De bidade sin tid...

 
Jag brukar dricka sista muggen kaffe på morgonen här  vid datorn och plötsligt börjar det låta under min mugg.
 
Och visst var det precis som det lät... två små Fjärilar som gjorde sina röster hörda och som av någon anledning kommit bort och nu har kommit tillrätta ?
 
Eller snarare är det nog så att de hållit sig undan  medvetet och bidat sin tid och nu väntar på sina ägare.
 
De har sin egen anledning till varför det blev så här... men känner du dig manad och känner på dig att en av dem är din... hör då av dig medetsamma !!
 
 
Vilka rackarns filurer !
 
Kram & Kärlek
1 Smulan.:

skriven

Vilka små busar.
Vilken härlig mugg var har du köpt den?

Svar: Ja, de små har sin egen agenda ! Muggen är köpt på Rusta minsann och vunnen i julens paketlek :) Kram
Esmaralda

2 Jossan :

skriven

Jag satt och fundera lite på det med talismaner. Kan det vara att de slår in beroende på hur pass aktiv man själv är med dom?
Jag kan ju inte precis bara luta mig bak och vänta på att kärleken kommer och knackar på dörren eller att inte plugga..

Eller vad tror du?
Låt kärleken och legitimationen komma snart...

Kram

Svar: Man ska samarbeta med sina talismaner och vidta sina steg för att önskningarna ska gå i uppfyllelse.. de gör allt de kan från sitt håll... kram :)
Esmaralda

3 Misstjejen:

skriven

Hej

Hur är det med min och B kvinna relation... känns det finns ibland lite mer än vänskap. Så det betyda att vi är öppnas för varandra samt det behöver inte betyder något? Vi är så hårda med ärligt

Ha det bra

4 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du något Esmaralda från euro jackpott den här månaden 😣

Svar: Nix, tyvärr, inget av betydelse i alla fall, kram
Esmaralda

5 Maa:

skriven

Hej Esmaralda.

Jag litar fortfarande på min nyckelpiga som jag har kvar.

Esmaralda,
Menar han något allvar i det han säger som kan ge vibbar av att det finns en chans att det ska bli vi?

Ser du att en flytt tillsammans med honom kan bli?
Kram

6 Mamman:

skriven

Hej Esmaralda.

Funderade över det här med kärlek.
Det har bakåt varit lite rörigt för mig och fram och tillbaka. Lite veligt och ja lite rörigt.
Mina tårt bitar På tallriken har alltid hamnat som en klutt mer än som en stadig fin bit.

Undrar hur det ser ut med kärleken från nu och framåt?
Ser vägen med kärlek lätt ut framöver? Och blir det ett förhållande?
Eller ser det rörigt och krångligt ut med kärlek framöver?
Hur ser det ut framåt?
Kram

7 Läroliv:

skriven

Ja,vilka filurer och så spännande.

Kram

8 Erika:

skriven

Hej! Jag och min partner funderar på att flytta till Stockholm ihop. Tror du det kan bli bra?

Svar: Finns god chans att det kan bli bra... kram
Esmaralda

9 Misstjejen:

skriven

https://youtu.be/hg61YMOQ7u0

Kolla du in den om du vill av min vlogg som nya låten med teckenspråk. Det finns såklart texter😊

Svar: Jättetack för att du delar med dig :) kram
Esmaralda

10 N:

skriven

Hej Esmaralda.

Hur ser det troligast ut för honom med kärlek framöver?

Ser det ut som att vi kan hitta tillbaka till varandra och vara?
Blir steget hela vägen?
Kram

11 SPO:

skriven

Hej!

Har drömt mycket om han på sistone.
Saknar han/tänker han på mig?

Kram!
😊

12 <3:

skriven

Hej esmeralda
Kommer chefen se igenom F och att hon slöar på jobbet
Är F svartsjuk ?

13 Mercan :

skriven

Ser du Esmaralda stor vinst på euro jackpott den här veckan fredag 😣

14 _hemma:

skriven

Hej Esmeralda,
Hoppas att allt är bra hos er denna blåsiga dag.
Tänkte höra om du hört om någon som kallas Commander Ashtar? Och i så fall om du skulle kunna skriva lite om honom.

Ha en jättefin sommar.

Kram ♥️

Svar: Nej det är ingen jag känner till.. kram :)
Esmaralda

15 Tulka:

skriven

Kommer min son och blivande samboförhållande att hålla eller separeras dom

Svar: Räkna med att det kan bli en separation.. kram :)
Esmaralda

16 Tulka:

skriven

Kommer min son och blivande samboförhållande att hålla eller separeras dom

17 Lillom:

skriven

Kommer min dotters äktenskap att hålla och kommer hon få ett jobb

18 Se:

skriven

Hej Esmaralda.

Hur ser det troligast ut med kärlek för honom framöver?
Fortsätter han med den tjej som nu funnits i hans liv sen en tid tillbaka?
Eller
Hittar han och jag tillbaka och kommer vara under någon tid?
Eller kommer han vara med någon helt annan ny?

Hur fortsätter de troligast?
Kram

19 Emma:

skriven

Hej!
Knakar lite i fogarna nu. Behöver vi söka hjälp eller kan vi klara detta ändå på egen hand?

20 <3:

skriven

Ser det ut att bli en trevlig dejt ikväll ?
Något speciellt jag ska tänka på.
Kram

Svar: Var bara dig själv och känn av, kram :)
Esmaralda

21 Luffarna:

skriven

Ser du om det kommer någon välbehövlig penningvinst till familjen?

22 <3:

skriven

Hej esmeralda

Kommer det komma upp på ytan att F är så falsk.
kommer chefen se hennes rätta jag? Känns som dom är super tighta.. stämmer det ?

23 Leif:

skriven

Kommer min medelålders son att sluta med att dricka så mycket alkohol?

Svar: Han kan behöva hjälp att sluta men insikten kan bara komma från honom själv och det kan ta sin tid.. kram
Esmaralda

24 Fitnesskillen:

skriven

Hej igen ez

Jag gör inte för att straffa henne, utan det tar på mig jätte mycket att hon beter sig såhär mot mig när hon och jag hade ett starkt band och hade jättefint vänskap och när det hände i torsdags så var det som att hon blev till en helt annan person.. Och den personen hon är nu det skrämmer mig och jag vet inte hur jag ska göra för att vi ska få den vänskapen igen? För mig känns det som att det tar sitt slut med vår vänskap som om hon inte vill ha mig som sin bästa vän längre..

Jag mår liksom dåligt när hon inte hör av sig till mig längre och jag vet om att hon inte mår så bra i heller, men hon brukar alltid vara öppen för mig men nu gör hon inte det längre.. Känns jobbigt att det är såhär..

Jag vill samtidigt säga upp kontakten med henne men min andra del tycker att jag borde vänta tills hon hör av sig, jag blir förvirrad och jag blir faktiskt ledsen att det är såhär..

Ez vad får du in? Lär hon höra av sig eller är det påväg att bli över mellan vår vänskap?

Tack i förhand 🙏🏼

Kram

25 Blåklockan:

skriven

Tänk hur det kan bli.Hade inte tänkt beställa någon talisman. Men när jag såg de två kvarvarande så kändes det som att en var menad för mig. Nu hoppas jag att lyckan vänder och att de hjälps åt fjäril, lady och kingen om de två senare fortfarande lever vill säga. Ha en skön sommar/😎💖

Svar: Kram :)
Esmaralda

26 Carina:

skriven

Ingen av dom andra ville till mig så nu hoppades jag att en av de sista ville men så var det inte. Det blev ingen talisman denna gång och det känns tomt. Kram

Svar: Det var tråkigt men nästa gång hoppas jag att du har större tur.. kram :)
Esmaralda

27 Michaela:

skriven

Snygg och rejäl mugg :) Vad tycker din man om talismanerna? Teor han på det eller skakar han på huvudet? :) Min SM kanske kommer göra det sistnämnda om han inte delar detta intresse :) Kram

Svar: Maken är inte alls åt det andliga hållet men har en oerhört stort respekt för talismanerna.. särskilt när han sett dem hitta på både det ena och de andra. Häromdagen hittade han en på gräsmattan.. de är inte så rymningsbenägna den här kullen fast den här rosa ville ut på äventyr ! Kram :)
Esmaralda

28 Alie:

skriven

Ja se där... dom väntar på sin rätta ägare.. hoppas dom hittar rätt 🦋💫

Har nu fått delar av mitt sommarschema o är inte så nöjd. Frågade om hur vidare veckor ser ut o svaret blev mest dagspass , vilket jag inte alls gillar, vill ju mest ha nattpass, kan det bli någon ändring tro?
Kram :)

29 CR:

skriven

Hej Esmaralda,
Blev så glad att en fjäril ville komma till mig. Ser du om
jag har någon tur i spel på travet eller något annat spel dom närmaste 2 månaderna?
Tänkte fjäril kanske hjälper mig lite med det.
Kram :)

30 MissMilla :

skriven

Pratade m en psykolog i dag om hur äktenskapet tett sig o hur jag mår o då ville hon orosanööla för barnens skull. Kommer hon göra det? Vill verkligen inte det.

Skönt att fjärilarna kröp fram.

Svar: Har hon sagt att hon ska det , då tror jag hon gör det, kram :)
Esmaralda

31 Mercan :

skriven

Tack så mycket söta Esmaralda för hjälpen 😊 🤗 😘 ♥️

32 Natali:

skriven

Hej Esmaralda.

Hur ser det ut för mig i kärlek nu framöver? Ser det struligt ut? Eller ser det bra ut och med ett förhållande?
Kram

33 Lilla jag :

skriven

Hej Es,

Jobberbjudandet min man fick idag är det det vi väntat på? Min magkänsla säger det.

Kram!

34 Ghostwriter:

skriven

Det känns som min fd vän försöker vinna tillbaka mig genom typ "offer kofta" och jag vet att detta blev ett wakeup call men inte så att insikten slagit sig till ro hos vännen, därför kan jag stå fast vid beslutet denna gång. För att jag vet. Det är bara jobbigt att konversationerna fortsätter och jag hittar liksom inte ord att skriva längre. Jag tycker också det är tråkigt att det blivit så här men jag har ju tappat både respekt och tillit, och givetvis kan man ändå ta tillbaka någon men det gäller starkt att man isåfall varit ifrån varandra en tid.

Har jag rätt i att personen inte kommer förändras just nu? Känns som att personen bara vill ha mig i sitt liv av fel anledningar och så har jag känt ett tag.





Stor kram till dig och ha en fin fortsatt dag
PS: Om man vill hjälpa andra genom sin gåva, öppet som du gör alltså, hur går man tillväga?

Svar: Känns inte riktigt som den vänskapen skulle kunna växa på ett positivt sätt, inte än i alla fall.Vill du hjälpa andra genom din gåva så får du helt enkelt erbjuda dina tjänster.. börja med de i din närhet och det kommer spridas.. kram :)
Esmaralda

35 Suzie Q :

skriven

Fin mugg m härliga sommarfärger. Jag sökte ett stipendium fr en social stiftelse o ringde o frågade var jag skulle löna brevet o gjorde som de sa o fick det stämplat på regionen. Sedan visar det sig att de slarvat bort min ansökan o hade de inte gjort det skulle jag ha fått 1500 kr till skor till barnen. Hon som hade hand om det skulle kolla ändå om det gick att fixa men idag kom besked att det gick inte. Jag har också sökt majblomman men inte hört något. Ser du ngt där?

Svar: Finns en chans att det kan bli något litet.. kram :)
Esmaralda

36 Tiss :

skriven

Jag har tänkt en del. Jag har nyligen fått en bipolär diagnos, men tvivlar på om jag verkligen har den. En bipolär diagnos har man ju resten av livet. Vad kan du se, känna? Jag är ju så bra på att röra ihop saker och ting.

37 Fitnesskillen:

skriven

Hej ez

Förlåt om detta blir lite tjatigt av mig när det kommer till min tjejkompis, jag är lite orolig och även förvirrad, jag undrar lär hon typ höra av sig och kanske prata ut med mig eller är vår vänskap påväg att ta slut?

Jag vet verken in eller ut vad jag vill med henne, för jag vet inte om hon vill fortfarande ha mig som sin bästa vän eller vad hon vill..

Kram

Svar: Hon kommer höra av sig så småningom.. kram
Esmaralda

38 Barbie:

skriven

Kära goda Es!

Kan du möjligtvis se om min kärlek är lite yngre eller lite äldre än mig? Kram

39 Jag:

skriven

Alltså enda sen d kom fram att det skulle bli fjärilar den här gången så har jag känt mig ovanligt intresserad. Har alltid velat ha en talisman men då alla gått åt fort så har det väl inte varit menat (tänker jag) Den här gången såg jag att dom va slut men att dom skulle välja själva och att det fanns några kvar.. igår kväll kände jag sån dragningskraft och kände ”fjärilar i magen” o att jag är en av dom som skulle bli vald.... skickade iväg ett mejl i hopp om att de skulle vara någon kvar... tyckte mig läsa på bloggen imorse att alla var slut och hade valt sina ägare (eller så drömde jag?) jag blev så besviken då känslan va så stark... rätt som d var idag fick jag en känsla av att kolla mejlen iaf! O gissa vad! Hon hade gömt sig! O gissa om jag blev glad! Jag tror mig faktiskt känna av henne redan... jag har iaf bestämt mig för att skriva dagbok för att komma ihåg och en dag kanske kunna återberätta vad som hände :)

Så spännande att läsa om d som har haft talismaner och jag skulle gärna vilja höra mer om det :)

Svar: Ja vad spännande med dagbok !! Jag är också glad att du och Fjäril hittade varann till slut ! Och visst tror jag du kan känna av henne redan, ni har ett starkt band, kram :)
Esmaralda

40 zaralie:

skriven

Hej!
Va beror det på att min sambo är så frånvarande o bortstötande mot mig ibland?

41 Bib:

skriven

Heej

Kommer det in någon ny snart i mitt liv?
Kram

Svar: Japp, det gör det, kram :)
Esmaralda

42 <3:

skriven

Vad är det med M har hon fått reda på att O pratade om henne till mig. Hon är inte hans favorit och påpekade för mig att hon är för ytlig osv och inget bra umgänge.
Hon verkar inte kunna ta sånt här eller ta reda på orsaken vad som faktiskt hänt.
Hör hon av sig igen och förklarar. Ej fått ngt svar på sms.
Kram

43 N:

skriven

Hej Esmaralda
Kan det bli en flytt tillsammans med honom? Ser det så ut?
Finns det något allvar i det?
Kram

44 N:

skriven

Hej Esmaralda.

Kommer det att bli ordning i kärlek för mig? Och ha en familj?
Kram

45 Hej:

skriven

Hej Esmaralda

Kommer det att bli ordning för mig i kärlek? Kommer jag att gifta mig?
Kram

Svar: Ja, allt kommer lösa sig med tiden.. kram :)
Esmaralda

46 Naturvän:

skriven

Godkväll!

Vad glad man blir när man ser din fina mugg!

Nej oro sig allt går ju inte för sig, här gäller väl sunt förnuft ned tentaklarna ute utan att drabbas av katastroftänk!

Till Helena Ir nr 22
Hade själv blivit riktigt irriterad om jag blivit bemött så på jymmet, man slutar aldrig att förvånas. På jymmet jag besöker fungerar hygienen utmärkt i corona tider, skönt!

En liten fråga, har malt i huvudet hela dagen. Nattens dröm var inte den trevligaste , vad katten kan den betyda, ngt gammalt som dött ? skepp som sjunker?

Kram

47 zaralie:

skriven

Hej!
Va beror det på att min sambo är så frånvarande o bortstötande mot mig ibland?

48 Sus:

skriven

Hej
Har gjort bort mig tror du det löser sig?
Love sus

49 I wonder:

skriven

Kära Es...

Kommer kärleken någon jäkla gång...? 😢

Är det S eller D... eller någon annan?

Kommer D eller/och S höra av sig?
Ska jag bara vända blad där?

Frustrerad och med ensamhetskänsla 😭😔

Kram

50 I wonder:

skriven

Kära Es...

Kommer kärleken någon jäkla gång...? 😢

Är det S eller D... eller någon annan?

Kommer D eller/och S höra av sig?
Ska jag bara vända blad där?

Frustrerad och med ensamhetskänsla 😭😔

Kram

51 Livsturisten:

skriven

Det spontana var "vilken underbar mugg men var är fjärilen" o så fick jag syn på den rosa...Vi hade nog kommit överens om min ekonomi hade tillåtit mig den. Jag vet att jag nån gång kommer köpa en amulett av dig men inte denna gång heller hur mycket jag än känner för den rosa där....tyvärr. hoppas den gör nån annan god nytta. Kram

Svar: Ja, en dag kommer du att ha en talisman :) Kram :)
Esmaralda

52 Kicki:

skriven

Nej, ingen talisman ville komma till mig den här gången. Kram

Svar: Vi får hoppas på nästa gång ! Kram :)
Esmaralda

53 Alie:

skriven

Kan det bli någon ändring om jag lyfter det med chefen igen, gällande schema? Det handlar om kanska mkt skillnad i pengar..
Kram

54 Anna E:

skriven

Ser du hur det ser ut där flaskan ligger? Långt ifrån affären?


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: