Flisan gästbloggar....

Dagens gästbloggare är: Flisan

Hej

Jag har varit med om en fruktansvärd händelse.

Man har läst om andra som  har blivit utsatta men man tror själv  inte att det ska hända en själva. 

Jag var på hemväg från min väninna . Vi hade haft en mysig kväll.

Hon hade ordnat  en trerättersmeny bara för oss och vi hade pratat och sett film och druckit lite vin.

 

Jag har bara tio minuters väg att gå hem och klockan var närmare ett på  natten när jag gick. Jag var inte berusad. Och jag har gått den vägen många gånger utan problem.

Jag gick på en liten grusgång med buskar vid båda sidor när jag märker att någon går efter mig. Jag vänder mig om och ser en man  med uppdragen hood och jag får en obehaglig känsla.

Jag ökar farten och hör att det gör han också. Då börjar jag springa för bara en liten bit bort finns det en upplyst gata.

Han springer också och plötsligt springer jag för mitt liv.

Jag skriker på hjälp också.

Han kommer ifatt och tacklar mig bakifrån så jag trillar omkull och så drar han in mig bland buskarna.

Jag försöker försvara mig men han hotar mig med en kniv och rispar mig på kinden. Han säger ingenting.  Jag blir våldtagen och efteråt reser han sig och joggar från platsen.

Jag vet inte hur länge jag ligger kvar.  Känslor som jag inte trodde att jag hade fyller mig. Jag känner mig äcklig och besudlad och det känns som om något är fel på mig eftersom han valde just mig.

Jag vet att det inte är så men känslorna kommer i alla fall.

Jag har anmält och jag har beskrivit mannen och jag har gjort allt som man ska göra i en sådan situation. 

Sedan förändrades jag.  Mitt egenvärde sjönk, inför mig själv.  Jag blev rädd. Jag vågar knappt gå ut och absolut inte på egen hand.

Nu har jag börjat i terapi för att försöka få rätsida på det här.

Jag har alltid trott att jag är ganska tuff och kapabel och om någon frågat så hade mitt svar blivit att en sådan händelse hade jag kunnat tackla. Men när det händer på riktigt, då blir det annorlunda.

 

 

Jag kan inte tackla någonting längre alls känns det som.

Jag hatar denne man  och vill se honom dömd. Men polisen har inget stort hopp om att finna honom.

Nu måste jag försöka ta mig vidare i mitt liv fast det inte är lätt.

Jag har bokat en resa till  Madeira med en väninna och det kanske hjälper att byta miljö och få lite positivt att tänka på.

Till alla kvinnor vill jag säga att skaffa er överfallslarm. Köp  tårgasspray även om det inte är tillåtet. Man kan köpa det genom internet.  Skit i om det inte är lagligt och gör allt ni kan för att skydda er själva.

Kram från Flisan

1 Mikael:

skriven

Lite svårt ta in din berättelse, förmodligen för att jag har svårt förstå varför man skulle vilja hota och våldta någon, vad man får ut av det förstår jag inte, oavsett om det är en kvinna eller man som våldtar.

Pepparspray är bra :)

Kram
Mikael

2 <3:

skriven

Vad var det som gjorde att M hörde av sig igår ?
Är han fortfarande lite intresserad ?
Kram

3 MollyD:

skriven

Värsta mardrömmen!!!
Som Mamma till döttrar och kvinna är detta ngt jag fasat.
Blir så arg och upprörd att män tar sig rätten att förstöra andras liv.
Var är deras föräldrar? Hur har dom fått med sig detta utan att någon hindrat tidigare. Detta sjuka uppstår inte plötsligt.
Straffet borde öka tusenfalt för dessa förövare. Kemisk kastrering livet ut. Dessa män är inte värdiga sin manlighet.
Lyft din självkänsla, klappa om dig och älska dig själv igen. Du har, som du vet inte gjort något fel. Ingenting alls. Hoppas du läker och så småningom om hittar balans igen.

Kvinnor, systrar, mödrar, fruar, pappor, bröder, flickvänner det är någon ni känner och älskar som gör detta. Stå upp och tillåt inte detta. Vi måste få ett slut på övergrepp på oss kvinnor. Oavsett!

Starkt att berätta. Vi har hört historien förut. Hur många gånger till ska vi behöva höra den innan vi får stopp på kvinnoövergrepp!

Kram till dig och alla

4 MollyD:

skriven

Värsta mardrömmen!!!
Som Mamma till döttrar och kvinna är detta ngt jag fasat.
Blir så arg och upprörd att män tar sig rätten att förstöra andras liv.
Var är deras föräldrar? Hur har dom fått med sig detta utan att någon hindrat tidigare. Detta sjuka uppstår inte plötsligt.
Straffet borde öka tusenfalt för dessa förövare. Kemisk kastrering livet ut. Dessa män är inte värdiga sin manlighet.
Lyft din självkänsla, klappa om dig och älska dig själv igen. Du har, som du vet inte gjort något fel. Ingenting alls. Hoppas du läker och så småningom om hittar balans igen.

Kvinnor, systrar, mödrar, fruar, pappor, bröder, flickvänner det är någon ni känner och älskar som gör detta. Stå upp och tillåt inte detta. Vi måste få ett slut på övergrepp på oss kvinnor. Oavsett!

Starkt att berätta. Vi har hört historien förut. Hur många gånger till ska vi behöva höra den innan vi får stopp på kvinnoövergrepp!

Kram till dig och alla

5 EPM :

skriven

Men för in i H-e!!😡
Älskade du...😢 Jag vet inte vad jag ska säga... Det var absolut inget du gjorde eller utstrålade som ledde till detta, det var resultatet av en sjuk mans tro att han hade rätt till din kropp. Du råkade bara vara där...
Det kan nog vara gott att byta miljö lite, men glöm inte att traumat är i dig, så du inte blir chockad om något bubblar upp på Madeira.❤️

Stor kram på dig Flisan!❤️

6 EPM :

skriven

Hej Es!

Jag kunde inte ställa min fråga precis då jag kommenterat flisans inlägg- det kändes fel så därför blir det ett separat.
Jag tror P börjar mjukna lite, öppna locket lite..?
Jag vet, det är inte Han denna gången men vi är fina mot varandra.
Han är på turné i helgen och jag är lite orolig, kommer allt gå bra för dem?

Kram

Svar: Det kommer gå bra för dem... kram :)
Esmaralda

7 AnnaK:

skriven

Stor kram Flisan ❤️❤️❤️

Es... Visst ville han egentligen nåt annat än det han sa igår? Känns som att han fegade.

Kram 🤗

8 Tildis:

skriven

Hej Flisan!

Tack för tt du delar med dig av detta❤️Jag blir så ledsen och så arg när jag hör din berättelse. Jag kan inte föreställa mig hur det måste kännas. Jag hoppas verkligen att du får må bättre snart och att du känner att du kan leva igen.

Det är hemskt det som sker i Sverige! Alla som blundar och alla som säger att det har aldrig varit tryggare borde skämmas enligt mig. Det är mycket märkligt att sexbrotten helt ”plötsligt” ökar i den takt som det gör just nu.

Jag är bara så glad att jag tagit beslutet att inte vara kvar här länge.

Önskar alla en härlig helg!

Kram

9 Cecilia:

skriven

Jag blir så arg och ledsen när jag läser det här. Fyfan vilken vidrig människa, finner inga ord för detta. Jag hoppas att du snart kommer må bättre Flisan. Låt inte denna mannen vinna över dig, låt inte denna hemska människa förstöra ditt liv. Låt andra i din omgivning hjälpa dig, du är stark och klarar detta, det vet jag! Du är värdefull och absolut ingenting är fel på dig, det är mannen det är fel på. Kramar

10 Maria:

skriven

Hej!
Stackars dej! Så fruktansvärt! Hoppas du får all hjälp du behöver och får tillbaka din trygghet❤️🙏

Ez, ser du hur det blir för mig framöver? Något? Kram ❤️

11 Skorpan:

skriven

Usch vilken hemsk händelse du råkade ut för Flisan. Du är stark o kapabel, du har begärt hjälp o det klarar inte alla av. Jaghåller tummar o tår att rättvisa skipas o att du återfår ditt goda mående!!

Fredag igen. Undrar om du kan se något kring föreningens ordförande Es? Jag svarade hen rätt hårt om att jag visst kollar att det jag gjort fungerar, ifrågasatte valet av dokument o varför i fridens namn gör denna männ7ska samma jobb som jag redan hade gjort? Jag upplever det verkligen som att man inte litar på mig 🤨. Är det nya jobbet nära förestående, ser du det nånstans Es? Det är som att mamma gör efter sitt barn då hon inte litar på att det kan utföra saken så bra som hon, fastän hon satt barnet att göra det...

Nå det kommer säkert nåt kul snart 😉.
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Ordföranden vill ha kontroll, så är det och det drabbar på olika sätt. Låt det inte ta för mycket av din energi. Du vet vad du gör och vad du kan, känns dig trygg i detta. Nya jobbet kommer.. ser ju bara inte exakt när.. kram :)
Esmaralda

12 Rebecca:

skriven

Vem är det som söker upp mig på hemsidan med mina kontaktuppgifter? Ser att någon besöker mig där :) blir så nyfiken. Kram

13 Läroliv:

skriven

STOR KRAM till dig Flisan. Vilken otäck upplevelse.

KRAM

14 Ingela:

skriven

Herregud Flisan, vilken fruktansvärd upplevelse men vad stark du är som berättar! Det är ju rent ut sagt för jävligt att det finns människor, svin, som tar sig rätten att utföra hemska överfall och våldshandlingar! Jag hoppas att du med hjälp av terapin, nära och kära och tiden som går kommer vidare och kan släppa detta
hemska. Jag håller tummarna att de hittar den skyldiga och att han då får ett ordentligt straff, tyvärr är ju Sverige ett, enligt mig, fruktansvärt mesigt land vad gäller straff och även utvisning där det är aktuellt!!
Hoppas att resan med din kompis kan göra lite gott!

Stor kram!
Ingela

15 Kiara:

skriven

Hej Flisan!
Det kändes fel att gilla detta inlägg idag, men jag gjorde det för jag tycker du är stark och modig som går ut med detta. Det gör så ont i mig och få höra vad du har varit med om. 😢💔 Kan inte ens föreställa mig ...

Det är bland de värsta man kan råka ut för och det som är så in i helvete fel är att alla män som förstör en kvinnas liv på detta sättet går fria eller får inte så långt straff medan vi kvinnor får leva med detta livet ut. Fan vad man blir förbannad på svenska rättsystemet! För att inte tala om alla män som våldtar! Låt dom straffas hela livet precis som vi kvinnor får göra, skär av mr Dick! 😡

Jag tycker de är bra att du har fått hjälp i form med terapi och jag hoppas du kommer kunna lägga detta bakom dig en vacker dag även om du aldrig kommer glömma det.

Även om chansen är liten så håller jag alla tummar och tår att den jäveln åker fast! Är man dum nog att begå ett brott då kan man också ta straffet för det! 😡

Kämpa på! 💪Jag önskar dig en ljus och underbar framtid och många styrkekramar ❤❤❤

16 Kulla:

skriven

Men herregud 👿😱🤬😡.. usch vilken hemsk händelse... jävla idioter till män🤮👹💩👿. Tycker absolut du ska åka iväg och försöka hämta lite ny energi🙏, och att denna händelse inte kommer att förstöra ditt resterande liv💕💕.

E ser du något kärleksfullt som sker i mitt liv snart? Kommer J att ta någon kontakt? Eller blev det inget av det... kram och önskar er alla en härlig fredag.

Svar: Positivt är på väg men häng inte upp dig alltför mycket på J.. kram :)
Esmaralda

17 Mu:

skriven

Hej Flisan.
Jag blir verkligen ledsen och berörd utav din historia. Självklart är det inte ditt fel eller att det är något fel på mig. Men jag kan förstå att det är känslor som kommer. Så hemskt ledsen för din skull. Hoppas du ska ta dig upp och den här mannen för alltid är en nolla. En svag nolla som inte gör rätt för sig.

Esmaralda, Känner han någonting till mig? Eller har någonting för mig? Eller är det helt blankt?
Kram

18 Dunegull:

skriven

Usch så fruktansvärt. Detta är verkligen en mardröm. Stackare...=(
Tack för att du delar med dig! Jag hoppas du kommer tillbaka så mkt som möjligt även om en sådan här sak sätter ärr för livet.

Hoppas du ändå kan njuta av semestern. Det är du så värd. Stort lycka till och stor Kram <3

E. Ser det ut som vi kommer träffas redan till helgen? Tror du han frågar om vi ska träffas?
Kram

Svar: Han funderar över det i alla fall men jag ser inte vad hans beslut blir.. kram
Esmaralda

19 Anki:

skriven

Godmorgon Es

En stor styrkekram till dig Flisan <3 Jag vet att det låter som floskler ...men det blir bättre...minnet kommer att blekna Men man måste lära sig leva med det Har själv varit med om det...
Inte är det enkelt inte..håller helt med dig skaffa de hjälpmedel som finns om det minskar otryggheten ..., för när det väl har hänt är man ärrad för livet..StyrkeKram <3

Snöblandad regn igår burr rena aprilvädret Kursen avlöpte väl och mina rädslor för att åka pendeltåg ensam sent fick sig en välbehövlig positiv erfarenhet .Idag står lite vedklyvning på agendan ...tur man har en rejäl vedklyv :-)

Ha en härlig Fredag alla !

Kram Anki med flock

Svar: Vedklyvning låter rejält :) Kram till dej och flocken :)
Esmaralda

20 Liverpool:

skriven

Hej esmaralda
Kan du se hur detta avskrap ser ut och om han åker fast,Jag blir så jävla arg när jag läser om såna här händelser som sker var o varannan dag i det nya otrygga sverige.

Svar: Jag har tipsat Flisan... kram :)
Esmaralda

21 Mirre :

skriven

Fyfan vad hemskt, detta ska inte hända någon..jag är också en sån som tror att jag hade kunnat tackla en sådan situation men nu är jag inte så säker på det längre.. Jag kommer att köpa tårgasspray..
Hoppas att du mår bättre efter din resa och du är starkare än vad du tror, du kan ta dig igenom detta och komma ut ännu starkare än förut. Massa kramar till dig❤❤❤

Es, jag undrar om han saknar mig och tänker på mig? Kanske inte så mycket som innan eller? Kramis ☀

Svar: Det finns tankar på dig och en viss saknad.. men det kan avta.. kram :)
Esmaralda

22 Helena Ir:

skriven

Så hemskt Flisan..lider med dig! Hoppas du får bra hjälp att kunna gå vidare i livet..utan rädsla hela tiden. Och jag hoppas så att de får tag i den jäveln som gjorde det här mot dig..vissa delar av kroppen kunde han han mista..ruttna bort!!
Överfallslarm och spray har jag tidigare tänkt på..till min dotter...
Stor kram till dig Flisan!

Lets dance idag esmaralda..
Kram :)

Svar: Japp, idag ska vi svänga de lurviga från soffan :) Kram :)
Esmaralda

23 Vv❤:

skriven

Hej esmaralda

Varför blockade A min systers meddelande och kommer A åka med min far hit till mig?

Kram ❤

24 Jennie:

skriven

Flisan, vilken hemsk händelse du utsattes för!! Beklagar verkligen!! Önskar dig all kraft och mod att ta dig vidare från det grymma traumat.

Jag undrar om mitt barn kommer att börja i den skolan som hon är anmäld till? Eller kan det ske något som gör att detta förändras?

Kram

Svar: Det kommer en flytt för dig.. jag ser inte riktigt när...och detta påverkar ju var din dotter ska gå i skolan.. kram
Esmaralda

25 Lisa:

skriven

Hej,
Skulle något av dessa två jobb i Norge kunna passa mig? Tänker det är utmanande men kanske skulle ge bra erfarenhet..
Kram

Svar: Absolut att det ger bra erfarenheter... och visst kan det passa dig under en period.. kram :)
Esmaralda

26 Kvinnan :

skriven

Fy Fasen flisan fruktansvärt att du har varit med om detta, jag förstår inte varför samhället idag inte är kamera övervakat, det skulle vara kameror precis överallt, då hade alla som gjort något slags brott åkt fast på något sett, det skulle vara ett mer säkrare samhälle. Där skulle finnas mer bevis för polisen och rättväsendet.

27 Jennie:

skriven

Tackar❤️ Jag vill gärna att mitt barn ska gå i en Waldorfskola. Så jag är inte beredd att flytta långt från skolan.

En flytt välkomnar jag gärna, men som sagt, den ska vara på rimligt avstånd från skolan.

Kram

28 Flisan:

skriven

Jag var tveksam att skriva gästbloggen men det är jag inte längre. Tack för svar och det ni skriver lyfter mig och det är precis vad jag behöver. Tusen tusen tack.

29 Michaela:

skriven

Fy fan vad vidrigt!! Blir så ledsen och arg!! Den jäveln borde få sota för det han har gjort. Allt annat är fel. Lider med dig Flisan och håller alla tummar att du kommer igenom detta och mår så bra som du kan om ett tag. Var rädd om dig! Styrkekram!

Hur det det ut kring mig? Några varningar?

Kram och ha en fin fredag!

30 *:

skriven

fattar att det inte kan bli som förr, men varför vill han inte prata om det. Känns som allting bara ska vara på hans villkor. Jag köper inte det !
Jag tar upp det till diskussion, men han vill inte prata om det och jag blir arg.

Hur ser framtiden ut ? Lever vi tråkigt svenssonliv eller hittar vi tillbaka, i allfall en bit?

Kram
*

31 Skorpan:

skriven

Kontrollfreak, minsann. Tur att vi inte bor under samma tak, huga..
Tack Es!
Kram Skorpan

32 <3:

skriven

Flörtar C R med mig fast jag inte förstått det?
🤗🤗🤗

33 Hjärter dam:

skriven

Så hemskt att höra att du varit ut för detta fruktansvärda! Önskar jag hade ett trollspö och kunde få din smärta att försvinna. Hoppas så att du ska få må bättre och kunna fokusera framåt i livet. Många varma kramar till dig Flisan ♥️

34 G.:

skriven

Blir jeg gravid iløpet av 2019?

35 Sessan:

skriven

Styrka till dig Flisan! Kemisk kastrering låter som en bra grej om det är solklara fall!
Styrka till dig också Es.

36 Jeanette:

skriven

Du är en stark och modig kvinna Flisan❤️.. inget absolut inget fel har du gjort.. jävla karlar som tror dom har rätt till kvinnors kropp med våld🤬🤬🤬.. skottpengar ska det va på dom!!
Åk iväg med din vännina och försök att se det som en rekreation till ditt ”nya” liv❤️. Vi alla här på bloggen önskar dig all styrka🙏💪👊.
Undrar om det något på dejting/flirt fronten? Det är ju ändå vår!! Kram

37 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Chefen på jobbet verkar jättearg över något. Har det med mig att höra? Eller kollegan som ofta är lite rörig och oorganiserad.
Fattar inte hur jag ska ta det.
Tack!

38 Mimis:

skriven

Beklagar det som hänt dig Flisan. Fruktansvärt hoppas att han åker dit.

Blir det en bra sommar och höst eller åtminstone en positiv förändring??

Kram

39 Zita:

skriven

Hejsan Esmaralda
Tror du det blir båge extra klirr i kassan denna månad? 😃☀️Kram.

40 Jennie:

skriven

Hej! Har jag större chans att få ett jobb i hemlandet eller i något grannland eller längre bort utomlands?

Kram

Svar: Du har chans runtom i världen... så sök det du verkligen känner att du vill ha och det som är rimligt.. kram :)
Esmaralda

41 Sol:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer relationen med den 10 år äldre kvinnan att hålla?
Kram

Svar: Nej inte så sikt, som det ser ut.... kram :)
Esmaralda

42 Fina:

skriven

Hej Es❤️ Puh stötte nästan ihop med honom idag! Tror du han hade blivit glad att se mig? Kram

43 Maja:

skriven

Hej och tack för att du delar med dig! Styrka till dig!

Det är en rädsla jag tror många bär med sig hela tiden när man går ensam i mörker etc...

Jag kan bli så rädd ibland och få panik när jag går ii mörker och man inte möter en kotte. Tänk om det hemska verkligen händer nu...

Kan du se om vi klarar oss igenom och ekonomin blir bra/bättre eller riktigt bra? Kommer vi klara skolavgiften till hösten? Känner mig så stressad.
Ser det positivt ut eller är det att kämpa på under lång tid?

Kram



Svar: Det kommer vända och det kommer bli bättre... men än verkar det inte vara riktigt dags.. kram :)
Esmaralda

44 Pia1:

skriven

Flisan, önskar dig all lycka med läkning av din själ och den resan är nog något av det bästa du kan göra ❤

45 AnnaK:

skriven

Provar igen! Ville han säga nåt mer än det han sa igår? Var sista chansen för nu har han slutat.

Kram 🤗

46 Solen:

skriven

Kram till dig Flisan ☀️
Hoppas du på något sätt kan slippa gå runt och vara rädd och alltför påverkad framöver av denna hemska händelse.

47 sense:

skriven

hej lilla Flisan,
jag lider med dig verkligen och kan känna vad du går igenom, för min dotter hamnade i liknande situation.
För henne och min dotterns kompis blev gärningsmannen identifierad och det blev rättegång, dock släpptes han fri utan påföljder vilket känns för jävligt. Man kan undra om rättsväsendet består av pedofiler och våldtäktsmän.
Men den läkaren vi träffade sade något som vi lade i minnet att statistiken talar för min dotters fördel, detta kommer aldrig att hända igen!
Alltid något , när svinen går fria!

48 Varis:

skriven

Flisan kära. Jag känner så med dig som fått vara med om detta hemska vidriga läskiga!!
Jag hoppas resan till Madeira hjälper och jag hoppas du mår bra snart. Usch alltså vilken händelse. Rädslan ilskan sorgen du måste känt o känna...

Styrkekramar!!

V

49 Orolig mamma:

skriven

Hej!

Kommer det att ordna sig för min son blir det skilsmässa?? Rädd för att han ska bli ensam.

Kram

50 Alexandra:

skriven

Hej.
Jag undrar hur min framtid med killen jag är intresserad av ser ut. Kommer vi att ha ett förhållande? Långvarit kanske? Kommer relationen att ta fart nu under sommaren?

51 Fina:

skriven

Hej Es❤️ Stör det honom lite grann att han inte kan sluta tänka på mig? Kram

52 Tiss:

skriven

Hur ska jag i värsta fall våga be om hjälp nu när allt ser ut som det gör. Kommer dom tro att det är av en annan anledning än mitt dåliga mående?
Jag hatar det här, har sån ångest!

53 Hon:

skriven

Hej,

Ser jag ut att kunna trivas i dendär lägenheten?

Mvh. Martina

54 Anonym:

skriven

Kan det vara så att Fredrik åkt in? Känns som något har hänt honom. Att han har fått problem.
Kommer han höra av sig igen ?
Får han mina sms ?
Är han fortfarande lite intresserad av mig ?
Kram

55 Hoppas:

skriven

Hej!

Blir det någonting positivt som jag kan se framemot någon ljuspunkt i eländet??

Kram

56 Tjejen:

skriven

Hej Esmaralda.
Varför känns det som om han tänker på mig? Eller inbillar jag mig? Säg till mig om jag inbillar mig?
Hur stor ser chansen ut att han kommer att säga att han vill vara med mig?
Kram

57 EPM :

skriven

Es, tänker han nåt på mig..?

Kram

58 TILL DIG FLISAN :

skriven

Hej Flisan... Kanske förstod Esmeralda att någon verkligen "behövde höra" detta inlägg du skrev. Inte behövde höra så sätt, eftersom det gör så jvla ont att läsa det du blivit utsatt för. Men på det vis att du och jag ska veta att vi inte är ensamma.

Jag blev också utsatt av våldtäkter. Två.
Mannen känner många i min omkrets. Jag har anmält personen två gånger nu, men polisen gör ingenting. Det händer absolut ingenting förutom väntan och nerläggning. Jag har fått leva med det här och jag kan inte leva med det här. Men jag måste, för vi har ju ett val du och jag. Ellerhur? Vi måste leva med det här. Men vi måste inte vara tysta! och jag tror bannemig inte att det är meningen heller! Vi ska prata, hjälpa oss själva och kanske andra - om det får oss läkas.

Man känner sig så himla ensam i processen. I läkningen, anmälningen och allt. Tack vare detta har jag PTSD och jag vågar inte gå ut i min egna stad, men, jag försöker gå ut för att leva. När jag lät mig själv vara instängd för länge i hemmet, försökte jag ta mitt liv.




Jag tror att jag skulle behöva gå i grupp eller liknande med människor som blivit utsatta. Samtidigt tar det emot, för jag vill inte ha den stämpeln och att folk ska veta vem jag är när jag går på stan. Det känns fruktansvärt. Jag förstår också själv att vi som blivit utsatt inte stämplar ,men alla andra gör det om inte annat omedvetet. "Jaha, hon har också blivit våldtagen". Jag vill inte att det är det dom ska minnas eller tänka på, när dom ser eller hör om mig.





Ge inte upp nu. Den jäveln kommer också få karma, precis som jag tror att den här mannen som gjorde så mot mig kommer få. Karman svider nog värre än fängelse. Även om inte hela världen får veta vad dom här männen gjort eller att dom får ruttna inlåsta - så kommer dom ruttna på ett värre sätt, det tror jag allt. Tänk så skyddad man är från saker i ett fängelse. Dom förtjänar värre öde än så, och vi får hoppas att det kommer ikapp dom.





Styrka, kärlek, ljus och allt positivt du bara kan få, vill jag skicka till dig.



Kram.

Väljer att inte använda mitt alias.

59 Stjäröga:

skriven

Men vad hemskt :( så ledsen för din och alla som är med om liknande. Mina tankar går till er <3

E. I en seans från dig så fick jag till mig att vi kommer hitta annat boende. Toppen - men hur långt bort är det? Kommer vi att få plats alla i den eller blir det kaos?
Är det innan sommaren vi flyttar?
Byter vi eller löser det sig på annat sätt?
Kram

60 💕 Zoey 💕:

skriven

Denna kommentaren blir nog lite lång idag 🙈 men till att börja med ...

Flisan, jag finner inga ord med vad du har samt fortfarande går igenom. 😢💔 Det gör så ont i mig att läsa dagens inlägg och att du är en av dom som får gå igenom detta helvete. Jag kan inte ens med och gilla dagens inlägg. Det finns inget att gilla. Att bara tro att man har rätt till någon annans kropp på de sättet. Det gör mig så jävla förbannad. 😡 Jag tycker du är modig och stark som delar med dig av din fruktansvärda trauma och kom ihåg att det är INTE ditt fel för vad det svinet gjorde mot dig. Jag hoppas att du kan gå vidare i livet trots detta hemska som har hänt dig och att du kan lära dig leva med ärren som alltid kommer finnas kvar. 😢 Jag hoppas också du kan njuta av din resa till Madeira utan att känna dig rädd. Det skulle nog göra dig gott med lite miljö ombyte. Ta hand om dig och låt inte detta as förstöra ditt liv mer än vad han redan har gjort. Du förtjänar så mycket mer av de goda i livet! Jättebra att du går hos en terapeut och får prata om det även om det är skitjobbigt! Det kommer ta tid att lägga detta bakom dig. Och jag ska verkligen be och hoppas att detta jävla as åker fast! 😡 Många styrkekramar till dig och kämpa för att återfå ditt liv tillbaka så gott de nu går. 💪❤️

För det andra så blir jag så himla arg när man läser detta fler gånger i månaden om vad som har hänt tjejer/kvinnor runt om i Sverige (även runt om i världen). Vi kvinnor får leva med detta livet ut och få våra liv förstörda medan asen kommer så jäkla lindrigt undan. 😡😡😡

Det är inte rätt att vi kvinnor ska behöva gå runt och vara rädda hela tiden. Tjejer, yngre som äldre, kan inte vistas ute längre utan att bli våldtagna. Sen förstår jag inte varför dom ändrade med att de skulle vara olagligt med tårgasspray? Vi kvinnor måste ju få försvara oss. De är inte meningen att alla kvinnor ska gå på kurs i hur man lär sig att försvara sig men snart finnas de väl inget mer alternativ.

Är det något jag verkligen fasar över så är det att jag själv ska råka ut för detta. Några i min närhet har råkat ut för det och jag lider verkligen med dom. 😢💔 Jag läste någonstans att i USA så hade man tillverkat någon sorts kvinnokondom i gummi där de finns vassa piggar på insidan så när männen för in sina ägodelar så går piggarna in i deras käraste ägodel vilket gör skit ont och de ger kvinnan chansen att fly. Ända sättet att få bort den är hos läkarn. Något som verkligen skulle bli straffet för våldtäktsmän är som någon annan skrev ... skär av den vet ja.

Alla kvinnor där ute: Ta hand om er och försök inte gå ensam och precis som Flisan sa och skaffa överfallslarm och tårgasspray!
Ha en fortsatt bra fredag och helg!
Kram till er alla ❤️

61 Alie:

skriven

Så fruktansvärt för dig, värsta mardrömmen. Precis som du skriver, att man tror inte man själv ska bli drabbad och så händer det.. strongt och bra av dig att skriva om det, jag tror när man öppnar upp så kan man lättare bearbeta. Du var på fel plats vid fel tillfälle, klandra aldrig dig själv. Jag hoppas du finner frid o styrka inom dig att gå vidare, och hoppas resan bidrar med detta. ❤️👊💪
( självförsvarskurs kanske skulle kunna vara något?!).
Kram 💫

62 Jossan :

skriven

Usch din berättelse är en av mina största rädsla!

Idag är jag helt slutkörd.. Jag har skickat in min tenta och hoppas på att den blir godkänd nu...

Idag kom min nya elev på besök. Vilken trevlig familj och hoppas de tyckte om mig.

Jag har pratat med skolan ang min no tenta.. men hoppas med hela mitt hjärta att det går vägen i augusti så jag klarar den kursen...

Nu ska jag nog vila en stund.. är så slut!

Kram

63 Stjäröga:

skriven

Men vad hemskt :( så ledsen för din och alla som är med om liknande. Mina tankar går till er <3

E. I en seans från dig så fick jag till mig att vi kommer hitta annat boende. Toppen - men hur långt bort är det? Kommer vi att få plats alla i den eller blir det kaos?
Är det innan sommaren vi flyttar?
Byter vi eller löser det sig på annat sätt?
Kram

Svar: Jag tror inte det blir kaos, ni får plats.. dock kan jag inte säga mer exakt när flytten sker.. kram
Esmaralda

64 Tingeling:

skriven

Detta är så fruktansvärt. Jag har själv aldrig varit med om liknande, men jag har spray som färgar och inte går att tvätta bort så lätt. Jag hoppas du kommer ur detta och kan känna dig trygg igen. Jag blir förbannad!

Detta är min mardröm för min dotter när hon blir större. Eller att min framtida man visar sig vara ett avskum. Men försöker ändå tänka att inte förbjuda henne att gå ut osv. För det gör vissa på mitt jobb med sina barn. Tror inte det är rätt väg. Sverige är ändå ett tryggt land om man ser till många andra länder. Gör så klart inte att man blir mindre förbannad över detta. Män som gör detta är allvarligt psykiskt störda.

Äntligen fredag! Och vad händer, hagel!? I maj!? Blir en kväll hemma med ostbågar och chips. Min dotter tittar på Pokemon på paddan och jag på that 70's show.

Trevlig fredag kväll

Kram!

Svar: Nej, jag tror inte heller det är positivt att överbeskydda sina barn.. kram :)
Esmaralda

65 Boudica:

skriven

usch så otäckt! Sånna hemska människor borde inte få finnas, hoppas han åker fast och får rejält straff för det, för sådana borde inte få gå lösa.
Kan själv gå genom skogsdungen mellan min bostad och pappas hus genom natten, men känner jag obehag så undviker jag.
Just vid sådana tillfällen vill jag tipsa om boken "Gift of Fear" den passar till sådana tillfällen. som typ "självförsvar".

Här har vädret varit märkligt, snöade lite när jag gick mellan två byggnader på jobbet, för att bli sol strax efter, gick hem i hagel/snö för att kort efter kunna dricka kaffe i solen på balkongen.

Jag och denna hund började dåligt, jag var den enda som blev skälld på, på jobbet. Möjligen att första intrycket jag gjorde var att typ falla över staketet XD Men nu har vi blivit bra vänner, lät mig komma nära husse, lyfte bara lite på huvudet och la ner det efter han konstaterat att husse är säker med mig. För att sedan inte vilja låta mig lämna rummet.
Men vad jag vill veta är vad husse tycker om mig, skulle han vilja släppa in mig i sitt liv, typ en liten fling?

Kram!

Svar: Ja, jag ser ju att det finns intresse från hans sida... han tycker att du är läcker... men frågan är om han är redo för något seriöst.. men det märker du snart.. kram :)
Esmaralda

66 Ronis:

skriven

Men vad hemskt! sånt ska ingen behöva vara med om :( styrkekramar!

E: jag har äntligen träffat någon efter så lång tid, precis som du sa. Men han bor på en annan ort... jag blir nervös att vi inte ska få ihop det. Kommer det att lösa sig?

kram

Svar: Det finns en god chans att det fixar sig och grejar det sig inte.. då var han inte rätt trots allt.. kram :)
Esmaralda

67 <3:

skriven

Vad var det som gjorde att M hörde av sig igår ?
Är han fortfarande lite intresserad ?
Kram

Svar: Ja lite intresse finns det allt.. kram :)
Esmaralda

68 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Den jättetrevliga grannen verkar lite nere och jag ser henne själv mestadels nu. Har hon och sambon gjort slut?

Svar: Ja, eller så är det på väg.. kram :)
Esmaralda

69 Flisan:

skriven

När jag läser era kommentarer så ångrar jag inte min gästblogg. Precis tvärtom. Tack för att ni finns. Jag har följt flera bloggar men ingen är så full av kärlek som just denna. Låt oss lova att vi är rädda om det speciella vi har här. Tack finaste Ez och tack alla i bloggfamiljen. Ni lyfter mig och får mig att orka vidare. Min kärlek till er.

70 T:

skriven

Hej Esmaralda.
Varför känns det som om han tänker på mig? Eller inbillar jag mig? Säg till mig om jag inbillar mig?
Hur stor ser chansen ut att han kommer att säga att han vill vara med mig?
Ser han ut att tänka eller känna för mig? Eller är det bakåtvänt
Kram

71 Rose:

skriven

Kram Flisan. Det är fruktansvärt att bli utsatt för ett sådant grovt brott. Skuld och skam och allt det som följer. Men det är i n t e ditt fel. Aldrig någonsin. Det är gärningsmannen som är den skyldige.
Bra att du får stöd som av terapi och vänner som stöttar.

72 Tjej:

skriven

Hej Esmaralda.
Hur stor ser chansen ut att han kommer att säga att han vill vara med mig?
Ser han ut att tänka eller känna för mig? Tänker han på mig tro?
Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: