Dramaqueen......

Dramaqueens… en del människor är bara sådana och kan lätt trötta ut sin omgivning

Du har säkert stött på dem eller så är du en själv, rentav ?

En äkta dramaqueen   överanalyserar allting hela tiden och de tror att alla människor har en baktanke med  allt vad de säger. 

Man tror att de säger ett och menar ett annat… att det finns dolda budskap i det mesta.

 

 

De överdriver.. minsta bagatell kan bli hur stor som helst. Allt är det sjukaste de varit med om….

De är experter på  ” tänk om”… typ, tänk om de skvallrar om mig på arbetsplatsen, tänk om han träffar någon annan i smyg, tänk om väninnan inte är att lite på….

De stressar upp sig för allt. Minsta bagatell blir en anledning till stress och hysteri.

De tenderar att hamna i diskussioner för de kan ju inte hålla sig utanför.

Snubblar man och slår i tån.. då är hela foten bruten, naturligtvis !

Stillsamma reaktioner är ingenting för en dramaqueen, nej det ska gråtas och skrikas och så ska man bli extremt förvånad och gapa  som en fågelholk med uppspärrade ögon.  Starka reaktioner alltså, oavsett vad det gäller.

En dramaqueen blir lätt förälskad och sen ska  det pratas om målet för förälskelsen precis hela tiden och ALLT ska analyseras – och människor som tvingas lyssnar kroknar näsan direkt

En dramaqueen gillar att stå i centrum – då känner hen sig viktig  men de inser inte riktigt att de som regel står i centrum på fel sätt.

En dramaqueen dramatiserar.. de kan aldrig på ett enkelt sätt  beskriva en händelse… utan de kryddar och spär på och överdriver. Nåt otroligt.

Dessutom skapar de lätt intriger.

De gillar skvaller och för gärna vidare

De älskar att göra en storslagen entré avsett det är på röda mattan eller  i svängdörren till Ica Maxi

Alla har vi nog en dramaqueen  på jobb eller i bekantskapskretsen och kanske det är du ??

Här kan du testa dig och se:

https://modette.se/livsstil/827018-1-testa-har-ar-du-en-dramaqueen

 

 

Och ni som undrar om jag är igång och jobbar  som vanligt igen… japp, det är jag !

Och tack igen för allt stöd jag fått från er... goaste bloggfamilj !!💖

Du som vill ha seans/ spådom eller healing… du är så välkommen att maila mig, precis som vanligt på:

[email protected]

 

Kram & kärlek

1 Smulan:

skriven

Gjorde testet. Fick lite dramaqueen prinsessa.
Sonen är inne i en orolig sömnperiod sover lite vilket tär på hela familjen. Går det snart över eller behövs ytterligare hjälp medicin för att få bukt med det.

2 <3:

skriven

Godmorgon kära Es, är min känsla rätt att M är sur på mig efter vår förra träff ?
Gillar henne men vi går inte ihop politiskt och jag står inte bakom ett parti som inte står upp för alla människors lika värde om de kör samarbete med ett visst parti.
Kommer det ordna sig när K kommer hem i sommar mellan M och mig. Var jag lite dum sist ? Politik ska man nog låta bli att prata om.
Kram

3 Helena Ir:

skriven

Kanske jag gör testet när jag är mer vaken,men någon dramaqueen, det är jag nog inte! Vet inte ens om jag känner någon..inte någon så pass som du beskriver ..Vet med mig att vi aldrig skulle lyckas bli vänner..orkar inte!!

Jag har överansträngt den ena höften på träningen,inte riktgt bra ännu..men igår så tror jag att jag fick healing på stället. Då vart jag smärtfri en stund..Kanske det var Kingen! :)

Luktförnimmelserna fortsätter här också..igår var det en härlig parfymdoft..Är det besök,så är det skoj..gillas!!

Ännu lite svalare idag..skönt med lilla promenaden då..tar det lugnt på träningen,tror jag :) Trots min ålder så dras jag med så lätt..kan någon annan,så vill ju jag, inte vara sämre..

Ha det så bra..!

Kram :)

Svar: Ja det ser ut att vara lite extra andlig aktivitet runt dig nu....och det är ett bra drag som regel.. att hänga på och utmana sig själv... kram :)
Esmaralda

4 DD:

skriven

Analysera allt de gör iaf jag! Inte alls bra verkligen.. men det har väl o göra mycket med min osäkerhet som yngre.. det har blivit mycket bättre nu iaf 😄 Min osäkerhet syns ju inte alls lika mycket längre.

Kommer dejten med M gå bra, iaf utan att det blir stelt 😬?

Kram 🌸

5 <3:

skriven

Hej kära Es, kan du se vad som hänt med mina händer små utslag över allt som kliar, svider och ömmar. Fingrarna är svälld med. Kan det höra ihop med magen?
Blev bara för mycket igår när jag fick svar på röntgen.
Var rätt att kräva röntgen. Då det visade sig vara en rätt allvarlig sjukdom.
Kom några tårar i ögonen igår.
Kram

Svar: Jag skickar dig en stor styrkekram.. och det här reder du ut...
Esmaralda

6 Minna76:

skriven

Blir det någon go kärlek och pirr i magen i sommar? Någon som visar genuint intresse för mig? Tröttnar på allt oseriöst, vill bara ha någon som tycker om mig för den jag är.

7 Dunegull:

skriven

Sover så dåligt och mkt i tankarna. Är detta jobbet startskottet för ett bättre liv för mig med mer positivt? Får du in ngt annat kul för mig i sommar?
Kram

Svar: Jobbet känns viktigt och positivt... och lite kul händer allt i sommar.. jag ser att du kommer att planera en del även om jah inte ser detaljer.. kram
Esmaralda

8 Jennie:

skriven

Godmorgon Esmaralda
Jag undrar om min blivande partner nu är singel eller i ett förhållande?
Kram och tack

Svar: Jag ser inte hur lång han kommit.. tyvärr... kram
Esmaralda

9 Skorpan:

skriven

Nej känner inte igen mig o har för tillfället ingen runt mig heller som är en dq o drt är skönt. Skönt att också du är bsck on track Es!!

Själv är jag lite off track efter en dålig natts sömn, nervositet inför dagens bilresa!? Ser du nåt kring den Es? Bore jag se mig omkring lite mer då jag en gång har fyra hjul under mig? Har inte kört utomlands förr, okej en kort bit för flera år sen o aldrig själv hyrt bil. Såå spännande.. O nervöst.. Hörs det inget från mig sen, ja då gick det inte riktigt som det skulle ;).

Upp o hoppa o piggna till, tar en stund o bli färdig...
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Nog kommer det gå bra... andas lugnt och du kommer klara det finfint.. kram :)
Esmaralda

10 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Ja sådana har man träffat på...de har alltid rätt dessutom...

Här är man uppe med tuppen...ska komma luftvärmepumpkillar som ska serva pumpen kl 07..

fortfarande sol hoppas regnet kommer :-)

Ha en go´Tisdag <3

Kram Anki med yrvaken flock


Svar: Segt när man har tidiga morgontider att passa... här hos mig regnar det.... kram till dej o flocken :)
Esmaralda

11 Mona:

skriven

Min lur är spårlöst borta, har du möjligtvis en känsla var den kan vara? Vänliga hälsningar Mona

Svar: Nej tyvärr.. jag är hopplös på sådant... kanske någon annan i bloggfamiljen kan hjälpa ? Kram
Esmaralda

12 Jossan :

skriven

God morgon..

All energi är borta och jag vill bara typ gråta för jag orkar inget med just nu.

Jag räknar ner sista dagarna på jobbet, jag är stark för alla andra men nu har jag runnit över. Jag känner stressen över allt jag ska göra i sommar och över mina tentor. Usch jag vill bara gråta..

Det känns som min kropp bara skriker av värk. Vill typ bara sova men i helgen ska vi ha babyshowern så jag kommer inte kunna sova ut på lördag... usch varför ska jag få sånna stunder att må såhär?

Sitter och drömmer om mitt framtida hus.. hoppas verkligen jag lyckas med att hitta kärleken och det fantastiska huset med pool inom det närmsta...

Dags att gå upp.. idag är det en klagodag..

Kram

Svar: Nu ska du ta hand om dig själv ! Har du för mycket planerat i sommar.. så stryk det som kan strykas.. du behöver egentid.. tid för att varva ner och ha oplanerade dagar... kram :)
Esmaralda

13 Mimis:

skriven

Hej!

Någon drama Queen är jag nog inte. Tvärtom tror jag. Vill inte stå i centrum och beklagar mig inte över småsaker och hatar skvaller. Däremot så inbillar jag mig saker är rädd för att bli sjuk, kanske bli bostadslös och utfattig för att jag är arbetslös.

Finns det hopp om jobb inom det närmaste halvåret??

Kram


Svar: Ja, det finns det... hoppet ska du inte ge upp... bara fortsätt sök... kram
Esmaralda

14 ninis:

skriven

haha..någon dramaqueen är jag då rakt inte, tycker dom är så jobbiga.

Snart midsommar och årets romantiskahelg..blir det flirt under denna helg? Lovar att ha ögonen med mig, omd det finns någon där att flirta/hångla med..kram

Svar: Ja något i utkanten kan dyka upp.... möjligheten finns.. kram
Esmaralda

15 MalinS :

skriven

Igår kom min efterlängtade talisman. Vet inte varför men känner mig extra hoppfull inför just denna talisman. Kanske för att mina tidigare önskningar varit alltför breda. Denna gång blev det ju mer konkret.

Däremot har den och tidigare talismaner inte vibrerat eller hoppat runt som andra beskriver sina.

Igår när jag skulle inviga /välkomna den i handen måste jag hållt i den så hårt att jag fick gripmärken i handflatan eller så var det kungen som ville lämna extra avtryck...

Kram

Svar: Vad roligt att han äntligen kommit fram. Talismanerna beter sig väldigt olika.. och din är aningen lugnare men det betyder inte att den är sämre. Din Kingen kommer jobba för dig.... kram :)
Esmaralda

16 Månflickan:

skriven

Hej Es!

Härligt att du mår bättre, och orkar vara igång i vardagen! Du betyder mycket för oss alla här på bloggen, och bloggen är en trygg punkt som ger kraft och samhörighet.

En fråga idag. Är min arbetskamrat A så falsk som jag misstänker? Vi var goda vänner en lång tid, nu kan jag inte med henne alls. Jag har inte svårt för människors olikhet, men upplever att hon mästrar mig i precis varje arbetsmoment.

Önskar bloggfamiljen en fin tisdag!

Svar: Tack.. bortsett från att vara i klimakteriet på nytt och vara det i 5 år framåt...så är det bara bra :) På grund av hormontabletterna jag måste äta. Jag klagar inte.. så mycket värre om cancern spridits... jag är bara tacksam och tar mina vallningar med ro ! Ja, det känns som att du har rätt i din tanke... kram:)
Esmaralda

17 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Gjorde testet och är tydligen en drama prinsessa :))
Vilket jag visste.
Undrar om min kollega. Jag har tyckt bra om honom sen första början men det slog mig att han kanske inte gillar mig alls? Jag tycker han är jättetrevlig och skulle absolut vara kompis och hänga med honom. Vad ser du? Tycker han att jag är ok?
Tack!

Svar: Han gillar dig.. kram :)
Esmaralda

18 Cecilia:

skriven

Godmorgon!
Jag måste tyvärr hitta ett nytt hem till mina undulater. Det finns funderingar på att ge dem till en familj som mina föräldrar har kontakt med. Tror du mina fåglar hamnar hos dem eller kommer jag hitta någon annan som kan ta bra hand om dem? Kramar

Svar: Jag ser inte vem.. men du ska vara noga och känna av.. så de hamnar i ett bra hem och det tror jag du lyckas med.. kram
Esmaralda

19 *:

skriven

Haha.. ja visst har man några dramaqueens omkring sig, ibland är det roligt och ibland skitdryyyygt..!!

Ser du någonting om oss i framtiden ? tjatar om giftermålet med dig..haha.. men som sagt har jag fått det lite i huvudet.

ser du någonting..eller ingenting ?
Gifter vi oss eller inte ?


Kram
*

Svar: Ja ser inte hur det blir... verkar som om ni har en del att ta er igenom först i alla fall....när det flyter på lugnt kan det vara läge att prata om giftermål.. kram :)
Esmaralda

20 Rosa:

skriven

Hej Esmaralda.
Kan vara jobbigt såklart.

Kanske han kan tänka sig att göra ett försök med mig nu?
Jag hoppas vi skulle göra det bästa utav det försöket isåfall.
Ser ett försök mellan oss ut att bli av?
Kram

21 Lisa:

skriven

Hej Ez.
Tyvärr är detta min mamma, en dramaqueen i alla avseenden. Jag blir enormt trött i hennes närvaro.
Ska massera för första gången på Vätternrundan, är lite nervös då jag inte just håller på med idrottare, kommer det att gå bra ?
Kram Lisa

Svar: Visst kommer det gå bra.. du är riktigt skicklig.. kram :)
Esmaralda

22 Rosa:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut som ett försök mellan oss två blir av?
Kram

23 EPM :

skriven

Godmorron Es!

Jag var tvungen att göra testet då jag ju är en sådan som blir förälskad lätt och de blir ofta drama runt mig.
Men nope. Skönt. Tror min egenskap att älska lätt är för att jag faktiskt älskar människor lätt, särskilt de som sticker ut, och när det gäller dramat tror jag att dramaqueens dras till mig. Jag lyssnar ju gärna och vill hjälpa och då vävs jag in. Skönt att vara bättre på att säga nej nu, lugnare runt mig!

Idag fyller min prins 8 år. Ljuva pojke... fortfarande problem med sin känslostyrdhet, men jag tror det löser sig med åldern.

Undrar i vanlig ordning om kärlek; p är ju som han är, spelar han med mig eller är det bara personligheten?
Kommer en ny förmåga in i mitt liv snart eller kommer en nygammal öppna upp (typ P)?

Kram

Svar: Grattis till lillprinsen ! Ja i kärlek är han som han är.. tror mer att det handlar om hans personlighet....något nytt lär komma med tiden.. kram :)
Esmaralda

24 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.

Provar denna fråga igen,
Kanske han kan tänka sig nu att ge oss ett försök att vara en familj?
Jag hoppas vi skulle göra det bästa utav det isåfall.
Men ser det ut som om försöket mellan oss blir av?

Ser du om ett försök mellan oss kommer att bli av?
Kram

Svar: Det känns tveksamt... mycket tveksamt.. kram :)
Esmaralda

25 AnnaKristina:

skriven

Jag har fått känslor för en gammal kille igen. Vi pratar nästan varje dag, men han är lite tveksam pga att vi bor långt från varandra nu. Men sådana hinder kan lätt överkommas i min värld om det finns en vilja. Jag vet att han tycker om mig. Hur får jag honom att våga ta steget med mig? Hur tänder jag den där romantiska lågan igen?

26 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Ska andas...
Kram Skorpan

27 Lunden:

skriven

Hej Ez. Jag är inte den som är så glad i att läsa bloggar, men din blogg är ju helt otrolig! Ditt sätt att skriva och dela med dig är ju helt fantastiskt! Jag tycker att det skulle vara himla intressant att läsa om hur d kom sig att du började ägna till att spå och att faktiskt starta en blogg osv. Det kanske du har gjort en gång i tiden?

Jag förstår nu vad du menar med att jag skulle dejta en del karlar! Vet inte vart alla kom ifrån men så har det blivit. Jag är fortfarande spända på att få veta mer om ”Han med H” Jag vet att tid var svårt att spå i men ålder då? Kanske något om utseende lr jobb? Jag vet ju att jag skulle träffa honom i vardagen, men kan inte sånt också ändras?

Vill tacka dig för att du är ljuset i mörkret många gånger! Kram

Svar: Jag har spått hela livet och bloggar har jag nog gjort i snart 15 år.. fast på andra ställen förut.... Han med stort H.. han dyker upp och gör stort intryck nästan på en gång.. ni synkar snabbt...han är något äldre än du men inte mycket.. kram
Esmaralda

28 Ghostwriter:

skriven

Tror du mannen kommer lägga extra märke till mig idag och kanske tycka jag är fin?



Kram

29 <3:

skriven

Godmorgon kära Es, är min känsla rätt att M är sur på mig efter vår förra träff ?
Gillar henne men vi går inte ihop politiskt och jag står inte bakom ett parti som inte står upp för alla människors lika värde om de kör samarbete med ett visst parti.
Kommer det ordna sig när K kommer hem i sommar mellan M och mig. Var jag lite dum sist ? Politik ska man nog låta bli att prata om.
Kram

30 Eilla:

skriven

Hej! Har blivit misstänkt för att ”lånat hem” ett klädesplagg. Hon som saknar det har ringt en spådam som sagt jag har lånat hem detta ??? Kan inte komma ihåg det och jag förstår inte varför jag skulle ha lånat hem det?? Tänk om andra tror jag stulit det, börjar tvivla på mig själv? Vet att du inte ser borttappade saker men ser du något om det här, känns obehagligt.

Svar: Vet du att du inte tagit det så har du inte !! Lita på dig själv ! Och spådamen som tillfrågades var inte jag ! Kram :)
Esmaralda

31 Ester:

skriven

Godmorgon!
Du har sett mig på ny arbetsplats, kan det komma snart? Vet inte hur länge jag står ut.
Kram

32 Miltons Mamma:

skriven

😂
Attans... Ang mannen från Match.com igår.
Sjukt snygg. Trodde nästan jag fått High score.
Jag är verkligen ute och rör mig bland folk, dejtar etc men fasen. Leva lite till då😊
Blir nog inga fler match dejter iaf. Mitt membership går ut i juli. Inga dejter alls sedan 😊
Jag är verkligen bekväm med singellivet, för bekväm. Är inte mycket för att dejta runt och testa men som allt annat har det någon mening. Räknar kallt med att Mr Right dyker upp under året 😁 Efter Mr Dej, Mr Dejt och ännu en Mr Dejt.


Jag har nog en dramaqueen i mitt liv. Ältar, grubblar, center of attention. Men sjukt rolig person som lugnat ned sig. Vi har känt varandra i 26 år. Tappade kontakten när jag fick barn men hittar sakta tillbaka till varandra.
Sonens pappa är här från USA över Midsommar (kommer måndag 17juni och stannar 3v..brrrrr) men då ska jag passa på att försöka roa mig 😂😁 Men då är alla upptagna 🤔 Jaja.. Midsommar blir med min vän sedan 26 år.

Men ja.. Mr dejt och Mr dejt får gärna passera fort så Mr Right kan äntra mitt liv istället ❤️😃 47 år utan sällskap och kärlek är tomt. (manlig närvaro kanske jag ska skriva) Nu är det min tur!!! Jag är redo... Men är han?

Kjam

33 Blanche:

skriven

Inte är jag en drama queen. Bra att testet håller med mig!
Min goe kollega som brukar vara glad å utåtstrålande har blivit tyst, nedstämd och tillbakadragen. Jag blir orolig, är allt som det ska med honom? Är det känslor för hans ex som spökar eller annat?

34 ThereseC:

skriven

Hej Es!
Jag var ingen drama-queen enligt testet 🙂.
Jag läste att det ser hoppfullt ut angående cancern. Bra det ❤️. Ska skicka lite goda energier till dig ❤️.

Emil och Lilo har flyttat ihop och de verkar trivas så väl tillsammans. Imorse satt de på snedtaket till kaninkojan båda två och det var så sött att se dem mysa ihop. Det är märkligt att de väljer att sitta på just det taket. Jag menar, till den andra kojan är det platt tak. Det borde vara bekvämare att sitta där. De är nöjda i alla fall och det är huvudsaken 😊.
Kram ThereseC

Svar: Härligt att de trivs och är nöjda tillsammans :) kram
Esmaralda

35 Helena Ir:

skriven

Tack! Gjorde testet,tyckte frågorna var lite svåra,vet nog inte riktigt hur jag reagerar vid vissa situationer..cool lugn blev jag! Vete tusan om jag kan vara det alltid! Även om det inte ryker ur näsa och öron så är jag inte den lugnaste..däremot fortfarande inte en drama queen..

Kram :)

36 Hoppas:

skriven

Hej!

Någonting bra positivt nu i sommar/hösten finns det någon ljusning?? Less på alla problem och ledsamheter.

Kram

37 Fina:

skriven

Hej Es❤️ Idag fick vi en stund ihop och det kändes bara så himla bra, vi skrattade och skojade tillsammans. Kände han sig också glad och upprymd? Varför kan det inte jämt vara så mellan oss. Kram

38 f:

skriven

drama queens har jag några stycken runt mig, och dom tar energi oftast är det aldrig deras fel heller.... dom går in i offer rollen gärna...


den bekante som slutat komma till oss och väljer gå förbi oss ,,hur tänker hon egentligen ??

Svar: Hon tänker märkliga tankar... hon har fått fel för sig... kram
Esmaralda

39 kvinnan:

skriven

ser du något runt mig som jag bör vara uppmärksam på esmeralda? kram

40 f.u:

skriven

hej esmeralda kan du se om allt är ok med mammas hälsa?

41 Anonym Isah :

skriven

Kommer han visa idag att han har intresse och skriva efteråt? Eller där och då.. Jag vågar nog inte ta första steget i detta fall 🙊🙈


Kramis

42 Lydia💕:

skriven

Var tvungen och göra testet Nix ingen dramqueen var jag inte
Träffade en granne som är något äldre än mig och singel det var trevligt absolut lite mycket bubbel blev det kändes lite konstigt blev vi lite intresserade av varandra eller var det champagnen vi blev lite konstiga av har inte stött på honom något efter det vill tacka för en trevlig kväll men konstig känsla
Lydia💕

43 Mimis:

skriven

Hej!

Gjorde testet och nej jag är ingen drama Queen. Jag är cool-lugn.

Kan du säga om jag kommer ut i arbetslivet innan jul??

Kram

Svar: Finns en god chans.. kram
Esmaralda

44 B:

skriven

Godmorgon,
Hör chefen av sig för jobbveckan snart? ☺️
Kram

45 Tiss:

skriven

Kan jag få stanna? jag klarar nog det inte annars.

46 GP:

skriven

Hopps du har haft en fin helg, är såg glad för ditt besked! Men skickar ändå lite styrkekramar :)


Es, jag skall nämligen på en jobbintervju på fredag. Blev kallad på intervju ganska snabbt efter att jag hade lämnat in min ansökan. Ser du om det blir något? Jag har på känn att det kan bli något, men jag vill inte ha för höga förhoppningar.


Kram

Svar: Tack och ja, det finns en god chans att det kan bli jobb.. i alla fall runt 70 %... kram
Esmaralda

47 Maria:

skriven

Har just haft besök av pappa och hans sambo. Känner att de tar energi, är tjatiga och jag känner mig inte riktigt uppskattad vilket är en stor sorg i mig då jag tycker mycket om min pappa. Men vill ändå behålla kontakten på grund av om man får barn osv i framtiden. Kommer jag att kunna hantera dessa typer av fördömande lite negativa människor bättre i framtiden? Kram

48 Louise:

skriven

hade du frågat min man så hade han utan att blinka sagt att jag är värsta drama queen.

idag skulle vi egentligen till de sociala myndigheterna men de kommer ha stängt idag då det var en ung kille som bev ihjälskjuten precis utanför igår.
Det hände massor här igår och inatt. Igår spärrades hela centralstationen av då en man hotade att spränga hela byggnaden. Såg insatsstyrkan patrullera på gågatan med dragna vapen. Idag patrullerar polisen på centralen. Igår blev en ung kille avrättad en bit bort från barnens skola, lite senare blev två män beskjutna längre bort. Inatt två bomber som hördes till oss från andra sidan stan så tänk dig hur kraftig explotionen var.
Galen stad man bor i.

Mannen kom med förslag om att vi skulle ha 6 månader att reda upp detta. Försöka göra varandra glada Lika lång tid som det tar att genomgå en skilsmässa. det handlar om honom hela tiden och han kan offra lite av sitt och bla bla bla. Men faktum kvarstår ju att han fortfarande vill ha det i sitt liv.
Jag vill ju inte det, utan vill bara vara ifred och leva mitt liv som jag vill.Han vet att jag är arg på honom och vi tjafsade igår igen men han rörde inte mig. Idag träffar jag honom i drygt en halvtimme innan han ska gå och imorgon någon timme innan. Får se vad soc säger men jag tror inte de kommer hjälpa mig. Dåren tog även min dator. Han tar allt han kan för att förstöra för mig.
Jag vet inte alls hur detta ska gå.

Igår fick jag mejl från en förskola som ville träffa mig för gruppintervju imorgon klockan fem. Det är en förskola som har en avdelning som har förmiddagarna utomhus. Jag gillar inte att vara en del av uteavdelningar men det kan vara en omväxling och lära sig lite om utepedagogiken då vi bara hade en lektion ute under den tiden vi studerade när vi läste mattekursen.

Hur stor chans är det att de ger just mig en anställning? Börjar tröttna på att vänta på jobb,söka jobb och hoppas på intervjuer.Och att sen vänta på att de ska behandla klart ansökningarna.
Jag är så less att vara arbetslös och fast i de här två praktikerna som jag har kvar och examensarbetet som aldrig kommer bli klart.
Jo kanske i december.usch sådan jäkla situation man sitter i och CSN som ger en avslag.

Ha en fin dag och tacksam för svar. Kramar

Svar: Ja herregud, det är som att bo i ett krigsområde ju ! Det finns en chans.. var avslappnad och glad på intervjun och framförallt positiv.. lycka till nu.. kram:)
Esmaralda

49 Michaela:

skriven

Jag är ingen drama queen. Tack och lov :)

Blir väckt tidigt på vardagarna då man håller på och renoverar en grannes lägenhet. Tror att borrmaskinen är inne hos mig många gånger. Satan vilket liv! Tänker på hur det måste låta hos dig då med badrummet😱

Igår skickade jag in en jobbansökan till Polisen där jag jobbade 2014/2015. Trivdes inte utan saknade sjukvården så varför skulle jag göra det denna gång tänker jag nu. Sämre lön än vad jag har nu och tänker inte gå ner. Men nu är det försent. Den är skickad. Usch vad dumt gjort men så blir det när man har panik. 5 pass i Juni räcker inte under sommaren. Det överlever man inte på.

Äntligen svalare temp! :) Det får inte bli en repris på förra sommaren. Då skulle vi åka till Grönland :)

Drömt att mamma blev dement/psykotisk. Hua! Och att jag skulle flytta till annan lägenhet. Även drömt om bäbisar i några nätter. Jag vill inte ha barn och närhet verkar vara ett avslutat kapitel i mitt liv. Kanske någon annan som är gravid eller så har jag bara snurrat till det rejält i drömmarnas värld :)

Kram och härligt att du är "back in buisness" :)

Svar: Ja här låter det minsann men nu börjar det tack o lov bli klart ! Ja herregud... någon supervarm sommar önskar jag mig då inte.. men många gör det !! Jag tror du är lite orolig just nu och därför drömmer du aningen tokigt... kram :)
Esmaralda

50 <3:

skriven

Hej kära Es, kommer chefen på banken bli sur om jag skriver att jag vill ha kompensation för allt strul som de ställt till med ? Tycker han själv att de gjort fel men vill hålla sin kollega om ryggen för att han är hennes chef ?
Är han svårflörtad ? Folk som hört va som hänt är väldigt chockade hur banken gjort.
Kram


Svar: Han försöker nog hålla de sina om ryggen... kram :)
Esmaralda

51 Lotta B:

skriven

Nämen vilken ära - att lilla JAAAAG får figurera i din blogg. I alla fall som jag har betett mig de senaste månaderna med mina stackars vänner.

Men det ska förhoppningsvis bli bättre nu <3

Menatteeee jo dramaqueens känner man några. Jag är faktiskt rätt tillbakadragen normalt sett ;)

Kram, och så glad jag är att du känner dig bra nog för "business as usual" <3 <3 <3 <3 <3

Svar: Ibland får vi alla vara lite dramaqueens... men inte konstant... kram :)
Esmaralda

52 Linda:

skriven

Verkar ha en dramaqueen här på jobbet, vet inte heller, men hon gormar och svär och har åsikter om det mesta och de flesta, väldigt högljudda sådana dessutom....Dessutom tror jag inte hon gillar mig, eller så är hon bara elak, avundsjuk jag vet inte. Vi ska jobba tillsammans med ett projekt, hon bjuder inte in mig till viktiga möte vi kommit överens om att jag ska vara med på etc.

Jag är ju bara här ½ år till, varför vill hon få mig att se dålig ut? Det är svårt att göra ett bra jobb då någon gör på det viset. Blir både trött och ledsen på situationen... Får bara försöka stå på mig så mycket det går, men jag är heller ingen som vill skvallra på andra, eller skylla på andra, så då blir det lite svårt.

Kanske bara att acceptera och försöka göra det bästa av situationen!

Ha en bra dag alla!

Svar: Jag tror faktiskt att hon blir genomskådad av fler än av dig och det blir till hennes nackdel.. kram
Esmaralda

53 Linnean 🌸:

skriven

Hoppas verkligen inte att jag ses som en dramaqueen! Man vet ju aldrig hur folk tolkar en. Vi har en superdramaqueen i ”den släkten” Fy! Om någon säger ifrån till henne utbryter värsta dårskaperna. Hon lipar, skriker, drar sig inte för att lappa till någon, har kört näven genom ett fönster, hyperventilerar...det är helt sjukt! Hon är 30 år! Men med en mor som alltid försvarat och underblåst all idioti så har det knappast blivit bättre. Mycket pga denna människa och hennes mor har jag dragit mig undan ”släkten” i midsommar igen. Orkar inte med dem! Ska fira midsommar vid sundet med en god vän och mat på Fiskrökeriet. Mycket skönare än risk för galna utbrott. Jaha, där kom ett mess från en karl som ville komma förbi 🤔 Man ska aldrig sluta att förvåna sig! 😁 Honom hinns det inte med! Hm, där ska man kanske vara på sin vakt? Nu ska jag till sjukgymnasten! Hoppas! Hoppas! Kram...
/Linnean 🌸

Svar: Ja, du kommer få en mysig midsommar på eget håll minsann !! Den här mannen kan du gott vara lite försiktig med... kram :)
Esmaralda

54 Anonym idag:

skriven

Hej Esmaralda

Kan vara dramaqueen ibland...

Verkar han från Qatar vara en bra kille? Ser du någon varning kring honom?

Kram!💕💕💕

55 Flytt:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut att bli en flytt dit till den staden bland dem familjemedlemmarna?
Kram

56 Sofie:

skriven

Hej!
Kan du se om jag och min sambo kommer kunna lösa våra problem och fortsätta vara tillsammans?
Kram

57 Tisdagskämpe:

skriven

Hå hå ja ja: visst har man fått sin beskärda del av dessa 😅

Hur står det till med mina chanser att få köpa in mig på Generalen? Det känns positivt i magen.

Nu väntar mötesmarathon på jobbet, tandläkarbesök och storhandling tätt därefter: en klassisk tisdag mitt i livet. Suck och kram 😂💪

58 Browallia:

skriven

Lite småkul förströelse med dessa test och inte helt oväntat blev mitt resultat "Nepp du är inte någon dramaqueen" Jag är ju raka motsatsen lite som tjuren Ferdinand som sitter under sin korkek och luktar på blommorna... ;D I en dramaqueens ögon ses jag nog som trist och tråkig.

Nu har jag bara allra sista avsnittet kvar av "Hemma igen" jag drar ut lite på att se det, vill inte att det ska ta slut...

Kram

Svar: Här har vi några avsnitt kvar :) Kram
Esmaralda

59 Mikaela :

skriven

Hej Esmeraldra!

Jag undrar om jag och P skulle passa ihop och fall han skulle bli intresserad ?

Mvh

60 Dalkulla :

skriven

Någon dramaqueen är jag inte och har aldrig varit heller. Känner inte direkt någon som kvala in på den benämningen, möjligtvis till viss del när jag tänker på en person i släktskapet.

Kan tala om att vi var på Dop i helgen. Dottern med man och storebror döpte sin lilla dotter, som var så tyst och snäll under hela ceremonin. Roligt att klä upp sig för en gång skull. Såg några få där och, deras klädval var något jag aldrig gått till ett dop med.

Det var fint hela dopet och, helgen förövrigt var lika trivsamt.

Kram.

Svar: Dop är ju alldeles speciellt och så högtidligt :) Kram
Esmaralda

61 Layali:

skriven

God Eftermiddag
Ser du något specifikt runt kommande kärlek? Träffas vi via vänner, bekanta? Under vilka omständigheter?

Tack ❤️

62 Jenni. T:

skriven

Är vi menade för varandra?

kram

63 Fanny2:

skriven

Jag kan nog vara lite av en dramaqueen när jag reagerar fort känslomässigt och när jag börjar få katastroftankar... Det är något jag behöver bli bättre på och då är det inte lika illa som förr. Jag vill inte stressa upp mig på samma sätt och försöker tänka att det mesta löser sig. Det är nog bloggen som har fått mig att tänka till där... Tänker också att den typen av människor du beskriver antingen tänker det värsta och har en offermentalitet eller söker uppmärksamhet.

Tack för svar igår och han är blockad sen ett tag tillbaka. :) Vi är nog alla himla tacksamma för att ha dig här på bloggen och för allt du gör. :)

Tror du att det blir någon flirt i sommar eller kanske något mer? Kärlek blir det nog inte, fast det kanske vore kul att dejta lite... Jag vet ju redan att jag inte hittar min stora kärlek genom nätdejting för det skulle ske av slumpen och i vardagen. :)

Kram

Svar: Rn flirt kan det mycket väl bli i sommar... se dig omkring också i vardagen.. kram :)
Esmaralda

64 Pia1:

skriven

Jag berättar gärna målande, läs dramatiskt! Men i övrigt håller jag mig långt borta från drama, den sortens dåliga energi behöver jag inte.
Och det är väl för att undvika drama som jag fortfarande ligger som en uppgiven deg.
Måste jag fixa detta själv (ja det måste jag ju) så är det oundvikligt med dramat. Sådär riksdrama. Blä 😭

65 Fina:

skriven

Hej Es❤️ Visst vill han hålla kvar vår relation? Stämmer min känsla att han inte vill bryta den? Kram

Svar: Ibland vill han bryta och ibland inte... han är nog inte riktigt konsekvent i sitt tänk.. kram
Esmaralda

66 b:

skriven

God eftermiddag :-)
kan du se något om chefen hör av sig snart för jobb denna vecka eller för veckan efter? hon sa att hon skulle höra av sig i söndags men inte hört något..

kramar

67 Vera Virröga:

skriven

Hejsan!
Finns det någon kärlek på ingång inom snar framtidd?
Hur träffas vi eller vart springer jag på honom.
Kramar

68 Flytt:

skriven

Hej Esmaralda.

Blir det en flytt dit?
Kram

69 Oro:

skriven

Hej Esmaralda.

Är han ändringsbar i den här frågan?
Kram

70 Sol:

skriven

Hej Esmaralda.

Kan du se oss bli sambo? Hur stor ser den chansen ut att vara?
Kram

71 Ghostwriter :

skriven

Tyckte han jag var fin och skulle han vilja skriva med mig om jag skrev? Eller kommer han höra av sig?
Vill gärna skriva redan nu

Kram

72 Eilla:

skriven

Hej Ezmeralda! Hoppas du inte trodde jag menade att det va dig jag menade som spådam, det va inte meningen. Spådamen hon ringde var absolut inte du Hon hade fått tfn nr till en lokal förmåga

73 Kvinnan :

skriven


Hej Esmeralda
ser du något runt mig som jag bör vara uppmärksam på esmeralda? kram

74 Elle:

skriven

Hej Esmeralda!

Undrar om en flirt jag hade förra året, sist vi sågs var i december. Min fråga om vi kommer att ses? och om han har känsla för mig fortfarande samt om han har en ny kvinna? Det blev kanske för många frågor nu. Men tacksam om jag får svar på åtminstone någon fråga.

75 F:

skriven

Hej Esmeralda vad har min mans bror för planer?

76 Fatima :

skriven

Hur ser det ut för mig, händer det något överraskande roligt snart i mitt liv. Stora kramen

77 Boudica:

skriven

Haha näh ingen drama queen är jag, kanske om jag blir arg så kan jag ha drama queen tendenser! men det är inte ofta jag blir arg, och ännu mindre på detta sätt.

Här är jag otroligt trött, vet inte vad som tog åt mig, vart helt slutkörd efter gårdagens träning, orka knappt ta mig upp från golvet, och hela dan har jag känt mig så otroligt trött, som om jag inte sovit inatt men det har jag!

Vad jag inte förstår med lagergrabben, jag vet ju att han har intresse men samtidigt så undviker han mig, eller mer hålla sig på avstånd, kan inte riktigt beskriva detta. Varför denna dubbelmoral?
Jag kan väl få något där? En kyss eller mer ;)
Jag har bestämt mig att ta mig över hindret vad det nu är!

KRAM!

78 Anonym Isah :

skriven

Du skrev att det kunde bli något mellan oss,
och jag fick inte riktigt det som svar när jag tog initiativ. Kommer han vilja de ändå sen? Tänkte hur de annars skulle kunna bli något som du skrev


Kram

79 Jennifer:

skriven

Hej finaste Esmaralda. Dramaqueens kan vara lite jobbiga, fast kanske de flesta av oss har en sådan sida hos oss som kommer fram ibland. Men de som jämt och ständigt är dramaqueens är ganska påfrestande.

Inatt drömde jag en sådan trevlig dröm! Jag drömde att jag gifte mig, och allt kändes så verkligt. Det var inte bröllopet i sig som var härligt, eftersom jag aldrig egentligen vill gifta mig men det var själva känslan i drömmen som var speciell. Och i drömmen vet jag precis VEM jag skulle gifta mig med... men det glömde jag såfort jag vaknade! Så det kändes lite snopet. Har hela dagen försökt tänka och minnas vem det var, men jag kan absolut inte minnas.

Betyder drömmen något?
Kram,
Jennifer

80 Månskenet:

skriven

Oj hjälp! Halva släkten är dramaqueens, säkert är jag det oxå trots testet, suck, hemska tid...
Ha det gott! Kram!

81 Skorpan:

skriven

Ja gjorde det, om än inte på det mest renrasigadte sättet i alla jvla rondeller de har ;). Kommer inte ihåg när jag sist har varit såhär nervös, himmel o pannkaka. Jag körde fel i slutet, men som tur var hade jag cyklat där i stan ett par dagar tidigare så jag visste exakt var jag befann mig o hittade tillbaka. Den unga mannen på macken berätta att han var från Luxor o att han extraknäckade där på sidan av studierna. Vet nog inte om jag kommer att göra om detta, i framtidn får mannen hjärtans gärna köra utomlands, jag sityer i bänken bredvid o är vacker ;D... Tacka vet jag att cykla, DET klarar jag av galant ;). Nu måste jag varva ner, tror pulsen varit uppe i 200 idag...
Ha en bra kväll!
Kram Skorpan

82 Fina:

skriven

Hej Es❤️ Tycker han att jag är attraktiv i min solbränna, naturligt blonda hår och nätta sommarklänningar? Kram

83 Elle:

skriven

Hej Esmeralda!

Flirt från förra året,kommer vi att ses? känsla för mig?

I övrigt kommer det bli någon kärlek och jobb för mig framöver?

Tacksam för svar!

84 Elle:

skriven

Hej Esmeralda!

Flirt från förra året,kommer vi att ses? känsla för mig?

I övrigt kommer det bli någon kärlek och jobb för mig framöver?

Tacksam för svar!

85 Jessica:

skriven

Hej Es!

Hur stor är chansen att jag hittar magneterna idag eller imorgon? Och hur stor är chansen att dom finns i källaren?

Kram :)

86 Elle:

skriven

Hej Esmeralda!

Flirt från förra året,kommer vi att ses? känsla för mig?

I övrigt kommer det bli någon kärlek och jobb för mig framöver?

Tacksam för svar!

87 CA :

skriven

Hej
Det har nog hänt alla någon gång i livet att man varit lite av dramaqueen.
Har nu reserverat huset, känns jättebra. Kingen har nog hjälpt till på distans. Ska bli roligt att träffa min King snart, bara ett par dagar, sen hemma igen.
Nästa gång kan King följa med mig hit.
Kram

88 Elle:

skriven

Hej Esmeralda!

Flirt från förra året, ses? känsla för mig?

I övrigt kommer kärlek? jobb? till mig?

Tacksam för svar!

89 Elle:

skriven

Hej Esmeralda!

Flirt från förra året, ses? känsla för mig?

I övrigt kommer kärlek? jobb? till mig?

Tacksam för svar!

90 Elle:

skriven

Hej Esmeralda!

Flirt från förra året, ses? Känsla för mig?

I övrigt kommer kärlek? Jobb? till mig?

Tacksam för svar!

91 linnea:

skriven

hej ez, kommer acnen tillbaka då jag blir gravid?

92 Elle:

skriven

Hej Esmeralda!

Flirt från förra året, ses? känsla för mig?

I övrigt kommer kärlek? jobb? till mig?

Tacksam för svar!

93 Mikael:

skriven

Är väl så enkelt som att en del människor bara är så och gillar det, roade mig med kollade om det kan stämma in på en själv men tänkte att nä kanske ändå inte när sambon efter 3 gången säger att det är nog är dags åka till BB så ställer man sig i duschen och säger att nu ska vi inte stressa för det kommer ta tid så är allt klart en timme efter vi väl kommit in :)


när någon ringer och säger att någon kan dö om den inte kommer till läkaren så tänker man att naturen har sin gång så det blir när det blir.

Du är ju cool-lugn. Ingen dramaqueen hos dig inte, du avstår gärna från allt som har med drama att göra.

94 Eleonor/elle/:

skriven

Hej Esmeralda!

Flirt från förra året. Kommer ses? Har känsla för mig?

I övrigt kommer kärlek och jobb till mig?

Tacksam för svar!

95 Elle:

skriven

Hej Esmeralda!

Flirt från förra året. Kommer ses? Har känsla för mig?

I övrigt kommer kärlek och jobb till mig?

Tacksam för svar!

96 Skorpan:

skriven

Helena Ir, såvitt jag vet är du bara 60, ingen ålder alls! Du tränar o står i o kommer säkert att leva till 100, minst ;). Ja får se vem som får skriva om kärleken först av oss två, vad tror du Es? Jag tror inte det är jag..
Det blev till regn, skönt, nu får jag ner värmen i min lokal..
Kram Skorpan

97 StoraJ:

skriven

Hej Es,

Min skyddsängel eller andliga guide, jag ser det som en väldigt lång och smal manlig figur. Jag vet inte ens om det är speciellt mänskligt. Visionen jag får är lite skrämmande. Men ändå inte. Skrämmande för att jag inte skulle vilja se det på riktigt, men inte skrämmande i sin närvaro.

Jag behövde prata med ”honom” idag. Jag behövde närvaro.

Har ingen jag kan prata med detta om och jag ville mest bara skriva av mig lite. Jag behöver mer av den andliga närvaron och komma bort från intellektet som hållit mig fången i för hårt grepp. Det var några minuters kort befrielse. Jag hoppas den håller i sig.

Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: