Meditera med ditt andedjur...

Någon undrade på bloggen över meditation. Om hur man bäst mediterar.

Jag måste säga att det är väldigt individuellt.

Går man  en kurs och försöker lära sig – så är det inte alls säkert att  just den sortens meditation passar just dig.  Det kan vara lite knepigt  och svårt att hitta rätt.

Men det finns någon som alltid vet - och det är ditt skyddsdjur.

 

Det här brukar vara en bra metod för att  lära sig HUR man ska meditera :

Välj tillfällen när du inte är stressad och se till så du inte har något som är störande omkring dig

Slut ögonen.. och plocka fram en VACKER bild av ett djur som får bli ditt  andliga skyddsdjur.   Låt  först en massa olika djur passera revy för din inre syn och till sist fastnar du för ett av dem.   Ha sedan bara fokus på just detta djur. 

Måla upp en bild av djuret och träng in i bilden.

Träng in i djuret. 

Bli ett med det

Stäng dina tankar för allt annat

Ge dig hän och var inte rädd

Ditt skyddsdjur kommer att visa dig vad du behöver.

Behöver du lära dig att koppla av för att kunna utföra meditation så kommer ditt djur att lära dig hur du ska göra

Om du bara har tillit och stannar kvar i tanken !

Oavsett vad du behöver uppnå  inom dig så  hjälper ditt skyddsdjur dig.

Djuret kommunicerar med  dig utan ord och fortplantar en känsla i din kropp och denna känsla kommer du att kunna klä i ord.. och då  får du insikt  och vet vad du ska göra !

Detta är en övning som alla kan göra

Man får helt enkelt använda sin fantasi till en början.... och eftersom  ett djur inte är särskilt svårt att fantisera fram så klarar de flesta detta.

Du får räkna med att pröva några gånger innan det fungerar

 

Och NÄR det sedan fungerar… ja, då är det en övning som jag tror att du  återvänder till oavsett vad du behöver hjälp med.

 

 

Det låter enkelt och det ÄR enkelt och ändå så väldigt stort när man lyckas !

Kram & kärlek

1 Fråga:

skriven

har jag nån avfunsjuk kollega?
och ser du E bli fastanställd ?

2 Ghostwriter:

skriven

Tack för inlägget! och för att du tog upp det.
Trodde inte att det var på riktigt att man hade skyddsdjur, och att det kan hjälpa på detta sättet.
Ska öva och prova!

Kan du se andras skyddsdjur o kan du se mitt?

Ha en fin dag :)
Kram

Svar: Jodå, visst är det på riktigt, i allra högsta grad... jag ser skyddsdjur men då måste jag ha annat fokus och göra förberedelser, som jag gör vid personlig spådom.. kram
Esmaralda

3 Agnes:

skriven

Först ett stort grattis till Roberta som vann Ladyn! Hoppas att "lilla-hon" blir till glädje!

Ett "Krya-på-sig", till din make, som drabbats av ngn ettrig baskelusk. Till Herr Fralla så är väl ett "attans" gällande hörsel.

Ska kanske testa det där med ett ande-djur! Lite som att räkna får, på sätt o vis! Har visserligen aldrig ägnat mig åt att räkna får...kan ngn som gjort det säga om det funkar? =)

Eftersom jag lovat mig själv att tycka att vädret är fint, så kan jag meddela att snön anlänt till Stockholm...blir det även minusgrader, så antar jag att det blir en smula halkigt i morgontrafiken...

Själv går jag nu o lägger mig, då jag börjar min passvända i kväll!

Ha det bra, gå försiktigt o Kram! ;)

Svar: Andedjur kan funka för dig... du är en person som djur tycker om.. så kanske kan det funka och i meditation.. plus att du har mer än ett andedjur. Här snöar det också idag och det är ett rent glädjerus... händer ju nästa aldrig på mina breddgrader... ha en bra jobbekväll ... kram :)
Esmaralda

4 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag har redan är tre stycken delfin, uggla och katt. Dom är min som symboliserar elöer andedjur.

Så positiva på youtube av den nyast video som är låten. Det är typ 375 visningar på den. Jag trodde ju alla ska var så negativ utan flest är positiv

Men C kvinna och en annan C kvinna är inte så positiva till det video...är dom så bevsiken?

Jag lät dom inte styra över vilka låtar jag ska sjunga även publicera video.

Gillar du den?

Ha det bra

Svar: Javisst gör jag det.. ch du ska alltid själv bestämma vilka låtar... kram :)
Esmaralda

5 Skorpan:

skriven

Finns det nåt sätt man inte kan meditera på? Har aldrig hört om denna metod o vem vet kanske jag kommer mig för att pröva jag också.

Fredag, så skönt. Ensam på jobbet idag då alla är utflugna nånstans. Blir att "representera" idag på glöggfesten som en partner ordnar, på behändigt gångavstånd en våning ner i huset. Lite bekant med bara en där så det blir väl inte nån lång stund där... Eller ja, vet ju aldrig vem som dyker upp, eller händer det nåt idag Es?

Idag måste däcken släpas fram så jag kommer mig iväg på däckbyte, sista bötesfria dagen med sommardäck imorgon ;). Dubbdäck, betyder att bytestiden måste hållas nästa vår... Det här är just sånt jobb som nån annan så gärna skulle få göra i mitt ställe ;). Är väl inte direkt lat, men...

Ha en bra dag o hoppas att mannen kryat på sig lite :).
Kram Skorpan

Svar: Man kan meditera på precis alla sätt ! Var och en får hitta sitt eget sätt och man får pröva sig fram. Trevligt med glöggfest :) Kram
Esmaralda

6 Sessan:

skriven

På tal om djur och gårdagens prat om djur...
Har pratat om ny hund länge och funderat på att byta ras.
Jag tycker en ras och min man tycker en annan - men vi är båda helt flexibla. Eller blir det någon annan ras?
Jag har nu sett en hund av rasen jag funderat på.
Är det den som blir vår nästa vän? Långt att åka till den, men den är leveransklar nu.
Kan du se något speciellt kännetecken kring vår nästa hund? Färg eller - ja något.
Ser du något i tid och omständigheter kring när våra nuvarande, älskade vovvar går över regnbågsbron?
Vill inte tänka tanken ens.

Svar: Gå efter hundens rasegenskaper och ringa in vad som passar er bäst... kram
Esmaralda

7 Jossan :

skriven

God morgon...

Äntligen fredag!!! Det ska bli så skönt med helg! Imorgon ska jag eventuellt träffa S igen. Men igår kände jag inte så som jag trodde. Eller jag tappa lite intresset när han säger att han inte vill ha barn. Och barn är i min värld meningen med livet. Han var ändå snäll men svårt att sätta fingret på. Han var helt pedantisk. Det var inte ens damm någon stans.. Tråkigt när man trodde det kunde vara rätt... Men får kolla vidare för jag tror inte han skulle ändra sig om barn...

Kommer jag hitta någon annan snart?

Idag ska jag till stan med en kompis sen bara ta det lugnt.

Nä dags att fixa sig!!

Kram

8 Nenna:

skriven

Hej Es,
Jag känner att jag borde meditera och känna in vilket skyddsdjur som kan vara mitt.

Kärleken verkar vänta på sig. Vad kan du se kring mig?

Kram 🤗

Svar: Kärleken kommer, den saken är klar men det kan bli en flirt innan dess.. kram
Esmaralda

9 Heaven:

skriven

Kära es,
Är det slut på riktigt nu? Kommer han att låta mig va?
/ kram kära es

10 En Ängel med stort hjärta :

skriven

Gomorron kära Es!
Åh vad jag har sovit gott inatt efter en sömnlös men magisk natt tidigare. Tack snälla för ditt svar det värmde - så fint🙏 Även de nätter jag sover gott så är det precis som om någon väcker mig vad samma tid antingen 02.50 eller 03.20! Jag förstår inte varför?
Jag försöker meditera minst en gång var dag, det är så rogivande och avslappnande och man tömmer liksom kroppen på sådant som är onödigt att bära på. Jag har däremot inte mediterat tillsammans med mitt Andedjur, det skulle jag gärna velat veta vilket Andedjur jag har! Jag brukar meditera tillsammans med vacker natur o vågornas brus o kluckande vatten det gör jag speciellt när jag ska måla en tavla i Vedic art. Man vet ju aldrig vad motivet blir men av någon anledning finns alltid en lite Ängel med i mina tavlor 😇. Meditera borde alla ta sig tid till om det så bara är 10 min om dan det ger så mycket för kropp o själ🙅‍♀️💜🍀🌞
Kramisar i Ljus och Kärlek hoppas både mannen o Mg mår bättre o även att du mår bra så klart👍Trevlig helg 🌺🌸🌺

11 sus:

skriven

hej
ska försöka...
vore fantastiskt om det funka....
ge mig ett hopp...
love sus

12 <3:

skriven

Godmorgon kära Esmeralda, ska testa det när jag känner mig lugn.
Vintern är här nu ❄❄❄snö till advent.

Blir det bra om jag tar kontakten ?
Skulle han bli intresserad.
Inget jag brukar göra i vanliga fall.
R tyckte det.
Kram


Svar: Klart du ska ta kontakt och då vet du snabbt hur det är med hans intresse.. kram
Esmaralda

13 Bellagio:

skriven

Hej. Är kraftdjur och andedjur samma sak? Om det är olika är det bättre att tänka på sitt kraftdjur?

Och vilket är mitt kraftdjur? Kan du se det?

Svar: Det kan vara samma djur men behöver inte vara det.... jag ser inte ditt kraftdjur, det behöver att jag tränger djupare i så fall och det gör jag bara i personlig seans.. kram :)
Esmaralda

14 Mt:

skriven

Hej.
Blivit spådd att jag kommer få pengar nu i dec. Kan du se om det stämmer?
Kram!

Svar: Jag ser inga stora oväntade pengar på ingång.. kram
Esmaralda

15 CBD :

skriven

Måste bara fråga, jag som mest tror på naturliga örter som medeciner och så.. är CBD olja verkligen så bra som hört? Det ska motverka dåligt mående som jag förstått det och haft vän som tagit det. Tycker de är dyrt men kan det göra skillnad så varför inte. Men vill ju inte Köpa något som klassas som drog eller skapar beroende på något sätt.

https://nordicoil.se/cbd-hampaolja-500mg-5pct



Kram Ghostwriter

Svar: Om de hjälper är nog individuellt men det hjälpte mig med den värk jag fick av medicinen efter min canceroperation. Nu har jag vant mig vid värken och lever med den och har avslutat CBD men i början var den guld värd.... kram
Esmaralda

16 Sorg:

skriven

Godmorgon fina Es.
Tänkte fråga vad jag skall göra med min gamla Tara talisman när lady anländer hem till mig?
Ha en trevlig helg ❤️

Svar: Du kan ha henne som vanligt.. de två talismanerna funkar väldigt bra tillsammans.... kram
Esmaralda

17 Michaela:

skriven

Det där ska jag absolut testa när jag får lite lugn och ro!

Läste att Roberta's Lady redan börjat verka för henne och det är ju underbart! Rör och piper min Lady något eller hon kanske är på resande fot? :) Hon är så välkommen! Fredag och första snön! Ska vara sol och minusgrader i helgen. Som jag har väntat :) Hoppas det blir en bra helg! Kortisonet har tanimej fan hjälpt liiite redan. Har ont efter sprutorna med annars känns det liite bättre. Sovit inatt så skönt.
Funderar på om jag inte ska försöka gå på konserten ikväll iaf. Det är något som drar mig dit .... känns som romantik ..🤔.. Brosan kan köra fram och tillbaka och jag kan ju alltid gå tidigare om jag vill. Läkaren sa att jag måste stå lite avskilt i sådana fall för ingen får komma åt armbågen. OM jag går ... ser du några varningar eller så?

Hoppas att maken mår bättre snart. Ha en mysig afton och antar att det blir gott på tallrik och i glaset. Kanske även för 7 åringen :) Kram

Svar: Din Lady var väldigt glad nu på morgonen när hon avslutade sin näst sista ceremoni, hon trodde nog hon skulle börja resan til dig nu direkt.. men hon har en prägling kvar att gå igenom... kram
Esmaralda

18 Oro:

skriven

Hej Esmaralda.

Jag känner att jag blir lite ledsen när min chef lägger sig i mitt privatliv och säger förutfattade meningar om hur saker och ting kommer att bli för mig. Jag kan ju tänka mig hur det låter när hon pratar med andra. Men jag känner iallafall själv att jag blir lite ledsen.

Ser det ut som om hon har rätt i det hon säger? Kommer det att bli så som hon tror?
Kram

Svar: Nej, det är du som styr ditt liv och ingen annan.. jag tycker du ska markera och sätta punkt för sådant prat.. kram
Esmaralda

19 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.
Fint att meditera med djur. De behöver också lugn och trygghet.

Kommer jag att vara tillbaka på mitt nuvarande arbete efter mamma ledighetens slut?
Kram

Svar: Ja, en tid i alla fall kan det bli och sedan byter du.. kram
Esmaralda

20 Kristina :

skriven

Detta rådet fick jag dig Ez i en seans och det det funkar 100%. Mitt andedjur har lärt mig massor och inte minst hur jag ska meditera på mitt eget sätt. En fin helg önskar jag alla, kram

Svar: Vad roligt :) kram
Esmaralda

21 M:

skriven

Hej Esmaralda.

Kommer flytten dit att bli av som jag tänkt?

Kram

22 Ghostwriter:

skriven

Men vad häftigt att CBD oljan funkade för dig! Då är det inget påhitt iallafall.

Tror du den frissan på "K" tar avbetalning/faktura eller måste jag helt enkelt vänta tills jag har pengarna? KrAM :)

23 Se:

skriven

Hej esmaralda.

Kan du se oss bo tillsammans?

Blir flytten dit av så
Som jag tänkt?
Kram

Svar: Det känns osäkert... kram
Esmaralda

24 Mam:

skriven

Hej esmaralda.

En fråga bara om du kan se,

Ser det ut som om flytten dit kommer att bli innan mammaledigheten är slut? Eller ser det mer ut som om vi blir kvar hela den tiden ut?
Kram

25 Kristin:

skriven

Tusen takk for dette innlegget, kjære Esmaralda.
Det var veldig interessant.

Jeg har ledd av meg selv siden jeg skrev innlegget mitt i går.
Jeg leste at du hadde fått problem med magen og derfor sendte jeg det jeg gjorde,
I etterkant så jeg jo at det var din MAKE som var syk.
Beklager dette og jeg vil ønske din make en god bedring.
Interessant at en bokstav kan gjøre så stor forskjell.
Nå ønsker jeg dere en herlig weekend.
Kram!!!

Svar: Jag är tacksam för tips och det som kan hjälpa mig, hjälper make också :) Så tusen tack :) Ha du också en fin weekend:) Kram
Esmaralda

26 Mimis:

skriven

Hej!

Har jag något kraftdjur eller skyddsdjur? är det samma sak kraftdjur/skyddsdjur?

Kram

27 Sessan:

skriven

Föll min fråga bort tro?
Frågade om hunden jag sett är rätt för oss.

Svar: Tveksamt... tänk ett varv till... för säkerhets skull... kram
Esmaralda

28 Un:

skriven

Hej esmaralda.

Ser du egentligen varför min chef håller på sådär och lägger sig i andras liv? Säger hur hon tycker folk ska göra? Och ha förutfattade meningen hur saker och ting är?
Varför gör hon så?
Kram

29 Ma:

skriven

Hej esmaralda.

Kan du se en flytt närmare ditåt åt det hållet?

Och ser det ut som om den kan ske innan mamma ledighetens slut?
Kram

30 Helena Ir:

skriven

Måste prövas..! Jag kan komma in i lätt meditation när jag skickar healing..

Ser skogen från mina fönster,snöklädda,så vackert!

Idol ikväll,duktiga är de alla tre..!

Agnes.räknat får..har jag aldrig lyckats med..men lärt mig somna rätt fort ändå..2 ord som ett mantra,tänker jag i huvudet..och samtidigt tar jag med andningen..det som passar dig bäst..in och så ut..eller vill du börja ut och så in. Utandningen ska vara något längre..

Trevlig fredag!

Kram :)

Svar: Önskar att snön som kom i morse hade legat kvar... men den försvann kvickt.... kram :)
Esmaralda

31 Me:

skriven

Hej esmaralda.

Ser det ut som om han har tankar och planer på att vi ska flytta ihop? Verkar han kunna tänka sig det?
Och verkar det kunna bli så?
Kram

32 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Hej mitt vinterland ! Härligt med snö =renare hundtassar Hundarna älskar snön och blir piggare...som matte :-)

Så spännande med skyddsdjur som kan hjälpa till med meditationen Detta skall prövas ! Har ju svårt med detta... Ugglan är mitt kraftdjur att man har fler djur runt sig är ju jätteroligt .

Fredag redan veckorna går såå fort
Trevlig helg !

Kram Anki med flock

Svar: Har fick jag njuta av vintervitt en stund i morse... sen försvann det igen :( Kram :)
Esmaralda

33 N:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut som om det inte blir så mycket av det här?
Eller kan det bli så mycket som jag vill?
Kram

34 <3:

skriven

Tack för svar kära Es. Ligger här och försöker boosta på.
Seg förkylning 🤒

Borde våga som du skrev att höra av mig... kan du se något om jag skulle kunna vara hans typ till det yttre? A ser så himla glad och charmig ut.
Verkar han vara en bra man.
Kram

Svar: Jag ser inga detaljer.... så bara våga..... och nu får du krya på dig.... kram :)
Esmaralda

35 Solstjärnan :

skriven

Hej 😊

Så intressant med skyddsdjur😊
Måste absolut pröva detta för kanske det skulle funka för mig som annars upplever att meditation är svårt.

Tror att det kräver några gånger för min del innan det skulle funka ,nen om det skulle funka vore det ju minsann intressant 😊

Marken är återigen vit.Igår kom snön igen.Så bra,för det är ju så mycket ljusare nu 😊
Hoppas att den inte regnar bort så fort utan får bli kvar😊

Es,ska anmäla mig till en utbildning idag. Man kan gå den nu på våren eller på sommaren.
Kan du se något kring denna skolning? Vilken årstid verkar bättre i detta fall?

Ha en bra dag !
Kram Solstjärnan 🌟


Svar: Här snöade det när jag vaknade och glad blev jag... gällde att njuta snabbt av det vita för nu är det blött och barmark igen....! Utbildningen ser ut att bli bra oavsett vad du väljer... kram
Esmaralda

36 Michaela:

skriven

Jag har bestämt mig för att gå ikväll! Brosan kör mig fram och tillbaka. Då har jag i alla fall försökt. Hoppas att det går bra :) Något råd/budskap? Kram!

Svar: Jadå, det kommer gå fint.. ha så trevligt.. kram :)
Esmaralda

37 Cara:

skriven

Det där med andedjuret. Kan det vara olika vid olika tillfällen? Eller väljer man ett och sedan är det alltid det? För min del har det dykt upp både rådjur, havsörn och hare de senaste åren...

Svar: Man brukar ha ett par olika... kram :)
Esmaralda

38 En Ängel med stort hjärta:

skriven

Hej igen kära Esmeralda!

Förlåt, men jag var bara tvungen att skriva till dig igen. Alldeles precis när jag sitter här i soffan o tittar på ett tv-program, brummar det som åska o hela jag o platsen lystes upp ca 30 sekunder sedan försvann både brummande o ljussken. Jag blev paralyserad o det kändes i hela kroppen! Kan du snälla tolka vad detta var? Det har jag aldrig varit med om!
Hoppas att du har möjlighet att svara mig, för jag förstår ingenting...
Kramisar igen fina Du👼💜🌸

Svar: Jag ser tyvärr inte heller vad detta är... men mäktigt är det.. kram:)
Esmaralda

39 Mirre:

skriven

Precis innan jag öppnade bloggen såg jag en liten mus utanför fönstret i busken och så öppnar jag bloggen och är det första jag ser här med :)
Tror jag har många djur med mig ett lejon bland annat, en kråka och lite annat haha..

Es, jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Jag vill ju höra av mig och träffa honom men jag vet att det är FEL, så himla fel men mina känslor säger annat. Jag blir ledsen och känner mig ensam ibland.. hade varit skönt att ha någon igen men han är ju upptagen och det har jag ju fått reda på nu. Men ändå vill jag träffa honom.. det skulle säkert inte ens komma något bra ur situationen rent långsiktigt heller hade säkert bara blivit sårad och min självrespekt hade jag tappat. Det är så himla svårt...! Men för stunden hade jag mått bättre. Något tips på vad jag ska göra eller ser du något?
Förresten bokade samtalsterapi som du föreslog och känns faktiskt bättre nu när jag tagit tag i det. Kram! ☀️

Svar: Och en lite husmus finns med dig :) Försök ta dig vidare för som du vet, på sikt blir det ändå ingenting..... och vad bra att du bokat terapi... kram :)
Esmaralda

40 Sara:

skriven

Hej,

Jobbar på förändring i livet. Ser det ut som att jag får det tänkta jobbet och kommer jag isåfall att trivas där eller blir det nåt helt annat för mig ?
Kram

Svar: Chansen att du får jobbet finns men annars går du vidare mot något annat som blir riktigt bra.. kram
Esmaralda

41 Fitnesskillen:

skriven

Hej ez

Jag undrar en sak, jag är verkligen kär i min tjejkompis och jag vet att det inte finns nån chans med henne.

Så därför kände att jag vill fråga dig ez och det är kan det ens finnas nån möjlighet att hon kommer att kunna se mig mer som en pojkvän eller hon kan bara se mig som en vän och inget mer?

Kram

Svar: Precis som du nog själv känner så kommer hon troligtvis också framöver att se dig enbart som en fin vän... kram
Esmaralda

42 Skorpan:

skriven

Tack för svar.
Eftermiddag o jobbtiden minskar.. Hurra. Behöver så lediga helger.
Kram Skorpan

Svar: Härligt :) kram
Esmaralda

43 Lillemor:

skriven

Jag vet att det fungerar jättebra. Mitt andedjur är sälen som heter Charlie och han hjälper mig till de mest fantastiska meditationer och i övrigt också. Kram och ha en fin helg alla

Svar: Härligt :) kram
Esmaralda

44 Besviken:

skriven

Du säger att ca 80 procent stämmer av dina spådomar men i mitt fall stämmer noll procent!!! Hur förklarar du det??

Svar: Vi har växlat många mail du och jag och jag har försökt förklara dig dig... kram
Esmaralda

45 Fråga:

skriven

Hej esmaralda.

Känns det som om flytten dit kan bli av under mamma ledigheten?
Kram

46 Shade:

skriven

Har svårt med meditationer, kanske ska testa detta sätt, men det är tålamodet som är svårt. Vill för mycket!

Du såg mys för mig snart som skulle mötas under festliga omständigheter och folk omkring, vad är möjligheten att det är den här inplanerade festen som är inte så långt in i framtiden, som jag tänkte gå på som är då det händer?

47 Rebecca:

skriven

Jag känner mig så otroligt energilös plötsligt...kan du se vad det beror på? 😕 kram

48 Nyfiken i en strut:

skriven

Hej Es

Ser du något speciellt som händer mig?
Kram

49 Emelisa:

skriven

Jag och mina döttrar vann tävlingen som ditt barnbarn hade, woooohooo 😁.
Så go han är💕.
Kramis

Svar: Vad roligt :) Och han var så glad att ni var med och tävlade..... kram :)
Esmaralda

50 CR:

skriven

Hej, Skulle tro att mitt krafftdjur är elefant.
När vi tog bort våran ponny för många år sen så
så såg jag helt plötsligt en elefant i sovrummet,
jättetydligt..
Såg den säkert extra tydligt för att man var så himla ledsen och öppnade upp för andevärlden.
Ha en bra helg Es och allihopa!
Kram :)

Svar: Ja vid vissa tillfällen är man mer mottaglig.. kram :)
Esmaralda

51 Smulan..:

skriven

Vad synd att ni inte Kom iväg på resan hoppas ni snart kan boka om.
Så glad för stora barnets skull då försäkringen ger ersättning och hen får en stor summa utbetald.

Svar: Skönt när det funkar med försäkring !! Kram
Esmaralda

52 d30:

skriven

Intressant sätt, inte hört detta tidigare. Värt ett försök.

Es, vännen som isolerade sig från mig, fortfarande ledsen av att ha tappat honom när det var så bra.
Jag fick bara plötsligt en stark oroskänsla, att han har återgått till droger, kan det vara så?
Vad jag fått berättat för mig var stor del av hans liv med sånt.
Att jag bryr mig även om han dragit sig undan på det viset.

53 Hanna:

skriven

Hej!

Jag försöker lära mig att meditera och ska absolut testa detta. Mitt andedjur kom till mig redan innan jag läst klart texten. Ett kraftdjur har jag också, men det är något annat.

En jobbig vecka är äntligen till ända. Det mesta har varit en kamp, men på något vis har det känts som om jag har fått hjälp när det har varit extra tungt. Arbetsbördan på jobbet lättade tex på ett oväntat sätt. Jag tror någon hjälpande ande ville mig väl och det tackar jag för.

Trevlig advent!

Svar: Ja och så bra att du kan ta emot det som kommer.. kram :)
Esmaralda

54 Misstjejen:

skriven

Hej

Under veckan har jag känna mer glädje av mig själv och mer kärlek som jag har mycket just nu så bara jag kan dela mig med alla andra.

Vet inte om min glädje och kärlek och lyckligt har utvecklas sig till en starkare känsla som kunde sprida andra så mycket.

Jag trodde aldrig att jag ska får såna. Kommer det hålla typ i evigheter?

Ha det bra

55 Talisman:

skriven

slängde bort min talisman då den inte gjort någon skillnad alls.

56 Jag:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser flytten dit ut att bli av?
Ser den ut att kunna bli innan planerade mamma ledigheten är slut?
Kram

Svar: Flytten kan fördröjas lite... kram :)
Esmaralda

57 LottaS:

skriven

Idén att skriva skönlitterärt tillsammans, vad ser du kring det?

Svar: Det kan funka... pröva men bara till en viss gräns... kram
Esmaralda

58 emma:

skriven

en fråga: Kommer jag och S att bli tillsammans?

59 Kram:

skriven

Hej Esmaralda.

Jag känner att jag saknar dem. Ser du mer umgänge framöver för mig med dem?
Kram

60 H:

skriven

Hej Es

Ser du något spännande kul,som händer mig den närmsta tiden?
Kram

61 AnnaK:

skriven

Varför har jag blivit så intressant för honom igen? Pinkar han in revir eller har han någon annan agenda? Eller han helt enkelt någon sorts känslor....lite borde han ju tycka om mig iaf.

Kram 🤗

Svar: Han är inte oberörd.. men han känns inte rätt för dig och det tror jag du är medveten om.. kram :)
Esmaralda

62 MarjaLiisa:

skriven

Jag känner redan av Lady. Det är så starkt och hon talar till mig. NU låter jag som ett psykfall men det är jag inte :) Mina andra talismaner har gjort stor skillnad men lady, hon är utöver det vanliga och jag väntar ivrigt. Kram

Svar: Det är inte bara du.. jag har fått en hel del mail från väntande Ladyägare som säger ungefär samma sak.... det ÄR en stark kull... kram :)
Esmaralda

63 AnnaK:

skriven

Tack! Jo, det vet jag att han inte är men är lite nyfiken bara. Undrar så om det egentligen finns nån som är rätt för mig.... Så många som visat intresse men ingen är meningen. Varför då liksom 😂

Kram och ha en fin kväll 🤗

64 Lotta S:

skriven

Vad tror du svårigheten med skrivandet tillsammans kunde bli för oss, något som kan göra processen smidigare om vi vet om?

65 Browallia:

skriven

Är andedjur och kraftdjur samma sak?
Mitt andedjur är sköldpaddan. Jag har liksom alltid vetat det och inte behövt söka efter vilket djur som är mitt. 🐢

Vad tragiskt med nyheten om att de hittat en kroppsdel från försvunna Wilma. Jag berörs så starkt efter att min väns försvinnande förra sommaren.

Spännande semifinal i kvällens idol! :)

Kram

Svar: Nej det är inte riktigt samma sak med andedjur som kraftdjur fast ibland kan de gå in i varann. Kram
Esmaralda

66 Mu:

skriven

Hej Esmaralda.

Känns det som om jag ska ha partner till nästa jul?
Kram

67 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.

Kan du se oss bo tillsammans?
Kram

68 KristinaF :

skriven

Hej!

Har börjat träffa A. Han känns som min typ och vi verkar vara rätt lika. Ser du något långvarigt? Det känns som att jag inte borde släppa honom iallafall..

Varma hälsningar

Svar: Nej, håll kvar relationen ett tag och känn av.. du kommer snabbt att veta åt vilken håll det drar.. kram
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: