Tjäna snabba pengar.....

Världen är full av pengar… det finns skattkistor lite överallt… men det gäller att ha fantasi och att vara lite handlingskraftig för att nå fram

 

 

Det måste ju finnas något av allt detta som du kan tänka dig om du vill ha lite extrakosing:

 

 Delta i betalda undersökningar 

Det finns massor med företag som vill veta vad konsumenter tycker och tänker. Det finns de som ersätter deltagarna – registrera dig på undersökningsföretagens hemsidor, så kommer erbjudanden att komma.

😁

 Extrajobba inom reklam 

Som statist i film eller reklamfilm kan du tjäna pengar. Tips är att registrera dig på Statist.se och StagePool.se.

😄

 Hyr ut ditt boende 

Med tjänster som Airbnb kan du hyra ut ditt boende året runt. Sommaren är en utmärkt tid att hyra ut och tjäna pengar då du reser bort på semester. Om du bor på en plats dit semesterfirare gärna reser kan du tjäna en extra slant.

😀

 Sälj saker på Blocket och Tradera

Blocket är Sveriges största marknadsplats på nätet och det finns tydliga trender i vilka saker och märken som säljer. Lär dig dem och sedan är det bara att köpa och sälja!

 😁

Sälj saker på loppis. Hyr ett loppisstånd eller satsa på bakluckeloppis

Sälj bilder online

Du behöver inte vara professionell fotograf för att ladda upp dina bilder på bildarkiv som Shutterstock och iStock. När någon laddar ner dina bilder får du betalt!

 😉

Blir kursledare på en kvällskurs inom ett område som du  är bra på.

 😚

Passa barn, djur eller hus…  för du ska veta att människor helt anlitar någon som är lite äldre för sådana uppdrag.

 😊

 

Investera

Det fins otaliga guider för hur man ska investera och få sina pengar att växa. Läs på om indexfonder, flytta dina sparpengar till nischbank så kommer du tjäna inte bara kortsiktiga, utan även långsiktiga pengar.

 😃

Baka o laga mat till fester och kalas  - om detta är ditt intresse. Börja i liten skala och sprid på Facebook till vänner och bekanta och be dem dela

 

 Sälj tjänster

Alla har något de är duktiga på, ibland är det förmågor som är ovanligare, ibland är de vanligare. Oavsett om det är hjälp med läxläsning, sitta barnvakt, klippa gräs, tvätta fönster eller programmering fråga runt eller sätt ut en annons på sociala medier med information om dina tjänster.

 😀

 Mystery shopper

Ett bra sätt att dra in pengar är att jobba för Mysteryshopper. Jobbet går ut på att betygsätta och bedöma olika butiker och restauranger utifrån givna kriterier till exempel kan du få gå på restaurang för att bedöma services där.

 🙃

Köp billigt sälj dyrt:
Köp in gamla möbler från loppis. Dra av dem med sandpapper och måla dem vita. Sälj dem sedan på blocket för tredubbla priset. Det kräver lite arbete men det ger garanterat snabba pengar.

Sälj varmkorv utanför krogen:
Kolla med polisen och kommunen om vilka regler som gäller i just din kommun. Tänd grillen 30 minuter innan stängning och sätt igång och grilla. det blir garanterat snabba cash när alla ska gå hem och känner doften från din grill.

 😀

 Bli hemsidetestare:
Du får betalt för att gå in på olika hemsidor och se hur användarvänliga de är. Det enda du behöver är en dator med webkamera och en mikrofon (ett headset). Du får 200kr-400kr för varje hemsida du testar.

😆

 Bli sperma/ägg donator:
Ett sätt att få snabba pengar är att gå till en sperma/äggbank. På vårdguiden 1177 finns all information du behöver. De betalar några tusen för ägg och några hundra för spermier.

😆

 Bli Uber chaufför:
Om du går med i Uber bestämmer du själv när du vill ta en körning. De fungerar som en taxi, men du bestämmer själv när du arbetar. Du kan tjäna snabba pengar redan i dag. Det är bara att gå in på Uber och registrera dig.

 Taskrunner:
Ett sätt att tjäna snabba pengar är att registrera dig på Taskrunner. Det är en svensk sida på nätet där folk annonserar efter olika mindre tjänster. Det kan vara att gå och handla, byta däck på bilen eller byta en glödlampa. Gå in och kolla om det finns något jobb där du bor.

 🙂

 Registrera dig på Statist.se eller Stagepool.se:
Vill du ha en snabba pengar och ha roligt samtidigt? Statist.se och Stagepool.se svenska sajter som sammanför skådespelare och reklammakare. De erbjuder snabb betalning för inhopp i reklamfilmer eller som statist i olika filmer.

 🙂

 Bli försökskanin:
Många forskare inom läkemedelsindustrin och inom sömn och psykologiforskning behöver försökspersoner. Här kan du tjäna snabba cash genom att testa en ny medicin eller bara genom att sova!

 😃

 Erbjud barnpassning vid gymmet:
Om du bor nära ett badhus som har gym kan du skaffa snabba pengar genom att erbjuda dig att passa barnen i barnbassängen medan föräldrarna tränar. Sätt upp lappar i gymmet vilka tider du finns på plats och kör dropp in. Du kan säkert ta 40 kr/barn. Kolla med badhuset hur många barn du får ha ansvar för.

 😃

Svara på enkäter:
Det finns många hemsidor på nätet som erbjuder dig snabba pengar om du svarar på enkäter på nätet.

 Choach.me
Den här internetsidan erbjuder dig att skapa en profil och sälja din kunskap. Har du ett specialintresse är detta ett enkelt sätt att tjäna snabba pengar. Den som behöver dina råd betalar för att få chatta med dig eller så kan du lägga upp instruktionsfilmer på sajten som andra betala för att titta på.

 😊

 Bli gatumusikant
Kan du spela ett instrument eller är du duktig på att sjunga? Då kan du tjäna snabba kosing på din talang. Ställ dig på valfri plats med mycket folk och ställ fram en hatt.

 🙂

 Vakt på högskoleprovet
Som vakt på högskoleprovet kan du tjäna någon tusenlapp på ett par timmar.

 😆

 Tentavakt
Bor du nära ett universitet kan du enkelt tjäna snabba pengar på att vara tentavakt. Det enda du behöver göra är att sitta i tentasalen och kolla så att ingen fuskar. Enkelt och inte så värst ansträngande.

 😀

 Hyr ut ett rum
Har barnen flyttat hemifrån eller har du ett rum över i din lägenhet? Då kan du tjäna snabb deg på att hyra ut ett rum till någon annan som behöver en bostad.

 

 Läxhjälp:
Är du duktig på matematik eller har du någon annan spetskompetens som du kan lära ut? Många föräldrar betalar gärna för läxhjälp åt sina barn. Det finns flera företag som förmedlar läxhjälpstjänster och som på så sätt låter dig tjäna snabba pengar

Och säkert finns det ännu fler vägar att gå för att nå fram till kassakistan !!

Ju mer aktiv man är… desto  större chans att tjäna extrapengarna !

 

Kram & kärlek

1 AnnaK:

skriven

Ja, extrapengar skulle jag behöva massor av nu! Några specifika tips för just mig. Annat än sälja grejer. Ska sälja av en hel del hade jag tänkt.

Frågar också om supersnyggingen passade på att spana igår eller har insett att jag inte ser så bra ut trots allt 😆

Kram 🤗

2 PiaS:

skriven

Hej Es,

Tack svar igår och Ullis och Kingen har kommit tillrätta. Skönt höra att de verkar för mig och mina önskningar. Fast jag upplever inte det tyvärr, utan mer tvärtom 😔. Eller om det andra krafter som jobbar och motverkar, att det är krafter som vill illa 😢.
En önskan rör mina barn och där går det precis åt motsatt håll än vad önskningen gäller. Och min son är den som far illa
( trakasserier och kränkande behandling/ mobbing i skolan) Detta gör mig så ledsen, förtvivlad och arg. På livet, universum etc...att jag blir ”spottad” på av livet och universum och krafterna är en sak men att mina barn ...😢.
Men jag kommer kämpa ändå och göra vad jag kan för mina barn oavsett att universum och krafterna motarbetar oss.
Jag och mina barn är värdiga att få flyt i livet. Det räcker nu!
/PiaS

Svar: Klart ni är värda allt bra som tänkas kan !! Jag har på känn att det vänder... kram :)
Esmaralda

3 Sessan:

skriven

Bra med pengatips.
Har provat en del av dem i yngre dar när orken fanns.
Ska idag på behandling. Hoppas att det inte stör healingenergierna som jag tror sitter kvar sen djurhealingen.

4 Kulla:

skriven

Massor av bra tips👌.
Har börjat skriva med en L.. kan det bli något? Tycker han nått? Eller ...ska jag låta det vara?!? Kram

5 <3:

skriven

Godmorgon kära Esmeralda, nu var det fredag igen. Börjar känna mig lite förkyld hoppas att det inte bryter ut...
Har de läst mejlet ?
Kan det blir bra ?
Kram

6 Hopplöst:

skriven

SOS snart orkar jag inte leva längre. Vet inte alternativet heller, vill inte dö. Men kan inte leva så här. Kan inte ha det så här. Tappat allt hopp, ingenting blir bättre.

Vad gör man då man inte vill leva men inte dö heller?

Svar: Man tar tag i saker och ting och försöker reda ut det man kan och acceptera det man ändå inte kan förändra... jag vet, det är lättare sagt än gjort... kram :)
Esmaralda

7 Misstjejen:

skriven

Hej

Kanske dåligt fråga men jag gissar på ju jag kommer blir rik i långt framöver grund av föreläsning. Är det stämmer...

Men nu jag har bara vanligt liv...

Kom jag blir rik grund av föreläsning som jag känner på mig

Ha det bra

8 Misstjejen:

skriven

Hej

Kan jag fråga B kvinna om bli vän med henne på facebook?

Kommer hon säger ja?

Ha det bra

Svar: Visst kan du fråga... att hon svarar ja är runt 50 %... kram :)
Esmaralda

9 Solen:

skriven

Godmorgon!
Oj det var många bra tips!
Just nu är inte mitt fokus mer pengar. Mycket pengar har helt plötligt hamnat långt ner på priolistan.
Om lite drygt en vecka blir det operation och jag hoppas den ska gå bra och jag griper efter ett halmstrå och hoppas att jag ska ha den fantastiska turen att jag lyckas slippa få en tillfällig stomi. Jag har aldrig träffat någon med stomi utan har bara läst om personer problem med att de läcker och strulat...så det känns som en ren mardröm om jag ska ha en sådan.
Så jag ber om all kraft och energi för en lyckad operation och att jag helst vaknar upp utan påse på magen.
Ha en härlig fredag!
Kram ☀️

Svar: Gd chans att du klarar dig utan men skulle du få.. så fixar du det....jag hade en väninna som hade stomi och inte tillfällig heller och efter första tidens strul så funkade det sen hur bra som helst... kram )
Esmaralda

10 LisaS:

skriven

Hej Es<3
Idag ska jag träffa honom som jag haft ett förhållande med sedan i slutat av förra året. Vi har haft ett uppehåll på ca två månader pga att han inte mått bra. Har vi någon framtid tillsammans? Är han den soulmaten som skulle komma eller vad?
Kram till dig.

11 Skorpan:

skriven

Alla är bra på något, bara man kommer på det ;). Statist skulle passa mig, förutsatt att jobbet är på en helg förstås. Gällande flera av tipsen kom jag att tänka på skattmasen för du ska ju inte få tjäna nåt extra utan att betala skatt... Fy sjutton vilken dysterkvist jag är ;D.

Jag har en undran gällande en manlig studiekompis som jag sist pratade med i telefon på sommaren, på hans inutiativ. Han ringde igår, messade o gratulerade mig på födelsedagen. Har han nåt på gång i sitt privatliv, eller vad handlar det om? Vet inte varför jag tänker skilsmässa o mig själv som nåt plåster. Är jag helt ute o seglar gällande detta Es? Vi är kompisar o inget mer...

Äntligen är den här, veckans bästa dag från kl. 16 framåt ;).
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Ja, fredagar är en god dag !! Kram :)
Esmaralda

12 Livsturisten:

skriven

Superbra tips ju! Ska tipsa dessa vidare till en arbetslös släkting. Tack för dom!

Jag har bytt arbetsplats denna termin o igår fick jag höra talas om en man med hatt som personalen hör på huset ibland. Både vuxna o barn säger sig ha sett/hört/upplevt hans närvaro.
Kan du berätta något om honom? Alla undrar så vad han gör dör o vem han är.

Kram!

13 CA :

skriven

Hej
Jag skällde på läkaren i telefonen igår. Är fortfarande lite arg. Men det hjälper ju inte.
Ska få en undersökning till för att se om jag får en operation.
Ska nästa vecka till vårdcentralen för undersökning av mjälten
Ser du hur det blir för mig med mina läkarbesök?
Kram

14 Dunegull:

skriven

Hur ser 2020 ut för mig? Kan det bli mitt år?
Kram

15 Sara :

skriven

Hej Esmeralda 😉

Vad säger du om killen som jag ska ta en promenad med? Är det nåt för mej?

Kram från Sara

Svar: Tveksamt men du vet snart... kram :)
Esmaralda

16 Kvinnojägaren:

skriven

God morgon goa herrskap..!

Denna kortklippta blonda kvinna med ständigt full kalender, kan ömsesidig vänskapskemi eller attraktion uppstå vid möte..? Kanske inbillar mig att hon också känner att något speciellt kan gömma sig här.. Typiskt mig i sådana fall :)

Ica Maxi here I come..! Här ska bunkras inför Idol-myset ikväll.. Starka och mögliga ostar, chark och röd dryck till det..! Kram..! 🚗❤️

Svar: Oberörd tror jag inte hon blir men frågan är på vilket sätt hon blir berörd.... i kväll har jag gäster så det blir inget Idolmys för mig.. men den skadan tar jag igen i morgon.. det finns ju play :) Kram :)
Esmaralda

17 Lollo:

skriven

Oj så många roliga förslag på jobb!!!!
Min lilla fråga till dig är om han saknar mig eller vad han känner när jag sade ifrån sist vi träffades. Förstår han hur sårad jag var av hans beteende?
Allt gott och ha en jättefin dag
Kram

Svar: Jag tror att du bryr dig och tänker mer än vad han gör..... jag tror inte riktigt han förstår hur sårad du blev.. kram :)
Esmaralda

18 I wonder:

skriven

Hej

Jag har sedan december 19 haft känningar i vänster hand/arm och fot/ben. Avtog för att komma tillbaka för ca 2 månader sen.

Jag är singel sedan 8 år, känner mig ensam ibland. Fast jag är omtyckt och har folk som bryr sig om mig.

Jag har varit hos neurologer, husläkare, kiropraktor och ortopeder. Alltså flera vårdgivare detta år. De har undersökt och tagit blodprover. Alla säger att de inte ser symtom på läskiga grejer såsom MS... men jag är fortfarande rädd. För jag känner svaghet o lite darr i handen.
Gemensamt säger de också att jag kan vara stressad, eller att kroppen har varit spänd väldigt länge eller är spänd varpå mina symtom.

Jag blir ledsen över att jag blir orolig.

Jag vet att du inte spår sjukdom eller död. Men jag har blivit spådd av flera och bla dig att jag ska leva länge och inte ha några ”stora” sjukdomar... ändå vet jag att livsödet kan ändras. Jag vill liksom inte heller attrahera mig ohälsa... va fan Es..? 😔 kan du spå ngt om detta? Liksom kanske för att lugna mig.

Orkar inte. Känner inte igen mig själv.

Jag går hos en samtalsterapeut men känner inte att det blir till ngn hjälp?

Ska till en psykolog o se om jag passar in till psykoanalys men det är ett STORT åtagande... det är ju ändå underliggande grejer som gör att jag mår såhär tänker jag?

Snälla Es säg mig ngt.

Just d! Hittade en 50-lapp på väg till universitetet nyss 😝

Ha en fin dag!

Kram

Svar: Ärligt talat så ser jag inga tecken på allvarlig sjukdom runt dig . Psykoanalys kan vara intressant ! Handla inte för 50 lappen utan ha den som en talisman.. den för tur med sig... kram :)
Esmaralda

19 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Oj va många bra tips ! Tack ! <3
Kan lägga till facebooks marketplace om man vill sälja ngt är Gratis Sålde skor och ridstövlar nyligen och fick en köpare i Göteborg !

Hittade min fina soffa som kom igår via fejjan Är såå glad nättaste skinnsoffan med fåtölj för 200
Hemkörd mot bensinpeng !Denna soffa kommer vara med mig länge :-) Mira älskar redan fåtöljen Maja som mår mycket bättre ville tyvärr sätta klorna i den...tips på vad man kan stryka på så hon låter bli ?

Fredag igen och Idol ikväll fortsatt milt ute men ska stänga växthuset i helgen

Fredagskram Anki med flock

Svar: Ja, det finns massa sätt att tjäna lite extra ! Och att köpa.. min förra soffa köpte jag på Blocket och jag älskade den ! Ikväll har jag gäster.. så Idol får vänta tills i morgon !! Kram till dej och flocken :)
Esmaralda

20 Fideli:

skriven

Hej!
Vilken bra lista 👍😁
Hundvakt och/eller dagmatte var något jag trivdes alldeles utmärkt som. Pengarna blev mer som en bonus.

Ett par kilo smalare blev jag på kuppen av allt promenerande och en fyrbent vän rikare!
Ser du något om träffen nästa torsdag Ez - kan det klicka?
Det verkar oavsett vara en fin själ.
Kärlek /Fideli

Svar: Det finns en möjlighet så känn in noga och ge det en chans.. kram :)
Esmaralda

21 Helena Ir:

skriven

Fick jag välja fritt av inkomster så skulle det nog vara spådam,då kunde man man både hjälpa och förstå vad som händer samtidigt!

Varit med om en ny registrering av mina sömnproblem med min cpap denna gång! Nu är jag i det normala..både puls och andning..Känns bra!

I helgen blir det kompisträff,vi ska iväg till och lyssna på en Mamma Mia konsert. Kul att träffa bästa kompisen!

Trevlig man jag pratat med..undrar om han är singel? Kanske har någon annan i tankarna? Trevliga män finns det många av har jag märkt :)

Trevlig helg..

Kram :)

Svar: Ja, det är nästan religiöst med cpap... jag älskar min !! Vilken rolig kväll du ska ha !! Kram :)
Esmaralda

22 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda
Tror du jag snart möter min flirt? Visst finns han ännu?
Kram

Svar: Han finns.. helt säkert...och har du inte mött honom så kommer han.. kram :)
Esmaralda

23 Jas:

skriven

Jag är registrerad på en sån där enkät-sida, och har fyllt i enkät efter enkät, den ena dummare än den andra...😆 Det har tagit en smärre evighet men nu har jag äntligen kommit upp i 10000 poäng vilket gjorde att jag kunde byta min poäng mot en biobiljett.. Inte helt säker på att det var värt tiden jag lagt ned men..😂🤣
Kram🥰

Svar: Det låter som mycket jobb för liten inkomst.... kram :)
Esmaralda

24 Matilda:

skriven

Godmorgon!

Tack för tipsen!

Kommer dom kontakta mig eller måste jag själv ta initiativ? Kram

25 Kristin:

skriven

Dette var mange gode tips. Tusen takk, kjære Esmaralda.
KRAM!!

Svar: Kram :)
Esmaralda

26 TILL HOPPLÖS (nmr 6) :

skriven

Först måste du tänka igenom vad det är som är det hemska. Är det en sak, händelse, känsla osv. Och välja om det är något du kan leva med eller inte leva med.

Kan du leva med det - så ta tag i nästa ”problem”. Kan du inte leva med det - då ska du inte dö. Det är Då du ska använda dina verktyg för ett bättre mående, acceptera att det finns i ditt liv men acceptera inte att du ska behöva lida för det. Vad det nu kan vara för just dig!

Jag trodde jag föddes med otur och inget blev bättre, det blev snarare värre & värre. Jag kämpade som en gris och gav upp mina sista andetag. Men åren fortsatte gå och jag insåg att jag ju inte kan ge upp när jag tagit mig så här långt. ”Ska jag ha gått flera mil i flera år, för att vända tillbaka när jag inte vet hur nära jag är att må bra?”

Ta all hjälp du kan få. Terapi, kbt, vänner, familj, hobbys, jobb, skola.

Ligg inte i soffan och tänk hur förjävligt allt är. Tänk att du har större makt än du ser nu. Makten att förändra, ta beslut och agera. Det kommer kanske ta lite tid, men jag lovar med allt jag äger & har och är, att det kommer vara värt det.



Se vad som är problemet.
Bestäm dig om du kan låta det påverka dig eller Inte (finnas i ditt liv). Och utgå från det.
Och kom ihåg:
Kan du inte leva med det - så ska du inte dö. Du ska ta bort det, förändra det, lösa det, acceptera det men gå vidare och byta ut det mot något du faktiskt kan leva med/för i ditt liv.



SOS
Stark blir Starkare



Kram Ghostwriter


27 Hedwig:

skriven

Hej!
Bra tips! Samtidigt är min erfarenhet att det inte är så enkelt längre att tjäna extrapengar speciellt inte om man är bidragsberoende på grund av sjukdom och bor i hyresrätt. Allting som man tjänar extra (även om man jobbar som statist eller deltar i undersökningar på nätet) dras ju ifrån ens ersättning och man får inte hyra ut något. Om man gör det ändå och grannarna anmäler det måste man lämna sitt boende här i Nederländerna och får man mycket böter. Det känns allt svårare här att få det ihop ekonomiskt och det blir bara värre av att kontanter avskaffas på alltfler platser. Allting kontrolleras ju mer och mer av myndigheter. Man håller på med ett lag att man till och med ska betala skatter när man säljer varor på Blocket! Det finns fortfarande möjligheter men rik blir man inte av det! När jag ser omkring mig är de som är rika eller har bra ekonomi oftast de som helt enkelt har fått mer tur i sitt liv eller har en viss personlighet..

Svar: Du får satsa på lite svartjobb helt enkelt !! Men det är ju inte så lätt att hitta det heller.. kram :)
Esmaralda

28 Ullegull:

skriven

Pengar i all ära men relationer är viktigast... Ska på familjerådgivning på måndag och är så rädd. Rädd att sambon ska säga ”tack o hej” och att jag ska få kvitto på vilken dålig människa/styvförälder jag är.

Svar: Bra att ni ska på rådgivning... en duktig terapeut hanterar situationerna som de kommer och det finns ingen anledning att vara rädd... kram :)
Esmaralda

29 DD:

skriven

Jag lämnar in kläder till second hand butik och får en slant när de säljs. Sitter barnvakt varje vecka :)

Ser du om jobbet som stödassistent blir mitt?

Kram

Svar: Du har god chans på jobbet... kram
Esmaralda

30 Helena Ir:

skriven

Tack :)

31 Michaela:

skriven

Oj! Det där har jag inte alls tänkt på. Finns ju massa sätt att få in lite extra pengar. Är ofta orolig för min ekonomi. Hoppas att den blir bättre framöver!

Fredag och 2 månader sedan jag blev brutalt dumpad. Aldrig varit så ledsen. Tänker på och saknar honom fortfarande även om han inte gör detsamma. Men det lättar nog med tiden. Har fortfarande en känsla av att han kommer höra av sig igen men jag kommer då vara den starka. Men om känslan stämmer vet jag inte🤔

Ha en jätte mysig fredag! Jävlar vad bra Tusse var förra veckan! Vill ha honom och Freddie i final och Astrid på 3e plats. Hoppas att MG får något gott att smaska på :) Kram och pussar till honom!

Svar: Ju mer tiden går desto mer kommer du över honom...och det kommer finnas en ny kärlek ! Visst var Tusse guld förra veckan... ikväll har jag parmiddag så det blir ingen Idol... hoppas ingen skvallrar om vem som vinner så jag kan se i morgon istället.. kram :)
Esmaralda

32 Hönan:

skriven

Wow vad lätt det känns att tjäna lite extra penga nu haha, finns ju hur många möjligheter som helst. Riktigt bra tips! 👍

Och såklart var det just en fråga om pengar jag hade idag. Undrar nämligen lite om idén som kom igår, tror du det är något som är möjligt, att vara återförsäljare eller liknande, och är det i så fall något som skulle vara lönsamt? Kort och gott, är det något värt att arbeta vidare på?

Sen måste jag bara fråga gällande min resa. Har möjlighet att åka en månad nu och bad om budskap i drömmarna om jag borde åka nu eller vara hemma i höst och åka efter årsskiftet. Drömmer den märkligaste drömmen där jag skulle vara borta nov-jan, alltså 3 månader, vilket var vad jag var inne på från början. Ser du om det var det budskapet var eller om en månad också skulle funka och göra mig gott nu? Åker jag 3 månader blir allt så mycket mer komplicerat.

Förlåt för wall of text, känner mig bara så lost i detta.

Kram och hoppas ni får en härlig höstdag :)

Svar: Återförsäljare med provision är inget höjdarjobb... har man väldigt mycket energi och är född säljare så kanske.. men inte annars. Kanske du ska ta en månad först och istället åka tillbaka om du känner för det.. kram :)
Esmaralda

33 <3:

skriven

Hej kära Esmeralda kan det bli en fin kväll imorrn med L ?
Bör jag ge han en chans ?
V eller M stället vad blir bäst. Ingen känner mig på M stället.
Kram

34 Louise:

skriven

Jag har tänkt bli influencer innan men jag har inte så mycket att skriva om och det finns redan så många i bloggvärlden och konkuransen är väldigt stor.
Har massor av barnkläder och prylar hemma men har inte ork att gå igenom det. jag fick svar från ett jobb där jag var på intervju att de har gått vidare med andra sökande. Och detta var ändå ett barnskötarjobb.
Nu hoppas jag att jag blir anställd hos någon annan. Vikariebanken är inte lönt då jag har praktiker kvar och vikarieproffsen tar så lång tid på sig att fixa ett möte och de andra har inte hört av sig än.
Börjar tappa tålamodet att söka jobb. Just nu önskar jag att februari ska komma väldigt snabbt.

Hoppas min dröm om att något bra är på väg stämmer för jag hade gärna kommit till en av arbetsplatserna jag varit på intervju hos och skrivit under papperna och får börja jobba den fjärde november fram till slutet av januari tills jag ska göra min VFU.
Jag fattar inte hur jag ska kunna tänka positivt om jag inte blir anställd.
Kommer det jobb till mig innan jag går ut på VFU i februri?

Ha en fin dag och tacksam för svar. Kramar.

35 Lotta S:

skriven

Är det böter från resan på kommande?

36 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Var på en intervju men har inte hört något. Vad ser du?
Ett annat jobb finns ute som liknar det jag har.
Två olika vägar att gå alltså.
Ser du åt vilket det lutar?
Tack!

37 Västkustbruttan:

skriven

Halloj. Det här med att signa upp som statist kan jag meddela är hur skoj som helst!

Sist stod jag tjugo centimeter ifrån Göran Ragnerstam :-o

Kanske ingen våt dröm hos mig he he men det var väldigt kul att se skådespeleriet ”backstage” och på nära håll. Och så mycket trevligt folk en träffar!

Pst! Till dig Esmaralda. Vilken känsla tror du jag lämnar J med när vi möts, kan initiativ till mer kontakt komma efteråt?

Önskar en härlig helg 💙

Svar: Ja, jag har också varit statist och det är himla kul . Rekommenderas ! Jag tror att mötet kan generera lite mer intresse.. kram :)
Esmaralda

38 Maria:

skriven

Det här är kanske en fråga utanför "bloggområdet"....men ändå. Ett par nya människor har kommit in i min mans liv, jag har en olustig känsla i detta och vet inte var den hör hemma. Kan du se om in man kommer vara otrogen mot mig framöver i tiden? Eller handlar det om pengar....något är det men vet inte vad....

Kram,
Maria

Svar: Ja jag förstår din känsla... något kan faktiskt gå fel.. men jag ser inte vad, tyvärr... det kan också blåsa över utan att något sker.. kram:)
Esmaralda

39 En vädur:

skriven

Supertips!!!
Tackar å niger.
Nu är det strax dags för den här sjuklingen att stapla sig ner till affären.

Vaniljhjärtan å skvallertidning är den stora motivationen :)
På tal om nåt helt annat:
Kan det väckas vilja och initiativ till mer kontakt från denne person?

Tänk ändå om man kunde sia om sig själv!!
Kramis 💕

Svar: Jag säger bara...vaniljhjärtan !! Ja lite mer kontakt kan det bli men knappast seriöst.. kram :)
Esmaralda

40 Jessica:

skriven

Hej Es!

Vad tycker dem om mig?

Kram

41 Mej:

skriven

Hej Esmaralda.

Tack för massa bra tips.

Är en bra bit vi bor därifrån. som det ser ut nu.
Ser det ut att bli en flytt närmare ditåt? Eller i närheten där för oss?
Kram

42 Dina:

skriven

Hej Ezmeralda, tack för tipsen! ❤️
Kommer R höra av sig snart?

43 Mamman:

skriven

Hej esmaralda.

Ser du mig komma närmare dem?
Blir det mer umgänge med dem framåt?
Kram

Svar: Ja det kan det bli.. men kanske inte riktigt som du vill ändå... kram
Esmaralda

44 Solen:

skriven

☀️🙏🏻☀️

45 Hm:

skriven

Hej!
Har en arbetsledare som är fruktansvärt elak. Kommer Hon sluta snart?
Kram!

Svar: Hon slutar med det kan dröja... kram
Esmaralda

46 Browallia:

skriven

Tack för alla tips till extra slantar. För nåt år sen såg jag en annons på Arbetsförmedlingens platsbank om att jobba som Mystery shopper, jag trodde först att det var ett skämt när jag läste rubriken men efter att ha läst hela annonsen så insåg jag att det var på riktigt. Jag tycker det är en så rolig titel att när jag får frågan om vad jag vill göra efter sjukskrivningen brukar jag skämta om att jag vill jobba som mystery shopper och försöker se hemlighetsfull ut. *fnissar*
Min riktiga plan för framtiden behåller jag för mig själv.

Önskar dig en trevlig fredag :)
Kramar

47 Michaela:

skriven

Phew! Satt i väntrummet hos läkaren för förlängning av sjukskrivningen när en annan pat (man) började gapa och vifta med armarna på ett hotfullt sätt. Personalen fick hjälpas åt för att få honom under kontroll. Själv fick jag ett sånt påslag att jag bara ville ut. Alla minnen från misshandeln på jobbet sköljdes över mig och nu vet jag hur mycket det har påverkat mig. En ung tjej såg min reaktion och satte sig bredvid mig och pratade. Så fint gjort! Henne glömmer jag aldrig! Läkaren fick tur i oturen se min reaktion och är fortsatt sjukskriven 100%. Ska få prata med psykolog. Tänk vad saker kan påverka Es även fast jag var långt ifrån min arbetsplats. Jag går INTE tillbaka dit!

Läste om gäster ikväll så önskar er en härlig afton. Idol finns ju kvar till en annan dag :)

Kram från en skakig Michaela

48 Razawa:

skriven

Hej bästa Esmaralda
På mitt nuvarande jobb verkar en av våra kollegor vara väldigt mystisk och liksom leva dubbelliv. För allt hon säger till oss verkar vara osanning. Hennes ålder, riktiga namn, familj. Säger att hon ej har barn men verkar ha två vuxna barn osv osv

Vad får du för känsla? Vi behöver veta hur vi ska förhålla oss till henne, man blir lite rädd och vetej hur nära man ska vara..

49 AnnaK:

skriven

Kommer jag ha råd med bil om jag nu fixar körkortet? Har en jättebra lärare på trafikskolan som tycker jag är duktig så hoppet finns iaf 😂

Kram 🤗

Svar: Ja, en bil kommer... kram :)
Esmaralda

50 Misstjejen:

skriven

Hej

Är det något J han som intressent av snokar mig och en annat kvinna... tänker han förstöra min livet igen och min relationer till andra?

Så igen vill han gör det?

Ha det bra

Svar: Jag tror inte han har planer på att förstöra... ha ingen kontakt allt med honom och inte i försvar.. kram
Esmaralda

51 Misstjejen:

skriven

Hej

Kommer B kvinna skickar vänförfrågan under helgen? Eller under vecka.

Vad är procent på under helgen eller under veckan?

Ha det bra

52 Razawa :

skriven

Hej bästa Esmaralda
På mitt nuvarande jobb verkar en av våra kollegor vara väldigt mystisk och liksom leva dubbelliv. För allt hon säger till oss verkar vara osanning. Hennes ålder, riktiga namn, familj. Säger att hon ej har barn men verkar ha två vuxna barn osv osv

Vad får du för känsla? Vi behöver veta hur vi ska förhålla oss till henne, man blir lite räDd

Svar: Ja, det ser komplicerat ut och jag föreslår att du håller dig lite på din kant... kram :)
Esmaralda

53 Jäntan :

skriven

Hej Esmaralda.
Massa bra tips ju!!!
Herregud det finns ju massor även om det inte alltid är så enkelt.
Lagt ut två jackor på tradera nu, ingen som nappat än.
En fråga,
Kommer han att vilja vara tillsammans med oss? Vara o bo med oss?
Kram



Svar: Hoppas du får sålt !! Nja... relationen med honom kommer inte självklart.. du ska nog inte ha för stort hopp... kram :)
Esmaralda

54 EllaBella :

skriven

Bra tips på extrainkomster 😊. Kanske kan något passa mig 😊.

Jag grubblar en del på om jag ska tacka ja till en invit? Eller är det bättre att avstå?

55 Mig:

skriven

Hej Esmaralda.
Är en bra bit vi bor därifrån. som det ser ut nu.
Ser det ut att bli en flytt närmare ditåt? Eller i närheten där för oss?
Kram

56 Orolig:

skriven

Hej esmaralda.

Jag är ju så klantig skrivit fel kontonummer till mitt nya extrajobb en siffra fel. Nu har jag inte fått in min lön som jag ska.

Ser det här ut att lösa sig? Får jag pengarna?
Kram

57 N:

skriven

Hej esmaralda.

Kan du se oss tillsammans som ett par?
Kram

58 Joakim:

skriven

Tycker anna om mig! Jag har som börjat ge upp hoppet om hon vad ska jag göra , snälla 😢


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: