Magiska brevet från Andreas....

Dagens gästbloggare är: Andreas

 

Hej Ez!

Jag stod och fixade till mig i badrummet nyss och som en berättelse börjar sväva omkring mig.
En av dina trogna följare är det riktat till (rätta mig om jag har fel... 😊)

Brevet är enligt nedan:

 --------

”Hej Mona!

Det är en av dina systrar som vill förmedla detta budskap. Du har ett samröre med en karl vid ett namn som börjar på Be, jag tror det är Bengt.


Inom nästa år så kommer du åka till Island på ett av dina livs största äventyr och du har sagt att ”aldrig i livet sätter jag på något plan”, men serrö, det kommer bli av vare sig du vill eller inte.

Du kommer landa utanför Reykjavik och sova där en natt för att stabiliseras lite. Därefter kommer en färd upp till norra Island mot Akureyri, där du också kommer tillbringa en natt.
Men jösses tänker du nu, inte tänker väl jag hatta omkring sådär. Men jodu, du kommer förstå varför när du väl är där.

 

Det trevligaste paret du någonsin har mött kommer sitta på en liten krog/pub med tjocka träbjälkar och en naturnära inredning.
Ni kommer börja prata som ni känt varandra i decennier, även om språket inte är det samma, men ni förstår varandra ändå.
Detta är en livslång vänskap som för evigt kommer knyta dig till Island.

Du och paret kommer åka med bil ungefär 1 timme utanför Akureyri för dom vill visa dig runt.
Där kommer du även se en gul liten (med betoning på liten) stuga som du rent mentalt redan varit inne i, men inte fysiskt förrän nu.


Det används inte som boning längre, men jag tror det är ett lager för fiskespön och dylikt.

Efter fyra dagar åker du hem, men direkt när du landar kommer du börja planera för nästa resa.
Kanske får Bengt följa med någon gång, men i huvudsak åker du själv och allt kommer flyta på utan problem.

 

 

Om några år kommer du hyra en stuga i några veckor i stöten för att du känner dig så hemma.

För spänningens skull så utelämnar jag vissa detaljer även om du kommer ha glömt bort det här när du väl har landat för att exalteringen är utomjordisk.
Så om du vill komma ihåg, skriv ut sidan eller skriv ner detaljer som du vill komma ihåg.

Det kommer bli magiskt (och slå gnistor rent fysiskt…spännande)!

//Andreas”

1 Läroliv:

skriven

Oj, vilket budskap du förmedlar Andreas, och grattis till dig Mona som budskapet gäller. Så spännande. Hoppas du vill berätta fortsättningen här på bloggen.

Kram

2 Månskenet:

skriven

Wow, härligt, lycka till Mona!
Ha en bra dag, alla!

3 Carina ST :

skriven

Så spännande läsning Andreas! Hoppas att Mona berättar om hon känner igen sig och hur det blir.

Och så fint att läsa ditt blogginlägg igår Yvonne. Det gav så mycket i själ och hjärta.

Tack till er och alla andra som gästbloggat för att ni så generöst delar med er av er själva.

Kram, Carina ST

4 T:

skriven

Hej es! För 20 år sen träffade jag en kille utomlands , k. Idag har vi ingen kontakt. Allt har ju sin tid. Men min fråga; var det meningen att vi skulle ses? Har kommit och tänka på honom det senaste och grunnade på om det var inskrivet i min livsplan i och med att mötet var så intensivt. Tack!

Svar: Ja, det var menat att ni kulle träffas och likaså att det inte skulle bli något bestående.. kram :)
Esmaralda

5 HS:

skriven

Wow, vilken berättelse, vad fint Andreas att du kunde förmedla den och lycka till Mona!

Island är speciellt, klart du ska åka Mona! Är själv sugen på att åka tillbaka dit (varit där på tjänsteresa två gånger) men nästa gång vill jag göra en roadtrip runt Island och tälta eller bo i stuga.

Rekommenderar att bada i de varma källorna på östra sidan. I centrala Reykjavik finns ett litet konstmuseum, minns inte namnet men de hade en jättebra utställning när var där sist.

Ez, angående min Fjäril Lilly. Hade svårt att hitta en lämplig skål men nu har jag köpt en lila glasskål från Tradera som kändes rätt. Hoppas få hem den imorgon. Men när jag är ute och kör får jag en känsla av att Lilly vill följa med i ett halsband? Visst gillar hon små äventyr precis som mig?

Kram

Svar: Skålen blir alldeles perfekt och visst vill Lilly följa med !! Kram :)
Esmaralda

6 Misstjejen:

skriven

Hej

Kommer jag fixar bra i nästa veckan när jag är hos mamma. Jag är rädd för jag ska bli ledsen om B kvinna eller något.

Jag vill ju jag kunde var positiv och ha kul. Att inte tänker på det.

Kommer jag var positiv och finns det något som jag kan gör åt? Ber? Meditation eller något annat för få hjälp för nästa vecka?

Ha det bra

Svar: Ja, lite positiv meditation kan göra susen.. och att du har positivt fokus och finns i nuet... kram :)
Esmaralda

7 Misstjejen:

skriven

Hej

Tror du att det kan går bra om jag bestämma mig glömma B kvinna i nästa veckan när jag är hos mamma. Låtsas som om hon är något annan så undvika hon påverkar min ledsen?

Som jag valt går vidare och glömma henne ifjol så kan jag gör det på samma sätta?

Ha det bra

8 <3:

skriven

Godmorgon kära Esmeralda, tar det sakta med A som du rådde mig till.
Efter i lördags blev jag lite off.
Kommer Å någonsin kunna bli seriös och lugna ner sig ?
Kommer han fråga om en dejt till helgen?
Ska bli så fint väder då och sol.
Bokade av allt med M. Vill fokusera på A och det vore inte rätt att dejta någon nu när A och jag på ngt sätt hittat tillbaka till varandra.
Kram

9 Helena Ir:

skriven

Wow, vad spännande det där lät :) Hoppas det här läses av rätt person! Bra av dig, Andreas!

Allt gott ..

Kram

10 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Såg att du svarade en tjej igår att hennes dotter som nu är liten kommer att växa upp med den mannen hon ska leva med. Så skrev du också till mig i en seans då min dotter var liten. Att jag skulle möta en man och att dottern skulle växa upp med honom som fadersfigur. Och att det inte skulle dröja så länge innan hon blev storasyster.

Men nu är dottern sju, snart åtta, och det har ännu inte skett. Tvivlar mer och mer på att det ska ske och att jag någonsin kommer att få den familj jag drömmer om.

Även Nettan spådde detsamma för mig, att jag skulle möta mannen i mitt liv då dottern var ca 3 år, men så hände alltså inte.

Känner mest sorg över att det inte blev så.

Kram

Svar: Ja, det förstår jag att du gör ! Någonting kom uppenbarligen i vägen.. osäker på vad... men en kärlek för dig ser jag fortfarande.. kram :)
Esmaralda

11 Hanna:

skriven

Hej!

Men åh, helt underbart budskap. På Island dessutom. Självklart händer det magiska grejer där.

Dessutom känns det skönt att vi verkar resa igen snart för att sitta hemma i sin vrå av världen börjar kännas trångt nu.

Kram

12 W:

skriven

Kul att Andreas fick ett eget inlägg 🤗

Så Mona, Island nästa, finns inget att vänta på längre 🍀

Hur ska jag göra med sajten, avstå eller fortsätta?

Kram 🌹🌺

Svar: Fortsätt i alla fall tills du känner dig redo för ett beslut... kram :)
Esmaralda

13 Anki:

skriven

Godmorgon Es

Wow vilket brev du fick till dig Andreas . Hoppas Mona skriver ut detta brev och återkommer själv om ngr år med en spännande gästblogg !

Es har drömt mycket där min bästa vän som gått över varit med Jag går ofta vilse i drömmarna och är utomlands..bara vanliga virrdrömmar eller vill Karin säga ngt åt mig tro ?

Kram Anki med flock

Svar: Ja jag tror att Karin har ett budskap som handlar om ett val du behöver göra... kanske inte än, kan vara ett val som kommer inom kort... kram :)
Esmaralda

14 Solstjärnan:

skriven

Tack Andreas för budskapet via bloggen! 😊

Hoppas verkligen det når fram till Mona och att hon tar det till sig.

Andreas, du har en fin gåva att ta emot budskap som är detaljerade o tydliga.
Så intressant!😊

Tack och lov kan du nu,via Es blogg delge detta fina budskap till rätt person😊

Ha en bra dag!
Kram Solstjärnan ☀️

15 Anki:

skriven

Tack Es <3
Får "prata " med henne att hon får vara lite tydligare ,jag fattar inte ett jota :-)

Kram Anki

Svar: Ja, prata med henne... eller så klarnar det snart och du vet... ibland kan de ligga steget före å man får vänta in innan man kan förstå... kram :)
Esmaralda

16 Nornan:

skriven

Wow vad spännande! Önskar det var jag.

Kramar ♡

17 W:

skriven

Tack Es!

Kram 🤗🙏❤🌹🌺

18 Skorpan:

skriven

Häftigt Andreas, vilken gåva du också har! Får vänta med spänning på nästa år o en gästblogg från Mona då ;).

Inser ju hur futtiga gåvor en själv har, inga alls ;). Inte ens en karl att ha det trevligt med, vilket leder till det att jag drömmer om att ha sex med exet, omg... O du Es ordnade med drive-in spådomar, kom mig dock inte tillräckligt långt fram i kön för att hinna få en spådom ;). Kommer denna torrperiod att räcka länge ännu Es eller kan det tänkas komma nån "lättnad" inom snar framtid?

Torr var jag def inte då regnet satte igång på allvar då jag var knappt halvvägs till jobbet. Förstår varför det inte rörde sig så mycket folk ute.. Det gick att vrida ur klänningen då jag kom fram o liknande mest en dränkt cyklist. Skam den som ger sig då hon äntligen sparkat igång sig själv. Vad är väl lite regn...

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

19 Em:

skriven

Hej!
Vilken underbar blogg .Hoppas budskapet når fram till Mona.

Undrar om min dröm i natt.Ett litet barn ,en kille på 3 år ungefär satt i mitt knä,visste att han va min nu kanske adopterad.Glad ljust lockigt hår.Sen en olycka o han försvann.Letade i drömmen men vaknade.
Vad betyder?

Kram

20 Alie:

skriven

Godmorgon
Verkligen ett magiskt brev till Mona, tack för du delar med dig Andras, vilken gåva du har 💫

Es, mitt hjärta är tungt och jag känner mig ledsen för min pappa.. prognosen ser illa ut, snälla kan du hjälpa mig sända lite healing till honom? 🙏😔
Kram

Svar: Absolut, jag sänder en dust healing direkt, kram
Esmaralda

21 Fitnesskillen:

skriven

Godmorgon ez

Jag har en fråga, det är angående om min tjejkompis, har hon börjat få känslor för mig och att hon döljer det för att hon inte vill riskera vår vänskap? För ibland får jag sån känsla att hon känner något för mig men att hon inte vill riskera något 🤔

Finns det nån möjlighet att det kan hända något mellan oss i framtiden?

Kram

22 Razawa:

skriven

Hej bästa Esmaralda
Hur kommer mammas resa till Iran gå på lördag? Alltså allt som allt, ser det ut som att hon kommer hem efter en månad som planerat eller fastnar hon där pga nedstängning o annat? Så orolig o ledsen över detta

23 Hm:

skriven

Hej Esmaralda
Ser du egentligen varför jag är lite ”annorlunda ” än min familj? Ibland känner jag att de kanske tycker jag är jobbig? Jag vill hitta på saker och de kanske tycker det blir för mycket?
Kram

24 Ma:

skriven

Hej Esmaralda
Ser det ut som om jag kommer bo i hus eller bostadsrätt? Som inte är hyres?
Har jag mött en partner snart och vi blir fler än 3 i den här familjen?
Kram

25 Undrar..:

skriven

Hej Esmaralda
Den här fula fisken..
Har han bestämt sig för att vara med henne nu? Ser det så ut?
Kram

26 Jossan :

skriven

Godmorgon...

Idag är jag helt slut.. precis som jag inte har någon energi alls. Åkte till jobb igår och tror ni inte att kopiatorn är sönder?! Tur vi har en till på högstadiet så jag fick ta mig dit. Sen tror jag att jag har glömt papper på jobb som jag hade behövt... typiskt..

Vaknade precis av att jag drömt om att jag blev till fånga tagen och typ blev skjuten mot... obehagligt...

Om man säger att han inte är så lång... hur långt är det då?

Kram

27 Anna:

skriven

Kära ES! Skulle behöva ditt goda råd. Det gäller min båt, motorn läcker olja. Mycket olja. Är en inombordare, min bästa killkompis har försökt lokaliseria läckaget, men vi hittar det inte. Nu är vi oroliga att vi måste lyfta hela motorn. Det kostar dessvärre runt 20 000kr. Vi skall göra ett försök till med kamera för att se om vi kan hitta felet. Kommer detta lösa sig utan att det kommer ruinera hela min ekonomi? Får du till dig något?

Stor kram

28 Alie:

skriven

Tack snälla Es! ❤️🙏❤️

29 Michaela:

skriven

Lycka till Andreas!

Trött idag pga en dålig natt. PMS är nog boven. Att man håller på med detta månad efter månad och år efter år. Män ska vara glada att de slipper.

Pratas det om mig med vännerna?

Ha en fin onsdag. Dagarna bara rusar iväg. Kram

30 Michaela:

skriven

Menade såklart lycka till Mona :)

31 En Ängel med stort hjärta :

skriven

Gomorron kära Es o Andreas o alla andra☀️

Andreas fick en känsla av att det kan vara en ensam kvinna som flyttat in i min gata hon heter Mona i är i 70-årsåldern får kanske berätta för henne!

Till dig kära Es!
Jag har har ovanligt många småfåglar här ett tag o de kommer ju oftast med glada budskap🌸🦋🌸 Hoppas🙏✊🍀✊

Fråga kan du snälla skicka lite healing till mig jag tåler tyvärr inte min tredje cancermedicin heller o pulsen är för hög! Känner en enorm oro!!

Kramisar i massor ❤️🌸🦋🌸🙏🙏🍀🍀🍀✊✊✊✊


Svar: Healing kommer nu när du läser mitt svar.. cancermediciner kan vara ett elände, jag vet.... kram:)
Esmaralda

32 Maja:

skriven

Tack för ditt svar på gårdagens inlägg, uppskattar det<3 Förväntade mig att du skulle säga det, att jag ska lyssna på mig själv haha. Du är inte den enda mediala som gett mig samma svar nämligen. Det blir nog bra på ett eller annat sätt.


Sköt om dig,
Kram

Svar: Ja, det kommer bli bra, helt klart :) kram
Esmaralda

33 <3:

skriven

Godmorgon kära Esmeralda, tar det sakta med A som du rådde mig till.
Efter i lördags blev jag lite off.
Kommer A någonsin kunna bli seriös och lugna ner sig ?
Kommer han fråga om en dejt till helgen?
Ska bli så fint väder då och sol.
Bokade av allt med M. Vill fokusera på A och det vore inte rätt att dejta någon nu när A och jag på ngt sätt hittat tillbaka till varandra.
Kram

Svar: Det är inte enkelt med A, du får helt enkelt fortsätta känna av.. kram
Esmaralda

34 IaElisa:

skriven

Lycka till med resan Mona! Låter underbart!
Kan du Ez se något kring min situation just nu? Känns som att alla runt omkring mig tuppar av; det är dramatiska vändningar runt varje hörn. Min älskade Å dog, styvfar får anfall och mormor på sjukhus. Jag blir helt slut!! Och mitt i detta vår planerade roadtrip med nya gamla husbilen! Tar kaoset slut snart? Kommer vi att kunna njuta av vår resa, och kommer den ens att bli av? 😢

35 CA :

skriven

Hej
Jag har målat en del, det känns bra.
Men det var tur i otur att covid kom.
Det är bra att inte mamma kom med i år. Har ju inget att duscha mig i då badkaret är trasigt vid silen. Har bett om offert men det verkar dröja. Tror du jag får dusch i år eller först nästa år?
Kram

Svar: Visst ska du få dusch i år... du får helt enkelt tjata på dem o gå dem på nerverna ordentligt.. nöj dig inte att vänta hur länge som helst.. kram :)
Esmaralda

36 Skorpan:

skriven

Är det fult att önska att ens barn flyttar hemifrån fortare än kvickt?
Kram Skorpan

Svar: Absolut inte... stora barn ska inte bo hemma... kram
Esmaralda

37 Ghostwriter:

skriven

Du rekommenderade att jag skulle prata med någon kunnig men tyvärr svarar inte den som jag haft mycket goda råd från. Ingen annan kan ge några "akuta" råd.

Känns det som att jag får hjälp från Soc denna gång akut?



Kram

38 Mo:

skriven

Hej!
Hur stor är chansen att M kommer höra av sig till mig?
Kram ! :)

39 AnnaK:

skriven

Provar igen! Visst hade det kunnat bli en flirt iaf förra sommaren med "gubben" om jag varit singel? Lite större flirt än det blev. Kändes som ett litet intresse från honom. Undrar bara för mitt egos skull. Självförtroendet är på botten just nu.

Kram 🤗

Svar: Visst hade det kunnat bli mer av det.. kram :)
Esmaralda

40 Bb:

skriven

Hej!
Kommer jag träffa någon snart? Kommer det vara någon ny elller någon från mitt förflutna? :)

41 Mo:

skriven

Kan det vara till mig,jag heter Mona och har en syster på andra sidan,vet inte vem Be är dock.
När jag läste detta så känns det i hela kroppen,vi får se om det var till mig eller någon annan Mona. Tack!vad spännande!

42 Kristin:

skriven

Oi, dette var et spennende budskap. Det skal bli spennende å få din beretning med tiden, Mona.😀

Så, kjære Esmaralda. Dette med bakterien har du helt rett i. Når jeg tenker meg om, tror jeg den kom fra en kylling som ikke var helt bra.
Takk og kram ❤

Svar: Ja, så tror jag faktiskt att det kan vara... kram :)
Esmaralda

43 Bb:

skriven

Hej!
Kommer jag träffa någon snart? Kommer det vara någon ny elller någon från mitt förflutna? :)

Svar: En ny ser det ut att bli... kram :)
Esmaralda

44 Helena Ir:

skriven

Skorpis, jag vågar lova att allt blir inte perfekt i livet om du hade en karl :) Och visst har du väl gåvor i livet, jag tror din hälsa är relativt god, och barnen då, de är väl gåvor du har..Visst önskar jag alla som längtar efter man och kärlek, så även dig :)Och den kommer ju.Allt som man redan har är mer än någon annan!.Ha en bra dag Skorpis!

Kram

45 Maria :

skriven

Hej!
Så häftigt o kul för mona 😍
Jag har en fråga till dej Ez, blir det något mellan mig och Marcus?
Kram

46 Mirre:

skriven

Härligt budskap, lycka till Mona!🤩
—-
Es, tänker han på mig? Gillar han mig?.. Varför hör han inte av sig oftare då för att bestämma träff?😒
Jag vet att jag inte borde tänka på honom särskilt mycket.. men det är så svårt!

Tacksam för vad du än kan se, kram💛

Svar: Har en känsla av att du tänker mer på honom än han på dig, ibland blir det så.. kram
Esmaralda

47 Camilla:

skriven

Wow!! Så häftigt och vilken gåva du har Andreas! Hoppas att Mona läser detta och tar sig till Island. Ser fram emot gästblogg sen 🙂

Finns det tankar och saknad?

Önskar alla en fortsatt bra onsdag. Kram

48 Nat:

skriven

Hej Esmaralda
Kommer jag att få ett liv tillsammans med en partner? Ser det så ut?
Kram

Svar: Ja det kommer du att göra.. kram
Esmaralda

49 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Då är jag inte världens "horriblaste" mamma då ;).
Kram Skorpan

50 Browallia :

skriven

Nu räcker det med drama för ett bra tag framöver tycker jag, sonens cykelolycka, katten med fågeln, mitt ex stroke och jag själv som glömmer att jag satt saker på spisen titt som tätt. Nyss när jag kom ut i köket upptäckte jag att hade satt en tom kastrull på spisen och med plattan på full effekt och gått därifrån, allt inom några veckor. Det är inte första gången jag glömmer spisen och det gör mig rädd för vad min glömska ska ställa till med.

Mannens känslor för mig har pendlat i alla år, vad känner han nu eftersom han frågat flera gånger om att ses?

Kram Browallia

51 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Jag har en liten undran, mina föräldrar har ju kapplöpningshundar och dom är med i en klubb för detta där hundarna får träna en gång i veckan under sommarhalvåret inför tävlingar. En i denna klubben vars namn börjar på S har varit en mycket nära vän till min syster. Helt plötsligt bara sådär har hon och hennes barn varit mer och mer tykna mot min syster, pappa och mamma och min syster har själv hört när hon har börjat prata skit bakom ryggen om våran mamma. Under en städdag där hundarna tränar gjorde hennes dotter om allt som min pappa hade stätt i 2 h och gjort.
Varför denna plötsliga vändning? Vad har vi gjort mot henne och hennes barn? Hoppas på svar! Kram Zoey 💕

52 Lydia💕:

skriven

Va häftigt med Mona härligt.
En mini semester med Matz men känner inget undrar om han känner och vet att jag inte känner något ?
Kommer jag att vara singel hela livet och det kanske är fel på mig ?
Lydia💕

53 AnnaK:

skriven

Tack för svar! Då finns det nån iaf som tycker/tyckte jag är söt, snygg eller nåt sånt 🙂

Kram 🤗

54 Cecilia:

skriven

Men wow vilket budskap! Att det var så tydligt också, verkligen magiskt. Kul för dig Mona och vad fantastiskt Andreas att detta förmedlades genom dig.

Har nog aldrig mått såhär psykiskt dålig och jag funderar på att börja prata med någon. Mycket på jobbet som tynger mig, men som tur är det bara 1 månad kvar, ska försöka göra det bästa av situationen och ta mig igenom detta. Om jag ska vara ärlig så har jag varit lite slarvig kring en grej på jobbet. Är väldigt säker på att det inte har någon påverkan på slutresultatet, men ska nog ta upp det med min handledare när hon kommer tillbaka. Dock är problemet att jag har varit slarvig 2 veckor nu, kommer detta att komma upp till ytan eller kommer jag undan med detta? Usch känner mig som dålig som en dålig människa som bara vill sopa det under mattan och komma undan... Kramar

55 Mona:

skriven

Jag heter Mona och hur otroligt det än verkar så kan detta vara riktigt till mig. Tusen tack Andreas.

56 Susanne :

skriven

Vilket härligt inlägg. Så bra med gästinlägg o även spontana spådomar.
Jag rensar o säljer o försöker höja min energi o tänka lagen om attraktion med alla saker jag vill sälja. Hjälper talismanen mig? Jag har sökt ett jobb nu men undrar om jag ska ringa upp dem eller maila. Vill så gärna ha jobbet. Jag skrev rätt kortfattat personligt brev.

Svar: Talismanen hjälper,, hon gör allt hon kan.. kram :)
Esmaralda

57 Browallia :

skriven

Andreas, vilket fantastiskt budskap du fick till dig, med så mycket detaljer. Jag hoppas Mona har sett dagens gästblogg :)

58 Anonym:

skriven

Kan jag ha fått klamydia ? Känner mig som en tonåring pinsamt om det skulle vara så.

59 Månskenet:

skriven

Hej kära Bloggfamiljen! Finns nån där bland Er som kan se och känna och hjälpa mej? 🙏 Här finns en 4-årig hundtjej som, ja jag vet, hon är mycket ensam, men några tydliga problem finns, hon slickar mej på armar o ben, inte så fräscht i shorts- o kortärmat, vi blir irriterade båda två. Tror att hon vill mej något. Borde klippa klorna men hon vill inte/är rädd o nafsar - och jag blir rädd o nervös o irriterad, och där är vi, inneslutna i problemet Klor. Hon är rädd av sej, men så snäll o fin. Kram o TACK på förhand! 💕

Svar: Du får träna henne socialt och det gör du med tålamod och beröm på rätt ställe. Kan du inte klippa hennes klor så ta henne till en veterinärmottagning där de klipper ! Kram
Esmaralda

60 Evig:

skriven

Stort tack till Andreas och Yvonne,
roligt och spännande att få läsa.

En viktig fråga till Es
Någon har lyckats väcka mina känslor till liv över nätet men jag misstänker att detta är en scam och har lagt locket på. Jag har konfronterat personen i fråga som förnekar. Har jag rätt i mina misstankar?

Kram till alla

Svar: Ja det känns som om du har rätt i dina misstankar.. kram
Esmaralda

61 Michaela:

skriven

1 vecka sedan min Fjäril flyttade in i sitt bo med Lady och Kingen. Hoppas att hon trivs! Pratar med henne flera gånger per dag och hoppas att hon är lycklig och aktiv. Jag älskar henne :)

Kram från oss!

Svar: Hon är så glad och pigg och aktiv och trivs förträffligt.. kram :)
Esmaralda

62 Skorpan:

skriven

Tack Helena Ir!
Nej perfekt blir det knappast, även om mannen skulle komma, men det är nu bara nåt jag längtar efter nu. Fast iofs är det ju bra om han inte kommer, då slipper ni läsa ett uselt blogginlägg ;D. Gåvor, mina, de söker jag o hoppas finna en vacker dag... Javisst har jag mina barn...
Ha det gott fina du :)!
Kram Skorpan

63 Vän:

skriven

Hej Esmaralda
Träffade en kompis spontant idag ute i naturen.
Gillar henne verkligen känner att vi skulle nog vara närmare än vad vi är. Men blir inte att vi ses jätte ofta.
Var sådär oväntat och jag var osminkad och jag som alltid annars brukar sminka mig.
Men iallafall tror du att hon gillar mig?
Tycker hon jag kändes osäker eller konstig på något sätt?
Kram

Svar: Hon fick ett positivt intryck av dig när ni möttes... ingenting konstigt alls.. kram :)
Esmaralda

64 Hmm...:

skriven

Hej Esmaralda
Tror du att ”rätt” man dröjer några år innan han kommer att finnas i mitt liv?
Kram

65 Mamman:

skriven

Hej Esmaralda
Du sa alltid att jag skulle ha körkort och bil när jag mött mig partner. Det kändes flera år bort i tiden när du sa det. Men nu har jag både körkort och bil men ingen kärlek,..
Undrar hur det ser ut. Bor i hyresrätt.
Kommer jag bo i ett köpt hus eller bostadsrätt kommer det ordna sig?
Blir det innan jag mött någon partner? Eller först när vi är två?
Kram

Svar: Kärlek kommer, den saken är klar ! En dag blir det hus. Kram :)
Esmaralda

66 Aleksandra:

skriven


Hej Andreas och Mona,

Wow vilken vacker gåva du du fick Mona!

Magiskt , helt magiskt Andreas.

Jag blir oerhört glad av att läsa det du skriver, Andreas.
Jag hoppas innerligt, att du vid nästa ingivelse, gästbloggar ingen.

Heja dig Andreas!

Till Mona: Världen väntar!




67 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Jag har en liten undran, mina föräldrar har ju kapplöpningshundar och dom är med i en klubb för detta där hundarna får träna en gång i veckan under sommarhalvåret inför tävlingar. En i denna klubben vars namn börjar på S har varit en mycket nära vän till min syster. Helt plötsligt bara sådär har hon och hennes barn varit mer och mer tykna mot min syster, pappa och mamma och min syster har själv hört när hon har börjat prata skit bakom ryggen om våran mamma. Under en städdag där hundarna tränar gjorde hennes dotter om allt som min pappa hade stätt i 2 h och gjort.
Varför denna plötsliga vändning? Vad har vi gjort mot henne och hennes barn? Hoppas på svar! Kram Zoey 💕

Svar: Av någon anledning är hon avundsjuk och väljer att tolka allt negativt... det är inte din familjs fel.. kram
Esmaralda

68 Tingeling :

skriven

Åh jag som vill till Island,önskar att jag hette Mona men det gör jag inte, inte ens i närheten! Såg en kommentar här att rätt Mona verkar ha fått till sig budskapet och jag hoppas vi får en uppdatering och gästblogg om resan sen!

Vad tycker han om mig?

Kram!

69 Den:

skriven

Hej Esmaralda
Har han bestämt sig nu att han ska vara tillsammans med henne? Bestämmer han sig någon gång kan man undra. Men nu kanske han slagit slag i saker, har han bestämt sig nu för att vara med henne och inte med mig?
Kram

70 Signe :

skriven

Hej!

Underbara berättelser, Andreas o Monica! Tack för delningen här, till oss andra, men mest gott för er båda. Ikväll blåser det nästan höststorm, och katten har gått in i sitt kyffe och väntar ut vinden. Börjar själv nästan känna att hösten är på väg, och jag fasar för mörkret som ska komma. För tidigt, javisst, men mina föraningar är inte roliga alls😔. Får jobba på med lunchpromenader i dagsljuset, så länge jag kan fortsätta jobba hemifrån. Lite positiv mediterande krävs nog också, får ta till vad jag kan för att inte dala för mycket i humöret. Fler än jag, här på bloggen, kanske känner igen sig? Det vore gott om någon av er som känner igen sig, vill berätta vad de gör för att hjälpa sig mot mörkret fram emot hösten. Hoppas att jag med det här inlägget om hösten, inte förtar om ni fortfarande har semester!

Nytt projekterbjudande idag. Blir det detta, och blir det i så fall bra??

Kram till er alla 🤗

71 Trasdockan:

skriven

Snälla, Ezmeralda, hjälp mig.

Kl 03.41 i gårnatt vakna jag av ett extremt bankande på dörren - lät som bankande på en ihålig dörr, typ som sovrumsdörren, men det lät så panikartat, som jag antar att man gör, när man ska väcka alla grannar, så jag tolka det som att det var på ytterdörren.

Jag satte mig upp i panik, tittade ut i gardinglipan o ”såg” sken av eld. Drog på mig kläder, samtidigt som jag undra varför människan inte RINGDE på dörren o tänkte att det var tur att kattburen är kvar i lgh, så jag -förhoppningsvis - skulle få med katterna. Gick ut i köket o titta ut o såg inte skenet. Vågade inte titta ut i titthålet, utan gick på toa. Tänkte där att jag ju måste titta ut, så det inte står ngn där, vilket det inte gjorde.

DEN paniken! Tog tid att somna o jag minns vad jag drömde o bankandet passar inte in i drömmen alls.

Det är andra gången jag vaknar av liknande bankande - vid ungefär samma klockslag - men denna gången var det mycket värre.

Kan du se vem o varför..? Jag vågar knappt somna längre..

72 Håkan :

skriven

Kommer jag kunna nå framgång i det ekonomiska projekt jag startat med hjälp av en vän?

Jag är också väldigt nyfiken på hur jag själv kan utvecklas bäst. Parterapi, egenterapi, meditation, träning, skrivarkurs, musiksatsning, medial kurs?

När kan jag säga upp mitt jobb och leva på annat?

73 susa:

skriven

Hej! Blev rekommenderad att kontakta dig. Har ett tag känt att det är något som väntar, någon uppgift jag ska utföra. Något jag är ämnad för.. Kan du se vad?
hälsningar från en vilsen...

Svar: Du ska satsa mer på sådant som du vill och som du kan brinna för.. kram :)
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: