Andligt ledarskap....

En andlig ledare ?

Faktum är att jag tror inte på andliga ledare… jag tror inte man ska följa någon ..  inte villkorslöst, som en skock får.. vilket somliga andliga ledare  föredrar att man gör.  Det är så sekter bildas. Det är INTE  sanningar.

Människan  söker ledare. Vi har ett behov av någon som leder – som talar om hur vi ska göra och som liksom håller i alla trådar så vi själva slipper ansvaret och bara kan ta emot.

Ledare inom andra gebit kan  nog behövas men inte inom andlighet – där  mår var och en bäst om man är sin egen ledare.

Andlighet är personligt. Och man måste själv ta det ansvaret.

 

 

Dessutom fungerar ju andlighet olika för olika människor.  Det som öppnar de andliga portarna för en – öppnar  inte alls för en annan.

Man får hitta sitt eget sätt att nå hela vägen fram.

Det hela är en process som aldrig tar slut.

Visst ska man ta emot hjälp och stöd och tips längs vägen…  från dem som är ödmjuka nog att inse att  andligheten bor olika hos olika människor.

Men i övrigt får man helt enkelt dra lasset själv och pröva sig fram.

Meditation, yoga,regression, släppa tanken fri, släppa känslan fri, ta emot och se andliga tecken,   prata med sin talisman, prata med de man har på andra sidan och med sina andliga vägledare, göra ritualer som man själv tilltalas av.. det finns en hel del att pröva… och rätt som det är så visar det sig att man hittat rätt väg.

Framförallt gäller det att ha tillit till sin egen känsla.  Att tro på det man känner och upplever.

Jag hade en gång en kund som var oerhört medial  men som inte litade på sina egna känslor och inre upplevelser och denna misstro mot sig själv slutade med att han tappade allt det mediala som bodde i honom. 

Såklart fanns det fortfarande inom honom  och finns än idag… men han inser det inte. Inte det minsta. 

Det bor andlighet inom de flesta.  Mer eller mindre  stark. 

 

 

Det är ett sinne som behöver aktiveras och för att aktivera krävs ju förstås att man har intresse för det… uthållighet och  självtillit

Kram & kärlek

P.s.  Fisken igår blev jättegod men lämpar sig inte för foto eftersom tallrikarna var för små..  ser mest ut som barnmat i en enda röra....jag får göra om det när mina stora fina tallrikar  anländer 😳

1 Skorpan:

skriven

Ja fy för andliga ledare o sekter, hur mycket elände har inte de ställt till med...

Vad är då skillnaden mellan andlighet o medialitet? Är andlighet det att man kan känna av t ex sina hjälpare från andra sidan medan medialitet är att man kan känna av hur andra har det, se deras framtid t ex? Är jag alls inne på rätt spår här Es?

Om vi då alla är olika grad andliga, vad beror detta på, tidigare liv o vad vi ska lära i detta liv? Synd om mannen som inte trodde på sin medialitet, varför gjorde han inte det? För att det lät för otroligt att han skulle kunna vara det?

Ämnet väcker många frågor inom mig o du får gärna skriva mera härom :). Hör till gruppen "mindre andlig", tror jag? Som många andra väntar jagkanske på att allt "kunnande" ska falla över mig ;) o därför blir det väl inte så mycket jobbat för andlighrten heller. En är väl rätt bekväm av sig o kanske tidigare erfarenheter har lämnat sina spår...

Här har naturen sopat igen sina spår efter gårdagens fina frostiga dag, bara regn o rusk o blåst kvar. Tur att jag fick med mig 75% av barnen på promenad på kvällen, det var mysigt i mörkret, upplyst motionsspår :). Kvällen avslutades sent med Titanic, visserligen bara en film, men ve o fasa vad de som var med ombord fick uppleva...

Idag lär julen ska städas bort ;). För min del kunde den få vara kvar, men är väl bra att få det överstökat.

Ha en bra dag!
Håll i hatten i vinterstormen...
Kram Skorpan

2 Läroliv:

skriven

Ja, tror också att man ska gå sin egen väg, det är så viktigt. Hade en period för många år sedan då jag läste olika böcker och gick på föredrag mm. Vid ett tillfälle satt jag och lyssnade på ett föredrag och märkte att min hörsel började försvinna mer och mer och hörde till slut inte alls vad som sades. Blev så konstigt att jag reste mig och gick ut från lokalen där föredraget hölls, gick till bilen och när jag nådde den hade min hörsel kommit tillbaka. Det skulle jag vilja kalla en stark fingervisning, som jag verkligen tackar min guide för.

Kram

Svar: Ja, där var din guide minsann väldigt tydlig... kram :)
Esmaralda

3 Misstjejen:

skriven

Hej

Kommer jag träffa C kvinna igen i året?

Ha det bra

4 Misstjejen:

skriven

Hej

Kommer jag få träffa Kristina igen och det hoppas jag på väl att gör det.

Finns det möjlighet?

Kommer hon i februari?

Gillar henne ju så mycket

Ha det bra

Svar: Du kommer träffa henne igen men jag ser inte när.. kram
Esmaralda

5 Ghostwriter :

skriven

Tror du att jag har stor chans att vinna budet på huset eller bör jag helt enkelt acceptera att de inte är min tur än? Hoppas du kan se något.

Kram

Svar: Det kan vara så att det inte riktigt är dags för dig än.. kram :)
Esmaralda

6 Jennifer:

skriven

Godmorgon fina Esmaralda. Drömde inatt igen så starkt och levande om denhär killen Victor som gick i samma skola som mig (för länge sen). Inte i min klass, men i samma skola. Detta hände på gymnasiet.

Jag kände mig rätt utanför i klassen och hittade aldrig min plats där, denna kille Victor brukade komma nära mig då chansen fanns och han brukade titta så intensivt och länge på mig utan att vända bort blicken. Jag kunde inte slita blicken från hans, det liksom brände och hettade då vi tittade på varandra. Jag besvarade hans blickar varje gång och vi brukade titta på varandra långa stunder i taget utan att säga något.

Det var ju länge sedan nu. Har faktiskt aldrig upplevt något liknande med någon annan, på ett sätt har det etsat sig fast i mig. De stunderna.

Och jag drömmer om honom ännu. Varje gång lika intensivt, levande. Vet inte varför. Varje gång jag vaknar vill jag kontakta honom på något sätt, men inser också att det vore befängt. Vad skulle det leda till.

Tänker han ibland på mig eller har han glömt mig? Varför tittade han jämt sådär på
mig i högstadiet och gymnasiet? Var det för att han tyckte att jag var fin?
Kram
Jennifer


Svar: Han tänker också på dig emellanåt... och jag tror han var lite förälskad i dig.. kram :)
Esmaralda

7 Misstjejen:

skriven

Hej

Nej, inte den sortera som finns. Jag tänker på att jag har fråga några gånger till dig om ledskap. Du har inte besvara den fråga.

Jag fråga om varför är det ofta att en del kommer till mig, prata med mig, ställa en massa frågor till mig, följer efter mig och en massa.

Det borde finns anledningen att varför just mig så inte till någon annan?

Har jag något som är ledskap som gör andra kommer till mig. Så menar jag vanligt människor som kommer tilm mig.

Har jag något speciellt ledskap eller något som dom ser upp till mig.

Är något som jag kunde hjälpa andra?

Ledskap? Trygghet? Erfarenhet? Efterföljare? Och allt annat

Varför så?

Det Undrar jag

Ha det bra

Svar: Du har ett vackert sken runt sig som lockar en del människor... kram
Esmaralda

8 Hm:

skriven

Hej!
Tror du J.M är någo intresserad? Har han förstått att jag är intresserad?
Kram!

9 sus:

skriven

hej
att känna tillhörighet är viktigt.....
ja nu ska han ju hem...
varför vill han hem?
love sus

Svar: Det finns sådant han saknar... kram
Esmaralda

10 Hur:

skriven

Jag har haft ett andligt uppvaknande och känner att jag är här för att hjälpa andra. Men - jag har så svårt att visualisera och se saker för mitt inre som är vanligt inom "andliga grejer"...😜
Hur gör du, Es? Och ni andra som läser detta?

Svar: Ge dig tid och avslappning... ju mer man försöker pressa fram något, desto mer låser det sig. Kram
Esmaralda

11 Mamma C:

skriven

Vad härligt att gårdagen blev bra. Du gav mig rådet att söka jobb utanför boxen igår. Känner du ngn riktning eller ngn specifik uppgift? Har en väldigt bred bas utbildningsmässigt därav frågan. Kramar

12 Rebecca:

skriven

Mår jag bättre snart? Året har inte börjat bra känslomässigt. Väntar något bra? Kram

Svar: Ja du kommer må mycket bättre och bra ting kommer.. kram
Esmaralda

13 Helena Ir:

skriven

Väldigt bra skrivet,Es!! Det hedrar dig..för jag tror att man tappar bort sig själv för mycket,om man bara litar på någon annans ord och lära! Andlighet gör gott i mångt och mycket,men skönast är det när den växer fram inom en själv..en sorts trygghet ..

Förra året var ett uppvaknande år för mig,intuitivt så känner jag vad som gör att jag mår bättre..det har tagit många år att komma dit! En del dörrar har stängts,för att jag har slutat bidra till människors beteende. Det är mitt liv ..och jag vill styra det själv så mycket det går!

Idag bara vila..

Vad bra att fiskrätten lyckades så bra..fisk kan jag äta varje dag,om det skulle behövas!




Svar: Du har tagit ett stort och bra liv framåt i din utveckling.. kram :)
Esmaralda

14 Snödroppen:

skriven

Godmorgon!
Jag har ibland undrar över vad som gör att folk dras med i dessa sekter och blir så djupt rotade. En gång var jag med på ett väckelsemöte och det pratades i tungor och det var lite läskigt, tyckte jag då för jag var kanske 10-12 år, idag skulle jag inte tänka tanken.
Men jag har börjat ta till mej budskap tror jag, försöker prata med änglarna men vet inte hur man blir hörd av dom. Försöker öppna upp mitt inre och inte vara så insluten. Våga mer och ta för mej mer. Det gjorde jag igår...skickade ett meddelande, tar han det till sej tror du och svarar? Visade en annan sida av mej som jag tror han gillar...men jag gömmer mej bakom skämskudden🤭
Fortsätter julfirandet idag månne så jag får önska god jul, ni är ju en för rolig familj😅😍

Svar: Behovet av tillhörighet är stark och kan lura en hel del människor. Änglarna hör dig.. även om du inte själv känner av dem. Bra att du skickade meddelandet.. god chans finns för svar.... försök alltid att vara så modig.. kram :)
Esmaralda

15 <3:

skriven

Godmorgon kära Esmeralda, härligt att lutfisken smakade.

Kommer snygg killen höra av sig igen ?
Har tänkt nu i efterhand att det var väldigt modigt av honom att be servitrisen överraska mig med champagne. Och bara visa att han såg mig.
Kram

16 Jas:

skriven

Tittar bara in för att säga TACK för att du finns!!🥰
Kram❤

Svar: Och tack för att du finns.. kram :)
Esmaralda

17 Dunegull:

skriven

Är dem nöjda med mig på jobbet? Vad ser du kring min jobbsituation? Varit där i 4 månader nu.
Kram

Svar: Ja det ser ut som om de är nöjda.. kram :)
Esmaralda

18 Carin:

skriven

Godmorgon 💕🍀
Förebilder - ja.
Ledare - nej. Förutom på träningspass...

Ägnar en ledig söndagsmorgon med att vakna tidigt. Drömmarna var blandade och det sista jag hörde var namnet på ena brorsans katt. Det var något bekymrande så jag lär fråga hur det går med den lille fyrfota vännen 💕
Gryning nu äntligen så att jag kan se hur de fantastiska trädfällarna har gjort ett bra jobb. Mindre glad (tror jag) är min egna fyrfota vän. ”Hans” träd är nu borttaget så att jag kan få sova på nätterna... liite dåligt samvete har jag ☺️😄🤭
Förbereder också min jobbresa utomlands som jag verkligen hoppas ska öppna nya dörrar 💕
Kände mig plötsligt nervös? Högre instans började sätta märkliga krav - känslan att jag inte skulle kunna representera smög sig på?
Här kommer andligheten in, meditationen, fokusera etc.
JAG KAN! 💕🍀🌴
Kram

Svar: Visst kan du, det VET jag - så tro aldrig annat... kram :)
Esmaralda

19 <3:

skriven

Hej kära Esmeralda, kan du se vart min kudde tog vägen?
Vädrade sängkläder och kuddarna på balkong igår. Nu verkar ena kudden vara borta som har kuddfodralet till påslakanet. Fattar inte vad som hände...ska försöka ta tag i köket denna söndag. Bara måste få ordning. Ett rum i taget.
Kram

20 Elin:

skriven

Tror du det blir ngt fysiskt mellan oss på festen om 2 v?

Svar: Möjligheten finns... kram
Esmaralda

21 Jossan :

skriven

God morgon..

Helgen går så fort..
det blev inget firande av mamma igår. Min systerdotter blev sjuk med 39 graders feber :( så det blir flyttat till nästa helg. Men jag gjorde en beställning på en ny väska till henne hoppas hon blir glad. Ska träffa mamma idag för köp av present till min systerdotter. Tänk att hon fyller 5 på alla hjärtans dag!

Det finns en mening som har satt sig i huvudet på mig sen nyår. När jag satt och prata med en killkompis på nyår så säger en annan kompis ”det nya kärleksparet” om mig och den kompisen. Jag säger nej det är det inte. Jag kollade på bilder som tagits under kvällen och ser att han varit bredvid mig på alla bilder. Han höll om mina händer för jag frös när vi kom upp och typ släppte inte. Sen satte han sig och börja värma mina fötter. Sen tyckte han att han skulle sova hos mig...

Vad tänker han om mig? Har han känslor för mig?
Han är rätt snäll och så men inte riktigt min typ.. men vågar inte riktigt sånna saker med folk i ett umgänge. Blir så jobbigt om allt skulle gå snett..

Kram

Svar: Jag tror han är riktigt intresserad av dig... kram :)
Esmaralda

22 *:

skriven

Hej

Trivs jättebra på nya jobbet och får verkligen uppskattning för det jag gör. Ska även få lite mer utmanade arbetsuppgifter så snart jag känner mig redo. kul ! vet att du skrev att något skulle hända och jag ev. inte ville vara kvar. Ser du det nu också ?

och jag har beställt ringar till oss, inte dom vi ska ha utan bara en symbol för frieriet. Det är skottdagen snart och då blir det frieri :) vi har pratat lite om det innan, men blir liksom aldrig av.

Ser du hur det tas emot av min partner ?

kram

Svar: Han känns sig lätt "fångad" men det tror jag du är medveten om och du får ha lite fingertoppskänsla.. kram :)
Esmaralda

23 SL:

skriven

Hej Ez.

Jag har träffat en sån härlig kille. En kille jag inte ens trodde fanns. Jag har aldrig träffat en människa som är så skrämmande lik mig, vi tar till och med orden ur munnen på varandra och ibland känns d som att vi vet vad den andre tänker. På ett sätt känner jag mig så säker på att han är den rätte, på ett annat livrädd för att d inte skulle vara det (rädd för att vara blind) nog för att tiden bara kan utvisa om det blir långvarigt eller ej. Men jag skulle ändå vilja veta om du ser något kring detta.

Det blev så plötsligt och allt känns så bra så det känns nästan för bra för att vara sant. Kan d vara så att jag faktiskt äntligen har hittat min soulmate, eller är jag bara ivrig?

Svar: Fortsätt relationen, fortsätt utforska och känn in.... ganska snart kommer du att veta.. kram :)
Esmaralda

24 Nenna:

skriven

Hej Es,

Det känns som att det händer mycket positivt runt mig just nu. Jag har träffat många fina människor. Sedan finns det två män som är intressanta. Ser du känslor från någon av de? 💕

Kram 🤗

25 Kristin:

skriven

Ja, dette du skriver om er veldig interessant, kjære Esmaralda.
Dette med å lytte til sitt indre er en ting, men å gjøre det som den følelsen gir en beskjed om, kan være vanskelig.
Jeg må jo innrømme at jeg i mange år har vært helt sugen på kaffe. Husker da jeg var ca. 10år og fant kaffekjelen fra kvelden før med kaffe i, så tok jeg den og drakk begjærlig.
Jeg har perioder hvor jeg så og si ikke drikker kaffe. Grunnen til dette er at jeg ikke har begrensning, og drikker så mye kaffe i perioder at hjertet hopper. Da kommer frykten, og den får meg til å tenke. Jeg vet jo at jeg har et sterkt hjerte, men tanken på det, er ikke like sterk når jeg kjenner dette.
Nå har jeg igjen inngått en avtale med meg selv om at jeg IKKE skal drikke mer enn max et halvt krus om dagen. Så får vi se da, hvor lenge det varer denne gangen.
KRAM!!!!

Svar: Ett halvt krus om dagen känns bra för dig... för kaffe gör ju gott också ! Och när det spårar ur, ja då är det dags för nya beslut ! Kram :)
Esmaralda

26 Michaela:

skriven

Jag vet inte om jag har andlighet inom mig men jag pratar varje dag med min talisman och änglar. Speciellt nu när jag är i en svacka. Hoppas att de hör mig!

Härligt att fisken blev god men synd på de uteblivna tallrikarna. Nya tag när de anländer :)

Sovit sämre några nätter. Behöver jag oroa mig eller kommer sömnen tillbaka snart och jag får sussa gott igen?

Ha en lugn och skön söndag och fortsatt krya på dig! Kram!

Svar: Ja, du blir hörd ! Sömnen kommer tillbaka... allt lugnar ner sig.. kram :)
Esmaralda

27 Mej:

skriven

Hej Esmaralda.

Härligt att gårdagen blev lyckad.

Ser det ut som om jag kommer att komma bra in i den familjen? Kommer jag att vara närvarande med dem?
Kram

28 Bolla:

skriven

Hei! Kjæresten har min lite energi om dagen, som igjen går utover meg. Er det en depresjon han har? Og hva kan han gjøre for å få energi igjen? Jeg vet ekskona gjør livet hans vanskelig til tider, men det er ikke så lett å få gjort noe med.

Klem Bolla 😊

Svar: Låt dig bara inte dras med... kram :)
Esmaralda

29 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag märks och är imponera över att vilka niåv som jag ofta har kontakt med och umgås med i facebook. I verkligheten bruka jag umgås med höga nivå.

Jag kunde var snälla mot dom som annat nivå men ofta jag är med dessa personer som fungerar tillsammans med mig.

Varför såhär?

Varför är det annorlunda... andra umågas med samma nivå men jag umgås med en annat typ av nivå.

Det ska finns skälet?

Är det något fel på mig eller något annat?

Ha det bra

30 Lilla m:

skriven

Hej, va där chanserna att jag inom några månader möter en trevlig romans?

31 MarieP:

skriven

Jag behöver gå ner i vikt. Jag lyckades gå ner en del under första halvan förra året, men gick snabbt upp massor igen när jag slutade träna. Jag mår dåligt av att väga så här mycket. Jag behöver gå ner i vikt lite också för ett jobb jag ska söka i säkerhetsbranschen. Där jag måste vara aktiv och smidig. Kommer jag lyckas gå ner 20 kg i tid?

Svar: Dy kommer lyckas gå ner en hel del men då måste du ha en plan som du håller dig till.. kram
Esmaralda

32 Um:

skriven

Hej Esmaralda.
Jo andlighet har jag men också mycket tankar och oro som kan ställa till det i inkännande.

Esmaralda,
Ser det ut som om han kommer att leva på sitt liv som vanligt som det var innan det här?
Eller kommer det att bli förändringar?
Kram


33 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut som om han kommer att ha en fortsatt relation och kontakt med henne i fortsättning?
Ser det ut som om hon fortfarande kommer att vara en del av den familjen fortsättningen?
Kram

34 Mej:

skriven

Hej Esmaralda.

Kommer jag bra in i den familjen? Kommer jag att passa in och komma in i den bra?
Kommer jag att vara närvarande dem framåt?
Kram

35 Jennifer:

skriven

Va, kan det stämma. Jag har alltid undrat varför han såg sådär på mig, för han log sällan utan tittade bara så otroligt intensivt. Tack! Vad skulle ske om vi träffades nu då? Skulle han bli glad? Fast the past is in the past.... eller hur? Kram,
Jennifer

Svar: Ja, jag tror inte det hade hänt så mycket mellan er om ni träffats idag...kram
Esmaralda

36 F:

skriven

Hej Esmaralda.

Kommer han att fortsätta en relation och kontakt med henne fortsättningsvis?
Ser det ut som om hon fortsättningsvis kommer vara delaktig?
Kram

37 AnnaK:

skriven

Har jag någon beundrare i min närhet eller har jag tappat den lilla charm jag hade när jag gått upp i vikt?

Kram 🤗

Svar: Charm har du alls inte tappat även om jag inte ser någon beundrare just nu... kram
Esmaralda

38 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Jag har två frågor som jag hoppas få svar på:
1. Har min kontakt på AME läst mitt mejl eller inte? Sist jag skickade så svarade alla utom hon så jag undrar om det är så nu med?
2. Imorgon är det dags för att gå till praktiken igen efter varit hemma strax innan jul då jag inte mådde bra. Kommer de gå bra eller får jag magkatarr?
Tack i förhand! Kram Zoey 💕

Svar: Ta hand om dig och ha positivt fokus och det kommer funka med praktiken.. kram
Esmaralda

39 Fråga <3:

skriven

Hej es, igår kväll.. hade han medvetet gjort det han gjorde?
Ville han få en reaktion av mig eller var det bara oskyldigt alltihop? :)

40 Celia:

skriven

Du sa att du tror min förlorade vän tar kontakt. Är det genom telefon/sms tror du? Eller är det möjligen mer aktiv kontakt någon av de gånger de dagar som vi stöter på varandra? Eller blir jag mer aktivt uppsökt?
Saknar denna vän något rejält just nu!

41 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Inte lätt inte detta med medialitet och andlighet.
Andliga ledare är mer religiösa ledare för mig och en helt annan fråga.
Att våga släppa på självkontrollen och släppa in medialiteten är det som är min akilleshäl Klarar inte av att meditera Klarar inte av regression osv Men jag överlever :-)

Igår bråkade grannarna så det hördes över hela kvarteret och ett hopp tändes Ja lite elakt kanske men tänk om...

Ha en förträfflig Söndag

Kram Anki med flock

Svar: De samsas nog igen, dina grannar... men en flytt blir det oavsett anledning... fast det kan dröja ännu en tid.. kram
Esmaralda

42 Bellagio:

skriven

Läste mitt årshoroskop någonstans (vattuman), tar allmänna horoskop med en nypa salt. Vet inte vad jag tror och tänker om det. Men detta bekräftade min känsla. Att 2020 var ett strävans år, med mycket bokslut. Typ som sista året på en högskoleutbildning. Det ska tas igenom på bästa sätt, men inget större kommer ske. Då jag har fokus på att klara utbildningen och gör mig redo för 2021.

Vad ser du kring mitt 2020?

43 Skorpan:

skriven

Har det någon betydelse att man drömmer samma drömmar flera gånger?
Kram Skorpan

44 <3:

skriven

Godmorgon kära Esmeralda, härligt att lutfisken smakade.

Kommer snygg killen P höra av sig igen ?
Har tänkt nu i efterhand att det var väldigt modigt av honom att be servitrisen överraska mig med champagne. Och bara visa att han såg mig.
Kram

45 Helena Ir:

skriven

Tack :)
Kram :)

46 Maria:

skriven

Hej!
Hör Stefan av sig nån gång till mig, eller är jag bortglömd nu?
Kram 🤗

47 En Ängel med stort Hjärta:

skriven

Gomorron Es!

Nej det här med Andliga ledare är hemskt, sekter m.m!

Men det är skillnad mellan Andliga ledare och Andliga Vägledare!!
En Andlig Vägledare vill ju det bästa för de som behöver deras hjälp, medan en andlig ledare mer eller mindre skapar och påtvingar en väg åt andra! Men sedan är det viktigt att var och en väljer sin egen väg som känns rätt. En Andlig Vägledare finns där för att visa möjligheter, lyssna in, förstå och vara ödmjuk!! Meditation rekommenderar jag varmt!

Däremot har jag aldrig trott på talismaner, låter ”flummigt”, för det om nåt har ju med ”tron” att göra. Och visst tron kan ju försätta berg som man uttrycker det...Utan talisman hade nog det där man önskat hänt ändå! Men detta är min personliga åsikt!
Själv föredrar jag Änglar! Änglarna har jag en Kärleksfull, varm och ärlig kontakt med dagligen! Jag är så tacksam för det! Jag gör vackra hantverk med mycket Kärlek i och alla som bär dem, säger att de känner en värme, glädje och ett lugn! Det värmer så gott och man slipper ”prata” med dem, för allt det vackra finns i smycket för bäraren🙏💜🌸🌟🌸

Esmaralda jag har inte än så länge känt nåt av ”talismanen” tyvärr! Tror du att den finns där för mig imorgon? Återstår att se🍀✊ Har du lust att skänka mig lite postiva tankar då? Hoppas!
Kramisar med Kärlek ❤️🌹😇

Svar: Ja, man får lov att tro på olika... det är just det som är så bra !! Din talisman är hur som helst verksam och igång.. kram :)
Esmaralda

48 Mandarin:

skriven

Hej Esmaralda, intressant inlägg :) Tar det lång tid innan mitt nya jobb kommer? Ser du om det är inom offentligt sektor? Behöver nytt i februari. Tack på förhand!

49 Jen. :

skriven

Ska på undersökning igen imorgon. Bör jag vara orolig? Kan leva med det så som det är nu men det är redan jobbigt. Vill inte att det förvärras. Vad ser du kring detta?

Svar: Jag ser inte riktigt vad eller hur.. men känner ingen oro vad det gäller framtiden.. kram
Esmaralda

50 <3:

skriven

Hej kära Esmeralda, blev det bra med presenten till E ?
Känns som hon blev lite rörd.
Hon tog själv upp och skrev förlåt för det som sårat mig tidigare senare på kvällen. För mig känns vänskapen starkare efter gårdagen. E är en redig människa.
Kram

Svar: Hon blev glad och dessutom lättad att ni rett upp saker och ting.. kram :)
Esmaralda

51 Lenafena:

skriven

Vilket bra inlägg! Tack vare min intuition har jag undvikit t ex att åka till Brasilien och möta John of God som så många i min närhet var helt tagna av. Och nu visar sig sanningen...och då blir det tyst. Ez hur uppfattar människor mig idag? Min energi? Går jag fram ’i rutan’, är jag synlig. Kram och Gott Nytt År!

Svar: Du har massa sunt förnuft och det ska du alltid lita till ! Ja, du når hela vägen fram o du har en kraftfull och vacker framtoning.. kram :)
Esmaralda

52 Dalkulla :

skriven

Bevare mig väl för sekter av olika slag, som de sedan bryter ner människan bit för bit. Ibland undrar jag om jag själv verkligen skulle kunna bli så formbar utav någon annan människor, då en sektledare, jag tror att innan nedbrytningen hade kommit speciellt långt hade jag med all sannolikhet försvunnit från en sådan sektledare.

Så mycket styrka som det finns i mig numera, skulle jag inte tillåta någon att varken bestämma över mig eller, på andra sätt styra över mig och mitt liv.

Jag har funnit min andlighet på min egen väg genom livet. När jag var ung tänkte jag inte alls på det sättet men, ändå kan jag minnas att det fanns lite andligt i mitt inre ändå.

Det jag idag lyssnar på är den kontakt på andra sidan som är ovärderlig för mig. Det är så långt från sekt det bara går att komma, det som finns ibland dessa änglar är bara av godo och sådan värme och kärlek. Dom betyder allt för mig. Genom dom har jag fått sådan stor insikt hur det är att var på andra sidan.

Min andlighet blir bara mer och mer ju äldre jag blir, det kan ingen tar ifrån mig.

Kram från ett soligt med lite blåsigt Dalarna!


53 *:

skriven

Hur menar du fångad? Att han är tveksam eller att vill ha en väg snabbare ut om det skulle skita sig tex?


Svar: Kanske mest tveksam ... kram
Esmaralda

54 Undra:

skriven

Hej esmaralda.

Ser det ut som om hon fortfarande kommer att hänga med fortsättningsvis? Kommer hon fortfarande vara med honom? Och vara med i hans familj framåt?
Kram

55 LitenMenNaggandeGod:

skriven

Tack för en läsvärd blogg. Har ställt frågor vid några få tillfällen men fått bra svar. Det finns många intressanta och trevliga frågeställare här på bloggen.

Fast jag undrar om inte signaturen <3 (hjärtat) borde växa upp och skaffa sig ett eget liv. Jag får mig ett gott skratt varenda dag när jag läser dina tonåriga frågor. För när man börjar fråga en spådam om en kudde som kommit bort vid vädring då är något galet. Du skrivit ibland upp till 3 frågor om dagen. Ett självupptaget och gränslöst beteende tycker jag.

Och dessa återkommande förfrågningar om struliga fakturor. Och alla väninnor som är avundsjuka på dej. Vi har även följt dej ifråga om din nerver ending manhunt. Rader av presumtiva kavaljerer, snart hela vägen från A till Ö.

Jag tror att vår spådam gav dej rådet att du levde i en för liten värld. Många av dina frågor är av något imbecill vardaglig karaktär, svar som du faktiskt själv kunde försöka få svar på. Man kan inte tro att du är över 35 år. Väx upp och ta ansvar för dej själv. Leta reda på kudden själv.

Synd att vår godhjärtade spådam ger dig svar nästan varenda dag på helt onödiga frågor, då det finns så många andra på bloggen som kunde fått ta del av denna unika gåva.

Tack Emaralda för denna blogg!

56 Se:

skriven

Hej Esmaralda

Kommer han att fortsätta en relation eller kontakt med henne i fortsättningen?
Kram

57 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut som om vi kommer att lösa det här? Och kommer vi flytta ihop?
Kram

58 N:

skriven

Hej Esmaralda.

Kommer han att fortsätta som han gjort även efter det här? Eller kommer det att bli förändringar?
Kram

59 Lie:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag tycker att kommentar 55 är något elak mot signatur <3.
Låt alla få vara som dem är och vara dem själva. Det står jag för. Mig stör det inte och jag tror esmaralda svarar på det hon vill. Jag tycker det är dem som klagar som är dem värsta. Alla kämpar vi på här i livet. Ge stöd istället det där är bara sänkande.


Ser det ut som om jag kommer att komma bra in i hans familj?
Kommer jag att vara närvarande med hans familj framöver?
Kommer jag att ha en annan kontakt med dem än vad jag haft nu senaste tiden?
Kommer jag vara omtyckt?
Kram

60 *:

skriven

Oj då... nu blev jag ju osäker, jag som beställt ringar och förberett o allt.

ska jag avvakta känner du ? vi har ju varit ihop några år nu. Trodde han var säker faktiskt...



Svar: Klart du ska gå hela vägen ni när du planerat allt :) För hans del är det kanske så att han alltid velar lite och inte kommer till skott... somliga människor är ju mer på det sättet utan att det behöver vara fel... kram
Esmaralda

61 HS:

skriven

Tack för bra inlägg idag. Jag jobbar på att förstå mer och mer hur min intuition fungerar och skilja "äkta" intuition från fantasier som är baserade i farhågor eller felaktiga uppfattningar om verkligheten. Svårt att förklara men jag tror du förstår hur jag menar. Jag har kommit en bit på vägen i alla fall men finns mer att jobba på.

Håller helt med om att det andliga är något personligt där var och en får hitta sin egen väg. Av den anledningen köper jag aldrig när folk försöker pracka på sin tro på andra.

Har fått kontakt med Jörgen Sundsvall. Han kör ingen mottagning i Stockholm längre utan jag får åka ner till Gränna i så fall. Kan vara värt det i och för sig.

Känner någon på bloggen till en seriös regressionsterapeut närmare Stockholm?

Säljaren velade i sista minuten, blev ingen visning i helgen av lgh som antagligen hade passat mig superbra. Nya tag idag med öppna visningar... Min kompis/inneboende frågade vilken läxa jag ska lära av detta. Tålamod, nöta på och inte stressa upp mig tror jag.

Kram

Svar: Ja, det du beskriver är det svåra.. att skilja på fantasi och önsketänk... från det som är äkta.. men med tiden brukar det klarna... just att man inte bara sväljer allt utan ifrågasätter och rannsakar sig själv på ett ärligt sätt. Kram :)
Esmaralda

62 Jennifer:

skriven

Skulle den speciella känslan infinna sig om vi skulle träffas? Menar inte att jag på något vis tror eller hoppas att något skulle ske mellan oss nu såhär många år efter.... men.... Låter löjligt men försöker bara förstå varför jag fortfarande drömmer om honom så starkt och varje gång stannar känslan kvar i mitt sinne.

Betyder det något eller betyder det ingenting alls? Drömmer han om mig någon gång? Har levt ganska länge redan och kan på en hand räkna de personer som jag känt väldigt speciellt inför. En känsla som stannar kvar i sinnet och hjärtat. I själen?

Finns det alltså någon djupare själslig orsak till känslan eller har det absolut ingen betydelse?
Kram
Jennifer

63 Sherin:

skriven

Hej Es,

Har du ett tips eller får du till dig något om mig och mötet med kärleken? Jag undrar vad kan jag göra för att påskynda mötet eller inte missa det?

Kram och trevlig söndag

64 Moonshade:

skriven

Hur stor är chansen att det blir en kyss mellan oss?

65 Git:

skriven

Hittade din blogg idag och förmodligen var det bestämt :) skönt att läsa att du är en vanlig person och man får en varm och trygg känsla när man läser i din blogg. Jag är nybörjare på att skriva på bloggar men gör ett försök och när jag nu får möjlighet arr ev få ett svar på mina grubblerier så...jag har två fantastiska vuxna barn som jag är smått orolig för av olika anledningar, löser sig deras problem?

Tack :) Git

Svar: Ja, det kommer lösa sig... problem kommer och går och barnen blir allt bättre på att ta itu med saker och ting.. välkommen till oss i bloggfamiljen :) kram :)
Esmaralda

66 💕 Zoey 💕:

skriven

Tack för ditt svar, Es!
Du ser möjligtvis inte om hon på AME har sett mitt mejl? Kram Zoey 💕

67 💕 Zoey 💕:

skriven

Tack för ditt svar, Es!
Du ser möjligtvis inte om hon på AME har sett mitt mejl? Kram Zoey 💕

68 Jossan :

skriven

Åh herregud! Han också.. Har en annan i mitt umgänge som också är intresserad av mig...

Men skulle det ens fungera med han på F? Han är ju väldigt snäll...

Kram

69 AnnaK:

skriven

Äsch då 😂 Fast lite charm måste jag ju tappat om det inte finns någon som tycker jag är fin 🙈

Kram igen 🤗

70 [email protected]:

skriven

Hej!

När kommer han höra av sig?

Kram

71 Anna.L:

skriven

Hej! Fått en ny diagnos, det känns väldigt overkligt och kom så plötsligt. Också en kronisk -PSC. Har Crohns sedan innan men är det mina sjukdomar. Ska få börja med en medicin för PSC. Ser du om det kommer fungera? Behöver jag vara rädd för något gällande PSC framöver
Kommer jag bli en gammal dam trots mina sjukdomar i ung ålder. Vet att det blir bättre... har ju kreativa drömmar men vill kunna få barn i framtiden, ut och leva obegränsat

Svar: Ja, jag ser inga som helst tecken att detta kommer påverka din livslängd.. kram :)
Esmaralda

72 <3:

skriven

Hej kära Esmeralda, kan du se vart min kudde tog vägen? 
Vädrade sängkläder och kuddarna på balkong igår. Nu verkar ena kudden vara borta som har kuddfodralet till påslakanet. Fattar inte vad som hände...ska försöka ta tag i köket denna söndag. Bara måste få ordning. Ett rum i taget. 
Kram 

73 Anna.L:

skriven

Kram!

74 R:

skriven

Hej Ez,
2019 var ett riktigt tufft år för mig har nog aldrig mått så dåligt som det året.. Jag tänker att jag inte klarar fler år här.. min kropp och mitt psyke mår inte bra men är rädd att det inte kommer bli bättre om jag väljer att hoppa av utbildningen och försöka komma in i Sverige. Jag vet inte riktigt.. funderar hela tiden. Ser du något om vilken riktning jag bör gå emot? Någon andlig vägledning från andra sidan kanske.. Kram

75 Hon:

skriven

Hej,
Ser det fortfarande bra ut att åka dit?
Trevlig fortsatt söndag!
Kram

76 Lisa:

skriven

Hej

Kommer min dotter S.
få lägenhet innan sommaren, vi bor just nu ihop ?

Kram Lisa

Svar: Ja är hon beredd att ta även lite sämre alternativ så blir det lägenhet innan sommaren... kram
Esmaralda

77 Tingeling :

skriven

Jag kan förstå dem som hamnar i sekter och liknande.... man vill tillhöra... man vill ha bekräftelse... vänner... Och allt det där. Men jag håller mig borta. Blivit avskräckt från sånt efter mina vänner jag känt sedan vi var 8, varit med i en sen födseln och berättat... Men nu gått ur. Så nej tack!

Jag älskar mitt hem. Men ser du om jag får till en flytt till större och att jag köper, så det blir ännu mer mitt eget inom en snar framtid, gör jag det själv eller med en man?

Nu
Plugg plugg plugg

Kram!

Svar: Det blir en större bostad för dig men kan dröja ännu en tid... kram
Esmaralda

78 Boudica:

skriven

Ja just som jag tänker när det gäller andlighet, man ska utforska på olika ställen för att ta delar som passar en själv. Har några i släkten som går på allt som andra säger inom det andliga tyvärr. Har lite gåva i mig själv, men det kommer sig självt när det passar. Försöker jag, då blir det fel. Har däremot en stark intuition, tycker det stämmer rätt ofta, på senare börjat tänka att det stämmer till 80%, de andra 20 är mer att jag är osäker på mig själv. Med undran om det är intuition eller bara en tanke/rädsla.
Säger ofta till mig själv att jag måste lita mer på mig själv, men sen finns ju rädslan att tro på något och det inte stämmer.

En slö helg för mig här. För slö! men samtidigt känner jag inte så mycket för något. Tungt utan kaffe, men jag vet det blir bättre efter nu efter de första dagarna. Men denna sorg som kommit över mig, nedstämdhet, minnen dyker upp från när det var bra mellan mig och Lagergrabben, saknar det som var!
Möjligen är jag känsligare i denna kaffe-abstinens.

Men senaste veckans beteende utav honom har inte varit hjälpsam. Försöker glömma, försöker gå vidare. Men han börjar bete sig som allt är som vanligt, mer öppen för att prata, mer hälsningar, som om han aldrig sagt att han inte vill ha något med mig att göra.
Kan du säga mig orsaken bakom detta?
Vad är hans tanke med det?
Har han problem med tjejen, eller är det bara min önsketanke?

KRAM!

79 Alie:

skriven

Ja det gäller rätt ”följare” så man inte hamnar i ens säkts klor.
Tror och följer mitt inre 6: e sinne eller vad jag ska säga, pratar ofta med mina andliga ”ledare” och änglar och mina talismaner :)

Es kom att tänka på den yngre man jag träffade på under förra sommaren, tror du vi kommer mötas någon gång igen?
Kram ✨💫

Svar: Känns tveksamt... jag ser honom inte i din framtid.. kram
Esmaralda

80 Skrållann :

skriven

Hej!
På förmiddagen blev jag ledsen och arg på min man. Jag tog upp en sak angående mitt jobb och han tyckte jag hade fel. Det får han tycka men för det mesta tycker han så och det gör mig ledsen och idag rann det över för mig och jag var tvungen att lämna bordet. Jag sliter för att göra det bästa för caféet men allt som oftast har han synpunkter på hur det skulle göras annorlunda för att bli bättre. Jag vet ta mig tusan inte vad jag ska göra? Vad passar jag att göra som jag skulle må riktigt bra av? Nu känns det mest som jag är på platser för att det passar omgivning?!😩

Kram❤️

Svar: Du ska helt klart lyssna till dig själv, vara sann mot dig själv och gå den väg du vill gå... kram :)
Esmaralda

81 Jossan :

skriven

Sjukt att jag inte kan få ut allt med F ur huvudet. Vi satt på nyår och leta tjejer till honom. Är han något för mig ens? Vet inte varför jag tänker så mycket på det nu. Pratade med en kompis om det och hon visste inget om det men missförstod det som jag sa.. och blev super glad av någon anledning 😂

Kommer något hända där?

82 Sheri:

skriven

Hej Es,

Har du ett tips eller får du till dig något om mig och mötet med kärleken? Jag undrar vad kan jag göra för att påskynda mötet eller inte missa det?

Kram och trevlig söndag

83 Sheri:

skriven

Hej Es,

Har du ett tips eller får du till dig något om mig och mötet med kärleken? Jag undrar vad kan jag göra för att påskynda mötet eller inte missa det?

Kram och trevlig söndag

84 En Ängel med stort hjärta:

skriven

Tack fina för svar o visst är det så...
Tror du att den finns för mig från nu o fram t lunch imorgon? Jag går på högvarv o kan inte hålla tillbaka tårarna fast jag försöker tänka positivt...

Snälla Esmeralda jag skrev i frågan om du kunde söndag varna tankar och undrar om du kan skicka kraft o healing t mig, Hoppas tack på förhand i så fall✊✊🍀🍀🌸😢🌸👼🌸
Kramisar med Kärlek
Tacksam för svar

85 Mii:

skriven

Hej Esmaralda.

Tror du hon misstänker något att det är han? Eller har hon inte förstått det alls?
Kram

86 Anki:

skriven

Tack för hoppingivande svar💖

Kram Anki med flock

87 Jennifer:

skriven

Skulle den speciella känslan infinna sig om vi skulle träffas? Menar inte att jag på något vis tror eller hoppas att något skulle ske mellan oss nu såhär många år efter.... men.... Låter löjligt men försöker bara förstå varför jag fortfarande drömmer om honom så starkt och varje gång stannar känslan kvar i mitt sinne.

Betyder det något eller betyder det ingenting alls? Drömmer han om mig någon gång? Har levt ganska länge redan och kan på en hand räkna de personer som jag känt väldigt speciellt inför. En känsla som stannar kvar i sinnet och hjärtat. I själen?

Finns det alltså någon djupare själslig orsak till känslan eller har det absolut ingen betydelse?
Kram
Jennifer

88 Lotta:

skriven

När jag mår bra är det lättare att öppna upp och känna av saker för mig, men perioder som är tunga känner jag mig helt stängd tyvärr. Då man bäst behöver ett andligt stöd eller vad man kan kalla det.

En fråga...mitt ex försöker hitta alla kryphål han kan just nu för att ”straffa” mig. Så fungerar han. Denna gång gäller det underhållsbidrag. Jag orkar inte. Nu har jag det så kärvt utan jobb. När ska han sluta? Kommer han lämna oss ifred till slut?

Kram L

89 *:

skriven

Tack :) då förstår jag precis hur du menar..

Och mitt jobb, ser du något kring det?
Är dom nöjda och blir det mer för mig i framtiden, kanske växa lite i företaget ?

Kram o tusen tack <3

90 Celia:

skriven

Försöker igen...
Du har tidigare sagt att min förlorade vän kommer att höra av sig.
Kan du se på vilket sätt?
Genom telefon/sms, eller bara mer aktiv kontakt de dagar vi är dömda att stöta ihop. Eller blir jag möjligen uppsökt?
Saknar min vän, och hoppas det finns en liten saknad där med.

91 Erla:

skriven

Mycket funderingar i mitt huvud, mycket oro i själen. Kommer mina bekymmer att lösa sig??
Kram och tack för fin sida🙏🏻🙏🏻🙏🏻

92 Jossan :

skriven

Sjukt att jag inte kan få ut allt med F ur huvudet. Vi satt på nyår och leta tjejer till honom. Är han något för mig ens? Vet inte varför jag tänker så mycket på det nu. Pratade med en kompis om det och hon visste inget om det men missförstod det som jag sa.. och blev super glad av någon anledning 😂

Kommer något hända där?

Kram

93 Fitnesskillen:

skriven

Hej ez

Jag har börjat sakna min tjejkompis som jag sa upp kontakten med i fredags och det känns lite jobbigt att vi inte har kontakt med varandra längre..

Kommer det att finnas nån möjlighet att hon kanske lär höra av sig till mig? Eller är det helt avslutat mellan mig och henne?..

Kram

94 Hon:

skriven

Hej,
Ser det bra ut att åka på resan?
Kram

95 S:

skriven

Hej!
När kommer kärleken in i mitt liv?💛

96 M1randa:

skriven

Hej

Jag blev för en vecka sedan ordentligt misshandlad av en man jag haft en väldigt turbulent och intensiv relation med sedan 4 månader tillbaka ungefär. Han har lyckats skrämma mig så till den grad att jag inte vågar anmäla då jag har både vänner och familj som kan råka illa ut om han känner för att hämnas. Jag har inte vågat vara hemma sedan i måndags och min fråga till dig nu är om det är säkert för mig att återvända hem, om detta odjur till människa är färdig med terrorn han utsatt mig för? Vad kan du se inom den närmsta framtiden som är viktigt för mig att veta?

Jag har stor tillit till det andliga och spirituella men i en situation som denna känner jag mig både vilse och rädd så alla råd och tankar utifrån eller uppifrån välkomnas !

Vänliga hälsningar från en sorgsen

Svar: I detta ska du ta hjälp av närstående och vänner tills du känner dig trygg igen.. kram
Esmaralda

97 Moppie59:

skriven

Hej
Är det läge att byta jobb?


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: