Säg allt eller inget !!

 Jag säger ingenting så har jag ingenting sagt, sa tant Greta när hon gjorde antydningar till skitsnack om folk.
 
 
Jag som var liten tyckte det var himla spännande. 
Och dubbelt.
 
Det fattade jag redan då. 
 
 
Hon HADE ju redan sagt nåt och sen sa hon att hon ingenting sagt.

Det finns Gretor överallt. 

Inte minst på våra sociala medier. 

Eller som jag när jag nyss läste ett Facebookinlägg  med fem storgråtande smileys och en kort text ” Det värsta har hänt”

Ingenting mer.

Du undrar man direkt vilken katastrof som månne kan ha hänt.

Har någon dött ? Är hunden överkörd ? Har hemmet brunnit ner ?

Jag hatar när folk skriver så och bara triggar igång… antingen säger man som det är eller så säger man ingenting alls. Tycker jag.

Jag var tvungen att skicka ett PM.. och fick till svar att  klippningen hos nya frissan gått åt skogen och nu kunde hon  inte visa sig bland folk förrän det rättat till sig.

  Suck och suck.

Eller som nån  sade på en fest: ” Nu har jag varit med om det värsta man kan vara med om. Ingenting värre kan hända ”

” Jaha ?” undrade jag och väntade på en fortsättning men ingenting kom.

” Vad hände ? ” undrade jag ju då.

” Det vill jag inte prata om ” säger människan och sippar på sin drink

Jamen herregud, håll då truten från början, kan jag  tycka.

Det sade jag aldrig men hade jag haft en dålig dag hade jag kanske gjort det.

 

 

Ibland triggar folk själva igång att rykten sprids  - fast inte av mig, det kan jag lugnt säga. 

  Jag är yrkesskadad när det gäller sånt.. med min tystnadsplikt som terapeut genom åren  och även som spådam.

Rapport från sjuklägret här är att jag sover bra... vaknar utvilad.. glömmer att det smärtar och tjoar och gnäller lite just innan jag stigit upp.. men sen går  det som på räls.

Jag mår riktigt bra minsann !

 

Kram & kärlek

1 Mirre:

skriven

Skönt att höra att allt är bra med dig☀

Es, igår gjorde jag som du sa och skrev en liten fras och väntade på respons. Men responsen kom aldrig. Jag förstår inte hur man ena dagen kan säga att man vill ha något seriöst och nästa dag totalignorera personen? Det känns så himla taskigt och respektlöst. Jag kommer tolka hans ointresse som ett avslut och gå vidare. Det gör mig så ledsen inombords dock. Jag undrar om du kan se varför han bara valt att dra sig undan? Vad pågår i hans huvud.. Han kanske inte var så intresserad från början. Men gud, hur har jag kunnat tolka allt så fel isåfall. Jaja.. :( så är det. Kram❤

Svar: Jag ser inte varför men nu har du ditt svar och vet att det är locket på och gå vidare... du vill inte ha någon som inte vill ha dig. eller hur ! Kram :)
Esmaralda

2 MollyD:

skriven

Hej E
Skönt att höra att läkningen går framåt. Själv är jag rätt trött på att tejpa sista ärret. 6 mån bara 2,5 mån kvar. Skitsak egentligen. Sista juni är det precis 3 år sedan första op för min del. Tänkte den dagen att jag fått en ny födelsedag.😊

Jag vet inte vad som händer med mig E. I går kväll kom tårarna och jag kände rent allmänt en väldig meningslöshet. Det är mycket skit på jobbet och jobb 50-60 Tim varje vecka. Ofta bara en dag av 7 jag kan vara ledig. Efter förra årets resa med en megapsykopat är jag skadad, vingbruten på många sätt. Fick stå ensam i detta och var ifrågasatt av många då denna psykopaten charmade byxorna av en del och visade djävulssidan för andra.
Du skrivit ofta, både i mins seanser och här att jag har mycket stor kapacitet?? Just bu känns jag bara ensam, ledsen och misstänksam mot att någon ska hugga mig i ryggen.
Kram

Svar: Skönt att det snart är över med tejpandet ! Nu ska du göra upp en god och snäll plan för dig själv... någonting som du vill leva och uppleva.. något att se fram emot... du är viktig och värdefull... och det här vänder.. kram
Esmaralda

3 <3:

skriven

Kommer förhållandet hålla mellan och L och U ?
Vad är det som hänt med honom att han blivit så små hånfull? Snackar han skit om mig på sin sylta. Han var väldigt kär i mig förut.
Kram

4 Minna76:

skriven

Det är kanon att du snart är helt på fötterna igen :)

Jag har fått en sån oro i mig, ligger vaken på nätterna och grubblar. Något känns off, jag misstror min kille och letar fel. När försvinner den här dumma känsla? Eller ska jag lyssna på den?

5 Helena Ir:

skriven

Som en riktigt dålig film..bara skitsnack!! Har du sagt A..får du säga B..

Skönt att du mår bättre! Själv har jag lyckats falla omkull..stukat foten mm..klumpigt! Min svaga fotled som ställer till det ibland..men ..men..jag ska ändå försöka ta mig iväg till ett föreningsmöte i kväll ..Räkfrossa ska det bjudas på..kan ju bli trevligt..även om jag knappt känner någon..kanske inte direkt läge att flirta :)!

Ha en bra dag!

Kram :)




Svar: Men fy så trist med foten... ta dig till räkfrossan om du så ska krypa dit för det finns chans att det blir trevligt.. kram:)
Esmaralda

6 EPM :

skriven

Så skönt att höra att du mår bra hjärtat!❤️

Vissa vill ju bara vara i centrum, därför de säger a men inte b- nu har de uppmärksamheten ju. Apropå uppmärksamhet så lyssnade jag på en väldigt klok kvinna igår, angående utredning, forskning och behandling kring barn och tonåringar med könsdysfori och vi kom in just på föräldrarnas beteenden ffa mammornas vilket skulle kunna beskriva som väldigt histrioniskt. Jag tänkte att du hade gillat det samtal som uppstod.

Kommer p hit i helgen som han tänkt från början?
Verkar som om han mådde lite bättre igår, jag vet att det svänger snabbt men det svänger upp lite också iallafall. 😊
Ser du något om vad som är hans lärdom i detta liv? Cellminnet gör så att jag vill hjälpa honom framåt.

Kram

7 Jossan:

skriven

God morgon!

Skönt att höra att du mår bättre och bättre!

Känns som allt åter igen bara går mot mig. Jag försöker verkligen va positiv och se framåt. Men det känns ändå som inget fungerar...
Jag hade behövt en talisman för att hitta tillbaka till orken. Men jag känner att jag måste lägga pengarna på annat.

Idag ska jag prata med hon en på mau. Blir så ledsen på skolan när man inte får någon hjälp för att bli färdig som lärare. Vi har liksom lärarbrist men inget hjälper så jag blir en av de behöriga..

Vill liksom ha en fast tjänst innan jag börjar bilda familj..

Fick en känsla att jag skulle bli gravid 2021... kan det stämma?

Kram

8 Sus:

skriven

Hej
Håller med...
Skönt att det är ok med dig....
Här händer ingenting....
Love sus

9 Solen:

skriven

Härligt att du mår bra! Och tack för svar igår - känns hoppfullt! ☀️

10 Fina:

skriven

Hej Es❤️ Det känns som att han fortfarande bryr sig om mig...har jag rätt i min känsla? Kram

11 DD:

skriven

Skönt att höra att du mår bra!

Idag är sista dagen i skolan Woho!! Ska bli skönt.. men tråkigt att man inte träffar alla människor man träffat varje dag.

Ser du om jag och B fortsätter ha någon slags kontakt?

Kram 🌸🌷

12 Kulla:

skriven

Så skönt att du mår så bra.🙏💕, det är så mycket krut i dig😄.
Håller verkligen med., har man sagt A så måste man säga B.. annars va tyst!!
Får vi till en date jag och Mr H? Eller? Kram

Svar: Chansen är runt 65-70 % att det blir dejt.. kram :)
Esmaralda

13 Willa:

skriven

Skönt att höra att du mår bättre, krya på dig!

Svar: Tackar :) kram
Esmaralda

14 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.

Haha ja vissa saker kan man irritera sig på.

Esmaralda,
Jag undrar.
Kommer han vara beredd att göra ett försök med mig?
Kram

Svar: Känns tveksamt... kram
Esmaralda

15 Carin:

skriven

Godmorgon ☁️
Aha, är det DET som frasen betyder! Jag använde det uttrycket en gång efter att det var snack på byn om en banal sak. Jag ledsnade och sade just det uttrycket och det tog hus i helvete 😂 Jag trodde att det var mer en ”avslutsfras” om man inte kom fram till ett resultat i en diskussion. Sedärja!
Jag bad tidigt imorse om en ”aha-upplevelse” då jag har två saker som bekymrar mig och tänkte att det kommer nog lösa sig med en rask promenad arla morgon. ”Little did I know” är kanske just detta inlägg som jag skulle få som den önskade upplevelsen? 😂
Japp, satt vid köksbordet strax innan fyra nu på morgonen med dessa funderingar hur jag ska ta mig an dessa situationer. Efter lite pyssel nu på morgonen och ”epiphhany” så är jag redo att starta dagen 😊

16 Sippan:

skriven

Godmorgon! Jo tycker precis som dig där. Allt eller inget.
Men de söker väl bara uppmärksamhet.
Tänker på dig Ez, gott gry i "gumman"! 🤩💕 Kram

Svar: Kram :)
Esmaralda

17 Skorpan:

skriven

Så bra att du mår bra Es! Ja skulle du inte må brå skulle du ju definitivt inte skriva här förstås. Fortsätt o m0 bra...

Jag medger att jag är lite av faster sGreta, låter illa måste jag säga. Ännu mera använder jag mig dock av uttrycket, oops vad har jag nu sagt igen, då jag inte borde ha varit så rättfram. Nåja, ingen är väl perfekt ;), eller kanske nån... Fejan får vara, där gör jag inget annat än sätter in inlägg å jobbets vägnar... Betyder det då att jag inte har några vänner då jag inte är aktiv där ;).

Skönt att det redan är torsdag. Imorgon blir det frissa, hurraa, så börjar kanske jag också se ut som folk gör mest ;). Behöver kanske uträtta ärenden på eftermiddagen o sen njuta, hoppas jag, av lugnet o ensamheten.

Inga planer för helgen, borde jag ha det? Gå nånstans, delta i nåt?
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Varför inte göra något lite kul i helgen ändå ? Känns som om det är dags ! Kram :)
Esmaralda

18 linnea:

skriven

Blir det bra med N? Eller kommer jag att ångra mig? kram

Svar: Tänk efter och känn in... det är ett viktigt beslut som bara du kan fatta... kram
Esmaralda

19 Skrållann:

skriven

Hej!
Skönt att höra att du mår bra.
Jag avskyr också när folk är kryptiska och vill ha medlidsamhet för något ingen vet. Jobbar på ett café på en liten ort och där vet alla allt om alla men ofta är det helt olika historier. Jag är bra på att lyssna men aktar mig väldigt för att berätta vidare då man aldrig vet vilken sanning som är rätt. Fyller just i min timrapport, usch vad jag jobbar mycket. Ger allt när jag jobbar och har just ingen energi till något annat och det tär. Vet inte hur jag vill ha det i fortsättningen och jag velar hit och dit om utbildning kontra annat jobb. Har du någon idé på vad som skulle vara bäst för mig?

Kram❤️

Svar: Känn in vad du trivs bäst med.. och gå den vägen... även om det innebär en tid av studier.. kram :)
Esmaralda

20 Dunegull:

skriven

Skönt att höra att du mår bättre :)
Det glädjer mig...

En bra bit kvar i processen och jag har inte fått något konkret erbjudande heller. Ser du att jag kommer byta jobb eller stannar där jag är idag?
Om jag byter-kan det bli ett rejält lönelyft då?

Kram

Svar: Det kommer ett byte av jobb för dig och det ser positivt ut.. kram :)
Esmaralda

21 <3 🌞:

skriven

Hej kära Esmeralda, krya på dig och mys med MG så mycket det går. Ser det ut att bli en kul filminspelning idag på semestern ? Vit kjol eller röda lite speciella långklänningen 🤔👗
Något jag ska tänka på ? Ser du någon varning med semestern?
Njuter i fulla drag av solens läkande strålar, gott vin och middagar i hamnen.
Kram

Svar: Det ser positivt och bra ut... kram :)
Esmaralda

22 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Men va skönt att höra Sova är viktigt i läkningsprocessen <3

Idag lite röstmottagning igen ,man får vara glad för de pass man fick

Läkande styrkekramar från hela flocken <3

Svar: Tack till dej o hela flocken o kram :)
Esmaralda

23 AnnaK:

skriven

Kryptiska meddelanden som uppenbart är riktade till någon på sociala medier är sjukt störiga!!

Skönt att du mår okej iaf 🤗

Själv är jag i en jävla svacka! Ser du hur jag kan få lite energi?? Har aldrig varit hälsosammare och aldrig mått sämre. Både kropp och själ känns helt slut. Ont lite överallt har jag också. Så mycket jag skulle behöva ta tag i men förmår mig inte bl.a. kontakta körskola, få ordning hemma mm. Går och lägger mig direkt jag kommer hem. Vet inte om du svarar på frågor men provar! Har inte orkat läsa här heller riktigt som jag brukar 🙈

Kram 🤗

Svar: Nu måste du ta hand om dig... och börja beta av dina måsten. Ta bara en sak åt gången men ro den i hamn. Funkar det inte så sök hjälp... i tid... vi vill inte att du ska bränna ut dig !! Det kommer lägga sig och du kommer må bra igen.. kram :)
Esmaralda

24 Hmm:

skriven

Ja det är sant, bröt ut ett stort bråk på jobbet igår, här alltid misstänkt att dom två har något ihop, fast det är sån ålders skillnad. Vad är det mellan dom igentligen?

25 Kvinnan :

skriven

Fick hålla i en 2 månaders bebis igår❤❤😍😍😍 han är så fin, kommer jag att bli gravid igen, vi har försökt ett tag, men inte lyckats. ❤❤❤

Svar: Det ser ut som om det lyckas och blir bebis för dig också.. kram
Esmaralda

26 F:

skriven

Undrar ser du mig få något arbets erbjudande, som jag inte kan tacka nej till?

27 F.u:

skriven

Hur ser det ut runt mina syskon och min mamma? ❤

28 Kristin:

skriven

Så glad jeg blir over å høre at det går bra med deg, kjære Esmaralda. Må jo si at jeg tenker mye på deg, noe som nok mange av oss her på bloggen gjør.
Når det gjelder det å ha sine måter å si ting på, må jeg jo smile litt.
Jeg kjente en eldre dame som alltid sa:" Jeg sa det og jeg, men du vet, jeg sier ingen ting".
Ja, slik var det.
Det er mye huggorm i skogen nå. Det var mye i fjor, men i år sies det at det er 5 ganger så mye. Ekle kryp!!
Jeg er ikke redd for de for min egen del, men for hundene.
En dag vi gikk der, kom en jogger noen meter foran oss. Hun hoppet kjempehøyt og skrek. Der lå en huggormunge klar til hugg. Den så ut som en pinne, så jeg er sikker på at hun reddet oss fra å bli bitt. Når vi nå går i skogen, går jeg på de brede stier og følger med. Vil sikkert få øyne på stilker etter hvert.
Håper at ingen vil bli bitt i sommer.

Nå ønsker jeg deg en fortsatt god bedring og en god dag.
KRAM!!!

Svar: Huggorm.. hua !! Du får ha ögonen med dig i sommar... men det känns faktiskt inte som om det skulle ske något allvarligt ormtillbud... kram :)
Esmaralda

29 Mum:

skriven

Hej Esmeralda
Sådana personer irriterar mig också

Försöker bli gravid och hoppas det ska lyckas snart

Är det bättre att stanna på nuvarande arbetsplats tills jag blir mammaledig eller är det bättre att byta arbete så snart som möjligt? Vilket ser bättre ut?

Svar: Känns inte bra att göra ett panikbyte av arbetsplats... kram
Esmaralda

30 Loppansson:

skriven

Världens lycka, men hur ska det gå när jag berättar för chefen? Har lust att skicka ett sms för att slippa reaktionen. Något jag absolut inte kommer göra. Men vad ska jag göra, hur ska jag lägga upp det?

Det bästa har hänt! Men vad är det då som skett?
Allts... DET kan jag inte säga.

31 Skorpan:

skriven

Tack Es!

Kul, vad är kul? Tänk att tappa bort sig själv till den grad att inte veta vad som är kul. Rätt skrämmande skulle jag vilja påstå ;). Delta i städtalko, åka till outleten, shoppa för kommande "evenemang", gå på bio, ut på krog, museum, dra ut på cykeltur... Jaa a, får väl se.
Kram Skorpan

Svar: Du får helt enkelt känna inom dig vad du är sugen på just nu.... att läsa av o ge sig själv glädje är minsann inte det lättaste.. kram :)
Esmaralda

32 linnea:

skriven

vad om det inte finns några bra beslut?om inget beslut känns rätt?

33 Dalkulla :

skriven

Skitpratande personer finns det gott om, också dom som kör med halvsjungda visor, ett utryck där jag kommer ifrån. Finns en på området där jag bor som höll på redan så fort jag flyttade hit, nu har hon varit i farten igen. Nu är jag högdragen och hälsar inte. Jag hälsar om än väldigt avmätt. Hon har flertal gånger gått nedanför min balkong när jag varit ute och slängt upp ögonen utan att titta upp med hela huvudet, så vad hon gafflar om vet hon nog inte själv.

Tycker riktigt illa om henne, har för den delen aldrig varit förtjust i hennes mjäkiga prat från allra första början som hon sa, du flyttade hit, försvann och blev anonym. Hon har också sagt att jag tidigt poängterade att jag inte ville har kontakt med någon på området, ville bara bli lämnad ifred.

Jag blev ju reellt utslagen i sjukdomar efter några veckor här, och då syntes jag inte ute då hela mitt imunförsvar slogs ut, men så långt sträckte sig inte hennes tankeförmåga, då hennes hjärninnehåll är av mindre intelligent art. Hon kunde kanske tänkt till att något hänt, men så var inte fallet.

Jag vet från f.d. ort och här och hur osanningar kan figurerar!


Skönt och höra du är piggnat till. Det gör mig glad.

Kram


Svar: Ja, tänk om människor kunde sköta sig och sitt och inte tolka negativt.. kram :)
Esmaralda

34 Skytten1:

skriven

Vad roligt att du känner dig bättre. Håller med dig,allt eller inget. Tror du min sommar med mannen blir bra?

35 <3:

skriven

Kommer förhållandet hålla mellan och L och U ?
Vad är det som hänt med honom att han blivit så små hånfull? Snackar han skit om mig på sin sylta. Han var väldigt kär i mig förut.
Kram

36 Liss:

skriven

Hej,
ser det ut att kunna hända något romantiskt eller speciellt i sommar?
Kram

Svar: Ja lite romantik känns det allt som att det kan bli i sommar.. kram
Esmaralda

37 Hon:

skriven

Hej,
vad tycker han på jobbet om mig?
Kram

38 Louise:

skriven

Idag har barnen studiedag och är hemma. Ska iväg till sjukgymnastik sen.
Igår var jag med minsta och hennes klass i Skrylle. Det var trevligt men det passade inte honom som vanligt. Det är en skolresa och ingen föräldraresa fick jag minsann höra innan han gick igår. Varpå jag svarade att de behövde föräldrar med sig. Fattar inte vad hans problem är men det känns som att han mer och mer börjar försöka styra mig. Jag måste bort från honom. Jag kan inte leva med en människa som bara hjärntvättar och försöker bestämma över mitt liv. Jag gillar inte ens vara hemma med barnen längre när han är vaken. Och så ska det inte vara. Nej jag får be mina föräldrar påbörja operation separera för jag mår jättedåligt.

Undran om jobb. Var ju på en intervju för två veckor sedan och hon skulle höra av sig om ca 2-3veckor om jag får jobbet eller inte. Hur stor är chansen nu att jag faktiskt får jobbet för jag vill verkligen jobba på den förskolan.
Har sökt till en annan montessoriförskola men de har inte hört av sig än sen sökte jag till dotterns gamla förskola men de ville bara ha en utbildad förskollärare så det lär jag inte få heller.

Ha en fin dag och tacksam för svar. Kramar.

39 Elisa:

skriven

Hej!
Börjar han tröttna på mig då jag är så grinig hela tiden, eller kommer han alltid hoppas på att det ska vara vi?
Kram

40 Marita:

skriven

Hej Es!
Håller med dej.Tycker inte om kryptiska svar,säg allt eller inget.
Skönt att du mår ok.

Undrar om jag klarar av ekonomin framåt?

Kramar

41 Linnean 🌸:

skriven

Goddagens!
Vad skönt att höra att du känner dig ok!
Vad det gäller ryktesspridning så lever jag i ett inferno av sådant. Inte just där jag bor men en gård längre upp, där har typ ALLA ”läskiga tanter” hamnat och som det snackas, hittas på, skräms upp osv. Undviker att vistas där uppe för jag blir skvatt galen! Har försökt tala folk till rätta men det är som förgjort. Speciellt ett par har som hobby att alltid förfölja någon granne och sprida ut osann skit. Varför kan de inte bara flytta härifrån? 👹
Men de har ju problem själva som de tar ut på andra, tyvärr!!!
I säkert tre år nu har det funnits en man som stött lite på mig och jag skojar bara bort det. Vi kallar honom...Hm, Valium! Han heter något liknande 😁 och han är verkligen lugn och talar lugnt och mjukt. Han har otroliga bruna ögon. Vi har pratat lite mera när jag har varit inne och handlat. Han vill fortfarande ses på en fika. Nu har jag blivit liiite nyfiken...efter tre år!! Är ju så himla misstänksam på karlar! Känns det som det är en som vill kolla kvaliteten på mina lakan eller kan han kanske bli en trevlig vän? Han utstrålar ett sådant lugn. Men i de lugnaste vatten osv...
Dags att städa IGEN! Det är det lite för ofta!
Ha det så gott! Kram.../Linnean 🌸

42 Tiamay:

skriven

Hej!

Återkopplar till min kommentar nr 38, i torsdags den 16 maj. Vi pratade under helgen som var om positivt tänkande, att bestämma sig och att jobba på att vara glad. Han var så nervös i tisdags kväll efter att ha haft en misslyckad körlektion och händerna darrade när han satt och åt middag. Han var övertygad om att han skulle kugga men han skulle göra sig bästa på uppkörningen under onsdagen (igår) i alla fall. Sen ringer han efter uppkörningen och skrattskriker ”jag klarade det, jag klarade det!!” Ödet ordnade så att den trafikinspektör han hade vid den förra uppkörningen var samma som han hade igår och de kom ihåg varandra och han blev mindre nervös. Nu får vi se vad som händer, han säger att han vill ut och resa då han är så less på allt just nu, mitt förståndiga jag tycker naturligtvis att han ska hitta ett jobb så snart som möjligt men mest av allt vill jag bara att han ska vara lycklig vad han än väljer.

Vad roligt att läsa att du mår bra, jag hoppas och önskar att allt fortsätter att gå bra!

Kram

43 Fina:

skriven

Hej Es❤️ Det känns som om attraktionen och alla känslorna blossar upp då vi möts... känner han också av det? Kram

44 N:

skriven

Hej Esmaralda.
Har han några kärlekskänslor för mig? Eller kommer att få?
Kram

45 Hej:

skriven

Hej Esmaralda.

Denna mannen jag träffat en tid. Några gånger och pratat med.
Ser han ut att ha seriöst intresse?
Tror du det utvecklas och blir något stabilt mellan oss om vi fortsätter att ses?
Kram

46 yvonne:

skriven

Hej. Skönt att det känns bättre. 💕. Jag håller med om inlägget idag. Som jag säger. Har man sagt A så får man säga B annars får det vara tycker jag. Ska snart på mammografi, är alltid lika nervös. Kram

Svar: Jag håller alla tummar, det vet du... och jag tror det kommer se bra ut.. kram :)
Esmaralda

47 AnnaK:

skriven

Tack tack! Så inget fysiskt fel då alltså. Passar på att fråga om jag hade nån sorts andlig aktivitet av något slag igår då det pirrade som tusan i ryggen. Eller var det bara klämda nerver typ?

Kram 🤗

48 Michaela:

skriven

Sånt där blir jag så trött på! Håll tyst istället!

Åh vad skönt att du mår bra :) Lite powernaps gör ju under annars.

26 grader o sol igår. 12 grader och regn idag. Vilket omslag! Men skönt för gillar inte värme.

Tyvärr har det inte hänt "något extra" och veckan börjar lida på sitt slut ....

Kram o kärlek! Krya på dig!

Svar: Det kanske kommer... gör något lite oväntat.. något som du inte brukar.. kram :)
Esmaralda

49 Pia1:

skriven

Eller den moderna varianten av offerkofta-memes på sociala medier. Man antyder att någon har behandlat en sååå hemskt att jorden gick under, man ska liksom behöva veta det men inte vad det handlar om. Alltså allt mellan stulen tid i tvättstugan till misshandel.
Själv har jag fastnat i att anklaga mig själv för att jag inte får vård och det känns sådär oklart om det verkligen ska behövas så mycket som en kirurg för att reda ut eländet. Men det är också omöjligt för mig att gissa om det är något mer alldagligt problem när jag inte får hjälp med det grundläggande ens, så som de behandlingar jag skulle behöva för att utesluta annat också. De är svindyra att göra på egen hand och jag fick ju avslag av ögonläkaren till exempel.
Nåväl, skönt att du läker ihop och hoppas det onda är snabbt avklarat. Det värsta borde snart vara över ❤

Svar: Tack och stor styrkekram till dig i din kamp !!
Esmaralda

50 Berg:

skriven

Skönt att höra att du snabbt repat dig!
Kram!

Svar: Ja, det går helt klart åt rätt håll.. kram
Esmaralda

51 Miltons Mamma:

skriven

Har haft dig i tankarna i flera dagar nu 😊🌸

Kjam

Svar: Tack snälla... kram :)
Esmaralda

52 Fina:

skriven

Hej Es❤️ Varför dras han återigen till mig? Är det attraktionen, spänningen? Kram

Svar: En hel del makt finns det också i det hela.. kram
Esmaralda

53 Ghostwriter:

skriven

Blir också trött på folk som tydligt söker ömkan på fel sätt. Det värsta hade alltså hänt henne, att hon fick fel frissa... det hade jag föredragit framför allt annat.



Denna killen som har hjärta på min lista, är han någon att satsa på? jag känner en dragning och tror han känner samma




Stor kram!

54 Dahlia:

skriven

Ser ut som det blir en after work i juni, önskar att få till lite vuxenmys med J, kan det bli så, han känns rätt villig så... ; )

Svar: Ja en after work o lite mys kan det allt bli.. kram
Esmaralda

55 Eva:

skriven

Märker att jag tänker på dig då och då under dagen. Känner dig inte ens men du har på något sätt blivit en god vän som finns där med nya inlägg varje dag. TROTS att du borde ha fullt upp med dig själv just nu. Beundransvärt!

Svar: tack för fina ord... förstår lite hur du tänker.. jag ser också många av er här som vänner...och vi ÄR ju en liten bloggfamilj:) Kram :)
Esmaralda

56 Orolig:

skriven

Hej Esmaralda.
Det är så jobbigt att oroa sig hela tiden.

Jag älskar iallafall det här barnet.
Du har sett att det är tveksamt om han som är pappa till barnet gör ett försök med mig?
Betyder det att det ser ut som om jag kan bli själv?

Om jag blir själv. Kommer det då att bli med en annan man?
Eller ser det ut som om jag får räkna med att vara själv/ensamstående några år framåt nu? Eller hur ser det ut? Ser det ut som om jag har någon?
Ser det ut som om han vid senare tillfälle kommer vilja göra ett försök i och med detta? Eller ska jag inte räkna med det?
Kram


Svar: Det kan bli så att du blir ensam med barnet en tid.. ser inte hur längre.. men så småningom kommer en ny kärlek.. kram
Esmaralda

57 Anonym Isah :

skriven

Redan så ska det krånglas och jag hunsas omkring fast att jag klart och tydligt sagt att jag behöver ”göra annat”. Vad ska jag göra eller säga? Jag hinner ingenting och har inte råd att förlora detta. Men söker mig vidare också men det känns omöjligt.

58 Jennifer:

skriven

Hej finaste Esmaralda. Så skönt att höra att du mår bättre!

Jag tycker också sådana personer kan vara irriterande, som säger A men sen vägrar att säga B och C. Och särskilt de som postar kryptiska meddelanden på fb.

Jag tänker fortfarande ibland på dendär Saharamannen som jag mötte på en resa. Att det inte blev något mellan oss. Ibland känner jag att jag kanske borde försöka igen med honom. Det är inte så att de växer på träd, män som är intresserade av mig. Kanske jag har sumpat alla mina chanser.

Finns det en möjlighet att Saharamannen skulle ge mig en ny chans?

Jag har alltid levt efter mottot: hellre ensam än i en halvtaskig relation. Men om alternativet är att vara ensam resten av livet så får jag nog tänka om.
Kram,
Jennifer

59 Helena Ir:

skriven

Absolut,det ska jag göra :)
För jag säger som Skorpis,det är inte så lätt att veta vad som är kul att göra,alla gånger..
Efter något glas vin ikväll..så kanske jag utbrister: Nu roligt,komma!! :)

Kram :)

60 Ghostwriter - jobba hårt :

skriven

Kommer min ekonomiska situation lösa sig så att jag slipper ta lån igen? Jag är orolig och försöker söka fler jobb. Känns jobbigt eftersom jag vet hur mycket 1 jobb kräver för min lilla kropp.


Hoppas du har en fin dag!





Stor kram

61 Syster Natt:

skriven

Blir jag arbetslös nu?
Har precis haft ett "avstämningsmöte" med min chef och de har kommit fram till att jag inte har den kompetensen som sig bör för mitt jobb. Bakom min rygg har mina kollegor samlat "bevis" mot mig. Mina kollegor vill ha bort mig.
Det finns mycket andra uppgifter att jobba med. Kommer jag att göra det istället? Omplacering?
Frågor från en som är mycket orolig.

62 Hanna:

skriven

Ja dom där kommentarerna på fb ignorerar jag totalt. Det är sådana där dramaqueens som gör så. Hade det värsta hänt på riktigt hade man inte skrivit ett sånt inlägg.

Skönt att du mår bra :)

Svar: Tack:) kram
Esmaralda

63 Lilla jag :

skriven

Snälla Es,

Kan du se om min man innan julen kommer få ett jobberbjudande?

Kram!

Svar: Om han själv ligger på.. så är chansen god.. kram
Esmaralda

64 G.H:

skriven

Skönt att du mår bra:) men sen har du ju en fantastisk inställning till saker och ting oxå:)

Jag hade en riktigt trevligt utekväll i går med två tjejer som jag inte kände sen innan! Vi är med i samma ”förening”. Tror du vi kommer fortsätta umgås eller att jag kan hitta fler vänner genom den:) behöver verkligen vänner alltså!

Stor Kram :)

Svar: Tjejerna gillar dig så ta du initiativ till en andra "träff" och ha ögonen med dig också i andra sammanhang.. nya vänner kommer.. kram
Esmaralda

65 Nettan59:

skriven

Härligt att du mår bättre och är på banan igen 💕!

Kommer helgen bli bra med barnvakt och magsjuk katt 😕?
Ta hand om dig❣️
Kram

Svar: Ja det ser ut att bli bra.. kram :)
Esmaralda

66 Fina:

skriven

Hej Es❤️ Vår relation har förändrats - det känns som om jag trampar på ett minfält då han är i närheten. Har ont i magen av stress. Känner mig samtidigt ledsen och svartsjuk då han skojar och flörtar med andra. Vad ska jag göra? Vill bli fri från honom men han har så stark påverkan. Går inte att undvika honom heller då vi jobbar i samma team. Kram

67 Boudica:

skriven

Oj ditt svar igår fick mig känna mig lite morbid att skriva om begravning i samband med detta. Men tur att tog det bra, tror jag! ;)
Men det är ju toppen att du mår bra idag! Själv är jag bättre efter två nätters sömnlöshet, men ändå varit lite märkligt förvirrad!

De som skriver sånna saker på sociala medier, tror jag gör det som uppmärksamhetssökande. De vill att folk ska tycka synd om dem. Och undra vad som har hänt.

Jag pratar sällan skit om andra, för de få gånger jag gör det, så slår karma till nästan direkt. Det är så man undrar varför vissa som pratar massa skitsnack, inte får karmaslag dem!

Lite märkligt så får jag känslan "sex" utav lagergrabben, Visst vill jag, men vad kom först, tanken eller viljan? XD
tror att ett möjligt tillfälle kan komma snart, så tänker lite för mig själv att denna gång så ska jag lyckas! Har ju haft otrolig otur med sånt!
Han verkar ju själv vilja, med allt sitt hintande, eller kanske jag läser in för mycket i det hela!?
Men fortfarande liten känsla att han flyr då vi är ensamma i ett rum. Varför!?
Så vad säger du, har jag en rejäl chans att få honom i säng, för han vill väl, eller hur? ;)

KRAM

68 EPM:

skriven

Undviker P mig eller är det bara min osäkerhet som spökar i mitt mående igen...?😔

Kram

69 Sa:

skriven

Skitsnack har jag fått mer än nog av kan jag säga! Lätt att säga att man inte ska bry sig vad andra tycker men vi är ju ändå beroende av andra... allt jag önskar är att hitta hem till nåt som är mitt och där jag känner mig hemma... ett hyfsat stabilt liv... tänker på inlägget igår också med mitt liv fyllt av kontraster... frågan är väl när man varit som lyckligast? Just nu önskar jag i vilket fall att kunna sätta ner mina bopålar och känna att "This is it" men det verkar ju sitta hårt inne...

Önskar dig allt det bästa i det du nu går igenom! <3

70 Tiss:

skriven

Hoppet sinar.. Ingen förstår. Vad ska jag göra?

71 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Har inte kommit fram till nåt ännu ;). Jäkla dag, blir en massa at reda ut iom faktureringen o sen folk som anmäler sig samma dag !@#$*..
Kram Skorpan

Svar: Andas lugnt... kram :)
Esmaralda

72 Mam:

skriven

Hej Esmaralda.

Hur stor min chans ut att han kommer att komma fram till att han vill göra ett försök med mig och barnen?
Hur stor är den chansen att vi gör ett försök?
Kram

73 Skorpan:

skriven

Tack :).
Tror bestämt att det jag ännu har kvar att göra på det här jobbet är att få registret "städat" o fixat o sen.. Ajöken ;).
Kram Skorpan

74 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.

Det var inne en man på mitt jobb för ca 1-2 veckor sedan. Han var där i ett ärende men vi pratade också lite allmänt.
Idag kom han tillbaka angående sitt ärende och jag kände igen honom.
Min kollega sa att det såg ut som om han små log när han pratade med mig.
Jag har hans nummer i och med det här ärendet.
Tror du att han verkade intresserad utav mig?
Verkar det galet om jag ska kontakta honom via hans nummer? Eller skulle det kunna leda till någonting g bra?
Kram

75 Tingeling:

skriven

Skönt att du mår bättre för varje dag. Själv är jag tokförkyld med hosta och halsont, vilket inte går att jämföra med dig såklart. Men har legat i princip hela dagen och tittat på serier på svtplay. Tips, titta på Dips, rätt rolig. Nåt annat jag gjort nu i två dagar är att äta bara choklad, kex, kakor, mackor och popcorn... typ... så nu skärpning, så blir man ju inte frisk heller!

Fortsätt liggläge i soffan nu efter att ha hostat så jag trodde jag skulle kissa på mig. NU hade det varit skönt med någon som servade en med soppa och smoothies och te.


Kram!

76 Ghostwrite r:

skriven

Denna killen som har hjärta på min lista, är han någon att satsa på? jag känner en dragning och tror han känner samma




Stor kram!

77 Erika:

skriven

Hej! Jag har blivit spontan inbjuden på en 40årsfest i en annan stad till helgen. Ska jag gå, eller stanna hemma och vila mig?

78 Fina:

skriven

Hej Es❤️ Det känns som om jag trampar på ett minfält då han är i närheten. Har ont i magen av stress. Känner mig samtidigt ledsen och svartsjuk då han skojar och flörtar med andra. Vad ska jag göra? Vill bli fri från honom men han har så stark påverkan. Går inte att undvika honom heller då vi jobbar i samma team. Kram

79 Chatrine:

skriven

Halloj, jag tog mig friheten att sända healing mellan 23.30 till 00.00 i natt till dig Ez och övriga bloggfamiljen. Mysigt att lägga lite tid på våran egna flock och jag hoppas att några vaknade med tankeställare idag som så småningom får sin lösning. Tycker att healing hjälper att lösa upp en hård knut så att man lättare som människa kan lösa upp den helt och hållet och gå vidare. Olika knutar i olika människor givetvis. Du kanske också mådde som en nypimpad smällkaramell idag Ez haha...

Ez en fråga om du orkar: Ser du en snygging som tänker lite romantiska tankar om mig?

Kram Chatrine

Svar: Tack snälla för healingen ! Ja romantiska tankar finns.. kram
Esmaralda

80 Erika:

skriven

Hej! Ser det ut att bli kärlek under sommaren?

81 Levgalen:

skriven

Hej! Jag har för längesedan i en av mina seanser med dig, (vilka alla är helt otroligt överensstämmande med saker som sker) fått "beskrivet" den man som jag någon gång ska träffa. Jag vet också att det sker när universum tycker att jag är redo. Lite otålig får jag ju säga att jag börjar bli dock ;)
Till saken, när vet jag att du inte kan se såklart men kan du se vart han finns (om vi är på olika ort/land eller inte) och hur vi kommer träffas, alltså om det sker via vänner/jobb/dejtingsite/studier etc.
Tack på förhand varma kramar Eva


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: