TRE FRÅGOR FÖR 100 KRONOR !

Nu mina vänner… är det dags för favoriten…. att ställa tre frågor för 100 kronor till Nettan !!

 

 

När du swishat så är du välkommen att ringa Nettan på ovanstående nummer

Du kan swisha  precis innan du ringer !!

 

Och du ringer när som helst  mellan klockan  16-19  idag !!

 

Skulle det vara upptaget så ring igen. Alla kommer fram och alla får ställa sina frågor.

 

Då ställer tre korta konkreta  frågor och med  tre korta svar.

Nettan hälsar er alla så hjärtans välkomna !!

💖

 
I går var två virriga spåkärringar ute och for.... vi skulle ta oss till  byn Ätran där det skulle finnas ett trevligt café... cafe Hjärtat... och en kopp kaffe och en god kaka skulle förgylla dagen
 
Jag laddade min GPS och iväg for vi... och vi for och for.. och hamnade på allt mindre skogsvägar... till sist meddelade rösten i vår GPS att nu är ni framme
 
Då hade vi hamnat  på en bondgård.. utan genomfart.
Och vi var nästan Varberg !
 
Nu  knappade vi in café Hjärtat .. och for vidare.
 
Vi åkte tillbaka.. och  efter ett par mil kommer vi  till orten  Ätran... äntligen,  och vi följer instruktionerna mot cafét och nu var vi redigt kaffesugna
 
Till höger finns målet..  meddelade rösten och vi tittade oss förvirrat omkring
Må hända att det varit ett cafe´här en gång i tiden men inte nu !
Helsicke !
Det blev en kopp kaffe och varsin torr kanelbulle på byns pizzeria !
Jaha, så kan det också gå
 
// Inte precis som vi tänkt oss... //
 
Krsm & kärlek och välkomna att ringa ikväll
 
1 <3:

skriven

Han är nu på resa med familjen, och tänkte ta upp mig till dom.
Hur kommer dom att reagera? Kommer det att bli starka åsikter eller finns det nån liten förståelse?

2 Tildis:

skriven

Godmorgon!

Hoppas ni har det härligt i Ullaredstrakten. Det ser så ut i alla fall!

En fråga Es, mitt i all fundering och osäkerhet så har tanken slagit rot i mig att bedriva något eget. Hade det varit något för mig eller finns det en annan framtid för mig?

Kram

3 Jossan :

skriven

God morgon...

Äntligen fredag!!! Men ja inte riktigt. Ska jobba imorgon också.

Igår skulle jag haft ett utvecklingssamtal men föräldern dök inte upp.. jag väntade i 2h.

Igår var jag ute och gick en lång runda med min kompis. Vi gick ca 1h. Sen däcka jag 20.45 och vaknade vid 2 av att jag var sjukt illamående. Men jag tog en alvedon och somna om. Men är lite illamående idag...

Usch så trött jag är..

Jag trodde man skulle lita på sin magkänsla... men min magkänsla har helt plötsligt gett upp kärleken. Hur kan det bara ändras?

Nä han får komma nu så vi kan köpa de fina huset jag har tittat...

Nå får väl ta mig upp..

Kram

Svar: Han kommer.. helt klart gör han det... me du får ha lite is i magen ytterligare en tid.. ha fokus på annat kul... kram :)
Esmaralda

4 Anonym:

skriven

Hej kommer Maria vara på hotellet ikväll och vi möts vill inte träffa henne efter hur hon betett sig sista tiden ?
Kram

5 Lilla m:

skriven

Hej, lyckas det med Marcel? Blir det bra?

6 <3:

skriven

Godmorgon kära Es, tror Ann Marie och jag kommit varandra lite närmare nu känner hon så med ?
Absolut inte min bästis. Men vi stöttar varandra och det är lätt att bestämma träffar och går ut och göra roliga saker.
Kram

7 Läroliv:

skriven

Nu är Trumph i farten igen, man blir alldeles matt av den mannen. Kommer han verkligen att klara sig från riksrätt tänker jag och skakar på huvudet.
Undrar om du känner av något om det? Inte den viktigaste frågan i världen förstås, blir bara så less på hans framfart. Hur mycket ska han hinna ställa till det egentligen??? innan han får avgå. Han verkar tro att världen är hans och kan göra som han vill.

Kram

Svar: Trumph hålls bakom ryggen av starka makter... men han är livsfarlig.. kram
Esmaralda

8 Lisa:

skriven

Hej,
Skulle löneförhandla och nu undrar jag om lönen hamnade i umderkant eller om jag får vara nöjd?
Kram

9 Ullegull:

skriven

Godmorgon!

Skönt att se att det är lite äventyrligt under er tripp :-)

Håller på att bryta ihop pga mina två barn som inte vill gå till skolan. Det är en kamp varje dag. Blir det bättre? Vad kan jag göra? Har kontakt med skola men just barnens ”gnäll” är jättejobbigt.
Saken blir inte bättre av att jag inte kan slappna av hemma då jag har ett bonusbarn som jag inte kan lita på. Ljuger reflexmässigt. Dessutom får jag inte skämta med hen eller säga ifrån enl pappan. Bör vi gå isär trots att vi älskar varann? Jag är spänd hela tiden då jag inte kan/får vara mig själv.

Svar: Du och di sambo behöver prata ordentligt om hur ni ska förhålla er kring barnen.. litar han inte på att du kan vara en bra vuxen kring hans barn.. då ser det svårt ut.. kram
Esmaralda

10 Ghostwriter :

skriven

Attans!! Men ni fick kanske ett besviket skratt iallafall och skratt är bra för magen 😁


Mannen jag var gift med i ett förra liv, du har rätt. Jag är 99,9% säker på att jag träffat han nu. Nytt men kändes som du beskrev att det skulle kännas.



Jo, kommer jag få en bra donator? Bra som i Friskt tex.

Kram och ha en fin dag :)

Svar: Ja, det känns ofta speciellt när man möter någon från gamla tider. Jag ser inga problem kring donator. Kram :)
Esmaralda

11 Meja:

skriven

Virriga damer! Men gött det!

Förstår han mina små hintar? Vet han att jag vill?

12 Misstjejen:

skriven

Hej

Undrar hur ska min livet ser ut om jag har leva med min första kärlek?

Var kan hitta såna information?

Vore kul att vet hur har min var livet om jag välja den än jag har just nu...

Var kan hitta såna information?

Ha det bra

13 Mikael:

skriven

Gps är hur jobbigt somhelst, magkänsla funkar bättre ifall man har någon, var så man tog sig runt förr men bland annat
Dr. Gabor Mate tror jag mfl. talar om att dagens kost gör att man tappar magkänslan, dagens ungdomar har ett stort handikapp när mobilen går sönder eller slutar fungera vid naturkatastrofer och annat, vetenskapen talar om att magen är en hjärna, själv använder jag inte gärna gps, för att inte bli hungrig eller besviken:)

Nu har jag tränat lite på Laura så ser det inte lika illa ut och kvinnan kan dyka upp i duschen utan att det är lika pinsamt, mitt vad det är stannar hon :)

Kom på att jag tidigare gjort en dansvideo och skickade till en kvinna, det gick bra för hon ville ha mig, så lite kan jag nog allt dansa :)

Cecilia I am down on my knees!


https://youtu.be/a5_QV97eYqM

När går förkylningen över ?

Lite irriterande är det, visst jag tränar ändå men mindre och musklerna växer snabbare men blir inte lika mycket jogging...

Kram
Mikael

Svar: Ligg lågt med träning när du är förkyld... vila lite mer , det kan kroppen behöva... kram :)
Esmaralda

14 Emmalina:

skriven

God morgon Ez,

Tillbringat en makalöst trevlig vecka i solen med vänner jag lärt känna på tidigare resor. En av dem får mig att känna inte så lite extra...Vad känner han för mig? Mår så gott när vi umgås, humorn flödar, gapskratt och spirituella diskussioner. Känslan av en tvillingsjäl är stark...

Vill så gärna ha svar...

Kram
Emmalina

Svar: Han gillar dig verkligen... och det finns potential att det kan utvecklas till mer.. det visar sig snart vilket... kram
Esmaralda

15 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda
Känner mig lite besviken över mötet igår med dotterns lärare. Upplevde att lärarna förminskade dotterns känslor och hur hon upplever situationen i klassen. Istället vände de på det så att det är min dotter som är för känslig och typ hittar på och överdriver. De tycker att hon är för ego, att allt ska kretsa kring henne.

Hon är enda barnet men jag önskar att det inte ska förbli så.
Kan det förändras? Och tror du min dotter kommer att lära sig att allt inte jämt kan kretsa kring henne?
Kram från oroliga mig.

Svar: Bra om du kan uppmuntra henne att ta hem kompisar.. det behöver ensambarnen. Hon är i en ålder där man lätt blir lite egocentrerad och det är naturligt. Kram
Esmaralda

16 Solstjärnan :

skriven

Hej 😊

Fint erbjudande från Nettan ! 😊
Vore intressant att spå sig hos Nettan någon gång men nu är det inte aktuellt. Det lutar nog sig mot en seans av dig härnäst.

Har sökt ett jobb återigen och undrar förstås om du ser något kring det.
Kan det vara mitt kommande jobb eller finns det något annat jobb som väntar på att jag ska söka det😊

Äventyr har ni inte brist på du och Nettan😊 .Ni lyckas liksom få till det med att ni bara tar er ut någonstans.

Tur att ni slutligen fick ert kaffe och bullen för annars kanske ni blivit riktigt " sura" 😂
Tom. torra bullar gör under vid "krissituationer' som denna.

Ha det så bra!
Kram Solstjärnan ⭐

Svar: Ja, ingen kan säga annat än att vi försöker.. och just nu tycks vi vara i en period att det skiter sig liksom :) Vi hade i alla fall tur som till sist fick lite fika där i de djupa skogarna... kram :)
Esmaralda

17 Mimis:

skriven

Hej!

Hur blir morgondagen?? ska iväg på en biltur 5 mil bort. Ser du någon varning?? Jag är åkrädd och dessutom så verkar det vara älg på vägarna.

Kram

Svar: Allt ser ut att gå bra... kram :)
Esmaralda

18 Madde:

skriven

Jag förstår eran förvirring. 😂 de har nog aldrig varit ett café där. (Vad jag vet) Jag jobbade på macken där för typ 14 år sedan. Och då va de nog de närmsta cafét de kunde komma.

Imorgon dimper 3 förvirrad smålänningar hos er. Det ska bli spännande och roligt att få träffa er igen.

19 Dunegull:

skriven

Ser du utvecklingspotential för mig i detta bolag? Kommer jag ansvarar här och göra ett bra jobb?
Kram

Svar: Ja det finns en god potential.. kram :)
Esmaralda

20 Sol:

skriven

Hej Esmaralda.
Haha o nej inte roligt!
Men men sånt som händer

Ser du om han kommer att göra ett ordentligt försök med oss?
Kram

Svar: Känns lite tveksamt kring det hela... kram
Esmaralda

21 carina:

skriven

hej Esmaralda! ser ni är ute på turne igen!! vad härligt och ha en sådan fin vän vid din sida <3 jag önskar oxå hitta en sådan vän. jag undrar ifall du kan se något kring mig om jag kommer ut på någon resa detta året!? eller jag hittar mannen i mitt liv =) kramen <3

Svar: En resa blir det ganska snart... kärleken kommer också men kan dröja lite längre.. kram
Esmaralda

22 Fitnesskillen:

skriven

Hej ez

Jag har en nyfiken fråga och det är, när kommer jag att hitta den tjejen som ska vara i mitt liv?

Är lite trött på singellivet och vill jätte gärna träffa den tjejen som är rätt för mig.. :(

Kram

Svar: Du kommer helt klart att hitta rätt... kram
Esmaralda

23 EPM :

skriven

Godmorgon!
Pratade med Ola igår, är fortfarande starstrucked!

Nu ska jag hem till barnen. Fullastad med bullar.

Min lilla lya är fin men vill ha större, ser du någon ekonomisk förbättring för mig snart? Är det som hindrar mig lite...

Kram

Svar: Jag ser ju att bostadsbyte kommer för dig.. men det kan dröja lite.. kram
Esmaralda

24 PiaS:

skriven

Hej Es,

Ni fick i varje fall road trip med sightseeing 😄.

Jag har en fundering på om jag ska åka på skidresan med mina barn till alperna i januari, eller om vi ska avvakta och ställa in den resan? Kan du se något som skulle hjälpa mig komma fram till ett beslut?

Ha en skön fredag, hälsa Nettan (och alla andra i huset😊).

Kram PiaS

Svar: Väljer du skidresan ser det ut att bli trevligt... jag ser inga varningar... det går lika bra att skjuta upp lite... så det här blir ett bra beslut oavsett... kram :)
Esmaralda

25 Michaela:

skriven

Ojoj vilket snurr. Ni är för härliga! Vet knappt vart Ullared ligger men inte i Varberg i alla fall :) Torr bulle låter allt annat än gott. Ni får mysa och äta massa gott till Idol ikväll.

Själv ska jag till läkaren snart igen för min arm och få lite intyg mm. Ser ut som en smurf med massa blått tejp på armen som ska hjälpa till med läkningen. 3 misshandlar sen i somras och nu hoppas jag att det är slut med det! Vill må bra!

Ser du ngt kring mig? Nått att se fram emot snart?

Ha en fin fredag och håll er på rätt mark :) Kram!

26 Emmalina:

skriven

Tack...svaret värmde...

Kram

27 d30:

skriven

Du har tidigare sett lite känslor för mig hos denne nye vän, växer de? Kan det bli lite pussar oss emellan?
Eller håller vi vänskapen helt platoniskt?

28 d30:

skriven

Du har tidigare sett lite känslor för mig hos denne nye vän, växer de? Kan det bli lite pussar oss emellan?
Eller håller vi vänskapen helt platoniskt?

29 Jennie:

skriven

Tack för svaret, det ska jag göra. Men kommer hon att förbli ensambarn? Skulle inte vilja det.
Kram

Svar: God chans att hon får ett syskon.. kram :)
Esmaralda

30 Anki:

skriven

Godmorgon i stugan

Goa Nettan ett bra erbjudande jag varmt rekomenerar
Gpser verkar leva ett eget liv ibland tur ni fick i er kaffe ändå ;-)

Fredag igen veckorna springer iväg Ser fram emot Idol har redan ett par favoriter..Det låter trist att se fram emot ett Tv-program ..då har man snöat in rejält. Känns som jag stampar på samma fläck så att säga... Kommer jag vidare ...?

Höstkram Anki med flock

Svar: Ja Idol är liksom helgens höjdpunkt ...samma för mig alltså men man får skratta åt det... och visst kommer du vidare.. du kommer fatta beslut som tar dig ett kliv vidare i rätt riktning. Kram :)
Esmaralda

31 Nenna:

skriven

Hej Es,

Ser du något kring mannen som skulle komma enligt min guide. Hur går hans funderingar? 💕

Kram 🤗

32 Undra:

skriven

Hej esmaralda
Vill han vara med henne?
Kram

33 Mej:

skriven

Hej esmaralda.

Ser det ut som om jag kommer att få leva själv en bit framåt?
Eller ser något pågång utav för mig så att jag får leva tillsammans med någon pågång nu?
Kram

34 Dunegull:

skriven

Jag måste fråga en sak angående min hund. Igår satt hon i fönsterkarmen och bara titta ut. På ett sätt där hon ser ngt jag ej kan se. Hon slutar inte heller och blir orolig. Detta händer lite då och då. Jag fotade igår och idag när jag zoomar in ser set ut som ngn skepnad på bilden. Får du in inget vem eller vad hon ser? Är det något obehagligt? Jag tycker det mest är läskigt för att jag inte ser ngt allt i verkligheten och hon beter sig oroligt! Kram

Svar: Var inte oroligt.. ibland kan våra djur se sådant vi inte ser.. och det finns bara gott och snällt runt dig och ingenting du ska oroa dig för... kram :)
Esmaralda

35 Mikael:

skriven

Inte träna, vila...., nog en av de svårare uppgifterna här på jorden, vet inte om jag lyckas då viljan är stark, se hur det går, förr hade man inget val, behövde man skörda så gjorde man med eller utan förkylning annars överlevde man inte vintern, var man på nomad vandring så gick det inte bara stanna för att en var förkyld, på Trail of Tears bar man ruttnade kroppar av vännerna och fortsatte då man var tvungen..., se hur det går, livet låter sig inte dödas av alla ting om inte så har man försökt åtminstone, get big or die trying :)

Ha en bra fredag :)

Kram
Mikael

36 CA :

skriven

Hej
Tror José pratade o översvämning somvarit vid mitt hus
Är det något att oro sig över eller en engångs företeelse?
Kram

37 <3:

skriven

Hej kära Esmeralda ser du någon fara kring mig ?
Att det kommer hända något dåligt ?
Kram

38 Kristin :

skriven

Ja, det er ikke alltid man kan stole på GPS. I h ertfall ille om det er flere steder med samme navn. Mr White er ugrei imagen. Han har matlyst, så jeg antar det ikke er noe alvorlig. Skal koke kylling og ris til han.
Ønsker dere en god dag. Kram!!!

39 Lilla m:

skriven

Vad är chanserna att det lyckas med Marcel?

40 En Ängel med stort hjärta:

skriven

Gomorron kära Es!

Förlåt jag skriver igen, men blev lite konfunderad på ditt svar igår. Jag har tänkt o o funderat men kommer inte på vem jag skulle ta kontakt med.

Var det läkaren du menade eftersom jag inte har mått så bra den senaste tiden? Om inte, kan du då snälla tipsa mig om vem det är?

Hoppas du kan o vill.
Jag önskar dig o Nettan en underbar helg👍🌞💜💚👼

Svar: Det är svårt att i efterhand säga hur jag tänkte... det är en tanke som kommer spontant och snabbt.. och sedan släpper jag den.... det kan vara läkaren men jag är inte säker.. kram
Esmaralda

41 Anonym:

skriven

Hej kommer Maria vara på hotellet ikväll och vi möts vill inte träffa henne efter hur hon betett sig sista tiden och med mitt sällskap ikväll kan bli avigt.
Kram

Svar: Finns en chans att hon kan vara där... kram
Esmaralda

42 Louise:

skriven

Vilken osis att caféet hade lagt ner, men tur i alla fall att ni fick kaffe. Kanelbullen verkade ingen höjdare.

Fredag idag och likt hela veckan så har det varit gnäll och bråk från de två yngsta. Min kära son har en tendens att gå upp tio i åtta och den lilla örjar kvart över i skolan. Det är nätt och jämt att vi kommer i tid.
Igår hade vi utveckloingssamtal för dottern och hon fick beröm. Det hon ska göra är att träna mer på matten typ automatiosera så hon slipper räkna på fingrarna. Vet du det gör jag än idag. Har nog aldrig varit mycket för huvudräkning och sådant. Dottern är precis som mig....hon är bättre på att läsa och starkare där medan hon är svagare i matten. Men det kommer vi fixa. När hon väl knäcker koden till automatiseringen kommer hon inte ha problem med det längre.
På måndag är det utvecklingssamtal för yngste sonen.
Han har också lite bry med matematiken och han har en lärare som gärna hjälper honom men i onsdags hade han bara en dålig dag och vägrade gå till läxhjälp. Men på onsdag ska han dit och måste göära mateprovet muntligt.
I helgen lir det röj och städ hemma. Har en del som även måste åtgärdas i vår lägenhet som till exempel när man skulle vara flitig och tvätta innanför glaset på spisen trillar hela skiten av och plus knappen man ska öppna ugnen med. Så just nu används inte ugnen. Hoppas vi får en ny. Lite småsaker måste fixas. Dessutom ska vi ta itu med barnens rum. Våningssängen ska ner och en bohylla ska ut, en massa saker ska ut på fejjan och säljas. Kommer bli en hektisk helg och plus så ska jag tvätta handdukar i stortvättstugan. Sist när jag tvättade sängkläder blev äldse sonens påslakan förstört. Fullt av prickar på påslakanet efter tvätten. Måste ner till hyresvärden med detta på måndag och be de kolla igenom sina tvättmaskiner.

Så undrar jag om jag kommer få det vikariatet på någon av de förskolor som jag var på intervju hos i onsdags?
Om inte så hoppas jag på många timmar på förskolan där min syster taggade mig.

Ha en fortsatt fin fredag och tacksam för svar. Kramar

43 Dalkulla :

skriven

Ute är det höst med moln och sällan någon sol. Längtar ner till sjön och min lilla and som sist jag var där följde efter mig så länge jag var kvar där.

Är det någon här som vet om det härjar influensa?
Har inte varit sjuk i något sådant sedan 90-talet. Är liksom inte van vid att var sjuk på det sättet men, nu har jag fått för alla de åren jag sluppit sådant.

Först trodde jag det var ett skov men, det förstod jag att det inte var, men eländigt är det, också långrandigt. Har varit inne i mer än en vecka nu och börja tröttna på detta.

Kram

44 Tingeling :

skriven

Varberg är så fint, ni skulle stannat där 😃

Jag har ju inte fått bostadsbidrag trots att jag studerar. Och jag har haft i bakhuvudet när du sa till mig att det kommer ordna sig med ekonomin. Jag har inte kunnat se hur. MEN idag kom ett mail från försäkringskassan att jag får bostadsbidrag plus retroaktivt, det hade blivit fel. Detta gjorde min helg! Thank you Universe och Es! 😃 Jag har redan dragit ner på massor av kostnader, ex har ingen bil. Och ska fortsätta med det. Men detta gör att jag kan göra det lilla extra, exempel gå till badhuset med dottern som hon älskar (Vi går innan kl 14 och då är det ännu billigare). Tacksam just nu!

Trevlig helg!

Kram!

45 Nenna:

skriven

Hej Es,

Mannen som ska komma till mig. Om det är så att han ändrat sin väg. Kan du se hur hans funderingar går? Kan det bli fördröjt? ❤️

Kram 🤗

46 Undra:

skriven

Hej esmaralda
Vill han vara med henne?
Kram

47 Mej:

skriven

Hej esmaralda.

Ser det ut som om jag kommer att få leva själv en bit framåt?
Eller ser något pågång utav för mig så att jag får leva tillsammans med någon pågång nu?
Kram

48 Skorpan:

skriven

Ja går man aldrig vilse upplever man aldrig nåt nytt ;), fast en torr bulle kund3 ju ha varit en maffig bakelse hellre...

Fredag o stressen på topp. Mamsen på plats o hon hälsar åt spådamen :). Bra med lite hjälp då typ allt ska förbeedas idag. Min skönhetssömn är starkt på minus...

Jag undrar om du ser nåt kring min nya arbetsplats, hur kommer det att gå med personkemierna o så? Blir vi ett bra team? Ingen stor arbetsplats o då är det ju viktigt med sånt...

Fredag, äntligen, hoppas man hinner sova ut lite också.
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Ja, visst är det bra att mamma kan rycka in och ge ett handtag !! Får en positivt känsla av nya jobbet.. ge dig själv lite att smälta in bara... kram :)
Esmaralda

49 Undra:

skriven

Hej esmaralda.
Vill han vara tillsammans med henne?
Kram

50 AnnaK:

skriven

Törs jag visa mig hos gubbarna igen eller tycker de illa om mig?

Kram 🤗

Svar: Nej, inte tycker de illa om dig.. kram :)
Esmaralda

51 A:

skriven

Jag har en dålig känsla att han kanske har något intresse för henne.. eller någon annan.. och mig. Är detta bara mina hjärnspöken? Vet inte längre om det är min magkänsla eller oro/osäkerhet. Snälla hjälp mig, får fnatt på mig själv. Kram

52 Michaela:

skriven

Är det verkligen så jävligt att det inte finns något positivt runt mig utan bara elände🤔😕 Kram!

Svar: Det finns massa positivt och det kommer... bara vänta ska du få se :) kram
Esmaralda

53 Um:

skriven

Hej esmaralda
Ser det ut att kunna bli så att dem Skaffar dem barn inom den närmaste tiden?
Kram

54 Pia1:

skriven

Hur kunde hennes doktor ha sån koll på mig och tom blanda ihop oss? Vad misstänker de för skit egentligen och varför? Är det läkarna som har hackat mig? Vem kan jag lita på, ingen? 😥

55 Camilla:

skriven

Dom där GPS:arna är inte att lita på alla gånger. Tur att ni inte hamnade i Danmark eller nått😃

Tog initiativ i onsdags och fan vad skönt det var att ta kommandot istället för att vara passiv. Mår mycket bättre av det. Pratade länge och fick sagt det jag ville. Vilken frihet. Hoppas att det påverkade och att det leder till en positiv förändring mellan oss och i våran kontakt.

Ha en mysig fredag! Freddie var ju grym i Idol förra veckan! Kram till bästa spåkärringarna!


Svar: Ja, ta alltid initiativ.. det för dig framåt ! Kram :)
Esmaralda

56 Snödroppen:

skriven

Haha vad som helst kan hända när två spåkärringar är ute på rundtur, men en torr bulle är inte fy skam det heller när kaffebegäret suger😜
Fredag igen och domedagen närmar sej, stressen växer till värsta ångesten...
Ska försöka koppla av till idol ikväll och heja på Christoffer och även försöka stå ut över helgen, hur kan man längta till jobbet🤔
Vad känner Han nu när han vet att det närmar sej, tänker han på mej?
Önskar er en trevlig fredag🌸

Svar: Ja, nog tänker ha på dig :) kram
Esmaralda

57 Jessica:

skriven

Hej Es!

Ser du vilket parti som kommer vinna valet 2022? Eller som har störst chans att vinna?

Kram

58 sus:

skriven

hej
låter frestande.....
men har ju nästan inget att fråga längre....
har gett upp...
love sus

Svar: Du ska INTE ge upp.. du ska ta ett steg framåt.. ett stort steg och riktigt bra ting kommer till dig.. kram
Esmaralda

59 Susanne:

skriven

Ni vimsar på jorden och jag i rymden..
Tack för i går.. Jag har läst.. Och det stämmer. Wild lady heter mina skidor och jag älskar dem.. Min typ av man är en inteligent man med stor kunskap innom quantmateria. Som förstår vad jag pratar om.. Celler universum galaxer..ger gärna bort teleskop solsystemböcker i present. I helgen ska jag göra solsystem mobil med mitt vetgiriga barnbarn.. Vi ska måla kroppar med självlysande färg hänga upp dem som en mobil. Fixa stjärnhimmel.. Jag vet varför det vart rymden. Nettan vet också..

Pä måndag gäller det.. Ska ändra lite pp mitt mitt liv.. Fatta mod och ork..

Fråga:Får jsg skriva konttrakt på måndag..

Önskar er en helg av den bästa sort... stor kram

Svar: Vad kul du och ditt barnbarn ska ha ) Osäkert om kontraktet skrivs reda på månad men håller tummarna.. kram
Esmaralda

60 Augusti:

skriven

Hej!

Jag fick svar av dej 1/10 nr:80

Det står du gjorde skillnad.
Förstår inte vad du menar.

Hoppas på svar!

Svar: Jag brukar inte minnas i efterhand.. och det gör jag inte nu heller... sorry... kram
Esmaralda

61 Mikaela:

skriven

Hej E! Jag har en liten fråga om du kanske ser något kring detta. När mamma levde hade hon någon typ av psykos som hon kanske inte berättat för oss att hon upplevde något eller såg ?

Grejen är att hennes syster min moster verkar ej frisk. Hon påstår att hon har något i huvudet som förs över på andra typ för att göra historien kort! Hon har varit hos körnaren men inte talat om vad hon känner eller ser är hon i någon psykos av något slag? Har sagt att hon ska ta kontakt med psyk men hon vägrar och är besviken för det hon säger är så. Blir tokig på allt tjatande men ser du något om henne och hade min mamma något sån hon heller inte ville säga till oss eller dr. Kram

Svar: Din mamma mådde inte alltid bra och det gör inte din moster heller.. jag ser dock inte exakt vad det handlar om men moster behöver hjälp.. stötta henne gärna i att ta kontakt med psyk.. kram :)
Esmaralda

62 H:

skriven

Hej Es

Något speciellt som händer mig i slutet av året?
Kram

63 N:

skriven

Hej esmaralda.
Ser du oss kunna bli tillsammans?
Kram

64 Läroliv:

skriven

Tack för svar. Hu, vad hemskt. Man kan ju inte alls förstå varför just han skulle komma till makten. Kan bara tro att det GODA vinner i långa loppet. Måste tro att universum har en plan för eländet som snart sätts i verket på ett eller annat sätt.

Kram

65 Fula jag:

skriven

Hej!

Känner mig så ful. Tycker andra människor att jag är ful?? kanske en konstig fråga men det känns så.

Kram

Svar: Nejmen herregud nej, ingen tycker du är ful - för det är du ju inte.. kram :)
Esmaralda

66 Mirre:

skriven

Hej Es!
Vad är chansen att jag kommer att få skriva högskoleprovet nu i oktober? Jag var 1000% säker på att jag hade anmält mig till det men tydligen inte. Jag är så ledsen nu, har till och med bokat flyg fram och tillbaka till Sverige bara för att kunna skriva det. Jag visste att anmälan var öppen, hade skrivit ner det i min kalender och allt och trodde verkligen att jag hade anmält mig.. helt sjukt. Förra året glömde jag att anmäla på riktigt och då vägrade dom att låta mig skriva det. Vad tror du mina chanser är att få skriva det om jag skyller på att jag gjort anmälan men att det kanske blivit något tekniskt strul som gjort att den inte gick igenom? Känns så tråkigt att inte få skriva nu när jag redan bokat flyg och allt :(

Kram

67 Eve:

skriven

Hej Es,

Ni fick verkligen en intressant tripp😄 Som tur är, så är ni inte ensam om att vara virriga & vilsna på vägen. Här är en till (fast på livets väg). Rejält vilsen & rädd för att ta del beslut.. Hoppas du kan hjälpa mig på vägen❤️

Vad händer om jag väljer att bli tillsammans med R?

Ha en fin dag!
Kram

68 Orolig:

skriven

Hej Esmaralda!

Blir det ljusare tider eller fortsätter det så här med motgångar och oro??

Kram

Svar: Visst kommer ljusare tider.. kram :)
Esmaralda

69 TILL GHOSTWRITER:

skriven

Healing är bra grejjer så hoppas att det kan hjälpa till i läkningsprocessen. Tänker på det du gjorde för mig varje dag. Stor kram och hoppas att allt är bra med dig❤

70 Boudica:

skriven

Haha, ja det låter som om det var jag! Hamnar fel även om jag vet att jag kan vägen, med gps eller karta. Som jag kollade upp en väg till en affär, det var enkelt, raka vägen från tunnelbanan. Bara att jag gick raka vägen åt fel riktning 3 gånger innan jag hamnade rätt!
Må jag hitta imorrn!

Generöst av Nettan med 3 frågor för hundra. Men nu har jag inte så många funderingar! Annars kanske jag skulle testa henne någon dag, har ju varit dig helt trogen annars ;)

Redan helg, tiden går verkligen fort! Och imorgon ska jag till honom på middag! Nervöst!
Önskar bara jag hade haft mer tid med honom under arbetsveckan, men vill ju inte vara för på honom. Vet ju han har lite svårt att släppa in andra, men han har öppnat sig en del för mig, men jag vill ju mer. Mer tid med honom!
Funderade på vad jag skulle ge honom för något måste jag väl ge, gick förbi pappa och där hade faster lämnat en present till mig, vilket i sin tur gav mig svaret på funderingen. Jag blev inspirerad. Hoppas han gillar idén bara ;)

Du vart nog för upptagen att svara igår så jag ställer min fråga idag igen!
Jag är ju nyfiken av mig, så jag undrar, har han nå planer att försöka få mig i säng imorrn? Är det något han har haft i tankarna? Är ju rätt villig själv, men hoppas ju det är något han vill!

Nu har det blivit kallt, och här ska nu vinterkläderna plockas fram!

KRAM!

71 Barbie:

skriven

Hej goda Es kan du möjligtvis se om M älskar mig ? Vill han ha barn med mig ? Vad ser du är det vi två i framtiden?

72 Vb:

skriven

Jag älskar honom Es! Ser du möjligtvis oljan älskar mig lika mycket? Kramar

73 MissMilla :

skriven

Trött efter denna arbetsvecka. Ser ingen ljusning . Skolan skulle soc anmäla att jag är trött o har det tufft för sonens skull men tror du att det bara blir bekymmer av det alltså o inte till ngn hjälp utan att jag typ blir av m barnen i stället? Har haft det tufft m exmaken

Svar: Känns som att du behöver samarbeta med skola och soc och vara öppen med hur du mår... att du tar emot den hjälp du kan få... kram :)
Esmaralda

74 Lillan:

skriven

Hej Es

Hur ser min nästa pojkvän ut?
Kram

75 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.

Tror du han kommer att fortsätta med den äldre kvinnan ? Fortsätter deras eller tror du han kontaktar mig igen?
Kram

76 En Ängel med stort hjärta:

skriven

Tack f svar Es i nr 40 här.

Just nu ligger jag o vilar medan det flyger 100-tals kråkor utanför mitt fönster. De verkar oroliga många av dem men en del har tagit plats i trädet utanför o sitter o iakttar mig, nästan lite kusligt! Som väl är har jag en stor ljusgrön orb som rör sig fram o tillbaka vid fönstret på insidan. Känns som om nånär här o ger mig beskydd!

Kram i Ljus o Kärlek🙅‍♀️💜🌟❤️🙏🌸🌺🌸

Svar: Ja du har ett väldigt gott beskydd... kram :)
Esmaralda

77 d30:

skriven

Råkade visst posta två gånger tidigare idag. Det var inte menat. Försöker igen däremot.
Du har tidigare sett lite känslor för mig hos min vän. Kan de växa till sig? Tillräckligt mycket för lite pussande?

Svar: Ja, till en viss gräns kan det växa... kram :)
Esmaralda

78 L:

skriven

Hej Kommer jag finna ett boende känner mig så pressad och stressad där jag bor nu kram

Svar: Du komma hitta ett riktigt bra boende.. kram
Esmaralda

79 Johan:

skriven

Jätteroligt att ni är i närheten av där jag växte upp! Jag rekommenderar ett besök på Ekholmens Värdshus i Vessigebro. Och hälsa krögaren Kalle från mig, så får vi se vad som händer.. 😉

Kram och trevlig helg!/ Johan

80 Frida:

skriven

Jag är akut efter ett svar som jag har försökt få fram. Men alla medium vet vem det är jag frågar om. Det är någon som skrev en grej på anonymt forum för ett tag sedan, och nu undrar jag vem det är? om det är han jag tänker på. Måste veta vem det är, blir galen snart.

Med vänlig hälsning
Frida


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: