Måste jag stena dem ?

 
Jaha, det var lite religion !!
Själv valde jag at gå ur  svenska kyrkan vid 18 års ålder  och jag känner inget behov av att tillhöra någon kyrka alls.  För mig är det så att en  tro är privat.. man måste inte tillhöra en församling och det är ju upp till var  och en vad man vill tro och hur !
 
Jag respekterar alla trosinriktningar - jag  menar herregud, folk får tro precis vad de vill huvudsaken de beter sig vettigt.
 
Nu önskar jag er alla en riktigt fin  start på helgen
 
I kväll blir det Idol & hemmalagad pizza.. och så klart lite rött i glasen :) 
 
Kram & kärlek
 
1 AnnaK:

skriven

Provar en sista gång 😉 Någon av snubbarna på jobbet som är mitt nästa "offer"? Eller verkar det vara någon annan det blir lite mys med?

Kram 🤗

Svar: Får en känsla av att det kommer någon som inte tillhör jobbet.. kram :)
Esmaralda

2 sus:

skriven

hej
håller med dig alla får tro vad dom vill.....
hur blir det för mig nu?
love sus

Svar: Var tydlig att själv fatta dina beslut och vänta inte bara och se.. kram :)
Esmaralda

3 Jennifer:

skriven

Godmorgon kära Esmaralda. Jag är inte heller medlem i kyrkan och känner att jag inte direkt hör till någon religion alls. För mig är religion, tro och andlighet skilda ting. Ärligt talat tror jag inte på någon religion, särskilt inte dem som förtrycker folk på något vis.

Fina Esmaralda, igår fick jag ett beslut som jag inte vet är bra eller dåligt, men vill väldigt gärna tro att det är något bra. Jag fick rätt att få betald arbetspraktik och på så vis prova på något annat arbete som jag kanske skulle klara av med mina sjuka händer.

Känns det som om detta är något bra och som kan leda mig framåt och vidare i livet? Jag är så tacksam att jag får chansen att förhoppningsvis få hjälp att hitta ett annat arbete som är mera lämpligt för mig.

Ser du något kring detta? Ser det ljust ut? Ljusare?
Kram
Jennifer

Svar: Jag tror det är något du behöver just nu.... du behöver något som piggar upp och lite ny miljö runt dig.. kram :)
Esmaralda

4 Skorpan:

skriven

Oj då, han hade verkligen bemödat sig om att ta reda på vad som berör vilket ställe i bibeln. Undrar om prästerskapet svarade?

Ja var o en får tro vad o hur den vill o inte truga sin tro på nån annan, det kan jag inte med. Vi bor i ett fritt land...

Fritt från barn blir det ikväll o får väl se hur helgen förlöper, ser du nåt kring kompisbesöket denna helg Es? Kanske blir lite rött i glasen här med ;).

Snöar lite, men det ska ju bli till regn, så den får vi inte njuta av länge. Fick nån slags märklig julkänsla igår då jag cyklade hemåt på kvällen, var kom den ifrån? Inte känt nåt sånt på åratal!?

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Hål kvar julkänslan... den är alldeles underbar ! Någon av de dina i Alltet skickade den till dig som ett tecken.. kram :)
Esmaralda

5 <3:

skriven

Godmorgon snön ligger vit på marken här hemma ❄
Har också gått ur kyrkan för flera år sedan. Känner ingen tro till någon gud längre.
Kan det skrälla till och P företaget höra av sig när man minst anar det. Har inte hört något av dem inte ens att de mottagit mejlet...
🤔 ser du något Så om detta. Finns det något mer jag kan göra ?
Kram

6 Jossan :

skriven

God morgon!

Fredag!!! Gud vad härligt! Är så trött!!

Inatt drömde jag om att jag var på havet och en kille kom och typ rädda mig. Det var så mörkt vid havet. Det var en väldigt trevlig och snygg kille..: dock hade han en hund och det var ju det jobbiga.

Jag tänkte lite om jag ger numret till farbrorn kanske jag blir modigare? Och vågar ta tag i att skaffa en dejting app 🙄 och kanske blommar upp mer igen.. 🤷🏼‍♀️

Dags att fixa sig innan det är dags att åka till jobbet.

Kram

Svar: Absolut, jag tycker du ska göra båda delarna.. dags att visa framfötterna lite :) Kram
Esmaralda

7 MissMilla :

skriven

Nuförtiden tror jag mest på guider o änglar.
Ska söka ett stipendium till min son fr Ebbas änglar. Har han chans att få det?

Svar: Chansen finns.. runt 65-70 %... kram :)
Esmaralda

8 Katten:

skriven

Godmorgon Es och alla i bloggfamiljen

Jag har en fundering inför de nya talismanerna. Ett medium sa en gång att när man önskar något så räcker det med att önska det EN gång. När jag ser mina tidigare beställningar av talismaner och anmälningar till healingar så kommer jag på att jag alltid tjatar om samma önskningar. Ibland hade jag velat önska fler saker än antalet man kunde önska och det har varit svårt att prioritera.

Är det onödigt att önska något som man redan önskat? Har beställningen redan gått fram, så att säga? I så fall vore man ju fri att önska något annat nästa gång utan att den tidigare önskningen blir nedprioriterad.

Önskar alla en fin dag

Kram

Katten

Svar: Man kan vinkla sin önskan lite annorlunda.. det brukar vara bra.... har du tex önskat dig att träffa din stora kärlek så kan du nästa gång önska att du glänser och gnistrar så du attraherar den som är rätt för dig.... och detta kan man ju applicera på alla sina önskningar... kram :)
Esmaralda

9 Mikael:

skriven

Rickard verkar minsann ha läst bibeln ordentligt, man kan undra ifall han fann Bibeln 3 som Kjell Höglund gjorde reklam för tidigare


https://youtu.be/LffC6rZng0U

Kram
Mikael

Svar: :) Där ser man... tredje testamentet :) Kram :)
Esmaralda

10 Misstjejen:

skriven

Hej

Ska jag skickar en sms till C kvinna för fråga om hon kommer var på höstfesten och för det är längesen att träffa henne.

Jag vill inte blir besviken än...

Fråga är ska jag skickar och fråga...

Vill inte väl min helgen ska blir en dåligt och sämre...

Ha det bra

Svar: Ja att skicka och fråga känns ju helt okey.. kram :)
Esmaralda

11 Livsturisten:

skriven

Jag har varit dålig på kommentarer en tid igen men läser dagligen eller lawr ifatt nr jag missat. Din blogg håller mina tankar igång, ger mig nya perspektiv på saker o ting ibland, får mig att gapskratta o nästan känna ångest o ledsamhet. Ja känslor o tankar får liksom vandra fritt här för mig. Din blogg är som en oas för mig så sluta aldrig blogga! Idol blir det nog för mig med ikväll men först avverkas check på hjärta o kärl igen. Så less på att inte må stabilt!!! O så kluven i hur jag ska tänka o agera i kärleken men det reder sig väl nån gång. Slåss mot magkänslan just nu o både följer den o går emot den. I ena fallet kan jag höra magen säga "Bra där gör nåt utöver det vanliga, våga o du vinner" och i andra fallet säger den "där har du din stora trygghet för livet o får äkta rötter tillbaka". Ibland vill man klona sig hahaha.
Kramar!

Svar: Vad glad jag blir, tusen tack :) Ja det är inte lätt när man står inför beslut.. det viktiga är att inte backa av rädsla.. kram :)
Esmaralda

12 Sanna:

skriven

Hej Esmeralda, jag håller med i det du skriver ovan. Just nu mår jag verkligen dåligt pga arbetslöshet. Jag undrar hur det kommer gå för mig och varför RM inte hör av sig? Hoppas du vill svara. Kram

Svar: Fortsätt sök allt i jobbväg och det kommer fixa sig... kram :)
Esmaralda

13 Mirre:

skriven

Hej Es,
Betydde den vita duvan något? Kändes som om någon hade gått bort, blev jätte orolig... kram❤️

Svar: Den vita duvan var en hälsning till dig... ingen varning... kram :)
Esmaralda

14 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda
Ska på fest ikväll och hoppas att det ska ske något lite extra och roligt där

Tror du jag träffar nån flirt där?
Kram

Svar: Möjligheten finns... kram :)
Esmaralda

15 Helena Ir:

skriven

Många vore stenade och döda om dessa ord följdes ännu idag..men så sker väl ändå på vissa platser på jorden..religion kan vara sinnesjukt!

Här blir det också Idol ikväll..stolt över att jag fått igång tv med box igen. Pizza låter så gott,lite avis måste jag erkänna..hemmalagad dessutom! Men sånt där går ju tyvärr bort för mig..blir för dålig..

Funderar på om det finns lite intresse hos en viss person?
En fika kanske?

Ha en fin fredag!

Kram :)


Svar: Ja lite intresse finns.... kram :)
Esmaralda

16 Sara :

skriven

Jag har träffat F en gång och vi har mycket kontakt. Är det något att lägga mer krut på eller avvakta?

Svar: Gå efter din egen känsla... kram :)
Esmaralda

17 Makaon:

skriven

Och jag skall försöka på med att stöpa ljus, trevlig helg allihopa.

Svar: Vad roligt... :) Kram
Esmaralda

18 Ros:

skriven

Hej esmaralsa.

Åh vad gott med pizza!!! Mumsigt’

Ser det ut som om han och jag gör nästa flytt tillsammans?
Kram


Svar: Det ser jag inte klart, möjligheten finns... kram:)
Esmaralda

19 Mimis:

skriven

Hej!

Jag har också gått ur svenska kyrkan och precis som du så anser jag att folk får ha vilken tro de vill.

Jag börjar bli väldigt less på att ha det så här meningslöst. Ser du om det blir något jobb snart eller dröjer det länge eller blir det inget alls??

Kram

Svar: Jodå visst blir det jobb.. ge dig inte... kan dröja en tid till men det kommer... kram :)
Esmaralda

20 Fina:

skriven

Hej Es❤️ Attraktionen är så stark, det är galet. Stod nära honom och kunde bara känna HONOM, luften var elektrisk. Kände han det, kunde han förnimma det? Kram

Svar: Han kunde förnimma... kram :)
Esmaralda

21 Linda:

skriven

Ja var och en kan tro på vad man vill, så länge man respekterar andra, oberoende tro eller avsaknad av den :)

Operationen gick bra och är nu hemma och börjar så smått känna mig som en vanlig människa igen. Får röra mig normalt, men inte nån hård fysisk aktivitet på en tid. Så nu är det lugna promenader, soffhörnet och netflix som gäller :)


Svar: Vad skönt att allt gått bra och du är hemma igen... gör konvalescens tiden lite mysig o ta hand om dej :)
Esmaralda

22 Dunegull:

skriven

Vill börja med att tacka dig för alla svar jag och all tid du lägger ner på oss. Sen vill jag önska dig en härlig kväll ❤️
Kramar

Svar: Tack o kram :)
Esmaralda

23 EPM :

skriven

Jag ville tidigare studera olika religioner, men kristendomen var den jag hade svårast att hitta något att tro på...

Jag ska jobba idag, hemifrån. Känner mig inte så sugen men jag måste köra ett rejält ryck nu och fixa detta!

Igår minglade jag runt rejält i studentbibblan och mötte glada studenter. De känns som att de gärna vill prata med mig, det känns väldigt kul! 😊

Ha en fin fredag alla ❤️

Kram

24 En Ängel med stort hjärta :

skriven

Gomorron Es!
Tack för svaret häromdagen🙏
Jag själv älskar lugnet som infinner sig i en kyrka. Och dom Medial får jag till mig massor där både på fotona därifrån, människors öden o ja en massa intressanta saker. Det innebär ju inte att jag är kristen, men självklart tror jag på något och söndagsskolan jag gick i som liten finns kvar som en saga i minnet...

Jag har en fråga kan du förklara för mig varför det känns som om jag blir fotograferad sent på kvällarna då o då? Det är precis som kamerablixtar utanför då det är mörkt o jag sitter ensam och ser på tv! Har också sett något märkligt i taket (ibland vid samma tillfälle) en vit snurrande ”massa” rök?! Jag undrar om du kan se vad det är för jag får inte till mig vad eller varför!

Kramar i Ljus och värme
Här blir det också idol ikväll fast att min favorit åkte ut förra veckan...Och det blir lax i ugnen med laxsås, potatis o lite grönt o Lindemans Äppleöl.🙅‍♀️💜🌟😋

Svar: Jag älskade söndagsskolan om barn:) Det som sker hos dig är nog mer på andliga planet... försök gå till mötes... kram :)
Esmaralda

25 Framåt:

skriven

Har killen jag tänker på nåt intresse för mig, eller är det på ett vänskapligt plan?

26 Browallia:

skriven

Jag resonerar på samma sätt som dig! :) Själv tror jag på Kung Bore, han kom på besök i natt och lämnade en vit matta efter sig. Jag som är barnsligt förtjust i snö fick hejda mig för att inte springa ut och göra en snöängel ;D

Önskar dig o MG en fin helg. Kramar

Svar: Hoppas att han besöker mig i vinter också.. det är ju ingen självklarhet här söderöver ! Tänk att få göra en snöängel !! Kram :)
Esmaralda

27 Bewi:

skriven

Å herre gud, står detta i Bibeln? Ja jag har också gått ur kyrkan för länge sen. Tack så jättemycket för att du svarade på min förra kommentar, nu har jag hopp om det.

Svar: Kram :)
Esmaralda

28 Kristin:

skriven

Jeg gikk også ut av statskirken for mange, mange år siden.
Jeg har alltid ment at naturen er min kirke.
Hva religioner angår, er vel Buddismen det nærmeste jeg kommer noe, men jeg har ikke behov for å tilhøre noe. Det viktigste er at jeg kan tilbringe tid i naturen.
Når dette er sagt, har jeg full respekt for folk sin tro, bare jeg får være i fred med mine tanker.
Ønsker deg en fin kveld med pizza og rødvin, kjære Esmaralda.

Svar: Jag tänker som du där.. att Buddhismen står mig närmast....om man skulle vara tvungen att välja :) Kram :)
Esmaralda

29 Fiskaren:

skriven

Ha ha ha, underbart och min typ av humor. Tack för skratt en fredagsmorgon.

Svar: Tack själv :) Kram :)
Esmaralda

30 DD:

skriven

När jag sökte detta jobbet jag ska på intervju för nästa vecka dök det upp ett namn som jag känner igen, dock arbetar personen inte där. Tidigare har du skrivit att vi kommer att ses. Ser du fortfarande ett möte mellan oss?

Kram

31 <3:

skriven

Är det en god idé att hålla fast att de bör röntga min rygg ?
Kommer min läkare lösa det. Han är inte riktigt så bra som han brukar vara.
Kommer ryggen bli bättre?
Kram

32 Anonym:

skriven

Verkar det bli dejt med exet imorrn ?
Kram

33 AnnaK:

skriven

Tack! Vem kan det då vara. Träffar bara folk på jobbet typ 😂 Du ser inget mer??

Kram 🤗

34 Dalkulla :

skriven

Det var lite av varje det Richard Söderberg fick med. Tron är den som ställer till så mycket elände. Den är ofta så sinnessjuk att man undra hur någon bara kan få till något så vansinnet.

Själv har jag min egen tro, den kan ingen tar ifrån mig. På tal om tro, pratade med dottern igår och plötsligt ringde det på dörren, hon öppnade och där blev hon inbjuden till ett möte, hon undrade vilka de var som stod där, jo det var Jehovas vittne. Det tyckte dottern de skulle sagt med en gång gång.
Olika är tillvägagångssätten att värva nya medlemmar.

Undrade lite över svaret igår beträffande anden vid sjön. Du svarade att hon inte vill skrämmas och att jag inte skulle var rädd. Det enda jag funderat lite på är om någon gjort henne illa så hon inte fanns i livet längre.

Jag ser henne ingenstans, hennes näbb vet jag vilken färg den har, men däremot vet jag inte om färgen på själva näbben ändras allteftersom hon växer. Det är nämligen en and som föddes i våras.

Hon skräms inte och jag har ingen anledning att vara rädd där nere. Kan du förtydliga det en aning hur du menade?

Kram.



Svar: Hon smyger sig undan... kanske är det tvärtom mot vad jag först trodde.. att inte hon vill bli skrämd... kram
Esmaralda

35 Anki:

skriven

Godförmiddag Es
Gick ur kyrkan så fort jag kunde dvs vid 18 års ålder och var lite av en rebell i familjen Då var jag arg på allt hemskt som hände i religionens namn och såg på religiösa som folk utan egen vilja.Nu kan jag mer förstå att folk söker sig till religionen men jag är fortfarande mot allt ont som sker i dess namn.

Fredag igen och idol blir det ikväll med hemlagad pizza där botten är gjord på ägg ost grädde och fiberhusk Medan toppingen är favoriter som salami mozzarella och tomat bla.. Mmmm en fredagsfavvo ;-) Vinet hoppar jag då förkylningen förtar goda smaken

trevlig Fredag !

Kram Anki med flock

Svar: Låter gott... här fuskas det glatt med Maxis pizzakit som botten ... toppingen blir köttfärs, lök, hackad bacon. ost och skrivande tomater... kram :)
Esmaralda

36 Helena Ir:

skriven

Tack för svar :)

Kram :)

37 Agnes:

skriven

Klev ur kyrkan 1981. Mest ett ställningstagande gällande kyrkan o dess aktieinnehav, då de hade aktier i Bofors...tyckte det rimmade illa med kyrkans sk "policy".
Tror på det som gagnar mig själv, o har nog min egen variant av vad jag "tillber"!

Med tanke på hur ofta folk tillber "Fan", "Helvete", "Satan" o "Djävlars" så kan en ju nästan få det till, att det är en större del djävulsdyrkare som befolkar samhället! =)

Erkänner dock helt frankt, när det kommer till män, att jag medvetet väljer bort umgänge med de som nu har sina rötter o fötter i religioner som inte har förankring i det som jag anser vara skandinaviskt. Helt min egen erfarenhet som får ligga till grund för detta.
Håller mig till min egen bakgård, s a s.

Min egen regel är, att om jag inte förstår språket o kulturen, så är det kört hos mig! Skit samma vilket underverk det är, som befinner sig i min närhet! Ngt alls blir det inte! Åter igen...egen erfarenhet som ligger till grund för detta....

Behöver inte bry mig, egentligen, om detta. Insett att i min planering framöver, så ingår det inte ngn person, oavsett vilket språk eller kultur individen kommer ifrån. För mig så gäller det att föröka få till ngt som ger mig lusten till att leva. Och i min värld är det inte att leva fullt ut, om jag måste ta hänsyn till ngn annan som anser sig vara del av mitt liv...

Kram!






Svar: En stor fredagskram från mej och MG :)
Esmaralda

38 Michaela:

skriven

Jag gillar inte alls religion men så länge man sköter sig så är det okej.

Vaknade vid 01.30 i natt och såg att det svullnat upp runt tanden och kunde knappt sova efter det. Man blir ju orolig att något är fel men är ju iofs rätt naturligt att det svullnar efter den pärsen för tandsystemet. Hoppas att det ger med sig.

Gud vad gott med pizza! Alltid velat göra hemmagjord men inte kommit till slott. Nån gång ska det bli av :) Jag får bara äta lättuggat så typ nudlar för min del.
Ha en mysig afton!
Kram

Svar: Sen när du kan äta så testa att göra egen pizza... så himla gott :) Kram :)
Esmaralda

39 Fina:

skriven

Hej Es❤️Vi ler så varmt mot varann igen, är det för att han kände den starka känslan mellan oss? Kram

40 Tiss:

skriven

Hej Es!
Jag är inlagd på slutenvården nu. 3 månader sedan sist. Det är kaos i mitt huvud och det var längesen jag mådde så här dåligt som nu. Får jag vara kvar då länge jag behöver eller sparkar dom ut mig?

Svar: Det känns som om du får den vård du behöver.. samarbeta så mycket du kan.. kram o krya på dig nu !!
Esmaralda

41 Skorpan:

skriven

Tack, ska försöka hålla kvar julkänslan :). Kanske orkar ordna med jul i år, förra året hade vi ju badrumsrenovering då..
Kram Skorpan

42 sense:

skriven

Älskar hans dräpande humör som är så genialiskt bitskt!
Även hans program Operahuset på P2 är behaglig lyssning pga. hans mjuka röst och djupt kunskap om musik. Lyssnar gärna på honom också i musik.
Tack Esmeralda!

43 Jennifer:

skriven

Tack för svaret fina Esmaralda fast det kändes inte helt lugnande. Kommer jag alltså genom denna arbetspraktik att komma vidare i livet? Eller blir det så att jag måste återvända till min nuvarande arbetsplats efter praktiken? Det är inte ens sagt att jag är välkommen tillbaka. Och det vore samtidigt förödande om jag tvingas tillbaka till mitt arbete igen.

Vore så tacksam om du kan se något kring detta? Sover dåligt
då jag grubblar så mycket på detta.
Kram
Jennifer

44 Laura:

skriven

Jag är kristen, men inte med i svenska kyrkan. Jag håller med dig i att folk ska få tro precis vad de vill, och jag kan ibland känna en större ”samhörighet” med mina klasskompisar som är muslimer, trots att det är 10 års åldersskillnad mellan oss, och vi har olika religioner, än med de som inte alls tror på någon ”högre makt” Det är intressant när man reflekterar över det. Ingen av oss försöker påverka den andre, samtidigt som vi pratar om vår tro ibland, lyssnar in varandra, och är rörande överens om att alla är människor

Svar: Ja, det är intressant.. en andlighet känner jag att jag tror på.. något mer än det som finns omkring oss.... det har ju så ofta fått bevis på... så jag tror inte, jag vet....och så kan man ju plocka lite av olika religioner som man tycker också... kram :)
Esmaralda

45 Misstjejen:

skriven

Hej

Kan du ger mig en anledning att varför ska jag dit imorgon på festen. Är så besviken så har kastar mycket pengar på det.

Hoppas det finns en bra anledningen

Gillar din svaret för jag vill har få

Ha det bra

46 Zita :

skriven

Hej! Esmaralda Tror du min du min jobb helg blir bra? Kram😃⭐️

47 Misstjejen:

skriven

Hej

Det var konstig dag idag men vill få något som positiv ikväll... tänker fråga att kommer jag få B kvinna som kontaktperson?

Ha det bra

48 Lydia💕:

skriven

Skönt äntligen fredag och tack för att du orkar med oss här på bloggen du är underbar
Kärlek på avstånd jätte trevlig och lugn men det hettar inte till bara känner mig lugn med honom bara för att man har blivit äldre kan man inte känna pirr längre då?
Vill träffa någon på närmare håll men dom finns visst inte här där jag bor 🙈
Ha en trevlig helg
Lydia💕

Svar: Min mamma är 86 och när hon träffade sin pojkvän häromåret så pirrade det rejält .. så nej, det har inte med ålder att göra men man är nog inte lika lättattraherad med åren.... kram :)
Esmaralda

49 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda har bara en fråga Den som jag kommer bli tillsammans med! Känner jag till honom innan eller har vi aldrig setts? Kram och trevlig helg😃⭐️⭐️

Svar: Känns som om han blir helt ny för dig... kram
Esmaralda

50 Rädd:

skriven

Hej E!

Ska jag gå på festen ikväll eller får jag det bättre hemma?

Kram och kärlek.

51 Mikael:

skriven

Ja ett Tredje Testamente, tillverkat i Danmark, de lärda lär gå i taket när det blir känt, helt PK INTE korrekt :)

Men så heter det Själens land där det är tillverkat :)

Kram
Mikael

52 H:

skriven

Hej Es

Ser du någon önskan som kommer gå i uppfyllelse för mig innan årets slut?
Kram

53 Bubbel:

skriven

Hej! Egoboost-fråga😊 Tycker mina manliga kollegor att jag är charmig och söt och fin?😊

Svar: Jajamän, det gör dom... och det är du ju också :) kram
Esmaralda

54 Boudica:

skriven

Jadu den var ju bra. Jag håller med att man ska få tro på det man vill. Jag är sån som respekterar andras tro. Jag har själv ingen tro som kan läggas i ett fack, lite blandat mellan olika med stor del i gamla naturreligioner.
Men tyvärr verkar andra inte ha den uppfattningen och ska jaga mig med sin religion.
Hade någon för ett inte så längesen som följde mig in i affären, läste någon vers över mig, och ville till slut att jag skulle upprepa något och då sa jag nej tack, men kom ihåg om du ångrar dig sa hon.
Jag var ju helt ointresserad och var lite oartig och gick runt å gjorde mitt, jag var ju där för att handla!

Ja idag precis innan jag gick hem från jobbet, så ställde jag Lagergrabben mot väggen, jag höll mig lugn men jag blev ju ännu mer sårad. Hunden som stod vid oss gnällde när vi pratade. Kanske kände han av något sorgset i luften?
Fick ur honom att han drog sig undan för det blev för mycket med relation på jobbet, men sen sa han ju att han nyligen träffat en tjej men det var inte orsaken, vilket jag faktiskt tror det var, det var ju det som min rädsla var. Han skyller på att han är skorpion, komplicerad personlighet.
Jag är ledsen, rejält, jag som träffade någon jag kunde öppna mig för, prata med och fungerade bra med, för att det typ över en natt skulle vända åt ett riktigt känslomässigt helvete.
Nu är jag elak, men jag önskar att hans träff idag (eller var det i helgen?) går dåligt. Hoppas det inte håller länge där.

Ska göra något att dricka, sen ett bad tror jag. Och självklart försöka komma över min sorg. Jag vill fortfarande ha min chans att få honom i säng!
:'(

KRAM!

Svar: Bara släpp honom och ha fokus på andra runt dig... han är inte värd dig och så är det med den saken.. men det finns fler att dejta och mysa med och som är så mycket mer rätt... kram
Esmaralda

55 Sofia:

skriven

Kära Es!
Jag behöver råd. Utan att ens leta, hittade jag en lägenhet i Lund att flytta till. Min väninna sa att den är så gammal att jag kan bo där gratis. Men nu börjar min man att vara super gullig igen och detta får mig att tveka. Jag kanske inte ska flytta ifrån honom än?? Vad vill universum att jag ska göra?

Kramar
Sof

Svar: Ni behöver reda ut det som blivit fel mellan er... att bara stå på och låtsas som ingenting löser inga problem.. familjerådgivning kan jag rekommendera.. kram
Esmaralda

56 Chatrine:

skriven

Hejsan, precis som Skorpan så har jag också fått en fin julkänsla som dyker upp lite snabbt ibland. Inte heller känt så tidigare då jag inte gillar julen. Kan du se varför?

Kram Chatrine

57 <3:

skriven

Godmorgon snön ligger vit på marken här hemma ❄
Har också gått ur kyrkan för flera år sedan. Känner ingen tro till någon gud längre.
Kan det skrälla till och P företaget höra av sig när man minst anar det. Har inte hört något av dem inte ens att de mottagit mejlet...
🤔 ser du någo om detta. Finns det något mer jag kan göra ?
Kram

58 Monica:

skriven

Det sägs att Jesus sade: Ge kejsaren vad kejsaren vill ha och ge det till Gud som Gud vill ha, alltså att man inte skall blanda ihop religion med politik. Personligen har jag svårt både för väckelsekristna som pingstvänner och Jehovas vittnen även om sistnämnda bland andra kristna räknas som kristna. Har haft med dessa att göra under min barndom och ungdom. Kan inte förstå att väckelsekristna även i dag 2019 tror på ett evigt helvete efter döden om man inte delar deras tro. Då demoniserar de Jesus Kristus och Gud till en ondskefull psykopat samtidigt som de säger att de är ren osjälvisk kärlek. Då kan man ge Jehovas vittnen en eloge eftersom de inte tror på helvetet. De tror att att personer som inte bekänner sig till deras tro bara blir till tomma intet. Men jag vill inte ha med religiösa samfund att göra eftersom man blir slav under dogmer och social kontroll. För att inte tala om muslimer med dess islam som har flyttat fram sina positioner i det svenska samhället. Men de får man helst inte kritisera för PK-maffian. Det finns studier som visar att svenskar och andra skandinaver som konverterar till islam har ofta växt upp i sekulära och intellektuella miljöer. Inget ont som inte har något gott i sig. Om jag inte hade haft med väckelsekristna kristna att göra under mina tidigare år hade jag kanske lättare ta till mig islam som rättfärdig lära. Har läst Martinus Tomsens lära som har gjort att mitt andliga sökande har fått pusselbitar att falla på plats. Vad jag uppfattar det så menar han på att alla religioner har rätt även ateisten eftersom det motsvarar deras andliga utveckling just då. Att livet är en utveckling som pågår i all evighet att man är omsöm i den andliga resp materiella dimensionen men man blir aldrig färdig.

59 Misstjejen:

skriven

Hej

Vill låta mig tänker på annat än en skir dag men jag tänker på det som du skriver av den inlägg om kyrka.

Men alla har rätt till sina troende och allt samtidig finns det bevisa på att gud finns?

Jag har var så intressent av kyrkan och vill gärna bli präst men jag vet inte varifrån såna jag har haft när jag var liten.

Idag har jag mer troende på andligheten än gud. Undrar om gud är en andligheten som dom styra över allt.

Så vem vet... det är svåra frågor också. Det sägs jesus eller gud finns men var är bevisa.

Jag vet inte hellre hur allt här jorden och övrig som har skapas... varifrån och mycket handlar om vetenskapen som har fokusera.

Jag har alltid känns att det finns något i uppe samtidigt idag förstår jag att andligheten som såklart titta på oss och ger uppgifter.

Allt såna... känns allitid något som är inte stämmer. Såklart någon alltid ser oss så är det andligheten.

Det är intressent ju att pratar om också.

Varifrån kyrkan på riktigt och gud så vem uppfanns dom då.

Är gud en ande så kan funderar på såna.

Troende är viktigt att respekt samtidigt förut tror jag på gud men många år sedan ändrar jag till tror på andligheten.

För jag känner mig att jag är tillhöra dom också.

Jadå 😊

Ha det bra

60 Hej:

skriven

Hej esmaralda.

Skönt med fredag kväll. Känner för ett varmt bad och sen idol.

Ser du om det verkar komma ytterligare ett byte av förskola för sonen i samband med flytt?
Kram

61 Lite orolig:

skriven

Hej esmaralda.

Känner att det oroar mig lite.

Ser det ut som om han stalkar mig? Ser du någon varning? Eller verkar han normal?
Kram

62 HS:

skriven

Folk får tro på vad de vill så länge man respekterar andra och inte skadar sig själv eller andra.

Jag tycker att Svenska kyrkan gör en del bra saker och kyrkor är fina byggnader. Däremot har jag alltid haft problem att förstå treenigheten. Är varken döpt eller konfirmerad. Jag tänker mig mer som muslimer ser på det att Jesus har funnits och att han stod nära Gud som en viktig profet men inte att han var Guds son. Om jag var tvungen att välja en formell religion skulle det bli islam eller buddhism. Men hittills har jag inte känt något behov av det.

När jag såg i deklarationen för några år sen hur många tusenlappar som gick till kyrkoskatten så gick jag ur Svenska kyrkan. 500 kr per år hade jag kunnat bidra med för att kyrkan stöttar människor i svåra livssituationer, men flera tusen, nej då lägger jag hellre pengarna på mig själv eller skänker dem till en organisation exvis Läkare utan gränser som vad jag kan bedöma gör mycket bra arbete.

Efter många år som ateist-agnostiker har min andlighet som slagit ut i blom runt 30 efter en hel del speciella upplevelser, såsom minnen från tidigare liv och besök från andra sidan. Minns det starka ljuset efter döden, hur man går igenom det liv man har levt tillsammans med Gud/ljuset/kraftkällan (svårt att hitta rätt benämning tycker jag).

Hämtar lite inspiration här och där från religioner, Youtube m.m. när jag behöver "fylla på" i min andlighet.

Är på träningsresa på Fuerteventura. Så skönt härnere, håller på att bli stammis. Önskar dig en riktig bra helg.

Kram

63 Lisa :

skriven

Funderar lite så här en fredag eftermiddag efter nått glas rött. Vi har inte sex. Men vi är nära.... varför? Med vänlig hälsning, Lisa

64 Tildis:

skriven

Hej Es!

Så länge ens tro inte tvingas på någon annan så är det helt fine för mig. Själv är jag inte särkilt religös men jag tycker det är fint med traditioner.

En fråga också, ser jag ut att kunna åka hem över jul?

Kram och härlig helg!




Svar: Ja, god chans att du åker hem över jul.. kram
Esmaralda

65 Ghostwriter:

skriven

Jag är troende men inte som de i kyrkan på samma sätt. Vill också gå ur, men tvekar då hemlösa och fattiga får mat och hjälp från kyrkorna och det hade nog inte gått om man inte betalade avgiften till dom? Jag själv har fått mat från kyrkan när jag inte hade mat på två månader. Samtidigt borde ju alla avgifter för begravning täcka en sådan sak, jag vet inte!


Jag undrar om det kommer lösa sig med åtgärderna/fakturan från hyresvärden? För jag får nu betala för sådant jag inte gjort också. Vilket känns så orättvist när jag redan kämpar med ekonomin och det är framåt jul och allt. Är rädd att få en fet faktura och lyssnar gör de inte heller. Kan jag få rätt i detta eller åtminstone förvänta mig ett rimligt pris? Jag ska inte behöva ha levt i ett så skadat hem och sen få betala för något de andra gjort.





Kram och ha en fin helg :)



66 d30:

skriven

Har min vän som stängt ut mig lagt några tankar på att jag är sårad utav hur han betett sig? Ångrar han inte sig lite tror du? Det fanns ju känslor förr, borde inte de finnas kvar någonstans?

Trevlig helg!

Svar: Nja.. han verkar mest gå i försvar... kram :)
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: