Se upp......

 

 

 

”Ofta tillåter vi skvallriga, avundsjuka, auktoritära, psykotiska, arroganta och mediokra personer, generellt sett giftiga personer, att komma in i våra innersta vänskapscirklar. Vi släpper in fel personer, personerna som konstant utvärderar vad vi säger och gör, eller vad vi inte säger eller gör.”

-Bernardo Stamateas-

Så säger Stamateas och det har han rätt i.

 

 

Avundsjuka  personer kommer alltid söka efter allierade. De förgiftar alla med sina ord och onda tankar. Dessa personer är inte lyckliga. De vill alltid ha vad andra har och kommer försöka bojkotta andra.

👎

De auktoritära  tenderar att vara otroligt osäkra, och som ett resultat frammanar de rädsla hos sina medmänniskor  för att få kontroll och makt. Det slutar dock inte där. En auktoritär person kommer i slutänden förödmjuka, hota och påtvinga sin vilja.

 

Manipulativa personer är svåra att upptäcka. De har giftiga personligheter som kan gå obemärkta förbi under lång tid, eller kanske aldrig upptäcks. De presenterar sig som vänliga och självbelåtna. De har stor förmåga för empati när det gagnar dem. Men när du lärt känna dem bättre finns det vissa saker du måste undvika

 

Pessimisten ser allt på ett negativt sätt. De är personer som påverkas av allt och ger upp väldigt lätt. Denna negativitet attraherar mycket mer negativitet, och blir därmed till en ond cirkel. De presenterar sig själva som försvarslösa offer i världen. De klagar konstant om sitt förflutna, sitt nu och sin förmodade framtid. Dessa personer är även kända som ”känslomässiga vampyrer”.

 

 

Den svartmålande typen njuter av att undervärdera, manipulera  och känslomässigt avstabilisera andra. Detta får den andra personen att uppvisa osäkerhet och bli beroende av den svartmålandes åsikter. De kommer agera som en stor vän, men de använder allt du berättar för dem för att svartmåla dig framför andra vid rätt tillfälle. På så sätt låtsas de vara intresserade av vad som sägs. De spelar med överraskningsmomentet.

💖

Alla har vi lite av alltsammans i oss... i förhoppningsvis en hyfsat bra mix...  men  vi ska se upp för vänner och partners  som slukar oss, förminskar oss och får oss att må dåligt.... det är vi alltid skyldiga oss själva !!

 

Kram & kärlek

 

 

1 Misstjejen:

skriven

Hej

Viss av dom som jag känner igen som jag har träffa människor och det var jobbigt så tycker jag väl.

Men kommer jag och B kvinna hålls kontakt och blir hon min kontaktperson?

Ha det bra

2 Jennifer:

skriven

Godmorgon fina Esmaralda! Jag tror också att de flesta av oss har lite av allt i oss, det är sällan man möter någon som endast har någon egenskap. I verkligheten är det sällan så svart eller vitt, vilket gör det hela svårare.

Fina Esmaralda, låg vaken i natt och grubblade och fick knappt en blund i ögonen. Denhär arbetspraktiken. Visst är jag tacksam för att jag fått chansen till det, men samtidigt påverkar det min ekonomi väldigt negativt och ärligt talat har jag ingen vidare lust att arbeta för nästan ingenting.

Hoppas fortfarande att situationen ska lösa sig på annat sätt. Det sätt som jag önskar och hoppas på. Finns den möjligheten och hur stor är den ungefär då?
Kram
Jennifer

3 Skorpan:

skriven

Precis vad jag tänkte, lite av varje, men inget som tar över ens jag o ställer o styr. Eller ja, vad vet man, nån kan ju tycka att man är pessimist hela tiden fastän man inte är det. Inte lätt att vara människa o ha sina brister o bristningar ;).

Drömmer mycket nu. Om babyer för att jag såg ett program om barnmorskor, men varifrån kom tåget o ett icke fungerande bankkort då jag skulle betala mina inköp?

Här hemma är husflugan min bästa vän då jag är ensam hemma :D. Den är så oskygg, kan väl inte säga tam ändå, att jag nästan kan röra den. Konstigt hur en fluga kan leva så länge dessutom, den börjar nog bli tre månader snart. Månne det går att faststälka åldern på dden, genom att räkna årsringar eller sånt ;)? Den dagen han inte finns mer ja då får han nog vila i en tändsticksask. Och nej, jag har inte gått o blivit galen...

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

4 sus:

skriven

hej
svårt de där...
man kommer ofta på det efteråt.....
behöver tips på hur jag ska tänka...
love sus

5 ThereseN:

skriven

Hej Esmeralda. Sommaren 2011 så hade jag en flört med en kille, och nu i somras tog jag mod till mig att smsa han. Han svarade inom loppet av 1 minut. Han tillgängar låtar till mig, skickar hjärtan och säger att han var förtjust i mig, men var lite knäpp på den tiden. Vi lever bägge i en relation där han inte trivs i, som jag. Vi har pratat om att träffas. Senaste veckan har han varit frånvarande. Sist vi smsade så råkades hans tjej sitta brevid, så har det med det att göra? Att han ligger lågt? Kommer vi vara fysiska när vi ses? Mvh Therese

Svar: Jag kan inte se att detta är en kille som du kan bli lycklig med så tänk efter .. kram :)
Esmaralda

6 Mikael:

skriven

Hujedamig :)

Den som vill lära sig något om healing kan kanske göra det gratis här, minns inte hur man får inbjudan men de delade förut ut gratis access till föredrag med bästsäljande läkare och andra, energimedicin börjar bli populärt, såg någon läkare som på 1930 talet sa att i framtiden kommer operera mindre och börja med energimedicin istället, kanske är vi där, är ju lite yxigt med operationer, på 1800 talet satte man väl sågar och i människor och vände ut och inpå på dem för att lära sig hur kroppen möjligen fungerar så kanske dags för nästa steg i medicin nu :)


join the Energy Healing Masterclass today to learn from nine of today’s top energy healers


https://experience.hayhouseu.com/fundamentalsofenergyhealing-webinar-optin/

Kram
Mikael

7 Dunegull:

skriven

VD va med när vi spela innebandy igår. Steg jag lite i hans ögon efter det? Han sa att jag va duktig. Vad tycker han om mig annars?
Kram

8 Boudica:

skriven

Godmorgon! Tagit mig lite sovmorgon idag, ska till tandläkaren. Men behövdes nog att sova ut, även om jag vaknade vanlig tid och bara låg i sängen tills nu.

Innan jag läste sista stycket så tänkte jag för mig själv, att jag har nog en någorlunda balans mellan alla inom mig. Däremot så är pessimister ett slag jag inte tål, de dränerar min energi med sin negativitet! Men ja jag kan själv hamna i negativa tankebanor ibland med.

Jag har gjort upp en liten plan för min fredag, kommer jag få igenom den som jag vill? Måste tänka lite mer på detaljerna, men kommer jag få ut det jag vill utav planen? Är det något jag ska ha i tankarna för att få det gjort så bra som möjligt?

KRAM!

Svar: Din plan känns bra och det finns en god chans att du lever den.. kanske det inte bli 100% som du tänkt men nära... kram
Esmaralda

9 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Jag tror jag får skippa London över julen, blir för dyrt. Men något extra eller annorlunda vill jag hitta på. Har jag hittat en flirt då och är han med vid firandet?
Kram

10 Läroliv:

skriven

Usch ja. Kan utan problem sätta stämpeln manipulativ och mer ändå på min äldsta svägerska. Hennes yngsta son bor i samma hus med sin fru och jag tror att hon har svärdottern helt i sitt ledband. Jag känner inte svärdottern så väl, men det är en känsla som jag får. Min svägerska gillar inte mig då hon inte kan "köra" med mig och inte kan få mig att gå hennes "ärenden". En gång slängde hon en stor docka hårt i ansiktet på mig för att jag sa ifrån, och det inför släktingar som publik. Hade och har glasögon så det skulle ha kunnat gå riktigt illa, men klarade mig från det som tur var. Ett monster med starkt kommande karma. Vet att hon även var en mobbare i skolan, något som hon brukade vara stolt över och skryta om på middagar i en ålder av 50-60 år. Vi bor grannar, men som tur är vill maken inte ha något att göra med sin syster. Tror inte det står riktigt till där, eller är "bara" OND.

Kram

Svar: Ja, var glad att slippa denna dam, hon för bara elände med sig... kram
Esmaralda

11 <3:

skriven

Hej kära Esmeralda kommer jag börja om i jobb under nästa år ? Ser du mig jobba? Vad passar jag att jobba med egentligen ?
Har P företaget läst mitt mejl ? Gillade de inte det. Finns det något mer jag kan göra?
Kram

12 CA :

skriven

Hej
Kommer det ytterligare en bridge partner i Sverige eller är nu den som du sett?
Kram

13 Liten C:

skriven

Jag har en fråga Esmeralda.
Träffar en Man som är fantastiskt fin.
Mån om alla och väldigt kärleksfull , positiv och glad.
Vi har träffas ett tag och han säger att han älskar mig väldigt mycket.
Jag tror honom men blir ibland osäker 😔.
Såg igår att han blivit vän med en kvinna på FB , jag vet att hon är singel .
Hon ser väldigt bra ut.
Blir osäker att det är något på gång mellan dom eller att han har fått ett intresse för henne .
Ser du något kring detta ??
Massa kramar till dig och en trevlig dag 🤗🌸.

Svar: Du måste bestämma dig för om du kan lita på honom eller inte... beslutet måste vara ditt... kram
Esmaralda

14 💕 Zoey 💕:

skriven

God morgon Es!
Jag undrar om problemet i ögat försvinner efter besök hos läkare och medicin eller verkar de som om jag får leva med de hela livet? Kram Zoey 💕

Svar: Det ser ut att försvinna.. du blir frisk.. men jag ser inte när/hur.. kram
Esmaralda

15 <3:

skriven

börjar bli så trött på henne i mitt arbetslag, ville hon byta dag för o slippa städningen?

16 EPM :

skriven

Godmorgon Es!

Lugnat mig lite ang Bamse nu😊
Det som blir det blir.

Idag ska jag äntligen tillbaka till mina små troll. Jobbar hemma resten av veckan. Mycket packning men det är det värt.

Kram

Svar: Lycka-till-kram :)
Esmaralda

17 <3:

skriven

ja har ingen motiviation till jobbet med dessa kollegor. hittar jag nåt annat.. hade velat va kvar här men inte med dom 2

Svar: Det känns som om du mår bäst av att söka dig vidare.. kram
Esmaralda

18 Jennifer:

skriven

Hej igen fina Esmaralda! Ditt svar igår fick mig att fundera... om det inte är helt osannolikt att arbetspraktiken är utomlands.... hur SANNOLIKT är det då?

Ser du något kring det?
Kram
Jennifer

Svar: Jag ser bara att möjligheten faktiskt finns.. kram :)
Esmaralda

19 B:

skriven

God morgon Es<3
Jag har ett "problem". Han dyker upp i mina drömmar och tankar trots att jag inte vill det.. vi har aldrig haft något tillsammans..och inte sett/hört något från varandra på över två år.. ändå drömmer jag om honom och tänker ibland. Varför en sådan dragning mellan oss sedan vi träffats första gången? Tänker han på mig och gör så att jag känner av det?
Hoppas på svar, kram

20 Si:

skriven

Hej esmaralda!
Tråkigt med personer i ens närhet som ställer till det. Förr brydde jag mig så mycket men nu försöker jag att inte göra det.

Es, Ser det ut som om vi blir sambo sedan?
Kram

21 Anki:

skriven

Godmorgon Es

Förhoppningsvis är jag en mix av allt :-)

Har dock träffat en rejäl manipulativ auktoritär person som försöker hjärntvätta en för att få en att tycka som hon ,Mitt i ett sådant övertalningsförsök reste jag mig och gick Jag har inte talets gåva och vi har inte setts sedan dess....

Gråmulet ute och jag börjar längta efter att få julpynta upp med ljus och slingor Idag åker gardinerna ned ,då allt tar tid när man inte är bra i kroppen

Go Tisdag på er !

Kram Anki med flock

Svar: Bra att dy gjorde klart var du stod... kram )
Esmaralda

22 Tingeling :

skriven

Jo detta har jag varit med om, en person kan ha två av dessa också vilket blir jobbigt!

Hörde att kontroller ska göras till Danmark, hade kanske tänkt åka till tivolit i Köpenhamn med dottern på mellandagarna, men tror inte det blir så besvärligt. Kanske mer för dem som pendlar!

Killen som kom och skulle fixa i min lägenhet, han reagerade när han såg mig. Vi har pratat i telefon innan om tid. Såg jag inte ut som han trodde? Han såg inte ut som jag trodde heller, men trevlig kille.

Nu plugga hela dagen!

Kram!

23 En Ängel med stort hjärta:

skriven

Gomorron Esmeralda!
Intressant ämne det här! Jag har som alla andra mina fel o brister men jag känner inte igen mig i nån av dessa! Jag vill ingen illa bara gott o hjälpa och det mår jag bra av, speciellt när de mår bra!

Jag känner oftast när någon är den där "svartmålade typen" manipulativ o förminskande! De har jag inte mycket till övers för!!

Fråga - En barndomsvän o tidigare bästa vän svek mig då jag behövde henne som mest. Hon var sådan speciellt den dan! Först berättade hon hur glad hon var att vi var vänner för att i nästa stund försökte förminska mig som person på olika sätt! Det var ingen mer än hon som hade rätt och var jag glad för något så försökte hon påverka mig negativt. Hon såg helst att jag lämnade min man?! Om jag berättade nåt kul försökte hon dra ner mig igen. Nu är det snart 6 mån sen den hemska dagen då hon var så elak mitt i sorgens stund, inte ville att vi skulle ha kontakt istället för att finnas där som jag gjort så många gånger för henne! Jag vet fortfarande inte varför hon betedde sig så i nöden stund o varit så ledsen för det! Men idag är det bara skönt att hon bröt vår "vänskap", för jag varken vill förminska eller bli nedtryckt när jag hade nåt kul att berätta. Jag känner mig faktiskt tacksam att inte ha henne i mitt Liv längre!
Var hon egentligen min bästa vän innerst inne, eller var det något jag har som hon var ute efter?
Skulle bli glad för ett svar från dig kära du!
Kram i Ljus och Kärlek💜😘💜🌸

Svar: Hon var en bra vän och försökte vara ärlig.. men sen gick det överstyr... grubbla inter mer på detta nu, för du kommer ingen vart med detta.. acceptera att vänskapen är över... det kommer nya fina vänner...kram :)
Esmaralda

24 Maria:

skriven

Jag hoppas att jag sprider glädje och ljus runtom mig.

Hur tror du den här "business middagen" nu i veckan kommer gå för min partner...? Jag har fortfarande en oroskänsla i magen i detta, men men jag kanske ska fokusera på mitt istället:-) och inte min sambos....Men du vet hur det är, när man bor samman så påverkas man ju ändå.

Kram, kram
Maria

25 VIldamatilda :

skriven

Kloka tankar och jag gissar att, precis som du skriver, Harbin alla i några lägen lite avse olika typerna inom oss.
Jag har skrivit tidigare. Ligger med 15 cm propp i hjärtat/ramen och är trött nu. Trött på ständiga sjukdomar och funderar varjag ska göra. Jag har jobb som föreläsare och handledare som gör att jag orkar kämpa. Vad ser du? Ska jag ge efter för sjukdomar eller finns det framtid? Behöver jag vara rädd?
Kram

Svar: Visst finns det en framtid, absolut... så ge inte efter.. kämpa... styrkekram
Esmaralda

26 Jossan :

skriven

Ja den här dagen började inte bra. Fick ont så jag inge visste vad jag skulle göra. Trodde nästan jag skulle kräkas av smärtan...

Kom iväg 15 minuter senare än vanligt... sen hade var det bilar som krockat... jag körde en annan väg som gjorde att jag körde fel flera gånger... hann precis i tid till skolan började.

Idag ska jag till högskolan med pappas kollega.. hoppas det kommer bli positivt av det.

Kommer allt bli bra snart? Är så trött hela tiden...

Kram

Svar: Försök förhåll dig till livet runt dig... och tröttheten minskar... kram :)
Esmaralda

27 Lotta S:

skriven

Blir så glad alltid då jag ser min vän, men också kluven för jag är rädd att känna "fel" eller att det blir fel. Tycker på riktigt att det "bara" är vänskap jag vill ha, men kanske jag önskar en för nära vänskap så jag vill vara mer viktig för honom än vad jag är och blir svartsjuk gentemot hans övriga vänner. Kommer jag att bli besviken?

28 T:

skriven

Hej es! Är sjukskriven nu på heltid men om/ när jag kan börja jobba igen ser du då om jag kan slippa ifrån Lisa? Hon tar så mycket energi av mig. Energi jag inte har. Tack på förhand!

29 Smöla:

skriven

Blir det någon flirt påhelgens 30års kalas?

30 Helena Ir:

skriven

En del människor jag mött genom åren har väl inte varit så värst trevliga,tänker på att man aldrig vet vem man fötts till.
Själv har jag märkt att jag inte mår bra av stora vassa knivar..jag vet,låter sjukt. Inte så att jag tänker använda den på någon människa..men känslan är att jag kanske gjort det i ett annat liv..eller fått den i mig själv.Otäck känsla!

Med åren har jag märkt att min energi tar slut av en del sk energitjuvar..försöker hitta min gräns där!

Haft en bra morogn.jag är just nu kär i min träning :) Behöver nog ingen man för det! De där endorfinerna!

Ha det så bra!

Kram :)

Svar: Bra att du försöker hitta din gräns !! Kram :)
Esmaralda

31 Dunegull:

skriven

Hej E!
Precis lämnat min älskade hos veterinären för kastrering. Usch det va tungt. Hon mådde inte alls bra när vi kom dit. Riktigt tungt. Hon va inne igår oxå och blev sövd för att hon satt ett ben i halsen. Blir min älskade bra igen? Så orolig för henne. Blir hon min pigga och glada tokfis igen?
Kram

Svar: Det känns som om allt kommer gå bra... kram
Esmaralda

32 Dalkulla :

skriven

Ja fy vilka människor i olika kategorier det finns.
Nog har jag sett en och annan av de som nämns. Den avundsjuka-pessimisten är mest övervägande under mitt liv. Det måste samtidigt vara jobbigt att var på det viset. Att vara negativ i allt, det förstår inte jag riktigt hur det överhuvudtaget kan bli på det viset. Någon gnutta glädjeämnen måste det väl i herrans namn finns i en sådan persons liv?


Kan tala om att jag var ner till sjön igår igen med mat till mina små änder och, nu visade hon sig igen. När jag skulle gå kom hon springande efter mig så gott hon kunde i snön. Hennes tidigare gula näbb med lite mörkt i hade ändrat färg i mörkare ton, därav att jag inte visste vilken som var hon.

Så överlycklig jag blev av att få se henne igen. Visst pratade jag med henne. Vilken lycka en snöig dag vid sjön. Känns att vi knutit ett fint band mellan oss jag och min lilla and. :)

Kram

Svar: Vad roligt att du upptäckt henne igen ! Och ni har ett band som anden också känner av.. kram :)
Esmaralda

33 DD:

skriven

Ser du om det dyker upp en dejt snart? 😁

Kram

Svar: Ja en dejt kommer.. kram
Esmaralda

34 Sorgens syster:

skriven

Där satte du fingret på nåt!

Har specifikt en ’vännina” i åtanke som klankar ner på ett subtilt sätt och väldigt gärna pratar om sig själv.

Dags att kapa..

Mår inget vidare just nu. Sorg är tungt. Funderar på att gå ner lite i tid på jobbet och få tid att fokusera på detta. Ser mina val ut att bli bra? Något råd som dyker upp?

Kram..

Svar: Ja dina val ser bra ut.. ha fokus... kram :)
Esmaralda

35 Lotta:

skriven

Bernardo har helt rätt, men det är näst intill omöjligt att inte släppa in fel personer, tycker jag iallafall.

Jag väntar ivrigt på min beställda seans. Är jag långt fram i kön?

Kram L

36 Catarina:

skriven

Tack Ezmaralda!
Det var precis vad jag behövde läsa idag!!

37 💕 Zoey 💕:

skriven

Tusen tack för ditt svar, Es! Det känns sköt att veta och att slippa oroa sig att de ska hålla sig resten av livet.
Önskar dig och MG en underbar dag! Kram Zoey 💕

38 Undra:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser du mig att vara i ett förhållande ganska snart?
Kommer jag att vara i ett förhållande några månader fram? Något pågång?
Kram

39 <3:

skriven

Hej kära Esmeralda kommer det hända mig något bra och roligt snart ?
Kram

40 Michaela:

skriven

Jag har nog bestämt mig för att gå ensam på konserten den 29/11. Kompisen ... eller kompis och kompis ... mer bekant skulle jag säga rök ju ihop när jag berättade att jag inte visste om jag kunde gå pga armen. Hon blev offret och jag fick höra massa tjat om att hon förlorar 600 kr som biljetten kostade. Förlorad arbetsinkomst då hon tagit ledigt mm och att det inte går att boka saker med mig som kostar då jag är oturdrabbad. Jag blev ju så förbannad och sa åt henne att sälja biljetten och att jag går själv. Hon har lagt ut den till försäljning och vi har inte hörts mer efter det och det vill jag inte göra heller. Känner inte för henne det som jag vill känna när det kommer till vänskapsrelationer. Och denna konsert har jag sett fram emot i flera månader och ska vara något jag kan njuta av och det kommer jag inte kunna göra om jag har henne med mig. Så ... rejäl utmaning för mig att gå själv men utvecklande och hoppas att det går bra :) Kan ju alltid önska att man fått sällskap av någon pudding men sånt sker bara i drömmarna tyvärr :) Sjunga ska jag göra iaf :) Kraam!

Svar: Det blir hur bra som helst när du går själv.. kram :)
Esmaralda

41 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Vad är min chefs problem med mig?
Men alltså fixar karln inte ens att tilltala mig direkt längre?

42 Mee:

skriven

Hej Esmaralda.

Jag undrar varför han känns så frånvarande ibland. Sådär att man inte hör av honom.

Ser det ut som om han fortsätter en relation med k?

Kommer det att bli förändrat? Bättre?
Kram

43 Fågel:

skriven

Hej Esmaralda.

Du såg särbo för oss ett tag till iallafall.
Ser vi ut att bli sambo sen?
Kram

44 Drömmar:

skriven

Hej Es, drömde om TE att vi på något konstigt sätt var på ett hotell. Min mamma var som ovanför oss så vi kunde inte vara med varandra som vi ville. Så han gick till sin våning.
Vad är det med mig och den här mannen ?
Betyder drömmen något ?

45 Maja:

skriven

Hej Esmaralda,

Jag tror jag vet vilken jag kan vara av alla personlighetstyper men som det står vi har väl alla lite av av varje i oss.

Det känns oftast som jag kämpar i motvind. Kommer vi nånsin att ha råd att betala för sonens skola. Kommer det någon extra inkomst snart? Och kommer han klara att gå kvar på skolan ens?

Känner mej väldigt låg o osäker hela tiden.

Kram

Svar: Lite extra pengar kommer men det blir tufft.. kanske du får börja tänka i lite andra banor.. kram
Esmaralda

46 rundfyrkant:

skriven

Tyvärr har jag en person i min närhet som är lite av allt av de ovanstående men har som insett å lärt mig den hård vägen att hen inte mår bra och förmodligen har ett helt flyttlass av olösta ting i sin ryggsäck som gör sitt. Värst är väl att hur personen blivit på senare år, som en annan person-drjekyllmrhyde, för att inte tala om den offerall och inte bara kofta som person klätt sig i.. Och hur allt detta gått ut och drabbatbåde personen i sig men framförallt dom i hens närhert men inte verkar det gå att göra något åt det heller. Varken prata medla eller konfrontera har haft någon större effekt mer än gjort saker värre nästan. Vilket är både jobbigt och synd att se. Personen lär sluta helt ensam och än mer olycklig ombdet fortgår mycket längre till men kanske är det som behövs för att personen ska kunna komma till insikt påbörja förändring å då kanske kunna må bättre. Själv hade jag velat förstå mer vad som är vad och varför. För som det är nu är det enklast att bara ignorera och hålla sig påvsin kant å försöka läka dom sår som uppstått..

Men men.. Nog för mig nu och får önska en fortsatt god dag istället :)
Tack för din fina blogg och närvaro, mycket uppskattat och berikande. Och till er alla här i fältet och familjen. Kärlek och omtanke till oss alla oavsett vad <3

47 Lotta S:

skriven

Vad var egentligen grejen med att inte vilja fungera som min förman?

48 Camilla:

skriven

Min fd svägerska är riktig manipulerande och horribel att ha att göra med!

Ser allt bra ut för mig och mina barn? Några varningar?

Kram och ha en fin tisdag. Gråmulet och trist Novemberväder här.


Svar: Det ser positivt och bra ut.. kam :)
Esmaralda

49 SusanneAmalia :

skriven

Nu är solen framme och jag ska glädjas en stund. Ligger på sjukhuset.. Vaknade av att det var någon som slog mig i magen.. Fast det inte var det.. Somnade om och vaknade av att det var någon som slog mig i bröstet.. Nu är magen blå och hela bröstet är blått.. Ingen har slagit mig.. Men kärlen är brustna.. Ont gör det.. Men på torstag ska allt vara läkt för då ska jag till Sälen.. Tjohooo!! Åka skidor i gustavsbacken.. Där finns snö.. 💕
Man ska leva och njuta av dagen..Livet är magiskt.. Önskar alka en fantastisk dag nu ska jag tjecka ut från sjukhuset.. Gå till kursen och klara den.. Hälsa MG att det syns att han har roligt.. Kram

Svar: Men vilket elände det blev nu... att kärl bara kan brista sådär ? Det visste jag inte. Krya nu på dig och ta hand om dig.. kram :)
Esmaralda

50 Jennifer:

skriven

Hej fina Esmaralda.

Fina Esmaralda, låg vaken i natt och grubblade och fick knappt en blund i ögonen. Denhär arbetspraktiken. Visst är jag tacksam för att jag fått chansen till det, men samtidigt påverkar det min ekonomi väldigt negativt och ärligt talat har jag ingen vidare lust att arbeta för nästan ingenting.

Hoppas fortfarande att situationen ska lösa sig på annat sätt. Det sätt som jag önskar och hoppas på. Finns den möjligheten och hur stor är den ungefär då?
Kram
Jennifer

51 Läroliv:

skriven

Ja, det är jag verkligen.

Kram

52 &:

skriven

Finns jag i T's tankar?

53 Hanna:

skriven

Har han någonsin känt attraktion eller haft känslor för mig? Eller inbillade jag mig bara då? Tack på förhand :)

Svar: Jodå visst har han känt attraktion.. kram
Esmaralda

54 Alie:

skriven

Ja visst har man mött dessa karaktärer och säkerligen varit ”vän” med dem.. men man upptäcker så småningom vad dom har för sig och drar så sakta ur sig från ”vänskapen”, obehagliga folk.
Man lär sig med åren vad riktig vänskap och kolleger innebär och innehåller, tiden är för kort att låta energi gå till dessa människor som ”smittar en” med osanningar.

3v kvar här... längtar hem ✨
Men vill tillbaka och då nord Norge ( hade varit en dröm)
Ser du mig på jobb där i början på året eller senare? 💫
Kram ❤️

Svar: Jag ser att du kommer arbeta här igen men inte exakt när... kram
Esmaralda

55 Tiss:

skriven

Hej Es!
Jag ska ha födelsedagsfest på lördag. Malin är min allra bästa vän. Just nu känner hon sig helt slutkörd och vet inte om hon orkar komma. Jag vill så gärna att hon kommer. Hur ser det ut, kommer hon? Jag skulle bli så glad!

56 Chatrine:

skriven

Hej Ez, i natt var första natten på år och dagar som jag sov ordentligt, något städades ut rent känslomässigt. Idag är det som om lugnet har sänkt sig och en otäckhets-känsla har släppt. Kan du se vad som har orsakat denna känsla i alla år eller vad som har gjort att den försvann?

Kram Chatrine

57 Skorpan:

skriven

Ser det ut att ha vänt lite på jobbet nu? Att fokuset nu är rätt o mina små grå är "omprogrammerade" o tar emot info bättre nu? Kan det tänkas vara nån som hjälper till också? Haft två bra dagar nu..
Kram Skorpan

Svar: Ja lite magisk hjälp får du allt... kram :)
Esmaralda

58 Seija:

skriven

Hej bästa Bernardo !!

Har flyttat nyligen,en omfattande flytt hade jag .
Tappade bort min fina svarta snöborste till min bil ,,bor i norrbotten och vi har kallt och mycket snö-- vill veta om nån tog den eller om den finns kvar här någonstans??

Mvh

Seija

59 Fina:

skriven

Hej Es❤️ Idag log han så brett mot mig och då vi samtalade. Var det på grund av mig som han log och verkade så glad?
Kram

60 Lilla gumman:

skriven

Hej Es

Ser du något speciellt som händer mig i jul eller nyår?
Kram

61 Hanna:

skriven

Hej Ez!

Fick precis beskedet att ett jobb jag sökt gått till annan sökande. Är väldigt besviken på att jag inte kom längre i uttagningen. Det är inte meningen att jag ska jobba med det jag utbildat mig till inser jag nu. Jag ger upp den idén. Men jag har sökt fler jobb som jag tycker verkar vara intressanta, bl a på en stor myndighet, men det blir väl inget av det heller eftersom jag inte har erfarenhet sedan tidigare. Just nu är jag pessimist. Vad har hänt? Det var ju så bra för tre år sedan, men plötsligt har mitt liv stannat upp igen. Jag försöker verkligen ta mig vidare och ta för mig mer, men det är som om jag går i bojor. Vad ska jag göra annorlunda Ez, för någonting fel gör jag? Tycker själv att jag har många bra kvalitéer men de kommer liksom inte fram i rätt sammanhang. Hela JAG är fel just nu.
Ja, det här blev negativt känner jag. Får ta nya tag en annan dag.

Kram

62 Fina:

skriven

Hej Es❤️ Denhär starka känslan av glädje... känner han den också? Från mig? Kram

63 Rebecca:

skriven

Fattar han att jag tycker han är attraktiv? Har han kunnat läsa av mig? :P

64 Tingeling :

skriven

Har jag chans att vinna på triss? Ingen jättevinst utan tänker mer på några tusen kanske?

Kram!

65 Browallia:

skriven

Håller med dig helt och fullt. Dr Phil som var på tapeten nyligen i bloggen sa något en gång som jag tog till mig. ”Det är vi själva som lär andra hur de får behandla oss och vart gränsen går”

Jag har varit nyfiken på att smaka kombucha sen du bloggade om det men inte köpt än, en liten flaska kostar mycket för min tunna plånbok. Idag fick jag hem matvaror som jag beställt via nätet och i en av kassarna låg en flaska kombucha!!! De skickar med varor som är gratis då och då, så det är alltid lika roligt att packa upp kassarna. Jag ska försöka hålla mig ifrån att öppna flaskan före helgen så jag har något att se fram mot.

Kramen


Svar: Jag hoppas du ska tycka om kombuchan.. jag tycker det är riktigt gott... kram :)
Esmaralda

66 Maa:

skriven

Hej esmaralda.

Sonen har bytt förskola men han saknar sina gamla kompisar. Han lekte speciellt mycket med en pojke som han saknar. Jag gav mitt nummer till förskolan ifall någon skulle vilja komma i kontakt med mitt barn. Den här pojkens pappa hörde utav sig och sa att dem gärna leker någon dag. Vi försökte bestäma en dag som passade men kom inte fram till något. Sen så slutade han svara. Det gör så ont om han inte ska få leka med sin gamla kompis mer. Tyckte dem att dem inte behöver leka? Eller varför slutade det här barnets pappa att svara? Ska jag ta upp kontakten igen och föreslå en dag?
Kram

67 Jossan :

skriven

Arbetsdagen klar, mötet med högskolan klart..
Nu är jag mer säker på vad jag måste kunna så jag klarar tentan i januari och februari. Så nu blir den godkänd!

Vilken jobbig dag... längtar bara till helgen.. vill ha helg NU!

Har så mycket att göra så jag kan ta det lugnt sen..

Kan inte sluta tänka på den nyckelpigan den kanske sa mitt namn hmm!

Nä lite vila innan träningen

Kram

68 Emelisa-fisa:

skriven

Hej Es!
Ser du om jag kommer in på den yrkesutgången som jag valde i 1:a hand i utbildningen som jag går nu? Man var tvungen att välja 2 alternativ, och är så nervös att jag kommer in på den jag valde som etta, den som jag helst vill gå.
Kramis

69 N:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser du mig i ett förhållande snart?
Den här flytten gjorde jag ensam.
Ser det ut som om jag gör nästa flytt tillsammans med någon annan? Eller dröjer det?
Kram

70 Agnes:

skriven

Tack Es för dina ord i gårdagens inlägg. Har valt att lägga ev förmågor till att "se o höra" sånt som hör "andra sidan till", på hyllan, då jag inte finner ngn anledning till att ens tro mig ha ngn förmåga alls.

Däremot pratar jag med honom, ungefär som om jag skulle pratat med tapeterna, eller blommorna.

Fortsätter att ägna mig åt "vardagskomedi". Håller mig till min roll i min privata dokusåpa. Den, som glad o livsbejakande nickedocka. Truddelutt-kvinnan som bara vill sprida glädje omkring sig.
Jävligt energikrävande, då även deltagande lyssnande ingår.

Nu blev det ju jävligt negativt...så lika bra att avrunda med ett..."Jag är glad för att mitt liv är en dans på rosor! Ja, det är jag, så det så!!!!!!!"

Kram!


Svar: Här får man lov att vara hur negativ man vill....så är det med den saken :) Kram :)
Esmaralda

71 Blåsippan - tror jag det var:

skriven

Hej!
Det där passade på nåt sätt mina funderingar just nu. Grunnar på min dotter och på mitt barnbarn. Har en dotter som i mångt och mycket tänker negativt, oroar sig, behöver ha kontroll. Nu oroar hon sig enormt för sitt barn vilket i förlängningen också gör att jag oroar mig. Frågan är om hennes oro är befogad och hon behöver söka hjälp eller om det är hennes egna "spöken" som gör sig gällande.
Hälsar en trött och orolig mormor.

Svar: Viss oro är befogad.. men jag får inget intryck av att det är allvarligt.. kram
Esmaralda

72 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda
Tror du jag möter min flirt inom detta året?
Kram

73 EPM :

skriven

En känsla har infunnit sig som jag inte kan skala av mig: jag tror någon lade något i mitt glas i fredags. Visst kan vissa saker vara suddiga efter en fest men inte såhär mycket och inte på så lite mängd alkohol som jag fick i mig....
Är min känsla rätt här? Säger inte att det var Bamse, tror inte det var han, men nån...
Obehagligt detta...

Kram

Svar: Ärligt talat kan jag inte se att du fått något i ditt glas.. det känns inte så... kram
Esmaralda

74 Undrar:

skriven

Hej Esmaralda.

Kommer flytten till honom med honom att bli av?
Eller blir den det inte? Känns det mer som vi fortsätter åt varsitt håll?
Kram

75 Ghostwriter:

skriven

Tror du något eller båda av jobben kan vara något för mig? Alltså att jag kommer kunna vara bra på det och klara mig ekonomiskt? även om det inte är drömjobben så är jag så redo att bara köra nu. Mina allra största drömmar kostar nämligen pengar och är berädd att jobba för dom.



Kram

76 Skorpan:

skriven

Tack Es o tack till hjälparen :).
Kram Skorpan

77 Se:

skriven

Hej esmaralda.

Kommer en flytt till Örebro att bli av för oss?
Kram

78 en som undrar :

skriven

Hej,

Jag blockade mitt livs största och längsta kärlek. Enligt andra var inte bra för mig...... vad tycker du? var han som de påstår? Just nu har vi inte kontakt och han verkar var hemlighetsfull, vad är han gömmer?.... Jag undrar om han kommer tillbaka eller ska jag gå vidare med mitt liv?

Hälsningar


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: