Mitt avtryck.....

Dagens gästbloggare är: Leena

Hej

Jag har länge tänkt att jag velat göra ett avtryck på bloggen

Har ju följt den i tio år men kommenterar inte så ofta.

Läser bloggen varje morgon till kaffet och älskar den. Den blir min  kraft inför att möta dagen.

Tack Ez för seanser och talismaner genom åren. 

Utan detta vet jag inte var jag  hade varit idag.

Jag drabbades av cancer för tio år sedan och fick mitt ena ben amputerat . I samma veva meddelade min man att han träffat en annan och ville skiljas.

 

Jag befann mig på botten av ett mörkt hål och  tack för all hjälp jag fick då Ez. 

  Cancern kom tillbaka efter fem år och jag förde en tuff kamp som jag vann till sist.   Har man varit på botten med hälsan, så betyder ingenting annat något.

Sedan vände det, precis som jag blivit spådd.

Jag  sålde min lägenhet och köpte en husbil och levde på rullande fot  runtom i Europa under ett år.  Helt på egen hand. Jag fick vänner för livet och upplevelser utöver det vanliga. Framförallt växte jag  i mig själv.

 

Sedan började jag plugga och hade tur att få arbete direkt efter studierna.

En bra lön och ett litet radhus där jag stortrivs.

Jag vet att talismanerna varit mig behjälpliga i allt detta.

En morgon på bussen till jobb såg jag ett vitt sken och en  stationsbyggnad blev synlig.

Det stod  Varberg på stationen.

Talismanen i fickan blev varm.  

Jag tänkte att det måste vara ett omen. Jag måste till Varberg. 

Helgen därpå reste jag  söderöver till Varberg på vinst och förlust och det är jag glad att jag gjorde.  Jag hade bokat hotell över helgen och i hotellrestaurangen träffade jag den man som är min kärlek i dag.

Jag tror att det är viktigt att ta emot de tecken som kommer.

Det är lätt att man inte ser dem och inte tänker på dem  eller att man rationaliserar bort dem.

Följer man bara sina tecken, då tror jag att man kommer dit man ska och livspusslet går i lås

Jag vet ju inte om cancern kommer tillbaka, jag vet inte om min kärlek sviker mig – man vet inte så mycket om det som ska komma och därför är det extra viktigt att leva i nuet.

Just nu är jag glad och lycklig och tacksam och försöker inte lägga någon energi på elände som eventuellt kan hända.

Det får jag ta när det kommer, om det kommer.

I en  storhealing som vi hade för tre år sedan så tyckte  jag att vi alla stod i en stor ring

Bredvid mig stod en kvinna i 50 års åldern och vi log mot varann och sade att vi måste hitta varann irl för det här är en vänskap som inte får missas

Och vi hittade varann via bloggen och det är jag mycket tacksam över.

 

 

Min filosofi är att det kommer problem i livet och det gör det för oss alla.

Sedan är det upp till oss själva  hur vi hanterar dessa problem.

Man kan gå två vägar. Man kan välja att kämpa och se det bra och man kan välja att lägga sig platt och tycka synd om sig själv.

Jag tror att om man lägger sig platt, då kommer problemen att upprepas tills man lärt sig hur man ska göra.  Så som Ez brukar säga. Det stämmer.

Det känns lite märkligt att trycka ihop stora händelser som skett under tio år så här komprimerat.

Jag vill påtala att jag gick inte från ena händelsen till den andra utan det var dagar, månader och år emellan där jag  var lite i limbo och kämpade i motvind.

 

 

Nu tror jag att jag gjort mitt avtryck

Kram Ez och kram på er alla i bloggfamiljen.

Tack för att ni finns.

💖

Leena

1 Misstjejen:

skriven

Hej!

Så kul igår kväll var att jag tänker på J honom. Jag bryr mig inte om hur andra reagera och inte facebookvänner hellre. Jag gör bara på min sätta.

Så kul att det är sällan att jag kunde var lyckligare. Man får vara ung och vilda igen på en stund.

Jag hoppas sällan på att få ses J honom för få gör på en bättre sätta. Det är ju lite orättvisa om andra har kontakt med honom.

Jag vill också att visar min samvete och respektera honom.

Härligt ju igår kväll... det var bara T kvinna ska förstår mig och blir glad men inte andra som gör men fåtal i facebook gör det.

Sällan hoppas jag på att kunde få en bättre relation efter allt skit. Jag har blir äldre och har bättre förståelse.

Önskar mig att har chans säger förlåta och blir vän tills sista.

Om det finns chans innan han blir pensionär...

Hoppas på at vi kommer ses igen på riktigt. Typ säger hej och kommunikation och allt.

Han borde förstår mig på riktigt.

Ha det bra

2 Frida:

skriven

Hej alla fina 💕
Tack Leena för ett fint och lyftandr inlägg. Jag håller med dig. Livet är en resa och lärdom. Det är inte alltid Hur man har det utan Hur man tar det. Men ibland behöver man påminnas när man har det tufft att livet går upp och ner....det är det som innebär att leva.
Jag och min väninna vill gärna resa i sommar med våra barn för det ger oss så mycket men vi är båda ensamstående med barn så inte alltid lätt ekonomisk. Tror du es att vi in komma iväg? Passen är iaf fixade nu😁. Resorna ger oss så mycket energi för oss.
Ha en fantastisk dag på er alla

Kramar 💜💛💜

Svar: God chans att ni kommer iväg... planera, spara och boka i god tid och tänk på att de finns hyfsat billiga alternativ... kram
Esmaralda

3 En Ängel med stort Hjärta:

skriven

Kära Lena!
Tack för ditt vackra inlägg om din resa genom Livet🙏💜Det behövde jag höra just nu! Vackra Medmänniska vilken kämpe! Modig också att ta beslut samtidigt som det gav dig en underbar Kärlek, jag önskar dig ALLT GOTT nu o framöver stort Lycka till med ditt Nya Liv❤️ Tack än en gång, du förändrade mitt tänkande efter många sorgsna tankar o sömlös nätter❣️
Jag fick cancer 1994 o blev ensamstående med en underbar liten dotter i samma veva, då mannen hittat en annan kvinna..! Fick lära mig tala på nytt igen. Lillejulafton upptäcker jag en knöl i mitt ena bröst o för ca en vecka sedan fick jag reda på att jag har elakartad cancer och ska göra min första operation den 27/1! Nu har jag ännu fler att kämpa för denna gången att överleva! Min underbara dotter med familj o 3 små barnbarn som jag älskar över allt annat det vackraste jag har💞💚💚, men jag ska villigt erkänna att jag är sååå rädd! Men tack vare söta Esmaraldas peppning o starka healing, känner jag ett lugn o tacksamhet även om det ”brister” lite ibland! Läkarna sa att det är ok att gråta o inte bara bära det inom sig. Så tack kära kära Lena för att just Du finns o underbara Esmaralda tack för att just Du finns och hjälper mig längs den långa vägen am väntar! Vad skulle jag gjort utan Er båda 😢✊✊🍀🌹🌹🙏💜
Kramisar i Ljus och Kärlek
Ni har gett mig mod av våga kämpa - igen🌹❤️🌹❤️🌹✊🍀👍

Svar: Healing kommer då och då... och så får du såklart en stor styrkekram :)
Esmaralda

4 <3:

skriven

Tack Leena för att du delar med dig.

Hej Es, är G borta ur mitt liv för gott nu ? Inte hört av honom sen han började tjafsa med en annan kille som han såg att jag pratade med.
Är hans bra känslor borta nu för mig ?
Kram

5 Solstjärnan :

skriven

Hej 😊

Tack för ditt fina avtryck Leena😊.

Du har kämpat ,inte gett upp utan stegat framåt o det har bärt frukt! Du har både bra o dåliga minnen/ upplevelser i din ficka .
Leena ,du har tagit tag i ditt liv minsann,du är en stark kvinna!😊

Du gör rätt i att leva i nuet .Njut av vardagen o din kära😊

Önskar dig allt gott!

Kram Solstjärnan 🌟

6 Skorpan:

skriven

Oj vilken väg du har vandrst Leena o definitivt har du gjort ett avtryck. Det tecken du fick var verkligen utöver det vanliga o vad bra att du förstod det, det tror jag inte jag hade förstått ;). Önskar dig allt gott!

Igår tänkte jag inte alls komma mig iväg till jobbet pga min mage, irriterande, vilket ledde till förlängning i andra ändan av arbetsdagen. Tur man inte har små barn längre som ska hämtas från dagis...

Blir att köra igång
med siffrorna o gallra ur dem o skriva in dem på rätt ställe. Inte alldeles lätt då en inte vet vad allt hänför sig till. Undrar om det är här som jag borde visa framfötterna o om chefen har några speciella förväntningar gällande mina prestationer,kan du se nåt Es? Stackarn fick inte precis nån positiv feedback för mötet i måndags. En o annan har ett o annat att lära sig ;)...

Ha en lugn dag!
Kram Skorpan

7 Katten:

skriven

Leena, vilken underbar gästblogg! Tack!

Jag hinner inte skriva allt som kommer upp för mig när jag läser ditt inlägg, men kort sagt: Jag är helt säker på att du är på rätt spår på din livsväg.

Stor kram,

Katten

8 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Jag önskar träffa en man och bilda familj men det verkar vara omöjligt. Jag ser bra ut, är trevlig, social. Jag lever ett aktivt liv och sitter inte hemma och väntar på att någon man ska dyka upp. Men har av någon anledning så himla otur med män. Det är nästan skrattretande. Försöker vara öppen och inte låsa mig. Men det blir ingenting.

Vad händer om jag nu ger upp när det gäller att möta en man? Om jag slutar gå på sociala evenemang och aktiviteter. Om jag tar bort Tinder. Om jag från och med nu skiter i alla män? Vad händer då?

9 💕 Zoey 💕:

skriven

Hej Es!
En nyfiken fråga, bestämde AF själv detta beslutet eller bestämde AF och AME detta tillsammans? Kram Zoey 💕

Svar: Känns som om det var AF..... kram
Esmaralda

10 EPM :

skriven

Tack för att du delar med dig!
...och tack för att du påtalar att det är både månader och år mellan händelserna, ibland låter det som att allt sker med en gång och själv börjar man då misströsta när inget händer.

Så äntligen är jag hemma med barnen igen!
Min kollegas dotter har en kris i livet r/t sin sambo och sin väns sambo. Vännens sambo är skyldig till det han gjort men jag hoppas innerligt att hennes sambo är oskyldig och släpps...
Ordnar det sig för henne?

Det är så mycket elände ibland...

Kram

11 Erla:

skriven

Hej, tack för fin sida.
Står inför flera problem, känner oro, kommer det att lösa sig snart??
🙏🏻🙏🏻

Svar: Ja det kommer lösa sig... kanske inte 100% som du hoppas men det blir helt okey.. kram
Esmaralda

12 Solen:

skriven

Kram Leena - vilken berättelse!
Tack för den! ☀️☀️☀️
Hälsningar Solen

13 CA :

skriven

Hej
Jag tror som du.
Är glad för din skull att du blivit frisk.
Jag tror också att vi har en uppgift att fylla i möte med andra människor.
Jag famlar fortfarande ofta i mörkret.
Jag hoppas att jag hittar rätt arbetsplats för mig snart, det fattas något, vet inte riktigt vad.
Jag skulle vilja komma närmare mina barn men livet drar åt annat håll.
Jag har ju mitt efterlängtade hus också.
Ska snart beställa en seans.
Kram

14 Jas:

skriven

Och ett avtryck gjorde du!! Jag fick rysningar i hela kroppen av att läsa din berättelse! Stort tack för att du delade med dig!

Kram❤

15 Kristin:

skriven

Tusen takk for det du skrev, Leena <3
For et flott menneske du er.
Jeg må virkelig si at jeg beundrer deg og din positivitet. Dine ord ga mye å tenke over.
Jeg ønsker deg alt godt videre i ditt liv, og jeg sender deg en kram tilbake.

Jeg har også et spørsmål til kjære Esmaralda.
Føler at jeg får i meg for mye av noe. Kan det være vitamin D, eller er det noe annet jeg reagerer på?
Er veldig takknemlig for et svar.
KRAM!!!

Svar: Ja, ja får samma känsla och tycker du ska dra ner på vitamin D och känna efter... kram :)
Esmaralda

16 Sofia:

skriven

Vilken fin och inspirerande berättelse. Tack för att du delade med dig Leena 💖

17 Skrållann:

skriven

Hej!
Men oj vilken läsning. Så härligt Leena och så fint att du delar med dig av ditt liv. Säkerligen inspirerar du oss andra att lita mera på intuition och magkänsla och dessutom har mod att våga följa den❤️
Här är det studiebesök och info på skolor då båda barnen ska välja skola och ev profil till hösten, det är en djungel men jag hoppas det blir rätt för dom?! Mannen däremot har åter gått in i sin bubbla. Varför vet jag inte men jag når honom inte och försöker jag blir det ett avigt svar om jag ens får något. Mår han dåligt eller vad är det?

Kram❤️

Svar: Mannen har något han grunnar på.. men jag er inte vad, kram :)
Esmaralda

18 Jossan :

skriven

God morgon!

Torsdag redan.. det går rätt snabbt detta.. idag ska jag ha föräldramöte så det blir lång dag på jobbet men det bästa är att jag har det överstökat...

Mitt mående går verkligen upp och ner. Jag orkar inte prata med mina vänner... Jag känner mig som världens sämsta kompis som inte hör av mig till någon. Men jag försöker koncentrera mig på mig själv, jobbet och min träning. Orkar inte höra andas mående. Känner mig så dum...

Den killen som är min rätta är han någon som jag känner eller är han ny?

Kram

19 Alie:

skriven

Godmorgon,
Vilken kämpe du är Leena, din glöd skulle vi alla behöva ta efter. Du har sannerligen varit på botten i din hälsa och tagit dig igenom det, otrolig styrka och livsglädje måste jag säga.
Starkt att köpa sig en husbil och kasta sig ut i världen.. ensam. Power till det!
Du har rätt i att man måste lyfta blicken och ta in de tecken som kommer till oss.
Tack snälla för att du delade med dig och all kärlek och framtida lycka till dig!
Kram

20 Dunegull:

skriven

Tack för att du delar med dig Lena! Kul att höra att du är på banan igen. Så himla tufft att vara på botten 😪❤️

E! Tror du mina ögon blir bra av operationen?

Kram

21 LK:

skriven

Hej esmeralda, jag åker på resa om några dagar och jag har råkat skriva in ett namn som inte ska stå på min partners biljett.. Ser du om detta blir problem?

Klarar vi oss utan att ändra ?

Vill inte lägga mer pengar på just det där egentligen. Men men :/

Svar: Sånt där kan vara känsligt, jag hade nog försökt rätta till det i förväg... kram
Esmaralda

22 Jennifer:

skriven

Hej fina Esmaralda. Jag vill ut och resa men vet inte om jag har råd. Löser det sig med pengar?
Kram
Jennifer

Svar: Du vet vad du har och några större oväntade pengar på väg kan jag inte se... gör upp en plan o kalkyl... kram :)
Esmaralda

23 Elin:

skriven

Får en känsla av att han också drar sig till mig. Stämmer det? Hur går hans tankar?
Kram

24 Ghostwriter :

skriven

Om de finns möjlighet att jobba mindre i %, tror jag kommer klara det iallafall? Och tror du att de blir ändå ok med pengar? Även om de då blir inkomst som extra jobb.

Finns de större möjlighet att få en tjänst på skolan som ringde? Eller är de mest extra då och då som de tänkt sig?

Kram

Svar: De verkar som om de tänkt mest extra.. kram
Esmaralda

25 Khaleesi:

skriven

Skönt inlägg att läsa när jag själv känner att jag kämpar i motvind. 🦋Eller så är det menat. Har bett om hjälp att komma vidare och igår blev jag uppsagd från jobbet. Kommer det lösa sig med jobb för mig? Mådde inte så bra på min arbetsplats men är såklart orolig nu för hur allt ska bli. Önskar er alla en fin dag☀️

Svar: Det kommer nytt jobb men du får ligga i och kämpa... kram
Esmaralda

26 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Jag söker just nu ett jobb som verkar såååå bra.
Vad ser du kring det? Finns det en chans?
Tack!

27 MissMilla :

skriven

Tack för din story. Intressant när andra i bloggen vill skriva o berätta. Delge.
Orken tagit lite slut. Tufft m nya arbetsuppgifter. Hoppas det blir bättre. Sonen trött o har huvudvärk. Säger inte mkt o vill inte detta i fotbollen på träningar osv. Hur är det m honom, ser du ngt?

Svar: Han verkar inte vara riktigt i form, släpper det inte så måste du börja nysta i det här.. kram
Esmaralda

28 Tildis:

skriven

Tack Leena för att du delar med dig av din berättelse❤️ Du gjorde verkligen avtryck 😊

En fråga Es, kommer det gå bra för min man på jobbet i samband med de stora organisationsförändringarna? Kram


Svar: Ja, det ser så ut.. kanske inte perfekt men helt i sin ordning... kram :)
Esmaralda

29 Smulan..:

skriven

Längtar som tokar hela familjen. Efter att vi kan flytta till hus. Kommer det in pengar snart på något sett så drömmen blir verklig.
Kram

Svar: Inga stora oväntade pengar, ni vet vad ni har och får planera efter det.. kram :)
Esmaralda

30 Or:

skriven

Hej Es!

Denna oro tar knäcken på mig. Kommer det att ordna sig så att ja kan känna trygghet inför framtiden och slippa oroa mig för fattigdom och kanske också för att bli hemlös??

Kram

31 Orolig:

skriven

Hej Es!

Denna oro tar knäcken på mig. Kommer det att ordna sig så att ja kan känna trygghet inför framtiden och slippa oroa mig för fattigdom och kanske också för att bli hemlös??

Kram

32 I wonder :

skriven

Hej.

Vad tänker T? Blir d ngt nästa vecka när han inte har barnet?

Kram

33 Ghostwriter:

skriven

Jag måste meddela jobbet om jag kan jobba kvar eller inte, och det går inte ihop sig med studierna riktigt. Jag får ingen tid över till varken hemmet eller studierna. De vill att man ska jobba heltid.
Känns riktigt sugit med finare ord om jag ska behöva säga upp mig för detta. Men studierna är viktigast men jag får ju knappt ut pengar på sparkontot... och behöver därför ett jobb. Men det går inte ihop sig!?

Ser du något? eller har tips?
Kram

34 Razawa:

skriven

Hej bästa Esmaralda
Maken har nu bestämt att starta eget då han fått bra erbjudande där han redan jobbar med att få projekt redan nu o fakturera dem osv osv. En dröm han länge haft.. ser det ut o bli bra? Tänker ekonomiskt o allt

Svar: Han får vara beredd på att ta fighterna som kommer... för det går inte på räls hela vägen men är han envis, ja då kommer det gå fint.. kram :)
Esmaralda

35 Mej:

skriven

Hej
Vad roligt att läsa om din livsväg.
Den var peppande och visst är livet tufft ibland för alla. Men egen inställning kommer man långt.

Esmaralda,
Ser det ut att bli ungefär som jag tänker mig? Som vi planerat?
Eller finns det risk att jag blir besviken och det blir på ett annat sätt?
Kram

Svar: Ja, det finns en risk att det inte blir riktigt som du tänkt.. kram :)
Esmaralda

36 Skorpan:

skriven

Undrar om det finns masokistiska drag i mig Es? Verkar så ibland ;). Eller behöver jag bara utmaningar?
Kram Skorpan

Svar: Jag tror mer att du behöver utmaningar :) Kram
Esmaralda

37 <3:

skriven

Tack Leena för att du delar med dig.

Hej Es, är G borta ur mitt liv för gott nu ? Inte hört av honom sen han började tjafsa med en annan kille som han såg att jag pratade med.
Är hans bra känslor borta nu för mig ?
Kram

38 Ghostwriter:

skriven

Om jag går inte för jobbet, kommer jag 1.Orka 2.Hinna plugga 3. Hinna med barn/hemmet och kommer jag få ut bra med pengar varje månad även när jag inte har CSN?
Eller bör jag hitta ett annat jobb som ger mer i lön så jag slipper hamna efter i allt?


Kram Behöver verkligen råd då jag annars måste säga upp mig :(

Svar: Se dig gärna om efter ett annat jobb, ha dörrarna öppna och var realistisk i vad du kan orka.. kram :)
Esmaralda

39 Mii:

skriven

Hej Esmaralda.

Om jag umgås med hans familj, ser det ut att gå bra? Kommer de att tycka om mig?
Kram

40 Hej:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut som om vi kommer fortsätta att leva isär? Eller kommer vi att lösa det med varandra och flytta ihop?
Kram

Svar: Jag ser inte hur det blir i nuet men när jag ser längre fram i tiden så ser det inte ut som om ni lever tillsammans.. kram
Esmaralda

41 Jag:

skriven

Hej Esmaralda.

Kommer det att gå hela vägen tror du?
Kram

42 Louise:

skriven

Leena vilken resa du har gjort. Önskar dig all lycka till i fortsättningen.

Igår mejlade jag min handledare och berättade min situation samt bjöd in henne till VFUseminariet på tisdag så jag hoppas att hon kan komma. Hon jobbar på småbarnsavdelning och det passar mig bra. Hon skrev även att vi skulle se till att få ett bra samarbete. Jag känner mig väldigt trygg med detta och jag tror att jag kommer bli godkänd denna gången för jag vet ju vad jag måste jobba med. Sen är det ju lite svårt att göra aktiviteter med de små barnen. Får fråga om jag ens måste göra det.

Bråket med mannen fortsätter och jag får snart tuppjuck på honom. Han säger att om jag hade velat lämna honom hade jag gjort det för länge sedan och samma med honom. han sa också att han har växt fast i mig efter 20 år. Men jag känner mig så himla kvävd i vårt förhållande. Jag hoppas jag får jobbet på montessoriförskolan efter praktiken eller i alla fall ett jobb efter praktiken.

Kommer jag klara min praktik nu i februari? Kommer min handledare att stötta mig så jag når målen? Jag hoppas vi blir klara med examensarbetet också innan sommaren.

Ha en fin dag och tacksam för svar. Kramar

43 M:

skriven

Hej Esmaralda.

Om det blir umgänge med hans familj för mig,Ser det ut som om jag kommer att komma bra in i hans familj?
Kram

44 Anki:

skriven

Finaste Leena <3

Tack för ett underbart inspirerande blogginlägg !
Nog har du gjort avtryck alltid !
Oj vilken eftertänksam läsning ,jag ryste.
Önskar dig all lycka och välmående framöver <3

Kram Anki med flock


45 Michaela:

skriven

Riktigt stark historia Lena och du har så rätt i det du säger. Följer vi tecknen så hamnar vi rätt. Önskar dig all lycka i framtiden med kärleken och hälsan💕

Tänkte höra om du ser något kring min jobbsituation? Om det dröjer länge innan jag hittar något? Kanske något om vad för typ av jobb? Jag fick ju lämna mitt jobb 15/12 då det var omöjligt för mig att gå tillbaka efter misshandeln samt hur ledningen har hanterat detta dvs tystar ner allt dåligt som sker där och behandlar en som luft. Jag är 100% sjukskriven pga min arm men som du kanske minns så avslog FK sjukpenningen ( överklagan pågår ) så förra veckan fick jag avbryta sjukskrivningen ( min läkare kommer gå i taket när hon får höra detta 24/1) och pratade med en trevlig dam på Arbetsförmedlingen som sa att för att jag ska få A kassa och överleva så får vi nu ljuga och säga att jag är arbetsför och att jag får söka jobb som jag inte kan få för att jag ska få lite mer tid att läka. Vad i helvete är detta för system?! Damen sa att FK låter folk LIGGA och jobba så att de inte behöver betala något men nu ska tydligen nya regler till eftersom det är så många självmord kopplade till FK och det förstår jag. Själv haft patienter som försökt ta sina liv och hade jag inte haft mina sparpengar och familjen så hade jag hamnat på gatan. Det är tacken för att man jobbat och betalat skatt i alla år. Horribelt och har gråtit floder i flera månader.

Hoppas att lutfisken smakade och att MG känner sig nöjd med sina nya klor :) Kram och massa pussar till MG!

Svar: Jag ser dig på nytt jobb längre fram och det kommer att lösa sig.. jag ser dig glad... men kan inte se riktigt hur det går till när det faller på plats.. MG hälsar o säger att han är så nöjd så... kram :)
Esmaralda

46 DD:

skriven

Ett mycket bra inlägg som man verkligen tar till sig.

Ibland kan lite rädsla också stå i vägen för att man inte tar till sig olika tecken.

Om vi får kontakt igen, tror du det blir ett möte mellan oss? Du har ju sett det innan men tveksamt nu när en flytt står runt hörnet.

Kram

Svar: Känns som att det blir ett möte - men inte så mycket mer än så... kram :)
Esmaralda

47 Hedwig:

skriven

Hej Leena!
Tack för din berättelse. Du verkar vara en modig och stark kvinna. Du har fått motgångar, varit uthållig och sedan fått chanser att ta dig ut ur situationen. Livet är alltid ett komplicerat samspel mellan chanser (som tyvärr inte alla verkar få i lika stor utsträckning) uthållighet och (delvis medfödd) personlighet. Lycka till med allt!

48 ThereseC :

skriven

Hej!
Tack för dagens blogg Leena ☺️.

Kram ThereseC

49 Dunegull:

skriven

Om jag bokar resa. Hittar jag någon kompis som vill följa med?
Kram

Svar: Chansen att du hittar reskompis är runt 50-55% och får du ingen med så res ensam :) kram
Esmaralda

50 Ljus:

skriven

Hej Esmaralda.

Kommer det att gå ända fram tror du?
Kram

51 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut som om vi kommer iväg tillsammans dit under ledigheten som vi har tillsammans?
Kommer vi komma iväg dit?
Kram

52 Lenafena:

skriven

Vilken fin berättelse Leena! Härligt! Jag har också följt små tecken men nu har de upphört! Och det beror inte på att jag lyssnar sämre, det har jag verkligen funderat över. Finns någon skyddsängel kvar för mig eller har hen gått i pension p g a att jag är ett synnerligen hopplöst fall?

Svar: Visst finns din ängel där... med massa kärlek... tecken ser du inte just nu eftersom det är en tid när du ska fatta egna beslut.. och snart kommer du kunna se dem igen.. kram :)
Esmaralda

53 Mi:

skriven

Hej Esmaralda.

Om det blir umgänge med hans familj för mig? Kommer jag att komma bra in i familjen ser det ut som?
Kram

54 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Jag önskar träffa en man och bilda familj men det verkar vara omöjligt. Jag ser bra ut, är trevlig, social. Jag lever ett aktivt liv och sitter inte hemma och väntar på att någon man ska dyka upp. Men har av någon anledning så himla otur med män. Det är nästan skrattretande. Försöker vara öppen och inte låsa mig. Men det blir ingenting.

Vad händer om jag nu ger upp när det gäller att möta en man? Om jag slutar gå på sociala evenemang och aktiviteter. Om jag tar bort Tinder. Om jag från och med nu skiter i alla män? Vad händer då?

55 Mamman:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut att bli förändring? Och ser det ut som om jag kommer att komma ända fram i det här?
Kram

56 Michaela:

skriven

Tack för svar! Ser fram emot jobbet som ska komma :)

Lena beskrev ju att vi ska lyssna och följa de tecken som ges och tanken slog mig då att undra om jag har några tecken eller budskap som jag inte kan tyda🤔 Myser min Lady lite eller laddar hon för något som jag inte vet om :) Ser du om jag missar något budskap? Kram

57 Skorpan:

skriven

Tack Es!
O nu har jag dom, frågan är ju bara hur jag ska ro dem i land!? Nervöst..
Kram Skorpan

58 Bellagio:

skriven

Åh vad under att ta del av din livsresa! Och bra gjort att vända motgångar till lärdomar.

Ez, min Lady är fortf borta. Energierna är betydligt lugnare. Det var "stökigt" när hon fanns på min handled. Finns hon fortf kvar i närheten? Eller har hon lämnat mig? Kan jag få kontakt med henne?

Svar: Det känns inte som om hon är aktiv alls... jag känner inte av henne och är tveksam till om hon kommer tillbaka :)
Esmaralda

59 Gammal själ:

skriven

Jag tror inte det blir bra och kommer gå ihop sig förens om massa år. Minst 7 år. Jag kommer ju inte få jobba med det jag brinner förens utbildning är klar och de dröjer minst 4 år. Jag kommer inte kunna jobba så mycket under tiden, och gör jag det mot förmodan så ser jag inte långsiktigt nu att det kommer ordna upp sig riktigt helt. Så ska jag ha barn mitt i. Ingen kommer anställa en gravid, och blir jag anställd innan så kommer jag inte ha råd att leva på mamma ledighet samt att om jag studerar så får jag inte ens föräldrapenning.

Det känns som att jag inte borde gå efter mina drömmar trots allt. För jag är sån som tydligt inte klarar av för mycket. Och jag är så trött på att kämpa ekonomiskt hela tiden. Ingenting kommer gå ihop sig, jag kommer vara olycklig tills min utbildning är klar och då är jag ju 30 ungefär. Att må skit tills jag är 30, det är inget alternativ jag orkar längre.

Svarar du kommer du nog säga att de blir bra. Jag tror dig. Verkligen. Men jag tror inte på ett liv där man ska vara olycklig fram tills det vänder. Inte när de gäller flera år. Jag vet inte vad jag ska göra, för jag gör allt jag kan redan


Kram

Svar: Det r mycket omkring dig. Red ut en sak åt gången för annars hopar sig allt och blir för mycket övermäktigt.. fatta beslut och börja beta av... hitta din väg... kram :)
Esmaralda

60 Therese C :

skriven

Hej Es!
Jag fick en överdos av social samvaro under julhelgen och nyår. Jag har inte orkat med andra människor på snart tre veckor. Men nu börjar jag hämta mig. Igår var dock en skitdag om man ser till vad som hände i min inre värld. Jag gick omkring och ältade bittra och eländiga tankar. Egentligen hade jag en trevlig dag men det märkte jag inte. Det gick inte in. När jag på kvällen frågade mig vad jag hade sysslat med under dagen så hade jag först svårt att minnas. Men jag hade ju varit på loppmarknad och hittat en massa fint som jag inte ens behövde betala för själv. Jag gillar loppmarknad.
Jag nojar över att mina fötter och knän ska braka ihop av min träning. Jag läste ett årshoroskop där det stod att jag skulle få problem med knän och leder hela året och nu går jag och känner efter och blir jättenervös så fort jag bara blir lite trött. Hade jag inte läst det där årshoroskopet hade jag inte reagerat.
Nu ska jag äta räktårta och dricka kaffe. Ha det så bra Es och alla andra på bloggen också.
Kram ThereseC

Svar: Räktårta minsann !! Så gott :) Strunt i horoskop och spåfolk... lita mer på dig själv och din egen känsla.. kram :)
Esmaralda

61 Tingeling :

skriven

Tack för att du berättar. Blev inspirerad. Att köpa husbil och åka runt med och bo i är något jag skulle kunna göra!

Äntligen klar med hemuppgiften. En stor sten har kastats av mina axlar. Kommande dagarna ska jag bara läsa igenom det jag gjort under hösten, och vad jag ska göra under praktiken, så jag i alla fall har liite koll innan jag kommer dit 😅

Nu har jag planerat för våren, bara vänta på att tågen för sommaren släpps, så ska jag boka in Malmö/Köpenhamn/(Hamburg). Och sensommaren köper jag nog katt! Kanske som födelsedagspresent till dottern 🙂

Fika på stan med dottern idag. Solen skiner. Härlig dag!

Kram!

Svar: Jag får en positiv känsla av dina rader.. en frisk fläkt.. dina planer känns jättebra.. kram :)
Esmaralda

62 Till ghostwriter:

skriven

Jag har varit i din situation. Jag pluggade 100 %, jobbade 60 %, hade en liten och ensamstående. Jag hade så i 5 månader och höll på att gå in i väggen. Det går, men är väldigt svårt! Man måste nog göra antingen eller. Eller 50/50.

Hoppas du kommer på en lösning som passar dig! Ville bara säga att tänka till två eller tre gånger.

63 T:

skriven

Tack för din berättelse och att du delade med dig Av den. Så fint och rörande! Önskar dig många friska år framåt och en fin vår! Mvh T

64 Se:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut som om han fortsätter med henne? Kommer hon fortfarande vara med i familjen?
Eller blir det en förändring?
Kram

65 Missmilla :

skriven

Dessa inlägg liksom spontana spådomar gillar jag, nu har jag bokat tid hos den nya gynekologen som ör privatpraktiserande och dyr, kommer det att hjälpa tror du? Har så låg energi o trött o har hormonella obalanser,
Läser bloggen i princip varje dag o den hjälper mig mkt, annars har jag inte så många att knyta an till.

Svar: Bra att du bokat tid jag tror faktiskt att du kan få hjälp även om det tar lite tid innan du mår bra fullt ut. Vad roligt att du läser bloggen varje dag och vad roligt att du är en i vår bloggfamilj... kram :)
Esmaralda

66 Lk:

skriven

Hej es, återigen. .. Jag kom i kontakt med flygbolaget.. Dem är ju inte världens hjälpsammaste kände jag, men det är endast ett litet fel på flygbiljetten. Ett extra namn lades till och det ska bort för det står inte på passet.

ser du om dem ändå låter oss flyga?

Svar: Ja det känns som om detta reder ut sig.. kram
Esmaralda

67 Mimi:

skriven

Hej!

Kommer den positiva förändringen snart eller uteblir den?

Kram

Svar: Det blir en positiv förändring för ser jag dig ju nöjd och glad men jag ser inte när eller hur.. kram
Esmaralda

68 Lottie:

skriven

Hej!
Har r känslor för mig?
🥰 Kram!

69 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Jag är musikalisk och har spelat tvärflöjt och senare panflöjt sedan jag var barn. Jag hoppas att också min lilla dotter kommer att börja spela ett instrument.

Kommer hon att hitta sitt instrument och utveckla sin musikaliska sida? Hon har också väldigt vacker sopranröst. Skulle vilja att hon får utveckla den.

Svar: Kanske barnkör ? Och att pröva sig fram med olika instrument... hon har det i sig men intresse måste ju finnas.. kram :)
Esmaralda

70 Marie:

skriven

Leena, tack för att du delar med dig. Du har så rätt i hur du tänker.

EZ, TUSEN TACK FÖR DEN PERSONLIGA HEALING JAG FICK I FÖRRA VECKAN. JAG KÄNDE STARKT AV DEN MEDAN DEN PÅGICK OCH I MORSE VAR JAG HOS DOKTORN SOM SADE ATT DET VAR OERHÖRT OVANLIGT ATT MINA SYMPTOM FÖRSVUNNIT, ATT DETTA INTE BORDE KUNNA SKE. JAG BERÄTTADE OM HEALINGEN FÖR HONOM OCH HAN SADE ATT HAN ÄR MYCKET ÖDMJUK INFÖR SÅDANA TING. KRAM

Svar: Vad roligt :) Healingen tog verkligen :) Kram :)
Esmaralda

71 Solstrålen Hanna:

skriven

Hej Es!

Nu har jag ändrat mitt namn igen, för jag insåg att någon annan hade kommenterat med det namnet!

Jag är jättetacksam för ditt svar om min lady, och jag är tacksam för min lady som finns med mig hela tiden!

Jag undrar en sak. Jag har ett jobb som jag är tacksam över men det ger mig väldigt mycket stress och gör mig väldigt arg. Jag känner mig inte som mig själv. Jag vet inte riktigt vad jag kan göra. Har du några tips?

Kram

Svar: Fundera ett par varv kring jobbet... du ska må väl, det är viktigt och även om det innebär du måste byta jobb... kram
Esmaralda

72 Jenny:

skriven

Tack Leena, dina ord berörde. Kämpar hela tiden känns det som och försöker lita på mig själv, min intuition och de signaler/tecken livet ger mig.
Meningen ” Följer man bara sina tecken, då tror jag att man kommer dit man ska och livspusslet går i lås” bär jag med mig. Det är precis så jag också tror att det är. Men så svårt när man inte vill göra såsom känslan säger är rätt...

73 N:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut som om jag och F kan komma att flytta ihop i runt nutiden? Eller ser det mer ut som om det inte kommer att bli så?
Kram

74 Ljus:

skriven

Hej esmaralda.

Ser det ut att komma förändring? Och tror du att jag kommer ända fram i det här?
Kram

75 SusanneAmalia:

skriven

Hej Leena..
Du är bara så fantastisk.. Så urstark.. För du tog dig igenom allt.. kom ut på andra sidan med kärlek och respekt.. Kärlek till dig och livet..
Ska man vara här på jorden ska man leva livet med kärlek.. Till jorden sig själv unniversum.. Då får man glädje lycka kraft och mod.. du har fått allt.. Är så glad att du trivs.. I ditt radhus.. Kram

Till alla andra på bllggen önskar jag en underbar dag..

Så har jag en fråga.. Den 22/1 är en viktig dag.. I min familj och sonens liv.. Blir den bra?? Blir den som vi önskar.. 💕


EllaBella och Saga önskar dig och MG en fantastisk dag.. Och jag önskar dig en bra energidag.. Kramar..

Svar: Ja det känns som om dagen blir bra.. kanske inte exakt som du tänkt.. men bra i alla fall och dagen har ett speciellt budskap som jag tror du kan snappa :) Kram från er alla från oss alla :)
Esmaralda

76 Sol:

skriven

Hej esmaralda.

Under ledigheten tillsammans, ser det ut som om vi kommer att åka dit?
Kram

77 Misstjejen:

skriven

Hej

Kan jag tar kontakt med J honom för säger förlåt och såna som är positiv även om jag har förändras? På sms

Ha det bra

78 Tiss :

skriven

Jag fick och har en sån ångest idag när jag öppnade. Det var csn och där stod det summor jag ska betalas i år. Detta är helt omöjligt för mig att betala. Dom sa att jag ska fylla i en blankett... Papper hit och dit ger mig sån ångest. Hela jag är ångest. Löser det sig?

79 TILL NUMMER 62 som skrev till Ghostwriter :

skriven

Till dig som skrev till Ghostwriter.
—-
Tack för du skrev! Att du varit i samma sits är verkligen råd jag behöver från. Då förstår man ju. Ja jag känner att studierna är viktigast så att jag blir klar någongång och kan bli lycklig i karriären och kan göra de jag brinner för än att hela tiden söka meningslösa jobb för de har bara gett mig brutal ångest. Jag ska försöka hitta ett jobb som ger bra timlön, men kan erbjuda mindre timmar om dagen. Tyvärr bor jag i en mindre stad och jag har haft alla jobb jag kan få/kan utföra/erbjuds. Vilket gör att de flesta tjänster som är lediga är jobb jag inte kan få, jobb jag inte kan utföra pga sjukdom, och jobb som erbjuder enbart heltid eller extra på helgen. Men bara för att de kommer ut tjänster som mot förmodan passar - så är det ju inte säkert att jag får dom. Så jag får stå i nu och hålla utkik. De känns dock som de kan dröja regält, men kanske de löser sig tills barnet är på G. Jag behöver dock ha jobb redan nu. Så att jag kan ha råd när man inte får csn.

Att studera 50% känns pina då jag som sagt måste bli klar. Jag studerar för att få samlingsbetyg sen blir de att studera yrkesutbildning och därav blir jag några år äldre på nacken när jag är klar/delvis klar. Vilket alltså påverkar ekonomin/jobb. Man får ju inte tjäna hur mycket som helst heller med CSN.


Problemet är att jag inte vet eller kan se någon lösning. Vissa saker måste passa ihop för att gå runt, men ibland när man har alla de sakerna så är de som att de är varandras pluspoler och stöter ifrån varandra så de inte blir någon cirkel, de går liksom inte ihop sig. Alternativet är att jag ger upp mina drömmar och mål, och flyttar ut i skogen under en tall och lever på kottar. Typ så känner jag på fullaste allvar



Tack snälla för du tog din tid att skriva till mig. De gav mig insikt.
Vilken kämpe du varit!
Kram Ghostwriter



80 Stina:

skriven

Hej Ezmeralda!

Undrar om du ser någon framtida kärlek i mitt liv inom en snar framtid?💞
Kram!
/S

Svar: Kärlek kommer ju men först lär det nog bli något mer tillfälligt.. kram :)
Esmaralda

81 Bellagio:

skriven

Svar till dig Ez nr 58.

Då hoppas jag hon han uträtta mycket under den tiden hon var aktiv. Det var kraftiga energier. Ingen av mina önskningar har gott i uppfyllelse men jag hoppas och tror att hon sparkade igång processer 😀

82 En Ängel med stort hjärta:

skriven

TACK SÅ HJÄRTLIGT💝FINA ESMERALDA GULLIGA DU!

Kramisar med Kärlek igen💝🌸💜💞👼

83 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.

Har han känslor för mig? Tycker han om mig och finns ett intresse för oss?
Kram

84 Hon:

skriven

Hej,
Ser du ifall han hittade min telefon? En grej fattas till telefonen och jag misstänker att han åtminstone har letat..
Kram

85 Boudica:

skriven

Vilken fin men också lite sorglig historia. Starkt kämpat med att våga leva i nuet!
Försöker själv leva lite i nuet, jag är lite sådan som måste göra spontant för att få saker gjort.
Men just nu är jag för trött för något.

Ja, har nog inte skrivit på ett tag, varit så trött sen jag la av kaffet, men det är en skön trötthet, lite dval-aktig, vilket jag gillar!
Men jag märker ju även att jag är känsligare just nu. Sannolikt på grund av detta också. Denna gång kan jag inte bli förkrossad av Lagergrabben, men minnen som jag inte tänkt mycket på dyker upp, och gör mig nedstämd. Medan han själv växlar mellan att vara vänskaplig och undvikande. Vilket gör mig helt förvirrad!

På tal om att ta emot tecken, jag bad universum inatt innan jag somnade att ge mig ett tecken om en sak. Vaknade vid något tillfälle av att månen lös in så starkt i mitt sovrum, det händer inte ofta. senare på morgonen uppmärksammades ett namn som är lite förknippad med min önskning på lite märkliga sätt. Så jag tog till mig det som ett tecken, men det slutade senare på dan, så jag blev lite osäker. Kanske är jag bara girig som vill ha mer tecken? Så min fråga är var det ett tecken?

KRAM!

Svar: Ja någon form av tecken tror jag att det är.. kram
Esmaralda

86 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag kommer vilja gör en bra avsluta med J honom i sms imorgon. Det ska blir positiv. Jag kommer inte väl bry mig om han svar eller inte. Även om jag kommer inte berätta för någon eller tänkt vad andra tycker.

Jag tänker mest för min funderar ska var över, även om jag vill blir mer lättad och mår bättre. Allt som jag kan tänkt mig. Jag kommer bara accaptera så hårdare även om det är svårt för mig.

Jag hoppas bara på att han förstår och vill blir överens på något sätta.

Jag ska tänker på vad ska jag skriva imorgon.

Hoppas du ser något av det inför imorgon på smsar...

Ha det bra

87 Månskenet:

skriven

En stor kram till dej, Leena! Härlig berättelse trots svåra motgångar 💕
Ha det gott!

88 Leena:

skriven

Tack snälla ni alla i bloggfamiljen för era kommentarer. Ja, nu känner jag att jag gjort avtryck. Kram på er allesammans.

89 Hon:

skriven

Hej,
Ser det bra ut att åka till södra delen av landet, jämfört med norra?
Kram

Svar: Ja det ser bra ut.. kram
Esmaralda

90 Hon:

skriven

Har resfeber.. Har du tips för att det ska gå så bra som möjligt under resan? Några varningar?
Kram

91 Åsa:

skriven

Kommer hoten och våldet försvinna efter polisanmälan och dom? Kommer den personen försvinna ur mitt liv?

Svar: Personen kommer försvinna men det kan ta sin tid.. kram
Esmaralda

92 Signe:

skriven

Hej!
Tack Leena för ditt inlägg🙏. Varmt lycka till♥️!
Kram

93 Anna E:

skriven

Kram till dig <3

94 Mii:

skriven

Hej Esmaralda.

Tror du att han kommer att bjuda med sig mig till sina föräldrar? Ser det ut som om jag kommer umgås med hans familj? Kommer det att gå bra?
Kommer jag att vara omtyckt?’Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: