Lite övergiven...

 
Det finns några få talismaner kvar och de känner sig lite övergivna.
 
Den här kullen är ju så bestämda med VEM  de ska till och det duger inte med vem som helst.
De vill bara till den som de känner att de hör samman med.
 
Därför är jag hemskt ledsen att  jag fått returnera  pengar till några av er eftersom det helt enkelt inte fanns någon talisman för er
 
Jag beklagar verkligen men jag tycker det vore oärligt att bara  skicka i väg en talisman som inte är rätt och hoppas på det bästa.
 
Madame i Paris har ju i sina ceremonier finslipat talismanerna just så att de med sina andliga känselspröt kan känna in  vilken ägare som är rätt.
 
Och på det sättet har det blivit några stycken över - som inte funnit sina ägare.
 
 
Hann du inte med att boka igår så  har du chansen idag
 
Det kan ju vara så att någon av dessa Ladysarväntar bara  på dig.
 
Men.. betala inte direkt utan maila mig  först  så får vi känna av.
Och jag mailar dig tillbaka och berättar om du är ägaren eller ej
 
 
 
Igår var det annars en bra måndag
Jag  och Nettan for till Nimt, en restaurang på gamla nedlgada F 10 och åt en god lunch mellan jobbepassen
 
 
Idag blir det jobb hela dagen och lunchen blir en snabb macka.
 
Kram & kärlek
 
 
 
 
1 Gjostwriter :

skriven

Ja dom känns speciella och det märks att dom tillhör specifika.



Kommer jag fira jul & nyår ensam nu? Finns det någon möjlighet att få resa iväg utomlands under tiden? Är ju nu jag behöver mina nära och kära men folk har sitt egna




Kram

Svar: Det känns som om du får en aktiv jul/nyår.. så gör upp dina planer.. det blir bra.. kram :)
Esmaralda

2 Skorpan:

skriven

Ja d3 var ena målmedvetna Ladysar ;). Önskar jag vore likadan... Mysig restaurang ni besökt, F 10, vad är det? Förutom en funktionsknapp på datorn ;).

Idag blir det andra kursdagen med annat nytt. Insee ju hur lite jag verkligen kan. Får hoppas att chefen står flr sina ord o låter mig gå på kurser...

Hoppas jag idag kommer till skott, o att det finns rum, så kan hag delta i min första gymlektion. På annat håll firar en familjemedlem födelsedag...
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: F 10 är en gammal militärförläggning som är nedlagd - numera heter området Valhall Park . Får en positiv känsla kring kursen... kram :)
Esmaralda

3 Jeanette :

skriven

Godmorgon
Finns det möjlighet att jag är en kandidat för en talisman 🤔. Kram 🥰

Svar: Ja vet inte förrän du mailar mig och jag läser ditt mail... det är då talismanerna reagerar.. kram :)
Esmaralda

4 Jennifer:

skriven

Godmorgon fina Esmaralda!

Jag känner en sådan stark längtan efter att bege mig ut i världen. Jag undrar om jag någon gång kommer att hamna i någon slags knipa utomlands, någon riskfylld situation, som jag sedan kommer att ”rädda”? Kommer jag någon gång att rädda någon annan?
Kram
Jennifer

Svar: Genom tidigare liv har du ofta varit den som räddat och den känslan bär du inom dig... du vet hur det känns... och det finns en god möjlighet att du gör ett räddande i detta livet också... kram :)
Esmaralda

5 Misstjejen:

skriven

Hej

Tänker fråga är varför är det ofta att jag fick förklarar eller berätta eller säger något än andra.

Så exempel många sitter eller många personer står tillsammans med mig när person kommer till oss så fick jag att säger något men inte någon av dom?

Vad är anledningen?

Har jag något ledarskap eller något annat?

Varför just jag som ska pratar men inte andra som gör det?

En exempel igår som fick jag förklarar för sluta tidigt.

Men varför just jag som behöver förklarar allt, berätta allt?

Det finns ju en anledningen bakom det...

Ha det bra

6 Maria:

skriven

Är min kvantfysiklärare en kollega från tidigare liv inom vetenskap? Skrattar lite för mig själv vilka speciella människor jag träffar just nu frän tidigare liv. Antingen det, eller så är min fantasi alldeles för stor just nu :D kram!

Svar: Nej det här är inte bara fantasi.. ni har ett förflutet tillsammans... du är i en period just nu när du kan känna in extra mycket.. kram
Esmaralda

7 kulla:

skriven

Men..undrar hur dom väljer då?..Jag har då en Lady som är så välkommen hem till mig..och vi kommer att göra underverk tillsammans:)..och jag hoppas kunna få blogga om mitt möte hur det gick till med Mr R. kram

Svar: De väljer genom att vibrera och avge värme när jag får ett mail från en person som vill köpa talisman.. om ingen alls reagerar.. ja, då måste jag ta det på allvar... kram :)
Esmaralda

8 Miltons Mamma:

skriven

Men ååå ❤️
Då har en liten Lady VERKLIGEN valt mig 😍 En stor ära.
Ledsamt för de andra som inte har lyckan men samtidigt rättvist för ladysarna att komma till den de verkligen är men de och känner att de vill till ❤️

Kan det vara så att, trots att Lady T inte kommit ännu, önskningarna redan börjat "verka"?

Igår kände jag av en tyngd vid fotändan av sängen vid mina fötter 😊 Jag kände ett lugn och flinade för mig själv 😂 Kände mig snabbt "omkramad" och inbäddad i massa mjuk bomull typ. Bara nga sekunder men tillfäckligt för att jag uppfattade det som så.

Jag tror jag vet vem det var vid fötterna 😁 Då hans dotter låg still lite högre upp mot benen så var det inte hon.

Kanske Lady T inte börjat magin ännu men att min önskan hördes lång väg 😃. Tihi

Kjam


Svar: Ja somliga av talismanerna verkar redan för sina ägare... de har connectat genom att de valt och är man själv mottaglig så kan man ta emot lite redan nu... kram :)
Esmaralda

9 Godmorgon:

skriven

Varför hör A av sig mer än vanligt nu? Innan hörde hon aldrig av sig för då hade hon nån annan att umgås med.
Har hon inte lika kul med henne nu eller vad är baktanken?

ps.. ser du mig hiitta laddaren till den störa högtalaren?

10 Chatrine:

skriven

Hejsan, jag får så mycket healing och goa känslor av Ladysarna på bilderna så håret reser sig i nacken och det kryllar sig i hårbotten. Haha, sådana små sötnosar de är hela bunten. Jag har ju beställt en Lady redan så jag kan ju inte ta resten också *ler*.

Ez en fråga: Jag har en känsla av att en gammal kärlek kommer att göra sig påmind. Ser du något om det?

Kramar från Chatrine

Svar: Ja, jag får in samma känsla så något åt det håller kan mycket väl ske snart... kram :)
Esmaralda

11 Mus:

skriven

Hej Esmaralda.

Vilka envisa rakare. Man får vara tacksam att man fick en då.

Es, han verkar prata om jul och nyår som om vi var separerade. Jag hade ju ärligt talat kanske hoppats på att han skulle vilja fira jul eller nyår tillsammans när läget är såhär. Men han verkar prata som om vi ska göra det på varsitt håll eller iallafall ställa sådana frågor. Är det så han tänker sig var för sig på jul och nyår?
Ser du om han verkar vilja att vi ska vara separerade? Och är det så det ser ut att bli?
Kram

12 Filifjonkan:

skriven

Oj, vilka personligheter. Det är så konstigt, jag kände länge att jag skulle beställa en, var redo kl. 6 igår morse. Sen när jag skulle maila var det tvärstopp. Jag tänkte att eftersom jag fick ett sånt motstånd kanske någon annan behövde den bättre. Men jag kanske har connectat med någon under förberedelsetiden, då jag kände så starkt att jag ville ha en.
Jag har ju en King som jag inte kan beskriva känslan med. Avvaktande, kanske missnöjd, jag fjäskar men det hjälper föga.
Stor bamsekram

Svar: Ja du kände nog in att en Lady inte var något för dig.. kan hända det var Ladyn själv som meddelade dig. Din King vill gott men kan ha svårt att connecta med dig... han kämpar på.... och det gör du med så det finns hopp om att det ska lyckas... kram :)
Esmaralda

13 EPM :

skriven

Mysigt!
Varit där på lunch med kollegorna...
Jag har ett öga som inte vill vara med riktigt, fått nån reva på hornhinnan tror jag. 😫

Jag blir lite besviken på en student som jag hjälpt och underlättat för i och med återlämnandet av hennes tenta, sen ligger där en begäran om omprövning av betyg på tentan i mitt postfack. Utan minsta lilla Mail eller dyl. flr att meddela detta till mig. Tycker det är ohyfsat faktiskt

Finns det nån som tittar lite extra på mig...?

Kram

Svar: Ja, det är faktiskt lite ohyfsat men ta det inte personligt. En man med glasögon tittar lite extra.. kram :)
Esmaralda

14 Misstjejen:

skriven

Hej

Tänker fråga om att jag märks ofta att jag har en känsla av varmt... jag vet väl jag har inte luktsinnet. Samtidigt vissa personer står bredvid mig då känns jag direkt en varmt och dåligt känsla som om det är en doft ifrån en person.

Ibland kan jag känna av en bra doft eller dåligt doft.

Vad kan det betyda?

Jag förstår aldrig för vissa personer känns jag direkt illa, varmt och dåligt. Men jag är medvetenhet om jag har inte luktsinnet men ändå känns jag det för en del personer.

Finns det något betyda?

Om det är inte min luktsinne så borde det var annat?

En del kan jag känna positiva doft och en del kan jag känna negativ doft.

Jag har något speciellt förmågan av såna på något sätta

Finns det något förklaringen? Varför jag har såna känsla?


Ha det bra

Svar: Det är nog din mentala känsla som talar.... kram :)
Esmaralda

15 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Du är bara så fantastisk som ärligt säger nej till "fel" talismanägare ! Där är du unik Es <3 Älskar dig för det !

Idag står byte av däck på agendan på Peppiga Pia..om jag lyckas få sonen att göra det Ska ta fram däcken och spruta på 5;56 på bultarna så blir det nog gjort .

Ha en förträfflig Tisdag

Kram Anki med flock

Svar: De som inte fick talisman blev inte glada och det förstår jag ! Jag önskar ju att det funnits talismaner till alla som vill ha. Min Debban får fått sina nya däck men jag har dem på däckhotell där de byter.. annars hade det väl aldrig blivit gjort !! Kram till dej och flocken :(
Esmaralda

16 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Finns min flirt i min närhet? Kan du känna in om han är nära?

Kram.

Svar: Jag ser inget specifikt men det rör sig presumtiva flirtar runt dig då och då... kram :)
Esmaralda

17 Miltons Mamma:

skriven

God Morgon!

Missade trevlighets-frasen i ren iver i förra inlägget 😁😜

Jag har en fråga angående mega healingen som utfördes i vintras. Den healingen där vi skulle tänka ut ett kraftdjur etc
En önskan handlade ju mitt ex. Inga dumheter eller av ondo utan av hjärtat. Det har aldrig fungerat mellan oss. Stämt mig, hittat mig mm mm.. Senast han skulle stämma mig var i våras.. Så kom han hit i somras och efter det har det fungerat så himla bra... Det verkar som han öppnat ögonen och faktiskt förstår att jag inte är en "ful fisk" och att jag INTE motarbetar eller hindrar sonen att träffa honom. Snarare tvärtom 😂😁 😃👍

Visst tjafsar vi och jag drar mig tillbaka när han blir för gåpåigt och den gången när han blev lack för att jag inte svarade då sonen och jag hyrt en film och skulle ha myskväll. Då blev han aslack och skrev: "I am Robert Robson and when I call, you answer".. Han gick tillbaka lite till sin grandiosa självuppfattning. 😂 Jag skrattade så jag tjöt.
Eller den gången för ngn vecka sedan då han skrev att "You had the chance to Come to American for Christmas" and yadiyadiyada och jag vänder på det hela genom att skriva "Ja jag hade chansen att åka till USA över jul men jag KAN inte och får inte. Jag har djur att ta hand om.
Jag vill att du ska vara en pappa fysiskt också. Få vara pappa och känna hur det är. Att uppleva både det negativa och det positiva. Jag önskar att Noah får ett äventyr med dig, att uppleva allt detta med DIG,to bond with you och lära känna sin farmor och farfar. Det är ERAT äventyr, att vara far och son. Jag har 10 fantastiska år fulla av minnen. Jag önskar/hoppas att även du får några sådana minnen".


Han backade och slutade picka på mig.
Det känns helt fantastiskt och ett stort tungt berg har lyfts från mina axlar nu när det fungerar. 😃 Självklart inte prickfritt men det är inget jag begär eller ens har som önskan. Tacksam och glad att det verkar som han fattat..
Jag är ju fortfarande orolig att han ska vända på klacken och stämma mig igen... Och det har jag sagt lite så där...Han har ju perioder där han är lugn mot mig och perioder dör han attackerar psykiskt etc.... Men när han säger att han nte kommer att stämma ang vårdnaden igen så känns det faktiskt äkta 😃

Jag tror minsann att det är den healingen som gick av stapeln i vintras som har ett finger med i spelet... Och det klickade till i mitt huvud nu, idag.. Har funderat att bara en önskan gått igenom.. Men det är ju faktiskt två hihi... 😃❤️

Ja det var ett långt inlägg.. Men ett BRA sådant med en liten uppdatering att det faktiskt fungerar. Och ibland uppfattar man det inte men nu var det som polletten trillade ned 😁

Kjam

Svar: Ja jag är så glad för uppdateringar om hur det blev sedan ! Så skönt att det äntligen kan bli lite mer vilsamt i relationen... har man barn tillsammans så är det ju för allas bästa om det kan funka hyfsat bra... kram :)
Esmaralda

18 Jag:

skriven

Hej Esmaralda.
Trevligt med lunch med en god vän.
Ska jag vara öppen mot honom att jag kan tänka mig att fira både jul och nyår tillsammans med honom? Eller gör jag bort mig då?
Skulle det få något resultat med att jag är öppen med det? Eller är han inte alls inne på sådana tankar?
Kram

Svar: Känner man att man gör bort sig om man är ärlig och säger vad man har på hjärtat.... då är det fel relation... kram :)
Esmaralda

19 Browallia:

skriven

Vad coolt att de bara passar en speciell ägare. :)

Två veckor efter att jag fick järn med spruta har flera otäcka symtom försvunnit. Jag tänker söka ersättning från patientförsäkringen eftersom läkaren avfärdade att mina symtom skulle bero på järnbristen då den inte var tillräckligt stor. Pga det så har det dragit ut på tiden att få rätt behandling. Ser du om jag har möjlighet att få ersättning?

Stor kram




Svar: Det ser inte ut som om chansen till ersättning är särskilt stor... även om du fått lida i onödan... men såklart ska du försöka... skönt att du mår bättre i alla fall... kram :)
Esmaralda

20 Helena Ir:

skriven

Så fina små nyckelpigor..de kommer nog rätt :)

Får en känsla av att min blivande kärlek kan vara utlandsfödd..vad tror du?

Ha en bra jobbardag!

Kram :)

21 Dunegull:

skriven

Får du in om det kommer lösa fallet med Wilma? Fruktansvärt 😪

Kram

Svar: Jag tror man kommer kunna få en förklaring... kram
Esmaralda

22 Smöla:

skriven

Nu pratar inte ens exet med mig, vad händer? Vi måste ju kunna ha en kommunikation gällande barnen.
Kommer de gå över, eller fortsätter han va vrång?

Svar: Det går lite fram och tillbaka.. men sakta åt rätt håll och ni kommer kunna ha en kommunikation kring barnen.. kram
Esmaralda

23 Camilla:

skriven

Jag fick ingen talisman. Jag hade ställt klockan och var uppe tidigt och bokade en. Sedan fick jag ett mail att det inte fanns någon talisman till mig ändå och jag fick pengarna tillbaka. Först blev jag arg men nu har jag lugnat mig lite. Förstår att jag inte var den ende. Men jag tycker ändå att jag kunde få en även om den kanske inte passar för mig. Hälsningar Camilla.

Svar: Jag beklagar verkligen och detta var ett dilemma för mig. Jag kunde bara inte känna frid i själen om jag gav iväg talismaner som jag visste inte skulle funka med sin ägare.. då hade det känts som om jag lurats. Jag förstår att du blev arg och besviken. När nästa kull kommer till våren så har jag dock på känn att det kommer finnas en åt dig.. .kram :)
Esmaralda

24 Se:

skriven

Hej esmaralda.
Verkar han ha en relation med någon annan kvinna eller finns det någon annan?
Ser du om han fortsätter en relation med den kvinnan?
Kram

25 <3:

skriven

Godmorgon kära Es, tror du jag blir frisk till helgen och kan gå på konserten? Varför segar han med bokningen ?
Kram

Svar: Chansen är god att du blir såpass ok att du kan gå.. kram :)
Esmaralda

26 DD:

skriven

Fick resultat från hp idag och det var väl okej för att vara första gången. Ser du ett positivt besked i december månad?

Kram

27 Smöla:

skriven

Är det nu jag äntligen lyckas bli fri från han? Har han hittat nån ny ännu, eller sker det snart?

28 My:

skriven

Ser du fortfarande en annan kärlek än min nuvarande i min framtid?

Kram

29 Ghostwriter :

skriven

En äldre man skrev till mig, ser du några varningar? Jag är ju så hemlig av mig i vanliga fall men tänkte om du såg något konstigt


Tack för svaren om jul/nyår..




Kram.

30 <3:

skriven

Tack för svar kära Es, varför segar han så med bokningen ?
Kram

31 Helena Ir:

skriven

Lite lustigt det där..med talismanerna..att de känner av så där. Kanske därför jag också varit så bestämd att ingen köpa denna gången..för annars är de ju så söta :)

Tycker i varje fall att det hedrar dig att vara så ärlig i detta,det vinner ju alla på!

Kram :)

Svar: Tack :)
Esmaralda

32 Maria:

skriven

Hej igen, jag skrev tidigare om min kvantfysiklärare. Måste säga att jag även stött på tre krigare på min skola från ett östasiatiskt liv. Väldigt skickliga sådana. Det är första gången jag ser tidigare liv såhär. Det känns väldigt konstigt och jag tror att de här personerna också kan känna in och är lite chockade de med. Eller åtminstone undrar de vad det är. Och nog undrar jag också varför vi samlats på denna skola. Kram :)

33 Michaela:

skriven

Hur märks det när Ladysarna väljer sin ägare? Hoppar dom och har sig eller nått annat? :) Jag fick bekräftelse på mail att beställningen gick igenom så hoppas inte att det gäller mig😬

Igår åkte jag tunnelbana ensam för första gången sen smällen. Klarade det men det är fanimej jobbigt med trånga utrymmen där jag inte kommer ut när jag vill. Dock inte konstigt då smällen skedde i ett rum med låst dörr. Kämpar vidare och hoppas att känslan lättar en dag. Röntgensvaret kom igår men fick tid hos läkaren först 4/12 så får fortsätta undra tills dess om inte min sjukgymnast lyckas få loss svaret tidigare.

Ha en fin tisdag!
Kram


Svar: Har du fått bekräftelse är allt grönt :) Jo, somliga av talismanerna hummar och andra piper eller viner.. de har sitt eget sätt att uttrycka sig på. Du kommer må bra igen men det får ta sin tid... sådana processer tar alltid tid och huvudsaken är att du tar dig vidare ! Kram :)
Esmaralda

34 AnnaK:

skriven

Tvivlar på att nån vill till mig iaf.

Kan inte fatta nåt beslut om hur jag ska göra med lån. Ser du inget alls. Stort eller bara precis så det räcker nuvarande skulder?

Drömt kaotiskt i natt. Hånglat med körskolläraren, tampats med ormar, gått runt naken. Måste vara kaos i skallen 😂

Kram 🤗

35 Mirre:

skriven

Jag tycker att det är jättebra att du inte skickar iväg det om det inte känns rätt, för jag hade iallafall inte velat betala 500kr för något som ändå inte kommer fungera för mig bara för att få själva saken.
Hade sett fram emot en lady jättelänge och när dom blev utlagda till försäljning så kände jag lite tveksamhet men bestämde mig för att beställa ändå. Kände nyss en ganska stark energi inombords så jag antar att det fanns någon för mig ändå!🤗 kram!

36 Catte:

skriven

Kanske någon som känner sig sugen på att flytta hem till mig? 🤗😍
Kram Catte

Svar: Du får maila mig... då känner jag lättare av.. kram :)
Esmaralda

37 Skorpan:

skriven

Inte världens bädta elev ;), så trött att jag måste vila ögonen då o då. Oops..
Kram Skorpan

Svar: Men det blir bättre.. du blir piggare... kram :)
Esmaralda

38 Lilla M:

skriven

Hej! Hur ser min nyårsafton ut att bli? Är jag ensam då?

39 ThereseC:

skriven

Hej Es!
Vad spännande det ska bli med en Lady 😀.
Jag har känt att jag gillat Ladysarna hela tiden och funderade starkt på att köpa en men så tänkte jag att jag inte ville slösa med mina pengar så mycket. Det hade jag ju bestämt mig för. Men när jag såg att det var några över så kunde jag inte hålla mig tillbaka längre 😁.
Jag tycker att de verkar ha så rolig energi ☺️.

Av de två jag köpt tidigare tyckte jag bäst om Gabbe. Jag blev väldigt lugn och trygg i hans sällskap. Shanti och jag bondade inte lika bra. Hon gjorde säkert vad hon kunde men jag kom aldrig underfund med henne.

Lady verkar lite busig och glad. Det är kul 😀🤸

Kram Therese C ❤️

Svar: Ja, de har en speciell energi...aktiva och spralliga och omhändertagande ! Det är ju så att man klickar inte lika bra med alla talismaner även om både talismanerna och ägaren gör sitt bästa... kram :)
Esmaralda

40 Maud:

skriven

Hej Esmaralda
Jag har en fråga om du har möjlighet att hjälpa mig? Jag studerar till sjuksköterska och har en en önskan att läsa vidare, nu undrar jag om det kommer vara möjligt för mig. Är just nu sjukskriven och osäker på om orken kommer räcka till.

Vänliga hälsningar
Maud

Svar: Du kommer må bättre och känna dig starkare och kan läsa vidare.. helt klart... kram
Esmaralda

41 pernilla:

skriven

Hoppas nyckelpigorna hittar sina ägare vilket jag håller tummarna på, medan jag hoppas på att livet går bättre ang. jobb, pengar, mående och att jag lyckas bra med Ysatis min häst. Så jag kan ta ett föl på henne.

42 Lillajag:

skriven

Jag var sugen på att boka en av ladysarna redan när jag såg dom.. nu vet jag inte ens om någons ämnad för mig. Men tyvärr så har jag en kass ekonomi just denna månaden annars var jag en av dom som ville chansa :)

Går träffen i helgen med K bra? Jag vill gärna tro att han är något speciell.....


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: