En ny flock talismaner....

 
Nu mina vänner, har en ny flock talismaner sett dagens ljus !!
Ni är ju många som undrat och nu är dom alltså på  gång.
 
Just den här flocken tar extra tid på sig för att bli redo - de ska nämligen ut och resa nu i veckan.. de ska flyga till Madame i Paris  och det ser dom fram emot !
Hon har lovat att ta sig an dem  och ge flocken  en första uppfostran under en vecka.
De får flyga express minsann !
 
Det är första flocken som reser utomlands... Madame har hjälp till en gång förut men då gjorde hon det  på distans
 
 
Sedan skickar hon dem tillbaka till mig igen och jag tar över ansvaret för dem
 
De ska ha solljus, de ska ha månljus, de ska ha havssalt, det ska läsas över dem, det ska göras ceremonier som är 9 till antalet.. och de ska helst hinna vila lite också mellan den intensiva träningen
 
 
Nyckelpiga heter ju ladybug  på engelska och de är symbolen för kärlek, lycka och välsignelse.
 
Deras namn blir Lady ! Kort och gott !!
 
De är faktiskt redan smått magiska och ivriga att lära sig mer och få uppfylla sitt syfte.
 
Som alltid är det limited edition... ett begränsat antal och när de är slut så är de slut.
 
Alla kommer ha lika stor chans att få en Ladytalisman.
 
När de är redo för att  präglas på sina nya ägare  - kommer jag att utannonsera detta här på bloggen och först då kan du boka din talisman.
Och det är då du talar om för mig vad du önskar dig av din talisman.
 
Det är först till varn som gäller och jag tar inte emot förhandbeställningar.
 
Därefter präglar jag talismanen efter dina önskemål.
 
 
 
Fram tills de är redo - kommer de att dyka upp här i bloggen då och då.
Och redo för sina nya ägare blir de inte förrän tidigast i  slutet av november.
 
Kram & massa kärlek från mig och Ladysarna 💖
 
 
 
 
 

 

1 Nenna:

skriven

Hej Es,

Åh, jagnvill gärna ha en egen Lady när det är dags.

Idag ska jag konfrontera mannen enligt rådet från min guide. Jag ska berätta hur jag känner och hur min upplevelse har varit.

Kan du ge mig ett råd kring situationen? ❤️

Kram 🤗

Svar: Ja, dela med dig av hur du känner... det behöver du... kram :)
Esmaralda

2 Misstjejen:

skriven

Hej

Kommer det blir positiva efter idag möte. Kommer det blir riktigt bra än vad jag väntar mig?

Ha det bra

Svar: Det blir hyfsat bra... ha positivt fokus... se det positiva och överse med det som inte känns lika bra.. kram
Esmaralda

3 Misstjejen:

skriven

Hej

Är det riktigt snart som B kvinna svar under här veckan? Före fredag blir det?

Ha det bra

4 Kulla:

skriven

Kände att min Lady är full av kärlek 💕 och liv👌.
Har börjat skriva med en R han är rolig och trevlig, vad känner du in om honom? Kan det bli något? Kram

Svar: Känn dig för.. chansen finns även om den inte är jättestor.. kram :)
Esmaralda

5 <3:

skriven

Var det rätt beslut att tacka nej till dejten med L i lördags ?

Kommer det komma in någon man i mitt liv jag känner lite, glädje och kärlek tillsammans med.
Träffade en trevlig kvinna bredvid mig i baren i fredags med Kenzo tröja. Ångrar att vi inte bytte fb. Var något jag gillade hos henne som vän. Tror hon tyckte jag var go.
Kommer våra vägar mötas igen ?
Hon bor ej här.
Kram

6 Dunegull:

skriven

Vad skoj. Ska försöka beställa en sådan!

Hur ser den närmsta tiden ut för mig. Kan du få in ngt?
Kram

Svar: Något nytt kan ske men då får du vara på hugget lite... kram :)
Esmaralda

7 Sus:

skriven

Hej
Söta
Hoppas dom ger kraft åt många
Jag önskar mig lite kul,,,,
Love sus

Svar: Och lite kul ska komma... kram :)
Esmaralda

8 Skorpan:

skriven

Oj va söta dom är. Förlitar mig på min King o lämnar "Ladysarna" till bättre behövande :).

Drömde så märkligt, vi skulle på resa o jag hade ett par hundra i kontanter som jag skulle växla till dollar. Stolt visar jag dom för min son o ser att det är rubel som jag har i min hand. I en annan dröm står jag vid stranden, en del snö finns ännu på marken bakom mig, vågorna kommer in mot stranden o jag säger åt min kusin att vi måste springa uppåt mot stranden. Jag vänder mig om o ser ett barnlik där var snön smält o nåt säger mig att det är ett väldigt gammalt lik, nästan historiskt. Till denna dröm vaknar jag. Får du till dig någon tolkning Es? Liket i drömmen var hemskt..

Måndag igen o är trött som vanligt. Hoppas tröttheten snart ger med sig o jag börjar fungera normalt...
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: När det gäller drömmen om pengarna så är detta en varning.. du kan lura dig själv, satsa fel.. så var lite på hugget närmaste tiden. Kram :)
Esmaralda

9 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Vilka härliga talismaner ! Blir ngt extra med madames läsningar och präglingar .
Appropå talismaner så har Kingen försvunnit
tror han gjort sitt och inte kunde göra mer
förmodligen gjort ngt i det fördolda

Ser du om sonens försök att göra klart i lillstugan blir verklighet innan årets slut ...eller ska jag utgå ifrån att lusten avtar ...

Kram Anki med flock

Svar: Ja får en känsla av att han agerat och ibland undrar man och vill så gärna veta VAD de gjort. När det gäller sonens projekt så avtar intresset en aning så du får tjata... sådär som vi mammor gör... kram :)
Esmaralda

10 CA :

skriven

Hej
Va kul och fina dom är. Jag är nöjd med kingen.
Jag reser ju inom kort till San Francisco. Jag har blivit lite fundersam då flera pratar om farliga områden. Det jag mest funderar på är hur jag ska hinna med nästa flyg på Heatrow. Tror det ordnar sig.
Är det något jag ska tänka på eller något annat på min resa?

Svar: Ja Kingen står dig nära ! Jag tror också det ordnar sig med flyget och jag ser ingen anledning till oro..kram
Esmaralda

11 Jen:

skriven

Gomorgon!
Jag har lärt känna en man som det känns bra med och kärleken är besvarad. Kommer det gå bra mellan oss?
Kram

12 Mus:

skriven

Hej esmaralda.

Dessa talisman tilltalade mig direkt med en känsla.
Tror jag ska ha en.

Es, kommer han att genomföra det här? Ta det här steget?
Kram

Svar: Och jag tror att en talisman vill komma till dig ! Känns tveksamt om han tar steget fullt ut... kram
Esmaralda

13 Lilla m:

skriven

Kära Ez. Det enda jag önskar mig i julklapp är en baby. Lyckas det till julen?

Svar: Finns gott hopp om en baby men jag kan inte se exakt när... kram
Esmaralda

14 Jas:

skriven

Åh! I min "starka" dröm för ett par månader sen hade en nyckelpiga en huvudroll! Det tar jag som ett tecken på att en av nyckelpigorna ska bli min.🐞 Så jag ska vara redo att beställa!😀

Kram❤

Svar: Ja, du är så välkommen att beställa när det blir dags ... det är starka små individer... kram :)
Esmaralda

15 Stenar:

skriven

Hej E!

Jag undrar om du kanske ser något kring detta.

Finns eller fanns det något intresse av honom som balanserar stenar? I så fall varför tog han inte mer kontakt för att se om det kunde bli något mellan oss? Varför är han så rädd ( som jag upplever ) för förhållanden ? Har jag bara missuppfattat hans signaler ? Nu känner jag inget för honom men ändå är det en dragningskraft mot han jag får.

Vill bara veta fall om vi skulle passat eller är vi helt olika ? Vi har helt olika liv så har en känsla att vi inte skulle komplettera varandra riktigt fullt ut. Vad ser du kring oss han? Kram

16 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda
Blir flytten av i år 2019 eller nästa år 2020? Kram

17 AnnaK:

skriven

Se där!! Är det något krut kvar i min än? Har med den när jag övningskör och hoppas att den bistår mig så jag fixar körkortet. Undrar hur många uppkörningar det blir 🙈

Kram 🤗

Svar: Lite liv finns det allt kvar i din talisman. Räkna med ett par uppkörningar.. kram :)
Esmaralda

18 Razawa:

skriven

Hej bästa Esmaralda
Här om dagen när jag o min dotter satt o lekte i vardagsrummet och hade en mysig stund blev hon helt plötsligt jätte rädd o tittade ut mot tomma intet sprang o satt sig i mitt knä o pekade mot ingenting. Hon kan inte prata riktigt än (1 år o 4 månader..) jag tänkte att hon kanske såg något? Vad känner du?
Kram

Svar: Jag tror helt enkelt att hon feltolkade någonting.. kram :)
Esmaralda

19 Fjäril:

skriven

Hej fina Es!
Jag har fått frågan om jag vill vara med på en intervju och man blir filmad och det kommer läggas upp på olika medier tror jag. Jag skulle vilja ställa upp då det finns bara bra saker med det, men vet inte om jag vågar. Mitt självförtroende är inte alls på topp. Jag tror att jag inte kan, är blyg och sen känner jag mig inte fin... kan jag få lite vägledning, ska jag göra det eller inte?

Kram och massor med kärlek

Svar: Klart du kan... i detta växer du... kram :)
Esmaralda

20 Orolig:

skriven

Hej esmaralda.

Jag är ju så klantig skrivit fel kontonummer till mitt nya extrajobb en siffra fel. Nu har jag inte fått in min lön som jag ska. O jag som jobbade extra för att jag visste att det skulle gå åt den här månaden. Typiskt!
Min chef sa att antingen skulle det komma hem en avi till mig annars får jag ta det vidare på något sätt.

Ser det här ut att lösa sig? Får jag pengarna?
Kram

Svar: Ja på något sätt så löser det sig absolut... kram
Esmaralda

21 EPM :

skriven

Vilka sötnosar!

Har varit hemma hos barnen nu i helgen pga lovet. Jag jobbar ju hela lovet så passade på att mysa med dem helgen innan. Väcktes för en halvtimme sen av en sömndrucken son som kramade om mig i väckningssyfte, sen låg han och bubblade om hur skuggor ser ut i mörker och sina tolkningar. Mysunge!❤️

Jobbet tar över mig just nu, jobbet och forskningen.
Allt drar i mig...
Jag måste bli klar med artikeln!

Kram


Svar: Och klar blir du !! Sen kan du andas ut lite... kram :)
Esmaralda

22 Lady in red:

skriven

Lady:sarna är så välkomna, så välkomna! 🎈

Spännande att få följa med på deras resa mot sina nya ägare! Jag är faktiskt lite småsugen själv.

Es: Får du upp något kring min vecka?

Hej och hå nu gör jag ett försök till att kickstarta denna vecka.. Med andra ord: KAFFE :)

Kramar!

Svar: Ja Ladysarna är ivriga och glada små rackare ! Din vecka har du stor egen makt över.. gör upp dina planer och följ dem.. kram :)
Esmaralda

23 Christel:

skriven

Åh så fina de är och jag längtar efter min nya talisman. Kram

Svar: Javisst är de fina !! Kram
Esmaralda

24 Höstflicka:

skriven

Den här gången ska jag hålla mig framme i tid . Sist missade jag men det gjorde inte min kollega som haft så mycket glädje av sin talisman. Kram

Svar: Hoppas du hinner få en denna gång.. men det tror jag... kram :)
Esmaralda

25 Från Aili:

skriven

Tack snälla Ez för att du gör detta. Sist köpte jag till min dotter som hade stora problem och nu är problemen lösta. Den gången ska jag unna mig en själv. Ha en fin vecka alla

Svar: Klart att du ska unna dig själv en Lady :) kram :)
Esmaralda

26 Mona:

skriven

ÄNTLIGEN !!!!!

27 Lotta:

skriven

Fina talismaner :)

Ser du hur mötet mellan mig och M blir imorgon? Tror att jag har för höga förväntningar.

Kram L

Svar: Mötet bli ok.. inte himlastormande men ok... kram:)
Esmaralda

28 Jennifer:

skriven

Godmorgon finaste Esmaralda! Så söta små nyckelpigor! Spännande med nya talismaner!

Jag har en ytlig och egoistisk fråga: hur stor är chansen att jag får en julklapp av någon speciell (man) i jul? Varit ensam så himla många jular, vore härligt att få en lite extra speciell jul.
Kram,
Jennifer

29 Jennifer:

skriven

Godmorgon finaste Esmaralda! Så söta små nyckelpigor! Spännande med nya talismaner!

Jag har en ytlig och egoistisk fråga: hur stor är chansen att jag får en julklapp av någon speciell (man) i jul? Varit ensam så himla många jular, vore härligt att få en lite extra speciell jul.
Kram,
Jennifer

30 Blondie:

skriven

Hej Esmaralda.

En situation jag gärna hoppas ska lösa sig.

Kan du se oss som ett par tillsammans?
Kan det lösa sig?
Kram

31 Kenta:

skriven

Sist försökte jag köpa en åt min gamla mamma men de var slutsålda. Nu ska jag hålla mig framme. Kan man ge bot en talisman i julklapp ?

Svar: Jadå man kan ge bort en talisman i julklapp men då behöver jag veta det redan vid beställningen så jag kan ladda den på ett speciellt sätt... kram :)
Esmaralda

32 Blondie:

skriven

Hej Esmaralda.

En situation jag gärna hoppas ska lösa sig.

Kan du se oss som ett par tillsammans?
Kan det lösa sig?
Kram

33 Anki:

skriven

Tack för svar Es <3

Tror jag vet vad Kingen hjälpt mig med Fick det till mig när jag läste ditt svar ;-)

Får fortsätta mammatjatet på sonen ;-)

Kram <3

Svar: Bra att du har den insikten kring Kingen :) Ja herregud, något som vi mammor kan är ju att tjata :) Kram :)
Esmaralda

34 <3:

skriven

Finns det någon chans att jag får tag i gröna lyx örhängena? De sålde slut i helgen. Men hoppad att de kommer hitta ett till par åt mig.
🙌💚🌹

Svar: Känns som om du kommer hitta ett par.. men jag ser inte hur. kram :)
Esmaralda

35 Oro:

skriven

Hej Esmaralda.
Mycket känns rätt med det här boendet. Det som oroar mig är om det kommer bli alldeles för dyrt efter renoveringen som planeras.
Blir bara rädd att vi alla ska få tränga ihop oss i en trea inne i stan med två barn, det kanske inte är så farligt men vill bara helst inte att det blir så.
Ser det ut som om hyran kommer höjas mycket efter renovering? Om vi ens verkar bor kvar i det här boendet när den planeras att göras? Kommer det bli för dyrt efter? Ser det ut som om vi fortfarande är kvar under renoveringen?
Kram

36 Laila:

skriven

Ja så roligt. Den här gången ska jag skaffa en Lady som sällskap åt min King. Jag är ju lite medial själv och känner att en sådan kombo blir oslagbar. Kingen är trött nu och har jobbat länge. Han har gett mig både pengar och kärlek och nu ska han få ladda sina batteri tillsammans med en Lady och det längtar han efter. Tack snälla Ez för att du gör allt detta jobb, det är ovärderligt. Kramar om.

Svar: Ladysarna är lite speciella på det viset att de funkar hur bra som helst med gamla talismaner och de gamla blir till och med lite piggare i Ladyns sällskap :) Kram
Esmaralda

37 <3:

skriven

Var det rätt beslut att tacka nej till dejten med L i lördags ?

Kommer det komma in någon man i mitt liv jag känner lite, glädje och kärlek tillsammans med.
Träffade en trevlig kvinna bredvid mig i baren i fredags med Kenzo tröja. Ångrar att vi inte bytte fb. Var något jag gillade hos henne som vän. Tror hon tyckte jag var go.
Kommer våra vägar mötas igen ?
Hon bor ej här.
Kram

Svar: Ja det känns som rätt beslut.... kram :)
Esmaralda

38 ängel:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det här ut som att det kan lösa sig? Och bli så som jag vill?
Kram

39 Kiara :

skriven

Hej Es!
Skulle så gärna vilja ha en talisman men om jag inte skulle hinna innan alla går åt och jag skulle köpa/skicka efter en på nätet, skulle den ha samma effekt som dina talismaner och skydda osv? Om inte kan de hända något farligt typ otur?
Tack i förhand! Kram Kiara ❤

Svar: Det är inte själva saken som har makt.. det är vad jag lägger i saken.. jag har en hel del ceremonier först med hela kullen och sedan individuellt med var en efter köparnas önskemål.... utan detta är sakerna i stort sett bara en sak... kram :)
Esmaralda

40 Anna E:

skriven

Vad känner den här killen för mig?

41 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda
Jag har 3 frågor! 😃⭐️
1. Hur går man tillväga för att göra en bok ?
2. Blir veckan bra?
3. Hm☺️Börjar kännas lite pirrigt med killen på jobbet kanske det blir liten en flört! ?
Kram😃🌞

42 Jossan :

skriven

God morgon!

HÖSTLOV!! Idag skulle jag vakna av mig själv och jag vaknade kvart över 9....

Igår var jag hos mamma och pappa och börja rensa vinden igen. Tror vi tog hälften av vinden. Det kändes i mitt knä efter. Det blir en MR för att kolla ryggen. Men det är troligen min disk som är kass.. gymnastiken har pajat det...

I förra veckan drömde jag om J och igår drömde jag om en mörkhårig kille. Kan inte riktigt minnas ansiktet. Kan det ha vari en blick av han jag ska träffa?

Jag hade nog velat köpa en sån denna gången men är för snål för det... tror du den kan få mig att träffa den rätte, hjälpa mig med min legitimation och löneförhöjningssamtalet?

Idag ska jag nog städa och fixa i källaren!

Kram

Svar: Talismanerna kan hjälpa till med allt möjligt... man önskar själv det man vill ha.. fast ibland är de klokare än oss och går in och gör något avgörande som vi inte riktigt begriper.. men som är viktigt.. kram :)
Esmaralda

43 PiaS:

skriven

God morgon,

Så fina Ladiesarna är🐞😊.
Blir lite sugen på en Lady även om jag har min Ullis, King och Tara. Plus att jag de önskningar jag har blir tvärtom...så kanske bäst att låta bli ...

Hoppas dock på att allt vänder till det bättre väldigt snart och positivt flyt 🙏🏻.

Vilket som så kämpar och fightas jag på. Såg en text igår :
”The Devil whispered in my ear “You’re not strong enough to withstand the storm”,
I whispered back “I am the storm.”

Solen skiner idag i varje fall ☀️. Så blir en promenad i fint höstväder 🍁🍂.

Kram PiaS

Svar: Vilken fin text !! Kram :)
Esmaralda

44 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda
Kan du se något kring min nyårsafton? Spenderar jag den med min dotter eller med vänner eller ensam (som vanligt)? Kram

45 <3:

skriven

missförsrod jag honom igår?
menade han att han var rädd hans deöm skulle bli sann .. att han blev ledsen

46 Läroliv:

skriven

Tror du att en Lady vill komma till mig?

Kram

Svar: Ja det tror jag.. här finns en speciell som just nu tittar rakt på mig när jag läser din kommentar... kram :)
Esmaralda

47 En Ängel med stort hjärta :

skriven

Gomorron kära fina Es!

Söta då gäller det att vara ute i tid jag tycker nyckelpigor är så söta🐞Jag är ju också Medial som du vet, men ibland kan vi ju inte se det som rör oss själva! Så jag undrar om du kan hjälpa mig att se vem det nu är som vill ha kontakt med mig. Hela helgen o även idag gör någon små läten som plingar, musiktoner o pst o blås i örat speciellt på morgonen för att väcka mig. Jag hoppas att du kan se vem o varför! Har frågat själv men går tyvärr inget svar...
Jag önskar dig och alla härinne en fin måndag🌞
Kramisar med Kärlek ❤️🌹

Svar: Det ser ut att vara ett djur som söker kontakt, någon som vill bekräfta, som är med dig och som du kan prata med och få stöd av.. kram :)
Esmaralda

48 Bumble bee:

skriven

Kära Es!
Jag längtar så mycket efter familjelivet, ser du om det är väldigt långt bort??? 
Kram 🐝

49 <3:

skriven

Hej Es, servitören i fredags från Uppsala som har ett speciellt utseende med sin mustasch. Blev han lite intresserad vem jag är ? Inte alls min typ till det yttre har aldrig tidigare noterat honom. Vi tittade så på varandra.
Kram

Svar: Ja, han blev starkt attraherad av dig.. kram :)
Esmaralda

50 Michaela:

skriven

Åhhh vad fina!! Och vilken kul överasskning att de skall till Madame :) Jag ska ligga i startgroparna när det är dags att beställa :)

Måndag och ny vecka. Höstlovsvecka så mindre rörelse vilket är skönt. Förra veckan var även den tung. Undrar när detta tunga ska ta slut och man börjar se ljuset i tunneln. Eller om det kommer ännu mer mörker🤔Har varit riktigt eländigt sedan i augusti. Räcker gott och väl. Vill åtminstone få ett bra slut på 2019. Kram

Svar: Här kommer helt klart att finnas en fin lite Lady som vill till dig ! Det vänder nu och blir sakta men säkert ljusare.. kram :)
Esmaralda

51 Camilla:

skriven

Vad härliga, gulliga nya talismaner, är nu inte så väldigt intresserad av en ny, eftersom jag inte känner jag ens haft nån hjälp av min Tara heller. Väntar nu att jag skall få hjälp med min jobbsökning, det är ingen lätt sak när jag inte varit på riktigt jobb på 20 år...! KRAM

Svar: Jag hoppas du får den hjälp du behöver... kram :)
Esmaralda

52 Undra:

skriven

Hej Esmaralda.

Jag undrar om det här ser ut att kunna lösas och bli så som jag vill?
Kram

Svar: kanske inte fullt ut men en bit på väg.. kram :)
Esmaralda

53 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Ska vara på alerten..
Kram Skorpan

Svar: Ja, var det :) Kram :)
Esmaralda

54 Alie:

skriven

Jaaaaaa! Ser fram emot att beställa min Lady bug 🐞💫🙏
Kram ✨

Svar: Och din Lady ser fram emot dig också... kram :)
Esmaralda

55 Malin:

skriven

Är i ett svårt läge, är i riktig ekonomisk kris både privat och i mitt företag, har försökt lösa situationer på många olika sätt men alla dörrar tycks stängas och jag har tappat modet, känner mig helt låst och vet inte vad jag ska ta mig till. Finns det någon möjlighet att lösa situationen som jag har missat?

56 Dina:

skriven

Hej Ezmeralda,
Roligt att det kommer nytt flock!🐞
Kan du se om R kommer höra av sig snart?
Kram! ❤️

Svar: Kan dröja ännu en tid.. kram
Esmaralda

57 LisaS:

skriven

Hej
Åh så fina! Jag önskar mig också en sådan 🐞
Min avd på jobbet heter Nyckelpigorna 🥰
En fråga har jag också: min R som jag träffat i snart ett år har nu gått i väggen och vill vara i sin grotta som den ensamvarg han är och inte träffas. Jag vill ju gärna fortsätta träffa honom så jag undrar det, kan du se om vi fortsätter då han lite fått krafter tillbaka? Han är ju så viktig för mig , vi har haft det så bra på alla sätt och vis. Trodde aldrig det skulle bli såhär! Trodde han var min soulmate, är ledsen....
Kram till dig Es och tack på förhand ❤️

Svar: Ja , nu blev flocken här ivrig, kan tänka att en av dem vill följa med till jobbet Nyckelpigorna :) Han behöver sin tid nu.. det finns en chans att ni kan fortsätta så småningom.. möjligheten är runt 60%... kram :)
Esmaralda

58 *:

skriven

Hej

ser du något kring vårt boende i framtiden. Vi pratar om eventuellt utomlands, men inte hur och vart.

Ser du något kring detta ? Hur vi bor och vart ?
Om det nu blir av :)


kram
*

59 Nenna:

skriven

Hej Es,

Nu har jag haft samtalet med mannen. Jag hoppas att budskapet gick fram.

Kan du ser något kring det och hur det togs emot?

Kram 🤗

60 JH:

skriven

Hej, kommer min mamma någonsin att träffa en ny man?

Svar: Ja det tror jag hon gör men hon har inte varit redo och är det inte riktigt än.. kram
Esmaralda

61 Fundering:

skriven

Hej!

Många verkar ha hemliga beundrare. Kan du se om jag har någon?

Kram

Svar: Ingenting som jag ser spontant just i ögonblicket.. kram
Esmaralda

62 AnDa:

skriven

Hej💖
Åh vad jag behöver styrka ... åh jag längtar att få en talisman om de vill hjälpa mig och bo hos mig🐞

Det är med min lägenheten och att jag möter inte min själsfrände /kärleken.
Kommunen var hos mig igen angående om att jag skulle äventuelt köpa min lägenhet.. men vilket pris? Kommer det bli rätt pris? De har "lurat och ignorerat mig så många några.
Tror du ES att kommer jag få det priset som jag önskar? Kommer jag köpa lägenheten som jag bor i nu?

Kram 💕❤ N

Svar: En talisman för dig kommer med all säkerhet att finnas..jag har dem bredvid mig nu och när jag läser era kommentarer så rör rör det sig i flocken.. de blir liksom lite ivriga. Ikväll ska de postats ! Det känns som om priset inte är helt rätt men du fattar ett beslut.. kram :)
Esmaralda

63 Slim:

skriven

Kommer jag överleva eller få ett nytt värdigt liv på den här planeten någonsin? Och isåfall när?

64 Undran:

skriven

Blir det någon spontan spådom denna månad?

Kram

Svar: Snart ska jag försöka åstadkomma en... kram :)
Esmaralda

65 N:

skriven

Hej Esmaralda.

Kommer det att fortsätta ungefär som det varit sista tiden?
Eller blir det förändrat?
Kram

66 Browallia:

skriven

Åh Lady talismanerna känns väldigt speciella önskar alla som beställer lycka till med sina önskningar.

Denna veckan blir det att försöka ladda så mycket ork som möjligt så jag kan vara med på sonens födelsedagsfirande. Känns ofattbart att tiden har gått så snabbt, nu är han vuxen på riktigt som han själv uttryckte det om att fylla 25 år. Jag är så tacksam att livet leker för honom medan han är ung och att han inte behövt kämpa lika mycket i motvind som sin mamma alltid fått göra.

Just nu är jag så besviken på min systers beteende men inte förvånad, det är så typiskt henne att ena stunden ställa upp som anhörig under min npf-utredning och vara förstående för mina svårigheter och i nästa stund vända mig ryggen igen och inte kunna prata med mig om det praktiska runt vår mors flytt till demensboendet. Tänker ligga så lågt som möjligt i detta men inte låta de snuva mig på nåt jag har rätt till. Jag är klar med min mamma och mina syskon, de har ingen plats i mitt liv längre.

Hoppas ni har en solig och vacker höstdag även i Skåne

Kramar

Svar: Ja, de ÄR verkligen speciella ! Ja, jag vet hur fort 25 år kan gå !! Sanslöst !! Din syster vill nog men så hettar det till och blir fel.. hon kan inte riktigt styra det.. kram :)
Esmaralda

67 #:

skriven

Hej fina Es, sänder dig ljus.
jag har så stora skuldkänslor över detta, men har så många tankar om att jag vill skiljas.. sedan kan det ändras och jag känna att det kommer att bli bra igen mellan oss.. han verkar vilja vara med mig och verkar iallafall vilja bli bättre mot mig framöver, han verkar ha insett att vissa saker aldrig får upprepas från hans sida.. men jag känner inte samma trygghet längre.
jag har aldrig haft tankar på skilsmässa som nu. på en dag kan det ändras fram och tillbaka. det känns inte likt mig riktigt att vara såhär heller.. vet inte om jag bara fått för mycket av de här 2-3 senaste månaderna att jag "tappat" sinnet. vill du snälla se om du kan känna in något råd att ge mig? förlåt om jag ställer en jobbig fråga. Kram

Svar: Du pendlar i vad du vill... ta tag i tankarna ch håll fast dem och gå igenom din process.. skjut inte undan dem... du kommer landa i vad du verkligen vill... kram :)
Esmaralda

68 Fia:

skriven

Äntligen nya talismaner och mina två längtar efter sällskap och att bli starka tillsammans. kram

Svar: Ja, Ladysarna funkar väldigt bra med gamla talismaner.. kram :)
Esmaralda

69 Siri:

skriven

Min kingen hjälpte mig i en arvstvist och Ullis hade bara varit en vecka hos mig när hon förde en ny väninna in i mitt liv, precis som min önskan var. Jag kommer inte missa en Lady, den saken är klar. Kram

Svar: Jag tror inte du missar din Lady... känns som om du ska hinna med... kram :)
Esmaralda

70 Sol:

skriven

Hej Esmaralda.

Kommer det bara att bli halvdant eller kan det bli någonting riktigt utav det här?
Kram

Svar: Du ska nog inte hysa för stora förhoppningar.. kram :)
Esmaralda

71 Camilla:

skriven

Gud så söta!!😊 Hur kom du på just nyckelpigor? Kommer säkert gå åt som smör när de släpps.

Under telesamtalet i morse så tyckte jag mig kunna känna att han fortfarande har känslor för mig. Kan det stämma eller inbillar jag mig?

Ha en fin afton!
Kram

Svar: Ja de är himla söta och rör sig med små försiktiga rörelser, nyfikna och glada ! Att det just blev nyckelpigor.. det var mer de som ville och jag var lyhörd ! Ibland kan det dröja länge innan jag hittar bra ämne för talismaner och då dröjer det innan en ny flock kommer. Några känslor har han-- men det avtar... kram :)
Esmaralda

72 Misstjejen:

skriven

Hej

B kvinna kallas mig på annans meddelande att "hon är så söt"

Vad menar hon med det? Att det blir något av eller inte

😊

Ha det bra

73 Jossan :

skriven

Fick precis veta att min gamla granne fick avliva sin hund. Det är den enda hunden som jag kunnat va nära. Hon trösta mig efter sorgen med J. Hon hoppa över staketet för att komma mig nära. Min lilla Fanny... nu när vi var hos min gamla granne så var hon nära mig och la sig hos mig i mitt knä och nu finns hon inte mer. Trodde inte man kunde bli så ledsen av att ett djur försvinner....

Kram...

Svar: Man kan bli lika ledsen för ett djur som för en människa... alla är själar och somliga väldigt speciella.. men den lilla hunden har det bra nu och är glad och pigg... kram :)
Esmaralda

74 *:

skriven

vi har pratat om att förlova och gifta oss, eventuellt utomlands.

Ser du om det blir av inom närmaste åren ?

Kram
*

75 Fundering:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser han ut att fortsätta någon relation tillsammans med henne? Fram?
Kram



76 MissMilla :

skriven

Jättesugen på en talisman. Häxan i Paris verkar vara ngt över det vanliga.
Vad var meningen m min sons olycka?

77 Natten:

skriven

Hej Esmaralda.

Jag undrar kan du se om det finns känslor för mig?

Känner han något likadant?

Kan du möjligt se oss tillsammans som ett par?

Kram



78 CeCe:

skriven

Fina! Kanske man ska vara på vakt denna gång.

Ringde han mig bara för nycklarnas skull eller varför ringde han?

79 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda
Kommer min tillkommande att adoptera min dotter?
Kram

80 Läroliv:

skriven

TACK, ska vara supersnabb när kan beställas.

KRAM

Svar: Kram :)
Esmaralda

81 Bellagio:

skriven

Har dejtat lite, fast inte den rätta. Och fått fina komplimanger om mitt utseende. Det gör gott för självkänslan. Gick aldrig riktigt hem hos grabbarna, på den tiden. Men när jag träffar kvinnor verkar de se något annat..

82 Oro:

skriven

Hej Esmaralda.
Mycket känns rätt med det här boendet. Det som oroar mig är om det kommer bli alldeles för dyrt efter renoveringen som planeras.
Blir bara rädd att vi alla ska få tränga ihop oss i en trea inne i stan med två barn, det kanske inte är så farligt men vill bara helst inte att det blir så.
Ser det ut som om hyran kommer höjas mycket efter renovering? Om vi ens verkar bor kvar i det här boendet när den planeras att göras? Ser det ut som om vi fortfarande är kvar under renoveringen? Ser du risk att det blir för dyrt efter?
Kram

83 Undring:

skriven

Hej Esmaralda.
Verkar det som om han fortsätter en relation med henne?
Kram

84 Emma:

skriven

Wow! När du annonserade ut kungar, tyckte jag att det kändes häftigt, men nappade inte, kändes inte helt rätt. Bara för någon dag sedan satt jag och tänkte på nyckelpigor och deras engelska namn. Känner mig dragen till dom och hoppas att en vill flytta in hos mig. Kände
hur den hänger i en kedja runt vänster hand... o jag som sällan har armband!

Jag tänkte ställa en fråga, men velar bara, så det sliter vi tydligen i! 😂

Svar: Här kommer helt klart att finnas en Lady speciellt för dig... kram :)
Esmaralda

85 Hopp:

skriven

Hej esmaralda.

Jag har en fråga.
Kan du se oss som ett par? Med en familj?
Kram


86 Catte:

skriven

Vad söta dom är <3 För ca 25 år sen hade jag en mejladress som var nyckelpiga@ettdomännamn.com :)

Riktigt kul att Madame ska ta hand om dom en stund och att ni tar fram en kull tillsammans. Måste bli en mäktig kull!

Tara min var fin, men vet inte om hon blivit trött, men spara henne för gillar kortet. Kingen tror jag hjälper mig smått fortbarande även om han kanske också börjar tröttna på mig ;) Kingens hjälp tror jag att jag märkt av mest faktiskt och pratar fortfarande med honom ibland.

Kram Catte

Svar: Tara är det inte så mycket liv i nu så hon behöver få gå i pension.. men Kingen finns det fortfarande lite liv i... och han blixtrar till när du pratar med honom... kram :)
Esmaralda

87 Månskenet:

skriven

Nej, hjälp va söta! Nästan att man bara vill ha 😍 fast jag har min King som jobbar ännu, och jag tror också att min gamla /första/trasiga jobbar fortfarande, så det får duga än så länge. Kram!

88 Anna E:

skriven

Hur känner och tycker Danne om mig nu?

89 Emelisan-fisan :

skriven

Kände på mig att jag skulle in på din blogg idag för att det snart var talisman-dax. Och ja, mycket riktigt, det var det! Och så en nyckelpiga som jag har fått budskap om från andevärlden. Känner så starkt att en talisman väntar på mig ☺️🐞.
Kramis

Svar: Du känner helt rätt... kram :)
Esmaralda

90 Anna E:

skriven

Är den här killen lite kär i mig? Eller vad känner han för mig?

Svar: Intresse finns i alla fall... kram
Esmaralda

91 Tack :

skriven

Tack, kram

92 Maria:

skriven

Hej!
Har aldrig ställt någon fråga eller kommenterat här förut. Jag undrar över talismanerna... Jag önskar egentligen inget åt mig själv, men åt andra familjemedlemmar. Fungerar det?

93 Ester:

skriven

Kan man köpa en talisman till nära vän eller bara till sig själv? Min fina vän är svårt sjuk och behöver all styrka som kan uppbringas just nu.

94 Ester:

skriven

Kan man köpa en talisman till nära vän eller bara till sig själv? Min fina vän är svårt sjuk och behöver all styrka som kan uppbringas just nu.


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: