Fånga kärleken med magi.....

Du har fått känslor för någon som inte ser dig som den fantastiska person du är – och då kan det krävas magi för att  dina känslor  ska bli besvarade.

Det finns en hel del olika ceremonier som man kan göra på egen hand.

Man ska ALLTID  börja med att samtala med sina andliga vägledare. Man ska ödmjukt be dem hjälpa till och efteråt, ska man inte glömma att tacka för hjälpen.

Det är nämligen de som tar det hela steget vidare och får det att lyfta.

 

 

Så här gör du:

Skriv din älskades namn på ett stort pappersark och klipp ut  så det blir en  liten lapp bara med namnet.

Ha ett rött stearinljus och ha 20 torkade lagerblad.

 

Förbered för en eld.. det går bra med en eld i din grill eller i en kastrull eller vad som helst. Det papper som blev över när du skrev din älskades namn lägger du i kastrullen

Först tänder du det röda ljuset och med det röda ljuset tänder du eld på pappret i kastrullen. Därefter lägger du i de 20 lagerbladen, ett och ett. För varje blad uttalar du din älskades namn.

Till sist säger  du:  ”apertum est caritas”  och upprepar detta ett antal gånger  samtidigt som du lägger  lappen med hens namn i elden.

 

Sitt vid elden tills allt brunnit klart och det inte finns minsta gnutta glöd kvar

Fokusera i tankarna på hur det känns när din älskade tar i dig och kysser dig och visar sin kärlek

Slutligen tackar du din andlige vägledare

Kastrullen med det brända ska stå kvar orörd i 24 timmar.. varken mer eller mindre

 

 

 

 

Enligt gammal tattarsed kommer den du är kär i att ta initiativ nästa gång i träffas.  Möts ni inte naturligt – så får du arrangera på något sätt så mötet blir av

Få ögonkontakt och sen ska det liksom vara klart !

Häpp!

Frågan är om det fungerar.

Min mormor påstod att hon kände flera kvinnor i sina yngre da´r som fångade sin kärlek exakt på detta sätt

 

Om någon av er försöker – så måste ni tala om hur det lyckades

Kram & kärlek

1 Jen. :

skriven

Har svårt att hitta rätt men tror inte jag prövar detta än i alla fall

M blir jag inte klok på. Han verkade vara bra men han verkar på något sätt tro att han kan så mycket mer än jag och jag känner inte riktigt att han är känslosam eller att jag får mina behov fullt tillgodosedda. Vad ser du om honom? Dessutom lade han en lite onödig kommentar igår med tanke på att han vet en del om mitt förflutna. Men han verkar inte förstå att jag blev ledsen.

2 <3:

skriven

Vad spännande om det skulle fungera.

Vill P fortfarande ses på fredag tror du ? Kan tänka mig att han kanske hör av sig mera när han är på jobbresa i slutet av veckan.
Kram

3 Agnes:

skriven

Djizzes...nu kommer lagerbladen säljas slut över landet, då trånande, sugna o kärlekstörstande medlemmar ur bloggfamiljen satsar järnet på att hitta "the lover of the life" lagom till "tappade-hjärtans-dag"!

Kram!

Svar: Ja, ska du laga till kalops i dagarna så bege dig ut direkt innan alla blad tar slut !! :) Stor kram :)
Esmaralda

4 Skytten:

skriven

Hej Es!
Jag köpte en Lady och har inte sett något tecken på att hon är ”aktiv”, fungerar hon?

Svar: Jadå, visst fungerar hon.. glöm inte att prata regelbundet med henne.. kram
Esmaralda

5 sus:

skriven

hej
shiit,,,
nu måste jag fundera på om jag vill eller inte....
love sus

Svar: Och när du tänkt klart, tänk ett varv till, för säkerhets skull.. kram :)
Esmaralda

6 Misstjejen:

skriven

Hej

Seriöst!!! 😱😄 ska det fungerar... kunde har använda det för längesen med min första kärlek.

Det kan ju var sant att jag är inte redo för kärlek och har kolla in alla omkrinh mig men dom är inte den typ som jag väntar mig.

Kanske person är inte här just nu även om jag är inte redo.

Tror inte hellre någon är nära mig som jag har känslor för men bara för vissa men dom är för långt ifrån mig. Typ 2 timmar och 30 minuter på en ungefär. I söder sverige.

Så länge bara hitta jag någon om den är rätte för mig. Som jag vet vilka jag vill har.

Jadå, det tar ju långt tid än vad jag trodde. 6 år sedan som jag sågs första kärlek på sistone gången.

Då det borde var många år tills jag fick nya kärlek.

Ha det bra


Svar: Kärleken kommer till dig också... när ni båda är redo... kram :)
Esmaralda

7 Mikael:

skriven

Haha, lyckligtvis tycker en lätt om olika kvinnor så en slipper plåga en enda stackare till den milda grad att en måste trollbinda den :)

En kanske kan tänkas använda en besvärjelse för att bli av med illvillig ande, fast det är kanske är att vara för godhjärtad med en ande som inte lyckats begripa att den slösar sin energi på en i onödan :)

Kram
Mikael

Svar: Ja inte tror jag du har problem kring damer inte :) Framförallt har du ju en väldigt stark aura som attraherar ! Kram :)
Esmaralda

8 Jennifer:

skriven

Godmorgon fina Esmaralda. Har knappt sovit en blund inatt då jag legat vaken och grubblat och oroat mig.

Det är ju så att du sett att allt kommer att ljusna och bli bättre. Det har du sagt sedan 2006 då jag fick min första seans. Men det har ännu inte skett.

Nu är jag fyrtio år och undrar hur länge det ska dröja innan det börjar ljusna och flyta på för mig. Hela 20-och 30 åren varit fyllda med ständiga motgångar och kämpanden.

Jag vet inte hur länge jag orkar kämpa mera, krafterna är redan slut.

Menar du att det ljusnar då jag är i 50-eller 60-års åldern? Eller kommer ljuset först då jag återvänder till Alltet? Är hela livet bara en ständig kamp?
Kram
Jennifer

Svar: Glädjen kommer i detta livet, inge tveka om den saken, försök attrahera positivt så gott du kan.. kram :)
Esmaralda

9 Skorpan:

skriven

Tur att jag inte behöver göra nåt sånt, satteväl eld på hela huset ;). Det här borde jag ha vetat i tidiga tonåren... Fast då visste jag nog inget om dig o magi Es. Lycka till till alla som prövar på :).

Men finns det då nåt jag kan göra Es för att skynda på mötet med min soulmate? Har han månne tagit en omväg då han inte syns till? Jimla tur iaf att han kommer att anta utmaningen, mig ;).

Tur det är tisdag, bättre än måndag...
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Jag tror inte du kan göra så mycket mer än att ha is i magen och vänta .. och leva ditt liv så fullt ut som du förmår under tiden... just att leva, ha roligt och ta för sig... är viktigt, det attraherar att mötet kan ske fortare..kram :)
Esmaralda

10 HuldaMaräng:

skriven

Godmorgon!!
När jag bodde i lilla stugan i skogen längtade jag efter mitt livs kärlek. Jag såg hans ögon en gång i mina drömmar.. jag letade på dejtingsajter och blev alltid besviken. Antingen var de inte den de utgav sig för att vara eller så blev de obekväma av en riktig dejt. Somliga vill ju gärna internetdejta enkom för lite spänning vid skärmen...
Men så gav jag upp. Jag slutade internetdejta och skapade min egen ritual istället. Busenkel för allan del, men jag hade sju ljus över min eldstad som var tända varje kväll. När jag skulle gå till sängs sa jag godnatt till honom som skulle bli min man och pappa till mitt barn. Sov gott, och snart är vi tillsammans och jag tackar änglarna för att de hjälper till. Sen blåste jag ut ljusen.
Det tog väl nåt år, sen träffade jag den mannen som jag älskar så mycket, min snälle gubbe som driver mig till vansinne ibland och som jag känner mig så trygg med.
Det kan ju tyckas vara lång tid med ett drygt år, många vill ha sin kärlek NU, men jag tänker att det är en del livspussel som ska sammanfogas i rätt ordning. Jag är helt övertygad om att min ritual hjälpte till. Det kändes så, i alla fall. Han kändes närvarande när jag blåste ut ljusen.
Nu menar jag inte att mitt sätt är bättre på något sätt än din magi!!! Jag bara menar att jag tror det funkar.
Ha en fin dag!

Svar: Du har så rätt just med livspusslet och allt ska fogas samman i rätt ordning, precis så är det.. kram :)
Esmaralda

11 <3:

skriven

Hej esmeralda, varför försvann min vän A helt plötsligt? Hon slutade höra av sig.
Ångrar hon detta och vill umgås igen? Jag har frågat henne men då fick jag endast svar att hon börjat träffa nån.
Väldigt förvirrande. Man kan ju ändå vara vänner oavsett?

Svar: Hon verkar gå helt upp i relationen nu, ett trist beteende.. så småningom hör hon av sig.. kram
Esmaralda

12 💕 Zoey 💕:

skriven

God morgon!
Förra måndagen skrev jag ju och fråga gällande mina ögon om de skulle försvinna efter ögonsalva. Du svarade efter behandlingen försvinner de, men idag när jag vakna var de klippt i ögat igen. Jag har ju tagit salvan i en vecka och de borde ju vara borta då de var ju ändå salva med antibiotika i. Blir de ett läkarbesök med ny salva eller är de bara rester av salvan som fortfarande är kvar och som kommer försvinna om några dagar? Hoppas verkligen på svar då jag är trött på detta?! 😔 Kram Zoey 💕

Svar: Usch så trist, jag tycker du ska kontakta din läkare igen... kanske finns det en annan behandling du behöver.. kram
Esmaralda

13 Helena Ir:

skriven

Ja,vilken kul grej..hoppas det lyckas för den som hittat ett föremål/man att göra detta på :) Själv har inget direkt ögongodis att använda till detta..

Träffar så många män i veckorna,och ingen kandidat ..för ung,för gammal..alldeles för mycket gift..pratar med en man på helgerna,yngre än mig,och inget intresse finns det heller..han är dessutom gift. Och så börjar han fråga mig om råd,om en annan kvinna han vill ha kontakt med..enligt honom är jag med ålderns rätt,rätt person för att ge råd :) Men han får allt tänka sig för säger jag,för visst är han gift,säger jag! Sån är jag ..rådgivare åt andra.. :) Och med den erfarenheten av dessa män jag träffar,så är det rätt skönt att vara singel .. :)

Skulle det hända i framtiden att jag råkar snubbla över den här "kärleken" igen..så måtte han också gilla att träna!

Så det här sättet att fånga kärleken ska allt sparas! Bara jag inte sätter eld på hela köket..

Ha det så bra!

Kram :)




Svar: Ja, du är bra på rådgivning minsann och människor får förtroende för dig... fast när du möter den man som är rätt så är han inte i behov av vägledning.. han vet vad han vill och han är fri och singel dessutom.. kram :)
Esmaralda

14 kulla:

skriven

oj oj..vilken ritual..kanske ska prova den då:)..fast jag inte har något namn på någon. Men en flirt/date borde ju komma snart :)

Hoppsas verkligen att få läsa forsättning på denna magic, att någon i gruppen lyckas fånga sin kärlek påmdetta viset. kram

15 Sol:

skriven

känns lite överdrivet, är det inte besvarat så är det inte helt enkelt. Vi alla har nog fått uppleva obesvarad kärlek.

Fast en gång fastnade jag för en person och tyckte han var perfekt för mig. Dock kunde jag aldrig arrangera ett möte för han var ganska nere efter sitt ex. Släppte det så småningom men lär aldrig veta om han var så perfekt för mig som jag trodde haha:)

Kram

Svar: Han var inte så perfekt som det kändes och du missade ingenting.. kram :)
Esmaralda

16 Anki:

skriven

Godmorgon Es

Detta blir roligt att följa ..hoppas ngn vågar prova och delger oss resultatet Jag provar inte är för gammal ,vill att jag ska räcka till som jag är annars får det vara :-)

Regn och lera skitiga djur fy ..trodde inte jag skulle längta efter snön ...men det gör jag !
Bara lite minusgrader skulle glädja mig nu ...suck
Mötet med sjuksköterskan igår vart ändå en ljusglimt då mitt långtidssocker blivet ngt bättre
Alltid ngt sa han som såg Åmål ;-)
Man får glädjas åt det lilla ...

Drömmer mycket nu och personer från förr är med ...börjar man bli senil tro ;-)

Ha en förträfflig Tisdag !

Kram Anki med flock

Svar: Skönt med långtidssockret, att det blivit bättre !! Och lite minusgrader och vinter, det längtar vi här i söder efter... nu är det ju mörkt dygnet runt.. kram på dej och flocken :)
Esmaralda

17 Ere:

skriven

Hej es!
Finns det någon mening med omvägen jag tog för att ändå gå tillbaka till samma utbildning? Jag menar är mitt val gällandr utbildning och att börja i en ny klass meant to be?
Är så ledsen över att jag satt mig själv i denna sits.

Svar: Du behövde detta, på något sätt, ha fokus på nuet och framåt, kram :)
Esmaralda

18 Anki:

skriven

Oooh jag glömde...

Idag är ingen vanlig dag Idag fyller lilla mamman
MIRA 9 År !

Kram från födelsedagsflocken

Svar: Oj så roligt då blir det lite kalas kan jag tro !! Stort grattis till lilla mamman på 9 års dagen och MG skickar massa pussar... kram :)
Esmaralda

19 Michaela:

skriven

Vilken häftig grej! Har ju en som inte ser mig men skiter i det nu och går vidare men de som testar detta måste ju återkoppla hur det gått :)

Här är det omöjligt med sovmorgon. Renoverar grannens lägenhet och börjar borra mm kl 07.30! Hatar sånt och önskar ännu mer att jag bodde i hus på landet. Måtte inte projektet pågå allt för länge!🤯 Kram!


Svar: Bra, den som inte ser en, den ska en skita i !! Kram :)
Esmaralda

20 Elin:

skriven

Vad menar du med kanske något intresse? Är det bara blickar eller kommer vi få mer kontakt här med tiden?
Kram

21 Dina :

skriven

Gomorron!
På tal om kärleken, är inte F-zio inte intresserad längre av mig? 🤔
Vill han bara vara vänner? Han flörtade ju ett tag.
Kram! ❤️

22 Jas:

skriven

Om man hade någon man var intresserad av så kanske det hade testats, mest för kul. Men jag upplever att jag aldrig blir attraherad eller intresserad av någon nuförtiden! Har så svårt att tänka mig att någon skulle dyka upp, och som dessutom skulle känna likadant för mig..🤔

Kram ❤

23 EPM :

skriven

När jag var yngre gjorde jag allt för kärlek så jag hade kastat mig över denna ritua!
Men nu upplever jag att jag har samma förmåga vid ögonkontakt även utan magi 😊

Måste fråga en sak: jag har min lägenhet på första plan intill porten och det hörs tydligt till mig när den öppnas och stängs. Igår hörde jag att den öppnades och samtidigt såg jag i ögonvrån som ett ljus som kom, som om någon öppnade en dörr till ett upplyst rum. Såklart var det bara min vägg där när jag vände mig om, jag undrar om detta var nåt annat?

Nä nu ska jag till jobbet och förhoppningsvis träffa mannen från biblioteket. Han hann inte ses i veckan pga logistik med sin dotter (han är också ensamstående), vilket jag förstår. Men eftersom jag har en kärna av att inte finns mig värd saker så undrar jag nu om vi någonsin kommer ses eller om det bara var snack...

Kram

24 Dunegull:

skriven

Följer hon med på resan eller blir det att jag får åka själv? Så himla stor skillnad på pris om man en eller två tyvärr. Vill bara komma iväg. Kram

Svar: Tveksamt om hon följer med på resan... kanske du får planera för dig själv.. kram
Esmaralda

25 Helena Ir:

skriven

Tack!
Kram :)

26 Mamman:

skriven

Bra, jag ska prova. För tänk om det faktiskt fungerar ? Värt ett försök. Lite enklare än att ragga på nätet och dejta stolpskott stup i ett.

Kram och tack snälla Ez för att du bryr dig om oss och inte tröttnar på oss kärlekstörstande. Kram

Svar: Du får berätta sedan hur det gick ! Kram o lycka till.
Esmaralda

27 Skorpan:

skriven

Tror minsann det var mannen från förra måndagen som gick bakom mig idag då vi kom till station. Måste riktigt vända på huvudet o titta, men tyvärr kände jag inte igen honom med kläderna på ;D... Tror det var han dock.
Kram Skorpan

Svar: Ja det känns som om det var han.. kram
Esmaralda

28 <3:

skriven

Kände L som mig att vi inte ska ses för någon mer dejt ?
Så olika och han är små knepig.
Kram

29 Kristin:

skriven

Kanskje det er på denne måten vi skl "trylle", slik at det blir en hanhund neste gang, kjære Esmaralda.
KRAM!!!

Svar: Ja, så kan det minsann vara :) Kram :)
Esmaralda

30 Louise:

skriven

Borde finnas en sådan ritual för jobb också tycker man.
Igår var det tjafs och han pressade mig på svaret om jag ville stå med honom eller emot honom. Jag blev så frustrerad och arg på honom och sa att jag inte vill vara tillsammans med honom längre. han gick till jobbet och messade och sa att varken han eller jag vill gå skilda vägar så jag antar att tjafset fortsätter ikväll.Jag orkar inte.

var och hälsade på min VFUförskola igår och det kändes jättebra. Min handledare var jättetrevlig och hon sa åt mig att sudda ut tidigare VFUer och koncentrera mig på denna istället och fokusera på den. Jag har två stycken kvar och de ska jag bara fokusera på så jag klarar dem. Hon sa också att jag inte ska springa efter föräldrarna utan låta de komma till mig. Okej låter bra. Likaså med barnen jag ska bara sätta mig på golvet och observera dem och låta dem komma till mig de tre första dagarna. Fine with me. Hon vill ju att jag ska klara min praktik. Och det tror jag att jag kommer göra med henne som handledare.

Sökte två jobb igår med tillträde i mars. Hoppas jag får något av dem. De ligger i närheten av min skola så vid föreläsningar som jag ska ha i mars för examensarbetet kan jag gå tillbaka och jobba.Haha.
Nej vi får se vad som händer.
VFUn först så tar vi examensarbetet i slutet av mars.

Kommer jag klara mina två sista VFUer? Kommer min handledare och jag jobba bra ihop?
Jag är så taggad.

Ha en fin dag nu och tacksam för svar. Kramar

31 Mia:

skriven

God morgon Es, sänder dig ljus.

Jag har äntligen hittat modet och fått klarhet att inse att jag måste lämna honom, för mitt eget bästa. Jag är inte arg, jag hoppas snarare att han hittar det han söke i någon annan bara han låter mig vara. Kommer vara tufft för mig men jag hoppas att det blir lättare med tiden.

Har en känsla av att jag inte kommer att bli av med honom väldigt lätt. Ser du om där är en fysisk fara för mig från honom, både nu när jag ska berätta att jag lämnar och även efteråt? Har du något råd att ge mig?

Kram

Svar: Bra beslut du fattat. Han kommer gå vidare men räkna med att det blir en tuff tid närmast.. men den är övergående.. jag ser ingenting som tyder på fysisk fara men var försiktig i alla fall.. kram
Esmaralda

32 <3:

skriven

Vad spännande om det skulle fungera.

Vill P fortfarande ses på fredag tror du ? Kan tänka mig att han kanske hör av sig mera när han är på jobbresa i slutet av veckan.
Kram

33 Maa:

skriven

Hej Esmaralda.
Coolt har aldrig provat! Men kanske värt ett försök!

Har börjat prata med en man. Det var han som tog kontakt och vi hördes på telefonen. Tycker han lät trevlig och samtalet flöt på bra.

Tror du denna man är något att bygga vidare med?

Hur ser det ut för mig med kärlek och relationer detta året.
Är jag singel hela det här året?
Kram

34 Skorpan:

skriven

Tack Es :)!
Kram Skorpan

35 Snödroppen:

skriven

Godmorgon!

Fasiken,lagerbladen var slut så hela stan ska säkert göra kärleksmagi😅
Men jag har faktiskt lyckats men då med psysionomer(heter det så) en doft som män dras till. Måste nog skaffa nytt nu och försöka få han på kroken igen, kommer han nappa en gång till tror du för visst är han lite sugen?
Kram😍

Svar: Ja, det kommer osa kärlek inom kort :) Ja jag tror också han är lite sugen men han är inte alldeles enkel.. kram
Esmaralda

36 Michaela:

skriven

Så sant Es! Man ska skita i den som inte ser en! Hans förlust och en dag inser han nog det också men då är det försent :)
Kram

37 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Tror jag håller mig till min naturliga charm och hoppas att det räcker :)

Hur kommer min sommar att bli? Ser du mig i arbete? Ledig? Sysslolös? Något, vad som helst?
Tacksam för svar!
kram

38 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda Det ska jag orova när jag kommer hem!
Ska in till stan och kolla på dop present jag ska bli gudmor🌟till min brors barn som bor i skåne! Så jag är jätte glad Det är bara så svårt att komma på vad man ska ge man blir lite stressad så jag hoppas att jag hittar något bra i dag ska alltid vara i sista minuten kram😃

Svar: Vad roligt, då får jag gratulera till detta förtroendeuppdrag :) Kram
Esmaralda

39 Vitlilja:

skriven

Kommer det ekonomiska att lösa sig?

40 Mam:

skriven

Hej Esmaralda.

Har börjat prata och få kontakt med en kille. Har pratat i telefonen några gånger. Verkar ganska jordnära och lite bondig på något sätt.

Verkar det vara något att bygga vidare på för mig?

Skulle vilja träffa kärleken för det känns rätt.

Ser det ut som om jag är singel hela det här året?
Kram

41 Lotta:

skriven

Allt är värt att prova :)

Jag undrar om företaget jag tidigare jobbade länge på kommer höra av sig till mig igen för jobb? Vill så gärna tillbaka, men jag vågar inte höra av mig.

Kram L

42 Dalkulla :

skriven

Vill man tro så gör man det. :) Men jag tänker inte försöka, lät en aning omständligt vilket jag har svårt för.

Tack för svar igår. Jag tror inte det kommer någon annan men, det är jag som tror det. Då hade den personen kommit för länge sedan. Tiden får utvisa vilket. :)


Kram

Svar: Och även om det kommer någon annan så måste du inte välja den personen.. men du kommer veta inom dig att det var just den personen jag sett.. kram :)
Esmaralda

43 Mam:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut som om det kommer att bli en flytt till staden Ö för mig?
Eller verkar det bli någon annanstans?

Verkar flytten ske inom 1 år?
Och verkar det bli till samboskap?
Kram

44 Smöla:

skriven

Är vi redo för varann än? Är universums möte redan bestämt?

Svar: Ja det är bestämt... men därifrån till själva momenten kan vara en transportsträcka.. kram
Esmaralda

45 Mt:

skriven

Hej!
Hade en hemsk mardröm om att en närstående dog. Så hemsk dröm..
Vad betyder detta?
Kram!

Svar: Det betyder bara att du ska se och famna livet som pågår.. det betyder inte ond bråd död.. kram :)
Esmaralda

46 linnea:

skriven

blir det ingen graviditet för mej?

Svar: Chansen finns fortfarande.. kram
Esmaralda

47 Mamman:

skriven

Hej esmaralda.

Jag bara undrar...
Skulle det hjälpa att jag gav bebisen till honom när han är här och lämnar äldsta barnet och liksom var lite påstridig med att han ska se henne för att han ska vilja knyta sig an henne? Skulle det hjälpa? Hon är ju en sådan fin bebis verkligen. Känns så synd att han inte tittar på henne.
Eller hjälper inte det och måste komma från hans fria vilja?
Kram




Svar: Du har en alldeles underbar liten bebis som du verkligen kan vara stolt över !! Men du kan inte tvinga fram någonting.. kram:)
Esmaralda

48 Mirre:

skriven

Hej Es,
Jag förstår inte varför jag har så svårt att släppa taget om folk som jag lärt känna. Om jag verkligen kommer nära någon så gör det väldigt ont att t.ex. flytta ifrån de personerna. Speciellt när man kommit nära varandra. Det känns som att antigen kommer jag väldigt nära någon eller så får vi en ytlig vänskap. Finns det något jag kan göra åt detta för att hantera dessa känslorna?
Kommer flytta ifrån vänner och killen jag gillade och känner mig så ledsen.. tanken på att jag aldrig kanske kommer se dom igen är väldigt jobbig😞 det är så svårt mentalt när människor som jag tycker om, kommer och går i mitt liv.. kram💛

49 Auschwitz?:

skriven

Häromdagen var det 75 år sedan Röda Armén befriade Auschwitz-Birkenau. De som mördades i koncentrationslägren, har de fötts på nytt till jorden?

Svar: En del har återfötts och andra inte... jag vet inte riktigt vad som avgör sådant.. men bestämmer ju själv men det finns en slags agenda.. och den får man nog inte kläm på förrän man själv reser över.. kram :)
Esmaralda

50 Lavena:

skriven

Klart det funkar! Vågar nog påstå att det skulle fungera minst lika bra utan attiraljer och mystiska ord, men det kan ju vara så att man TROR mer på det, om det är lite mystiskt hokus-pokus kring det hela...
Min förre hyresvärd ska dra mig till rättegång, och trots att jag VET att jag har all rätt på min sida, är jag ändå lite orolig..
Vad ser du kring den här soppan?
Puss å kram och may the lovespells work for everyone that needs it❤️

51 Pia1:

skriven

Akut läkartid tredje dagen i rad idag 😑 alltså det gör så ont. Det fanns en infektion men den kunde inte hittas. Och läkaren var så nyfiken och frågade om han kunde få bli min läkare så jag tog chansen och langade upp ett par röntgenbilder och pekade vart det gör mest ont, när han frågade vart eftersom infektionen behöver hittas. Han såg frakturen. Och bad mig stanna hos honom och reda upp den här soppan. Tyvärr behöver jag väl ändå åka utomlands för rapporter men han bad att få ta emot och använda dem. Jag har så sjukt ont, orkar inte en sekund till. Men någon vill lösa mitt fall.

Svar: Det var positivt att läkaren själv tog initiativ.. du har lidit nog och man blir rent förbannad... kram
Esmaralda

52 Lisa J:

skriven

Hej!
På tal om kärlek.
Är J intresserad eller inte, han verkar så on/off och jag orkar inte bli intresserad om han ska ignorera mig.
Kram

53 Ghostwriter :

skriven

Jag trodde att jag skulle studera upp till 3 linjer samtidigt men nu inser jag ju hur ”onödigt” det är. En linje erbjuder väldigt mycket om man väljer rätt och så kan man ju alltid läsa till extra kurser.

Jag undrar om jag valt rätt nu i huvudet. Det känns mest rätt både ett jobb jag kan trivas med, göra skillnad och framöver kan jag starta mina företag. Det enda jag tänker på är att jag gärna vill arbeta som psykolog också, i mina företag. Men samtidigt, känns inte den linjen rätt. För om jag väljer den linjen jag tänker på, så kan jag verkligen hjälpa både äldre och barn, vilket ÄR det jag vill göra! Och inom det yrket blir man ju lite psykolog också.... man får kontakt med folk och kan prata med dom.

Själva polis-linjen tror jag blir nekad direkt... Vad tror du? För de stod att man inte får ha en kronisk sjukdom. Och jag har ju ”jävlar anamma” i mig även om jag är sjuk. Men jag kanske inte lyckas blir godkänd.


Kram!

54 Marita:

skriven

Hej!
Orkar inte tänka på män o kärlek.Har väntat så många år på soulmaten som ska dyka upp.Jag tänker koncentrera mej på jobb istället.

Ser hälsan bra ut Es?Eller ska jag tänka på något eller kanske undvika nått?

Kram

Svar: Bra, ha fokus på annat för han kommer när han kommer och onödigt att bränna energi på att gå och vänta ! Hälsan ser stabil ut.. kram
Esmaralda

55 Helena Ir:

skriven

Anki,grattis till Mira..kanske har jag berättat att vi har haft en katt för många år sedan,hon blev 19 år,och hette Mira..En sådan härlig och go katt var det!

Kram!

56 Umeåtjej:

skriven

Kommer jag ha någon relation?

Kommer jag få fler barn?

Här jag träffat den rätta??

Vill gärna ha svar

Svar: Det kan dröja lite men du kommer hitta rätt och bra kärlek .. det kommer fixa sig helt enkelt.. kram
Esmaralda

57 Undran:

skriven

Hej!

Kommer det att ljusna och bli en positiv förändring tillvaron? Snart?

Kram

Svar: Jadå, helt säkert är att det kommer att ljusna.. kram
Esmaralda

58 Insemination :

skriven

Är skit ledsen för att de drar ut på tiden, och inte är lite mer snabba när de är tidspress. Jag förstår att de är mycket men vissa saker går ju faktiskt snabbt att göra och i mitt fall dras det ut i onödan.

Tror du jag får möjlighet med första försöket nu eller kommer jag behöva vänta återigen?


Kram

59 Jossan :

skriven

Nja jag tror inte riktigt på det.. men vem vet 🤷🏼‍♀️ Jag har lite tappat den där tron med kärlek. Jag har skrivit till elevens farbror. Mer som en kul grej.

Jag har blivit beroende av feferoni. Tror jag ätit 4 burkar 🤯.

Imorgon ska jag till högskolan. Och på lördag ska jag skriva tenta... jag är inte redo för det...

När vänder allt för mig?

Kram

Svar: Feferoni är gott... men 4 burkar !! Kanske det var under en längre tid :) Jag håller tummarna för dig.. jag ser inte riktigt hur det går.. kram
Esmaralda

60 linje Ghostwriter :

skriven

Jag undrar om jag valt rätt nu i huvudet. Det känns mest rätt både ett jobb jag kan trivas med, göra skillnad och framöver kan jag starta mina företag. Det enda jag tänker på är att jag gärna vill arbeta som psykolog också, i mina företag. Men samtidigt, känns inte den linjen rätt. För om jag väljer den linjen jag tänker på, så kan jag verkligen hjälpa både äldre och barn, vilket ÄR det jag vill göra! Och inom det yrket blir man ju lite psykolog också.... man får kontakt med folk och kan prata med dom.

Själva polis-linjen tror jag blir nekad direkt... Vad tror du? För de stod att man inte får ha en kronisk sjukdom. Och jag har ju ”jävlar anamma” i mig även om jag är sjuk. Men jag kanske inte lyckas blir godkänd.


Kram!

61 Lydia💕:

skriven

Vilken häftig ritual skulle vilja prova den men vet inte vem jag ska tänka på då fattigt med killar att dejta med just nu och finns dom överhuvud taget tack snälla du för att du orkar med oss alla här på bloggen
Ser du om våren kommer med några ljusglimtar ?
Lydia 💕

62 Jossan :

skriven

Till dig som fråga om några kommit tillbaka till nytt liv efter utrotningen under förintelsen. Jag är nästan 100% säker på att jag dog i koncentrationsläger.. Jag har slukat sånna böcker sen jag var 13 år. Och är 28 idag. Tror jag läst minst 20-30 böcker!

63 <3:

skriven

Godkväll kära Es det här vädret gör mig så trött och ont i kroppen.
Tror du det blir någon resa till sol och värme innan maj ?
Kram

64 Fanny2:

skriven

Jag var på en healingworkshop en gång där någon rekommenderade en ceremoni med ett stearinljus, kanelstänger, rosblad och honung... Man skulle skriva namnet på lappen och lägga den i mitten med stearinljuset. Honungen skulle ringlas på kanelen och rosbladen. Inget jag vill prova men men... Är något meant to be så händer det förr eller senare. Lagerblad används till många ceremonier. För mig duger vit salvia och kanske palo santo för att jag gillar lukten... Någon får gärna berätta om lagerbladsceremonin funkar.

Klart man vill träffa kärleken, för mig är det inte riktigt rätt tid. Någon fling här och där får duga om de inte är tidskrävande... Något har förändrats i mig de senaste två åren.

Kram

65 Boudica:

skriven

Jag tror att man kan göra mycket magi genom att bara tro på att det fungerar, utan tvivel. Och alla andra saker man använder inte egentligen behövs men är bra för själva stämningen. Jag själv tycker om att tänka mig överföra lite energi med tanken till något föremål som någon får. Och jag tycker det fungerar rätt ofta. Men man ska ju också inte glömma att när det gäller kärlek, den andra har också en egen vilja, och at få någon kär i dig mot dennes vilja är nästan lite fejk kan jag tycka.

Jag som under dagen funderat på vad Lagergrabben tänkte idag på morgonen när han kollade på mig när jag hälsade på hans hund, det var något i den blicken. Må han möjligen också blivit påverkad av gårdagens lilla prat där vi båda släppte gardet och pratade lika lätt som innan allt trassel. Det varade bara lite kort. Men det påverkade mig! Sån saknat till det som en gång var fick jag.

Har inte minns drömmar på ett bra tag, men i natt drömde jag rejält! Det var flera drömmar inatt, men det var så kraftigt när både min hund och mor, som bor i alltet sedan ett bra tag, var med i drömmen. Minns inte mycket detaljer, men jag vet att min hund lekte med lagergrabbens, och sen var det något att jag visade någon runt och jag skulle visa några hönor i bur, jag tog upp 3 ägg, lite besviken att de var smått smutsiga, men fortfarande fanns tanken att det är naturligt när de kommer direkt från hönorna. Sen la mor till ett ägg, så att det blev 4. Det var nån märklig nyansering av siffrorna i drömmen. Har försökt tolka den lite smått själv, men jag vill se hur du tolkar den!

Trött däremot, för jag vaknade mycket i natt. Så tidigt i sängs blir det för min del. Tror jag ;)

KRAM!

66 Browallia:

skriven

Alla sätt är bra utom de dåliga sägs det ju... :D Jag har nog aldrig varit så ointresserad av att hitta kärleken som nu. Mannen får snällt vänta tills jag är redo!

Idag var jag till sjukhuset och träffade sjuksköterskan som ska hjälpa mig att hitta rätt sorts medicin och ställa in dosen. Hon var positiv och lätt att prata med så jag fick ett bra första intryck av henne så det känns bra :) Kram

Svar: Och sköterskan fick lika gott intryck av dig... kram :)
Esmaralda

67 A:

skriven

Låter intressant!
Har du någon effektiv break up spell som du kan skriva om?

Svar: Jag får rota lite i minnet... kram :)
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: