Så här blev det....

 
Nu är krafset borta... granruskorna ligger på trappan... och jag känner mig mer bekväm !
 
 
Njut av söndagskvällen nu
 
Kram & kärlek
1 Skorpan:

skriven

Mycket fint!
Visst kan du stajla :).
Kram Skorpan

Svar: Tackar ödmjukast :) Kram
Esmaralda

2 Kulla:

skriven

Så fint det blev🌟. Duktig du är👍🎅.
Händer det något ❤️Fullt snart? Kram

Svar: Tack :) Något verkar vara på gång.. kram :)
Esmaralda

3 Mam:

skriven

Hej Esmaralda.

Vad fint du har fixat verkligen!!
Om du ser att jag inte kommer att vara den eviga singeln så har jag några frågor.

Ser något ut att vara pågång för mig där jag är tillsammans med partner? Eller verkar jag leva som ensamstående en tid till?
Verkar något pågång?
Kram

Svar: Något kan faktiskt ske ganska snart... kram :)
Esmaralda

4 Alie:

skriven

Mycket bättre! Stilrent o fint 👌
Du kan det där med styling.. ☺️
Kram :)

Svar: Nåja, förra försöket visade ju inte stylingskills direkt men nu fick jag till det lite :) Kram :)
Esmaralda

5 Helena Ir:

skriven

Så fint..speciellt det där i krukan..vilka härliga färger!

Kram :)

Svar: tack :)
Esmaralda

6 <3:

skriven

Godkväll kära Es, nu blev det fint.
Hur stor är chansen att det blir konsert på lördag ?
Kram

Svar: god chans... kram
Esmaralda

7 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.

Jag har en fråga jag funderar lite över.

Verkar han fortsätta en relation med henne? Eller välja vara med någon annan?

Eller kan det ser ut som Om han kan tänka sig att dela livet med mig? Ha intresse för det? Och om det är så det ser ut? Ser du oss två tillsammans?’kram

Svar: Jag kan inte säga att jag ser er tillsammans som ett par framöver.. det ser inte så ut.. kanske för en tid men inte mer... det hela ser osäkert ut... kram :)
Esmaralda

8 Anki:

skriven

Go´kväll Es
Det vart ju riktigt bra ! Jag menar verkligen det
Jag trodde "skapelsen" var på ett utebord ,var jag fått den vansinniga iden från vete gudarna ....
Fin entre vart det !

Kram Anki med flock

Svar: En tackar och bugar :) Kram till dej och flocken :)
Esmaralda

9 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda
Kommer vi att vara flera i familjen nästa jul?
Kram

10 Bumble bee:

skriven

Tack för ditt svar!
Vad fint det blev! Du är duktig! ❤

11 Dahlia:

skriven

Fint det blev! Gillar växten med ljus :)

Es, kan du säga mig hur stor är chansen att jag får till det med någon kvällen som jag tänker på? Åtminstone en liten kyss skulle önskas, av någon jag känner eller ej, vill damma av den sidan utav mig! ;)

12 Hanna:

skriven

He hej!

Visst är det härligt med lite pynt och färg den här mörka årstiden. Jag är också sugen på att sätta igång men "sparar mig" till nästa helg.

Nu till en fråga. Kommer jag att gifta mig någon gång? Jag menar med kyrka, fin klänning och fest och allt det där. Har nog alltid tänkt att det inte varit något för mig. Nu har jag tänkt om och tvärtom blivit intresserad istället. Skulle vara kul att få klä upp sig och bli sminkad och ha en fest för min skull nån gång (förutom vigseln och löftena förstås).

Kram kram

13 Tingeling :

skriven

Vad fint det blev. Ser välkomnande ut!

Trevlig söndag kväll till dig med! Själv sitter jag och lyssnar på min dotter som spelar keyboard. Hon har gillat den sen hon var ett år, så nu har jag köpt en nybörjarbok, pianolek för barn från 4 år som hon ska få i Lucia present (Jag brukar ge present på Lucia då hon senaste åren sjungit i kyrkan då, blivit tradition). Så kan hon lära sig på riktigt! Man måste vara 8 år för att få spela piano på musikskola här tyvärr. Ett år kvar!

Kram!

14 Mej:

skriven

Hej Esmaralda.
Blir sugen på att pynta men orkar nog inte idag. Blir slappat dag
Jag undrar ser det ut som om han har känslor och intresse för mig?
Om det blir han och jag för en tid ser det möjligt ut att det blir så att vi flyttar ihop isåfall att det steget kan bli av i det?
Kram

15 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.

Hade precis en kompis till min sons föräldrar över. Det känns så synd ibland att även inte jag är två men jag gjorde så gott jag kunde för att dem skulle kännas att det var okej.

Ser det ut som om jag kommer att leva ensam under tiden barnen växer upp? Eller ser du mig leva i en familj med fler och med en partner? I en sådan familj jag känner att jag vill leva med en partner kan du se det?
Kram

16 Michaela:

skriven

Jättefint! Du är så duktig :) Kram!

17 Jeanette :

skriven

Åå va fint man kan nästan höra hur tomtarna viskar till varandra 👌🏻😍
Kan jag snart se en ljusning för min dotter Dagny? Kram 🥰

18 Misstjejen:

skriven

Hej

Undrar om det är min önsketanke eller är det en riktigt känsla att Magnus Carlsson kommer något gång att vinna finalen i mello för var med på eurovision?

Är det stämmer? Eller har jag fel?

Ha det bra

19 Agnes:

skriven

Ser verkligen mysigt ut! Beundrar de som följer traditionen med att pynta!
Är en sak att plocka upp, sedan ska det ju ner igen...
Lixom inte min pryl...

Julpynt finnes, men inte orken för att dekorera. Nu har jag åtminstone kommit så långt, att julpyntslådan kommit ner o fram. Detta för att jag o sonen nu delat upp prylarna. Det jag har kvar, ska jag sortera ner i en kartong, o åter ställa undan.
Upp kommer det inte!

Fördelen att vara singel...ingen som tjatar på att det ska pyntas. Inget tjat om gran. Inget tjat om att laga julmat.
Blotta tanken på att vara involverad i en annan släkt runt jul, ger mig kalla kårar...fullt nöjd med att fira med son o barnbarn...hos honom. Som mor o farmor så krävs det ju att jag infinner mig...

Snacka om att vara otacksam, när jag samtidigt vet hur viktig julen är för de som nu kanske inte har möjlighet att vara med ngn...men för mig är julen mest förknippad med att slita arschlet av sig...hålla god min o se till att andra mådde bra...

Dessutom...med tanke på de krav jag har på en man, så kommer jag att vara forever singel! Yippie! =)

Kram!


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: