Din egen livvakt...

Någon kommenterade igår och ville veta mer om vad man kan önska av sin talisman

Så här funkar det:

Vad som är nytt den här gången är att din  Fjäril väljer dig !

Den 29/6 kan du alltså beställa din fjäril och för varje beställning låter jag Fjärilarna själva bestämma – och därmed kommer alla att få en Fjäril som verkligen VILL till  dig .

Även om detta innebär att någon kan bli utan.

Det innebär också att du själv inte kan välja färg.

 
 

Förutsättningarna  för dig som får en fjäril kommer vara de bästa redan från början.

När en Fjäril valt dig så kommer jag att  programmera den enligt  vad du önskar dig.

Du kan göra max tre önskningar men det är FÖRSTA önskningen som är viktigast och har prioritet.

Din Fjäril går alltså igenom flera ceremonier där din önskan präglas, innan hon kommer till dig.

Du kan önska dig precis vad som helst

Kanske vill då går ner i vikt, kanske vill du träffa din kärlek,  kanske vill du må bra och så vidare. Ingen önskan är fel !

 

 

Din Fjäril kommer ha instruktioner när hon anländer – och du behöver utföra en liten och enkel ceremoni för att  ni ska knyta an till varann

INNAN denna ceremoni får ingen annan röra vid din Fjäril, bara du.

Efter ceremonin ska du ha henne nära dig under en månad

Du kan tex ha henne i fickan, i din väska .. huvudsaken hon är med oavsett vad du gör

Efter en månad är präglingen befäst och  det är inte lika viktigt att hon följer med utan hon kan ha sin plats hemma… tex på ditt sängbord.

 

 

Hon vill att du pratar med henne då och då… att du tar henne i handen och tittar på henne och påminner om dina önskningar. Men också att du tackar henne och visar lite ödmjukhet inför hennes försök att bistå dig.

Ibland händer  rejäl magi och har du tex önskat kärlek så händer det att Fjäril på ett tydligt sätt för kärleken i din väg

Ibland blir det inte lika tydligt och du får vara uppmärksam på små tecken från Fjäril om var du ska gå och vad du ska göra för att finna kärleken

Ibland är det tydligt och ibland måste man försöka tolka.

Ibland blir det så att Fjäril ger dig kraft och energi så att du själv kan ta dina steg vidare längs rätt väg.

Hamnar du i en situation då ditt liv hotas – då kommer Fjäril att släppa dina önskningar och helt fokusera på att rädda  dig. Ibland blir denna händelse tydlig men ibland kan Fjäril ligga steget före  för att avvärja faran innan du ens upptäckt den.

När en talisman räddat ditt liv – då brukar hon helt enkelt dö.

Hon har tagit ut sig helt och det finns ingenting kvar.

Nu händer ju detta tack och lov inte så ofta men det är en trygghet att veta att man alltid har sin egen livvakt.

 

Du kan ge bort en fjäril  som gåva till någon – men då måste jag veta detta vid din beställning så jag kan förbereda Fjäril på ett lite annat sätt.

Den 29/6 kommer  jag att skriva på bloggen att NU kan du beställa och då följer du instruktionerna som jag skrivit.

Skulle ingen talisman välja dig då meddela jag dig detta inom 24 timmar.

 

 

 

 

I annat fall förbereder jag din talisman med dina önskningar och  det tar lite tid och efter 3-4 dagar kommer den att skickas till dig

I brevet kommer  det också att finnas instruktioner

Ja, kära vänner.. nu har jag försökt vara så tydlig jag kan ring hur Fjäriltalismanerna funkar.

Undrar du något vidare så bara fråga

Berätta gärna om hur dina tidigare talismaner hjälpt dig !!

Kram från mig och en ljuvlig flock Fjärilar som väntar på att få komma hem.

💖

1 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Låter härligt!

På tal om härligt... vad är chansen att det blir en luftballongfärd för oss? 🎈🎈🎈Kostar visserligen en del men vore en härlig upplevelse?!

Kram

Svar: Jag ser dig i en luftballong men det kan dröja ännu en tid.. kram :)
Esmaralda

2 Snödroppen:

skriven

Godmorgon!

Det låter väldigt spännande och speciellt med talismanerna denna gång men jag är rädd att jag måste hålla i kronorna jag har i plånboken. Hade behövt en push i riktning mot kärleken och mycket annat men men.. Tror du att nåt dyker upp i min väg ändå nu snart? Nåt jag ska uppmärksamma lite speciellt?
Måndag igen, bäst att ta tag i allt hej och hå. Kram🌞

Svar: Ha ögonen med dig och antennerna ute - något lite extra kommer ske. kram :)
Esmaralda

3 Rädd:

skriven

Hej E!

Kommer jag behöva gå tillbaka till mitt gamla jobb efter föräldraledigheten eller hunner det nya jobbet bli klart innan?

Ser du något kring det nya jobbet? Så nyfiken.

Kram och kärlek.


Svar: Möjligen kan det blir en kort period på gamla jobbet innan det nya kommer, kram
Esmaralda

4 HS:

skriven

God morgon Ez.

Kommer M och S att flytta upp som M säger?

Kram

5 Misstjejen:

skriven

Hej

Ju mer jag märks att jag har mer makt, mer starkt, mer ledarskap och såna. Jag ser ofta min facebookvänner våga inte att skriva något kommenterar på min inlägget. Jag förstår ju att jag har något som gör dom mindre våga?

Iite intressent för andra våga kommenterar eller skriva en privat meddelande till andra utan mig...

För jag märkus ju det är något med mig som gör dom lite mindre?

Ha det bra

6 Misstjejen:

skriven

Hej

Kommer jag och B kvinna har fortsätta kontakt efter semstern? Blir mer bättre relation?

Ha det bra

Svar: Ni ser ut att hålla kontakt men du ska inte räkna med att relationen blir riktigt nära... kram :)
Esmaralda

7 <3:

skriven

Tack för info om 🦋
Kanske finns någon som kommer passa mig.

Var Magnus nöjd med vår dejt ? Han var sån gentleman mot mig. Kom med en ros till mig. Drog ut stolen. Jag tackade nog inte riktigt för dejten. Blev lite ställd av allt Tror jag. Tror den här mannen vill försöka göra mig lycklig.
Kram

Svar: Han blev verkligen tagen av dig... han tyckte inte bara om ditt yttre utan han tyckte också om dig som person.. kram
Esmaralda

8 Skorpan:

skriven

Ja alltid vet man inte vad talismanen kommer att bistå med o så är det nog i mitt fall. De rår knappast på allt de heller fastän en ju hade hoppats på det ;). Vem vet, det kanske ännu kommer att hända nåt...

Högsommar kan man väl kalla detta, full värme o so, även om vi ännu inte passerat midsommaren. Ser du nåt kring midsommaren för min del Es? Hemma eller borde jag bege mig nånstans där det kanske finns mera folk? Lär väl inte vara nån man på inkommande, eller ;)? Ja det hoppas jag ju alltid på...

Måndag o fyra dagars arbetsvecka, härligt.
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Planera något trevligt till midsommar.. det blir ju annorlunda firande men med lite planer blir det bra i alla fall... kram :)
Esmaralda

9 En tidigare talismanägare:

skriven

Rofyllda små rackare :)
känner det redan i text..

Jag blev en av ägarna till en fartfylld liten Lady.

Hon knöts fast i bh-bandet men landade till slut i behån då hon hade mycket ”spritt i benen” och knöt upp sig i tid och otid.

Jag småpratade med henne, tog upp henne ur behån under promenader och visade mina omgivningar. Framförallt visualiserade och påminde jag om min önskan.

Några veckor senare gick den i uppfyllelse - jag hade kammat hem en liten lägenhetspärla!!

Evigt tacksam 🙏💜

Es!! Tältning står ev på schemat på midsommar. Ser det ut att bli ett fint firande? 😊

Kramis!

Svar: Du behandlade din talisman exakt så som man ska göra... du pratade med henne, gav henne tid och ni knöt an och för varje gång blev hon allt starkare i att stå dig bi... ja, det känns som om det blir en bra midsommar. LIte annorlunda kanske men bra :) Kram
Esmaralda

10 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Jag hoppas ju fortfarande att min Lady lever ? "Släpar" runt henne på mina ensamma prommenader och tror hon lotsar mig säkert öve stock o sten ..
Ser fram emot att höra om fjärilarnas gärningar ..hoppas ngn skriver om sina upplevelser..

Ny vecka nya möjligheter och midsommar står för dörren en ensam sådan...

Kram Anki med flock

Svar: Ja, lite liv finns det allt i din Lady !! Ja på fredag är det midsommar.. tiden bara rinner iväg... kram :)
Esmaralda

11 Eva:

skriven

Hej Es,

Kan du ge oss din erfarenhet kring missfall och abort, själen hos de små som aldrig fick något jordeliv.

12 Naturvän:

skriven

Godmorgon!

Känns som om min tidigare Talisman har skyddat mig på resor, gett mig kraft och mod att kämpa på.Att inte ge upp i de svåraste stunderna.

Nu kan jag inte hitta min Talisman, den finns ngnstans i huset, jag vet jag ej tappat den. Skall fortsätta leta.Antagligen i en väska ngnstsns.

Hur länge är där kraft i min tidigare Talisman, om jag hittar den hur behandla? Bara rena genom att låta ligga i havsalt ngra timmar?

Kram från Naturvän

Svar: Talismanerna lever olika länge.. men efter att de gripit in så tappar de kraft. Det KAN hjälpa att strö över lite salt och låta det ligga ett par timmar.. men det är inga garantier... kram :)
Esmaralda

13 Smulan:

skriven

Hittat ett fint hus, kan du se om det blir bra om vi köper...

14 Vän:

skriven

Hej Esmaralda.

Smsade med en vän om att ses. Sen slutade hon svara. Hon kanske bara har mycket omkring?
Men eller,
Är hon inte så intresserad utav att träffas med mig?
Gillar hon mig rakt igenom?
Kram

15 Lotta S:

skriven

Dottern och hennes kusiner: kommer innovationen/bisysslan kopplad till skogen att ha betydelese för dem, i så fall på vilket sätt?

Svar: Ja, på något sätt som ser positiv ut men det verkar ta tid att utveckla... kram :)
Esmaralda

16 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut som att det kan bli något åt det seriösare hållet i kärlek det här året?
Kram

Svar: Den möjligheten finns.. kram :)
Esmaralda

17 Lotta:

skriven

Det fina med talismaner är att det känns tryggt och fint att ha en. Jag har haft tre. Den senaste Lady har jag runt halsen i ett halsband. Den är enbart kopparfärgad nu. Mina önskningar var att få ett stadigvarande jobb och att träffa kärleken. Ingent av detta har hänt men jag vill inte vara utan min talisman ändå för den kanske hjälper mig på något sätt utan att jag märker det 😊🐞
Men hon kanske inte lever 😳.

Kram L

Svar: Jo jag tror hon lever och hon jobbar för dig... kram :)
Esmaralda

18 Hm:

skriven

Hej!
Jag har haft 2st talismaner och ingen av dem har uppfyllt mina önskningar,dem har varit helt döda. Varför?
Kram!

Svar: Jag vet inte varför.. kanske har du inte connectat med dem.. kanske beror det på något annat... kram
Esmaralda

19 AnnaK:

skriven

Blir midsommar bra? Känner mig inte sugen att åka dit vi brukar av någon anledning. Dels pga hunden deras som är jobbig och dels något annat som jag inte kan sätta fingret på. Får lite ångest av någon anledning

Kram 🤗

Svar: Ja, du ska inte tvinga dig.. välj att fira precis som du känner för... kram :)
Esmaralda

20 Skrållann:

skriven

Hej!
Vilken bra beskrivning över dessa fjärilar och hela processen kring dem.
Hur stor chans har jag att komma in på någon av de utbildningar jag sökt till hösten? Det är två yh-utbildningar och en högskoleutbildning?

Kram❤️

Svar: Du ha runt 70 % chans att bli antagen... kram :)
Esmaralda

21 EPM :

skriven

Godmorgon!
Min lady verkar fortfarande ha livskraft tycker jag...

Det är jobbigt detta med att A undanhållit saker och ljugit för mig.
Vi pratar mycket och tänker hantera och komma förbi detta. För mig är det viktigaste att han förstår hur jobbigt detta är för mig och varför och förhåller sig till det. Inte ignorerar min upplevelse eftersom han inte fattar att hon har en annan agenda.
Kommer han förstå mig?

Kram

Svar: Kanske inte fullt ut... kram
Esmaralda

22 💕 Zoey 💕:

skriven

Hej Es!
Tack för all information! Hoppas verkligen att någon i kullen känner att den vill komma till mig. Hade bara en fråga gällande önskningarna: kan man önska något som gäller någon annan eller måste önskningarna handla om t ex mig och vad jag vill att den ska gör för mig? Kram Zoey 💕

Svar: Man kan köpa en talisman till någon annan och lägga önskningar i den för denna person ...från din egen talisman kan du bara önska sådant som gäller dig själv... kram :)
Esmaralda

23 Dunegull:

skriven

Åhh-längtar! Håller tummarna att jag ska få en fjäril denna gång!

Är det diskussioner redan nu om att erbjuda mig bättre tjänst? Finns jag i loopen eller det kommer längre fram?

Har inte sett min vd på ett tag och han vet ju att jag kritiserar ett beslut han tagit. Gillar han mig ändå?

Kram

Svar: Det kommer en bättre tjänst men ser inte riktigt när.. din VD har ingenting emot dig.. kram :)
Esmaralda

24 Silvertassen:

skriven

God förmiddag!
Men vilken styrka talismanerna har egentligen! Lutar åt att jag kanske köper en nästa gång. En fråga jag undrar över även om jag inte ska köpa någon denna gången: Kan man namn ge sin talisman?

Ha en bra dag alla! 🌤️ Kram ❤️

Svar: Den lyssnar till namnet Fjäril men du kan ge den ett nytt namn, det går bra.. bara du talar om det för henne på ett tydligt sätt... kram :)
Esmaralda

25 Elin:

skriven

Kommer dem göra om provspelningen i höst?

26 Lise K:

skriven

Först hjälpte min talisman mig med första önskningen och jag fick den roll jag ville ha. Sedan räddade hon mitt liv. I den olyckan skulle jag inte överlevt men det gjorde jag och nästan utan skador. Jag är oerhört tacksam. Nu är hon död och jag ser fram emot Fjäril. Tack Ez som gör detta för oss. Kram

Svar: Ja, att arbeta så är typiskt en talisman,de räddar dig i första hand om det blir en sådan situation... kram :)
Esmaralda

27 Undra:

skriven

Hej Esmaralda.

Har han bestämt sig för att vi inte ska bli något par?
Kram

Svar: Jag tror det blir någon annan för dig så småningom.. kram
Esmaralda

28 Jens:

skriven

Jag köpte en talisman nyckelpiga till min syster som kämpade med en allvarlig sjukdom. Kort efter hon fått talismanen var krisen bakom henne och hon kämpade för att komma vidare. Nu är hon nästan helt återställd. Man ska inte nonchalera magiska effekter. MVH Jens

Svar: Vad glad jag blir för din syster och er alla i familjen, kram :)
Esmaralda

29 Hon:

skriven

hejhej
kommer Y får vara på min avdelning?
varför beter sig f och l så? är dom avundsjuka.. vad är deras problem.. riktigt opålitliga människor

30 Vän:

skriven

Hej Esmaralda.

Smsade med en vän om att ses. Sen slutade hon svara. Hon kanske bara har mycket omkring?
Men eller,
Är hon inte så intresserad utav att träffas med mig?
Gillar hon mig rakt igenom?
Kram

31 Lilla jag :

skriven

Hej, ser du ett husvagnsköp och att vi blir nöjda med säsongsplats eller är det inte vår grej? Vill få det klart till midsommar. Känns tight med tiden.

Kram!

32 💕 Zoey 💕:

skriven

Tack för ditt svar!
En annan fråga: om man väljer att ha fjärilen som ett smycke hur gör man då när man handdiskar eller duschar/badar? Man vill ju inte förstöra den. Tänker som den första tiden man har den.

Svar: Bär man Fjäril som ett smycket så måste hon tas av vid dusch och bad.. kram :)
Esmaralda

33 Lee:

skriven

Är det värt att höra av sig till personen, eller är intresset för svalt?

34 rosviol:

skriven

Jag vet inte varför men det pirrar till i mina handflator när jag läser om denna kull tallismaner, är det något slags tecken eller bara en slump? Å jag hoppas verkligen en fjäril vill göra mig sällskap den 29, känns positivt plus att jag fastnar för dom mer lugna kullarna.. hade en harri och även om inget direkt omskakande hände under tiden han var med mig så upplevde jag det som positivt, han hade en stärkande å lugnade effekt på mig, han jobbade mer i det tysta men ändå för ens eget bästa.. Vill minnas att det var fler av oss som hade den känslan och mådde bättre trots jobbigt mående och rörigt liv etc.. Hade varit lite kul om du kunde ha gjort ett litet inlägg om de kullar av tallismaner som skapats genom åren, deras syfte och styrka och hur de upplevdes av bärarna, för det har ju blivit några stycken nu :-D

Tack och ha en fin dag 🌸

Svar: Det kan mycket väl vara ett tecken och när jag läser era kommentarer här så rasslar det i silverasken med Fjärilar ! Kram :)
Esmaralda

35 Barbie:

skriven

Hej kära goda Es!

Att jag blir ifrågasatt så mycket om varför eller om jag gillar mer än vän är det för att det är mer känslor från hans sida kanske och vågar inte erkänna det? Gillar han mig mer än som en vän?
Kramar

36 <3:

skriven

Tror det var bra att jag satte stopp i lördags och åkte hem från hotellrummet.
Min skyddsängel tror jag var med mig på ngt sätt 😇
Lite mindre vin nu ert tag framöver och party är nog en bra plan.
Kram

Svar: Ja, känns som en bra plan... kram :)
Esmaralda

37 Hej:

skriven

Hej Esmaralda.

Tror du att han fortsätter tillsammans med henne i framtiden?
Kram

38 Lilla m:

skriven

Hej Es, hur ser resten av min sommar ut?

39 N:

skriven

Hej Esmaralda.

Tror du att han har goda och fina tankar om mig? Tänker han på mig alls?
Kram

40 Michaela:

skriven

Tack för att du informerade hur det kommer gå till. Mina talismaner har jag pratat mycket med och tycker att jag tagit hand om dem på bästa sätt så hoppas att de är nöjda :) Lady hänger runt halsen.

Släpper detta snart Es?

Ha en bra start på veckan! Kram

Svar: Ja, det kommer släppa.. ha rätt fokus... kram :)
Esmaralda

41 En Ängel med stort hjärta :

skriven

Gomorron käraste Es!

Är det nåt Liv i min lilla ”Lady”? Strödde lite salt över henne för ett tag sen precis som du sa men det verkar inte hjälpa?? Mina 3 önskningar har inte slätt in ännu...!
Jag går här o hoppas var dag, pratar med henne o påminner henne om mina önskningar men inget händer och jag håller henne i min hand när jag påminner henne...


Har en fråga
Jag har hjälpt en (fin) vän i över 10 år stöttat, peppat o allt jag fått veta av mina guider o änglar har stämt in. Detta har jag gjort för att hjälpa o hon har under alla år sagt ”du ska få nåt fint av mig” har ännu inte sett röken av det! Jag har funnits där 24-7 o när plötsligt allt går precis åt hennes håll o som jag har berättat för henne så är hon som bortblåst. I helgen blev jag väldigt sjuk o tänkte jag kan ju prata bort en stund med henne, men hon hade inte tid har aldrig tid för nu går det bra för henne när jag har har gett henne mycket av min energi under alla dessa år! De som har sårat henne ger hon all sin tid nu, kan du se varför hon beter sig så här nu i min stora sorg??? Jag förstår faktiskt inte o jag har varit så ledsen hela helgen. Är det hennes sätt att visa att hon inte bryr sig eller ser du att hon kommer o ber om förlåtelse?

Kram från ledsna mig till dig trevlig måndag Ljus o Kärlek☀️❤️🙏🥺

Svar: Det är fortfarande liv i Lady och hon jobbar för dig och gör vad hon kan ! Jag förstår att du är ledsen med tanke på vännen men hon är den sortens om inte har förmåga att ge tillbaka... kanske det finns en liten lärdom för dig i detta... kram :)
Esmaralda

42 Anna E:

skriven

Min talisman försvann ju i november, varför gjorde den det. Kommer jag hitta den nån gång tro? Hjälper den mig fortfarande?

Svar: Känns som om din talisman är borta och kommer inte tillbaka och något skydd kan du inte räkna med att den ger dig tyvärr.. jag vet inte varför hon försvann... kram :)
Esmaralda

43 V:

skriven

Hej Esmaralda.

Smsade med en vän om att ses. Sen slutade hon att svara. Eller svarade inte på mitt sista meddelande, vet inte hur man ska tolka. Ska man tolka att hon inte är jätte intresserad? Att jag inte är så viktig för henne?
Är hon inte så intresserad utav att träffas med mig?
Gillar hon mig rakt igenom eller hur ser det ut?
Kram

44 Helena:

skriven

Hej! Åh det ska jag komma ihåg att beställa en fjäril av dig! Kände verkligen att det låter som en bra grej.
På jobbet är det lite kämpigt jag är inte på god fot med min vän kicki här, jag sa ifrån en gång sen dess har hon inte velat prata med mig. Fast jag orkar inte med henne heller så det kanske är Lika bra. Sen tycker jag värmen är väldigt jobbig, det blir varmt här på jobbet (och hemma) och det ger mig ångest. Jag har tom funderat på att säga upp mig pga dessa två saker, skulle vara skönt att få lite paus och ta tag och söka doktorand till hösten. Blir det lite lättare snart?
Kram!

Svar: Kämpa ett tag till... det kommer bli lättare när du har annat fokus... kram :)
Esmaralda

45 Rädd:

skriven

Hej E!

Kommer jobbet eller flytten först?

Kram och kärlek.

46 Anonym :

skriven

Jag tog reda på information om de gärningsmannen (som utsatte mig) hade haft för sig tidigare då gärningsmannen är dömd sedan tidigare. Trots att gärningsmannen varit dömd för något grovt, så lades min ansökan ner trots starka bevis, och de tittade heller inte tillbaka på det gärningsmannen tidigare blivit dömd för som faktiskt är en större koppling till de fallet som skedde mig. Jag berättade gång på gång.
Jag har gått vidare, men jag kommer aldrig glömma. Personen blev dömd bara någon vecka eller veckor efter att den ******* mig.

Jag tror absolut det som hände efter som jag såg, var en del av personens karma men jag vill ha mer. Och kanske jag inte får det. Jag vill träffa personen senare i livet och jag vill att den själv ska erkänna sig som våldtäktsperson. För det är precis vad den är och det är inget man kan gottgöra genom att bli en bättre människa.

Kommer personen erkänna för sig själv och andra vad personen gjort. Kommer karman vara värre än det jag sett hittills. För just nu känns det bara som att jag är den som har det värre, och ja, jag tycker lite synd om mig själv (för tillfället) men jag borde inte må så här och det borde den personen.






Kram

Svar: Jag tror inte den här personen ångrar sig - och någon självinsikt finns inte.. karma kommer ikapp ... och själv ska du ta ett stort kliv vidare... kram :)
Esmaralda

47 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du vilken månad blir det något från euro jackpott 🙂

Svar: Jag ser tyvärr inga tecken på storvinst - i alla fall inte under innevarande år... kram :)
Esmaralda

48 Tiss :

skriven

Jag fick igår kväll veta att Johannes träffat en tjej. Det är nog därför han inte har svarat.

Vi blev ju bara vänner till slut då kärleksrelationen inte fungerade, han hade så svårt att hantera sina känslor. Även om känslorna Fanns.
Det har fungerat att umgåtts som vänner, även om någonting inom mig ändå har hoppats.
Men nu har han skaffat tjej och det ända som går runt i mitt huvud är att; hon duger, men inte jag. Vad har hon som inte jag hade/har. Och det måste vara någonting fel på mig som aldrig träffar någon.

Jag känner mig ganska ledsen. Jag förvånas av dessa känslor är så pass starka.
Vår vänskap kommer att ta slut här. Men jag önskar honom all lycka.

Fast jag hoppas på att få veta om deras relation kommer att hålla, eller om han kommer att agera likadant mot henne som när vi träffades?

Svar: Jag ser ju inte att denne kille var rätt för dig på sikt... någon annan kommer men det kan ta lite tid... kram :)
Esmaralda

49 M.m:

skriven

Hej Esmaralda.

Hur stor ser du möjligheten att vi bor ihop igen?

Blir jag sambo?Kram

50 Lilla m:

skriven

Hej Es, hur ser resten av sommaren ut för mig?

Svar: Du kan själv påverka.. du behöva aktivitet och att uppleva lite nytt och går du in för detta så kommer du också att leva det... då ser det bra ut.. kram :)
Esmaralda

51 Emmalina:

skriven

Tack, alltid lika kloka Es,

Dina svar ger mig den tillåtelse jag inte alltid förmår ge mig själv...

Kram
Emmalina

Svar: Kram :)
Esmaralda

52 Skorpan:

skriven

Tack Es!

Att bara sitta ensam hemma vill jagg nog inte.. Får väl se vart jag tar mig, kanske med cykel, hmm.. Om vädret dessutom ska vara fint ja då behöver jag komma bort hemifrån ;).
Kram Skorpan

53 Zita:

skriven

Hej tror du min midsommarafton blir bra? Kram😃jag kan ju lägga 7 sorters blommor under kudden. Tror du festen blir bra ?

54 2020:

skriven

Funderat på att byta lägenhet och nu kom det upp två stycken jag ska kolla på med billigare hyra. Kommer jag trivas om jag byter då det finns lite andra nackdelar som exempelvis delat kök och jag är extremt renlig av mig hehe

Kram

55 Tjejgumman:

skriven

Hej!

Jag har en Lady som från början har hängt i mitt högra öra. Hon är fortfarande hur fin som helst, trots tvål & schampo i duschen.
Jag har i tankarna bett henne om hälsa/energi och glädje/kärlek.
Började hosta 4:e februari, så doktorn konstaterade att jag har astma. Var riktigt dålig i februari, orkade inte hämta posten 60 meter från dörren. Var ganska dålig under mars, dålig under april, risig under maj och är nu i juni rosslig och för det mesta väldigt matt och orkeslös. Corona är uteslutet, skulle smittats i januari i så fall. Har fått all medicin som finns att tillgå här på sjukstugan, nästa steg blir lungmottagningen.
Min hälsa har sannerligen inte gett varken energi eller glädje, kärleken har jag inte sett till heller.
Pratar i tankarna med Lady och har haft henne i saltbad i fönstret en fullmånenatt. Men jag har inte på hela tiden känt det minsta respons från henne. Till skillnad mot tidigare talismaner....
Är den lilla Ladyn heldöd, eller?

Här har häggen precis blommat ut och syrénerna slog ut häromdagen. Härlig tid nu, om man bara hade hälsa och orken att vara ute och njuta....

Kram
Tjejgumman

Svar: Ja, det här ser sorgligt ut med Lady och jag får en stark känsla av att hon är död. Jag vet inte hur det kunnat bli så....nu får du ta hand om dig och krya på dig... det går sakta men säkert åt rätt håll... kram :)
Esmaralda

56 Maria vilse. :

skriven

Hej Es!

Är min partner otrogen , och varför vill han inte ligga med mig?

Med vänlig hälsning,
Maria

57 Lisa:

skriven

Hej
Hoppas jag blir en av dem som hinner.....
Ex, ser du mig jobba i sommar, som Läget är nu ser allt dystert ut?
Kram Lisa

58 55:

skriven

Vad spännande det låter men jag vågar inte försöka. Ez känner du in om jag reser söderut till min son i sommar? Har ej bestämt än men längtar efter han

59 b:

skriven

God förmiddag! Har min känsla rätt, att han är rätt ego utav sig? Tror jag släppte tanken om allt för ett tag sen, eller kanske tillochmed i början. Man vill väl ha en kärleksfull kille! ;D Kram

60 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Okej här kommer en till fråga om jobb jag har sökt. Det allra senaste jag sökt är verkligen ett som jag skulle vilja ha. Har inte hört något än men jag hoppas ändå... jag tror att det kan vara rätt för mig. Har även en intervju men är lite osäker på det stället. Ser du något runt jobbet jag sökt som jag mest vill ha?
Tack!

61 <3:

skriven

Kommer Y få vara på min avdeling. vad är anledningen till att F och L håller på som dom gör, handlar det om avundsjuka, pengar?

62 <3:

skriven

Kommer Y få vara på min avdeling. vad är anledningen till att F och L håller på som dom gör, handlar det om avundsjuka, pengar?

63 Anna E:

skriven

Ok va tråkigt :( men tack för svar :)

64 2020:

skriven

Funderat på att byta lägenhet och nu kom det upp två stycken jag ska kolla på med billigare hyra. Kommer jag trivas om jag byter då det finns lite andra nackdelar som exempelvis delat kök och jag är extremt renlig av mig hehe

Kram

65 Michaela:

skriven

Igår så berättade jag ju för familjen (och tom grät framför dem som jag aldrig vågat göra förut då jag är rädd för att visa känslor) att jag inte mår så bra pga min livssituation som uppstod efter misshandeln. Förlorade mitt jobb pga PTSD orsakat till jobbet och klarade inte av att gå tillbaka. Min arm är ännu inte återställd. Vänner o kollegor försvann som jag trodde var äkta bekantskaper. Jag blev dumpad av killen jag var kär i. Jag förlorade mycket på en gång och det har påverkat mig mycket. Fyller 40 år i Januari och har ännu inte träffat kärleken samt kommit dit jag vill i livet. Känner mig ensam många gånger och det är något jag skäms oerhört för så därför ler jag fastän jag bara vill gråta. Men nu vågade jag berätta och de var glada över att jag äntligen visar känslor och att det är helt normalt. Brosan var riktigt stolt och jag fick ett sms på kvällen att han alltid finns där för mig och att han älskar mig. Vi har inte haft bra kontakt genom åren men nu är vi taijta och det är jag så glad över :)

Kram från en mänsklig Michaela



66 Ghostwriter :

skriven

Varför ville mannen matcha med mig men skriver inget ens? Och tror du det blir någon värdig flirt på kommande fest



Inte för att jag egentligen känner något behov.... vill typ bara tänka på annat
Kram

67 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer min dröm att bli uppfylld om att få bli sambo..?
Ser det ut som om jag kommer att bli sambo och blir det en flytt härifrån tillsammans med?
Kram

68 Ghostwriter :

skriven

Varför ville mannen matcha med mig men skriver inget ens? Och tror du det blir någon värdig flirt på kommande fest



Inte för att jag egentligen känner något behov.... vill typ bara tänka på annat
Kram

69 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.

Har han ljusa och fina tankar om mig?
Hur stor är
Chansen att det blir han och jag som flyttar ihop?
Finns det någon sådan chans?
Kram

70 Undrar:

skriven

Hej Esmaralda.

Smsade med en vän om att ses. Sen slutade hon att svara. Eller svarade inte på mitt sista meddelande, vet inte hur man ska tolka. Ska man tolka att hon inte är jätte intresserad? Att jag inte är så viktig för henne?
Är hon inte så intresserad utav att träffas med mig?
Eller gillar hon mig och vill umgås?
Med mig?Kram

71 Miltons Mamma :

skriven

Min lilla Lady T var borta igen, trodde jag.
Eftersom hon ej trivs i den blå sammetspåsen så tog jag ut henne och lade henne på den istället. I närheten av mina stenar.

Så städade jag igår och hon var borta. Kikade på "blombläcket" och på golvet. Ingenstans. Så kikade jag i påsen och där låg hon 🤔
Frågade sonen om han varit där och pillat men nej.

Tror damen ville visa att hon fortfarande är aktiv då jag haft tankar på om hon är det eller ej 😃

Nu är hon omgiven av 2 rosenkvarts och massa andra stenar 😊

Kjam

72 Lee:

skriven

Är denna kontakt värd att hålla kvar?

73 Rädd:

skriven

Hej E!

Varför ringer de inte? Är det bara försenat?

Kram och kärlek.

74 Mercan :

skriven

Tack Esmaralda 🤗 😘 ❤️

75 Bb:

skriven

Hej
Kommer det dröja länge tills han hör av sig?
Kram!

76 En Ängel med stort hjärta :

skriven

Tack raraste Es för ditt rara svar!

Vad glad jag är att Min Lady jobbar för mig ännu kanske det är för jag haft så mkt tankar på annat ett tag. Får väl ha ett litet samtal med henne kväll😘
Ja nu har jag lärt mig det här om Energitjuvar som bara tar o tar o inte ger nåt tillbaka Tack för den lärdomen🙏❤️🌹

Kan du hjälpa mig tolka detta åt mig. Jag var inne på nätet på min ena mobil då plötsligt en rund ring med blommor runt ringen o ett foto på ett par som log. Det här låter inte klokt men det liknade min svärson o en annan kvinna äldre än honom?! Jag tog fram min andra mobil o ska ta ett kort på det o vips....kort o ring fanns inte kvar??? Mina mobiler lever tyvärr sina egna liv ofta o nu när jag skriver till dig så skriver mobilen kram hela tiden???? Snälla kan du hjälpa mig tolka detta?

Kramisar i Ljus o Kärlek
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️☀️

77 <3:

skriven

Hej kära Esmeralda, vilken underbar värme vi har.
Har M svårt att förstå att jag inte vill strula med honom när han är i en relation?
Tror det kommer ta slut där. Hans tjej verkar hetlevrad och har svårt att anpassa sig här.
Kommer deras relation hålla ?
Gillar M men på många sätt och viss. Manlig och trygg och ser mina bra sidor.
Kram

78 Mercan :

skriven

Esmaralda hjälp mig, jag är så ledsen att jag har kastat triss lotten med tre klöver, du visste att det är något men jag kastade det för jag var psikiskt sjuk för flera år sedan 😭 du sa idag att du ser inte tecken på stor vinst från euro jackpott för innevarande år 😞 hjälp mıg Esmaralda jag är så ledsen, Ser du Esmaralda stor vinst på euro jackpott i nästa år, vilken månad, eller nästa år när som helst 😞😞😞du Ser på Esmaralda 😞😞😞

79 Louise:

skriven

Och så var det någon idiot som anmälde oss till soc igen. Anonymt också för den delen. Fega krake. Varför får vi inte vara ifred. Jag har mejlat de som har hand om det och hört om vad det är folk är oroliga för denna gången. Vi har fått en kallelse dit nästa tisdag. De vill prata med oss och Izabella och jag vet inte alls vad det handlar om för det framkommer inte. Funderar på om det är någon lärare på skolan,eller om det är någon förälder eller något. Vi missköter inte vår dotter. Vem är det som vill oss så illa. Vi har varit flera turer hos socialen och jag är sjukt rädd att förlora vårdnaden om dem. Jag orkar inte med fler turer med soc.

Kan Du få en förnimmelse om vem som anmält oss och varför?

Ha en fin kväll och tacksam för svar. Kramar

80 Alie:

skriven

Det är fantastiskt vad talismaner kan göra försena och underbart alla dessa gånger man får chansen att beställa en, en ynnest bara det 🙏✨
Jag hoppas en av fjärilarna vill komma till mig..

Idag är en bättre dag och förhoppningsvis kommer det positivt till mig snart. Mest av allt hoppas jag att det blir en fin födelsedag med pappa senare i veckan, att den blir lyckad så som han vill ha den 🎈
Kram :)

81 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag börja mer att tänker på allt skönhet om mig själv. Önskar mer alla ser personlighet hos mig även i social media och i verkligheten.

Jag blir lite äcklas av tanke på när jag är yngre att hur gillar jag att vissa titta på mig. Speciellt J han... men det är inte väl vackert syn på länge. Hellre glömma honom och gå vidare...

Men jag är glad att jag insåg att jag är 25 år än när jag är 50 år.

Kommer jag var mer att fokusera på personlighet än skönhet. Med erfarenhet så lära jag av och tiden också.

Kommer jag var mer för personlighet än skönhet... fattar inte ju andra kunde har titta såhär på mig.

Så jag ska var bättre med gränsen för det för sociala med media. För mig ska handlar om personlighet än skönhet...

Kommer jag var mer om personlighet än skönhet?

Ha det bra

82 Ia:

skriven

Hej
Jag har en Harry, som aldrig har visat något, ingen värme, inget liv. Är han död? Alltid varit död? Eller ligger han fortfarande och väntar på rätt tillfälle? Som det känns nu kommer jag inte beställa någon fjäril.

Snart midsommar kan du säga något om min midsommar, ser du människor runt mig eller är jag ensammen pga Corona?

Kram

83 Silvertassen:

skriven

Hej igen!
Jag funderar på och köpa en talisman nästa gång men har läst lite från tidigare inlägg där du har lagt ut. Dom behöver väl solljus? Räcker de med att man lägger dom i fönstret eller på ev bordet och låter solen skina på dom om man inte har tillgång till balkong eller uteplats? Hur gör man om dom behöver månljus och inte kan lägga dom ute under månljuset? Dina tidigare talismaner har legat i havsbad gäller det alla talismaner?

Oj, lite många frågor kanske men hoppas du kan svara på någon av dom. Kram ❤️

84 Jen. :

skriven

Hur ska jag klara av att göra detta själv när han hela tiden nedvärderar mig. Jag orkar verkligen inte mera med detta. Varför händer detta mig?

85 Boudica:

skriven

Vad jag funderar över är mer om hur man ska formulera önskan, både vid talismaner och healingar. Jag har alltid svårt för det!

Vill ha en fjäril och hoppas en vill till mig! Men om man hamnar sist i en beställning då finns det bara en kvar att få? Kan den rätta ha valt någon annan då?

Vet inte riktigt vad jag önskar mig, möjligen ett aktivare sexliv? kan man det? ;)
Innan jul såg du att lite sånt var nära, men än har inget hänt! Vart har personen försvunnit? Blivit avskräckt på vägen någonstans? ;)
Blir det något snart för min del, eller behöver jag en talisman för det!

KRAM!

86 F:

skriven

Hej Esmaralda.

Fortsätter han med den kvinna som är där nu i fortsättningen?
Kram

87 Smöla:

skriven

Tack för att du berättade:)
Så spännande varje gång du nämner Fjäril. Känner att jag dras till detta då fjärilar har en stor betydelse för mig! Hoppas nån effektiv vill flyga till mig:)
Vad tycker grannen om mig? Vi umgås ganska mycket.

88 En Ängel med stort hjärta :

skriven

Kära Es!


Jag såg denna rara lilla 💞Zoeys💞fråga till dig jag får en känsla av att detta är en ung kvinna som Älskar sin mamma väldigt mycket som kanske inte mår så bra o vill henne så väl vilken underbar dotter (mitt ❤️ klappar lite extra för dig)🙏🍀✊❤️❣️
Hon ställer frågan om man kan önska något för någon annan med o visst kan man det eller? När jag gav mina 3 önskningar till min Lady önskade jag till en Kär anhörig med det var ju ok då! Har du ändrat på det Es?
Jag bara undrar kan nämligen känna denna unga kvinnas sorg o undringar o blir själv så ledsen för hade jag haft pengar att köpa den åt dig kära vän, skulle jag gjort det🙅‍♀️💜☀️❤️🌹 Ursäkta Es men kära Zoey jag ska be för dig o Din kära Mamma och skicka massor med Kärlek. Kramisar i Ljus o Kärlek till Dig du vackra Dotter till en Älskad Mamma ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️🌹💌✊🍀

89 Mrs:

skriven

Hej Es,
Den magiska fjädern som jag hittade (vilken du sa var en speciell hälsning) har jag nu satt upp som en liten tavla i vardagsrummet med svart ram och vit bakgrund. Riktigt fint blev det, på långt håll ser man inte att det är en äkta fjäder men ju närmre man går desto tydligare blir det.

Min fråga är om fjädern tycker om att vara instängd i tavlan? Vill ju inte stänga in något som är magiskt om den inte vill det. Hade den i handskfacket i bilen innan, bör den åka tillbaka till bilen eller är det lugnt?
Kramar ☀️

90 Solstrålen Hanna :

skriven

Hej Es!

Jag har en Lady. Min största önskan var att hon skulle hjälpa mig hitta rätt med väg i livet. Jag var vilsen och visste inte vad jag skulle göra med mitt liv, men jag visste att jag ville göra något annat.

När hon kom till mig hade jag planerat att skaffa en egen kedja till henne, men det blev inte av. Hon fick sitta på ett halsband och en gång även i min bh, men då gömde hon sig i ett dygn. Det slutade med att hon fick hamna på ett armband.

Det tog rätt lång tid innan jag insåg vad jag ville göra. Tack vare dina råd genom seans slutade jag tvivla på mitt val.

Jag insåg att jag ville skydda barn. Jag vill ge skydd och hjälp barn.

Det kändes nästan komiskt när jag insåg att jag hade satt Lady på mitt armband som står för barnens rättigheter. Varje sten står för en rättighet som alla barnen ska ha.

Jag har fortfarande med mig min Lady på mitt armband nästan vart jag än går, men det känns inte som om finns kvar längre. Oavsett så är jag så tacksam för henne, och det har jag sagt. Det skulle kännas kul med en till talisman men det känns inte som om någon fjäril är för mig.

Hoppas du har en fin kväll.

Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: