Talismanernas utveckling....

 
Nu har talismanerna kommit steget längre.
Och det börjar bli riktigt liv i dem
 
Kingarna har starka personligheter - och de suger snabbt åt sig under våra ceremonier.
 
En liten King.. en av de minsta... flyttade sig runt på spegen för att få så mycket ljus som möjligt på sig och till honom måste jag hitta en ägare som har en speciell personlighet.
 
 
En annan ceremoni  handlar om  att öppna upp dem.. vilket kan vara kruxigt ibland
Det har hänt att jag fått jobba ihärdigt med detta.. gång på gång men när det gäller Kingarna så bara flöt det på av sig själv.
 
Bara en av dem gav upp och stängde sig som en mussla.
 
Jag låter honom vara med tills vidare i alla fall -  för det har hänt att någon som är riktigt motsträvig plötsligt  ändrat attityd och snabbt tar igen vad han misst.
 
 
Var  sjätte timme i två dygn ska korten läggas om och sedan får Kingarna placera  om sig - efter eget tycke och smak. De har kommit så långt nu att de själva känner vad de behöver mer av.
Det blev tidsmässigt lite fel för mig... så jag fick ställa klockan mitt i natten för att ordna med  detta...  men en enda miss kan betyda att hela flocken går till spillo och det  vill jag inte riskera !!
 
Mamma är hos mig nu över helgen.. och hon har pratat en stund med Kingarna och en av dem började värmepulsera  direkt.. så den får bli hennes !
 
Och så har jag en rolig överraskning åt er alla talismanintresserade... och den presenterar jag i morgon...
 
Ha nu en mysig kväll... heja Sverige.. för Mellon ska vi ju titta på !
 
Kram & kärlek
 
1 Misstjejen:

skriven

Hej

Var drömmen instämmer som det ska händer om ungefär fem veckor så efter den?

Om C kvinna och stämmer det bra av hur jag blir glad för sociala media och såna.

Kul att jag får ser mig själv på i närmast framtiden...

Ha det bra

2 Katten:

skriven

Ojjjj... vilket jobb du lägger ner på talismanerna! Helt fantastiskt! Jag har ibland undrat över dessa procedurer som de går igenom innan de får komma till sina människor, har du kommit på dem själv eller har du lärt dig dem någonstans?

Som den motvallskärring jag är så har jag inte sett Mello sedan slutet av 70-talet då jag tyckte det redan då spårade ur.

Önskar Es och alla i familjen en fin dag!

Kram

Svar: Nej, det här är väldigt gammal kunskap, med talismanerna. Och man kan inte göra på samma sätt alla gånger... en del flockar är starka och en del är lite segare... och då får man anpassa procedurerna efter detta !! Kram :)
Esmaralda

3 Browallia:

skriven

Alltid lika intressant och spännande att höra om dina förberedelser med talismanerna.

För några dagar sen berättade jag om musikspelet jag spelar på nätet och hur universum hade ett finger med då en flört från tonåren slumpades fram som min motspelare. Matcherna är jämna så det är kul att spela med honom. Till min stora förvåning har han börjat skriva roliga kommentarer på chatten i spelet om hur spännande matchen är. Vad får du till dig om min nya spelkompis?

Önskar dig och din mamma en fin lördag. Kram



Svar: Han tycker det är precis lika roligt som du att ni fått kontakt.. kram :)
Esmaralda

4 Skorpan:

skriven

Tänk att dom har sina egna personligheter, det har jag svårt att förstå. Varifrån kommer den? De är ju inte levande, som vi människor, hur kan de då ha sina personligheter? Intressant...

Dålig natt o snart bär det av mot dag två av löpartävlingarna. Hotade med en maträtt som sonen inte tycker om, i en vecka, om han inte sätter fart under spikskorna o ger järnet ;). Vädret är fint o massor med folk igång. Kan knappast bli bättre.

Lite kaffe o ätbart o sen iväg, för vem vet vad allt som kan hända en dag som denna..
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Jag gör dem lite levande... först är de bara en ting, en sak.. men med magins hjälp får de ett slags medvetande.. det är svårt att förklara !! Lycka till nu med tävlingarna.. och ha riktigt roligt.. kram :)
Esmaralda

5 Michaela:

skriven

Och så säger folk att det bara är "döda ting". Not! Vilken process för dig att förbereda dem för oss. Längtar och hoppas att det finns någon som vill komma till mig och sprida lite magi :)

Något positivt på ingång eller fortsätter det att vara segt och motsträvigt?

Ja ikväll hejar vi på John. Brukar handla med honom på Willys ibland :) Ödmjuk kille!

Hälsa mamma så mycket och ha en mysig lördag tillsammans!

Kram o kärlek!

Svar: Ja, heja John.. han har en fantastisk röst !! Kram :)
Esmaralda

6 W:

skriven

Kan det vara så att talismanerna själva vet exakt vem de ska till? Vad jag menar är att talismanerna själva får bestämma vilka hem de ska till utav oss i bloggfamiljen istället för att vi beställer? Ungefär som de spontana spådomar du gör så generöst för oss varje månad?

Jag är dock införstådd med att det skulle bli meckigare för dig men det är just bara en undran.

Kram

Svar: Ja, jag brukar låta talismanerna själva bestämma, när de är redo, då blir det som bäst. Ni beställer när det blir dags.. och jag är lyhörd för vilken talisman som vill komma till vem.... kram :)
Esmaralda

7 HuldaMaräng:

skriven

Godmorgon!
De låter ju spännande och lite busiga, de där kingarna... :) Ååh om man skulle försöka hinna knipa en...
Vart tar livet i dem vägen när de dör och vart kommer de ifrån? Finns det en bank av talismansjälar i världsalltet?
Igår hade jag en fin stund med en nära vän. Den här vännen har lite bekymmer med kärleken... Det är så jobbigt att se en vän plågas då, särskilt denna vännen.. Kan du se om det löser sig till hennes fördel, att det blir de två??
Kram, ha en fin dag!

Svar: De finns enbart för sin ägare och är präglade på ägaren...och före och efter sina talismanliv så är de helt enkelt bara en "sak" utan själ ! Vännen ser ut att gå vidare... det finns någon annan för henne så småningom.. kram
Esmaralda

8 Solstjärnan :

skriven

Hej😊

Mycket jobb ligger bakom att du förbereder talismanerna inför deras kommande ägare.
Så bra att din mamma får den som helt klart " skrek" efter hennes uppmärksamhet.

Idag endagsresa där jag åker för att se min dotter uppträda.
Försöker ta mig ut på alla slags evenemang.😊
Inte lätt alla gånger när jag är trött o helst skulle stanna hemma o bila men vill komma framåt i livet...
Es,hur verkar min sommar, kommer jag att träffa min kära eller dröjer det ännu?
Ha en fin dag!😊

Kram Solstjärnan ⭐

Svar: Vad roligt att se din dotter uppträda :) Hej henne ! Fortsätt ta dig ut, det ökar chanserna att kärleken ska komma.. kram :)
Esmaralda

9 Anki:

skriven

Godmorgon Es

Oj vilket jobb det kan vara med små talismaner
Dessa Kingar verkar bli ngt utöver det vanliga
Så häftigt att en valde ut din mamma ! Dom vet vad dom vill :-)

Nu har vi liite för mycket bilar (bilvrak) på tomten ..sonen har skaffat två till !!! När jag då ville boka hämtning av SilverSara satte han igång och fixa med henne och menar att besiktad kan vi sälja henne eller som han vill att jag ska köra henne igen...herregud så rörigt det kan bli...jag vet ...är ju bara att skicka iväg bilen men tänk om...älskar ju köra SilverSara ...och Peppiga Pia har börjat krångla med automatlådan...Värdsliga problem ..jag vet...
Men vad vore livet utan lite uppförsbacke :-)

Ikväll mello !!!

Kram Anki med flock

Svar: Ja det här med bilar... alltid så krångligt !! Men hade ja haft bilvrak på tomten hade jag blivit galen :) Japp, mellon ikväll.. härligt :) Kram
Esmaralda

10 Motorcykelnissa:

skriven

Tjenare e :)

Tjoho att det stundas för talismantider! 🎈 Fräckt att få följa kingarnas uppväxt och ditt arbete med dem på nära håll, ett ganska slitsamt jobb må jag säga.

Den här gången tror jag minsann att en av dem skulle passa mig. Magkänslan säger så! Vi får se, vi får se.. Vad tror du Es. Om det skulle hända något mellan oss, finns där hetta i hånglet?

Kram. Och japp, ikväll blir det en del hejarvrål för John Lundvik!

Svar: En viss hetta finns... kanske inte fullt ut men okey ändå.. kram :)
Esmaralda

11 Jossan :

skriven

God morgon!

Idag trodde jag ändå att jag typ skulle få en sovmorgon men så fel jag hade... halv 8 vaknade jag och var helt pigg.. sjukt irriterande...

Men jag blev så glad igår när du skrev att han kärleken faktiske kan komma när som nu. Tänk att han helt plötsligt blev redo! Men var han dyker upp är jag fortfarande nyfiken på...

Jag fick en känsla igår.. 2021 är de året jag kommer bli mamma. Vi får se hur det blir med den saken...

Hade verkligen velat ha en talisman men jag får nog prioritera andra saker istället... tyvärr...

Idag ska jag nog till mamma och pappa... Vill knappt köra pga de gräsliga bensinpriset... men först ska jag typ plocka undan i lägenheten sen ska jag träna 💪🏼

Kram

Svar: Du får ha det så trevligt hos mamma och pappa... kram :)
Esmaralda

12 <3:

skriven

Hej Es, fick ett lite märkligt sms från E.
Inte otrevligt.
Var det svammel att han redan träffat en ny tjej i Mälardalen?
Flippade han för åldersskillnaden och mitt utseende som är yngre än hans.
Kram

Svar: Ja han går vidare nu men jag ser inte varför.. kram
Esmaralda

13 Lollo :

skriven

Bästa Esmaralda
När kan man börja beställa talismaner?
Ser du om jag mött eller känner den man du förutspått mig att träffa som livskamrat ?
Allt gott till dig

Svar: Jag meddelar här på bloggen när man kan börja beställa... de har en bit kvar i sin utveckling.... nej jag tror inte du känner din tillkommande sedan innan.. kram
Esmaralda

14 Dunegull:

skriven

Blev en väldigt trevlig kväll igår. Ser du vad han tänker, Känner nu?
Kram

15 Helena Ir:

skriven

Spännande att höra om proceduren..kanske någon kallar på mig så att jag beställer en,när det är dags :)
Min Stan,talisman har vilat klart under kudden och pirrar i handen igen..Jag tror ju att jag fått hjälp av dessa små "rackare"..Jag har en busighet i mig..och behöver nog en med lite av detta :)

Idag så ska jag hänga med dottern in till stan,där går demonstrationståget med förskollärare,lärare och fritidslärare,barn föräldrar och andra anhöriga..och jag ska med. En manifestation för bättre villkor!

Ikväll hoppas jag orka se Eurovision..ögonen har börjat åka igen väldigt tidigt om kvällarna..Heja Sverige,i varje fall..Han sjunger som nr 9..och så långt lär jag vara med!

Allt gott! Kul att din mamma är hos dig/er..känns bra!

Kram :)


Svar: Ja, jag tror också du fått hjälp...talismanerna är pålitliga... kram :)
Esmaralda

16 Ia:

skriven

Hej
Hoppas alla kungar hittar sin nya ägare.
Själv får jag nöja mig med min Harry. Jag tycker att han har lite kvar att ge. Den stora önskan var att hitta min stora kärlek och än har han inte visat sig. Hoppas han dyker upp i sommar. Vad tror du, kan det ske eller ....?

Kram

Svar: Visst kan det ske i sommar.. kram :)
Esmaralda

17 Johan:

skriven

Hej Esmaralda!
Jag tycker detta är fantastiskt spännande! Min tidigare talisman hjälpte ju mig att köpa rätt bostad i Stockholm och det är jag väldigt tacksam för (vilket jag även har berättat för talismanen). Nu har den dessvärre gått itu och ligger i en liten sammetspåse. Tror du att den vill avsluta sina dagar på något särskilt sätt? Kanske rentav bli begravd?
Kram och trevlig helg från huvudstaden

Svar: Jag tror att din talisman är full nöjd med att ligga i sin sammetspåse och bara vila... kram :)
Esmaralda

18 Starlet:

skriven

Hej. Hur stor chans är att någon som nu finns i min omgivning kommer att hjälpa mig uppfylla min högsta önskan?☺️😊

19 G.:

skriven

Vil katta mi komme hjem igjen? Eller har det skjedd han noe?

Svar: Han bör komma hem... kram
Esmaralda

20 Glitterklänning på!:

skriven

Hej,
Glitterklänningen dras givetvis på Eurovisionkvällen till ära :-D

Fråga,
Skulle laddningen finnas där även i det fysiska?

Ha en härlig lördag,
Stor kram från mig


Svar: Ja, ikväll gäller det :) Laddningen skulle finnas där men inte riktigt så stark.. kram :)
Esmaralda

21 Undrar:

skriven

Hej Esmaralda.
Vad härligt då är det snart pågång.

Ja just det mello ikväll vad roligt det vill jag se på.

Esmaralda,
Han var väldigt hård mot mig, det gjorde mig nästa lite sårande och ledsen.
Han sjönk lite i mina ögon där.

Kommer han att hålla fast vid denna ståndpunkt hela vägen tror du?
Kram

Svar: Hans ståndpunkt kan svaja lite men nu vet du hur han funkar.. kram
Esmaralda

22 Blomman:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer jag att hitta mig en familjeman?
Och ser det ut att dröja innan jag har en man i mitt liv?
Kommer jag att gifta mig?
Kram

Svar: Du kommer gifta dig en dag och du hittar rätt... kram
Esmaralda

23 Jennie:

skriven

Godmorgon Es!
Jag vill väldigt gärna att min dotter ska gå i Waldorf skola. Det känns som rätt val.

Ser du om det blir så? Lyckas jag hitta boende och jobb i närheten så att hon kan gå i den skolan som jag önskar?
Kram

Svar: Ja, i alla fall på ett visst pendelavstånd från skolan kan det bli... kram
Esmaralda

24 Kaninjägerskan:

skriven

Hejsan svejsan. Total öken gällande karlarna... Längtar efter att känna de där berömda fjärilarna och vara nyfiken på någon! Kan något sådant ske snart något jag ska spana extra efter? Ikväll sitter jag oxå bänkad framför teven... Heja heja 👏🇸🇪

Svar: Ja ikväll gäller det !! Kram :)
Esmaralda

25 Hej:

skriven

Hej Esmaralda.

Får jag räkna med att jag kommer att vara själv isåfall?
Eller ser du honom med i bilden på det sättet som jag vill?
Kram

26 Mej:

skriven

Hej Esmaralda.

Kommer jag att kunna räkna med honom i det här om jag går hela vägen?
Eller kommer jag att få räkna med att vara själv isåfall?
Kommer han att finnas med?
Kram

27 Um:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut som om han kommer att vara med på förlossningen om jag går hela vägen?
Eller ser det tveksamt ut att han ens är där då?
Kram

28 Agnes:

skriven

Åh så spännande!
jag som är så såld på dina talismaner, tycker ju det här är så roligt!

Även om en stor del av det jag önskat ej blivit speciellt infriat, så är jag ändå väldigt förtjust i talismanerna, så givetvis så ligger jag, lixom många andra här, i startgroparna för att få bli talisman-matte/husse!

Tack för ditt svar i går, Es!
Visst kan folk se mig som cynisk. Många anser ju att en kvinna över 40-45 ska se sig som enormt glad över att ens bli sedd av en man, o då ha krav...?

Ju äldre jag blir, desto mer märker jag av den åldersfascism som finns...ju yngre desto bättre, verkar det som. Väldigt udda, får jag säga.

Visst är ungdom ngt att sträva efter...för som det verkar, så är ju ungdom ngt som kommer finnas där ändå tills döden inträder...för att bli äldre, finns ju inte på skalan...det är det ju bara de där gamla kärringarna över 40 som blir...för att nu vara ironisk...

Män vill ha yngre...som vår självutnämnde "nationalskald" uttryckte sig...han vet ju inte vad han ska prata om med en jämnårig kvinna...(Ulf Lundell)

Är nog fler män i min ålder som anser att det är jobbigt att prata med kvinnor i deras egen ålder...unga kvinnor har ju ett helt annat fokus på livet, juh...å inte fan gnäller de heller om det mesta som kan göra en man SÅ deppad...

I mitt fall så är jag nog lite likadan som en del män är...det, med att inte orka gnälla, tjata o tramsa...jag vill dansa, jag tränar, jag har ett speciellt förhållningssätt till både mat och alkohol...som inte synkar med det den gemene man som nu söker sig en kvinna har...och, som sagt...min tid som sällskapsdam är över...som flexibel "lycklig" kvinna som blir glad över ha blivit vald...Jag är ingen jävla pudel som blir överlycklig över att bli kliad bakom örat av husse....

Så jag ser fram mot en ny talisman, så att mina studier o mitt jobb uppvisar roligare resultat än hitintills...hade ju hoppats på lite bättre känsla gällande jobbet, men när inte ens den person som föreställer vara min chef, vill se allvaret, så har jag numera förstått, att mitt företag uppskattar medarbetare som håller saker för sig själva...just nu så är väl deras strategi att föröka få det att se ut som det är jag som är problemet...

Men det är klart...vad som sker bakom kulisserna, vet jag inget om...och som det är nu, så gör jag mitt. Och håller tyst!

Kram!


Svar: Ja, du har en strategi i hur du förhåller dig och en känns bra.. även om det trist att man alls ska behöva förhålla sig. Jag har på känn att en talisman vill till dig... en liten men stark och bestämd.. vi får se hur det utvecklas.. det kan ändras men just nu känns den här lille kingen lite öronmärkt för dej.. kram :)
Esmaralda

29 En Ängel med stort hjärta:

skriven

Gomorron kära Esmeralda!
Oh vad det kändes i hela kroppen att den lille "Kingen" som ville komma till en speciell person, var ämnad för mig! Det kändes så rätt på många sätt, som en bekräftelse på vad många har sagt till mig under de senaste åren att det lyser om mig o att jag är speciell! Tänk att jag kände det så starkt idag när jag fyller år!
Trevlig lördag kära du!
Kramisar i Ljus i Kärlek

Svar: Ja det finns ett speciellt skimmer runt dig, den saken är klar. Grattiskram :)
Esmaralda

30 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Jo det blev finalplats.
O en kram av läraren, fd kollega, men det var väl knappast ögonkastet o leendet!?
Spännande tider..
Kram Skorpan

31 Hej:

skriven

Hej Esmaralda.

Vad mycket tid du lägger ner på dem här.

Får jag räkna med att jag kommer att vara själv isåfall?
Eller ser du honom med i bilden på det sättet som jag vill om jag går hela vägen?
Kram

32 Undrar:

skriven

Hej Esmaralda.

Som han säger just nu så kommer han inte vara med på någon förlossning.
Ser du om han kommer att ändra det?
Ser det ut som om han kommer att vara med på förlossningen om jag går hela vägen?
Kram

33 Milla:

skriven

Vad kul. Köpte ju en Shanti som jag bar varje dag men till slut gick den i två delar. Kanske dags för en King då. Jag har så mkt att önska så det vore roligt.
Jag fyller 50 år i augusti o funderar på en resa m barnen ev till Mallis men är ovan vid resor o trött o dålig ekonomi. Vad tror du, får jag i hop det?

Svar: Ja en resa hade varit mitt i prick.. kram :)
Esmaralda

34 EPM :

skriven

Godmorgon Es!

Palle är verkligen svajig, ser du vad han behöver lära sig i detta livet så att jag kan hjälpa honom dit-ställa honom i rätt riktning (Gå får han göra själv)?
Tänkte hälsa på honom imorrn, bra eller dåligt?

Dottern ska ha dansuppvisning hela helgen!
Hoppas det går bra.😊

Kram

Svar: Nja, ta det lite lugnt känslomässigt med Palle... det här verkar inte enkelt... men så kul med dotterns dansuppvisning.. kram :)
Esmaralda

35 Lotta B:

skriven

Jag är såååå fascinerad av talismanerna och ditt arbete med dem! Hoppas på tur sen när de ”släpps”. Kram Ezzie, önskar dig en fin lördag ❤️

Svar: Kram tillbax :)
Esmaralda

36 <3:

skriven

Hej kära Es, kommer Å och B äktenskap hålla ?
Jag och min vännina trodde hon skulle lämna han.
Stannar hon kvar för pengarna.
Kram

37 En Ängel med stort hjärta:

skriven

Tack snälla rara för ditt rara svar!

Jag glömde skriva att jag önskar dig o din lilla goa Mamma en härlig dag tillsammans ge henne också en kram från mig. Jag har min lilla goa Mamma på andra sidan o vi hade också så mysigt tillsammans vi kunde prata om allt! Både Mamma o Far brukar titta förbi speciellt när jag fyller år men än så länge har jag inte känt av nån av dem idag varma kramisar till er båda njut av dagen!

Svar: Tack snälla.. och dina besökare från andra sidan lär komma framåt kvällen och jag tror du kommer kunna länna av dem.. kram :)
Esmaralda

38 ThereseC:

skriven

Hej Es!
Spännande med kingarna. Men den här gången kommer inte jag köpa någon. Det har gått åt mycket pengar den här månaden. Nya glasögon, kastrering av Emil och tripp till Ullared och snart fortsätter det med tandläkarbesök. Men jag hittade ett sätt att få in lite extra pengar. Dels blev jag sponsrad gällande Emils kastrering, av hon som hittade honom. Sen fick jag sålt den gamla gitarren och två spel, plus att jag fick betalt av mamma för att massera henne. Det känner jag mig väldigt glad för.

Den här veckan har jag haft fullt upp. Emils kastrering och eftervård som orsakade en del spänning, skrivträff, Ullared, kompisar och så iordningställande av nya kaninhägnet och utöver det har jag hunnit springa dessutom. Och idag är det släktträff.
Varje kväll har jag kommit i säng alldeles för sent och varje morgon har jag behövt gå upp tidigare än vanligt.
Nu är jag dötrött och jag började morgonen med att kräkas. Det är ingen magsjuka eller så, jag får bara kramp i magen när det är mycket runt mig.
Men snart ska det väl lugna ner sig.

Kram ThereseC ❤️

Svar: Ja, det har varit mycket runt dig... både sådant som varit kul och mindre kul....andas lugnt och känn in dig själv... du behöver varva ner lite... kram :)
Esmaralda

39 HS:

skriven

Hej Es!

Känner mig dragen till den talismanen som la sig i ljuset! När är det dags att beställa?

Kram

Svar: Det kommer dröja minst en vecka till.. kanske inte förrän i slutet av månaden.. beroende på hur de små sköter sig -- kram :)
Esmaralda

40 Um:

skriven

Hej Esmaralda.

Jag undrar om jag kommer att få räkna med att jag kommer att vara själv med det här om jag går hela vägen?
Ser det så ut?
Kram

41 Libra:

skriven

Intressant med talismaner, kanske en king skulle dras till mig?

Denna skorpion, känner han också denna dragning som finns mellan oss? Finns det några känslor och har han tänkt något om att satsa på mig?

42 Divan:

skriven

Ja jäklans vad man ställer till med kalas inför detta! Själva showen är slut efter midnatt - det gäller att bunkra upp med snabba kolhydrater för att orka 😜
Ölkorv, ostar, oliver, bröd- mmm!
Något passionerat på intåg i mitt liv snart, kanske redan på måndagens dejt? Något jag ska spana extra efter?

Kramar i massor!

💕

43 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.

Den här mannen jag tidigare haft intresse för.
Ser han ut att stanna i sitt nuvarande förhållande i år till?
Finns det någon chans till ny kontakt med honom framåt?
Kram

44 PiaS:

skriven

Hej Es,

Spännande att följa Kingtalismanernas utveckling 😀.
Är nog sugen på en när de är klara för att beställas .

Jag kämpar på med att läka ihop mitt hjärta...vissa dagar känns det riktigt bra och att jag känner kraft och lust och energi...andra är lite tyngre ...men jag vet att jag kommer att bli hel om än med några fler ärr...

Nu ska jag iväg och besiktiga bilen 🚗.

Ha en skön lördag! 🌸🤗

PiaS

Svar: Hoppas det gick bra med besiktningen.. kram :)
Esmaralda

45 Mirre:

skriven

Åh vad sugen jag blev på en King nu, är det någon som vill till mig tror du? Den som kommer hit kommer få jobba iallafall känns det som😂

Es, igår frågade jag honom om vad han ville få ut av detta mellan oss och det kändes så skönt att fråga. Jag tror han ser på mig annorlunda nu när jag var ärlig med vad jag också ville. Det känns som han känslor kanske blev lite starkare och som att han vet var han har mig nu. Har jag rätt eller vad tror du?
Kram☀

Svar: Det kommer absolut att finnas en king som vill till dig ! Ja det känns som om din känsla är rätt.. kram
Esmaralda

46 Dunegull:

skriven

Får du in hur han tankar går? Vill han ses igen?

47 Pia1:

skriven

Mellon har jag glömt och orkar nog inte titta ensam heller.
Däremot ska jag se en livesändning från två läkare som föreläser om vikten av att se tecknen och rätt undersökningar i fall, som mitt. Fast jag tror ändå att jag inte är fullt så krånglig, det är bara fler än en saker som hör ihop och borde gå av bara farten om man bara började någon gång.

48 Madde:

skriven

Ååh vad spännande, jag hoppas att jag hinner få köpa en :)

Är de jobbet jag fundera på att söka rätt? Finns de ens en chans till det?

Kram


Svar: Känns ganska rätt... kanske inte 100% men bra ändå och du har en chans. runt 60 %.. kram
Esmaralda

49 Anonym:

skriven

Hej Esmeralda, kommer mitt ex lyckas med restaurangen utomlands ? Blir det verkligen av ? Trodde att han skulle ha öppnat redan och allt vara klart. Mycket strul med den mannen. Han verkar inte ha släppt mig än som kärlek eller vad det är han tror att han känner för mig.
Kommer han bjuda ner mig som han skrev igår ? Svarade honom att det är nog inte en sån bra idé med tanke på hans humör när han dricker.
Kram

50 Rebell för en kväll:

skriven

Är jag den enda som inte hade tänkt titta ikväll...? Knappt att en vågar skriva det här inne... 😂😅

Eventuellt om alla barer visar spektaklet på storbildsskärm då... Sveriges nummer hade i och för sig varit lite kul att se... Vilken ödmjuk aura vår tävlande har...! Passar på att sticka in en fråga idag... Jag tycker allt att det snart borde bli min tur att falla head over heels för någon... Om ens för ett litet tag... Det är ytterst sällan jag upplever samhörighet, kontakt och kemi... Har aldrig fått leva ut det... Kan det ske något nu snart...? Kram...! 😊

Svar: Ha ha ha... nej jag tror inte alls tittar på mellon. Det var massa år som jag själv inte gjorde det heller men nu på lite äldre da´r har jag fastnat i mellofällan :) Du kommer få leva ut det du vill... fast det kan dröja ännu en tid.. kram
Esmaralda

51 Tiss:

skriven

Finns det ljus runt mig?

Svar: Ja, det finns ljus, hopp och kärlek runt dig.. kram :)
Esmaralda

52 <3:

skriven

Nu har jag ju visat mig tillgänglig en j*vla lång tid för honom. Är det en bra idé att vara hålla mig upptagen och inte visa att jag HELA tiden är där! skulle det ge honom en Wake up call!! 😁

Svar: Ja dra dig tillbaka och låt honom få bollen nu.. och tar han inte den.. ja, då vet du ! Kram :)
Esmaralda

53 Kiara:

skriven

Kära Es!
Ja, idag är det final i Eurovison song contest och de är klart man får heja på John. Tror du han har en stor chans att ta hem det? Blir väl problem för Sverige ekonomisk om han kammar hem det men hoppas får man väl göra. Titta ska ja göra och hålla alla tummar och tår. 🙏

Det är något jag inte kan sluta tänka på och hoppas du kan ge mig lite sinnes ro ... nämligen ser du möjligtvis om jag hinner med två graviditeter innan jag fyller 40 år? Hoppas de så in i norden ...🙏 Mycket stort tack i förhand! Kram Kiara ❤

Svar: Jag tycker om Johns röst !! Jag ser inte när graviditeterna kommer.. men de ser ut att komma... kram )
Esmaralda

54 Anonym Isah :

skriven

Min vän D, du sa att det fanns en chans för oss. Jag tror det alltid varit så, men du sa att den inte är så pass stor att det skulle funka i en kärleksrelation mellan oss.
Jag kan inte sluta tänka på honom, och tycker det är förjävligt med tanke på omständigheterna.
Om det ska ske något, så känns det som att jag bara går och väntar. Men då kanske jag väntar helt i onödan... så vad ska jag göra med alla känslor och tankar? Jag vill inte att det ska vara sorg och smärta för någon inblandad.



Kram

55 Ghostwriter :

skriven

Den specielle mannen i min närhet, du kunde inte sätta fingret på vad det är "mellan oss" och det kan inte jag heller vilket är märkligt. Det känns som positiva saker men jag vet inte om det är känslor, eller rädslor som blockar (jag har tankarna på en annan man och kan inte släppa han än, kanske kan vara det).

Men jag undrar, bör jag ge den specielle mannen en ärlig chans så att man faktiskt vet, eller bör jag hålla vår kontakt på denna nivå? Känns som vi connectar bra. Jag känner mig attraherad både personligheten och utseéndet. Sen kanske vi är på olika nivåer i andra sammanhang.



Kramis och hoppas du har en fin lördag :)

Svar: Visst tycker jag att du ska honom en chans.. och känn noga in under tiden.. kram :)
Esmaralda

56 Jennie:

skriven

Vänta nu... var det inte någon gång du skrev här på bloggen att om något låter för bra för att vara sant, så är det också för bra för att vara sant?!?!

Mitt senaste tinder-fynd: mörk, snygg, intressant, spännande pilot... och dessutom trevlig!! Tror inte kärleken knackar mig på axeln, men.... Kan jag möjligtvis ha så tur att få uppleva lite heta äventyr med denne snygging? Eller är det bäst att lägga benen på ryggen och fly illa kvickt?

Svar: Utforska klart innan du ger upp :) Kram :)
Esmaralda

57 Sus:

skriven

Hej
Så spännande....
Vad är nästa steg?
Love sus

Svar: Nästa steg får du läsa om i morgondagens blogg.. :) Kram :)
Esmaralda

58 Blyger:

skriven

Hej!

Verkar som slitigt jobb att va talismanuppfödare!
Själv ska man ut ikväll!
Får följa Eurovision via mobilnotiserna..
Kul att få piffa till sig lite ibland.
Tyvärr dras jag med dåligt självförtroende..
Känns aldrig som killar spanar in eller kommer fram till mig ute..
Kan något napp dyka upp ikväll?
Ska testa att sträcka på mig :)

Kram!


59 myran:

skriven

Hej!

Kommer jag att hitta kärleken snart?
Pussa MG
Kram

Svar: Ja, kärleken kommer och det kan ske snart... MG pussas tillbax :) Kram
Esmaralda

60 Ghostwriter :

skriven

Jag blev glad av ditt svar om att jag skulle ge han en chans, det är ju alltid positivt!

Om du hinner svara, kommer ekonomiska biten funka nu över sommaren? Jag funderar på att skaffa ett till jobb också!





KRAM och hoppas mellon blir som du tänker dig :D

61 Rebecca:

skriven

Åh jag vill så gärna hinna köpa en talisman :) Hoppas jag hinner. Inte haft en innan , men denna gång känner jag mig mer dragen att köpa en :)

Svar: Pass på så snart adoptionerna börjar.. bör bli i slutet av månaden.. kram :)
Esmaralda

62 Fia:

skriven

Halloj!

Ja nu hejar vi järnet !! 🕺✨🏆

Vi sitter ett gott gäng på en bar och kikar tillsammans. Finns det någon möjlighet till lite flirt månne? Ska ha ögonen med mig :)

Allt gott /Fia

63 PiaS:

skriven

Hej Es,

Den lilla 🚗 klarade besiktningen galant 😄👍🏻.

Tror du att någon av Kingarna vill till mig? Hoppas det 😊.

Ha fortsatt skön lördag! 🤗🌸

Ps. Hoppas att det du sett i spådomarna om att jag kommer träffa den som är rätt för mig, fortfarande gäller. Och att vårt möte är inte alltför långt fram i tiden.Ds


Svar: Grattis.. alltid en lättnad när bilen passerar igenom ! Jo, nog kommer det att finnas en king som vill till dig ! Ja, det jag sett spådomarna står sig.. absolut.. kram :)
Esmaralda

64 Undra:

skriven

Hej Esmaralda.

Tror du att han kommer att vara med på förlossningen om jag går hela vägen?
Kram

65 Boudica:

skriven

Om en av kingarna är ämnad mig vet jag inte, jag blev ägare till en Gabbe en gång i tiden men sorgligt nog gick han i flertal bitar kort efter, om han hann göra något vet jag faktiskt inte. Hans finns fortfarande här, hans delar ligger gör tillfället i flertal bitar i en liten tygpåse med salt. Kanske finns det liv i dem fortfarade? XD

Igår hade jag en märkligt spurt av energi, senast jag hade sån energi med glädje så kraschade jag hårt. Så jag hoppades den skulle gå ner lite, så idag känner jag mig lite låg och att jag fick tillbaka denna energi.

Om det blir mello ikväll vet jag inte, kollar inte mycket på tv, och inte speciellt intresserad av det sånt här. men vi får se, kanske för att hålla sig lite uppdaterat på vad som händer i världen ;)

Es, när det gäller lagergrabben så är jag lite nyfiken, funderar han också på vad det är mellan oss, om det är något mer än kollegor som växer fram där?
Jag som haft sån otur med män, börjar och vill tro att jag äntligen kan ro något i land, inget seriöst kanske, men en liten fling eller romans kan jag väl :)

Kram!

66 Lisa:

skriven

Hej,
tycker självkänslan känns lite låg nu och är så trött.. kanske bara har jobbat för mycket?
Kram

67 Ostbågen:

skriven

Hej,
Kanske en King ska få flytta hem till mig ändå. Den kommer få jobba i sådana fall 😂😅 Vad tror du Ez, kan det bli lite hett hångel för mig i det närmaste, kanske med dejten till veckan? En riktigt snygg gammal elit-basketspelare. Mums säger jag. Nu ska här mumsas på annat, nämligen chokladpraliner och ostbågar. Kramar!


Svar: Lite hångel känns det som upplagt för och det bör ske snart.. kram :)
Esmaralda

68 Lotta:

skriven

Den här gånger känner jag inte mig dragen till en talisman utan de är ämnade till andra.

Var på Göteborgsvarvet idag. Mycket folk. Så plötsligt kommer en citronfjäril och cirklar runt mitt huvud och sätter sig på min väska. Så fint mitt i allt tumult. Var det ett tecken?

Kram L

Svar: Ja, det var ett tecken.. ta det till dig.. kram :)
Esmaralda

69 JinnieK:

skriven

Har S.W kärleksfulla känslor för mig som han kommer visa? Vi skickar meddelanden under dagarna till varandra, men är det mer än vän i framtiden?

70 Chatrine:

skriven

Det ser ut att gå fint för dig och talismanerna. Jag har precis samma tarot-kort som dig och mina talismaner mår gott bredvid den i sängbordet. Efter dagens buljongkok på märgben så ska det bli skönt att slappa och titta på eurovision.

Jag har fått in känslor från något håll, maskulina känslor med buller och bång från någon med stark karaktär. Känslovågorna vittnar om att sakna någon. Är det en kille som känner till mig på riktigt som allmänt saknar på detta vis eller har jag lyckats fånga upp känslorna från en ursnygg skådespelare som jag har lusläst allt om?

Kramar Chatrine

71 Maria:

skriven

Jag skulle vilja beställa en kingen då de blir klar. Tappade bort min Shanti jag beställde tidigare. Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: