Alruna, om du vågar !

Man kan själv skapa magi – om man vågar!

Alruna, är växten som har det lilla extra

Drar man upp den med rötterna så kan det hända att den skriker och den som drar avlider inom kort. Så sägs det.

 

Nu ska man inte tolka exakt så… man behövde inte döden dö så att säga men man kan få sådant oflyt att man önskar man vore död.

Alrunans rötter ser faktiskt lite  mänskliga ut

Om någon ger dig denna växt ska du inte ta emot – för det för bara elände med sig.

Alrunan  är omskriven både i Gamla Testamentet och inom den tidiga grekiska medicinen.  Man ansåg den dels vara ett afrodisiakum  och dels ett lugnande medel.

Det finns de som ätit av växtens bär eller rot och sett  sin egen död, sägs  det

 

Själva roten ansågs bringa lycka till ägaren under hela hans levnad, men han var tvungen att före sin död sälja amuletten till lägre pris än vad han själv givit, i annat fall skulle han förlora sin själ.

Likaså  var det inte ovanligt att roten kläddes med kläder, som en liten docka och man  hade den som en amulett.

 

Inom häxkonsten    anses alrunans rot vara oumbärlig vid förtrollningar

Nu  hör det också till saken att växten är dödligt giftig

Man måste veta hur man ska förhålla sig till den

Fröna i bären är giftiga men tar man bort dem så kan man koka saft på själva bäret… om man nu vågar !

 

Alrunans frön kan man köpa och man kan själv odla sin växt .. men som sagt, man ska vara MYCKET  försiktig

Och varför skriver jag detta ?  Jo, jag fick nyss meddelande från Madame i Paris att nu har Ladysarna genomgått  sin behandling av Alruna…den sista av alla behandlingar.

Nu ska de vila ut och i morgon flyger de hem till mig express !!

 

Kram & kärlek

1 sus:

skriven

Hej
hua....
skriker när man drar upp hjälp.....
spännande med ladysarna...
vad är meningen?
love sus

2 Browallia:

skriven

Alruna förknippar jag med ”Sagan om isfolket” de böckerna var populära när jag var tonåring. Det var med skräckblandad förtjusning jag läste några av de första böckerna men jag fick mardrömmar av det jag läste så jag slutade läsa dem. Minns att det fanns berlocker med alrunan som man kunde köpa med kedja och ha runt halsen. Jag ser redan nu fram mot att få läsa gästbloggar om vad ägarna till Lady’sarna får uppleva :)

Önskar dig en fin dag. Kram

Svar: Ja, de böckerna.. mamma har hela serien kvar och det är en STOR låda ! Kram :)
Esmaralda

3 Anonymförendag:

skriven

Alltså.. Jag fick veta igår att min mor gått bort och min reaktion var mest.. Skönt, nu får hon finna lugn och ro med dom nära och kära som gått före.. Tände sen ett ljus på kvällen och skickade iväg en tanke men är jag konstig som inte reagerar mer? Känner ingen direkt sorg mer än en viss ledsamthet men mest lättnad.. Funderar även om hon kanske vill förmedla mig något då vi ej haft kontakt senaste åren.. Men det kanske är en för stor och persnlig fråga för detta forum och mer passande i en beställd seans.. Tack på förhand iaf och ha en fortsatt god dag <3

Svar: Allt jag kan säga här är att hon kände glädje när hon gick över och blev mottagen av sina kära.. kram :)
Esmaralda

4 Misstjejen:

skriven

Hej

Undrar om det finns någon som är stalker mot mig?

Känns som om det finns för mig...

Ha det bra

Svar: Jag ser inte tecken på något stalker runt dig.. kram
Esmaralda

5 Misstjejen:

skriven

Hej

Hur kommer det var på intervju i måndag. Jag ska intervju dom?

Jag är nervös om jag gjorde fel besluta...

Kan du svar på den. Du gör inte väl det?

Ha det bra

Svar: Känns som bra beslut...var inkännande ... kram :)
Esmaralda

6 <3:

skriven

Godmorgon kära Es, man blir så nyfiken på madame i Paris. Tänker lite på önskningarna vi hade med henne. Om något slår in....🧙‍♀️🙌
Blev en trevlig kväll igår på tillställningen.
Kände mig fin.
T och jag hade en trevlig konversation igen via mejl. Är fortfarande något jag dras till där med honom. Tror hans intresse finns kvar och nyfikenhet. Jag är ju inte som någon han brukar umgås med i vanliga fall privat. Kommer det lossna för honom. Vi ses ju titt som tätt men aldrig som en dejt...
Kram

7 Läroliv:

skriven

Har faktiskt tänkt på att köpa frön själv. Tur jag läste detta, ska självklart avstå. Sånt farligt vill jag inte syssla med. Har ibland sett såna plantor till salu på nätet. Står alltid att den är giftig, men inte HUR giftig och farlig, säljaren kanske inte ens vet.

Kram

Svar: Nej, de flesta vet nog inte... kram :)
Esmaralda

8 AnnaK:

skriven

Undviker nog den plantan för enkelhetens skull!

Är någon av "gubbarna" på jobbet ett potentiell "mys"? Vet dock inte riktigt vad det tycker om mig men för min del duger dem 😂

Kram 🤗

9 Jennifer:

skriven

Godmorgon finaste Esmaralda! Vet inte särskilt mycket om växter och har aldrig hört talas om denna växt. Kan man köpa den i vilken blomsterbutik som helst?

Jag funderar och grubblar så
mycket på framtiden och hur allt ska bli. Känner en konstant oro och ängslan. Jag vet bara inte alls hur jag ska komma framåt och vidare i livet, och har ingen
som hjälper mig heller. Det är ju svårt nog att hitta nytt arbete och så att därtill hitta ett arbete som jag kan göra utan att använda händerna, känns nästan omöjligt. Vet inte ens hur jag ska tänka.

Och min stora dröm att ta mig utomlands känns ännu längre ifrån än någonsin, nästan ouppnåelig.

Dagarna, veckorna, månaderna rullar på utan någon förändring... jag ser faktiskt ingen lösning på detta och det är det som gör att jag mår så himla dåligt.

Kanske är mitt liv i arbetslivet över och jag bara borde kasta in handduken

Kram
Jennifer

Svar: Jag ser dig arbeta och leva utomlands... när det ska ske hänger ju mycket på dig själv och vilka tjänster du söker.. kram :)
Esmaralda

10 Susan:

skriven

Huga, en sådan ska jag nog inte ge mig i lag med😱

Tänk om jag kunde plocka fram energin o modet att våga flirta....jag känner att jag måste ta tag i det, men mina ögon måste ha ngt filter för som ser inte ngt som får det att pirra i magen på mig...sorgligt men sant😢 Finne det hopp även för denna trötta, slitna 55plussare att ”plötsligt händer det” syndromet även kan hitta mig🤔🥰

Kram

Svar: Rätt som det är ser du någon och DÅ ska du inte tveka att flirta lite... kram :)
Esmaralda

11 HuldaMaräng:

skriven

Godmorgon!!
Magi är intressant, det har jag tyckt sen tonåren. Jag tycker om besvärjelser, det fungerar för mig.

Den sista bilden i dagens blogg, är det en alruna?? För jag tycker det ser ut som en bonsai-fikus. Det är väl aldrig samma sak??
Kram kram

Svar: Nej, jag tror inte det är samma sak..... kram :)
Esmaralda

12 jojo:

skriven

jag har fått några missfall och tänker ännu på dem ofta o sörjer att jag aldrig fick dom barnen. känner mig så lessen o nere då jag tänker på hur gamla de barnen kunde varit nu o att dom inte kom till mig. undrar varför. och nu kanske jag aldrig får möjligheten att få flera barn. största sorgen av alla. kan inte skaka av mig sorgen o känslan. varför får de flesta så många barn de önskar o andra får det aldrig?

Svar: Som det ser ut har du fortfarande chans.... ha positivt fokus.. kram :)
Esmaralda

13 Skorpan:

skriven

Blir ingen alruna för mig, tror jag. Kan man köpa den nånstans eller endast driva upp den själv? Det måste vara ena hejdundrande starka Ladysar som kommer till försäljning ;).

Drömmer mycket, nu om m8n gamla bil, pappa var med o plötsligt insåg jag att vi körde med en bil som inte hade "papper". Panik o då 8nsåg jag att det inte ens var jag som körde bilen utan satt i baksätet. I nästa stund är bilen insnöad o ska backas ut ur snön o sen blir den körd till en undanskymd plats. Vad är nu detta, nån annan som tagit över styrningen av mitt liv!?

Snöar gör det här idag o det var lite spännande att cykla i brådskan...
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Bilen representerar ditt liv och dina val.. du kan liksom sätta det på sparlåga och låta det bli insnöat eller så kan du leva det.. även om du inte har papper... dvs facit.... hua då, att du cyklade i snön... jag bara hoppas att vi i vinter sa få lite snö här söderöver också... kram :)
Esmaralda

14 Kulla:

skriven

Usch.. vill inte ha denna växt😬.. men längtar efter min Lady🌟🌟.. hon kommer med energi och 💕. Har du en egen växt hemma?
Händer det något på 💕fronten snart? Kram

Svar: Nej jag har ingen sådan växt men jag har haft... när jag höll på med besvärjelser och sådant... då krävs växten :) En flirt lär komma snart.. kram
Esmaralda

15 Misstjejen:

skriven

Hej

Under några dagar att jag tänker på en datum 7 november så det är idag men vad är det så speciellt med den datum. Men nu väntar jag på något...

Ibland känns jag att jag väntar på något. Att få sms eller något annat?

Ibland känns som jag vänta på någon men varför så?

Vad jag väntar på?

Ha det bra

16 <3:

skriven

hej es!
vi hade en diskussion igår
då säger han något om att jag hoppas jag inte känner mig tvungen till att fortsätta relationen, för att undvika att såras.. jag blev ganska paff att höra detta samtidigt har jag tänkt samma om honom...
ser du att han känner sådäärr?
var det därför han sa det?
eller han sa det bara utav egen rädsla♥️

Svar: Han har tänkt i de banorna men hans tänk svajar lite hit och dit.. kram
Esmaralda

17 Rebecca:

skriven

åh jag hoppas jag hinner få tag på en lady :) Har två önskningar som jag verkligen skulle vilja föra över till en lady :) Kommer det vara tre önskningar denna gång? Eller har du ett annat upplägg. kram

Svar: Jag måste känna in först men det lutar åt att man själv kan välja om man vill ha två eller tre önskningar.. kram :)
Esmaralda

18 Mimi:

skriven

Hej!

Kan du säga något om hur 2020 blir om det sker någon positiv förändring i livet??

Kram

Svar: Gör dina val och ditt liv tar steg framåt i rätt riktigt.. kram :)
Esmaralda

19 Michaela:

skriven

Åhh vad härligt att läsa om ladysarna! Madame är som något orakel och spännande att se om det blir extra kraft i dem :)

Jag tror att det beslut du såg att jag skulle ta innan 2019 var till ända och som skulle föra mig framåt är beslutet om att inte gå tillbaka till jobbet. Har nu tagit det beslutet och det känns både rätt och skönt. Läkare , psykolog och sjukgymnast står alla bakom det beslutet. Hoppas bara att jag klarar mig ekonomiskt och att jag får ett nytt bra jobb nästa år när armen är återställd och att jag är på rätt väg :)

Kl 14 ryker vidsomtanden😱

Ha en härlig torsdag! Kramar och blöta pussar till vintergrisen Mg :)

Svar: Måendet är viktigast, så är det !! Nytt jobb kommer för dig.... och det kommer gå bra hos tandläkaren.... MG hälsar med stor puss och håller alla tassar vad det gäller tandläkaren... kram :)
Esmaralda

20 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Tack för svar.
Vet att jag ältar om jobbet och jag är på gång och söker mig bort.
Funderar bara på situationen där på kontoret. Att det är sån extrem ojämn fördelning av arbetsbelastning, har kollega med samma arbetsuppgifter som inte behöver stöta sig med någon. Medan min roll alltid är mitt i smeten och alla ska ha åsikter. Ser du också kaoset eller är det bara i mitt huvud?
Tack!

Svar: Lite kaos är det men gör det klart i huvudet och du kan hantera det bra... kram :)
Esmaralda

21 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Så spännande det ska bli att följa de små livens påverkan och gärningar Inte utan att jag vill ha en med Med mitt oflyt behöver jag nog en Lady ...

Förkylningen kom som ett brev på posten ,Ja är man inte van att visstas bland folk och åker kommunalt så...men bara mota Olle i grind så det inte går ner i lungorna
Näsmasker...nä då behåller jag hellre min fullmask
Ska ge de tid ändå då förkylningen gör sovandet svårt ändå

Kram från flocken på lite avstånd <3

Svar: Näsmasker är för veklingar och nybörjare !! Nu får du krya på dej och ta hand om dej.. kram :)
Esmaralda

22 Elsa:

skriven

Är detta slutet för mig och honom?

kram

Svar: Jag ser en ny kärlek i din framtid.. kram :)
Esmaralda

23 Lilla ego:

skriven

Morning.
Tur att jag har en - i plast!
Måste väl ändå vara ganska lugnt.. 😅
Vad tror du Ez - någon ny och potentiellt bra vännina i någon av de jag träffat?
Tagit en del nya kontakter och initiativ.
Tillbaka till kaffekoppen och jobb..

Kram!


Svar: Jodå, plastblomman är det igen fara med... ! En av kvinnorna runt dig har bra väninnepotential, så känn av.. kram :)
Esmaralda

24 DD:

skriven

Har drömt flera gånger att folk bryter sig in i min lägenhet. Inatt var det tre killar och till slut fick jag nog, så jag grillade en fälla och låtsades ej vara hemma. Helt plötsligt inleder jag ett förhållande med ena killen 😄 Men jag väljer att inte gå vidare för det är ngt med han. Dock är han riktigt snygg😄 detta är alltså en dröm!! Men det jobbigaste var att jag aldrig kunde låsa dörren ordentligt, varje gång jag kände efter med handtaget var dörren öppen... stressigt!

Ps, några dagar sen skrev du att jag hade en god chans till jobbet jag hade sökt och nästa vecka ska jag träffa chefen 👍


Kram

25 Dunegull:

skriven

Den dagen jag gifter mig. Blir det ett fint och lyckat bröllop?
Kram

Svar: Absolut att det blir.. kram :)
Esmaralda

26 Jennifer:

skriven

Hej fina Esmaralda, jag igen! Jag vet att du inte gillar att spå i tid men hur rimligt låter det att jag kommer att lyckas hitta ett nytt arbete som jag klarar av inom cirka 6 månader?

Låt oss säga innan sommaren 2020? Det viktigaste vore ju att få ett jobb som jag klarar av... och förhoppningsvis gillar och trivs med.
Kram
Jennifer

Svar: Chansen innan sommaren är runt 50 % och ser man hela år 2020 är chansen 80 %... kram :)
Esmaralda

27 Nenna:

skriven

Hej Es,

Spännande! Vill så gärna knipa en Lady 🐞

Ser du något runt mig just nu?

Kram 🤗

Svar: Det ser ut som om lite nytt är på väg in i ditt liv, så bejaka det nya.. säg ja... kram :)
Esmaralda

28 EPM :

skriven

Godmorgon!

Undrar om det var alruna de drog upp i Harry Potter, rötterna skrek så att de kunde döda en människa. Men, dessa som klassen skulle öva på var bäbisar och kunde enbart orsaka att de svimmade av om man inte bar hörselskydd... självklart svimmade Neville Longbottom.😊

Idag är det 14 år sedan min älskade morfar dog, inatt som jag väldigt oroligt och under den senaste veckan vet jag att någon varit nära mig. Är det han som hälsar på eller någon annan? Känns som skydd och koll, inte som en varning.
Om du pratar med honom, hälsa att jag försöker ge mina barn det han gett mig. Han lyssnade alltid på mig, fast jag var ett barn. Som om han mindes hur han ville bli bemött som barn och gav mig det bemötandet. Det försöker jag föra vidare till mina nu. Hälsa att jag saknar honom... tacka honom för att han gett min dotter minnen av honom trots att han gick över 3 år innan hon kom...❤️

Kram

Svar: Ja då bör det ha varit en Alruna ! Visst har morfar besökt dig och det gör han då och då.. han är så stolt över dig och ha förmedlar kärlek och glädje.. kram :)
Esmaralda

29 Crazy catlady :

skriven

Vad kul att få följa Ladysarna resa! Jag har på känn att de är små envetna rackare :-)

Min King försvann för några veckor sedan. Precis som om jobbet var klart och han drog sig tillbaka.

Jösses vad denna vecka flög förbi. Och jag har inte ens hunnit hälften! Inte har jag hunnit handla heller så det fick bli grötmiddag igår. Deppigt värre. Vad tror du om mina närmaste veckor Es. Får du till dig något om dem?

Allt gott ❤️

Svar: Ja ibland försvinner de när de känner sig klara ! Och ibland föredrar de ett pensionärsliv på en stilla plats ! Närmaste veckorna kan bli ganska hektiska så ha kontroll så gott det går.. och det blir bra.. kram
Esmaralda

30 Mimis:

skriven

Hej!

Usch! Vilken obehaglig växt. Ger denna växt otur finns det då någon växt som för tur med sig??

Kram

Svar: Krysantemum ska ge lycka sägs det.... men tveksamt... kram :)
Esmaralda

31 Rosa:

skriven

Hej esmaralda.
Häftiga växter. Ganska vackra.

Kommer vi att göra flytten tillsammans?
Kram

32 Bella:

skriven

God morgon😊 today is the Day!! Fick mina flygbiljetter till usa nu för mars, trodde inte att de skulle gå o boka men de gick igenom🇺🇸😂😂 kommer allting gå bra med flyg osv? Får stanna ett par dagar hos en kompis och har skrivit ner en bucketlist.. känns som jag kommer hitta mig själv igen på flygplatsen! Ska komma på en plan bara vart jag ska ta vägen/göra efter min resa🙏 till sommaren har jag iallafall musikjobb med min kompis men innan de har ja ingen aning.. kram

Svar: Visst kommer allt att gå bra och resan ger dig god energi... kram :)
Esmaralda

33 Pigan:

skriven

Ärligt, vad tycker denna kollega om mig? Positivt eller negativt? Gillar han mig eller inte?

Svar: Han gillar dig som person.. kram :)
Esmaralda

34 Browallia:

skriven

Både jag och min son blir bemötta på ett märkligt sätt av min syster i hennes roll som god man åt min mamma. Hon svarar inte i telefon när sonen ringer för att få info inför tömningen av mammas lägenhet i helgen istället skickar hon brev där hon uttrycker sig märkligt som att jag och sonen är utomstående och inte nära anhörig till min mamma. Jag funderar på att skriva till överförmyndaren och klaga på att hon inte klarar av att skilja på sina roller åt och föreslå ett byte till en utomstående god man. Ser du om överförmyndaren lägger någon vikt på att min syster måste kunna föra ett muntligt samtal med mammas nära anhöriga i sin roll som god man, skulle det vara en fördel att lämna in ett klagomål? Kram

Svar: Jag tycker du ska kontakta överförmyndaren så du får klarhet i det hela... kram :)
Esmaralda

35 Jossan :

skriven

Jag trodde de bara var påhittade! De har ju med dom från Harry Potter.

Fick känslan att jag måste köpa en nyckelpiga av dig.

Så härligt det var i Stockholm. Hade önskat vi var där i fler dagar.

Jag kanske ska ta tag i och fixa typ match då... kanske är rabatt den 11/11... Singlarnas dag 😂

Hur ser tiden ut framöver?

Kram

36 Flisan:

skriven

Åh den lille Ladyn. Jag fick ögonen på en speciell förra gången när de var i Flock och kände att det är min. När jag tänkte så, då fick jag en massa ny energi så de är mycket starka den här gången. Jag tror inte att det bara är för att jag är medial jag känner så utan jag tror fler känner desamma. Kramar om.

37 Elsa:

skriven

Tack för ditt svar Es. Den nya kärleken som du ser i min framtid.. är det någon jag redan känner eller någon ny? Sänder dig ljus

38 Carolina:

skriven

Har börjat prata med en kille som känns bra med vi pratade igår och insåg att jag känner hans pappa som är polis vill så gärna veta är han min soulmate?

39 <3:

skriven

Träffade han sonen igår i Stockholm?
Börjar relationen bli bättre för dem ?
Annars har han legat lågt med sms till mig. Han kanske insett att jag inte vill börja om igen.
Kram

40 Miltons Mamma:

skriven

När är det dags för Ladysarna att "äntra bloggen" inför försäljning 😍
Sitter som på nålar 😁

Kjam

Svar: Ja, det blir inte förrän i mitten eller slutet av månaden.. omöjligt att säga exakt när eftersom det beror på hur de svara på "behandlingen" som väntar dem... de har en del att gå igenom nu när de kommer hem... Kram :)
Esmaralda

41 Helena Ir:

skriven

Alruna,låter som något jag inte ska ha!

Min dotters King försvann i tvättmaskinen för rätt länge sedan,så kanske hon nappar på en Lady..och det röda bandet som hittades har nog inte haft någon verkan,även om om hon bar den med sig istället :)

Vad säger du Es om näsmasker..?? Funkar alldeles utmärkt om man håller munnen stängd :) Och något vekare har jag heller inte blivit..nää du :) Tur man gillar olika!

Flera härliga drömmar igen,kanske personerna börja mjukna..tror jag känner mig rätt harmonisk!

Idag kommer en ny box,jag tog i med min snällaste röst i telefonen så de skickade en direkt..Ibland får man ta i med alla konster :)

Ha det så bra!

Kram :)

Svar: De flesta med apné sover nog med öppen mun kanske ? Men det är bra att man kan pröva sig fram till det som passar en bäst !! Kram :)
Esmaralda

42 Dalkulla :

skriven

Om den växten borde det stå mer än att den bara är giftig. Lite otäcking den där Alruna. Trodde först det var en sådan jag sett på internet som gick att köpa men, när jag sökte på denna såg jag att det inte var den. Tänk ändå så mycket det finns t.o.m i växtriket. En sådan skulle jag verkligen inte vilja har i mitt hem.

En liten undran. Minns du Anden jag nämnde i en kommentar som alltid kom fram till mig och följde mig så länge jag var vid sjön. Har inte sett henne under hela okt månad.Saknar henne så mycket. Kan du se varför hon försvunnit.

Kram

Svar: Hon finns kvar men vill inte skrämmas så hon är försiktig - prata med henne när du är vid sjön och tala om att du saknar henne och att du inte är rädd... kram
Esmaralda

43 <3:

skriven

Godmorgon kära Es, man blir så nyfiken på madame i Paris. Tänker lite på önskningarna vi hade med henne. Om något slår in....🧙‍♀️🙌
Blev en trevlig kväll igår på tillställningen.
Kände mig fin.
T och jag hade en trevlig konversation igen via mejl. Är fortfarande något jag dras till där med honom. Tror hans intresse finns kvar och nyfikenhet. Jag är ju inte som någon han brukar umgås med i vanliga fall privat. Kommer det lossna för honom. Vi ses ju titt som tätt men aldrig som en dejt...
Kram

44 Hon:

skriven

Hej,
Tips i denna situation.. Ser jag ut att ångra att ta in honom?
Kram

45 SusanneAmalia:

skriven

Hej jag har varit borta ett tag .. studerat och försökt att förstå allt om lastbilar… Herregud… Där sitter jag … en lastbilsnovis... bland de som andas lastbil... ALLT ÄR NYTT för mig... Hur kan det bli så här??

Kursen är från 15.00 till 22.00 sedan är det sängen .. lastbil... lasta kollin lossa.. däcktryck körtider marktryck kb1,2,3 ADR.. poäng om jag klarar detta ska jag bjuda mig själv på en utlandssemester.. där jag får vila huvudet...

meditera gör jag varje dag skickar god energi (healing) till gruppen och till dig .
Det tar tid innan hjärnan arbetar men i går hände något och helt plötsligt förstod jag vad jag läste. häftig känsla. Så till er som har haft strok träna lite varje dag så hittar nerverna nya banor och helt plötsligt händer det. Upplevelsen av att vara tillbaka att förstå är fantastiskt.
Lastbilar är speciella och bromssystemen är unika .. men jag ska lära mig allt och det är fantastiskt ..
Sedan brummar jag ut i Europa och arbetar … vinden kan blåsa och ta en med dit man minst anar .. Men vem vill säga nej .. varje upplevelse är unik.. och man ska bejaka livet så bejakar livet dig …


Min vän har börjat att umgås med en dam som jobbade på kronofogden men som nu siter och utreder ekonomiska brott … min vän ringde mig i går och berättade att han hade lärt sig av kronofogdedamen att varje människa agerar från sin egen vinning i alla situationer .. de bryr sig bara om sig själva.. jag som inte är intresserad av materiella saker förstår ju inte riktigt detta tankesätt .. sa att om du nu tycker att du har lärt dig något så är det en ganska hemsk lärdom tackade för insikten och sa att jag vill inte för tillfälligt lära mig mer men har säkert nytta av detta en dag..

Blir lite rädd ör den världen vi lever i ...
Att trycka till och sätta dit någon är inte det jag vill syssla med .. jag vill hjälpa människor att må bättre …

Nu önskar jag alla en underbar dag fylld av kärlek och glädje ..

EllaBella och Saga hälsar så klart..

Alrunan är magisk och bringar lycka om man är en ren själ .. inga elaka baktankar och inga intriger... man ska ge kärlek och då förstärker roten kärleken alrunan rotar de tankar man har, är de rena blir det fantastiskt men önskar man någon illa kan man hamna i klistret eftersom roten ger de tankar som man har tillbaka med dubbel kraft till den som har önskat (sänt) dessa.. Sänder man kärlek välgång positiv magi rotar roten dessa tanka och sänder tillbaka dem till avsändaren med dubbel kraft.. men sänder man hat intriger och elaka tankar rotar roten detta och sänder dessa tankar tillbaka till sändaren med dubbel kraft .. kramar

















Svar: Välkommen tillbaka och det är hur coolt som helst att du lär om lastbilar !! Du är sannerligen en förebild ! Stor kram till dig och EllaBella & saga :)
Esmaralda

46 Alie:

skriven

Nej tack till alruna, den sortens magi håller jag mig långt ifrån.
Men ladysarna 🐞 ser jag så fram emot, kan nästa redan känna hur vi konektar, hon å jag..💫
Kram :)

Svar: Ja många av Ladysarna har redan connectat med sina kommande ägare... det är ovanligt minsann... kram :)
Esmaralda

47 AnnaK:

skriven

Tjatar lite till....kan det vara någon härifrån jobbet som är kommande myset?

Kram 🤗

48 Sol:

skriven

Hej esmaralda.
Finns där känslor för mig?

Kram

Svar: Ja lite känslor finns allt men kanske tveksamt om de räcker till.. kram
Esmaralda

49 Rosa:

skriven

Hej esmaralda.

Kommer vi att göra nästa flytt tillsammans?
Kram

50 Undra:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser du något ytterligare byte av förskola på grund utav flytt?
Kram

51 Nornan:

skriven

Mina tankar går direkt till Sagan om isfolket. Det är den bästa och mest fascinerande bokserie jag någonsin läst! Det tog en sommar att plöja igenom alla 47 böcker. Margit Sandemo var lika fascinerande som sina böcker.

Ser du om det snart trillar in några oväntade pengar för mig?

Kramar! ♡

52 CA :

skriven

Ja, man blir ju verkligen nyfiken på en Lady och sugen på att köpa en.
Har ju kingen och Gabbe. Vet inte hur det är med Gabbe, han ligger under madrassen och vilar i frid
Kram

Svar: Ja det ser ut som om Gabbe gjort sitt.. han känns trött... kram :)
Esmaralda

53 Tingeling :

skriven

I min seans för ett tag sedan varnade du mig lite gör denna dag, att jag kunde bli påkörd av en backande bil. Har inte direkt tänkt på det, men det slog mig efter att jag och dottern var ute idag, och det var en övningskörare i körskolebil som backade ut på trottoaren där vi gick. Jag stoppade min dotter och stannade. Då slog det mig efteråt att du hade spått detta! Vi blev inte påkörda trots jag glömt bort varningen.

Går resan bra i morgon? 🙂 är taggad! Trots kyla och snö.

Kram!

Svar: Vad skönt att det gick bra !!!!! Resa kommer gå fint :) Kram
Esmaralda

54 Åsa:

skriven

Hej Esmeralda, kommer jag få något fast jobb/ längre vik inom närmaste framtiden?

55 Tildis:

skriven

Hej Es!

Detta påminner mycket om en växt som var med i Harry Potter. Minns dock inte vad den kallades.

Idag är en bra dag! Äntligen börjar saker att hända. Imorgon börjar jag jobba! Det ska bli jättekul att komma igång och lära känna folk i trakten. Hoppas att allt går bra!

Kram

Svar: Vad roligt, fortsätt ha positivt fokus och det kommer gå hur bra som helst... kram
Esmaralda

56 Undran:

skriven

Hej!

Finns det någon som tänker elaka tankar om mig eller bara bra tankar? Tänker att kanske någon skickar otur till mig. Jag har sånt oflyt med allt.

Kram

Svar: Nej jag ser ingen som sänder negativt... det här är bara en period och oturen vänder... kram
Esmaralda

57 Michaela:

skriven

Nu är tanden borta!! :) Tog ca 1 minut att få ut den och det gick bra men fan vad det spänner och knakar. Var jobbigt men försökte slappna av och tänka positivt. Nu ska det bara läka och hoppas att det går bra. 5 veckor. 4 hål och en vidsomstand. Nu hoppas jag att jag slipper tandläkaren ett tag! Kram från en bedövad Michaela

Svar: Härligt.. grattis.. nu är det gjort :) Kram :)
Esmaralda

58 Jessica:

skriven

Hej Es!

Hur stor är chansen att våra gamla barnböcker finns kvar här hemma? Är orolig att någon har råkat slänga dom...

Kram

Svar: Chansen är god att de finns kvar ... kram
Esmaralda

59 Skorpan:

skriven

Tack för svar!
Behöver nog leva o stråla upp, hur ska han annars hitta mig ;)?? Eller kanske han har sett mig redan?
Kram Skorpan

60 SANNA:

skriven

Jag väntar svar från RM på ett jobb jag har sökt och varit på intervju. Det drar ut på tiden. Kommer jag att få jobbet? Hj Hälsningar //Sanna

61 Jennifer:

skriven

Hej finaste Esmaralda! Tackar varmt för svaren. Tänker börja söka jobb så aktivt som jag kan, behöver bara hjälp av någon som kan hjälpa mig vilka slags jobb jag kunde tänkas kunna söka.

Tror du att nästa jobb kommer att vara utomlands eller i mitt hemland?
Kram
Jennifer

62 Rosa:

skriven

Hej Esmaralda.

Gör han och jag nästa flytt tillsammans?
Kram

63 Dalkulla :

skriven

Tack så mycket för svar! :)

Kram!

64 Fråga:

skriven

Kan du se något om hur han är som person?

65 Boudica:

skriven

Ja, en Lady vill jag nog ha, påminner om min mamma som brukade måla stenar till nyckelpigor, har fullt med sånna hemma.
Kanske små alrunor blir nästa kull talismaner? ;)

Rätt nere på senaste tiden, och det får ju mig att tänka på hur sårad jag är av att tappa Lagergrabben.
Det han sa den dagen han "dumpade" mig, var det sanning? Är det pga att min självkänsla fått ett slag och fallit i botten utav det, som mina tankar tjatar på att han ljuger till mig?
Vill ju verkligen veta vad det var som fick honom att ena dagen vilja träffa mig till att typ andra inte vilja ha mycket med mig att göra. Vill ju fråga men sällan jag hittat tillfälle att vara ensam med han nu.
Men talade han sanning om orsaken?

Här ska handlas lite och plocka upp ett paket.

KRAM
(Förlåt att jag tjatar om detta men jag behöver lite tröst)

Svar: Nej alrunor tror jag inte blir så bra talismaner...de skulle ha sin egen agenda alldeles för mycket :) Jag tror inte det handlade om dig.. utan bara om honom själv att han drog sig undan.. bara sträck på dig.... kram :)
Esmaralda

66 Bewi:

skriven

Är så orolig för mitt mellanbarn, det blev inte som han tänkt sig med studierna och nu är han arbetslös och söker jobb, vill så gärna att han ska få något då denna situation gjort honom osams med hans pappa...

Svar: Han bör ta vilket jobb som helst.. till att börja med .... sedan kommer det annat och bättre och så småningom pluggar han igen... kram :)
Esmaralda

67 Jossan :

skriven

Ja då var det vardag igen! Det var en låååång dag idag. Fick mysa lite med min blivande elev om 6 år 😊 och pratade med den eleven jag får om 1,5 år. Han sa till mig att han skulle busa mycket med mig. Jag älskar att jag har den relationen med de föräldrarna som jag har. Jag ska iallafall få se bild på farbrorn på måndag 😂 man kanske ska ge sitt nummer till honom om han är snygg 😂

Haha jag som är så feg!

Kram

Svar: Han är måhända inte den rätte... men en bra man så visst kan du ge ditt nummer åt honom... kram :)
Esmaralda

68 Emmalina:

skriven

God kväll Ez,

Är jag den enda kvinnan han tänker på, hör av sig till.. eller?

Kram♥️

69 Rosa:

skriven

Hej esmaralda.

Gör han och jag nästa flytt tillsammans?
Kram

70 SANNA:

skriven

Hej ES, jag är ny här men jag behöver verkligen din hjälp. Arbetslösheten håller på att knäcka mig. Jag väntar svar från RM på ett jobb jag har sökt och varit på intervju. Det drar ut på tiden. Kommer jag att få jobbet eller finns det hopp om annat jobb inom snar framtid? Hj Hälsningar //Sann

71 HS:

skriven

Hur mycket kommer en Lady att kosta?

Finns det något liv kvar i min King? Jag har ju fått hjälp med det jag önskade men min vän F behöver fortfarande uppbackning.

Kram

72 Jenny :

skriven

Hej Esmeralda! Har hört så mycket bra om dig och undrar nyfiket hur jobb ser ut för mig? Är orolig att de inte kommer något och väntan har varit så lång.

Kramar

Jenny

73 JT:

skriven

Kommer ladysarna kunna skickas utomlands?? Och se det ut som någon för mig denna gången? :)

Svar: Jadå visst kan de skickas utomlands.. kram :)
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: