Spontana spådomar !!

Spontana spådomar

Du är kvinna och har ett namn på tre eller fyra bokstäver. Du är i 30-40 års åldern. Du har barn.  Du är singel. Du spelar ofta musik när du är ensam.  Du har en cykel.  Du funderar på att skaffa dig ett djur .Det ser riktigt positivt ut om du bokar och gör en resa i vinter.  Du träffar nya vänner och med all säkerhet också en flirt – om inte den stora kärleken. Chansen finns.

 

Christer eller Christian som är 45-50 år och som är singel utan barn.  Nu är det din tur att spela på Lotto. Chansen till vinst är 90% och då menar jag en rejäl vinst.  Du bör spela sista veckan i december.. det är då din största vinstchans finns.

💖

Kvinna  runt de 40  som söker kärleken, du är alltså singel och du har barn. Du  bor strax utanför en större stad i bostadsrätt eller hyresrätt. Du har katt. Du har bara en av dina föräldrar i livet.  Det ser ut som om du blir bjuden på nyårsfest men du tvekar -  och det finns en man som också  är bjuden och tvekar… går ni båda på festen så finner ni varann och det blir riktigt bra.

 

Kvinna som har fyllt 70 – du  oroar dig över en sjukdom som drabbat dig men allt tyder på att det komma blir bra . Jag ser att du har många fina dagar framför dig och ett långt liv

💖

Man i 40-50 års åldern. Du bor på landet. Du bor i eget hus. Du har hund och  getter och katter.  Jag ser en varning för dig i slutet av december. Du ska absolut inte åka med en vit bil den  30 december – för det kan gå riktigt illa.

 

Kvinna i 20-25 års åldern. Du arbetar men funderar på att börja plugga. Dui är blond med halvlångt hår. Du söker kärleken kanske lite för mycket och ser en potentiell livspartner i väldigt många män. Försök att tagga ner. Ha mer fokus på dig själv och hitta din väg. Då kommer en fin kärlek alldeles av sig själv

 

Jag ser en liten vit hund, kan vara blandras, i 6-7 års åldern, lite underbett och med sele när han är ute på promenad. Det är en han, alltså. Denne hund har en  matte som ska se sig omkring på hundpromenaderna – det finns en man med hund som ni stöter på ibland och som du bör prata lite mer med – om inte annat så kan det bli en riktigt fin vänskap

💖

Kvinna i 30 års åldern som nyss gått en länge utbildning och har arbete men inte den typen av jobb du vill ha. Du håller kvar vid en man som är fel för dig och det är du medveten om. Ni har inte roligt tillsammans längre. Gör dig fri och jobba utomlands, precis som du tänkt. Inte nog med att livet blir roligare, du träffar också den kärlek som är rätt för dig.

 

 

Mörk kvinna, ursprungligen från ett annat land.  Du har fyllt 25 men inte 30.

Det fanns familj runt dig så du bor inte ensam… troligtvis bor du med föräldrar och syskon.  Du trivs inte och du vill ha ett annat liv och du funderar på andra alternativ. Fundera inte för länge utan ta klivet ut i livet på egen hand. Det kommer ge dig väldigt mycket glädje och du kommer snabbt att växa inom dig

 

Man i 30-40 års åldern, du  har problem med magen som det verkar svårt att komma tillrätta med. Men hjälp  finns att få.  Du äter ofta något som du inte tål och det är något som är vanligt att äta och som man inte brukar få reaktioner av. Pröva dig fram. Det kan ta lite tid men du kommer underfund med vad det är och du kommer må så mycket bättre

💖

Man i 50 års ålder som fått en cancerdiagnos ganska nyligen. Det här klarar du, det vet jag !  Det blir en besvärlig behandlingsperiod men det är övergående – och du kommer bli helt frisk

💖

Kvinna runt 60 år som är singel sedan länge och längtar efter kärleken. Du har  ganska mörkt hår i dig själv men det mesta har blivit grått nu. Du har glasögon.

Du  isolerar dig en hel del på din fritid och jag ser inte så mycket umgänge med vänner.   Första helgen i februari har du mycket att vinna på om du anmäler dig till en fritidsaktivitet i början av året. Chansen är stor att du möter kärleken där

 

 

Kvinna i 40-45 års åldern, du kör en ljus bil, du har fast arbete, du har vänner och du blir lätt omtyckt. Du har en sprudlande personlighet. Du skilde dig för att du träffat en annan man. Den nye mannen finns i ditt liv idag men du är inte lycklig med honom. Avsluta relationen snarast, är mitt råd. Det kommer inget gott ur den. Och så småningom kommer den som är rätt

💖

Kvinna i 50 års åldern med arbete inom vården, du har en  vuxen son som du oroar dig över. Han är lite speciell, kanske har han en diagnos.. men herregud vad han kan mycket mer än du tror. Sparka honom ur boet, det är hög tid och låt honom hitta nyckeln till sitt eget liv. Det kommer gå så mycket bättre än du tror.

💖

Kvinna i 20-25 års åldern, du har långt ljust hår, du har ofta solglasögon, du klär dig moderiktigt och du är mån om ditt utseende.  Du har en väninna som tar stor plats och som inte är riktig snäll. Ni har varit vänner i evigheter och du står ut med mer skit från henne än du borde.  Sätt ner foten med besked   för det blir inte bättre av sig själv.

💖

Du är kvinna och går snart i pension och du fasar lite för detta eftersom du har din identitet i jobbet. Du ska absolut skaffa hund precis som du tänkt dig – och du ska göra den flytt du funderat över. Det kommer bli riktigt bra och i samband med flytten kommer nya vänner som blir en klar tillgång.

 

 

Du har ett dubbelnamn, du är kvinna, runt de 60 och  sista tiden har du tänkt mycket på en av dina döda föräldrar. Och det beror på att  denna förälder försöker ta kontakt och förmedla kärlek och omtanke.  Slappna av och försök ta emot.. och ha ögonen öppna för tecken som kommer i din väg.

💖

Kvinna i 20 års åldern som vantrivs med livet och som har svårt att ta sig för något. Du har nyss gjort en abort.  Du ska sluta grubbla, aborten var ment to be och du gjorde ingenting fel. Ditt barn kommer till dig på nytt.. längre fram i tiden när du är i balans och har ett bra liv att erbjuda

 💖

Ja, detta är vad jag kunnat se för er den här gången

Kram & kärlek

1 Läroliv:

skriven

Kvinna 70 år.....jag är 70+ och har ett bråkigt hjärta, men har haft det länge så kanske gäller detta inte mig ändå. Ifs är jag spådd att bli gammal.

Kram

Svar: Känner du lite oro ibland över hälsan så kan denna spådom absolut vara till dig... och gammal blir du... kram :)
Esmaralda

2 Misstjejen:

skriven

Hej

Drömmar sägs något för jag sagt ju till mamma "jag vill inte du ska blir som mormor"

Även när hon ska går i pension och om 5 år.

Även prata jag med min bror eller någon annan.

Vad kan det vara?

Lät som jag är oroligt i drömmar

Ha det bra

3 Misstjejen:

skriven

Hej

Tänker på att jag har börja förstå att behöver inte berätta för någon om min känslor för någon. Det förstår jag det redan i somras. Låta min känslor leva på en bra sätta som jag ska kunde begränsa det och styra det.

Jag har lära mig något nytt att alla inte behöver vet om min känslor även vem var jag intresserad mest av.

Låta andra tror vad dom vill bara.

Ha det bra

Svar: Du har kommit fram till ett klokt beslut ! Somligt ska man behålla för sig själv... annars blir det lätt för mycket för anda människor. Plus att det också är bra att bekräfta andra och prata om dem.. kram :)
Esmaralda

4 Helena Ir:

skriven

Det var mycket du fick fram..hoppas att de det berör, känner igen sig!

Kallt! Det blir till att klä på sig ordentligt..den varma sängen lockar mer än vanligt.

Hoppas på en bra dag.. läste att du har mindre värk av CBD oljan..låter bra! Värk är väldigt tröttande..

För egen del hoppas jag på en dag som ger mig glädje..

Kram :)

5 En Ängel med stort hjärta :

skriven

Gomorron kära Esmaralda!

Alltid lika spännande med dina spontana spådomar 💜
Idag kändes det som om kvinnan som tänkte på en bortgången förälder var menat till mig, är det så? Jag känner av min lilla goa mamma både doft och hennes kärleksfulla sätt, jag blir liksom så lugn och varm i hela kroppen, speciellt när jag är ledsen eller orolig för något speciellt!🙏🌟💓 Hoppas på svar från dig fina Du✊🌹
Jag vet inte om du såg att jag också skrev väldigt rart om dig igår, men jag menar varje ord Du är fantastisk o en äkta Medmänniska jag hoppas våra vägar möts nån gång. Om inte jag minns fel, så tror jag vi sågs som hastigast faktiskt på en ”certifiering” där jag bor🤗

Kramisar i Ljus o Kärlek o jag önskar dig en härlig tisdag🙅‍♀️💜🥰

6 Skorpan:

skriven

Fina spådomar åter o en hoppas att de som fastnat på "spåradarn" uppmärksammar dom o tar dom till sig :)!

Vet inte vad det är med mig, känner mig lite olustig till mods, inget är riktigt kul, trött mest hela tiden... Jobbet känns sisådär, hmm, vad felas jag Es? Borde def vara nöjd med det jag har, men nej...

Tisdag o en son som kanske kommer på permis o muckar om sexton dagar, hurra. Sen blir det några veckor ledigt för honom o efter årsskiftet upptar han sina studier. Får se om han då flyttar hemifrån i samma veva...

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Du behöver lite kul... gör upp bra planer med fokus på glädje.... kram :)
Esmaralda

7 Dunegull:

skriven

Fantastiskt E!
Tyvärr inget kring mig denna gång heller. Kan du få in något kring mig?
Kram

8 Heaven:

skriven

Älskar dessa blogginlägg! Läser med spänning!

Es.. kommer han att höra av sig?

Kram

Svar: I så fall bör det bli inom det snaraste.. möjligheten finns.. runt 40 %... kram
Esmaralda

9 <3:

skriven

Alltid roligt att läsa spontana spådomar. Tror tyvärr inget stämde in på mig.
Drömde så otäckt om avrättningar, tortyr och död.
Kommer det hända något otäckt / fara. Något jag ska se upp för.
Kram

Svar: Nej jag ser ingen konkret varning för dig men däremot ett beslut som du behöver fatta.. kram
Esmaralda

10 Mathilda:

skriven

Godmorgon!

Så härligt med spontana spådomar 💖

Kan du få till dig något budskap till mig? Kram

11 Browallia:

skriven

Alltid lika roligt med de spontana spådomarna. Jag ser redan nu fram mot din allmänna spådom för nästa år som brukar komma i slutet av året.

Vilken mysig och speciell morgon, att få mysa med katten i sängen för första gången. Han ålade sig närmare och närmare mig tills han kunde klappa med tassen på min arm. Att se honom avslappnad så nära gör mig tårögd med tanke på den otroliga känslomässiga resa vi har gjort under 2019. Jag är så innerligt tacksam för den hjälp vi fått av dig och Nettan på ert speciella vis. Stor kram

12 Jossan :

skriven

God morgon!

Känner mig så stressad... måste fixa min tenta, skriva omdömena, rätta alla böcker ja... massa.. måste städa också...

Igår balade vi på jobbet. Det var rätt mysigt men det försvann lite när vi hade det på en måndag istället för en fredag...

Vad känner du? Kommer jag klara min engelsktenta denna gången?

Kram

13 Anki:

skriven

Godmorgon Es <3
Åååh vad många spontanisar ! Älskar att läsa hoppas ni känner igen er .Det vore roligt att få läsa ngn gästblogg framöver .Tack Es för detta <3

Ännu en magisk rosaskrimrande kall morgon njuter av snön allt vad jag orkar :-)
Sonen fick upp ljus som ramar in taknocken igår och det vart riktigt vackert .
Idag hämta nya glasögon Tjoho vad bra jag ska se !

Kram Anki med flock


Svar: Ja nu är man i den åldern när nya bra glasögon får en på riktigt gott humör :) Kram :)
Esmaralda

14 Kristin:

skriven

Det er så spennende å lese om dine Spontana Spådomar, kjære Esmaralda. Hva du ser!!!
Jeg har fått en del seanser av deg, og jeg må si at det du ser det stemmer!!
Han som fikk beskjeden om å spille Lotto, får jeg virkelig håpe får med seg dette. Hvem vil vel ikke vinne en god slant?
Jeg har forsøkt mange ganger, og alltid med håpet om å få en pen sum, men nei, her har det vært snakk om småpenger. Men for all del, det er penger det også.
Nå vil jeg ønske deg og alle på bloggen en herlig dag.
KRAM!!!

Svar: Ha du också en riktigt fin dag :) Kram :)
Esmaralda

15 Blond:

skriven

Hej esmaralda.
Kände inte igen mig i någon...

Undrar hur det ser ut för mig. Har tidigare studerat men sliter fortfarande som låg utbildad. Kommer min ekonomiska situation att förändras? Bör jag satsa på nya studier eller söka jobb och lyckas få tag i något bra stabilt lite mer välbetalt? Fast arbete med en fast bättre inkomst
Kram

16 Maa:

skriven

Hej esmaralda.

Min dröm är att få en situation förändrad. Min önskan är att leva med en partner och få ennannan situation runt mig.

Ser du om jag kommer att få göra det inom ett år?
Kram

Svar: Du kommer att leva med en partner så småningom, jag ser dock inte när... kram
Esmaralda

17 L:

skriven

Hej Esmaralda.

Jag ska ha barn fast är singel. En kvinna som är vän med en vän till mig sa, ja jag visste inte om du ville att jag skulle säga grattis eller inte. Känner mig lite arg och sårad när jag tänker tillbaka på den kommentaren. Varför skulle jag inte vilja att hon sa grattis?

Varför sa hon sa hon så? Tyckte hon själv min situation var fel eller varför sa hon så till mig?
Klart jag vill ha ett grattis
Kram

Svar: Det var ju ett dumt uttalande.. oavsett man är singel eller ej så har man valt sitt barn och ett grattis är ALLTID på plats ! Men hon menade inget illa...kram
Esmaralda

18 Funderingar:

skriven

Hej Esmaralda.

Jag har beskyddat honom inför vänner. Inför hans beteende fast jag vet att det inte ska vara såhär. Det är för att jag har velat tro mer om honom. Tro gott om honom och att situationen ska förändras.
Börjar fundera och tänka mer på om det verkligen är värt för mig att lägga energi på honom. Han borde kunna bättre än såhär. Han behandlar inte mig så som jag tänker mig.

Tror du mina vänner får en sämre bild utav mig nu efter att jag försvarade honom?
Ser situationen ut att förändras med den här mannen eller kommer det vara detsamma?
Och jag klarar mig bättre utan?
Kram

Svar: Jag tror att du själ inser att han inte är den som är rätt för dig... han kan inte bättre än det blir och jag tror inte detta förändras.. kram :)
Esmaralda

19 Undra:

skriven

Hej esmaralda.
Jag undrar faktiskt, ser han ut att fortfarande fortsätta en relation med henne? Och isåfall kommer han fortsätta med det framåt?
Kram

Svar: Han verka ha svårt att fatta beslut, jag ser inte hur det blir framöver.. kram
Esmaralda

20 Anna E:

skriven

Finns den där Amber på riktigt? Varför gör han så mot mig hela tiden?

Svar: Det hela känns lite märkligt.. kan inte sätta fingret på det... kram
Esmaralda

21 Ht:

skriven

Hej!
Så roligt o läsa spontana spådomar.

När kommer min soulmate? Har väntat så många år..
Kram!

Svar: Önskar jag kunde säga när men att spå exakt tidsmässigt är omöjligt... din soulmate kommer, den saken är klar.. kram
Esmaralda

22 Fråga:

skriven

Hej esmaralda.

Ser det ut som om det blir en flytt ditåt för mig? Eller kan det bli någonting helt annat?
Hur ser det ut?
Kram

23 Kristina :

skriven

Jag är kvinnan som ska gå i pension och som funderar både på flytt och hund. Tack för hjälpen att bestämma mig. Jag kommer flytta snarast och vet vart och sen kommer hunden direkt. Nu har jag ett stort lugn inom mig när beslutet är fattat och det känns så rätt. Tusen tack Ez för hjälpen. Kram

Svar: Det kommer bli hur bra som helst... kram :)
Esmaralda

24 Tacket:

skriven

Jag har nyss gjort aborten och grubblar mycket och känner att spådomen var riktad till mig. jag tar den till mig och den känns redan lättare. Kramar.

Svar: Stor kram !!
Esmaralda

25 Michaela:

skriven

Alltid lika kul att läsa!

Jag hittar inte din sida längre på google. Har testat från mobilen , datorn och från mammas mobil men inget kommer upp. Varit så sedan igår em. Förstår ingenting🤔

Hemsk kväll igår! Brosan sa att han inte vill leva längre om inte situationen med dottern löser sig för nu har mamman förstört allt. Han undrar om det kommer att bli bättre? Om de kommer ha en relation igen? Tacksam för svar.

Ha en fin tisdag!
Kram

Svar: Det är tungt för din bror.. men han ska inte ge sig... det kommer bli bättre.. och en dag kommer dottern att föredra hans sällskap.. kram
Esmaralda

26 Fråga:

skriven

Hej esmaralda.

Ser det ut som det kommer bli en flytt ditåt? För mig? Eller ser det ut att bli helt annat?
Kommer flytten dit bli ?
Kram

27 Anonym:

skriven

Finns det någon chans att jag kommer få från fonden i dec ? Skickade in ansökan igår.
De har varit så snälla mot mig.
Är så tacksam
Håll tummarna åt mig kära Esmeralda.
Kram

Svar: Chansen finns.. runt 50 %.. kram
Esmaralda

28 Åsa:

skriven

Hej E!
Älskar dina spontana spådomar.
Tack för svar för några dgr sedan.
Undrar om jag ska åka till föräldrarna 1 el 2 ggr innan jul? funderar på att söka en dags jobb i storstaden innan julen.
kram Å

Svar: Ingetdera är fel så känn in själv hur du vill... kram
Esmaralda

29 Tildis:

skriven

Hej Es!

Alltid lika spännande att läsa spontana spådomarna.

Blir nästa ställe en plats jag trivs på? Kram

30 <3 :

skriven

Tack för svar idag kära Esmeralda.
Kan du se vad beslutet kan göra sig om ?
Kram

31 Jullisw:

skriven

Jag ska berätta för min chef om graviditeten efter jul är tanken. Vi är nära varann, men jag är orolig över reaktionen. Såklart kommer han inte kunna reagera negativt utåt, men kanske inåt. Kan du säga något om situationen?

Jag trivs ju så himla bra på mitt jobb och jag vill verkligen att det ska fortsätta i många år till utan att denna situation rör till allt. Nu är det ju som det är och reaktionen får ju bli den det blir. Men jag kan inte låta bli att tänka på det.

Svar: Jag tror det kommer gå fint.. kram
Esmaralda

32 M:

skriven

Hej,
Känns som att den hon i 30-års ålder som nyss avslutat lång utbildning och som inte trivs med nuvarande man känns som jag.. kan det vara så?
Kram

Svar: Ja, så kan det mycket väl vara.. kram
Esmaralda

33 Marita:

skriven

Hej Esmaralda!
Alltid lika kul med
spontana spådomar.
Kommer jag få ett längre vikariat i Januari?Hoppas på det.
Kram

Svar: Chansen är god i början av året.. kram
Esmaralda

34 Hon:

skriven

Hej!
Ser det bra ut att gå på dendär julfesten?
Kram

Svar: Ja, det gör det.. kram
Esmaralda

35 Bb:

skriven

Hej esmaralda.
Undrar hur det ser ut för mig. Har tidigare studerat men sliter fortfarande som låg utbildad. Kommer min ekonomiska situation att förändras? Bör jag satsa på nya studier eller söka jobb och lyckas få tag i något bra stabilt lite mer välbetalt?
Kram

36 Katja :

skriven

Är snart 35 år och 2 barns mamma och har haft 2 jobbiga år och jag undrar kommer jag bli lycklig igen ??

Svar: Det blir du, jag lovar...kram
Esmaralda

37 Anonym:

skriven

Hej,

Kommer jag möta han igen? Undrar om han har barn?

38 ThereseC:

skriven

Hej Es!
Kul med spontana spådomar. Hoppas att de berörda känner igen sig ☺️.

Igår kväll sprang jag trail med Icebug trail sisters 😀. Det var kul och gudars vad snabb jag var när jag fick lite draghjälp 👍. Jag hängde på medelgruppen. Jag som alltid brukar fega och ta lättaste gruppen för att jag tror att jag inte ska fixa det. Nu kunde jag inte ligga och mösa som jag brukar, men det gick ju fint ändå ☺️. Hade jag sprungit med trail sisters på Skatås Mörkaste så hade jag kapat flera minuter.

Nu ska jag på skrivträff med I. Vi brukar skriva reflekterande texter som vi sedan berättar om för varandra. Och så fikar vi. Jättemysigt ☺️.
Jag hade ställt klockan på fel tid så när jag var på väg att ge mig av till I upptäckte jag plötsligt att jag inte skulle åka förrän om en timme. En timme som jag kunde göra vad jag ville med, så jag ägnade den åt min trollberättelse. Jag är säker på att det var ett påhitt av Lady 🐞. Jag som trodde att jag inte skulle hinna skriva på trollberättelsen idag 😀.

Kram Therese C ❤️

Svar: Fasen va duktig du är !!! All heder åt dej.. och var riktigt stolt över dig själv :) Ja, Lady gör sina små input redan :) kram
Esmaralda

39 Ghostwriter :

skriven

Kommer äldre mannen jag tänker på ta initiativ eller borde jag bara gå vidare från tanken?

Jag är kär i någon annan men den äldre mannen fanns redan i mitt huvud lite sen innan.




Kram :)

Svar: Det känns som om du vinner mest på att lägga den äldre mannen bakom dig... kram :)
Esmaralda

40 Makaon:

skriven

Alltid kul med de spontana spådomarna.

41 Anna E:

skriven

Exakt! Det känns så för mig med, märkligt... Kram

42 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda
Kan vara jag kvinna 60 års åldern närmar mig! Är 56 isolerar mig på min fritid Jag mig på min fritid. Håret börjar bli grått 😂☀️Kanske ska börja med någon aktivitet i februari

Tror du jag får en finledig dag ska nog ta en sväng till stan kram😃🌟

Svar: Visst kan det vara då... bestämd dig för en aktivitet och dra igång... kram :)
Esmaralda

43 Solen:

skriven

Alltid spännande med dessa spontana spådomar! Man i 50-årsåldern som nyligen fått cancerdiagnos hoppade jag till på tills jag såg att det gällde just en man...
Jag hoppas att allt ska gå bra för mig och att inte behandlingen blir överjävligt.
Men igår när jag skulle lägg mig fick jag en varm känsla i hela bröstet och ett lugn och jag blev nästan lite fnittrig och glad. Jag fick en så stark känsla av att allt ska gå bra och att jag kommer klara av behandlingen och att jag blir helt frisk. Kändes fantastiskt och jag kände mig så glad. Så jag försöker tänka på den känslan och gå tillbaka till den när hjärnan vill börja oroa sig.
Ha en fin dag! ☀️

Svar: Jag tycker ju inte det är etiskt att uttala mig om sjukdom... men jag ser dig ju som en gammal dam... :) Ta till dig vad di egen känsla försöker och din skyddsängel försöker säga dig.. kram :)
Esmaralda

44 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Kändes bättre på jobbet idag, berodde säkert på mentorns bra humör, vet inte riktigt var jag har henne alla gånger o det är lite jobbigt. Bara tio gemensamma dagar kcar, jösses, har jag fått in det mesta i min skalle nu!? Ibland känns det så o andra dagar nej. Ska försöka hitta på nåt upplyftande snarast ;).
Kram Skorpan

Svar: Du grejar det bra....det är helt naturligt att det går lite upp o ner... kram :)
Esmaralda

45 Camilla:

skriven

Du är så duktig. Att du kan se alla detaljer. Tyvärr var jag inte med men grattis till alla som känner sig träffade.

Migrän sedan i natt. Orolig för min son som mår väldigt dåligt. Hoppas att det blir bättre så småningom!

Känns som det blev väldigt grinigt efter sms:et. Påverkad? Känns så.

Kram

Svar: Just nu är det tungt men det kommer att lätta.. detta är bara en period.. styrkekram
Esmaralda

46 Mamman (som varit med från början):

skriven

Hejsan Esmaralda och alla bloggläsare :) vad roligt med alla dina spådomar som kom idag! Jättekul att läsa! Även om inget stämde in på mig ;)

Jag är inne i en rejäl downperiod sedan ett bra tag tillbaka med sjukskrivning och stressymptom. Mycket oro kring ena dottern. Även om jag känner att det går framåt och att läget är stabilt så känner jag mig lite som att jag tappat hopp för egen del ....känner mig ensam både med vänner som fallit ur mitt liv och frånvaro av romantik. Har varit singel i 2,5 år nu och det känns tomt utan den typen av kärlek i mitt liv. Som att alla år bara rinner iväg nu....
Kommer det en man snart eller åtminstone något annat roligt som muntrar upp mitt dystra liv? <3

Svar: Det kommer roligt... planera själv efter bästa förmåga och försöker du fånga glädjen då du en mer glittrig aura som attrahera och detta kan i sin tur leda vidare... ofta är det så... kärleken kommer definitivt ... kram
Esmaralda

47 Dunegull:

skriven

Ibland snöar min hjärna in sig på saker och nu har jag hängt upp mig på en man i högre position. Lite som att jag går och tänker på honom. Varför är det så? Tänker han på mig något eller det är bara jag som är ute och cyklar?
Kram

48 Västkustbruttan:

skriven

Ett efterlängtat inlägg!

Chans på lotto alltså. Kan du ha missbedömt kön och ålder tro? Hoppas ;-D

Under helgens julmarknad investerades en flanera äppelglögg. Har ni provsmakat? Min varmast rekommendation annars!

En fråga finns idag! Några nya goa personer har tillkommit i mitt liv på grund av att jag vågat ta kontakt och initiativ. Får du upp någon som ser extra positivt på relationen till mig, som kan bli en bra vännina? Kanske fler än en? Vågar ju inte hoppas för mycket..

Kram, kram 💙

Svar: En ser särskilt intressant ut... du får helt enkelt känna av.. jättebra att du initiativ... fortsätt så... ibland ger det ingenting på sikt och ibland hur mycket som helst.. kram
Esmaralda

49 Alie:

skriven

Älskar dina spontana spådomar 💫
Idag kom min kära Lady bug..🙏 trodde aldrig jag skulle säga detta, men när jag lyfte upp kuvertet var det helt varm på ett ställe ( där Lady bug låg) väldigt märklig känsla.
Nu ligger hon nära mitt hjärta tillsamman med Harri ( kanske kan dom göra magi tillsammans) ✨🙏💖
Kram och Tack Esmaralda! :)

Svar: Vad roligt att din Lady kommit och att du genast kunde knyta an till henne.. hon trivs så gott med Harri och de jobbar för dig tillsammans som en fantastiskt team.. kram :)
Esmaralda

50 Mamman (som varit med från början):

skriven

Tack för svaret Esmaralda 🙏😊❤️ Du är så snäll och gullig som tar dig tid att ge peppande ord!
Jag ska försöka planera in roligt så kanske det som du indirekt säger sprider ringar på vattnet i form av mer roligheter 😊
Jag vågade mig faktiskt nyligen på att prova en workshop i teaterimprovisation ☺️ Det var så himla kul!!! Skrattade så - och var dessutom så stolt över mig själv efteråt att jag vågade mig iväg på ett nytt ställe för att göra något jag aldrig provat förr tillsammans med människor jag aldrig träffat förr!
Detta vill jag göra fler gånger men tyvärr erbjuds det bara en gång i månaden. Men det är i alla fall något!! Något kul och berikande ❤️😊
Kraaaaam till dig 🤗🤗🤗
Och alla er andra på bloggen!

51 Sus:

skriven

Hej
Önskar också spontant
Love sus

52 Åsa:

skriven

Tack fina E för svar.
Är lite orolig i själen just nu, så det är gott du finns. tack än en gång för stöd.
kram Å

53 Ghostwriter :

skriven

Kommer äldre mannen jag tänker på ta initiativ eller borde jag bara gå vidare från tanken?

Jag är kär i någon annan men den äldre mannen fanns redan i mitt huvud lite sen innan.




Kram :)

54 Läroliv:

skriven

Då stämmer det på mig, TUSEN TACK.

KRAM

55 Lina:

skriven

Kul med spontana spådomar👍 Skojigt att läsa😊

Jag har alltid längtat efter en fin partner, barn och hela den familjegrejen.
Nu är jag 35år och är i sämre situation än jag någonsin varit. Hoppet att få det jag drömt om har minskat drastiskt😔
Känns som jag måste försöka acceptera att det inte blir så, men det är svårt.

Ser du om och ca när det vänder? Sen vill R att det ska bli vi, är det tänkt att det ska vara vi?

Kram❤️

56 Skorpan:

skriven

Tack o kram!
Skorpan

57 Miltons Mamma:

skriven

God kväll

Idag kom Lady T i brevlådan 😊 Det stod ett annat namn, eller ja annan stavning. A istället för E men jag kör på. Hon är ju "präglad" på mig som person och inte på namn 😁 och tänker att det kan vara ngt speciellt med att det blev A istället för E... Men sån är jag hihihi...


Undrar lite lätt om man ska hålla önskningarna för sig själv. Och om ingen annan får röra Lady T alls. Särskilt ej de kommande 2v?

Sonen är imponerad och nyfiken av den lilla.

Fick en känsla av att hon hellre hänger runt halsen än är i den mörkblå sammetspåsen. Så hoppas att jag ska hitta en supertunn kedja. Ska leta i gömmorna. Guldlänken fungerade inte. Men kändes mer ok att "gå in i påsen" när jag provade annat😊

So here we go 😃

Ser fram emot vad Lady T (och jag? 🤔) kan åstadkomma.
Hoppas hon ser lika positivt på det som jag gör 😃 Känns som hon har ett mission att göra hihi. ❤️

Kjam

Svar: Jag råkade skriva fel... men Ladyn är din och allt är helt och hållet rätt... hon trivs och mår väl och att hänga runt halsen skulle passa henne utmärkt.. kram :)
Esmaralda

58 Smulan..:

skriven

Idag kom ladien tyckte mig höra att hon kurrade när jag gett henne minna önskningar. Nu vilar hon i bh:n hoppas hon ska trivas där.

Svar: Hon trivs redan och känner sig hemma... se bara upp så hon inte smiter iväg... kram :)
Esmaralda

59 Emma tjejen:

skriven

Hej!

Ser det ut som att jag blir nöjd med lönen/får jobbet?Med vänlig hälsning, gamla tjejen :)

Svar: Du kanske inte blir 100% nöjd... men det känns okey.. kram
Esmaralda

60 Dahlia:

skriven

Inget som träffar mig denna gång. kanske nästa då?

Är han verkligen borta från jobbet pga ryggen eller är det bara någon fasad att dölja annat?

61 Rebecca:

skriven

Kan jag känna mig trygg när jag är ute och går? Känns som det händer mycket hemskt i sverige just nu. Kram

Svar: Ja jag ser ingen fara för dig.. kram
Esmaralda

62 Emlile:

skriven

Alltid lika spännande att läsa dina spontana spådomar.

Idag landade min Lady i brevlådan. Jag lät henne ligga kvar i det oöppnade kuvertet en stund för att hon skulle få känna in mig och knyta an till mina andra talismaner. Fick en känsla av att hon blev besviken när jag öppnade brevet. Nu är jag är orolig för att hon inte känner sig välkommen eller att jag utförde processen fel.. Stämmer det?

Kram

Svar: Du har gjort allt rätt och jag lovar, hon är inte det minsta besviken.. prata mycket med henne närmaste tiden.. kram
Esmaralda

63 Tiss :

skriven

Min ekonomi är inte så bra just nu, och ännu mindre bra att det är jul snart. Vi ska ha marknad på torsdag och jag har ett hopp om att få saker sålda (så klart!) just för att få in pengar. Ser du om jag lyckas sälja någonting? Är det värt att stå och fixa...

Svar: Ja, något tror jag du får sålt men kanske inte så mycket som du skulle önska.. kram
Esmaralda

64 Boudica:

skriven

Inget som stämmer in på mig denna gång. Inte ens halvt. Men någon gång hoppas jag att dina spontan spådomssprön träffar mig ;)

Otroligt trött idag, sov inte bra inatt. Kände mig så varm men ändå kall utan täcke. Länge sen jag hade svårt att sova på detta sätt. Inte ens mina vanliga sätt hjälpte mig att somna. Skippar kaffe denna kväll för att kunna somna inatt utan problem. Ska ta mig ett varmt bad om jag inte somnar innan dess! Men först äta lite.

Es, en inre bild har fastnat i mitt huvud, en bild på en liten gest, finns det en chans att denna gest kan hända, eller är det mer utav ett önsketänk att den har fastnat där?
Förlåt för en lite konstig fråga igen, men hoppas du förstår den ;)

KRAM!

Svar: Jo, det kan hända men du ska inte göra detta alltför viktigt.. kram :)
Esmaralda

65 Natten:

skriven

Hej esmaralda.

Ser det ut som om vi kommer att flytta ihop?
Kram

66 Jaget :

skriven

Hej esmaralda.
Frågar igen vad du ser
Ser det ut som om det kommer att bli en flytt ditåt för mig?
Eller ser det ut att bli något annat?
Kan du se en flytt ditåt?
Kram

Svar: En flytt blir det men jag ser inte vart.. kram
Esmaralda

67 Berg :

skriven

Hoppas att dina spådomar når hamn!

Det har varit en trist dag här, stressad över dottern som kommer bli besviken över att det inte blir som vi båda önskar avseende boendet. Det är tungt. Stressad över detta var jag obetänksam och drog på mig p-böter.
Svårt att finna ny energi i detta. Kommer dottern ge upp nu för ett tag? Kan du se någon ljusning eller budskap i det här?
Ha det bra!

68 H:

skriven

Hej Es! Jag fick min lady idag, men inte riktigt någon instruktion i mitt brev? Jag mailade dig också, allt kanske är lugnt men jag vill inte att något ska gå fel. Jag är så tacksam och glad för henne.

Kram :)

Svar: Nu har jag mailat dig och du har fått instruktionerna och jag hoppas allt är i sin ordning.. kram :)
Esmaralda

69 Tingeling :

skriven

Den första spådomen skulle kunna handla om mig? Allt stämmer in. Och jag har funderat på att åka någonstans över nyår då jag inte har Dottern, bara över en natt eller två. Kanske London. Eller nånstans i Sverige bara några mil bort från mig. Men inte riktigt tagit tag i saken. Lite feg att åka själv, och funderar på att fråga nån annars... varför jag tvekat!

Hoppas du har en bra tisdag kväll!

Kram!

Svar: Javisst kan den spådomen gälla dig.. kram :)
Esmaralda

70 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Fick en fråga idag om chefen som jag tyckte verkade fiska efter något. Stämmer min känsla?

Svar: Ja jag tror din känsla stämmer... kram
Esmaralda

71 fjärilen:

skriven

Åh det är säkert jag , tänk mycket på min döda pappa , allt stämmer.

Svar: Ja, då är det dig det gäller... kram :)
Esmaralda

72 Marie:

skriven

Idag kom min Ladybug och det första hon gjorde var att nafsa mig i handen, kärleksbett. Hon pirrade och var varm. Jag gjorde ceremonin och direkt efter kom min tonårsdotter upp för garageuppfarten och var så lycklig för hon hade blivit antagen till det lag hon mest av allt ville, och det var en av önskningarna jag hade till Lady.

Svar: Härligt, hon jobbade minsann snabbt :) kram
Esmaralda

73 Bellagio:

skriven

Fick som en del andra min Lady idag. Och det var ett mäktigt möte. Det tog en stund att hitta hennes plats bara. Var så säker på att hon skulle hänga i ett armband, men kom hela tiden att tänka på halsband ist. Eft lite prövande fram och tillbaka finns Lady självklart i ett halsband ist.. Precis nu, tänkte jag tanken att hon nog inte var rätt talisman för mig ändå. Samtidigt som torktumlaren deklarerade att den var klar. Under snart tre års tid har tumlaren envist pipigt när den varit klar. Men inte nu, nu pep den en melodi ist. Det låter helt stört, men denna melodi pep den fram i samma intervall som det tidigare vanliga pipande. Bad Lady om ursäkt för mitt tvivel. Det är minsann en skojfrisk och smått ironisk talisman jag fått, passar mig perfekt 😁

Svar: Ja, Lady visade verkligen att hon är rätt för dig och talade om att hon kommer att bistå dig.. kram :)
Esmaralda

74 Lilla jag :

skriven

Kära Es,

Behöver några ord från dig igen. Kommer det vända för min man på jobbet snart eller kommer det bli att han mot sin vilja måste leta annat jobb eller kommer han bli erbjuden annat eller att det flyter på där han är nu? Hört det ska bli bra ekonomiskt. När då? Känner att jag inte kan ge han det stöd han behöver för jag oroar mig för pengar.

Kram!


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: