Kalas med klös....

 
I  söndags på min födelsedag väcktes jag till fint dukat bord, sång och presenter.
Man tackar !!
 
 
Mamma hade ju sovit över och av henne fick jag  en heldag framåt våren.. med pedikyr på fin salong och en heldag i danska Helsingör med smörrebröd  och en lille en på anrika Strandborg och sedan jazz på torget !!
 
Av maken fick jag väldigt fina örhängen o vitt och rött guld som passar perfekt till halsbandet som jag fått tidigare. Han är  väl för go !! 💖
 
Nu blir jag fin som snus.. som mormor brukade säga  och både hon och pappa kom och besökte och gratulerade och dessa besök från andevärlden är alltid det lilla extra
 
 
MG undersöker asken med örhängen... de är ju från honom också.. och han vill bara kolla så det inte gömmer sig nån godbit i en vrå. Hans mormor assisterar.
 
 
Vid lunchtid kom barn och barnbarn och  det blev mer paketöppning !
Jag fick fler örhängen... doftljus.... och  en happening på Kanibalmuseum framemot våren
 
 Det är Arnolds museum vi ska besöka och så ingår det picknick med korvgrillning efteråt.
Av sonen och hans sambo fick jag ett restaurangbesök !
 
 
Vi käkade Shepherds pie & sallad.... och sen drog femkampen igång.
Jistanes vad liv och rörelse det blev
Vi är ju en familj som LÅTER väldigt mycket och när det är tävling går vi all in !
 
På grund av vädret höll vi kampen inomhus...... först skulle vi kasta prick på en elefant... sen gällde det att hålla två ballonger i luften med hjälp av ett tjutande lasersvärd... ett knepigt pussel skulle läggas på tid...  att rita en fladdermus med mest tänder och att pricka en liten boll med en större
 
 Jag kände hur det blåste vinnarvindar redan i förväg.. pussel är jag bra på... men fick konstatera att jag VARIT bra ... det var jag inte längre.  Hur jag  än bar mig åt så fattades en bit !!
 
Sonen vann femkampen.... och klarade pusslet på 1 minut ch 4 sekunder och vann en Rubiks kub... som han grejade på under 2 minuter.... suck...
 
Det var liv och rörelse... högljutt och  skrattigt och mycket champagne och tjoande... så som jag tycker att det ska vara på kalas !!
 
Det blev tårta... kladdkaka och glass och sång  och hurrande igen !
Jag blev sannerligen firad... och lyckligare än jag kan ingen vara !
Att få ha familjen samlad - är det allra bästa som finns.
 
Nu har mamma åkt hem till sig igen... festen är över och  lugnet har lägrat sig.
Fram till på torsdag  - för då kommer ryska syster och vi ska jacuzzibada och dricka bubbel och hon  övernattar.  Sen till helgen kommer några goa fina vänner på middag.
 
Och till helgen far sonen och dotterns sambo till Berlin.. en present som de fick gemensamt när svärsonen fyllde 50 och sonen  blev akademiker ! 
 
De skulle ju se Ozzy Osbourne.. men  hans turné blev inställd så nu blir det  bara resan i sig och i november   gör Osbourne ett nytt försök.. så då far de till Berlin på nytt !!
 
Kram & kärlek och tack ska ni ha för alla fina grattishälsningar jag fått  här på bloggen.
Ni kan tro det värmer hjärtat.
Jag är så glad och stolt att få vara medlem i världens bästa bloggfamilj 
💗
Kram & kärlek
 
1 Misstjejen:

skriven

Hej

Hon K tänker samma som mig som jag gör för henne. Är vi medvetenhet om det finns något som vi inte kunde blir?

Ha det bra

2 Sessan:

skriven

Underbart att höra att du fick ett härligt kalas!!!

Svar: Tack :) kram
Esmaralda

3 Rosviol:

skriven

Stort grattis i efterskott kära Es! Låter som en riktigt kalasfin helg med allt sånt du gillar bäst, hurra! :D

Fråga..
Studier på folkhögskola, skulle det vara rätt eller tokigt för min del? vill tro att det jag hittat skulle passa mig bra men blir osäker och tveksam då det skulle innebära en hel förändringar som flytt och avslut.. vet inte heller om jag skulle orka med och ha hälsan i behåll.. Eller är detta en fundering mer passande i en personlig spådom?

Tack och ha en fin dag :)

Svar: Tack :) Jag tror att folkhögskola skulle passa dig bra... kram :)
Esmaralda

4 MollyD:

skriven

Godmorgon E

Missade den stora dagen menhrkommer en grattiskram i efterskott <3

Nedräkningen har börjat till att jag ska sluta på mitt jobb. Knappt 6 veckor kvar och sedan väntar 3 v semester innan det nya börjar.
Känns väldigt bra och jag känner mig väldigt färdig där jag är. Trodde dock att jag skulle stanna här längre när jag började, Siktade in mig på att det skulle bli mitt sista jobb innan pensionen. Men så blev det inte. När jag var där på anställningsintervju så hade jag precis tagit bort mitt ena bröst och jag i ett mentalt lågt läge. Behövde då trygghet från astt varit min egen. Så tacksam för att jag fick jobbet och har lagt själ och hjärta där. Men det har varit en del mörka moln och elakheter som jag inte tar. Utstter inte mig själv för detta. För gammal, Nu har jag fått ett nytt bättre jobb närmare hemmet och snart är det 4 år sedan jag fick diaagnos om bröstcancer. Känner mig stark idag, trygg och säker på mig själv. Har det bra som singel men det gör inget om han dyker upp. Nu ska jag mitt allra bästa på nya jobbet och ska skina där.
Kram

Svar: Tack :) Och du är en tillgång på jobb, oavsett vilket och gör helt rätt i att söka dig vidare. Nu växer du i rekordfart.. och visst dyker han den specielle upp... det kan dröja lite till men han kommer.. kram :)
Esmaralda

5 Tingeling :

skriven

Vilken fin födelsedag du fick! Och rubiks kub på 2 minuter!? Det klarar inte jag av! Jag är lösningsfokuserad på andra sätt 😅 hoppas jag 😉

Har funderat mycket, och jag har ju en plan fram till hösten. Och det börjar ta form kring vad jag vill inrikta mig på sen. Något med barn och samhälle. Inte i skola men mer på fritiden/lov. Fånga upp vissa barn, och kanske då dem mindre barnen och familjer, ensamstående. Och då behöver man få jobb inom..... kommunen? Som vad? Ska klura vidare....jag vill göra skillnad.

Trevlig tisdag!

Kram!

Svar: Ja, klura du vidare, du kommer underfund med vad du vill... kram :)
Esmaralda

6 Dunegull:

skriven

Blir så glad av att läsa. Du är värd det bästa! Och det är vi som ska tacka dig för allt ❤️

Det känns en aning rörigt på jobbet. Många som sticker knivar i en och man får verkligen passa sig. Ett bolag som där finns mkt potential i men många människor som är felplacerade och beter sig illa mot personal. Tänker på en del chefer. Blir det bättre här under året? Kommer min vd tro på mig? Vad tycker han idag?
Kram

Svar: Lite bättre blir det men det ser ut som om du går vidare så småningom och söker annat... kram :)
Esmaralda

7 <3:

skriven

Vilken födelsedag du hade Es.
Fick jag gammal filler igår tror du ?
Varför ville E insunera det ?
Inte snällt. Tror inte alls att det var så.
Kram

Svar: Nej jag tror inte heller att det var så.. kram :)
Esmaralda

8 Ninis :

skriven

Ni är för underbara hela familjen😁🌟.. vilka fina 🎁.. det är du så värd.
Undrar om jag kommer att ha en date med mr A snart? Eller rinner det ut i sanden? Kram

Svar: 70% risk att det kan rinna ut i sanden... kram :)
Esmaralda

9 Susan:

skriven

Bättre sent än aldrig, så GRATTIS 🎂🎁🇸🇪🎶🎈💐🍾🥂om än lite försent.

Kram

Svar: Tack ska du ha :) kram
Esmaralda

10 helle:

skriven

Grattis till fina du 🌹🌹

Svar: Tackar :) kram
Esmaralda

11 Celia:

skriven

Härligt firande!

Nu tycker jag det har gått ett bra tag sen min förlorade vän bröt med mig.
Jag saknar vännen starkt än idag, det var ju så fin vänskap då det varade!
Kan jag säga vännen att jag saknar vänskapen, eller är vännen inte redo än. Förstör jag allt då?

Svar: Försök ha fokus på nya kontakter och nya vänner ... hör av dej till gamla vännen när du känner att du vill men gör det kravlöst... kram :)
Esmaralda

12 Godmorgon!:

skriven

Hejhej esmeralda! ❤️

Är detta nånting han verkligen vill och tänker långsiktigt med?

Blev han verklige svartsjuk igår?


Kram / K.

13 Skorpan:

skriven

Ja nog har du en go make o familj som alla kom ihåg dig på din dag. Nu har du mycket att ta med dig då ni ska på kryssning,blir det långklänning å? En till minnesvärd dag att lägga till alla tidigare dagar...

Här är det tydligen jobbstressen som gör sig påmind o väcker mig tre på natten. Efter det har jag inte sovit mycket o nu är jag inte precis världens piggaste o trevligaste... Du nämnde nåt om att ta vara på möjligheter som erbjuds mig o nu undrar jag om erbjudandet att gå på en föreläsning på kvinnodagen o skriva om den samt gå på galakvällen är de möjligheter som du såg Es? De ska väl få mig att växa, kanske, o piggna till ;). Skribent vet jag inte om jag är men...

Nu blir det fullt ös innan morgondagens styrelsemöte...
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Nej inte långklänning... jag är inte så mycket för att klä upp mej på det sättet.. tappade det intresset när jag gick upp vikt.. men lite annat snyggt lär det bli... fast mest praktiska ting.När sömnen sviker mår man inte bra ! Ja, det du beskriver kan mycket väl vara den möjligheten jag såg... kram :)
Esmaralda

14 Pia1:

skriven

Alltså. Man googlar ju sina läkare och kollar vad de kan. Min nya VC läkare som är i Sverige ett år 😐 en förklädd expert på ett område jag har bett om länge nu, jag och sonen behöver det! Inte undra på han förstod väldigt mycket, det här blir nog bra 🙏

Svar: Håller alla tummar nu och sänder healing, att det ska lösa sig nu... kram :)
Esmaralda

15 Mikael:

skriven

Det var inget dåligt firande av födelsedagen, själv är jag nog ofta mer modest av mig, fördelen med det är att jag inte kommer ihåg min ålder och kan svara fel på frågan om ålder, det
gör det att jag är ganska tidlös och har lätt att umgås med folk i alla åldrar, en av de roligare tillfällena med ålder var när jag passera tullen och tjänstemannen säger Tjena grabben, så blir han tyst och kommer av sig när den tittar ner i passet och ser födelsedatum, jo tjena :)

Bloggen har hjälpt mig tänka, skriva, drömma, tala och uttrycka mig på svenska, och möjligen göra mig förstådd på svenska, med kommatecken på någorlunda rätt ställe :)

Mycket nytt idag är på engelska, få kanske tänker på hur få det är i världen som egentligen kan svenska, se hur länge jag blir i Sverige och vad jag kommer använda språket till i så fall, kvinnan är nog i alla inte svensk, från början, men visst kan hon överraska och lär göra det :)

Kram
Mikael

Svar: Det ÄR utvecklande att skriva och jag hoppas att du aldrig känner dig fullärd utan fortsätter kommentera ! Kram :)
Esmaralda

16 Solstjärnan :

skriven

Hej o GRATTIS!!!😊

Försenade gratulationer !!😊

Härlig fest med fina presenter o allr med nära o kära 😊
Dom skämmer bort dig😊 men det är du värd!😊 .
Det är så härligt med er familjesammanhållning ,ni har så roligt tillsammans 😊
Hoppas ochså på att det blir mer liv o rörelse i vår familj när vi blir fler.

Tack ochså för att få vara medlem i världens bästa bloggfamilj!!😊


Ha en bra dag!
Kram Solstjärnan 🌟




Svar: Tackar :) Ja jag blir verkligen bortskämd och njuter av det :) Kram :)
Esmaralda

17 sus:

skriven

hej
oj vilket kalas...
grattis....
tydlig...
hur sägr jag då...
och vad väljer han...
love sus

Svar: Du ska känna in var din gräns går, vad du kan leva bra med och vad som inte får dig att må bra och däri fattar du ditt beslut.. kram :)
Esmaralda

18 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Härligt firande det är du värd <3
De där puzzlen är inte lätta.. för mig heller ;-)

Idag bankmöte för sonen med tjej ...blir det tomtköp av nu ?
Är orolig att de tar på sig mer än de klarar av..

Tisdag och handlingsdag får åka med granne :-)

Läste i kapp ..

Grattis Fiskaren till vinsten !!!!

Mikael...näe det ligger inget i det du skriver !
Tänk vad fort man glömmer vilka som var vid makten när privatiseringarna av sjukvård och allmännyttan blev av..(2006-2014).empatilösheten när det gäller flyktingar skrämmer mig .

Ha en härlig Tisdag <3

Kram Anki med flock

Svar: För min del rent politiskt så önskar jag att man kunde plocka lite av varje parti och sätta samman till ett.. då hade jag blivit nöjd :) Kul att shoppa med grannen... bli ju lite roligare när man är två ! Jag ser sonen i eget hus, så det kommer ! Kram :)
Esmaralda

19 Katrin:

skriven

Grattis i efterskott. Du verkar så fylld av energi så inte en dag över 27 eller...…..

Hoppas vi får möjlighet att ses igen i vår i Stockholm.
Kram.

Svar: Tack :) Och ja, stuga är hittad nu så Stockholm blir det :) Kram :)
Esmaralda

20 Jossan :

skriven

Godmorgon, det verkar ha varit en bra födelsedag! Jag håller med att familjen är det bästa som finns. Jag är ju nära både min familj och min släkt på mammas sida. Pappas sida bryr sig inte ett dugg om mig så... 🤷🏼‍♀️

Är det verkligen så att stjärntecken är så viktigt i relation med den man ska leva med? Jag har alltid hört att jag är skorpion men sen fick jag höra att jag är både våg och skorpion. Jag har saker från båda delarna. Idag fick jag höra att jag är våg. Men jag håller mig fast vid skorpion som har inslag av vågen. Sen det sjuka är att killen som svag nu ska träffa är stenbock och skorpion och stenbock passade tydligen bra. Men han fyller också år i ett sånt mellan läge och är två. Nja jag tror nog inte riktigt på sånt... Har aldrig stämt innan så 🤷🏼‍♀️
Men han killen har nog verkligen sett mig som någon han vill bilda framtid med. Vi har ju känt varandra under vår festperiod för 9år sen dvs hans player tid. Kul när killar mognar.

Idag ska jag träffa en kompis. Hon är väldigt off och svarar knappt på sms längre..

Men nu blir det plugga!

Kram

21 Nettan59:

skriven

Stort grattis i efterskott😊 🎂🍾!! Vilket fantastiskt födelsedagsfirande du fick av de dina. Har totalt missat att du fyllde år.

Kommer vår resa att gå bra nästa vecka? Mina höftproblem har blivit värre så jag hoppas det inte hindrar oss för mycket?

Kramar

Svar: Tack :) Resan kommer gå bra.. ta hänsyn till höfterna bara och överansträng dig inte.. kram :)
Esmaralda

22 Naturvän:

skriven

Godmorgon!

Vilken härlig födelsedag du fick, visst värmer det när familjen är samlad.Presenter är ju alltid tacksamt o smycken får man ju aldrig nog av.

Själv skall ja ha kalas ikväll, bjuda på ngra svenska specialiter som janssons o köttbullar. Lax o gravlaxsås. Dessert tar en av gästerna med sig, tack o lov, baka är inte min grej.

Först bär det av till morgonsimmning i närliggande stad

Känner bara en sådan otrolig livsglädje igen, undrar var det beror på?

Ha en fin dag alla på bloggen

kram från Naturvän


Svar: Jag tror glädjen beror på att det helt enkelt börjar lossna kring dig - du börjar tänka i rätt banor nu... kram :)
Esmaralda

23 AnnaK:

skriven

Vilket hejdundrande firande 😁 Härligt!

Tack för svar igår! Verkar det dröja jättelänge innan jag tar några avgörande beslut?

Kram 🤗

24 Helena Ir:

skriven

Vi är många som gillar dig! Och vilken lycka att du får bli så firad..roligt har ni!

Tråkigt med min väninna som blivit sämre,denna gången av ny medicin. Många som söker lyckan,förstår inte att vara frisk är ett steg till detta! Beundrar min väninna som oftast orkar och sprider glädje!

Vad mysigt med besök från Alltet för dig! Just nu skulle jag själv behöva det..

Ha det så bra!

Kram

Svar: Du får besök från Alltet då och då.. även om du inte märker av det.. håll ögonen öppna efter tecken.. så kommer du att se och veta.. kram :)
Esmaralda

25 EPM :

skriven

Vilken härlig födelsedag!

Spenderade ännu en kväll och natt med A, kommer sakna honom nu när vi har lov med våra respektive barn...
Jag tror detta kommer bli nåt fint. ☺️
Ser du nåt annorlunda så snälla säg.

Kram

26 Mimis:

skriven

Hej!

Händer det något bra som ger en förändring i livet?? Orkar inte med att ha det så här längre. Något måste hända snart.

Kram

Svar: Gör upp en bra plan som innebär att du bryter dina egna mönster och därmed kommer du in i ett positivt flöde... kram :)
Esmaralda

27 Anonym idag:

skriven

Har en äldre bror som jag har dålig kontakt med. Bör jag oroa mig för honom? På sistone har han pratat om hur dålig ekonomi han har och att han inte har råd att göra si eller så. Ändå har han bara sig själv att tänka på (ingen familj).

Vad beror hans dåliga ekonomi på? Kan han vara tillbaka i spelskulder? Han har varit spelberoende tidigare.


Han blir bara defensiv och arg om jag frågar honom direkt.

Svar: Något finns det som inte känns helt bra runt honom - jag ser inte vad... kram :)
Esmaralda

28 Elin:

skriven

Inte sett honom på par veckor nu och nu är han på semester. Tänker han ngt på mig?

29 Fitnesskillen:

skriven

Godmorgon ez

Vad roligt för Klas som fyllde år igår, stort grattis till honom :D

Du? Jag tänkte på det du skrev igår, angående om att det kommer att vara så mellan mig och min tjejkompis om jag inte sätter ner foten och säger stopp?

Det är ju såhär att hon har ju liksom blockat mig överallt, varför beter hon sig såhär mot mig efter alla som gångerna jag har funnits så mycket för henne?

För jag känner liksom att nu när hon har 2 nya killkompisar nu som hon pratar med så känns det som att jag inte duger längre och att hon bara kan slänga bort mig sådär..

Förstår att hon blev besviken på mig i fredags, för jag blev sjuk, men jag sa ändå att jag kunde komma ändå, men då sa hon nej att jag skulle stanna hemma..

Så varför är hon såhär mot mig nu när hon har 2 nya killkompisar? Fattar ingenting efter allt jag har funnit där för henne och hjälpt henne i vissa saker..

Jag är helt förvirrad..

Kram

Svar: Gå vidare, skaffa dej nya vänner och försök att inte bry dig.... jag vet att det låter krasst men det är vad du behöver göra... kram :)
Esmaralda

30 Smöla:

skriven

Nämen så fint av dom😍
Och jag som inte varit inne på några dagar hade helt glömt bort att du fyllde år🙈 (och hade en hel del att läsa ikapp)
Stort grattis ifrån mej i efterskott fina du🥳

Finns de nån hälsning från andevärlden till mig?
Är jag fri och redo?

Svar: Tack :) Ja, du är fri och redo och det är dags att du börjar ta dina steg framåt... lyssna till vad som ger dig glädje i hjärtat... kram :)
Esmaralda

31 Snödroppen:

skriven

Vilket härligt kalas och underbart att ha sina nära och kära i sin närhet. Det är du så så värd och jag är säker på att alla här håller med och är så glada och tacksamma att få ha dej som våran egna kära bloggmamma❤️

Jag väntar på den dag då jag kan gå vidare och lägga allt bakom mej och få känna mej fri och få ha mina kära hos mej, kommer det bli en lugn överenskommelse eller ännu mer bråk? Min ork får verkligen åka berg o dalbana.
Kram🌷


Svar: Ja, det kommer lugna ner sig... kram :)
Esmaralda

32 Till MIKAEL:

skriven

Jag tycker det är roligt att läsa dina kommentarer och är lite nyfiken på vem du är. Hur gammal är du egentligen ? Vad gör du om dagarna ? Får en känsla av att du är snygg och vältränad. Kram från Lilja.

33 Korvgubben:

skriven

Man kan inte tro att det är 64 när man ser fotona på dig. En snygg kvinna med personlighet, precis som jag gillar. Grattis i efterskott.

Svar: En tackar så hjärtligt... kram :)
Esmaralda

34 Moms:

skriven

Hej

Har det blivit mer känslor inblandade efter resan vi var på ?

Kram❤️

35 Anki:

skriven

Tack för svar ! 💕
Och tänk om man kunde ta de bästa ur varje parti det vore ngt 😊
Stora Kramen Anki❤

Svar: Ja, eller hur !!!! Kram :)
Esmaralda

36 KW:

skriven

Anki med flock, jag måste inflika att det är naturligtvis inte flyktingarnas fel att det gått snett. Det är politikens fel. Att bara ta emot utan en plan, fungerar inte som vi nu ser resultatet av. Människor med PTSD, ensamkommande barn och alla kräver extra attention på olika sätt som tex terapi. Myndigheternas regelverk skapar konflikter mellan människogrupper och det är sorgligt. Flatheten inför ungdomsgäng i utsatta områden där de kastar sten på polis, ambulans och brandkår, bränner bilar osv.. sånt ska stävjas hårt och direkt. Alla medborgare ska ha samma förmåner och samma krav. Jag har själv invandrat med min familj från Iran och då var jag barn. Tack och lov barn i en familj där man uppmuntrade umgänge med svenska barn och bannlyste slöja. Tyvärr ser jag en stor rasism hos många flyktingar gentemot svenskar. De pratar illa om svenskar, de har inga svenska vänner och de låter inte sina barn ha svenska kompisar. Särskilt gäller detta familjer som är outbildade. Jag tycker det skulle vara krav, att man måste ge något för att få och inte bara kvittera ut socialbidrag. Det sägs allmänt att svenskar är korkade och det är lätt att lura dem. Tack för en bra blogg som ventilerar alla ämnen och grattis i efterskott Ez.

37 Kristin:

skriven

Kjære Esmaralda. Jeg sender deg en forsinket gratulasjon til din fødselsdag! ❤️
Kram!!!

Svar: Tack ska du ha :) kram
Esmaralda

38 Cecilia:

skriven

Grattis i efterskott! Det låter som att du hade en toppen födelsedag, det förtjänar du verkligen!

Har sökt runt väldigt mycket nu, men det finns fortfarande en del kvar. Det finns två ställen jag verkligen vill till, hur stor är chansen att det nappar där? Kramar

39 Anna E:

skriven

Ska jag vänta på att han hör av sig eller ska jag kontakta honom igen för ny tid för intervju? Har jag någon chans på det jobbet? Har han glömt av mig?

40 CA :

skriven

Hej
Jag har 2 intervjuer bokade den närmaste tiden. Båda är samma yrke som jag idag har. Jag undrar om jag kommer att ha samma yrke men en annan arbetsplats eller ett annat yrke?
Kram

Svar: Först ser det ut att bli samma yrke på ny arbetsplats men därefter kan det förändras.. kram
Esmaralda

41 Therese C:

skriven

Hej Es!
Grattis i efterskott ❤️. Vilken fin dag du fick ☺️.

Till Molly D
Grattis till nya jobbet! Jag tror det kommer att bli riktigt bra ❤️.

Till Pia 1
Jag ska också skicka healing till dig. Hoppas att det här blir bra nu ❤️. Önskar dig allt gott ❤️

Kram ThereseC

Svar: Tack :) Kram :)
Esmaralda

42 Barbie:

skriven

Hej goda Es, ser du om han älskar mig och att han vill spendera sitt liv med mig ?
Kram

43 VB:

skriven

Hej Esmeralda,
Är han ärlig angående sitt förra förhållande och sitt förra liv att han gjorde såå mkt pengar osv?
Kram

Svar: Du kan inte svälja allt, ta somligt med en nypa salt.. kram :)
Esmaralda

44 VV:

skriven

Esmeralda jag är kär i honom jag vill ha honom kommer allt att bli bra? Kram

45 <3:

skriven

Hej kära Es, kommer P bli lite mer på när mamman blir piggare ? Nu är han lite tråkig och off.
Kram

46 <3:

skriven

Tack för svar idag.
Varför tror du Eva ville insunera att fillern var 2 år gammal ?
Inte snällt.
Kram

Svar: Det var nog mest lite förflugna ord som inte betydde så mycket... kram
Esmaralda

47 Michaela:

skriven

Wow! Vilket firande! Ni är underbara! Och vilka fina presenter. Du är värd allt och lite till. Förstår att du känner dig lyckligt lottad att ha så många nära och kära och underbart att pappa hälsade på också! Hoppas att du kan vila upp dig lite nu så att du orkar köra från torsdag igen :) Jag är så tacksam att jag får vara del av världens bästa bloggfamilj!

Idag är det datum som ploppat upp i mitt huvud sedan jag fick Lady. Tror dock inte att något bra kommer att ske utan bara jag som tolkat fel. Jag tolkade ju att Shanti trodde att kärleken var nära och det är ju år sen och inget har hänt. Jag har accepterat att jag helt inte kan tolka :) Hoppas i alla fall att Lady mår bra och är aktiv.

Fortsatt storm i Sthlm så blir att hålla i hatten även idag. Hormonbomd pga PMS. Aldrig kul. Kram och pussar till MG som var såå fiin på kortet :)

Svar: Lady mår fint och är aktiv och hon arbetar för dig allt vd hon förmår.. ha ögonen med dig och alla antenner ute ! Mg tackar och bugar... kram :)
Esmaralda

48 Blåsippan:

skriven

Grattis i efterskott!

Februari är en jobbig månad. Min stora tjej skulle ha fyllt 3 år nästa vecka 😔. Dras med en del förväntas ångest inför att komma tillbaka till hösten efter föräldra ledighet. Fick veta att med med stor sannolikhet kommer byta arbetslag med kollegor. Känner mig osäker inför detta då min trygghet med nuvarande kollegor försvinner som har stöttat mig under sista årens svårigheter och känner mig.
Kommer det bli bra för mig med hösten när jag kommer tillbaka till arbetet, Att jag känner mig hörd och trivs med att undervisa igen och med nya kollegor?
Kommer min dotters inskolning gå bra?
Allt gott till dig
Kram 🤗

Svar: Tack :) Din flicka är med dig och det tror jag du känner. Du byter arbetslag så försök ha ett positivt fokus - det blir bättre än du tror. Jag tror det blir bra när du återgår i arbete och dotterns inskolning kommer gå fint... kram :)
Esmaralda

49 B:

skriven

Hej.
Varför drömmer min vän så mycket mardrömmar på sistonde?

Svar: Känn som om din vän har ett beslut att fatta, därav mardrömmarna... kram
Esmaralda

50 Dunegull:

skriven

Följdfråga...
tror du ändå jag får en bättre tjänst här innan jag kommer söka mig vidare? Är det jag som kommer kommer tröttna på bolaget på sikt eller dem på mig så att säga?

51 Michaela:

skriven

Och där kom nästa smäll och motgång. Överklagan hos FK gick inte hem. De står fast vid beslutet om ingen sjukpenning. Då är nästa och sista steget att ta det till Förvaltningsrätten men jag vet inte om det ens är någon ide'. Har krigat i 6 månader redan och det lär väl bli avslag där med så är det ens värt det...? Så ledsen! :/ Kram

Svar: Jag förstår du är ledsen.. chansen att det ska gå hem hos Förvaltningsrätten är inte stor.. runt 20 % men självklart ska du överklaga om du orkar och har energi till detta... jag sänder stärkande healing... stor kram
Esmaralda

52 Kristina :

skriven

SKORPAN, du skriver om ditt arbete då och då och det låter spännande. Jag är så nyfiken på vilket ditt yrke är ? Jag menar att jag är snällt nyfiken så missförstå mig inte. Kram alla

53 💕 Zoey 💕:

skriven

Hej Es!
Vilket underbart kalas du fick! ❤️

Jag fattar inte vad som är fel på mina ögon. Efter två kurer med antibiotika i ögonen har de fortfarande inte hjälpt. Jag har fått order om att ta tårersättning, typ ögondroppar i ögonen i en månad, men blir de inte bättre så får ja gå till läkaren igen. Ser du om ja får bukt på detta utan operation? Söker på de men får upp massa konstigheter som skrämmer mig, som typ cancer osv. 😔 Om de nu hade varit ögoninflammation hade de ju varit borta nu efter all salva men de är lite var aktigt ändå 😔 ja ger upp snart!

Ha en bra dag! Kram Zoey 💕

54 💕 Zoey 💕:

skriven

Hej Es!
Vilket underbart kalas du fick! ❤️

Jag fattar inte vad som är fel på mina ögon. Efter två kurer med antibiotika i ögonen har de fortfarande inte hjälpt. Jag har fått order om att ta tårersättning, typ ögondroppar i ögonen i en månad, men blir de inte bättre så får ja gå till läkaren igen. Ser du om ja får bukt på detta utan operation? Söker på de men får upp massa konstigheter som skrämmer mig, som typ cancer osv. 😔 Om de nu hade varit ögoninflammation hade de ju varit borta nu efter all salva men de är lite var aktigt ändå 😔 ja ger upp snart!

Ha en bra dag! Kram Zoey 💕

55 Mamma K:

skriven

TILL MICHAELA, jag lider med dig. Har följt det du skrivit och vet hur tufft det är att arbeta på akutpsyk. Jag har själv sökt mig dit som patient och varit inlagd ett antal gånger och man kan säga att jag kan den svängen. Mer än en gång har jag sett personal råka illa ut och vid ett tillfälle fick jag ingripa då en patient smög sig på en personal bakifrån. Nu är jag frisk sedan 15 år tillbaka men minns exakt hur det var och hur jag beundrade personalen som orkade med. Stor kram till dig Michaela.

56 Eva:

skriven

Man ber om att få gratulera allra ödmjukast och snacka om att bli uppvaktad!😍

Svar: Tackar :)
Esmaralda

57 Hjälp:

skriven

Hej goda Es, han berättar om sina pengarproblem att han företag gick i konkurs att hans ex blev en galen kvinna och lämnade honom för hon blev det och att hon ville gå efter en massa andra män också han var i kliniken och hans mamam dog så då blev han deppig och jag undrar varför lämnade hon honom var det pga hans depression?han säger att han gjorde fel men också hon ? Vem var mest fel här tror jag han... är han ärlig mot mig om andra


kvinnor Es?

58 Eva:

skriven

Hej igen! Du använder ju en massa roliga bilder här. Jag har en blogg där du hittar mycket roligt sånt:

www.tantaluran.blogspot.com

Välkomna alla ni andra oxkså!!

Svar: Det här gillar jag... 100 %.... kram :)
Esmaralda

59 Hjälp någon från bloggfamiljen :

skriven

Jag träffar en man som är skild snart från sin fru utomlands och han har stora problem angående henne och skilsmässan, han bor nu i turistort där allt är wow liksom han vill flytta till mig i Sverige men jag är rädd angående hans historier om hur bra han haft det och att han är förstörd man han verkar ärlig men är han mig trogen och älskar han mig Es som han säger ?

Svar: Här ska du ha is i magen... det finns en risk att du gör ett felval... kram
Esmaralda

60 Fitnesskillen:

skriven

Hej igen ez

Du skrev att jag ska gå vidare och skaffa nya vänner, men betyder det att det är helt avslutat mellan mig och min tjejkompis nu då?

För det lät lite som det när du skrev att jag ska gå vidare?

Eller kommer hon att höra av sig till mig, för tänker mest på de du skrev att jag skulle typ säga stop och att det räcker nu typ?

Kram igen ez

61 Mee:

skriven

Hej Esmaralda.

Det är du så värd. Fina presenter och att du blivit ordentligt firad!

Ser du om jag får ett tredje barn inom 1-3 år? Ser det ut att bli innan jag är 35 år?

Ser min tillkommande ut att ha barn sedan innan? Redan leva ett familjeliv med barn?
Kram

62 Undra:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut som om jag är viktig för honom? Tycker han det att jag är en viktig person ?
Kram

63 Jessica:

skriven

Hej Es!

Gillar han mig? Hur stor är chansen att det kommer bli något mellan oss?

Kram :)

Svar: Runt 60 %... kram :)
Esmaralda

64 Jullisw:

skriven

Stort Grattis Es! 🥳

Har du något råd att ge mig inför bilköpet? Står och velar att ta en ny dyr bil, men är osäker. Bör jag avvakta eller slå till?

Svar: Kanske inte helt ny men en nyare som inte gått många mil - då tror jag det blir som bäst... kram :)
Esmaralda

65 Fråga:

skriven

Hej esmaralda.

Ser du varför hans mamma ändå tror innerst inne att barnet är hans?
Är det hennes känsla? Eller något annat?

Ser det inte ut som om de vill träffa dottern?

Sen undrar jag om du ser något när vi ska skriva faderskap som är bokat, finns det risk att han inte dyker upp? Blir det fastställt?
Kram

66 Ma:

skriven

Hej esmaralda.

Ser jag ut att komma in på en bra utbildning på första försöket när jag ska söka? Och blir det studier för mig till en yrkesposition?
Kram

67 Helena Ir:

skriven

Läser det du skriver KW,tänk hur det är..!
Samhället är oroligt..detta vinner SD röster på.
Själv skulle jag nog önska ett parti som hade lite av allt! Precis som Es skrev.

Tack för svar Es..får försöka öppna mina känselspröt lite bättre :)

Kram

68 SusanneAmalia :

skriven

Vilket fantastiskt firande.. Kärlek är så helt underbart och rosorna på ditt bord är lite en symbol..

Jag hoppas att MG hittade en gobit någonstans bland presenter och lekar..

Jag har beställt vin. HEY MALBEC.. minsta kvantiteten var 12 flaskor.. Sedan har jag beställt torro de flasco ripasso de Valpocella.. Du måste pröva.. Den sista går att beställa till systemet.. Jag skickkar pengar och du går in på systemet och beställer.. Så det blir rätt system för dig.. Så får du det i födelsedagspresent..
Eller så skicka ett mail eller sms och berätta vilket system jag ska beställa vinet det till.. Stort grattis.. På din dag.. Så här lite i efterskott..

Nu är det bara några dagar kvar till jag åker till Sälen med mitt barnbarn.. Tjoihoo.. Glädje och supebus..

Har fått tid till den sista undersökningen till körkortet att få alla intyg som transportstyrelsen har begärt in har tagit 6 månader.. Men på torsdag ska jag göra den sista undersökningen.. Tjoohoo...

Fråga.. Får jag körkortet innan sommaren? Vore ekonomiskt fantastiskt..

Önskar dig och alla en underbar dag med glädje ocv kärlek.. EllaBella och Saga sä ddr kärmek till alla bloggdjur.. Och extra till MG



Svar: Men fina Susanne Amalia, inte behöver du ge mig present !! Vad roligt du ska ha med barnbarnet !! Ja, det är god chans att ditt körkort kommer innan sommaren.... MG skickar massa pussar till EllaBella och Saga :) Kram
Esmaralda

69 Godmorgon!:

skriven

Hejhej esmeralda! ❤️

Är detta nånting han verkligen vill och tänker långsiktigt med?

Blev han verklige svartsjuk igår?


Kram / K.

70 MalinS :

skriven

Stort grattis i efterskott!!! ❤️
Hoppas du får leva i hundra år till som vi säger i mitt hemland.

Svar: Tack ska du ha :) kram
Esmaralda

71 Blåsippan:

skriven

Tack för svar 🙂

Är inne i period nu när min dotter är 16 månader där det jag känner mig påverkad utifrån hur andra gör med sina barn.

Jag trivs med bra med delamning och ammar på natten när min dotter vaknar. En del menar att man ska sluta nattamma. jag har följt min dotters rytm kring sömn och nattmat och tänker att rutiner kommer med det när hon växer till sig dvs att hon slutar själv att amma på natten när hon är redo.

Vår dotter somnar sent kl 21-23 och sover då hyfsat till kl 8:30-9 med några uppvak för amning. Hon sover middag kl 12-14 eller 13-15 och är hon trött på kvällen får hon sova ca 30 min vid 18-19 för då sover hon bättre på natten. många andra barn i samma ålder får de att sova kl 20. Om vår dotter somnar kl 19-20 då vaknar hon efter några timmar och vill leka i ett antal timmar, för henne blir det som en middagsvila, hon vaknar då ofta resten av natten. Kan jag följa min dotters sov rytm och förskolan rättar till sovtiderna något när hon behöver gå upp tidigare och är tröttare av alla nya intryck ? Kram

Svar: Var och en ska göra det som känns bäst... nattamning eller ej och hur länge.. ingenting är fel eller rätt ! Det kommer rätta till sig av sig själv... kram :)
Esmaralda

72 Louise:

skriven

Så var det bara sju dagar kvar av min VFU. Jag ska ha samlingen imorgon när min lärare kommer. Ihh. Jag ska göra första delen av mitt projekt. Det känns jobbigt att behöva ha trepartsamtalet imorgon. Måste fylla i lappen också.
Jag är så orolig att jag inte blir godkänd. Usch har sådan ångest över det.

Kommer jag att bli godkänd denna perioden? Själv tycker jag att jag utvecklats. Men det tycker kanske inte de andra.

Nästa vecka ska jag på intervju på en montessoriförskola i Limhamn. Förskolechefen mejlade mig i helgen och frågade om jag ville komma på intervju. Åh jag hoppas det blir mitt.
Vet att du bara svarar på en fråga men kommer jag klara min praktik och hur stor är chansen att jag får tjänsten på montessoriförskolan?

Ha en fin dag och tacksam för svar. Kram

73 Anna E:

skriven

Ska jag vänta på att han hör av sig eller ska jag kontakta honom igen för ny tid för intervju? Har jag någon chans på det jobbet? Har han glömt av mig?

Svar: Kontakta honom igen... bättre att veta än att bara vänta... kram :)
Esmaralda

74 _:

skriven

Dom personerna som bråkade med min släkting, är det samma personer som gjorde min vän illa?
Jag vill bara kunna hjälpa till om jag kan. Är så jvla arg och ledsen på detta och vill nästan rensa hela stan på idioter, men man är ju så maktlös. Därför hoppas jag verkligen att jag lyckas med min utbildning så att jag kan göra den där skillnaden.


Kram

75 Fråga:

skriven

Hej esmaralda.

Hur stor ser chansen ut att de skaffar barn tillsammans?
Kan det bli snart?
Kram

Svar: Möjligheten finns men inte ännu.. kram
Esmaralda

76 HS:

skriven

Vilket härligt kalas, det är du värd Ez! Grattis i efterskott!

Kram

Svar: Tack :) kram
Esmaralda

77 En Ängel med stort hjärta :

skriven

Hejsan Es!
Ja visst är det härligt o mysigt när familjen strålar samman en glädje som varar länge❣️
Fina presenter fick du med så kul🤗

Jag undrar om du kan se vem som leker med mina mobiler? Nån tar bort väckning o den ena låter inte när mina goa vänner ringer mig, utan nån skriver -kan jag ringa sen??? Jag hoppas också från mitt hjärta att du kan förklara om mötet med min mamma (som inte längre finns med oss) var menat som ett budskap? Jag bara blundade sov inte ens när jag tydligt såg henne. Hon stod i en buss o jag så henne tydligt, men när jag ropade på henne såg hon rädd ut o verkade ledsen o gick längre in i bussen?!
Kära Es är hon bekymrad för min hälsa? Hoppas så på ett svar🙏🍀✊ Kram o ha en fin fortsatt tisdag 🌸💜🌸🙅‍♀️🌞

78 Deprresion:

skriven

Här sitter jag och gråter för att jag inte kan plugga avancerad matte jag behöve rju matematiken för att kunna komma in på utbildningen jag undrar kommer jag komma in om jag har kompetens erfarenhet dvs om jag ansöker med dedt istället kommer jag in? hur ska jag gå till väga kära es? Kram

79 Mikael:

skriven

Fullärd är det långt till och kanske aldrig men att kunna tänka direkt på svenska och inte först på engelska och sen översätta till svenska innan man skriver eller talar, är ett bra första steg :)

Anki, jag skrev årtionden, jag kan tro mig gissa att du bor på landet eller på mindre ort, kanske hela livet eller en längre tid, och är inte så ofta till storstan, rätt lyckligt lottad med andra ord, och du tycker som du gör, det kan inte vara på annat sätt, likt en äldre dam i ett kort inslag på SVT från Västerbotten, hon uttryckte att hon ogillar de som inte vill ta emot flyktingar, hon bodde ensam kanske i en 3:a och visade sitt vardagsrum och sa, här sitter jag om dagarna och tittar ut mot skogen, inga grannar hade hon och röstar säkert på S som alltid, tiden står still där medans omvärlden utvecklas i 190..., det hon nog inte vet är att krävs nog väldigt få saker för att hon skulle rösta på SD, antingen för att få sinnesro eller 100% av godhjärtade och humanitära skäl, eller några få andra saker, som nog inte ligger långt bort i tiden, empatilöst är det när man stoltserar med flest flyktingar per capita, när man bara är 8 miljoner från början och det finns några miljoner till som väntar, hade Kina eller Indien tagit flest flyktingar per capita så hade man nog fått leta efter flyktingar med ljus och lykta, jag träffar en del likt damen, de tror att de är så fasta i sin inställning och vet nog inte hur nära de är att rösts på ex. SD.

Fredrik är en annan som man kan tappa hakan över, ifall han nu verkligen uttryckt detta, i egenskap av statsminister eller blivande, ”Sveriges president”

"Ursvenskt är bara barbariet. Resten av utvecklingen har kommit utifrån."

https://www.dn.se/nyheter/politik/reinfeldt-det-ursvenska-ar-blott-barbari/


Man kan ju undra om han är uppväxt i ex. Budapest med få svenska upplevelser alternativt hela livet befunnit sig i en snäv akademisk värld och blivit helt insnöad, likt många andra politiker, vad gjorde de när Sverige nådde 200 år av fred, de gick och åt en lunch?

Då är man nog rätt skadad av sin miljö och möjligen en fara för andra, med att inte kunna tänka längre...

Kram
Mikael




80 Mikael:

skriven

KW, tråkigt att en del invandrare inte har bredare perspektiv, med tanke på var de möjligen kommer ifrån och nu befinner sig i Sverige, det är mest synd om de själva och flyktingar, som inte uppskattar att de inte har bomber, diktatorer och annat i sitt dagliga liv, om jag själv hade flytt flyttat till Sverige och fått barn här hade jag nog blivit skogstokig, om ungarna uppförde sig illa och inte gick att fostra, jag hade nog tagit de tillbaka till det land jag kom ifrån, om jag så skulle själv hamna i fängelse där, så hade kanske lärt sig uppskatta saker med någon ordning.

Lättlurad kan man tro att svenskarna är, när de är uppväxta i en väldigt homogen och rätt ordnad miljö, man låste inte bilen om natten, lämnade alltid nycklar i, låste inte huset när man åkte bort osv., sjukskrev sig inte till FK när man låg hemma och var sjuk osv., utnyttjar man alltid allt och andra så blir det inte så kul till slut, för en själv eller kommande generation, historien har visat att saker kan ändras fort när det slår över.

Jag vet minst en iransk kvinna som jag gillar, blir inte sämre av att hennes farsa gillar mig :)

Kram
Mikael

81 Orolig hjälp!:

skriven

Hej!

På min mans jobb ska de säga upp två personer. Min man är orolig att han ska bli uppsagd. Kommer han att få stanna eller gå?? Vi är jätteroligt eftersom jag är arbetslös så vore det katastrof om han också blev utan jobb.

Kram

82 Orolig hjälp!:

skriven

Hej!

På min mans jobb ska de säga upp två personer. Min man är orolig att han ska bli uppsagd. Kommer han att få stanna eller gå?? Vi är jätteroligt eftersom jag är arbetslös så vore det katastrof om han också blev utan jobb.

Kram

83 Mikael:

skriven

Anki, där du bor är kanske inte egenrasismen så hög, en del vittnar om den här i bloggen, på andra ställen kanske den är skyhög och du ska trolla och vända ut och in på dig själv och ändå inte få hjälp, då är du långt bättre hjälpt av att vara från Mellanöstern eller annanstans ifrån.

långt tidigare har jag hört talas om egenrasismen. är du nordbo och i behov av hjälp så kan du räkna med noll.

Det försvinner väl 6 gånger så många svenska pass, mot finska pass, per år av, vid förlust av oss pass måste man anmäla förlusten, 20 olika anmälningar, med olika namn från Mellanöstern, kan ha samma mobil nummer i anmälan, det är inte en tillfällighet, det är ingen självklarhet att man alltid kommer kunna resa vart man vill med ett svenskt pass då det lätt kan nedgraderas, USA kan nog lätt ändra så det blir svårt resa med svenska pass.

Faktum är att svenska pass är bland de vanligaste bland människosmugglare. Förklaringen är att den svenska lagstiftningen runt förlorade pass är bland de liberalaste i Europa.                                     

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/60-000-svenska-pass-tappas-bort-i-ar

Till slut är svenskarnas pass inget värt.

Kram
Mikael

84 Misstjejen:

skriven

Hej

T man som inte vill var vän med mig i facebook. Har jag gjorde något fel mot honom för han vill inte det?

Jag vill ju förlåta honom

Ha det bra

Svar: Han vill bara inte engagera sig .. kram
Esmaralda

85 Mikael:

skriven

Sonen är snabb på kuben, du kan ju hälsa han att du tröttnat på bilen och ska byta till en sån istället

https://www.svd.se/se-nar-jetmannen-flyger-over-dubai/i/tvtoppen

är modernare och snabbare helt enkelt och lättare när du ska till Blåkulla :)

Kram
Mikael

Svar: Ja jäklar i min lilla låda... det blir till Blåkulla i rappet :) Kram
Esmaralda

86 Michaela:

skriven

Tack för stöd och healing❤ Jag har skickat in till Förvältningsrätten men tror inte att jag kommer att vinna utan vill känna att jag i alla fall gjort allt jag kunnat. Och att det INTE är okej att FK nekar 90% av fallen! Kram

87 ThereseC :

skriven

Till Michaela :
Självklart ska du överklaga till förvaltningsrätten. Visst kanske det blir ett nej där också, men det KAN faktiskt bli ett ja.
Dessutom är det bra att låta någon utomstående bedöma ärendet. FK har fått en tendens att bli alltför hårda i sina bedömningar och om folk bara accepterar det rakt av, desto enklare blir det för FK att börja köra det rejset därför att det accepteras utan motstånd.
Så om du orkar tycker jag absolut att du ska överklaga. För tänk på att det faktiskt kan bli ett ja.
Kram ThereseC

88 Dunegull:

skriven

Ser du mig fortf få en högre tjänst detta året på detta bolag?

89 Bjork:

skriven

Kommer hon bli bra snart min bästa vän?

Är så jobbigt att se henne må dåligt.

Kram

Svar: Jag förstår det är jobbigt, det tar sin tid men hon kommer må bra igen.. kram
Esmaralda

90 Diyana:

skriven

Hej Esmeralda, jag älskar din blogg men hamnar väldigt sällan här bland kommentarerna. Du är en aktiv och fin kvinna och älskar dina tidiga inlägg vid 05-06 fm.

Esmeralda, jag dejtade en kille som är känd i hemlandet (Mellanöstern). Jag fick känslor för hur han beskrev mig och sa att han inte kommer lämna mig.


Nu när han åkt hem(bor i hemlandet), så hör han av sig sällan. Jag vill inte verka på och skriver ingenting..
På dejten frågade han om min familj, om framtiden, om resor och om häng under sommaren att han kommer tillbaka ifall jag inte åker dit.


Ska jag ge det en chans eller gå vidare för han är känd och ingenjör.

Själv student 26 år, han 34 år.


Kram kram Es, fortsätt med så fina inlägg som alltid innehåller spänning.

Svar: Ärligt talat så tror jag inte att det blir något mer seriöst med den kille... du vinner på att gå vidare... kram :)
Esmaralda

91 Skorpan:

skriven

Tack Es för svar!
Tror visst att det kan vara bra att anta utmaningen att skriva, vem vet kanske jag får min egen spalt, typ Carrie i The sex and the city ;D. Det vore nåt..

Kristina, jag jobbar som assistent på en byrå där medlemmarna "ger mig mitt jobb", om jag nu uttrycker mig lite kluriskt. Vi ger även ut en tidning o det är den som har med galan att göra. Spännande, en tackar för det :).
Kram Skorpan

92 Miltons Mamma:

skriven

Åh.. Vilken fantastisk födelsedag ❤️😃

Vet inte om det skrivits något blogginlägg angående⛔ NÄTHAT ⛔
Jag kan ju ha missat det 😊
Jag har råkat ut för en hel del näthat inom djurvärlden likaså en vän till mig (i vårt fall när det gäller kanineriet) De har spridits rykten, smutskastning, nedvärderande kommentarer, hånade osv.

Detta har pågått i flera år. De utser en person som de ger sig på. Många har med tiden gett upp och slutat föda upp.
Min vän och jag tröttnade nu på detta och har öppnat en FB grupp om just NÄTHAT inom djurvärlden. Den heter NÄTHAT - mot djurägare/djuruppfödare.

För ett tag sedan var METOO på ropet... Nu är det "djurtoo" 😊..Skämt åsido.. Nu är det aktuellt att våga stå upp och säga ifrån mot näthat ⛔. 😊

Hoppas att gruppen på något sätt hjälper någon. 😊

Kjam

Svar: Ja, detta näthat...man får väl hata näthatare ? Bra att ni öppnat facebookgruppen ! Kram
Esmaralda

93 Misstjejen:

skriven

Hej

En fråga är jag jordängel? Och har googla på och funderar på det...

Är alla människor inte änglar utan en del bara...

Är jag jordängel inuti mig själv.


Ha det bra

94 <3:

skriven

Hej kära Es, kommer P bli lite mer på när mamman blir piggare ? Nu är han lite tråkig och off.
Kram

95 Orolig:

skriven

Hej Es!

Finns det någon chans att det löser sig med jobb inom det närmaste halvåret? Oron knäcker mig.

Kram

96 Maria:

skriven

Hej!
Grattis i efterskott!💕⭐️🌷
Vilken underbar dag du fick i söndags, härligt blir firad ordentligt.

Snälla om du ser något om min karriär blir jag tacksam🙏Håller på att duka under på jobbet. Stress o slit om vartannat. Glädjen är borta. Har sökt men verkar hopplöst för mig. Hur ska det gå med jobb? Måste ju kunna må bra på jobbet. Känner mig så ledsen o trött.
Tacksam om du ser något?
Kram ❤️

97 Anki:

skriven

Till KW

Jag håller helt med dig <3
Är själv invandrare från Finland
Vi måste införa sunt förnuft igen och vara mer restrektiva och inte så pk när det gäller att säga ja och amen till allt ! Självklart utnyttjas systemet då Men inte blir vi hjälpta i No go zonerna av att inte hjälpa folk på flykt .Nä där måste mer jävlar anamma till...

Visst är Esmaralda underbar som låter oss ventilera allt mellan himmel och jord och ge oss råd <3 Att skriva här varje dag efter Björns bortgång har hjälpt mig något enormt
Tack Es <3

Kram Anki med flock

98 Sara:

skriven

Fint o se all den kärlek du har omkring dig :)
Skulle vilja fråga dig om mitt jobb. Kommer jag att trivas bättre så småningom, blir jag långvarig där och har L något emot mig?
Kram

Svar: Du kommer ta dig vidare mot annat jobb... kram :)
Esmaralda

99 Lydia💕:

skriven

Stort grattis på din födelsedag i efterskott härlig familj du har omkring dig fina ❤️
Lydia💕

Svar: Tackar :) kram
Esmaralda

100 Mam:

skriven

Hej esmaralda.

Tänk om det dröjer väldigt länge innan jag träffar någon ny eller att det dröjer år innan jag träffar någon ny?
Kram

Svar: Först kan det komma en liten fling och sen den riktiga kärleken.. jag ser inte när...kram
Esmaralda

101 Moj:

skriven

Hej Esmaralda.

Finns det några känslor för mig från hans sida?
Kram

102 MissMilla :

skriven

Grattis. Ser ut att ha haft det bra. I dag blev jag tillsagd på jobbet att jag inte fick beställa utan att fråga de andra. Vi har gjort så här tidigare men det kändes som ngn hade baktalat mig.

Svar: Tack.. och ja, någon har låtit munnen gå men det ser inte ut att vara allvarligt.. det är snart glömt.. kram
Esmaralda

103 Anna E:

skriven

Ok :)

104 Fitnesskillen:

skriven

Hej igen ez

Du skrev att jag ska gå vidare och skaffa nya vänner, men betyder det att det är helt avslutat mellan mig och min tjejkompis nu då?

För det lät lite som det när du skrev att jag ska gå vidare?

Eller kommer hon att höra av sig till mig, för tänker mest på de du skrev att jag skulle typ säga stop och att det räcker nu typ?

Kram igen ez

105 Lotta:

skriven

Stort Grattis i efterskott. Härlig familj och fina presenter 🌷

106 Mamman:

skriven

Hej Esmaralda.

Jag blir svettig av tanken att jag ska vara själv ytterligare år.
Ser det ut som att det kan vara år kvar innan jag går in i en seriös relation? Och lever tillsammans med någon?

Kommer jag att hinna skaffa ett tredje barn med en partner innan jag blir för gammal? Blir det inom de närmaste 1-3 åren?
Kram

107 Mirre:

skriven

Hej Es!
Mår inte så bra har liksom tappat glädjen och lusten till allt.
Ser du någonting positivt som kommer att hända i framtiden, någonting som kan göra mig glad?
Kramar💛

Svar: Ja, börja med att planera sådant som får dig på gott humör.. det kommer att vända.. kram :)
Esmaralda

108 Nat:

skriven

Hej esmaralda.

Ser det fortsatt segt ut ingen förändring? Ser det ut som om jag kommer fortsatt leva själv en tid till innan jag lever tillsammans med någon?
Kram

109 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser relationen ut att hålla flera år till?
Kram

110 Bella:

skriven

Grattis i efterskott på din dag☺️🍰

Kommer J att höra av sig under helgen?

111 AnnaK:

skriven

Alltså....måste bara fråga om min kollega och vaktis som är på alla fruntimmer verkar höras privat? Typ via sms.

Kram 🤗

112 Fia-lotta:

skriven

Underbart!

Känns nästan som vi får vara med på ett hörn av kalaset via bilderna! :-)

Goa E, grattis i efterskott!

Om jag hänger på spelningen på fredag ser det ut att bli trevligt?

Kramar från Fia ❤️

Svar: Tack och javisst, det blir småtrevligt :)
Esmaralda

113 Jag:

skriven

Hej esmaralda.
Finns det några känslor för mig hos honom?
Kram

114 Agnes:

skriven

Till nr 59!

NEJ; NEJ; NEJ!!!!!!!!!

Herrejävlar, så ensam o utsvulten kan du inte vara, att du tror på en bedragare?????

Scenario: Han flyttar in, skriver sig hos dig, du sköter marktjänsten, hans försörjning o ställer upp på att vara hans knulldocka när han känner för det.

Under tiden har han kontakt med sin fru.

Om du nu vill ha det så, så visst, ta hem hunden! Men kom ihåg, hundar pissar o skiter på mattan, o städar inte efter sig!

Kram!

(Kan skriva spaltmeter om sådant här...)

115 Se:

skriven

Hej esmaralda.
Det känns liksom aldrig som att jag får komma vidare. Att det blir en förändring och att jag får leva i något nytt.
Känns väldigt segt iallafall och varit det länge. Som om jag får ställa mig samma frågor år ut o år in,
Min tillkommande ser det ut att vara någon som kan finnas nära oss i min inre eller yttre vänskapskrets? Eller runt oss som förskola, skola osv? Bara att vi inte möts på det sättet än

Ser min tillkommande ut att ha barn sedan innan?
Kram

116 Linda N:

skriven

Grattis i efterskott! Vilket härligt firande, och vilken go familj du har.🐛❤

117 Lotta B:

skriven

Grattis i efterskott Ez ♥ ❤ ❥ ❣ ❦


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: