Barnförbjudet.....

 

Någon undrade över sexleksaker igår… och jag kom att tänka på min inflyttningsfest i huset här i byn.

Jag bjöd alla mina tjejkompisar och vi var nog ett 30 tal och det hela började med  en demonstration av sexleksaker.

Damen som demonstrerade sade sig ha prövat allt… respekt !! 

Sen rundade vi av med en manlig strippa… som strippade med massa humor och det är sällan jag skrattat så mycket som denna kväll. 

Jag vet… ingenting av det här är riktigt PK… egentligen borde jag ha haft en fest med veganmeny ( inte chili con  carne i stor gryta) och insamling till ett  klimatprojekt… men det är inte riktigt jag. 

Jag menar…  jag skänker pengar till olika ändamål som jag finner viktiga.. men jag vill också kunna ordna tossiga fester när andan faller på !

Hur som helst.. efter demonstrationen av sexleksaker fick vi ju beställa det vi ville ha och det blev naturliga och spontana diskussioner om vem som prövat vad.. och så gott som alla hade en sexleksak av något slag hemma i byrån.

 

 

 

Just då… det är ju  över 15 år sedan… var Rabbit i ropet…   och sådana handlade de flesta av oss.

Annars är det ju en djungel därute.. det finns hur mycket som helst och somligt  ser ju bara så konstigt ut att man inte ens fattar hur det ska användas.

Nu verkar det som om Sybian är hetast och anses som Guds gåva till mänskligheten och nej, nån sån har jag inte. Tänker inte skaffa heller.

// Dyr och otymplig pryl men vem vet... det är kanske  är värt det ? Fast det verkar rätt meckigt? //

Men finns det någon dag på året en kanske bör onanera lite extra så är det 7 maj varje år. Då är det nämigen den  internationella onanidagen.  Hör & häpna ! Och i Storbritannien är hela maj en onanimånad.

💖

Orgasmer är viktiga och ska inte förringas

Du mår bra och orgasmer sätter igång ett flöde av oxytocin och minska stresshormonet kortisol

Man får bättre fokus eftersom man tar lite djupare andetag och har positiva hormonnivåer

Minnet blir  bättre eftersom hormonet DHEA  utsöndras vid en orgasm och detta förbättrar hjärnkapaciteten, minskar risken för hjärtinfarkt och ger bättre hy

Orgasm ger allmän smärtlindring och minskar mensvärk

Hår och hud blir starkare eftersom nivåerna av östrogen höjs och blir en boost

För kvinnor kan en orgasm utlösa dopamin som ger mer energi

Ja, vad ska man säga ? Mer orgasmer åt folket kanske !!

Kram & kärlek

 

 

 

1 <3:

skriven

Godmorgon kära Esmeralda, glad att jag gick på middagen. Blev en mysig och rolig kväll 🥂🍾

Har de läst mejlet på P ? Kan det bli något av detta ?
Kram

2 Anonym:

skriven

Kommer de låta Jossan vinna med sin ego selfi i Halloween tävlingen?
Har lite svårt för den tjejen.
Skulle kunna lägga ut en fin selfi jag med. Men hoppas att min bild kan vinna med pumpan och hunden.
Vad tror du kära Esmeralda?
Kram
🎃🎃🎃

3 Mikael:

skriven

Sexleksaker har jag inte provat, en kvinna har räckt såhär långt :)

Orgasm eller healing :)

Här är en som var med i en healinggrupp, där en del upplever ljusa, någonting, som kliver in och gör jobbet

https://youtu.be/HUQPcMhQWUs

hon hade innan blivit skickad hem av läkarna för att dö då de sa att det inte fanns något mer att göra, tydligen fanns det något mer att göra då hon lever.

Kram
Mikael

4 Misstjejen:

skriven

Hej

Har mormor var med mig under året efter hon går bort ifjol?

Jag har aldrig väl få mycket tid med henne.

Har hon lyssna på mig när jag kommunicera med henne i min tanken?

Ha det bra

5 Misstjejen:

skriven

Hej

Kan B kvinna blir min kontaktperson?

Ha det bra

6 Jennifer:

skriven

Godmorgon fina Esmaralda! Det gör alltid lite ont att läsa om detta ämne, för sex är något jag knappt fått uppleva under mitt snart fyrtioåriga liv.

Har levt utan kärlek hela mitt liv, visst har jag då och då haft sex i korta tillfälliga relationer men det är mest smärtsamt att tänka på. Det känns så fel att ha sex utan kärlekskänslor för mig, så efteråt brukar jag bara känna ångest och sorg. Stark känsla av sorg för att jag går miste om en så viktig och väsentlig aspekt av livet. Och ja visst kan man alltid onanera men det är inte samma sak. Därför känner jag bara ångest och ensamhetskänsla av det också.

Det känns som om mina bästa år gått till spillo, till ingenting, bara bortkastade.

Ibland känner jag en nästan övermäktig sorg för att livet blev så himla fel, på alla sätt. Jag kan bara inte fatta varför jag inte är värd att få kärlek, medan andra verkar hoppa från förhållande till förhållande, från ena giftermålet till det andra.
Kram
Jennifer

Svar: INgenting är bortkastat.. du har den finaste gåvan av alla.. även om jag förstår att du självklart också vill ha kärlek.. och den kommer... kram :)
Esmaralda

7 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag tycker väl det är svårt att få orgasmer genom använda sexleksaker.

Jag tänker väl jag är inte redo eller är det mycket som omkring mig så skämta för mycket mot mig.

Jag vet inte vad jag har blir påverkar av som det gör att jag kunde inte få.

Ha det bra

Svar: Det kan ta sin tid att bli mogen sexuellt, man får lyssna på sin egen kropp och dess reaktioner... kram :)
Esmaralda

8 Extra anonym idag:

skriven

Ja, absolut mer orgasmer åt folket. Funderar på att ta paus från dottern till jul och nästa år. Jag får säkert huvudvärk till jul som omöjliggör besök hos henne. Hennes pappa får åka själv i år. Uppvakta minsta barnbarnet strax efter jul, storbarnbarnen fyller först till hösten. Dottern fyller 50 år till sommaren, och jag vill strunta i den. Är så less på hela situationen. Spelar ju ingen roll hur jag försöker, att göras till skurk tycks vara det viktigaste för min dotter. Har nog aldrig förr mött en person med så många fördomar som min dotter. Hon är otroligt korttänkt och så snabb att fördöma. Kan inte tro att hon kommer att förändras. Känner ingen bitterhet, är bara så less på en situation som jag inte alls verkar kunna förändra. Man måste ju få något tillbaka någongång. Jag är den som hela tiden ska ge och ge. Att sitta vid bordet med alla och låtsas att allt är bra känns så falskt och hemskt för mig. Eftersom allt är som det är så tror jag inte att jag kommer att saknas alls, det är bara ett sakligt konstaterande. Kan bara tro att det är så här mitt liv ska vara, eftersom det är en upprepning av mitt liv sedan barndomen. Där fanns heller ingen plats och rättigheter för mig, bara mobbing och våld och förtal från min "kristna" mamma. Man vänjer sig konstigt nog och att acceptera sitt öde. Det ger mig en chans att må bra. Att sitta ensam hemma i soffan med en go filt omkring mig och titta på TV och äta god mat är så lockande..... Får i bland en tanke om min vidriga osynliga mamma har ett finger med i detta, ELAK nog var hon ju och förstöra för mig och förtala mig var hon väldigt bra på. Ja,ja många tankar och kanske ser du intet om detta, men om, så är jag tacksam för det svar som du ev. kan ge.

Kram


Svar: Det blir fel och olyckligt ibland.. kanske tar du din roll alltför lätt med tanke på att du varit utsatt som barn... du kanske ska ta tag i det elaka när det sker... vara intelligent saklig och göra klart situationen och hur du känner .. att dra sig undan är inte alltid det bästa. Väljer du att vara ensam i jul så får du det hur som helst mysigt:) Kram:)
Esmaralda

9 Mimis:

skriven

Godmorgon!

Blir det bättre och jag lyckas komma ut ur mitt skal och skapa en förändring i mitt liv?

Kram

Svar: Absolut det gör du... ha en bra planering och håll dig till den.. kram
Esmaralda

10 S:

skriven

Hej esmaralda.
Ja orgasmer är viktiga!
Tog ett tag in i livet innan jag verkligen kunde börja njuta av sex och orgasm.

Kommer jag att komma fram till den punkten?
Kram

Svar: Ja det kommer du att göra... kram :)
Esmaralda

11 Bubbel:

skriven

Får jag uppleva lite romantik och mys i sängen med någon hottis snart?😊

Svar: Det kommer.... kram :)
Esmaralda

12 Skorpan:

skriven

Absolut, mer orgasmer åt folket :). Klart man ska ordna såna partyn som man vill o veganmat för 15 år sedan? Näe det tror jag inte på. Sexleksaksdjungeln är enorm o de flesta grejer får nog bli i hyllan för min del ;).

Skulle nog inte ordna ett dylikt party åt mina kompisar, känns som om flera inte skulle förstå sig "på det". Har kanske fel... Skulle definitivt önska fler orgasmer o helst ett sexliv med en man också ;). Ser det ut att komma snart, sexet, o helst med "den rätta"?

Söndag, så fort dagarna går. Här är det lite av sjukstuga o dåligt sovda nätter. Måste bli bättre på att sova, också ;).
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Ja, finns ju så märkliga ting i sexbutikerna ! Jag och en väninna besökte en sån shop i Barcelona och förundrades.. en duktig expedit förklarade det mesta dock :) Kärleken och sexet kommer.. önskar bara jag kunde säga när.. kram :)
Esmaralda

13 AnnaK:

skriven

Aha....se där! Därför jag har abstinens efter lite mys. Lider brist på oxytocin mm. Vill ju gärna dock ha en partner inblandad också 🙈 Nå, nån gång kanske....

Känner han att han fått konkurrens eller är det bara som jag inbillar mig?

Kram 🤗

Svar: Ja, det är ju trevligast om man är två !! Ja jag tror han känner av konkurrensen... kram :)
Esmaralda

14 Lollo:

skriven

Godmorgon Esmaralda
Kanske hade varit något för mitt långa singelliv:)
Undrar när du börjar sälja talismanerna och så har jag en liten fråga och det är om han saknar mig.
Önskar dig den bästa söndag

Svar: Talismanerna är just nu i Paris hos Madame som gör sitt med dom och de bör komma hem i slutet av veckan som nu kommer och då ska jag behandla dem... inte förrän i slutet av denna månad bär de vara klara och då meddelar jag här på bloggen. Kram :)
Esmaralda

15 Aa:

skriven

Hej esmaralda.

Det brukar ju sägas att sexet är som hetast i början och sen får man kanske jobba med sexlivet i en relation.

I det här fallet för mig tycker jag det är tvärtom. Tycker sexet är bättre nu än vad det var i början. Kanske för att man känner sig mer bekväm,
Men vill ha en seriös och riktig relation med honom.
Kommer vi ta relationen till ett nytt steg med lite tid?
Kram



Svar: Ja när man känner varann och de ene vet vad de andre vill ha.. då brukar det blir bäst ! Finns chans att ni tar relationen ett steg till... men exakt hur stor chansen är ser jag inte... kram
Esmaralda

16 Lunora:

skriven

Hej!
Det låter ju som om det är just en orgasm som jag skulle behöva😊 vilken hälsokur!!

Om två veckor åker jag på en träningsresa. Temat är solo, så alla åker dit utan resesällskap.
Min förhoppning är att hitta nya bekantskaper och kanske kärlek. Kommer det att ske och kommer det bli en rolig resa?

Jag försöker att att vara positiv till livet och hitta på saker, men får ofta en känsla av att jag inte är lycklig. Jag behöver en man och äkta kärlek. Förstår inte att det ska vara så svårt!
Ha en fin söndag!
Kramar

Svar: Ja, lite av en hälsokur lär det ju vara :) Jag tror det kommer bli en riktigt rolig resa.. ha positivt fokus... kram :)
Esmaralda

17 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Först vilken fin tårta ! Kan tänka att 10-åringen var nöjd . Gissar att även MG trivdes i paketöppningsyran .

Ingen fotograf igår det regnade hoppas på uppehåll idag .
Visst har man en "hjälpreda" i byrålådan ;-)

Ha en avslappnande Söndag

Kram Anki med flock

Svar: Ja 10 åringen var väldigt nöjd får jag säga :) Kram :)
Esmaralda

18 Mathilda:

skriven

Godmorgon!

Allt måste inte vara så PK hela tiden. Vi alla behöver släppa loss ibland!

Hur ser chansen ut för mig att det kommer ett erbjudande de närmaste veckorna? Kram

Svar: Eller hur !! Chansen finns... kram :)
Esmaralda

19 Jossan :

skriven

God morgon! Det var inte vad jag hade tänkt mig vad bloggen skulle handla om idag! 😂
Jag har hört att Satisfier ska vara bra! Ni får testa 🤔

Igår var det en sån kväll där jag kände mig ensam. Jag skrev till mina vänner men de läste men svarade inte. De satt väl med sina sambos. Kände mig så ensam. Tyvärr mår jag inte jätte bra i min kropp just nu utan är bara trött. Jag försöker ta mig ut och göra saker. Idag tänkte jag åka till Ikea. Kanske han me right finns där. Men vi får se vad jag gör. Måste städa lägenheten. Skulle gjort det hela veckan men nä.. för jag har inte orkat ett dugg.

Idag är det sista dagen på lovet men sen inviger vi med 3 studiedagar och då blir det att åka till Stockholm.

Jag vet inte vad det är med mig... känner mig så hängig...

Usch vill inte känna mig ensam längre....

Kommer han mr right närmre!

Kram

Svar: Ikea låter bra och du kan spana precis var som helst ! Kram
Esmaralda

20 Undrande:

skriven

God morgon!
Ett sånt party hade fått granntanterna här att baxna!😂
Kommer jag någonsin reda ut min ekonomiska situation.
Jag har tagit ett riktigt dåligt större lån vid en krissituation av min arbetsgivare och han har helt plötsligt börjat dra enorma summor från min lön.
Långt ifrån det som är avtalat.
Och jag kan knappt betala mina räkningar än mindre leva på det lilla som blir kvar.
Kommer det att lösa sig med pengar för mig på något vis snart? Det är katastrof just nu och jag vet inte vad jag ska göra.
Ha en fin dag!
Kram

Svar: Du hade väl fått bjuda med granntanterna också :) Prata med din arbetsgivare och förklara.. det finns en chans att det kan lösa sig... kram :)
Esmaralda

21 Dunegull:

skriven

Hahahha, har oxå varit på sådana här fester- riktigt kul med mkt skratt 😂

Hur ser 2020 ut för mig? Kan det bli mitt år?

Kram

Svar: Javisst är det kul.. din fråga spänner över ett stort område.. men jag ser att det finns goda förutsättningar för ett riktigt bra åt... planera det viktigaste och gör det du brinner för... kram
Esmaralda

22 Fia:

skriven

Vad bra att du skriver om detta. Det finns som sagt hur mycket som helst men Rabbit står sig bäst ! Kram

Svar: Eller hur ! Kram
Esmaralda

23 MarjaLiisa:

skriven

Var ska man gömma undan en cybian så inte ungarna hittar den? En väninna har en men hon tycker ändå Rabbit är bäst. Ha en fin söndag alla.

Svar: Ja herregud, den tar sin plats !! Kram :)
Esmaralda

24 The nun:

skriven

Goaste Es! 😂😊
Vilken ynnest det hade varit att bli hembjuden till festligheter hos dig, oavsett tema verkar du anordna så mkt skojsigt å uppskattat!

Hos mig blev det skräckfilmsnatta. Fy tusan vad jag inte fixar sånt längre! Mitt smeknamn idag speglar filmtiteln...

Ser du möjligtvis något om ny träff sker mellan mig och den något äldre J? Kramis!

Svar: Igår efter kalaset såg vid DET... alltså den nyare DET, del 1....inte så hemskt men bra i alla fall :) En träff kan det bli... runt 75 % möjligt.. kram
Esmaralda

25 EPM :

skriven

Var längesedan jag hade en ”man i byrån”, det var när rabbit var nytt- orgasmgaranti!
Orgasmer är väldigt viktiga! I många år så ansåg man kvinnan oförmögen att få orgasmer och hennes upplevelse av sex var oviktigt för själva barnalstrandet. Nu vet man dock att den kvinnliga orgasmen hjälper spermierna till rätt äggledare där det mogna ägget är. Så chansen att bli med barn ökar om kvinnan kommer. (Och självklart även mannen, men han får inte sluta i samband med det...) 😉

Gårdagen blev bra Es. Avslappnad och härlig. 😊
Idag blir det lite dansk fläskstek och allmänt mys, grått och regnigt väder utanför.
Jag har drömt om kärlek de senaste nätterna, jag tror jag börjar sakna det...
Igår fick jag en sån stark känsla av att morfar tittar på mig och mitt liv, att han skakar på huvudet åt mina frustrationer över saker och ting som om han vet att allt blir bra.😌
Tror förresten att mina barn har lite mediala egenskaper. Iallafall har de en livssyn som inkluderar de som inte längre är här...

Kram


Svar: Ja jag tror Rabbit står sig bra i konkurrensen än idag :) Dansk fläskstek.. då tänker jag på barndomen hos släkten i Danmark... herregud.. och där fick man nån slags sockerpotatatis till, rödkål, äpplemos.... kram :)
Esmaralda

26 Mamman:

skriven

Det är just det jag älskar med denna blogg, överraskningarna , och att det inte bangas för någonting. Älskar dagens ämne. Kram

Svar: Kram :)
Esmaralda

27 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda
Ser det ut som om bostaden dyker upp efter nyår?
Vill flytta men samtidigt bra såhär
Kram

28 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda
Ser det ut som om bostaden dyker upp efter nyår?
Vill flytta men samtidigt bra såhär
Kram

29 Lunora:

skriven

Hej!
Måste fråga en kort fråga till. 😊Jag tänker mycket på en kollega på jobbet och har också drömt om honom. Har han några känslor för mig?

Kram

Svar: Han tycker om dig... men det känns som om du kanske känner mest av er... kram :)
Esmaralda

30 Anonym:

skriven

Kommer jag någonsin njuta av sex igen och hitta en man som är snäll och förstående?
Kram

Svar: Helt klar att du göt det.. kram :)
Esmaralda

31 Nenna:

skriven

Hej Es,

Kan du se något runt min dotter. Jag är verkligen orolig för henne nu. Hon har börjar dricka. Känns inte alls bra. Vi måste ta ett snack med henne 😟

Kram 🤗

Svar: Ja ta ett ordentligt snack med henne... det kommer vända och lugna ner sig men kan bli en jobbig period.. kram
Esmaralda

32 Skrållann :

skriven

Hej!
Vi hade möhippa för en kompis en gång och ordnade just ett sådant party. Jag var dock gravid men jag vet att alla handlade någonting och alla hade väldigt roligt😂
Idag (och igår) blev det en välbehövlig sovmorgon och det känns som det var bra för det blir hektiskt framöver.
Processen pågar angående jobb i framtiden och jag har landat i att inte söka till floristutbildningen och det känns väldigt bra. Tänker att jag ska vara mitt bästa jag på caféet tillsvidare och rätt som det är dyker något upp.
En tjänst på natten, som jag sökt tidigare men inte fått, har åter dykt upp. Det handlar om mycket service och man har samtidigt nytta av min vårdutbildning. Ser du om jag har någon chans om jag åter söker det jobbet?

Kram❤️

Svar: Bra tänk.. känn dig trygg i detta... kram :)
Esmaralda

33 Anonym:

skriven

Kommer de låta Jossan vinna med sin ego selfi i Halloween tävlingen?
Har lite svårt för den tjejen.
Skulle kunna lägga ut en fin selfi jag med. Men hoppas att min bild kan vinna med pumpan och hunden.
Vad tror du kära Esmeralda?
Kram
🎃🎃🎃

34 Rebecca:

skriven

Kommer jag hitta en lägenhet att köpa som jag gillar och som jag har råd med? :) Kram

35 Jessica:

skriven

Hej Es,

Kommer jag manifestera det jag vill ska hända snart?

Kram

36 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda
Tror du att min ledighet blir bra! ? Tror du det blir någe extra klirr i kassan den här veckan! Kram 😃🌸

37 Anna:

skriven

Kära Es! Skulle behöva ditt råd!
Min franska Bulldogg hon är 10 år och mår ej så bra. Fick Metacam för artros framben, sedan biverkningar feber+ ont i magen. Röntgen rygg/buk i förrgår visade på förstoppning/irriterad tarm
Hon har fått microlax+lactulos.
Problemet är att hon har inte gjort något större resultat. Hon vill inte gå någon promenad heller utan vägrar.
Metacam är såklart utsatt sedan 9 dagar. Börjar bli orolig nu att magen aldrig skall komma igång.
Aptiten är det dock inget fel på😂Kan du få till dig några råd från andevärlden?

Stor kram!

Svar: Kontakta veterinären igen... det är enda rådet jag kan ge.. och så skickar jag ett tort fång healing till din lilla fralla.. kram
Esmaralda

38 Skorpan:

skriven

Jaa a, jag önskar också att du kunde spå i tid Es :), men jag är ju tacksam för att du kan spå om allt annat :).
Kram Skorpan

39 Lollo:

skriven

Snälla Esmaralda
Ser du om han saknar mig?
Kram

40 Bumble bee:

skriven

Kära Es!
Fint kalas igår och vad god och fin tårta! Hoppas Ozzy var nöjd över sin dag och glad för alla sina presenter?

En undran, även om jag har accepterat att min vän Emelie inte vill vara min vän längre så kan jag inte förstå vad som gick fel. Allt var bra när jag fyllde år och vi satt och prata och skratta och fyra månader senare var hon total förändrad och ljög. Att bli gravid kan knappast ändra en person så mycket. Så vad gjorde jag för fel? Att man växer ifrån varandra förstå jag men hon var som en annan människa. Hon gillar allt jag lägger ut på instamgram och har skrivit till mig att hon vill att vi ska träffas trots att de var flera år sedan. Vad håller hon på med? Frågade dig för ett tag sedan om henne och då svarade du att hon inte saknade vänskapen så varför vill hon träffas helt plötsligt samtidigt som hon gillar allt jag lägger ut? 
Kram 🐝

41 KristinaF:

skriven

Hej!

Träffade ju D för några veckor sedan och vi har ju umgåtts en del. Min fråga är om det blir något långvarigt? Känns som om jag inte kan blunda för vissa saker.

42 J:

skriven

Hej hela natten har jag varit orolig och ingen direkt sömn. Kommer sonen höra av sig ?
Kram

43 Michaela:

skriven

Leksaker är inget för mig :) Sex var det så länge sen så jag knappt minns hur det var. Måste vara kär för att utöva det. Jag saknar faktiskt kramar och sånt mys mer än sex. Och den känslomässiga närheten. Att inte vara ensam. Någon som bryr sig varje dag. Dela vardagen med. Ska jag komma över exet som fortfarande spökar så måste det nog komma någon annan. Ser det ut att vara något på g eller ensam länge till?

Ha en skön söndag!
Kram!

Svar: Försök gör dig från tankarna på exet.. då tar du lättare emot en ny i hjärtat.... kram :)
Esmaralda

44 Snygga damen:

skriven

Hallå mitt i söndagsångesten 👋
En riktig ruskdag bjussas det på här..
Nya doftljusen ska tändas, våfflor ska gräddas och serier matas på tv:n!
Helt lovely upplägg om ni frågar mig :)
Sticker in en fråga kring om något fint kan växa fram systerskapsmässigt med veganen, den introverta eller den tatuerade.

Kram och virtuella våfflor till er alla!

Svar: Viken mys-söndag för dig ! Här är det ungefär samma stuk.. ja någon kan faktiskt gro.. känn av... kram:)
Esmaralda

45 Ghostwriter :

skriven

Usch jag är helt mentalt slutkörd.
Det är flytt. Det är tjaffs. Det är känslor. Det är stress och det har inte varit kul i helgen alls. Jag försöker vara positiv men hatar när jag blir överkörd och när jag säger ifrån blir det värre. Då rinner bägaren över hos mig med.. jag som redan har en liten grund kvar hos mig där ångest finns och djupa känslor... så är detta så påfrestande att jag inte ens kan vara mig själv.

Kommer jag komma in i lite bättre perioder snart? Tråkigt och behöva va ledsen varje dag under jul och nyår.




Stor kram!

46 Missmilla :

skriven

Vore bra me dlite orgasm som ger dopamin som ger mer energi.
Barnen grälade o skulle sova i min säng så sovit på soffan. Ont i kroppen men sov djupare i soffan än sängen. Står sängen på en dålig plats? Tror det kan vara typ vattenådra.
Nu har jag tagit krafttag med Tradera. Kommer jag lyckas sälja o kan man be sin guide om hjälp?

Svar: Ja, kanske du skulle försöka med att flytta sängen.. och en mjukare madrass.... visst kan du be din guide om hjälp.. kram :)
Esmaralda

47 <3:

skriven

gick jag överstyr igår? jag reagerade väldigt starkt men tyckte ändå jag fick lite kontroll över mig själv.
blev han sårad eller ?


förresten åker vi iväg snart nånstans ??

48 Mercan :

skriven

Hej Esmaralda 🤗 😘 ❤️ Jag ska shöpa fem stycken triss från 30 kr från hemshöp idag, blir det något 🙏 ♥️ 🙏

49 Lotta:

skriven

Jag fick ange lösenord för begränsningar av webbinnehåll för att kommentera här idag 😂🤣.
Låter som en kul inflyttningsfest. Allt är tillåtet tycker jag.

En liten fråga....kommer jag och M ses igen efter vårt tyvärr misslyckade dejt. Blev så fel. Var han pressad och nervös eller bara likgiltig?

Kram L

Svar: Han kände not lite oro men jag har svårt att se att det kan bli bra mellan er.. känns som om det kommer någon annan.. kram :)
Esmaralda

50 Louise:

skriven

Idag fyller min dotter 9 år. Helt galet vad tiden går snabbt. Vi ska upp senare och kolla om det finns personal så hon kan få hål i öronen. Hon har tjatat en hel del och nu ska hon äntligen få det. Inte lönt att prata med hennes pappa om det för han är inte på bra humör igen.
Att jag ens orkar. Men dottern ska ändå få en fin födelsedag oavsett hans humör. Det fick hon förra året i alla fall trots att han var sur då med.

I fredags sökte jag till Vikariebanken i Kävlinge samt till Vikariebanken Malmö. Tror inte de kommer kalla mig till intervju här i Malmö då de har problem med att jag har två praktiker kvar. Men jag har ju tre månader lite drygt innan jag ska ut på VFU så varför inte låta mig få jobba. Känner mig kränkt och diskriminerad där.Jag hoppas och tror att Kävlinge kommer anställa mig. Jag behöver jobb och det är nu.
Blir det någon anställning i någon av Vikaribankerna?

Tacksam för svar och ha en fin söndag.
Kramar

Svar: Ja, en bra födelsedag vill man alltid ge sina barn oavsett ! Jag ser dig ju jobba på vikariat men inte vilket.. kram :)
Esmaralda

51 Boudica:

skriven

Vilken härlig blogg idag! ;)
Jadu, här har man inte testat många men jag har dyr smak och fick för mig att köpa en i kristall. Annars tar man ju oftast till med det man har, händerna. Inte så materiellt!
Men i mitt rätt så hälsosamma liv, så har jag en brist, oxytocin! Går ju smått hjälpa själv, men jag behöver professionell hjälp med det, utav en man. Hoppas att det inte dröjer länge till innan jag hittar någon hjälp!

Här ska dagen spenderas med att skriva uppsats, måste hitta motivationen, sista dagen idag, och jag har svårt att komma igång! Hittade däremot en intressant text av Emile Cour som passar till det jag tänkte skriva om. Som han skriver, och som lagergrabben brukar säga, tänker man att något är svårt då är det så, man ska tänka att det är lätt!
Ja så denna uppsatts blir lätt att göra ;)

Ja med detta ämne idag, så försöker jag igen med denna fråga. Kan jag möjligen få lite oxytocin från Lagergrabben efter allt? Finns möjligheten för lite pussande å så med han på jobbets julfest?

KRAM!

Svar: Nej det känns inte som om det ska dröja så läge innan d får lite hjälp med oxytocin nivåerna :) Bra tänk... ed uppsatsen... :) Det kan bli lite mys med lagergrabben.. chansen är runt 60 %... kram :)
Esmaralda

52 Luna:

skriven

SMS’et som jag skickade i fredags, gjorde den sin menade uppgift?

53 Sandra:

skriven

Har själv arbetat som Homeparty försäljare för sexleksaker. Vilket roligt yrke det var - speciellt de sällskapen med äldre kvinnor som efter några glas vin berättade ALLA hemligheter om sina gubbar i sängen. Minnen xD

Svar: Eller hur !!!! Kram :)
Esmaralda

54 💕 Zoey 💕:

skriven

Hej Es!
En sån fest har jag oxå haft några gånger. Dock inte med lika många gäster då många backa ur i sista stunden. Tråkigt! 😞 Jag bjöd på pasta sallad (med snopp pasta) och Örtmarinerad kycklingfilé och hade även fått tag på Kama sutra servetter för att följa temat. En av tjejerna undrade varför jag hade små grisar på servetterna innan hon tittade riktigt noga. 😂🙈

Jag hoppas 10 års kalaset blev lyckat? Såg riktigt ut som om ni njöt och hade de trevligt. Blev Ozzy glad för sina presenter? Tårtan var fin och såg god ut.

En liten fråga gällande en dröm jag hade i natt. En dröm jag inte vill ska gå i uppfyllelse ... fy säger jag bara! Jag minns vissa detaljer riktigt bra ... jag var i ett rum och såg något under ett skynke av något slag och helt plötsligt smög jag ut ur rummet och hoppades att ingen skulle se mig men någon såg mig. I nästa sekund blev jag anklagad för att ha skjutit min pappa, som tack och lov överlevde, och jag envisades med att jag inte hade gjort de och när de sedan bevisade att mina finger avtryck var på pistolen sa jag att jag bara hade hållit i den men inte skjutit någon. Polisen trodde mig inte och tårarna bara rann. Mamma blev grymt besviken på mig och innan polisen satte handbojor på mig berättade jag de för mormor att jag råkat skjuta pappa och hon sa bara "oj" och sedan fick jag handbojorna på mig och polisen gick iväg med mig. Jag grät hysteriskt och sa att jag inte hade gjort det men ingen trodde mig utan alla skakade bara på huvudet inkl. min familj. Jag grät hela tiden under förhöret. Jag kunde riktigt känna hur arg jag var på dig, Es, för du hade ju lovat mig en ljus framtid och nu skulle jag sitta inne och missa min stora kärlek och mina framtida barn och undrade hur det skulle gå med jobb för min del ...
Jag vaknade sedan upp och var SÅ glad över att allt bara var en dröm. När jag sedan somnade om fortsatte drömmen och forskare bevisade att jag var drogad och inte visste var jag gjorde och blev friad. Men alla höll sig ändå på avstånd. Jag till och med pratade med två personer i serien "Våra bästa år" som spelar polis om de kunde hjälpa mig men de tittade bara fundersamt på mig.

Så min fråga: var i all sin dar betydde denna drömmen?
Självklart är jag ju inte arg på dig 😂 tänk vad man kan drömma. Detta blev visst lite långt men hoppas du kan svara på min fråga vad drömmen betydde.
Nu bär de av till 65 års kalas! Hoppas du får en bra dag! Kram Zoey 💕

55 Hon:

skriven

Betydde det nåt när han kom så nära mig för att fotografera? Tycker det är lite svårt detdär att veta när man kanske ta sånadär tillfällen mer i akt för att ta kontakt eller bara ignorera...
Kram

56 AnnaK:

skriven

Tack för svar!

Kram 🤗

57 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda
Vad är chansen att jag får uppleva en härligt pirrande kyss med någon ännu i höst?

58 Snuskis:

skriven

Uppfriskande ämne!!

Jag tycker det är roligt med mer lyxiga, fräscha sex shops som har dykt upp i min stad. Som vilken affär som helst! Inte bara de där gamla sunkiga, halvsuspekta videorulles affärerna från förr med små avskilda bås ;-)

Kan det bli nåt bra i kontakten mellan mig och personen med stjärntecknet jungfru? Kramar 💖

Svar: Exakt.. det är sån skillnad idag och 100% till det bättre ! Ja, något bra kan det bli och det märks snart i så fall... kram
Esmaralda

59 Mats:

skriven

jag undrar vem som väckte oss när vi hörde steg i trappen till övervåningen fast alla dörrar var låsta

Svar: Det här var en kvinna från andevärlden som ville ge en hälsning... kram
Esmaralda

60 Penny:

skriven

Hej Es!
Ser du några varningar för mig som betyder fara för mitt liv? Mycket tacksam för svar! Kram Penny

Svar: Nej det gör jag inte.. kram
Esmaralda

61 Penny:

skriven

Hej Es!
Ser du några varningar för mig som betyder fara för mitt liv? Mycket tacksam för svar! Kram Penny

62 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda
Kommer det att dröja länge tills min dotter får ett eget mysigt o fint rum?

Längtar efter att få inreda! Måla väggarna i fin färg, heltäckningsmatta o tavlor o posters på väggarna.
Kram

Svar: Det kommer och det kommer känns riktigt bra för er båda... kram
Esmaralda

63 Jossan :

skriven

Jag har ni fixat mamma o pappas julklappar, julklapsspelen till julklappsspelen jag ska ju ha julklappsspel med både kusinerna och med mina vänner.

Började kolla på Jane the virgin. Rätt rolig serie.

Så opepp på att börja jobba. En veckas lov hade inte suttit fel! Har inte hunnit återhämta mig helt. Var så trött innan lovet...

Vad är det som gör att jag fegar med att bli medlem på en dejting app? Tror det är för det är en känsla att jag har misslyckats med kärleken och att hitta den som alla andra....

Nä ska väl packa väskan inför Stockholm imorgon!

Kram

Svar: Ha det riktigt bra i Stockholm :) kram
Esmaralda

64 mats:

skriven

kan du berätta något mer om kvinnan som var här och hälsade på har du möjligen ett namn . Ser du om vi kommer att trivas om vi flyttar till lägenhet och får vi sälja huset. M V H Mats

65 Agnes:

skriven

Härligt firande av barnbarnet! Grattis i efterskott o hela kittet! =)

Gällande rabbitar o "män i byrålådor" så är det det jag är hänvisad till. Den enda form av boost dessa behöver, är att få sig lite färska batterier, då o då...och med tanke på vad en man kräver för att ens tänka tanken att sexa loss med en gammal kärring som mig, så är det en billig utgift.

Ska jag vara ärlig, så är det även bekvämt att slippa behöva vara en man till lags. Som kvinna förväntas man vara mannen till lags...det är hans mående som går först. Min erfarenhet.
Då är en dildo helt perfekt...gör det den ska, o sedan åker den ner i lådan, tills nästa gång...kräver varken avsugningar, massage, frukost och övrigt daltande, som nu män anser sig ha rätten till...

Kram!

Svar: Ja, alltså, man KAN bli väldigt bekväm av sig när man stiftat bekantskap med Rabbit.. vi var några kvinns som pratade om detta för ett tag sedan.... kram :)
Esmaralda

66 Browallia:

skriven

Det bästa med dig är ju att du inte är det minsta Pk! :D

En väninna lyckades efter att ha tjatat i flera år övertala mig att följa med på ett sexparty. Mina fördomar över dessa partyn kom på skam, det var inte alls som jag hade föreställt mig. Jag har aldrig haft så roligt på ett ”homeparty” Förvånade mig själv med att handla också, en present till både mig och mannen som gett oss mycket njutning.... Tihi ;)

Önskar dig en fin avslutning på veckan och en skön kväll.


Svar: Jag får ju säga att det blir mer livat på ett sexleksaksparty än på ett Tupperwareparty :) Kram :)
Esmaralda

67 Extra anonym idag:

skriven

Tack för att du tog dig tid att svara. Som vanligt har du gett mig något att tänka på. Tror dock inte att jag tar för lätt på problemlösningen utan har börjat fundera på om jag har någon form av stresssyndrom------utmattningstillstånd. Har en inre stress som när den aktiveras får kroppen att nästan stänga av och bli långsam och jag blir tankemässigt blockerad en stund, blir nästan "blankt" i tänkandet. Blir lätt "utmattad" psykiskt och måste stilla mig, stanna upp. Kan inte skynda mig, utan måste ta allting långsamt och ha lång tid på mig, alltså stressfritt. Behövs inte mycket för att detta ska hända i kroppen. Det har utöver barndomen hänt andra hemska saker som jag inte vill ta här, kanske i seansen framöver. Tänker mig att jag faktiskt kan vara en "kandidat" för något pga all stress som livet innehållit. Posttraumatiskt stresssyndrom??? Vore inte konstigt med tanke på allt som har hänt.

Kram

68 AnnaK:

skriven

Blir det något trevligt ligg eller annat mys snart tror du?

Kram 🤗

Svar: Ja, den chansen är god.. kram
Esmaralda

69 Bumble bee:

skriven

Kära Es!
En undran, även om jag har accepterat att min vän Emelie inte vill vara min vän längre så kan jag inte förstå vad som gick fel. Allt var bra när jag fyllde år och vi satt och prata och skratta och fyra månader senare var hon total förändrad och ljög. Att bli gravid kan knappast ändra en person så mycket. Så vad gjorde jag för fel? Att man växer ifrån varandra förstå jag men hon var som en annan människa. Hon gillar allt jag lägger ut på instamgram och har skrivit till mig att hon vill att vi ska träffas trots att de var flera år sedan. Vad håller hon på med? Frågade dig för ett tag sedan om henne och då svarade du att hon inte saknade vänskapen så varför vill hon träffas helt plötsligt samtidigt som hon gillar allt jag lägger ut?  
Kram 🐝

70 Oro:

skriven

Hej esmaralda.

Tror du det här kommer att lösa sig? Kommer vi att lösa det här?
Kram

71 Tingeling :

skriven

Inte riktigt min grej. Eller så har jag inte utforskat det tillräckligt. Men föredrar nog en man ändå. Som gärna får komma snart!

Har hittar ett roligt koncept när det gäller resor. Apollo har vissa veckor i sommar där ensam förälder åker med ett eller två barn, och då är det bara såna familjer på det hotellet dem veckorna. Vore kanske nåt! Annars vill jag nog tillbaka till Nice i augusti. Gillar verkligen franska Rivieran.

Annars har jag nästan bestämt mig för Albanien i juni för mig och dottern. Har hittat ett hotell och passande flygtider. Vill så gärna boka! Men väntar tills lönen... som jag förhoppningsvis kommer få om jag får jobba en del i november nu! Håll tummarna.

Var och handlade förut och kunde inte låta bli att köpa muffins med pepparkakssmak, SÅ gott.

Så det ska jag äta nu...

Kram!

72 CA:

skriven

Hej
Har ju ny bridgepartner men är det denna enda som kommer att komma för mig i Sverige? Eller om jag inte trivs med personen kommer det någon ny längre fram?
Känner mig tveksam till om det kommer funka i framtiden. Person är snäll och trevlig men det är inte alltid det hjälper. För jag får nog överväga att sluta spela, tänker jag.
Kram

73 Fanny2:

skriven

Låter som en minnesvärd inflyttningsfest. Jag har verkligen inte så många vänner och hoppas en dag kunna ha roliga temabjudningar. Det är något jag har insett efter att ha följt din blogg ett tag och sett hur bra det kan bli... Blir desto roligare när allt inte måste vara PK. Idag finns det en djungel av nya sexleksaker...Womanizer och Satisfyer är mycket populära och värda ett försök, om någon är nyfiken. Man kan passa på snart på Black Friday. :) Den där Sybian är nog lite overkill... Dyr är den och tillbehören också.

Det mesta känns riktigt tråkigt just nu. Förstår inte hur jag kan få en urinvägsinfektion samma månad som förra året... Jag har hållt mig inne och försökt dricka mycket vätska hela helgen. Ska på konsert om drygt en vecka och vill vara helt återställd om jag ska köa i kylan. 🙄

Saknar lite närhet... Kan det bli någon närhet den närmaste tiden? Min soulmate dröjer väl...

Kram

Svar: Känns det inte ok så kontakta din läkare..... och närhet blir det.. det kan bli ganska snart om du väljer det... kram
Esmaralda

74 d30:

skriven

Vågat ämne idag, men din oPKhet är en orsak att gilla dig!
Så torrt det är på den fronten här så kanske man borde passa på och skaffa en leksak, men det är ju mer känslan av närheten och behövandet jag vill ha.

Min vän som jag snabbt blev nära men sen av än okänd anledning plötsligt vände och stängde mig ute ur sitt liv.
Har han tänkt något på mig, på oss? Kan väl inte ha inbillat mig att denna vänskap var ömsesidig, även du såg känslor hos honom vid något tillfälle.
Att tappa honom gör mig så ledsen inombords...

Svar: Han har en lite märklig personlighet... och väljer lätt borta andra människor.. kram
Esmaralda

75 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda
Vad är chansen att jag får uppleva en härligt pirrande kyss med någon ännu i höst?

Svar: Den chansen finns.. känns som om den ligger nära... kram
Esmaralda

76 Misstjejen:

skriven

Hej

Kommer min förkylda blir bättre så fort som möjligt till nästa måndag ska jag träffas B kvinna och kommer det går bra?

Kommer jag inte väl var besviken utan var positiv och har kul?

Ha det bra

77 SL:

skriven

Läste ikapp lite på bloggen då jag haft fokus på lite annat men vilka spännande inlägg.

Jag verkligen älskar dom spontana spådomarna. Kanske stämde någon in på mig, kanske inte. Men det är otroligt spännande att höra om det är någon som sakerna faktiskt händer för, hoppas att folk vill dela med sig isåfall.

Själv försöker jag att inte fokusera så mkt på att bli kär längre. Även om jag helst hade blivit d igår. Jag har kommit till den punkten där jag inte orkar fundera mer. Händer d så händer d. Men d skulle vara spännande o se om du ser något nytt kring mitt kärleks liv som jag kanske kan få dela med mig av om d skulle ske 😅

Ezmeralda din blogg är verkligen både spännande och lärorik! Du är en klok och fruktansvärt härlig kvinna!

Kram

Svar: Bra, ha fokus på dig själv och ditt liv och lev det fullt ut.. och kärleken kommer när det är dags ! Tack för snälla ord som värmer.. kram :)
Esmaralda

78 mats:

skriven

du sa att vi hade en kvinna från andevärlden på besök kan du få fram ett namn

Svar: Nej, jag ser inget namn men jag ser att hon besökt er mer än en gång.. kram
Esmaralda

79 mats:

skriven

kan du se om vi kommer att trivas när vi flyttar till en lägenhet och om vi får sälja huset Kan du få fram ett namn på den kvinna som var här från andevärlden

80 mats:

skriven

kan du se om vi kommer att trivas i den lägenhet vi kommer att få snart M V H Mats

81 mats:

skriven

kan du se om vi kommer att trivas i lägenheten vi kommer att få M V H Mats

82 mats 76:

skriven

hej vill fråga om du kan se när vi flyttar och om vi kommer att trivas


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: