En egen skyddsängel....

En del tror  att bara somliga  av oss kan känna av andliga  förmågor – men saken är den att det bor en andlighet i oss alla. Det är ett av våra sinnen.

Inte så att alla är mediala – men alla kan knyta an till sin andlige vägledare/skyddsängel.

  Och anledningen till detta är att din ängel hela tiden försöker göra sig mottaglig och försöker ta kontakt.

Han eller hon ( kan vara vilket som)  bara väntar på att du ska  stanna upp lite, ta  emot kontakten och känna in.

 

Man behöver ge lite av sin tid och rikta sig direkt till ängeln men det måste inte vara några speciella och invecklade ceremonier

Du kan prata med din ängel som om du pratade med vem som helst

” Hej min ängel, tack för att du vakar över dig.  Nu har jag det rent bedrövligt på jobbet så snälla hjälp mig”

Och din ängel gör allt hen kan för att ge dig den energi du behöver för att ta itu med problemet

De kan inte trolla, det tror jag inte i alla fall,  och de kan inte fixa saker och ting för dig men de kan ge dig den rätta energin så att du själv kan ta itu med det som behövs.

Och de kan rädda ditt liv. Precis som talismanerna.

Det är inte utan anledning att ordet ”änglavakt” finns i vårt språk.

Har alla en egen ängel ?  Det undrar jag också.

  Jag ser änglar kring nästan alla men inte riktigt ---  fast  det behöver inte bero på att ingen ängel finns… kanhända den är upptagen på annat håll.

En skyddsängel är någon du är connectad med genom dimensionerna….ni känner varann så väl i Alltet och ni hör samman.  Din ängel är lite som din tvilling. Det finns en stor kärlek mellan er och absolut förtroende.

 

Det finns andra änglar förutom vår skyddsängel  och   det finns andra väsen runt oss – och ibland får vi deras hjälp eller för all del,  en spark i röven om de tycker det är vad vi behöver.  Det yttersta ansvaret har vi alltid själva.

Våra kära som gått över till Alltet, oavsett de är människor eller djur, de återvänder ibland och tittar till oss

Ofta ger de  små budskap till oss men som regel  går dessa budskap oss förbi

Budskapen är subtila för det är minsann inte lätt att sända konkreta tecken genom dimensionerna.

 

 

Har vi ögonen med oss kan vi se en sten där den inte hör hemma… en fågel som beter sig annorlunda… det kan vara mekaniskt eller tekniskt… det kan vara precis vad som helst men det är alltid något oväntat och lite speciellt… något som inte brukar vara.

Det är inte bara våra kära som gått över som lämnar budskap, det gör vår skyddsängel också… titt som tätt.

Gå in för att försöka  se ett tecken…och chansen är stor att du lyckas.

 

Kram & kärlek

1 Misstjejen:

skriven

Hej

Är det därför jag pratar med mig själv hela tiden när jag är ensam då förstår ju varför jag får besvara hela tiden på min egen frågor. Så är det skyddsängel som prata med mig? Så är det att jag har väldigt bra relation med skyddsängel?

Har jag förmågan mediala eller är jag andliga på något sätta?

Ha det bra

2 Misstjejen:

skriven

Hej

Tänker fråga att jag skickar vånförfrågan till B kvinna så kan det tar långt tid att hon svar?

Ha det bra

Svar: Inom en vecka bör du veta... kram
Esmaralda

3 Tingeling :

skriven

Fint! Jag är säker på att jag fått hjälp från andra sidan i kris, när jag hade det svårt ekonomiskt dök det upp pengar på mitt konto varje månad som inte skulle ha kommit, ibland kunde jag se vart det kom ifrån (ringde och kollade upp då på företaget men dem svarade bara att "det var märkligt men det ser rätt ut så behåll pengarna") och ibland kunde jag inte se kontonummer. När jag var nära på att dö fick jag hjälp, osv....

Och nu händer det mer grejer... bara positivt.... jag träffar folk på stan som jag inte brukar, gamla bekanta, och frågar efter mitt nummer och vi ska ses. Jag har nu fått extra jobbet jag ville ha... först tänkte jag inte ta det för det gäller bara 3 månader cirka... men så tänkte jag att, nä nu gör jag det och tjänar extra och för det ska jag göra en resa med dottern. Det är dags nu! Dessutom får jag fylla i vilka dagar jag vill jobba, det är inte som förr att man blir inringd kl 06 på morgonen som tur är!

Det är som att allt bara öppnar upp nu. Jag kommer ihåg du sa till mig för säkert två till tre år sen att när jag börjar plugga så kommer jag ta steget vidare och det kommer bli förändringar och bra. Och det är precis vad som händer. Lite överväldigad. Uppförsbacke i flera år. Men har aldrig gett upp!

Trevlig lördag!

Kram!

Svar: Ja, du har en aktiv ängel minsann! Och bra beslut fattar du.. det är mycket som är rätt i tiden för dig nu... kram :)
Esmaralda

4 Jessica:

skriven

Hej Es, vad tycker han om att jag skriver till honom? Uppskattas det eller är jag mest jobbig?
Kram

5 Anonym❤️:

skriven

Godmorgon, igår pratade jag med henne.
Vill hon att jag ska komma på besök genuint eller hon bara sa så.
Hon välkomnade hem mig men jag vet inte om det var för vänlighetens skull.

6 Nenna:

skriven

Hej Es,

Det känns fint att tänka att det finns änglar som hjälper en. Änglar är verkligen kärleksfulla. Man får inte glömma bort att tacka. Jag bad om mycket hjälp ett tag och det ska fortsätta med det.

Hur är det då med guider? Det får du gärna skriva om.

Jag har fått nya budskap från min guide. Då förstår jag att det är viktigt. Jag hade släppt mannen som är min själsfrände men efter råden nu så har jag tagit kontakt igen.

Snälla Es, kan du se något runt det? 💕

Kram 🤗

7 Sus:

skriven

Hej
Så fint att dom finns......
Love sus

8 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda
Känner lite lätt ångest över julen, vilken jag vanligtvis brukar älska! Brukar alltid fira med dottern och min mamma, denna gång längtar jag så efter att fira med dottern och lite andra människor.

Men alla mina vänner och bekanta har egna planer för julen och firar med sina nära
och kära.

Ser du något kring min jul? Lyckas jag ordna så att vi firar
med någon annan än min mamma?
Kram

Svar: Jag ser inte hur du kommer fira... men jag ser en fin och stämningsfull jul... kram :)
Esmaralda

9 Skrållann :

skriven

Hej!
Jag försöker öva mig på att se tecken men är fortfarande allt för osäker.
Lördag innebär jobb för mig men helst skulle jag vilja ligga kvar i sängen.
Såg en jobbannons igår om tjänst på ett ”fritidscenter” för äldre. Det innebar att planera meningsfyllda och sociala aktiviteter om dagarna för äldre. Som en öppen fritidsverksamhet för dom gamla. Det lät så roligt och jag blev sugen på att söka. Jag tror det skulle passa mig men har jag någon chans om jag söker?

Kram❤️

10 Mi:

skriven

Hej esmaralda.

Ja alla verkar ha förmåga att kunna lämna in. Vissa mer och vissa mindre. Andra verkar få för sig saker eller ha förutfattade meningar . Det kan väll vara olika.
Tur vi har våra skyddsänglar med oss.

Esmaralda. Jag bara kände när jag vaknade att , Nej nu får det räcka jag vill inte vara själv längre. Jag bara saknade att vakna med någon och kramas ge en puss. Det var fyra år sedan jag hade förhållande sist. Aja det här med tiden verkar man inte kunna spå om, men verkar något vara påväg inom det närmaste med ett förhållande?

Kram

Svar: Framöver kommer du inte att leva ensam, den saken är klar i alla fall. Det kommer finnas massa kärlek runt dig... kram
Esmaralda

11 Mimis:

skriven

Hej!

Ser du om något jobb närmar sig innan jag blir helt knäpp??

Kram

12 Fråga:

skriven

Hej esmaralda.

Tacksam över att vi har dem.

Kommer det att bli en flytt närmare ditåt? Kommer vi bo där eller i närheten av där?
Kram

Svar: Ja en flytt åt det hållet ser det ut att bli men det kan dröja ännu en tid.. kram
Esmaralda

13 Skorpan:

skriven

Det är nog länge sen jag talade med min ängel o det är nog lite bedrövligt det. Har inte känt av min ängel fysiskt, som att nån skulle smeka min kind eller nåt, men annat/andra tecken har jag sett o har förstås svårt att tro på att det är min ängel som ligger bakom dem :). Tvivlare är väl vad jag är ;).

Nyfiken på om det är en kvinnlig eller manlig ängel jag har, kan du se det eller något annat kring min ängel Es?

Tänkte ge mig ut i världen idag o se vad som händer där. O får väl alt se om det blir nån träff med studiekompisen...
Ha en bra dag!
Kram Skorpan


Svar: Hälsa världen :) Kram
Esmaralda

14 Maria:

skriven

Har jag och Noé haft något tidigare liv tillsammans? Jag tänker kring :) kram

Svar: Ja, det finns en sådan länk mellan er... kram
Esmaralda

15 Maria:

skriven

Det skulle stå krig, inte kring. Kram :)

16 Hanna:

skriven

God morgon!

Jag har fått fantastiskt fina och speciella möten med djur och natur under de senaste åren. Det är fina minnen som jag tänker tillbaka på med värme och med känslan av att det inte bara är en slump. Budskapet tolkar jag som att vi alla är en del av något större ogreppbart och att vi människor inte ska gå omkring och tro att vi kan sätta oss över allt annat levande. Vi är en del av kretsloppet.
Sedan finns det de där mindre tydliga tecknen som dyker upp i rätt tid som man inte vet om det är ens egen hjärna som spelar en ett spratt eller om det faktiskt är någon som vill säga en något. Man vill ju inte övertolka och flumma till vardagliga händelser.

Trevlig helg!

17 HuldaMaräng:

skriven

Godmorgon!
Mina nära och kära, må jag säga, är mycket bra på att lämna tecken. När mor och far gick bort var det mycket skrammel och yviga gester från dem. Lätt att tyda, men så gick hela min familj runt i ett sorgetöcken, och sånt tyckte de inte riktigt om. De sörjde och gick sen vidare. Så starka! Numera kommunicerar de ibland genom fåglar men mest med dofter. Många gånger dyker hjärtformationer upp på olika ställen i olika former, men det är nog min ängel, får jag för mig :)
Det finns ett ställe i min tomt där både jag och min man känner att man lite grann behöver be om lov att få gå.. Nu har jag fått för mig att jag vill göra en slags ritual och det känns rätt att göra den där. Jag vet inte vem/vad som bor där, men tror du det kan vara okej eller gör jag intrång?

Svar: Jag tror det är helt i sin ordning... ditt intrång är det ingen som tar illa vid sig för... kram :)
Esmaralda

18 Jossan :

skriven

God morgon!

Lördag och jag har LOOOV! Åh vad det ska bli skönt med en veckas ledighet. Det enda som jag har planerat är en ullareds tripp med mina kollegor. Det ska bli trevligt!

Inatt drömde jag om J igen. Han var tydligen idrottslärare på min skola. Lite märkligt. Har inte varit något kring honom på ett bra tag. Men varför drömmer jag om honom nu?

Det är irriterande...

Men är inne på att skaffa match eller något men jag vågar inte...

Kram

19 Pelle:

skriven

Hej,din text idag känns så rätt idag. Vad jag har försökt prata med mina guider och letat tecken men det är precis som tvärstopp runt omkring!! Jag har kört fast! Jag är arbetslös och har sökt massor av nya jobb men det händer ingenting. Jag vet inte vilken riktning mitt liv är på väg åt. Det känns som om jag hänger fritt i luften...kan du hjälpa mig? Kan du se vad som är på gång fram? Känner mig jättestressad och halvt i panik. //Kram Pelle

Svar: Det ÄR tungt just nu men jag ser att det lossnar och du kommer vidare... kram :)
Esmaralda

20 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Hoppas du fick en trevlig kväll igår
Här vart det Lchf pizza och ett mycket gott Italiensk vin Man har inte roligare än man gör sig ;-)

Skyddsänglar skall jag ha enligt olika medium En säger att jag har en kvinna en annan säger att jag har en man En tredje såg självaste ängeln Gabriel...Vilket det än är har de haft fullt upp ijallafall ;-) Hur jag än försökt har jag inte fått kontakt ...men den som lever får se ;-)

Härlig Lördag !

Kram Anki med frisk flock !

Svar: Jag ser din ängel som en man.. en glad rackar med glimten i ögat... kram )
Esmaralda

21 Pia:

skriven

Mig kan inget hjälpa, det går inte. Fick veta igår att min läkare kommer vara i stort sett borta ett halvår och i och med detta så har de bestämt att lägga ner mitt fall. Varken nervsmärtan eller smärtan från fel tryck i huvudet kommer utredas. Heller inte problemen med min rygg och mina ben, mina kramper. Inget. Jag ska ligga så här i resten av mitt liv och inte heller media är intresserad så någon insamling får jag inte ihop för vård utomlands. De låtsades inte veta om att jag har en ny cysta i ryggmärgen. Jag påpekade allvaret i en sådan men de kommer nog på ett sätt att blunda för detta liksom de vägrar göra eller se något annat. De låtsas att de inte alls har diskuterat och lovat något tidigare trots att jag har det inspelat. Så detta är slutet, done, ingen vård.

Svar: Och ändå ser jag att något sker... att du mår så mycket bättre. Det har jag sett förut för dig och det r fortfarande lika starkt. Men jag ser inte hur eller varför det blir bra. Verkar dock inte klokt att man lägger ner ditt fall.. stor styrkekram
Esmaralda

22 Trollmor:

skriven

Så nervös för festen ikväll. Kommer han vara där? Vad tycker han om mig egentligen?
Kram

23 <3:

skriven

Godmorgon kära Es, vill M att jag svarar på hennes meddelande. Hur tänker hon om oss ?
Kram

Svar: M känns lite tveksam, tror inte riktigt hon vet vad hon vill.. kram
Esmaralda

24 Rebecca:

skriven

God morgon :) Spännande läsning, jag brukar be till mina änglar rätt ofta.

En fråga, ser du mig i arbete framåt? Jag har ju jobb nu som jag gillar (är ju medicinsk sekreterare vilket jag älskar) men blir lite orolig när sjukhusen går back, man har anställningsstopp och folk blir varslade och fler nedskärningar kommer ske senare. Verkar det ändå som jag kommer ha kvar mitt jobb? Inte bli arbetslös? Kram

Svar: Jag ser dig i jobb och inte som arbetslös så det ser ut som om det kommer lösa sig.. kram :)
Esmaralda

25 Min stackars skyddsängel:

skriven

Sikket mystema!

Min skyddsängel ska enligt spådom vara man.

Han måste ha fnissat och slitit sitt hår en och annan gång åt att han fått ansvara för en ”manshatare” i detta liv 😅

Hoppas gårdagens parmiddag var trevlig, Es! Lugn helg för egen del, men desto mer nytt och spännande inbokat till nästkommande vecka. Ser du något som blir extra kul eller någon detalj av nåt slag?

Kram, kram!

Svar: Tack, gårdagen var himla trevlig och gästerna for inte hemåt förrän vid 1 tiden i natt !! Nästa veckor ser jag en hel del positiv och något lär göra dig extra glad.. kram :)
Esmaralda

26 En Ängel med stort hjärta :

skriven

Gomorron kära Es!
Ja så är det jag älskar alla ”sorters ” Änglar vackert o Magiskt...😇🙏🌟 Jag har fått hjälp vid speciella tillfällen av Jordänglar och är själv en sådan det är vackert!

Fråga
Jag har haft en återkommande dröm som känns så verklig men utspelar sig på olika ställen hela tiden. Oftast i ett annat land, på ett stort hotell. Min man försvinner o jag letar o letar o oftast kan nån tipsa mig om var han är! Som inatt 2 kvinnor berättade att han gett sig iväg med deras väninna. Jag letade men hittade bara kvinnan som sa att han gått till discot! Där fanns han inte o jag hade glömt vårt rumsnummer. Fick till slut rum 73 men hittade inte rummet. Jag var jätteledsen o då tittade jag lite längre bort där fanns en stor papplåda där tre små barn lekte i. Plötsligt ser jag hur den ena flickan slår med en träpåk på en flicka i 3-årsåldern. Jag skriker sluta slåss! Så springer jag bort för att avbryta att hon slår. Flickan som blir slagen är min egen tös 3 år ca hon ligger på magen o andas konstigt o jag gråter o försöker få henne att vakna. Då vaknar jag o kudden är våt av tårar😢😢
Kan du kära Es hjälpa mig tolka denna hemska dröm? Jag hoppas du kan, för den är svår att släppa.
Kramisar i Kärlek o trevlig lördag

Svar: Det känns som om drömmen handlar om något som du behöver göra klart med och lämna... de kan vara en känsla eller något mer praktiskt... kram :)
Esmaralda

27 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Jag lade märket till min skyddsängel en gång och jag får säga att jag är glad över att hen ingrep. Det var när jag var dålig och ville skada mig själv och jag fick känslan att min skyddsängel hjälpte mig då. Dock vet jag inte vilket kön min skyddsängel har eller hen heter men oavsett är jag glad att hen hjälpte mig annars hade jag inte varit här nu.

En undran; ser du om N har tjej just nu? Om inte tänker han något på mig någon gång?
Nu blir det att hämta min mamma i Göteborg och sedan ska hon, ja och systerdottern ner till marknaden som är i våran stad. Tusen tack i förhand!
Kram Zoey 💕

Svar: Ja, din ängel hjälpte dig verkligen !! N tänker på dig men inte så ofta. Ha det så trevligt på marknaden nu ! Kram
Esmaralda

28 Fjärilen:

skriven

Känns som jag har en skyddsängel , pratar gärna för mig själv och vill tro att min ängel hör mig . Hur länge tror du jag håller fast mitt särboförhållande? vågar jag släppa taget?

Svar: Din ängel hör dig ! Och förhållande vågar du släppa taget om när du känner att " nu räcker det".... kram :)
Esmaralda

29 Dunegull:

skriven

Kan du se ngt budskap från min ängel till mig?
Kram och trevlig helg.

30 Michaela:

skriven

Jag pratar med in ängel varje dag men jag vet inte om jag har en eller flera som jag förstått att vissa kan ha.

29/11 är det planerat att jag ska på konsert och se mitt favoritband på Tele 2 Arena här i Stockholm. Något som jag verkligen vill göra! Men jag har oftast otur med det mesta så orolig att det inte blir av. Ser du ngt kring detta? Önskar ju en magisk afton :)

Sovit dåligt inatt pga lite ångest. Men inte så konstigt med tanke på all stress. Hoppas att det blåser över.

Ha en fin Idol - kväll. Freddie var bäst tycker jag. Och glöm inte att ställa om klockan :) Kram

Svar: Det ser ut som om det blir av.. att du får se ditt barn.. och det ger dig god energi.... just det ja, ikväll är det klockan som ställas om !! Kram :)
Esmaralda

31 Alie:

skriven

Ja tack och lov för våra änglar och guider 🙏💫
Har fått mycket hjälp utav dem..
Brukar prata med dem och tända ljus för dem. Försöker se tecknen från dem men det är svårt, försöker lyssna in och se..

Jag befinner mig i en fas i livet som är rogivande, känner mig så nöjd, är verkligen här och nu.. så tacksam! Hoppas det håller i sig länge..✨💫🙏
Kram o fin Lördag! 🍁

Svar: Härligt.. livet är som bäst när man känner sig närvarande i nuet.. och nu vet du känslan och kan fånga den på nytt om du spårar fel... kram :)
Esmaralda

32 Skorpan:

skriven

Tack Es!

Hade tur som får hem sonen på permis o som kan hämta syrran sin från glyget. Hon klarade sig undan Barcelonas demonstrationer o har kanske nu fått blodad tand gälande resande ;)? Jag fick också för mig stt läsa en artikel om vandring i Italien, kan ju undra varför, men det kändes som en grej som jag vill göra. Vad tror du Es, kommer det en sån resa för mig?
Kram Skorpan

33 Ia:

skriven

Hej
Har jag någon ängel som vakar över mig?
Vem? Någon anknytning till mig?

Kram

Svar: Visst har du din egen ängel men det är ingen som du har anknytning till i detta livet... kram :)
Esmaralda

34 Anki:

skriven

Tack ! ;-)
Det var upplyftande :-)

35 Skorpan:

skriven

Just det, klockorna ska ställas om, det hade jag helt glömt, tack för påminnelsen. Bra blogg det här, för glömska människor :).
Kram Skorpan

Svar: Ja, jag fick mig också en nyttig påminnelse om klockan :) Kram :)
Esmaralda

36 Razawa:

skriven

Hej bästa Esmaralda
Brukar försöka ibland o kommunicera med min ängel men måste bli bättre på det.

Här om dagen var jag o dottern hemma o lekte i vardagsrummet. Hon hade roligt o lekte runt tills hon plötsligt blev smårädd o sprang mot mig o pekade ut mot tomma intet.. tänkte direkt om hon ”såg något”

Vad var det?

Kram

37 <3:

skriven

Varför har Daniel börjat höra av sig. Är min gamla bästis lillebror. Känns lite märkligt.
Kram

38 marieP:

skriven

Tidigt i sommar så fann jag en ny vän, det utvecklades lite känslor. Men pga min sociala ångest som kommer krypande ibland så valde jag att försvinna. Nu så har jag dåligt samvete och vill säga förlåt och förklara för honom vad som hände.
Men han kanske inte alls vill att jag ska kontakta honom igen? Bör jag skicka ett mail till Mark och förklara?

39 Dalkulla :

skriven

Jag har min skyddsängel som gått vid min sida sedan jag var sju år. Nog har han som heter "Abraham" räddat mig mer en gång, särskilt vid ett åskväder för många år sedan. Det hade kunnat gått riktigt illa annars. Varje gång jag går ut går han vid min sida, aldrig att han lämnar mig själv vid utgång.

Har också sett tecken speciellt när mamma gick över.
Hon har också berättat för mig att hon kom ner när det var tid för pappa att lämnar sitt jordeliv. Hon stod vid sänggaveln och följe honom sedan till andra sidan. Det stämmer att vi ser unga ut på andra sidan. Jag är särskilt glad över min kontakt med mina morföräldrar och gammelmor-föräldrar. Har fått veta sådant jag aldrig trodde jag skulle finna svar på.

Min mormor hade ett speciellt namn på mig som hon också sa första gången jag fick kontakt med morfar och henne, då förstod jag det verkligen var min mormor.

Min kommentar om ditt inlägg kom att handlar mer än om bara tecken. Sedan jag fick kontakt med andra sidan är det mycket som skett. Jag har också haft besök av andra själar bl.a. en kvinna som finns på den plats med alla vita kors som jag och sonen besöker. Hon heter Ellen och vi har pratat med varandra, hon har också varit här hos mig.

Ibland kan jag tycka det blir en aning för mycket, men det är vänliga själar som är här. Jag känner av direkt om det finns någon här. Ibland kan det var någon som en gång bott på denna plats, där det stått några hus. Då talar antingen jag eller någon ängel om för den själen, nu bor jag här. Ibland kan de har svårt att förstå, det var ju en gång deras hem.

Det finns information jag fått av de närmaste änglar jag har kontakt med varje dag. De har berättat hur det är på andra sidan.

Kram!

40 Missmilla :

skriven

Hoppas jag har en skyddsängel
min son borde ha en. I dag är det precis ett år sedan han skadade sig svårt i en olycka med moped. Han höll på att förblöda för läkarna ville inte röntga på natten, Ser du ngt kring olyckan? Varför den hände ? Han är 17 o ett halvt år

41 Livsturisten:

skriven

Jag tänker att jag nog haft en stark skyddsängel med mig sen i maj månad då "allt allvarligt" hände mig o ännu inte är helt bra men så pass att jag kan jobba min vanliga tid ändå.
Skulle önska en ängel kunde tala om för mig var jag "hittar" kärleken igen oxå i form av en omtänksam kärleksfull man. Kram!

42 Undra:

skriven

Hej esmaralda.

Har han känslor för mig?

Känner han likadant för mig?
Eller kan känna likadant för mig?
Kram

43 Stenar:

skriven

Hej E!

Jag undrar om du kanske ser något kring detta. Finns eller fanns det något intresse av honom som balanserar stenar? I så fall varför tog han inte mer kontakt för att se om det kunde bli något mellan oss? Varför är han så rädd ( som jag upplever ) för förhållanden ? Har jag bara missuppfattat hans signaler ? Nu känner jag inget för honom men ändå är det en dragningskraft mot han jag får. Vill bara skulle vi passat eller är vi helt olika ? Vi har helt olika liv så har en känsla att vi inte skulle komplettera varandra riktigt fullt ut. Vad ser du kring oss han? Kram

44 Oro:

skriven

Hej Esmaralda.
Mycket känns rätt med det här boendet. Det som oroar mig är om det kommer bli alldeles för dyrt efter renoveringen som planeras.
Blir bara rädd att vi alla ska få tränga ihop oss i en trea inne i stan med två barn, det kanske inte är så farligt men vill bara helst inte att det blir så.
Ser det ut som om hyran kommer höjas mycket efter renovering? Om vi ens verkar bor kvar i det här boendet när den planeras att göras? Kommer det bli för dyrt efter? Ser det ut som om vi fortfarande är kvar under renoveringen?
Kram

45 Nallen:

skriven

Hej Esmaralda.

Kan du se oss som ett blivande par?
Kram

46 Ghostwriter:

skriven

Min ängel (och min nya) är bäst. Jag har blivit räddad många gånger (ur hemska saker) men jag ber också om hjälp av vardagliga saker som du skrev ovan. Man får tacka och vara glad, och inse att man inte är ensam i världen även om man inte ser allt och alla.




Tror du min bror flyttar dit? Jag orkar inte längre drama och orolighet. Vår förälder sviker oss igen och jag trodde det var nya tider. Men nu känns det som jag vill säga upp kontakten igen för jag vill inte ha ostabila människor runt mig. Samtidigt är det ju NU jag behöver henne som mest.
Det gör ont och jag vet inte vad jag ska göra.




Stor kram Och tack för dagens inlägg.

47 Camilla:

skriven

Min mamma som gick bort för 30 år sedan sa alltid att vi har skyddsänglar så antar att det stämmer😊

Lördag och förmiddagens ösregn har precis slutat så blir en skogspromenad. Lugnt och skönt.

Ljusnar det för dottern snart?

Ha en härlig lördag och hoppas att du mår bra efter gårdagens middag. Kram.

48 TILL PIA (21) :

skriven

Usch vad sorligt att dom lägger ner, vad skämmigt!! Det är inte okej någonstans och jag hoppas du kan få fram saken. Jag vet själv att man gärna vill nå ut via media, men du kan nog höra av dig till lite olika isåfall. Kanske en vanlig insändare, om du inte redan provat. Däremot vet jag inte om det blir någon insamling om du inte försöker höra med nära och kära över facebook?

Jag skickar dig healing och hoppas med hela hjärtat att du blir frisk. Självklart att du får upprättelse också.


Stor kram och ha en fin Lördag, och gör något (om möjligt) som får dig tänka lite positivt i stunden.


/ Ghostwriter

49 Agnes:

skriven

Har mer o mer mist intresset för att försöka se en mening med det som sker. Känns mest som trams, faktiskt. Förlita sig på sånt man inte kan se...nej, dax att vakna, lixom.

Fakta är, att man är tvungen att fixa själv, om ngt ska ske. Att jag nu tillhör de som inte ska ha ngt gratis, är jag väl införstådd med. Däremot så låter ödet mig se, att det finns de som får...och jag glädjer mig med dem,o tänker att, "Tack, gode Gud, att inte alla behöver slita för minsta pryl, som nu jag behöver göra."

Rent förundrat, så manna regnar över folk. Vad de gör, är väl att mest finnas till. Och befinna sig på rätt plats vid rätt tillfälle. Antar jag.
Ingen ide att känna ngt alls över detta. Då jag som sagt är införstådd med att jag inte tillhör den gruppen!

Att jag nu tillhör den lilla klick av människor, som är tacksamma att inte behöva dela liv med ngn annan, är kanske lite udda, men jag är tacksam över att vara själv. Var gång jag låser upp min ytterdörr, så är jag tacksam över att ingen finns på andra sidan o kräver att bli boostad. Kräver att bli omhändertagen, sedd, o anse att jag är till för honom.

Hur tom skulle jag inte känna mig då, jag som redan nu känner mig både tom o menlös. Fattar inte syftet med att leva, men måste ju, eftersom jag nu har anhöriga att ta hänsyn till. Att jag konstant känner mig dränerad av livet, är antagligen för att jag måste spela spel så fort jag sticker näsan utanför dörren.
Att vara den där positiva, glada o livsbejakande individen tär...äter min själ o pulveriserar min hjärna.

Men självklart så är det så inihelvetes roligt att leva...ja, för fan...livet är som en enda, stor rosentagg i arschlet! Det doftar hallon o hjärtat rymmer hela, jävla världen plus en bit av universum! Här ska det inte komma någon jävel o påstå att livet inte är värt att levas!
Står ju minst ett himmelrike bakom varje hörn, o saknas det hopp, så vänd på en stenjävel o finn din lycka, o funkar inte det, så se så, misströsta inte...för får du en pansardörr mitt i plytet, så öppnas det minsann en ny, ska du se...om inte, så fladdrar det nog, ta-mig-fan, upp åtminstone ett litet källarfönster där nya möjligheter blåser som en lövblås runt anklarna på en...

Ja, för fan...ta en Toy o simma lugnt...typ...

Kram!





50 Dina:

skriven

Hej Ezmeralda,
Apropå skyddsängel, har han glömt mig i dessa jobbiga dagar? För det känns tungt just nu. Jag verkar inte känna några tecken från ängeln, inte ens att han besöker mig.
Och andra frågan, kommer R höra av sig snart?
Tack på förhand ❤️

51 Birgitta:

skriven

Hej 😊

Es för många år sedan skrev du i min seans att jag skulle tillåta mig att vara omsvärmad av män...jag har väntat i snart 12 år på den rätta... nu har jag ett delikat problem som gett mig rejält huvudbry.... tre fina män...är rädd för att välja fel... kan du hjälpa mig på något sätt att ta rätt beslut?

Kramis och önskar alla en fin lördag.

/Birgitta

52 <3:

skriven

Hej Es, servitören igår från Uppsala som har ett speciellt utseende med sin mustasch. Blev han lite intresserad vem jag är ? Inte alls min typ till det yttre har aldrig tidigare noterat honom.
Kram

53 Cecilia:

skriven

Det känns tryggt att veta att vi alla har en skyddsängel. Min killes pappa var nyligen med om en annorlunda bilolycka. Vet inte exakt hur det gick till, men han märkte att någonting var fel med bilen under bilturen så han stannade vid vägen och strax efter stod bilen i brand. Såg bilden på bilen och det var helt sjukt hur den såg ut efter detta. Är helt säker på att han hade änglavakt! En annan händelse var när vi skulle grilla och det låg en gasoltub under grillen som vi inte kände till. Min bror stod vid grillen och helt plötsligt kom en stor explosion och det började brinna. Som tur var så hade min bror tagit några steg bakåt sekunderna innan denna händelse och klarade sig. När jag frågade honom efteråt varför han hade backat så hade han ingen aning. Helt klart änglavakt.

Har kämpat med plugget i flera dagar nu och det är inte helt över förrän på fredag. Då ska det firas med restaurang! Idag hade min kille första tentan. Han var lite nedstämd efteråt, men nu tycker han att det ändå känns bra. Ser det ut som att han klarade det? Kramar

54 Snödroppen:

skriven

Så fint att få läsa om skyddsänglar. Sista tiden har jag tänkt mycket på änglarna och jag vet inte om det är dom som skickar alla vänliga människor som jag har runt mej och hjälper mej med allt som måste fixas. Jag försöker ibland att andas djupt och känna av men jag tror jag är för stressad för tillfället. Jag tänker så mycket och det är kaos i huvudet. Oron gnager och jag är så rädd att nåt ska hända den där mannen. Vad tänker och känner han om allt? Vill han fortfarande komma till mej och ge mej varma kramar?
Kram🌸

55 Joakim :

skriven

Varför svarar hon aldrig? 😢

56 Browallia:

skriven

Min skyddsängel heter Athos och jag brukar prata med honom mer eller mindre i olika perioder. Det är en häftig upplevelse att kunna förnimma hans närvaro och ta mot de budskap och den extra styrka han ger mig :)

Tack för rådet att ordna en företrädare i samband med att min mammas saker ska fördelas mellan oss syskon. Min vuxna son är min företrädare och han räds inte att säga sin mening till sin moster som utsetts till god man. Jag kan tänka mig att hon blev bra paff när sonen ringde upp och ifrågasatte hennes befogenheter.

Kram



57 HS:

skriven

Min skyddsängel har visat mig i en dröm att han var min bror i två tidigare liv. Vi pratade direkt med varandra i drömmen. Vaknade med tårar i ögonen av kärlek och trygghet. Men jag började känna honom före det. Han går snett bakom mig när jag är ute sent. Sitter i en fåtölj i vardagsrummet m.m. för att hålla sällskap. Jag ser inget men jag känner att han är där. Är övertygad om att han räddat mig vid flera olyckshändelser.

Har varit sliten ett par dagar men nu är jag på banan igen, strax bio med min vän S. Har han och jag ett förflutet i tidigare liv?

Kram

58 Tiss:

skriven

Vill Mia verkligen ses. Hon sa det, kan jag lita på det?

59 Bumble bee:

skriven

Hej Es!
Jag vet inte ens om jag har någon skyddsängel, men det kanske jag har. 🤔

Jag längtar så mycket efter familjelivet, ser du om det är väldigt långt bort???
Kram 🐝

60 Bumble bee:

skriven

Hej Es!
Jag vet inte ens om jag har någon skyddsängel, men det kanske jag har. 🤔

Jag längtar så mycket efter familjelivet, ser du om det är väldigt långt bort???
Kram 🐝

61 Bumble bee:

skriven

Hej Es!
Jag vet inte ens om jag har någon skyddsängel, men det kanske jag har. 🤔

Jag längtar så mycket efter familjelivet, ser du om det är väldigt långt bort???
Kram 🐝

62 SL:

skriven

Men nu måste d väl ändå snart vara dags att vi möts min soulmate o jag!?

Så jobbigt när man känner att livet går så fort och att man så himla gärna vill hinna med iallafall ett barn till :(

Jag längtar så himla mkt!!

Och förlåt för att jag tjatar om det hela tiden.... jag drömmer bara om att få bli lycklig...

63 Skorpan:

skriven

Jösses så trevligt det var att träffa studiekompisen, fick prata om ditt o datt. Vi njöt nog båda av situationen.. Nu hem o njuta av resten av kvällen, ensam ;).
Kram Skorpan

64 Slim:

skriven

Hej!
Jag ritade en teckning i början av året och då råkade Notre Dame flyga i luften, så skumt. Nu hittar jag dig som heter såhär vackert. All kärlek syster <3

65 Slim:

skriven

Här är min blogg <3
https://deponi.blogg.se/

66 AnnaK:

skriven

Har jag någon omkring mig? Den stackarn måste isåfall slita sitt hår mellan varven när jag ställer till det.

Kram 🤗

67 Hjärtat:

skriven

Kära E. Skulle få sådan frid i sinnet om min önskan går i uppfyllelse. Kan det ske innan juletid?

68 Misstjejen:

skriven

Hej

Får jag bara fråga... jag är dåligt på att inser om jag är som jag är ganska duktigt på typ flirt eller få andra gillar mig... jag vet inte om det är stämmer att jag är duktigt på såna?

Vet inte om någon kan var ärligt hur bra jag på såna... så eller våga jag inte erkänna själv?

Ska jag fråga någon eller inte jag vet att hur ska jag svar på såna fråga...

Är jag duktigt på få andra gillar mig eller något annat men hur gjorde jag då?

Vill ju förstår det

Ha det bra

69 Nenna:

skriven

Hej Es,

Du får gärna skriva lite om guider också.

Jag har fått nya budskap från min. Jag fick även min guides namn. Eftersom guiden gav mig budskapen så förstår jag att det är viktigt.

Jag hade släppt mannen som är min själsfrände men nu ska jag ta upp kontakten igen och konfrontera honom.

Kan du se något kring det? 💕

Kram 🤗

70 Mimmie:

skriven

Hej Es

Ser du något speciellt bra som händer mig innan årets slut?
Kram

71 LisaS:

skriven

Hej E
Min mormor är en av mina skyddsänglar tror jag. Har känt hennes doft tidigare....
Min mor gick bort 14,4-19 och jag saknar henne så. Ledsen att jag inte var med henne då hon gick över . Har dåligt samvete för det. Undrar om hon har ngn hälsning till mig?
Känner mig ensam nu då han som jag trodde var min soulmate helt plötsligt slutade komma till mig och fick igår veta att han bara orkar med sig själv...tror du Es att han kommer tillbaka eller är han inte den soulmate som du i den stora spådomen till mig, sade skulle komma? Längtar så efter tvåsamhet där kärleken är ömsesidig och håller ! Får jag uppleva det snart?
Tack på förhand och kram från Lisa

72 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda
Ser du mig som sambo?
Kram

73 Slim:

skriven

Här är min blogg <3
https://deponi.blogg.se/


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: