog jobbvillig☺️. På tal om jobb undrar jag så vad som händer - blir jag kvar på jobb, blir jag erbjuden chefstjänst eller ska jag leta aktivt själv?? Så viktigt för mig att veta, för min lilla familj och jag. Kanske ser du ngt...?
Kram🍀

80 Smulan:

skriven

Inköpslista varje dag, sen är jag periodare med ”to do” listor som jag sen inte läser...
Ju mer stressad jag är desto fler skriver jag.

Kommer det ordna sig för min fd kollega som chefen behandlade så illa?

Trevlig helg 💕


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: