Kraftdjur...

Kraftdjur har vi alla… ett eller flera och under livets gång kan det växla mellan olika djur.

Ett kraftdjur är en själ med ett visst djurs samlade personlighet och styrkor, svagheter och visdom , som vi  kan få hjälp av under vårt liv.

Våra kraftdjur finns inte i vår fysiska värld utan hjälper oss från Alltet

Du väljer inte själv ditt kraftdjur – utan det är djuret som väljer dig.

 

Våra kraftdjur måste inte ha egenskaper som  påminner om våra egna -  utan det kan ibland vara precis tvärtom.. egenskaper som vi inte har för att balansera upp vår egen personlighet.

Ibland försöker de hjälpa oss att förstå  vad vi behöver utveckla för att vi ska må väl och vara tillfreds.

Ett kraftdjur kan vata precis vilket djur som helst.

Just nu är mitt eget  kraftdjur  ugglan.

En kompis hade åsnan som sitt kraftdjur och skämdes lite över detta.. man säger ju ” dum som en åsna” men det är kloka djur med många goda egenskaper.

Ännu värre var det för den unge grabben vars kraftdjur var dyngbaggen.. men när han kunde ta detta till sig så föll mycket på plats för honom. Han älskade sin dyngbagge och så småningom  kom lodjuret för att ta baggens plats och det blev ett tungt avsked för grabben

Det finns kraftdjur som är vanligare än andra… varg, björn och örn tex, är vanliga kraftdjur

Nu undrar nog en del av er hur man får reda på vilket kraftdjur man har

Ofta tar djuret själv kontakt när man är redo för detta och som mest mottaglig.

Man kan underlätta lite genom att vistas i naturen extra mycket för naturen är djurens  egen kraftkälla.

Man kan delta i guidade  meditationer som tex  trummeditationer som ofta används när man vill ta reda på sitt kraftdjur

På Youtube kan du hitta guidade meditationer.

Påfallande många kan meditera på egen hand och be att deras djur visar sig och är man redo, ja då kommer insikten och man vet.

Kraftdjuren har en tendens att  kommunicera med oss genom våra drömmar.. ibland drömmar som vi inte minns men känslan lever sig själv.  Ibland kan djuret visa sig fysiskt men det är mer ovanligt.

Ser du ditt kraftdjur fysisikt – då beter det sig som regel ovanligt och finns på en plats där man normalt inte hittar just detta djur

 

 

Vi har ofta en hel del att lära av våra kraftdjur.  De känner oss utan och innan.

Vi ska försöka ta emot den visdom de ger oss och det är minsann inte det enklaste

Man kan tänka att det vore så mycket mer praktiskt om man kan fråga någon och på så sätt få veta vems ens kraftdjur är… som att fråga mig tillexempel.. men det brukar jag inte kunna svara på.  Somligt är  högst personligt och kan inte gå via någon annan utan man måste själv försöka tränga in i  mysteriernas värld.

Likaså ska man se upp så man inte lurar sig själv... de flesta föredrar ståtliga djur med hög rang som tex varg, björn och örn... så bäst är om man kan vara nollställd och låta djuret själv knacka på i ditt undermedvetna

Kram & Kärlek

 

1 HuldaMaräng:

skriven

Godmorgon!!
Att man byter kraftdjur to mig ganska lång tid att förstå. Mitt första, som jag visste om, var en vithövdad havsörn. Han ville lära mig att flyga i livet med styrka, fasthet och självsäkerhet. Jag märkte när han drog sig undan, men jag trodde att det var jag som inte längre kunde komma i samklang med honom. Meditationerna hade varit så sköna med honom när vi flög över jorden.. nu kändes det tomt och kanske hade jag inget kraftdjur??? Det var i alla fall under den tiden jag började göra dåliga val, som jag fortfarande jobbar med att göra annorlunda (jag är inte missbrukare!!, måhända av godis...).
Någon gång, efter flera år, kom en bisonoxe i drömmen och det kändes väldigt starkt, så jag antar att den var ett kraftdjur. Kråkan har jag haft ett tag, men nu känner jag mig lite sådär ensam igen. Kanske kommer det någon ny som jag inte känner än?? Jag är i en period där jag känner mig ganska andefattig. Jag, som alltid har trott så starkt på det vi inte ser, på det magiska och på efterlivet. Nu känns det lite tomt och jag börjar tänka lite ateistiskt. Det är tråkigt men livet känns kallt och ensamt på något vis.

2 Rebecca:

skriven

Hej , kan jag känna mig säker idag? Känner mig så nervös 😩och så undrar jag om jag kommer vli nöjd med deb nya hårfärgen? :) kram

3 Tingeling:

skriven

I meditation för några år sedan frågade jag om mitt kattdjur och jag såg då en delfin hoppa. Jag älskar delfiner, är ett av mina favoritdjur.

Vet inte om jag kanske bytt djur nu då.... innan storhealing av dig och madame när vi skulle säga ett djur, det första djur som dök upp, så fick jag upp mullvad. Blev lite förvånad.

Fortsätt trevlig semester!

Kram!

4 Helena Ir:

skriven

Intressant..att vi har olika kraftdjur under livet!
Jag behöver meditera mer..just nu har jag en period med mycket olika bilder i huvudet,mest på människor jag inte känner igen..kanske det dyker upp ett och annat djur då också :)

Måste säga att jag tycker din man verkar så himla fantastiskt snäll och omtänksam! En sådan vill jag också hitta :)

Ha en bra dag! Går iväg till gymmet jag..

Kram :)

5 Misstjejen:

skriven

Hej

Kommer jag klarar mig bra med B kvinna så länge och inte någon ska märks det?

Ha det bra

6 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag har inte väl tar besluta om sexuella läggning. Jag förstår ju jag titta en annan hållet för kvinnor än för män. Även i fel personer.

Varför just dom kvinnor som jag bruka ju var med förut

Det förklaras något?

Ha det bra

7 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag längtar ju efter att få träffa kurator om ungefär två veckor så kommer det var bättre än E kvinna.

Kommer jag trivas bra och har person så länge?

Ha det bra

8 Lilla m:

skriven

Hej tror du jag snart möter någon som det slår lite gnistor med?

Har några potentiella män på g men än så länge känns mitt egna intresse för dem sådär småljummet.... kram

9 Misstjejen:

skriven

Hej

Är föreläsningen mycket närmare just nu tills ute i samhället?

Ha det bra

10 Dunegull:

skriven

Hur blir vår kick off i januari? Får du in ngt kring den?
Kram

11 <3:

skriven

Godmorgon kära Esmeralda, spännande läsning. Svårt det där och veta vad ens kattdjur är. Ibland tror jag att det är en fjäril 🦋. Fick kraft av dem för två år sedan efter att min far gått bort. Åkte utomlands till ett mysigt ställe där fjärilarna flög runt mig på stranden varje dag. Får även kraft av min hund en liten chiuvauva. Kanske misstolkat kraftdjur...Kan du se mitt? Det kommer nog många fråga idag.

Uppskattade E min hjälp igår ? Tror jag får ta henne som hon är och ställa lite små krav ibland på vår vänskap.
Kram

12 DD:

skriven

Skolan börjar närma sig och boende är inte riktigt löst än. Fick ngt erbjudande men det kändes inte alls bra så avstod. Ser du om det blir att jag checkar in nånstans o blir ruinerad istället?😄

Kram

13 Skorpan:

skriven

Än s0 länge vet jag inte vilket som är mitt kraftdjur, men björn har det varit i ett tidigare liv. Kanhända var husflugan allas vårt kraftdjur ett tag :). Ja om man kan ha ett gemensamt kraftdjur vill säga.

Så skönt med tre dagars ledighet. Vet inte just nu vad jag ska göra, men funderar på att besöka ett museum där min favoritkonstnär har utställning. Eller museet, inte konstnären som är död länge tillbaka. Kanske gå på stan, får se. Iaf inte vara hemma, det blir trist, för mig. Kanske det i framtiden kommer att kännas mera okej att vara hemma då man har nån att dela hemmet med ;).

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

14 Monica:

skriven

Många skriker högt i luften när de ser en spindel men för mig bekommer det ingenting. Däremot ormar klarar jag inte av att hantera mentalt. Men det är jag inte ensam om. De är så olika andra djur och här i västerlandet är ormen symbol för ondska och svek. Det skulle vara tabu om någon tar upp att de har ormen som kraftdjur.

15 Jeanette:

skriven

Jag vet inte mitt kattdjur men.
En gång pratade jag med en vild varg. Den kom när jag gick ut från ett utedass. Den tittade på mig o sen gick vi åt varsitt håll. Det var kanske 5 meter emellan oss.

Kram

16 Jill:

skriven

God fortsättning Ezmaralda!
Hoppas allt är väl med dig, jag undrar om du kan se varför jag är så låg på energi om det bara har med trötthet att göra eller om det är något utomstående som påverkar min energi, samt om du ser om det kommer bli en bra termin på jobbet. Jag bytte bana karriärsmässigt förra året i augusti och känner inte riktigt att jag har landat i det nya.

Kramar
Jill

17 Misstjejen:

skriven

Hej

Undrar på vem är den okända person som igår på youtube. Att kommenterar på en av min video. Hon utger som om känner mig men när får jag vet att vem är person i en facebookprofil. Så direkt jag tar bort henne och blockera i facebook.

Vad vill den okända person om mig?

Försöka få person kom fram om person känner mig...

Vad vill person om mig? Att utger var någon annan att känner mig?

Ha det bra

18 Månskenet:

skriven

Wow, häftigt! Vore kul att veta, kanske hade jag som barn spindeln eller locken den långbenta. Var sååå rädd för dem, och de fanns på alla omöjliga ställen.
Synd att du inte kan se våra djur, men om de ofta växlar är det väl desto knepigare.
Ha det gott!

19 Solen:

skriven

Godmorgon!
Här är jag inne på omgång två och hittills har det fungerat bättre. Eftersom jag hade så mycket biverkningar förra omgången fick jag en annan variant och lägre dos men det blir lite oftare. Så det kommer bli extra farande men det är det ju värt om jag inte mår så dåligt som sist. Hoppas det fortsätter ok dagarna framåt.

Sonen är ledsen och säger att han inte trivs...jag undrar om det inte är efter allt hemmamys med familjen och gamla kompisarna som gör att han har hemlängtan när han nu är tillbaka? Hoppas det känns bättre när skolan är igång igen nästa vecka. Han säger att han vill flytta och byta lag...men som sagt jag undrar om det kanske går över när vardagen är igång igen. Så svårt att veta vad som är det bästa för honom men skulle han verkligen inte trivas måste vi ju byta igen. Att han mår bra är ju det viktigaste...men kanske det är en svacka bara som han ska ta sig förbi efter den tuffa hösten?

Hoppas ni är pigga och har det mysigt! Kram☀️☀️☀️

20 Jossan :

skriven

I torsdags fick jag en panikångest attack. Jag kunde inte sluta gråta. Jag hade så ont i bröstet och kände mig så ensam. Jag läste om en dold depression. Det stod dels att man känner ofta att man känner skuldkänslor och har dåligt samvete. Att man är trött fast man har vilat och sovit. Och det första var att man inte kan sätta fingret varför jag mår dåligt. Jag får typ ont i mina armar, typ mina leder.. jag skrev till en psykolog och hoppas på att få en tid.. igår kunde jag inte somna.. Fick ångest av att bara gå in i mitt sovrum... Jag skrev även till mina vänner om mitt mående och de tog det bra... gick ut en runda med en kompis.. ca 1 mil och det kändes bra...
vad ska jag göra? Mår åt helvete...

Funderade igår på om jag ska ta och vänta med min tenta fram till november istället. Även om jag så gärna vill ha legitimation nu kanske det är bäst för mitt psyke... är så splittrad...

Idag ska jag träna... hoppas på jag känner mig lite bättre sen...

Kram

21 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Planerar en liten semester men verkar inte ha sån tur med bokningarna. Är det en bra idé att åka?
Tack!

22 Anki:

skriven

Godmorgon Es

Mitt kraftdjur är en uggla som jag fick under en trumresa för några år sedan Var så besviken men förstått att ugglan är bra Vet inte om jag har nytt kraftdjur Får ta en trumresa igen vad det lider

Ha nu en trevlig Lördag och vistelse

Kram Anki med flock

23 Hmm:

skriven

Hej esmaralda.

Spännande läsning.

Undrar... ser han ut att ha en chans att fortsätta en relation med henne? Ser du dem fortsätta en relation?
Kram

24 Mercan :

skriven

Hej söta Esmaralda 🤗 😘 ❤️ Kan du se vilken månad ska vi vina stor summa på euro jackpott 😌 😣 🤗 ♥️ 😗 ♥️ 🙏

25 Michaela:

skriven

Spännande! Undra vad mitt kraftdjur är🤔 Just nu mår jag allt annat än bra. Sovit dåligt senaste dagarna med ångest som påföljd och katastroftankarna är i full gång om att något allvarligt kommer ske. Vet inte om detta är efterdyningarna av allt som skett senaste månaderna. Går det över? Några varningar? Blir så orolig :/

Hoppas att ni har det fortsatt bra!
Kram!

26 Ester:

skriven

Hej!
Kommer stökiga grannen ge sig iväg eller bli utslängd snart?
Kram Ester

27 Alie:

skriven

Väldigt intressant! Har försökt meditera mig fram mitt kraftdjur men ännu inte lyckats, jag ska fortsätta och hoppas det visar sig så småningom.

Om ett par veckor åker jag norrut på jobbuppdrag, blir det bra? Har mina änglar något att förmedla till mig? 💫
Kram :)

28 G.H:

skriven

Så kraftdjuret hjälper en alltså? Är det det de är tillför? Och man kan ha olika kraftdjur genom livets gång ... intressant.

Hoppas fortsättningen på semestern är lite lugnare:)

Kram:)

29 Carolina:

skriven

Kommer 2020 bli ett bra år, kommer jag finna min soulmate?

30 Fina:

skriven

Hej Es❤️ Vad kände han då han kramade om mig igår? Vilka känslor kan du känna in hos honom? Kram

31 Sola:

skriven

Hej Esmaralda.

Verkar han mena allvar med att vi kommer att göra ett försök ? Ser det så ut?
Kram

32 Missmilla:

skriven

Undrar vad jag är? Tänker mig som ett lejon för jag är född i det tecknet men känner mig inte stark som ett lejon. Visserligen har det blivit bättre på sista tiden. I går skulle jag o dotterns köpa mobilskal o när vi äntligen köpt, vi har väntat länge, så är ett precis likadant halva priset på ett annat ställe. Att man inte kan känna in sådant?
Häromdagen när jag o sonen övningskörde slutade det m att vi grälade jättemycket. Vad hände? Kommer vi inte kunna övningsköra mer nu?

33 Filifjonkan :

skriven

Kraftdjur är spännande saker. Lejonet kom till mig under en lång period. Sen när mitt liv blev kaos, med skilsmässa och allt som hände kring den, då bad jag mitt lejon om hjälp. Sorry, sa tigern som kom. Lejonet är ett flockdjur, du är ensam nu. Tigern följde mig och hjälpte mig under flera svåra år. Bad jag om hjälp kändes det som att tigerns ande gjorde mig stark. Idag är det sällan jag kontaktar mitt djur, och det skulle inte förvåna mig om tigern har bytts ut till något annat.
Stor varm kram

34 Liten:

skriven

Hej Esmaralda.
Häftigt med alla kraftdjur!

Kan du se några tecken på att hans familj känner sig arga eller något på mig?
Ser det ut som om jag kommer att umgås med dem framöver?
Kram

35 EPM :

skriven

Hej!
Hoppas ni har en härlig tripp😊❤️
Mitt kraftdjur var en orm, iallafall när jag var yngre. Nu vet jag faktiskt inte. Tror dock inte att det är ett stort och lugnt djur, mer ett ettrigt och nyfiket.

Sitter här och betraktar min dotter och inser hur stor hon är, halvvuxen nästan. Fortfarande ett barn med ett barns intressen men kroppen har gått in i förändring. Min vackra, förståndiga och kloka tös. Skitrolig är hon också....
Känns som att jag var i hennes ålder ganska nyligen, vilket ju är 25 år sedan, känns ändå så nära.

Den där lärarkollegan som har ett gott öga till mig figurerar mycket i mina drömmar just nu. Kommer det utvecklas till mer..?

Kram

36 Maria :

skriven

Hej!
Jag får hålla utkik efter mitt kraftdjur.. det är säkert en liten söt mus eller en guldfisk då😍
Idag ska jag träffa en person för första gången irl.. hur blir mötet?
Kram ❤️

37 Anna E:

skriven

Ända sedan jag var liten så har jag drömt om en varg och var bara några månader sedan jag drömde om en varg faktiskt... Måste ju vara så att vargen är just mitt djur då tycker jag? Har samtidigt alltid varit rädd för vargen som djur... Så lite tvetydigt ändå...

38 Boudica:

skriven

Jag har tagit åt mig kråkan som kraftdjur. De var de som kom till mig, fysiskt! De är nog inte många som har haft erfarenhet av kråkor som riktar in sig på en för att sedan lyfta precis innan de flyger in i dig. Så att du känner dem i nacken. Hände en hel vår för mig, tills jag insåg meddelandet de hade.
Nu har de lugnat sig, mest känner jag bara av att de vakar över mig på sin distans, men ibland gör de sig hörda för min uppmärksamhet.
Nu vet jag inte om de verkligen är mitt kraftdjur, aldrig lyckats med sådana meditationer. Men betydelse har de för mig.

Har på senaste känt mig, slö, tung och nere. Det hoppas jag ändrar sig!
Ska förbereda min lilla "reboot" nu denna helgen. Tänkte starta om lite hälsomässigt med fullmånen.
Lite fortsättning på städandet här hemma ska hinnas med också. Kanske ta tag i en av mina idéer med om jag känner och hinner med det.

Ha det fortsatt bra på eran resa! Ni förtjänar det efter alla förkylningar och flytt av resedatum ;)

Har du tid för frågor idag?
Undrar lite nyfiket, tyckte jag hörde gråt i rösten när han pratade med hunden på lunchen igår. Var det bara förkylning, eller låg det något i min känsla att han var ledsen? Personligen hoppas att det är allt mer regret i hur han behandlat mig, det vänskapliga mellan oss.

KRAM!



39 Snödroppen:

skriven

Hallå hallå!
Hoppas ni har det lugnt och skönt på er resa, är lite smått avundssjuk, vill också ut och resa NU!! Här är så trist och tråkigt, tråkig och tjurig arbetskamrat som lackar och som dessutom kommer 2 timmar för sent!! Det händer ofta så snart får det vara nog!! Ont i huvudet jag har och ryggen. Jösses vilket gnäll det var på mej idag då, nåt positivt är ändå att solen skiner🌞
Om jag kommer med ett skamligt förslag till honom kommer han till mej då??
Nej nu får jag ta tag i allt så man får gå hem snart...
Ha det bäst 😍

40 Mig:

skriven

Hej,
var han med nån annan de senaste dagarna?
Kram

41 Stjärnöga :

skriven

Så har vi rett ut allt och han har sagt att han inte vill träffas mer. Han kunde aldrig låta sig bli kär. Men det känns som att han kommer att ångra sig, att jag behöver ge honom tid. Han har mer känslor än han säger. Jag bara vet det, med hela min själ och magkänsla att det är han. Eller hur!?

42 Mk:

skriven

Har sett en liten mus och hört att jag har en sån med mig. Vad står husmusen för?
Det sjukaste jag upplevt med djur osv var dock när jag var utomlands och såg en gigantisk svart kråka på en mur i Budapest. Har aldrig i hela mitt liv sett en sån stor kråka, den såg nästan onaturlig ut och den var inte alls rädd, jag kunde gå väldigt nära för att ta ett foto och den flyttade inte en millimeter. Inte ens när jag kastade en bananbit åt den haha.. sen kom massa andra och började fotta. Vad det var vet jag inte än idag, men kändes helt klart som något övernaturligt, min guide kanske? Men vad vet jag.. kram ☀️

43 Smöla:

skriven

Har man flera kraftdjur, eller byter man efter några år? Du skrev att lodjuret tog baggens plats?
Ser du hur kvällens dans blir? Kommer mr Right att träda in?

44 Jennifer:

skriven

Finns det någon möjlighet att jag och Johan kommer närmare varann?

45 Konvalj:

skriven

Hej! Hoppas att er resa och vistelse fortsätter utan strapatser. I sommar tänker jag mig till Tyskland, det blir Hamburg och Berlin och resan är arrangerad av resebyrå.
Hur kan du hitta på så mycket att skriva om? Din källa är outsinlig.
Vad är kanalisering? En äldre kvinna i bekantskapskretsen berättade att hon har gjort en kanalisering och då kom Jesus fram och pratade med henne. Även hennes avlidna föräldrar fanns på plats och framförde hälsningar.
Kanske du någon gång kan ta upp den stora förändringen det är att gå i pension. Ena dagen har man massor med kolleger, fullt upp på jobbet, trevliga fikapauser. Dagen efter är åldern inne och jag får inte jobba längre, endast på dispens, det valde jag bort.
Nu sitter jag här och försöker förstå att jag har kommit in i det sista kapitlet i livet.
Ett ämne som jag också funderar på är konkurrensen bland systrar och den finns och fortsätter trots att åren går.
Det finns systrar som helt bryter kontakten och inte ens hälsar då de möts på trottoaren eller mataffären. Bröder verkar inte ha den här avundsjukan mellan sig. Detta är min erfarenhet.
Vänliga hälsningar och god fortsättning på 2020.
Konvalj


46 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Hantverkaren vi anlitade angav generöst med timmar han jobbade hemma hos oss. Känns inte alls rimligt och jag ser det som svårt att få rätt. Känner mig lite lurad faktiskt. Kändes som att vi kunde lita på honom men inte mycket blev rätt i slutändan.
Går det att lösa?
Tack!

47 HS:

skriven

Inser att det jag skrev om DMT härom dagen var lite missvisande. Finns info på nätet om DMT om man vill läsa mer om hur man tar det och så.

Förkylningen betydligt bättre, nu är jag igång med träning och bastu + bad i sjön igen. Tjärtvålen från Tallinn samt nya badtofflorna (julklapp) kom fram igår :)

Börjat titta på en del Youtube-klipp med Dolores Cannon. Har Es eller någon i bloggfamiljen läst hennes böcker?

Kram

48 bella:

skriven

hallå, au pair i Irland igen om några månader, bra ide eller ej? :D kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: