Tolka tecken från andevärlden....

 

Många av er får tecken från andra sidan… somliga av er kan se och ta emot dessa tecken och andra får dem men kan inte se och inte  ta emot .

Varifrån kommer dessa tecken ?

Jo, de brukar komma från våra kära som gått över till andra sidan.

Eller från våra andliga vägledare och änglar

De är många där  i  den andra dimensionen… i Alltet !

Och det är just en annan dimension som man mest kan likna Alltet vid.

Jag tror att  många av oss är födda med sinnet att förnimma budskap från andevärlden – men  få har utvecklat  det.

Nu kanske du tänker att jamen herregud, om de VERKLIGEN visar TYDLIGA och konkreta tecken.. då kan man inte missa detta.

 

Men det är inte så enkelt att sända budskap över dimensionerna och som regel blir budskapen  vaga och diffusa. Budskapen är så gott som alltid subtila.

Budskap som kommer… de kan komma på så många olika sätt.

Ofta kommer budskapen via djur eftersom djuren som regel är uppkopplade mot Alltet på ett annat sätt än vi människor är.

Det kan vara ett djur som beter sig lite odd.. eller som ofta dyker upp i vår närhet.

Eller så kan det plötsligt komma en doft – som vi tydligt kan förknippa med en person som gått över.

Saker och ting i hemmet byter plats eller rent av försvinner.

Teknisk utrustning kan börja bete sig konstigt, lampor kan börja blinka, en radio kan byta kanal och så vidare.

Vi kanske ser någonting där det inte hör hemma... en fjäder i kylen eller en sten där det inte borde finnas någon.

Man kan få fysiska reaktioner -  lite ståpäls, känna rysningar och liknande

Man kan få någon form av telepatisk kontakt… att man plötsligt tänker tankar som inte riktigt är ens egna och man kan intuitivt känna en närvaro.

Påfallande ofta tar vi emot när vi sover.  Det kan vara genom en dröm eller som är vanligt… i landet mellan vakenhet och sömn.. precis innan vi somnar eller vaknar.

Många tror att  besökaren har ett specifikt budskap och det KAN vara så men det sker mer sällan. 

Som regel kommer de bara för att tala om att de faktiskt fortfarande finns.. de kommer för att titta till.. för att ge kraft, styrka och energi och de kommer för att ta hand om oss, på det sätt som de kan.

Och det gäller inte bara människor.  Det gäller djuren också - i allra högsta grad.

De flyttar till Alltet precis som vi när deras ordeliv är över  och  de kommer på besök och vi kan känna in dem.

Och våra jordelevande  djur kan ta emot och se/förstå budskap från andvärlden.

Och som regel tydligare än vad vi människor kan.

Och bara genom att veta att vi har våra kära med oss… ger ju som regel den lilla extra styrkan och energin som vi behöver.

Ingen är någonsin borta.  Alla finns.. även om det är i en annan dimension.

 De som vi inte tyckt om i jordelivet - de besöker oss inte heller.

Att försöka vara mellanhand.. mellan Alltet och vår värld.. är oerhört svårt och det vet varenda ”spåare” och medial.  Vi kan som regel se om det finns besökare – om någon kommer regelbundet och tittar till men det är betydligt svårare att förmedla information.

Det fanns en tid i mitt liv när jag gick på storseanser  och tog del av vad mer eller mindre kända medium  hade att förmedla – av ren nyfikenhet antar jag och varenda gång blev jag väldigt besviken.

 

 

Det finns  de seriösa.. de som verkligen har gåvan och kunskapen  och så finns det de som tror sig ha gåvan och de luras ju inte medvetet.

Men det finns också de som med kallt mod går in för att luras – för ekonomisk vinnings skull och gudarna ska veta att de drar på sig ett  eländigt karma !! 😡

 

Lita på din egen känsla när du tror dig ha eller har haft ett besök… känn in.. de flesta av er har sinnet till detta.. nästan alla har förutsättningarna men det gäller att våga lita på sin känsla.

 💖

Kram & kärlek

1 EPM :

skriven

Godmorgon Es!
Skulle verkligen vilja ha en kopp kaffe just nu, men kommer nog snåla... Saken är den att ekonomin är för jäklig just nu! Jag vet inte om och hur jag kan vända det. Kanske.... ser du om det ändras?

Jag kan ta emot då jag är i ett emotionellt högläge, glad eller ledsen spelar ingen roll bara det är mycket känslor.
Jag tar nog oftast ihop i drömmarna... som alla. Men jag är väldigt bra på att minnas mina drömmar och kan vakna med en väldigt stark känsla av vad drömmarna faktiskt betyder.
T.o.m. drömt om lösningar på problem ett flertal gånger.

Ha en bra dag!
Kram

Svar: Jag ser att det ekonomiska förändras och blir bättre.. men jag ser inte hur. Kram :)
Esmaralda

2 Helena Ir:

skriven

En hel del av det du skriver,känner jag igen..på väg in i sömnen kan jag se ansikten..helt plötsligt kommer tankar ur "tomma luften ,känns det som..jag brukar försöka tänka att jag har kanske besök av den som kom upp i tankarna..lukterna,saker som byter plats..t o m försvunnit och kommer åter. Närhet utan att se kan kännas påtagligt en del gånger. Men lite svårt att alltid veta vem som är där..kanske de står på kö :)..jag tror också att det inte är alltid så att de har ett budskap,utan bara ett -Hej,här är jag!

Nej,nu ska jag iväg..är så glad för varje dag jag orkar :)

Ha det så bra!

Kram :)


Svar: Exakt så... oftast får vi bara en hälsning... och inga direkta budskap.. och det är hälsningen i sig som ger styrk... kram :)
Esmaralda

3 Tingeling :

skriven

Jag har fått tydliga budskap, kryddburk som ramlat ner från hylla när jag och min dotter satt och åt, för några år sedan när jag hade det som sämst kom det in oväntade pengar till mitt konto. Men nu har jag inte sett på säkert ett år tills härom dagen! Vet dock inte om det var ett tecken men jag satt och åt frukost och i fönstret sitter en fin fjäril och tittar på mig. Helt orädd när jag gick fram. Och så pratade jag med den haha,

Min pappa blir bara konstigare och konstigare. Och jag saknar min vanliga pappa. Håller han på att bli personlighetsförändrad pga alkoholen? Det är som om han inte klarar nånting längre. Fortsätter det såhär kan han ju inte bo hemma ens. Han kan knappt gå normalt längre.

Nåväl upp till duschen och sen förskola och jobbet.

Kram!

Svar: Visst var fjärilen ett tecken !! Din pappa behöver söka hjälp, snarast !! Kram
Esmaralda

4 <3:

skriven

Tack för intressant blogginlägg. Tittar pappa till mig fortfarande är det hjärtana jag såg så tydligt precis efter hans död. Det är allt mer sällan nu...😓
Är det någon speciell tid han kommer.

En fråga till tänkte svara chefen på banken idag. Kommer han gå med på att ge mig någon form av kompensation om jag stannar kvar som kund ?
Kram

Svar: Visst tittar han till dig, han kommer då och då och det kommer han alltid att göra. Du kan inte räkna med någon speciell kompensation från banken... möjligtvis något litet men tveksamt... kram
Esmaralda

5 Ullegull:

skriven

Godmorgon Es!

Mår så dåligt över min jojo-bantning. Gick ner 12 kg förra året men gått upp allt igen. Vet inte hur jag ska orka börja om ännu en gång... Har hållit på under 20 års tid. Känner mig misslyckad, mindre värd och hatar mig själv. Vet att jag borde hålla mig ifrån kolhydrater. Vet hur man ska äta för att gå ner i vikt men kan inte hålla den varaktigt. Funderar på operation då jag inte orkar mer. Vikten Hämmar mig att göra sånt jag tycker om, ex köra mc då kläderna inte passar.
Tror du att en operation kan hjälpa?

Svar: Jag tror du fixar det utan operation... du måste hitta ett sätt att äta och förhålla dig till mat som funkar... ta hjälp av någon som kan... kram
Esmaralda

6 Fina:

skriven

Hej Es❤️ Tycker han att jag är attraktiv i min solbränna, naturligt blonda hår och nätta sommarklänningar? Kram

Svar: Han tycker du är attraktiv och fin... kram :)
Esmaralda

7 sus:

skriven

hej
Spännande....
önskar jag kunde känna lite mer....
varför blev de hon
Jag verkar ju ha fått mest röster....?
Love sus

8 DD:

skriven

Blir lördags kvällen lyckad? Om den nu blir av 😬 finns småbarn med i bilden så vet man aldrig😄

Kram 🌸

9 Skorpan:

skriven

O för oss som inte förnimmer nåt är det bra att du finns Es! Eller kanske är det bara så att vi inte går in för att lära oss tecknen, vi ger oss inte den tid som behövs för detta?

Tecken eller ej, det vete sjutton, men härom dagen då jag försökte komma till ro o njuta av solens smekande strålar var det som om jag såg olika platser, de kom upp som bilder, lika dem som man kan få fram på mapsen, satellitbilder. "Bilderna" förändrades o jag såg många olika platser. Vad var detta, kan du ge någon tolkning på dessa bilder Es? Har nog sett dem förut, kanske inte samma platser men bilder.

Jösses så jag sover dåligt o vaknar mitt i natten o tänker inte somna om. Utvilad är jag nog inte då jag kommer hem... Men kanske fylld av nån annan slags energi. Om två dagar sitter jag på bussen o har börjat min hemresa. En vecka går så fort, två veckor skulle vara passlig längd på en resa. Nåja, nångång sen, kanske...
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Platserna kan mycket väl vara från dina gamla liv... ibland kan det visa sig på det sättet.... ja, en vecka går fort..så njut nu ordentligt av de sista dagarna !! Kram :)
Esmaralda

10 Lollo:

skriven

Bästa Esmaralda
Ibland får jag tecken av djur tror jag. Djur som plötsligt fångar min närvaro, fåglar, fjärilar och hundar. Jag tror i varjefall att dom vill förmedla mig något och det känns väldigt speciellt i vissa fall.
Min lilla fråga är om du ser att min bilkörning utvecklar sig positivt om jag tar tag i den igen.
Allt gott

Svar: Ja, ju mer du kör desto bättre går det... kram :)
Esmaralda

11 Maria:

skriven

Hej!
Kan det bli Patrick och jag igen, att det blir seriöst o hållbart isåfall? Vad ser du om det? Eller är det en hopplös önskan?😘🌸❤️Kramis

12 Solen:

skriven

Spännande! Men jag är dålig på att märka av något. Hade gärna tagit emot lite hälsningar och råd. Men ibland tänker jag lite extra på dem och det kanske är för att jag egentligen har fått en hälsning.
Hur är det med de som är där, kan de se mer tydligt vad som är på väg och vart man själv ska framöver? Så att det är mer öppet och tydligt som en karta för dem om vad som är på gång?
Jag hade gärna fått en vinkning om från dem om jag kommer flytta inom snar framtid.
Ha det bra i åskvädret! ☀️

13 Camilla:

skriven

God Morgon!

Blir Ecce godkänd på måndag?

Kram
Camilla

14 Ht:

skriven

Hej.
Fick min seans i början på mars detta år..kan ja beställa nytt? Lr är det för tidigt?
Kram!

Svar: Har du nya funderingar är du välkommen på nytt men är det samma frågor.. då kan du mycket väl avvakta ännu en tid.. kram :)
Esmaralda

15 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Jag hade bett min king att hjälpa mig med en viss sak men det kommer inte att hända. Har fått besked om detta. Vad gör kingen då? Om han inte kan hjälpa med just det? Kan man be honom om andra saker?
Tack och kram!

Svar: Han kanske hittar en annan väg... ju mer han känner dig desto mer spontant vet han vad du vill och behöver.. kram :)
Esmaralda

16 Jossan :

skriven

God morgon!

Onsdag och bara en ”vanlig” dag kvar av barnens lektioner men har inget planerat typ så lever på improvisation. Jag försöker städa klassrummet och idag ska jag hjälpa en elev att rensa sin bänk så hon kan åka utomlands imorgon.

Inatt tror jag att jag grät i sömnen. Allt pga en förälder som jag drömde om. Den föräldern är på mig hela tiden... usch

Det är tur jag har veckodagarna lediga i sommar annars hade jag nog fått panik...


Finns det verkligen en chans att min magkänsla om att träffa den rätte innan jul? Hoppas verkligen det!

Kram

Svar: Vilket jobb man än har... så brukar det finnas nån från hell.... försök förhåll dig så gott det går. Finns en gos chans att du möter din kärlek innan jul men lovar ingenting.. kram
Esmaralda

17 Mimis:

skriven

Hej!

Jag har vaknat några gånger och sett mina döda katter ligga bredvid mig i sängen. Har även sett ett antal gånger en man med randig pyjamas och nattmössa sitta bredvid eller på sängen. Kan det vara min guide eller skyddsängel??

Kram

Svar: Ja, det kan det mycket väl vara... kram :)
Esmaralda

18 linnea:

skriven

hej ez, kommer acnen tillbaka då jag blir gravid?

19 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Ja inte är det lätt med andra sidan...tur vi har dig att tolka tecken åt oss <3
Pojken i filmen talade till mammahjärtat..liten då..

Mammahjärtat veknade inte när teknikern kom igår morse...tafatt drumlig slarvig ..Eftersom sonen var hemma gick jag ut med hundarna När jag kom hem hade han åkt och sonen visad på all skit som var kvar i pumpen...fota och skickade till firman...killen åter vid lunch ångerfull och denna gång gjorde han rent ordentligt...varnar för firman Kylslaget...man måste veta vad dom gör så det blir ordentligt gjort...inte klokt att man måste vara tekniker själv för att inte bli lurad ...Tack o lov för tekniska sonen !

Regnet som utlovades igår uppmätte ynka 1 mm...suck

Kram Anki med flock

Svar: Ja, tack o lov för sonen... så ska det ju inte vara....grått o mulet här idag... och skolavslutning för ena barnbarnet.. kram :)
Esmaralda

20 Maj:

skriven

Hej Esmaralda.
En period av mitt liv få spådde jag mig ganska mycket.
Men det finns alla sorter.

Es,
Ser det ut att bli en flytt till den staden?
Ser det ut att bli ett byte av förskola för barnet till en annan stad?
Eller ser det ut som vi håller oss i närheten?
Kram

Svar: En lite längre flytt kommer men det kan dröja... det kan bli en närmare först... osäkert... kram
Esmaralda

21 Carina ST:

skriven

Jag tror att jag har fått lite sådana besök och tecken av och till. Det allra första och som var mest starkt var för några år sedan. En gammal mobil som jag hade då började spela en melodi. Denna mobil hade jag fått "ärva" från någon som inte behövde den längre och hur jag än försökte så gick det inte att spela upp några melodier på den varken innan eller efter denna händelse.

Sedan dess har det hänt lite olika saker. Ett låsbart skåp i vardagsrummet har plötsligt stått öppet, på glänt, trots att det varit låst. Detta har hänt vid ett par, tre tillfällen med längre mellanrum.

Jag har känt herrparfym/rakvatten väldigt starkt här hemma, ingen som använder det hos oss. Det har också hänt ett par gånger och sista gången ganska nyligen. Den gången blev jag orolig att något hänt pappa...men så var det inte.

Igår kväll när jag och sonen satt och kollade på en serie via datorn så försvann plötsligt serien och istället kom "skrivbordet" upp på datorn medan ljudet av serien fortfarande var igång. Detta har hänt ett par gånger tidigare.

En dag ganska nyligen dök det upp en fågel bredvid mig när jag promenerade, ca en meter bredvid mig stod den liksom stilla i luften en god stund som en kollibri innan den väjde och flög iväg.

Jag och barnen brukar säga att det är min mormor som är på besök...men det kan ju finnas fler förklaringar...

Jag vill passa på att tacka för min King! Han hänger i ett halsband runt min hals varje dag och sover under kudden på natten. Jag hade två önskningar. Den som handlade om mig själv har ännu inte förändrats men den som handlade om mina barn har redan skapat en hel del!! Alla mina tre barn har på kort tid fått mycket positiva nyheter och möjligheter framöver. Det känns faktiskt väldigt magiskt! Det har skapat stor glädje hos oss. Tack för den kraft som du och madame har ingjutit i min King tillsammans med olika andliga krafter!

Jag skriver inte så ofta eftersom det av någon underlig anledning inte fungerar från min mobil. Jag måste plocka fram datorn och skriva och då blir det inte lika ofta. Men jag läser bloggen varje dag och klickar på gillaknappen! :) Jag är så glad att det blev positiva besked för dig Ez efter operationen!

Vad tror du om den personliga önskan jag önskade hjälp med från min King? Kommer det lösa sig ordentligt på en gång eller handlar det mer om en långsiktig och långsammare process?

Stor kram!!! Carina ST

Svar: Visst får du besök.. och dina besökare ger kärlek och goda energier ! Härligt att Kingen bistår dig så snabbt och direkt ! Tack för din hälsning och vad glad jag blir att du fortfarande tillhör bloggfamiljen :) När det gäller din egen önskan så tror jag att Kingen försöker hitta öppningar och lägger upp en strategi.. det kan ta lite tid.. kram :)
Esmaralda

22 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Men varför visar sig dessa platser för mig o kunde jag känna igen dem om jag kommer dit?


Ska njuta, först av frukost där det finns en massa gott att äta o dra ut på tiden med. Det är inte så många glädjeämnen som finns i livet, men maten finns ;), som tur då sexet saknas ;D. Ingen vill tydligen ha mig..
Kram Skorpan

Svar: Ja om du får kläm på var dessa platser finns och tar dig dit.. då tror jag att du får en stark " jag är hemma" känsla ! Kram :)
Esmaralda

23 linnea:

skriven

känns det som att jag är den som blir gravid till näst på min arbetsplats? är de snart min tur?

24 Anki:

skriven

Skolavslutning Sommarlov Barnbarn Härligt <3
Hoppas ni slipper åskan och störtregn
Skicka upp det hit isåfall ;-)

Kram Anki

25 Lotta S:

skriven

John Edward verkar duktig, jobbar mycket med att validera att det verkligen är specifik person från andra sidan genom att förmedla att de är med oss i vardagen, t.ex. att säga något speciellt en anhörig sagt eller gjort under de senaste dagarna. Lite märkligt tycker jag ändå det blir då det ofta också förmedlas fakta som den anhörige inte alls känner till, dvs. de kan stämma då anhöriga sedan börjar göra efterforskningar (typ att den avlidne köpte en häst på 1930-talet...), men vad är poängen med att dra upp en sådan sak med t.ex. barnbarnet? Känns som att det saknas fingertoppskänsla från den avlidnes sida vad som är värt att förmedla, nästan förvirrar i stället för att verkligen validera vem det är. Vad tror du om det, Es, om du förstår vad jag menar? Skulle ju räcka med något som är tillräckligt svårt för eventuella bluffare att kunna ta reda på, men som den anhöriga ändå känner till.

26 Hoppas:

skriven

Hej Esmaralda!

Blir det någon glädje i mitt liv i sommar?? känns så tråkigt och hopplöst.

Kram

27 linnea:

skriven

hej ez, kommer acnen tillbaka då jag blir gravid?

28 Maddelito:

skriven

Hej ez!
Super intressant text och jag undrar om jag kanske får meddelande ibland från andra sidan. Minns när jag var nybliven mamma och en natt vaknade jag för att göra ett toabesök. Väl tillbax i sängen hörde jag en liten knackning på dörren och ca 30 sek efteråt vaknade min dotter. Precis som någon sa till mig att somna inte om.

Jag har återtagit kontakt med två av mina gamla vänner. Den ena har jag inte träffat än och hon verkar inte då sugen fast det var hon som frågade.
Sen i måndags träffade jag den andra och det var så kul men är orolig att hon bara är ute efter skvaller.
Kan du se om det kommer funka med dom igen??

Kram

Svar: Det blir ju inte som det en gång varit med vännerna men kan bli bra i alla fall... ha lagom förhoppningar och ta det som det är.. kram :)
Esmaralda

29 Dunegull:

skriven

Får du i ngt kring mannen i mitt liv?
Kommer det kännas direkt att det är han? Vad har han för egenskaper, intressen? Utseende?

Kram

30 Smöla:

skriven

Jag har en fjäril som kommer till mig varje gång jag sitter ute på trappen.. tycker det är fint och mysigt! Men förstår inte budskapet..
Blir det nån kärlek i sommar?

Svar: Det ÄR ju ett budskap... släpp alla tankar i stunden och försök ta emot.. kram
Esmaralda

31 Solstjärnan :

skriven

Hej😊

Jag hör nog tyvärr till de som inte ser dessa tecken.
När mamma gick bort såg jag ofta fjädrar och småfåglar som modigt kpm väldigt nära men nu så gott som inget.
Skulle så gärna få budskap.
Vet inte vilken "kanal"som skulle fungera bäst för mig, att se,höra eller känna av dessa tecken.
Undrar om jag ens är mottaglig just nu?

Ha en bra dag!
Kram Solstjärnan ⭐

Svar: Jag tror det bästa för dig är om du försöker känna av inom dig och öppna upp... kram
Esmaralda

32 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser det ut att lösa sig mellan oss?
Kram

33 Pio:

skriven

Så har det varit i några dagar här hemma nu, tv:n har slagit på av sig själv 3 gånger. Det kan ju va ren tillfällighet, eller så kanske inte?

Kram! :)

34 Josefine:

skriven

Fick besök i drömmarna inatt! Var på loppiarundao hittade ett enormt fint dockhus för en 20a. Sen öppnade jag en låda och såg först en bild på min farmor o sen en bild på min mamma som liten. Tror min släkting Elmer var i farten fast jag aldrig träffat han.


Skrev o föreslog konsert i november för min vän R. Nej igen.är det dags att släppa denna vänskap?jag har tyckt att den varit så stark o vi har levt tidigare liv. Men idag så är det bara jag som sträcker ut handen. Ser han mig ens som en vän eller är jag bsra en del av hans förflutna?

35 Miltons Mamma:

skriven

Utan dig hade jag varit helt lost. Så mycket meddelanden och hälsningar jag fått från andra sidan. Utan bekräftelse så har jag nästan inte trott på det, typ att varför skulle jag vara "speciell" och få emottaga sådana fina gåvor. Det blir fler och fler oxå, eller snarare jag är nog mer öppen och mottaglig att uppmärksamma dem så det uppfattas som fler.
Jag känner att iom dessa fjädrar, regnbågar, sånger ja alla olika tecken har jag blivit mer ödmjuk i hjärtat, och tacksam generellt. Så otroligt härligt 😃 Ibland behöver man lite bekräftelse och jag litar mer och mer på min känsla.

Senast var från den lilla kaninungen. Söta What's Up ❤️ Att hon kunde sända redan så snart är jag mycket imponerad av och otroligt tacksam att hon tog sig tiden trots att hon var ung och inte var med mig särskilt länge. Och hon måste ju själv varit chockad över den snabba övergången. Ego men behövde verkligen det. 😊
Någon har definitivt norpat två av mina hemmanycklar. Blir gråhårig snart. 😫😂 Har försökt fråga i diverse grupper på FB men nope.

Milton tror jag mest skickar hjärtan bara för att visa "jag är här". Och sedan använder han sig av sin dotter Mumma som börjar bli läskigt lik honom i sättet förutom alla hans roliga påhitt som att hämta saker till förbannelse bara för att få en gottebit 😂

Det är snart dags för Miltons 20 jordfödelsedag och ja.. Jag tänker alltid lite extra på honom den dagen. Ibland gör vi pannkakor som han älskar 😃

Lilla fina Milton, min hjälte kille ❤️

Och appropå känsla. Skrev lite med den amerikanska mannen så får jag världens mejl. Mamma Mia. 😮 Svarar dock inte på mina frågor varför barnen bor på internat i Cali, men vill samtidigt adoptera 🤔 Frågade hur ofta han träffade barnen, om de kommer hit etc. Jag är inte ens säker på att mannen på bilderna är densamma som i verkligheten. Kollade naturligtvis upp honom på FB där jag hittade flera under samma namn, änklingar men andra/olika bilder. Så hmmmmm... Kanske inte ens behöver fråga men ligger det "en hund begraven". Något står inte rätt till 🤔
Jag kommer leta vidare med min nya talang 😂 ok.. med min mer utvecklade intuition och känsla men lite bekräftelse är alltid en fördel 😉❤️

Kjam bästa Es😃

Svar: Jag tror att du blev med öppen för budskapen genom Milton.. han gav sig inte ! När djur går över brukar de ta det så naturligt...och de finner sig tillrätta meddetsamma. Precis som du känner... lita inte på den mannen.. kram :)
Esmaralda

36 AnnaK:

skriven

Missar nog många tecken eller så får jag inga!

Livet känns så tråkigt just nu! Hoppas det blir bättre snart. Längtar efter hus mm. Men det kanske kommer. Har så svårt att ta tag i tillvaron känner jag.

En liten fråga.....spanar snubben på gymet eller inbillar jag mig? Känner mig besvärad när han är där.

Kram 🤗


Svar: Jodå nog spanar han lite i smyg som han tycker... och tecken får du.. en dag kan du se och uppfatta... kram
Esmaralda

37 Ledsen:

skriven

Hej!

Min styvdotter ska flytta över 100 mil härifrån. Kommer hon att flytta tillbaka någon gång?? Min man är ledsen för att hon flyttar så långt härifrån.

Kram

38 Catte:

skriven

Finns det någon som kommer och tittar till mig?

Väntar med spänning på om min kommande valp finns i hans mammas mage och det tar fortfarande drygt en månad innan jag vet om det var en lyckad parning. Känns som jag är prioriterad av uppfödaren att få en av hanarna om det blir någon/några hanar i kullen. Blir det en av valparna tror du och så bra som min känsla redan var när jag såg att kombinationen planerades? Min nya bästis?

Önskar alla en fortsatt bra vecka! Känns som mitt molniga jag börjar vända mot något mer mer positivt och hoppas det fortsätter tills jag känner mig glader igen ;)

Kram Catte

Svar: Chansen är runt 70 % att det blir en valp för dig... kram :)
Esmaralda

39 Catte:

skriven

Glömde fråga; har en känsla av att X kommer kontakta mig innan året är över. Vet inte riktigt varför jag har känslan för han har inte 'spökat' i mina tankar på ett tag. Vet hur jag ställer mig till det och vad min respons kommer vara om han gör det, så känner mig trygg med det. Önskade bara att känslan försvann...

40 Browallia:

skriven

Alltid lika fascinerande att läsa om hur kontakten mellan andra sidan och oss här på jorden fungerar. Jag förnimmer mina nära o kära samt min ängel och den kärlek och kraft de ger mig.

Jag hade inte räknat med att det skulle kännas så tomt efter att min spelkompis kastat in handduken. Det kom så oväntat när vi haft så roligt och skrattat mycket så jag känner mig överrumplad. Det är mest att ha någon att att tramsa med som får mig att skratta högt som jag saknar eftersom det är något jag saknat så länge i mitt liv. Kommer spelkompisen dyka upp igen? eller kommer nåt annat som får mig att garva?

Nu dags för ett besök hos tandläkaren

Kram

Svar: Ja, och de finns verklige med dig, de dina ! Spelkompisen lär komma tillbaka men det kan dröja och det blir inte som det varit... annat kommer istället.. hua för tandläkaren... hoppas det gick bra.. kram :)
Esmaralda

41 <3:

skriven

Hej kära Esmeralda, drömde så otäckt när jag somnade om på morgonen. Skulle ut och resa med mamma och det blev nödlandning och som krig där vi landade och det blev strul med en flytväst så jag och mamma kom inte med båten. Vi såg sen båten få en tung läst över sig och alla i den båten omkom. C var med i drömmen onykter fast han jobbade på planet.
Betyder drömmen något ?
Ser du någon resa för mig snart ? Börjar känna att jag vill iväg till sol och värme igen.
Kram

Svar: Nej jag kan inte se att detta är en varning.. där är bara en manifestation av egen oro.. kram :)
Esmaralda

42 ThereseC:

skriven

Hej Es!
Jag tyckte mig faktiskt se någon häromdagen. Vid soffan framför TV:n. Jag tittade till en extra gång men då var han borta. Det jag med en gång tänkte var att jag inte blev det minsta rädd. Jag har alltid föreställt mig att jag skulle uppleva det som skrämmande att se någon. Men det var ingen skrämmande upplevelse.
Kram ThereseC ❤️

Svar: Precis så brukar det vara...man tror man ska bli rädd men så händer det och man blir inte alls rädd, inte det minsta.. kram :)
Esmaralda

43 Fina:

skriven

Hej Es❤️ Har han börjat tänka på mig oftare nu då vi umgås lite mera? Kram

44 Lydia💕:

skriven

Skulle vilja kunna känna att jag har min mamma och pappa och min svärmor med mig hade behövt dom när jag flyttade till en annan stad och bytt arbete som är så tungt ibland känner mig osynlig här vilket var tanken ifrån början .
Känner att jag vill ta tag i nytt jobb letande men har inte orken och självförtroendet i det.
Nu kommer midsommar och jag önskar mig prinsen ska komma lite gammalmodigt men så är det
Lydia💕

45 Marita:

skriven

Hej Es!
Jag kan känna att både djur o människor hälsar på men inte se dem.Önskar jag kunde det.Saker flyttar på sej ibland.

Kommer det in pengar som det ska denna månad?

Kram

46 Kvinnan :

skriven


Hej Esmeralda 
ser du något runt mig som jag bör vara uppmärksam på esmeralda? kram 

47 Fatima :

skriven

Helt fantastiskt igentligen att dom finns på andra sidan o vakar över oss ❤❤

Finns det något budskap till mig kram

48 SOL:

skriven

Hei og god formiddag. I går fikk jeg kingen min og jeg ble glad,jeg syns også den utstråle varme ,har bundet den fast på kroppen. 😀

Så morsomt at du skriver om tegn fra åndeverden i dag. I går meldte jeg meg nemlig på et nettkurs om hvordan opprette kontakt med engler og om det å se tegn og å ha tillit til det. Jeg tror/håper jeg kan bli tryggere i livet og ikke føle meg så alene i utfordrende situasjoner hvis jeg klarer å opprette sterkere kontakt.

I dag går det litt bedre,har ikke riktig så mye angst. Håper søstra min har det bedre også.

Svar: Lycka till med Kingen.. han är lika glad som du över att vara framme ! Kram :)
Esmaralda

49 Hoppas:

skriven

Blir det någon inkomst så att jag kan leva någorlunda bra igen?? En pengavinst av något slag lär det väl knappast bli med min otur. Kan väl bara hoppas på att jobb och inkomst blir verklighet snart.

Kram

50 Michaela:

skriven

Jag har försökt men kan inte tolka vilket jag tycker är jätte tråkigt. Eller så har jag helt enkelt inga besök.

Hör H av sig efter resan?

Kram och ha en mysig "lillördag" :)

51 Linnean 🌸:

skriven

Det där är intressant! Har ju upplevt en del. Lampor som tänds och släcks. Dofter. Saker som flyttas. Telefonsamtal tom! Det gick ju inte att prata men hördes märkliga ljudvågor.
Katterna ser andar. För några kvällar sedan när jag borstade tänderna så small det till som bara den här inne. Trodde det var katterna men de kom förskräckt farande. Hittade en keramiktavla på golvet i tv-rummet. Spiken den hänger på satt fast ordentligt. Ståltråden i tavlan var hel och rejäl. Det var inget som skulle fresta en katt att hoppa efter. Den hänger ganska högt åxå. Hur denna tavla kunnat fara i sidled ut till mitten av golvet begriper jag inte! Den är tung och borde rasat rakt ner. Rysningarna kom åxå så jag tror det var en ganska bullrig hälsning, eller vad tror du? Jag brukar ju vara lite skeptisk och inte tro att minsta lilla är andehälsningar eller något i den vägen. Kanske var det min väninna fast hon är ju inte så bullrig av sig 😁 Kanske den norske mannen som vill ruska om mig? 😁
Sjukgymnasten i går var väl ok men nu har jag hittat något som kan vara ännu bättre och ska ringa och kolla läget där. Man får söka och hålla på. Ha det så gott i kommande åskväder!
Kram.../Linnean 🌸

52 Fråga:

skriven

Hej Es!

Blir det någon spontan spådom i juni??

Kramar

Svar: Den kommer på fredag :) kram
Esmaralda

53 Jessica:

skriven

Hej Es,

Kan du se om jag har någon gåva?

Kram :)

54 Mirre:

skriven

Jag tror jag är ganska bra på att ta emot faktiskt. Speciellt via djur :)

När jag pratar med lärare ibland i skolan eller folk allmänt här där jag bor nu så får jag bara känslan direkt att vissa ogillar mig
och jag förstår inte varför det är väll kanske en annan mentalitet här men tror du att det kan ha med min aura att göra?
Kram ☀

Svar: Ja det är troligt att det har med din aura att göra.. kram
Esmaralda

55 GP:

skriven

Vilket spännande inlägg! Jag har nog sett en del tecken, eller vad jag tror kan vara tecken, men har inte riktigt kunnat tolka dem. Jag tror dock att en del av dessa kan vara från min mormor.

Es, idag pratade jag med min chef och var ärlig om att jag tycker det är påfrestande med pendlingen till jobbet. Kan du se hur han tog det? Vill verkligen inte att detta skall orsaka mig problem...usch har sån ångest efter detta möte.


Kram

56 Layali:

skriven

Halloj där 😊
Ser du något specifikt runt kommande kärlek? Träffas vi via vänner, bekanta? Under vilka omständigheter?

Tack ❤️

57 Elle:

skriven

Hej!

Flirt från förra året kommer ses? känsla för mig?

I övrigt kärlek och jobb kommer det till mig?

Tacksam för svar!

58 Anonym Isah:

skriven

Du skrev att det kunde bli något mellan oss,
och jag fick inte riktigt det som svar när jag tog initiativ. Kommer han vilja de ändå sen? Tänkte hur de annars skulle kunna bli något som du skrev


Kram

59 Hustrun :

skriven

Snälla jag behöver ett svar.
Min man tog bort en leverfläck idag som han ska få svar på i juli.
Ångesten river i mig nu av oro.
Jag vet ju att även om det är elakartat så behöver det inte betyda det värsta.
Vad kan du se?
Kommer han få bra besked?
Du anar inte hur tacksam jag skulle bli för ett svar ❤

60 Mirabelle:

skriven

Inom vilket yrkesområde ser du mig jobba inom i framtiden?
Kram

61 Tant Gräddelin:

skriven

Nu väcktes minsann min nyfikenhet!

Jag tror att jag känner av via fysiska reaktioner i form av pirr och rysningar längs ben och ryggrad. Nästan som små ”energivågor” och en helt annan sak än att huttra eller rysa till på grund av exempelvis ett öppet fönster.

Fint och behagligt är det i alla fall , oavsett vad det är :-)

Ja du Ez, hur ser chanserna ut på gula boendet i östra delen av stan? Det känns lovande. Kramar 💜

Svar: Chansen finns på boendet... och jag tror du kan träna upp din mottaglighet för andevärldens budskap.. om du vill.. kram :)
Esmaralda

62 Naten:

skriven

Hej Esmaralda.

Jag har ”hört” som små svar. Oftast bara typ ett ord eller en kort mening. Som jag funderat lite på i efterhand.

Ser det ut som om jag kommer att leva en del eller en period av mitt liv tillsammans med honom?
Kram

63 Robin:

skriven

Hej,
jag frågade om en tjej som gick en kurs som jag höll i för 2 år sedan. Kändes som att det fanns något mellan oss, och du fick en positiv känsla om det. Så jag testade att kontakta henne efter kursen genom e-mail, men hon var väldigt seg på att svara, och svarade kort och lite undvikande. Din känsla om det då var att hon inte visste hur hon skulle förhålla sig till det hela, så jag struntade i det. Nu ett par år senare så har vi slumpmässigt sprungit på varandra några gånger. Vi har sett varandra men inte pratat något, och jag blev påmind om det hela. Tror du hon skulle ha något intresse nu förtiden om jag försöker återupprätta kontakten?

64 Ghostwriter :

skriven

Tyckte han jag var fin när vi sågs eller la han inte märke till mig?


Kram

65 Sol:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser du mig leva själv?
Eller i en familj med mamma, pappa/partner barn?
Kram

66 En Ängel med ett stort hjärta:

skriven

Hej bästa Esmeralda!
Ja det är härligt att få ha gåvan jag vårdar min ömt o har precis som du hjälpt mina Medmänniskor under en del år! Men jag blir väldigt besviken på de som utnyttjar de som söker svar o behöver hjälp med att gå vidare efter olika trauman! De som jag har o haft kontakt med o hjälpt har oftast fått betala hutlösa summor o det är tyvärr de som utger sig för att vara mediala men inte är det som skor sig på andras sorger! Det är ju fruktansvärt för sådana som du o jag o många andra som verkligen har den gåvan o vill hjälpa! Blir så ledsen...!

Som medial vet du ju med att man inte kan se sådant som rör en själv oftast. Jag undrar om du kan se vem o varför som väcker mig 03.27 o som efter att sambon gått på jobb visslar, väser, o gör olika ljud som gör att jag inte kan sova mer utan måste gå upp! Men det slutar inte där utan hoppar på golvet där jag sitter i vardagsrummet! Har frågat men får inget svar men förstår att någon vill få min uppmärksamhet!

Jag hoppas från mitt hjärta att du får fram något!

Kramar i Ljus o Kärlek 💜👼🌸🌼🌸
Trevlig onsdag😘

67 Choklad :

skriven

Spännande det där,
Du har sagt i min första spådom jag fick av dig att jag har en andlig förmåga som jag kan utveckla vidare om jag vill men jag har aldrig kommit på vad de skulle vara? Är intresserad av att fina ut av det 😃.
Jag är i alla fall en sann drama Queen 😂
Kram!!!

Svar: Du ska söka lugnet inom dig.. och gärna meditera ibland.. om du vill öka din förmåga.. kram
Esmaralda

68 Maria:

skriven

Hej!
Blir det någon form av romantik i sommar ?❤️
Kram

Svar: Chansen är god att det blir något åt det romantiska hållet.. kram
Esmaralda

69 *:

skriven

Hej

Ser du hur det går för mig med jobbet ?

Sökte ett jobb för flera månader sen, och har inte hört någonting så jag trodde inte det var aktuellt längre.

Men idag ringde dom, och tog en första intervju med mig. Ser du hur det går ?

Skulle verkligen vilja ha det här jobbet, men det är flera hundra sökande...

Och ska jag ge mig in med nytt jobb p g a min sjukdom ? vet ju inte hur sjuk jag är än..

Kram o tack

70 Soul:

skriven

Kommer Jo vara med imorgon kväll? Hur kommer det att gå?

71 Stjärna:

skriven

Varför är inte jag värd att få barn med en man jag älskar???? Varför är universum så jävla orättvis????

72 Ghostwriter :

skriven

Jag tog ett ganska pinsamt initiativ, men jag är ju sådan. Fick dock inte den respons jag hoppats på, och enligt dig så kunde de bli en fling. kommer alltså han ta initativ nästa gång?



Kram

73 Hanna:

skriven

Hej Ez!

Jag hade ett så otroligt fint möte med en liten uggla på fjället en sommarkväll för några år sedan. Den flög rätt emot mig och liksom kollade in mig på nära håll. Det tog jag som ett tydligt tecken och jag tänker ofta tillbaka på den händelsen och blir alldeles varm i hjärtat :)
Ugglor är för övrigt ett djur som har "förföljt" mig genom hela livet och de dyker upp på ett eller annat sätt lite nu och då.

Min fråga idag gäller min bror. Ser du om han kommer stadga sig och bilda familj i framtiden? Jag tror det skulle vara bra för honom med lite sällskap och någon som håller lite ordning. Dessutom skulle han bli en bra pappa.

Kram

74 GhostWriter :

skriven

Frågar igen för jag tänker på detta hela tiden.. Utifrån din spådom.

Jag tog ett ganska pinsamt initiativ, men jag är ju sådan. Fick dock inte den respons jag hoppats på, och enligt dig så kunde de bli en fling. kommer alltså han ta initativ nästa gång? Tycker han jag är fin?



Kram

Svar: Han gillar dig och hans reaktion beror på osäkerhet,,,, låt det nu vara upp till honom.. kram
Esmaralda

75 <3:

skriven

Snälla säg inte hon är svartsjuk på förhållandet :(

76 VildaMatilda :

skriven

Du känns så klok Es. Har nyss börjat följa dig. Det om drömmar.. jag är allvarligt sjuk och förr var jag livrädd för döden. Nu drömmer jag i stort sett varje natt att jag dör. Det är inget dramatiskt, inget farligt, bara lite osäkertMånga gånger känner jag att jag kan välja att gå över till andra sidan och släppa taget. Men jag är nog inte färdig här än. Men nu börjar jag bli trött. Börjar bli beredd att gå. En jättesvår fråga jag ställer, men:
Behöver jag vara rädd? Rädd om det livet jag har och det jag gör med medicin och liknande? Och behöver jag vara rädd för vad som kommer när jag går? Det känns som jag varit över många gånger. Finns någon och möter mig? Mormor? Morfar som jag ser ibland? Vänner som valt att avsluta sina liv? Farmor?
Kram från mig som nu ligger på sjukhus, 36 år sorg Matilda

Svar: Nej, herregud nej, du har ingenting alls att vara rädd för. Efter jordelivet flyttar vi hem till Alltet.. och det är ju där vi hör hemma tillsammans med dem vi älskar. Här på jorden gästspelar vi bara i korta perioder. Du blir mött med stor kärlek när du går över.. men det ser ju ut som om du har en hel del kvar att uppleva i jordelivet.. kram :)
Esmaralda

77 Hustrun :

skriven

Skriver igen och hoppas att du inte blir irriterad på mig.
Snälla jag behöver ett svar.
Min man tog bort en leverfläck idag som han ska få svar på i juli.
Ångesten river i mig nu av oro.
Jag vet ju att även om det är elakartat så behöver det inte betyda det värsta.
Vad kan du se?
Kommer han få bra besked?
Du anar inte hur tacksam jag skulle bli för ett svar ❤

Svar: Jag undviker att känna in vad det gäller sjukdom, eftersom jag inte anser det vara etisktMen jag ser ju ett långt liv för din man... kram :)
Esmaralda

78 En Ängel med stort hjärta:

skriven

Kära Es!

Jag skrev till dig nr 66. Fick inte du heller till dig nåt vad eller vem det kan vara?
Hoppas på att du vill göra ett nytt försök det skulle betyda mycket för mig!

Kramisar igen

79 AnnaK:

skriven

Tack för svar! Lite gulligt ändå att han spanar nu......han var intresserad då vi var i 15 års åldern och nu är vi 40+ 😊 Tänk förr har jag aldrig märkt att någon spanar och nu helt plötsligt tycker jag det händer rätt ofta. Ingen från det nya vaktmästargänget som spejar lite? Själv hade jag bytt ut dem allihop så gärna om mitt span hade kommit tillbaka 😂 Var så mkt roligare på jobbet när han var där 😁

Kram 🤗

80 Helena Ir:

skriven

66; En ängel med stort hjärta..Ser du den lilla krabaten?
Jag ser en liten figur,manlig,med grå kläder..nästan som en liten tomte :)

81 Millan:

skriven

Spännande för de som har förmågan att uppleva sånt här.

Känns ändå som att han tänker nånting på mig men kanske har fel. Tar han kontakt igen?

Kram o trevlig kväll!

82 Anonym denna gång :

skriven

Enligt dig ”kan de bli en fling” men jag frågade och fick inte ett sånt svar tillbaka. Dessutom tog han bort mig så ska jag tolka det negativt? Och som att de inte alls blir en fling




Kram

83 Linda:

skriven

Hej Esmaralda!
För någon vecka sedan så gravsattes min Brorsson som somnade in i sin mammas mage alldeles innan födseln. Dagen efter när vi var till graven så satt en liten trastunge på stenen och tittade på oss. Trots att vi var fram och satte ner blommor så satt den kvar och tittade på oss. När vi gick från graven så flög den iväg. Kan detta ha varit ett tecken från lille August?
Kram Linda

Svar: Ja. ingen tvekan... lille August sänder er så mycket kärlek och kommer alltid att vaka över sin familj.. kram :)
Esmaralda

84 Helena Ir:

skriven

Miltons mamma (35) tänkte först inte skriva..jag såg något..behöver inte alls ha med nycklarna att göra..MEN så tittar jag på ett tv program..och precis där så används det jag såg..så okej..Jag såg en hink..så nu har skrivit det :)
Lycka till med att hitta nycklarna,hoppas de kommer tillrätta!

85 Boudica:

skriven

Tecken är jag rätt bra på att se! Men att tolka dem är en helt annan historia, det är jag usel på ;) (stackars de som försöker få min uppmärksamhet ;))
För mig var det inte riktigt så att jag försökte, det kom till mig av sig självt. Vad jag minns så var början att jag en gång stod på perrongen väntade på tåget, och sen bara kom tanken "3 svarta fåglar som står nära människorna, det måste vara ett tecken" Det var inget jag tänker på vanligtvis.
Senare på vägen hem med tåget så fångar jag med blicken ett litet rådjurskid genom fönstret.
Det tyckte jag var konstigt, och ovanligt!
Ja men senare den dan så dog ju mamma. Så jag tog till mig det som tecken.

Det märkligaste tecken jag fått var ju kråkorna som så envist skulle flyga på mig. Det var bara när jag själv gick genom skogsdungen. Ingen annan som jag känner hade detta problem. De flög mot mig och i sista sekunden så lyfte de, man kände dem i nacken!
Nu det var läskigt. Men jag förstod meddelandet efter nå månader, och efter dess så slutade de. Men fick ett kort besök av dem förra sommaren. Annars så känner jag att de bara sitter och vakar över mig nu.
De kom till mig så nu har de blivit ett kraftdjur för mig.

Här ska handlas mat, tränas, och vila upp mig för morgondagens teambuilding/aw om det nu blir något av det.

Förlåt att jag tjatar om detta, men lagergrabben förvirrar mig, han visar intresse men samtidigt får jag en känsla av "flykt" ifrån mig. Kan du förklara mig vart detta kommer ifrån, varför!?
Jag har väl min goda chans för nåt härligt med honom, det vill jag ju tro! ;)

KRAM!

Svar: Han är osäker och tveksam och vet inte vad han vill eller hur han ska få det att ske... ta det lite varligt och känn in själv också var du står.. kram
Esmaralda

86 Helen:

skriven

Att förstå o tolka. Ja det hade inte varit fel. Tror jag känner av min farmor, då jag plötsligt kan känna blomdoft, andra för att de plötsligt finns i tankarna, o en go hund jag haft. Än så länge har jag bara känslan av värme o omtanke när de kanske finns på besök. Hade varit väldigt roligt om jag kunnat förstå vid de tillfällen de velat säga mig nått, ge råd o så. Men jag är tacksam för att jag tror de är i min närhet.

Jag vet ju förstås inte om jag känner rätt.
Vad tror du?.

87 Skorpan:

skriven

Tack för svar!
Att hitta dessa ställen är knappast det lättaste, men jag gillar gamla städer/stadsdelsr, som den jag vandrade lite i idag, i de trivs jag. Kände mig lite påtittad av en mycket ung man där, men kanske jag hade nån stor fläck på min t-shirt eller nåt ;). Tog en annan väg med cykel o se, jag hittade en lokal Lidl :D. Därifrån fortsatte jag "hemåt" längs okända vägar o som tur var hittade jag den rätta vägen. Lost, nej det var jag nog egentligen inte, bara ute på nya äventyr ;). O karta hade jag inte... Det tror jag mannen också kommer att gilla, äventyr. O eventuellt nåt annat ;)..
Ha en bra kväll!
Kram Skorpan

88 Lotta:

skriven

Om jag ser något ”tecken” försöker jag ta till mig det första jag tänker på. Jag hoppas att det är rätt.

Igår mötte jag en riktigt kär vän jag inte sett på många år. Kände han som jag och tror du vi ses igen. Kan det bli vi till slut?

Kram L

Svar: Du tänker så rätt ! Ni ses igen men mer tveksamt om det verkligen blir ni.. kram
Esmaralda

89 Sol:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser du mig leva själv nu?
Eller i en familj med fler och en partner?
Kram

90 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.
kommer jag att leva en del eller en period av mitt liv tillsammans med honom?
Kram

91 Eva:

skriven

Åh, älskar när du förklarar om andra sidan. Själv hade jag besök här hemma av "nån". Jag ryser plötsligt och känner att nån är med mig. Sen plötsligt är det borta.
Jag har en fråga. Jag har stämt min före detta chef. Jag vann i Tingsrätten och Kronofogden ska hjälpa mig att få mina pengar. Kan du se om jag kommer att få några pengar.? ( jag tvivlar )
Min fd chef är ett as och kommer inte släppa till en krona, utan kommer att försöka slingra sig och gömma sina tillgångar.

Svar: Ja du får besök då och då.. i mycket kärlek ! Känns inte som om du får de pengar du ska ha.. verkar bli betydligt mindre, tyvärr... kram
Esmaralda

92 Tingeling :

skriven

Kände starka känslan i ditt svar förut idag, tack! Jag skickade sms till pappa och sa jag kommer till han på lördag. Så får vi se. Behöver troligen städa undan och slänga mat osv. Jag är så splittrad i känslor angående detta. Och tyvärr är jag ganska säker på att detta kommer bli tio gånger värre när han går i pension. Jag ser liksom ingen framtid i detta....

Annars är livet bra med mig 😁

Hoppas det är bra med dig!?

Kram!

Svar: Det är en strid för dig och du ska göra för pappa det som känns ok för dig.. känn in noga.. ta inte i för mycket... här med mig är det bra.. kram :)
Esmaralda

93 HS:

skriven

Är i princip säker på att min morfar E var här på besök för ett tag sen. Han var en spjuver, saknar honom. Någon vecka senare satt persiennsnöret på en krok ovanför fönstret på ett mycket märkligt sätt. Misstänker att morfar ligger bakom. :)

Blev på nåt sätt berörd av M som jag sprang ihop med på en festival i helgen, oväntat. Det är ganska stor åldersskillnad mellan oss och vi bor ett antal mil ifrån varandra. Är det värt att följa upp det på nåt sätt? Intim relation eller bättre som vänner?

Kram

94 Cecilia:

skriven

Att försöka tolka tecken är inte det lättaste. Önskar att jag kunde förstå direkt vad budskapet var, men att bara veta att någonting är ett tecken är stort i sig!

Min syster har blivit kallad på intervju!! Är så glad för hennes skull. Det här jobbet är inte riktigt vad hon har arbetat med innan, men det är ett bra företag och jag tror ändå att hon skulle göra ett riktigt bra jobb ifrån sig bara hon blir upplärd. Hur stor är chansen att jobbet blir hennes? Det skulle vara så skönt om hon slipper pendla 2h varje dag som hon gör just nu.. Kramar och hoppas du mår bra Ez trots omständigheterna.

95 Tiss:

skriven

Det känns som att ingen fattar någonting.
Det känns inte som om någon bryr sig samt ser mig.
Hela tiden känns allt på gott och ont.
Det känns som att ingen lyssnar på mig.
Jag vet inte om det stämmer men känslan är så, känslor får man ju ha, men menar inte offerkofta.

En del människor tror sig veta mer om mig än vad jag själv gör och det gör mig så arg!

Jag har bett till universum och änglarna för att dom inom vården (väldigt komplicerat) ska lyssna på det jag tror skulle passa mig själv bäst. Även om jag kanske har fel så varför inte prova.

Alltså vad ska jag göra, ser du eller får något till dig?

96 F:

skriven

Finns det något meddelande till mig ifrån andra sidan

97 Anonym:

skriven

Förlorade min mamma för 1 år sen hon dog sängen, hon va friskt för övrigt! jag saknar henne 💔 hon är säkert här o hälsar på så ofta det går för alla lampor blinkar, vet du hur hon har det?

O kommer min relation bli bättre efter all kaos?

Mvh Josse

Svar: Ja din mamma besöker dig och är med dig, alltid ! Finns en chans för relationen men osäkert.. var sann mot dig själv.. kram
Esmaralda

98 MammaC :

skriven

Har varit arbetslös en tid nu. Troligen har jag valt fel inriktning. O tidigare har jag heller inte varit redo för ett nytt jobb. Kommer jag få ett snart? Kram

99 Kristin:

skriven

Det er et veldig interessant tema dette, men også vanskelig, kjære Esmaralda.
Av og til tror jeg at jeg mottar meldinger, men jeg er veldig usikker.
Senest i går kveld. Har levd en lang periode med veldig lite salt mat. Har fra jeg var liten hatt lavt blodtrykk, som ikke plager meg. Men, i går kveld følte jeg at jeg fikk beskjed om at jeg måtte spise mer salt, noe jeg har gjort i dag. Kjøpte potetgull i dag, noe jeg så og si aldri gjør, men skal si at det smakte. Tror jeg fikk beskjed om dette :), eller var det min intuisjon?

Nå har hannvalpen i Sverige blitt 6 uker og er veldig søt. Når jeg nå skal ha en valp, vil jeg gjerne ha en som kan gjøre det bra på utstilling også. Tror du denne her kan det, eller skal jeg vente på Lilleman sin datter som skal pares i høst og håpe på at det blir en pen hanhund der? Jeg er veldig usikker. Tror du at du kan hjelpe meg her, kjære Esmaralda?

Svar: Du tar emot - ingen tvekan om detta ! Kring saltet fanns ett budskap som dessutom var viktigt och vilken tur du kunde ta emot ! Vilken valp du ska satsa på kan jag dessvärre inte se.. här får du lita på din egen intuition.. den leder dig rätt... kram :)
Esmaralda

100 G h o s t w r i t er :

skriven

Jag skäms nästan, jag frågade han en sak utifrån att du också sa att de kan bli en fling mellan oss. Men personen gav ett tydligt svar och betyder det helt enkelt att du hade fel? eller att det är han som kommer ta initativet?


Kram

101 Fel spådom? :

skriven

Jag skäms nästan, jag frågade han en sak utifrån att du också sa att de kan bli en fling mellan oss. Men personen gav ett tydligt svar och betyder det helt enkelt att du hade fel? eller att det är han som kommer ta initativet?


Kram Ghostwriter

Svar: Han kan vara berörd men väljer ändå bort.. och så tror jag faktiskt det är.....jag ser dock inte hans skäl att välja bort... och skämmas ska du inte.. herregud nej. man växer vare gång man tar initiativ och ta för sig... kram :)
Esmaralda

102 Varis:

skriven

Hej Ez,

1000 tack för dagens inlägg. Jag fick en följdfråga som jag hoppas du kan och vill svara på. När du håller privata seanser och får in information om personens potentiella framtid, Varifrån eller hur får du till dig den informationen? Är det via en ande kontakt eller genom avläsning av personen, eller hur funkar det?


Kram

103 Kristin :

skriven

Tusen, tusen takk for svar, kjære Esmaralda.
Ønsker deg en god kveld
Kram!!!

104 Rädd:

skriven

Hej E!

Jag har inte varit inne här på ett tag, har varit så mycket. Men såg nu att ”cancerbeskedet” var bra, vilken lättnad. Massa kärlek och en kram till dig!

Tänkte även höra om du ser om förskolan kommer bli bättre i höst? Eller är det dags att se sig om efter ett annan förskola? Ger det något att vara på och säga att vi inte är nöjda? Gör de något åt saken? Så synd det här, den var så bra förut, nu känns det inte alls tryggt. Känns jobbigt att byta stora dottern därifrån eftersom hon har kompisar där men lilla dottern vågar jag tusan inge lämna där om det kommer vara som det varit den här terminen.

Kram och kärlek.

105 Ullie:

skriven

Hej
jag har skrivit en gång tidiare men tappade bort ditt svar.
Både min pappa och svärmor gick bort med bara några veckors mellanrum och det va en svår tid .
ja har alltid trott at jag märk utav att någon varit i närheten o brukar skoja ja vet du är här när ja tror det .
Känns som det blir kall i köket trots att man lagar mat o är varmt men nära mej å blir kyligt bredvid ?
i sovrummet har det känts som någon varit med mej när ja haft ångest o inte kunnat sova
mycket runt nu me försäkringsk o så så mår åligt men känns änå ibland att någon tröstar eller är det inbillning?
Tusen Tack om du läst allt ullie

106 Mia:

skriven

Visste mamma att hon skulle gå bort så snabbt...eller har hon vetat länge?

107 Mia:

skriven

Visste mamma att hon skulle gå bort så snabbt...eller har hon vetat länge?

Svar: Det gick snabbt och hon var inte riktigt beredd... kram :)
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: