Bloggfamiljsmeddelande...

Dagens gästbloggare är: C

 

Jag är en frekvent bloggläsare hos dig och behöver hjälp att få fram ett meddelande.

Det var en sådan stark och intensiv dröm jag hade som jag sedan  fick en sådan stark känsla att det kan röra sig om någon i bloggfamiljen.

Läget känns akut och personen behöver stöd. 

 

Det är angående en separation.

Kvinnan som har valt att lämna sin man är i full färd att packa ur hemmet med sina saker.

Exmannen verkar vara en manipulativ person som kvinnan har genomskådat och innan någonting värre händer så har hon beslutat att lämna honom.

Mitt i utflytten försöker han göra allt för att hon ska stanna.

Han har en högre position arbetsmässigt och han försöker locka henne med det (status). Hon får inte, under några omständigheter, gå tillbaka till honom, han kommer att nyttja det till sin absoluta fördel och relationen kommer bli värre.

 

 

 

Just nu har hon ett inre lugn men hon är samtidigt rädd att han kan få fullständig tilt och tappa vettet. Hon behöver omgående ha kontakt med vänner och familj så att hon inte känner sig ensam.

Se till att en vän även visar sig fysiskt på flyttdagen. Tiden 10:25 kommer att vara av stor betydelse. När på datum vet jag inte men det är mycket snart.

 

Med vänlig hälsning C

1 Mikael:

skriven

Hoppsan, hoppas det går bra för personen.



Har kanske varit mycket hit och dit vad gäller hur länge saker kan pågå men här kanske en av de första som är värd att läsa

I april månad kommer flest svenskar att smittas, visar beräkningar. Innan månaden är slut kommer runt hälften av befolkningen att vara smittad, enligt professor Tom Britton.

– Om det är någon månad som man ska göra sig själv och andra en tjänst genom att stanna hemma så är det nu i april, säger han.


https://www.svd.se/halva-sveriges-befolkning-smittad-i-april

Kram
Mikael

2 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag har blir spam i facebook redan igår och kommer det snart att bli vanligt igen i min facebook? För jag skriva ju tack till alla.

Kommer det blir som vanligt igen?

Ha det bra

3 Mikael:

skriven

Skorpan, Ifall någon hade spått mig likt

Du kommer gå fram till två kyrkor som står bredvid varandra, den ena är som de brukar vara, den andra har korsen upp och ner, de är stängda men från den ovanliga kyrkan kommer du höra du vackra toner, du kommer gå in fast det egentligen är stängt, av vänlighet så kastar du sten och visslar inne i kyrkan, utanför möter du något utomjordiskt - Predator är en benämning som är behäftat med den utomjordingen, från kyrkan kommer du ta med någonting för att hjälpa en svart leopard som tycker om dig.

Jag hade jag nog fort då tänkt att crackpipan som den här personen har verkar vara något av RANG, asså, come on bro... en kyrka med upp och ner vända kors finns väl ändå inte, ofog som att kasta sten och vissla i kyrkan?! Och av vänlighet??? haha alltså..., möta en utomjording? haha jomenvisst!!! Ta något från kyrkan? Jag? Haha!, ge mig pipan för det här är FÖR bra :)

Den som spådde skulle kanske börja fundera om det ändå inte var Magic mushrooms i soppan som den åt till frukost.

Att ett kärlekstörstande par blir vigt i en kyrka i Corona tider låter långt troligare och mer normalt än det tidigare :)

Sadhguru om 3 magiska ord :)

https://youtu.be/wOezc7yz9kw

han är en mästare

Kram
Mikael

4 Misstjejen:

skriven

Hej

När kan jag förstår att det finns vänner, familjen och alla som bryr sig om mig. Kan jag inte bara släppa F kvinna och tänker hon är oviktigt person. Jag har många fina människor runt mig?... att släppa henne men ihågkomna alla fina människor...

Ha det bra

5 Ghostwriter:

skriven

Oavsett om det är min soulmate inte som jag kommer möta härnäst, finns det något jag bör hålla extra öppet öga för? Situation, utseénde, tillfälle som exempel. Jag vet inte om jag vågar ta eget intiativ ännu men om det "bara sker" och känns rätt är jag nog mer öppen för det.

ps: Känns som min enda chans till ett jobb idag, finns det något jag bör extra tänka på för att inte tjabbla bort chansen eller bara vara mig själv som vanligt? förra intervjun var jag också mig själv, men alldeles för trött (därav enligt mig inte bästa intrycket) och fick inte jobbet.



KRAM

6 TILL DEN SOM MEDDELANDET GÄLLER:

skriven

Ett råd för en som varit i samma sits.
Känner du att du måste lämna, så måste du lita på din egna känsla. Jag ville lämna men vågade inte. När jag väl vågade så fick jag inte lämna honom. Lyckligtvis hände ett mirakel och han lämnade mig för en annan vilket räddade livet på mig. (tyvärr lämnade han mig aldrig i fred men nu är det lugnt). Hade jag dock inte lämnat situationen och låtit han stanna i mitt liv, så hade jag inte levt idag. Antingen hade han tagit mitt liv eller så hade jag tagit mitt egna liv.


Du kommer fixa detta, och bra idé att ha med en fysisk person som nämns. Jag hade aldrig det när vi gick isär. Ta vara på dom som du har! Och skäms inte. Det kommer kanske ta tid, men den nya början är SÅ mycket bättre än det som varit, lita på det.


Kram

7 Birgitta:

skriven

Godmorgon😊
Hoppas berörd ser varningen som var väldigt detaljerad.

Es.... Anders har kommit in i mitt liv, han känns trygg o vet vad han vill. Han tvekar inte när det gäller oss utan vill dela sitt liv med mig. Vad ser du när det gäller oss? Kommer vi att hitta ett hus som passar oss?

Kram Birgitta

8 Snödroppen:

skriven

Godmorgon!

Man får ju nästan önska att denna dröm stannar just vid en dröm men om inte, får vi verkligen hoppas att kvinnan kommer därifrån utan att bli övertalad. Om kvinnan i fråga känner igen sej här så får hon ju gärna meddela när hon genomfört flytten och om allt gått bra. Tänk att det ska finnas dessa manipulativa män som tror de äger sin kvinna, skrämmande...

Ännu en sömnlös natt har passerat, förstår inte varför. För mycket tankar och oro kanske eller är det tidsomställningen, blir galen!!
Jag undrar över flingen, om jag ger honom pirr i magen och om det blir en romans av det hela? Han är lite pirrig🙈
Ha en skön onsdag🌞

Svar: Sömnproblemen ser ut att vara ett kombo av dessa två ting. Det kan bli något med din fling.. kram :)
Esmaralda

9 Skorpan:

skriven

Oj nej, hoppas detta meddelande kommer fram till vår bloggmedlem! Låter inte alls bra. Spring, skulle jag vilja säga, o fort. Ta med flera personer i flytten. Stå på dig o gå inte tillbaka.

Första april, vad månne dagens skämt blir i tidningar o på TV? Inte kollat upp saken ännu, morgontrött... Gissar att en likadan distansdag läggs till den föregående.. Har svårt att tro att det under rådande omständigheter skulle hända nåt omvälvande i mitt liv, finns det ens nån karl som tänker på mig Es, nån som jag känner? Bara den vetskapen skulle pigga upp ;).

Dags för frukost innan jobbet...
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Något manligt av intresse känner jag inte riktigt in... verkar ändå ligga en bit framåt.... fast jag tycker det kan vara dags nu.. kram :)
Esmaralda

10 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag tycker ju det är svårt att förstå om hon F bryr sig egentligen om mig. Jag börja märks mer om det. Hon smsar inte, hon mejla inte, på arbetsplatsen så hon pratar inte med mig och allt möjlighet. Hon försöka gör sig osynligt mot mig.

Jag försöka förstå att det är värdelös att lägga min energi på henne. Det finns mänga som bryr sig om mig och dom visar sig att dom finns här och alla accapterar. Glömma min förflutna även jag har förändras. Blir bättre person för vill umgås med bra och fina människor.

Allt såna... vill ju att jag ska förstå nu och här så jag glömma bort henne.

Det är ju sant att jag glömma ofta bort att jag har fina människor runt mig. Jag borde ju ihågkomna dom.

Ha det bra

11 Henna:

skriven

Hoppas medelandet når fram till rätt person, gäller inte mig kan jag säga.

Es. Jag har börjat prata lite smått med en intressant på nätet, ser du någon mer kontakt mellan oss,
Blir det en träff IRL? Kan det slå gnistor där då?

Tack!

Svar: Följ tråden, det finns en möjlighet... kram :)
Esmaralda

12 <3:

skriven

Hej kära Esmeralda ser du någon flytt för mig i år ?
Och mig bo i Stockholm. Kan det bli Stockholm med min blivande man?
Kram


Svar: Ja en flytt kan det absolut bli men jag ser inte vart... kram:)
Esmaralda

13 Hon:

skriven

Hej,
Ser du om han är tillsammans med andra tjejer sådär bakom ryggen på mig?
Kram

14 Dunegull:

skriven

Wow-vilken fantastisk bloggfamilj detta är. Att. I hjälps åt såhär ❤️

Hoppas du som känner igen dig tar detta på allvar. Detta kunde varit jag för par år sedan. Usch-lider med dig. Jag tog mig ur och mår så mkt bättre idag. Även om det är ensamt ibland så behöver man läka oxå. Håller tummarna! ❤️

E- tidigare har du sagt att min sommar ser bra ut. Men det va länge sedan-innan coronan. Får du in samma idag? Ngt att se fram emot?

Kram

Svar: Ja sommaren ser bra ut även om det nog blir på ett lite annorlunda sätt.. kram:)
Esmaralda

15 Helena Ir:

skriven

Hoppas denna varning når fram till rätt person!

Jag hade ett samtal härhemma igår..tror du det kan gynna ut i något bra? Vuxna barn behöver en spark i baken ibland..om inte annat så skaffa sig information om vad som gäller..tänk så olika vi är!

1:a april idag :)

Ha det så bra!

Kram

16 Anki:

skriven

Godmorgon Es

C hoppas verkligen vedebörande läser din varning.

Skogsduvorna är åter och jag får le för de är minst sagt klumpiga att se Men de äter upp havren de andra fåglarna ratar så det blir rent på fågelbordet.Tur jag har allt djurliv runt mig annars vart det jäkligt tråkigt ..bokat in fredag som handlingsdag för sonen och man får tänka till när man skriver lista så man inte glömmer ngt.

Läste tidigare om ngn som inte hade ngn att ringa ( ggr hittade inte kommentaren..)
jag är en bra lyssnare Es har min mail om du vill ha kontakt

Trevlig Onsdag !

Kram Anki med flock

Svar: Ja, förra året fick ju maken hjälpa ett duvpar att börja bygga sitt bo.. de lade pinnarna fel i början så de bara singlade till marken..pinne efter pinne... men med lite hjälp så blev det så småningom ett fint bo i alla fall. Vad snällt att du sträcker ut handen till någon som kan vara behövande ! Jag kan intyga att du är en bra lyssnare. Kram :)
Esmaralda

17 Rebecca:

skriven

Kommer Karl att närma sig mig något mer? Har han ett intresse som kommer märkas mer tydligt? :) kram

Svar: Han verkar ganska tillbakadragen, tveksamt om han agerar mer.. kram
Esmaralda

18 Lotta S:

skriven

Hur kommer corona-situationen att påverka min nuvarande arbetsplats?

Svar: Det blir påverkan men osäker på exakt hur.. kram
Esmaralda

19 Jennifer:

skriven

Godmorgon finaste Esmaralda. Ojdå, vilken varning, hoppas att varningen når fram till rätt person!

Fina Esmaralda, idag tvingas jag börja arbeta igen för försäkringskassan får jag inget från längre. Jag känner mig rädd
och orolig, inte så mycket för corona som för hur min stackars arm ska klara det och hur jag ska orka rent fysiskt, då jag håller på återhämtar mig från utmattningsdepression.

Klarar jag av det? Ser det positivt ut för mig? Ser du någon varning, något negativt?

Kram,
Jennifer

20 F:

skriven

Godmorgon hoppas att varningen kommer fram till rätt person i tid.

Ny månad hoppas att detta blir en tid i frid och utan drama, mars månad var en turbulent månad för mig, lyckas bli indragen i för mycket drama, jag känner mig helt slut mentalt, kan jag känna, kan du se hur det kommer gå Esmeralda. Kramen

Svar: Håll distans och låt dig inte dras in... kram :)
Esmaralda

21 Läroliv:

skriven

Oj, vad hemskt. Var rädd om dig du som känner igen dig.

KRAM

22 Misstjejen:

skriven

Hej

En kille dog av hjärtfel som fick vet igår om det. Det är grund av hjärtfel. Men han kommer hela tiden till mig och känna av hans närvara. Vad kan jag gör?

Även jag vet inte vem är han.

Ska jag ber eller något?

Ha det bra.

Svar: Det räcker att du tar emot, du kan tala om att han är sedd och att allt är i sin ordning.. kram :)
Esmaralda

23 Lotta:

skriven

Hoppas hon får varningen i tid.

Undrar om Coronatoppen är nådd nu i Sverige? Får en känsla av att det kommer lugna ner sig nu i april och lite restriktioner kommer hävas upp. Tror jag rätt?

Kram L

Svar: Jag tror inte riktigt att toppen är nådd än.. men snart... kram :)
Esmaralda

24 Anita:

skriven

Hej
Min dotter är arbetslös sedan 3 år
Nu har hon blivit erbjuden att jobb
Dåligt betalt bara 19800 sedan skatt på detta
Ska hon tacka ja till detta
Ser du något bättre för henne
Tack
Kram

Svar: Hellre dålig lön än arbetslös och därifrån kan hon sedan söka sig vidare mot något bättre... att hon redan har ett jobb när hon söker nytt är en bra plattform.. kram
Esmaralda

25 Jen:

skriven

Hej!
Hoppas det kommer gå bra för vederbörande.
Känner att A har ändrats sig lite känslomässigt. Har jag fel eller rätt?
Kram

26 Elisa:

skriven

God morgon
Hur ser min sommar ut att bli?
Kram

27 Skorpan:

skriven

Tack Es!

Stackars mig, ingen beundrare ;D. Nåja, inte konstigt i dessa tider, snörvlar man lite är man ju spetälsk så ;). O då kommer ingen nära en, kan ju vara bra det också...

Mikael, ingen fel på din fantasi ;).

Kram Skorpan

28 Kvinnan :

skriven

Hej Undrar hur ser det ut runt mig , den närmaste tiden?

29 Misstjejen:

skriven

Hej

Tar lite långt tid och tar mycket av min energi. Har prata med honom. Han vill säger hejdå till sina familjen att bad hobom skicka sina tanke till dom men jag ska också talar om för dom. Jag sagt till honom till ljuset så där finns en landet som är frihet, friska och allt såna.

Hoppas nu så han går vidare mot ljuset. Men han kan kommer tillbaka och går vidare och lite upprepa.

Jag förklarar varje ord ändå.

Hoppas det lyckas tills sista.

Känns lite mer lugnt just nu

Ha det bra

30 Ghostsoulmate:

skriven

Finns det något jag bör hålla extra öga öppet på/för?
Oavsett om det är min soulmate jag möter härnäst eller inte. Jag har dock inte lust för en kort fling igen, har redan haft en del under året och senaste flingen fick mig olyckligt kär :( Jag vill ha ett riktigt förhållande...


Kram

Svar: Och det kommer... kanske inte nu direkt... men det kommer.. kram :)
Esmaralda

31 Misstjejen:

skriven

Hej

Varningen!

Jag kan känna mig på att det kommer händer under i april eller maj tills juni... min första känsla imorse att ta kontakt med kvinnojouren. Eller någon som är främlingen så prata med person.

Du ska flyttar nu innan det är försenat så det vad kan som helst... jag känner på mig att det kommer händer något hemskt så du behöver flyr just nu.

Lämna allt och börja om på nytt...

Du behöver bara pass, id kort, pengar, mobil, laddare, allt som du har i plånbok, lite mat och fåtal saker så åka därifrån och tar hjälpa också.

❤❤❤❤❤

32 Marita:

skriven

Hej!

Hoppas varningen kommer fram till rätt person.

Es,börjar bli stressad angående jobb.Fick inget långvikariat.Har sökt annat som bara är sommarjobb.Har jag nån tur att få det ?Och ledar det till något som är varaktigt?

Kram

33 Razawa:

skriven

Hej bästa Esmaralda
Snälla ser du om det kommer en allvarlig stor ekonomisk svacka för mig o min man framöver?

34 Asterix:

skriven

Hej Ez,
Väntar på testresultat från idag och sex dagar framåt, jag är inställd på både bra och dåligt beslut. Ser du om jag bönor glad eller besviken?

35 Dalkulla :

skriven

Hoppas det går fram till den person det gäller.

Alla pratar om Corona och då skall jag göra detsamma. Jag har idag skrivit ut ett A-4 och satt på min dörr, det är till de brevbärare som går i området. De försändelser jag väntar på ber jag dom lägga nedanför dörren, så tar jag själv in det. Jag är rädd numera och gör allt jag kan för att skydda mig från detta helvete som jag ser det.

Vem som kan var smittbärare utan att veta om det eller har några symtom, därav min försiktighet.

Solen skiner och jag skulle varit ute igen men, jag tappade lusten för det mesta i.o.m det som händer i vår värld/samhälle. Hoppas det snart är på tillbakagång så vi alla kan börja leva igen, för det här är inget liv, det är ett fängelser utan dess like, jag gör allt jag kan, stanna hemma t.o.f.för att undvika smittan.

Kram

Svar: Ta dina promenader, det känns viktigt med frisk luft och rörelse.. och det här kan ju bli ganska långdraget och segt.. kram :)
Esmaralda

36 Michaela:

skriven

Ojoj! Måtte det gå bra för personen!!

1 April och då är det vår för mig. Har ju ganska länge sett fram emot både våren och sommaren utan att förstå varför för jag är ju höst och vintermänniska. Men i år är det något som är annorlunda och jag fattar som sagt inte. Förstår du Es?

Ha en fin dag och hoppas att alla är friska! Kram

37 Helena Ir:

skriven

Glömde berätta att jag igår fick skickat till mig foton på en väldigt ovanlig fågel,som man inte ser så ofta..Stjärtmes heter den! 2 stycken som landat på min äldsta dotters tomt..försåg sig av maten vid fågelbordet. Hon bor ute i skogen i Roslagen
De var så fina med sina stjärtar,som långa pinnar..

Kram

Svar: Åh så roligt och ovanligt och att hon lyckades ta foto av dem också.. kram :)
Esmaralda

38 Mercan :

skriven

Esmaralda min mor mår bra nu rödnaden under ögonen har försvunit och jag har slutat röka 🙂

Svar: Kram :)
Esmaralda

39 Bjork:

skriven

Hej

Jag har suttit i karaktär i 2 veckor
Ser ut som jag kan gå till jobbet snart?

Får jag umgås med min Görel i höst?

Kram

Svar: Det dröjer ännu en tid , jag ser ingenting kring Görel, kanske du ska ha fokus på en annan väninna just nu.. kram
Esmaralda

40 <3:

skriven

Var min dröm att jag satt foten i en bikupa och blev sjuk på AW stället ett tecken att jag ska fortsätta i karantän hemma och inte gå ut.
Kram

41 Jennifer:

skriven

Fina Esmaralda, idag tvingas jag börja arbeta igen för försäkringskassan får jag inget från längre. Jag känner mig rädd
och orolig, inte så mycket för corona som för hur min stackars arm ska klara det och hur jag ska orka rent fysiskt, då jag håller på återhämtar mig från utmattningsdepression.

Klarar jag av det? Ser det positivt ut för mig? Ser du någon varning, något negativt?

Kram,
Jennifer

42 Å M K:

skriven

Hej,
Gäller inte mig även om det känns som jag är på g ur min relation...
Vad ska till för att jag ska kunna avsluta. Känns som en process som måste gås igenom. Alltså tidsmässigt.
Ser du någon ny kärlek?
Jag har hoppats på bättring i denna relation men behöver nog släppa och gå vidare.
Kram ❤️

Svar: Ett beslut från din sida ska till och när väl beslutet är fattat så fixar du det fint.. kram
Esmaralda

43 AnnaK:

skriven

Känns det okej att jag går till jobbet imorgon? Eller ser du nån varning?

Kram 🤗

44 Jen. :

skriven

Förstår M verkligen inte att han stressar och nedvärderar mig och att jag tar illa vid och mår dåligt?
Eller gör han just detta för att få mig att må skit?

45 Tiss:

skriven

Märktes det? Snälla säg att det inte märktes. Åh, ibland hatar jag mig själv så mycket!

Svar: Nej inte tror jag det märktes inte.. kram
Esmaralda

46 Moms:

skriven

Hej!!

Kan du se om han kommer ta intiativ och kontakta mig? Eller kommer det hända att jag gör det?

Kram!!! Tacksam för svar!😁

47 Temperamentsfull blondin :

skriven

Den här bloggen har blivit startsida på min dator; utstrålar så mycket värme å sammanhållning..!! 🥰

Hoppas meddelandet når rätt..

Es..! Kan en gemensam fika på fredag bli trevlig eller bör jag satsa på att ses med dem på tu man hand..?

Kram alla goa..! ❤️


Svar: Vad roligt att du känner så.. glad jag blev :) Får en känsla av att tu man hand initialt blir bäst.. kram
Esmaralda

48 S:

skriven

Ser du om praktiken blir av på kursen eller om det blir en annan lösning på distans eller liknande pga corona?

49 <3:

skriven

Hej, kommer dom fortsätta tro på R eller kommer överförmyndaren ge oss en chans??
vi vill inte ha kvar henne, ser du att hon försvinner?

Svar: Ja, ni kommer inte ha kvar henne, var bara tydliga och sätt ner foten rejält.. som det är nu är det inte bra för någon av er.. kram
Esmaralda

50 Gitt:

skriven

Till dig det gäller, lyd rådet att ta kontakt med vänner och familj, även om det är svårt. Kanske har du valt bort dom pga din man men svälj i så fall skammen och be om hjälp. Glöm inte att det finns hjälplinjer och kommunen kan även de hjälpa dig. Och kom där i från så fort som möjligt, du är stark!

Styrkekramar till dig!

51 Penny:

skriven

Kära Es!
Usch och fy! Ingen rolig varning. Hoppas du tar till denna varningen vem du nu är.

Es, hur är det med MG? Jobbar han något?

Fråga: hur stor chans ser du det är att få ett av varje kön på mina framtida barn? Eller får jag av samma kön? Kram Penny ❤️

52 Penny:

skriven

Kära Es!
Usch och fy! Ingen rolig varning. Hoppas du tar till denna varningen vem du nu är.

Es, hur är det med MG? Jobbar han något?

Fråga: hur stor chans ser du det är att få ett av varje kön på mina framtida barn? Eller får jag av samma kön? Kram Penny ❤️

53 Penny:

skriven

Kära Es!
Usch och fy! Ingen rolig varning. Hoppas du tar till denna varningen vem du nu är.

Es, hur är det med MG? Jobbar han något?

Fråga: hur stor chans ser du det är att få ett av varje kön på mina framtida barn? Eller får jag av samma kön? Kram Penny ❤️

54 Sole:

skriven

⚠️ det här tycker jag skall sättas som en påminnelse under kommande inlägg, så att den inte missas av vederbörande!

☀️ vilket vårväder idag, morgonkaffet intogs på altanen! Finurlar på om ett möte mellan tilda och e skulle gå fint i helgen? Ser du något.
Kram :)




Svar: Det känns som en god idé, kram :)
Esmaralda

55 Mirre:

skriven

Oj, det var ett viktigt meddelande och jag hoppas att det når rätt person! Jag tycker det är lite coolt att folk kan drömma sanndrömmar.. fantastiskt att kunna använda förmågan till att hjälpa folk.

Es, Igår när jag var väldigt ledsen fick jag helt plötsligt en varm känsla och lugn/tröstande känsla i kroppen nästan som healing.. precis som om någon på andra sidan fick mig att må bättre. Kan du se vem det var? Kramar ☀️

56 Browallia:

skriven

C, vad omtänksamt av dig att du delar din dröm med denna viktiga varning till någon i bloggfamiljen, hoppas att den person som den är menad för hinner läsa den i tid.

Esmaralda, dagens blogg får mig att tänka på en vän som jag lärde känna redan på internets stenålder, långt innan Facebook och Instagram. Vi blev som brevvänner fast med e-post och chatt. Vi skrev långt och flitigt till varandra om både stort och smått i livet, trots att vi aldrig träffats så räknade jag henne som en nära vän som var viktig för mig. Men för några år sen blev hennes mail allt mer fåordiga och det gick allt längre tid mellan jag hörde av henne tills att kontakten rann ut helt i sanden för ett par år sen. Den sista tiden vi hade kontakt så flydde hon ifrån sin man som visade sig vara en ulv i fårakläder.
Jag har gjort flera försök att få kontakt med henne igen men utan respons, så jag känner en stor oro för vad som hänt. Får du till dig något? Kram Browallia

57 sus:

skriven

hej
Så fint att få ett meddelande...
skulle jag önska...
finns det något meddelande till mig?
love sus

58 Vännen :

skriven

Varför beter sig min nära vän så här? Jag tycker bara jag hör ursäkter, sen kanske de inte alls är ursäkter. Men jag hör samma sak jämt och detta tär på mig. Jag vill inte vara en låtsas vän på avstånd när vi bor i samma stad dessutom. Är han mitt uppe i saker och borde jag ha mer förståelse eller dejtar han någon och de är därför han beter sig så konstigt?

Kram

59 2020:

skriven

Kommer det visa sig vara det vi diskuterade om?

Kram

60 2020:

skriven

Kommer det visa sig vara det vi diskuterade om?

Kram

61 Lilla m:

skriven

Hej, blir det något mys o sex med nån av männen jag har kontakt med nu.... eller dyker det upp någon ny (snart)?

Svar: Mys och sex lär det bli.. jag ser inte med vem men det känns inte så långt borta... ha alla antenner ute... kram :)
Esmaralda

62 Hon:

skriven

Ser det bra ut att åka dit i helgen? Misstänker jag kan vara lite trött pga mina besvär och vet inte om jag orkar va social och träffa nytt folk.. Eller ger det mer att tvinga sig?
Kram

63 Camilla:

skriven

Usch vad otäckt! Hoppas verkligen att personen ser detta och att allt går bra!

Apropå varningar Es ... ser du några kring mig och barnen såhär i oroliga tider? Hoppas inte!

Ha en fortsatt fin första april. Varmt och soligt i Sthlm och såg vitsippor på uppgång. Var rädda om er! Kram

Svar: Jag ser inga varningar, kram
Esmaralda

64 ängeln:

skriven

Hoppas att budskapet kommer fram till rätt person. Behöver jag vara orolig för dottern bakslag? Kram

65 b:

skriven

God eftermiddag :-) Vecka två på praktiken och kocken undrade idag om jag har någonting att göra under sommaren och om jag ska vara kvar i stan.. och om jag isåfall skulle vilja jobba där, tror du att jag skulle klara av det? Det är ett restaurangjobb, och stressigt som tusan.. Men det kanske skulle gå att göra ett schema som jag klarar av? Dom vet ju redan att jag är där för att arbetsträna typ.. Kram så länge :-)

Svar: Får du en hyfsat schema så tror jag du kommer klara det fint.. kram
Esmaralda

66 Mandarin:

skriven

Hej Esmaralda, hoppas du är frisk och kry i dessa tider. Ser du om jag kommer att få ett jobb i april? Kram

Svar: Osäker nu med Corona för allt har skjutits fram lite - men det kommer.. kram
Esmaralda

67 MissMilla :

skriven

Jaghar också valt att bryta upp fr min make o skilde mig för snart tre år sedan. Han ljög o manipulerade bestämde o jag fick betala alka räkningar o kronofogde o allt som hak fixade bakom ryggen. Jobbar o sliter. I dag är mina pengar redan slut. Inte en krona till mat till tre barn. Jag orkar inte kämpa mig. Jag har ingen hjälp. Jag har hjälpt syskon o föräldtR o vänner men får inget tillbaks nu. Helt ensam. Hur ska det gå

Svar: Ibland gör man fel val och du underhöll din man ekonomiskt, inte bra. Jag tycker du ska kontakta någon som är insatt ekonomiskt och som kan hjälpa dig få rätsida på saker och ting. Kontakta gärna socialförvaltningen förde brukar kunna bistå med sådant.. kram
Esmaralda

68 2020:

skriven

Är förvaltaren ärlig om ekonomin? Informationen går inte ihop med vad myndigheterna säger. Jag har ingen bra känsla gällande denna person...

Kram

69 Naturvän:

skriven

God kväll!

Nere hos oss kommer allting vara stängt minst fram till 19 april, alla skolor, all turistnäring, restauranger, cafeer etc. I princip bara livsmedelsaffärer och apotek som har öppet.
Streckmarkeringar i affärer så att folk håller avstånd och plastskydd för kassörskor i kassorna.

De flesta håller sig till reglerna och nu får vi hoppas det har verkan


Max 2 personer tillsammans utanför familjen, och då gäller det att hålla avstånd många har börjat använda munskydd,(dock inte jag ännu,).

Undrar om Sveriges mer liberala förhållningsätt kommer visa sig hållbart??? Man kan ju bara hoppas!

Kära Esmaralda, ser du om Sverige kommer stänga ner förskolor och skolor, eller kommer verksamheten tuffa på som vanligt?

Önskar alla en bra kväll!
Kram

Svar: Det lär dröja ännu en tid innan vi kan gå tillbaka till ett normalt liv och hur länge ser jag inte.. kram
Esmaralda

70 Tingeling :

skriven

Trodde först detta handlade om en i min närhet men det stämmer inte överens med förhållandet hon är i och ska lämna. Hon håller på att flytta nu och är inte ensam! Jag själv ska dit sen. Hoppas någon känner igen sen och kan ta emot varningen.

Känns som våren nu är på väg på riktigt. Äntligen. Är 12 plusgrader mitt på dagen och ska fortsätta så.

Kram!

71 Lala:

skriven

Hej Es,

Kommer han att låta mig vara? Eller försöker han att vilja skada mig igen?

Blir han utvisad nu när jag meddelat myndigheten att det är slut mellan oss eller hittar han ett sätt att stanna kvar i landet på utan att behöva lämna?

Jag är rädd.
Kram

72 <3:

skriven

Hej kära Esmeralda härligt vårväder idag.
Är Magnus en bra man ?
Ska tänka bort det yttre. Fyndiga och roliga kommentarer levererar han och fina blommor.
Kram

Svar: Ja, ha fokus på det positiva och känn av då och då, kram :)
Esmaralda

73 Ett jävla tjat:

skriven

Somliga av er ställer samma förbannade frågor stup i ett FAST NI REDAN FÅTT SVAR. Vad är det för fel på er ? Skärpning.

74 Razawa:

skriven

Hej bästa Esmaralda
Snälla ser du om det kommer en allvarlig stor ekonomisk svacka för mig o min man framöver?

75 W:

skriven

Instämmer med nr 73.

Kran

76 Reily:

skriven

Bara lite nyfiken, hur är hennes tankar eller uppfattning utav mig?

77 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Jag vet att många med mig ställer oss denna fråga: hur kommer det att bli när corona-pandemin äntligen är över??

Kan du snälla Es skriva något om det du ser? En del spår fattigdom... en del säger att det kommer att vara jättedyrt att flyga! Att ingen kommer att ha råd att resa, att samhällen kommer att kämpa åratal efteråt för att komma på fötter... men jag vägrar tro att det blir så dåligt!

Vad ser du??

Svar: Jag tror att man tar gemensamma tag nationellt och internationellt för att underlätta så penningflödet kommer igång .. men för en del blir det mer kännbart och särskilt för småföretagarna och de som blivit arbetslösa.... det drabbar alla men ändå olika fast det kommer rätta till sig.. kram
Esmaralda

78 Rädd:

skriven

Hej E!

Jag kan inte förstå och har så svårt att släppa hur pappa beter sig mitt i krisen. Kommer han komma till insikt? Blir våran relation skadad av allt? Och hur ska jag hantera mina egna känslor. Jag känner så starkt att han gör fel.

Kram och kärlek.

Svar: Du kan inte göra något åt din pappas agerande, du får helt enkelt släppa det... kram
Esmaralda

79 Global meditation:

skriven

Hej,
Vad tror du om detta E, kan det vara en god idé att samverka i denna globala meditation den 4 april?

Länk: https://mailchi.mp/dfb4970313b3/global-unity-and-peace-meditation-3-more-days-1301429?fbclid=IwAR1zvcDl-j8Vk8yrMeCBbhonq9Q7y_PmLMsgu4BokqDzVhN_RaVAfyw_11U

Svar: Absolut, ju fler desto bättre.. kram :)
Esmaralda

80 Matilda:

skriven

Gott att vi tar hand om varann här inne!
Kram ”C” 💕
Vad tror du Ez:
Blir det trevligt om jag sammanför?

Mästerkockfinalen!
Ngn mer som såg?

/Matilda

Svar: Japp jag såg.. det var jämt.. vinnaren var nog lite mer modern i sin kokkonst :) Kram
Esmaralda

81 HS:

skriven

Usch, obehaglig varning men hoppas den når fram.

Till Ez, två frågor:
1. Behöver jag rigga en säkerhetsrutin för katten? Kan jag lätt hitta någon granne med kort varsel, vänner och släkt befinner sig lite längre bort?
2. Den här systern som A pratar om, är det en syster eller i själva verket en sambo/flickvän?

Kram

Svar: Ja det finns någon nära dig som kan hjälpa dig med katten. Kram :)
Esmaralda

82 Kvinnan :

skriven

Hej Undrar hur ser det ut runt mig , den närmaste tiden?

83 Lotta B:

skriven

C, jag stämmer delvis in på det du beskriver, men det kan nog ändå inte vara jag, ingen som är våldsam här. Är på väg bort, har en lägre ek ställning, andra saker stämmer också men inte våld eller så. Usch, hoppas den det gäller ser din varning - eller någon som känner henne!

84 Barbie:

skriven

Hej goda Es!
Jag tro denna varning gäller mig kanske , rädd att lämna .. men angående flytt? Han kmr hit och sover över men jag är rrädd dock bor vi inte riktigt tsm
Krm


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: