Skåda framtiden....

Det finns olika tekniker för att skåda framtiden

Själv använder jag mig av era mail !!

Man kan spå med kort, i kaffesump, i molnens formationer och  man kan spå i allt, faktiskt…. Och så kan man spå i kristallkula.

Denna variant tror jag att en hel del av er kan göra hemma

 

Kulan ska vara av kristall eftersom detta är en symbol för  skapande kraft.

Man kan använda kulan för mycket och inte bara för framtidsförutsägelser.. man kan använda den i healing och meditation och olika ritualer

När jag gör era  talismaner använder jag kulan  under en speciell ritual.

Själva klotet som form är en forntida och universal symbol för enhet, oändlighet, helhet och universum.
Ett klot är bättre än tillexempel en äggformad kristall eftersom den avger energi i alla riktningar.

 

Ska du spå  din framtid i en kristallkula – behöver du ha  ett lite innovativt sinnelag… och aningen fantasi.  Du ska inte bara se en kula..utan du ska se en portal till magin.    Och innan du börjar bör du meditera eller yoga.. så att du kommer i ett öppet och  mottagligt tillstånd.

Olika speglings- och ljusbrytningsfenomen kan få en att uppfatta bilder i kristall.    Somliga tror att det bara är synvillor och andra att det är  meddelanden från framtiden, typ.

Precis som allt annat så kan det KÄNNAS som fantasi.. men det behöver det inte vara!

-

Kristall kan vara dyrt och jag tror det fungerar lika bra med en vanlig glaskula

Och faktiskt så kan det funka med vatten i en djup skål också… för har man förmågan att se.. ....då ser man oavsett.

Men  kulor och skålar o vatten… gör det lite lättare. Det blir mer konkret.

Skaffar du dig en kristallkula så bör den stå på en svart duk.. med tanke på reflektionerna.  Gärna i ett rum som vätter åt norr och med ljuset så pass att du precis kan se och läsa i en bok.

-

Ha fokus på en fråga som du vill ha svar på

Titta på kulan på samma sätt som du ser på en 3 D bild, lite bakom.

Kulan fylls så småningom  av en  mjölkvit molnighet som en utvecklas till färger – tills den blir svart.  Det är då du kan antingen se bilder eller symboliska färger.

 

 

En av er undrade  här på bloggen om det var okey att köpa en begagnad kula och det är det INTE.   Big nono.

Att rena en kula är näst intill omöjligt – och en begagnad kan dra med sig mer skit än en  vildkatt i Calcutta.

Inget begagnat alltså.

 

Du får investera i en ny – och det behöver inte vara så fasligt dyrt.

Tarothuset tex säljer en pytteliten kristallkula för  219 kr

Amuletten säljer  olika storlekar och modeller  från 1500 – 400 kronor och det finns säkert fler ställen  !! 

 

Har du prövat..  skriv gärna och berätta !!

 

Kram & kärlek

💖

P.s. GLÖM INTE ATT ANMÄL DIG TILL HEALING ARRANGERAD AV MADAME I PARIS... all info finns på bloggen från igår !!!

1 Skorpan:

skriven

Av nån orsak har jag aldrig provat, vete tusan varför inte, eller jo, ser mig inte begåvad inom denna genre. Överlåter detta åt de som kan o idkar byteshandel med dessa, tjästen mot pengen ,;). Men det låter onekligen intressant, tänk om man plötsligt såg nåt?! Häftigt... Jag förlitar mig på dig också i fortsättningen Es :). Hoppas du aldrig slutar spå...

Tur att det redan är torsdag, kvällsjobb o förberedelser med mat o dukning inför kvällen, men det ska väl ordna sig det också? Hoppas bara att mötet går undan o jag kommer mig tidigt hem... Går allt väl ikväll Es, vad tror du?

Kan dra mig en stund till, eventuellt.
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Så länge jag är klar i skallen och fingrarna funkar.. kommer jag att spå... jag har ju gjort det hela livet och det är lika självklart och naturligt som att äta, sova och åka till Ullared :) :) Ja, jag tror allt går väl i kväll... kram :)
Esmaralda

2 MollyD:

skriven

Godmorgon E
Vilken energi jag fick igår tidigt på morgonen när jag läste bloggen. Det fanns inte en sekunds tvekan och jag var helt garanterat bland de absolut första att anmäla. Såg mitt kraftdjur och blev minst sagt förvånad, inte ett djur som jag känt förut. Siffrorna också - så facinerad över hur allt bara kommer.
Har känt mig irriterad/arg det senaste,stressad,. Inte bra. Mycket trams på jobbet. Vuxna som är värre än värst v- ser många stora barn och deras tonårsgerande. Saknar närvaron av fler vuxna.
funderar på att söka nytt jobb. Är 58, är det ens någon idé att söka? Ser du något annat?
Kram

Svar: Ja, så kan det kännas när starka goda krafter är i omlopp !! En speciell känsla ! Visst är de idé för dig att söka annat... men välj inte vad som helst.. det ska kännas rätt... kram :)
Esmaralda

3 Dunegull:

skriven

E!
Kom hem sent igår kväll och möts av att jag haft inbrott i huset. Så sjukt obehagligt och man blir verkligen ledsen. Va bara att åka hem till föräldrarna för polisen ska dit idag och se om de kan hitta något DNA. Får du in ngt kring detta? Tror du det är personligt dvs någon i min omgivning eller bara någon annan idiot och jag haft otur så att säga. Behöver jag vara rädd framöver?
Kram

Svar: Nej jag ser inte detta som personligt mot dig, men fy 17 så trist... styrkekram :)
Esmaralda

4 EPM :

skriven

Godmorgon Es!
Jag har länge funderat på att skaffa mig en kristallkula, men ekonomin har alltid varit i vägen. Snart kanske....

Träffade min syster igår. Vi har pratat om det som hände och lyssnat på varandra. Känns bra men detta är absolut en ny relation och så ska det vara. Jag har länge trott att jag behöver henne men jag har insett under dessa månaderna att visst är vi viktiga för varandra- men vi behöver inte varandra. Det är en skön insikt.

Ser du nåt om kärlek i mitt liv? Jag längtar...

Kram

Svar: Ja, en bra insikt som leder till ett sunt umgänge.. kärleken kommer.... kram :)
Esmaralda

5 Anonym:

skriven

Hej Es, var kommentaren inget stressmoment en pik från Eva ? Vill hon visa något med det.
Vet inte vad det är med henne just nu.
Tror hon tycker väldigt mycket om mig eller har gjort det men samtidigt en konstig avundsjuka som är svår att förklara. Jag är trött på att hon tar mig lite för givet och inte tar tag i mitt födelsedags present gått nästan ett år. Hon kan spela lite över när vi ses och vill skryta lite att hon är bäst. Jag och hennes dotter har en speciell relation ❤kärlek. Hon har inte skrivit något på messenger på ett tag. Min tanke var att nu får hon ta initiativ till att höra av sig.
Kram

6 DD:

skriven

Hade en dröm om min kusin inatt.. vad var budskapet med den? I drömmen hade de ett hus och det var ganska kaos där inne, de står inför en flytt i verkligheten men ännu inte hittat ett boende.

Svar: Kaoset i huset i drömmen... speglar den oro som finns då de ännu inte hittat nytt boende.. det är alltså en bearbetningsdröm.. kram :)
Esmaralda

7 <3:

skriven

Godmorgon kära Es, tror mobilen spelar mig ett spratt. Fb var så konstig igår skrev en viktig kommentar och så plötsligt stängdes min åtkomst till fb av 12 timmar.

Som du vet har jag problem med vicevärden. Kommer vi någonsin bli av med den elaka mannen ?
Tog styrelsen upp med honom vad han gjort fel mot mig eller är M för snäll för att ta detta på allvar. Finns det något mer jag kan göra för att han ska få avsluta sitt uppdrag som vicevärd ?
Kram

Svar: Jag tror du gjort vad du kunnat vad det gäller vicevärden.. kram :)
Esmaralda

8 Jossan :

skriven

God morgon...

2 dagar till det är helg! Och som jag längtar efter helg! På lördag ska jag sova länge, tvätta och göra en tenta... vi har en grupptenta på onsdag och det är jag inte jätte sugen på att göra. Men jag måste!

Imorgon ska vi på Aw på ponchos så förhoppningsvis blir det trevligt :)

Jag känner att jag är så redo för förhållande nu. Är färdig med singellivet! Drömmer om mina framtida barn, framtida hus, framtida bröllop! Tänk när jag ska få starta en familj! Tyvärr lär händer de nog inte innan jag är 30...

Min kompis sa ”du vet att du är gravid när su gråter om stroganoffen blir fel” Jag svarade att det är en vanlig känsla för mig.. så kan jag känna även om jag inte är gravid...

Nä dags att fixa sig innan det är dags att åka till jobbet!

Kram

Svar: Låter som om du har en upptagen helg och jag håller med dig, du är redo för tvåsamhet nu. Jag ser ju att det kommer bli så också - även om jag inte ser när.. kram :)
Esmaralda

9 Mimis:

skriven

Godmorgon!

Birgitta Werner spår i kaffesump på hennes hemsida. Kul att läsa. Du och Birgitta känns mest seriösa av alla spå damer. Har inte blivit spådd av någon av er men ni känns ändå mest äkta.

Kan du se hur sommaren kommer att bli när det gäller jobb??

Kram

Svar: Det ser ut som om du kommer ha ett jobb till sommaren.. kram :)
Esmaralda

10 Naturvän:

skriven

Godmorgon!

Låter spännande, skall prova när sinnesron lagt sig.

Sovit oroligt inatt men hade en sån tydlig syn, tillstånd som liksom mellan dröm o verklighet.
Undrar vem det var jag såg, en ståtlig man med tulpaner i hand, ngn från tidigare liv? Kändes så oerhört nära och jag är fortfarande tagen. Eller är det bara en symbol för ngt? Lycklig blev jag i alla fall..................som en djup och innerlig kärlek.

Eller fick jag healing på min onda hö arm, har inte så ont idag.....konstigt?


I dag blir det att plantera penseer och göra vårfint i trädgården, nere hos oss står påskliljor i full blom,härligt!

Ha en fin dag!

kram från Naturvän

Svar: Ja jag tror drömmen var ett minnesfragment från tidigare liv... kram :)
Esmaralda

11 Ma:

skriven

Hej Esmaralda.
Spännande. Tarot kort är vad jag försökt att spå i.

Hur ser det ut i sommar för mig? Har jag fast partner runt mig då?
Kram

12 Ingela:

skriven

Godmorgon,

Skulle jag skaffa en kristallkula skulle mina ungar få spader, de tycker redan att det är kusligt och att jag är knepig när jag berättar om skepnader jag tror mig se, fast jag kanske bara inbillar mig, får en skugga till att bli ”ngt” den inte är...:)

Har varit sjukskriven en lång stund pga en arm som gör ont och inte fungerar, tror du Es att jag pga detta behöver byta jobb? Vill gärna hitta ngt annat men det är inte så lätt men kanske att jag måste nu?

Funderar över min Tara, fungerar den eller är den förbrukad tro?

Kram Ingela

Svar: Tara funkar men inte lika starkt som tidigare.. hon är på väg att tappa kraft. Jag tror du ska se dig om efter annat jobb.. det kan ta sin tid att hitta.. kram :)
Esmaralda

13 Skorpan:

skriven

Ah, Ullared :):). Skulle jag trivas på också. Tack Es! Tur för oss att du kommer att "fungera" 40 år till ;).

Vaknade till en hemsk dröm, vi var på väg med bilen o blev ombedda att köra till sidan av vägen, trodde det var polisen men det var något slags gäng o jag sade åt den som körde att gasa iväg o fort. Såg att de hängde ett barn upp o ner, tog bild o kollade vår registerplåt. Sade att vi säkert kommer att bli skuldsatta för något. Såg också namnet på en by som är nära mina barndoms trakter, mycket tydligt såg jag skylten. Vad var detta? Tog en stund att lugna ner sig...
Kram Skorpan

14 Ester:

skriven

Gomorron!
Kan nytt jobb komma snart?
Står inte ut länge till där jag är nu. Har gått så långt att jag inte kan sova. Jobbigt.
Kram

Svar: Bara sök.. jag ser dig på ny arbetsplats.. kram :)
Esmaralda

15 Mi:

skriven

Hej Esmaralda.
Blir det han och jag?
kommer han att välja mig som sin partner?
Kram

16 Michaela:

skriven

Spännande! Dessvärre har jag insett att jag har noll medial förmåga då jag bommade tex Tara och andliga vägledares budskap om att "soulmaten skulle komma snart". Det var i November och det är fortfarande dött som i graven. Och så har det varit sedan hösten 2017. NADA! Aldrig varit med om tidigare att det pågått så länge.
Så nu har jag lagt ner tron på att jag kan sia om olika saker :)

Kram och massa pussar till Mg!

17 Anki:

skriven

Godmorgon Es

Sia i kristallkulor överlåter jag åt andra med varm hand <3 Däremot har jag en kristallpendel somjag kan fråga ibland om jag är osäker i ngn enkel fråga Använder den mycket sparsamt ...

Enkel fråga är inte den anmälan grannen gjort till länsstyrelsen...suck ..Han har ljugit ihop en historia och anmält min hundhållning !
Jag blir såå trött...
Fy jag vill inte bo kvar här ! Men att flytta känns som en omöjlighet...Här fick Madame gärna idka svart magi och få grannarna att flytta ;-)

Regn idag med både ute och "inne"

Kram Anki med flock

Svar: Så trist när det blir det på detta viset... det tar massa energi... skickar en stor kram :)
Esmaralda

18 IeIe:

skriven

Var längesen jag sist kommenterade men kikar ofta in för en runda läsning eller två. Lägger en del på minnet och facineras av annat, mycket som är trevligt och intressant allmänt, plus alltid lika skoj att vi som läsare får följa med på dina äventyr och upptåg! Det gillas och uppskattas må du tro:)

Och spå i kristallkula.. Har man rätta knycket för det så kan man säkerligen få se ett och annat.. Tänker mest på magiska häxan i kalle anka när jag hör om dylika ting xD

Fundering kring gårdagens inlägg.. Om man skulle betala in sig och har en släkting som är under 18, skulle det vara ok? Tänkte när det stod barn..

Tack på förhand och ha en fortsatt bra dag :)

Svar: Jadå, släktingen under 18 år är välkommen att delta tillsammans med en vuxen betalande.. kram :)
Esmaralda

19 Orolig:

skriven

Hej!

Kristall kula skulle jag vilja ha men det får bli sen om jag får råd.
Jag är så orolig för hur det ska bli framöver. Får jag inte jobb snart så går det antagligen åt skogen. Kommer det att ordna sig kan du se någon ljusning snart??

Kram

Svar: Ja jag får en känsla av att det löser sig.. kram :)
Esmaralda

20 Louise:

skriven

Jäkla springande fram och tillbaka denna morgon. Lämna barnen på skolan,till Ica med yngste sonen,tillbaka till skolan,hem för att hämta hans väska,tillbaka för att lämna den,in till Lidl och nu hemma. Sen ska jag flänga iväg till min skola och skriva på en uppsats som ska vara inne på söndag där jag inte ens vet om böckerna finns inne.
Imorgon är det dags för intervju och möte på arbetsförmedlingen. Inte för jag tror att de kommer hjälpa mig att få jobb men bäst att vara inskriven ändå. Jag hoppas att de vill anställa mig på förskolan jag ska på intervju hos imorgon och jag hoppas att jag får jobb i Danmark.
Hoppas min skrivkompis blir helt återställd så vi kan opponera i augusti. Det hade varit skönt att få det överstökat.
Hoppas även att min man får behålla jobbet på firman. Han håller på att tjafsa med chefen för han har inget att komma med.(chefen då) Och han blev uppsagd på fel grunder. Han kan väl inte rå för att bilarna är vindkänsliga och att vädret blåste storm så han flög ut i räcket på vägen. Men tydligen.

Hur ser det ut för mannen? Kommer han kunna övertyga sin chef och behålla jobbet eller han får kolla runt efter annat jobb?

Ha en fin dag och tacksam för svar. Kramar

21 Helg:

skriven

Går det bra i helgen? Känner mig inte så peppad, mest nervös och undrar om det blir obekvämt? :)

22 Noelle:

skriven

Blir det någon resa utomlands i sommar?
Kram

Svar: Ja, eller i anslutning till sommaren... kram :)
Esmaralda

23 Savannah:

skriven

Hey. Dyker kärleken upp under året? Kram

24 Mam:

skriven

Hej Esmaralda.

Har haft otur i kärlekslivet under en låmg tid känns det som.
Kanske jag har som ett mörkt moln över mig.
Kommer det att vända och jag hittar kärleken?
Ser jag ut att ha en partner i sommar?
Kram


Svar: Det vänder men om du hittat rätt just till sommaren kan jag inte se... kram :)
Esmaralda

25 Mi:

skriven

Hej Esmaralda.
Ibland vill man veta om framtiden men ibland kanske man inte vill.

Funderar han på mig?
Kan du se oss två bli ett par framöver?
Kram

26 Camilla:

skriven

Kära Es. Undrar hur jag ska kunna styra nåt här i mitt liv eftersom ingen vill stöda mig? vill gå på disco men ingen följer ju med, har inga vänner ens att fråga...! Vad är det för skoj att gå ensam på nåt, som dans eller restaurang? Verkligt stor dilemma, jag blir bara så lessen och sorgsen när det blir såhär. KRAM

Svar: Sök nya vänner.. det finns ju appar för sånt numera... någon som bor i din närhet... jag vet flera som träffat vänner på det sättet.. kram :)
Esmaralda

27 Barbro:

skriven

Hej Esmaralda!

Jag känner mig uppgiven över min hund. Hon är nu 11 år snart o hon har haft sina dagar med magknip, sedan hon var 1 år. Har försökt med olika foder genom åren, o hon går nu på magfoder från veterinär.

Det har funkat jättebra i flera månader. Men då jag bytte säck o började blanda i från den förra veckan, så var det färdigt igen. Så hon har haft flera dygn med svåra magknip o stressad. Hon äter magsårsmedicin sedan 3,5 år då hon har fått diagnosen kronisk mag o tarminflammation.

Vet inte vad jag skall göra snart. Mellan varven mår hon helt bra o är glad o pigg. Men så kommer dessa dagar då hon vankar o springer o skriker. Hon får bara magknip oftast, sällan diarré, någon gång har hon kräkts men inte ofta.

Jag har hittat en kvinna som kan säga vilket foder o tillskott din hund behöver genom Håranalys. Har läst om många hundar som fått hjälp genom henne. Vet inte om jag skall prova på det? Allt kostar ju en massa pengar.

Tror du att en Håranalys kan hjälpa min hund med hennes magproblem?

Kram Barbro

Svar: Tyvärr så känns det inte som om håranalys kommer lösa problemet.. fast jag önskar ju att det vore så... en hemskt jobbig situation för både dig och hunden.. kram :)
Esmaralda

28 Mikaela :

skriven

Hejsan ES!

Jag undrar kommer jag lyckas skrapa i hop tullen resa med min familj utomlands ? Kram

Svar: Jag ser att du kommer resa men osäker på när det blir.. kram :)
Esmaralda

29 Mirre:

skriven

God morgon Es,
Känner inte riktigt att jag klickar med någon i min klass. Det känns jobbigt och jag går runt och stör mig på dom, sättet dom är på och vad dom gör..
Kanske borde jag lära mig att vara mer självständig och ensam? Jag kanske borde ändra min syn på hur jag ser dom.. Och inte se dom som potentiella vänner utan människor som jag bara går i skolan med. Hela situationen är jobbig, jag känner mig ensam, lättirriterad och det drar ner på min energi. Har du tips på vad jag kan göra eller hur jag ska tänka? Är van vid att umgås med vänner från klassen i skolan.. Kanske borde söka mig utanför, ser du någon vägledning för mig? Kram!

Svar: Umgås med vännerna utanför skolan och känn dig inte tvingad till något-- vänskap måste komma naturligt.. kram :)
Esmaralda

30 <3:

skriven

Hej kära Es, har jag någon hemlig beundrare ? Tror du jag möter den rätte i vår ? Tror inte det är läkaren...som är min soulmate.
Kram

31 Tiss:

skriven

Alltså jag får och inte får diagnoser. Fram och tillbaka... D.v.s jag vet inte vad min läkare håller på med. Jag får en diagnos ena dagen, andra nästa och tvärtom. Det sades att jag skulle få hjälp för både det ena och det andra, men ingen hjälp alls hittills och det har gått några månader nu.
Jag önskar en ny utredning, en utredning som verkligen går in överallt. Eftersom att läkaren inte verkar veta vad jag har 😡
Diagnoser är dock inte viktigt för mig egentligen utan det är ju bra att veta vilken hjälp man har rätt till. Tror/ser du att jag får göra en ny utredning om jag står upp för mig själv? Jag orkar inte med vården!!

32 AnnaK:

skriven

Drömde inatt att min kollega fick tvillingar, en flicka och en pojke, utan att veta att hon varit gravid. På något vis hamnade ungarna på mitt ansvar och jag blev så himla ”kär” i dem. Längtade när jag inte var med dem.

Vad betyder den drömmen tro?

Kram 🤗

33 Fanny2:

skriven

Kristallkula skulle jag aldrig klara av... Jag är för logisk som person och det märktes mycket under min regression när det var svårt att inte analysera bilderna. Tarotkort är min grej... Och det har alltid stämt på något vänster. Jag trodde aldrig att jag skulle klara det och köpte korten på en annan Tarotkortläsares inrådan. Det finns så många vackra kortlekar, som 'Art Nouveau'-korten som blev talismaner. :) Nu är jag sugen på 'Game of Thrones'-korten...

Tack för svar sist. 💜 Har en känsla av att jag förblir singel tills jag träffar min soulmate för intresset för andra dör fort och jag kan se att det beror på vem jag själv väljer att investera min tid på.

Es, stämmer det att det finns många killar som är intresserade av mig på ett sexuellt plan? Märklig fråga, för jag ser mig inte så men det är vad jag hört... Inte precis det jag väljer att utstråla.

Kram

Svar: Ja, du kommer snabbt till insikt vid ett möte om det är rätt eller fel.. en god intuition som du ska lita till. Ja, visst finns det killar som tycker att du är väldigt attraktiv och sexuellt tilldragande.. kram :)
Esmaralda

34 *:

skriven

Hej

Såå jädra less på jobbet jag har, har sökt lite jobb och varit på 2 intervjuer.. det första kändes såååå bra, men halkade på målsnöret.
Det andra har jag inte hört nått av än, ser du hur deras tankegångar går ?

Får jag nytt jobb innan sommaren ?


Kram
*

35 Flytt:

skriven

Hej!

Blir det någon flytt under 2019?? trivs inte där jag bor nu.

Kram

Svar: Chansen är god.. sök aktivt.. kram :)
Esmaralda

36 Ghostwriter :

skriven

Jag känner TROTS allting att han är min soulmate. Min intention, dina ord, dina seanser till mig stämmer in, och andra övriga tecknen tyder starkt på det.... men jag behövde ta farväl, och kan bara hoppas att han blir vuxen, redo och hel inombords så att han kan helt enkelt vara redo för det seriösa, utöver det vi hade. Inte för att jag måste ha giftermål imorgon, men för att jag inte orkar med obalansen och att han behövde ljuga.

Varför svarade han inte ens mig? Det sista han kunde ge mig var ju ett ”bra” avslut istället för att få mig känna det jag kände. Kommer han bli redo inom kort, att Kämpa för oss (även om vi inte inleder förhållande på en gång)...



Så tacksam för svar,
Jag lider verkligen i det här.


Kram Ghostwriter

37 En Ängel med ett stort hjärta:

skriven

Gomiddag kära Es!

För min del använder jag mig av min Gåva, ögon, öron o intuition o jobbar från mitt hjärta, säkert precis som du med gör fina Es! Jag har aldrig känt ett behov av en spåkula o pendeln har jag gömt undan för den kan man inte lita på. Jag tycker precis som du att det är härligt att få hjälpa mina Medmänniskor!👼💜
Vi som är mediala får oftast inte till oss saker som rör oss själva. Så därför har jag något kanske du kan hjälpa mig att svara på!

Någon jag inte känner skrev till mig "att hjälp är på väg"?? Jag ifrågasatte vad hen menade då skrev hen att hen var medial o hen sa att "det är något fantastiskt med dig"! Två personer som jag inte känner sa häromdagen att jag hade både ett vackert inre o ett vackert yttre o att det det lyste runt mig. Givetvis värmer det mitt hjärta kan du förklara vad det då är för hjälp som är på väg?

Hoppas du får till dig nåt jag skulle bli jätteglad för ett svar!
Kramisar i Ljus o Värme💜

Svar: Nej, det är svårt att se kring sig själv. Jag kan få liksom ett skrik i örat att STOPP eller NEJ och då ska man lyssna. Men jag ser ingenting mer omfattande kring mig själv. Jag ser inte vilken hjälp som är på väg.. men det rör sig runt dig av intensiv andlighet.. det är mycket starkt och gott i omlopp... kram :)
Esmaralda

38 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda
När tror du vi får sålt huset? Och tror du jag kommer att hitta ett bra jobb som jag kommer att trivas med? 😃☀️ Kram

39 Liverpool:

skriven

Hej Esmaralda
Då är man med på healingen från damen i Paris och tack för att vi får chansen till detta erbjudande!

Svar: Ja, du är så välkommen :) Ska bli himla spännande !! Somliga känner av henne redan när de skriver sina mail.. hennes kraft är stor.. kram :)
Esmaralda

40 Linda:

skriven

Har aldrig testat, har inte sett mig själv som speciellt andlig, men dethär låter som något man ändå kunde testa på :)

Nästa vecka får vi veta vem som blir uppsagd på avdelningen. Människor är ledsna och oroliga, usch så trist! Hoppas på att jag klarar mig även denna gång. Har fråga här på bloggen, och Ez svarade att hon inte ser mig utan jobb, utan att jag istället tar mina kliv framåt. Så jag hoppas på det! Men oberoende, så är det jättetråkig stämning här, folk är så nedstämda och på dåligt humör...

Får försöka ha en bra dag iallfall!


41 Agnes:

skriven

Jag har en kristallkula!

Den köpte jag på en pling-o-plong-mässa för ca 15 år sedan. Kommer ihåg att den kostade 600:- då.
Har aldrig använt den men den har stått framme under alla år.
Så jag undrar...ska jag rena den på ngt vis innan jag använder den? Mitt ex har ju befunnit sig i dess närhet. O även annat folk då o då. Skall den vara övertäckt när jag inte använder den?

Har faktiskt en gång köpt tyg specifikt för kulan, men som sagt...åren går o där står den i sitt lite speciella stöd o bara ...står, lixom...!

Nu till healingen...funderar på att även sonen skall få en omgång av Madame!
Hur göra då? Skriva 2 mail, eller går det bra med ett?

Han behöver lite hjälp på traven då han är högkänslig o kämpar på med sitt liv som ensamstående pappa.
Jämlikhet låter bra men det jag har sett o upplevt som mor till en son som nu är boendeförälder till sina barn, är skrämmande.

Så mycket inskränkthet som jag stött på under den resa jag gjort med min son till dags datum i frågan om "barnens bästa" är skrämmande. Inte bara från myndigheter utan även från omgivningen...

Så sonen behöver verkligen en släng av sleven från Madame!

Så, hur göra för min del med både procedur o mail/mailen?

Kram!

Kram!


Svar: Har den aldrig använts för sitt ändamål... så behöver du inte rena.Det är bara att sätta igång !
Den tar inte till sig av sådant som sker runtomkring.... bara när man " går in i den" så det är en smaksak om du vill täcka den när du inte använder den. Sonen är så klart välkommen till healingen och det räcker om du skriver ett mail men att du delar upp det tydligt.. sonen för sig och du för sig. Kram :)
Esmaralda

42 Carina ST:

skriven

Skulle ju vara lite kul och spännande att prova någon gång. Överhuvudtaget vill jag med tiden utveckla mina egna förmågor inom de områden som jag kanske kan. Det ligger där i mig hela tiden som något som intresserar, men just nu är jag i andra faser i livet med uppstart av andra saker. Och på den vägen ser det faktiskt ganska bra ut just nu. Jag har haft mycket hjälp av den senaste seansen och de råd du gav där och som jag har följt. Det känns som det har börjat sätta saker i rullning nu.

En detalj du såg i seansen kring den kärlek jag ska möta var att han gillar att meka med bilar. Ser du möjligen om det är en specifik sorts bil? Jag själv är nämligen förtjust i vw bubblan :)

Storhealingen med Madame låter väldigt spännande! Jag ska nog försöka vara med på den.

Kram, Carina ST

Svar: Välkommen till healingen... nej någon specifik bil ser jag inte men han kommer så till så din bil alltid är redo och i skick.. kram :)
Esmaralda

43 Helena Ir:

skriven

Jag tycker spåkulor är spännande..känner en viss fascination ..tänk att titta in i en kula..och kunna tyda sig till ett svar.

Min yngsta fyller 25 år på lördag..jag kommer nog kontakta dig för en healing av Madame även till henne..hon ska få tänka till lite över sina frågor först.. :) Tycker det här ska bli så häftigt..och starkt..för jag kan känna av det bara genom att tänka på Madame..vilken utstrålning hon måste ha..

Allt gott!

Kram :)

Svar: Ja, du är inte den ende som redan känner.. jag har fått sju mail idag av de som upplever detsamma som du och några är lite rädda.. men det finns det absolut ingen som helst anledning att vara !! Klart att din yngste också är välkommen.. kram :)
Esmaralda

44 Snälla:

skriven

Hej,

Jag vill desperat hjälpa våra vänner som blivit bedragna på pengar och hotade! Allt har eskalerat och folk blir inblandade och skriker utanför skolan och hittar på riktiga lögner. Polisen är indragen men det händer ingenting. Ser du någon lösning? Kommer personen i fråga sättas fast? Har bedragaren någon information på någon av oss föräldrar då de tagit parti för ”fel” sida? Jag är helt upp och med och vill verkligen hjälpa familjen i fråga.

Kram från snälla

Svar: Det ser ut som om det kommer ebba ut... känns tyvärr inte som om polisen kommer göra så mycket... fruktansvärt att råka ut för sånt här.. kram :)
Esmaralda

45 <3:

skriven

har f känslor

46 Miltons Mamma:

skriven

Jaha..nu sitter man här igen och grunnar på utbildning. Blir knäpp på detta. Livet rinner iväg som sanden rinner mellan fingrarna. Snabbt och säkert. Gaaaa.
Jag googlar, försöker fråga vänner, kollar utbildningar mm. Men nä..det är stopp. Och i min ålder finns inte hur många chanser som helst. Jag har inte tänkt klart men kommer ingen stans i livet.


Inom vilken inriktning ser du mig jobba i?
Jag vill hoppa på en utbildning som ger bred kompetens. Blä för att vara fast så här.

Kanske ska kolla åt höger hihihi..;0)

Kjam

Svar: Ja bred kompetens är viktigt... jag ser inget exakt.. det ska ju vara något som är lockande för dig... och kolla åt höger :) kram :)
Esmaralda

47 Jessica:

skriven

Hej Es

Vad tyckte han om mig?
Är han intresserad?
Kommer han börja prata mer med mig och vilja träffas någon gång?

Kram :)

48 Fjäril:

skriven

Blir detta år mitt på ett positivt sätt. Är utmattad av allt som hänt.

49 Mims:

skriven

Hej!

Finns det hopp om en ljusare framtid för mig?? tänker att någon gång borde det väl vända även för mig.

Kram

Svar: Och det kommer vända,,, helt säkert.. kram :)
Esmaralda

50 sus:

skriven

hej
så bra att ha en kula....
vore fint.....
skulle inte se något....
vad är meningen....
vad ska jag lära mig?

love sus

51 Tildis:

skriven

Hej Es!
Jag tror min mormor hade en sådan kula. Fast för henne var det nog mer prydnad. Men visst hade det varit spännande att kunna spå sin framtid i den!

Nu har det gått två veckor och jag har fortfarande inte hört något. Kommer det återkomma till mig med en ny tid? Kram

52 Nytt jobb kansle :

skriven

Hej


Fundera lite om det kanske är dags att testa något nytt jobb!?!? ”Trivs” i jobbet i sig där jag är men är så mycket kring som gör att man inte gör det eller uppskattas. Funderar på att kanske byta där en kompis till mig jobba , skulle jag ha en chans att få jobb där och skulle jag trivas ? Kram

53 Hoppas:

skriven

Kommer det att fixa sig med jobb innan hösten??

Kram

54 Daniel:

skriven

Kommer jag få fast tjänst på min favorit arbetspass och där jag vill vara? Eller blir jag missnöjd?

55 Misty Moon :

skriven

Brukar använda ett annat alias men vill inte var "mig" i denna fråga.

Sonens pappa vill skicka ett kort med pengar för sonens räkning. Kläder etc. Elever i skolan har börjat vara på honom. Rädd att pappan använder detta emot mig då jag får ekonomisk hjälp. Jag får ej ta emot pengar. Samtidigt vill jag ju ge min son nya, hela kläder.
Pappan och jag är ju ej de bästa vännerna och han har hotat att han ska använda ALLT emot mig. Han ljuger mycket, manipulerar ja..allt det där.

Ska jag ta emot kortet för sonens skull?

Kram

Svar: Eftersom det är infekterat just nu - bör du tacka nej. Annars kan det användas mot dig.. kram :)
Esmaralda

56 Olga :

skriven

Kära Esmaralda, Fick precis veta att min yngsta dotter har fått tagit bort sin kära hund. ...Hur klarar hon det. Som du vet vill hon inte ha kontakt med mig. Allt är så ledsamt. Har hon nån som stöttar henne just nu? Har försökt ringa men inget svar.
Hunden var bara 2 år. Vet att han har varit sjuk.
Hälsningar från orolig mor.

Svar: Hon har det tufft just nu men hon tar sig igenom det. Kram
Esmaralda

57 Helena Ir:

skriven

Tack..vet du..jag är inte det minsta rädd..ser ingen anledning alls..dessutom har jag stort förtroende för ditt ord..Bara jag skriver det här..så vibrerar min kropp..häftigt är det :)

Kram

Svar: Ja, och ni andra som läser detta... var inte rädda.. det finns ingen som helst anledning.. det är 100% ren och kärleksfull energi.. kram :)
Esmaralda

58 <3:

skriven

har f känslor


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: