Vad är det folk inte fattar ?

 
Folk börjar tröttna på CV 19 och faller tillbaka i sina gamla livsspår.
 
Vilket är LIVSFARLIGT !
 
Jag känner en ung man som drabbades.. 32 år.. helt frisk.. ingen övervikt, vältränad och han  hamnade i respirator och var mycket nära att dö.
 
Han klarade sig med en hårsmån och nu efteråt kämpar han för att komma tillbaka till livet, inget närminne och han tränar med rullator för att över huvud taget kunna gå
 
 Motala strand i sommar.
 
I maj vårdades två barn i respirator och man har innan dess haft 18 barn som krävt sjukhusvård  bara vid Sahlgrenska.
Så visst kan barn drabbas av corona.
 
Mammas väninnas barnbarn är  i 40 års åldern aktiv och vältränad och låg 8 veckor på intensiven. Nu försöker hon ta sig tillbaka till livet.
 
I går dog fyra stycken
 
 
 
Och nu kommer en andra våg.
Vilket inte är konstigt
 
Folk trängs på stränder och uteserveringar.
 
Och så är det här i byn också.. fullpackat i hamnen och på krogarna och inget avstånd att tala om.
 
En granne hade stor fest med partytält och man satt tätt som vanligt vid långbord
 
Vad är det folk inte fattar ????
Man blir bara så trött !! 😡
 
Kram & kärlek
 
 
1 Skorpan:

skriven

Ja det är ju för hemskt det som sker o ingen skonas, om det vill sig dåligt. Förståeligt att folk tröttnar, det märks hos oss också o idag lättas många/alla restriktioner. Antalet smittade har ökat o antalet som vårdas på sjukhus fördubblades på två dagar. Som tur inte många totalt, men nog kan man väl tala om en ökad trend, mycket negativ sådan... En andra våg tror jag också på, frågan är när den kommer att vara som värst, något du kan se Es gällande detta? Undanber mig själv smittan, om möjligt, tack ;).

Stationerade hos mamma o igår fick dotra nyckeln, till en annan lägenhet än hon skulle till, hon fick byta. Idag ska den städas o det lär nog ta hela dagen. Hyresvärden lovade fixa persienner, saknades helt, o några andra saker som var lite "ditåt", på momangen efter ett mail som skickades. Fantastiskt måste jag säga. Nu önskar jag att jag var gjord av pengar o kunde köpa allt hon vill ha, men det kan jag ju inte, så därmed undrar jag om det kunde tänkas vara nån vinst på kommande som skulle underlätta situationen Es ;)? Skeptisk till det är jag nog...

Dags att stiga upp o förbereda sig för dagens "jobb".

Ha en bra dag o pyssla om Mannabonne :)!
Kram Skorpan

2 Naturvän:

skriven

Godmorgon!

Ja visst är det märkligt att folk slappnar av när det gäller coronan,

Hos oss är det plikt med munskydd i affärer och det känns mkt bra.

Undrar bara när vaccinet kommer? Det är väl en fråga som alla ställer sig? Skall det dröja ända till nästa sommar? Det skrivs på vissa medier hos oss, innan var det ju diskussion om vaccin i årets slut.

Underbart väder, beger mig till konstutställning med blandade känslor efter morgonsysslorna.

Kram o ha en härlig lördag alla!


3 <3:

skriven

Hur mår MG idag. Hoppas att han får köttbullar till frukost.
Kommer det bli en rolig och mysig kväll med A ?
Är det rätt tänkt att han ska ta initiativet har sagt att jag vill ses idag i solen i tid om han la det på minnet 🤔
Menade han att han bara vill träffa mig och inte strula med andra tjejer.
Osar lite hotellnatt och mys.
Kram

4 Helena Ir:

skriven

Ja,man blir trött! Givetvis på CV 19..men faktiskt ännu mer på en del människors sätt att tänka och bete sig..Verkar ibland på att det som inte syns,det finns inte!
Jag själv märker ju på gymmet..det går bara inte in i huvudet, trots skyltar. Okej,det är inte alla..
Som att torka av maskinerna efter sig om man har träningshandskar på sig..då får man ju inte sk#ten på sina händer. Och jag försöker förklara..men du, de andra som du lämnar det till från dina handskar då?!
Ääh,säger en del..det tycker inte jag är att visa respekt för sina medmänniskor..Sånt blir jag trött på!

Det farliga i det här är att jag tror att om man är mycket bland folk som inte håller distansering så kan man falla in i det själv..dessutom med alkohol i kroppen.

Som jag skrivit tidigare så har jag en oro av olika anledningar för döttrarna..måhända att det är vården under cv-19 som brustit i ena fallet..men hoppas det ska fungera nu..och ge resultat.

Sol och värme ska det nog bli idag..

Hoppas MG mår något bättre..inte lätt nu att leka med barnbarnet.

Kram

5 Läroliv:

skriven

Ja, håller med, går inte att förstå. Ungefär som en önskedröm, tänker man bort det så finns det inte.

Undrar om du kan se mig må bättre psykiskt framåt i tiden. Jobbigt nu, känner mig både skör och skrajsen, hoppar lätt till för ingenting.

Kram

6 Ingela:

skriven

Håller helt med dig, vad är det folk inte fattar?! Var på Ica igår å där trängs folk i kön, trots golvmarkeringar för rätt avstånd...
Upplever också att många 70 plussare, inte bara ungdomar, har jäkligt svårt att ta det på allvar, trängs å flåsar en i nacken!
Får lust att vända mig om och tokhosta vederbörande i ansiktet, jättebarnsligt, jag vet....

Hoppas jycken kvicknat till lite idag och piggar på sig snabbt!

Es, kan du se ngt kring min arbetssituation? Är ss men hoppas komma igång så smått i början av hösten, blir galen av att gå här hemma å ekonomin ska vi inte tala om....
Har haft möten med HR å min chef, utredning hos Länshälsan gjord, armen är bättre men tveksamt om jag kommer bli helt återställd å om jag kommer att kunna utföra de gamla arbetsuppgifterna. Jag har sagt att jag är öppen för allt men inte hört ngt, är ju såklart semestertider men börjar känna mig lite stressad. Har ju min Fjäril till hjälp i ämnet men som sagt, allt är oklart.

Kram Ingela

Svar: Du kommer igång med arbete, det blir kanske inte riktigt som du tänkt men bra ändå.. kram
Esmaralda

7 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda
Så tråkigt med detta och sorgligt.

Sa lite om vad jag tyckte och tänkte till honom... men hur verkar det, tar han åt sig? Tänker han till? Är jag betydelsefull för honom?
Kram

8 Blåabäret:

skriven

Tyvärr hör nog mycket ihop med hur vår regering/FHM/Tegnell agerat och sagt, det är ju "bara" influensa, endast farligt för vissa, och barn smittar inte/blir sjuka.. pff.. Och munskydd får man knappt nämna och vaddå asien? Vår strategi är minsann världsbäst och ingen ska tro nått annat.. Och hjälper väl knappast till med allmän blind tillit till myndigheter och media som sällan är kritiska utan mest idogt hyllar oavsett vad, det blir lite som det blir då, finns så mycket man kan ifrågasätta och tänka på.. Ingen tror heller att dom ska bli sjuka förrän det drabbar dom personligen/deras nära och kära, statistiken är luddig och opersonlig..

men förhoppningsvis börjar folk vakna upp snart och bli lite mer rädd om sig för det är ju inte klokt hur mycket det ska rännas på stan och trängas?! Folk överallt och ingenstans, svårt att hålla avstånd och äldre verkar ju nästan tycka det är lite spännande allt det här för höho.. Jag blir minsann aldrig sjuk och jag har minsann varit med i krigstider och höhö.. Lite skit har väl ingen dött av och höhö.. Jag är redan gammal och har gjort mitt.. Suck.. Och yngre verkar tror dom är odödliga och allt kretsar kring dom själva och inte gillar dom att bli tillsagd när de springer i grupp och trängs.. Rent allmänt bara, inte alla. Många är ju vettiga ändå och måste säga att det här med hålla avstånd+handsprit lite överallt+begränsningar på folksamlingar gärna får fortsätta även när allt det här med corona är över :)

Och tack för svaret igår, var som surt att jag var tvungen att ställa in mina planer men låter bra att hon inte blev alltför ledsen och faktiskt tror mig, är ju lite nojjig för sånt för jag vill inte att folk ska få ideer eller tro något annat när det inte blir som tänkt och speciellt när man pratat om diverse som att ses och så.. Men jag ska försöka få in en ny träff men en följdfråga.. Är J en person som går att lita på och komma bra överens med? Eller finns det risk för strul eller så?

Ha en fin helg :)

Svar: Ja, det är ju så det resoneras men visst finns det vettigt folk också ! Tack o lov, kram :)
Esmaralda

9 Cecilia:

skriven

Blir livrädd när jag ser alla fullproppade spårvagnar. Är det verkligen så illa att vänta på nästa vagn? De som går till stranden är värst. Det är som att få en käftsmäll när man ser fulla uteserveringar, folk som festar i stora grupper osv när en själv har undvikt allt detta.

Har anmält intresse för en lägenhet nära min bror. Hur ser chansen ut att vi får den? Kramar

Svar: Chansen är 60-70 % på lägenheten, kram
Esmaralda

10 Lotta:

skriven

Man blir chockad av att se dessa bilder. Inget jag sett i verkligheten dock trots att jag bor i en storstadsregion. Jag tycker folk för det mesta håller avstånd och anpassar sig efter omständigheterna och tror inte det kommer en andra våg.
Däremot tror jag det är viktigt att vara källkritisk just nu. Att läsa det som står på FHM och 1177 istället för de vanliga tidningarna. Det kan också vara så att bilder med folksamlingar från tidigare år används i artiklarna i tex Expressen. Det handlar ju om att sälja.

En undran....ser du om min son klarar ut lägret nu i helgen och kommer hem välbehållen?

Kram L

Svar: Jag bor ju i Båstad kommun och kör igenom byn då och då... så jag kan intyga att det stämmer.. kram :)
Esmaralda

11 LottaS:

skriven

Så sant!
Börjar det riktiga arbetsplatsbytet dyka upp efter det arbetsår som inleds nu, eller L jag planera likadant lappverk också till följande arbetsår?

Svar: Jag ser ju att bytet kommer men inte riktigt när.. kram
Esmaralda

12 Fam:

skriven

Hej Esmaralda
Verkar något inom kärlek och familjebildning vara pågång för mig?
Kram

13 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Först hoppas jag MG mår bättre nu att narkosen släppt och natten varit ok En stor puss på nosen från oss alla och önskan om snabbt tillfrisknande

Jag blir tokig på folk som beter sig som om covid inte finns längre ! Igår hörde ag Moses yla som han gör när ngn han älskar kommer och jadå där inne på tomten står grannen som bara är här på sommaren och jobbat en vecka med allt vad det innebär i smittorisk och pussar på Moses . Ingen ide att säga ngt då skadan redan var skedd Men varför gör folk detta ! Jag frågade om hon var frisk ochfick jadå visst är jag frisk till svar..
Det är svårt detta man vill ju inte vara surkärringen och i detta fall hann jag inte reagera...

Njut av Lördagens sommarväder

Kram Anki med flock

Svar: Tack, jo MG är så mycket piggare idag men natten var ett enda långt tjat och skrik... framåt morgonen somnade han i sin pappas säng.. av ren utmattning tror jag.. så idag är vi alla lite tröttare men efter en lång frukost nu börjar energin komma tillbaka ! Kram :)
Esmaralda

14 Sus:

skriven

Hej
Händer inte mig syndromen....
Vad är det jag ska lära mig?
Kommer verkligen inte fram till något....
Love sus

Svar: Försök tänk ett varv till.. du kommer underfund med något som du behöver släppa taget om... sedan går allt mer åt rätt håll i ditt liv.. kram :)
Esmaralda

15 Skrållann:

skriven

Hej!
Trött blir man på folk som inte känner ansvar och som inte respekterar den verklighet vi just nu lever i. I påskas insjuknande min familj och mina föräldrar i covid-19. De ett par dagar före oss och sedan blev vi sjuka en efter en och har man haft det och blivit drabbad lite rejält så är dt inget man önskar sin värsta ovän att få. För pappa blev det en sjukhusvistelse på sju veckor och sex dagar och av dom var 19 dygn i respirator. Visserligen är han 71 år men helt frisk innan. Nu går han med rollator och om han någonsin blir helt återställd är tveksamt.
Jag tycker inte man ska isolera sig helt men jag tycker man ska respektera och förhålla sig till myndigheternas rekommendationer. Covid-19 är inte över på långa vägar och har man sett vad det kan göra med människor bör man ha största respekt för det.

Kram❤️

Svar: Ja att förstå allvaret i sjukdomen och förhålla sig till smitta på ett sunt sätt... det tycker inte jag heller är för mycket begärt.. kram
Esmaralda

16 Michaela:

skriven

Jag vet Es och detta skäller jag på dagligen. Är så förbannad på oansvariga människor!! Själv har man gjort allt och lagt sitt liv åt sidan i 6 månader för att få bukt med detta och inte bli smittad.

Pratade med exet häromdagen och började må dåligt ganska direkt. Han sa att han tänkt på mig men att han aldrig tånkt att höra av sig igen. Det var sista spiken i kistan som jag behövde för att kunna släppa till 100% och gå vidare. Han är så jävla bitter och kan gott sitta där själv. Jag är friiii Es och kan öppna upp för min SM. Tjohoo :)

Du sa häromdagen att det kommer dyka upp det ena och det andra när den stiltje perioden är över. Dröjer det länge och vad kan det vara för något tro? :) Positivt hoppas jag!

Ha en härlig lördag med familjen och hoppas att Mg mår bra efter gårdagen! Kram


Svar: Bra, det kommer dig till gagn att du nu helt kan släppa ditt ex.. nu börjar du ta dina steg vidare på allvar. Positiva ting kommer ske... kram :)
Esmaralda

17 HS:

skriven

Kan bara instämma, det är bedrövligt, jag fattar att folk är trötta på att sitta hemma men tråkigt att självdisciplinen inte är bättre. Det går ju att hitta på aktiviteter ute och ändå undvika trängsel.

Ez, ska jag satsa på en tredje handledare trots allt?

Kram

18 Kristin:

skriven

Ja, kjære Esmaralda, det er skremmende hvor lite mange tar denne pandemien på alvor. Det virker som om folk ikke lenger er til stede i det som skjer. Har vi blitt så vante med å være forskånet fra så mye, at vi ikke forstår, eller har vi rett og slett blitt noen dumme egoister?
Eller, er vi så mye på nettet, at vi ikke lenger forstår hva som skjer i det virkelige liv?
Ja, jeg har stilt meg mange spørsmål i disse tider.
En skulle tro at nyhetene fra verden ville virke avskrekkende og at folk ville forstå.
Det virker på meg som om mange er virkelighetsfjerne. Kanskje noe lignende som når man ser noen blir slått ned på film, så reiser de seg opp, børster tøyet og går videre. Slik er det bare ikke.
Mange mennesker tror jo at antibiotika er universalmiddel, for hittil har det tatt drepen på det meste, men ikke på cv19. Dessuten, folk har brukt så mye antibiotika, at dette snart ikke virker mot andre ting heller. Hva slags mennesker har vi utviklet oss til å bli?
Hører nettopp på nyhetene at cv19 nå øker igjen i Norge. Jeg kommer fremdeles kun til å utføre nødvendige ærend framover og holde meg i skogen og hjemme. Hittil har vi ingen tilfeller her jeg bor, men er forsiktig for det. Blir det tilfeller, er det på med munnbind mm.
Så kjære Esmaralda og Bloggfamilie, vær forsiktige.
Jeg ønsker dere alle en fin helg.
En ekstra kram til MG. Håper det går bra med han etter veterinærbesøket i går
KRAM!!!

Svar: Ja, försiktighet är vad som gäller !! MG var snurrig hela natten...och ville absolut ha av kragen men det gick ju inte. Till sist somnade han av ren utmattning i makens säng och sov till kl 8 i morse.. och var klar i skallen när han vaknade.. !! Kram :)
Esmaralda

19 Katten:

skriven

Gomorron alla!

Jag undrar varje dag numera hur nödvändiga vissa saker kan vara. Folk som intervjuas i diverse trängselsituationer, t ex på flygplatser eller serveringar, brukar svara "jo, men man måste ju leva också", eller som i våras då studenterna enligt somliga skulle firas som vanligt eftersom "studenten tar de ju bara en gång i livet". Så det verkar vara många som menar att det ska resas, festas och firas som man alltid har gjort även om det så är det sista de gör. Historiskt har förändringsbenägna människor klarat sig bäst och levt vidare under nya förutsättningar medan de förändringsobenägna har dukat under. Den uppdelningen av folk tycker jag är lätt att förstå nu när man ser sig omkring.

Kram

Katten

Svar: Ja, det är precis som du säger.. är man förändringsbenägen så klarar man bättre nya situationer... kram
Esmaralda

20 Jossan :

skriven

Godmorgon

Jag rör mig ute och är på gymmet men jag håller avstånd. Blir irriterad på de som står på en när man ska handla...
jag är orolig hur hösten kommer bli.. när man börjar jobba... Jag har alltid handsprit med mig och jag håller avstånd..

Igår fick jag mitt rum renat. Hon sa att kvinnan som bodde här innan var så deprimerad så det satt i väggarna. Från ingenstans kände jag att det blev kallt i mitt rum precis som när man öppnar fönstret under vintern. Jag har sovit rätt bra och känner mig halvt utvilad..

Idag ska jag åka till mina föräldrar..
Men först ska jag diska...
hur länge ska vi behöva dras med Corona skiten? :(
Kram

21 Alie:

skriven

Jag kan bara hålla med, vad är det som är så svårt att fatta. När sommaren kom åkte vettet ut.., igen. Det var precis som covid 19 aldrig funnits, märkligt beteende, eller är det de? Vi fick restriktioner, ibland lite otydliga i min mening men dock, vi fick eget ansvar och det håller tydligen inte.
Hela världen står inför detta och många människor har dött och ändå, kan folk inte fatta, jag blir också väldigt väldigt trött.
Kram och skön Lördag! :)

Svar: Ja vi fick luddiga rekommendationer... och bara just rekommendationer och inga krav men det är ju typiskt svenskt ! Kram
Esmaralda

22 Mikael:

skriven

Låter du lite som Krösa Maja nu :)

Viruset är väldigt snäll mot svenskar ser det ut som, det verkar som det går lite sämre ex. i USA och Brasilien, det här verkar kunna bli vardag ifall det nu är många andra som står på kö efter Covid

https://www.svd.se/otroligt-manga-influensavirus-darute-som-knackar-pa-dorren

Folk behöver möjligen lite tid på sig att anpassa sig till en ny värld.

Kram
Mikael

Svar: Ja, och somliga håller envist var vid hur det var förut... kram :)
Esmaralda

23 Makaon:

skriven

Det gäller fortfarande att hålla avstånd, ser också att folk glömmer det. Längtar så tills det kan vara som vanligt igen, tyvärr tror jag att det dröjer.
Hoppas MB blir bättre nu.

24 Nat:

skriven

Hej Esmaralda
Verkar någon man vara påväg in i mitt liv?
Kram

25 Lilla jag :

skriven

God morgon Es,

Jag håller med att folk verkar glömt bort hålla avstånd och bara rädda om sig.

Nu strular det där vi satsat pengar igen, sist det gjort det löste det sig. Det knyter sig i magen på mig. Kommer det lösa sig eller är våra pengar förlorade?

Kram❤️

26 Agnes:

skriven

Precis!

VAD är det folk inte fattar??????????

Jag bor i en förort som kallas "No-Go-Zon" av diverse "experter" på just förorter. (Hur faan kan människor som ens knappt sett ett ställe kallas experter?) Själv har jag nog ingen erfarenhet av att bo på det här stället, av dessa, då jag för tillfället endast bott här de senaste 24 åren. Flyttade från början hit -75, då vi återkom från Frankrike o behövde ngnstans att bo.

Bredvid min förort (HOOD, viktigt att kalla "eländet" med dess rätta namn, haha) ligger då ännu en förort som har ett döende köpcentrum, typ.
Mest utlandsfödda som bor häromkring, blandat med både 1:a o 2:dra o övriga generationer födda i sverige.

Här köas det gärna tätt. Helst ska man stå på personen föres, hälar. Gärna gå nära-nära, helst slå i axeln på den man passerar...om nu inte den personen som skall passeras har vett nog att visa "respekt" för den mötande o helt enkelt flytta på sig.
Det ska gås i klunga, o helst av allt så ska det både hostas o nysas så att omgivningen får "hålla i hatten"!

"Onda ögat"ges till den som nu vågar sig på att kränka en persons utrymme, med att påpeka att personen "står för nära".

Besök på shoppingmeckat "Kungens Kurva" är det jäktigt. Klungor yr omkring obrydda om det mesta. Huvudsaken att just de får handla. Flyttar man på sig, så flinas det. Väljer man att ta en annan väg, då det står folk i vägen, så kommer då det där "Onda Ögat" fram.

Kan säga att svenska/skandinaver beter sig lite annorlunda. Vistas mkt i Nackaområdet, då son o B-B bor där. Långa promenader längst med kajer o i områden där det kan kallas "välmåene o städat", typ.
Lite avstånd, lite koll på läget, lite höjda ögonbryn. Men...vid uteställen o fina hotellet där filialen till bl a Sturebadet är beläget. (För den intresserade: De har bl a hamam där!) Lamborghinin går att parkera utanför för allmän beskådan. *fniss*
Som sagt...men...trängseln är komplett vid uteplatsen, men herregud, ngnstans måste man ju sitta, o det är många som vill sitta samtidigt.

Kvällar vid Boule o Berså...även där klungor med folk, men som sagt...i vissas ögon..."rätt" sorts folk som trängs. även Boule o Berså är ett tips, vid tidig eftermiddag, sedan kommer de som anser sig vara odödliga o trängs!

För det är just det som märks mest, oavsett vem det nu är...det här med att se sig som odödlig. De är inte i just "den" ålder som blir smittade, de bor inte i de områden där det finns smitta, o de rör sig inte bland de som "smittar"...*himlar med ögonen*

Som sagt....VA FAN E DE SOM DE INTE FATTAR???????

Må väl, sköt om er o en stor, fet K R A M!

Mina krya-på-sig-önskningar till Herr Fralla kommer här: PUSS PÅ NOSEN! =)


Svar: Exakt !!! MG pussas tillbax och meddelar att han mår lite bättre idag efter en orolig natt med mycket skrik och jämmer.. han lever upp till sitt eget rykte som dramaqueen... :) kram :)
Esmaralda

27 N:

skriven

Hej Esmaralda
Ser det ut som om han bestämt sig för att vara med henne? Älskar han henne? Och blir det en fortsättning framåt mellan dem?
Kram

28 CA :

skriven

Hej
Jag kan bara hålla med dig, vad är det dom inte fattar?
Kram

29 Jennifer:

skriven

Godmorgon finaste Esmaralda. Ja visst är det problematiskt att folk inte klarar av att hålla avstånd, vad jag förstått verkar det vara mest unga människor som inte längre orkar bry sig. Tror tyvärr att det ligger lite i människans natur också, särskilt om en onormal situation fortskrider länge. Och sedan är ju vårt samhälle också uppbyggt så att det ibland är omöjligt att hålla avstånd till andra - tex om man måste åka tunnelbana till sitt jobb. Knappast hjälper det heller att plötsligt ska en massa folk semestera i Sverige, då blir det ju trängsel och omöjligt att hålla avstånd.

Finaste Esmaralda, jag undrar om du ser vad oddsen är att jag hittar ett riktigt arbete som jag klarar av under hösten? Där lönen är såpass skälig att jag klarar mig ekonomiskt (får det att gå runt med hyran)? Vore tacksam för svar.

Hoppas att MG kryat på sig stackarn.
Kram,
Jennifer

Svar: Du har en bra möjlighet att hitta annat arbete.. så ge dig inte.... MG är mycket piggare idag tack o lov... kram :)
Esmaralda

30 Dalkulla :

skriven

Människor har väldigt låg intelligenskvot och snedvriden fattningsförmåga. När något hållit på en längre tid som Corona och, det lugnar ner sig en aning, tror de flesta att faran är över. Hur man kan återgå till det som var innan begriper inte jag. Det är fortfarande stor risk. Själv går jag och handla tidigt dom gånger jag måste ner till affärerna.

Det du varnade mig för stämde. Först undrade jag vem det skulle var som ev. kunde smittat mig, sedermera fick jag veta att det var två manliga personer som också skulle hjälpa till med deras flytt den 27. Det var med all sannolikhet där smittan fanns.

Tack än en gång för den varningen, det hade kunnat gå illa med mig förstår jag.


Kram

Svar: Ja vad bra att du kunde ringa in faran, kram :)
Esmaralda

31 Tingeling :

skriven

Idag har vi varit och rekat området jag ställt mig i kö på lägenhet på. Lekplats precis utanför, affär och busshållplats precis utanför. Cykelavstånd till skolan 10 minuter. Känns bra. Ligger fortfarande bland de 5 första, håll tummarna!

Stackars lilla MG, jag hoppas han mår bättre idag och när han fått sin köttbulle, det piggar nog upp honom lite 😊

Kram!

Svar: Håller alla tummar... MG är piggare idag , tack o lov :) Kram
Esmaralda

32 Katinka:

skriven

Jag för min del tycker alltsammans är oerhört överdrivet. Jag lever som vanligt med vänner, aktiviteter, fester och cafeliv. Jag kan inte tänka mig något annat och så lever mina vänner också.

Svar: Jaha, suck, vill du ha min ärliga mening så är det du skriver ovanligt korkat ! Kram
Esmaralda

33 Louise:

skriven

Folk har väl tröttnat helt enkelt. Tycker också det är idioti att samlas så många i dessa tider. Det var ca 40 Pers.på bröllopet förra veckan. Jag håller avstånd från folk. Bussarna här nere kör halvfullt men vissa kör nästan fulla vilket är helt galet. Men vi här nere i Skåne kan väl skratta oss lyckliga att vi inte har så många smittade. Men det är fortfarande vansinne. Är så trött på Covid nu.

Första augusti idag och sommarlovet börjar lida mot sitt slut snart. Barnen börjar skolan den 13 augusti och 18 augusti. Det ska bli skönt att gå tillbaka till det normala. Men jag har ju fortfarande inget jobb. Men kommer nog hänga en del i Kävlinge för att bli klar med examensarbetet.
Blir jag klar med skitet i augusti och godkänd? Jag måste bli det. Och så måste jag ha jobb. Kommer det jobb i augusti?

Ha en fin lördag och tacksam för svar. Kramar

Svar: Det är segt med jobb... satsa på barnskötarjobben för där har du större chans.. kram
Esmaralda

34 CA :

skriven

Hej
Jag glömde att beråtta om hunden som sover i min trädgård om natten eller bakom mitt hus. Han är stor och gulbrun. Han går sin egna väg och söker inte närhet. Jag har inte gett honom mat eftersom jag inte ska stanna här. Nu kom han precis igen. Han hoppar över grinden. Verkar snäll.
Kram

Svar: Han söker en familj, någon att tillhöra, kram :)
Esmaralda

35 humlan:

skriven

hej, jag vill så gärna få jobb hos skyddspolisen! har jag goda möjligheter till det? räcker min erfarenhet till?

Svar: Ja du har en god chans.... kram
Esmaralda

36 Camilla:

skriven

Jag vill säga att min väninnas dotter som är 37 år avled i corona efter vård i respirator. Denna sjukdom är dödlig och det måste alla föröka förstå.

Svar: Precis !!! Kram
Esmaralda

37 <3:

skriven

Kommer mannen på k snart börja inse allvaret med sitt beteende?
Ser du honom bidra med ekonomi och hitta sig ett jobb.

38 C:

skriven

Godförmiddag 💕🍀
Uteserveringar o dyl. ska väl ha godkänt av sin kommun om sittningar? Icke godkänt - stängs ner?
Kram

Svar: Känns mest som ett tomt hot... jag vet ingenting som blivit nedstängt.. kram :)
Esmaralda

39 Pia1:

skriven

En helt vanlig syn här som följande; gick in på macken för att köpa cigg. Men kvar vid kassan står två personer och skrapar triss och äter korv! Flyttar sig bara lagom för att jag ska kunna betala. Inte ens mitt munskydd påminner dem om smittorisken.
Ingen bryr sig längre och i mina trakter har de heller aldrig försökt bry sig.

Svar: Både sorgligt och irriterande, kram
Esmaralda

40 Läroliv:

skriven

Jaha Katinka, att vi går mot 6000 döda i Sverige pga Corona är överdrivet?????. Hoppas verkligen att du inte drabbas, hur skulle du klara av det. Uppenbarligen struntar du i att du riskerar andras hälsa med ditt sätt. Rekommderar dig att läsa på om den MYCKET smittosamma sjukdomen.

Kram

41 Aleksandra:

skriven


Jaa precid Es, hela nationen beteer sig som ett "bortskämt & ouppfostrat" barn, tycker jag. Jävla egoistet är vi, hela bunten.
Ju bättre liv verkar skapa människor med svaga mentala psyken.

Jag rekommenderar alla att lyssna på 2 sommarprat i P1:

- IVA sjukskötetska( kommer ej ihåg hennes namn)

- Björn Olsèn

Love and peace

42 Kicki:

skriven

Jag väntar på besked om en lägenhet, har jag någon chans ? Kram

Svar: Allt tyder på att du kommer få den lägenheten och beskedet kommer snart.. kram
Esmaralda

43 Katten:

skriven

Du skrev förut att Fjäril har en särskild koppling till djuren, och det verkar stämma!

Sedan Fjäril kom har min ena katt, som jag haft problem med, genomgått en stor personlig utveckling. Jag vågar nu låta honom gå ut igen och han sköter sig exemplariskt, han verkar hålla sig i närheten och kommer ofta in och visar sig, som att han vet att jag annars oroar mig. Visst funkade det någorlunda att ha honom som innekatt, men vi mår båda mycket bättre av att kunna ha öppet och att han kan röra sig mer fritt. Jag tackar både honom och Fjäril varje dag och hoppas att jag kan fortsätta lita på honom.

Kram

Katten

Svar: Ja Fjäril knöt snabbt an till din katt och kanske för att hon kände att katten behövde henne... kram :)
Esmaralda

44 Bjork:

skriven

Hej kommer jag bo i hus i framtiden?

Kram

Svar: Ja det gör du småningom.. kram
Esmaralda

45 En Ängel med stort hjärta :

skriven

Gomorron kära Es hoppas Mg mår bättre Idag👍

Ja jag precis som du är ju drabbad av cancer o vi är ju båda extra försiktiga!! Jag har formligen varit i karantän förutom en dag då jag var tvungen att gå in på det värsta stället dessa Corona-tider Väla centrum! Mobilen trasig o behövde en ny. Jag använde mask o hade handskar o höll avstånd!!!
Då kommer det en hostig äldre utländsk dam in. Hur jag än flyttade mig så skulle hon stå in på mig. Då bad jag henne hålla avstånd för jag är extra känslig! Då fortsatte hon hosta utan att hålla för munnen så både jag o killen vid disken stod illa till. Hon vräkte av sig att hon fick hosta hur mycket hon ville. Vad jag blir förvånad av är att inte killen vågade säga till henne?! Orden som ”kom ur hennes mun vill jag inte ens skriva här!! När hon går snyter hon sig i slänger näsduken i ingången inte ens då bad killen henne ta upp den????

Fråga

Någon fördärvade vårt besök i minneslunden igår min Älskade Far skulle ha fyllt 93 år idag. Det var skrikigt o skränigt där o inte den harmoni som annars råder. Det brukar alltid komma fram två duvor till mig men de syntes inte till🥺😢 När vi gick ut så sa jag vänligt att man kunde kanske visat lite hänsyn det var ju faktiskt en Minneslund! Kvinnorna var 60-70 år o den yngste var den som skrek sönder det hördes över hela minneslunden... Den äldsta kvinnan var rar o förstod, men den andra kvinnan kallade mig vid olika ord och det var rena hoten! Jag vände i gick gråtandes därifrån jag hade sett fram emot stunden att få kontakt med min Käre Far🥺😢

Just nu satt jag o tänkte på gårdagen o då kommer en jättestor vit fjäril flygandes utanför fönstret där vi just nu sitter. Den var så stor i vacker i den flög länge utanför o jag fick känslan av att den ville ha min uppmärksamhet! Var det ett budskap från min Far?

Kram i 🌞 o ❤️

Trevlig lördag🙏🌸🦋🌸

Svar: Ja, somliga är konflikträdda och låter saker och ting passera, så som killen i butiken gjorde. Fjärilen var ett budskap från din far att han finns där med dig i kärlek och att du inte behöver bry dig om gapet i minneslunden... kram :)
Esmaralda

46 Mamman:

skriven

Hej Esmaralda
Får en känsla ibland att han känner sig obekväm runt dottern. Han kan stanna hos mig en stund men när hon vaknar så packar han ihop ganska snabbt och åker. Han säger att han ska börja ha henne.

Ser du vad han känner? Känner han sig obekväm?
Kommer han börja att ha henne enligt bestämt?
Kram

Svar: Lite obekväm känner han sig nog men han vill.. räkna dock inte med att umgänget kommer gå som på räls.. kram :)
Esmaralda

47 Mi:

skriven

Hej Esmaralda

Ser det ut som om han har känslor för mig?
Ser det ut som om han någon gång kommer tillbaka?kram

Svar: Du får noga bereda dig på att gå vidare på egen hand och det kommer du klara fint.. kram
Esmaralda

48 Silvertassen:

skriven

Kära Es!
Nä, jag håller med. Ingen verkar bry sig längre om Covid19. Samma sak i affärena, i min stad bryr dom sig inte ens hålla avstånd längre. En annan försöker. Alla verkar ha så himla bråttom med att återgå till de var förr. Jag handlar sen när jag kommer hem tvättar jag händerna och de är allt jag gör när jag är ute bland folk. Min morbrors fru har isolerat sig helt och hållet inomhus och går bara ut på sin egen tomt. Knappt hon träffar sina barnbarn. Tycker ändå man ska hålla avstånd fortfarande. Shit, de blir alltså en andra våg! 😱 Dom på tvn har inte trott de men de blir alltså de? Det klart, med tanke på hur respektlösa folk är under sommaren så kanske de inte är så konstigt! 😔🙈

Lilla MG! 😔 Såg gårdagens inlägg och det där ser absolut inte roligt ut! 😔💔 Hoppas du har mindre ont i dag och blir riktigt ompysslad därhemma! ❤️

Es, jag hoppas du inte uppfattar mig som tjatig för det är jag inte utan bara väldigt nyfiken på han med det stora H:et. Jag har två sista frågor gällande min stora kärlek:

Kommer det ta lång tid från det vi blir ihop tills vi förlovar oss samt kan du se några detaljer kring vår förlovning?

Hoppas du kan ge svar på detta! 🙏 Önskar dig och dina en riktigt underbar dag och ta hand om er! Kram ❤️

Svar: Jag ser inga detaljer tyvärr,, bara att det kommer ske och det kommer bli riktigt bra.... kram :)
Esmaralda

49 CA :

skriven

Hej
Tack för ditt svar. Han kanske kunde blivit min familj men jag ska ju inte vara kvar här. Kommer han att hitta sin familj?
Kan jag hjälpa honom på något sätt?
Kram

Svar: Du får het enkelt höra dig för... kram
Esmaralda

50 Razawa:

skriven

Hej bästa Esmaralda

Håller helt med inlägget. Livsfarligt att börja släppa på detta och leva som innan. Min mamma åker idag till Iran och jag är både arg ledsen besviken o frustrerad över hennes dumma beslut.

Är min man jätte arg på mig över den diskussionen vi hade inatt kring ekonomin eller är det typ lugnt?

Kram

Svar: Det är obetänksamt av din mamma att resa just nu men hon är en envis dam som vet hur hon ska driva igenom sin vilja. Din man kommer snabbt över diskussionen.. kram :)
Esmaralda

51 Ma:

skriven

Hej Esmaralda
Kommer jag att träffa en ny partner?
Kram

52 Hm:

skriven

Hej Esmaralda
Kommer han att fortsätta sitt liv med henne genom åren?
Kram

53 Undra:

skriven

Hej Esmaralda
Kommer jag att leva själv de närmaste åren? Eller kommer jag att leva tillsammans med någon inom de närmaste åren?
Kram

54 AnnaK:

skriven

Är det pga mig dom inte kommer förbi längre i stugan? Vill dom inte träffa mig.

Kram 🤗

55 Michaela:

skriven

Lässte att MG har hållit låda i natt. Lilla vän. Inte lätt att vara nyopererad. Skönt att höra att han är piggare idag och ni lär sova gott i natt :) Hur fick han titeln dramaqueen förresten? :)

Låter jättebra att positiva ting kommer ske. Behöver det verkligen efter allt och hoppas att ett jobb är på g för tiden börjar rinna ut och ekonomin den också. Hoppas att du ser att det löser sig i höst :)

Kram och stora pussar till MG och några köttbullar :)

Svar: Han har ju alltid gjort stor affär av allting och han skriker ju som en tasmansk djävul.. de där djuren i Australien. Och han skriker INNAN något händer. Hos veterinären börjar han skrika redan i väntrummet och skrämmer livet ur andra patienter och deras ägare. Det var veterinären som började kalla honom dramaqueen.. och det ÄR han ! Han verkar dessutom stolt över denna titel. Kram :)
Esmaralda

56 Mej:

skriven

Hej Esmaralda

Har han känslor för mig?
Kram

57 Smulan:

skriven

Mycket märkligt att folk inte fattar, här trängs det också fullt med turister och packat överallt.
Ser du om vi hittar något hus innan jul?

Svar: Det har ni chans att göra och om inte så är det ändå inte långt bort.. kram
Esmaralda

58 Mercan :

skriven

Esmaralda jag ska spela svenska lotto 1,2 idag med joker, blir det något Esmaralda 😞

Svar: Jag ser inga tecken på storvinst tyvärr.. kram
Esmaralda

59 Till Katinka från mamman:

skriven

Det är människor med din inställning som jag stör mig vanvettigt på.

60 <3:

skriven

Hur mår MG idag ? Hoppas att han får köttbullar till frukost.
Kommer det bli en rolig och mysig kväll med A ?
Är det rätt tänkt att han ska ta initiativet har sagt att jag vill ses idag i solen i tid om han la det på minnet 🤔
Menade han att han bara vill träffa mig och inte strula med andra tjejer ?
Osar lite hotellnatt och mys.
Kram

Svar: MG har lite ont trots smärtstillande och åbäkar sig väldigt och låter mycket... men han mkt piggare än igår ! Vänta på hans intresse och visar han det tydligt då är han mer seriös... kram :)
Esmaralda

61 Maj:

skriven

Hej Esmaralda
Ser det ut som om jag kommer att flytta tillbaka till Örebro? Under tiden barnen är små?
Kram

62 Mercan :

skriven

Tack så mycket söta Esmaralda för hjälpen 😊 🤗 😘 ♥️ 🙂

63 Michaela:

skriven

Hahaha!! Vilken dramaqueen han är! Underbar :) Jag träffade ju en fralla i skogen för några månader sedan som skrek nått fruktansvärt och då förstod jag vad du pratade om :) Min Baloo ( Golden Retriever som gick bort 2008 kallades för Ferdinand för han var så lugn och obrydd om allt annat än löptikar :) Åhh vad jag saknar honom! Vet inte om man kan prata med djur som är på andra sidan men jag pratar med honom ibland och kanske han hör mig :)

Pust! 25 grader även idag. Igår såg jag två snokar.

Hoppas att min SM hittar mig utan att jag behöver plastikoperera mig haha. Fyller ju 40 i Januari och förfallet har börjat långsamt :) Men tycker ändå att jag är rätt fräsch och rör på mig varje dag. Varken röker eller dricker. Choklad är min drog :) Hoppas kunna simma lite igen i höst bara min skadade arm klarar det. Simningen är så viktig för mig och jag simmade ju på elitnivå 1995-2014. Sen tog njursjukdom och operationer över.

Pussa Mr dramaqueen från mig :)

PS. Blir också fly förbannad över Katinkas inställning!




Svar: MG pussas tillbax :) Och inte behöver du ens tänka på plastikoperation... du är välbehållen och hur fin som helst... kram :)
Esmaralda

64 Helena Ir:

skriven

Katinka, det är sorgligt hur du tänker och beter dig!
För din skull hoppas jag att folk inte kommer i vägen för dig, och tänk om du är en av de drabbade. Var rädd om dig, så kanske fler får vara det..Livet är kort för en del..

65 Anonym :

skriven

Ångesten kryper i kroppen på mig, jag börjar få panik.
Jag känner mig extremt ensam.
Hur länge till ska jag känna såhär?
Men en annan sak, jag känner mig sjukt obekväm i hans närhet.
Har han några vidriga tankar eller jag helt enkelt reagerar på hans närvaro med tanke på vem han är.

Svar: Se till att inte vara i hans närhet... känns inte bra... kram :)
Esmaralda

66 SusanneAmalia :

skriven

EllaBella och Saga hälsar till MG.. De vet hur hemsk denna förfärliga tratt är.. EllaBella har dessutom gjort en likadan operation som MG för ett tag sedan..näe förbud mot trattar och dumstrutar.. Borde det vara hälsar de.. Kram.. 💕 Slick slafs och kärlek 😍 😘

Men härregud hur. tänker folk.. Men hela sammhället är lite sådär.. En släng av bokstavskombinationer vart hippt för ett tag sedan.. I Tv skålade man i champagne och repliken var - hej jag var till läkare och han tror att jag har en släng av ADHD.. Varav den andre svarade = jasså.. Men jag var också till läkare och fick diagnosen ADD.. Båda bröt ut i skratt detta skulle vara ett satirprogram..
Jag bara satt och gapade..
Hur kan man tycka att detta är roligt..
Men nu kan de unga under 70 enligt svenska kriterier bara få en släng av Corona.. Ser här ett visst mönster hela Sveriges regering har en förmedlande stil.. Tja.. Det gäller nästan oss.. Det är nog inte så farligt..

Jag är inte förvånad..
Stranden..
Vattem sprider inte virus.. Man är ute och barn sprider inte virus de får nog kansne troligen inget virus heller..

De gamla badar inte..

Alltså ingen srörre risk att kalkylera med.. Avstånd har suddats bort i leken.. Badet.. Sjön.. Här pratas mer om parasiter som borrar sig in i huden de som gässen släpper ifrån sig.. Parasiterna.. duschar man bort direk efter badet om man inte vill ha utslag... Men Corona.. Tja då hamnar man kanske i resperator.. Men inte jag jag är inte i riskgrupp.. UtLas det i samma mening som man utrycker sin fulla avsky mot parasiterna.. Ursäkta att jag sitter på din filt. Men det är det enda stället det finns skugga på.. Sa en tant till mig.. Min son har canser sa jag.. Ja jag förstår jag jobbar innom vården.. Sa hon.. Hmmm då borde du veta bättre.. Sa jag... Men ingen får Corona i friska luften på en badsrtand sa hon då..

Jag spritade mina händer och erbjöd alla... I närheten..

Fråga hur går det med mitt nmrkort.. Ordnar det sig..?


Svar: Ja, på något sätt ser det ändå ut att lösa sig med kortet... du får vara lite "på" och göra det de ber dig om... kram o all lycka till nu och MG hälsar med massa pussar till de fyrbenta...
Esmaralda

67 Ghostwriter :

skriven

Varför förstår inte min kusin att han förlorar bara folk genom sin priotering? Ingen vill eller kräver ju att man ska bortpriotera sin egna familj. Jag har oavsett mående och möjlighet alltid funnits där för honom, och kände inte samma sak så fort han fick sin nya.

Bör jag förlåta det jag kände som svek? Eller vill han inte ens?


Kram

Svar: Kusinen ser inte hela sammanhanget och går snabbt i försvar... det är inte enkelt.. kram )
Esmaralda

68 Radhuset :

skriven

Fick visnings-erbjudande men är på näst sista plats.
Jag vill verkligen ha det radhuset. Har jag stor chans att få det och finns det något sätt att öka chansen utöver visning?


Kram :)

69 Michaela:

skriven

Tack för dom fina orden! :) Skulle ALDRIG plastikoperera mig! Tycker det är så fult!

Står och tittar på snygga brandmän i kassan på Willys. Halleluija!!! haha!
Undra om min SM har ett "sexigt yrke"🤔 Nåja viktigast är ju att HAN är sexig :)

Kraaam

Svar: Jojo.. sonen min utbildar sig till brandman just nu :) Kram :)
Esmaralda

70 Jeanette:

skriven

Jag jåller med!
Jag känner mig orolig. Jag jobbar inom vården och tar hand om sjuka och har ser hur sjuka de blir! Skriker av smärta, vill dö!

Viruset drabbar alla!

Tvätta händerna!!
Håll avstånd!
Stanna hemna vid minsta lilla misstanke på någon sorts sjukdom.

Kram

71 AnnaK:

skriven

Är det mig dom undviker? Gillar dom mig inte längre? Eller har det med sambon att göra eller nåt annat.

Kram 🤗

72 Camilla:

skriven

Ja man blir så fruktansvärt förbannad på dessa oansvariga människor! Jag håller mig ifrån folksamlingar. Hoppas att du inte ser någon fara kring mig och barnen Es!?!

Härligt att MG mår bättre idag efter en tung natt. De blir som små bäbisar 😊

Ha en fin afton tillsammans med din familj. Kram och krya på pussar till patienten🙂

73 EPM :

skriven

Exakt!
Folk tror att allt är över nu när det är sommar. Andra vågen kommer i oktober igen när alla är tillbaka på jobb och skola. Vi får nog räkna fram till nästa sommar med restriktioner och även efter kommer mycket vara annorlunda. Vi tvingas ha ett annorlunda sätt att leva...

Nu har jag en hyresgäst! En ung tjej, jättetrevlig och mogen 😊
Så nu är jag sambo 😊❤️

Imorrn drar vi till A:s familjs stuga och jag ska träffa hans bröder. Lite nervös...
Kommer det gå bra?

Kramar från en lycklig "familjemedlem"


Svar: Vad roligt med hyresgäst :) Det kommer gå bra att träffa bröderna... kram
Esmaralda

74 She:

skriven

Hej!
Ser du några varningar eller så inom närmsta framtiden?
Kram

75 💕 Zoey 💕:

skriven

Hejsan!
Jag läste inlägget om lilla MG. Stackarn! 😔 Det var inte hans dag häromdagen, trots smärtan hoppas jag du repar dig fort, lilla killen. En stor styrkekram puss på nosen från mig! 😘❤️

Katinka, allvarligt talat så förstår jag inte hur du tänker!?! 😡 Detta är STORT! Tänk på alla dessa människor i Sverige inte hade behövt dö överhuvudtaget och allt pga denna allvarliga sjukdom. Då börjar man undra hur väl du ser på saken om någon i din närhet dör. Nästa gång är det din mamma/pappa eller någon annan anhörig, går du fortfarande ut och låtsas om som ingenting? Det är människor som du som gör att de inte avtar utan att en andra våg kommer ... vem vet en tredje våg med. Det här är inget man ska göra en axelryckning på och inte bryr sig om. Lider med alla anhöriga som har förlorat någon pga Covid19 😔😢💔

Es, du kan möjligtvis inte se vem som får barn först mellan mig och min kusin som får sitt andra barn?
Har en bra dag allihopa och var rädda om er! ❤️ Kram Zoey 💕

Svar: Jag ser inte vem av er som kommer först men båda får ni barn.. kram :)
Esmaralda

76 Agnes:

skriven

Som sagt... nyss blivit hostad på av en invandrare som ville ha min plats på pendelbåten.

Vad är felet med dessa individer likt denne "man" som anser sig ha rätt att bete sig som svinarslen?

Åtminstone jag blir jävligt anti mot dessa.

Undrar om hans fru blev kåt på honom nu när han satte en svensk kvinna "På plats"?

Kram!

Svar: Sicket skitbeteende.... man blir bara så förbannad.... kram
Esmaralda

77 Mercan :

skriven

Kärlek till MG 😊 ♥️ 🤗 😘 ❤️

Svar: Tack :)
Esmaralda

78 Fitnesskillen:

skriven

Hej ez

Ja det är riktigt sjukt att det är så mycket folkmassa när alla vet om att andra vågen utav corona lär komma snart, jag gillar inte att vara i affär eller köpcentrum när alla får lön för man vet om att det är alltid mycket folk då och jag vill inte riskera något tanke på att jag sover över hos mina morföräldrar för att morfar är i risken så därav så drar jag när jag vet att det lär inte vara mycket folk

Du idag hade jag en helt fantastisk bra dag och träffade min polare som jag inte har umgås på jätte länge och när han skulle köra hem mig så ringde min tjejkompis mig men jag klickade och skrev att jag inte kunde svara just nu och då började hon dampa på mig och kalla mig för respektlös skitunge och det förstörde stämningen när jag och min polare lyssna på musik och min polare bara sa "vafan är problemet med henne?" och jag bara "vete fan blev helt chockad utav detta" och han bara "ja jag med, fattar ingenting just nu" och jag bara "inte jag i heller, detta kom som en bomb typ" och vi både skrattade lite för vi var så chockad och visste inte riktigt hur vi skulle reagera liksom, men som sagt jag blev verkligen chockad men samtidigt har jag alltid varit redo för att hon skulle dampa såhär nån gång, fattar inte varför hon ska bete sig såhär mot mig när hon visste att jag skulle umgås med min polare.. Min polare frågade om hon och jag hade något och jag bara nä men man börjar ju undra lite liksom.. Men ska jag låta henne vara ifred och vänta och se om hon lugnar ner sig och se om hon hör av sig?

Kram

79 Chatrine:

skriven

Oj så varm dag och lite vila passar fint.

Ez: Finns det någon kille som spanar in mig?

Kram Chatrine

80 A:

skriven

Hej ❤
Min dotter har haft ett stort kompisgäng och varit väldigt social och omtyckt.
Efter att ha mått psykiskt dåligt under några år har flera nu börjar försvinna.
Min svärmor säger att min dotter (27 år) inte kan hjälpa att hon beter sig illa emellanåt som då gör att kompisar inte orkar.
I mitt hjärta känner jag att även om hon är bipolär och just nu djupt deprimerad så kan borde hon ändå ta lite ansvar för sitt agerande.
Det går inte att vräka ur sig både det ena och andra.
Har jag så fel?
Är detta något som kanske kan vara ett uppvaknande för min dotter?
Att hon tänker sig för.
Vad ser du kära Esmeralda?
Kramar ❤

Svar: Jag tror att man måste ta ansvar för sitt beteende oavsett.. och insikt i hur andra kan reagera och tröttna.Annars blir det så att vännerna försvinner... ingen orkar och med med all rätt ! Hon kan behöva en period i terapi för att skaffa sig nödvändig insikt.. kram
Esmaralda

81 Anna E:

skriven

Men exakt, varför fattar inte folk :(

82 Fitnesskillen:

skriven

Hej ez

Du idag hade jag en helt fantastisk bra dag och träffade min polare som jag inte har umgås på jätte länge och när han skulle köra hem mig så ringde min tjejkompis mig men jag klickade och skrev att jag inte kunde svara just nu och då började hon dampa på mig och kalla mig för respektlös skitunge och det förstörde stämningen när jag och min polare lyssna på musik och min polare bara sa "vafan är problemet med henne?" och jag bara "vete fan blev helt chockad utav detta" och han bara "ja jag med, fattar ingenting just nu" och jag bara "inte jag i heller, detta kom som en bomb typ" och vi både skrattade lite för vi var så chockad och visste inte riktigt hur vi skulle reagera liksom, men som sagt jag blev verkligen chockad men samtidigt har jag alltid varit redo för att hon skulle dampa såhär nån gång, fattar inte varför hon ska bete sig såhär mot mig när hon visste att jag skulle umgås med min polare.. Min polare frågade om hon och jag hade något och jag bara nä men man börjar ju undra lite liksom.. Men ska jag låta henne vara ifred och vänta och se om hon lugnar ner sig och se om hon hör av sig?

Kram

83 Nat:

skriven

Hej Esmaralda
Har känt nu på sista tiden att jag verkligen saknar tryggheter av en partner.
Redo för kärlek.
Ser någon man att vara påväg in i mitt liv snart? Som det blir familj med?
Kram

Svar: Den speciella kärleken kommer :) Kram
Esmaralda

84 Undra:

skriven

Hej Esmaralda

Har han känslor för mig?
Vad känner han för mig?
Kram

85 Michaela:

skriven

Din son kommer få lååånga blickar efter sig :) Kram

Svar: :)
Esmaralda

86 Mirre:

skriven

Hej Es❤️
Kan det bli något mellan mig och S?

Kramar ☀️

87 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.
Tror du den speciella kärleken kommer inom de närmaste åren?
Året?
Kram

Svar: Ja, det är mycket troligt.. kram :)
Esmaralda

88 Ullie:

skriven

lånar lite text och bild av dej här tycker det är konstigt med folk som inte förstår själv är man jätte rädd och försöker undvika allt :(


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: