Healingdjuren....

 
Vem kan se denna filmsnutt utan att  ögonen tåras ?
Somliga djur har det lilla speciella och vilken tur att det också finns människor som har det och att de två får mötas och verka tillsammans.
Hade inte människan runt Peyo sett vilken gåva hästen hade... så hade ju inte Peyo kunnat leva ut   sin förmåga !
 
Kram & kärlek
 
P.s. Jag har lite extra tid över nu... så vill du ha omfattande spådom via mail... då ska du maila mig... [email protected] och jag mailar info tillbaka om hur det funkar!
 
1 Sessan:

skriven

Inget är som djuren. Så tacksam för de jag har :)

2 CR:

skriven

Åh, helt underbart..❤❤
hästen är så likt min gamla häst Emil
också
Kram :)

3 Nornan:

skriven

Åh visst kom en tår i ögat. Så underbart djur!

Min hund är en riktig helare. Han är inte särskilt brydd av sig mot främlingar utan ignorerar oftast. Men om någon är sjuk eller nedstämd så sätter han sig intill och lägger upp tassen och tittar personen intensivt i ögonen. Länge. Man riktigt känner vibrationerna strömma ur honom.

Vi var på en tillställning med ett stort gäng och jag berättade då detta och särskilt en högljudd man frustade att det kan inte vara sant och sånt finns inte "sån new age skit"... Senare såg jag plötsligt att min hund som legat i hallen hela tiden satt vid denna man med sin tass i hans hand. Mannen var helt tyst (halleluja) och hade faktiskt tårar i ögonen! Så såg han på mig och nästan viskade att hans mamma gick bort för bara två veckor sen... Hunden lämnade inte hans sida på hela kvällen.

Kramar!

Svar: Ja, det är så man ryser... somliga djur är väldigt bra på sådant här... kram :)
Esmaralda

4 jojo:

skriven

Hej Es! Hur stor är risken att jag inte blir gravid? Kram

5 <3:

skriven

Godmorgon kära Esmeralda, såg det klippet i fb flödet för någon vecka sedan.

Testar att fråga igen om du kan se om det kan gå vägen med mejlet i förrgår ?
Om de tyckte det var positivt och bilderna.
Kram

6 sus:

skriven

hej
djur gör underverk.....
hur blir det på jobbet?
love sus

7 Anonym:

skriven

Ett hemskt dilemma.
Häromdagen ringde en väninna och sa att M gått bort. Frun hade berättat för mamma i onsdags att det inte var långt kvar.
Berättade att han gått bort för mina närmaste som kände honom.
Nu verkar det som personen inte gått bort än. Detta är jättehemskt. Vad ska jag göra ? Jag har dåligt samvete som berättade att han gått bort. Hade ingen anledning att tro att det inte var så.
Vilken hemsk soppa.
Hon som ringde och berättade för mig var så ledsen.
Kram

Svar: Det är bara att be om ursäkt... och säga som det är... misstag gör vi alla men vi måste stå för dem... kram :)
Esmaralda

8 Memme76:

skriven

Jag hade planerat för en nyårsresa till Karibien. Men jag väntade för länge på att andra skulle bestämma sig, för att sen hoppa av. Två planer har nu gått i kras pga det. Har en ny resa på G. Blir det bokat denna gång?

Jag är singel, men det finns två killar som båda säger de är intresserade. Men den ena verkar mest vilja ha en KK, även om han säger det inte är för honom. Den andra säger att han har känslor för mig, men är ändå svår att komma nära. Han håller sällan tid eller löften om när vi ska prata eller chatta etc.

Är någon av dessa genuina, eller leker de bara?

Svar: Välj en resa som du kan åka ensam på om det kniper ! Jag kan inte se att någon av dessa två killar är din soulmate... men lite flirt och tillfälliga möten kan de bli om du vill.. räkna dock inte med något seriöst... kram
Esmaralda

9 Misstjejen:

skriven

Hej

Hur ska jag ser på människor som är inte intresserad av kontakt med mig. Finns det något sätta som jag kan ser...

Jag har alltid vilja hålla kontakt med många människor. Men hur ska jag vet om någon är inte intresserad av vän med mig.

Ha det bra

10 Misstjejen:

skriven

Hej

Undrar ju varför jag är duktigt på föreläsning och är bästa på pratsam och allt såna som handlar om ord.

Men inte jag är så duktigt på vad som helst av tävlingen.

Jag märks ju varje gånger jag är med på något tävlingar så oftast jag förlora men jag vinna på pratsam?

Varför så... vill vinna något gång på tävlingen också.

Ha det bra

11 Godmorgon :

skriven

Gör dom nånting bakom ryggen när dom åker iväg på dessa ”små resor”
Eller dom sköter sitt jobb bara?

Svar: Jag ser ingenting specifikt... kram
Esmaralda

12 Misstjejen:

skriven

Hej

Vill bara ger en exempel som jag är inte intresserad av en man som heter S men han är så intresserad att prata med mig. Så visst han älskar att pratar om sommarstuga med mig

Men hur ska jag vet att det är han fortfarande? Samma som förut?

Hur ska jag skillnad på såna om är intresserad eller inte

Ha det bra

Svar: Försök tolka om det är flirt eller inte... denne man S är nog sådan att han tycker om att prata bara.... kram :)
Esmaralda

13 Jennifer:

skriven

Godmorgon finaste kära Esmaralda!

Ja djur kan ha underbar effekt på människan på alla sätt och vis. Jag har läst att om man lever med kronisk smärta som jag gör så vore det bra med ett husdjur, eftersom de kan lindra smärtan. Jag har länge tänkt på att skaffa en hund, inte bara på grund av smärtan förstås utan annars också. Vi hade själv hund när jag var barn så det vore ett naturligt steg att skaffa en egen hund.

Finns det någon chans att jag skaffar hund redan nästa år? Då måste jag förstås ha en vardag där jag inte jobbar så mycket som nu. Men det vore verkligen så härligt med en hund.

Katt kan jag inte skaffa eftersom jag är rejält allergisk. Föredrar dessutom hund framför katt.
Kram
Jennifer

Svar: En hund kommer.. men det ser ut att dröja ännu en tid... först får jag en känsla av att saker och ting ska falla mer på plats för dig rent praktiskt.. kram :)
Esmaralda

14 Helena:

skriven

Hej! Först och främst tack fär tipset om att kontakta läkaren för mitt ärr det behövde lite behandling men är nu bättre. Jag och min sambo har nu flyttat till ny lägenhet som jag såg så mycket fram emot men nu när det väl är gjort längtar jag bara tillbaka till vårt gamla hem... Denna lägenhet är väldigt sliten vilket stör mig väldigt mycket och jag vill göra om massor och helst just nu men jag är rädd att det kommer sluta med att det blir ett pengahål och att det inte kommer löna sig vare sig med trivseln eller värdet på lägenheten..
Kram

Svar: Försök gör det personligt och fint med små medel.. det känns inte som om omfattande renoveringar kommer löna sig.. titta istället efter något annat så småningom... kram :)
Esmaralda

15 Skorpan:

skriven

Ja den hästen vet i alla fall sin livsuppgift ;). Fint att ägaren gör det här med sin häst. Inte skulle det lyckas här i landet, alla regler o paragrafer...

Så skönt att det är torsda redan, helgerna är uppskattade o välkomna, annat var det när jag var arbetslös, så kan det ändras...

Inget speciellt på gång här men aldrig vet man..
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Ja, helgerna är annorlunda när man arbetar.. så är det... och du kommer få en lugn och bra helg ser det ut som... kram :)
Esmaralda

16 Linda:

skriven

Ååå, så fantastika djuren är, jag både ler och tårarna tillar på samma gång.

Önskar er en bra dag alla fina!




Svar: Ja, eller hur !! Kram
Esmaralda

17 Mimis:

skriven

Godmorgon!

Ser du någon varning inför bilresan på Lördag?? Känner mig lite orolig för det ska tydligen bli kallare väder och halt på vägarna till helgen.

Kram

Svar: Kör förnuftigt och allt kommer gå bra... kram :)
Esmaralda

18 Mims:

skriven

Hej!

Blir det någon inkomst eller pengavinst för mig eller kommer jag att få svälta framöver??

Kram

Svar: Jag ser att du kommer få inkomst.... inte vinst.... kram :)
Esmaralda

19 Anki:

skriven

Godmorgon Es <3
Jo nog trillade det tårar...djur är fantastiska både stora som små <3

De påverkar en och just nu har min Maja bragt mig lite ur fattning Hon fick lite feber och låg hela dagen igår utan att äta och jag var beredd att åka till veterinär idag ..men i natt åt hon lite mat och nu på morgonen tog hon lite till och drack vatten och jag hoppas att vad det än var är över på min fina kattflicka..

Kram Anki med lite orolig flock

Svar: Ja, man blir så orolig när djuren inte mår bra... ha extra koll på henne och märker du att hon inte är sig lik så ta henne till doktorn, men det känns som om det värsta kan vara över nu.... kram till dej och flocken och extra krya-på-dej hälsning till Maja
Esmaralda

20 Se:

skriven

Hej Esmaralda.
Fantastiskt verkligen!!

Känner mig lite ovanligt stressad just nu. Kan inte riktigt sätta fingret på vad det är som stressar. Men det blir säkert bra..

Esmaralda.

Ser det ut som om jag kommer komma närmare dem framåt?
Blir det mer umgänge bland dem?
Kram

21 Jossan :

skriven

God morgon!

Två arbetsdagar kvar sen är det loooov. Det ska bli så skönt med ledighet.

Igår blev jag firad ordetligt av mina elever. Jag fick presenter.. en vas, penna och parfym. Helt sjukt. Jag blev så glad. Sen blev det en spontan tur till min ena syster. Jätte mysigt. Min systerdotter kom springande och hoppa på mig.

Nja jag kan ju inte va med på två olika dejtingsajter som kostar pengar 🙄 så mycket pengar har jag inte 😂

Nä dags att jobba!

Kram

Svar: Välj den sajt som tilltalar dig mest... kram :)
Esmaralda

22 sippan :

skriven

Gud vad fint! Blev berörd, tårarna rinner.
Ha en fin dag alla!

Svar: Kram :)
Esmaralda

23 Lotta:

skriven

Så fint med hästen :)

Kanske att det är läge för en ny seans för mig nu när livet är rörigt.

Jag undrar om jag lyckas hitta ett jobb som passar med det livet jag lever så att säga. Om jag slutar där jag är nu...?

Kram L

Svar: Ja, du kommer gå vidare i arbetslivet.... och sens är du alltid välkommen till... kram :)
Esmaralda

24 Kristin:

skriven

Ååååå,så vakkert, kjære Esmaralda.
Ja, jeg ble veldig berørt videoen.
Tusen takk for at du delte denne. Tror jeg må dele den videre.
Av og til undrer jeg på om min lille Papay har disse evnene.
Ønsker en fin dag.
Takk og KRAM!!!

Svar: Ja, det tror jag faktiskt att Papay har.. det finns ett speciellt skimmer runt honom... kram :)
Esmaralda

25 Mikael:

skriven

Med de nya healing grupperna så dyker de från Alltet upp och ger healing, ibland är det nära och kära som dyker upp, rättar till dåligt gjorda operationer, skador från skidolyckor och allt möjligt, efter halva så berättar de som fått healing, nästa steg är att barnsjukhus ska få tillgång till healing grupperna

https://youtu.be/koWqhfwQMOU

En annan får minsann gå till gymmet och fixa till sina skador när man flugit omkring och tid tar det, men jag klagar inte då jag nu har muskler och kondition att träna med gymkvinnorna, youtube har bättrat på sig och presenterar numera singelkvinnor som bjuder in en på träning och gillar massage, en del är människor är bara naturligt gjorda till att vara framför kameran och göra videos, behövs inga dejting sidor då inte :)

https://youtu.be/ONyu-gQf_wE

Kram
Mikael

26 Linnea:

skriven

Hej, jag undrar när de nya talismanerna kommer ? Vill ju inte missa. Kram

Svar: Jag ska börja förberedelserna för dem i nästa vecka och sedan dröjer det till mitten av november innan de är klara för sina nya hem och då kommer jag annonsera ut dem här på bloggen... kram :)
Esmaralda

27 Orolig:

skriven

Hej esmaralda.

Jag vet inte hur jag ska göra, känna eller tänka. Det stressar mig.
Har mött en man han verkar omtänksam och hjälpsam och snäll.
Men som jag förstått det som så har han bott med sin mamma tidigare upp i hög ålder och inte riktigt eget arbete. Nu har hans mamma tråkigt nog gått bort. Men då lever han själv och på socialbidrag. Han vill väldigt gärna ha kontakt verkar det som och hjälpa till med saker. Verkar bra med barn.
Jag själv är ensamstående med barn och för våran del krävs det planering för att få ihop det ekonomiskt med mat och allt. Sen nu när jag mött honom och han vill gärna äta hos oss. Han lever ju redan själv på gränsen. Jag blir både stressad och ledsen över hela situationen. Ekonomin är något som redan nu stressar mig och jag kämpar för mina pengar.
Han har ju ingen bil och allt hänger på mig.
Nu är jag inte i en relation med den här mannen. Men frågan är om det är bra att fortsätta ses.
Kommer den här mannen ta tag i sig själv och börja arbete? Är han något för mig eller är han en ”pojkspoling”? Kommer han ta tag i arbete på riktigt?
Kram

Svar: Jag tror inte han kommer arbeta .. han är lite udda och sådana människor ska det finnas plats för också. Han är inte din soulmate, Bjud inte på mer än du känner att du har råd med.. ni kan ju byta tjänster... men är det betungande ska du inte känna att du måste upprätthålla relationen.. kram
Esmaralda

28 Dunegull:

skriven

Så otroligt vacker! Älskar djur! Utan min hund hade jag nog inte orkar ta mig genom alla motgångar och idag mår jag så mkt bättre. Hoppas hon älskar mig på samma sätt som jag gör för henne. Så obeskrivligt!

Vi ska få in en ny häst i stallet nu efter att vi avlivat en för par veckor sedan. Ser du om dem kommer trivas tillsammans och den hästen som var så ledsen tidigare bli gladare igen?

Kram på dig

Svar: Ja, jag tror de kommer trivas tillsammans men det kan ta lite tid innan de knyter an... kram :)
Esmaralda

29 jojo:

skriven

Hej Es! Vad är risken att jag INTE blir gravid? Kram

30 AnnaK:

skriven

Blev jag inspanad idag av snyggingen? Han pläderade på som tusan iaf.

Kram 🤗

31 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Ser framemot lugnet, fastän jag iofs skulle vilja ha häppenings, men det orkar jag knappast med ;). Men med en man kanske..

GRETHE, det är underbart att bli uppmärksammad, så är det, tack :).
Kram Skorpan

32 AnnaK:

skriven

Pläderade.....skulle stå surrade. Attans telefon 😂 Passade han på att titta eller har han ändrat sin uppfattning?

Kram 🤗

33 Alie:

skriven

Dessa underbara djur.. 🙏
djur är fantastiska för människan, dom känner av direkt.
Blir verkligen tårögd av filmklippet, så fint.

Nu är jag hemma för ett par dagar, vilken lycka att vakna hemma o i sin egna säng, känner mig så glad..☺️
Kram o fin Torsdag! 🍂🍁💫

34 Naturvän:

skriven

Godmorgon!

Helt fantastiskt, jag ryser i hela kroppen och ögonen fylls med tårar. Vad mer finns att säga?

Ha en fin dag alla!

kram från Naturvän

35 Hedwig:

skriven

Så gullig och rörande! Jag vet inte om min lilla hund sven är en healer men folk brukar bli riktigt glada när de ser honom. På tal om djur: tror du att den där stackars 'balkonghunden' som ska bajsa och leva på balkongen har kommit tillbaka? Det verkar så. Hunden har varit borta ett tag efter min anmälan men nu såg jag hans skrämmande husse, en riktig skitstövel, på balkongen igen och han verkade kommendera en hund igen. Jag vet inte vad jag ska göra..

Svar: Sven har en speciell utstrålning så nog finns det healer i honom ! Jamen herregud, är hunden tillbaka ! Eller en ny... lika illa. Du får nog anmäla igen.. annars kan du nog inte sova gott om nätterna.. men iaktta en stund först och se... kram
Esmaralda

36 <3:

skriven

Godmorgon kära Esmeralda, såg det klippet i fb flödet för någon vecka sedan.

Testar att fråga igen om du kan se om det kan gå vägen med mejlet i förrgår ?
Om de tyckte det var positivt och bilderna.
Kram

37 Jen. :

skriven

Hej
Jag undrar om du ser något kring en flytt härifrån. Tid är ju svårt att veta och så..men något annat du kan se?

Gör jag bäst i att söka studieplats i mitt hemland eller ska jag tänka större? Och gör jag bäst i att börja studera något inom nästa år redan?

38 Jen. :

skriven

Hej
Jag undrar om du ser något kring en flytt härifrån. Tid är ju svårt att veta och så..men något annat du kan se?



Gör jag bäst i att söka studieplats i mitt hemland eller ska jag tänka större? Och gör jag bäst i att börja studera något inom nästa år redan?

39 Tingeling:

skriven

Djur är fantastiska!

Nu ringde vården, där jag sökte extra jobb för två månader sedan, och frågade om jag ville bli timvikarie. Jag hade ju lagt ner det där då dem inte hört av sig! Sa jag skulle tänka på det. Försöker väga för- och nackdelar här.... Fördelarna är såklart pengarna. och jag får komma ut lite mer och träffa nytt folk. Å andra sidan trivs jag där jag är just nu. Och ska ut på praktik och då kan jag ju inte jobba extra så mycket. Får du nån känsla? Känner 50/50! Blir det positivt om jag blir vikarie i vården?

Kram!

40 Zita:

skriven

Hej Esmaralda tror du veckan blir bra något extra jag ska tänka på? Kram😃🌞

41 Louise:

skriven

I natt drömde jag att jag sjöng. jag gick på universitetet och min lärare som har hand om examensarbetet sa att vi skulle sjunga en låt. Hon tog fram en skiva med Eros Ramazzotti som jag skulle sjunga, Vita c´e ne heter låten (googletranslate liv där men jag tror nästan "där livet är") vilket jag sa att den var för svår så jag valde 2 unlimiteds no one istället. Läste mig till att sjunger man i en dröm är det en symbol för mina känslor och inre önskningar. Men jag drömde även att min lärare sjöng och att jag stod ensam på scen med publik. Så den drömmen måste ha betytt mycket. Refrängen till Noone är:"Noone can resist that desire to escape to paradise. But it´s seems like there is nothing else to do than dream and fantasy". Just ja texten var på holländska.
Vi har haft det relativt bra i nära 2 månader men igår när jag sa att jag inte ville göra en sak var det tvärstopp igen.Jag orkar inte.

Jag har inte hört något ifrån någon av förskolorna som jag varit på intervju hos eller någonting som vikrie.
Året är visserligen snart slut men jag måste komma ut och jobba lite. Jag väntar på svar från CSN då de ska gå igenom min ansökan om nedsatt belopp osv. jag hoppas att jag får studiemedel. Helt sjukt att inte vikariebanken vill ta emot mig förrän jag gjort mina praktiker. Fattar inte varför jag skulle kunna gjort min näst sista praktik nu v.42-45 och den sista i början av februari. Hoppas jag får göra min näst sista i april då så jag slipper vänta till hösten.

Finns det någon chans till att någon av förskolorna hör av sig snart eller jag måste fortsätta söka?
Jag måste ha ett jobb.

Ha en fortsatt fin dag och tacksam för svar. Kramar

Svar: Det känns som om din dröm om att sjunga betyder att något speciellt och bra är på väg till dig.... kram :)
Esmaralda

42 Dalkulla :

skriven

Svar till Orolig: Direkt kände jag att den här personen inte kommer att vilja arbeta. Förmodligen har hans mamma stått för det ekonomiska när hon levde. Numera i vissa kommuner brukar det var hårda krav på att söka de jobb som finns, när de uppbär socialbidrag.

Om jag varit i din situation hade jag lite i taget dragit mig tillbaka. Inte på en gång stängt av honom, eftersom han ändå verka snäll och trevlig och hjälpsam. Till slut hade jag inte velat försörja ännu en med tanken på din redan ansträngda ekonomi.

Tror han är van att få en hel del serverat, utan att själv behöva bidrar med så speciellt mycket!
Tänk ett extra varv, vill du verkligen försörja honom också för ju mer du ger, ju mer kommer det att bli. Känns som han gått från sin mamma till dig för att i mesta mån få det han är van vid. En tanke bara.

Hoppas du tar rätt beslut för din och dina barn skull! Lycka till!

43 Se:

skriven

Hej Esmaralda.

Kan du se att jag kommer närmare dem och kommer umgås bland dem?
Kram

44 PiaS :

skriven

Hej Es,

Jodå, tårarna rann, så vackert och fint och så mycket värme och kärlek.

Mina katter följer mig och ska vara med mig överallt och är mer ”keliga”nu när jag är nyopererad.

Jag har lite glömt bort Ullis och Kingen nu när jag inte har varit i form efter operationen. De har varit under min kudde men nu är de borta. Hoppas de kommer fram och att de förstår varför jag inte har haft fokus så mycket på dem.

Sedan undrar jag vad du kan se om min son, jag är lite orolig för honom. Han är mycket ensam, han har kompisar i skolan men knappt någon att hänga och vara med efter skolan. Det gör så ont i mig och jag vet inte hur jag kan stötta och hjälpa honom.

Kram PiaS


Svar: Var nu Ullis och Kingen än är så känner jag att de verkar för dig.. och jag tror att de dyker upp ! Du kan inte mer än uppmuntra sonen att ägna sig åt lite aktiviteter... sådant han gillar...och därigenom kommer också vänner... kram :)
Esmaralda

45 Ma:

skriven

Hej Esmaralda.

Kan en andra flytt ske inom 1-2 år?
Kommer det att bli en bit bort?
Tillsammans med en partner?
Kram

46 ThereseC:

skriven

Hej Es!
Vad fint ❤️ vilken underbar häst 😍.

Jag har skickat över en del av min text om trollungen till E. Sen började jag noja över att jag har gjort det. Jag tänker att hon tycker att jag tränger mig på som bara skickar texten innan hon svarat på om hon vill läsa den eller inte, hon har ju annat att göra på dagarna än att läsa mina texter. Och så är jag rädd att hon ska tycka att texten har samma kvalitet som en novell skriven av ett mellanstadiebarn men att hon ska vara så där falskt snäll och säga att jag kommer att bli en stor författare (med samma röstläge som folk alltid tar till när de pratar med människor som är utvecklingsstörda).

Sen har jag gått omkring och minnts alla gånger mina texter blivit dissade och vad folk har sagt.
Jag som hade tänkt göra en skrythylla där jag sätter upp alla mina tryckta böcker med framsidan utåt. Nu blir det en skämshylla istället.
Nej förresten. Skämmas får man göra om man varit riktigt riktigt dum mot någon. Om mina texter är så pass dåliga att folk känner sig skadade av att läsa dem så måste de ju ändå ta lite eget ansvar och låta bli att läsa vidare.
Dessutom är skrivande en bra sak att ägna sig åt. Det kunde varit värre. Jag kunde haft som hobby att sparka sönder busskurer. Det hade verkligen varit något för omgivningen att kritisera.

Kram Therese C ❤️

Svar: Du skriver bra... inte tu tal om annat... du har förmågan att skriva... men det krävs träning och envishet för att du ska landa i ditt eget uttryck när du skriver... de där böcker kommer helt säkert att stå på hyllan.. de som du skrivit och som du kan vara stolt över.. kram :)
Esmaralda

47 Musen:

skriven

Hej esmaralda.

Har han redan bestämt sig och kommer fortsätta så?
Eller svajar det och kan det gå åt det håll jag vill?
Kram

48 Miltons Mamma:

skriven

Halloj
Jag har en liten fundering. 😁


Man kan ju göra regression och kolla tidigare liv, man kan spå framtid i detta liv men kan man kolla framtida liv? 🤔
Omvänd regression. Hihi.. Eller vad kallar man det.

Kjam

Svar: Det finns de som hamnat i framtiden... men det är en osäker metod... kan jag känna... kram :)
Esmaralda

49 jojo:

skriven

Hej Es! Vad är procenten att jag inte blir gravid? Kramd

Svar: Du har en god chans att bli gravid.. jag ser inte detta i procent.. kram
Esmaralda

50 Jeanette:

skriven

Underbar häst ♥️

Tack för svar ♥️

51 Jessica:

skriven

Hej Es!

Varför kollade den här mannen så konstigt på mig igår?

Kram

52 Jennifer:

skriven

Hej fina Esmaralda, känns det som om min ansökan kommer att godkännas? Eller är det bäst att inte räkna med det?
Kram
Jennifer

53 Emma:

skriven

Jag prövar en gång till!

Hej! 

Tillfälle att prata lite mer med honom kom igår (Och jag tror inte att du kunde ha haft mer rätt när du sade att han "har någon annan i tankarna" men att det kan komma att ändras). Jag sade som det är. Han drog ut på sitt svar men sade att han träffar någon. Att allt är komplicerat just nu. 

För mig kändes det som att det "finns" något där. Men det kan vara så att jag missförstod hans försök att framföra detta utan att såra. 

Vad tror du Esmaralda, tror du att han kommer att fortsätta träffa tjejen han träffar? Och tror du att han skulle kunna tänka sig att lära känna mig om/när de slutar ses?

54 Michaela:

skriven

Amazing!! Djur är det bästa jag vet och jag saknar min Baloo (hund) såå mycket! ❤ Hoppas att jag får möjlighet att ha hund så småningom igen. Livet är inte kul utan dem så är det bara.

Vad gör jag idag då? Jo varit hos sjukgymnasten och ortopeden igen. Vi har kommit en bit längre. Vet nu ungefär vilja leder som är skadade och jag har en rejäl inflammation i armbågen och området runt omkring. Väntar på tid till magnetröntgen. Ortopeden sa att det tar lång tid att bli bra från detta så får räkna med att kämpa ett tag till men sen hoppas jag att jag blir som vanligt igen.

Vill inte gå tillbaka till jobbet efter det som hänt. Känner rädsla och vill inte bli skadad igen. Kollegor berättar om våldsincidenter varje dag. Nu hade någon slagit sönder väntrummet och övervakningskamerorna. Det är bara en tidsfråga säger alla innan någon blir mördad. Men hur jag ska klara mig ekonomiskt vet jag inte tills jag får nytt jobb :/

Något budskap i det närmsta till mig?

Ha en fortsatt fin torsdag! Snart helg!
Kraam


Svar: Hund kommer du att ha igen.. djur trivs med dig ! Sök aktivt annat arbete... det känns som om du är klar med detta ställe.. fast du har tillfört mycket positivt och nu är det dags att gå vidare... kram :)
Esmaralda

55 Anonym:

skriven

Har moder förstått att Maria och jag är osams eller vad vi är. Har de hört av sig till henne ?
Tror inte att moder gillade henne någon gång.

56 Hanna:

skriven

Hej!

Jag älskar hästar. Dom är vackra och majestätiska på utsidan och man förstår att insidan rymmer både klokskap och stolthet. Man blir berörd. Har man någon gång känt en len hästmule mot sin kind så förstår man hästars storhet. Hästar är mycket känsliga djur och läser snabbt av sin omgivning, kanske för att de är flyktdjur.
När jag var liten var jag en typisk hästtjej. Det fanns ingenting som var bättre än att vara i stallet och pyssla om en häst. Hellre rykta och mocka än rida (även om det var roligt det med). Bara att få känna lukten av en häst gjorde en lycklig. Än i dag om jag passerar en häst och drar in lukten färdas jag bakåt i tiden och känner samma lycka som då. Ja, hästar är mycket speciella...

Svar: Ja, jag känner som du... jag hade häst när jag var barn.. och när man känner doften idag förs man tillbaka i tiden.. en trygg känsla.. kram :)
Esmaralda

57 Milla:

skriven

Hej!

Min sambo har börjat bete sig annorlunda.
Kommer vi att gp skilda vägar?
Kram

58 Misstjejen:

skriven

Hej

Vill bara fråga om kan jag fråga B kvinna om bli vän med henne i facebook när jag träffa henne på den 11 nov? Eller borde jag gå vidare i fortsätt...

Finns det något sätta som jag kan kontakt med henne?

Ha det bra

59 Jennifer:

skriven

Hej igen fina Esmaralda! Scrollade lite på nätet och såg ett spännande jobb i Nepal som jag så otroligt gärna skulle vilja söka! Känns SÅ frustrerande att jag inte kan söka!!!!! Fy!!
Kram,
Jennifer

60 Berg :

skriven

Härliga djur!

Es, nu har tiden kommit till att dottern får tycka till vad gäller boende.. Kommer det leda till någon förändring? Vad kan jag vänta mig framöver? Tacksam för att höra om du ser något.
Ha det bra!

61 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser du om han fortsätter en relation med henne?
Kram

62 Mii:

skriven

Hej esmaralda.

Kan du se mig komma närmare dem och umgås mer med dem än vad jag gjort nu?
Kram

63 Boudica:

skriven

Ja du, det där var sött på videon. Ett leende kan göra mycket gott! Jag tror faktiskt djur kan känna av människans känslor. Människan har nog "glömt" bort sin andlighet nu i den moderna tiden. Men ibland är jag nog bra på att känna av andras känslor, omedvetet, och ibland kan det nog bli lite mycket. Men försöker jag med flit då går det inte alls!

Kanske inte samma som dagens ämne, men passande tycker jag.
Råkade komma över meningen "shamanhealing utbildning" idag, och googlade det. Och då fick jag ju en sådan lust att anmäla mig till en sådan kurs! Men vi får se, jag ska inte göra något förhastat inte när det kostar en del ;)
Känner däremot att jag har lite av shaman i mig från tidigare liv, ja nu återigen får jag mer lust för en regressionsseans! Jag vet att du inte kan lova att just hitta detta liv av alla jag levt ;)
Ja men varför inte väcka shamanen i mig? (Om den nu finns där)
Vad säger du om det här? Något för mig? ;)

KRAM!

Svar: Ja, jag tror det kan vara något för dig... absolut... känner man som du beskriver då ska man gå all in tycker jag och ge det en ordentlig chans... det kan bli hur bra som helst... kram :)
Esmaralda

64 Undra:

skriven

Hej Esmaralda.

Blir det en flytt i närheten där?
Eller blir det en bra bit därifrån?
Kram

65 <3:

skriven

Kom krya kortet fram till J blev han glad ? Känns som han tycker om mig som person och gäst.
Kram

Svar: Visst blev han glad... kram :)
Esmaralda

66 LisaS:

skriven

Hej
Vilken underbar video! ❤️😢
Har träffat en man i december senaste år. Vi hade en fin tid tillsammans tills han drog sig in i sitt skal för två månader sedan. Nu ska jag träffa honom i morgon igen. Vill så gärna fortsätta , men vill han? Och är det han som är den Soulmaten som skulle komma? Vad ska/kan jag göra? Kram Esmaralda ❤️

67 MissMilla :

skriven

Så deppig trött låg. När ska det vända ? Kommer jag bli hjälpt av healing nästa vecka el gynekologen? Kanske progesteron som behövs?

68 sissi:

skriven

Vad ska jag göra med min Turkiska vän? Har han bara utnyttjat mej? Är hans svartsjuka något jag kan leva med? Eller ska jag bara glömma honom? Finns det i så fall någon annan för mej?

Svar: Gå vidare.. det ser inte alls bra ut om du stannar kvar i relationen...kram :)
Esmaralda

69 Månskenet:

skriven

Alltid lika härlig att se, denna hästfilm! Min katt hade liknande förmåga, när jag t.ex hade huvudvärk ville katten ligga OVANPÅ mitt huvud - en inte alltför enkel uppgift, nej. Men tyvärr, katten försvann, saknar sååå...

Svar: Ja, en hel del djur är verklige magiska i sin intuition.. kram :)
Esmaralda

70 Mim:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag undrar,
Kommer det att bli en flytt närmare ditåt? Det är ett bra bit dit som det är nu.
Kommer det att bli en flytt närmare ditåt eller blir den helt annanstans?
Kommer flytt nummer två bli med en partner?
Kram

71 Ghostwriter:

skriven

Skickade mail angående seans varpå du mailade och undrade om betalningen. Jag betalade dig och skickade frågorna! Hoppas du hittade betalning och mailet :)



Kram!

Svar: Jadå, allt är i sin ordning.. du står i kö och din seans kommer så snart som möjligt.. kram :)
Esmaralda

72 HS:

skriven

Så fint, ja visst kommer det tårar i ögonen!

Min katt har en släng healing i sig. En finare katt får man leta efter.

Ser det ut som att jag får lägenheten såld efter visning i november? Eller är det för tidigt?

Kram

73 Anonym. :

skriven

Tack för alla tips!
Har han tröttnat lite eller bara mycket att göra?
Kram

74 Anonym. :

skriven

Tack för alla tips!
Har han tröttnat lite eller bara mycket att göra?
Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: