Har du fångat en Orb ?

En del av oss har fångat  runda klot på våra foton  och det är liksom stora eller små runda fläckar, ljusklot  och man begriper inte hur de kommit dit. 

En del tror det är andliga ting som sker och andra tror helt enkelt att det är damm… men oavsett så är det en ORB du fångat på bild.

En del säger sig kunna höra Orbenergierna – hur det liksom surrar på hög frekvens.

På Wikipedia kan man läsa att Orber är stora oskärpecirklar som uppkommer när partiklar som damm, vattendroppar, insekter ec hamnar kraftigt ur fokus. 

För att framträda måste de vara mer upplysta än bakgrunden och är ett vanligt resultat när man använder blixt i mörka utrymmen

 
På översta bilden syns inga Orbs
Men på den nedersta har man kraftigt skakat en dammig  tröja och vips så visar sig Orbsen
 
Många tillskriver Orbs som övernaturliga fenomen
 
Man säger sig kunna se bilder i orbsen..  man ser människor och djur och allt möjligt.
Somliga tror att  det handlar om  änglar.
 
Och det tror jag på. 
 
 
Jag tror  att folk ser andliga ting ...... men saken är den att de som kan se detta , de kan se detsamma  på massa olika ställen och inte bara i orbsen.
 
TROR man att orbs är andligt - då  öppnar man sin förmåga att se det övernaturliga och denna förmåga kan man alltså öppna i samband med helt andra ting också.
 
Enligt mitt förmenande har det ingenting med ljusfenomenet Orbs att göra
 
 
Man hänger sig också åt förklaringar.. att somliga Orbs är övernaturliga och andra är det inte.
Jag är säker på att Orbsen i sig inte är  ett dugg övernaturligt -  men såklart kan övernaturligheter uppträda i en orb... precis som de kan uppträda i soffan i ditt vardagsrum, i ett träd i skogen, via en fågel på din balkong osv
 
 
Orbsen i sig som fenomen  har ingenting övernaturligt i sig
Så enket och tråkigt är det ! 
 
Det är blott och bart ett ljusfenomen .. som KAN kicka igång andligt seende, precis som så mycket annat också kan.
 
Kram & kärlek
 
 
 
 
1 Rebecca:

skriven

Min syster hade en stor lysande orb framför sitt solarplexus på två helt skilda bilder (dagar) med olika kameror. Detta var nu i julas när vi tog bilder. Inte en slump tror jag :)

Frågar för tredje gången och hoppas på svar :D
Tycker G att jag är söt och är lite intresserad eller är han bara trevlig?

Kram ha en bra dag :)

2 Helena Ir:

skriven

För mig har orbsen inget övernaturligt i sig!

Min äldsta dotter har tagit hand om en katt,för några månader sedan..hon räddade den undan att behöva fortsätta ett liv ute i ett stall. .eller t o m att få somna in!Och tacksam och go blev kissekatten snabbt! Ville inte gå ut..värmen inne var ju så skön. Men så igår kväll så smet hon ut,den kära katten..och vart tog hon vägen måntro? Själv ser jag henne inte alltför långt därifrån,eller gjorde det igår..kring en husbyggnad såg jag! Dottern är givetvis orolig..jag hoppas och tror att katten ville "bara" utforska området däromkring..där ute i skogen! Får du någon känsla Esmaralda? Om hon vill ta sig hem till min dotter igen?

Gör som vanligt..går ut i mörkret så här på morgonen..

Ha det så bra!

Kram :)

Svar: Kattens gamla liv drog i henne.. hon ville ut och se omkring.. chansen att hon kommer tillbaka är 80 % så den är god.. kram :)
Esmaralda

3 sus:

skriven

hej
ok...
aldrig hört talats om...
spännande....
nu skulle det vara kul med något roligt här...
love sus

4 <3:

skriven

Fick lära mig ngt nytt idag. Tack.

Hur stor är chansen att middagen blir av på lördag ?
Har tackat nej till fredag.
Kram

5 GHOSTWRITER - Orbs utan kamera :

skriven

Jag kan faktiskt se orbs utan kamera! De swishar förbi som ljusfenomen precis som på bilderna. De är sällan få i min närhet iallafall. En del filmer handlar om orbs som att de ska vara farliga och demoniska och lura människor. Men jag tror orbs är snälla änglar, änglar som tagit annan form bara 😁.

Jag ser energier, former runt saker (som att allt är en illusion och jag ser energien runt den) och människor. När jag var liten var detta lika starkt men då förstod jag inte att min gåva kallades för gåva, de var ju bara sån jag var precis som du kände.

När jag och lillebror var liten kunde vi inte sova för vi såg massa ljussken och sprakel/blixtrar i kudden. Jag antar att det var änglar energierna. Nu ser jag inte sånt i kudden bara utan lite i luften var som helst, när som helst. Då och då.

Jag kommer ihåg på kemi/fysiken i skolan för massa år sedan när läraren berättade om molekylerna och att man inte kan se dom eller energier. Jag kollade upp i taket vid lampan och såg hur det strömmade energi omkring rummet. Jag tänkte nästan säga rakt ut ”man kan visst se!”. Där insåg jag att jag nog var lite speciell trots allt.

När jag blundar i mörkret, så känns det ibland som att jag inte alls blundar utan tittar rätt ut i mörkret. Kanske inget andligt men skumt är det haha. Som att jag är i en annan dimension.
——

Måste säga att i en spåkommentar för ett tag sedan sa du att jag kommer få ett jobb som funkar, åtminstone räcker till de nödvändigaste. I seans ganska nyligen därefter sa du att det ser tungt ut med jobb på närmsta tiden. När det gäller ”vanligt” arbete så är de alltid tufft i min lilla stad. Men jag ville säga att jag har fått jobb iallafall!
Så du hade rätt även om du kanske såg något annat i seansen.

Kram och tack för ett intressant inlägg

6 Pulsen eller verkliga känslan? :

skriven

Jag har typ insett på senaste dagarna i husletandet att jag inte längre är lika 100% på vart jag vill bo i landet. Jag ville till större stad, karriära och jobba på ett av mina drömjobb. Leva ut min status som jag kände att jag hade i större staden, och att jag kände att jag passade in som aldrig förr.

Nu känner jag att jag hellre har ett hus i närheten av min stad idag, lugnare plats för mig och barnet och bara kunna andas utan att behöva vara perfekt och tänka. Bara vara jag.

Jag har råd med hus men som du sa är de nog viktigt att kunna leva utöver också, och där skulle jag bara kunna spara ett par tusen. Det enda jag vet är att jag Måste flytta för att må bättre samtidigt måste jag ha ett till jobb utöver mitt nya för att klara av allt när studierna är klara vid December. Då har jag inget Csn...

Hur ska jag orka leva i denna lilla lyan året ut? De känns pinigt. Finns ingenting att fixa heller. Med hus har jag massa att göra kan jag tänkas. Känner mig sjukt vilsen. Jag vet att jag är bestämd, går efter vad jag vill.. även om jag är naiv och snabb när jag väl bestämt mig så försöker jag givetvis tänka långsiktigt. Kluven mellan huvudet, ekonomin och hjärtat!!



Önskar dig en fin dag
Kram Ghostwriter

Svar: Ja det är inget enkelt val... ta med olika alternativ i tankarna... och fatta ett beslut... kram :)
Esmaralda

7 Dunegull:

skriven

Blir jag tillfrågad om en bättre tjänst innan eller efter vi flyttar till nya stället med jobbet?
Kram

8 Elin :

skriven

Skulle han vilja att det hände ngt mer fysiskt mellan oss?

9 Jossan :

skriven

God morgon...

Idag var det ingen trevlig känsla jag hade i bröstet när jag vaknade... hatar de ångestkänslorna som dyker upp... känslan att jag gör fel.
Sen känns det som jag är sjuk i kroppen. Jag har liksom ont i mina leder. Det är så jobbigt.. förstår inte varför kroppen gör ont...

Idag ska jag och min kollega sitta med min tenta.. och imorgon ska den in... Jag fick inget svar om jag kunde få mer tid... så får hoppas på det bästa...

Jag vill verkligen ha kärlek så jag kan känna andras extra känslor... Sova med någon och somna och vakna i någons famn... det känns så hopplöst men tror inte han kommer nu pga mitt mående...

Inget nytt när eller var han dyker upp?

Kram

Svar: Jag ser ju inte de detaljerna men jag ser att han kommer.... kan bara hoppas att det blir snart... men du har nog rätt i att du ska må bättre först.. och det kommer du att göra... kram :)
Esmaralda

10 Skorpan:

skriven

Har knappt fångat något med kameran även om det är något som jag är intresserad av, att fotografera. Inte tagit steget vidare från tanken s a s ;).

Nu funkar posten o igår fick jag äntligen posten jag hade väntat på. Tog mig i kragen o gick på den där halvtimmes gympan o fy sjutton så sjuk jag är i kroppen, imorgon kommer jag väl inte upp ur sängen ;). Idag funderar jag på vilkendera jag ska gå p0, konstutställningen eller gympan? Gympan är def det jag mera behöver så... Eller finns det nåt val som är förmer ån det andra Es?

Här ska solen visa sig idag, härligt.
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Gå på det som intuitivt känns bäst.... du gör rätt val, det vet jag.. kram :)
Esmaralda

11 Razawa:

skriven

Hej bästa Esmaralda
Varför drömmer jag om honom o tänker på honom ibland? Både jag o han har ju gått vidare och gift oss lyckliga.. tänker han på mig med?
Kram

12 Mej:

skriven

Hej Esmaralda.

Coolt med dessa ting.

Tror du jag ska ta det som att han talar sanning om detta?
Kram

13 HuldaMaräng:

skriven

Godmorgon!
För några dagar sen skrev du om kraftdjur. Jag har känt en tid att mitt kraftdjur lämnat mig och att ett annat skulle komma, och nu har det gjort det! Det var så häftigt, jag åkte till jobbet och ett tu tre så stod ett rådjur framför mig. Det såg på mig med stadig blick innan det gick iväg. Jag tänkte inte på det då, men i natt så, precis innan jag vaknad så kom, i drömmen, ett rådjur som skimrade fantastiskt vackert. Det låter väl banalt, men det var så fint!

Svar: Jag förstår hur fint och vackert det var.. och så tydligt att rådjuret är ditt nya kraftdjur... kram :)
Esmaralda

14 AnnaK:

skriven

Aha! Det jag träffade på en tidig morgon var något helt annat gissar jag. Ett litet ljusklot som uppenbarade sig mitt framför mig där jag gick i mörkret....sen försvann det lika hastigt som det kom. Det liksom bara försvann in i en annan dimension eller hur jag ska säga. Det slocknade inte men liksom swishade iväg och så var det borta. Mycket märkligt. Damm var det inte iaf 😁

En liten fråga....inte släpas det väl hem något fruntimmer när det ser ut som det gör hemma? Har hänt förr är jag säker på. Märklig fråga kanske 😂

Kram 🤗

Svar: Ja, du hade en besökare och därav ljusklotet... och något fruntimmer som släpas hem nu ser jag inte.. kram :)
Esmaralda

15 Am:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det här ut att lösa sig?
Ser det ut som om vi kommer att bli tillsammans? Kommer det att lösa sig mellan oss?
Kram

Svar: Kanske för en tid men troligtvis inte i långa loppet... kram :)
Esmaralda

16 DD:

skriven

ska hyra ett rum av en kvinna och inatt hade jag en dröm om henne. Har aldrig träffat henne bara pratat i telefon. Märklig nog upplevde jag att min känsla verkligen stämde in på henne, låter konstigt men stämmer min känsla?

Svar: Kanske inte fullt ut men till viss del stämmer det... kram
Esmaralda

17 <3:

skriven

godmorgon es♥️
jag låg uppe inatt och hade fett ångest, som du sa ser mina läppar bättre ut nu. men jag är inte nöjd..
Ser du några komplikationer med att gå till H igen och ”fixa” till det?
Jag vågar inte. Hört det kan va farligt.. ;(
Känns det bäst att låta henne ”tömma det” eller be om en återbetalning oh gå till nån annan? Är jätte rädd att jag ska förstöra nåting på läppen😭

Svar: Ja, var försiktig och gör det som känns klokast... kram :)
Esmaralda

18 Tildis:

skriven

Godmorgon!

Häftigt med Orbs. Jag undrar om jag någonsin kommer att se något övernaturligt...

Kommer det dröja länge innan jag får ett konto? Kram

19 Anki:

skriven

Godmorgon Es

Ja dessa ljusreflexioner har jag aldrig direkt trott på Syrran ser dom överallt och vill så gärna tolka in annat i dom...
På tal om andligt tror jag Björn var förbi en snabbis och önska Gott nytt år Tyvärr hade yngsta redan åkt..men han ser väl till honom med när han ändå är i farten ? ;-)

Klarare och lättare luft idag kanske vi går mot vintern ändå ;-)

Ha en go Torsdag !

Kram Anki med flock

Svar: Ja Björn ser ju till er alla, han är ju så mån om de sina... kram :)
Esmaralda

20 Mikael:

skriven

Ifall en skulle se en orb kanske en blir så glad att en tar sig en dans :)

https://youtu.be/ZucUZZkIQw0

Ska en skriva en istället för man? Sverige kanske har fått manfobi för det blir väldigt mycket en, kanske på gränsen till enfaldigt :)

Kram
Mikael

Svar: Ja, jag har lagt märke till att du skriver en istället för man :) Jag tycker det är lite kul men använder inte själv så ofta .. kanske för att jag inte har någon manfobi ?!! :) Kram :)
Esmaralda

21 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Jag funderar om fortsatta studier skulle vara något för mig.

Inte en ny utbildning, men lite kompletterande kurser kanske. Tänkte mig isåfall att det skulle bli vid sidan om jobbet. Tror du att det skulle fungera för min del?

Eller känns det som att det blir för mycket? Skulle jag klara det?
Kram

Svar: Det blir mycket men om du verkligen vill och går in för det så klarar du det... kram :)
Esmaralda

22 Maria:

skriven

Jag får nog lov att hålla med dig i detta....

Ibland ser jag som ett gyllende "nät" av mönster som omger allt...det är så vackert och gudomligt. Ibland försvinner liksom min syn i bakgrunden och ersätts av ett vitt skimrande "ljus" , ibland, ganska ofta, ser jag auror runt både levande och icke levande ting...ofta känner jag energin som vi är uppbyggda av...allt är liksom naturligt, inget övernaturligt egentligen.

Det var en kort parentes om lite vad jag ser i princip dagligen:-)

Tror du min dotter N får en plats i nya skolan till hösten? Hon står som först i kön men någon behöver sluta för att hon ska kunna komma in......Jag hoppas hon gör det, så att barnen är samlade och får gå på samma skola.

Kram,
Maria

Svar: Ja det är en god chans att hon kommer börja den skolan... kram :)
Esmaralda

23 Celia:

skriven

Låter som en vettig teori! Har nog fångat på bild någon gång.

När du säger att du tror att min förlorade vän kommer att höra av sig, är det genom sms/samtal eller någon av de gånger vi stöter ihop under veckorna?
Kanske med en överraskning? ;)

24 Louise:

skriven

God morgon eller ja vad är det egentligen som är så god med den idag. Ingenting.
Idag började skolan för de två yngsta det var ingen motvillig dotter som gick upp idag utan det gick bra. Hoppas det går lika bra resten av terminen.
Så grått och tråkigt idag och det ska regna senare.
En gubbe hemma som är sur som en ättika som alltid. Jag tror att detta äktenskapet snart kommer att ta slut. Vi bråkade igen igår innan han gick till jobbet och som vanligt så slängde han upp det i ansiktet på mig att han minsann har ett jobb och gå till men det har inte jag. Nej för ingen vill anställa mig. Jag blir så arg på honom och ledsen.
Han säger sig att vara deprimerad och det är mitt fel att han har ångest. Alltså det är så jobbigt att höra om detta att det är mitt fel hit och dit. Jag tror han har varit deprimerad sedan den dagen han kom hit med sin mamma för 30 år sedan.
Problemet är att han inte söker hjälp. Båda hans föräldrar är deprimerade så det går väl i släkten.
Jag vill ju bara gå där ifrån men utan inkomst så kan jag inte. Och jag vill inte vända mig till soc för de hjälper inte om man studerar det har de sagt klart och tydligt för då är man berättigad studiemedel.

Igår ringde en rektor från en förskola i Lund, en montessoriförskola som ligger vid Norra fäladen.Ja ska dit på tisdag klockan tio på intervju. De behöver en förskollärare till våren och jag gör ju min VFU i februari och det hade varit bra om de anställt mig i början av mars eller något. Jag kommer ju inte vara klar montessorilärare för man måste läsa kurs III också och den börjar våren 2021 enligt läraren. Men jag har grundkunskaperna.

Kommer jag att få jobbet på den förskolan? Är det äntligen min tur att få ett jobb snart?
Jag blir snart galen av det här.

Jag sökte till vikariebanken i Malmö och spädde på som bara den att jag är på väg att separera och jag behöver jobba i Malmö för att jag har barn på fritids och måste kunna försörja mina barn. Jag vet att Malmös förskolor går på knäna för de är så underbemannade.
Jag tror inte att det kommer fungera men man kan ju alltid testa. jag kommer ju bara ha en praktik kvar efter februari och 6 månader på mig att jobba och spara pengar tills nästa VFU i november.

Fick svar från min vfulärare om att vi får bjuda in våra handledare till träffen nu i slutet av januari så de får samma information som vi får. Den träffen är om 2 veckor. Så då kan jag prata med min handledare och så komma överens om målen och se till så jag får det stöd jag behöver för att klara min praktik. Men det ska nog gå bra.

Ha en fin dag nu och tacksam för svar. Kram

Svar: Bra att du ska ha en kontinuerlig kontakt med din handledare. det känns viktigt. Tveksam till om du nu får det sökta jobbet.. kan dröja ännu en tid... jag ser dig jobba men jag ser inte när i tiden det kommer att ske... tycker ju att du väntat tillräckligt länge...kram :)
Esmaralda

25 Mikael:

skriven

Eller så ser man en djävul i horisonten, en megastor en

https://youtu.be/V642FDLxHUU

Kram
Mikael

Svar: :) kram
Esmaralda

26 EPM :

skriven

Det tror jag också på... Att det är änglar.

Utvecklas det med han som har ett gott öga till mig eller stannar det vid den nuvarande attraktionen och flirten?

Kram

27 JH:

skriven

Ser du någon varning kring mannen H? Är allt ok?

28 Mikaela :

skriven

Hejsan!

Hoppas du kan se något kring det. Här om dagarna har jag haft svårt att sova. Har känt som jag haft någon närvara hos mig på nätterna. Har en natt drömt att jag legat i min säng som jag vore medveten men paralyserad och blivit dragen ner från sängen och ut ur rummet av en mörk skepnad och inte formen av en n människa. Sen dagarna efter har jag haft svårt att somna och när jag skulle somna in så sattes tv på av sig själv. ( nu har jag kopplat ut den ) är det någon som vill mig något ? Någon jag känner ? Någon som vill mig något ont ? Hoppas du kan se något kring detta i alla fall. Kram

Svar: Det finns absolut ingenting ont runt dig.. det är ingenting från andevärlden som är skrämmande och det kan jag lova dig.. kram
Esmaralda

29 <3:

skriven

Hej kära Esmeralda, kommer G höra av sig igen ?
På något sätt kanske lördagen var det som fick honom och inse att jag inte vill bli ihop med honom.
Kram

30 AnnaK:

skriven

Tack för svar!

Men nog har jag väl rätt i att det är magra kvinnans hårklämma som låg i sängen?

Kram igen 🤗

Svar: Jag ser ingenting kring detta.. hemskt ledsen då jag förstår att det är viktigt... kram
Esmaralda

31 Maja:

skriven

Hej Esmaralda,

Intressant i aldrig hört om orbs förut!

Går ”allt” verkligen emot mej och är det tecken på att jag helt enkelt ska ge mej iväg från platsen o göra något helt annat.
Problem med ekonomi, dåligt jobb som jag fastnat i, dåliga relationer med föräldrar på mitt barns skola o ofta irriterad på andra runt om med. De vänninor jag hittade här känns inte ärliga o genuina utan känns som de pratar bakom ryggen o försöker hitta fel. En annan vännina-där ska allt ske på hennes premisser. Man ska aldrig bestämma något utan det ska ske när det passar henne.
Vad ska jag göra o ser du vad som händer inom närmaste framtiden? Är det någon idée att ägna tid åt jobbsök eller kommer vi ändå åka?
Kram
Maja

Svar: Ja, du kan behöva tänka och agera i nya banor nu... det ser ut att vara dags.. kram :)
Esmaralda

32 Heaven:

skriven

Så spännande med orber!!

Es,
Jag måste fråga dig. Vart det honom jag såg? Vad tänker han?

Jag hoppas innerligt att du ser något!

Kram kära du!

33 En Ängel med stort hjärta:

skriven

Gomorron Es
Orber finns o klart att det är Änglar!! Ser sådana dagligen men även på natten i olika ”formationer”
Jag undrade om du kan ”få till dig något” om det som hände hos mig igår? Två underbara vänner kom på besök o även en del besök från andra sidan. När vi satt i soffan kom en underbar doft runt mig, men ingen parfym som jag minns att någon använt sig av den luktade verkligen underbart! Bara jag kände den, men besöken från andra sidan kände mina vänner med av. När sista vännen hade gått o jag stängde dörren kom en doft som var så hemsk så jag klöktes!!? Sur tång ungefär o den förföljde mig upp på ovanvåningen hemsk! Kan du se nåt kring detta vem det var o varför?
Hoppas kram

Svar: Det var helt enkelt någon som lade näsan i blöt och störde den tysta kommunikation som fanns.. inte av elakhet utan mer av nyfikenhet... kram
Esmaralda

34 N:

skriven

Hej Esmaralda.

Kommer jag att göra flytten dit?
Ser det ut att bli så?
Kram

Svar: Chansen finns.. runt 60 % kram :)
Esmaralda

35 Jennifer:

skriven

Hej fina Esmaralda. Orber vet jag ingenting om men det låter som om de kommer från Sagan om Ringen berättelsen. Har nog sett något liknande på foton ibland, men antagit att det har en naturlig förklaring.

2020. Förverkligandets år. Jag har två större drömmar och några mindre drömmar som jag ska göra allt för att förverkliga. Detta år.

Men. En sak jag funderat kring (som kanske låter löjligt) är att ska man berätta för sina nära o kära om sina drömmar? Eller ska man hålla dem för sig själv? Det låter kanske sjukt konstigt och underligt men jag har liksom fått för mig att man INTE ska avslöja eller berätta för någon om sina drömmar, för då kanske de inte blir uppfyllda (jag vet, ingen logik bakom). Eller är det kanske TVÄRTOM, att ju mer man öppnar upp och delar sina drömmar och önskningar med omgivningen, desto större chans att de manifesteras?

Eller, kanske det är så att det helt enkelt inte spelar någon roll hur man gör? Jag avslöjade en av mina största drömmar för någon och känner lite lätt ångest nu, att jag kanske ”jinxade”’allt. Förstår du vad jag menar?
Kram
Jennifer

Svar: Jag tror mer att man ska välja till vem man berättar... och välja de som är positiva och ger positiv feedback... du jinxar ingenting genom att berätta... kram :)
Esmaralda

36 <3:

skriven

Hej kära Esmeralda ser du ngt kännetecken kring min soulmate ?
Hur möts vi ?
Blir det en kärlek som består.
Kram

37 En Ängel med stort hjärta:

skriven

Tack för svar nyss
Men jag kände mer en magisk o kärleksfull känsla med parfymen!! Glömde fråga dig varför jag i drömmen inatt letade efter något jag skulle köpa med hem tillsammans med en okänd man jag inte ens såg men fick förnimmelsen att han var något yngre än mig. Jag sa flera gånger det måste vara vitt!

Vad betyder det? Vitt!
Kram igen

38 Loppan:

skriven

Hej Esmaralda
.. kommer han att höra av sig till mig?

Kram

39 Michaela:

skriven

Det här var helt främmande för mig att läsa :) Aldrig hört talas om en orb men nu vet jag lite mer.

Spännande att läsa om några i bloggfamiljen som hittat sina kraftdjur. Jag försöker komma på vilket mitt är🤔

Ser du annars något kring mig? Ngt posivt på väg? Längtar efter flyt!

Ha en fin torsdag!
Kram

PS: Vet inte om du kollar på Farmen men finns en tjej där som heter samma som dig. Hemskt jobbig person och inte alls så underbar som du❤

40 Anna.L:

skriven

Hej! Jag känner mig så orolig, inte stark och fick nyss veta av min läkare efter röntgen att jag har något mer problem med min hälsa pågrund av min crohns. Något med kärlen?
Nu ska jag börja med en till medicin, men är orolig att den kommer ge biverkningar och skakningar. Vad ska jag göra, vill kunna resa och jobba, göra musik obehindarat i framtiden.
Men nu känns det bara så reserverat i mitt liv. Aldrig frisk, crohns göra sig till känna ofta.
När kan jag leva obehindrat?

känner starkt att jag vill jobba kreativt i framtiden men då vill jag också kunna vara frisk på resor. Har mina änglar något konkret tips? Träna, hälsa

41 Lilla m:

skriven

Hej, är det bäst att glömma Marcel eller finns det en möjlighet att vi träffas?

Eller blir det för komplicerat?

42 Helena Ir:

skriven

Tack! Precis min känsla också med att kattens gamla fria liv lockade..förhoppningsvis så lär hon sig var hon har ett varmt och tryggt boende nu!

Jag är extremt känslig för brandrök..och det var vad som mötte mig när jag gick in i huset idag..kände ju klart och tydligt att det var från den här uppgången. Väcker otrevliga minnen..ringde på hos en del grannar,men ingen öppnade! Sen så såg jag lappen nere i porten,någon hade råkat bränna en dagstidning i ugnen!?? Så skönt att det var det..i somras så brann en lägenhet ner i det här huset några portar ifrån..hade inte brandkåren varit så snabbt på plats,ja,,då hade hela huset brunnit ner! Jag är så rädd för elden..och det har du ju berättat för mig varför,i en seans!

Kram :)

43 Nat:

skriven

Hej esmaralda.
Han har lovat ändring och förbättring.
Ser det ut att ske?
Kommer det att bli förbättring?
Och tror du det blir så som jag vill?
Kram

44 Natti:

skriven

Hej Esmaralda.

Tror du att det kommer att gå hela vägen?
Kram

45 Browallia:

skriven

Jag har själv inte lyckats fångat någon Orb på bild men såg hundratals på de foton jag framkallade under de år jag jobbade i en fotobutik.

Jag har nästan svårt att hålla glädjetårarna tillbaka när jag skriver, min skygga katt har efter nästan ett års kämpande gett mig förtroendet att komma nära och låta mig klappa honom lite försiktigt. Den skräckfyllda blicken i hans ögon är borta, nu ser han på mig med stora ögon fulla av kärlek och det gör mig så varm i hjärtat. Jag har aldrig tidigare upplevt en sådant själsligt band till ett djur innan. Nu förstår jag på djupet vad du menade med att vi behöver varandra. Stor kram

46 Grön:

skriven

Hej esmaralda.

Känns det som om det kommer att gå hela vägen dit?
Eller kommer det att bli något annat på vägen?
Kram

47 VAD DU SIADE om Sverige :

skriven

Nyss har det hänt en (läs på Aftonbladet nedan ) flygkrasch i Iran, där 17 svenskar dött. Planet började brinna och sen kraschade... det var så många barn/unga personer som dog i olyckan. Så fruktansvärt!

Kanske kan vara den olyckan du såg, gällande flygolycka.


Sådana här olyckor kan jag inte förstå varför man ska behöva vara med om. Jag hoppas de inte led länge, helst inte alls.
Kram ❤️

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wPpByL/piloterna-ropade-aldrig-pa-hjalp

Svar: Ja det kan ha varit den olyckan jag sett. Det hann nog bli panik på planet en liten stund innan alla fick gå hem till Alltet.. kram
Esmaralda

48 Cecilia:

skriven

Skulle vara häftigt att få se en orb.

Det är nog snart tid att söka sommarjobb. Det är svårt att hitta något som är kopplad till utbildningen om man bara studerat 1 år, men jag hoppas att mina tidigare arbetserfarenheter är till min fördel nu. Ser du om jag får ett sommarjobb i Göteborg som har med min utbildning att göra? Kommer min kille också få något som är kopplad till hans utbildning? Kram

Svar: Ingen av er lär få det ni önskar.. inte sådär meddetsamma.. så ta bara det som finns och ha lite is i magen.. kram :)
Esmaralda

49 Skorpan:

skriven

I valet o kvalet, vill bägge saker ;).
Tack för svar, nåt ska det nog bli...
Kram Skorpan

50 Lilla jag :

skriven

Hej Es,

Tycker jag ser tecken lite här och där. Vet inte om det är önsketänkande eller att jag kopplar det mesta till änglarna.

Är J med oss? Får känslan att han inte är oss lika nära längre. Kanske tycker han att jag ber han om hjälp för ofta. Varit kämpigt lite för länge nu.

Du skrev för ett tag sedan att nya utmaningar väntar min man, kan du se om hur länge? Jag drar efter halmstrån. Önskar bara det vänder nu. Önskar nog för mycket. Kommer allt lösa sig?r det veckor, månader, våren, hösten eller år?

Kram!

Svar: J är med och gör så gott han förmår.. kram :)
Esmaralda

51 Jessica:

skriven

Hej Es

Är hon arg på mig?
Snackar hon skit om mig till våran kompis?

Kram

52 HS:

skriven

Ibland är ljusfläckarna motreflex i linsen också, när man fotar u motljus.

Riktig nagelbitare här i veckan med lägenhetsaffärer. Gör jag rätt som har is i magen och inväntar helgen? Långsam återkoppling från mäklare och säljare, får känslan av att säljaren är utomlands i Thailand, Australien etc?

Kram

Svar: Ja det känns som om säljaren inte riktigt är på plats... kram
Esmaralda

53 Mig:

skriven

Hej,
Ser det ut att vara en god idé att dra in min far i detta?
Kram

54 Åsa:

skriven

Hejsan, min älskling och själsfrände avled hastigt och oväntat för en dryg månad sedan. Vi vet ännu inte vad som hände när han avled och han hittades utomhus. Vi älskade varandra så mycket och han han sa/skrev ofta att vårt möte var magiskt..att det var så stort och fantastiskt att vi hade mötts och att det klickade så mellan oss. Vi planerade för en gemensam framtid. Att mista honom är en sådan stor förlust, jag är så ledsen och kan inte se fårs hur jag skall orka vidare.

Svar: Du har råkat ut för ett av de största trauman - och det hjälper kanske inte, men han är inte borta . Han har bara rest till Alltet, där vi lever vidare och där kommer ni så småningom att träffas igen en dag när det blir din tur. Först har du mycket att leva och uppleva och din vän kommer vara med dig och titta till dig med jämna mellanrum . . Stor styrkekram
Esmaralda

55 Undran:

skriven

Hej!

När jag vaknar på nätterna brukar jag se en hop med färgade prickar som svävar omkring. Ibland röda ibland någon annan färg. Det är små små prickar i en typ samling som håller ihop Vad kan detta vara??

Kram

Svar: Det har en naturligt förklaring som jag en gång kunnat.... nån annan som vet ? Kram :)
Esmaralda

56 Värdelös odugling:

skriven

Hej Esmaralda!

Kan jag hoppas på att få komma ut i arbetslivet igen?? Håller på att bli galen av att vara arbetslös. Känner mig så värdelös som om jag inte duger något till.

Kram


Svar: Du duger hur bra som helst precis som det är men jag förstår din längan ut i gemenskapen... ta alla chanser och möjligheter.. det ser absolut ut som om något kommer dyka upp.. kram
Esmaralda

57 Carolina:

skriven

Kommer jag flytta till Spanien när jag blir äldre?

Svar: Ja den chansen är god.. kram
Esmaralda

58 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Jag vill gärna byta arbetsplats. Dyker det snart upp chanser till det eller ser det ut att dröja?
Kram

Svar: Söker du annat aktivt så kan det gå ganska fort.. kram
Esmaralda

59 Skorpan:

skriven

Ja det blev konstutställningen då o en tråkig typ som hoppa på m8g o grälade på mig för att jag hade ryggsäck på ryggen för se, det var inte tillåtet. Jäkla otrevlig var hon, kanskebockså normalt en sån typ ;). Skulle inte vara dumt att hitta en tavla av den konstnären bland sina gömmor, kunde få nån miljon för den...

Undrar om detta med att gå på museer är något som intresserar manmen? Inte mitt favvo precis, gör det för att "vidga vyerna" ;).
Kram Skorpan

Svar: Jag går gärna och tittar på konst men fördjupar mig inte.. en titt och så är klart klart :) Mannen är nog inte riktigt sorten som väljer museum i första hand.. kram :)
Esmaralda

60 Hopp:

skriven

Hej

Blir det jobb eller ej?? Blir tokig snart av att hoppas men inget händer.

Kram

61 G.H:

skriven

Måste erkänna att jag aldrig hört talas om orber. Men nu vet jag:)

... jag undrar om någon stor och livsomvälvande händelse eller insikt kommer hända detta år?

Kram:)

62 Blomman:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut som om han blev glad när jag skrev att jag älskar honom?
Eller kände han att han inte känner samma sak?
Kram

63 Moonshade:

skriven

Orber är mystiska, gillar det mystiska!

Vad beror exet J’s nyväkta intresse på? Strul med hans nya? Haha! Vad tror han om mig egentligen?

Svar: Ja, lite strul med den nya fanns nog i bakgrunden... han ville nog kolla o det finns en dörr öppen hos dig.. kram
Esmaralda

64 Läroliv:

skriven

Intressant ämne. Har nog aldrig sett någon orb, känns bra att dom kan vara änglar. Månen är viktig för mig. Försöker så ofta som möjligt sova i månens sken, tänker mig att jag "tankar" av dess energi. Mår så bra av detta. Undrar om du kan tänka dig att skriva något om denna måne? Sätter gärna på mig en lång svart klänning vid både fullmåne och som jag kallar det mörkermåne. Känns viktigt av någon anledning. Kanske har jag varit häxa även i något tidigare liv. Fullmåne i morron.

Kram

65 Misstjejen:

skriven

Hej

Det är sällan att jag har sett såna orb men annars har jag inte bryr mig så mycket om det.

Har haft en tanke som jag vill gör en annan C kvinna att blit glad i facebook att uppskattar henne för jag ska börja och jobbar med hästar imorgon även ta lite bilder också.

Kommer hon blir glad för det om jag gör det att säger typ tackar och skriva fina texter också?

Ha det bra 😁😁😁😁😁

66 Penny:

skriven

Kära Es!
Jag skulle gärna vilja gifta mig utomlands i framtiden. Ser du om de kommer bli av? Kommer jag och min blivande ta hjälp av en bröllopskordinator eller kommer vi bara äta på en restaurang? Tack i förhand! Kram Penny

67 Penny:

skriven

Kära Es!
Jag skulle gärna vilja gifta mig utomlands i framtiden. Ser du om de kommer bli av? Kommer jag och min blivande ta hjälp av en bröllopskordinator eller kommer vi bara äta på en restaurang? Tack i förhand! Kram Penny

68 Penny:

skriven

Kära Es!
Jag skulle gärna vilja gifta mig utomlands i framtiden. Ser du om de kommer bli av? Kommer jag och min blivande ta hjälp av en bröllopskordinator eller kommer vi bara äta på en restaurang? Tack i förhand! Kram Penny

69 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Vad ser du angående jobbet jag söker för närvarande?
Kram

70 Jossan :

skriven

Det känns så tråkigt att du bara ser att jag kommer träffa någon men aldrig när :( känns som jag bara tappar hoppet mer och mer om att jag kommer träff någon.. men det är ju såklart inte ditt fel att det kommer upp... blä hatar att va ensam...

Satt med min kollega nu och gjorde engelskan... vad tror du.. blir den godkänd nu?

Kram

71 Misstjejen:

skriven

Hej

Vill bara fråga en snabba fråga

Kommer jag träffa C kvinna i året igen? Som jag träffa henne tidigare ifjol...

Ha det bra

72 G.H:

skriven

Provar igen att fråga om något stort händer mig i år? Något utöver det vanliga? En positiv händelse eller insikt som påverkar:)?

Kram:)

73 N:

skriven

Hej Esmaralda.
Tror du jag går hela vägen fram dit? Eller tror du det blir något annat på vägen?
Kommer jag att komma hela vägen dit?
Kram

74 Ia:

skriven

Hej
Fick idag ett erbjudande att söka, en utbildning inom jobbet 😃 det ör flera som får samma chans ☹️ Och bara 2 platser

Undrar nu hur stor chans att jag får gå utbildningen?
Kan det vara den utmaningen/ nya miljön som du förut pratat om?

75 Tiss:

skriven

Igår och förrgår när jag vaknat till under natten (eller på morgonen) har jag sett skimrande siluetter av en fågel (jag vet inte riktigt hur jag kan förklara). Pappas död den 6;e januari för nio år sedan var nu i söndags. Har fåglarna något med pappa att göra eller något annat? Eller har jag bara halvsovit?

76 MM:

skriven

Funderar på att gå tillbaka till exet . Så less att vara ensam. Måste då flytta till USA men börjar bli så less på Sverige och hur det är här samt ensamheten.

Ska jag gp tillbaka? Blir det bra?
Eller träffat jag en bra man snart. Singel i 100 år nu.

Kram

77 Hej:

skriven

Hej Esmaralda.
Stämmer min lilla känsla att han är nöjd med den kontakt vi har nu? Eller skulle han vilja ha mer? Vara öppen för mer?

Ser du om det verkar bli någon förändring mellan oss?
Kram

78 Elsa:

skriven

Hej!

Jag har aldrig uppmärksammat det här fenomenet. Fast å andra sidan så har jag heller aldrig upplevt något övernaturligt i den bemärkelsen. Jag tycker mig vara mer åt det andliga håller än många andra i min omgivning men jag har aldrig upplevt något paranormalt.


Borde jag vänta med att föra över eller kommer det bli mer nedgång? Kram

79 Skorpan:

skriven

Vet du Es, jag är lättad att höra ditt svar. Museum har nog inte prio ett då jag ska välja vad jag gör på en helg t ex ;). O det är snart heg, så skönt. Får se om julen måste städas bort nu..
Kram Skorpan

80 Royal drama:

skriven

Vad sker nu med prins Harry och Meghan Markle? Blir de lyckligare nu?

81 MissMilla :

skriven

Orber hsr jag hört talas om men ej fångat på bild. Är med i olika grupper på FB o då diskuteras det också på foton.
Min dotter vill söka till en skola i Uppsala med modeinriktning. Kommer hon komma in tror du? Det är i höst.

82 Boudica:

skriven

Det tror jag att jag gjort ett flertal gånger, har tyckt om att "leka" med kameran sen pappas första digitalkamera, det var länge sen det!

Men vad orber påminner om är en gång, för väldans länge sedan när jag gick med vår dåvarande hund i skogsdungen i närheten. Då såg jag en klarblå liten energiboll flygandes runt för att sedan sticka iväg. Vad det var vet jag inte än idag, men minns det så tydligt!

Oj här är man väldigt trött, ska sovas tidigt idag.
Njutigt av min sista kaffe på ett tag, ska försöka klara mig utan kaffe igen, åtminstone en månad tänkte jag.

OJ, tror du missförstod min fråga igår!
Jag vill få ut honom ur mitt system, ur mina tankar.
Men han har vänt från sitt; att inte vilja ha något med mig att göra, till att bete sig, och prata med mig som om vi vore vänner igen. Vilket gör det svårare för mig, för jag saknar ju det som var.
Men det jag ville veta var, varför denna vändning?

KRAM!

83 Månskenet:

skriven

Oj! En så liten sak (för mej) kan bli så stort o märkligt o andligt. Jag som på mitt fantasilösa sätt alltid tänkt dem som ljusspeglingar i linsen 🤔

84 Contici:

skriven

Hej!
Rörigt på mitt jobb nu😔. Blir jag uppsagd, eller får jag behålla min tjänst🙏? Blir det annan tjänst i samma organisation?? Ska jag börja studera istället?
Skulle bli såå glad för svar🙏.
Kram🌟

85 AnnaK:

skriven

Tack ändå! Det är inte jätteviktigt men skulle vilja veta bara.

Kram 🤗

86 Augusti:

skriven

Hej!

Är det nån mer än jag som mår dåligt när det
är fullmåne.
Det känns som det kryper i kroppen.

87 Michaela :

skriven

Förra året gick jag in i väggen ,jag vet att jag är en öppen person till andevärlden.
Men en dag hände något jag aldrig varit med om det bökade med att jag såg ett litet klot i regnbågensfärger det kom närmre mig och satte sig på grinden precis intill mig och hade ett surrandes ljud.
Vet du eller någon vad detta kan vara .? Mvh Michaela

88 Marina MS:

skriven

Hej har just bytt stad. Kommer jag vara ensam? Eller kommer han jag önskar? Kommer jag komma iväg till värmen?


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: