Dag 1 ....

I går kväll hade vi storhealing och jag satt på balkongen med ett naturpanorama runt mig
 
 
 
Lugnt & fridfullt och bara fåglarna som pratade... en stork promenerade förbi och så en häst som betade och filosoferade.
 
Helt rätt förutsättningar för en lyckad healing !!
 
Jag besökte er alla, ni som deltog i healingen och som alltid blev det mycket intryck och mycket känslor.
Jag sände så starkt att hästen som betade utanför började gnägga ihärdigt  så han fick också vara med på ett hörn.
 
💖
 
Bilresan  hit igår... gick helt problemfritt.
 
 
Lite molnigt och en och annan skur... och så de här märkliga pinnarna längs vägen.. gissar att det har med elbilar att göra ?
 
 
I Lubeck blev så klart till Citti Park.. för shopping och lunch
 
 
.. och  en liten butelj godis till mig som inte var chaufför !
 
 
Det hann bli  sen eftermiddag när vi checkade in på hotell  Vier Linden i Stade
 
 
Det tar typ 5 minuter att bo in sig och sprida sina pinaler...
 
Tyskarna har tidiga  vanor.... resturangen som är i en annan byggnad stängde kl 22 och det är ju typ då som vi normalt går ut och äter när vi är på  resa... men nu fick vi bokat bord till kl 21.30, precis efter healingen  och jag var fortfarande lite yr i mössan !
 
Men är man  i Tyskland får man göra som tyskarna !
 
 
Huset bjöd på en liten förrätt med ostsallad.. det låter kanske märligt men smakade hur gott som helst !
Vi visste inte att det var en restaurang med fine dining.... så igår dinerade vi alltså  ofrivilligt fine !
 
 
Husets biff till mig...
 
 
..och lammfile´ till maken !
 
 
Och naturligtvis gott rött därtill !!
 
 
💖
 
 
 
Skål på er säger vi.... 
 
 
 
Här har vi min lilla skrivhörna där jag sitter och skriver bloggen...
 
 
Balkongen är inte stor... men tillräcklig !!
 
Jaha, nu är det lördagmorgon och vi har nyss betat av en läcker frukostbuffé med alla tillbehör.
När det gäller frukost är jag en otacksam gäst... jag fick i mig ett kokt ägg och en halv fralla med gravad lax...en halv panna kaffe och ett glas juice.. that´s it !
Maken däremot hämtade den ena tallriken efter den andra !
 
Trevligt frukostsällskap hade vi... ett par i vår ålder från Norge som firade sin bröllopsdag!
💖
 
Och så  släkten Tideman.. som hade  stort kalas här igårkväll och övernattade.. de hade långbord reserverade för sin frukost ... och jag råkade kalla dem för  familjen Tidelag... vilket ju är något HELT annat. Hoppas det inte betyder samma sak på tyska !😱
💖
 
 
Lite märkligt med internet... det heter Hot Spot och jag loggade in och det funkade som det skulle. 
 
Kunde till och med se gårdagens  nya avsnitt av "Handmaids tale "
 
Men nu på morgon fanns inget internet.. och maken påpekade att det var inte så konstigt...  man hade internet i SJU timmar.. sen poff, var det borta.
 
Och jag hade ju varit uppkopplad typ hela natten.... så  det blev ner till receptionen med lappen nu på morgonen .
 
Damen pratade inte så bra engelska men hon fattade såpass att jag varit online hela natten och behövde en nu Hot Spot inloggning.... hon  fick lite lätt röda kinder och  viftade med pekfingret  " ajajaj"
 
Herregud, hon trodde att jag kollat porrfilm hela natten 😱
 
Jag kände mig tvungen att tala om att jag INTE kollat porr... att jag är van att alltid vara online och aldrig stänger ner... och då satte människan  händerna för öronen och ville inte höra mer om denna galna svenskas internetvanor !
 
Jag fick en ny Hot Spot lapp och kunde alltså  logga in och skriva det här blogginlägget !
 
Nu ska jag STÄNGA NER internet och vi ska ut och göra Stade... yay 😁
Lite grått på himlen.. men det spelar ingen roll
 
Ha en fin lördag
Massa kram & kärlek
1 Korvgubben:

skriven

En stark healing som direkt gjorde skillnad. Stort tack. Njut av din weekendresa.

2 Flisan:

skriven

Tack för underbar healing som satt som en smäck.
Familjen Tidelag !!!!!!!! Jag har varit med liknande med internet och det är pinsamt att be om mer när man varit uppkopplad hela natten. Kram

3 HuldaMaräng:

skriven

Gomorron!!
Vad roligt balkongbilden ser ut! Stolen har samma färg som balkongen, så det ser ut som att du står i luften utanför balkongen och skålar!! 😁😁
Vi var sena igår, som vanligt på sommaren. Jag var ute hos hästarna när healingen började och sonen lekte inne med pappa. När jag kom in undrade jag var sonen var, men då hade han helt plötsligt blivit jättetrött och gick upp i soffan. När jag kom in var det inga problem att lägga sig och somna. Jag förstår ju att han var påverkad av healingen, och det ska bli spännande att se vad han gör av den. Kunde du känna något hos honom som du vill dela med dig av?
Tack allra varmast och ha en fin dag!

Svar: Jag stod i luften utanför balkongen ju !! Nej, nu skojar jag bara lite :) Sonen tog emot bra... jag vet inte riktigt hur han kommer förvalta det hela men får en känsla av att han kommer ha en lugn känsla i kroppen ett tag framöver.. kram
Esmaralda

4 Marita:

skriven

Hej Es!
Kunde inte koppla av under healingen.
Tog jag emot ändå?

Kram Marita

Svar: Ja du tog emot.. inte fullt ut men till visst del... kram :)
Esmaralda

5 Mimis:

skriven

Hej!

Hur kommer det att bli med allt jobb, husförsäljning?? kan du säga något??

Kram

6 Undra:

skriven

Hej Esmaralda.
Fina bilder och en härlig resa ser det ut som ni har,
Passa på att njut.

Es,
Kommer han att hålla fast vid relationen med den äldre kvinnan? Ser den ut att hålla i sig?
Kram

Svar: Ett tag till men det lär inte hålla sig " för alltid".. kram
Esmaralda

7 Klumpedunsan:

skriven

😂😂
”Tidelag” !!
Och lite fine dining på det..
Gottegrisar 👍
Det låter som ni har det härligt!
Vad tror du Es..
Några heta kyssar på uppgång i sommar? Med P eller annan?

Kram på er alla..
Väntar spänt på healing-upplevelser!

Svar: Ja, tack vi har det hur gott som helst :) Kyssar bör komma snart för dig.. kram :)
Esmaralda

8 Cecilia:

skriven

Godmorgon och tusen tack för gårdagens healing. Tyvärr kom jag hem senare än tänkt igår och kunde inte delta aktivt hela timmen, men mot slutet låg jag i sängen och försökte ta emot och tänkte på önskningarna jag hade för mig, min bror, mamma och pojkvän. Bara jag visste om healingen dock. Min mamma har sovit väldigt dåligt sedan hennes operation, men imorse frågade jag om hon sovit gott och hon svarade väldigt lättat och förvånat att hon sovit väldigt gott. Från klockan 23 till klockan 6 på morgonen kunde hon sova, det är tack vare dig Ez. Jag hoppas hon lyckades ta emot så pass att smärtan försvinner snart. För oss andra så önskade jag att vi får goda besked på torsdag, alltså att vi har kommit in på den utbildning vi sökt. Universum måste vara så trött på mina önskningar nu, har bett om detta så länge, men nu är det slutspurt och får jag chansen att stärka min önskningar så passar jag på. Ser det ut att bli bra besked för oss alla på torsdag? Har längtat efter det här så länge men börjar bli nervös nu, mest för killarnas skull. Skulle vara så skönt att bara kunna andas ut. Återigen, tack tack tack för healingen igår. Njut av din semester nu. Kramar!

Svar: Jag är så glad att din mamma kunde ta emot och jag kände att hon kunde !! Jag kunde också känna att du tog emot.. i alla fall till viss del.. kram :)
Esmaralda

9 Skorpan:

skriven

Men vadå, det är väl upp till spådamen vad hon vill kolla på internet ;D.

Trodde ni var mitt i staden men där är ju grönska som på landet. O frukost, det är ju bland det bästa på en resa, okej varvat med lunch o middag då ;). Semester är inte den tiden man precis går ner i vikt... Hoppas ni får en fin dag där borta!

Här blir det, ja inte vet jag...
Kram Skorpan

Svar: Vi har 2 km in till centrum....och jag valde ju ett hotell med balkong.. fast med tanke på vädret idag var det ett rätt onödigt val ! Men vi roar oss ändå.. har varit iväg hela dagen och landar lite på rummet nu innan far ut igen.. kram :)
Esmaralda

10 Delfina:

skriven

Takk kjære Es.
Sterk healing som jeg åpnet opp for og tok vel imot.
Det virket som om du var hos meg nesten hele tiden.

Kose dere i Tyskland. Det ser ut som den verste hetebølgen har gitt seg.
God ferie!

Svar: Ja, du öppnade upp och tog emot väldigt bra !! Tack för hälsning :) kram
Esmaralda

11 Milla:

skriven

Blev trött av healingen. Hoppas min önskan slår in. Kommer dotterns konfirmation m fest släkten gå bra i morgon?

Svar: Ja ibland blir man trött.. men det brukar snabbt rätta till sig. Och det blir en fin konfirmation.. kram :)
Esmaralda

12 Mee:

skriven

Hej Esmaralda.

Hoppas ni ser något intressant.

Kan han känna att han kan glädjas någonting utav det här?
Eller kommer att kunna göra det?
Kram

Svar: Det ser tveksamt ut.. kram
Esmaralda

13 <3:

skriven

Godmorgon kära Es, tacksam över kvällen igår. Känns som E familj tycker väldigt mycket om mig.
Blev E glad för min present? Tänkte att ibland kan man behöva få något ändå fast det inte är någon bemärkelsedag.
Hon reagerade ju lite dumt i april. Lydde ditt råd att släppa det. Hoppas att hon förstår att hon kan lita på mig som vän. Hon bad om ursäkt då och förstod att jag blev sårad.
Kram

14 Anonym:

skriven

Skulle U L bry sig och svara om jag skrev till honom efter alla år ? Kort eller mejl...brevet kanske han inte får på sommaren.
Var det once in a lifetime med honom ?
Har alltid tänkt att vi kommer ses igen. Han fascinerar mig.
Kram

Svar: God chans att han svarar men att det ska växa något bestående mellan er.. den chansen är inte lika god.. kram:)
Esmaralda

15 Yvonne gammal kund :

skriven

Godförmiddag!

En underbar healing!

Det började sticka direkt i min högra hand och arm. Den blev så tung!
Och jag blev så tung. Orkade inte resa mig. Det var tydligt att jag fick healing som gjorde skillnad!

Tusen tack! Alla mina djur låg runt omkring och sov. Det var tydligt att dom fick också!

Tack så mycket!

Stor kram

Yvonne

Svar: Ja, både du och djuren fick en ordentlig dos... och ni kunde alla ta emot.. kram :)
Esmaralda

16 sus:

skriven

hej
så fint att så många kan få healing......
mysigt ni har.....
god mat.....
behöver något kul nu....
kommer något?
love sus

Svar: Ja, ta tag och fatta beslut och något bra kommer.. kram
Esmaralda

17 Evig:

skriven

Kära Es,
tack för healingen.

Jag hann hem och lade mig på sängen 20.07. Kände direkt hur det började bubbla och sticka i hela kroppen, så jag tror att jag tog emot.

Fortsatt trevlig resa önskar Evig

Svar: Javisst tog du emot.. det vet jag... kram :)
Esmaralda

18 Michaela:

skriven

Kände tyvärr inte så mycket av healingen igår mer än några "småvågor" och lite värme i vänstra delen av ansiktet. Men blev trött och "lugn". Hoppas att jag tog emot något i alla fall. Tack! ❤

Har knappt återhämtat mig från torsdagens fiasko. Var gråtfärdig på hemvägen. Regnade hela kvällen men vi kämpade på i regnkläder, vantar , halsduk och mer tjocka tröjor än en vinterdag med hopp om att det skulle sluta tills bandet gick på. Var uppehåll några minuter innan och sedan hann de spelade 1/2 låt innan det värsta skyfallet och stormen jag och Skansen skådat på flera år tog över helt. Var som en tromb. Regnade i sidled och blåste in på scenen så de fick bryta under ett tag och folk vallfärdade därifrån. Såg knappt något och det var faktiskt rätt obehagligt. Fick ta skydd på en bar vid Gröna Lund innan vi åkte hem blöta , ledsna och besvikna. När jag för en gångs skull ville något så blev det såhär. Mitt favoritband och vet inte om jag får möjlighet att se dem igen. Varför har jag ingen tur och varför vänder det inte för mig? Har följt ditt råd och tagit initiativ ett tag nu men blir bara misslyckat. Ingen tillstymmelse till romantik heller. Någon soulmate tror jag inte på längre och tycker att man får tappa hoppet efter så många år. En rejäl käftsmäll och nu tänker jag bara fokusera på jobb och billiga nöjen där den ekonomiska smällen inte blir lika stor som denna gång.

Ha det fortsatt härligt och njut av mini-semestern! Kram!

Svar: Ja, jag tror du tog emot.. man kan ta emot massor utan att känna någonting alls... och vad det gäller regnet.. det var inte bara du som drabbades.. alla blev lika besvikna.. och du utsätts lite prövningar och du MÅSTE bestå dem... fortsätt ta initiativ och se det inte som om du ska dra dig inom ditt skal.. kram
Esmaralda

19 Pia1:

skriven

Haha 😅 Hot spot var minsann ett suspekt namn på surfen 😬

Svar: Eller hur !!!!! :)
Esmaralda

20 Hon:

skriven

Hej,
undrar om jag gör rätt i att avsluta.. tar emot, men det går så upp och ned och kommer väl alltid att göra det.. undrar också vad han yngre läkaren tyckte om mig på jobbet? Tycker han varit väldigt kollegial mot mig och så.
Ha en fortsatt trevlig resa!
Kram

21 Rose:

skriven

Tack för healingen! Jag blev helt däckad efteråt ☺ Kram.

22 Kiara:

skriven

Kära Es!
Åh vad mysigt ni har det pch vad gott de såg ut! Oj då! 😱 tur de löste sig ändå med nätet. ☺

Hoppas du kan se svar på mina frågor:
1. Ser du om jag har barn när jag gifter mig eller kommer de efteråt?
2. Ser du några fyverkerier på vår bröllopsdag på kvällen?
Tusen tack i förhand! Kram Kiara ❤

23 Kiara:

skriven

Kära Es!
Åh vad mysigt ni har det pch vad gott de såg ut! Oj då! 😱 tur de löste sig ändå med nätet. ☺

Hoppas du kan se svar på mina frågor:
1. Ser du om jag har barn när jag gifter mig eller kommer de efteråt?
2. Ser du några fyverkerier på vår bröllopsdag på kvällen?
Tusen tack i förhand! Kram Kiara ❤

24 Kiara:

skriven

Kära Es!
Åh vad mysigt ni har det pch vad gott de såg ut! Oj då! 😱 tur de löste sig ändå med nätet. ☺

Hoppas du kan se svar på mina frågor:
1. Ser du om jag har barn när jag gifter mig eller kommer de efteråt?
2. Ser du några fyverkerier på vår bröllopsdag på kvällen?
Tusen tack i förhand! Kram Kiara ❤

25 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.
Mycket god mat ser det ut som.

Kommer de att fortsätta relationen framåt? Eller blir det en förändring?
Kram

26 Louise:

skriven

Ja dessa tyskar vad ska man säga?

I flera dagar nu har jag och mannen tjafsat. Alltså jag orkar inte med det längre. Igår sa han att han hade god lust att slänga ut mig. Men det får han inte för vi båda står på kontraktet och han gör något brottsligt om han slänger ut mig.
Jag vet inte längre vad jag vill. En del av mig vill bara ta mitt pick och pack och lämna honom och en annan del av mig vill stanna. Men vad jag än tar för beslut så kommer jag göra någon besviken. Mest mig själv.
Och att Soc har startat en utredning också för att man ber om hjälp gör mig livrädd att de ska ta barnen ifrån mig för att jag har gjort ett dåligt val. Jag måste på något sätt komma här ifrån. Just nu är det bara jobbigt att vara med honom. Och jag kan heller inte åka till mina föräldrar för de ska ha visningar och så och då kan vi inte vara där för tillfället.
Så en hel helg fast här med en man som inte kan förstå.
Jag vet inte hur jag ska säga till honom att jag inte vill detta mer. Han kommer att slänga ut mig för att jag bara gör honom illa när jag är här. Och han skiter i om lagen säger att han inte får slänga ut mig. Hade han stått ensam på kontraktet hade jag förstått men nu gör han inte det.
Han säger att jag måste ta ett beslut och det är idag. Men jag har lika stor rätt att vara här som honom. Jag vet att detta kommer bli jobbigt men just nu är jag helt ensam. Ingen kan hjälpa mig. Inte ens mina föräldrar. Jo de kan sitta här i flera timmar men det gör dom inte.
Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Har så mycket tårar i mig och har ont i bröstkorgen och känner mig tom.
Allt är bara så jobbigt.

Ha en fin dag och tack för att du orkar med oss.
Kramar.

Svar: Jag kan inte se att man tar barnen ifrån dig, absolut inte.. men för er allas skull ska du fortsätta din process och fatta ett beslut... oavsett vad beslutet blir så ska det vara tydligt och klart... styrkekramen :)
Esmaralda

27 Linnean 🌸:

skriven

Tack, för healingen!
Kände inte så mycket men mina händer och armar lyfte sig på lite konstigt sätt och namn fr bloggen snurrade runt i skallen 🤔
Känner mig mer energifylld i dag...vilket behövs! Ska snart köra till festen med alla som jag inte vill ha fest med. Sonen och småflickorna vill jag ju träffa!
Skrattade gott åt familjen Tidelag 😂
Finns det verkligen pryda tyskar? Som reagerar på en natt med porrfilm? 😆
Har andra erfarenheter av tyskar! 😊
Roligt var det iaf, du är kul du!! 😆

Tack, Helena IR för dina fina ord härom dagen! Är så glad att vi fann varandra!
Ofta skriver du svar på tankar som jag har haft. Det är lite magiskt! Har verkligen Es siat om att vi skulle ”träffas”? Wao!
Alltså nu är Helena och jag inget par, om någon tror det utan vi är distansvänner och det är värt så mycket! Helena du är underbar! 💖

Känner att healingen gett mig lugn. Så nu tar jag ett djupt andetag, gasen i botten och drar till den här tillställningen med människor som brukar göra mig galen och plockar fram mina hemskaste sidor. Jag ÄR positiv! Jag SKA le!
Jag kan uppföra mig även om fantasin dribblar med tårtor i ansiktet på en del, små pajer på en dels stolar, spilla av misstag på någon och andra dumheter. Ja, jag är extremt knäpp!
Tjohej och Kram 💖
/Linnean 🌸

Svar: Du tog emot.. kanske inte 100% men en rejäl bit i alla fall !! Ja, vi har nog lite olika erfarenheter av tyska :) :) Healingen har gett dig lugn och god energi.. försök förvalta detta väl... kram :)
Esmaralda

28 Lydia💕:

skriven

Mysigt ni har det verkligen
Hann inte anmäla mig på healingen hade behövt den just nu
Jobbat hjälp dottern och flyttat lagt mig och varit helt slut
Semester snart vill uppleva lite romantik och spännande äventyr kan behövas hoppas min semester blir bra inget inbokat kommer att ta dagen som den kommer
Lydia💕

Svar: Ta vara på semesterdagarna och gör du känner du vill göra... bra ting kan ske.. kram
Esmaralda

29 HS:

skriven

Stort tack för healingen igår! Hoppas att den tog på mig trots att jag inte kunde delta aktivt.

Familjen Tidelag, haha, ja jag säger då det!

Bästa bloggfamiljen, en extranyckel till min lägenhet är försvunnen sedan ett tag tillbaka. Har letat igenom väskor, jackfickor m.m. där jag tänker mig att den borde ha varit när den försvann. Kan någon se om den finns kvar i lägenheten eller är den borta för alltid? Tack på förhand.

Kram

Svar: Ja, visst tog healingen !! Hoppas någon av er kan hjälpa HS med nyckeln ? kram
Esmaralda

30 Browallia:

skriven

Jag hade en rörig dag igår och glömde förstås healingen och kom på det först en bit in när den pågick. La mig tillrätta på soffan tog en djupt andetag och började visualisera det jag önskat av healingen. Direkt fick jag som en pirrande känsla i högra låret som höll i sig i några sekunder. Jag hade svårt att fokusera och ligga stilla. Så det blev nog bara pannkaka med min healing denna gången. Shit happens, det kommer fler tillfällen :)

Jag har köpt en grej man sticker i eluttaget och som sprider en doft som gör att katter känner sig trygga och lugna. Den var hutlöst dyr men jag gör nästan vad som helst för att min älskade lille kille ska få må bra och känna sig trygg. I min senaste seans skrev du att det är bara jag som kan hjälpa honom att bli en trygg och social katt. Jag är tacksam över att du skrev det för annars hade jag gett upp och lämnat tillbaka honom till katthemmet efter alla prövningar vi varit igenom. Efter nästan två dygn med doftspridaren har jag börjat se en positiv förändring hos katten. Jag hoppas på att han snart vågar sätta sig i mitt knä och vilja gosa. Kommer det att ske?

Önskar dig och din make en fortsatt fin vistelse i Stade. Kramar

Svar: Jag tror du tog emot i alla fall. så kändes det när jag sände mot dig ! Läs på om kattpsykologi och ge dig inte... du är chansen för den här katten... så du är värd er båda två att ge så mycket det går innan du ger upp... kram :)
Esmaralda

31 Fia-lotta:

skriven

:D

Skrattade gott åt detta! Ni ser ut att ha det fantastiskt och det är så roligt att du postar så mycket bilder. För mig blev det en tur till Ikea för att bunkra upp till nya bostaden. Och som du förutspådde så hörde han av sig igen. Vad säger din känsla Ez: kan det uppstå något här? Min känsla är positiv.

Stor kram!

Svar: Roligt med Ikea och att skaffa sig lite nytt :) Ta det som det kommer med honom och snart vet du hur det blir.. kram :)
Esmaralda

32 KW:

skriven

Den bästa healingen jag någonsin fått. Tack snälla Ez

Svar: Och tack snälla KW :) Kram
Esmaralda

33 Sigma:

skriven

Hej, under healingen hade jag fokus på den huvudvärks om jag haft i nästa tre veckor nu. Och när jag vaknade i morse var den borta. Den har inte kommit tillbaka och jag är så glad och tacksam och kan knappt tro det är sant. Kram

Svar: Härligt , förstår att det känns skönt... kram :)
Esmaralda

34 <3:

skriven

Finns det nåt f hade uppskattat mer av hos mig? Förresten blir trolltunga resan av ❤️

35 Kiara:

skriven

Kära Es!
Hittade du något kul på stan? Skulle ni stanna länge eller var det bara över helgen?

Hoppas du kan se svar på mina frågor:
1. Ser du om jag har barn när jag gifter mig eller kommer de efteråt?
2. Ser du några fyverkerier på vår bröllopsdag på kvällen?
Tusen tack i förhand! Kram Kiara ❤

Svar: Bara över helgen..i morgon far vi hemåt igen :) Du får barn men jag ser inte när... och jag kan inte heller se om det blir fyrverkeri.. däremot ser jag ett riktigt lyckat bröllop.. kram
Esmaralda

36 Marie:

skriven

Tack för healingen du gav igår!
Jag kände dej med ljus, värme och pirr som mest i början, men så tyckte jag mej känna andra mot slutet.
Sen sov jag hela natten! Det var länge sedan!
Det tackar jag dej allra särskilt för.

Den yngsta av döttrarna kände en stor tacksamhet på sin promenad under healingen och sov sedan som klubbad hela natten, så jag är övertygad om att hon tog del.

Älsta dottern kunde inte närvara, men jag försökte tänka extra mycket på henne och hoppas så att hon kände något pyttelite i alla fall.

Familjen Tidelag...HAHAHA!!!
Hoppas det inte har någon betydelse i Tyskland.

Svar: Ja, du kunde ta emot.. förvalta nu känslan väl :) Kram :)
Esmaralda

37 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.

Kommer ” de ” att fortsätta relationen framåt? Eller blir det en förändring?
Kommer han att fortsätta relationen med K?
Kram

38 Snödroppen:

skriven

Låter hur skönt som helst, som alltid när ni är ute och reser. Tror man undervärderar Tyskland lite gör lätt för dom har också sina guldkorn. Jag gillar byarna neråt alperna, så otroligt vackert.
Healingen var jag inte med på, bara i tanken.
Hoppas ni har det lugnt och gemytligt, myser med god mat och dryck.
En liten fråga bara...tänker Han mycket på oss? Kommer vi snart att träffas igen?
Må väl och kram till er💞

Svar: Ja, Tyskland är mysigt med alla sina små städer...maken upptäckte detta under de tio år han jobbade runt om i Tyskland och nu kommer det mig tillgodo :) Han tänker på er... men tveksamt om det blir något mer.. kram:)
Esmaralda

39 linnea:

skriven

hej es vad e chansen att jag e gravid eller fött barn nästa sommar?

Svar: Det finns en god chans..kram
Esmaralda

40 Maj:

skriven

Hej Esmaralda.

Kommer det att ”vända”?
Kram

Svar: Ja, det vänder.. kram:)
Esmaralda

41 Alie:

skriven

Å vad jag gläds med dig/er för er resa till Stade, så mysigt!
Tack för healingen igår, även om den var tilldelad min pappa. Jag försökte hjälpa till vad jag kunde för hans skull. Har inte pratat ned honom än, men jag förmedlade i alla fall om healingen innan, så han skulle försöka ta emot.

Njut nu av er stadstur och era dagar där, ta ett extra glas på balkongen när ni kommit hem, ser mysigt ut!
Må gott och ta hand om dig och njut! 💫
Kram :)

Svar: Det känns som om din pappa kunde plocka upp alla fall en del av healingen.. jag får en positiv känsla. Kram :)
Esmaralda

42 Helena Ir:

skriven

HS,lite konstigt med den där nyckeln som är borta..känns som den kommit under något..filt,duk,matta,tyg..Vet inte om det kan hjälpa dig något..Känslan är ändå att den hittas..hoppas!

Kram :)

43 Razawa:

skriven

Hej bästa Esmaralda
Är inte kärleken lika stark längre mellan mig o maken?

44 Penny:

skriven

Hejsan Es!
Var i Tyskland är ni någonstans?
Jag undrar hur stor chans det är att jag möter mannen i mitt liv nästa år? Tack i förhand! Kram Penny

Svar: Befinner mig utanför Hamburg...i den lilla staden Stade :) Chansen finns att ni möts ganska snart... kram :)
Esmaralda

45 <3:

skriven

Godmorgon kära Es, tacksam över kvällen igår. Känns som E familj tycker väldigt mycket om mig.
Blev E glad för min present? Tänkte att ibland kan man behöva få något ändå fast det inte är någon bemärkelsedag.
Hon reagerade ju lite dumt i april. Lydde ditt råd att släppa det. Hoppas att hon förstår att hon kan lita på mig som vän. Hon bad om ursäkt då och förstod att jag blev sårad.
Kram

46 Misstjejen:

skriven

Hej

Kan det finns något kontakt mellan mig och B kvinna. Vi har haft en världig bra relationen. Vet inte om det finns något av framöver av våra relation.

Kommer det finns?

Ha det bra

Svar: Det känns som om det bästa har varit.. du gör bäst i att gå vidare nu... kram :)
Esmaralda

47 MollyD:

skriven

Hej E

Tack för healing i går. Kände att jag hade ett leende på läpparna hela tiden (fånigt flin snarare) Vid 20:20 - 20:30 började hunden låta. Som om han pratade med någon och krafsade i golvet med tassen.
Jag kände ett lugn och glädje. Bilder kom o for hela tiden.
Vet inte om jag tog emot men hoppas så klart.

Kram kram

Svar: Visst tog emot och det gjorde din fyrbente också... kram :)
Esmaralda

48 AnnaK:

skriven

Kan healingen ha slagit fel. Mår så dåligt och är så ledsen idag och jag vet inte varför. Försökt behärska mig hela dagen men nu kom tårarna. Eller är det allt som kommer ikapp med alla förluster bara eller är jag deprimerad? Ser du nåt?

Kram 🤗

Svar: Kanske kan det vara så att du behöver få det här ledsna ur dig, innan den bra känslan kommer.. ibland blir det bara så... kram :)
Esmaralda

49 Skorpan:

skriven

Så härligt ni har det Es!
Så vill jag också ha det i framtiden, med mannen :), men var sjutton dröjer han?
Shoppat lite idag, o tankat bilen, bränslesnål ska nästa bil också vara ;). Undrar om den bilen ens finns som jag vill ha ;D?
Kram Skorpan

Svar: Ja, jag börjar nästan bli lite irriterad på din tillkommande... att det ska ta sån hiskelig tid ! En bra bil kommer...Kram :)
Esmaralda

50 Willa:

skriven

Hej! Jag glömde helt bort att vi anmält oss till healingen, vi fick gäster och vi helade oss rejält med vin hela fredag kväll. Hade även glömt att meddelat maken att vi om stor healingen. I morse berättade maken att han drömt så knepigt hela natten, bara roliga och bra drömmar och han berättade glatt, kanske healingen hade effekt på han ändå. Jag har aldrig själv märkt av healingen varit med flera gånger men jag ger inte upp! Jag kommer med nästa gång också.

Svar: Jag tror att maken tog emot mer än vad du gjorde. Ibland kan alkohol ha den effekten att man får lite svårare att ta emot och så var det nog för dig. Men skam den som ger sig :) Nästa gång grejar du det :) Kram :)
Esmaralda

51 B:

skriven

Halli hallå 🤗🍀 blir det en ensam kväll ikväll, eller kmr jag ut på något / någon kommer hit? Kramar

52 Malin:

skriven

Jag beställde min första seans 2010 och du lurade mig och fortsatte lura mig i många år. Ingenting av det du förutspådde slog in eller slog helt fel och jag var så förtvivlad och förvirrad att jag beställde en ny seans för att fråga vad som hänt. Samma sak varje gång, du sa att INGENTING exempelvis kunde göra att jag inte träffa den stora kärleken, det såg du med 100% sannolikhet och jag skulle inte oroa mig för att inte träffa den stora kärleken i tid för att hinna få barn för det skulle jag ABSOLUT göra! När saker och ting inte slagit in sa du att ”något kommit emellan och skjutit mötet på framtiden” eller så bad du om ursäkt när saker slog helt fel och skyllde på tolkningsfel eller att ”spådom inte är en exakt vetenskap” och på det viset fortsatte du att lura mig år efter år, seans efter seans... Du sa att du SÅG saker som jag gjorde som jag sedan kände mig tvungen att göra... Du gav mig fruktansvärt dåliga råd som jag följde som gjorde att jag råkade väldigt illa ut för att jag litade på dig. Men mentalt satt jag fast i alla seanser. Jag blev hjärntvättad. Nu 9 år senare har INGENTING som du spått slagit in och hjärntvätten har släppt efter många, många år. Du och seanserna har förstört fruktansvärt mycket i mitt liv.

Svar: Ja Malin, du har skrivit innan om hur lurad du känner mig och jag publicerar allting här. Jag är hemskt ledsen att du känner dig lurad och att värst av allt, att du känner dig hjärntvättad... jag försöker att INTE spå på det sättet utan försöker vara tydlig med det egna ansvaret och de egna valen, hur viktiga de är.

Jag är uppriktigt ledsen över att du tycker att seanserna förstört mycket i ditt liv, jag vet inte riktigt vad jag ska säga . Hur som helst så har jag INTE lurat dig medvetet.
Likaså att jag är tydlig med att jag anser endast 80 % av spådomarna är tillförlitliga, samt att det är svårt att se tidsmässigt. En del tror jag fortfarande kommer att hända dig men förstår att det inte är någon tröst nu.
Jag kan bara beklaga, verkligen, och jag menar det av hela mitt hjärta ! Kram
Esmaralda

53 Kristin:

skriven

Kjære Esmaralda. Først av alt må jeg få si tusen takk for en vidunderlig healing. Fingrene mine ble så varme. Varm i hodet ble jeg også. I dag har jeg på en måte "gått på utsiden" av meg selv. Jeg sovnet som en sten under healingen, og våknet hel ør i hodet. Nå har jeg "landet" og har det bra. Fingrene er varme og mye bedre. Har skjenket meg et glass rødvin og skåler for dere.
Ønsker dere en fin tid i Tyskland.

KRAM!!!

Svar: Ibland blir det så, att det kan ta lite tid att landa. När jag besökte dig så kände jag hur vi connectade.. det var speciellt och starkt och du tog så bra emot ! Skål och kram :)
Esmaralda

54 HS:

skriven

Till Helena Ir (42)

Ja det är så jag har tänkt också, att den har glidit undan nånstans. Har letat igenom skåp, lådor, bakom hyllor. Jag får ta en vända till helt enkelt. Om inte annat kanske den kommer fram när jag ska tömma lgh inför flytt. Tack så mycket för hjälpen!

Kram

55 Natten.:

skriven

Hej Esmaralda.

Blir vi två en familj?
Kram

56 Katten:

skriven

Och jag somnade som vanligt, denna gång redan innan healingen. Hade dock satt alarmet för säkerhets skull, så när jag yrvaken hade fattat att jag inte skulle upp och till jobbet så visualiserade jag en stund och det kändes bra, men strax därefter Zzzzzzz... igen. Tog jag emot något, Es?

Kram

Katten

Svar: Japp, visst tog du emot.. kanske inte fullt ut men tillräckligt för att det ska göra skillnad.. kram :)
Esmaralda

57 Till Malin från Fiskaren:

skriven

Ditt liv har uppenbarligen gått åt helvete och du söker någon att skylla på. Kan tänka att Ez blir en bra måltavla då. Du bör nog börja ta eget ansvar för dina val och dina handlingar. Enligt mig så är Ez ödmjuk i sina seanser och jag har tex fått veta i mina seanser hur viktigt det är med egna val. Så gå vidare i livet Malin.

58 Browallia:

skriven

Tack för ditt peppande svar och tips om att läsa på om kattpsykologi. Det uppskattas mycket :) Jag tar emot alla tips och råd jag kan få. Jag har bett om råd i katthemmets grupp på Facebook och har bl.a fått kontakt med en kvinna som har 25 års erfarenhet av att ta hand om skygga och rädda katter och göra dem trygga. Till min förvåning har även mitt ex engagerat sig i katten :)

Glömde skriva förra gången att du gissar så rätt ang. stolparna längs vägen, vi har lika dana stolpar längs E16 här uppe och de används av lastbilar som går på el. :)

Stor kram


Svar: Jamen då gissade jag rätt angående stolparna :) Lycka till med katten och jag ser ju att du är viktig för din katt ! Kram :)
Esmaralda

59 Nettan59:

skriven

Hej Es och tack för fin healing igår kväll. Den mest akuta värken i ryggen har gått över 😊🙏🏻. Befinner oss nu i vackra Österlen med barn o barnbarn över helgen, en födelsedagspresent från barnen. Första gången här, så vackert och mysigt trots vädret.

Hoppas ni njuter ordentligt av er semester i Stade, ser härligt ut från era bilder.
Kramar

Svar: Vad skönt att värken lugnat sig ! Vilken underbar present du fått av de dina ! Bara njut, det är du minsann värd. Här har vi det så himla bra:) Kram
Esmaralda

60 a:

skriven

Herregud, MALIN, ge dig!
Ta tag i ditt liv, ditt lata elände, o inse att Es inte är någon jävla "LIVSLYCKOMASKIN"!

Es är en vanlig människa! Med en speciell gåva som många vill få tillgång till! För fan, MALIN...lägg ner ditt jävla tugg om hur "lurad på livet" du är!
Menar du på fullt allvar, att du planerat ditt liv efter ett gäng seanser? På riktigt? Seriöst? Du skoja mig?

Rätta mig om jag har fel, men menar du, på fullt allvar att du inte bara gjort EN seans, du har, om jag förstår det rätt GJORT NIO STYCKEN?????????

Du är inte nöjd efter den första, du gör en till, o hoppas höra det du vill höra. Nähä, det sket sig...alltså gör du en tredje, en fjärde, en femte...etc, etc, etc...och den nionde, skit i kubik, den där jävla förbannade seansjävelskapet ger inte HELLER den det du vill höra!!!!

"Gahhhhhhhhhh.......blir tokig, är hjärntvättad, Es lura skiten ur min hjärna...hon får mig att ta en seans per år....och ÄNDÅ....fel, jävla fucking FEL SVAR!!!!

Det är du själv som är din störste fiende, Malin! Som låtit en/nio seans/er styra ditt liv. Hade du valt att se seansen som ett råd på vägen, så kanske du nu hade haft det du efterfrågat.

Tror du helt enkelt valt den breda vägen o därmed bitit dig själv i svansen. Livet är ett jävla skit att befinna sig i, jag lovar. Livet kan, om det sätter den sidan till, vara en riktig pinne i röven.

Finns två vägar att ta, förstår du, Malin...antingen så står man där med en pinne i arschlet...eller drar ut den o inser att , jävlars så mycket lättare det blev att trampa sig fram på den krokiga stig som är livet.

Har tidigare bestämt mig att lämna andras inlägg ifred. Detta då mina tidigare välvilligt inställda råd mottogs som värsta kränkningen av en del, men denna gång gör jag ett undantag.

Om du nu, Malin, anser att ditt liv är skit, så är det knappast Es fel...det är du själv som VALT att ha det som du har det, genom att föröka få någon annan att leva ditt liv genom att ge dig en färdig manual i form av en, nej förlåt, NIO seanser!!!!!

Fan, o jag som kände mig självmordsbenägen när jag klev upp...nu känner jag mig bara förbannad på folk som inte vill ta tag i sina liv, utan ska skylla på andra när det skiter sig!!!

Bah.....

Kram!

61 Agnes:

skriven

Herregud, MALIN, ge dig!
Ta tag i ditt liv, ditt lata elände, o inse att Es inte är någon jävla "LIVSLYCKOMASKIN"!

Es är en vanlig människa! Med en speciell gåva som många vill få tillgång till! För fan, MALIN...lägg ner ditt jävla tugg om hur "lurad på livet" du är!
Menar du på fullt allvar, att du planerat ditt liv efter ett gäng seanser? På riktigt? Seriöst? Du skoja mig?

Rätta mig om jag har fel, men menar du, på fullt allvar att du inte bara gjort EN seans, du har, om jag förstår det rätt GJORT NIO STYCKEN?????????

Du är inte nöjd efter den första, du gör en till, o hoppas höra det du vill höra. Nähä, det sket sig...alltså gör du en tredje, en fjärde, en femte...etc, etc, etc...och den nionde, skit i kubik, den där jävla förbannade seansjävelskapet ger inte HELLER den det du vill höra!!!!

"Gahhhhhhhhhh.......blir tokig, är hjärntvättad, Es lura skiten ur min hjärna...hon får mig att ta en seans per år....och ÄNDÅ....fel, jävla fucking FEL SVAR!!!!

Det är du själv som är din störste fiende, Malin! Som låtit en/nio seans/er styra ditt liv. Hade du valt att se seansen som ett råd på vägen, så kanske du nu hade haft det du efterfrågat.

Tror du helt enkelt valt den breda vägen o därmed bitit dig själv i svansen. Livet är ett jävla skit att befinna sig i, jag lovar. Livet kan, om det sätter den sidan till, vara en riktig pinne i röven.

Finns två vägar att ta, förstår du, Malin...antingen så står man där med en pinne i arschlet...eller drar ut den o inser att , jävlars så mycket lättare det blev att trampa sig fram på den krokiga stig som är livet.

Har tidigare bestämt mig att lämna andras inlägg ifred. Detta då mina tidigare välvilligt inställda råd mottogs som värsta kränkningen av en del, men denna gång gör jag ett undantag.

Om du nu, Malin, anser att ditt liv är skit, så är det knappast Es fel...det är du själv som VALT att ha det som du har det, genom att föröka få någon annan att leva ditt liv genom att ge dig en färdig manual i form av en, nej förlåt, NIO seanser!!!!!

Fan, o jag som kände mig självmordsbenägen när jag klev upp...nu känner jag mig bara förbannad på folk som inte vill ta tag i sina liv, utan ska skylla på andra när det skiter sig!!!

Bah.....

Kram!

62 Helena Ir:

skriven

Malin, du mår verkligen inte bra..det kan man läsa utifrån din text. Livet blir ibland inte alltid som vi förväntar oss. Jag förstår att du lider..det har du rätt till..men du kan inte lägga den skulden på Esmaralda..hon är en rådgivare och valen står oss fria att göra. Tänk om nu..och ge dina år framöver ett nytt tänk..att ge någonannan skulden för hur åren blev kommer aldrig göra dig lycklig..just nu behöver du läka dina sår..din besvikelse. Och vet du borde du inte be Esmaralda om ursäkt också?
Det vore väl ditt första steg till ett lyckligare liv.

Kram

63 Linda:

skriven

Kommer jag vara ensam länge till då jag känner mig väldigt ensam?
Kram

64 Ullie:

skriven

jag funderar väligt ofta i fall det är maken eller barnen i badrummet eller en inbillning hela tiden från mej ?
ja känner av i hela lägenheten men ibland mer närmre liksom
Tacksam i fall du ser något
ha en fin söndag kram ullie

65 Skorpan:

skriven

Tack för svar!
Ja det är bra om du också är arg på kärleken som inte vill komma ;D. Rappa på för sjutton. O en bra bil behövs, kanske ska göra en lista på "egenskaperna" :DD.

Kan seanser verkligen gå såå fel? Inte mycket som stämt in, ännu, men så åt fanders har dom nu inte varit. Märkligt...

Ha en bra dag o gå ut o gör nåt utöver det vanliga...
Kram Skorpan

66 Augusti:

skriven

Hej!
Tack för healingen.
Jag sommnade och sov i 2 timmar.

När jag klev upp var jag så trött att jag fick lägga
mej för natten och sov 8 timmar till.

Känner mej helt utvilad.

67 Linda N:

skriven

Hej Es, tack för en fantastisk healing. Ryggvärken som plågat mig i nästan tre veckor ändrade karaktär under lördagen, lite senare på söndagen var den bara helt plötsligt borta. Och redan innan healingen började fick jag lite hintar av universum att jag nog kan må bra av styrketräning i någon form. Och pormaskarna har jag kunnat låta bli utan ansträngning.🙏

Svar: Härligt... precis så ska en healing fungera när det stämmer... kram :)
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: