Jultips

 
Numera ska man ju återvinna och återanvända... så då gäller det att ta ett djupt andetag och släppa loss den kreativa  sidor när det gäller julpynt. 
 
 
 
 
Det är min plan att ha kulor i en lykta o ljus i en annan....
 
 
 
 
 
Allt som behövs är klister och gamla julgranskulor !
 
 
 
 
Det gäller att börja i tid... och nu är rätt lagom....!
Med en balja glögg och en binge pepparkakor får du den rätta stämningen !
 
Sen ska man inte glömma loppisarna
Så här ser det ut på "min" loppis... VIF loppisen i Vejbystrand !
 
 
 
 
 
 
På loppis är det ju nästan gratis också !!
Jag har lite lust att bygga ett slags tomteland.. men ingenstans att
  placera det.... och jag suckar nostalgiskt när jag tänker tillbaka på mitt 250 m stora hus.. där hade jag minsann ett tomeland som hette duga !
 
Ska bli spännande att se vad Ullared har att erbjuda till helgen !
Jag får med all säkerhet  slå mig själv på fingrarna  stup i ett för att inte handla allt för mycket onödigt julkrafs
 
 
 
 
 
Jag såg något fint.. det var en massa olika tallriksunderlägg  i tyg med julmotiv som
man la lite hipp som happ på ett soffbord så bordet täcktes... som en alldeles speciell julduk!
Det var riktigt läckert -  och i nån låda nånstans har jag massa gamla underlägg somska rotas fram.
 
Någon som har lite kul jultips ?
 
Kram & kärlek
1 sus:

skriven

hej
bra med massa tips...
är väldigt traditionell...
har inga tips som ingen redan vet.....
hur blir det nu?
love sus

Svar: INte mycket händer om du inte själv tar tag i det... kram :)
Esmaralda

2 Helena Ir:

skriven

Ja,så fint..ett enkelt tips när man som jag inte längre har julgran är att hänga lite julgranskulor på en gardinstång i lite olika höjd..Här ska mina tomtar och annat upp i helgen..
I går fick jag upp de nya gardinerna i köket..vinterfina med domherrar på . Blev så hemtrevligt!

Mitt mammahjärta mår så bra,hade ett bra samtal med äldsta dottern,och tyckte hon lät så pigg..livet har sina svackor,och för varje topp till bättre,gör även mig glad! Och så tacksam jag är för förtroendet ..Nu hoppas jag att det vänder allt mer till bättre ..

Vaknade tidigt..så ska ge mig ut i mörkret ..tror det är ett paraplyväder idag!

Ha en bra dag!

Kram :)

Svar: Bra tips !! Och det är så... mår inte barnen bra så mår inte vi heller riktigt bra...kram :)
Esmaralda

3 Alie:

skriven

Godmorgon,
Å när jag ser allt julpyssel längtar jag till julen och att få pyssla hemma.
Stegen i pinnar mot dörren är min favorit.., skulle man ju kunna ge sig på att göra själv ☺️
Ha en fin dag! 💫

Svar: Ja, särskilt svår är den ju inte :) Och fint blir det ! Kram :)
Esmaralda

4 Jennifer:

skriven

Godmorgon finaste Esmaralda! Julen är min favorithögtid, men för mig känns det ännu lite tidigt att börja julpynta. Då är jag nämligen redan less på allt som har med julen att göra innan det ens hinner bli julafton... men fina tips!

Fina Esmaralda, jag ska få hjälp att hitta en ny arbetsplats där jag kan börja min arbetspraktik som förhoppningsvis leder till riktigt jobb.

Känns det som att jag slipper återvända till min nuvarande arbetsplats då jag väl börjat min arbetspraktik? Annars är ju allt i princip onödigt och förgäves... jag menar, vad är det för idé att göra praktik 6 månader med usel lön och sen vara tillbaka på ruta ett efter det?

Kommer jag att hitta ett bättre jobb med bättre inkomst?
Kram
Jennifer

5 Skorpan:

skriven

Himla fint alltihop. Jag hoppas att jag åstadkommer nån slags jul, julstämningen har försvunnit tillsammans med snön :(, men jag ska försöka få tillbaka den...

Inga tips att komma med. Har i flera års tid tänkt på att göra julpynt o ännu har jag inte börjat på ;). Bättre att låta bli än att det sen blir på hälft. O utrymmet är dessutom så begränsat så...

Har funderat kring det du säger om dina spådomar Es, att de stämmer till 80%. Har du nånsin satt ihop nån sorts statistik över vad det är som oftast inte slagit in? Vad jag hoppas på är ju att kärleksspådomarna alltid slagit in :), att det inte blivit några storvinster är kanske inte så viktigt. Eller ja,vad vet jag vad som är viktigt för alla o envar. Bara lite nyfiken ;).

Redan onsdag o massor att göra, vilket ju är bra för då går dagen snabbt :).
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Nej någon vetenskaplig statistik har jag ju inte... utan mina 80% baserar sig på vad jag VET slagit in genom alla år.. och vad det gäller kärlek så brukar det faktiskt stämma... kram :)
Esmaralda

6 <3:

skriven

Godmorgon kära Es, kan du se vad som är fel med min rygg?
Håller på att bryta ihop snart känns det som. Kommer läkaren skriva röntgen remiss ?
Är det en bra idé att Eva hjälper mig på torsdag?
Kram

7 Anonym:

skriven

Är det en äldre man jag kommer leva mitt liv med ?

Känns som jag aldrig kommer bli glad och lycklig i kärlek.

Något datum jag ska hålla mig ute ser du några tecken kring min soulmate.
Kram

Svar: Inte så mycket äldre... men äldre än du... kram :)
Esmaralda

8 Lollo:

skriven

Hej Esmaralda
Håller på och gör en paketkalender till min dotter och det är också en väldigt kul julförberedelse.
Kan du se om han fortfarande har känslor kvar för mig även om jag satte ner foten rejält?
Allt gott till dig

Svar: Paketkalendrarna brukar bli uppskattade... jag gör ju till mina fyra barnbarn också :) Känslor finns kvar... kram
Esmaralda

9 Fina:

skriven

Hej Es❤️ Var det jag som fick honom så glad och leende igår? Det kändes så. Kram

10 Susan:

skriven

Längtar efter att få julpynta o njuta av alla tomtar, änglar o ljus som ska fram...it´s the most wonderful time of the year 🎄🤶🏻🎅🏼
Önskelistan är skriven...samma varje år, länge sen den blev uppfylld men hoppet finns...lite kärlek i klappen under granen🎁🎄..så glad jag hade blivit🥰
Ullared levererade när jag var där för ngn vecka sedan... så du blir nog nöjd👍🏻Jul på Liseberg tänkte jag besöka för första gången för att få lite extra julfeeling i höstrusket

Kram

Svar: Lär vara himla fint på Liseberg... kram :)
Esmaralda

11 Hedwig:

skriven

Man kunde göra ett fotokollage med nyare eller gamla bilder..

12 CA :

skriven

Hej
Inga speciella jultips
Men till helgen ska det städas och pyntas
Kram

Svar: Ja, snar står julen för dörren minsann.. kram :)
Esmaralda

13 EPM :

skriven

Godmorgon!
Känns skönt att veta att ingen lagt nåt i drickan. Var en obehaglig känsla när jag började fundera i de banorna.

Idag blir det rätta tentor för hela slanten!
Oh the joy...😆

Kram

14 Mikael:

skriven

Julpynt :)

Agnes, med den energi du lägger på ex. ditt ex. och förväntade upplevelser av män så kan man tro att du gör dig till en magnet för alla män som vill bli uppassade och få bena i vädret precis när de önskar, ifall man ska tro Dr. Joe.

Är du energilös Agnes så är första avsnittet för dig, ungefär från halva och framåt

The Key to Experiencing Your Desired Future NOW

https://www.hayhouse.com/

fantastiskt vad alla bästsäljande läkare och coacher börjar dela ut sina kunskaper gratis, fast de flesta är i åldern där de nog inser att tiden på jorden är kort och några miljoner till på kontot gör varken till eller från för deras glädje, vad jag skratta igår när healingdamerna berättade om en dam som hade kommit in för healing men ylade att hon inte ville vara där och hon trodde inte på healing men en vän hade sagt åt henne att gå, sagt och gjort efter första gången gick hon tillbaka till läkaren, som hade sagt att vad du än gjort så fortsätt med det för vi har opererat dig flera gånger och det kommer bara tillbaka och det där funkar, hon hade gått tillbaka för healing motvilligt och sagt jag är här igen.

Kram
Mikael

15 Misstjejen:

skriven

Hej

Blir det något av B kvinna kommer var min kontaktperson?

Vill inte besviken igen som i lördags... något positiva om B kvinna?

Ha det bra

16 Nenna:

skriven

Hej Es,
Mysigt att julen närmar sig.

Kan du se något kring mannen som jag konfronterade. Kommer han att agera? 💕

Kram 🤗

17 Fina:

skriven

Hej Es❤️ Var det jag som fick honom så glad och leende igår? Det kändes så. Kram

Svar: Ja, du bidrog.. kram :)
Esmaralda

18 Heej! :):

skriven

Godmorgon esmeralda. Jag undrar om du ser mig med ett annat jobb snart?

Eller om sälen resan blir av och OM den blir av... ser du att det blir lyckat eller inte som förväntat?
kramis

Svar: Jag ser dig på annat jobb... och det ser snart ut att bli en resa men jag ser inte vart... kram
Esmaralda

19 Ingela:

skriven

Åh vad jag önskar att jag hade lite jullängt, men känner precis tvärtom i år, lite tråkigt med tanke på att jag tidigare älskat att göra mysigt till första advent för att sen bygga på det hela fram till julafton.
Just nu känns det som att jag skulle kunna hoppa över det hela rakt av, men vill ju ändå anstränga mig lite för ungarnas skull...

Es, måste fråga en sak trots att jag just fått min seans...;)
Igår berättade en kompis att hon pratat med sin chef om mig, att jag vill och behöver ha ett nytt jobb. Hennes chef lät intresserad, tror du att det kan bli något av det?
Det liknar tidigare jobb jag haft, inte mitt nuvarande, och jag har även pluggat mot den inriktningen.

Kram Ingela

Svar: Jag tror att intressen från chefen är äkta men ändå kan det rinna ut i sanden... så ha andra vägar öppna också.. kram:)
Esmaralda

20 Mig:

skriven

Hej esmaralda.

Oj så fint. Gillar verkligen de fyra ljusen och sen ljuslyktor med ljus kulor. En gång gjorde jag advent på en brick, med jul kulor , kottar och 4 ljus.

Es, kommer flytten till Örebro att bli av?

Tänker han att han ska vara med oss?
Kram

21 Smöla:

skriven

Julen är den bästa tiden för mig.. älskar myset och min födelsedag:) Ser du om det händer något utöver de vanliga i december?

22 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Från ett regnigt och grått Stockholm...då är det så bra med jullängtan <3 Här har gardiner kommit ned och jag tar en liten bit i taget Städar av ordentligt fönstren tar jag sist närmare advent och då kommer julgardinerna upp !

Enda jultipset om man nu kan kalla det jultips...är att redan då pojkarna var små böt jag ut den torra mossan i adventsstaken mot fina stenar pojkarna hittat Snyggt och eldsäkert är det och varje år plockas det och minns det var just den stenen hittades <3

Ha en härlig Onsdag

Kram Anki med flock

Svar: Vad fint med stenarna...det blir ju lite extra minnen över det hela också.. kram :)
Esmaralda

23 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Kommer jag snart att möta en man som uppvaktar mig med smycken och andra gåvor?

Har aldrig fått uppleva det och skulle gärna göra det.
Kram

24 Lisa:

skriven

Vilka fina julprydnader. Man får verkligen julkänsla när man ser dom :)

25 Nenna:

skriven

Hej Es,

Kan du se något kring mannen som jag konfronterade. Kommer han att agera? 💕

Kram 🤗

26 Marita:

skriven

Hej Es!

Julen är min favorithögtid.Älskar att pynta o fixa.
Ska börja jobba som vikarie på förskola.Men kommer jag få längre vikariat?Ska kanske börja studera i Januari o jobba samtidigt.Kommer jag fixa det?
Kram

Svar: Vikariat ser ut att komma....blir tufft att både jobba och plugga men med rätt fokus klarar du det.. kram
Esmaralda

27 <3:

skriven

Godmorgon kära Es, kan du se vad som är fel med min rygg?
Håller på att bryta ihop snart känns det som. Kommer läkaren skriva röntgen remiss ?
Är det en bra idé att Eva hjälper mig på torsdag?
Kram

28 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Glad att kärleksbiten stämmer ;)!

Jag undrar vad som tog åt en medlem, fantastisk telefontöst o lätt att prata med, som höjde mig till skyarna o berömde mig för mycket, vad var det som hände? Han har aldrig träffat mig o ändå var han så säker på att jag är bra, okej jag skötte ju hans ärende, o yngre än han mm. Han gjorde definitivt min dag, han var ju betydligt yngre än jag o trodde att jag var yngre än han :D. Var det nåt gammalt liv, nån gammal "connection"? Njöt ju av att prata med honom jag också ;).
Kram Skorpan

29 Västkustbruttan:

skriven

Halloj!

Ja jisses, jultips ja..

Borde vara bannad från bloggen under dessa teman :-)

Det absolut bästa jag vet: Twista till regelrätta lussebullar genom att rulla degen till runda bollar med vitchoklad- och smörmassa i mitten. Grädda och efter att ha svalnat en aning pensla med smör och rulla i strösocker!

Utom denna värld så goda..

Goa, Es! Vad tror du om söndag. Kan det gro något och har denna potentiella vän också en liten svag föraning om att det kan lura något speciellt här.

Kram från stundande råa kastvindar och snöblandat, även kallad västkustvinter 💙

30 Fråga:

skriven

Hej esmaralda.

Fortsätter vi tillsammans eller var för sig?
Kram

31 Dalkulla :

skriven

Det var många jultips du fick med. Bilden längst ner är bara så fin. Kom och tänka på alla bonader som fanns förr som mina morföräldrar bl.a. hängde ovanför järnspisen. Vilka enastående julmotiv, finns inget som slår dessa motiv, det får mig att minnas så mycket.

En länk till en sida med just julbonader om någon är intresserad.

https://www.bloomsburybarn.se/julen/julbonader/

En gång gjorde min pappa en skiva av masonit med trä kanter runtomkring, han gjorde också en krubba av trä med halmtak. På den skivan satte jag dit en mindre kyrka, de tre vise männen och naturligtvis lilla Jesusbarnen och Maria och Josef, samt små får osv. Det var så fint vid jul. Bakom krubban satte jag ett värmeljus så det såg ut som de lyste inne i krubban.

Ledsamt nog försvann den skivan pappa gjorde,
av ren jävelskap vid en skilsmässa. Som tur är har jag krubban kvar.

Numera tycker jag bäst om icke färgade kulor, har liksom tröttnat lite, mina har ett mönster med lite andra färger som svagt beige eller silver med stänk av snö på. Lite så.

Har sedan några år tillbaka börjat köpa fler av alla de tomtar man kan se i affärerna numera. De är så fint gjorda att man nästan kan tycka dom är levande.
Maxi i Borlänge har dessa vackra tomtar, även Biltema i samma stad. De jag har sitter bl.a. en på en kälke, en står bakom en spark, deras kläder utseende är så fint gjorda, väl värda att börja samla på. En gång blir dom nostalgiska.

Har en större lykta som jag har i fönstret i den har jag lagt en ljusslinga som lyser röd, så fint där i fönstret.

Kram


Svar: Tack för härliga tips... kram :)
Esmaralda

32 Gunilla i Oxd:

skriven

Rök ihop med min mamma igår kväll..☹️Hon har precis varit hos doktorn, alla prover var bra och hon är frisk (81 år). Ändå är allt skit, hon sa igår att hon känt sig deprimerad i ett 1/2 år o så trodde hon att proverna nog inte var riktigt bra iaf....Helvete, hon har pratat sjukdomar m slut med mig sen jag var 6 år!! Varför säger hon inte det till doktorn då, utan bara till mig hela tiden!!!!
Jag orkar inte vara kurator längre, jag har liksom nog med mitt. Men när jag säger i mot henne så ’läxar’ jag tydligen upp henne. Jag sa att hon ska ’titta’ utanför sin lilla bubbla men det går inte o säga nåt!!
Sen när jag kastat på luren får jag dåligt samvete...🙈 är ju ingen elak människa, men fan ibland brinner det till!!! Det är bara HON!
Vad ska man göra liksom ?
Stor kram o njut av Ullared! Jag sparade lite till dig, var där för 2 v sen!! 😅😅

Svar: Ja, din mamma kommer inte att förändras... men du kan ändra så du förhåller dig till henne på ett sätt som inte tar din energi.. med all rätt ! Och att du kastade på luren... inget konstigt alls ! Nog är nog ! Vad snällt att du sparade lite till mej i Ulared :) Kram :)
Esmaralda

33 Michaela:

skriven

Massa bra tips! Det är ju för mysigt med alla julsaker alltså! Men när det ösregnar dag efter dag så försvinner känslan. Jag har dock ätit risgrynsgröt och en lussebulle ... men det var mest pga att visdomstanden rök .. GOTT var det dock :)
Jag brukar bara pynta med några tomtar och adventsljusstakar. Gillar inte när det blir för mycket. Förra julen var ju brosan mellan hjärtoperationer så blev ingen jul. Hoppas att det blir bättre i år!

Kram och pussar till Mg! Hoppas att han fortfarande är lycklig efter helgen :)


Svar: Ja i år blir det nog mer vanlig jul för dig.... och MG är fortfarande hög efter sin underbara helg :) kram :)
Esmaralda

34 Dalkulla :

skriven

Helena Ir: Undra om det är samma gardiner jag ska stryka och hänga upp i köket Mina är med domherrar på, sedan står det "Winter season" på gardinkappan bl.a.
Tror jag inhandlat mina hos Jotex är inte säker men tror det. :)

35 Zita :

skriven

Hej! Esmaralda vad kul med så fina jultips! Inspererande⭐️ Tror du min dag blir bra. Min syster dotter har bjudit mig på fika i dag hon är så duktig på att baka. Ska bli mysigt .


Tror du morgon dagen blir bra? Vi ska ha möte hela personalgruppen på ca 20 pers. Något jag ska tänka på? Kram🌞🌞

36 Katten:

skriven

Jag bara måste tipsa:

Alldeles nyss såg jag en helt underbar intervju med Ulla Ulrika Björkman på Malou efter 10. Ulla Ulrika är 80 år och har nyss gett ut en bok om när hon för fyra år sedan träffade sin betydligt yngre älskare. Då hade hon varit skild i över 20 år, inte haft någon relation därefter och inte tänkt sig att ha det heller. Hon är väldigt öppen och frispråking och helt underbar att lyssna på. Intervjun kommer säkert som klipp efter programmet.

Kram

Katten

Svar: Underbart.. man blir så glad.... och min mamma som snart blir 86 träffade sin nya pojkvän för ett par år sedan :) Kram :)
Esmaralda

37 Zita :

skriven

Hej! Esmaralda vad kul med så fina jultips! Inspererande⭐️ Tror du min dag blir bra. Min syster dotter har bjudit mig på fika i dag hon är så duktig på att baka. Ska bli mysigt .


Tror du morgon dagen blir bra? Vi ska ha möte hela personalgruppen på ca 20 pers. Något jag ska tänka på? Kram🌞🌞

Svar: Känns som om morgondagen blir bra.. kram :)
Esmaralda

38 Zita :

skriven

Hej Esmaralda
Tror du min dag blir bra?
Ska ha stor möte med personal i morgon . Något jag ska tänka på kram😃⭐️🌞

39 Fina:

skriven

Hej Es❤️ Känner han fortfarande spänningen mellan oss då vi står nära varandra? Kram

40 AnnaK:

skriven

Hur ska jag få ordning på ekonomin nu med körkortutgifter mm. Har sån pengaångest.

Kram 🤗

41 Rullande julegris:

skriven

Tjenare tjenare 😄 Ullareds julavdelning lär du inte bli besviken på - jag var å tjuvspejade redan i september! När det kommer till pynt så bara älskar jag läckra juldukningar - grönt tema med granriskvistar eller midnattsblått å silver är uppfriskande till allt rött! I övrigt undrar jag om jag och J kan komma att börja hänga mer?

Allt gott!

Svar: Ja eller hur... juldukningar är hur läckert som helst :) Ja, lite mer kan det bli.. men inte fullt ut... kram
Esmaralda

42 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Varför pratar inte chefen längre med mig?

43 Mimlan:

skriven

Det där tipset med hemmagjord stege med julpynt tar jag med mig! 😍 Idag skrev jag min NKSE, kändes inte så bra. Tror du jag blir godkänd ändå?

Stor kram

44 Anonymidagigen:

skriven

Oh jul! 😻
..har nog inget direkt tips att bjuda på eller jo. Sätt några passande julgranskulor på fluffigt glitter och häng upp på valfritt ställe tex gardinstång. Och ett annat är att inte fega när en pyntar granen utan sätt gärna 2-4 kulor beroende på storlek på samma gren för lite mer effekt och disney gran känsla. Allmänt så är glitter ett bra sätt att få det juligt fint och pyntat hemmavid, dollarstore har billiga och roliga färger också :)

Fråga..
Skulle det vara tokigt om jag hörde av mig till den person jag tänker på för att få veta mer om min mors bortgång. Vet annars inte vem jag kan vända mig till och hade som velat veta kring begravning och så.. men känner mig även konstig å lite dum som hör av mig först när folk gått bort, även om det finns en förklaring till det.
Vad tror du? Finns det något svar du kan ge mig eller så?

Tack på förhand och ha en fortsatt fin dag 🌞

Svar: Visst kan du vända dig till den personen.. det kanske inte finns så mycket svar men du behöver göra detta.. kram
Esmaralda

45 Läroliv:

skriven

Började tidigt ta fram julsakerna, efter några på plats kroknade jag och tänkte nä, inte i år. Beslutet känns faktiskt riktigt bra. Behöver tänka mer på mig själv och vårda känslor och försöka läka inre stress, vare sig det är PTSD (vilket jag tror) eller något annat stresssyndrom. Hade gärna provat CBDolja som ju ska vara bra i såna här sammanhang, med det får ju inte säljas utan recept, ännu i alla fall. Får försöka hitta något annat, ska visst finnas något slags te som är bra för stress. Första ggn jag tänker så här på mig själv, tidigare gjort för mycket-pressat mig för andras välmående. Det här blir bra. Bättre sent än aldrig.

Kram

46 Skorpan:

skriven

O så en till trevlig medlem, lika gammal som den förra, supertrevlig. Vad pågår, låter jag annorlunda på nåt sätt eller råkar det bara vara trevliga, unga mäns, dag idag? Ja det må vara vad det vill, men trevligt är det :).
Kram Skorpan

47 lilla my:

skriven

har chattat med en man på tinder som verkar trevlig.

Han skrev idag att han får en bra känsla kring mig och känner intresse för mig fast vi inte träffats än.

stämmer det?
kram lilla my

48 Tingeling :

skriven

Super Mario ljusstakarna var ju roliga 🤣 jag är inte så pysslig av mig, men min dotter skulle älska att göra sånt här!

Blir extra jobbet bra? Ska jobba ikväll. Ångrar mig nästan... igen... Så skönt att bara plugga och vara! Vad Fort man vänjer sig... Jag kan ju inte dra mig ur nu!!

Kram!

49 H:

skriven

Hej, jättefina idéer! Man kan lätt plocka kottar själv och göra julgranskulor, tomtar, kransar och annat pyssel med dem! Men man måste bara ha lite tålamod och fantasi.

Jag undrar om det är en bra idé att lämna mitt jobb till vinterdäck och börja plugga?

Kram
Hanna :)

50 En vädur:

skriven

Hejsan Es,
Var får du alla fina bilder ifrån :)
Fråga finns idag om tid och möjlighet att besvara finns!
Det känns som om kontakten med jungfrun kan bli speciell och bra. Vi har mycket att prata om och "når fram" i samtalen. Vi får se hur det artar sig men jag funderar på om även hon kan komma att känna detta?

Stor kram,
Och Ps med stort p till dig Es!!! De har snygga rödglittriga kandelaberljus på Ullared. Det får bli mitt juletids för den här gången.

Svar: snygga rödglittriga kandelaberljus på Ullared.. det läggs på minnet.... kram :)
Esmaralda

51 Smulan:

skriven

Hej, i helgen ska vi har barnvakt över natten, vilket inte händer så ofta. Kommer det att gå bra håller sig barnen friska så vi kommer iväg.
kram och ha det så kul i ullared vässa armbågarna innan :)

Svar: Jadå, det ser ut att gå fint och ni kommer i väg som ni ska.. kram
Esmaralda

52 Ghostwriter:

skriven

Kan dessa pågående intervjuer/jobb vara något för mig iallafall ett tag? Om jag klarar av dom eller om det kommer bli krångligt. Jag ser det som extrajobb.


Sen undrar jag om min förälder tänker ta vara på vår nya relation eller om jag bara ska låta det rinna ur sanden? Är trött på att man behandlar mig utan respekt för jag känner att jag har mer respekt för föräldrarna än de egentligen förtjänar.





Stor kram :)

53 <3:

skriven

Godkväll kära Es, blev lite biomys här i snörusket.
Jag kommer hem igen till jul. Peter Jöbacks röst är så underbar.
Ser det ut att bli en trevlig fredag ? Vill så gärna att min väninna A ska få en trevlig kväll hon mår så dåligt nu vet inte riktigt hur jag ska kunna hjälpa henne.
Någon goding vi kommer stöta på och hålla utkik efter ?
Kram

54 sus:

skriven

hej
så är det ju.....
men tänker att något kanske korsar min väg....
varför sålde hon?
love sus

55 Mimis:

skriven

Hej!

Kommer min man att få ett annat jobb?? han trivs inte på sitt nuvarande jobb.

Kram

56 Tildis:

skriven

Hej Es!

Åå vilken mysig loppis! Den hade jag gärna besökt :)

Gick det bra idag eller gjorde jag bort mig? Kram

57 G.H:

skriven

Så mycket fint pynt!!! Blev sugen på att åka och shoppa 😂!

Kram:)

58 Boudica:

skriven

Var inne i stan igår, men där var inte juldekorerat på sergel än, för tidigt undrade jag, men så tidigt är det väl inte?
Hemma är jag inte så mycket för juldekoration, gör jag det så kan det typ stå kvar i ett halvår! Senaste tiden är juldekorationen jag haft lite silversprejat björkris, med silver/vita julkulor som stått i en avlång vas.

Igår hade jag en bra dag, tog sovmorgon, skulle till tandhygienisten, kom ut därifrån hade 3 missade samtal från chefen som typ glömt att jag sa det till honom. Passade på att göra lite andra ärenden då jag ändå var ute på språng.
Borta från jobbet och folk var så oroliga över att jag inte var där, jag som typ alltid kommer till jobbet.
Lagergrabben verkade sur då, mumlade hej när jag hälsade på honom, herregud, hoppas han trodde att det var pga honom jag inte kom! Att jag inte kom för jag blivit sårad utav honom.
Så var ju inte fallet.
'
Men idag är jag förkrossad igen, utav honom. Vi pratade igen.
Jag förstår ju honom när han säger att han inte vill ha en relation på jobbet, men vad hände med vänskapen, varför vill han inte prata med mig längre som förr, varför vill han inte ha lunch med mig, eller bjuden på lunch som födelsepresent? Ja efter som jag inte kan ställe honom mot väggen med en lunch på fredag... så ska jag sammanställa lite frågor så att jag vet vad jag ska säga när jag ställer honom mot väggen imorrn.
Så min fundering är, stämmer min känsla att han inte vill spendera tid med mig för att han har känslor för mig och rädd att de kommer utvecklas mer om han fortsätter spendera tid med mig?
Vill ju fråga honom om varför imorrn, men han lär ju inte ge mig ett ärligt svar, om ett alls. Jag förbjöd svaret "det är komplicerat". Så jag frågar dig.

Här ska tas ett varmt avslappnade bad och försöka lugna ner mig. Dränka sorgen! Men inte mig ;)

Förlåt för mitt tjat, men jag känner bara att jag måste få ur mig det. Måste ju hålla masken på jobbet, det sprids saker snabbt där.

KRAM!

59 Agnes:

skriven

Mikael, nu blir jag faktiskt väldigt undrande...har jag skrivit "en massa" om ngr ex här?

Lägga energi på ex? Fattar ingenting...ser inget positivt i att umgås med män, då jag har min erfarenhet.
Män är män...

Min energi går åt till att övertala mig själv till att spela spelet som behövs i det här samhället...att se någon form av orsak till att inte bara skita i att andas. Finns ingen energi kvar åt vare sig ex eller blivande ex.

Kram!

60 Cecilia:

skriven

Herregud vad jag längtar efter att få julpynta. Har börjat lyssna på julmusik och planerar redan julklappar. Måste hitta en plastgran som inte är alldeles för stor för min lilla studentlägenhet.

Känner mig ledsen och nere idag. Det har gått flera månader nu och jag känner mig fortfarande utanför och ensam. Nu försöker jag inte tycka synd om mig själv, utan jag vet att jag gör medvetna val och valt bort majoriteten av festerna, pluggar ensam hemma istället för i skolan, åker hem så fort föreläsningen är klar istället för att stanna kvar och räkna. Alla är trevliga och jag kan absolut känna att det är roligt, men jag har inte kommit in i någon "klick". Jag saknar att ha vänner att umgås med på fritiden här, som jag genuint vill vara med och som vill vara med mig. Just nu känner jag mig bara som en svans. Ser du om jag snart blir mer bekväm här och om jag hittar min vän? Vad ska jag göra för att det ska hända? Kramar

Svar: Det kommer vända men du måste bjuda till och vistas lite mer bland folk.. det kommer ge utdelning.. kram :)
Esmaralda

61 Undrar:

skriven

Hej esmeralda undrar om du kan se om A är intresserad av mig eller om han bara leker med mig

Svar: Intresse finns.. men kanske inte 100% på allvar.. kram
Esmaralda

62 Tiss:

skriven

Hej Es!
Jag vet inte om han har flickvän, men det finns en kille som jobbar på ett fik jag brukar gå till, är han förtjust i mig eller känner jag helt fel?

63 Emma:

skriven

Åh vad jag blev julsugen nu!
Förr har jag haft ett stort motstånd till jul och pynt, hängde nog ihop med tidigare erfarenheter.
Jag har kommit över mycket och nu är jag istället jultokig!

Jag köper doftolja på Indiska som sprider en härlig julstämning. Och sen mycket ljus!

Har ju inte haft så mycket pynt, men nu som förälder vill jag plötsligt ha tomtar överallt!

Ez,ser du någon tillväxt på vårt ekonomiska plan eller är det bara stora utgifter som hägrar från till januari?

Svar: Tillväxt blir det men det kan dröja ännu en tid.. kram
Esmaralda

64 Sol:

skriven

Hej Esmaralda.
Tror du att han upprätthåller en relation med henne? Ser det så ut?
Tänker om det är därför han är frånvarande...
Eller ser du att han tänker på mig?
Kram

65 Ullie:

skriven

Är nere i en mörk period och undrar blir det bättre och ändrar sej allt till det bättre i varfall

66 Vinst:

skriven

Hej esmeralda undrar om du ser någon större vinst för mig eller är det bara slöseri med pengar?

67 Mikael:

skriven

Agnes, några gånger måste du ha nämnt ditt ex., och stereotypt hur män är och ex. att kärlek inte finns, Joe har en bra förklaring på vad som händer när man repeterar detta för sig själv och ger energi till tankarna, förmodligen också vad som händer om du spelar det upplevda spelet, livet blir nog hur tråkigt somhelst, ser du ex. Joe’s presentationer så kommer du nog på roligare saker som passar dig :)


Kram
Mikael

68 Helena Ir:

skriven

Dalkulla (34) mina gardiner är längder och heter Vinterfåglar och de är köpta från "Linea" på nätet..domherrar i olika färger

Kram :)

69 SusanneAmalia :

skriven

Så underbart... Kreativt julpynt..
Om man har stora fönster..
En rockring ett paket stora kulor med rosett konsgjorda grangerlanger 3st. ljussibnga istapp Vira gelangerna runt rockringen sätt dit jukkulorna med rosett vira runt belysning Häng upp med breda sidenband..

Detta blir mangefikt..

Julmagi..

Kran och kärlek


70 Michelle :

skriven

Hej! Måste bara säga att vi lyckats boka in ullared under samma helg så jag kanske är så fräck att jag hälsar om jag ser dig! :)
Jag tänkte önska mig en ny spådom i julklapp så vi får väl se om det blir en beställning efter jul
Kram

Svar: Möts vi i vimlet så får du en kram :)
Esmaralda

71 Lola:

skriven

Hej EZ,

Wow, vilka fina ideer, jag älskar taklampan med kulor på, skålen och ljustaken. Tack så mkt! 🌹


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: