Min stalker....

Jag har haft en stalker !

Det är länge sedan nu men det var rätt obehagligt  fast jag inte är lättskrämd.

Det började  så harmlöst som på ett födelsekalas.

Jag hade en man till bordet som var väldigt söt och väldigt tråkig.

Han pratade knappt utan satt  där som en mussla

Och när han pratade blev det väldigt konstigt

Jag tror vi växlade 4-5 meningar under hela middagen och ändå kämpade jag verkligen

 

Han var bror till bekantas bekanta och ingen kände honom egentligen.

Sen resten av kvällen la jag märke till att han alltid befann sig i närheten av mig.

Festen tog slut och jag promenerade hem

Nästa morgon gick ut i min morgonrock och hämtade in tidningen och då står han där !

Han säger hej och inte mer

Jag undrade ju såklart vad han gjorde där och fick till svar ” ute i det vackra vädret” och inget mer

Märkligt !

Så gott som varenda dag i tre veckor dök han upp i min närhet.. oavsett var jag befann mig

Min post öppnades och lades tillbaka öppen i lådan

En dag låg det ett fång rosor på trappan

En annan gång ett paket ägg & ett paket bacon... och en gång en stor tygapa.

Bland annat.

Varje dag var det någonting.

När jag vill prata så bara gled han iväg

Det började gå mig på nerverna rejäl och vid ett tillfälle skällde jag ut honom och hotade med polisen

Som svar hittade jag en blodig kniv på trappen nästa morgon, utanför  mitt hus

Nåja, jag kunde konstatera att det bara var rödfärg – men i alla fall !

Jag vände mig till polisen med en stalkeranmälan men de tog inte det på allvar.

Nej jag hade inga bevis på att han öppnat mina brev och inte såg jag när ha la kniven på min trappa och inget av det andra heller… och det är inte kriminellt att dyka upp i närheten av folk. Han hade  ju inte uttalat några hot.

”Nu ska lilla damen inte vara så överkänslig", sa dåren till polis ” det är säkert bara en beundrare”

Jaha.

Lilla damen var inte det minsta överkänslig men nog får vara nog

Så jag gillrade en fälla och höll mig vaken nästa natt när han trampade runt huset  för att kika in.

Han trampade i fällan som väsnades.

Då öppnde  jag  fönstret på vid gavel och ropade åt honom att han genast skulle komma in . Vi kunde dricka lite te och prata, tyckte jag. Ha det sååå mysigt.  Och jag bredde på hur förtjust i honom jag blivit och hade  hur svårt  jag hade att tänka mig en framtid utan honom.  Jag trugade och pratade men han kom inte in

 

 

 

 

Och inte dök han upp fler gånger heller

Han var puts väck.

Jag tror att hans motor var att skrämma – och när jag sedan reagerade som jag gjorde, ja då tappade han lusten.

Lilla fröken grejade det helt på egen hand och det minns jag att jag var stolt över !

 

Kram & kärlek

1 Läroliv:

skriven

Hu, vad hemskt. Vill inte vara med om sånt, skulle nog inte klara av det lika bra som du.

Kram

2 Lilla m:

skriven

Hej! Kommer det att lyckas?

3 Rebecca:

skriven

Nej men usch va obehagligt :O Jag hade fått panik om det hände mig tror jag. Hade knappt vågat gå ut ju. Läskigt att en person kan bli så fixerad vid en annan bara av att ha utbytt några meningar.

En fråga, ser du något om mitt år 2020? :)
kram

4 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Har nått en punkt där jag inte längre vill ha så mycket med någon alls att göra. Känner mig tom. Orkeslös. Och ensam. Vet inte vad lösningen är. Orkar inte ens tänka på det.
Vad ser du? Angående äktenskapet och annat?
Tack!

Svar: Jag ser att du behöver fatta nya beslut... konkreta och tydliga beslut för sedan tar du dig vidare och mår bättre... kram
Esmaralda

5 Misstjejen:

skriven

Hej

Har jag någon som är stalker efter mig?

Ha det bra

6 sus:

skriven

hej
läskigt....
jag kör ju också fast lite.....
man måste veta vart gränsen går.....
Tror du att dom blir ett par? bradly och stephany?
love sus

7 Skorpan:

skriven

Men fy sjutton vilken typ, men som tur kom du på vad du skulle göra. Undrar varför han fick dig "på hjärnan"? Du var psykolog redan då :).

Vilka konstiga drömmar man har. Drömde om att jag skulle visa hur man pusas o det gjorde jag med en kvinna, det märkliga var att det kändes som om jag pussades på riktigt!? Drömde samtidigt om flera män som inte förstod sig på ordet nej. Allvarliga brister på närhet, är det det vad drömmarna betyder?

Skönt att det redan är mitt i veckan, mot veckoslutet alltså ;).
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Ja jag vet inte varför han valde just mig.. kanske för att jag tvingade mig på honom lite under middagen genom att försöka föra samtal! :) Drömmarna säger nog att nu är det dags att leva ut lite kärlekskänslor... kram :)
Esmaralda

8 Helena Ir:

skriven

Usch och fy..för stalker beteende från folk..
Den här fröken har haft ett otäckt ex lång tid efter sig..tills han ledsnade. Det var tufft och satte sina spår,fortfarande tycker jag att det blir jobbigt med folk som blir "för mycket"..

Fick problem med tv boxen igår..måste fixa det idag..hoppas!

Kram :)

Svar: Det var nog det enda jag fasade för som singel... när Tv boxar och sånt började krångla... och mer än en gång ringde jag nån TV service som kom hem o bara trycket på en knapp så var det klart....suck... alla har vi våra brister.... kram :)
Esmaralda

9 <3:

skriven

haha sjukt att han aldrig mer hörde av sig 😂

kommet jag få läsa på NTI igen?
jag sumpa min chans nyligen..

Svar: Det kommer en ny chans... kram
Esmaralda

10 Nenna:

skriven

Hej Es,

Så obehagligt! Det finns nog många galningar där ute. Bra att du lyckades bli av med honom på ett bra sätt.

Kan du se om kärleken närmar sig? 💕

Kram 🤗

11 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda
Brukar inte känna allt jag gör är inte bra inte duger ! Vill göra saker men får inget go! Jag hoppas att det ändrar sig! Det kanske är den här månaden allt är grått och trist! 😃Tror du det snart blir bättre? 😃🌞🌞

Svar: Visst blir det bättre, kram :)
Esmaralda

12 Jennifer:

skriven

Godmorgon fina Esmaralda! Usch låter inget vidare med stalker, har haft några stycken men det har varit online så jag har ganska enkelt kunna blocka dom.

En gång i Kirgizistan då jag bodde i en liten stad och var påväg gående hem mitt i natten, såg jag hur en bil dök upp och saktade in och började köra långsamt nära mig, jag ökade takten och plötsligt öppnades bakdörren på bilen och en kille kastade sig ut, mot mig. Började springa och tack och lov var jag då alldeles i närheten av min bostad så jag hann precis störta in genom porten och låsa dörren. Usch vad mitt hjärta bankade. Vände mig inte om för att se hur nära killen var eller om han förföljde mig.

Gud vad jag längtar ut i världen varje dag, efter nya upplevelser, efter spänning.

Kommer jag att vara med om spännande händelser ännu i mitt liv? Känns som om mitt liv stagnerar varje gång jag är i mitt hemland, som om allt går fel här och blir liksom avigt.
Kram
Jennifer


Svar: Usch vilken händelse, tur du var snabb och nästa hemma ! Det kunde gått illa annars. Det kommer en hel del spännande i ditt liv... kram :)
Esmaralda

13 Hedwig:

skriven

Det var smart gjort!
Jag blev riktigt hotat (inte fysiskt utan främst finansiellt) efter en rättslig process av en man som var en vän till mina föräldrar. Jag vet fortfarande inte om han har slutat. Jag har bestämt mig för att inte anmäla honom utan ignorera honom för det skulle göra saken bara värre för att det skulle bara göra honom mer förbannad..Jag är fortfarande rädd för honom. En psykopat är han. Efter de rättsliga processerna som jag har gått igenom vet jag att det verkligen finns hemska ondskefulla människor på jorden!

Svar: Ja det finns människor som kan ta till vilka metoder som helst i stort sett och ibland ska man vara försiktig. Du har agerat helt rätt i detta. Dock känns det som o du ska slippa honom framöver.. kram :)
Esmaralda

14 <3:

skriven

Godmorgon Esmeralda, har H glömt bort mig ?
Hennes mor ringde mig och sa att hon också var ledsen.
Skrev ett sms till henne men inget svar. Hon har inte gjort något för att ta kontakt och reda ut snålheten som blivit från hennes sida. Skulle inte bry mig om det inte var en barndomsvän.
Kram

Svar: Ha har inte glömt dig.. men det känns som du ska ligga lågt nu... kram :)
Esmaralda

15 Michaela:

skriven

Fy vilken människa! Obehagligt! Vilket jävla skämt till polis som säger sådär. Du är ju hur cool som helst som agerade som du gjorde :) Jag har också haft en stalker. Gift 3 barns pappa från Gbg. Kunde inte ta ett nej och höll på och stalkade mig telefonledes till och från i ca 1 år. Idiot!

Önskar att jag kunde släppa in någon annan i mitt hjärta och har försökt att prata med andra män men det blir bara fel. Det har gått för kort tid efter exet och så kär som jag var i honom har jag aldrig varit i någon och det kan jag tyvärr inte komma över på 2 månader. Jag vill inte ha en relation med honom men jag saknar att ha honom i mitt liv. Vi kunde prata om allt och det saknar jag varje dag. Magkänsla säger att han fortfarande bryr sig på något sätt även fast vi inte har någon kontakt och jag tror inte att han kommer kunna vara tyst för gott. Kan såklart vara fel men min magkänsla brukar stämma om jag bara lyssnar på den.

Tack för peppningen inför tandläkaren i morgon. Försöker vara lugn och tänker att det kommer gå bra :) Kraam






Svar: Ja, sånt här är obehagligt ! Lägg dating på is ett tag framöver... du måste läkas först.. och du kommer känna när du är redo på nytt, kram :)
Esmaralda

16 <3:

skriven

Godmorgon kära Es, träff ikväll med damklubben. Lite galej och långklänning. Champagne. trerättersmiddag och underhållning.
Blir det en trevlig kväll ?
Tog upp några saker jag trodde blivit fel som varken jag eller U förstod. Det är löst nu men känns väl sådär. Har inte koll på förra årets träffar hundra. Hade sorg då. Kommer de tycka att jag var lite jobbig ? Annars brukar jag ses som en frisk fläkt säger de som strålar. Tänkte sticka ut med en mörk röd sammetsklänning.
Kram

Svar: Ja det ser ut att bli en bra kväll, så roligt :) Klänningen blir alldeles perfekt och ingen tyckte du var jobbig... kram :)
Esmaralda

17 Misstjejen:

skriven

Hej

Är Carina positiv om mig så länge och jag försöka visar en bra sida av mig för henne?

Hoppas hon vilja träffa mig i verkligheten i framtiden

Ha det bra

18 W:

skriven

Stalkers ja märkliga är de. Jag hade också en efter mig för några år sedan. Det är svårt att veta om de kan vara farliga och varför de valt ut just en själv.

Kommer något riktigt kul innan årsskiftet?

❤️ Kram 💞

Svar: Ja, det är en märklig känsla när man blir utsatt... ja jag ser något kul för dig med andra människor omkring, det bör ske ganska snart.. kram :)
Esmaralda

19 💕 Zoey 💕:

skriven

God morgon Es!
Tack för ditt svar igår. Jag lyckades sova i natt även om jag inte kan släppa detta utan snurrar i huvudet hela tiden. Alla säger till mig att inte tänka på det mer men det är svårt. Frågor snurrar i huvudet ... ser du möjligtvis om jag får vara kvar på platsen? Blir de krismöte?
Kram en upprörd Zoey 💕

20 Blomma:

skriven

Hej esmaralda.

Bra sätt att skrämma iväg honom. Har en kontakt nu som jag börjar känna att han blir lite väl påfrestande men skulle nog inte våga säga så för då kommer han väll och tycker vi är tillsammans. Men jag kanske har fel.

Es, Ser det ut att bli en flytt av åt det hållet? Ser det ut att bli ett byte av förskola till annan stad åt det hållet?
Kram

21 AnDa:

skriven

Hej Es!
Så stark av dig :) en stalker må så va obehagligt och skrämmande.
Nu har jag köpt min lägenhet som jag bor i redan. Kostade mer en vad jag tänkte men jag tror/ hoppas det var rätt ändå. Vad känner du om det Es?

Jag tänkte måla, fixa lite och till våren/ sommaren flytta till en mindre.
Saknar jag en Man som vi båda vill ha kul, leva bra med varandra och stödjer, stärker varandra <3

KRAM N

Svar: Ja det känns som om köpet är helt rätt. Mannen kommer så småningom... kram :)
Esmaralda

22 Dunegull:

skriven

Nu har jag bokat tid för kastrering av min hund nästa vecka. Kommer det gå bra? Är nervös och livrädd att något ska hända mitt allt.
Kram

Svar: Det ser ut att gå fint.. kram :)
Esmaralda

23 Fina:

skriven

Hej Es❤️ Då han ibland drar sig undan, är det för att han känner att han fortfarande har känslor? Kram

Svar: Eller lite att han inte orkar... och då finns det känslor fast de är komplicerade... kram :)
Esmaralda

24 EPM:

skriven

Hualigen!
Så illa är det inte med J, men det obehagliga är att någon har koll på en...
Nu har han varit lugn ett tag, hoppas det är över nu. Ser du nåt om det?

Nu börjar pappaveckan, vi har haft det så mysigt jag och barnen. Jag har gjort det jag älskat, nämligen lagat mat i mängder, och vi har myst i soffan hela tiden❤️
De är så fina...

Ha en fin dag alla!

Kram

Svar: Ja och mycket mer mys med barnen kommer :) Kram :)
Esmaralda

25 kvinnan:

skriven

usch läskigt med en stalker, kan du se om jag har någon beundrare :)))

26 hmm:

skriven

godmorgon undrar hur ser det ut för mig, vi har försökt att få fler barn nu ett tag och inget händer, jag var med för ett tagsen när du hade din franska vännina som skulle hjälpa till att få önskningar uppfyllda men inget som hänt där heller??? inte meningen att klaga, men undrar varför det inte slagit in än?? kram.

Svar: Kan vara så att du behöver medicinsk hjälp också, kram :)
Esmaralda

27 Kulla:

skriven

Det är krut i dig😁💪..
Undrar om vi får till en date MR R och jag? Vill han., kram

Svar: Han pendlar lite men mycket talar för att han vill... kram
Esmaralda

28 LisaS:

skriven

Jamen usch!
Har haft en man som förföljt mig också, mest via telefon. Han visste precis var jag var och skickade obehagliga och fräcka meddelanden då. Ibland sade han sig vara ngn annan för att få mig att säga sådant som han ville veta, Jag blev faktiskt skrämd många ggr. En vän hjälpte mig att fixa ett öga i dörren så jag kunde kolla vem som kom. Detta tog slut för ett år sedan, men har förstått att han är psykopat så är glad att han inte bor här i samma stad. Har fortfarande obehag!
En fråga har jagockså 🤗, Har fått upp ögonen för en man i min stad. Han är singel och verkar så intressant. Min Intuition säger mig att det kunde bli något fast vi inte alls känner varandra. Ska jag ”go for it”? Men isf HUR?? 🤔
Har ju ett ex också som jag inte träffat på snart tre månader. Han bara blev borta så jag typ skulle förstå att det är slut....först nyligen sade han att han behlver vara ensam. Han är inte helt frisk fysiskt och mår inte bra psykiskt heller. Det har varit tungt för mig att leva i ovisshet. Har såååmycket kärlek att ge och behöver också få så jag önskar mig nu den rätte! ❤️✨
Tack och kramar till dig Ezmaralda! ❤️🙋🏻‍♀️

Svar: Det verkar vara ganska vanligt med stalkers... en hel del här har upplevt liknande ting ! Ja, klart du sa visa mannen att du finns... ta kontakt på ett lättsamt sätt och se om han nappar... chansen finns.. kram :)
Esmaralda

29 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Inte roligt med stalkers skönt du vart kvitt honom
jag hade ngn som ringde så fort jag kom hem och bara andades...Telefonören hade stenkoll på när jag klev innanför dörren trots mina olika tider höll på så i ngr månader tills jag bytte till hemligt nr.Vet fortfarande inte vem det var.

Sov i 10 tim i natt med min gamla mask .Storstan tar helt slut på mig...tackar min lyckliga stjärna att jag inte behöver åka dit alltför ofta.Nu provsova med två olika näsmasker i ngr dar...

Mitt-i-veckanKram från hela flocken

Svar: Obehagligt ! Lycka till med maskerna.. vad bra att du fick ta hem och provsova.. det är ju enda sättet att verkligen veta... kram :)
Esmaralda

30 Smöla:

skriven

Läser en månljus healingskurs just nu, tror du jag kommer klara den om två veckor? jag är bra på vanlig healing, iaf va jag tror haha:)
Kommer jag få lättare att balansera mig och öppna upp mig snart?

Svar: Ja, det hela kommer till dig, sakta men säkert och du ska bara låta det ta sin tid... kram
Esmaralda

31 Anna E:

skriven

Läskig typ detdär :(


Svar: Ja eller hur !! Kram
Esmaralda

32 Nova:

skriven

Kommer han någonsin att behandla mig med respekt igen? Vad är det jag borde göra annorlunda? Hoppas att du kan svara mig något. Det känns så hopplöst detta. Kram

Svar: Du ska inte bry sig så mycket... ha mer fokus på på dig själv ... kram :)
Esmaralda

33 Anki:

skriven

Glömde fråga...
Drömmde så konstigt i morse att två älgar jagade mig uppför ett berg ! Visste inte att älgar kunde klättra ,inte att jag kunde heller ;-)Naturligtvis försökte mina hundar skydda mig men älgarna siktade in sig på mig...
Är det storstans stress som tog älgform tro ?

Kram Anki

Svar: Ja det var med all säkerhet storstan som gjorde sitt.... kram :)
Esmaralda

34 Berg:

skriven

Det låter väldigt obehagligt, tur att du fick slut på det!
Jag har inte varit med om något stalker, förutom möjligen exet i så fall.. tyvärr något betungande att dras med.

Har du något råd till mig som du snappar upp "bakom slöjorna"?
Tack för fina bloggar. Ha det bra!

Svar: Rådet är att det finns något du funderar över.. och nu är det dags att genomföra det du tänkt.. kram :)
Esmaralda

35 Solstjärnan :

skriven

Hej 😊

Inte så trevligt att bli stalkad sådär.Du var minsann modig när du tog tag i det hela och jättebra att du lyckades!!😊
Du slapp honom.

Jag skulle nog bli rädd minsan om något liknande hände mig.

Trygghet i november mörkret vore minsann inte illa..
En man vore mer än toppen!😊
Hoppas så att vårt möte närmar sig.


Ha en bra dag!
Kram Solstjärnan ⭐

36 Nettan59:

skriven

Hej Es,
Gud så kusligt att ha en stalker efter sig, men så bra och iskallt du hanterade det hela. Inte många som skulle reagerat så.

Hur blir mina inkomster från årsskiftet, måste jag vända mig till A-kassan?

Kramar💕

37 DD:

skriven

Men usch vad obehagligt! Hade kissat på mig av rädsla 😄

Sökte ett jobb och de hörde av sig om ett annat jobb som skulle passa mig bättre då jag snart ska börja plugga. Ser du om det blir ngt av det hela?

Kram

38 Dalkulla :

skriven

I min f.d hemstad hade jag en icke svensk man efter mig. Såg en dag flyttade han in i samma trapp som jag, mycket mer än så ägnade inte jag den personen.

Efter en tid fanns han plötsligt överallt, i trapphuset när jag kom hem, samma buss åkte han som jag, till slut körde han den turen buss där jag bodde. För att göra en lång historia kort slutade det med att jag fick titta i tittögat så han inte var på väg ner, när jag skulle ut.

En gång låste jag upp dörren och tryckte ner handtaget, då ser jag honom på väg ner för trappan, han bodde våningen ovanför mig, han ställde sig en bit utanför min dörr och tittade åt mitt håll.

Sedan gick han vidare. En gång stod han i trappan när jag skulle ner till tvättstugan, jag tittade inte i t-ögat den gången, och där stod han med en blick jag aldrig vill ser mer i mitt liv från någon.

Han kom ut i soprummet när jag var där, trodde hjärtat skulle stanna eftersom den dörren inte var så lätt att få upp, men i sista sek. fick jag upp dörren och kom ut.

Jag nästan skrek åt honom att han skulle lämna mig ifred, men det svarade han bara med orden nej det ska jag inte. Sedan flyttade han ut och jag var så lycklig men, det varade bara en halv dag tills jag såg vad han flyttade, till huset mittemot, och plötsligt stod han på sin balkong och såg rakt ner på min och, där stod jag. Han var till slut överallt där jag var.

Så kom dagen för min flytt och till min stora glädje gick han förbi när vi höll på att flytta ut mina möbler, sedan den dagen är jag fri från den mannen.
Mina söner undrade vad jag hade gjort om han plötsligt hade flyttat efter mig, det undra jag än i denna dag, det svaret har jag inte. Fy farao för dom åren, det pågick minst i fem sex år. Jävla tomte säger jag bara.

Kram!


Svar: Fy tusan, det var en envis rackare.. och så obehagligt ! Kram
Esmaralda

39 lilla m:

skriven

Hej! Kommer det att lyckas?

40 Nalle:

skriven

Hej esmaralda.

Finns där känslor för mig?
Kram

41 <3:

skriven

Kommer min väninna fortsätta med Magnus ?
Hon förtjänar så mycket bättre än den svartsjuka mannen. Hon lovade oss alla att hon skulle lämna honom.
Men det blir aldrig så.
Kram

Svar: Hon är inte redo att lämna.. så småningom gör hon det... kram :)
Esmaralda

42 Helena Ir:

skriven

Ja,det här med tekniska..när sonen var liten,rätt liten faktiskt.så fixade han det mesta :) Men om det är det enda man inte fixar själv,så är vi nog rätt självständiga kvinnor ändå!

Kom på det här med stalker..även som ung hade jag en sådan,jag bytte till hemligt nr,men fanskapet kände någon som fixade detta nr också till honom..och bara för något år sedan så försökte han få kontakt igen..Nej,en beundrare vill jag ha,med sunt förnuft!

Kram :)

Svar: Jo, det känner jag igen.. sonen har fått fixa en hel del tekniskt här också från tidig ålder... och visst ska beundrade ha alla hästar i stallet :) Kram
Esmaralda

43 Carolina:

skriven

Hej! Pratar med en kille nu som är några år äldre och vi bor inte så långt ifrån varandra är han min soulmate?

44 Se:

skriven

Hej esmaralda.
Vissa människor kanske blir skrämmande besatta. Då blir man rädd.
Ser du något kring detta,
Kommer det att bli en flytt åt det hållet? Och ser det även ut att bli ett byte av förskola i samband med flytt åt den staden?
Kram


Svar: Ja det ser ut att bli flytt... kan dock dröja ännu en tid.. kram :)
Esmaralda

45 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda
Kan denna turkiska man vara något för mig? 😊
Kram

46 Oro:

skriven

Hej esmaralda.
Den här killen som är efter mig.
Är han skrämmande? Oroväckande? Eller något konstigt med? Kan han vara farlig eller så?
Krqm

47 Skorpan:

skriven

Ja man ska tydligen inte va för vänlig heller!?

Visa kärlek, visst vill jag det, men var är den som jag ska visa dom för ;).

Har ett dilemma som i sig äe positivt, på plussidan för mig, men det kommer att kosta en rejäl slant o jag är inte den som vill vara "orsaken" till en sådan "tillbyggnad" på jobbet. Det låter inte helt sunt o det skulle typ göras åt mig. Kan inte låta klokt i övrigabpersonalens öron heller, lite favorisering... Vad göra i denna situayion Es, har du nåt råd? Chefen lär vara lite vidlyftig hällande en sak men inte en annan..
Kram Skorpan

Svar: Lyssna till vad din hjärna säger i detta... inte så mycket till hjärtat...tänk ett varv till...man ska inte heller spontant säga nej till sådant som gynnar... kram :)
Esmaralda

48 Browallia:

skriven

Vilken obehaglig typ, smart sätt du kom på för att skrämma bort honom.

Idag är det datum på året som jag har avskytt sen jag var barn. Min narcissistiska mammas födelsedag, och av årets alla andra 364 dagar att föda barn på så föder jag sonen just på det här datumet och lyckades förstöra hennes födelsedag ännu en gång. Både jag och sonen har fått höra att han har tagit ifrån henne sin födelsedag när hon måste dela den med honom. Sitt barnbarn. Inte nog med det, vissa år var det tjafs med sonens pappa om vem sonen skulle vara hos på sin födelsedag. I år mår jag inte lika dåligt som jag brukar göra det här datumet. Min mamma är dement och kan inte göra mig illa mer. Sonen är vuxen och bestämmer själv var och med vem han vill fira sin födelsedag. Så 6 november kanske blir en glädjens dag framöver.

Det ska visst vara motigt i mitt liv. Efter att ha kämpat i tre år för att få läkarna på vårdcentralen att ta mina symtom på järnbrist på allvar eftersom jag inte tål järntabletter och ge mig järn med spruta som är brukligt för de som inte tål tabletter. Så i morse var jag till distriktssköterskan för att få järn direkt i blodet med en spruta i armen. Då lyckas hon inte spruta in järnet för det blir som motstånd. Jag blev stucken i olika vener i båda armarna men det var omöjligt att få in något på alla ställen. Det har vart så motigt en lång tid nu så jag vet inte om jag ska skratta eller gråta åt det. Jag fick beröm för mitt tålamod och lugn. Nytt försök på måndag....
Kram

49 lilla m:

skriven

Hej! Försöker igen: kommer det att lyckas?

Svar: Chansen finns , absolut... kram :)
Esmaralda

50 Missmilla:

skriven

Verkligen skum o konstig prick! Hemma m en makalös huvudvärk. Är det utrensning fr de preparat jag tar? Jobbigt!

51 Tildis:

skriven

Hej Es!

Nu börjar det hända lite mer. Det finns en möjlighet att jag kan få ett tillfälligt uppdrag vilket jag är jätteglad för förstås. Dock är jag lite rädd att det ska påverka mina möjligheter att få något mer långsiktigt. Ser det ut att lösa sig på ett bra sätt eller borde jag tacka nej? Kram

52 Camilla:

skriven

Vilka dårar det finns och du skötte det galant tycker jag😊 Har aldrig varit utsatt och tackar för det.

Jag sa ju för några veckor sedan att jag tror att han kommer höra av sig till henne igen när han fått ordning på sig själv och att jag inte tror att hon är glömd. Har jag gjort bort mig Es?🙈 Kram

53 Saga:

skriven

Nu är det fjärde gången på kort tid som han kallar mig för h*ra när han blir arg.. Denna gången efter att jag kallat honom för skitstövel efter att han hotat med att ge mig en örfil om jag inte låter honom vara.. jag anser mig inte ha förtjänat det. Jag är honom trogen och försökt lugna situationen så gott jag kunnat, även om det var en struntsak. Och naturligtvis känner jag mig blind och vet inte vad jag ska göra. Nu vill han lämna mig slänger han ur sig. Men jag har på känn att han kommer att ångra sig, då det inte är första gången han säger så och sedan tar tillbaka det. Så jag reagerar inte ens längre på detta. Jag vet att han inte kan må "bra", en person som mår bra beter sig inte såhär. Och han har behandlat mig väldigt bra hittills under lång tid och i flera år. Jag funderar på att låta honom vara själv hemma och vara hos en nära vän till familjen, äldre kvinna i några dagar som är mig nära. Jag känner varken sorg eller ilska längre och det skrämmer mig lite. Hans mor tycker att vi är barnsliga och säger åt mig att låta honom sansa sig lite några dagar och tycker inte att det är en stor grej att han kallar mig som han gör och säger som han gör, utan att han bara säger så i ilska. Nu blev det mycket. Men detta var min morgon. Jag intalar mig själv i att han är inte sig själv, för jag har aldrig sett denna sidan av honom, då vi känt varandra i många år. Han erkänner själv att han förändrats. Men jag mår skit av allt detta. Försöker finna förståelse att alla kan gå igenom svåra perioder och säga saker de inte menar. Men jag vet inte hur mycket mer förståelse jag kan ha när jag känner mig övertrampad. Andra människor har förlåtit värre saker än såhär. Jag vill bara kunna slappna av och må bra.. helst tillsammans med honom. Jag vet dock inte längre vad han vill.

54 Mercan :

skriven

Hej Esmaralda 🤗 😘 ❤️ Kommer det att bli nogåt om jag shöper idag två triss lotter från 30 kr eller om jag spelar två rader euro jackpott 😌

55 G.H:

skriven

Vilken story!
Och grymt smart lösning 👏

... jag undrar om mina arbetskompisar upplever mig som trög för att min engelska inte är perfekt?

Kram:)

Svar: Nejdå det gör dom inte alls !! Kram
Esmaralda

56 Hannas krypin:

skriven

Men vad jobbigt med en stalker. Bra dock att du lyckades skrämma iväg honom.

57 N:

skriven

Hej esmaralda.

Finns där känslor för mig hos honom?
Kram

58 Fina:

skriven

Hej Es❤️ Menar du att han inte orkar med mig? Eller vårt förhållande? Vill han att det ska ta slut? Kram

59 Ghostwriter :

skriven

Fy vad vidrigt!! Tur det inte hände mer allvarligt än de allvarliga som skedde. Jag har haft massa internet stalkers som vägrat lämna mig ifred. Och ja mitt psykex lät mig inte heller vara ifred riktigt.


För några år sedan, så såg jag en bil köra sakta och mannen luta sig framåt vid ratten och titta sig noga omkring som att han letade efter något. Eller någon. Jag kollade noga på bilen men när han fick syn på mig då gasade han bakåt i rally fart och ser mig gå en annan väg, och då svänger han in där så att han möter mig. Jag höll upp telefonen så han skulle se det och halvsprang. Jag trodde jag skulle bli kidnappad. Var det så? Eller vad annars förklarar detta skumma beteende? Hoppas han försvunnit ur landet eller är som bortblåst för det där var så läskigt. Jag är noga med vart jag går och när och det är synd att det ska vara så, men att vara vaksam och uppmärksam är ett sätt att känna sig lite mer trygg iallafall...




Kram!

Svar: Han ville dig i alla fall inget gott... tur du kom undan... kram :)
Esmaralda

60 Misstjejen:

skriven

Hej

Tänker på den Niklas var ofta intressent av prata med mig om ämne som jag har inte tanke om att prata med honom.

Har han något speciellt relation till mig?

Ha det bra

Svar: Nej han verkar bara nyfiken :) kram
Esmaralda

61 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Tack för ditt svar igår. Jag lyckades sova i natt även om jag inte kan släppa detta utan snurrar i huvudet hela tiden. Alla säger till mig att inte tänka på det mer men det är svårt. Frågor snurrar i huvudet ... ser du möjligtvis om jag får vara kvar på platsen? Blir de krismöte?
Kram en upprörd Zoey 💕

62 Lilla m:

skriven

Hej, kommer det att lyckas?

63 sus:

skriven

hej
så man undrar ju hur hon har det gamla chefen.....
love sus

64 CA :

skriven

Hej
Nej har inte haft en stalker, tur att du kom på hur du skulle göra för att bli av med honom.
Får ju nya arbetsuppgifter, på sätt och vis blir det ett grupparbete.
Blir det bra?
Kram

Svar: Ja, det känns bra... kram :)
Esmaralda

65 Misstjejen:

skriven

Hej

Känner mig lite dumt att ta såna intervju med en folkhögskola på måndag.

Kommer det går bra även kommer alla inte tänker på att jag har tanke om gamla tider.

Jag vet inte hur jag tänker att ta såna besluta men kommer alla var positiv om det? När det kommer ut så kommer alla var positiva också?

Ångra mig att ta såna besluta... men vet inte vem som jag kan prata med?

Positiv?

Ha det bra

Ha det bra

66 Tingeling :

skriven

Obehagligt. Inte varit med om det själv som tur är. Ush.

Vad tyckte han som besikta bilen? Jag fick ingen direkt känsla, men ändå gillade jag han och han verkar vänlig och snäll generellt. Jag försöker hålla ögonen öppna i alla fall 🙂

Kram!

67 <3:

skriven

Godkväll kära Esmeralda, Philip hörde av sig idag.
Han ville berätta om ett affärsförslag.
Vill han låna pengar tror du ?
Blev lite på min vakt för vi brukar inte prata om sånt.
Kram

Svar: Det kan finnas en tanke på lån hos honom men det avråder jag från.. kram :)
Esmaralda

68 Boudica:

skriven

Nej usch stalkers är inget att leka med! Tur du blev av med honom. Det närmaste jag kommit en stalker det är en på jobbet som letade upp mitt nummer och börja skicka massa meddelanden tid och otid, blev blockerad. Han är ju fortfarande lite på mig, men jag antar att allt är på skoj.
Som en av få tjejer på jobbet så är jag rätt van att många klänger och skojar med mig. Som lagergrabben sa idag, det är för de tycker om mig. Han hjar nog rätt men ibland kan det faktiskt vara jobbigt.

Känner mig nere idag, och det gör ju att sorgen över att ha tappat Lagergrabben flyter upp till ytan, det är fortfarande ett sår som inte läkt. Jag sa till honom att jag saknar att prata med honom, och senare förklarade jag för honom att jag menar som förut. Då fick jag till svar att han vet, det kommer.
Nu kanske det inte blir som tidigare mellan oss, men kommer jag kunna prata med honom igen, som tidigare?

Här ska det tappas upp ett avslappnade bad. Ätas lite och sen beställa lite hemleverans av matvaror.

KRAM!

69 Fanny2:

skriven

Vilken sjuk individ... Tur att han inte var farligare än så. Man förstår varför de flesta avstår från att polisanmäla enskilda händelser när man råkar ut för det själv. När jag var tonåring spräckte någon ett fönster hos min mamma. Det gick inte att anmäla för att det saknades "bevis" eftersom idioten (förmodligen min pappa) hade kastat en sten. Man kan alltså komma undan med mycket... Känns inte alls tryggt för att vara ärlig.

Nu förstår jag varför du tipsade om att ignorera den här andra mannen som ringde min mamma flera gånger dagligen... Det verkar funka bättre än att ge dem någon form av uppmärksamhet och särskilt om de bara vill skrämmas. Suck.

Tack för svar i förgår och det blev som tur är en läkartid för mig. 💜
Jag undrar dock... Blir det närhet med en ny person för mig?

Kram

Svar: Ja silent treatment är påfallande ofta det allra bästa :) Kram :)
Esmaralda

70 Mercan :

skriven

Hej Esmaralda 🤗 Jag har födelsedag idag, blir det något om jag shöper idag triss lotter två för 30 kr eller om jag spelar två rader euro jackpott 😌

Svar: Grattis :) Nej, någon vinst av betydelse ser jag inte... det kan bli något väldigt litet.... kram :)
Esmaralda

71 Mercan :

skriven

Tack så mycket söta Esmaralda 🤗 😘 ❤️

72 Skorpan:

skriven

Ja jag får väl tänka över saken.. Blev bjuden på lite mat av chefen idag, hmm, vad är nu detta?
Kram Skorpan

73 AnnaK:

skriven

Creepy!

Är det någon från jobbet som kan tänkas vara nästa ligg/mys? Finns några tänkbara kandidater där 😂 Osäker dock på vad de tycker om mig 🙂 Tycker det tittas en del från några håll iaf.

Kram 🤗

74 Elisa:

skriven

Känns lite som att jag också har en stalker.. Jag borde ha varit mera tydlig. Ska jag bara låta honom skylla sig själv och hitta eget boende nu då han kommer hit ikväll? Vill inte han ska komma in till min lägenhet.
Kram

75 Carin:

skriven

God kväll!
Det har ju dykt upp några enstaka i mina dagar. Den första var en kille som var lite yngre. Han var lite speciell och säkert kärleksfull - på sitt sätt - och om man sade hej till honom så var man i hans radar. Typiskt var ju när man jobbade på en större matvarubutik och man var fast i kassan och han stod eller satt länge utanför kassan och tittade på en. Men det gick fort över, kom någon annan förbi och sa hej så gick han vidare efter henne 😂
Den senaste var för ett par år sedan när jag fick brev och blomsterbud hem vid olika tillfällen. Han var tyvärr också en speciell person som jag fick obehagskänslor av. Och ”tack och lov” så har jag fått höra i efterhand att han är mer vrickad än vad jag trodde - så magkänslan var helt rätt.

En fin kväll ikväll, trots hösten ☺️🔥🍂🍁
Kram

76 Wifeey:

skriven

Förstår mig inte på folk som håller på sådär
O viket rikspucko till polis, tänk om något allvarligt hade hänt dig

Hoppas han inte finns i din närhet nu längre

77 Sessan :

skriven

Usch och Fy!
På tal om... idag låg det en grej i foderlådan i hagen som inte skulle ligga där. Obehagligt att inte veta vem det är och varför. Kan du se något?


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: