Semesterdag.....

Alltså.... med tanke på barndlarm  och elände så borde jag vara rätt trött men se det var  jag inte alls.   Vi hade en härlig dag igår !
Det regnade  och var  genomgrått men vem bryr sig ?
Inte jag !
Inte mannen min  heller ! 
 
Man blir alltid på gott humör när man börjar dagen med en god hotellfrukost
 
 
Rullmops  erbjöds  och nej, det är inte mopshund 😱... utan nån slags fisk som är riktigt god och som man  äter i bröd  typ som hamburgare...  det fanns lax i alla former.. kallskuret...
 
 
 
 
Nybakat varmt bröd..
 
 
Och så naturligtvis ägg av alla de slag.... bacon,  korv . köttbullar
Och så färskt exotisk frukt... massa fruktröror och hemgjorda yoghurtar....
.... vi njöt i fulla drag.
Gott nybyggt kaffe  och vi fick en hel termos
 
Sen snirklade vi ut bilen från parkingshuset intill  och for till Travemunde.
 
 
 
Efter massa  promenerande i kylan hittade vi vårt lunchställe
 
 
Det här blev ju bara rent fantastiskt....
 
 
Vatten på ena sidan och stad på andra....
 
 
 
 
Julpyntet fanns kvar och det sprakade gott i  kaminen
 
 
Mys på hög nivå minsann !
 
 Ett glas vitt i väntan på maten.... ett till maten och ett tredje efter maten... vi tog god tid på oss !
 
 
Jag valde fisk med vitlöksrostade grönsaker...
 
 
Maken valde fisksoppa med hembakat bröd !
Det hette SENIOR portioner...  lite mindre än vanligt men herregud, fullt tillräckligt !
 
Det blev mer promenad i pinande iskalla vindar.. och så for vi till  LUV !
 
 
Tur att man kan hitta sina köpcentra
😂
 
 
Efter en timmes strosande  och eftermiddagsfika blev det tillbaka till Lubeck och längs gågatan hittade vi reabutiker... och köpte tre tröjor till  ena barnbarnet som snart fyller 15... alltså brödrarna fyller 15 och 18 med bara några dagar emellan !
 
Inom en bar och varsin coctail
 
 
Sen tog orken slut... vi slappade i sängen och såg  film... tills det var dags för dusch och smink !
Andra och sista kvällen i Lubeck för den här gången.
 
 
Laddar inför kvällen !!
 
Det blev den indokinesiska restaurangen Buddha Bowl
 
 
 
Världens läckraste drink... i en typ vas.... den var inte liten...
 
Vi åt mixed plate  och jistanes så läckert....
 
 
Heinz och Gerlinde från stan var ett riktigt trevligt par.. de satt ett några  bord bort och vi började prata  och det bar sig inte bättre än att vi enades om  ett gemensamt  bord för en drink efter maten. 
Tiden flyger iväg när man har roligt. 😂
 
Klockan 24 stängde restaurangen och då var det tid för oss att masa oss till hotellet med hopp om en god natts sömn utan brandlarm.
 
I dag är det hemresa
Jag kan omöjligt besvara några frågor
 
Inom  Bordershop ska vi förstås och det brukar ta rejält med tid.. man  måste ju provsmaka vinerna innan man slår  till !
 
 
Även amerikaresenärerna kommer hem idag !!💖
 
 
Kram & kärlek
 
 
 
1 Razawa:

skriven

Hej bästa Esmaralda
Finns det dåliga/negativa energier hemma hos oss? Som satt sig i väggar o annat?

2 GHOSTWRITER (kraftdjur) :

skriven

Kul att du delar med dig om resan, det ger så mycket glädje och nästan som att man själv varit med. Glädjs med er att ni får resa så mycket!

Bra inlägg också om Kraftdjur. Jag älskar djur och har ALLTID haft djur omkring mig på ett eller annat vis. Konstiga och ovanliga djur också. Jag vet inte om jag vet om mitt kraftdjur än, kan vara så att jag generellt får mycket energi av mina djur.

När jag var 7 år cyklade jag ifrån huset en lång bit ifrån, där möter jag en älg på en äng. Han står där väldigt nära i gryning, men jag blir inte rädd. Bara när jag kommer ihåg de vuxna säga att man ska vara försiktig och dra därifrån fort. Så jag cyklade hem.

En annan gång som liten behövde jag lämna en familjemedlem och utanför fönstret i flytten, knackar en fågel på. Den gav mig tröst.

Jag har två katter som jag vet ger mig massa kärlek och extra healing. Dom är speciella med annorlunda personligheter. Sen vet jag inte om alla ägare känner så till sina djur, men jag kan ibland möta på katter som inte alls verkar vara så medvetna på något vis.



Nåja. Jag vet att vissa typer av djur ger mig extra healing och ro, även om jag kanske har ett helt anant kraftdjur. Medans andra djur skrämmer livet ur mig haha.



Kram!

3 Madeleine:

skriven

Åh. Härligt att bo på hotell och speciellt hotellfrukost. Så mycket gott att välja mellan :)

Tror du att du kan hjälpa mig med något som handlar en hel del om min säkerhet?
Vem ska jag välja för att få hjälp med bilen? Kommer den jag väljer faktiskt fixa bilen åt mig, eller är bara ute efter annat?

Vem vill verkligen hjälpa mig och inte enbart få mig isäng eller kanske t.o.m. skada mig?

Jag vågar inte välja nån av de som erbjudit sig. Bör jag ta med en vän när jag träffar personen eller räcker det med ett gör det själv på en bensinstation?

4 Mercan :

skriven

Hej söta Esmaralda 🤗 😘 ❤️ Kan du se vilken månad ska vi vina stor summa på euro jackpott i år 🤗♥️😊

5 Zuzeee :

skriven

Hej

Kommer jag träffa någon snart??

Kram

6 Solen:

skriven

Wow ser ut som ni har haft det hur bra som helst!
Go hemresa! ☀️☀️☀️

7 Missmilla:

skriven

Ni verkar ha haft det trevligt. Jag försöker bli mer social. Har haft svårt att lämna att jag duger. Har nu gjort en anmälan till IVO ang min son. Kommer den tas på allvar?


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: