Känsliga följare varnas.....

 

Alla  dessa dejtingsajter och platser på nätet där man kan ragga… ja, det är väl okey men man ska inte glömma irl  raggandet ädla konst .. på krogen eller var som helst där det finns folk av motsatt ( eller samma...) kön.

Alla har vi råkat ut för de som inte KAN ragga.

Som är drumliga och  bakvända och man vill spontant lägga en hel kontinent mellan sig själv och den där  pinsamma personen.

Nej, ska man ragga så ska man ragga rätt. Med känsla.

För det första.. du ska vara på gott humör när du går  på krogen eller  MAXI eller var du nu går.

Är du glad, trygg och positiv så är detta vad  du utstrålar.

 

Nästa steg är att du scannar av lokalen.  Finns det nåt fint här månne ?

När du får ögonen på din drömdejt ska du inte rusa fram.. du får absolut inte bli för mycket… utan du ska ha is i magen… söka ögonkontakt… le vackert… och  får du samma tillbaka… ja då är det dags att ta det till det verbala stadiet.

Försök inte imponera.  Det funkar inte.

Bli inte alltför djup meddetsamma heller.

Känn av... använd ditt sensitiva sinnelag

Prata om ditten och datten…lyssna av.. ställ lite frågor utan att bli personlig…

Ta inte flirtandet på blodigt allvar.. se det som en kul grej.

 

Bara för att personen har ett yttre som tilltalar dig så betyder ju inte detta att det inre är lika positivt. Känn in.. men gör det diskret.

Tänk på att de som kanske inte är allra vackrast-  plötsligt kan bli det när du upptäcker deras utstrålning.

Försök att läs signalerna som ges och du förstår rätt kvickt om det finns intresse eller inte.

Ha koll på ditt eget intresse också.. det kanske falnar när ni pratat ett par minuter och då rundar du av det hela på ett snyggt sätt.

En gång i tiden hade jag en maning kompis som raggade på ALLT när han druckit tillräckligt mycket. Han replik på fester var alltid: ” Kan fröken tänka sig att följa med mig hem och knulla lite?”   Det var naturligtvis ingen som kunde tänka sig det.

 

 

I övrigt var han en go grabb som betedde sig helt normalt.

Värsta raggningen som jag blivit utsatt för var  en äldre man ( på den tiden jag var i 30 års åldern) och människan hänger berusat över mig vid bardisken och säger att

”  Du ser ut att vara i min ålder  så vi passar bra hop och jag har en halv flaska Martini i köksskåpet ”

WTF ??!!! VAD SÄGER MÄNNISKAN ??!! 

Nachåret reste sig.

Han var minst 50 !!

Hur ser ditt värsta ut ?

Kram & kärlek

1 Jennifer:

skriven

Godmorgon fina Esmaralda! Har varit i en hel del pinsamma och jobbiga raggnings- och dejtingsituationer under årens lopp. En gång på en bar/nattklubb kom en kille fram till mig, som jag tyckte (ursäkta) var direkt ful, och sade något i stil med att ”vi två verkar vara på samma nivå utseendemässigt så folk som vi får nöja oss med varandra” eller liknande. Det sved, kan jag säga. Och nej, jag nöjde mig inte med honom.

En annan gång reste jag runt i Uzbekistan på egen hand, skulle åka tåg mellan Samarkand och Bukhara, och satt i tåget på min plats då en störig äldre amerikansk man satte sig brevid mig. Han var minst 60 år och jag var kanske 23. När biljettkontrollören kollat våra biljetter lutade han sig fram mot mig och sade förnöjt ”alla i tåget tror säkert att jag är din pojkvän”. Jag sade ingenting, bet hårt ihop för att inte säga att ”om de nu tror något så tror de helt säkert att du är min pappa!”. Ångrar ännu idag att jag inte sade så....

Känner mig konstant trött och stressad. Som att ingenting någonsin kommer att förändras, allt kommer att fortsätta såhär. Varje dag en kamp ända ut i fingerspetsarna.

Finns det en chans att min innerligaste önskan slår in ännu detta året? Hur stor är chansen då?
Kram,
Jennifer

Svar: OMG vilken hemsk replik.." på samma nivå utseendemässigt".. prata om avtändande ! Gamla gubbar som gör bort sig...kul i efterhand men inte just då ! Visst finns en chans att din önskan slår in... kram :)
Esmaralda

2 Misstjejen:

skriven

Hej

Tänker fråga om kommer jag och C kvinna samarbeta med varandra exempel föreläsning eller något annat?

Kommer vi har något gör med varandra i framtiden?

Ha det bra

Svar: Ni stöter på varann men något nära samarbete ser jag inte.. kram :)
Esmaralda

3 AnnaK:

skriven

Kommer jag verkligen någonsin att ta steget vidare eller slösar jag bort resten av mitt liv också?

En till liten fråga....är det mig han hoppas på att se eller har han bara råkat vara där varje gång vi kommer dit?

Kram 🤗

Svar: OM du ska ta steget vidare bestämmer bara du själv.. och du vinner på att göra det ! Kram :)
Esmaralda

4 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag försöka var försöiktig med O han så igår jag träffa honom. Jag är inte så säker för jag känner mig en upprepa historia.

Kan jag litar på honom? Jag lyssna på min innerst som det är något fel...

Ska jag var försiktigt och ta det lugnt?

Ha det bra

5 Misstjejen:

skriven

Hej

Ser överallt om C kvinna och känns ju trötta i sociala media.

Du sagt något om jag och C kvinna kommer har gör med varandra.

Kan det var samarbeta eller någtogt uppdraget som vi ska gör tillsammans i framtiden?

Är riktigt trött på att ser henne med andra.

När kan jag få henne var med mig?

Något gång ju jag har önskar få en uppdraget tillsammans med henne

Ha det bra

6 Nenna:

skriven

Hej Es,

Den där världen har precis öppnat sig. Man lär väl träffa på en och annan....

Skapade ett konto på en dejtingsajt och de som skrivit till mig är bara gubbar som inte alls tilltalar mig, jag är värld något mycket bättre. Någon som ser bra ut och tar hand om dig själv.

Har fått en ny vän som jag verkligen har fått fin kontakt med. Har vi nån anknytning från tidigare liv. Är vi själsfränder?

Kram 🤗

Svar: Ja ni har gamla band mellan er.... kram :)
Esmaralda

7 Tingeling :

skriven

En kille sa som första mening "gillar du när killar är så vältränade att man ser ådrorna, för jag är så vältränad". En annan gång sa en kille att han hade SÅ MYCKET kompisar att han hade knappt tid med nåt annat. Ehh ok...? Att försöka imponera fungerar inte som du säger. När jag var på väg hem från jobbet och gick förbi ett hus och det satt ett gäng killar och festade i trädgården så ropade dem att jag hade en fin rumpa. Det gillade jag 😁 dock ville jag inte gå in där och börja starta konversation för det. Men ändå!

En bekant till mig bönade och bad en kille på en fest om att "följ med mig hem och ligg med mig, snälla". Idag är dem gifta!

Kram!

Svar: Uppskattning gillar ju.. när den är spontan och okomplicerad :) Och din bekant fick till det också genom att böna och be.. där ser man :) Kram
Esmaralda

8 Katten:

skriven

Jag slutade dejta för flera år sedan då jag tröttnade på att män i passande åldrar inte var ett dugg intresserade av dialoger utan bara körde sina monologer. Eller.... tvärslutade gjorde jag inte, jag avrundade mitt dejtande med några yngre killar, och där snackar vi kommunikation. De hörde vad jag sa och rådfrågade ibland eftersom jag hade mer livserfarenhet.

Nåväl, ett exempel på det tröttsamma gubbtugget: Jag var medlem på en sajt som INTE var en dejtingsajt, och en dag blev jag kontaktad av en herre i passande ålder. Han skrev att jag skulle höra av mig om jag var intresserad. Det var jag ju inte, men svarade kort och avmätt för artighetens skull och förväntade mig inte att höra något mer från honom. Men då kom ett svar med INSTRUKTIONER om hur vi fortsättningsvis skulle hålla kontakt! Nu skulle vi, enligt honom, gå över till att skriva från våra privata mailadresser! Först fattade jag absolut ingenting, men sen kom jag på att gubbfan faktiskt hade en poäng: Han hade ju skrivit att jag skulle höra av mig om jag var intresserad. Alltså tog han det som intresse ATT jag hade svarat... skit samma VAD jag hade svarat, för han var ju ändå inte intresserad av VAD jag kunde ha att säga. Nu insåg jag att det skulle vara som att försöka släcka eld med bensin om jag skulle skriva igen och förklara vad jag hade menat, för det skulle ju ändå inte gå in i gubbskallen, så jag släppte det hela. Ett par veckor (!) senare kom ett nytt mail där han skrev att han förstod att jag hade mycket att göra, men nu tyckte han att det var dags att jag hörde av mig, vilket jag naturligtvis inte gjorde.

Ovanstående är inte ett skräckexempel utan helt i linje med flera raggningsförsök som jag upplevt.

Ha en fin dag,

Kram

Katten

Svar: Ha ha ha... instruktioner :) Som det kan bli... kram :)
Esmaralda

9 <3:

skriven

Är det värt pengarna att göra micropen hos salongen i stan?
Kommer jag ångra mig dä det kostar en den

10 Mig:

skriven

Hej,
Börjar känna att jag går en del ekonomiskt back pga jag gått med i detta som skjuts upp hela tiden, och blir mycket jobb sen ju.. undrar om det ser bättre ut att söka annat jobb istället? Eller gå med i det men be om en högre lön?
Kram

11 Skorpan:

skriven

Pja vet inte om nån ens desto mera försökt ragga mig, eller om det har hänt har jag i så fall glömt bort det ;).

Något som var rätt vanligt då jag dejtade var att vissa karlar pratade väldigt mycket om sitt ex. Hmm, kanske inte det bästa samtalsämnet, en psykolog hade varit en bättre lyssnare, eller mer lämplig. Nåja, gångna tider o kommer aldrig mer att gå med på nån dejtingsida mera...

O inte händer det nåt på nån front heller, ett jämnt töcken av gråa dagar ;), eller ser du nåt utöver det vanliga vara på väg Es? Inte mannen väl?
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Nej, det är direkt avtändande när någon pratar om sitt ex... hade man lite intresse så tappar man det direkt ! Visst kommer lite extra din väg... det lovar jag... kram :)
Esmaralda

12 CA :

skriven

Hej
Jag är dålig på att ragga
Är glad och trevlig, pratar med människor men inte alltid i ett raggningssyfte
Jag fattar inte om den jag pratar med enbart är trevlig tillbaka eller intresserad
Kram

Svar: Nej ibland är det inte så enkelt minsann... kram :)
Esmaralda

13 Rebecca:

skriven

Hm jag går i princip aldrig ut, så inte mycket ragg på det sättet men det, inte konstigaste, men mest enträgna var en gång när jag åkte tåg och en kille satt framför mig. Jag märkte väl att hab tittade in mig men tänkte inte mer på det. gick sedan av och gick till en affär för att handla. Då hade hab följt efter mig och kom fram och frågadr om jag vukle gå på dejt. Rätt gulligt men lite creepy också.

Har hänt några gånger att folk kommit fram och frågat om en dejt elke gert konplimanger men det var rätt länge sedan nu...hoppas det händer igen, det gär ju vardagen lite mer magisk 🎇

14 Ghostwriter :

skriven

Min väninna som jag känner är som en syster, är en väninna som kan vara ganska okänslig jäntemot mig i sammanhang där jag redan är osäker eller skör. Jag har accepterat att väninnan kanske är mer som en syster ibland än bästavän. Dvs att en del av beteendet accepterar jag, eftersom mina vänner accepterar såklart en del av mig.

Men jag ”hatar” starkt när man säger sin sak, låter andra må skit och sen lägger örat till. När man säger ifrån så eskalerar det i att väninnan i princip låtsas som man inte finns. Känns lite som att hon hotar med att vänskapen ska avslutas bara för man tycker olika eller för att jag säger ifrån.

Jag tror o hoppas att jag idag hanterar sådana där disskutioner bättre, men fortfarande väldigt svårt att hantera helt för jag blir riktigt förbannad för de är så löjligt beteende!

Hur ska jag hantera när personen lägger örat till? Jag vill ju bara få höra vad jag missförstått eller en ursäkt. Men får varken det eller en förklaring. Så sväljer hon inte stoltheten heller utan de är jag som ska bli sams. Alternativt så säger jag inte ens ifrån utan bara tar skiten & sväljer den så man slipper känna att det är bråk på gång.

Kram!

15 Jossan :

skriven

God morgon...

Bara torsdag... Jag har så mycket att göra... ska rätta 15 matteböcker med 12 sidor i varje som ska rättas..

Jag är inte den som kan ragga. Jag får väl försöka med match.com... Jag trodde ju verkligen att kärleken skulle komma nu och vår resa skulle komma.....

Nu har även min bästa vän tänka på att tänka på barn för hennes bekant berätta att det är större risk att få barn med downs syndrom resan från 28 års ålder. Så nu måste hon ha barn nu för annars kommer hennes barn få det...

All denna stress som jag har runt mig... varför ska jag behöva vänta... det är sjukt... den rätte är 3/4 år försenad..

Nä snart på jobbet!

Kram

16 KULLA:

skriven

Hahah..ja dessa män som ska ragga, och oftast upptagna oxå..skitstövlar..

Är nog otroligt dålig på att ge en man en chans, som jag inte finner attraktiv först, och det är ju oftast dom som är helt kallekocko..ska bli ändring på det genast!! För där kanske i den kategorin han finns..nu blir det skärpning:), OCH SEN ETT BLOGGINLÄGG OM DET:)

Det värsta jag har hört.."ska vi gå hem till mig och prova min nya toalett" WTF.. KRAM

Svar: Finns kvinnor också som raggar dåligt och hutlöst och på allt..... ja ge männen en chans.. det vinner du på... och det där med toaletten var ju lite märkligt :) Kram :)
Esmaralda

17 <3:

skriven

Hur möter jag min soulmate ? Måste jag själv söka aktivt som nätdejting har aldrig testat någåt sådant eller dyker han upp som Per gjorde. Börjar det där mötet närma sig ?
Undrar även om du Esmeralda eller någon annan på bloggen vet om det finns något företag som matchar dejter åt en så man inte behöver " skämma " ut sig på dejtingsida. Jag skulle gärna betala en slant för den servicen. Ingen vänina till mig har tyckt dejtingsidor varit bra. Tinder ok till och från.
Jag har lite förhoppningar inför fredagens vinmys med vännina.
Kram
💗🥂🥰

Svar: Du möter din tillkommande oavsett.. men söker du aktivt kan det gå lite fortare... hoppas någon kan tipsa om matching... kram
Esmaralda

18 Molle:

skriven

Hej Esmaralda.
Det där med raggning är en konst.
Vissa verkar få till det hur lätt som helst och för vissa svårare även om dem till det yttre ser bra ut

Ser det ut att bli en flytt tillbaka dit med honom? Kommer det lösa sig?
Kram

Svar: Oavsett hur så kommer det att lösa sig.. kram :)
Esmaralda

19 Barbie:

skriven

Kära goda Es!
Ser du om han verkligen älskar mig mycket som han påstår? Kramar

Svar: Ja, det känns som att han är ärlig.. kram
Esmaralda

20 VB:

skriven

Kära goda Es!
Jag hade en fruktansvärt dröm om att M kommer att lämna mig kan du se om detta kommer hända? Kramar

21 Guldsamlaren:

skriven

Känns det som att jag kommer att ha råd att köpa något litet guldsmycke på min resa?💍👑

22 BORTTAPPAD RING:

skriven

Söker hjälp av er mediala i bloggfamiljen med att hitta en borttappad vigselring i vitt guld som ska ha tappats bort där hemma för en månad sedan.


Är det någon som kan hjälpa mig? Snälla, skriv i kommentar om ni känner in något. Tack på förhand, sänder ljus. Kram



(Hoppas att inlägget är okej för dig Es, skrev detta med tanke på ditt svar igår, kram)


Svar: Hoppas ni kan hjälpa till !!! Kram
Esmaralda

23 Lilla m:

skriven

Hej! Min mörklockiga arbetskamrat, kollar han ibland på mig för att han tycker jag är söt eller finns det någon annan orsak? Kram

24 Anki:

skriven

Godmorgon Es

Haha ja den gubben kan inte vart nykter...vart glad över ditt "på krogen eller MAXI " ha ha maxi passar nog mig som aldrig går på krogen ...men för att ragga har jag nog passerat bästföredatum ;-)

Kram Anki med flock

Svar: Nejdå, du har inte passerat någon datum alls... kram :)
Esmaralda

25 Luna:

skriven

Frågade honom igår om han ville träffas nu i helgen. Ha var osäker sa att han hade en del att göra men att vi skulle prata mer om det idag.
Stämmer det att han har en del att göra, eller var det bara ett artigt sätt att säga nej på?
Vill han träffa mig?

Svar: Nja, han verkar inte ha intresset på topp.. kram :)
Esmaralda

26 Dunegull:

skriven

Hahah i samma ålder 😂 charmig kille!

Får mest från folk om man ska hem och ligga, rätt skabbigt och tröttsamt känner jag. Va kul i 18 års åldern haha!

Mannen som jag ska träffa. Ser du mer nu kring det. Är det på krogen eller Ica?
Kram

Svar: Jag ser inte var.. men möts, det gör ni !! Kram :)
Esmaralda

27 Tildis:

skriven

Godmorgon!

Nu har jag bara 2 dagar kvar på mitt nuvarande jobb. Sedan blir det flytt utomlands. Håller tummarna för att allt kommer bli bra! Det är ett stort beslut jag har tagt.

Kan du se Es om jag kommer bli kontaktad snart?

Kram och härlig torsdag!

28 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda!

Blir det någon spontan spådom snart?

Kram

Svar: Japp det kommer snart... kram
Esmaralda

29 Solo:

skriven

Jodå några riktigt dåliga raggningsrepliker...
"Mitt barn har en diagnos", Jag bor i "gräddan" av stan, min mor övergav mig som liten. Eller en riktigt gammal jag fortfarande tjugo år senare oviss om det var bra eller dåligt altså "vad kostar det- nä ursäkta jag har in t råd " eh wtf! :-)
En fråga då blir hösten något trevligt eller i alla fall något bra?

Svar: Ja herregud :) Något bra sker helt klart i höst.... kram :)
Esmaralda

30 Mercan :

skriven

Hej Esmaralda 🤗 😘 ❤️ Blir det något från euro jackpott den här veckan 😣😣😣♥️

Svar: Nej tyvärr.. någon större vinst ser jag inte.. kram :)
Esmaralda

31 Uppgiven:

skriven

Hej!

Ser du mig fortfarande arbete eller har jag missat chansen?? Känner mig så misslyckad och uppgiven??

Kram

32 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.

Känns det som om jag kommer att få leva tillsammans med en partner/ sambo under tiden barnen är små?
Kommer jag få leva i en familj tillsammans med någon?
Kram

33 jojo:

skriven

finns det nån av motsatt kön som känner intresse för mej?

Svar: Just nu känner jag inte av någon specifik.. men det dyker ju alltid upp någon.. då och då som tittar lite extra och tycker att du är attraktiv... kram :)
Esmaralda

34 Mulle:

skriven

Hej Esmaralda.

Som planen är nu så flyttar jag till en lite större lägenhet här i närheten.
Ser det ut som om jag blir kvar där ett helt år? Eller blir det mer tillfälligt några månader sen kommer en till flytt pågång?
Blir jag kvar där ett helt år?
Kram



Svar: Det blir en flytt till.. inom ett år bör det bli.. ser inte exakt när... kram :)
Esmaralda

35 Vb:

skriven

goda Esmeralda!

Kan du möjligtvis se om vi flyttar in tillsammans i alanya eller i Tyskland eller i Sverige?

36 Anonym :

skriven

Är han min stora kärlek? Jag vet ålderskillnaden men kan du se att vi lever ihop?kram

37 Fina:

skriven

Hej Es❤️ Förnekar han att vi har attraktion mellan oss? Kram

38 Förälskad:

skriven

Hej Es! Ser du mig flytta? Kanske till ett annat land eller så inom snar framtid? Kramar

39 Från Krstd! :

skriven

Hej goda Es! Kommer han göra allt för att vara tillsammans med mig oavsett hinder? Kramar

40 Barbie:

skriven

Esmeralda!! Är han den rätta? Jag älskar han så djupt!
Kram

41 Mercan :

skriven

Tack så mycket söta Esmaralda 🤗 😘 ❤️ 😣♥️

42 DD:

skriven

Kommer min mamma vinna någon okej summa på triss nångång? Hon har säkert spelat sen jag var barn 😄

Kram

Svar: Ja, men jag ser inga stora vinstsummor...kram
Esmaralda

43 Fina:

skriven

Hej Es❤️ Handlar detta om att han inte vill att det finns attraktion mellan oss? skyller han det på mig? Då han stöter bort mig? Kram

44 Alie:

skriven

Kan faktiskt inte minnas några pinsamma raggningsförsök ( lägger sånt oftast bakom mig) dessutom var det längesen gällande raggning... kanske dags att ge sig ut på krogen för att få till en fling...
Är dom nöjda med mig på jobb? Hoppas tempot lugnar ner sig...
Kram ✨

45 Helena Ir:

skriven

Det kanske inte har varit så många dåliga raggningar,för minns de inte! Däremot den bättre,av när jag dansat mig svettig,och känner en svag fläkt i nacken..alltså en man som blåste mig lite lätt där. Wow,det tände mig! Min härliga spanjor! Vi träffades några gånger både i Sverige och Madrid..tänker på honom fortfarande ibland..

Kram :)

Svar: Ja, somligt är mysigt att tänka tillbaka på... kram :)
Esmaralda

46 <3:

skriven

Hej kära Esmeralda känns som vänskapen blivit bättre med Ann Marie. Hon är ingen bästis för mig. Men vi har roligt när vi ses. Lätt att bestämma träffar. Tycker hon med vänskapen är bättre än tidigare ?
Kommer jag få en såndär bestie igen som med jag hade med M ?
Kram

Svar: Ja jag tror hon trivs i dit sällskap... en bestie kommer men du ska inte jämföra med M...en ny bestie har andra egenskaper och annan personlighet men är hur bra som helst ändå.. kram
Esmaralda

47 Mimi:

skriven

Hej!

Blir det någon flytt eller tvingas jag bo kvar? trivs inte alls i detta höghus. Känner mig typ fången. Vill flytta till ett mindre hus med färre lägenheter.

Kram

Svar: Och en sådan flytt kommer du att göra... kram
Esmaralda

48 Dalkulla :

skriven

För länge sedan var jag på Mötesplatsen och fick kontakt med en man som bodde gångavstånd från mig på gamla hemorten. Han skrev så himla fint utan att vara överdriven alls och, det tände till på mig men bara på den trevliga fina man han uppvisade, han förförde med sina ord. Förföra kan man göra utan att det handlar om sex. Efter en tid undrade han om det gick bra att ringa och det sa jag ja till. När jag svarade föll allt som en platt fisk till marken när jag hörde hans röst.

En röst kan fördärva mycket men jag lät honom få en andra chans och vi möttes en enda gång. Där tog allt det jag tyckt om, tvärt slut. Utseendet hakade jag inte upp mig på alls, så det var inte det,det var hela han som än en gång föll platt till marken.

Det blev aldrig fler gånger trots att han frågade. Tänk som det kan bli. Ofta har jag undrat om det verkligen var han som skrev allt det fina utan att vara överdriven i sitt skrivande. Det var så enastående fint men, i telefonen och IRL var det som om det var en helt annan person.

Så gick det med den dejten.

Kram

Svar: Exakt.. just därför kan det vara svårt också med nätdejting . hur snygg och trevlig personen än verkar vara.. så är det inte allssäkert att det klickar när man möts irl ! Kram :)
Esmaralda

49 Love:

skriven

Hej Esmaralda.

Allt gäller att vara lagom. Att ha någon som blir för på kan bli för krävande. Man måste liksom känna av den andra integritet. Vissa vill ha mer. Hela tiden och man kan vara intresserad men vill ha det lite försiktigare. Det gäller att känna av.

Ser du oss bli tillsammans och ha ett förhållande?
Kram


50 Stjärnöga:

skriven

Varför vill han inte/tar han inte initiativet till ligga? Vi har träffats/pratat online ett tag men jag blir osäker på vad han vill.
Eller är han en sån som drar när det blir känslosamt och därför inte vill hamna där?
Är han osäker eller rent utav aldrig varit med nån?

51 Jennifer:

skriven

Hej igen fina Esmaralda! Blev lite och funderade... tror du att jag kommer att göra något extraordiärt en dag? Uträtta något? Göra något betydelsefullt?
Kram,
Jennifer

Svar: Ja, det tror jag faktiskt.. kram
Esmaralda

52 Louise:

skriven

Jag har några dåliga ragg. Min kompis hade chattat med en kille som bodde i Lund och ville träffa honom så hon frågade om jag inte kunde följa med in. Jovisst. Vi hamnade på en studentfest på ett studentboende. En kille stötte kraftigt på mig som var full som en alika. Jag tappade bort min kompis och hennes ragg. Dagen efter när hon duschade så raggade HAN på mig. Det slutade att vi gick såklart och jag fick skulden till för att han raggade på mig. Hon är inte lätt att tas med eller var när hon var ung.
Hade chattat med en trevlig svensk kille och han kom hem till mig och vi tittade på Mumien 1 tillsammans och sen helt plötsligt vill han ha sex med mig. Men allvar. Jag slängde ut honom med en ursäkt att jag var trött och skulle sova.🤣. Han gick på det men jag gick inte och la mig haha.
Varför tror killar att man vill ha sex första dejten? Är det så här i Sverige att det ska bara vara pang på rödbetan liksom.

Nu ska jag snart hoppa in i duschen och sen ta bussen till en intervju nere i stan på en förskola där.
Jag står lite i valet och kvalet om jag ska skicka förfrågan till chefen som jag hade senast i februari. Tänk om hon inte vill då får jag inget jobb. Vill ju antingen ha jobbet där jag var på intervju i tisdags eller jobbet här.
men då gäller det att en chef vill vara referens.
Hur stor chans har jag till något av jobben?

Ha en fin dag och tacksam för svar. Kramar

Svar: Nej, inte behöver ha sex på först dejten inte.. känner man för det är det såklart okey.. men de allra flesta vill dejta lite först ! Här dig för med chefen .. du behöver en referent. kram o lycka till :)
Esmaralda

53 Michaela:

skriven

Men fy vilken gubbe! Finns många av dem tyvärr! Det är aldrig någon som raggar på mig och jag har ju såklart undrat varför. Är det mitt utseende? Aura? Personlighet? Nått måste det ju vara. Sitter och gråter till "Bonde Söker Fru" och "Bachelor" för att jag längtar efter kärlek så mycket och då är det illa :) Jimmy i Bonde förresten ... vilken blick! Hoppas min soulmate har bra blick också :)

Snart på väg till krissamtal gällande jobbet. Tog bara 2-3 veckor efter smällarna. Så är det när man har en dålig chef. Nu får jag bara göra det bästa av situationen.

I morgon är det dags att laga de första hålen i tänderna. Nervös men du har sagt att allt kommer gå bra så ska försöka tänka på det och släppa katastroftankarna. I alla fall en underbar tandläkare som jag känner mig trygg med.

Har inte känt någon effekt av healingen. Vet inte om det är kört eller om det fortfarande kan komma.

Ha en fin torsdag och hoppas att du mår bra igen efter UVI:n! Kraam!

Svar: Jamen du skulle sökt till Bonde söker fru :) Till Jimmys gäng :) Bara slappna av, det kommer gå bra hos tandläkaren... kram :)
Esmaralda

54 <3:

skriven

Hej tror du B kan lyckas lösa tvisten med klädföretaget J så de återbetalar mig ? Har mejlat dem hans skrivelse idag.
Kram

55 Jessica:

skriven

Hej Es!

Kommer jag gå ner i vikt snart? Äter lite mer hälsosamt nu, men ser inte någon skillnad än..

Kram

Svar: Träna regelbundet och fortsätt med den hälsosamma kosten och du kommer se resultat.. kram )
Esmaralda

56 Smulan :

skriven

Det ända konstiga jag kan komma på var när jag för många år sedan åkte kryssni g och killen jag dansade med frågade om vi skulle avsluta kvällen i livbåten. Nej tack.
Möte snart med handläggare angående avlastning får vi det stödet vi vill och blir det bra?

Svar: Ja livbåten.. det var ju ändå lite originellt :) Ni har god chans att få stöd.. kram
Esmaralda

57 Tingeling :

skriven

Hittills en väldigt bra dag idag! Efter lämnat dottern tog jag en promenad och solade och sen promenerade hem. Läste lite nyheter och tidningar. Började storstäda badrummet för idag kommer mina nya möbler dit! Och vad åt jag till lunch? Blåbärspaj! Och nu latar jag mig lite till innan hämta dottern i skolan. Skönt att ha sådana här dagar ibland.

Börjar tänka lite nu på att jobba extra. Har inte hört från vården? Kanske kan jobba ideellt? I typ kyrkan? Letar och funderar. Tänker köpa klippkort till Friskis och svettis, komma ut lite! Och se folk 😉 många bra beslut idag känner jag 😁 typ.

Kram!

58 Stjärnöga:

skriven

Varför vill han inte/tar han inte initiativet till ligga? Vi har träffats/pratat online ett tag men jag blir osäker på vad han vill.
Eller är han en sån som drar när det blir känslosamt och därför inte vill hamna där?
Är han osäker eller rent utav aldrig varit med nån?

59 Linda:

skriven

Kommer inte att tänka på någon specifik raggningsreplik, oftast om man blir raggad på är det av någon full kille klockan strax före stägningsdags på krogen. Tycker väl inte jag är direkt ful, bryr mig om mitt utseende och håller mig hel å ren så att säga :) Ändå hamnar jag av någon anledning alltid i kompisfacket, inte flickvänsmaterial med andra ord. Har aldrig varit det heller, har nog haft pojkvänner å så, men särskillt populär bland killar har jag inte varit. Vet faktiskt inte vad det beror på, har jag en sån vriden syn på mig själv, då jag själv tycker att jag är helt ok :) Mina väninnor är inte singlar länge, före de träffar killar att gå på date med, har inte lyckats lista ut vad det beror på faktiskt.

Ha en bra dag Ez och alla bloggläsare!

Svar: Du är inte bara okey.. du är hur bra som helst.. saken är bara en att du inte mött den rätte än... men det gör du.. kram :)
Esmaralda

60 Ghostwriter :

skriven

Missförstod han om jag bara menade att Träffa andra och inte skriva med andra? Var lite ”ful” och kollade ... så såg jag att han var inne men det kanske inte är som jag tror heller om den saken



Kram

61 .:

skriven

Varför har jag en känsla av att det är något mellan dem? Kan jag lita på honom? Är jag bara orolig i onödan?
Kram

62 Jessica:

skriven

Jag skrev till honom att jag saknar honom. Men han svarade aldrig. Ser du varför?
Kram

63 Stjärnöga:

skriven

Varför vill han inte/tar han inte initiativet till ligga? Vi har träffats/pratat online ett tag men jag blir osäker på vad han vill.
Eller är han en sån som drar när det blir känslosamt och därför inte vill hamna där?
Är han osäker eller rent utav aldrig varit med nån?

64 Mimis:

skriven

Hej!

Blir det något jobb för mig snart eller aldrig?

Kram

Svar: Det blir jobb... kram :)
Esmaralda

65 Lotta:

skriven

Jag har varit med om både det ena och andra, men just nu kommer jag bara att tänka på bra saker som hänt. Så kan det vara :).

Nu har jag gått och blivit sjuk efter en vecka på nya jobbet. Sååå pinsamt, men yrsel, illamående och feber är svårt att jobba med. Känns som detta jobb går åt h-e för min del eller är de nöjda ändå?

Kram L

Svar: De inser att du inte kan rå för detta... kram :)
Esmaralda

66 lilla m:

skriven

Hej! Min mörklockiga arbetskamrat, kollar han ibland på mig för att han tycker jag är söt eller finns det någon annan orsak? Kram

67 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda
Fest ikväll som jag såg fram emot men nu så dödstrött så orkar ej gå. Blir för tungt.
Missar jag något eller någon då jag inte går?

68 <3:

skriven

Hej kära Esmeralda, lite trött idag efter gårdagens oktoberfest. Kul att du gillade kortet.
Ser det ut att bli en trevlig kväll imorrn med min kära Eva ? Är det någon speciell kille som kommer komma fram till oss. Vi behöver lite flört och flärd nu.
Kram

Svar: Du var så himla fin :) Känns som en bra kväll i morgon... allt kan hända så ha ett öppet sinne.. kram :)
Esmaralda

69 Nornan:

skriven

Den allra värsta dejten var nog när jag bestämde mig för att träffa en man jag pratat med en tid (på en dejtingsajt). Vi skulle åka till hans stuga en natt. Det kändes superspännande och jag såg verkligen fram emot det.
Han kom och hämtade mig i sin fina bil och vi åkte genom en vacker stor skog och jag såg framför mig hur vi låg på en björnfäll och drack vin framför brasan och pratade hela natten...
När vi svängde in mot stugan (som var amazing) såg jag en bil som redan stod parkerad där. Jag undrade vems det var och han sa "det är mamsens". Det visade sig att det var "mamsens" stuga och vi skulle vara där tillsammans med henne!!! Okeej tänkte jag som faktiskt är öppensinnad, det kan ju bli kul ändå.
Det blev det inte! Mamman avskydde mig innan hon ens sagt Hej medans sonen bara pratade om vilken otroligt fantastisk mamma han hade...
Vi träffades inte igen!

Kramar!

Svar: Ja herregud.. så hemskt... kram :)
Esmaralda

70 S:

skriven

Hej Esmaralda.
Känns det som om jag kommer att få leva tillsammans med någon partner/sambo under tiden barnen växer upp?
Kommer jag att få leva vara i det familjeliv tillsammans med någon?
Kram

71 Ghostwriter :

skriven

Vi sa att vi bara var öppna för varandra, men missförstod han när det kom till att inte sluta skriva med andra? Jag kanske såg fel när han var inne.



Kram

72 Lillan:

skriven

Hej Esmaralda.

Kommer vi att kunna få ett förhållande tillsammans?
Kommer det att kunna bli vi?
Kram

73 <3:

skriven

Skadar mamman sin lilla dotter? Bör vi ta hennes märken seriöst på förskolan

74 F:

skriven

undrar om du ser något som jag bör uppmärksamma runt mig ?? Kram

75 AnnaK:

skriven

Tack! Jo, jag vet att det är upp till mig men kommer jag verkligen göra det? Så frustrerad och uppgiven just nu.

Kram 🤗

76 Boudica:

skriven

Har hänt att jag träffat folk från internet men aldrig har jag varit med på dejtingsajter eller appar. Nog inte min grej.
Raggningsrepliker är i sig rätt avtändande här, tänker att de bara vill ha mig i säng. Än har jag inte hört en som är tillräckligt bra.
En rätt så nyligen var en kollega (typ dubbla min ålder) som ville bjuda mig på pizza och öl, nu v et han att jag är "hälsokostare". Ja pizza är riktigt avtändande här om inte hemmagjord med sånt jag äter.
Den värsta jag varit med om, inget i jämförelse med de som skrivit här, men var en tågresa hem som någon började ragga på mig. Hela resan, och måste använt en topplista med de sämsta raggningsreplikerna på mig. Kunde inte bli av med honom, och han fattade inte att jag var ointresserad.

Här försökte jag få till mig en tredje "dejt" med Lagergrabben, men han tyckte han hade för mycket att göra i helgen. Här suckar man, hur kan en tvättid vara viktigare än mig?
Men samtidigt så säger han att det kommer fler helger. Jag är inte den som släpper detta i första hand. Jag har bestämt mig att vi ska träffas igen, utanför jobbet. Blir det så tror du?

Har även känslan av att min arbetsgivare börjar ana att vi är något mer än vanliga kollegor (vet ju själv fortfarande inte vad vi är!)
Men jag känner på mig att arbetsgivaren är lite fundersam där.

Ja här ska nog handlas mat, och pluggas.
Trött denna vecka och varit lite nere på senaste. dags för ändring! Innan jag får fler frågor om det ;)

KRAM!

Svar: Hans intresse börjar faktiskt tona bort lite så lås dig inte utan ha ett öppet sinne utåt.. kram
Esmaralda

77 Jennie:

skriven

Hej, känns det som att jag missade min eventuella flirt ikväll då jag inte orkade gå på festen?

78 Tiss:

skriven

Snälla säg att det stannar av. Så jag slipper oro

79 Hon:

skriven

Fick en känsla av att han typ var lite nedvärderande gentemot mig av nån orsak och egentligen då också indirekt mot min handledare.. skäms lite över hur jag hanterade situationen, hoppas inte handledaren tog illa upp.. men orkade inget annat då.. tips på hur bemöta honom eller personer som har liknande beteende i fortsättningen? Vill inte att sådant bedömande beteende ska påverka min självkänsla negativt.
Kram

Svar: Sätt dig över genom att vara vänlig... det är bästa sättet... då lir det andre som gör bort sig.. kram :)
Esmaralda

80 MissMilla :

skriven

Jag raggar inte o går förvisso inte ut o roar mig heller men en del gör nog bort sig. Det stämmer nog som du skrev. Fick ingen ny psykolog. Besviken ledsen o trött. Orolig hur det ska gå m soc

Svar: Ta nu vara på din styrka och din goda energi.... använd din kapacitet.. det kommer gå bra.. kram :)
Esmaralda

81 Ghostwriter ...:

skriven

Vi sa att vi bara var öppna för varandra, men missförstod han när det kom till att inte sluta skriva med andra? Jag kanske såg fel när han var inne.



Kram

82 Moonshade:

skriven

Skulle behöva något lyckat ragg... har inte lyckas få förhållande eller sex på bra länge.
Kan det bli lite av det senare med honom, åtminstone lite hångel?

83 FSHD Daniel:

skriven

Gud vad många personer jag träffat som är likt den första bilden! Oftast tycker jag det brukar vara män...

84 Lillan:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer vi kunna få ett förhållande?
Kram

85 Emma:

skriven

Jag har nog inte blivit särskilt mycket raggad på. I alla fall inte med raggningsrepliker. Nu lever jag iof i ett förhållande sedan 14 år så minnet sviktar 😂
Men jag minns en riktigt riktigt dålig. Jag var ca 18-19 och sätt på en liten lokal hörna där det var lite speciella gäster. Jag hade kommit in trots 21-års gränsen o var så nöjd. En 40-isch gubbe, full som en alla, med läderbyxor har försökt få plats vid vårt bord. Till slut, när hans dräggfulla vän blir utkastad, häver sig karln fram till mig o spottar fram;
-öj, hörru, skaru mä hem till mej eller?
-öööh, nej tack, svarade jag artigt.
- Men du, det blir en upplevelse!!!
-jo det tror jag säkert, men nej tack! 😂😂😂


Ez, det har varit lite lamt på romantiken ett tag, ser du en kan eller romantisk/kul vinter för oss?

86 <3:

skriven

Bör vi vara uppmärksamma på den lilla flickan N på förskolan? Jag får vibbar att mamman inte är snäll. Ibland kommer barnet med ärr.
Är detta bara fel magkänsla eller hönder det nåt hemma,? Kram

87 MarilynB:

skriven

X bor långt bort i landet och det finns många måsten för honom. Vi älskar varandra och vill vara ihop men är helt ledsna av alla måsten. Finns det hopp?

88 Mirre:

skriven

Hej Es,
Ser denna terminen ut att gå bra för mig? Kämpigt räknar jag med men bara jag klarar den så är jag nöjd kram❤️


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: