Kan man äta Pevaryl ?

Varenda kvinna som levt lite vet vad Pevaryl är... medel mot svamp, framförallt i underlivet.
 
Det här utspelade sig för många år sedan och tjejerna var rätt små
 
Vid ett tillfälle hade jag svamp och fick Pevaryl utskrivet.. på den tiden var det på recept.
Medicinen gjorde vad den skulle och sen tänkte jag inte mer på  det
 
 
 
Nåt år senare fick jag njurstensanfall och smärtorna höll på att göra mig galen
 
Vid ett tillfälle är det natt... jag sitter på toa och det smärtar så  till den milda grad att jag vill skrika högt och för att inte göra det och oroa barnen,tog jag första bästa grej i en liten flätad korv.. stoppade i munnen och bet så hårt jag kunde.
 
Jag hade råkat ta tuben med gammal  Pevarylkräm och jag bet sönder den...fick munnen full, spottade, svor och  svalde.. lite hysteriskt om jag får sga det själv.
 
 
 
Två timmar senare började jag må illa rejält.. och kräktes.
Herregud, hade jag lyckats förgifta mig själv med underlivskrämen ?
 
 
 
På den tiden fanns inte sjukvårdupplysningen som den finns idag utan jag fick ringa till akuten på sjukhuset ....
...och tala om att jag fått i mig typ en halv tub Pevaryl.. är det farligt ? Är det därför jag mår illa ?
" Ja, sa kvinnan att vid oralsex kan man ju inte få i sig större mängder"
 
" Oralsex ? Nänä, det är hela tuben liksom, i munnen, är det farligt? "
 
Såklart trodde hon att jag haft oralsex med någon som hade svamp och som kletat Pevaryl på snoppen... hujedamej så äckligt!
 
" Nej, försökte jag förtydliga, jag måste bita i något och så blev det tuben  och den gick sönder... ja,  så är det i runda slängar "
 
Det blev tyst i andra änden... akutpersonal är ju rätt härdade
 
" Har jag förstått det rätt att du bet sönder tuben och svalde innehållet ?"
" Ja, suckade jag, det har jag ju sagt gång på gång nu "
" Det var ovanligt" mumlade kvinnan och bad mig dröja.
 
Hon skulle väl konstultera nån... på den tiden fanns ju inte Google.
Hon kom tillbaka och sa att de inte trodde det var så farligt och att illamåendet nog berodde på  äckelfaktorn.  Troligtvis.
Men  var jag orolig skulle jag komma till akuten
 
Jag var inte särskilt orolig och åkte inte dit - men hade den där Pevarylsmaken i munnen flera dagar kändes det  som.
 
Vad vill jag ha sagt med detta ?
 
Jo ibland händer det bara.... sånt som är lika osannolikt,  som att vinna högsta vinsten på Lotto.
När jag ser en tub Pevaryl kan jag tala om att gott är det inte .. och hur många kan göra det ?
-
Nu över till något mer aptitligt !!
 
Jag håller fortfarande på att experimentera med gammaldags desserter.
I övrigt är jag rätt normal.
 
 
 
I går blev det frukt i gele minsann !!
Det låter kanske inte så fräscht men det var himla gott och så enkelt att fixa !
 
 
Ingredienser:
4 gelantinblad
2 dl koncentrerad flädersaft
2 dl vatten
100 gram kärnfria vindruvor
Ca 15 färska jordgubbar
C 125 g färska hallon
 
// Vill man inte ha frukt i gelantinet kan man ha godis.. eller blanda lite.... kul nu till halloween//
 

Gör så här

 
Lägg gelatinbladen i kallt vatten ca 5 minuter
 
 
Koka upp saft och vatten. Lägg i gelatinbladen och låt dem smälta under omrörning. Låt saften kallna.
 
Halvera vindruvorna. Snoppa jordgubbarna och dela dem i 4 delar (beroende på storlek).
 
Lägg vindruvor, jordgubbar och hälften av hallonen i en form. Skeda försiktigt över saften och täck formen med plastfolie. Ställ i kyl minst 8 timmar för att gelén ska stelna.
 
 
Stjälp upp gelén på ett fat. Om den inte lossnar, värm försiktigt botten på formen.
 
Garnera med resten av hallonen.
 
Till servering: Servera gärna fruktgelén med vispad grädde ch gärna lite vanilj i grädden.

Kram & kärlek & mamma hälsar !!

💖
 
 
 
 
 
 
1 Extra anonym idag:

skriven

Ja, Pevaryl vet nog de flesta vad det är...kan inte ha smakat så gott.

Har en fråga om OK. I morgon fyller ett av barnbarnen 15 år och hon ska ha föräldrafri fest har hon bestämt och fått föräldrarnas tillåtelse till det. Undrar om du kan se om allt går bra?

En hälsning till din goa mamma.

Kram

2 AnnaK:

skriven

Men usch 😂

Nån hint om vem det ligger kan tänkas vara? Nyfiken 🙈

Kram 🤗

3 Jennifer:

skriven

Godmorgon finaste Esmaralda! Usch låter inget vidare det du var med om, jag råkade en gång få tigerbalsam i munnen och höll på att spy, smakade illa och brände i munnen en lång tid efteråt.

Fina Esmaralda, vad är oddsen att det blir ett lyckat resultat med denna unga mannen?
Kram,
Jennifer

Svar: Kan tänka att Tigerbalsam är snäppet värre ! Oddset är runt 60-70 %... du märker snart... kram :)
Esmaralda

4 Katten:

skriven

HA HA HA!!!! TACK för att dagen fick börja med ett asgarv!
'
Kram

Katten

Svar: Kram :)
Esmaralda

5 sus:

skriven

hej
ja hujeda mig....
så kan de gå...
ingen gele för mig...
funderar på vad som är meningen....
men det kanske alla gör då och då....
love sus

Svar: Ja nog gör man det emellanåt.... ibland är meningen bara att man ska lära av det som händer.. kram :)
Esmaralda

6 Skorpan:

skriven

Tror jag föredrar frukt i gele' ;).

Pevaryl var alldeles okänt för mig men nu vet jag vad jag ska handla vid behov ;).

Idag blir det läkarbesök då. Månne det besöket kan bli en början till piggare mående, mera energi o ork? Eller är det bara ett besök bland många andra Es?

Så skönt att det är fredag, hoppas jag får vila i helgen..
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Var tydligt mot läkaren i ditt mående... och det kan göra skillnad... kram :)
Esmaralda

7 EPM :

skriven

Godmorgon!
Nä Pevaryl lät inte gott... jag är en sån som inte märker att jag fått svamp förrän min partner påtalar att jag har det eftersom han han kli.. nåväl, en vagitorie depot och man slipper kladda i flera dagar.!👍🏼

Åh vad trött jag är! Sista dagen och jag vill bara hem till barnen nu...❤️

Kommer jag fixa mina åtaganden i denna stressfas?

Kram

Svar: Ja det ser ut som om du fixar det du ska... tappa bara inte i fokus.. kram :)
Esmaralda

8 kulla:

skriven

Dagens fredags skratt..finns det något du inte har gjort eller varit med om? Du är för underbar!!

Har nu skickat in 2 jobbansökningar, chans på något av dom? kram

Svar: Ja chansen är god på den ena... kram :)
Esmaralda

9 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda
Jag har kanske på g en flirt, var det månntro honom du såg? Han verkar snäll och stabil, stämmer det?

Kan du känna in något kring honom?

10 Linda:

skriven

Fick ett gott skratt vid morgonkaffet när jag läste om Pevaryl fadäsen :) så tokigt det kan bil.

Jobbar hemifrån idag, en av fördelarna med mitt jobb, man behöver inte alltid åka in till kontoret. Så troligtvis blir det en arbetsdag i pyjamas framför datorn :)

Ha en bra fredag alla goa!

Svar: Låter som en perfekt arbetsdag i mina öron... kram :)
Esmaralda

11 Grethe:

skriven

Go'morgen kjäre Es🙏💙💖💗♥💚💜
Tusen hjertelig takk for svar igår 👌🤗😍

HAHAHA 😁😄😁😄😂
Unnskyld for at jeg skratter, men det er nå DU som klarer det meste da 👌😂😂😂😍
Elsker at du deler med deg av dine hendelser 👌👌😂😂😂
Ha en KNALLFIN helg og kos dere godt 🙏😍Hilse så mye tbax til mamsen din 🤗💜
Stor höst-klem fra Grethe 🙏💗💛❤💙

Svar: Kram tillbaka till dej :)
Esmaralda

12 Nat:

skriven

Hej esmaralda.
Haha där fick jag mig ett gott skratt, det är sådant som bara händer vissa, typiska saker och jag är en utav dem det mycket väl skulle kunna hända. Sådana ”konstiga” saker ingen förstår hur man lyckas haha.

Kommer det bli en flytt just dit?
Och kommer jag att vara med i det gänget/familjen på det sättet?
Kram



Svar: Ja, då är vi två när det gäller konstiga saker som händer :) En flytt kommer men kanske inte riktigt dit du just nu vill.. kram :)
Esmaralda

13 Kiara :

skriven

God morgon Es!
Usch och fy fasiken vad äckligt! Förstår att de inte var gott och inget roligt just i den stunden men de fick mig ett gott skratt. Förlåt! 🙈 Typiskt dig, Es!

En nyfiken fråga; ser du om jag kommer jobba ända fram tills jag går på mammaledighet eller kommer jag sluta på mitt jobb innan jag ens börjar gå på mammaledighet (typ några månader innan)? OM jag skulle sluta innan jag går på mammaledigt hur löser sig det då med pengar och vad kommer jag göra fram till mammaledigheten? Mycket tacksam för svar! Kram Kiara ❤

14 Kiara :

skriven

God morgon Es!
Usch och fy fasiken vad äckligt! Förstår att de inte var gott och inget roligt just i den stunden men de fick mig ett gott skratt. Förlåt! 🙈 Typiskt dig, Es!

En nyfiken fråga; ser du om jag kommer jobba ända fram tills jag går på mammaledighet eller kommer jag sluta på mitt jobb innan jag ens börjar gå på mammaledighet (typ några månader innan)? OM jag skulle sluta innan jag går på mammaledigt hur löser sig det då med pengar och vad kommer jag göra fram till mammaledigheten? Mycket tacksam för svar! Kram Kiara ❤

15 Anki:

skriven

Godmorgon Es

Haha har nog aldrig hört ngn som svalt pevaryl ;-)

Det konstigaste jag varit till sjukstugan med var ett uppskuret finger som jag skar upp på ett strykjärn ! Hade bråttom till jobbet och hade inte hunnit stryka skjortan Tog fram allt på vardagsrumsbordet av alla platser och snubblar på sladden ,släpper inte strykjärnet och när jag landar går hantaget sönder som är av plast skar sönder lillfingret...men jag brände mig inte alltid ngt ;-)

Spännande efterrätter Krama din mamma tillbaks <3

Kram Anki med flock

Svar: Ja herregud som det an bli :) Mamma får din kram :) Och kram till dej :)
Esmaralda

16 Konservativa bagerskan:

skriven

Helrätt att ibland dissa trendiga cupcakes, desserter med små droppar av någon oidentifierbar sås runtom, vegansk vaniljvisp och allt vad det nu är.. !!

Här ska det bakas kardemumma- och vitchokladbullar i helgen.. 👍

Psst.. Den coola något äldre kvinna med intresse för mänskorätt o spiritualitet, finns det potential till en nära bekantskap.. ? Kramar.. :-)

Svar: Ja, det finns potential till vänskap men hon verkar rätt upptagen.. kram:)
Esmaralda

17 Blomman:

skriven

Hej esmaralda.

Tack för ett bra recept som låter gott.

Ser det ut som om han kommer göra ett försök att vara tillsammans med mig igen?
Kram

18 Rebecca:

skriven

Kände han något igår när vi pratade? :) tyckte han jag va söt, blev han något påverkad? Kram

19 *:

skriven

Hej

Vart lite orolig när du skrev sådär om mitt nya jobb, att det blir ett avgörande om 4-5 månader !

har jag gjort fel val ?

Blir det något negativt kring jobbet eller ser du mer kring det ?


Kram

Svar: Nejdå du har inte gjort fel val men oavsett så kommer vissa tankar sedan när man är varm i kläderna. om man vill stanna eller gå vidare... så det är helt naturligt.. kram
Esmaralda

20 Dunegull:

skriven

Hahahha jag kissar ner mig 😂 Detta gjorde helt klart min dag. Tack du underbara kvinna med så mkt humor!!!!

Hur ser nyår ut för mig? Känns det som en kärlek kan finnas vid min sida då? Kanske firar jag utomalands? Får du in ngt?
Kram och hälsa mamsen

Svar: En kärlek kommer men om ni hunnit mötas innan nyår kan jag inte lova.. men har ni träffats, ja då kommer ni ju att fira tillsammans :) kram
Esmaralda

21 Michaela:

skriven

OMG!!😱🤣 Det var bland det roligaste jag har hört och som du sa så är akutpersonal rätt vana vid det ena och det andra och det är ju jag efter mina 15 år men det där var unikt😄 Tack för att du bjuder på dig själv!

Lyssnade på ditt råd "bearbeta aktivt" och pratade med mamma igår och grät nästan hela dagen. Och det hjälpte nog för har inte haft någon ångest i natt och sovit :) Nyss pratat med min läkare som sjukskrivit mig vidare för krisreaktion och armskada. Inget svar på röntgen än men fraktur ska det inte vara iaf för då hade de hört av sig. Puh! Ska fortsätta hos sjukgymnasten. Hoppas att jag är på rätt väg!

Min King har varit lugn senaste dagarna. Undra om han lever eller behöver saltbad😣

Ha en jätte mysig kväll nu med Idol och hoppas att persikorna smakar. Hälsa mamma! Kram och pussar till Mg!

Svar: Ge honom gärna ett saltbad.. det kan inte skada, bara hjälpa.... japp Ikväll är det Idol :) Kram :)
Esmaralda

22 Jossan :

skriven

God morgon!

Äntligen fredag!!!

Så snabbt veckan har gått! Igår hade jag möte med cheferna och det gick bra. De ska hjälpa mig och tyckte det var bra att jag kom till dom. Så nu får vi se vad som händer!

Imorgon ska jag ha tjejmiddag. Inte jätte sugen på det men det blir säkert bra..

Kan du se vad som kommer hända det närmsta för mig?

Kram

23 Hm:

skriven

Hej!
Är Micke någo intresserad?
Kram!

24 55:

skriven

Kul att läsa ez. Kommer jag klara läkemedelsskrivn på jobbet? Är bra på att fokusera

25 Solen:

skriven

Godmorgon! Då fick man vakna till ett skratt idag 😁
Ha en härlig fredag!
Kram ☀️

Svar: Du med :) Kram
Esmaralda

26 Kristin:

skriven

Tusen takk for hilsenen fra din Mamma, kjære Esmaralda.
Du må hilse så mye tilbake til denne flotte damen.
KJRAM!!!

Svar: Det ska jag... kram till dej :)
Esmaralda

27 IB:

skriven

Hei :) får jeg meg kjæreste i 2020?

28 Bröllop 2020:

skriven

Hej hej 🥰.

Vi funderar lite nu att ändra om och göra ett litet bröllop med bara de närmsta som föräldrar och syskon. Ingen bröllopsfest utan bara bröllopsmiddag på en restaurangen eller något åt det hållet. Lite enkelt. Dels för vi ändå känner att det är ok för oss och för att vi inte vill att det ska bli för dyrt då vi hellre skulle vilja uppleva att göra en resa igen hela familjen. För det fyllde verkligen oss som familj! Min fråga är om du ser något kring hur övriga släkt ser på det , blir det sura ? Eller tycker dom bara det blir skönt ? Ser du något kring bröllopet kommer vi båda bli nöjda ? Kram och trevlig helg

Svar: Nejdå jag tror inte någon blir sur.. bara det blir lika för alla i släkten förutom de närmaste då... kram
Esmaralda

29 <3:

skriven

Hej tror något lossnade för Ann Marie igår och vi kom varandra närmare. Hon skrev förlåt med.
Får du någon känsla Es ?
Kram

30 d30:

skriven

Låter inte gott det, men efterrätten låter bättre!
Försöker igen, minns fortfarande inte om jag frågat det tidigare, finns chansen att få rulla runt med min vän i sänghalmen?

Svar: Chansen finns och är som störst nu.. sedan minska den sakta men säkert.. kram
Esmaralda

31 <3 :

skriven

Det kändes som pappa var med mig i lägenheten när jag vaknade. Drömde något att han bara skulle springa upp till mig och hämta en kall dryck. Känns så svårt utan honom i livet. Hur har han det i altet? Är det någon speciell han tyr sig till där som tar hand om honom.
Kram

32 <3:

skriven

Kommer tjejen på A höra av sig denna veckan?

33 Anna:

skriven

Kära ES! Jag är snart klar med mina högskolestudier och har fått en praktikplats. Först kändes det wow med den kvinnan. Men nu får jag nästan känslan att hon egentligen vill få tips och råd, så hon själv ta ta credd och utföra marknadsföringsaktiviteter för sitt företag. Att hon egentligen inte i slutändan vill anställa mig. Utan ser det som att jag skall ta hand om saker hon inte hinner med.
Vad får du för känsla?

Stor kram

34 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda
Jag har kanske på g en flirt, var det månntro honom du såg? Han verkar snäll och stabil, stämmer det?

Kan du känna in något kring honom?

Svar: Det kan gälla honom, som jag sett.... du märker väldigt snart hur det går... kram :)
Esmaralda

35 Ia:

skriven

Hej
😂😂😂

Ett gammalt men beprövat recept är päronhalvor med after eight på och in i ugnen.

Plötsligt händer det saker eller inte, vad kan hända mig nu under höstens tråkigaste månader?? Något att se fram emot

Kram

Svar: Ja, de där päronen är väldigt goda :) Positivt kommer din väg... lite fest och lite nya människor.. kram :)
Esmaralda

36 Linnean 🌸:

skriven

Ha ha ha ha 😆
Du är otrolig! 😂 Var länge sen jag var på bloggen men det blev ett gapskratt direkt! Smärtan var ju inte kul, förstås! Kul m dina efterrätter! Själv har sikte på päronhalvor under toscatäcke. Smaskens! Här har kampen mot galna läkare fortsatt. Efter att ha fått anmäla en riktig skata som skrek åt mig att jag antagl hade alkoholproblem och inte kunde gå pga det så vann jag och fick min MR och de fann inga spår av supande...fy fan, så ilsk jag var!
I väntan på att komma till ortopeden fick jag tips om en superbra fysioterapeut. Mm, pratade länge med honom och han verkade jättebra och trevlig. Så blev min tid ändrad och han skulle höra av sig om en ny tid. Fick ett sms att jag har trevlig telefonröst fr honom och sen...tystnad! Vad drar jag till mig för mysko typer? Har han försvunnit? Jag satte en hel del hopp till honom. Man blir så less. Ska halta iväg och storhandla nu. Ha en fin helg och hälsa mamma och MG! Kram...
Linnean 🌸

Svar: Det är ju för jävligt att bli bemött på det viset !! Hr av dig till fysioterapeuten igen.... kram :)
Esmaralda

37 Samira :

skriven

Hej kan du se när jag kommer dö?

Svar: Nej, sådant väljer jag att inte se... kram
Esmaralda

38 Mig:

skriven

Hej,
Ser jag ut att bli hjälpt av läkare för min candida eller kan det bli värre? Min homeopat har försökt behandla den men det gått snart ett år och den är alltjämt kvar och påverkar min energi negativt..
Kram

Svar: Ja, du behöver hjälp av läkare .. kram :)
Esmaralda

39 AnnaK:

skriven

Vet inte om min kommentar försvann så provar igen....får du fram någon info om ligget? Blev så rackarns nyfiken 😁

Kram 🤗

40 <3:

skriven

Det kändes som pappa var med mig i lägenheten när jag vaknade. Drömde något att han bara skulle springa upp till mig och hämta en kall dryck. Känns så svårt utan honom i livet. Hur har han det i altet? Är det någon speciell han tyr sig till där som tar hand om honom.
Kram

41 Alicia:

skriven

Hej! Jag hittade din blogg efter desperat sökande att försöka hitta någon som skulle kunna hjälpa mig med att spå mig och hitta mina nycklar, skulle du kunna hjälpa mig? Tack på förhand<3

Svar: Jag är inte bra på att hitta förlorade saker... kanske kan någon annan i bloggfamiljen hjälpa till ? Kram
Esmaralda

42 Ghostwriter :

skriven

Är han inne där av en särskild anledning? För jag tar åt mig faktiskt, för att vi redan talat om det och han har sagt saker så blir förvirrad när han ändå går in.
Sist sa du att jag ska släppa det. Men så gjorde han de igen.


Kram

43 N:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut som om jag kommer att vara en del I det gänget/familjen? Blir det en del umgänge med dem?
Kram

44 Se:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut som om han fortsätter en relation med henne?
Kram

45 Kiara:

skriven

Kära Es!
En nyfiken fråga; ser du om jag kommer jobba ända fram tills jag går på mammaledighet eller kommer jag sluta på mitt jobb innan jag ens börjar gå på mammaledighet (typ några månader innan)? OM jag skulle sluta innan jag går på mammaledigt hur löser sig det då med pengar och vad kommer jag göra fram till mammaledigheten? Mycket tacksam för svar! Kram Kiara ❤

46 Kiara:

skriven

Kära Es!
En nyfiken fråga; ser du om jag kommer jobba ända fram tills jag går på mammaledighet eller kommer jag sluta på mitt jobb innan jag ens börjar gå på mammaledighet (typ några månader innan)? OM jag skulle sluta innan jag går på mammaledigt hur löser sig det då med pengar och vad kommer jag göra fram till mammaledigheten? Mycket tacksam för svar! Kram Kiara ❤

47 Kiara:

skriven

Kära Es!
En nyfiken fråga; ser du om jag kommer jobba ända fram tills jag går på mammaledighet eller kommer jag sluta på mitt jobb innan jag ens börjar gå på mammaledighet (typ några månader innan)? OM jag skulle sluta innan jag går på mammaledigt hur löser sig det då med pengar och vad kommer jag göra fram till mammaledigheten? Mycket tacksam för svar! Kram Kiara ❤

48 Louise:

skriven

Pevaryl ja det har man använt. Men inte haft i munnen.
Igår fick jag svar från vikariebanken om varför de inte ville skriva in mig. Deras svar: För att du har VFUer kvar. Eh jaha tack för den. Jaja jag fick i alla fall svar på min fråga så jag får väl fortsätta söka.
I helgen får jag väl börja ta fram en massa barnkläder och lägga saker till försäljning.
Igår var jag hos soc för att få intyg till CSN att vi hade deras hjälp 2017 och 2018 för jag har inte kunnat betala dem. Inte lätt när man inte blir anställd. Och så skulle de skicka iväg det till mig. Så jag hoppas jag får CSN nu i slutet av månaden och hoppas de har skickat iväg det från soc.
Lär jag få reda på senast nästa vecka.

Idag är yngste sonen ledig det tyckte Izabella var jätteorättvist och ville också vara ledig. Men han har praktiserat hos vaktmästaren på skolan denna vecka då han inte fick någon prao alls trots att han frågat i drygt en månad. Dåligt tycker jag. Idag var vaktmästaren ledig så då fick han också vara ledig.
Men han tyckte nog det vara ganska roligt ändå.


Igår mejlade de som har hand om praktiken på universitetet. Tydligen har jag en namne som bor i Helsingborg och fått praktik här nere och jag fick praktik i Helsingborg. Nu är det i alla fall ordnat så att hon fick min praktikplats i Helsingborg och jag fick praktikplats här i Malmö inte så långt ifrån barnens skola. Så det är ju toppen. Ska mejla min handledare när det börjar närma sig.

Kommer CSN bevilja studiemedel denna gången? Måste ha det då jag inte verkar få någon anställning någonstans just nu.

Ha en fin dag och tacksam för svar. Kramar

Svar: Skönt att det löste sig med praktiken i alla fall.. och att du fått svar på en fundering .. jag ser ingenting kring CSN tyvärr.. kram :)
Esmaralda

49 Baby:

skriven

Hej esmaralda.

Ser det ut som att han gör ett nytt försök med mig?
Kram

50 Contici:

skriven

Hej!
Underbart 😂! Tänker att det mste smakat så illa, och så lite underlivsbakterier på det. Tacka sjuttsingen att du mådde tjyvens🤣, men det var säkert bra för någonting på insidan.

Har sökt ett jobb, kallad till en andra intervju. Behöver prata med mina chefer och be om referenser samt eventuellt berätta om min sjukskrivning...
Dilemma... Snälla Ez, ser du om jag får jobbet???

Kram♥️

51 Camilla:

skriven

Haha! Det där kan inte ha varit gott!😆 Undra om det finns något som du inte har gjort. Du är underbar!

Min dotter har haft det tufft länge nu med diverse saker och det skär i mammahjärtat. Vill ju att hon ska få uppleva bra saker här i livet och att få dela det med henne. Ser det ut att vända till det bättre snart?

Önskar er en fin kväll med Idol och godsaker! Kram till er alla

Svar: Ja jag har betat av en hel del knasigheter och när man sitter och tänker efter.. då minns man ! Och i min ålder har man ju hunnit med en del :) Kram :)
Esmaralda

52 Extra anonym idag:

skriven

Gör ett nytt försök. Barnbarnets föräldrafria 15 årsfest i morron, kommer det att gå bra?

Kram

Svar: På det stora hela går det bra ... men någon bör titta till då och då... inte släppa 15 åringar helt fria en hel kväll... kram :)
Esmaralda

53 Llainen:

skriven

Hej Es,
Har jag och F haft någon form av relation i tidigare liv? Det går inte att beskriva den kemi vi har.
Båda vill så gärna ha en kärleksrelation i detta liv men känslorna tar stopp för mig. Och hjärtat blöder.

Ha en fin helg!

54 Klumpedunsan:

skriven

😂😂👍 - vi klumpedunsor får hålla ihop!

För något år sedan höll jag stressat på att påta ihop ett sms till en kompis och samtidigt skicka iväg ett meddelande via 1717 på mobilen. Funderar fortfarande på vad sjuksköterskan måste trott när hon fick en inbjudan till grillkväll och grogg vid sju-snåret 😬

En liten fråga idag! Dyker någon upp på appen som det kan odlas en djupare kontakt med? Tar mycket initiativ just nu men upplever att folk är väldigt låsta till partners, aktiviteter och annat som upptar tid.

Ha en fin fredag alla goa!

Svar: Ha ha ha, ja, tänk om hon dykt upp och förväntat sig en hel kväll :) Se dig om efter nya människor att umgås med.. detta kan ge god utdelning.. kram :)
Esmaralda

55 Emma:

skriven

Hej Esmaralda,

I min dotters klass finns en resurspedagog. Vi har småpratat lite och jag är väldigt intresserad. Efter allt svårt som har varit skulle det vara välkommet med en flirt (eller bara en vän i min nya stad). Kan du se om jag har någon chans att fånga hans intresse? Hur?

Kram

Svar: Känns som om det finns någon annan i hans tankar... men han kan ju ändra sig.. kram :)
Esmaralda

56 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Doktorn var grundlig o det blev mera provtagning o sen en specialist till i slutet av månaden. Går väl framåt då ;), men att de tappar mig på blod som har dåligt av det från förr ;) är lite dåligt..
Snart helg, hurraa..
Kram Skorpan

Svar: Japp och nu börjar helgen :) Kram :)
Esmaralda

57 Bubbel:

skriven

Är det nu universum ger mig en chans? Känns så... bör inte missa detta, eller hur?

58 Branne:

skriven

Hej!

Usch fy fan! Mådde illa när jag läste ditt inlägg.

Jag undrar om du kan se något om min boendesituation, jag vill flytta från min sambo men kan inte göra det så lätt pga ekonomiska skäl. Mår så dåligt här så jag har så för att tänka positivt. Hjälp! Kan du se något som kan vara till hjälp?

Kramar! :)

Svar: Gör upp en plan som håller... skjut inte upp något... kram :)
Esmaralda

59 Mimmie:

skriven

Men blä vad äckligt:) stakare vad du har vart med om<3

Själv har jag kvar ett paket pevaryl i en låda som jag inte använt på ett år:)
Jag kom ihåg när var i apoteket och köpte de, så frågade jag tyst i kassan om dessa tabletter?
😬🤫och hon svarade högt och tydligt vilka svamp tabletter jag skulle ha och namnet på tabletterna,jag ville bara gömma mig,för det var så mycket folk på apoteket då👀

PS:Ser du något speciellt som händer mig innan året är slut?
Kram från en förkyld Mimmie

Svar: Ja, det händer lite av varje.. men det är en bra tid för dig med egna initiativ, krypa på dej nu från förkylningen.. kram :)
Esmaralda

60 Browallia:

skriven

Usch! Jag kan tänka mig hur vidrigt Pevaryl smakar, själv har jag råkat ta fel tub och börjat borsta tänderna med salva mot fotsvamp. Blää...

Kram

Svar: Låter inte gott det heller... kram :)
Esmaralda

61 Bubbel:

skriven

Får jag nya chanser om jag inte nappar nu på denna chans??

62 Tiss:

skriven

Kommer jag att vara redo för ett förhållande snart, liksom Ligger det nära i tiden? :)

63 Moonshade:

skriven

När ja pratar med min guide om att hjälpa min kollega, får jag upp namnet Daniel, vem är det? Finns ingen med det namnet i närheten och vatför?

64 Fia-Lotta:

skriven

Gapflabb rakt ut på bussen. Check! ✅

Om jag fortsätter ta initiativ på sidan som jag är medlem på. Kommer det i sådana fall att leda till några nära och djupare kontakter? Längtar så innerligt efter det. Kramar från mig.


Svar: Ja något kan det ge men du får ha lite tålamod.. kram :)
Esmaralda

65 AnnaK:

skriven

Sorry för the tjat men ingen hint om vem ligget kan vara eller så?

Kram 🤗

Svar: Nej, inga detaljer tyvärr... men kan vara någon helt ny.. kram
Esmaralda

66 Bruttan:

skriven

Hej Es

Ser du möjligen vem jag kommer gifta mig med och bilda familj med?
Kram

67 Tingeling :

skriven

Nu gjorde jag mitt val angående familjefesten. Vem betyder mest för mig? Och därefter valde jag. Hon blev nog dessutom lite ledsen. Vi ställer upp för varandra 100 procent och har alltid gjort sen vi var små. Det är hennes sida jag ska stå på.

Fått högsta betyg på ett prov. Trodde jag aldrig! Jag var snarare rädd jag skulle bli underkänd för jag hann inte med en fråga ordentligt. Men bättre att tänka det gick dåligt så behöver man inte bli besviken 😉

Och jag har redan blivit halvt lovad sommarjobb inom branschen.

Tänk att allt flyter på såhär bra. Kan inte minnas när det gjorde det sist. Så tacksam. Äntligen, efter flera år.

Men nu blir det fredagsmys med dottern. ❤

Kram!

Svar: Bra, du har fattat ditt beslut och det ska du hålla dig till ! Nu har du flyt dessutom.. det är du så värd... kram :)
Esmaralda

68 Kristina :

skriven

Jag har tackat min talisman i flera dagar. Jag hade en väldigt specifik önskan som normalt inte skulle slå in men nu gjorde den det. Jag är så tacksam. Kram och takc Ez

69 Kiara:

skriven

Go kväll Es!
En nyfiken fråga; ser du om jag kommer jobba ända fram tills jag går på mammaledighet eller kommer jag sluta på mitt jobb innan jag ens börjar gå på mammaledighet (typ några månader innan)? OM jag skulle sluta innan jag går på mammaledigt hur löser sig det då med pengar och vad kommer jag göra fram till mammaledigheten? Tusen tack i förhand! Kram Kiara ❤

70 Kiara:

skriven

Go kväll Es!
En nyfiken fråga; ser du om jag kommer jobba ända fram tills jag går på mammaledighet eller kommer jag sluta på mitt jobb innan jag ens börjar gå på mammaledighet (typ några månader innan)? OM jag skulle sluta innan jag går på mammaledigt hur löser sig det då med pengar och vad kommer jag göra fram till mammaledigheten? Tusen tack i förhand! Kram Kiara ❤

71 Bubbel:

skriven

Får jag nya chanser om jag inte nappar nu på denna chans??

72 Fanny2:

skriven

Vad äckligt det låter men det går inte att låta bli att skratta åt det efteråt... Förhoppningsvis glömde du bort smärtan. 😅 Jag har tagit tabletter mot svamp som smakar så beskt att man bara vill skölja av tungan i flera liter vatten...

Toscapersikorna från ett annat inlägg blev jag sugen på... Frukt i gelatin känns väldigt gammaldags. Åt massor av fruktgelé när jag var barn och gärna smaksatta geléer. :) Igår lyckades jag baka tigermuffins med chokladbitar i... Improviserade lite med ett befintligt chokladmuffinsrecept och det blev riktigt bra. :)

Jag såg gårdagens inlägg och längtar efter att få träffa min soulmate någon dag... Det får bli som det blir nu. Jag känner att en prövning är på g och vet vad som är bäst för mig egentligen. :)

Kram och ha en underbar helg 💜

73 Ghostwroter :

skriven

Jag tycker verkligen om honom och det kändes så besvarat men fick veta idag att de gått för fort. Finns de chans för oss ändå med tiden? Jag vet ju att han är den du sa att jag skulle träffa. Att de redan skulle va slut är ju inte ens en chans vi fått 😢


Kram

74 Boudica:

skriven

Inget jag känner till, kanske för ung? ;) Men svamp där har jag inte haft! Som tur :)

Otroligt trött, märkligt nog märkte andra det med. Men det för mig också lite känsligare mot nedstämdhet. Vilket jag inte är glad över.
Bara lite kort här från mig idag pga tröttheten. men helgen ska det pluggas rejält i. bara en vecka kvar för vissa saker att lämnas in! lite panik där!

Lite kort fråga bara. På fredagsfikat på jobbet satt vi brevid varandra vid bordet med olika bullar framför oss. I min trötthet fick jag för mig att han gjorde en liten rörelse och flyttade ett vaniljhjärta lite närmare mig. Jag reagerade på det, och efter ett tag det är gott men... sen insåg jag att ingen lyssnade. Vad jag frågar mig själv och dig nu. Flyttade han det med någon mening? Annan än att städa undan vilket han gjorde efter ett tag?

KRAM!
(Förlåt för det ständiga tjatet ;)

75 Marianne:

skriven

Haha....kommer hem efter en hemsk dag på jobbet. Och läser detta. Och som f d farmaceut så skrattade jag gott. Tack Ez du räddade min fredag. Nu kanske denna jobbiga dag äntligen händer. Kram Marianne

76 Mercan :

skriven

Hej Esmaralda 😖Jag hade skikat till psychic vision reading med bild till min bror 😖men jag såg ny att den är stulen borta från min gallery 😖kommer dem som stulit bilden att skicka till internet ska det hända nåt illa 😞

77 Marianne:

skriven

Haha....så underbart. Kom hem efter en hemsk dag på jobbet och läser detta. Och som gammal farmaceut så skrattade jag gott. Tack Ez du räddade min fredag. Kram Mariannee

78 Na:

skriven

Hej esmaralda.
Kommer jag att hitta en partner inom närmaste?
Kram

79 Smulan :

skriven

Hej esmaralda.

Hoppas du sett idol ikväll.


Ser det ut som om han kommer att göra ett försök med mig?
Kram

80 Orolig:

skriven

Hej esmaralda.

Har varit och träffat vänner ikväll.
Det är något som inte känns helt bra nu efteråt.
Jag känner mig orolig.
Ser du om jag är omtyckt utav dem tjejerna?
Ser det ut som om dem snackar om mig när jag inte är med dåliga saker?
Kram

81 Orolig:

skriven

Hej esmaralda.

Har varit och träffat vänner ikväll.
Det är något som inte känns helt bra nu efteråt.
Jag känner mig orolig.
Ser du om jag är omtyckt utav dem tjejerna?
Ser det ut som om dem snackar om mig när jag inte är med dåliga saker?
Kram

82 Orolig:

skriven

Hej esmaralda.

Har varit och träffat vänner ikväll.
Det är något som inte känns helt bra nu efteråt.
Jag känner mig orolig.
Ser du om jag är omtyckt utav dem tjejerna?
Ser det ut som om dem snackar om mig när jag inte är med dåliga saker?
Tycker dem att jag verkar osäker? Så osäker som jag känner mig just nu
Kram

83 Rädd:

skriven

Hej E!

Ser du om det kommer bli bra när vi bytt förskola? Varför beter sig alla så konstigt? Jag har fått tagit så mycket skit, håller på att gå sönder.

Kram och kärlek.

84 B:

skriven

Godmorgon, kan jag lösa det här med min vän? ❤️


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: