När larmet gick....

Jag älskar att fara omkring med bilen.. särskilt när jag själv slipper köra !

I går startade vi vid 7 snåret hemifrån .. och när vi kom till Ängelholm insåg maken att han glömt sina glasögon. Attans !

Det var bara att vända.

Nästa gång när vi var halvvägs till Ängelholm insåg jag att jag glömt mitt pass.  Det blev till att vända igen. Häpp!

Men tredje gången gillt.

På Öresundsbron åt vi våra medhavda mackor med pastej och gurka och bälgade i oss kaffe.  Genom Danmark… till Rödby och på båten mot  tyska Puttgarden.   Inte tokmycket folk – alldeles lagom faktiskt.

//  Vi angör Öresundsbron //

Vi mötte en fralla ombord.. en hane som MG.. som knappt vägde något alls och det var märkligt att se en slank.. nästan mager bulldog.

Han verkade pigg och glad men gillade inte att bli klappad av främlingar… vilket MG älskar.  Alla är vi ju individer med våra egna egenskaper.

Ombord shoppade vi lite parfym.

Äldsta barnbarnet fyller 18 år om ett par veckor och jag köpte honom en Ralph Lauren parfym… och så överraskade maken mig  med en Chanel… man tackar !!

Vi tog varsin kopp kaffe och avstod wienerbrödet  minsann !

Så styrde vi kosan mot Lubeck… det går ju snabbt.  Vi räknade ut att från Ängelholm till Lubeck tar det 4 timmar… allt som allt.. båttur inkluderat.. men så kör ju maken också som  värsta biltjuv

Hotellet får man in checka in på förrän kl 15 – så naturligtvis gjorde vi Citti  Park först !

Vi tog kurvan in mot Citti på typ 2 hjul för jag höll på att kissa på mig.. maken släppte mig vid ingången.. sen körde han och parkerade och jag tog mig fram så gott det gick med korsade ben… mot toa !

Vi åt lunch på Citty… och jag drack en flaska vin därtill.

Alltså, en sån där miniatyrflaska !

Vi flanerade lite i de olika butikerna… jag hittade en kul flaska champagne till den blivande 18 åringen,  vi handlade lite snacks,   en slags kniv som såg märklig men praktisk ut,  knivslip, tvättmedel och lite annat smått och gott.

// Shoppingen på Citti avklarad //

Långt till parkeringen o min snälle man  bara köpte mig en mugg glögg och sa att, vänta du här så hämtar jag bilen.... han hämtade, han lastade in och under tiden sippade jag på min glögg och kände mig lite som en prinsessa

Sen mot hotellet. Som var helt okey. Jag tycker det är roligare med boutiquehotell  och det här är ett allmänneligt 4 stjärnigt hotell.. rent o fräscht och ingenting att klaga på.

En virre på rummet….så skönt att sträcka ut sig på sängen… lite chokladnötter i en kopp och man känner att yay… nu är det semester 😊

Vi kolladen film och sen blev det en promenad i kylan före middagen !

Kom i säng i hyfsad tid men svårt för att somna- som alltid första natten borta
Och så vaknar jag av ett herrans liv.. det tjuter och skriker och folk springer... brandlarmet går !
Nån tjoade om en bomb
Hundar sprang i korridoren
Maken letade efter sina glasögon....så vi kom knappt iväg... och yr som en gammal höna vände jag tillbaka för att hämta min väska med bakkort och det hela...

Vi mötte bradmän på språng  i trapphuset som skrek till oss på tyska att spring spring , spring !
Inte precis så man önskar sig att vakna första morgonen på  minisemestern !

Här står vi... alla hotellets gäster.... och efter en halvtimme fick vi komma tillbaka in
Falskt alarm av något slag !!

Herregud,  typ sånt här händer mej jämt.. kanske inte brandlarm men alla möjliga konstigheter. Klockan var 5.30 och sen kunde jag inte somna om.
Nu blir det en dusch och sen hotellets frukostbuffé

Kram & kärlek

Ps.  Hinner inte med att besvara frågor idag !

1 Maria:

Så spännande!

Mitt senaste samtal med Andrew kändes inte alls bra. Kändes inte som att han gjorde ett professionellt intryck. Jag känner mer och mer att jag ska lyssna på mig själv. Hur kan han vara så mycket ute och cykla? Trodde att han var professionell.

Kram.

2 Skorpan:

skriven

En semester när den är som bäst, full av fart o fläkt ;).
Trevlig fortsatt semester!
Kram Skorpan

3 Michaela:

skriven

Härligt med rapport och vilken resa hitills! Du är alltid med om så mycket grejjer och det är ett sant nöje att få läsa om allt :) Vilken tur att det inte var någon brand och jag tror minsann att 18 åringen fyller den 23/1 som jag om jag minns rätt :)

Ha nu fortsatt mysigt och njut av ledigheten! Kram

4 MB:

skriven

Njut av semestern och god fortsättning !

Kram /MV

5 Rose:

skriven

Vilken tur att det var falsklarm..puh.
Mysigt att resa och ha med sig kaffe och mackor. Och vilken rar make du har. Ha det en fortsatt fin minisemester!

6 Helena Ir:

skriven

Hoppas ni sover bättre nästa natt ..inte kul sånt där.

Kram :)

7 GHOSTWRITER :

skriven

Lite seg början kanske, men då blev resan lite extra lång 😳 Nu får ni njuta vidare! Man glädjs med er ☺️

Kram!

8 Tingeling:

skriven

Roligt att få "följa med" på resan!

Får se om det blir till sommaren vi kanske tar oss till Hamburg. Planer på att åka till Malmö, och när vi ändå är där, till Köpenhamn, och när man ändå är där kan man ju lika gärna fortsätta till Tyskland 😃 😉

Kram!

9 G.H:

skriven

Full fart och fullt med överraskning när du är på semester!! Precis som det ska vara ;)

Kram:)

10 Kristin:

skriven

Uansett, glemte glassøgon, pass og alarm, dere er framme og uskadet. Det er viktig. Nå satser vi på at resten av ferien blir fin.
Ønsker dere en god ferie og alt godt. Kram!!

11 Anna E:

skriven

Han på Ica som skrattar upp sig är han intresserad av mig?