Dogblogg...

Gästbloggare idag: Mannabonne Glenn
 
 
Jag är i Viken på uppdrag.
En annan arbetar så svetten lackar.
Om bara folk kunde passa tiderna.. här får jag stå och vänta på en gubbe från kommunen som är försenad.
Jag spanar allt vad jag kan
 
Jag väntar och väntar och väntar - men pappa sitter och dricker läsk och äter glass minsann
Inte minsta ansvar för arbetet där inte.
 
 
Och vilken röra de ställt till med.
Ser ni hur väskan bara ligger där på golvet ?
Och dammsugaren ?
 
Enligt mitt förmenande ska väskor hängas upp och dammsugare ställas in i skåp
När jag påtalade detta... fick jag åthutning att jag skulle vara TYST !
Men hur vore det om folk gjorde som man SKA istället ?
 
 
Nä minsann, nu får det vara nog tramsat.
 
Kommungubbar som inte kommer och oreda på arbetsplatsen, sånt kan en bulldog inte tolerera
Jag fick ta  mig en promenad för att coola ner mig lite.
 
I morgon ska mamma och pappa resa bort.
Utan mig.
Jag måste  stanna hemma och passa mormor men jag antar att nån
måste göra det.
Jag har  gått igenom hennes väska och vet att hon har massor av godis så det kommer  nog bli bra.
 
Massa bulldogspussar till er alla
 
1 Dunegull:

skriven

Åhh söte!

Ser du om jag får med ngn på min resa? Vill helst inte åka själv.
Kram

Svar: Finns en möjlighet.. men bara runt 30-35 %... kram :)
Esmaralda

2 Skorpan:

skriven

Åh MG, du är bara bäst. Klart det ska vara ordning o reda, håller helt med dig o det är bra att du håller efter folket på byggena ;). Välkommen till oss o hålla efter gänget här..
Så kul du ska få det med mormor bara hon återhämtat sig från måndagens fest :).
Kram Skorpan

3 Raggarbrud:

skriven

Goa, goa Glenn 💕
Äntligen en dog blog!
Puss på nosen!

Och till matte:
Kan det bli lite heta kyssar snart? Ser du något på den fronten nu i sommar eller dröjer det till höst. Kanske ännu längre?

Kram!

4 Ghostwriter :

skriven

Ser det ut att bli lyckat, trevligt och kul i helgen? Hoppas de inte blir tråkigt för dom andra ...

Blev lite besviken på vissa som inte kunde komma som jag verkligen trodde skulle.. men jag tänker på dom som faktiskt kommer vilket var en överraskning!

Kram

5 Tingeling :

skriven

😀
Gullig dogblogg 😊

6 Me:

skriven

Hej Esmaralda.

Haha lilla söta Mg du kommer klara det galant med mormor och säkert bli bortskämd.
Slarviga föräldrar du har;) Tur det är ordning på dig.

Es,
Blir det en flytt tillbaka till den staden? Blir den snart eller dröjer den? Ser det ut som om vi bosätter oss där?
Kram

7 Browallia:

skriven

Åh MG din sötnos! Vilken glad överraskning med en dogblogg. Jobbigt med gubbar som inte gör som de ska jag förstår att du fick lov att ta en promenad för att coola ner dig. Jag tror du och mormor får en supermysig weekend tillsammans :) Massa pussar till dig


8 Solstjärnan :

skriven

Hej😊

Coola ner dig pauser behöver du MG helt klart..vilket kaos de lämnar efter sig..

Tänk så många gånger du fått säga till och de får ändå inte till det! Det krävs mycket jobb och lång stubin för att få det hela att funka både hemma o på jobbet.

Tur är att de ändå förstår sig på vikten av belöning😊..som ex mormor med väskan typ full av godsaker..
Matte o husse kan nog ochså belöna men mormor hon är absolut bäst..faktiskt helt oslagbar..
Förstår mer än väl varför du sitter som fastklistrad vid porten då du vet hon är på kommande..

Du MG, kan du fråga matte om hon ser något specifikt kring mitt kommande jobb..

Kram Solstjärnan ⭐

Du MG ,keep up the good work!

9 Måddan:

skriven

Hundar är härliga
Här sitter jag och funderar hur flyget hem på måndag med min hund skall gå ?
Hon har aldrig vistas i en bur endast när vi var i affären och provade vilken storlek jag måste köpa . Då funderade hon vad i hela friden mamma stänger in mig åhhhh det vill jag inte ... så jag (hunden ) klöser och krafsar och säger jag vill ut . Såååå. Resan mellan Brasilien Är lång .... hoppas det hår bra .

hogvolen.blogg.se

10 Anki:

skriven

Finaste Mannabonne Glenn ❤
Missade totalt din blogg skyller på plattan som bara tar fram det senaste...
Självklart ska det vara ordning o reda skäll på du 😊
Tur du kan se efter mormor .så det blir någon ordning på torpet
Njut nu av mormors godsaker och sällskap även en bulldog måste vara lite ledig

Kram Anki med flock

11 Juni:

skriven

Vad/vem är det i källaren som luktar rök? (Inte cigarett rök, mer som bränd rostmacka) allt på ett ställe som det är som en vägg att gå in och ur i

12 Boel:

skriven

Fina! Människor är inte alltid så bra på att lyssna tyvärr :)


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: