Ullaredo !!

 
Vi har vind och vi har källare.. stora ytor och många rum !
 
Nu har vi  insett att våra vänner småfolket kommer via den här källartrappen !
 
De har ett sjå att ta sig upp  - och de mer viga får liksom dra upp de som inte är lika atletiska.
Men de månar om varann och ser till så varenda en av dem är uppe innan de tar sig vidare.
 
 
Visst har vi en vidunderlig utsikt från köksfönstret  ?!
 
Jag är egentligen ingen skogsmänniska men den här skogen är lummig och snäll.
 
Jag och Nettan tog en promenad och tanken var att hitta svamp
och det gjorde vi... hur mycket som helst.. och då ställde  vi oss frågan.... vad är det för slags  svamp ? Är den över huvud taget ätlig ?
Och på båda frågorna svarade vi  "vet ej" och då la vi ner projektet !
 
 
I går for vi en sväng till GeKå´s... och tänkte bara shoppa litegrann... och vad hände ?
 
Exakt så.. det blev hur mycket som helst och nu är vi lite nojiga hur vi ska få plats med allt.. inklusive resväskor och sängkläder i Nettan lilla minimbil när vi far hem !
 
Nåja.. i värsta fall få jag väl sitta på en väska och ha en i knät !
Det löser sig.. som han  sa som  sket i vasken 😂
 
 
Och när man åker till Ullared så skanderar man högt som ett brandlarm:
"Är du redo ?"
"  Ullaredo!! "
 
Och väl framkommen så  svalkar man sig då och då med en god kall bajer !
 
 
För min del blir det så att jag håller mej mer  till sportbaren än salladsbaren.
Och det beror INTE på att jag är sportig precis !!
 
Lite fynd gjorde jag.... bland annat mössor till de äldre barnbarnen.. grabbarna på 14 och 17 år
 
 
Och något till yngsta dottern också:
 
 
Varm och go vinterjacka för 298 kr... som hittat ju !
 
 
En julkalender som mamma ska få... med skönhetsprodukter
 
 
En kalender till lille MG också så klart... 
 
 
 Och Nettan investerade i en lase så hon slipper se mej  😂
 
 
Och på tal om Nettan så  går vi nu in i de sista två dagarna för spådom och regression till extrapris. 
 
Trycket har varit stort  på Nettan men hon har bestämt att alla som vill ha ska få !
Därmed har hon  ordnat fram tre tider till.
 
En tid i dag  och två tider på fredag
Till spådom  via telefon eller regression via telefon
 
💖
 
På lördag är hon helt fullbokad  och på söndag morgon efter frukost far vi hemåt.
 
Vil du försäkra dig om en tid  i dag eller i morgon så  hör av dig snarast och boka
 
Ring eller skicka sms:    0723 – 892204   
 
Eller maila:  [email protected]
 
💖
 
Kram & kärlek från både mej och Nettan 
 
P.s.  Och så avrundade vi kvällen med en flaska bubbel som vi fått av en kär besökare
 
 
Champagneglas hittade vi inte men sånt är ju ett ilandsproblem :)
Bubblet  var försvinnande gott !! 💖
 
Och försvinnande gott var också Gin & Toniclakritsen som vi fick av en annan kär gäst
Tusen tack
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1 ?:

skriven

Tack för svar igår. Härligt med snäll skog. Skulle gärna promenera i skog, men är av någon anledning lite rädd för det. Men vi har i alla fall en hare som kommer på besök rätt ofta och det är ju stort i sig då vi bor i stad och haren måste passera några vägar för att komma fram.

Kram

2 Go:

skriven

Hej Esmaralda.
Oj så mysigt!!
Vilken go jacka. Är också på jakt efter en, dock fått för mig att den ska vara röd!!! Får se vad jag hittar.

Esmaralda,
Har han bestämt sig för att han inte ska leva med mig?
Kram

3 AnnaK:

skriven

Tjorvade ju lite här för nån helg sen.....förstod gubben att jag tycker han är "trevlig" och vad tycker han om det isåfall? Törs jag visa mig igen?

Lite nyfiken bara....ska inte ställa till det nåt mer 🙈

Kram 🤗

4 Skorpan:

skriven

På bilden har du trattkantareller o det hade ju blivit en god sås eller gott på smörgås. Fina fynd du gjort , det blir en bra jul hos er igen :). Ni behöver ju nog ha lite ledigt bland allt jobbande också o då är det bra att kunna "bubbla" till det ;). Så härligt ni har det.

Jag undra4 om du ser om jag bara förlagt en reseräkningveller om jag "förintat" den? Tycker inte jag skulle ha gjort det... Samtidigt undrar jag också varför det är så svårt att greppa min "mentor"? Vet inte riktigt var jag har henne s a s... Lite jobbigt är det.

Måste besöka banken idag för att få ett nummer ändrat, det är såå omständigt med allt i dessa dagar så det är ju inte klokt. Får se hur lång tid det tar...
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

5 sus:

skriven

hej
fullt upp som vanligt.....
bra shopping......
något kul här snart?
love sus

6 Anonym:

skriven

Kommer jag ha sån otur att Maria är på hotellet på fredag ?
Vill inte träffa henne då hon betett sig så konstigt mot mig.
Kram

7 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda
Tack för svaret igår om att god chans att flytta utomlands i något skede

Du skrev att jag och dottern flyttar... finns det någon chans att min tillkommande är med i flytten också? Eller såg du bara mig och dottern i flytten utomlands?
Kram

8 Jossan :

skriven

God morgon!

Så roligt med Ullared. Får se om jag får ihop det att kunna ta mig dit innan jul.

Igår hade jag min kramp i magen i flera timmar... Trodde jag skulle gråta men jag var tvungen att jobba klart och ha mina samtal.

Ja jag tyckte iallafall mina samtal gick bra till chefen ringde. Då hade den ena föräldern mailat chefen. Antagligen sa jag något som inte passa... Jag blir så ledsen och känner att de bara letar fel.

Åter igen vänder sig livet mot mig och jag får kämpa som vanligt. Inget är någonsin lätt för mig.

Försöker hålla modet uppe med allt. Min lärarlegitimation, kärleken.. Kärleken skulle ju komma nu det sa min magkänsla... men men...

Usch får ta mig upp... jag har en sån klump i min mage nu....

Kram

9 Michaela:

skriven

Ni har det gott och så det ska vara :) Underbart med lummig skog. Härligt med alla fynd på Ullared. Vinterjackan såg bra mysig ut.

*Ghostwriter!
Tusen tack för din hjälp under healingen! Blir alldeles varm varje gång jag tänker på det och att det finns så fina människor som Du. Kommer aldrig att glömma det. Blödning och musklerna har fått en rejäl törn i armen men hoppas att det blir bra så småningom! Tack igen fina Du! Stor kram!

Har varit riktigt trött efter healingen. Om jag inte minns helt fel så har du sagt att ibland dröjer det lite innan effekten kommer så hoppas att det är så i mitt fall :)

Torsdag och ni har varit på plats 1 vecka! Tiden går fort. MG saknar säkert sin mamma men tvivlar inte på att han har det jättebra med pappa :)

Kram till Er!



Svar: Nej, MG har det bra och jobbar varje dag men det ska bli gott att komma hem till honom på söndag :) Kram
Esmaralda

10 <3:

skriven

Hej, han har valt att berätta för sin mami lite om mig. Hur kommer hon att ta detta? Kommer hon överdriva?

11 <3:

skriven

Känns som jag gjort bort mig, det där är ju egentligen inte jag. Jag gillar inte att fokusera på andra. Har ju gett ut den bilden av mig känns det som, efter den piken igår så kände jag mig bevsiken på mig själv.

såe, ser han det som en stor grej eller är det jag som gör det stort?

12 Jennifer:

skriven

Godmorgon fina Esmaralda! Jag skulle säkert få panik inne i Ullared och vända om, klarar inte stora butiker efter min utmattningsdepression.

Hurra nu kan man få turistvisum till Saudi, fast det är säkert bara jag som hurrar för det. Nu räcker inte pengarna för att resa dit, men dröjer det månntro länge innan jag kan ta mig dit?

Eller finns det en liten chans att jag kan åka dit nu i oktober? Ska till grannlandet UAE och allt boende är redan betalt... om jag hade vetat att Saudi börjar utfärda turistvisum från och med 27 september hade jag förstås försökt ta mig dit. Nu stör det mig lite om jag missar chansen.
Kram,
Jennifer

Svar: Till Saudi kommer du....tveksamt dock om det blir den här gången.. kram
Esmaralda

13 Kulla:

skriven

Det är ju trattkantareller, hur gott som helst.. ut med er igen och plocka dom👍👌.
Den där gin och tonic lakritsen skulle man ju ha köpt sig😋.
Mycket fina saker som Ullared levererade😄.
Undrar var min flirt har tagit vägen🤔😉.. jag kan verkligen inte ha missat honom😂. Ha en underbar dag., kram

14 HuldaMaräng:

skriven

Godmorgon!
Jag är rätt säker på att det är trattkantareller som ni hittat! Synd ni inte googlade på plats 😉

Inatt gick larmet här hemma. Jag vaknade förstås, men sonen sov som en stock!! Efter en stund tystnade det av sig själv. Jag vågade inte gå ner mitt i natten, så jag ringde vaktbolaget och frågade varför de inte ringt när larmet gått, men fick svaret att larmet inte gått hos dem och det fanns inga felkoder.. Jag gick och la mig igen men kunde nästan inte somna om för det blev ISKALLT i rummet. Därför frågar jag dig om du kan se.. var det någon här? Anhörig eller annan och vad kan den ha velat???
Kram, ha en fin dag!

Svar: Jag får en dubbel känsla här.. du lär ha haft besök av en anhörig som tittat till.. men det verkar ändå lite mycket... kram
Esmaralda

15 Solen:

skriven

Godmorgon! Ni ser ut att njuta av livet..både på Ullared och i huset. Det verka ni vara riktigt duktiga på och det får vi andra också försöka lära oss av!
Undersökningen gick bra - och dåligt...problemet gick inte att åtgärda under undersökningen så nu ska det bli operation! De vill inte chansa utan de som de har hittat måste tas bort, och med marginal. Herregud, jag som aldrig går till läkaren och ännu mindre har opererats innan. Hur blev det så här? Nu är jag så orolig för att något ska gå fel och att jag ska få men för livet....
När vänder det för mig? Jag tycker att jag mest har haft uppförsbacke efter uppförsbacke. Fått kämpa med det ena efter det andra...hade hoppats på en lugn höst.
Please kan man få lite nerförsbacke snart?
Jaja det blir bara till att ta sig över den här kullen också. Det måste bara gå.
Ha en fortsatta mysig tid i huset i skogen!
Kram ☀️☀️☀️

16 N:

skriven

Hej Esmaralda.
Vad mysigt ni har det!
Känns som om jag själv skulle behöva komma ut bland vänner och ha roligt. Har varit mycket slit och kämpande sista tiden. Så viktigt med det sociala

Ser det ut som om jag kan/ kommer leva själv några år innan jag lever tillsammans med någon?
Kram

17 Pia1:

skriven

Jag vågar inte alls plocka svamp, är absolut nojig att jag ska ta fel! Idag önskar jag att hon den unga patienten blir förstådd och att man kan se det. Vi gjorde något vågat, jag klarar inte se den förtvivlan och jag har skrivit ihop till hennes läkare för att försöka förklara CCI lite enklare och vad det gör. Tanken var anonymt men saker har gjort att det inte går. Antingen kommer den se och förstå eller så tappar jag den enda läkaren som kan något. Hoppas universum visar rättvisa en enda gång. 🙏

Svar: Jag får en känsla av att detta kan drabba dig negativt på lite sikt men jag ser inte varför.. kram
Esmaralda

18 Dunegull:

skriven

Ser du ngn mer resa för mig detta året? Jag har inget inplanerat nu.
Kram

Svar: Snart planerar du en ny resa.. slutet av året eller nästa år... kram :)
Esmaralda

19 <3:

skriven

Tänker Per något på mig ?
Håller han koll lite vad jag lägger ut på fb?
Kram

Svar: Ibland tänker han på dig... kram :)
Esmaralda

20 Misstjejen:

skriven

Hej

Läser mycket om 438 dagar som johan persson och martin schibbye blir fri...

Undrar om dawit isaak jornaslit är lever och stannar i fängelse eller kommer han något gång ut från fängelse?

Ha det bra

21 Misstjejen:

skriven

Hej

Drömmar om min katten som dog för längesen inatt med en annan familjen...

Undrar vem är dom? Med min katten som finns där..

Ha det bra

22 Kristin:

skriven

Hehe, ler godt med tanken på hvordan du skal bli plassert i bilen på veg hjem, kjære Esmaralda.
Du kommer sikkert til å sitte mykt, kanskje med både med den varme jakken med mer å sitte på.
Håper på et bilde, om det passer slik,
når tiden kommer.
Ønsker dere en fin dag sammen med "småfolket"
KRAM!!!

Svar: Ja, lite av en mardröm när jag tänker o hur vi ska lyckas ta oss hem !! Har ju handlat en hel del till barn och barnbarn och knappt något alls till mig själv... Kram :)
Esmaralda

23 EPM :

skriven

Åååhhh så mysigt ni har det!

Jodå, studenten gick i affekt igår. Jag känner allt mer att jag har på fötterna att kugga honom. Detta är någon som kan bli farlig som sjuksköterska pga sin bristande insikt...
Dock orolig över att han ska dra igång en massa, ser du om det kommer ske...?

Ikväll ska jag se Magnell, en av de bästa. Undrar om det finns någon i min ålder på spelningen...? 😊
Hoppas det blir en bra kväll som avrundar efter en tuff vecka

Kram

Svar: Du ska helt enkelt göra ditt jobb och inte låta det bli personligt...... visst är Magnell bra :) kram
Esmaralda

24 Hon:

skriven

Ibland känner jag mig lite olustig om jag går i en skog, särskilt om det är mörkt. Kan det vara så att en skog kan bli mer "negativ" i mörker eller mörkare energier?
Kram

Svar: Nej skogen är inte farlig om natten... det handlar nog lite om egen mörkrädsla... kram :)
Esmaralda

25 Razawa:

skriven

Hej bästa Esmaralda
Igår fick jag 500 gram godis levererat till mig som ställdes utanför vår dörr. Min man såg påsen men ville att jag skulle då hämta in den själv o se den :) en timme senare när jag var hemma var den borta. Vem tog den? Aldrig hänt tidigare. Alltid fått leveranser ställda utanför vår dörr men grannarna har aldrig rört ngt!

Kram

Svar: Känns som en ung människa är inblandad i försvinnandet.. kram
Esmaralda

26 Lilla m:

skriven

Känns det positivt eller negativt kring Marcel?

27 MarjaLiisa:

skriven

Tusen tack för den regression jag fick igår på telefon . Jag om inte trodde att jag skulle kunna slappna av. Jag fick besöka fyra tidigare liv och särskilt ett av dem gav förklaring till varför jag mår dåligt idag. Nu kan jag göra något åt. Jag rekommenderar alla regression, det gör stor skillnad. Tack Nettan, du är tålmodig och duktig, kramar

Svar: Nettan hälsar och tackar
Esmaralda

28 Sessan:

skriven

Tack! för Stor- och Djurhealingar :)

Svar: Tack själv :) Det är alltid så roligt med healing.. och Nettan gav järnet i djurhealingen :) Kram
Esmaralda

29 Louise:

skriven

Efter en kaosartad morgon så är barnen lämnade i skolan. Min dotter satte sig på tvären idag igen för att hon inte fick en nutella macka. Men jag försökte förklara för min minitonåring att nutellan glömde vi i affären sist vi var där. Då skulle hon minsann inte gå till skolan *suck och suck*.

Igår var jag på intervju till en förskola som de behövde personal till i alla fall året ut. Jag hatar alla dessa frågor man får. Ja de hade ju så klart fler intervjuer och sen skulle de sammanställa allt och höra av sig. Ja det tror jag på när jag ser det.
Har jag chansen till det där korttids vikariatet eller jag ska sikta in mig som timvikarie på förskolan där jag var på träff nu i tisdags?

Idag blir det en sväng till skolan. Måste kolla igenom lite material till min kulturuppgift och göra det samt att jag ska skriva min manual. Nästa vecka hoppas jag på att komma till en montessoriförskola och observera en förskollärare. En text ska in näst vecka. Blir hektiskt.

Ha en fin dag och tacksam för svar. Kramar

30 DD:

skriven

Jaa det är väl trattkantareller, jätte gott med pasta 😊



31 lilla m:

skriven

Kan det bli bra med Marcel? Lyckas det?😊

32 Go:

skriven

Hej Esmaralda,
Har han bestämt sig för att han inte ska leva med mig?
Kram

33 Margaretha:

skriven

Det är ju goda trattkantareller..hur gott som helst att ha i gryta, varma smörgåsar, sås.mm.

Fina saker som ni har fyndat p Ullared..härliga människor som besöker er och kommer med fina goda gåvor. Njut!!

Undrar var min höstflirt är? Något specifikt om det? Kännetecken..kram

Svar: Se dig omkring.. han bör komma snart... om han inte tar en annan väg, den risken finns men den är inte stor.. kram :)
Esmaralda

34 AnnaK:

skriven

Förstod han och blev han isåfall besvärad eller smickrad? Törs jag visa mig igen?

Kram 🤗

35 Anonym:

skriven

Kommer jag ha sån otur att Maria är på hotellet på fredag ?
Vill inte träffa henne då hon betett sig så konstigt mot mig. Får känslan att det inte alls blir trevligt och träffa henne !
Kram

36 Anki:

skriven

Godmorgon på er bägge två

Klokt att inte plocka svamp om man inte är helt säker Trattisar som var på bilden kan förväxlas med en giftig svamp Toppig giftspindling och den vill man inte äta.
Men dricka gott kan man ju alltid göra ;-) Det är ni väl värda ! Lakritsen lät spännande för ett lakritstroll som mig älskar ju lakrits Hem kommer ni nog finns där hjärterum...man kan trycka in mycket i en bil om man vill .

Idag var det ruskväder ute och småfåglarna "knacka" på fönstret och ville ha mat När jag kom runt knuten satt Dundermusen på matstället och jag sa gomorron frukosten kommer strax musen satt kvar när jag gick förbi in i hönshuset Känner mig hedrad ! Innifrån såg jag sedan två söta skogsmöss mumsa på solrosfröna och de har lovat hålla sig ute om jag förser dom med mat .
Elektrikern sa Jaha nu ska vi se hur många möss det ligger i elcentralen Inga sa jag och fick rätt ;-) ! Jag vet att de inte kommer in ...

Idag stannade det en lastbil utanför och jag gick ut då chauffören såg vilsen ut En jättetrevlig tjej som var intresserad av huset mitt e mot mig som är till salu Hoppas hon köper huset .

Ha en fortsatt härlig höstdag !

kram Anki med flock

37 Linda N:

skriven

Åh vad roligt hoppas ni får det toppen 😍

Esmeralda kan du se om jag kommer iväg på en resa till en vän utomlands nästa vår för hennes bröllop? Hinner jag få det att gå ihop ekonomiskt??

Kram

38 Pia1:

skriven

Tack Es. Han läste det aldrig. Betyder det att jag slipper negativa följder?
Stackars flicka.❤

Svar: Ja chansen är god nu att inget negativt sker och jag tycker också verkligen synd om flickan, kram
Esmaralda

39 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda
Tack för svaret igår om att god chans att flytta utomlands i något skede

Du skrev att jag och dottern flyttar... finns det någon chans att min tillkommande är med i flytten också? Eller såg du bara mig och dottern i flytten utomlands?
Kram

Svar: Det kan vara fler som flyttar.. men eftersom det är du och dottern i nuet så är det er jag ser... vilket INTE betyder att det måste bli bara ni.. kram
Esmaralda

40 Mimi:

skriven

Hej!

Hur ser småfolket ut?? Tycker att det är så intressant med det övernaturliga och småfolk. Finns det småfolk bara på landet eller kan de finnas i stan också?

Kram

Svar: De ser så olika ut.. somliga ser man inte tydligt.. andra tydligt och klart... en del ser ut nästan som vi och andra som små tomtenissar och somliga som små snälla monster.... de trivs bäst på landet där det finns skog.. de är naturväsen.. kram :)
Esmaralda

41 Maja:

skriven

Hej Esmaralda,

Mysigt med Ullared o härligt med skog o kantareller.

Har varit på mötet med skolan i går o de rekommenderar att min son blir utredd för att se varför han har problem med fokus o koncentration.

Inget nytt för mej men med den rapport han fick av sin lärare i årskurs innan på lågstadiet här i Eng var bra. Har själv frågat om möten för att se om allt är ok och visst har det inte problemfritt men sista året utvecklats så enligt henne.

Jag känner att de ville få fram en logg under alla dessa år där det varit ständiga indicier och de förnekade allt min sons lärare sagt och sa att hon förmodligen ville vara positiv.

De känns inte alls som de vill hjälpa utan stjälpa.
Ser du ngt om detta?

Kram
Maja

42 Man:

skriven

Hej Esmaralda.
Ska livet vara såhär kämpigt? Känns som om jag får kämpa en hel del själv,

Tror du det kommer bli lättare för mig? Kommer jag in på en bra utbildning?
Kram

43 <3:

skriven

Hej kära Esmeralda, härligt med I-landsproblem. Bubbel ska vara försvinnande gott !

Har mitt ex förändrats sen den hemska olyckan med vespan, var han onykter när det hände jag tror det ?
Han säger att han tänkt om efter detta men jag har svårt att se att han någonsin kan bli en bra och snäll man just när han dricker. Är där alla problem uppstår. Humöret upp och ner elaka sms som han sen "glömt" bort och han lovar saker som aldrig blir av. Min fina väninna sa gamla hundar lär man aldrig sitta speciellt inte G.
Kram

Svar: Han har nog tänkt om vad det gäller somligt.. men samma humör har han kvar... kram :)
Esmaralda

44 Oro:

skriven

Hej Esmaralda.
Funderar över min chef. Tycker hon pratar mycket skit eller snackar om andra över huvud taget. Är lite rädd vad hon säger om mig.
Jobbar deltid där men tycker hon klagar en hel del. Jag vet att det inte bara är på mig. För hör hon gör det på andra också.
Men har hon något hon stör sig på hos mig?

Hade mycket ångest, tycker andra att jag gjort fel val? Har jag gjort fel val? Ser det otroligt kämpigt ut eller kommer det bli bra?
Kram

45 Tilids:

skriven

Hej Es,

Jag ör helt förstörd. Jag fick inte jobbet som jag trodde så mycket på. Allt känns hopplöst nu. Kommer det någonsin att lösa sig? Kommer jag få ett jobb i höst/vinter som passar min kompetens? Jag vet inte vad jag ska ta mig till just nu.

Kram

Svar: Oroa dig inte, nytt jobb kommer och där du kommer trivas riktigt bra.. kram :)
Esmaralda

46 Carolina:

skriven

Lite nyfiken om du har fått kontakt med Sven?

Svar: Hej och nej, ingen kontakt med Sven.. det mest "småfolket" som dräller omkring här och tar plats... men det finns en väldigt vänlig och trygg atmosfär här som jag tror att Sven är med och skapar.. kram
Esmaralda

47 Lotta:

skriven

Jag bara måste åka till Ullared. Har aldrig varit där, men nu behövs vinterkläder och kängor. 😀.

Jag trivs inte alls på nya jobbet. Vill bara härifrån. Så trist och tråkigt. Känns som jag är på fel ställe. Vill tillbaka till mitt gamla jobb. Ser du om det skulle funka om jag tog kontakt med dom. Vill inte höra av mig och få ett nej.

Kram L

Svar: Flyttar du tillbaka till gamla gobbet ( det finns en chans) så tror jag inte det blir så bra som du tänker det sa bli.. kanske du ska se dig om efter något helt nytt istället ? Kram
Esmaralda

48 Bellagio:

skriven

Jag älskar skogen och mörkret. Känner mig omsluten och trygg. Har jag något speciellt förhållande till skogen?

Svar: Ja i ett av dina gamla liv har du levt i skogen - i harmoni med djur och natur.. kram
Esmaralda

49 Orolig:

skriven

Hej Esmaralda.

Har han bestämt sig för att inte leva tillsammans med mig?
Ser det här kört ut?
Eller kan det här lösa sig? För en stund eller på ett eller annat sätt?
Kram

50 Camilla:

skriven

Så härligt ni har det där, med shopping och annat mys.
Jag skulle gärna vilja veta vem som besökte mig igår kväll här, ljuset fladdrade till flera gånger under kvällen, undrade var det nån som vill ha kontakt med mig måtro? KRAMAR

Svar: Det var snarare någon från andevärlden som kom och tittade till dig.. jag kan känna mycket kärlek i besöket.. kram :)
Esmaralda

51 Gjostwriger :

skriven

Det gick hur bra som helst idag som du sa. Bara vara mig själv och det var exakt det som var tillräckligt. Lycklig!
Kommer det bli en bra donator? Kram p

52 Anna E:

skriven

Är väl trattkantareller detdär :)

Hur sjutton ska jag få pengar till en bil? Är uppgiven... Kan jag vinna pengar? Ser du om någon kommer att hjälpa mig på nåt vis?

53 Undrar:

skriven

Hej Esmaralda.

Vill han vara med henne?
Kram

54 Razawa:

skriven

Hej bästa Esmaralda
Jag har kommit i kontakt med en driven vilka som har sitt företag online och jobbar hemifrån med flera andra länder och tjänar bra på det. Följer hennes sociala medier och pratat med henne senast idag kl 12.00 i telefon. Jag blev intresserad o ikväll ska jag lyssna på hennes online presentation och kanske börja ”jobba” med henne. Är detta seriöst och kan jag tjäna lite stålar på det?

55 Jennie:

skriven

Tack! Puh känns skönt att höra! Kram

56 T:

skriven

Den där killen jag ser ibland för
Min inre syn- i vit skjorta och tunnhårig eller kal på huvudet, svårt att säga. En gladlynt typ? Vem är han? Eller är det bara hjärnspöken? Mvh T

57 Skorpan:

skriven

Jösses att få nåt uträttat på bankkontor i dagens läge, det är ju hopplöst ju. O det gällde bara att ändra ett telefonnummer för till det skulle dom ha id...
Kram Skorpan

58 Camilla:

skriven

Vilken mysig dag och tänk att julsakerna har kommit. Inte mycket kvar på 2019.

Erbjöd mig att rena ur en kompis hus som har en hel del dåliga energier. Skulle fundera på saken. Vore kul att göra det så hoppas på positivt besked :)

Önskar Er en fin torsdag. Kram

59 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser han ut att ha berättat om graviditeten för sin mamma?
Kram

60 Uppgiven:

skriven

Hej!

Kommer jag ut i arbetslivet snart eller ska jag ge upp hopp om jobb??

Kram

61 Ensam:

skriven

Hej Esmaralda

Ser jag ut att leva själv 1-3 år fram ?
Lever jag själv några år till framöver?
Kram

62 TILL MICHAELA (9) :

skriven

Vad glad jag blir att du uppskattade att jag hjälpte dig lite extra!! Tack fina du för en fin kommentar, det gjorde min dag☺️

Ja, hoppas armen blir bra snart! Det kanske gör ont/är jobbigt men ibland gör healing det till en snabbare läkningsprocess än det annars hade varit. Håller tummarna och fortsätt vara så positiv du kan och ta hand om dig!



Stor kram!
Ghostwriter ❤️

63 En Ängel med stort hjärta:

skriven

Tack Es för dina svar igår.

Det har gjort mig väldigt konfunderad för jag visste faktiskt inte vem jag borde kontakta! Du skrev att larmande o de tunga stegen var ett meddelande att jag borde ta kontakt med nån o att jag själv skulle komma på det.
Blev så sjuk igår, inatt o imorse fick jag akuttid till läkare. Var det kanske det du såg att jag borde?
Nu väntar jag bara på provsvar o det tar ett tag!

Min fråga är var det det läkaren jag borde ringa?


Trevlig torsdag kram O tack
(hoppas på ett svar om det var han jag borde kontakta)

64 CA :

skriven

Hej
Nu sitter jag i mitt lilla hus
Har fått vatten och el
väntar på elektrikern som ska se över elen i huset
Mitt lilla hönshus var inte tomt
Där bor 5 hönor och jag vet inte vems dom är
Dom har mat och vatten
Hoppas inte det är en gåva för jag åker snart hem igen
Kommer dom att bli flyttade snart?
Kram

65 sus:

skriven

hej
blir så konfunderad....
hur går det för gamla chefen?
love sus

66 Meja:

skriven

Fina fynd! Och tänka sig en sån utsikt!

Har han uppfattat mina hintar? Förstår han att jag vill?

67 Eva:

skriven

Ser hur vättarna kravlar längs med gröna väggen för att komma uppåt, verkligen tar i!

68 Alie:

skriven

Ni har det bra ni..;) Och det är ni väl värda.
Tomten i skogen ser mysig ut, kanske finns lite tomtar och troll också, vem vet...

Själv har jag landat där jag befinner mig. Allt känns bra och min stressande oro har nu försvunnit, så skönt. Jag hoppas det kommer flyta på så här nu , alla veckorna jag kommer vara här, har ju verkligen blivit bra omhändertagen och mottagen väldigt fint.
Kram och fortsatt fin vistelse!

69 Boudica:

skriven

Åh just ett sånt ställe skulle jag vilja bo på när jag reser! Jag som är både nyfiken och äventyrlig av mig skulle besöka både källaren och vinden, utforska du vet ;D men kanske inte störa småfolket!

Blev sugen på en julkalender, när du nu tog upp dem,och tankarna for genast iväg till att göra en raw ball julkalender. Men nu är det ju ett bra tag kvar!

Trevliga besökare ni har som ger både det ena och andra, själv fick jag faktiskt en fin kruka från Lagergrabben, som han målat själv! Nu måste jag ju själv lista ut något rätt fort om vad jag ska ge honom nu i helgen. För något vill jag ju ge! Men mat kan det ju inte bli denna gång, du han bjuder mig på det :)

Denna vecka har gått rejält fort!
Det var nyss som han var här, och nu är det snart fredag igen och på lördag ska jag till honom. Jag längtar men samtidigt så har nervositeten hittat tillbaks!
Som sagt, och som jag säkert nämnt flera gånger tidigare så är jag nyfiken, och idag har jag en lite akward fråga ;)
Ser du om han har planer om att försöka få mig i säng nu på Lördag, eller några liknande tankar? Skulle uppskattas rejält utav mig! Men hoppas att det finns en vilja hos honom med ;)

Här ska det ätas, här är man hungrig ;)
KRAM!

70 Helen:

skriven

Hej
Lite nyfiken. Har ni känt av o fått kontakt med de som bott i huset eller bott i närheten.Nu vet jag inte hur ni gick i skogen, men om ni gick förbi en friggebod, kände ni av något i närheten där ?

Ha det så gott o hoppas ni får med allt hem

71 Cecilia:

skriven

Tack för healingen i måndags! Kände inte av det lika mycket som jag brukar göra. Det var nog för mycket i huvudet för att jag skulle kunna slappna av, men lite kunde jag nog ta emot och det tackar jag för!

Imorgon åker jag hem till min familj. Har haft så mycket hemlängtan och längtar ihjäl efter min hund och alla andra förstås. Började tänka på mina fåglar som jag gett bort, hur mår dem? Verkar dem ha det bra? Den ena har inte mått så bra på sistone, hur är det med honom nu? Kramar

72 Hönan:

skriven

Va härligt ni verkar ha det! :) och va kul med lite fynd :) sällan man lämnar med bara det man tänkt, finns ju så mycket billigt som kan vara bra att ha...eller inte...

Undrar om det ser ut som om jackan kommer i xs till outleten eller om det är bättre att jag behåller den jag beställt på nätet?

En annan lite viktigare fundering jag har är var jag bör lägga mitt fokus nu. Ser det ut att vara en god idé att höra av mig till forskaren nu? Är ju inne på föreläsningar också, både skolor och arbetsplatser. Ser du något kring det? Resa hade ju inte varit helt fel heller, kanske slutar med att det blir så. Men vill ju liksom ändå komma igång nu, känner mig bara lite spretig med var jag ska börja.

Kram och hoppas ni får en riktigt trevlig kväll :)

73 CA :

skriven

Hej
Det var Joses hönor
Jag lät honom ha hönorna kvar till april
Han såg så bekymrad ut, verkade mycket snäll precis som mina andra grannar
Kram

74 AnnaK:

skriven

Fattade fanskapet och vad tänker han om det? Smickrad eller besvärad?

Kram 🤗


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: