De sista hemlösa stackarna...

Egentligen är talismanerna är slut....
.....MEN...
....i och med att de själva fått  välja sina ägare så har inte alla som beställt kunna få någon och det beklagar jag  verkligen.
 
Men å andra sidan... så tror jag inte man har så stor glädje av en talisman som man inte blir vald av.
 
 
 
Här finns några Fjärilar kvar... som inte hittat sin ägare.
 
De är lite sorgsna och känner sig ensamma  - och kanske finns det någon därute som känner sig manad och känner att  Fjäril väntar just på dig !!
 
Hör av dig snarast i så fall !
 
Och jag håller tummarna att du är rätt för talismanen och blir vald. !
 
 
Vad ska man roa sig med  när man inte kan resa ??
 
Maken tog tag i staketbygget... sonen ska göra växthuset klart och själv har jag som sagt var massor med jobb.
Fast hade jag fått välja... hade jag ju rest nånstans.. för jag känner att nu behöver jag lite påfyllning av nya platser  och nya upplevelser !
 
Närmaste dagarna är det mycket jobb med Fjärilflocken... det ska präglas på ägarna och öppnas upp och sådana ceremonier tar tid och energi.
Men samtidigt är det jätteroligt.
💖
 
Kram & kärlek
 
 
1 Läroliv:

skriven

Så väldigt glad att en liten fjärilsvän ville komma till mig och det hade jag nog på känn också. Jag ska ta hand o henne på bästa sätt så att hon trivs. Hon ska liksom lilla ladybug hänga runt halsen och som kompisar hoppas jag att dom trivs med varann.

Kram

2 EllaBella :

skriven

Hej! Jag har träffat män som säger att jag är fin, vi trivs ihop, har gemensamma intressen och bra sex. Varför blir de inte kär? Jag tycks bli lämnas igen efter att inte vågat under en lång tid.. 😢

Svar: Kanske du är för snabb med att vilja ta relationen steget vidare, träna dig på att känna in lite mer.. kram :)
Esmaralda

3 Susan:

skriven

Saknar oxå att inte ha en resa att se framemot men det är bara till att gilla läget o göra det bästa av situationen. Har äntligen tagit tag i mitt carportsprojekt och nu är det på G ! Drömmen om växthus får vänta, har lite för mycket ofärdiga projekt som måste slutföras innan.... men tid o pengar räcker inte alltid till. Önskar ibland att jag bara tog mig råd o lejde in arbetet men med tålamod o hårt arbete tar det sig sakta framåt... ngn dag blir det verklighet av mina drömmar

Kram

4 Skorpan:

skriven

Ojdå, att det finns Fjärilar kvar, så konstigt. Talismanerna brukar ju ta slut så fort.

Ja vad gör man i dessa icke-restider, jo reser till sin mor o hoppas på att alla får vara friska! Shoppar loss lite o konstaterar att den andra semesterveckan blir närsemester med billig mat på menyn ;D. Huvudsaken att man får mat... Förstår att du längtar bort efter nya upplevelser Es! Du skulle ju ha åkt på många resor redan i år. Låt oss hoppas att nästa år blir ett reseår igen, månne det blir!?

Jobbade igår iom att jag svängde samtalen till min mobil o gissade ju att det skulle bli så iom mitt försenade projekt. Nåja, tar igen den tiden senare.

Idag träffa kompis ute på stan, inga andra planer, det får räcka :).

Hoppas Fjärilarna hittar hem...
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Den här gången är det skillnad eftersom talismanerna själva väljer vem de ska till och har de inte valt så blir de ju kvar... många vill ha.. men har de ingen talisman som väljer dem, ja då blir det ingen talisman denna gång.. kram :)
Esmaralda

5 Jen. :

skriven

Menar S verkligen det han säger att han vill hjälpa mig oavsett situationen jag befinner mig i?

6 <3:

skriven

Ja då kanske det finns en fjäril som ändå väntar mig.
🦋

Kan du se något mer älskade Esmeralda om presentkort på spaet blir hittat? Är det fortfarande i min närhet ?
Kram

7 AnnaK:

skriven

Hade jag haft råd så hade jag köpt om någon var ämnad för mig! Hoppas dom hittar sina ägare 🙂

Hade ljuset hos svärmor råkats ramla på golvet när jag skulle in när hon inte var hemma eller var det något annat? Kändes som att jag inte var ensam där dagen innan.

Kram 🤗

8 Naturvän:

skriven

Godmorgon!

Visst har man lust ut att resa, besöka koncerter. Undrar när vi kan göra det igen?

Många pratar ju om en andra våg, så jag ligger väldigt lågt än så länge.

Härligt med byggprojekten,själv har jag fått offert på min bod och nu kan vi snart bestämma tid när vi kan sätta igång. Tyvärr inte direkt, men framemot sensommaren.

Har en fråga, men bara om du har tid, annars kan det vänta. Undrar hur man sköter om sin fjärilstaliman på bästa sätt. Skall man lägga den i grovsalt? Hurofta? Ligga i sol el skugga? Ligga bland stenar och attiraljer som man själv gillar?
Bara lite funderingar.....

Ha en fin dag alla!
Kram


Svar: När talismanen kommer så finns ett brev med instruktioner och det ska du noga följa. Längre fram om talismanen känns trött kan du strö lite saltkorn över och låta ligga en timme men det är ingenting man måste göra och som somliga talismaner behöver aldrig saltet.. kram :)
Esmaralda

9 S.H:

skriven

Godmorgon Esmeralda. Nu har jag fått tillbaka "skitet" igen.
Blir jag av med det för gott om jag fortsätter nu som jag gör?
Eller ser du mig behöva söka vård.

10 <3:

skriven

Kommer R få större bidrag snart? Löser dom situationen?

11 Mt:

skriven

Hej!
Snart får jag besked om jag får stanna på jobbet lr blir uppsagd..
Vad tror du?
Kram!

12 Khaleesi:

skriven

Jag hade inte tänkt att beställa en fjäril men sen var det precis som att jag bara gjorde det utan att tänka, kändes så rätt. 😍🦋 Är i valet och kvalet om jag ska försöka byta avdelning på sonens förskola. Skulle vilja att hans sista år blir bra. Är det värt det, kan det bli bra?

Svar: Tveksamt, det kan bli lika bra där han är nu, kram :)
Esmaralda

13 Fitnesskillen:

skriven

Godmorgon ez

Jag skrev lite med min tjejkompis igår för att höra om hon ville umgås idag men hon skrev att hon skulle "jobba", jag kände direkt att hon börjar ljuga för mig, så jag frågade henne om det är så att hon inte vill umgås med mig längre och inte vill prata med mig längre, då skrev hon att hon vill vara ifred och vila upp sig och at hon tyckte att det räckte med att umgås för att vi har umgås i en månad och då skrev jag att jag håller med att vi har umgåtts så mycket så jag skrev också att jag skulle låta henne vara ifred.

Det känns lite som att hon har hittat nån annan som hon har börjat umgås med och därav så börjar hon bete sig såhär mot mig, hon har förändrats helt konstig och det skrämmer mig lite faktiskt..

Så min fråga är, lär vi fortfarande vara bra vänner eller är det mot sitt slut med vår vänskap?

Kram

14 Månskenet:

skriven

Lycka till med Fjärilarna, hoppas de hittar Någon! Det känns så stort att få bli utvald 💕
Kram!

Svar: Ja, de ÄR speciellt, det tycker jag också, kram :)
Esmaralda

15 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Hade gärna blivit ägare till en men ekonomin tillåter inte det just för tillfället . Hoppas de hittar sina utvalda ägare snart känner ju hur ivriga de är att få komma hem <3

Här ska det oxå bli bättre staket .Flyttade bilen och vips stod inte den ivägen och Moses kom ut där staketet är lite svajigt Nu står bilen på plats igen ;-) Antar staketfix hos dig kanske hjälper hålla MG inne på tomten ;-)
Det får bli en sån sommar man får ägna sig åt annat än fara ut Huvudsaken är ändå att få vara frisk.

Härlig Tisdag på er alla

Kram Anki med flock

Svar: Mg tar sig ut från ett anat håll i trädgården när han vill och för det mesta tar han bara en minipromenad och skäller sen utanför grinden och vill in... kram :)
Esmaralda

16 Mej:

skriven

Hej Esmaralda.

Förstår att det blir mycket jobb med fjärilarna.

Ser det ut som om jag kommer fortsätta att leva själv nu framöver?
Kram

17 Mej:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut som jag kommer att fortsätta att leva själv?
Kram

Svar: Inte på sikt, kram :)
Esmaralda

18 Maa:

skriven

Hej Esmaralda.

Jag har flera gånger hört att det låtit, saker som ramlat här hemma utan förklaring.

Har det praktiska orsaker?
Eller finns det någon här?
Och vad vill den säga?
Kram

19 Ghostwriter:

skriven

Vad är det för fel på mig?
kram

20 Maria:

skriven

Godmorgon Es!
Vilka vackra fjärilar! 🦋
Tack för svar senast! Det gjorde sambon lite lugnare ☺️
Jag har ju tidigare frågat dig om min kompis som haft ett jobbigt förhållande, det tog ju tack och lov slut i höstas. Nu har han träffat en ny tjej och han mår mycket bättre.
Kommer det funka för honom nu?
Vi träffade dom i helgen och det är något med henne som gnager mig som jag inte kan sätta fingret på.. 🤔 Magkänslan är inte helt ok..
Har jag rätt eller är jag helt ute och cyklar? 😅

Ha en riktigt bra dag och var rädd om dig! Inget jobb är värt att bränna ut sig för 🤗💕

Svar: Nja, riktigt 100% tror jag inte det förhållandet blir... men han får skapa egen uppfattning :) kram
Esmaralda

21 Mama:

skriven

Hej esmaralda.

Han kan säga saker liknande, ja annars får väll ni flytta hit osv.
Menar han något allvar i det han säger som tyder på att det ska bli vi?

Ser det ut som om det kan bli en flytt för mig och barnen tillsammans med honom?

Eller är det bara något han säger i stunden som han inte menar någonting med eller som det inte blir någonting verkligt av?
Kram

22 Anna E:

skriven

Har ju inte riktigt råd att köpa en fjäril 🦋 men skulle verkligen behöva en :( tror en där skulle vilja va med mig... 🙄 Min gamla försvann ju också förra året...

23 Dunegull:

skriven

Nu längtar jag till min fjäril kommer. Min förra talisman kasta jag då mitt liv blev upp och ner vänt men kanske jag behövde den för att komma loss ur min situation på den tiden.

Nu hoppas jag på glädje och lycka. Att det är min tur nu.
Kan det vara min tid nu E?

Till er som inte fick denna gång kan jag meddela att E inte tyckte jag skulle beställa en förra gången så det kommer en tid för er också.

Kramar

24 Hmm:

skriven

Hej Esmaralda.

Träffade en gammal bekant på en fest i helgen.
Jag umgicks med henne som yngre och hon är kompis med ett gäng som jag tog avstånd ifrån för länge sedan.
Just denna person har jag inget emot utan de är mer de andra som jag gärna vill undvika.

Det blir lätt att man blir lite frågar hur livet ser ut i övrigt osv. Och jag som ensam till mina barn är inte alltid så roligt att säga.
Man vill ju vara lyckad. Även om jag är glad och stolt.

Tror du hon pratar vidare om mig till de andra?
Kram

25 Jobb:

skriven

Hej Esmaralda.

Jag jobbade på ett jobb förut som jag trivdes väldigt bra på. Men jag sa upp mig för att jag hade fått ett annat erbjudande som jag trodde var bättre. Tyvärr blev det inte långvarigt med det.

Jag har antytt flera gånger att jag gärna vill komma tillbaka.
Nu träffade jag henne chefen igen och sa igen att jag saknade det och ville tillbaka.

Tror du de tycker jag tjatar?
Har jag chans att få komma tillbaka till det jobbet?
Kram

26 Milla:

skriven

Hej! Mailade dig igår, lite sent. Men hoppas du fått det. Hoppas en fjäril vill till mig. Kram

Svar: Snart ska jag öppna mailen och undersöka saken :) Kram
Esmaralda

27 Smöla:

skriven

Igår fick jag så mycket energi och kärlek av fjäril. Shit vilken boost! Så härligt.. Jag blev helt till mig. jag ville så gärna beröra, krama och kosa på grannen, ville va nära hela tiden. Började känna en dragning till han igen.
Känner han mycket för mig? Jag är lite avvaktande ifall han tar det på allvar om jag närmar mig honom?

Svar: Han verkar inte vara beredd till ett förhållande.. kram :)
Esmaralda

28 Kristin:

skriven

Nå har ikke jeg fått min Fjäril, men jeg er en av de heldige som har fått vite at en vil til meg.
Jeg har artroser i fingre og skader i nakke, og begge deler gir smerter og ubehag.
På ettermiddagen i går, hadde jeg en merkelig opplevelse. Plutselig ble mine fingre veldig varme og ikke så stive og smertefulle. Nakken kjentes annerledes også. Dette vedvarer også i dag.
Fikk mail fra Esmaralda som fortalte at jeg ville få min fjäril, og her skrev hun også:
"din Fjäril är väldigt ivrig och kanske kan du redan känna av henne en aning".
Dette er veldig spennende.
Siden det fremdeles er noen fjäriler som ikke har funnet sine framtidige eiere,er dette noe å forsøke for dere som har behov!
Ser veldig fram til å få denne.
Tusen takk, kjære Esmaralda, for alt du hjelper oss med.
KRAM!!!

Svar: Ja du känner av din Fjäril redan nu och det gör fler som är receptiva... det är stort och speciellt och visar hur starka de små rackarna är :) Kram :)
Esmaralda

29 Emelie:

skriven

Var hör jag av mig för en chans på en talisman?

Och så undrar jag om du, eller någon annan, kan hjälpa mig. Min dotter har tappat bort sin telefon hemma hos sin pappa och hittar den inte! Vars tusan är den?

Svar: Maila mig på: [email protected] vad de gäller talismanerna.. kram :)
Esmaralda

30 Emelie:

skriven

Nej men nu såg jag inlägget om talismanerna :)

31 Sommarlängtan:

skriven

God morgon!
Senaste somrarna har varit fyllda av tråkigheter för min del.
Det har varit sjukdomar både hos mig själv och nära familjemedlemmar.
Nu undrar jag kära Esmeralda om den här sommaren kommer att vara fri från stora katastrofer och sorg?
Arbetar som sjuksköterska och blir påmind dagligen om hur svårt många har det och jag förstår att man inte går genom livet utan dom men för min del tycker jag kanske att det är bra nu.
Kram <3

32 Jossan :

skriven

Godmorgon!

Då börjar dag 3 där jag är själv. De första 2 dagarna har jag vaknat med lite ångest i bröstet men det har gått över rätt snabbt efter jag tagit min tablett. Känns som mitt hjärta slår mycket snabbare.

Igår trodde jag typ att jag hade fått Corona.. varför vet jag inte.. var väl att jag hade svårt att andas ordentligt. Men det får jag ju av min ångest... Men det känns bättre och bättre.. bara drygt att jag ska behöva tabletter för det...

Igår låg jag ute på vår gård och sola. Så kommer en man och säger typ wow... Redan osäker att ligga och sola i bikini på gården så gjorde han det värre...men men.. Idag är det ju tråkväder så blir inget solande idag... kan hoppas att det spricker upp...

I förra veckan svimmade jag nästan på gymmet för jag inte kunde äta.. Igår klarade jag nästan ett helt pass.. fick ta små pauser...

Åh vad jag hoppas kärleken kommer innan 2020 är slut.. Känner jag honom? Och kommer han gilla mina vänner?

Ska bli så spännande med en fjäril 😍

Kram

33 Jossan :

skriven

Till Michaela!

Ja både läktaren och kvinnan på apoteket berättade det. Även min mamma och syster :)
Jag har förväntat mig att må riktigt dåligt de första två veckorna som jag började. Snart en vecka och jag har inte känt av något utan snarare att jag mår bättre. Så jag hoppas det fortsätter såhär. Har varit ensam första gången sen i onsdags nu i söndags, måndag och då idag. Vaknar med tungt bröst men det känns bättre sen. Vilket känns sjukt skönt. Men jag är konstant trött.

Svar: Vad skönt att du är på rätt väg.. fortsätt medvetet att göra de bra valen som du vet att du behöver. Tröttheten kommer ge med sig.. kram :)
Esmaralda

34 Lilla m:

skriven

Hej Es, tänder det till mellan dejten o mig på torsdag?
Kram

35 Boudica:

skriven

Jag som ville ha en fjäril var så trött igår att jag totalt glömde bort det! Kanske väntar en på mig? Ska försöka höra med dig efter jobbet.

Har en fjäril relaterad fråga. Vilket sätt ät bäst att formulera en önskning? Räcker det med ett ord eller är det bättre med en förklarande mening? Fjäril kanske misstolkar önskan med bara ett ord?

Kram!

Svar: Ord eller hel mening... båda delar går lika bra... Fjäril förstår och tar till sig på rätt sätt... kram :)
Esmaralda

36 Smulan:

skriven

Hoppas att fjärilarna fladdrar hem till rätt ägare.
Sonen har börjat på avlastning/korttids och trivs bra. Tanken är att han snart ska börja sova där. Kommer det att gå bra eller dröjer det innan det fungerar

Svar: Lite fram och tillbaka en tid får du räkna med men på det stora hela kommer det går bra.. kram :)
Esmaralda

37 Helle68:

skriven

Tack Es, ser fram emot att en liten fjäril ska flytta hem till mig.. Kram

38 Ghostwriter:

skriven

Kan jag lugna tankarna och stå fast vid mitt beslut oh bara gå vidare? kram

Svar: Ja, det tycker jag, kram :)
Esmaralda

39 Maria:

skriven

Tusen tack för svar! Precis vad jag trodde 😏
Kram! 🤗💕☀️

40 Ma:

skriven

Hej Esmaralda.

På arbetet där jag arbetar lite extra ibland chefen där
Frågade om jag kunde hoppa in något i sommar. Som föräldrar ledig så blev det inte många dagar jag kan men jag skrev de dagar jag kan. Men fick inget svar tillbaka.
Skulle jag tyda det som attt jag inte fick de jobbet?
Eller hur tänker hon?
Kommer hon fråga mig igen?
Kram

41 Michaela:

skriven

Nämen så ensamma och olyckliga dom ser ut. Hoppas verkligen att de hittar sina ägare.

Duktiga män du har som fixar och donar. Förstår att du saknar att resa. Du var ju alltid mer eller mindre på väg nånstans :) Tur i oturen kanske att det är mycket jobb så tiden går fort.

Själv har jag brutit en tå :) Slog i soffans "fötter" under åskovädret igår natt. Så blå och svullen. Lättast att gå i Birkenstock tofflor. Så kan det gå kl 04.00 när man är rädd för åskan :)

Ha en fin dag! 18 grader. Äntligen!! :)
Kram

42 Louise:

skriven

Soc ringde och de vill ha ett uppföljningsmöte. Det har a9ldrig hänt innan. Antingen kommer de att starta en utredning eller så kommer de att låta det passera eftersom anklagelsen är helt påhittad. Jag hoppas det senare.

Jag velar med mannen jag vill lämna honom men då står jag helt utan inkomst och det känns inte speciellt bra och plus så kommer han att ta allt ifrån mig. Dator,bankkort även mitt bankkort som går till mitt csnkonto och lönekonto. Han hade inget i värde när han flyttade in hos mig.


Just nu är det riktigt jobbigt med tanke på allt som händer. Önskar jag hade råd med en talisman för jag behöver verkligen vägledning denna gången. Men det får bli nästa gång när och om jag har ett jobb.

Är uppföljningssamtalet från soc goda nyheter eller det blir en utredning? Om det är så får ju mannen prata med dem för han har inte gjort något som anmälan säger. Sjukt att folk vill en så illa.
Jag tror det handlar om vilket område vi bor i.

Ha en fin dag. Vi ska över till fritids och hämta dottern saker. De stänger en hel månad och öppnar i augusti igen. Tacksam för svar. Kram

Svar: Ja, tyvärr så präglas ni en del av ert område och så småningom blir det en flytt. Jobb först för dig och sedan kan du fatta egna och nya beslut, kram :)
Esmaralda

43 Mama:

skriven

Hej esmaralda.

Han kan säga saker liknande, ja annars får väll ni flytta hit osv.
Menar han något allvar i det han säger som tyder på att det ska bli vi?

Ser det ut som att det blir en flytt för mig och barnen tillsammans med honom?
Kram

44 Till Jossan:

skriven

Vad bra att du har fått informationen! Jag har jobbat som sköterska inom psykiatrin i 15 år och kan säga att det är så individuellt hur man reagerar och hur lång tid det tar att få full effekt. Men det som är gemensamt är att det oftast blir värre innan det blir bättre/ går upp och ned och då är det många som slutar. Och att det tar tid. Skönt att höra att ångesten lättar under dagen. Du är långt ifrån ensam som behöver denna medicin. Tänk att det är som att diabetiker behöver insulin. Du behöver serotonin som tabletterna tillför. Viktigast är att få må bra!

Kram från Michaela

45 Tiss :

skriven

Jag ska till veterinären med min katt imorgon. Jag är så rädd att han ska vara allvarligt sjuk. Men han är som han brukar: äter, kissar, gosar och softar.
Tror du att det blir bra?

Svar: Ja det känns som att det blir bra.. kram
Esmaralda

46 Emra:

skriven

Hej🤗, finns det nått sätt att bli av med känslor för en person som inte förtjänar det?

47 Mika:

skriven

Hej hej 👋🏼

Känner mig nere och känner mig dålig som mamma. Just nu har flickan varit så uppkäftig och svår. Har fått höra att hon bestämmer mycket och ”skriker ” på sina vänner eller prata arg. Når inte riktigt fram till henne när vi pratar. Först känns det så men 5 min senare samma problem. Ser du något kring det ?

Sen sista tiden har jag drömt mycket om mamma , men förstår inget. Ser du något kring det ?

Kram från än dålig mamma med dåligt samvete jämt

Svar: Försök vara lugn och en bra förebild - för det tar hon med sig. Hon är i en svår period just nu...men det blåser över. kram
Esmaralda

48 <3:

skriven

Hej kära Esmeralda är Dan förtjust i mig ?
Kram

49 Bella:

skriven

Heej ☺️ är ju anställd nu på restaurangen här i min stad.. känns verkligen som jag manifesterat de här jobbet och så skönt att vi kom överens om 4 dagar i veckan, så jag orkar med! Kommer jag bli kvar där länge? De finns nog ingen som längtar så mycket efter min första riktiga lön så jag kan lägga undan till min resa. I september kommer jag ha tillräckligt med stålar för att åka iväg.. hoppas så! 🙏 Kram

50 Barajag:

skriven

Hade gärna velat köpa en talisman, men denna månad räcker det inte till tyvärr.

Underbart att talismanen själv väljer vem den ska till ❤

51 Jossan :

skriven

Min blivande kille han jag ska leva med.. är han någon jag känner eller någon ny? Var träffar jag honom?

Kram

52 Naturvän:

skriven

Hej!

Ja jag känner redan av att min fjäril är på väg, det här blir bra!

Ville dela med mig av ett recept till. Det är ju fortfarande jordgubbstid, så här kommer ett recept på en underbar god tårta! I mitt tycke den bästa jordgubbstårtan som finns!

Midsommartårta, 12-14 bitar

Ugn 175 gr

2 ägg
2 dl socker
2 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 dl vatten

glasyr
75 g smör
1 dl socker
1 msk vaniljsocker
1 äggula

garnering
3 dl vispgrädde
2 liter jordgubbar

Klä en liten långpanna med ett smort bakplåtspapper som går ut lite över kortsidorna. Då går det lätt att lyfta kakan ur pannan. Den skall inte stjälpas upp utan glaseras på ovansidan. Vispa ägg och socker riktigt pösigt. Blanda mjölet med bakpulvret och rör ner det. Tillsätt vattnet och rör smeten slät. Grädda kakan mitt i ugnen ca 30-40 min. Blanda samman glasyren genom att smälta smöret och sedan röra ner socker vaniljsocker och äggula. Bred glasyren över den varma kakan. Låt den kallna i formen. Lyft sedan över den till serveringsfatet.
Täck med vispgrädde och ett berg av jordgubbar

Smaklig spis önskar Naturvän!


Svar: Mums & tack :)
Esmaralda

53 Ingela:

skriven

Vad trist att ingen av de talismaner som är kvar ville till mig. Jag uppskattar däremot ärligheten i detta så tack i alla fall Ez. Nästa gång är det nog min tur. Kram alla

Svar: Ja,nästa gång tror jag absolut att det blir din tur ! Tack för förståelsen ! Kram :)
Esmaralda

54 Solstrålen Hanna:

skriven

Hej Esmeralda,
Tror du att jag kan vara en av dem som blir valda av fjärilarna?

Kram

Svar: Du får maila mig så ser vi vad som sker... kram :)
Esmaralda

55 Linn:

skriven

Vad flitiga ni är!

56 annicagustav:

skriven

Så fina...🦋🙏🏼

Haft så mycket ledsamheter omkring mig under några år nu, känner mig helt dränerad på energi!
Skulle vilja lägga mig platt ett tag men måste ändå vara stark för den personen som betyder mest i mitt liv!
Kan du se/känna hur länge till jag måste gå så här innan glädjen kommer tillbaka?

Kram o ha en fin dag🤗

Svar: Det vänder när som helst och börjar i det lilla... se det positiva och famna det... och det växer.. kram :)
Esmaralda

57 annicagustav:

skriven

Så fina...🦋🙏🏼

Haft så mycket ledsamheter omkring mig under några år nu, känner mig helt dränerad på energi!
Skulle vilja lägga mig platt ett tag men måste ändå vara stark för den personen som betyder mest i mitt liv!
Kan du se/känna hur länge till jag måste gå så här innan glädjen kommer tillbaka?

Kram o ha en fin dag🤗

58 Till Andreas :

skriven

Vad kul att höra att en kille beställde än Fjäril! Känns som att det mest är tjejer annars men jag kan ju ha fel :)

Vart tog du vägen förresten?

// Michaela

59 Michaela:

skriven

Träffade nyss en Corona överlevare som bor i mammas område. Blev smittad på jobbet inom hemtjänsten då dom inte fick ha skyddsutrustning. Låg i respirator 1 vecka och när hon vaknade kunde hon inte stå på benen och motoriken fungerade inte. Satte tandborsten tex i örat istället för munnen. Nu hemma igen med enorm trötthet och fortsatta mardrömmar såsom många som varit nersövda berättat om. Men vid liv och det är hon väldigt tacksam för.

Var rädda om er!
Kram

Svar: Hemskt är vad det är ! Det tar tid att komma tillbaka till ett normalt liv. Kram
Esmaralda

60 Mirre:

skriven

Tack Naturvän för det goda receptet till midsommartårtan, har sparat det! Så mysigt att dela med sig av recept tycker jag😍 Någon kanske har ett bra recept på tiramisu? Har varit så otroligt sugen på detta de senaste dagarna..


Känns som att fjärilarna är mer selektiva med deras ägare än vad ladysarna var.. men så bra att de kommer till rätt ägare. Denna gången känner jag starkt och tydligt att nej, jag behöver inte fjäril just nu. Annars brukar jag vara snabb med att köpa, har både kingen, tara och lady hemma.. men tyvärr så glömmer jag lätt bort dom. Är bra på att kommunicera i början men sen så glömmer jag..😅 bör jag strö lite salt på någon av dom tro..?

Es jag har en fråga, jag har märkt att min energi har förändrats de senaste veckorna. Jag har liksom gått från en lägre form av energinivå till en högre. Jag bryr mig inte om dessa småsaker längre. Jag märker också att om jag umgås med folk med lägre energi så tar jag åt mig av den.. den här högre nivån uppnår jag när jag är själv, oftast ute i naturen eller hemma.
Vad är det som sker? Har du någon förklaring till detta fenomenet? Kramar ☀️

Svar: Ja strö lite salt på dem .. upprepa dina önskningar och ta dig an dem lite extra.... ! Du är i en känslig period nu och tar emot andras energier.. oavsett de är höga eller låga.. kram :)
Esmaralda

61 Till Michaela :

skriven

Ja de säger det! Jag Började ju tänka att är det tabletterna som gör att jag mår så bra eller hade jag mått lika bra utan? Jag kommer inte våga sluta på ett tag. Känner till och med att jag inte orkar bry mig om killen jag gillar. Känns som jag typ accepterar läget på ett annat sätt just nu...

Väntar på att orken ska komma tillbaka så lägenheten blir fin igen 😂

Hade varit häftigt att jobba inom psykiatrin (både mamma och syrran gör/har gjort det)

Tack för du bryr dig :)

Kram Jossan

62 Mama:

skriven

Hej esmaralda.

Han kan säga saker liknande, ja annars får väll ni flytta hit osv.
Menar han något allvar i det han säger som tyder på att det ska bli vi?

Ser det ut som att det blir en flytt för mig och barnen tillsammans med honom?

Menar han allvar i detta?
Kan det bli en flytt tillsammans med honom?
Kram

63 Jessica:

skriven

Hej Es!

Kan du se några detaljer kring min soulmate?

Kram :)

64 Sofia:

skriven

Hej. Hittar jag något jobb inom nästa månad. Jag har varit utan jobb länge och sökt mycket, men tyvärr utan resultat.

65 SusanneAmalia :

skriven

God eftermiddag..
Tack för fin korrespondans.. Fjärilen som har valt mig ska jag vårda ömt.. Nu är det färdigbadat för i dag... Simskolan är slut och barnbarnet sitter och mumsar chokladflingor och mjölk.. Vi ska måla en vägg i guldfärg.. Kommer att bli så fint. Jolie mitt barnbarn är så konstnärlig och det ska bli så kul.. Att måla vägg tillsammans med henne..
I morgon flyttar Nicklas min son.. Jag hoppas att det går bra med det nya huset.. Och att båda hans barn får bo där..
Cornelis ska flytta till Japan nästa år..jag hoppas på att flytta till Sälen och att Jolie vill hälsa på ofta.. Kram till dig och alla på bloggen.. 💕



Svar: Jag ser hur viktig du är för Jolie, du ger det lilla extra som hon behöver och bär med sig och det kan ingen annan ersätta.. kram :)
Esmaralda

66 Fitnesskillen:

skriven

Hej ez

Jag skrev lite med min tjejkompis igår för att höra om hon ville umgås idag men hon skrev att hon skulle "jobba", jag kände direkt att hon börjar ljuga för mig, så jag frågade henne om det är så att hon inte vill umgås med mig längre och inte vill prata med mig längre, då skrev hon att hon vill vara ifred och vila upp sig och at hon tyckte att det räckte med att umgås för att vi har umgås i en månad och då skrev jag att jag håller med att vi har umgåtts så mycket så jag skrev också att jag skulle låta henne vara ifred.

Det känns lite som att hon har hittat nån annan som hon har börjat umgås med och därav så börjar hon bete sig såhär mot mig, hon har förändrats helt konstig och det skrämmer mig lite faktiskt..

Så min fråga är, lär vi fortfarande vara bra vänner eller är det mot sitt slut med vår vänskap?

Är det så att hon vill att vi ska avsluta vänskapen eller hon ser inte mig som hennes bästa vän längre?

Kram

67 Lavena:

skriven

Tyvärr har jag inte ekonomi till en fjäril...
Jag undrar om du - eller någon annan i bloggfamiljen - kan se vad som felas min katt Hilda?
Vi flyttade ju från senaste huset för hyresvärden är alkis och inte lät oss va ifred, och nu bor vi i lägenhet på tredje våningen, så katterna får bara vara på balkongen..
Nu har Hilda flippat ur totalt! Hon skriker, jamar och kurrar om vartannat och hon håller på dygnet runt!
Det är skitjobbigt att inte fatta vad hon vill eller kunna hjälpa henne!
Jag misstänker att hon är lite hörselskadad, då hon haft en massa öroninflammationer som unge, och hennes öron är deformerade och stenhårda...
Är det bara för att hon blir rastlös av att vara inne hela tiden, eller ligger det mer bakom?
Är supertacksam för alla svar!!
Stor kram till var och en som behöver!❤️

Svar: Jag hoppas att ni som kan det här med katter hjälper Lavena !! Kram
Esmaralda

68 Ia:

skriven

Hej
Hoppas fjärilarna hittar hem.

Känner att jag inte riktigt har råd med en fjäril och jag tycker att min Harry inte har gjort sitt, lever han och avvaktar eller är han död.

Sköt om dig
Kram

Svar: Han lever men känns lite trött... kram :)
Esmaralda

69 Michaela:

skriven

Åhh har precis skickat in en ansökan om jobb på djursjukhus. Ett drömjobb som jag alltid velat ha! :) Shit vad jag önskar att jag skulle ha turen på min sida nu!

Kram från ett regnigt och svalt Stockholm :)

70 Miltons Mamma:

skriven

Himmel och pannkaka

Igår satt sonen och jag i köket. Så hör vi båda två ytterdörren slå igen. Jag blev lite överraskad men inte rädd. Däremot blev sonen rädd.
Till saken hör att ytterdörren redan var stängd OCH LÅST.

Misstänker ett besök från andra sidan med varning/hint om eventuellt besök av icke välkommet slag av personer.

Vem smällde i den redan stängda och låsta dörren? 😊❤️ Vem varnade mig?
Inte första ggn när myndigheter är involverade som jag fått hjälp 😊

Har jag rätt i min känsla? 😃

Bra sugen på en fjäril.
Och känner enormt sug efter en regression.
Börjar fundera om tidigare liv har något att göra med min vilsenhet, tomhet och att inte känna samhörighet/att man "belong somewhere" i detta liv.

Kjam

Svar: Ja, du har rätt i din känsla.... var lite extra på din vakt närmaste tiden ! Jag ser ingen allvarlig fara.. snarare ett obehag. Tidigare liv spelar en roll i våra liv idag... kram :)
Esmaralda

71 Misstjejen:

skriven

Hej

Tveka på om jag fråga men försöka känna in för jag och hon pratar för mycket helt annat i chatten nuförtiden. Tolkas att hon skämta... annars menar hon seriöst? Med såna vad hon säger...

Tror inte väl vi kan blir något hemlighetsfulla relation...

Men har jag rätt att tar hon som skämt? Eller har jag fel så hon tar som serisöt

Ha det bra

72 lotta:

skriven

hej Esmeralda. jag undrar lite om kärleken varit singel många år men dejtat och haft kontakt med män. men de ej känts bra med dom har en jag har sporadisk kontakt med yngre och undrar kommer han till mig och vill ha förhållande

73 Till Jossan:

skriven

Jag tror att det är tabletterna som gör att det känns lättare för vad jag förstått så har du haft kraftig ångest tillsammans med depression och det är svårt att att bli av med på egen hand. Du kanske inte behöver äta medicin resten av livet utan en period. Det får tiden utvisa men som jag sa förut så är det viktigast att du får bra och det känns som Es säger, att du är på rätt väg!

Vad kul att din mamma och syster jobbar med det :) Ett spännande och givande jobb men tyvärr så blev jag misshandlad av en patient för några månader sedan med en skadad arm mm som följd så inte kunnat jobba.

Kram Michaela

74 AnDa:

skriven

Hej Då!

Jag skulle så gärna få fjärilen 🙏🦋💕💕💕 Jag har svårt att hitta rätt just nu mer än förut.
Båda på jobbet, hemmet, i kärleken.
Behöver stärknig och hjälp 🙏💕

Välkommen 🦋
KRAM

75 Mamma:

skriven

Hej esmaralda.

Han kan säga saker liknande, ja annars får väll ni flytta hit osv.
Menar han något allvar i det han säger som tyder på att det ska bli vi?

Ser det ut som att det blir en flytt för mig och barnen tillsammans med honom?

Menar han allvar i detta?
Ser du en sådan flytt?
Kram

76 Hmm:

skriven

Hej Esmaralda.

Kommer jag att hitta kärleken och köpa hus? Kommer det bli de närmaste åren?
Kram

77 Cecilia:

skriven

Blev så glad när jag fick fjärilar besked! Kände på mig att det fanns en för mig och tror att jag känner av henne. Är så taggad på att få henne, hoppas hon och lady trivs ihop.

Är så osäker om jag ska vara kvar eller lämna. En del av mig vill lämna för att jag är rädd för det okända, men även för att jag inte vet hur tiden och energin ska räcka till. Tror dock att det är en utmaning jag behöver. Får du någon känsla om vilket alternativ som blir bäst? Kram

Svar: De kommer trivas ihop och Fjäril längtar ! Ge dig inte utan kamp för visst behöver du utmaning.. kram :)
Esmaralda

78 Milla:

skriven

Tacksam! Längtar efter fjäril 🦋 läser här nästan dagligen men skriver inte så ofta. Nu fick jag ett infall att jag skulle maila och då kanske det var menat.
Kram

Svar: Ja, somligt är bara ment to be.. kram :)
Esmaralda

79 KristinaF:

skriven

Hej!

Längesedan jag skrev senast.
Kanske ska träffa A denna helgen men är så nervös!! Kommer han gilla mig? Kommer det gå bra? Så orolig över vad han tycker om utseendet..

Bästa hälsningar
Kristina

Svar: Ja utseendet är det inget fel på, kram :)
Esmaralda

80 She:

skriven

Det känns jobbigt att han ska komma hit, börjar vara over it.. Har du nåt tips eller ser du nåt kring detta?
Kram

81 Susanne :

skriven

Vill ngn till mig? Önskar pengar eller bättre ekonomi, ska man skriva hur mkt kanske, eller hur ska man säga, egen ägd lägenhet och bra relationer mm.

Svar: Maila mig gärna så ser vi om någon av de kvarvarande Fjärilarna reagerar.. kram :)
Esmaralda

82 Konvalj:

skriven

Hej!
Har inte beställt en fjäril, är någon hemlös ännu i morgon kanske jag hör av mig.
Din blogg betyder mycket för många. Jag beundrar dig för dina outsinliga källor. Alla kommentarer läses också och det är intressant att hänga med här, i princip dagligen.
Vilket tålamod du har med oss och alla typer av frågor. Märker också att samma personer frågar samma saker gång efter gång och även fastän du redan har svarat dem.
Positivt med fjärilar som nu flyger iväg dit de verkligen vill och Positivt att du minskar på mängden svar som du har gett oss med värme och engagemang, helt gratis dessutom.
Jag är glad för de svar jag har fått då och då och förstås tacksam för de ingående två seanser jag har tagit emot tidigare år.
Avlastning för dig kan ske genom att flera av oss gästbloggar. Hoppas att många här skickar in personliga texter.
Blåsiga och lagom varma hälsningar från Svenskfinland. Konvalj


Svar: Kram :)
Esmaralda

83 Harry Boy:

skriven

Med Harry talismanen vann jag 50.000 kronor och med Lady vann jag 27.000 kronor. Undrar vad fjärilen ska bidra med ? Jag är förväntansfull.

84 Lund:

skriven

Hej Ez.
Varje gång det har kommit nya talismanier så har jag tänkt att jag gärna skulle vilja ha en men har glömt & inte haft råd osv. Nu gick jag in och skulle se om dom var slut (dom brukar gå åt fort) men d va dom inte! Skulle vilja veta om en talisman skulle vilja bli min den här gången :)

Och förresten så är dom oerhört fina! Verkligen spännande att få se hur som blir till och höra vad talismanerna har åstadkommit hos sina ägare!

Du är fantastisk Ez! Tack för allt du delar med dig av!

85 Annika:

skriven

Undrar om sonen med blivande sambo med en tonåring och en mindre barn som är hennes kommer att fungera ihop?


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: