Sanning eller saga ?

Det fanns en tid när småfolket och jordens alla varelser  levde i symbios med naturen.

När vättar, alfer, älvor och allt möjligt småfolk levde i fred och ro. 

De hade sina hem i skogarna och på ängarna… de dryftade viktiga ting och satt på en svamp och dinglade med benen.

Det var på sitt sätt en komplett värld långt innan människan tog över.

 

 

Dryaderna bodde i träden och  barnen  lekte med varann och med andra småfolksbarn, så där som barn gör.
Möten mellan människa och småfolk hände då och då, för läge sedan.
  Båda parter var ju lite nyfikna på varann och till en början respekterade de också varandra

När människan började bruka jorden och hugga ner skogar – skar det sig  mellan dem och småfolket.

Men i början, innan människorna blev för många så kom de ändå rätt bra överens. Till och med så bra att småfolket ibland hjälpte till i uthus och lador.

Relationerna  mellan oss och småfolket blev alltmer ansträngda.

De surnade till rejält och det får man förstå. 

 

De började spela nybyggarna små spratt som att låta mjölken surna,   sprida ut prydligt staplad ved och ibland stal de ett småbarn men det var inte ofta.

 Det finns människor som är goda och lyhörda och som välkomna småfolket och det finns de som fortfarande lever  sida vid sida på ett riktigt bra sätt. Men det är ett fåtal

Småfolket finns kvar – men vårt sinne som vi hade förr, där förmågan att se dem, har försvagats. 

Det sjätte sinnet är inte alls så starkt hos oss som det var förr. 

Numera tror vi bara det vi ser med egna ögon och vi söker logiska förklaringar till allt.  Småfolk är ingenting logiskt på det sättet. Inte på vårt sätt.

 

 

Det finns dimensioner… en hel massa faktiskt.. som vi stängt våra sinnen för ju mer tiden gått.  Och i en av dimensionerna finns allt småfolk kvar, precis som innan. 

Det finns enorma skogar, bäckar med rent vatten, vattenfall och blomstrande ängar och det finns  prärier med bufflar och  exotiska djur både i himlen, till havs och på land.

 

Det finns världar som vi inte har en aning om  och de finns alldeles intill oss.

Allt är precis som det alltid varit… men vi har gjort bort oss genom vårt sätt att tänka och verka  så vi  har inte access  till dessa dimensioner längre

Vilken av världarna är då den ”riktiga” ?

Jag tror att alla är lika riktiga men vår människovärld som den ser ut idag är en tuff och hård värld som det är svårt för många av oss att leva i.

Många människor känner sig "fel" och känner sig inte hemma i vårt mentala klimat.

Det händer att somliga av oss kan få en inblick i de andra världarna och då upptäcker vi underbar magi.. vi får se en skymt av småfolket och  i hjärtat kan vi känna den harmoni som råder.  Vi försöker fånga känslan av hur det SKA vara och hur det känns när livet är komplett.

Kram & kärlek

 

 

 

 

 

1 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag tror väl dom finns, vet inte om jag kan känna dom på något sätta. Det är något undermedvetet eller sjätte sinnet som säger om dom till mig. Jag har alltid respektera dom men låta dom inte störa mig bara.

Tänker fråga om F kvinna visste hela tiden något om mig som inte jag visste själv om.

Jag minnas dessa magiskt ord som hon sagt "du kommer bara blir bättre, bättre och bättre hela tiden"

Hon visste om jag har förändras och om föreläsningar.

Är det stämmer att hon visste om det som inte jag visste om det?

Ha det bra

2 Skorpan:

skriven

Ja nog är vår människovärld hård minsann. Det kunde hjälpa mycket om man såg andra världar, det tror jag, men svårt är det ju. Har inte förmågan o därför är det så fantastiskt att få läsa om andras upplevelser :). Eller ja,vad vet jag, kanske jag har upplevt nåt utöver det normala men inte förstått det...

Igår gjorde jag entre då jag kom försent till ett möte. Nåja, mig gjorde det inget, jag var ju inte huvudpersonen, men kanske chefen tyckte det var dåligt, eller gjorde han det? Nu kommer dom ju ihåg mig i alla fall ;). Gick kanske lite hårt åt gällande ämnet, men nu behöver det nog moderniseras lite, eller mycket ;). Får väl se vad som händer...

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Du skapade lite oro och irritation men också eftertanke.. kram :)
Esmaralda

3 Browallia:

skriven

Det du berättar känns naturligt och helt logiskt i mina öron. Visst finns småfolket, strax norr om min stad så finns en större väg där det på en och samma sträcka skett flera bilolyckor utan att man kunnat hitta någon förklaring. Det sägs att det är småfolket som blivit uppretade och att det är de som ligger bakom olyckorna. Så tror jag att det är.

Åh vad härlig showen med Jonas Gardell var på tv igår. Helt i min smak. :) Kram

Svar: Ja småfolket tar inte hur mycket skit som helst, de ger tillbaka ! Ja showen var himla bra... Gardell är en stjärna.. kram :)
Esmaralda

4 JT:

skriven

Hej Ez!

Lillkillen kom i lördags (4/1), hade ladyn runt handleden samtidigt som jag fick akut kejsarsnitt. Var Lady med oss? Vill vara ärlig och säga att jag inte kände av henne alls och panikade mig igenom hela kejsarsnittet + dagarna efter. Vi blev kvar på sjukhuset 1vecka, hans för hans olika problem och jag för högt blodtryck som kom i samband med förlossningen.

Hur mår lady? Eller var detta hennes rädda vårt liv? Jag kan inte känna henne alls. Är hon fortfarande med oss? Bandet som hon sitter i åkte upp och just då höll jag i den och upptäckte det i tid och knöt tillbaka henne, men ville hon iväg?

Kram..

Svar: Visst var Ladyn med dig under förlossningen ! Hon ville inte smita, bara tala om att hon är med... kram :)
Esmaralda

5 Mikael:

skriven

Får mig att tänka på att Agnes tänker sig att män är bara på ett enda sätt :)

Jag tror mer på att hon har träffat för få män, i en viss kategori, då det lär finnas åtminstone 700 miljoner stycken som är någorlunda i hennes ålder :)


Vishen startade sitt företag vid en bordell, med ett Ikea bord som han släpat in från gatan, han var mer populär än J.K Rowling ett tag, idag är han väl miljardär, bor man i en by eller stad och traskat runt där hela livet och ens föräldrarna jobbade hela livet på ett och samma företag och tjatade hela livet om samma saker, eller man är bara är allmänt född i Sverige så kanske hans föredrag kan vara bra på att upplysa en om hur snäv i hjärnan en kan vara, med att tycka att det är exets fel och ena med det andra :)

Finns gratis föredrag på hans sida med Beckwith, Marissa och andra, för en session med Marissa betalar skådespelare och andra 30 000 kr, någon betalar 150 000 kr för 5 min med Beckwith, vet inte hur länge de är gratis.

How to Bend Reality and Make the Impossible, Possible


https://www.mindvalley.com/limitless/masterclass

Kram
Mikael

6 MollyD:

skriven

Godmorgon E
Händer en hel del.
Jag har fått nytt jobb, skrivit på och officiella beslutet tas i morgon. Hurra!! Jag lämnar ett bra resultat bakom mig men slipper kränkningarna från min chef och några till. Dom är såglada över att jag är där och jobbet jag gör är så bra. Och det tror jag på men att chikanera mig och få mig tappa ansiktet har dom gjort för sista gången. Arbetar hårt med att inte låta bitterheten få fäste och viljan att vräka ur mig hur jag ser på människor som beter sig människoovärdigt. Det kommer jag klara eftersom jag inte vill sjunka ner och bete mig på deras låga nivå. Det är oempatiskt, ovärdigt, elakt, småsint, obegåvat, okunnigt och omänskligt. Det beror delvis på okunskap men också ren elakhet. Vet inte vad du ser - om varför? Men viktigast av allt - vad ser du kring mitt nya jobb🌞
Kram

Svar: Ja, håll bitterheten på avstånd, ger du efter för de så blir du själv största förloraren. Nya jobbet känns positivt.. och du ska själ också ha positivt fokus.. kram :)
Esmaralda

7 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag bruka ju kunde känna mig trygghet när någon finns här då mamma åka utomlands men det är inte just nu.

Funderar på ska jag prata med min bror E då ska det fungerar under två veckor? Han är sämst på svara på smsar.

Ha det bra

8 Helena Ir:

skriven

När jag var barn,så kunde vi bo ute på en ö,i skärgården,under sommarlovet..vi tältade,det gjordes på den tiden. Faktiskt bland de finaste av mina barndomsminnen..på samma ö bodde en äldre farbror,men man fick gå över skogen för att komma till hans lilla boställe,tält även för honom! Han berättade en hel del historier om småfolket,jag tror att han kunde se..jag ville tro att det var så. Lite spännande var det.

Hur många gånger har jag inte tänkt att jag känner mig så "fel"redan som barn hittade jag på historier om att jag omöjligt kunde vara ett barn till den familjen jag växte upp hos. De hade varit ute i skogen och plockat bär,under en gran satt en trollunge som kommit ifrån sina föräldrar,de hörde mig som grät därunder. Och de tog hem mig! Men hela livet har jag saknat min riktiga familj..trollen!!
Så jag börjar nog mer och mer bli en gammal trollpacka nu :)
Kanske därför jag skrämmer bort männen också..vem vågar tampas med ett troll..hihi..hörde jag knasig?

Det här trollet gör som många andra morgnar..går iväg i mörkret!

Ha en fin tisdag!

Kram :)

Svar: Ja, nog kunde farbrorn se ! Och lite troll kan det nog finnas i dig men bara några droppar och hur de kommit dit vet jag inte.. kram :)
Esmaralda

9 Linda N:

skriven

Åh, tack för att du skriver om småfolket. Jag blir alldeles varm i hjärtat. Jag förknippar dem med lekfullhet och en strävan att utföra arbetet de har för händer väl.🍀💓

Bra med en påminnelse om hur vi människor krånglar till saker, ofta alldeles i onödan. Sedan att vi skövlar och förstör deras hem är katastrofalt.

Svar: Ja, vi ställer till med mycket elände och somligt är vi ens medvetna om.. kram
Esmaralda

10 Dunegull:

skriven

När jag var liten såg jag småfolk / troll en gång när vi åkte skidor och det glömmer jag aldrig. Jag ramlade i en liten skogsdel och tittade upp ur en grop och såg en hel familj som bodde där.
Vill minnas att det var glädje kring folket.

Tror du jag kommer bli tillfrågad om bättre tjänst innan vi flyttar till nya kontoret eller efteråt?

Kram

Svar: Vilken lyckost du är, som fick se hela familjen !! Ja, något kring din tjänst ser ju ut att förändras i alla fall... kram :)
Esmaralda

11 Mamma C:

skriven

Hejsan! Du skrev en dag att jag skulle söka jobb utanför boxen. Ser du ngn riktning el ngt mer specifikt? Min grund är så väldigt bred så det är svårt att se vad som är innanför o utanför. Kram

12 .:

skriven

Hur är det egentligen med vår egna fria vilja?

I många år blev jag spådd att jag kommer att få flera barn, och att jag själv har makten att bestämma vem som blir barnets/barnens pappa. Nu har jag försökt bli gravid i 6 år med olika män, både i förhållanden och utanför, som singel (där männen varit med på det såklart), men det lyckas inte. Av olika anledningar. Så att jag har den fria viljan att själv bestämma och välja stämmer inte. Det var inte meningen, det var inte meant to be får jag höra. Jaha. Men då är det så att jag inte har den fria viljan eller makten att bestämma själv heller. För i sådana fall skulle jag redan ha flera barn, om det verkligen var så. Vad är det då för idé att intala sig att man kan bestämma saker i sitt liv själv om allt ändå bestäms på förhand av universum/oss själva innan vi föds? Är det för att vi ska leva i en illusion och villfarelse att vi som människor har en fri vilja att bestämma själva? Fattar inte.

Svar: Din fria vilja handlar om att du kan välja att bli gravid på olika sätt.. går du in för alla alternativ som finns kan du påverka och genom att välja bort somliga alternativ gör du egna aktiva val.... kram :)
Esmaralda

13 💕 Zoey 💕:

skriven

God morgon Es!
Vid flertal gånger har du sagt att jag ska ta hand om mig eller vara rädd om mig. Ser du några varningar runt mig eller är det bara i all välmening? Kram oroliga Zoey 💕

Svar: Det är bara i välmening... kram :)
Esmaralda

14 Godmorgon:

skriven

Hej esmeralda.
Ser resan ut att bli bra, har du nåt råd/tips?

Svar: Var avslappnad och ha positivt fokus, allt går bra... kram
Esmaralda

15 Misstjejen:

skriven

Hej

Ofta har jag önskar att får chans säger grattis till J honom men imorgon tänker jag att sända en tanke som grattis genom meditation. Så kommer det fungerar men spelar inget roll om han ignorera eller blocka det.

Det är just nu att jag kännet mig så behöver få tänkt på annat.

Men kommer det fungerar om jag sända en tanke av en grattis?

Det ska jag gör imorgon

Ha det bra

Svar: Ja absolut, det tycker jag du ska göra... kram :)
Esmaralda

16 Konvalj:

skriven

Hej!
Något småfolk har jag inte sett eller känt av. Min morfar, som var född på 1880-talet berättade om "råd" som han många gånger sett gå på vattnet i hemviken.
Hälsningar Konvalj

Svar: Ja, din morfar kunde se både det ena och det andra... kram :)
Esmaralda

17 Ghostwriter:

skriven

Jag blev tårögd av dagens inlägg faktiskt. När jag var liten berättade mamma alltid om småfolket, i form av att trollen brukade komma fram till henne och trösta henne när hon var ledsen och sprang iväg till skogen.

Trots min supergåva så har jag nog också stängt av den delen av att dessa skapelser skulle finnas just vid oss. Men jag är verkligen inte uteslutande eftersom jag sett mer än de flesta gjort i den här världen.

Jag är en av dom som tyvärr inte känner mig hemma i våran dimension, det har jag aldrig gjort. Det har alltid känts som jag varit i "högre makter" och att jag bara är här för att hjälpa andra. Även om du sagt att jag i det här livet ska leva för mig denna gång och inse min betydelse så kommer jag kanske alltid längta till alltet mer eller mindre.

Det som får mig vilja leva här dock, det är det inte spelar någon roll vart jag är, så kommer den där stora kärleken till universum och sanningen om att det är på riktigt vara med mig, och bara äran av det är mäktigt.


När du hade healingen så välkomnade ju Herr Stranton mig, han tog med mig upp på vinden och vi nickade åt varandra. Resten av kvällen stod jag bredvid dig vid det avlånga bordet och sände healing. Det jag dock undrar är... Jag fick ju fantasi och såg hur tallrikarna flög och det var kaos och magi överallt. Det fanns två "dörrar" fast de var öppna eller så fanns de inga dörrar fast. Jag trodde det var "jag" som skapade kaoset i mitt egna huvud, men dagen efter berättade du om händelserna.

Jag har utvecklats SÅ mycket. Det enda lite jobbiga är att jag avslöjar min gåva på fester när alkholen slagit till. Det är lite jobbigt, men jag hoppas ingen egentligen trott på mig. Jag har alltid sagt att jag gissar bara.

----KRAM-------------

Svar: Ja du har utvecklats väldigt bra och mycket... och det kommer en tid när du känner dig helt trygg i detta, och förstår dig själv utifrån och in. Men ett stort nono från att prata om detta under alkoholens påverkan.... kram :)
Esmaralda

18 EPM :

skriven

Jag har sett nåt/nån i periferin lite då och då senaste tiden. Kan det vara småfolk eller är det mina änglar igen?

Gick till jobb igår för att jobba och fixa föreläsningar, inget nätverk. Inget funkade..! Men jag blev klar iallafall och så småningom återkom nätverket igen. Känns skönt att vara i fas!
(Min syster ringde med jag svarade inte, jobbade ju. Kan inte ha såna samtal på jobbet...)

Idag ska mina studenter examineras på sina kandidatuppsatser! De har gjort bra jobb, allihop, så jag är en mycket stolt handledare

Kram


Svar: Du är dessutom en riktigt bra och omtyckt handledare.. kram :)
Esmaralda

19 Jossan :

skriven

Vad är det med mina drömmar?! Igår var det att jag skulle föda barn men barnet dog och jag typ kunde känna huvudet när barnet var påväg ut...

Inatt drömde jag om att jag blivit kidnappad och blev våldtagen. Jag fattar inte vad det är för sjuka drömmar jag har...

Jag ska till en ny sjukgymnast nästa vecka. Hoppas han hittar felet på mitt knä..

Igår kom det upp för min elev att om jag gifter mig med hennes farbror så kommer jag bli hennes faster 😂

Kram

20 <3:

skriven

Godmorgon Es, ligger C och Tove bakom det jag tror ?
Kram

21 T:

skriven

Låter fantastiskt. Önskar ibland jag kunde börja ” se” ... igen känns det som... som att jag kunnat det men inte kan de längre. Vad tror du om min förmåga att börja öppna upp ?? Tack och ha en fin dag!

Svar: Den förmågan är god men du får aktivt jobba lite med det.. kram :)
Esmaralda

22 morgonsol:

skriven

God morgon!
Säger som Strindberg"Det är synd om människorna..."

Det är jättetufft att leva här.Allt går så långsamt och det känns som att gå i sirap.
Jag är förmodligen en gammal själ.Känner mig som en betraktare ,ser hur andra lever sitt liv och gör fatala misstag vilket man kunde räkna ut på förhand.Jag tillhör dock inte den fördömande skaran utan är tyst och fortsätter ge råd.
Är medelålders men börjar tröttna,känner mig mätt på livet!
Allt känns på något vis förutsägbart!
Finns det något i framtiden att se fram emot om man bortser från härlig fågelsång och värmande vårsol?

Svar: Du ska inte bli blasé på livet även om det är lätt hänt.. särskilt med en så gammal själ som du är. Det kommer bra ting och du ska välja rätt... kram :)
Esmaralda

23 Lotta:

skriven

När jag var liten brukade min pappa berätta sagor om småtomtarna i skogen, något jag tyckte väldigt mycket om. Nu var det ju inte så att han såg dom själv utan det var bara påhitt, fast vi barn trodde nog att det var lite så ändå.

Jag undrar om min son kommer med i den stora orkestern nu?

Kram L

Svar: Det är så roligt att få växa upp med lite magi !! Chansen för sonen är runt 80 % och alltså god.. kram :)
Esmaralda

24 AnnaK:

skriven

Känner åtminstone 2 st som sett någon sorts småfolk. Den ena såg en liten grå figur med en lykta i handen när hon och en väninna gick med sina hundar 🙂

Om någon är uppenbart trevlig mot mig eller verkar tycka att jag är intressant på något vis så känns det som att min kollega försöker bräda mig. Har jag rätt? Kan vara inbillning från mig. Men jag drar mig undan såna gånger och blir tyst och tråkig som vanligt.

Kram 🤗

Svar: Jag tror inte kollegan gör detta på ett medvetet sätt... kram
Esmaralda

25 <3:

skriven

Vad blir bäst bara att dra ut från mina vårdkontakter eller ett skrivet specifikt intyg av läkaren till försäkringsbolaget ?
Tror HC läkaren vill göra det lite lätt för sig.
Kram

Svar: Intyg känns som starkaste alternativet, kram:)
Esmaralda

26 Yvonne gammal kund :

skriven

Godmorgon!

Ja jag håller med!
Förr trodde man mer.
Tror det är Island som tar småfolket väldigt på allvar.
Ser upp vart dom bygger broar och annat, så dom inte blir störda.

En fråga idag. Känns som om kontakten med uppfödaren jag haft ett tag, rinner ut i sanden. Har jag rätt känsla?

Ha en fin dag!

Kram

Yvonne


Svar: Ja, det känns som om den kontakten blir allt glesare, kram :)
Esmaralda

27 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Det var en skrämmande spindel till och med för mig som inte är rädd för spindlar ;-) haha
Visst såg jag Jonas Gardell <3
En av få som vågar och kan bemöta SD .

När det gäller småfolk så har jag inte sett ngt med egna ögon men pratat med folk som sett Hur som haver lätt kan de inte ha det i dagens klimat.

Ha en trevlig blåsig Tisdag

Kram Anki med flock

Svar: Gardell är så himla duktig på det han gör och sunda åsikter har grabben också ! Kram :)
Esmaralda

28 Kristin:

skriven

Dette er et veldig interessant tema, kjære Esmaralda.
Bare siden jeg var barn (født i 1949), har dette samfunnet vårt endret seg så mye og vi har mistet så mye på veien.
Snakket med en venn om nettopp dette i går, om hvor heldige vi var som hadde den barndommen og ungdomstiden vi hadde, selv om det var mye som ikke var bra da heller. Men, sett i forhold til dagen i dag, var det helt fantastisk.
Kanskje derfor også at kontrasten føles så stor og at jeg trives godt med hundene og det å være i skogen.
Jeg har en stor lengsel i meg etter å finne et sted, som ligger mer for seg selv. Men, så kobler man på tanken, og så kommer frykten for at en enslig eldre dame kan være et lett offer for ungdomsgjenger o l, langt for å handle mm. For å være helt ærlig, slik samfunnet har blitt, er ikke godt for noen.
Det er så store "avstander2 mellom folk.
For å sitere noen ord fra et teaterstykke jeg var med i for mange år siden, i begynnelsen av 1970, som het "Sandkassen" av Kent Andersson:_"Man roper inn i hverandres ensomheter, til ingen hører og ordene faller ned som snø"
Her var det sterke tekster på denne tiden, men du verden så mye bra!!
Ja, ja, nå har jeg skrevet meg bort, men det skulle vel ut, da.
Jeg er også klar over småfolket og deres eksistens, og har mange ganger tenkt på de når jeg går i skogen. Håper bare at de klarer seg bra med alt vi steller til.- KRAM!!!

Svar: Vilket kraftfullt och samtidigt vackert citat ! På somliga ställen under dina skogspromenader finns småfolk, de har full koll på dig ;) Kram
Esmaralda

29 Jennifer:

skriven

Hej finaste Esmaralda. Spännande att läsa. Finns det älvor också? Har de sin egen himmel/Alltet eller lever de för alltid (utan att fara till Alltet emellanåt)?

Fina Es, som du vet har jag det ganska traggligt med min arbetssituation. Det är min sjuka arm som ställer till det. Är nu sjukskriven men hoppas såklart återvända till arbetslivet så snart som möjligt. Dock måste jag först hitta en annan arbetsplats.

Jag oroar mig för min situation. Jag önskar att allt vore lite enklare. Tror du att jag återvänder till min nuvarande arbetsplats (som gör allt värre), eller ser du mig som sjukskriven tills ett nytt arbete dyker upp?

Vore himla tacksam för svar.
Kram,
Jennifer

30 Lilla jag :

skriven

Hej Es,

Kan glädja att meddela att vårt ärende hos skatteverket nu är klart och blev sååå bra. All oro i onödan men krävt mycket arbete. Nu vänder vi blad.
Vad ser du om min idé jag tycker jag och min man ska genomföra. Kommer det bli bra? Sälja en vara i spanien. Kommer det göra succé? Vem ska vi involvera som är smartast?

Kram!!

Svar: Då får jag gratulera !! Ni är något bra på spåren men tänk genom noga för det kan lätt bli en vurpa... kram :)
Esmaralda

31 DD:

skriven

Blir det en investering från hans sida samt ett besök för att visa vart han landa i beslutet?

Kram

32 Hedwig:

skriven

Ja, så synd! Min mamma kunde se tomtar när hon var i tonårsåldern i sin mormors trädgård. Här är det numera så packat med folk, typ överallt här i Nederländerna, att man undrar om naturvarelserna finns kvar här över huvud taget. Jag känner mig rätt deppig igen efter decembermånaden och det känns att jag inte har någon framtid, främst på grund av hälsoproblemen och min ekonomi. Jag har inte fått chansen att bygga upp något de sista 19 åren och bor fortfarande här även om jag hade velat flytta till Sverige där det i alla fall finns frisk luft och mer plats, även mer socialt utrymme tycker jag. Varför ska mitt liv vara så oerhört svårt och komplicerat undrar jag. Jag vet att det är svårt för många men de flesta här verkar faktiskt få betydligt flera utvecklingschanser och mer trygghet/socialt stöd än jag. Problemen har bara blivit fler och fler och jag ska lösa dem helt ensam vilket helt enkelt inte går. Kanske är det dags för en ny seans?

Svar: Ha en tydlig plan som tar dig från A till B och vidare.. då kommer det känns lite bättre, men enkelt är det inte.. kram :)
Esmaralda

33 Elin:

skriven

Tänker han på mig oxå?

34 Na:

skriven

Hej Esmaralda.
Det är intressant med att det finns andra dimensioner. Andevärlden tror jag helt och hålet på eftersom jag upplevt delar av den själv.

Esmarslda,
De bor en bit bort. Har inte haft så mycket umgänge med dem sista tiden.
Ser det ut att bli ändringar förändringar här?
Kommer jag att umgås med dem framöver?
Vara närvarande dem?
Om det blir en flytt dit, ser det ut som om det kommer mer umgänge med dem?
Kommer det gå bra?
Kram

Svar: Jag ser inget mer seriöst umgänge med just dem.. kram :)
Esmaralda

35 Jossan :

skriven

Vad är det med mina drömmar?! Igår var det att jag skulle föda barn men barnet dog och jag typ kunde känna huvudet när barnet var påväg ut...

Inatt drömde jag om att jag blivit kidnappad och blev våldtagen. Jag fattar inte vad det är för sjuka drömmar jag har...

Jag ska till en ny sjukgymnast nästa vecka. Hoppas han hittar felet på mitt knä..

Igår kom det upp för min elev att om jag gifter mig med hennes farbror så kommer jag bli hennes faster 😂

Kram

36 Natti:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser han ut att kunna tänka sig att fortsätta leva isär att fortsätta såhär? Ellerser det mer ut att bli förändring därvi flyttar ihop?
Kommer det att bli den förändringen vändningen för oss?
Kram

37 Mimis:

skriven

Hej!

Har jag något beskydd när jag går ut? Har hänt en del överfall.

Kram

Svar: Ja, du har gott beskydd, kram
Esmaralda

38 Michaela:

skriven

Småfolket verkar hur söta som helst :)

Inatt har jag drömt om massa poliser som är det snyggaste jag vet samt att hag pluggade till polis. Vill ju jobba inom polisen på något sätt. Undra om drömmen betyder ngt eller om det bara var just en dröm ...🤔

Jag håller ju på med en förändring i mitt liv som innebär att ta för mig mer på olika sätt mm så idag åker jag till ett köpcentrum och kollar lite och äter thaibuffe' :) PTSD träning med tunnelbana och befinna mig bland mycket folk så jag är redo sen när det är dags att börja jobba igen. Tar med mig mamma som inte kan vara hemma när de borrar och har sig. 3.5 veckor kvar för henne med detta kaos😬

Hoppas att du är återställd efter förkylningen! Kram

Svar: Bra och viktigt att du samarbetar och gör din träning och roligt att ta med mamma ! Fy tusan för 3,5 veckor till med kaos för mammas del !! Jag är så gott som helt återställd nu, tack :) Kram
Esmaralda

39 Jennifer:

skriven

Hej finaste Esmaralda. Spännande att läsa. Finns det älvor också? Har de sin egen himmel/Alltet eller lever de för alltid (utan att fara till Alltet emellanåt)?

Fina Es, som du vet har jag det ganska traggligt med min arbetssituation. Det är min sjuka arm som ställer till det. Är nu sjukskriven men hoppas såklart återvända till arbetslivet så snart som möjligt. Dock måste jag först hitta en annan arbetsplats.

Jag oroar mig för min situation. Jag önskar att allt vore lite enklare. Tror du att jag återvänder till min nuvarande arbetsplats (som gör allt värre), eller ser du mig som sjukskriven tills ett nytt arbete dyker upp?

Vore himla tacksam för svar.
Kram,
Jennifer

40 Sanning:

skriven

Hej Esmaralda.

Menar han det och finns det allvar i när han säger att vi ska diskutera att flytta ihop om en tid?
Menar han att han kan tänka sig att flytta ihop med mig?
Ser det ut som om det kommer att bli så att vi flyttar ihop och blir ett par?
Kram

41 Undra:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut som om hon kommer att vara med dem i fortsättningen?
Kram

42 MarjaLiisa:

skriven

Vill bara berätta att nu har talismanen uträttat det som var näst intill omöjligt och jag är så oerhört tacksam. Kram alla och tack Ez för denna möjlighet med talisman.

Svar: Underbart ! Kram :)
Esmaralda

43 Mam:

skriven

Hej esmaralda.

Kommer det att bli den här förändringen / vändningen jag hoppas på? Eller kommer det bli något helt annan väg?
Kram

44 AnnaK:

skriven

Okej, tack!

Självförtroendet är nere på botten sen jag gått upp i vikt och jag känner mig ful, tjock och tråkig. Har svårt att sticka ut i mängden känns det som. Osynlig. Därför jag är lite nojig över sånt. Hon är en sån som utmärker sig.

Kram 🤗

45 Yvonne gammal kund :

skriven

Tack för svar!

Kram

Yvonne

46 S:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut som om jag kommer att umgås något mer med hans familj och föräldrar?
Kommer dem att gilla mig?
Kram

47 Delfina:

skriven

Hei!
Dette er et tema vi kunne pratet mer om siden det får fram det vi har mistet på veien. All magien - og at kun den kalde kliniske logikken får råde.
Jeg rømmer nå og da til en eldgammel gård langt ute i havgapet.
Der er jeg overbevist om at der finnes tomter/smånisser eller underjordiske.
De kan tulle med meg - for eksempel kan telefonen ringe kun ett ring flere ganger i løpet av natta. Ting forsvinner på mystisk vis...
Ingen dyr på denne gården lenger men flust av ville dyr som hjort og rådyr.
Kan du tune inn på disse "vesener" og høre hva de synes om situasjonen der ute?

48 <3:

skriven

Hej kära Esmeralda blev min bror nöjd att jag följde med igår och försökte vara lite trevlig mot hans nya vänner och värdinna lite.
Kram

49 Ior:

skriven

Hej!
Nu har jag haft mötet jag var så stressad över.
Du hade helt rätt!
Det var inget jag hade gjort utan det var andra omständigheter som gjorde att min nya kollega sjukskrivit sig.
Tack <3

50 Zita:

skriven

Hej!
Esmaralda
Vet inte om min dröm gick i kras nu! Tänkte skriva en. Enkel barnbok på mitt språk Såg att det alka redan fanns! Då det inte blir konkurrens? Tror du att jag jag kan fortsätta min dröm? Kramar 😃🤗😃

Svar: Ja, det tror jag att du kan... kram :)
Esmaralda

51 Nenna:

skriven

Hej Es,
Kan du se något kring en man jag har träffat. Finns det något mer intresse från hans sida eller är det bara vänskap?

Kram 🤗

Svar: Något intresse finns.. men ser inte hur pass seriöst.. han är inte din soulmate.. kram
Esmaralda

52 Fitnesskillen:

skriven

Hej igen ez

Förlåt om jag skriver en gång till, men det är såhär att min tjejkompis betyder jätte mycket för mig liksom och när hon inte svarade på mina 3 sms så känns det som att hon aldrig vill ha något med mig och göra, jag läste de du svarade mig igår iaf och då skrev du att vi kommer att få en ny kontakt så småningom men attt det inte lär bli som det har varit innan? Vad det typ så du menade?

Men va det fel utav mig att höra av mig till henne igår via sms? :(

För jag förklarade för henne att hon betyder verkligen mycket för mig och att jag verkligen inte vill vara utan henne..

Är så orolig liksom och jag fick tårar igår för att jag saknar henne så mycket..

Kram

53 Mig:

skriven

Hej esmaralda.

Ser det ut att bli något mer umgänge med hans föräldrar och familj?
Kommer de gilla mig?
Kram

54 Helena Ir:

skriven

En ängel med stort hjärta,jag har berörts av det du skrivit,sänder lite healing om styrka <3 och hopp!

Kram

55 Usch.... :

skriven

Känner mig skit dålig på det här, ändå får jag bra feedback. Men jag har bara inte tillräckligt tro på mig själv för att klara av detta. Inte när jag väl sitter där.

Vad tusan ska jag göra? Fortsätta och de blir bättre eller ska jag ge upp och söka annat?
Jag behöver detta SÅ mycket och ändå vill jag ge upp. De är verkligen påfrestande yrke och jag klarar inte av stressfaktorn


Kommer det något annat snart?
Kram

Svar: Sätt en gräns för dig själv kring hur länge du ska kämpa... tar orken slut och det negativa överväger.. då då är det dags at göra något annat.. kram
Esmaralda

56 Flytt:

skriven

Hej Esmaralda.

Kommer jag att göra flytten dit?
Ser det ut att bli så?
Kram

57 F:

skriven

Hej Esmaralda.

Jag undrar, finns det chans för honom och mig att flytta ihop?
Kram

58 J:

skriven

Hej esmaralda.

Ser det ut som om om hon fortfarande fortsättningsvis kommer att vara med bland dem? I fortsättningen?
Kram

59 Mikaela :

skriven

Hej!

Hoppas du mår bra ♥️ Jag undrar om du kan se något kring detta året ? Finns det chans att vi lyckas spara ihop pengar till bröllop ? Eller om vi kanske bestämmer oss för att göra det i Grekland lite enklare ? Ser du något kring detta ? Sen undrar jag om du kan se något kring en föreläsning jag sak på i feb, är nervös för är inte den som pratar och tycker det är jobbigt med grupp uppgifter . Vet ej hur det är upplagt men min chef tycker jag skulle passa in. Ser du något kring det är så nervös. Hade det bara varit föreläsning så känns det bättre men är rädd för att det är mer och jag skämmer ut mig

Kram

Svar: Ja visst kan ni spara ihop och det känns som en bra idé att ha det lite enklare... det blir hur fint som helst i alla fall. Din chef har rätt... visst skulle du passa in och du kan så mycket mer än du tror.. kram
Esmaralda

60 H:

skriven

Hej!

Borde jag gå och kolla upp med en doktor om mina besvär? Jag vill inte vara gravid men jag är orolig över det.

Kram

61 Skorpan:

skriven

Oj då, sitter jag månne löst på min "pall" nu då pga att jag lade mig i? Kanske ska fortsätta som förr, inte lägga mig i... Lättast så ;).
Tack Es!
Kram Skorpan

Svar: Ha bara koll på NÄR du ska lägga dig i.. så löser sig saker och ting.. kram :)
Esmaralda

62 Se:

skriven

Hej esmaralda.

Kommer jag att umgås med hans föräldrar framöver?
Kommer det att gå bra?
Kram

63 Helena Ir:

skriven

Tack Es! Ja,är det så..så är dessa droppar ett trevligt inslag :)

Kram :)

64 Dalkulla :

skriven

Småfolk av olika slag har jag blivit mer medveten om på senare år.Kommer ihåg när jag var ner till min f.d. hemstad och besökte vänner. Vi var då på en plats mer ute på landet och körde runt. Fotograferade en hel del.

Vi var väl bekanta med platsen och, en av bilderna var kameran riktad rakt in i skogen. När jag tittade på bilden i kameran bara visste jag att där inne, fanns dom. Har aldrig tänkt på det viset förut men då blev det ganska uppenbart!


Kram





65 .:

skriven

varför skiter det sig då varenda jävla gång?😥😥😥

Svar: Jag vet faktiskt inte... sänder dig helaling ikväll... kram
Esmaralda

66 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut som om han fortsätter en relation med henne? Och kommer att göra det framöver?
Kommer hon fortfarande vara delaktig med dem? Fortfarande vara med?
Kram

67 Jennifer:

skriven

Hej fina Esmaralda, försöker igen: ser du alltså något, vad som helst, kring min situation? Någon minsta ljusning?
Börjar känna mig smått panikslagen här, orkar inte längre ha det så här. Det är så väldigt tungt.
Kram
Jennifer

68 Jessica:

skriven

Hej Es!

Är han intresserad av mig?
Skulle han bli glad om jag svarade på hans meddelande?
Eller hur skulle han känna?


Kram :)

69 G.H:

skriven

Vilken mysig blogg, tack!

Tror också på olika dimensioner, vet att jag som barn säkert besökte flera.

Jag längtar så efter att bo närmare naturen!!! Någon gång ska jag rita mitt eget hus och bo i skogen:)

Kram :)

Svar: Ja, du har beskt flera dimensioner.. du har det i dig helt enkelt... och du kommer bo nära naturen... kram :)
Esmaralda

70 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag undrar ju att ibland jag publicera bilder eller texter. Varför vissa säger konstigt saker eller har konstig smiley och allt annat? På min kommenterar eller på min gillar.

Kan dom inte var lite seriöst?

Är riktigt trött på det. Borde jag stänga kommenterar eller?

På min facebook pratar jag om

Ha det bra

71 Alie:

skriven

Jag växte upp bland böcker och sagornas värld. Jag hade/har också väldigt livlig fantasi... men kanske var det inte fantasi utan verkligt fast svårt att greppa.
Det du nämner med olika världar finns kanske, men det är fortfarande svårt att sätta sig in i och förstå.
Jag älskar sagor, äventyr, magi och lyckliga slut. Att få sväva in i feel good film gör ens grå vardag lite lättare. Livet ska inte vara en film, det gäller att hitta magin i vår vardag, varje dag! 💫✨

72 Elin:

skriven

Får du en känsla att han vill ha fysisk kontakt? Är han nyfiken på mig?

73 Razawa:

skriven

Hej bästa Esmaralda
Pratade med svärfar imorse då svärmor tydligen varit lite ledsen efter ditt senaste besök hos oss (tkr hon överdriver men men)..
är relationen ”förstörd” nu? Tkr de inte om mig?

Kram

74 Smöla:

skriven

Ser det ut som att det blir en resa för mig i maj?
Kommer redan gå bra och klarar jag mig ekonomiskt?

75 Läroliv:

skriven

Blev så glad att du skrev om detta, mina ögon tårades, för mig är detta absolut sanning. Ser tyvärr inte dom små själv, inte ännu i alla fall. Skulle gärna vilja. Vi har en tomte som följer oss (fortfarande följer hoppas jag) och som trivs med oss. Min längtan efter detta och magi i livet har varit i mina tankar att livet kan inte bara vara att inte passa in alls och ha svårt att leva det här livet, att finna sig tillrätta med det som det är att nöja sig. Tror att man är här för att utvecklas - danas till något större kanske, för att sedan få gå hem till det "magiska" livet i en annan dimension. Tar alltid hänsyn till småfolket och respekterar dom. Pratar med dom, men inte fått något svar ännu, vad jag vet i alla fall. Maken tappade bort sin vigselring ute i trägårn och hur mycket vi än letade så fann vi den inte. Vi bad båda två om hjälp att finna ringen och på morronen därpå hittade jag den fint upprest mot en kvist på marken, gick inte att missa där den blänkte så fint i solen. Vi hade letat där jag fann den. Tackade med en nubbe och ett stycke gott bröd. Hos yngsta dottern på landet har hon sett så fint flätad man hos åtminstone en av hästarna. När vi skulle bygga vårt hus pratade jag med de träd som måste tas ned, och jag fick svar. Det var stort. Jaa, jag är verkligen troende och jag är en av dom som är FEL i detta mentala klimat.

Kram

Svar: Jag tror faktiskt att det kommer en dag när du ser dem ! Tomten är med dig och tar lite extra hand om dig och det känner du nog. Vad härligt att ni fick hjälp med ringen men det beror ju på er respekt inför det ni inte kan se.. kram :)
Esmaralda

76 Orolig:

skriven

Hej Esmaralda!

Ser du fortfarande att jobb är på väg eller har jag missat chansen??

Kram

Svar: Nej du har inte missat chansen.. kram
Esmaralda

77 Misstjejen:

skriven

Hej

Så konstigt att inte enda som förstår min ledsamt för mamma resa men vem ska jag vända till och prata med?

Jag behöver ju en trygghet jus nu.

Ha det bra

78 Rebecca:

skriven

Finns det någon som Spanar in mig i hemlighet? :)

79 <3:

skriven

Godmorgon Es, ligger C och Tove bakom det jag tror ?
Kram

80 helle:

skriven

Hej.. Jag tycker det låter härligt med andra dimensioner och alla de slags naturväsen mm men tyvärr har jag absolut inget sjätte sinne eller kunskapen att känna in andra energiväsen.. har aldrig sett eller kännt något.. förutom ett jag har sett ett föremål flyga som jag inte alls kunde få något grepp om var det var för något. 😀 Kram

Svar: Du har i alla fall sett en ting som är övernaturligt så helt obegåvad inom området är du inte.. kram :)
Esmaralda

81 Camilla:

skriven

Kära Es, har idag varit rädd, det förflutna närmade sig, en man jag är rädd för, som gjort mig mycket illa, varför fortsätter han kontakta mig? Det är skrämmande! KRAM

Svar: Ta hjälp av polis och närstående om han blir hotfull.. i övrigt ska du ignorera honom 100 %.. kram
Esmaralda

82 Tildis:

skriven

Hej,

Jag känner en som säger sig ha sett småfolket men ingen i släkten tror på honom. Efter dina berättelser så tror jag mycket väl att de finns där ute.

Kommer det dröja länge innan jag får attesten? Kram

83 Mig:

skriven

Hej esmaralda.

Kommer jag att umgås något mer med hans familj framöver?
Kram

Svar: Det ser jag ingenting kring. . kram
Esmaralda

84 Flytt:

skriven

Hej Esmaralda.

Kommer jag att flytta dit?
Kram

85 S:

skriven

Hej esmaralda.

Har han känslor eller intresse för mig?
Kram

86 Läroliv:

skriven

Tack snälla du för svaret och vad glad jag blir att få se de små i framtiden och att vår älskade Tomte är med oss, vilken lycka. Känner att jag hör hemma med dem.

KRAM

Svar: Ja, och de känner ju samma med dig... det kommer sig så naturligt.. kram :)
Esmaralda

87 Fitnesskillen:

skriven

Hej igen ez

Förlåt om jag skriver en gång till, men det är såhär att min tjejkompis betyder jätte mycket för mig liksom och när hon inte svarade på mina 3 sms så känns det som att hon aldrig vill ha något med mig och göra, jag läste de du svarade mig igår iaf och då skrev du att vi kommer att få en ny kontakt så småningom men attt det inte lär bli som det har varit innan? Vad det typ så du menade?

Men va det fel utav mig att höra av mig till henne igår via sms? :(

För jag förklarade för henne att hon betyder verkligen mycket för mig och att jag verkligen inte vill vara utan henne..

Är så orolig liksom och jag fick tårar igår för att jag saknar henne så mycket..

Kram

Svar: Jag tror det bästa är om ni låter er relation vila ett tag innan ni försöker på nytt, kram :)
Esmaralda

88 MissMilla :

skriven

Försöker höja mig i vibrationer så man kan hamna i ngn anna dimension. Lyssnar på Solkarinas podd. Känner du till henne? Min kollega sa att hon sökt nytt jobb i dag. Visst kommer hon få det? Hon ör en bra kollega.

Svar: Nej, den podden känner jag inte till..... din kollega har god chans att få det sökta jobbet.. runt 75 %... kram
Esmaralda

89 Ceila:

skriven

Visst tror jag på att det finns mer än vad vi ser, även om jag inte sett något.

Att det dröjer innan vi återtar kontakt, kan den dröjningen vara att vi väntar på att förhållandet, som min förlorade vän lämnade mig för, går i kras? Tror du det dröjer länge tills dess? Eller återupptar vi kontakt när vännen fortfarande är i sitt förhållande?
Igen, min vän är mycket saknad hos mig!

90 Tiss:

skriven

Kommer Carro må bättre snart? Hon har varit så ostabil på sistone.

Svar: Hon kommer må bättre men det går långsamt framåt. kram
Esmaralda

91 Tingeling :

skriven

Tror absolut det finns flera dimensioner! Och liv på andra planeter. Såg ni artikeln om den kvinnliga astronauten som sa att hon är 100 procent säker på att det finns utomjordingar och att dem lever bland oss, vi har bara inte lärt oss känna igen dem. Än... exempel har jag läst att det var utomjordingar som hjälpte till att bygga pyramiderna... man har hittat gamla ritade figurer i grottor på flygande föremål , alltså för väldigt länge sen när man ristade i sten.

Jag kan nörda ner mig i det här i oändlighet. Det är SÅ intressant.

Kram!

Svar: Ja, det finns mycket som vi inte har en aning om... kram :)
Esmaralda

92 Monica:

skriven

På Island bygger man inte vägar hur som helst. De tar hänsyn till småfolket. Även utbildade socialt etablerade personer har respekt för småfolket där. Det finns ju trovärdiga personer här i Sverige som säger sig ha träffat både småtomtar och troll i skogen. Även parallella världar med personer som ser ut som oss tycks finnas. Utvecklar det kanske vid ett annat tillfälle på din blogg

93 Fitnesskillen:

skriven

Hej en gång till

Läste det ditt svar på min fråga, men jag har en ytligare fråga till och det är vad menar du med att vi borde ta ett vila med vår relation, jag menade att jag hörde av mig igår till via sms och jag fick ingen svar från henne och jag förklarade för henne att hon betyder mycket för mig och ville verkligen ha henne kvar i mitt liv..

Min sista fråga är, även om vi får en ny kontakt med varandra, kommer hon så småningom höra av sig och kanske vill reda ut detta?

Kram igen ez

94 Mig:

skriven

Mig:
skriven för ungefär 4 timmar sedan
Hej esmaralda.

Kommer jag att umgås något mer med hans familj framöver?
Kram

Svar: Det ser jag ingenting kring. . kram
Esmaralda

Hej Esmaralda.

Min fråga såg ut såhär. Menar du med ditt svar att du inte ser om jag kommer att umgås med hans familj framöver eller inte? Eller menar du att du inte ser något umgänge med hans familj?
Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: