Kärlek....

 
Mannabonne Glenn skickar en hälsning och berättar att hans nya bästis är Buster.. storebrors sambos  bebis....och storebror är alltså plastpappa
 
Det låter kanske lite virrigt men inte i vår familj där det vimlar av  plastbarn  och halvsyskon och plastföräldrar och släktingar-in-soul !!
 
 
Samma leksak skulle de förstås ha så det var dragkamp titt som tätt men i gott samförstånd och ingen  av dem tappade humöret.
 
De två grabbarna var på löshundspromenad i skogen tillsammans med 50 andra hundar... sen blev det gemensam dusch för de två som mer liknade två lekokor än hundar..... middag och eftersom de har olika sorters foder var de väldigt nyfikna på varadras så det slutade med att de åt hälften av sitt eget och hälften av varandras... utan en endaste sur min !
 
Själv har jag haft en hur mysig helg som helst !
 
Vänner på besök.... son  med sambo.... god mat, gott vin och gott snack !
Nu blir det jobb hela veckan... fram till fredag vid lunchtid.. då far jag och ryska syster till  Mecka... förlåt... Ullared !!  Med övernattning & mys !
 
 
Kram & massa kärlek 💖
MG skickar nio miljoner pussar 😘
 
 
1 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda
Känner sådan ångest över att bara fira jul med min mamma, hon är dessutom så negativt inställd mot julen, julklappar, etc.

Fick en spontan idé. Skulle det bli lyckat att resa till min bror i London över julen? Fast han jobbar på en pub och kommer att måsta jobba åtminstone på julafton.
Kram

Svar: Ja, bara du har rätt inställning och är beredd på en lite annorlunda jul... kram :)
Esmaralda

2 Tingeling :

skriven

Djur är så härliga 😃

Kommer England gå ur EU tror du? Min första tanke är nämligen att göra praktik i London, men blir ju krångligare om dem går ur! Behöver kanske ha en plan (land) B.

Nu är det åter vardag och jag ska jobba två dagar. Nästan så jag ångrade mig nu, men så tänker jag på resa och då får jag energi igen 😁

Pussar tillbaka till MG!

Kram!

3 <3:

skriven

Godmorgon MG och bästis. Ni är så fina 🐶🐶♥️♥️

Vill T att jag svarar på mejlet han berättade en personlig sak att vi har samma sjukdom.
Tror vi kommer ses på fredag i vimlet.
Vad vill han egentligen?
Den här helgen blev det konstigt med ex för mig.
A verkar ha någon panik att det är slut och G ja du.
Vad händer. Hoppas ingen märkte toa incidenten i lördags.
Kram

4 Anonym:

skriven

Hej, kan jag lita på att pappas låtsasyster E sköter farfars ekonomi rätt ? Blev helt fel när farfars exfru dog för då ville hennes barn ta del av farfars pengar. Känns som det kan bli konflikt när farfar dör att de vill roffa åt sig. Vi är inte alls lika som familj. Finns inte på kartan att vi skulle fira jul tillsammans.
Kram

5 sus:

skriven

hej
mys hundar....
kul med kompis....
vad kommer denna vecka?
love sus

6 Nenna :

skriven

Hej Es,

Härligt att både du och MG är nöjda med helgen.

Jag var på en första dejt nu under veckan som gått. Vi hade väldigt trevlig och det blev en lång dejt. Nu hade jag förväntat mig att han skulle ta initiativ till nästa dejt, men det har han inte gjort. Kan du se något kring honom?

Kram 🤗

Svar: Han känns lite osäker, verkar som om ha dejtar en hel del.. kram
Esmaralda

7 Extra anonym idag:

skriven

Firade makens födelsedag och fars dag igår tillsammans med dottern, mågen och barnbarnen. I två dagar bad jag innerligt änglarna om hjälp och kände deras närvaro och healing. Vågade ge mer med dottern och fick en känsla av en bättre stund för henne och mig. Allt har ju naturligtvis inte fixats till ändå.......men...........kanske en början i alla fall. Undrar om du kan se något om hur dottern kände om detta.

Kram

Svar: Också hon fick en positiv känsla...kram :)
Esmaralda

8 HuldaMaräng:

skriven

Godmorgon!
Glenn är bra söt. Skicka nio miljoner tillbaka! I min familj har vi pratat länge om hund, gärna en pudel är liten eller mellanstorlek. Sonen är också införlivad i planerna och NU, fast i förrgår, säger mannen till mig att han inte är så sugen på att skaffa hund. Inte alls faktiskt, för han tycker det är stort ansvar och jobbigt att ta hand om den och ha fulla ansvaret för den de dagar det inte funkar med mitt jobb!! Jävla skithög, säger jag!! Nu när VI sen länge lovat sonen att vi ska leta efter rätt familjemedlem! Och jag vet vem som går uppdraget att tala om det för barnet.. Usch och fy, vad besviken jag är nu!

Svar: Förstår att du är besviken.. men med tiden kommer det en hund till dig.... trots allt... kram :)
Esmaralda

9 Skorpan:

skriven

Vad kul med en kompis för MG. Det lär nog bli många roliga upptåg i framtiden för dessa två. Inte fy skam din helg heller Es, precis som det ska vara då som livet är som allra bäst :). O sen Ullared, wow....

Dit vill jag också, o då lär jag nog behöva en paketbil o en vecka tid ;). Vägen dit är bara onödigt lång just nu, men kan den tänkas bli lite kortare i framtiden iom en ev flytt Es? Om jag hinner uppleva nåt innan jag blir pensionär ;). Karln o allt...
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Herregud ja, du hinner uppleva massor.... inte minst kärlek... kram :)
Esmaralda

10 Lite hemlig bara idag:

skriven

Gomorron Es!

Men åh så sött verkligen kärlek där😍!

Förlåt jag frågar igen nr 40 igår!
Vad ville de små rara grabbarna var de hitskickade av nån eller var det bara lite ”pojkbus”? Förstod liksom inte varför? Kändes väldigt märkligt o hade den siste lille grabben nån ”anknytning” till mig på nåt vis från tidigare liv?
Önskar så att du kunde ge mig en ledtråd 🙏🍀🌺🍀
(Använde annan sign. Du ser ju vem jag är ändå).
Måndags kramar 🤗 ha en fin vecka.👍

Svar: Jag ser inte varför men den siste har du en anknytning med från gammalt liv.. kram :)
Esmaralda

11 Fina:

skriven

Hej Es❤️ Känns det som om hans känslor kan fördjupas? Eller spjärnar han liksom emot? Kram

Svar: Jag tror inte han vill släppa fram mer känslor.. kram
Esmaralda

12 LottaS:

skriven

Vilka sötnosar!
Något speciellt att tänka på just nu för min del?

13 EPM :

skriven

Godmorgon!
Så söta de är...

Får en massa info nu ang J, han börjar bli trängd och hoppar på sina kompisar... karma?

Ang. Bamse, så försöker jag chilla och låta universum göra sitt, men jag är inte helt inaktiv själv. Men jag undrar, är han en snäll en..?
Trött på att tänka att män är snälla och vill mig väl när det är tvärtom. Trött på att bli lurad...

Kram

Svar: Bamse är en bra man... men har sina sidor... knappast din soulmate.. kram :)
Esmaralda

14 HS:

skriven

God morgon Es!

Min vän F kommer snart att bli bostadslös då hans tillfälliga boende upphör snart och bodelningen från skilsmässan är inte klar. Jag har ju fått hjälp av Kingen men önskade hjälp även för F:s räkning. Finns det någon kraft kvar i Kingen?

Kram

Svar: Ja det finns lite kraft men inte som förut.. strö lite havssalt över honom och låt ligga 2 timmar... det kan pigga upp.. kram :)
Esmaralda

15 Kiara :

skriven

God morgon Es!
Kan du se något vad 2020 bjuder på för mig? Kram Kiara

Svar: Ingenting exakt men de sker både det ena och det andra.. en hel del positivt och något lite överraskande.. kram :)
Esmaralda

16 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Vad kul MG och Buster har varann. 😊

Verkar det som händelsen på jobbet har lagt sig nu eller sker något mer kring detta? Kram Zoey 💕

Svar: Nej, de ser ut som om det lagt sig... kram :)
Esmaralda

17 Jossan :

skriven

Måndag igen... och jag är så trött... det blev inte mycket vila denna helgen. Är rätt beroende av en hel dags vila... Men får hoppas veckan går fort.

Måndagar måste jag va på jobbet tidigare.. För vi ska ha idrott..

Idag är det min dag ”alla singlars dag” tänkte att jag skulle bli med på någon dejting sida idag.. svårt att välja bara 🙄

Nä dags att samla ihop barnen...

Kram

18 Kerstin Hedman:

skriven

Hej. kan du se om jag ska flytta till ny lägenhet Tack Kerstin

Svar: Ja, det ser ut som om det kommer en flytt... kram :)
Esmaralda

19 Bellagio:

skriven

Hej
Jag har ju lovat mig själv, och er på bloggen att inte fråga om kärlek förrän 2021 :). Men nu är det ju så, att jag träffat en riktigt härlig tjej. Och det klickar faktiskt.. Är det redan dags? Är detta min kvinna? Trodde jag skulle vänta längre än ett år?!

Svar: Det kan vara rätt... och du märker snart själv om det är så... kram
Esmaralda

20 S:

skriven

Hej Esmaralda.

Mysigt och två väldigt fina hundar.

Låter som du haft en väldigt trevlig helg.

Den viktigaste förändringen jag känner ska ske mellan oss är att vi skulle flytta ihop. Ser det ut att kunna komma?

Kram

21 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Vilka sötnosar ! Så roligt att MG funkar med Buster och 50 andra hundar ! Så härlig helg du haft med son och vänner Det är du värd <3

Måndag igen ..

Kram Anki med flock

Svar: Tack snälla :) Ja MG är glad i alla hundar och många är de hundrädda hundarna som tränat på honom.. kram :)
Esmaralda

22 Mimis:

skriven

Hej!

Kommer jag aldrig att vinna pengar? Känns som om fattigheten förföljer mig?

Kram

Svar: Vinna pengar är svårt...du får satsa på att tjäna pengar... kram :)
Esmaralda

23 Helena Ir:

skriven

Vad fint! <3..MG verkar trivas med de flesta..kärvänlig han är!

Vi hade en katt som man kunde tro att hon var en människa,t o m folk frågade om det var en katt eller människa..gillade alla människor men INTE andra katter,tror hon åkte på stryk ett antal gånger när hon var ute i början..Så kul att se hur stor hon gjorde sig vid anblicken av andra katter,,som en stor pälsklädd fotboll,och vilket språk hon hade..
Mira var en speciell dam..följde med på promenad,utan koppel..som en hund gick hon efter några meter..och när hon blev trött så talade hon om det,och fick åka med i den medhavda väskan.

Idag kommer en hantverkare,eller vad de kan kallas? Byter ut min gamla fläkt i köket..Känns bra!

Ha en bra måndag!

Kram :)

Svar: Ja han funkar faktiskt med alla hundar. Din Mira var speciell och det är en ynnest att få lov att dessa speciella ! Skönt med ny fläkt ! Kram :)
Esmaralda

24 Skrållann :

skriven

Hej!
Jag har också haft en fantastisk helg och varit helt ledig. Var på gymnasiemässa inför sonens kommande gymnasieval. Blir lite lätt förvirrad över alla val de har att göra. Han vill söka in på en skola med inriktning mot hälsa, friskvård och ledarskap som även har en särskild fotbollsutbildning och det som bekymrar mig är att han inte har så mycket annat han kan tänka sig. Man gör en särskild ansökan till fotbollsförbundet och sedan blir det praktiskt prov och intervju. Ser han ut att kunna komma in på den utbildningen?

Kram❤️

Svar: Han har en god chans... kram :)
Esmaralda

25 Kristin:

skriven

Så vakre MG og Buster er. Takk for et nydelig bilde.
Ja, her snør det mye, så vi får se hvor vi kommer oss ut på tur i dag. Hundene løper ut i hagen og synes denne snøen er spennende - en kort stund, men så vil de inn igjen i varmen.
Pudlene sender et VOFF til MG og Buster med ønske om en herlig dag.
KRAM!!!

Svar: MG tackar så mycket och säger att sommaren är hans bästa tid när dörren är öppen och han kan ligga ute i solen när lusten faller på ... snö är kul att köra ner nosen i och springa.. men bara en kort stund, en blir det kallt.... kram :)
Esmaralda

26 Mimis:

skriven

Hej!

Ja, men kommer jag att få ett jobb så att jag tjänar pengar? Vill inget hellre än att få ett jobb.

Kram

27 Extra anonym idag:

skriven

TACK.

Kram

28 Mandarin:

skriven

Hej Esmaralda och tack för svar! Det låter hoppfullt! Vilket typ av jobb kommer jag att byta till? Hoppas det är ett jobb med vägledning/jobb med människor? Kommer det före jul? Så söta hundbästisarna är! Kram

29 Louise:

skriven

Vilken bra helg du har haft. I lördags var vi på öppet hus på äldste pojkens skola. Det var trevligt. Fick recept och smaka på chilimarmelad som ska testas att göra inom snar framtid.
Var även en spännande kväll då de sprängde en bil någon km från oss. Hördes över hela Malmö. Två pojkar blev skjutna och den ene dog och en kvinna blev misshandlad av en psyksjuk man.
Jag vill inte ens bo i Malmö längre för jag börjar bli rädd på riktigt nu. Tänk om barnen råkar vara på fel plats vid fel tillfälle och bli skjutna eller rånade. Vad är det som händer i vårt samhälle. man kan ju undra vad de där två pojkarna hade gjort för att förtjäna detta. Eller om kvinnan var på fel plats vid fel tillfälle. Tycker det är hemskt i alla fall.

Så var det måndag igen och jag sitter på skolan skulle ta itu med att gå igenom protokollet till examensarbetet. Min skrivarkompis är så paranoid just nu. Hon blev ju brännskadad för ett halvår sedan drygt och bor nu i skyddat boende och skuld från sin man. Det var han som sprutande t-röd på henne och där går båda historier isär. Hon har inget minne. Och nu har soc satt henne två gator från hennes ex och hon känner sig terroriserad av honom. Vet du vad han fick. 3-4 månaders fängelse och skyddstillsyn. Hon fick 3dje gradens brännskador på ben och bål. Hon fick 10.000 kr för kränkning. Därför är hon paranoid att gå ut för hon kanske träffar på sin exman men jag tror inte han är intresserad för han har en ny nu så...
Man får hoppas att vi blir klara i alla fall med examensarbetet.
Om tre månader går jag äntligen ut på praktik och jag hoppas att jag får en bra handledare som verkligen kan hjälpa mig så jag når mina mål. Det är bra det sista målet jag skulle behöva jobba med. Och jag hoppas att jag får göra båda på vårterminen.


Kommer min handledare vara bra och kommer hon att hjälpa mig nå mina mål? Kommer jag klara mina två sista praktiker och få min legitimation innan sommaren?

Ha en fin dag nu och tacksam för svar. Kramar

Svar: Ja herregud, Malmö är rena vilda västern.. sonen bor ju där också...fruktansvärt för din skrivarkompis... man blir så förbannad !!Känns som om di får en bra handledare.. kram :)
Esmaralda

30 Hopp:

skriven

Har maken någon personlighetsstörning..? Eller varför har han så stor osäkerhet?

31 DD:

skriven

Ser det ut att bli jobb för mig under jul och nyårshelgen?

Kram 🌸

32 <3:

skriven

Hej kära Es, var läkaren lite flörtig idag ?
Kram

Svar: Nja, kanske lite men inte medvetet.. kram
Esmaralda

33 GP:

skriven

Vad mysigt MG och Buster ser ut att haft det! Så himla söta också.


Es, jag har tagit ditt råd från min senaste seans och börjat söka arbete på andra arbetsplatser. Ser du något kring det? Just nu känner jag att mitt nuvarande arbete inte är jag någonstans...kram!

Svar: Bra, nu har du blivit aktiv och resultat kommer... kram
Esmaralda

34 Michaela:

skriven

Men gud så söta!!! Förstår att Mg haft en underbar helg. Och du med :) Härligt att ha Ullared att se fram emot.

Ny vecka! Senaste veckorna har jag sprungit mellan vårdinstanser och i morgon är det dags för magnetröntgen. In i den trååånga tunneln. Brukar blunda hela tiden för att inte få panik. Vore kul att få göra något annat i livet än hålla på såhär men hoppas att röntgen ger oss svaret på exakta skadan i armbågen. Förstår inte vart allt det positiva du har sett är någonstans. Jag kan ju inte hålla på såhär resten av mitt liv. Har varit som att klampa i gyttja sedan 2012 med diverse motgångar🤔 Vill vara frisk. Bli kär i min soulmate och gifta mig. Träffa nya äkta vänner. Ett bra jobb. Få bo mer åt landet hållet och ha öppen brasa. Ha det bra med min familj. Skaffa hund. Resa mm.

Kram!


Svar: Det kommer vända snart nu... och bli så mycket bättre... kram :)
Esmaralda

35 Solstjärnan :

skriven

Hej 😊

Vad kul att du har en ny bästis MG! 😊
Buster verkar vara en shyst filur och det är ju bra 😊
Tur att han vet hur man ska dela på "saker" ,mat ,leksaker osv.
Bra vänner är guld värd!
Har en extra bra vän som jag ochså kan såga är guld värd😊

Det nya jobbet dröjer med sin frånvaro..önskar så att hitta det.
Kan det finnas en chans att jag får vara med och fira julfest på det nya jobbet..kan det vara så nära eller dröjer det än innan jag får ett nytt jobb?

Ha en bra dag!
Kram Solstjärnan ⭐

Svar: Jag kan inte se om jobbet kommer före eller efter jul tyvärr... men det kommer... kram :)
Esmaralda

36 Ghostwriter:

skriven

Mysigt inlägg! Och gillar bilden om att man alltid får en ny chans imorgon till en bättre dag, ett motto som räddat mig många gånger. Om man dock tycker "nästa dag" är för lång tid, så ja, ta tag i saken och vägra ha en dålig dag trots alla odds :)



Kommer jag ångra mig om jag färgar mitt hår sådär ljust igen (själv)? Kommer någon av frisörerna jag tänkt besöka kunna hjälpa mig? Jag känner inte att jag har råd med frissa nu men trivs inte alls i mitt "nya" hår. Det var en tjej som var frisör men som gjorde privat, tror du jag blir nöjd om jag går till henne?



Kram!

Svar: Exakt.. rätt tänk skapar förändring ! Inte helt lätt at färga det själv så det blir bra.. men det vet du ju... kram
Esmaralda

37 Maria:

skriven

Så fina och man blir glad av att se bilden på de bägge 💕 djur är underbara och ger mycket!

Själv är det ingen kärlek what so ever här, och det hjälper ju inte att jag är nere pga mitt mående.
Och så är det tydligen ”singles day” och jag blir ledsen för att jag blir påmind om den delen i mitt liv 🙃
Du hör ju, det är fokus på fel saker hos mig.
Kan du se någon som helst förändring till det bättre för mig i någon del av mitt liv?

Kram och tack för den mest givande bloggen på nätet ❤️

Svar: Visst kommer förändringar och singel blir du minsann inte för alltid... kram :)
Esmaralda

38 Mig.:

skriven

Hej Esmaralda.

Jätte fina hundar båda två. Kul att sonen din hittat sambo.

Esmaralda,
Kommer han att välja en väg med mig och att vi flyttar ihop?
Eller kommer han att välja en annan väg?
Kram

39 Maj:

skriven

Hej Esmaralda.

Blir nästa flytt tillsammans med sambo eller kärlek? Och kan det bli snart? Eller dröja några år?
Kram

40 Undra:

skriven

Hej Esmaralda.

Flyttar vi ihop?
Eller ser det ut att endast bli särbo för oss?
Kram

41 Mirre :

skriven

Vad söt MG är! Vill också jättegärna ha en hund tyvärr studerar jag så det blir svårt att få ihop☹️

Es, jag undrar om du har något tips på hur man inte tar åt sig av andras negativa energi? Vissa har så himla stark energi att det är svårt att stå emot och jag plockar automatiskt upp den tror jag. En av mina bästa kompisar i skolan tex är väldigt stressad och jag märker av denna energin när jag umgås med henne vilket jag tycker är jättejobbigt men jag kan ju inte avskärma mig, den enda gången jag lyckas avskärma mig är när jag fysiskt vänder ryggen mot henne om vi sitter bredvid varandra så att jag inte ser henne.
Har du något tips för detta? Vill ju kunna umgås med min vän som jag brukar detta leder till att jag börjar ta lite avstånd ifrån henne..
Kram😊

42 Skorpan:

skriven

Tack för svar!
Kommer inte att behöva bli nunna då ;), övervägt det också, men kanske inte ändå...
Kram Skorpan

Svar: Nej, se det tror jag blir omöjligt :) Kram
Esmaralda

43 <3:

skriven

hej es, ser du min familj flytta till helsingborg snart?

44 <3:

skriven

hej es, ser du min familj flytta till helsingborg snart?

45 Solen:

skriven

Men vilken fin bild på dem! Så söta! 😍

Har blivit kontaktad angående ett jobb!? Nu när jag är sjukskriven...oj då. Men det lät faktiskt ganska spännande. Abret är avståndet dit hemifrån, önskar mig helt så pass lång restid varje dag. Men som sagt jobbet lät intressant och ett spännande företag i min smak.
Ojoj det är lite svårt att veta hur jag ska tänka nu? Hade jag fått höra om detta senare mär jag är lite piggare kanske det hade varit mer rätt men just nu är man ju inte sitt bästa jag.

Fantastiskt väder ute! ☀️☀️☀️

46 Fina:

skriven

Hej Es❤️ Visst är det ändå så att han inte helt kan sluta tänka på mig? Fast han försöker? Kram

Svar: Han är inte oberörd... kram
Esmaralda

47 <3:

skriven

Godmorgon MG och bästis. Ni är så fina 🐶🐶♥️♥️

Vill T att jag svarar på mejlet han berättade en personlig sak att vi har samma sjukdom.
Tror vi kommer ses på fredag i vimlet.
Vad vill han egentligen?
Den här helgen blev det konstigt med ex för mig.
A verkar ha någon panik att det är slut och G ja du.
Vad händer. Hoppas ingen märkte toa incidenten i lördags.
Kram

48 Fina:

skriven

Hej Es❤️ Är jag den enda som han har ett sådant hett och intensivt och komplicerat och nära förhållande med? Stark attraktion och kemi. Kram

49 Fina:

skriven

Hej Es❤️ Är jag den enda som han har ett sådant hett och intensivt och komplicerat och nära förhållande med? Stark attraktion och kemi. Kram

50 Anna E:

skriven

Du hade typ rätt, mosters man hittade sin vigselring, inte helt rätt men handlade om en tygkasse med blått på, du sa blå filt :) men glada blev de :) Kram

51 Mimis:

skriven

Hej Es!

Ser du fortfarande att jobb kommer eller har jag missat något?? Känns så jäkla hopplöst att gå utan jobb. Kan bara hoppas på att jobb kommer snart.

kram

52 Denise Taylor:

skriven

Vilka sötnosar :D


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: