Språkförbistringen.....

Det kom sig så att en gång för rätt  länge sen hade jag gäster från  Jemen på besök.  

En äldre släkting bjöd hem oss hela gänget och det var så gulligt gjort.

Vi skulle få typiskt svensk mat och  Mirella stod i dörren och tog emot på sitt varma och översvallande sätt.

Klädd till tänderna i allt favorit blingbling och stora kjolar.

 

Vi fick varsitt glas champagne och minglade

-     So  your   are relative to Esmaralda ?  förhörde  de sig artigt

-     - In own high person,  svarade Mariella på sin knackiga engelska

( I egen hög person.. menade  hon alltså)

-     Did you say you are high ? undrade man förvånat

-     Yes, på same way som  our king and queen, sa  Mariella som tyckte att hon skojade till det lite  genom att låtsas vara en prominent person och hon  begrep  ju inte alls vad gästerna syftade på.

 

 

-     - So swedish  king and queen  smoke dope ?

Mariella nickade och tänkte efter

-      King  had his dop in Stockholm and queen hade sitt dop I think in Brazil or Germany. Their kids got their dop in Stockholm all of them.

-      So whole family are hocked ?

-     Yes och  we also, nickade Mariella stolt, we are all doped  and that have vi  been in generations. ( Nu pratade honn alltså om att döpas)

Gästerna fann för gott att prata om något annat och själv  frustade jag så champagnen sprutade !!  

Fina tant Mariella - hon är inte längre med oss.

 

 

Så har det blivit sändag...och idag ska jag  handla det sista  inför resan.. och fortsätta tampas med nya laptopen... det är ett elände när man får en ny... inget funkar ju som man är van vid. 

Den här gången garderar jag mej och tar med både den nya och den gamla  på resan... då SKA  ju nån  av dem funka i alla fall....eller hur ?!!

Kram & kärlek

 

Kram & kärlek

1 <3:

skriven

Godmorgon kära Es, vad hände med E L igår som inte dök upp ? Hade han druckit trodde M innan vår träff 🤔 idiot tänker jag.
Kram

2 Tingeling :

skriven

Haha! Tokigt det kan bli!

Ush ogillar det här med att ställa om klockan, från min sida är det välkommet att sluta med det.

Nu har mitt ex vart i farten igen med sina impulser.... kommer det bli så att den ena katten flyttar hem till mig, eller kommer katterna komma överens? Har försökt få honom att tänka efter och lugna ner sig men jag bestämmer ju inte över honom och vi bor inte ihop och dessutom lyssnar han inte.... nu har han fått det till att jag ska ta ena katten om det inte går men jag har inte lovat.

I dag kändes helgen extra lång, då jag var ledig i fredags. I morgon ska jag lämna in papper om tjänstledigt till chefen.... önska mig lycka till... blir nervös av bara tanken... Men jag blev mer beslutsam härom dagen när det var min mammas årsdag för sin bortgång, hon dog i 40 års åldern. Och jag tänkte, om jag skulle dö inom några år när jag fyllt 40, Har jag gjort allt jag velat i livet? Och mitt svar blev nej. Jag är i stor del nöjd med mitt liv nu, men en bit fattas och nu ska jag plugga! Ser bara fördelar med det.

Trevlig söndag! Och trevlig resa i morgon!

Kram!

Svar: Ja det är ett galet påhitt det här med att ställa om klockan ! Och ja, klart du ska plugga !! Bra beslut ! Kram :)
Esmaralda

3 Fina:

skriven

Hej Es, skulle han gilla om jag berättar vad jag skulle vilja göra med honom....?

Sådär försiktigt... lite oskyldigt dirty talk. Eller skulle det bli bråk? Han är SÅ knepig. Kram

Svar: Svårt att säga... han kan känna en sak och säga en annan... kram :)
Esmaralda

4 Undrande:

skriven

Tackade ja till nya jobbet och kommer säga upp mig imorgon bitti! Kommer jag att trivas på nya arbetsplatsen eller borde jag stannat på den gamla! Har knappt sovit en blund över allt grubblande!
Sitter dessutom i en situation som måste lösas före kl tio imorgon bitti! Fixar jag det eller går det åt skogen?
Kram!❤️

Svar: Ha positivt fokus... det kommer bli bra på nya arbetsplatsen... det var dags för dig att söka dig vidare..... kram :)
Esmaralda

5 Mg:

skriven

Hej!
Är J.M någo intresserad?
Kram!

6 Läroliv:

skriven

Tack för svar i går och en alldeles underbar resa önskar jag dig.

Allt Gott
Kram

Svar: Tackar :) Kram :)
Esmaralda

7 AnnaK:

skriven

Använder knappt dator längre, gör allt från mobilen och den skulle behövas bytas ut. Men det drar jag mig för!

Vad tänker han nu när han träffat mig i egen hög person? Blev intresset större eller mindre? Han kanske aldrig har haft nåt heller för han är absolut inte flirtig och det vore det bästa.

Kram 🤗

Svar: Ja ja drar mig alltid för att byta ut nåde dator och mobil.. det är så mycket som ska fixas och installeras.... ! Han gillar dig men jag ser inte hur mycket eller på vilket sätt... kram :)
Esmaralda

8 Mimis:

skriven

Godmorgon!

Ser du om jobb är på väg?? måste bara hända något snart. Rädd för att det ska gå åt skogen med allt.

Kram

9 Skorpan:

skriven

Men tant Mariella gjotde ju så gott hon kunde :D, nån annan hade inte talat nåt alls. Ett gott minne bland alla dina många fina minnen Es. En ny laptop,, hurraa, du blir aldrig försoffad o grå på ditt "kontor" som du får lära dig ny teknik stup i kvarten Es ;). Lycka till...

Borta en arbetsdags längd igår o fyndade en del med tanke på kommande event. Satte mig på cafe' med fylld batong o vatten, dagens lunch, o avnjöt den. På nästa ställe blott några små fynde, konstaterade att jag ser för jävlig ut, måste köpa större o större kläder, men ändå fortsätter jag o vräka i mig allt möjligt sött o gott, o blir etter större. Nån annan skulle sätta stopp o komma igång med sin livsstilsförändring, men inte jag... Hur faen har jag kunnat sjunka så långt ner i träsket, hur komma upp, några tips Es? Det är som om jag delvis inte skulle bry mig hur jag ser ut, fastän jag gör det, o straffar mig själv på nåt vis? Låter absurdt, men sant. Kunde vräka i mig massor med gott... Kanske blir nån bättring då jag inleder cykelsäsongen?

Idag blir det att inleda sommartiden o sorgligt är det ju att klockan redan är så mycket ;). Gäller o vara snabb för att hinna med allt.
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Ja, ju mer du rör dig desto mindre lockar det söta... du behöver en förändring i vardagen.. och positivt följer i spåren.. kram :)
Esmaralda

10 Orolig:

skriven

Hej!

Tycker så synd om min son. Hans fru vill inte ha honom hemma. Blir det skilsmässa eller ordnar det sig?? jobbigt för honom att ha det så här.

Kram

Svar: Ja så kan han inte ha det. då är det faktiskt bättre med skilsmässa... kram :)
Esmaralda

11 AnnaK:

skriven

Tack! Ja, det har jag förstått då han alltid hör av sig men han är väldigt svår att läsa. Minst komplicerat dock om han bara vill vara vän 😊

Kram 🤗

12 Mo:

skriven

Hej Esmaralda.
Ja så det kam bli ibland. Jag är lite halvdålig på engelska. Jag får koncentrera mig lite.

Vad mycket klockan var såg jag nu. Blev sovmorgon.

Esmaralda.
Ser du att det skulle lösa sig?
Ser det ut som om han skulle gå med på att vi flyttade till honom isåfall?
Kram

13 Camilla:

skriven

Hoppas du får en UNDERBAR resa, och att vi får delta lite här via bloggen, KRAM

Svar: Tack.. och visst får ni delta.. jag blir så glad om ni gör det :) kram :)
Esmaralda

14 <3:

skriven

Godmorgon kära Es, vad hände med E L igår som inte dök upp ? Hade han druckit trodde M innan vår träff 🤔 idiot tänker jag.
Kram

15 Anki:

skriven

Godmorgon Es

Haha ja det är inte lätt med svengelskan Tycker det var strongt gjort av henne ändå att våga prata .

Laptoppar och datorer är inte roligt när de börjar "krångla" Jag har haft tur som en tokig då sönerna blåst liv i min dator gång efter gång ...den är nu inne på sitt 10´nde år !Lycka till med din laptop

Har beslutsångest gällande deltagande på en begravning på Tisdag...ska jag delta ?

Till nr 27 . Kristin Stor styrkekram från hela flocken <3

Kram Anki med flock

Svar: Inte dåligt att din dator överlevt i tio år... här brukar det behövs en ny typ vart tredje år men så jobbar jag ju väldigt mycket på datorn också ! Du ska delta på begravningen enbart om du känner att du har en plats där... kram på er hela flocken :)
Esmaralda

16 Helena Ir:

skriven

Det kan bli knasigt med språket..tycker hon verkar ha varit väldigt skön tant Mariella :)

Jag behövde sova lite mer nu på morgonen,trött efter Harmonimässan igår..jag känner väldigt ofta av energier i stora grupper,liknande de jag får vid healing .
Det häftigaste var nog när en kvinna uppe på scenen talade om medialitet och jag tyckte mig se flera skuggfigurer runt omkring henne..

Grått och regnigt idag..behöver ge mig ut och leta efter nya solglasögon..de jag hade lyckades jag ha sönder igår..givetvis de jag gillade mest.

Hoppas du får till det med nya laptopen..sånt där gör mig nervös..kul med nytt,men det ska fungera som man vill,helst på en gång!

Kram :)

Svar: Härligt med mässan och där var det mycket andligt i rörelse minsann !! Hoppas du hittar bra solglasögon !! Kram :)
Esmaralda

17 Katten:

skriven

Vårterminen -79 pluggade jag i England. Det pratades mycket politik inför det kommande valet då Thatcher sedermera blev premiärminister. En kväll på en pub observerade jag en svensk herre som slagit sig ner hos två engelska damer som inte verkade särskilt intresserade av hans sällskap, men han babblade på och de svarade artigt. Tydligen var det stundande valet på tapeten och plötsligt hörde jag mannen säga: “We are going to have a whale in Sweden too this year.” Damerna såg mycket förvånade ut, nickade och log lite stelt. De undrade kanske vad en val, simmande utanför Sveriges kust, kunde ha för samband med diskussionsämnet.


Svar: Ha ha ha... jag bara älskar sånt :) Kram :)
Esmaralda

18 Jossan :

skriven

God morgon..

Söndag och helgen är snart slut. Det är sån ångest inom mig. Jag vill bara ligga och sova ovh inte träffa någon. Inatt drömde jag att min kursledare ändra mitt betyg. Ja tänk om hon kunde det...

Igår var jag hos min syster ovh försökte få ihop babynestet. Det var inte lätt men jag är nästan klar med det. Sla fortsätta idag. Ska även skriva ett utvecklingssamtal idag som jag ska ha imorgon. Ett jobbigt ett..

2 arbetsveckor kvar med jobb sen blir det ett välförtjänt lov. Men börjar ju lovet med en tenta..

Just nu har jag tappat tron på allt. Även han mr right.. men han kommer snart..

Kram

Svar: Jag förstår hur tufft det är,... men lägg dig inte platt.. du prövas och du ska bestå provet.. och det vänder.. nya och bra tider kommer... mr right kommer han också men kanske är det meningen att du just nu ska ha fokus på dig själv.. kram :)
Esmaralda

19 Browallia:

skriven

Tänk så tokigt det kan bli :D

De senaste tiden har jag vaknat flera nätter har jag vaknat av att katten sitter nedanför sängen och stirrar på mig. När han ser att jag är vaken så springer han iväg. Vill han säga mig något?

Önskar dig en trevlig resa till Toscana, det ska bli skoj att följa dig på ditt äventyr där. Väggarna här hemma har börjat kännas som ett fängelse, det tar jag som ett kvitto på att jag är på väg att lyckas bryta mönstret med att isolera mig :)

Stor kram

Svar: Ja, det negativa mönstret bryter du... du tar dina första steg och detta leder dig vidare på bästa sätt.. kram :)
Esmaralda

20 EPM :

skriven

Vis av erfarenhet gällande laptops på resa hör jag!😊
Klokt!

Så härligt väder!
Problemet med våren är ju att jag älska någon.
Jag är ändå rädd, jag älskade J och det blev ju som det blev...
Hur ska jag kunna lita på mina känslor och mitt omdöme igen?

Jag är också rädd för det jag skrev igår; att J ska skrämma iväg min soulmate...
😔

Känner mig exalterad över mina vårkänslor men samtidigt låg, märkligt.

Kram

Svar: Ibland blir det fel och de får man acceptera... det är inget fe på ditt omdöme.. och nästa gång gör du rätt val.. kram :)
Esmaralda

21 Oro:

skriven

Hej!

Har blivit lite för mycket sista tiden. Oro över att jag inte ska få jobb och kanske bli hemlös. Dessutom oro över min son. Finns det någon ljusning i eländet??

Kram

Svar: Ja, det du tänker och är rädd för kommer inte att ske. Låt inte rädslan förlama dig.. ta tag i det du kan och ha positivt fokus.. kram :)
Esmaralda

22 Berg:

skriven

Haha, så det kan bli, kul!

I början på veckan kommer jag avboka sonens resa med oss. Jag når inte fram till honom, men det känns trist och jag velar kring detta. Han är ändå så stor att han får ta detta, och stå för sina val en aning. Blir det ok Es?
Ha det nu så fint på din resa!

23 Maleficent:

skriven

Som det kan bli med språket!
Denna kvinna som du sett mig möta, verkar hon vara svensk eller är hon från utländsk påbrå? Möts vi hemma i Sverige eller utanför?

Svar: Hon kan ha utländskt påbrå men ser ut att vara v svensk och ni möts i Sverige.. kram :)
Esmaralda

24 Lotta S:

skriven

Blir härligt att följa med på ännu en av era resor, tack för det! Denna gång dessutom till ett favoritresmål.
Vi tre som var ut på mat i fredags, kommer vänskapen att bestå? Om inte, varför?

Svar: Ja det finns en god chans att vänskapen kommer att bestå.. kram :)
Esmaralda

25 SOL:

skriven

Hahahahahaha 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂 Det var min form for humor, må le høyt for meg selv. For mitt indre blikk ser jeg nå sjokket i gjestenes ansikt når de tror den svenske kongefamilien raver dopet rundt på slottet og ja, litt over alt egentlig.

Herregud nå snør det igjen,jeg lengter etter sol og vår!
Jeg kommer til å reiser dit solen skinner i påskeferien,venter bare på værprognosene.

Blæh føler meg tom, hvor ble entusiasmen av?

Svar: Snöar det ? Här hos mej i Skåne lyser solen o himlen är blå och jag har börjat plocka ut utemöblerna.. i går grillade vi ! Härligt att du ska ut och resa !! Fortsätt ge dig själv påfyllning och tomhetskänslan ger med sig.. kram :)
Esmaralda

26 <3:

skriven

Kommer EL höra av sig och förklara vad som hände igår ?
Ville han vara dum mot mig med flit ?
M trodde att han måste ha druckit på eftermiddagen.
Kram

Svar: Jag tror inte det är med flit men vad som ligger bakom ser jag inte..kram :)
Esmaralda

27 Mom:

skriven

Hej Esmaralda.
Har frågat några gånger.

Ser du inget alls om det skulle skulle lösa sig?
Skulle det bli så att vi fick flytta till honom?
Skulle han vara medvillig till det om såhär är fallet nu?
Kram


Svar: Tyvärr jag ser ingenting mer kring detta.. kram :)
Esmaralda

28 Razawa:

skriven

Hej bästa Esmaralda

Om jag mailar min hamla chef och säger att jag ångrar min uppsägning tror du han ger mig en chans? Fattar inte denna ångest inför min nya anställning. Är alltid såhär feg o svag inför nya saker.. varken lönen eller utvecklingen steg på gamla jobbet. Tror egentligen det är kollegorna som jag kommer sakna som blivit som ens vänner.

Svar: Och det finns kollegor som du kommer fortsätta umgås med... bara andas lugnt och när de gäller nya jobbet så ge det en ärlig chans... kram :)
Esmaralda

29 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Frågar av nostalgiska skäl - tyckte/tycker mitt gamla kärleksobjekt Caspar att jag var/är fin och vacker? Söker bekräftelse....
😊😊😊😊

Ha en skön dag!

Svar: Ja det tyckte han absolut och du ÄR fin och vacker... så det så... kram :)
Esmaralda

30 Yvonne:

skriven

Hej!
Jag undrar om du kan se var mina reservnycklar till mitt jobb är? Har jag slängt dem i misstag? Jag har även en eller fler svåra diskussioner att ta med ett par klienter och en anhörig och det skulle vara bra att få något råd av hur jag ska förhålla mig till dem.
Tack på förhand och kram.

31 PiaS:

skriven

Hej Es,

Skönt med att få skratta 😂lite idag...behövs med tanke på gårdagen och uppbrottet från P.

Och på vilket sätt det gjordes och hans beteende. Just nu känner jag mig mest bara bedövad och tom. Jag har känt under en tid att något förändrats mellan oss, fick tankar att han var intresserad av någon annan men slog bort det med att det vara mina gamla rädslor och hjärnspöken som
spelade mig spratt. Det är inte
första gången som min intuition stämmer...nästan så det är lite obehagligt.

En del av mig, den lite mer mörka 👿sidan, hoppas att han kommer inse att han gjorde fel val, och att det blir inte bra med den andra kvinnan. Men om jag ska försöka vara vuxen och mogen så önskar jag honom all lycka.

På tal om språkförbistring, så en vänninas mamma var lite haltande i engelska. Hennes pappa jobbade på ett internationellt företag och ibland hade gäster från utlandet på besök. Vid ett
sådant besök och vid frukosten skulle min vänninas mamma vara
trevlig och fråga hur personen mådde på morgon: hur mår du idag? Istället för ”How are you today?” blev det ” And who are you today?”. Så kan det bli...

Nu ska gå ut till havet, solen,
blåsten ...det är lite balsam för 💔.

Kram PiaS

Svar: Man måste inte alltid vara mogen och klok... ibland får gottmänniskan ta över ! Ha ha ha.. who are you today .. jag bara älskar sånt :) Kram :9
Esmaralda

32 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Förändring behövs men före det måste jag få cykeln servad. Jag gjorde ju inte det då den vqr ny, efter 300km cykling, det kom så snabbt på liksom. Lättja, min andra natur ;). Har haft ett barn med mig hemna trots pappavecka, inget jag "fancar" för, men kan ju inte köra nån på porten heller... Säger att oredan orsakar stress o det kan väl stämma, vi är ju alla så olika... Tror det barnet flyttar hemifrån så fort det är möjligt, men när, får väl se..
Kram Skorpan

33 Michaela:

skriven

Haha! Underbart! Och snart avfärd :)

Jävla tidsomställning! Trött som ett as och ska jobba till 21.00. Vintertid forever tack!

Kram!

Svar: Ja det är ett rent helvete med tiden.... kram :)
Esmaralda

34 Tiss:

skriven

Inbillar jag mig att jag får sämre hy om jag äter mer.. Eller är det för att jag tittar med "fel" ögon?

Svar: Fel ögon, absolut.. din hy blir inte sämre om du äter mer.. kram :)
Esmaralda

35 Veronica I Barcelona :

skriven

Hej Es!

Oscar har fått kalla fötter. Han vägrar ens att träffa mig. Vi har inte setts på en vecka. Är detta konflikten du spådde?
Kommer han tillbaka eller kommer jag aldrig träffa honom igen?

Kram från Barcelona

Svar: Ja, det är troligt att det är den konflikten... gör dig upptagen och syssla med annat.. håll dig igång... du kommer att prata med honom men jag ser inte hur det går. kram :)
Esmaralda

36 Pia1:

skriven

Hahahaha allvarligt 😂 Sverige rockar 😂

Svar: Eller hur !!! :) Kram :)
Esmaralda

37 Mo:

skriven

Hej Esmaralda.
Första gången jag frågade om det här så såg du ”en god chans att ni gör ett försök tillsammans”
När jag frågade om denna situation sen så såg du ”att inte automatiskt att han skulle göra ett försök men det kan växa fram med tiden men det är tveksamt”
Jag vet att man inte ska ställa samma fråga fler gånger men nu ställde jag två liknande frågor varandra som fick olika utfall.
Därför undrar jag hur du ser på situationen.
Skulle den lösa sig att vi gör ett försök eller att vi flyttar till honom?
Eller ser det väldigt tveksamt ut att det skulle bli så?
Skulle jag få klara situationen på egen hand utan honom isåfall?
Vad lutar det åt?
Skulle så gärna vilja att det kunde lösa sig att vi gör ett försök eller att han går med på att vi kommer få flytta till honom?!
Skulle vara så tacksam för din hjälp är lite förvirrad och orolig själv och jag vet att du brukar ha rätt framåt i tiden hur saker ser ut att bli. Jag vill bara veta om det kan lösa sig så som jag hoppas på?
Förlåt!
Kram

Svar: En chans är en chans.. att kanske det kan funka men framförallt behöver ni prata er samman om detta.. som sagt, chansen finns men jag är osäker på åt vilket håll det lutar mest.. kram :)
Esmaralda

38 Jude:

skriven

Kommer vi spendera midsommar ihop? Hur ser den ut att bli?

39 Misstjejen:

skriven

Hej

Har min vänner på sociala media glömt bort att jag fyller år idag och det låter märkligt för dom bruka ju gratulera mig...

Är det något speciellt att gör dom blir så tysta...

Ha det bra

40 Vår:

skriven

Hej Esmaralda.

Här skinner solen men i morse snöade det så konstigt!

Hoppas på vår snaaart!

Esmaralda,
Ser det ut som om han har känslor för mig och tänker på mig?
Kram

Svar: Helt utan känslor tror jag inte han är... kram :)
Esmaralda

41 Blå:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut som om han fortsätter relationen/ kontakten med henne även framöver?framåt sätt tiden lite längre fram?
Ser relationen ut att fortsätta lite längre fram?
Kram

42 <3:

skriven

Behöver verkligen hjälp.. är hans och mina känslor ömsesidiga? Vill han fortsätta.

43 Nalle:

skriven

Hej Esmaralda.
Har haft lite ont i magen några dagar ser det ut att "vara något"?
Eller är det bara något tillfälligt övergående?
Kram

44 Fina:

skriven

Hej Es, om jag går in för att kyssa honom, finns chansen att han besvarar kyssen? Vill han det? Kram

Svar: Kan inte svara på det.. du får helt enkelt försöka... du behöver VETA nu... kram :)
Esmaralda

45 Emma:

skriven

Hahaha! Älskar sånt här, bara man gör bort sig lagom utan att förarga någon.
En kompis till mig hade en farbror eller morbror som på utlandsresan gick ner till receptionen o gång på gång försökte beställa 'five safety-fack for one week' 😂

En annan gång var min mamma var med om att en medresenär i sällskapet skulle berätta för försäljaren att han inte hade några pengar att handla för 'I'm totallt black!'
(black är/var ett uttryck här i dalarna för att man är pank).
Försäljaren (afrikanskt ursprung) svarade flinande
'no mister, IM black'


Ezmeralda, sälja hälsoprodukter på fritiden - kommer det ge mig något eller vara en belastning? Skulle behöva stärka ekonomin, eller kan du se om det lossnar ändå?
Kram

Svar: safetyfack.. ha ha ha :) Älskar sånt :) Och de var ju tur att försäljaren hade humor :) Tyvärr tror jag inte att hälsoprodukterna kommer ge den skjuts i ekonomin som du önskar.. men jag hoppas jag har fel.. kram :)
Esmaralda

46 Rädd:

skriven

Hej E!

Ser du om/när min mamma och jag blir sams? Känns så jobbigt att vi inte har kontakt samtidigt tycker jag hon betett sig så dåligt. Måste jag ta första steget?

Kram och kärlek.

Svar: Det kommer lösa sig.. en paus mellan er kan nog vara bra... ta första steget när du känner att du vill... i sådant här ska man inte ha stolthet på fel sätt... kram :)
Esmaralda

47 Jude:

skriven

Har på senaste kommit fram till att jag får en varm känsla av att tänka på kvinnor.
Då är min fråga: kommer jag ha några längre, seriösare förhållanden med kvinnor?
Jag är ju fortfarande ung.

Svar: Ja det kommer du att ha... kram :)
Esmaralda

48 Jennifer:

skriven

Hej fina Esmaralda! Spännande med gäster från Jemen! Håller du ännu kontakt med dem?

Träffade en man från Libyen som sade att jag absolut inte bör försöka resa dit nu. Det är
för farligt. Och Jemen är förstås off limit nu. Undrar hur länge det dröjer innan jag kan ta mig dit.

Fina Esmaralda, jag har en önskan som jag haft under många år. Önskar så innerligt att den kan förverkligas nu. Ser det ut att komma chanser som gör det möjligt för mig att försöka uppnå och förverkliga min dröm?

Kram
Jennifer

Svar: Nej tyvärr tappade vi kontakt efter ett tiotal år. Men dit kommer du och du kommer gilla det :) Även om det dröjer lite innan det kan bli dags. Chansen finns fortfarande.. kram :)
Esmaralda

49 Tildis:

skriven

Hej Es!

Är orolig för att min man inte kommer att bli klar i tid med sin inlämning. Kan du se om det kommer gå bra? Kram

50 Jossan :

skriven

Ja du har kanske rätt. Att min fokus hamnar bara på mig. Fast jag orkar iofs inte tänka på andra ändå 😂 blir bra när det är skolavslutning och jag bara får vara ledig. Då kanske han dyker upp.

Igår kollade jag en bikini som jag fick hem. Fick en underdel som någon har testat utan trosor så det finns spår efter den andra tjejen. Usch så äcklad...

Snart är babynestet klar! Men så kämpigt 😂

Men varför fick jag känslan om J? Är det snart han skulle kontakta mig?

Kram

51 AnnaK :

skriven

En till liten fråga. Var han nervös igår?

Kram 🤗

Svar: Ja en aning nervös var han allt.. kram :)
Esmaralda

52 <3:

skriven

Hej kära Es, drömde inatt att jag och min bror delade upp kontanter mellan oss från ett skrin eller påse efter farmor.
Betyder drömmen något ?
Kram

Svar: Att ni framöver kommer att samsas på ett bra sätt .. kram :)
Esmaralda

53 Kiara:

skriven

Kära Es!
Ser du något positivt som eller roligt som händer snart? Kram Kiara

Svar: Ja snart bör något ske som får dig att le och känna dig nöjd.. kram :)
Esmaralda

54 Jessica:

skriven

Hej Es!

Kommer han skicka ett sms till mig snart?
Hur stor är chansen att han gör det?

Kram :)

Svar: Inte så stor men chansen finns dock.. kram :)
Esmaralda

55 Fjäril:

skriven

Varför tänker jag så mycket på ett förhållande som jag hade för ca 8 sedan, tänker han på mig oxå?

56 Helena Ir:

skriven

Tack! Roligt när man hittar det man vill ha,och lite till..till bra pris.

Ja,gårdagen visade andliga tecken på flera vis..

Hoppas det har gått bra med packningen..kanske värre att vänta till 1 april.. :)

Kram :)

Svar: Ingen packning än.. sitter här med färg i håret däremot... kram :)
Esmaralda

57 Se:

skriven

Hej Esmaralda.
Tänker han på känner han att jag är intresserad och tycker om honom?
Är han intresserad utav mig? Har känslor?
Kram

58 Tildis:

skriven

Hej Es!
Kan du se om F kommer att bli klar med sitt ex-jobb och få sin examen till sommaren? Kram

59 Smulan..:

skriven

Lycka till med packningen önskar dig en trevlig resa. Ibland kan jag längta tills ungarna blir stora så jag och maken kan ut i värden.
Får vi ett positivt besked från försäkringsbolaget?

60 Fina:

skriven

Hej Es, jag vill men vågar absolut inte kyssa honom! Det vore så förnedrande och pinsamt om han avvisar mig, usch. Kram

61 Hon:

skriven

Hej,
Han säger att jag inte kommer att få problem på grund av honom här men jag känner oro.. är oron befogad?
Kram

62 Fanny2:

skriven

Så fel det kan bli. 😳 Antar att hon måste ha skrattat åt sig själv om någon berättade vad dope betyder. :)

66 Tjejgumman: Tack så mycket från både mig och min mamma. 💜 Då vet vi vad vi ska leta efter och det här är ett gott tecken. Min mamma brukar lägga smycken i små tygpåsar med dragsko så det verkar fullt rimligt. Då har hon förmodligen inte tappat dem ute och de borde dyka upp så småningom. :)

Kram

63 Chili:

skriven

Vad tycker han om mig? Finns möjlighet för en dejt?

64 Dunegull:

skriven

Mitt ex har dykt upp mkt i tankarna sista två veckorna. Fortf ingen kontakt alls sedan det tog slut. Varför kommer det upp nu? KOmmer han höra av sig tro?

kram

65 AnnaK:

skriven

Tack för svar igen! Ja, jag var också nervös och blev blyg. Var ju ingen dejt eller så men ändå 😂 Tyvärr måste jag erkänna att jag tyckte han var en smula intressant och dessutom kramvänlig men ska nog få det ur huvet!! Onödigt att tjorva till tillvaron.

Kram 🤗

66 Ingela:

skriven

Haha vad roligt det kan bli ibland med språket men vi får väl hoppas att våra egna högheter inte dope-ar sig alls :-)

TACK för en härlig anekdot.

Min lap top förstår jag mig mer o mer på efter 2,5 år den kan Yoga oxå ;-)

Nu grunnar jag på och över på ordbehandling på Google Drive ist för ett word windows eftersom det fått mig 2,5 år att inse att ett ordbehandlingsprogram är bäst att blogga i sen klippa och klistra eftersom jag annars eller då och då raderar ALLT med ett lite svep på "musplattan" eller ett feltryck på ett kortkommandå... så nu testas denna drive funktion :-)

Tack för barnen somm hjälper en att förstå allt sånt... :-D

Ha en toppen resa och ta båda det blir bra :-)

Lycka till


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: