VINNAREN ÄR....

 
Vinnaren av talisman är: Roberta K
Du skriver inte mycket men både jag och Talismanen reagerade !
Var snäll och maila mig din postadress och din talisman kommer till dig i början av veckan
 
Så vill jag be om ursäkt för att detta inlägg dröjt... det har varit omöjligt för mig att komma in på min blogg... och det är först nu som Blogg.se fungerar normalt igen
 
Under  tiden har jag och MG varit  iväg och klippt klor och kollat hörsel. Han hör väldigt dåligt men det finns ingen inflammation/infektion  utan beror på  ålder och ändå är han ju bara 7 år gammal.. suck... en underbar ras men som drabbas av allt eände och de blir gamla fort !
 
Kram & kärlek
 
1 Misstjejen:

skriven

(Det har var problem att skicka till dig idag så lite tidiga. Hoppas det går bra tills sista ändå)

Hej

https://youtu.be/N9rpSbbvhLI

Har du kolla in den länken ifrån igår som jag publicera.

Alla ser ut som om är positiva med min video

Är alla positiva?

J var så negativ mot mig igår om min nya video.

Men alla är nöjda? Har inte får mycket positiva feedback ifrån min facebookväner... utan dom är mest typ neutrala?

Flest är positiva?

Vad tycker du om det?

Jag tror väl du vet ändå vem jag sjunga om för du förstår så ju du är synsk 😊

Är den video okej?

Ha det bra

2 Kristin:

skriven

Gratulerer så mye til VINNEREN!!!!

Da vet jeg at det fungerer igjen,
Beklager at jeg sendte deg en mail.
Den kan du bare slette.
Skriver her nå det jeg ville ha satt inn i det forrige innlegget:

Nå vet ikke jeg om du fikk det jeg skrev her i bloggen, kjære Esmaralda. Da jeg trykket på send, fikk jeg beskjed om at siden ikke var sikker. Får du 2 meldinger her, så beklager jeg dette.
Trist at du ikke kommer til Lubeck til helgen. Men, håper du kan reise dit senere.
Det er så leit å få problem med magen.
Jeg har en god venninne som er dyktig innen naturmedisin. En gang jeg hadde slike problem, bad hun meg kjøpe Ryllik. Etter første koppen, kjente jeg at det faktisk ble bedre. Kikket på google translater, og de skrev at det heter rölleka på svensk. Fikk et annet ord for det i sted, men dette finner du ut av. Jeg kjøpte i Helsekost, men tror også at apotek har dette. Denne er da tørket og du skal drikke 2 - 3 kopper om dagen trukket i varmt kokt vann. Ønsker deg en riktig god og rask bedring.
I sommer fikk jeg lagt nytt belegg på mitt flate tak, da det som lå begynte å bli gammelt.
Siden dette ble lagt, ppå det gamle, har det knirket en del i taket. Håper dette er fordi det "går seg til" med nytt belegg, og at det ikke brister med snø på taket. Kan du se om dette går bra, kjære Esmaralda.
Nå vil jeg ønske deg en rask og god bedring.
En god STYRKEKRAM til deg fra meg!!!

Svar: Ja det har varit ett elände med tekniken här på bloggen !! Rölleka ska vara bra, jag har hört det innan. Vad det gäller taket så ser det ut som om det " ligger till sig" , jag ser ingen varning... kram :)
Esmaralda

3 ninis:

skriven

Grattis Roberta till din alldeles egna lilla Ladybug. Den kommer att göra dig så gott. Ta hand om dig.

4 Jennie:

skriven

Grattis till vinnaren!

Hej Esmaralda
Försöker igen: ser du om det finns en ny familjemedlem i vår lilla familj till nästa jul?

Kram.

5 Lotta S:

skriven

Kramar till MG, kanske det kommer en doggblogg snart?

Är vännen kär i henne eller rör det sig om annat?

Svar: Ja, han laddar inför dogblogg nu säger han :) Känslor finns men inte helt okomplicerade.. kram
Esmaralda

6 Browallia:

skriven

Grattis Robert K!! :)

Vad trist med MG:s hörsel :(
Sju år är ju ingen ålder men det varierar ju säkert mellan olika raser hur gamla de blir. Skickar en massa pussar på nosen
💋💋💋💋

Svar: Tack säger MG... ja livslängden på bulldog räknar de med mellan 8-10 år och det är ju inte mycket..kram
Esmaralda

7 Helena Ir:

skriven

Grattis Roberta!

8 Miltons Mamma:

skriven

GRATTIS Roberta K 🤗😃🌸

Kjam

9 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda
Försöker igen: ser du om det finns en ny familjemedlem i vår lilla familj till nästa jul?

Kram.

Svar: Nej det kan jag inte lova att det finns... men chansen finns däremot.. kram
Esmaralda

10 L:

skriven

Hej Es!

Trist med hörseln, men vår hund klarade sig rätt bra ändå.

Jag är tror jag kär i en i min närhet. Kommer vi gå in i en fast kärleksrelation tillsammans?

L

11 <3:

skriven

Hej kära Esmeralda, kommer det bli någon semester till Thailand snart?
Kände sådan längtan dit igår.
Kan det bli med en kärlek.
Kram

Svar: En resa till Thailand blir det ganska snart.. jag ser dock inte med vem.. kram
Esmaralda

12 bella:

skriven

Grattis till vinsten! =)

Kan du se mig bo kvar i mitt lilla hus nästa år, eller säga upp det och flytta ut i Mars och se vart vägen tar mig? På ett sätt känns det skönt att göra så, och enklast om jag ska resa.. Men jag kommer ju hem sen efter ca tre veckor, och då har jag inget hus längre - men det är då jag och han jag sjunger med ska börja igen då det blir ett uppehåll nu, så ett jobb kommer jag ha.. Kanske dyker det upp ett annat boende då? Ska jag satsa på den här planen eller gå runt i samma spår i min hemstad? Uppskattar verkligen din hjälp så mycket.. Vet knappt ut eller in men samtidigt känns det som en rolig och "rätt" plan.. Att det kommer ge mig ny energi när jag varit iväg till att fixa och ordna och leda mig på rätt väg. Kramar

13 Jessica:

skriven

Hej Es

Kommer hon svara på mitt meddelande inom kort?

Kram!

14 Ghostwriter:

skriven

Grattis till Roberta: Hoppas du mår bättre snart.



Skulle inte du kunna skriva lite mer om meditation, hur man kommer in i "läget" och hur det funkar själsligt och även för de som är mediala. Jag har oerhört svårt att meditera på det vanliga sättet och har lättare för koncentration när jag healar.


Kram :)

Svar: Absolut, det ska jag lägga på minnet... kram
Esmaralda

15 Tintin:

skriven

Hej Ez!

Jag är med i en energigrupp, där vi övar och jobbar med våra energier och andlighet. Nu undrar jag.. är gruppen rätt för mig?

Tack och kram!

Svar: Så länge det känns rätt så länge ÄR det rätt... men det finns annat också som du så småningom kommer underfund med och som har lite mer att ge.. kram
Esmaralda

16 Roberta K:

skriven

Tusen tusen tack. Nu vet jag varför jag vaknade med lite hopp i hjärtat idag, innan jag läste bloggen och kanske min lilla Lady redan börjat arbeta för mig. Jag är så oerhört tacksam.

Svar: Ja Lady arbetar för dig redan.. för fullt... hon snurrar och kurrar och sänder allt vad hon kan och jag tror du har kunnat av det hela dagen.. kram o ta hand om dig nu :)
Esmaralda

17 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda
Försöker igen: ser du om det finns en ny familjemedlem i vår lilla familj till nästa jul?

Kram.

Svar: Det är absolut inte uteslutet.. möjligheten finns och är över 50 %... kram
Esmaralda

18 Michaela:

skriven

Jag trodde att det var min telefon som det var fel på men då vet jag :) GRATTIS till vinnaren!! Fick två sprutor. Fy satan vad ont det gjorde och gör. Kan vara så i några dagar sa läkaren. Jag behöver väl inte oroa mig för komplikationer eller nått?😬

Älskade MG! Inte lätt att bli gammal men han har ett så bra liv med er. Pussa honom massor från mig! Kram!

Svar: Nej det känns inte som om det blir komplikationer.. kram
Esmaralda

19 Yvonne gammal kund :

skriven

Hej Esmaralda!

Det kanske inte är en tröst. Men jag har ju en Fransk Madtiff(Dogue de bordeux) om du minns.
Hans medellivslängd är inte heller lång.
5-7 år. Snarare 5.
Vår förre Mastiff dog pp sin 5 årsdag.


Dom är också som frallan,underbara och speciella!
Han är 4 år nu, och var dag är en gåva.

Stort Grattis till vinnaren av Talisman!

Kram

Yvonne

Svar: Ja, det är sorgligt att deras liv är så korta och soliga fäster man sig mer vid än andra ! Kram
Esmaralda

20 Undran:

skriven

Hej!

Blir det någon spontan spådom denna månad?

Kram

Svar: Snart ska det bli... kram
Esmaralda

21 Skorpan:

skriven

Grattis till vinnsren!
Snart får vi höra hur det gick sedan, för vinnaren :). Väntar med spänning...

Ser du nåt kring mannen jag träffade på kontoret idag, han var just sådan som jag önskar att min tillkommande är ;). Men han lyser inte upp mitt vintermörker, inte alls..
Kram Skorpan

Svar: Mannen är nog inte som du kanske tror.. nej honom hade det inte blivit bra med... kram )
Esmaralda

22 Daniel:

skriven

Är de långt kvar tills jag hittar min stora kärlek?

Svar: Det är svårt att säga.. svårt att sia o tid... men den rätta kärleken kommer, helt klart.. kram :)
Esmaralda

23 Anki:

skriven

Goéftermiddag Es

Stort Grattis Roberta K !!!

Skönt att det inte var ngn infektion i öronen på MG utan "bara" ålderstecken...tyvärr är kort livslängd på våra finaste fyrbenta baksidan av djurägandet..och jag hoppas få ta del av MG `s upptåg ett bra tag till .

Kram Anki med flock

Svar: ja det är ledsamt.. och somliga raser är ju mer utsatta för snabbt åldrande än andra.. min förra hund.. en australiensisk Kelpie hon blev 14 år och det var full rulle in i det sista ! Kram :)
Esmaralda

24 Mikael:

skriven

Grattis!!!! :)

Kram
Mikael

25 DD:

skriven

Borde jag träffa han på lördag? Blir det en bra kväll?

Kram🌸

26 Jen. :

skriven

Grattis!

Blev jätteorolig efter realutatet från idag. Kommer detta påverka min framtid negativt? Alla problem ska man då ha..

Svar: Nej det ser inte ut att påverka negativt.... kram
Esmaralda

27 Dahlia:

skriven

Grattis Robeta! Säkerligen rätt vinnare och värd det. Att det finns generösa och omtänksamma människor som skänker en Lady :)

Es, jag har en liten plan som jag vill åstadkomma ett visst datum, hur ser chansen till den möjligheten ut? något speciellt jag ska ha i åtanke?

Svar: Planera noga och chansen är god.. kram )
Esmaralda

28 Mi:

skriven

Hej Esmaralda.

Planerar framöver att vara mammaledig 1 år.
Ser det ut som om jag kommer att komma tillbaka till mitt nuvarande deltidsarbete efter mamma ledigheten?
Eller har jag flyttat eller blivit någon förändring då?
Kram

29 Tjejen:

skriven

Grattis grattis vad roligt för dig!!

Esmaralda.

Finns känslor och intresse från honom?
Kan denna relation leda till att vi flyttar ihop?
Kan det utvecklas?
Kram

Svar: Det KAN utvecklas, det finns en chans och snart vet du.. kram
Esmaralda

30 CA:

skriven

Hej
Roligt att någon fick talismanen som behövde den.
Själv har jag bytt hotell, fler hemlösa i närheten. Har ju kungen med mig, så vi kommer nog att klara oss, hoppas jag. Finns det någon varning?
Kram

Svar: Nej jag ser ingen varning.. det kommer gå fint.. kram :)
Esmaralda

31 Mirre:

skriven

Hej Es! Undrar om J känner samma starka attraktion till mig som jag för honom? Men känns ändå inte som de hade kunnat bli något mellan oss pga olika personligheter eller vad tror du? Kram ☀️

32 Rebecca:

skriven

Grattis! :)
En fråga..jag är nästan säker på att han har något form av intresse för mig (långa blickar ibland nästan att han vänt huvudet) men inte hur stort/litet det är. Kommer han visa sitt intresse mer tydligt eller till och med säga något? Kram

Svar: Intresse finns men han håller tillbaka och jag ser inte varför.. kram
Esmaralda

33 MalinS :

skriven

Åh finaste MG, varje dag är speciell med dessa finaste hundar. Håller tummarna för att han får vara "frisk" mycket längre.

Grattis Roberta! Hoppas Lady hjälper dig.

Kram

34 Snödroppen:

skriven

Grattis Roberta K! Va kul att du vann, ser fram mot ditt inlägg om vad denna talisman gör för dej.
Vad trist Ez att mannen har blivit sjuk,många ligger visst nu, hoppas du och Mg får hålla er friska😍 krya på mannen.
En liten fråga också..blir det nåt mysmys med den där mannen snart? Visst längtar han också?
Kram🌺

35 Tiss:

skriven

Min vikt har gått upp utan förklaring. Jag går på en ätstörningsenhet och under en vecka gick jag upp tre kg som efter två veckor fortfarande är kvar. Det finns som sagt ingen logisk förklaring till detta mer än att det kan vara vätska. Det ska ju inte gå att gå upp så mycket på en vecka om man inte äter otroliga mängder mat/onyttigt vilket inte jag gör.Det spekuleras att det beror på att min kropp tog så mycket stryk i våras, att kroppen fortfarande är i olag. Jag tycker detta är fruktansvärt jobbigt, jag har aldrig vägt så här mycket. Inte ens när jag var frisk. Som sagt kan det vara det vätskebalansen, och i så fall återställs de?

Svar: Ja, det kommer att återställas , helt klart... oroa dig inte.. kram
Esmaralda

36 Zita :

skriven

Hej! Esmaralda
Jag undrar om min tillkommande kommer vara rik? Såg att det var en rik man som skulle ha projekt här på Ön. 😂😂😃kram

37 Luna:

skriven

Har jag varit i hans tankar på senaste tiden? Kan du se vilken sorts tankar?

38 Lilla m:

skriven

Varför är inte jag värd att få en egen familj😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭

Varför har andra det men inte jag? Vad har de som inte jag har? Varför är de värda mer än jag ?

Svar: Det handlar inte om att vara värld... för klart att du är värd.. och du kommer träffa din kärlek också.... kram
Esmaralda

39 Sessan:

skriven

Grattis Roberta!
Jag hoppas att det blir ljusning!

Tack till den bloggmedlem som ger!

40 En Ängel med stort hjärta :

skriven

Hej kära Es!
Ja jag skrev två inlägg imorse men gick de inte att skicka iväg min blogg var likadan jag kom inte in alls. Men när jag hade mejlat Blogg.se tog det ca 20 min så gick den igång👍
Tack som jag längtar efter den lilla rara Ladysen så spännande o jag kommer att ta väl hand om den🙏 GRATTIS Roberta jag önskar mycket glädje o magi med den🤗

Fråga - inatt har jag inte sovit en sekund. Var gång jag blundade flög det färgglada bollar typ orber men betyder starkare. Bollarna var i grönt, blått o lilarosa så vackra det var Magiskt🙏 De dög ovanför min säng fram o tillbaka. Jag undrar i hoppas på att kan förklara vad det var.ett budskap eller?
Jag hoppas att din man kryar på sig snart så ni kan ge er iväg på er Juliga o mysiga resa, jag har gått lucia för en hel del år sedan i Lübeck en väldigt vacker stad👍 Skulle bli glad för ett svar av dig kära du✊ Kramisar i massor i Ljus och kärlek 🙅‍♀️💜💜💜😇

Svar: Ja visst var det ett budskap och av den positiva sorten men exakt vad, det är bara för dig.. kram :)
Esmaralda

41 Fråga:

skriven

Hej esmaralda.

Ser det ut som om jag kommer att vara tillbaka på mitt nuvarande arbete efter planerade mammaledigheten är slut?

Eller ser det ut som det kan ha skett förändring då flytt eller liknandes
Kram

42 Bo:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut som flytten blir av dit som jag tänkt?
Kram

43 Soul:

skriven

Stackars MG! Men med all healing han fått tror jag förlänger hans liv lite också!

Många på min arbetsplats gillar min klädstil, men jag vill imponera på en speciell person, kommer han tycka att jag är snygg/sexig i det jag bestämt att jag ska ha på mig på julfesten, eller är han inte som andra och tycker att det bara blir för mycket? Hoppas han tycker något oavsett ;)

Svar: Jag tror han gillar det han kommer att se.. kram
Esmaralda

44 A:

skriven

Hej Esmeralda
Jag har skrivit förr angående min son pch hans utveckling men inte fått svar . jag vet att du kan känna av vem jag är. snälla berätta vad du ser

45 L:

skriven

Hej Esmaralda.

Jag blir faktiskt lite ledsen när min chef uttrycker sig om mitt privatliv. Hon lägger sig i nu och säger förutfattade meningar hur det kommer att bli.

Tror du att hon har rätt i det hon säger? Kommer det att bli så som hon tror?
Kram

46 Skogen:

skriven

Fy vilken dag det varit började bra.. men så rädd man blir min minsta son fick det riktigt jobbigt med andningen.. som tur är så gick allt bra 😊 en av mina söner ska ha fått min morfars själ, tror det är Ernst stämmer det?

47 Undra:

skriven

Hej esmaralda.

Ser det ut som om jag kommer att komma tillbaka till mitt nuvarande arbete efter föräldraledighetens slut?
Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: