Midsommar igen....

 
 
MIDSOMMAR  !!!!!!    😲
 
 
 
Nu undrar du om spåkärringarna blivit  tossiga på riktigt.... men nej, så illa är det inte.. inte riktigt.... vi fick bara lite feeling när vi hittade midsommarstång och flagga... och kände  att yes.. midsommarmat skulle sitta fint.
 
Så for vi iväg och handlade matjesill och gräddfil och alla tillbehör !
 
Sen drogs vi med av stämningen och en snapsvisa blev det också
 
Vad tycker du om den här :
 
En inleder med :
- "Vaaaaa blåser de för vinn ida ?"
 
Alla svarar:
- "Brääääännevinn !"
 
😜
 
Sen har vi en fuling också.
Den är skånsk,  kort och koncist och väldigt rasistisk och den går så här:
 
"Hela Stockholm står i lågor.. HURRA HURRA HURRA !"
 
Visst var den rälig ? !😱
 
-
 
I kväll är det dags för storhealing och ni är ALLA så himla välkomna
Ni kan anmäla er fram till klockan 18 i kväll
 
Se infon på gårdagens blogginlägg
 
 
Vi kör så det ryker i healingen och jag kan berätta att småfolket här är med på ett hörn, det har jag fått löfte om och då kan healingen inte bli annat än alldeles underbar !
 
Kram & massa kärlek
 
P.s. I dag  far vi till GeKå´s  en sväng så jag hinner inte besvara så många frågor under dagen.
Självklart bekräftar jag  din anmälan till healing så snart jag är tillbaka i stugan igen.
 
💖
 
OBS.. MIMI SOM KOMMENTARADEE HÄR PÅ BLOGGEN IGÅR, KOMMENTAR NR 56.. DU ÄR BJUDEN AV EN MEDLEM I BLOGGFAMILJEN ATT DELTA I KVÄLLENS HEALING
MAILA  MIG SENAST KL  18 I KVÄLL
 
 
1 <3:

skriven

Ni är för härliga ni två. Mysigt och fira midsommar i höstrusket.

Kan du se hur jag kommer möta min soulmate?
Börjar mötet närma sig. Känns trist att vara singel nu.
Kram

2 Notfair:

skriven

Varför är livet så satans orättvist?

3 Smulan..:

skriven

Ni är för roliga, ha det så kul med shoppingen.

4 Anonym:

skriven

Är det en dum idé att helt random skriva och fråga A om han vet någon som skulle passa ihop med mig ?
Skulle han hjälpa mig ? Kan ju ses som lite despo och psyko...
Vågar inte nätdejta.
Verkar som A och B kommer fortsätta tillsammans ? Hade varit lättare att fråga om han var singel.
Kram

5 Skorpan:

skriven

Midsommar kan visst pigga upp i höstrusket, i alla fall här är det regn o rusk. Snapsvisor får väl va lite räliga, eller? Snart kommer väl nån o kräver att texten ska ändras i dom också ;). O idag ska ni shoppa, julklappar också, gissar jag.

Helgen gick alldeles för fort o nu är det måndag o jobb. Ensam idag vilket känns lite spännande, är ju inte precis mycket jag kan ännu. Sovit alldeles för lite, lördagens fest stressar mig redan, har ju noll lust att ordna fest så...

Mera lust har jag att göra nåt kul med nån karl ;). Ser du om nån närmar sig o om jag klarar av att ge mig hän åt han? Saknar så någon att dela vardag o säng med ;).
Trevlig shopping!
Kram Skorpan

6 Maria:

skriven

Godmorgon!
Jag och sambon ska snart åka till Grekland, den här gången själva utan barn. Det ska bli mysigt men vi kommer sakna barnen.. Men detta är vad vi behöver nu 💕
Jag som är lite flygrädd undrar om resan kommer att gå bra?

Ha en härlig dag på Gekås!
Kram ☀️

Svar: Visst kommer det att gå bra... kram :)
Esmaralda

7 Monica:

skriven

En person berättade för mig att han och hans vänner fick ett ryck. De började sätta upp adventsstjärna mitt i sommaren. De införskaffade julgran och åt julmat samt satte på musik som hade anknytning till julen. Det blev folksamling utanför lägenheten. Det framgick inte om åskådarna trodde att det var en filminspelning eller att de inte var riktigt kloka och skakade på huvuden.

Svar: Ha ha ha ha.. vilket ryckt alltså :) kram :)
Esmaralda

8 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.
Haha det är bra gott med midsommar!

Hur troligt ser du det som att dem skaffar gemensamt barn tillsammans?
Kram

Svar: Runt 70 % ser det ut som.. kram :)
Esmaralda

9 Oro:

skriven

Hej Esmaralda.

Trevlig dag ni har framför er!
Själv är det först jobb sen test i kurs måtte det gå bra!

Kommer han att stå fast vid sin ståndpunkt han har nu?
Kram

10 Mah:

skriven

Hej Esmaralda.
Levt själv så länge att jag knappt minns. Men ibland kommer denna starka oändliga längtan.
Ser det ut som om jag kommer att leva som själv ytterligare en tid?
Eller verkar något pågång inom familjeliv/ partnerskap?
Kram

11 Kulla:

skriven

Lycka till på Gekås👍.. midsommarfirandet 😂👍😂.
Undrar om min son snart får en egen lgh? Kram

Svar: Ja det får han men han bör inte vänta på det ultimata utan ta vad som bjuds och sedan byta upp sig.. kram :)
Esmaralda

12 Anki:

skriven

Godmorgon ES o Nettan !

Matjesill med tillbehör och midsommarfeeling är aldrig fel !
Vi hadde förr en granne som hette Brandberg och vår egna snappsvisa löd : När solen går ner bakom Brandbergs dass Ja då ere våår Skåål !

Måndag och ny vecka Sista dagen i September och min yngsta sons födelsedag...Paketet har kommit fram och skall öppnas via facetime ikväll ..

Ha en go shopping !

Kram Anki med flock

Svar: Facetime är en bra uppfinning !! Grattis till sonens födelsedag... kram :)
Esmaralda

13 Jossan :

skriven

God morgon!

Jag vill också åka till Ullared. Men får se hur det blir med det.

Idag har vi studiedag och det blev lite sovmorron vilket var skönt. Jag har svårt att göra saker på söndag för måste typ ha en vilodag. Undrar hur det blir efter nästa helg.

Vet inte vad det är för fel på mig jag är så trött hela tiden. Orken i kroppen är typ borta. Men jag måste träna för annars kommer kroppen må ännu sämre. Bara 4 veckor till lovet!


Kram

Svar: Ge dig själv lite positivt och kul som ger dig påfyllning.. kram :)
Esmaralda

14 Cecilia:

skriven

Oj, vad spännande att småfolket är med och bidrar under healingen? Hur vet du om att du ska ha healingen, har dem hört om det eller vet dem bara?

Just nu drömmer jag om att få bo i en lägenhet som håller på att byggas. Det kommer kosta flera miljoner, men helt i omöjligt är det nog inte om jag och min kille sparar. Det kommer dock dröja flera flera år tills dess, men ser du om vi kan lyckas och få vårt drömboende en dag?

Ha så kul på shoppingen. Vi ses under healing en ikväll! Kramar

Svar: De visste att jag skulle ha healing.. och jag tror de vet det mesta ! En dag får ni ett boende precis som ni vill ha det.. välkommen ikväll på healingen.. Kram :)
Esmaralda

15 Göteborgskan:

skriven

:D
Ha ha
Ni är väl för härliga!
På tal om midsommar så bjussade jag på ett sådant firande när jag gjorde min praktik i Sydafrika.
Det åts sill, kladdkaka, sjungs snapsvisor och spelades brännboll.
Brännboll blev en superhit kan jag säga!

En fråga om den hinns!
Kan detta leda till fler än en ny bekant?

Kramar å trevlig shoppingtur!

Svar: Vad härligt med midsommar i Sydafrika :) Ja det an leda till mer än en ny bekant.. kram :)
Esmaralda

16 Dunegull:

skriven

Haha ni är underbara!

Idag ska vi avlina en häst som jag gillar mkt. Det gör så ont i en. Kommer det gå bra för honom? Blir han väl omhändertagen? Han umgås väldigt mkt med en annan av hästarna och vi är bekymrade hur han kommer ta det. Får du in ngt?
Kram och trevlig tur

Svar: Vad sorgligt. Men du ska veta att han får det så bra i Alltet.. han bli mött direkt och han kommer bli väldigt väl omhändertagen. Hans hästkompis kommer bli ledsen och känna saknad och det kommer sitta i ett bra tag, kram
Esmaralda

17 Mej:

skriven

Hej Esmaralda.

Har han bestämt sig för att han inte vill vara med mig?
Eller funderar/ velar han hit och dit?
Kan han fortfarande vilja vara med mig
Kram

18 Nas:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser det ut som om jag kommer att leva fortsatt själv en tid framöver?
Kram

19 Mimi:

skriven

STORT TACK TILL DIG SOM BJÖD MIG PÅ HEALINGEN!!!!!
Väldigt rart av dig. Tack igen!

Bamsekram

20 Å M K:

skriven

Behöver förändra min boendesituation!
Kan du se om det dyker upp något annat boende snart och vad?
Kommer jag bli sambo eller bo själv?
Särbo just nu.
Kram <3

21 Hej!:

skriven

Hej esmeralda, vad var det som hände min mamma inatt? Var det nåting allvarligt? Proverna sa OK.

22 Lilla m:

skriven

Ser du om jag blir gravid inom de närmaste månaderna?

23 Michaela:

skriven

Varit på VC och har en blödning och senskada i höger underarm efter smällarna på jobbet. Brukar ta lång tid att läka sa läkaren. Måtte detta vara det sista nu och att det blir bättre tider. Är ledsen över allt. Hoppas att jag kan ta emot healingen ändå trots sinnesstämningen.

Hoppas att Ullared levererade! :)

Kram till Er!


Svar: Ja, visst kommer du kunna ta emot healingen.. kram :)
Esmaralda

24 Mandarin:

skriven

Hej Esmaralda, hur kommer det att gå för mig på det nya jobbet? :) Känns så kul och spännande men samtidigt nervöst och mycket att sätta sig in i och många resor och lärande första tiden. Kommer jag att fixa det? Tack och kram

Svar: Känns som att det kommer gå bra... kram :)
Esmaralda

25 Mandarin:

skriven

Stort tack för svar Esmaralda! Kram <3

26 Kristin:

skriven

Kjære Esmaralda.

Ja, hvorfor ikke feire midtsommeraften nå? En god ting kan ikke gjøres for mye.
Har vært med på å feire julen midt på sommeren, noe som var heftig.
Fikk tilbake svar fra blodprøvene i dag. Alt var bra, bortsett fra 0,2 for høy urinstoff i blodet. Dette tilskriver jeg mine artroser og at jeg nok har presset kroppen min med altfor lite fett og stort inntak av kaffe og nøtter. Nå skal jeg spise normalt, og håper det vil hjelpe. Ser du om det er noe feil med mine nyrer?
KRAM!!!

27 Chili:

skriven

Får märkliga bilder i huvudet om att det kan bli barn med han jag precis börjat dejta. Han är inte min livskamrat är jag rätt säker på.
Kan du se om det bara är min hjärna som spelar mig ett spratt eller finns den möjligheten?
Ses på healingen ikväll!

28 Na:

skriven

Hej Esmaralda.
vad himla snällt att mimi ska gå healing utav någon. Snälla människor här.

Ser det ut som om jag kommer leva fortsatt själv som singel nu framåt?
Kram

Svar: Ja just nu men på sikt är du inte ensam ! Jag blir så glad av människa som ger... det är stort och speciellt.. kram :)
Esmaralda

29 Signe:

skriven

Hej!

Får jag jobbet jag sökt??
Vore bra ur vissa aspekter, verkligen en möjlighet.
Vore så tacksam för ett råd!

Annars, om Nettan har en telefontid kvar?

Varmaste kramar!

Svar: Nettan har en tid i morgon... den är ännu inte tagen ) Chansen till jobbet är runt 70 %... kram :)
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: