En tidig morgon.....

Midsommardagens morgon är ju en tid när de flesta behöver vakna sent och långsamt, . man skuttar ju som regel inte ur sängen och famnar dagen.

Men det gjorde Mannabonne Glenn för en gångs skull. Annars är han ju en riktig sömntuta. Man kan inte räkna med honom förrän bortåt 11 snåret.

Nu plötsligt skulle han ut kl 8  och jag öppnade dörren och sen la jag mig en runda igen.  Vi har ju inhägnad trädgård och MG klarar sin morgontoalett på egen hand.

Precis när jag ska till att somna om på nytt så  hör jag ett gräsligt skällande och tänker att förbaskade grannar, varför låter de sina hundar skälla vid denna okristliga tid, midsommardag & allt.

Tryckte kudden över huvudet  men det var lönlöst.

Så hör jag  plötsligt ett gällt och högt BULLDOGSSKIK… och på två röda sekunder är jag ur bingen.

Jäklar !

Mycket riktigt.. MG hade tagit sig ut och promenerat över till grannens  på en annan gata,  vars två  pudlar han bara älskar… och nu stod han utför deras dörr,  krafsade och skrek som en siren.

Inifrån huset hördes  de två pudlarna som var  lika alerta som MG.

Jag forcerade gräsmattorna och  när jag närmade mig såg jag hur dörren öppnades, två glada pudlar rusar ut och de tre  hundarna tumlar  lycklig om i gräset och efter kommer en rufsig och rödögd  man i kallingar och t-tröja  som  har lite svårt att fästa blicken.

Vad gör man ?  Jo man ber om ursäkt. Och det gjorde jag. Allra ödmjukast.

Sommargäster ska man hålla sig väl med.

 Mannen menade att  MG var välkommen när som helst på dygnet.. hans hundar älskar ju honom och  själv tyckte han  att det påminner om när barnen vara små.. när de sprang runt till grannarna tidigt om mornarna för att samla ihop gänget inför dagens lek.

Plötsligt blev han väldigt sentimental och spirituell och pratade om dessa underbara somrar i byn ( han är sommargäst som sagt)  och slog fast att morgonstund har guld i mund och att MG är byns största personlighet och det var en ära att ha honom på besök. 

Jaha, man tackar, tyckte jag, och beklagade  ödmjukt att han blev väckt sådär okristligt tidigt.

 Väckt ?...nänä, sa mannen, jag skulle just gå och lägga mig.  Kanske det får vara en sängfösare?

Och slirade han lite på  verandans trasmatta.

Götapetter… hans gäster hade nästan precis gått hem till sitt och de hade festat precis hela natten.

” Nä tack men tack i alla fall” sa jag  avundsjukt, för det var åratal sen jag orkade festa en hel  natt. Och att börja dagen med en shot kl 8 har aldrig riktigt legat för mig.

 

 

Mannen greppade ett halvfullt glas på det nersolkade och sönderfestade terrassbordet och  höjde det till en  glad skål

” Glad midsommar” trumpetade han och glad midsommar på dej,sa jag  glatt....och  fick fatt i MG som surmulet traskade efter mig hem.

Jag letar och lappar igen alla hål  i staketet som MG tar sig igenom och för varje hål jag lagar tillverkar han ett nytt.  Jag fattar inte hur han bär sig åt.

Ibland hör man honom skrika UTANFÖR grinden och ber om att  bli insläppt och man har  ingen aning om att han varit ute.

Kram & Kärlek

1 Skorpan:

skriven

Hahhaa, ja allt kan tydligen hända med en Mannabonne i huset ;). Kanske dags för en dogblogg snart? Trevlig sommargranne iaf, fast han kanske inte riktigt kunde tänka klart där o då ;). Efter att ha festat en hel natt... Passar väl få, att festa hela natten?

Min dag igår blev till ingenting pga festande in på morgontimmarna, som tur har man ledigt ännu idag o kan kanske göra nåt idag istället ;). Kul var det o kunde t om koppla bort exet fastän han dök upp där också, det hade jag inte väntat mig. Grannarna bredvid hade inte ens hört att vi firade, fastän vi lyssnade på musik, o det tyckte kompisen var lite lamt, nästa gång måste vi sjunga ;D, speciellt jag...

Att vaka lite längre är det som behövs för att känna sig bakis nästa dag. Blev alltså tidigt i säng igår för att jag ska få ordning på dygnet. Min telefon har jag i min påse bredvid mig i korgen på golvet, bra att ta till om jag vaknar mitt i natten o behöver lyssna på nåt lugnande. Lite mystiskt tycker jag det är, när jag tog upp mobilen idag, att den visade tretton steg på displayen, för jag har inte gått med den i handen efter midnatt. Ser du nån förklaring till dessa steg Es? Har jag gått i sömnen med telefon i handen eller har någon okänd lånat den ;)? Kan inte förstå... Korkskalle ;D.

Söndag o värmen o solen håller i sig. Kanske jag idag kommer mig iväg nånstans..

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Ett litet mysterium minsann... jag ser inte alls vad som kan ha hänt..... här är det grått och lär nog bli regn... kram :)
Esmaralda

2 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag tänker på jag har börja mindre och mindre berätta för T kvinna om min relation till B kvinna. Hon behöver inte vet allt...

Behöver man var mer försiktigare. Känns som vi bygga mer starkare relation utan henne. Jag har börja typ beskyddad och bevaka allt om våra relation.

Tycker ju hon behöver inte var mer inblandad.

Kan man litar på T kvinna om min relation till henne? Känns som om det är automatiskt på något sätta...

Ha det bra

3 Solstjärnan:

skriven

Byns största personlighet är ingen dålig sak du MG 😊.
Klart att du måste ta dej upp tidigt en dag som denna för att besöka grannskapets härliga pudel sommargäster😊
Du (och säkerligen också mamma)får lov och ta igen er med en powernap idag när det blev en annorlunda morgon😊.

Det blev nog minsann en blixtsnabb start på "din" morgonpromenad idag...hann du Es klä dig eller blev det morgonrock med tofflor?
Eller blev det ens en morgonpromenad dit eller fick du tom. småspringa..

Tur nog är att MG låter långt och tydligt vilket åtminstone underlättar att du hittar honom relativt enkelt 😊annars skulle du få söka honom med stort besvär..

Nu efter denna raketväcknings morgon ska du ha en avkopplande dag😊

Kram Solstjärnan ☀️

Svar: Ja min outfit den morgonen var då inte övertänkt kan jag säga :) Kram :)
Esmaralda

4 Misstjejen:

skriven

Hej

Vad kan jag gör om någon vill har mig medan min hjärta är upptagen för någon annan. Ska jag var nöjda och trivas bra med. Leva med det för när det kommer en tidpunkt då är det riktigt kärlek här.

Är det bättre att min hjärta är upptagen än är ledig just nu? Men jag accaptera och vana att leva med såna. Jag tålar det så bra ändå. Jag har haft såna förut

Är det bättre att min hjärta är upptagen än ledig för någon tills den tidpunkten kommer?

Ha det bra

Svar: Ibland lever våra hjärtan sina egna liv men man kan försöka skjuta till lite klokhet och förnuft också och inte sukta efter sådant man ändå inte kan få... kram :)
Esmaralda

5 Kulla :

skriven

Haha.. där hade du kunnat få dig en återställare😂🍷.
Åh vilket underbart sommarväder vi har oxå😎☀️🍓.. klart MG vill ut och se sig omkring🐶.
Ser det ut som om flirten är på väg?!? Kram

Svar: Ja en flirt kan komma när som helst nu.. kram:)
Esmaralda

6 Hej:

skriven

Att skriva orden jag orkar inte mer känns fruktansvärt. Jag kan inte andas, det känns som knivar i bröstet och jag skriker av smärta. Alla de ångestattacker med hysteriskt gråt igår var fruktansvärt. Att vakna till och känna hur ångesten är kvar inom mig. Det gör så ont. Jag kommer aldrig lyckas med kärleken, jag kommer aldrig bli lycklig.
Nu orkar jag inte mer.. En talisman hade varit det jag behöver nu.. Men tänk om den inte skulle hjälpa... Jag vill snart ge upp ångesten är för stor...

Svar: Du måste få hjälp med ångesten för så här behöver du inte må.... och du ska veta att det kommer bättre tider, mycket bättre.. kram
Esmaralda

7 Anna.L:

skriven

Inte lätt med hundar som rymmer, våran hund Eddi smiter alltid ut när ytterdörren öppnas. Nu har vi lärt oss. Så vi är påvakt! Men locka in honom med favoritleksaken brukar vara knepet. Då är han inne på noll tid oftast. 😀

Imorgon ska jag till sjukhuset? Går det bra? Någon förkylnings Varning eller så? Första gången jag får en medicin spruta.. vill så gärna att det går bra
Kram! 💕💗

Svar: Hade det inte varit för bilarna hade vi inte behövt staket alls.. MG går aldrig långt som tur är :) Ja det ser ut att gå bra i morgon.. kram :)
Esmaralda

8 Orolig:

skriven

Hej Esmaralda.

Mannen som ”hängde” efter mig lite på midsommar han hade tjej som var där.

Ser det ut att ha blivit någon misstro eller illa tycke om mig för att han hängde efter mig?
Tror folk att jag är en sådan man inte kan lita på?
Kram

Svar: Nej, jag tror inte man tänker illa om dig.. kram :)
Esmaralda

9 Natten:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut som om vi kan / kommer hitta tillbaka till varandra?
Kram

10 Kristin:

skriven

God morgen, kjære Esmaralda. Ja, disse hundene. De er smarte og oppfinnsomme. MG virker som en meget intelligent, herlig og bestemt mann, som vet hva han vil :) Her har jeg klart å få gjerdet tett, og bra er det, for utenfor på den ene siden er det friområde, hvor flere går med sine hunder. Det får holde at de da sier ifra et det er noen der.

Jeg har tannlegetime 2. juli, men er ikke sikker på om jeg må få en tidligere time, da jeg har en tann som har begynt å krangle litt.
I byen hvor min tannlege holder til, har det ikke vært tilfeller av corona på mange uker, så jeg håper det går bra.
KRAM!!!

Svar: Ja, nog vet han vad han vill !! Ofta är det kul men ibland bara för mycket och han ger sig aldrig ! Ta tandläkartidenså snart du kan och några varningar ser jag inte. Kram :)
Esmaralda

11 Skrållann:

skriven

Hej!
Haha, var längesedan man festade så länge som till morgonen.
Idag vaknade jag ovanligt tidigt och gick faktiskt upp direkt;)
Drömde inatt att vi skulle ha en fest, tror det var för min pappa. Han satt i rullstol och jag minns att det var en stor stentrappa i byggnaden där festen skulle vara och huset saknade hiss. Som tur var skulle festen vara i en stor sal på nedre våningen. Det var mycket folk inbjudna, några av mina gamla tonårsförälskelser och ganska många kändisar av någon anledning?! Minns att jag skulle klä om till festen på en toalett och folket började komma och plötsligt upptäckte jag att låset till dörren var trasigt och folk ville in på toaletten.
Det var knasigt men samtidigt härligt för det var längesedan jag drömde. Kan jag tolka drömmen på något sätt eller vill den säga mig något?

Kram❤️

Svar: Jag tror drömmen säger att nu är du redo att " byta om" i din egen roll i livet och bli den du vill vara och leva det du vill leva.. kram :)
Esmaralda

12 Bellagio:

skriven

Släppte ju min seriösa dejt. Men var en härlig tid. Har insett att jag i en relation behöver känna kärlek och passion, djup och trygghet. Ha intellektuella samtal osv osv. Och det känns ju bara mer hopplöst att hitta henne nu.. Har en stark känsla av att ett jobbyte står först på tur, sedan kärlek. Är min soulmate redo för mig?

Svar: När ni möts är din soulmate lika redo som du... men det är nog som du tänker.. först byte av jobb och sen kärlek.. kram :)
Esmaralda

13 Soffan :

skriven

Ha ha, åh, när det sociala behovet trycker på ❤️ Förstår Mg ;-)

Es! Jag har påbörjat en egen spirituell resa, gått två kurser, börjat intressera mig för andliga böcker m.m. Vad tror du om min utveckling på området?

Mvh Soffan

Svar: Jag tror på en riktigt bra utveckling.. kram :)
Esmaralda

14 Maja:

skriven

Hej Esmeralda,

Det känns som om Coronakrisen håller på att förstöra precis alls.
Ekonomi, barn och kanske mindre viktiga saker som besöka Sverige i sommar (bor utomlands)

Ser du någon ljusning och kommer saker bli bra igen?


Kram

Maja

15 Hej :

skriven

Jag går hos psykolog. Men igår fick jag veta att killen jag är kär i ska bli pappa så jag orkar inte mer.. även om du såg att han inte var rätt för mig så är jag helt krossad. För det skulle vara han och jag.. Vi sa det..
trodde han var påväg tillbaka när han börjat gilla bilderna på mig. Men nu vill jag inte något mer.. Hur ska det ens kunna bli bra? Allt är svart..

Svar: Du ska inte tillskriva honom större betydelse än han har... inte vill du ha någon som inte vill ha dig... du ska ha en äkta och fin kärlek där du är hans högsta prio och det kommer... kram :)
Esmaralda

16 Soffan :

skriven

Ha ha, åh, när det sociala behovet trycker på ❤️ Förstår Mg ;-)

Es! Jag har påbörjat en egen spirituell resa, gått två kurser, börjat intressera mig för andliga böcker m.m. Vad tror du om min utveckling på området?

Mvh Soffan

Svar: Jag tror på en riktigt bra utveckling... lyssna inåt till dig själv också och ta inte enbart emot utifrån... då når du hela vägen.. kram :)
Esmaralda

17 Hej:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser du mig som själv / ensamstående framöver?
Kram

18 <3:

skriven

Godmorgon kära Esmeralda, söta MG som ville till sina kompisar 🐶♥️
Drömde så otäckt inatt och vaknade av drömmen. Var två spöken/ människor svarta såg ut som tiggare som krafsade och försökte komma in på min balkong. När jag skrek polis så klättrade ena barnet ner och försvann.
Betyder drömmen något?
Är jag i fara ?
Har börjat sova i vardagsrummet med balkongdörren öppen lite till och från.
Kram

Svar: Nej jag ser inga tecken alls på fara runt dig, kram :)
Esmaralda

19 Pia1:

skriven

Haha det låter som mina nätter UTAN alkohol 😂
Bästa MG så söt och bestämd med vad han vill ❤️
Jag försöker ta tag i tankar kring operation, pengar och second opinion men jösses det slutar sådär, uppe hela natten lika förvirrad. Tur jag inte har alltför många tider att passa 😁

Svar: Grunna inte dygnet runt.. du behöver din sömn... kram :)
Esmaralda

20 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Haha han är för härlig MannaBonne G ! <3
Snälla rara goa MG
Älskar att han väljer midsommardagen som dag då han går upp tidigt .
Förstår att det är svårt att stänga in en fri själ som han ...ja nästan omöjligt ;-)
Tur pudelgrannen inte lagt sig Den han måste ha ett ungt sinne som festar till morgonen ...

Här stod grannen med sin hund i hörnan av tomten igår och retade Moses kl 22.30 tills jag klev ut på gatan och frågade va f-n står du o retar hunden !
Fick ngn anklagande ramsa om "få tyst på din hund"...jag vände på klacken och gick in .Alltså en del är bara för mycket ...

Njut av sol o värme här har det äntligen badats i poolen Den svalkar inte direkt så in i svalkan med AC istället ...gillar sol men inte värme !
Ha en go söndag !
Kram Anki med flock


Svar: Ja, det är minsann skillnad på grannar och grannar och jag har haft en oerhörd tur med mina ! Både de bofasta och sommargästerna ! Kram till dej och flocken från MG och mig :)
Esmaralda

21 Skorpan:

skriven

Tack Es!

Ja kanske är det min ängel, eller pappa, som spelat mig ett spratt, eller så har jag själv vandrat ;). Mysterier behövs o det är väl livet fullt av...
Kram Skorpan

Svar: Ja, ibland vet man bara inte... kram :)
Esmaralda

22 Natten:

skriven

Hej Esmaralda.
Kan / kommer vi hitta tillbaka till varandra?
Kram

Svar: Känns inte riktigt så nej, kram :)
Esmaralda

23 Sus:

skriven

Hej
Ett litet äventyr är aldrig fel...
Vad vill han nu?
Är vi kvar i samma?
Love sus

24 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut som om han kommer att skaffa fler barn med en annan kvinna än mig också?
Kram

Svar: Ja den möjligheten finns.. kram
Esmaralda

25 MissMilla :

skriven

Vilken morgon du verkar ha haft men tur att du kom överens med grannen. Orkar inte heller festa o tål inte mkt alkohol längre. Men min granne o fd kollega, misstänker att han dricker o ha gått ner sig efter att han fick slita hos oss? Undrar vrf frun stödjer detta när hon själv varit alkholist?
Nåväl i dag ska jag lägga ut annonser på Tradera o hoppas jag blir av med. Har du några tips till mig ang rensning o försäljning? Så jag drar till mig kunderna o köpare? Behöver inget var stor slant för sker men jag har tänkt köpa aktier när de står lågt o spara till eget boende. Kommer jag lyckas, att jag tänker rätt?

Svar: Du ska göra objekten lockande, de ska vara fint fotografera och se snygga ut, då ökar chansen och ja, jag tror nog att du kommer köpa lite aktier som ger utdelning.. kram :)
Esmaralda

26 LottaS:

skriven

Om det "skapas" en tjänst mer inom mitt område, borde jag prova på eller är det inte framtide

Svar: Visst tycker jag du ska pröva.. kram :)
Esmaralda

27 Me:

skriven

Hej Esmaralda.

Känns det som om jag är själv och ensamstående ett bra tag till?
Eller ser du mig tillsammans med partner? Familj snart?
Kram

28 SusanneAmalia :

skriven

God morgon..
Härligt med MG.. Han är ju fantastisk.. Så klart att han ska leka med pudlarna..

Jag har haft många hundar räknade och det blev 19st. Men så har jag haft Felix.. Han var en liten Puder Puff.. Han återföddes liksom på andra sidan av staketet. Man lagade lappade och han hittade nya vägar ut från trädgården. Hittade inte han tog han hjälp av katten som gärna hjälpte till. - kan du öppna din grind för din hund och katt är på väg hem jag passerade dem på vägen hit.. Så kunde det låta
Men varför kan de inte gå samma väg genom hålet tillbaka tänkte jag..

Mina Bordercollie tyckte inte om att djuren rymde.. Och varje kväll när vi skulle sova så ropade (skällde) gamla Jack in djuren han skällde på ett speciellt sätt och då svarade katten mjau och kom springande över berget och kaninerna kom skuttande.. Min granne jobbade på lilla sportsegeln och filmtimet var och filmade när Jack kallade in alla djur .. Alla djuren har sina egenskaper..
Vi hade en kanin en gång som blev som en hund.. Rumsren skuttade med på promenad. Väckte alla när väckarklockan rinde och följde med sonen till skolan. För att sedan skutta hem igen.. Nu har jag en katt som kan skälla mjuff Det säger hon när prarar med hunden.. Alla mina djur följer gärna med på promenad..

En gång hade jag bråttom och Felix var ute på promenad.. Jag stannade en farbror på vägen och frågade.. Han sken upp som solen i Karlsta pch svarade att joooo han hade sätt honom.. Men så mulnade han och sa men du...de var ju inte i dag.. Nähä sa jag och fortsatre att leta..

Önskar dig och alla på bloggen en undebar dag med solsken och glädje.. Solkramar

Svar: Kan tänka att bordercollien med sina vallinstinkter inte gillade utbrytarkungarna ! Jag tror att om man bara tar sig tid att se och lära känna djuren så ser man också deras olika personligheter ! Underbara djur !! Kram :)
Esmaralda

29 Michaela:

skriven

Haha! Vilken underbar läsning! Jag kan riktigt se framför mig hela senariot när du rusar iväg där efter honom och mannens bemötande. Herregud! Hur orkar man till 8 på morgonen! :) MG är en riktig buse och förstår att han är byns personlighet. Underbart :)

Fnular lite på min SM. Mår han bra såhär i Corona tider? Singel eller upptagen? Är vi långt ifrån varann? Vilken del av landet kommer han ifrån och vilken dialekt har han? Det får inte vara göteborska eller värmländska haha. Hur blir vårat bröllop som du sett att vi ska ha? Är han trygg och kärleksfull som jag alltid önskat hos en man? Ja lite så :)

Äntligen är storhelgerna över som jag inte gillar och nästa gång är det julafton som är det enda jag gillar :)

Ha en mysig söndag!
Kram och blöta pussar till busungen där hemma :)

Svar: Han finns ju där och ni kommer mötas men det är svårt att se detaljer.. han får att skratta i alla fall och han får dig att känna dig älskad.. kram :)
Esmaralda

30 Liss:

skriven

Ser jag ut att få barn och bo i hus? Du har skrivit att jag ska då det i en seans för 10 år sen, men tiden börjar ju rinna ut småningom och känns nästan som att jag går mer bak än framåt i energin så kanske saker och ting ändras...
Kram

Svar: Jag ser dig i hus och jag ser barn runt dig.. men detaljerna kring detta ser jag inte.. kram :)
Esmaralda

31 Mam:

skriven

Hej Esmaralda.

Känns det som om det kommer att bli familj? Och ett 3:e barn tillsammans med en partner för mig?

Hur ser chansen ut för ett 3:e barn?
Kram

32 M:

skriven

Hej Esmaralda.

Kommer mina barn att få växa upp med bara mig?
Ser det så ut att det kommer vara vi tre som bor ihop under deras uppväxt?
Kram

33 Fitnesskillen:

skriven

Hej ez

Idag skulle jag ha träffat tjejen men det blev tyvärr inte så, kände mig att det inte skulle bli nån träff alls idag tanke på att hon verkar inte ha den viljan att vilja ses..

Sen när det kommer till tjejkompis, jag tror att det lär ta lite tid innan jag tröttnar helt på henne, men lär hon inte bli ledsen om jag skulle lämna henne eller så?

Kram

34 Ghostwriter:

skriven

Jag blir lite besviken på nya stället, då jag får hela tiden olika information. Sådant gör mig små irriterande för jag har inte bra erfarenheter av arbeten tyvärr. Och kommunikation är viktigt för mig, så nu blir jag orolig att resorna kommer påverka negativt. eller att det ska vara massa annat som de inte säger. Vad tror du? Att det kommer kännas bra och att jag inte förlorar för mycket fritid?


Kram

Svar: Hitta din egen linje och gå efter den.. försök ha överseende... riktigt perfekt är svårt att få till det... kram :)
Esmaralda

35 Hon:

skriven

Hejhej esmeralda.
Är s osäker på M Är det därför hon inte berättar.. eller kommer hon berätta inom snar framtid?

36 AnnaK:

skriven

Härlig hund 🤗

Är det samma gamla åkomma som spökar igen? Tror inte den hade kommit tillbaka om det inte varit för coronan som jag tror mig haft. Kan ju vara nåt annat förstås

Verkar som att Coronan gör en mottaglig för massa annat under en lång tid efteråt. Immunförsvaret verkar vara i botten länge..

Kram 🤗

Svar: Ja immunförsvaret körs nog i botten rejält.... kram
Esmaralda

37 Hej:

skriven

Ja det är så svårt att acceptera att någon man vill ha inte vill ha en.. tror tjejen var anledningen till att vi inte sågs.. Vi fick inte någon chans. Tänk att jag trodde jag hittat hem..

Tror du en av talismanerna kan vara min? Och kan de hjälpa mig?

Svar: Det kommer visa sig om en av talismanerna vill till dig....ingenting som jag kan lova i förväg... kram :)
Esmaralda

38 Hon:

skriven

Hej,
Hur ser jag ut att klara av jobbet framöver?
Kram

39 Ghostwriter :

skriven

Tack för svar! Ja, perfekt är svårt, jag ska ändra inställningen.

Jag blev utsatt för bedrägeri igår och som tur är har jag inga pengar att sno. Detta är andra gången detta året som det sker. Har jag fått upp rätt person? Jag tror det är rätt för personen är åtalad sedan tidigare



Kram

40 Till SusanneAmalia:

skriven

Vad roligt att läsa. I mitt barndomshem hade vi också en kanin som var precis som en hund och ditt inlägg fick mig att minnas " Bus" som han hette. Tack ska du ha och stor kram från Jacob.

41 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.

Känns det som om han någon gång i det här livet kommer att komma och vilja leva tillsammans med oss som en familj?
Kram

42 Sp:

skriven

Hej!
Killen jag träffades med igår, har han ett intresse för mig?
Kram 🤗

Svar: Han är inte oberörd.. kram :)
Esmaralda

43 lilla m:

skriven

Hej Es, finns chansen att kärleken dyker upp snart eller blir det en mängd flirtar innan dess?

Svar: Jag kan bara hoppas kärleken dyker upp snart nu... men det kan bli flirtar innan dess.. kram :)
Esmaralda

44 Sp:

skriven

Hej!
Killen jag träffades med igår, har han ett intresse för mig?
Kram 🤗

45 Ghostwriter :

skriven

Tack för svar! Ja, perfekt är svårt, jag ska ändra inställningen.

Jag blev utsatt för bedrägeri igår och som tur är har jag inga pengar att sno. Detta är andra gången detta året som det sker. Har jag fått upp rätt person? Jag tror det är rätt för personen är åtalad sedan tidigare



Kram

46 Hej:

skriven

Hej Esmaralda.

Fortsätter han vägen nu framåt med k?
Kram

47 Mam:

skriven

Hej Esmaralda.

Känns det som om det kommer att bli familj? Och ett 3:e barn tillsammans med en partner för mig?

Hur ser chansen ut för ett 3:e barn?
Kram

48 Hon:

skriven

Hejhej esmeralda.
Är s osäker på M Är det därför hon inte berättar.. eller kommer hon berätta inom snar framtid?

Svar: Hon kanske försöker välja bort att berätta.. kram
Esmaralda

49 Michaela:

skriven

Skönt att höra att han finns för man börjar ju tvivla och man vill ju inte träffas när man har ena foten i graven liksom. Förstår att det är svårt att se detaljer men man är ju så nyfiken :) Låter onekligen bra att han får mig att skratta och känna mig älskad vilket ingen man fått och tänk vad underbart att få vara någons första prioritet. Du får komma på bröllopet sen och MG får ha frack :)

Svettig löprunda. Köpt hallon, banan och vispgrädde så tänkte mumsa senare ikväll. Så gott :) Kram

Svar: MG ser fram emot fracken :) Kram :)
Esmaralda

50 Ghostwriter:

skriven

Jag har en väninna som jag räknat som väldigt nära. På senaste tiden har vänskapen tagit sådan negativ energi, och det spelar ingen roll om jag accepterar läget, vill förändras själv eller förändra situationerna - utan det slutar alltid med att jag känner mig påverkad negativt. Och i vanliga fall säger jag hejdå, men trots att personen själv säger hejdå, så kommer den alltid tillbaka. Jag tar tillbaka.

Nu känner jag dock att väninnan gått över många gränser, och har ingen respekt kring saker jag sagt i förtroende utan berättat vidare. Jag känner ingen tillit. Jag tycker om henne sjukt mycket som person, men inte som vän längre och det är jättejobbigt. Det känns lättare om hon säger hejdå igen.

Personen känns så passiv, tar inte åt sig av något. Personen ställer upp fast att jag inte bett henne (vilket i vanliga fall är så snällt!) men det kändes som att denna gång, kommer det massa krav och jag orkar inte. Det känns inte som att det är snällt längre, utan mer för att ha övertag. Det är min upplevelse. Det känns inte bra. Jag får ont i magen, och det känns som att personen pratar om mig till andra?



Är detta en ärlig vän till mig,
eller ska jag lita på magkänslan?
Ska jag förhålla mig, eller ska jag säga hejdå?
För det känns inte bra längre. OM Jag ska vara ärlig mot mig själv och inte ha överseende. Eftersom inget är perfekt. Skulle jag berätta till henne att hon gjort fel, så blir hon aggressiv i tonen direkt. Jag tror ändå att jag kan säga till på olika sätt så man inte ska behöva bli arg


Kram

51 Bjork:

skriven

Hej vem var de som tutade på mig förut ?
Personen i frågan va jätte glad och se mig iallafall .

Kram

52 Camilla:

skriven

Helt underbart! MG är så speciell och vilken personlighet. Skönt att mannen tog emot allt på ett bra sätt och otroligt att vissa orkar festa hela natten.

Svägerskan har varit här och berättat hur dåligt sonen mår. Fortfarande utbränd och känner inte mycket glädje i livet. Situationen med dottern blir inte bättre utan exet som är psykopat håller henne ifrån honom och vet inte längre vad han ska göra. Hjälper inte med familjerätten då exet manipulerar alla. Svägerskan är orolig för att han inte kommer att orka och detta skrämmer ju såklart för mig som mamma. Ser du någon ljusning alls? Kram

53 bb:

skriven

Hej E!

Kommer jag bli förlåten för det jag gjorde?
Eller hade min magkänsla rätt?

Kram!

Svar: Du blir förlåten men det kan dröja.. kram :)
Esmaralda

54 Ma:

skriven

Hej Esmaralda.

Kommer f någon gång vilja vara en familj med oss?
Kram

55 F:

skriven

Hej esmeralda undrar om du ser hur sommaren blir för oss?? Hur stor är chansen att vi får fler barn. Kram

56 Undra:

skriven

Hej Esmaralda.

Har han valt bort att leva tillsammans med oss? Eller kommer att göra det?
Kram

57 lilla m:

skriven

Hej Es, kan det bli en rejäl förälskelse i sommar för mig? Saknar att känna mig kär😊

58 Sommar:

skriven

Mycket äventyr med frallor.. ✨

Jag befinner mig på en magisk plats även om det just nu regnar.. jag har tid att tänka och fundera.., om mycket.
Otroligt nöjd med livet men känner saknad. Saknar av att känna mig saknad av någon speciell, som tänker just på mig...
Förra sommaren blev speciell, just för han var här, men så blev det inte i år.. 💫
Kram

59 SusanneAmalia :

skriven

Hej Jacob..
Fantastiskt med din kanin.. Roligt att du har haft en lika fin uppevelse som min son.. Önskar dig en underbar kväll
Stor kram..

60 N:

skriven

Hej Esmaralda.

Kommer jag att ha partner och träffa någon inom de närmaste 1-3åren?
Kram

61 Rebecca:

skriven

Kommer jag och tobias pussas? 😉

62 Silvertassen:

skriven

Hahahahaha! 😂🙈 Men gud vilken underbar go hund du har! 😍❤️ Tur att mannen inte var fly förbannad och var en riktigt surgubbe. 😂🙈

Jag längtar så till den dagen jag reser till Thailand, min önskan är verkligen att resa till Thailand och utforska många öar och så innan jag får barn. Ser du om det kommer ske eller kommer jag utforska Thailand ihop med mina framtida barn? Kram ❤️

Svar: Han är väldigt trevligt oavsett rus eller ej :) Visst kommer du till Thailand.. kram :)
Esmaralda

63 C:

skriven

Hej!
Midsommar är den bästa högtiden och jag känner väl igen att festen gärna tar slut lagom till att ha brunch 😆
Eftersom detta år är som det är så gör man vad man kan. Man kan inte bara säga att traditioner försvinner med arrangörerna, utan man måste engagera sig själv med vad man har!
Visserligen, inget nattbad, men ingen stress att åka iväg för att slutas uöp med 25 000 personer som ska se en stång.
Jobbet var nu taigt upp oss till 100% så ingen semester men full lön tack och lov 💕🍀🇸🇪
Kram!

64 Anonym:

skriven

Finns det någon chans i vin tävling med bilden jag postade igår ?
Det gick bra sist.
Kram

65 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag kallas henne för sommarflirt ifjol... det är såklart hon B men det blir inte väl vad jag tänker mig. Eller finns det lite fortfarande?

Ha det bra

66 Lavena:

skriven

Haha! Det var kanske en väldans tur att han INTE gått och lagt sig än...

Har en katt som pratar högt och ljudligt om precis allting, oavsett om det är i protest eller om det är för att hon gillar det!

Flyttade till lägenhet för ett tag sedan, och eftersom hon är van vid att vara ute, så fick hon gå med mig till tvättstugan en runda.

Hon bestämde sig för att utforska omgivningarna lite och jag travade upp för de femtioelva trapporna, bara för att höra hennes högljudda befallning om att genast komma ut och hämta henne🤣

Kollade ut från balkongen, och där stod kattskrället nedanför och spände ögonen i mig medan hon med gäll stämma förklarade att hon minsann var trött på att vara ute själv😂🙈

Det var bara att trava ner för de där jävla trapporna, hämta katten och trava UPP igen, med henne i famnen, givetvis - har man människoslavar så utnyttjar man dem till fullo!

Jag har ’träffat’ en kille på badoo och nu har vi pratat om att ses IRL när han har semester, och jag är nervös!

Givetvis är han 8 år yngre, givetvis har han inga barn, givetvis, givetvis, givetvis...

Suck! Min berömda mage har ALDRIG svikit mig och jag känner att det här kan bli väldigt bra, jag har trippat på tå, tagit det lugnt och stilla, konsulterat Universum och änglar och guider och jag alla tecken pekar åt samma håll - en underbar man som är genuint intresserad - ÄNDÅ får jag kalla fötter!

Har du nåt ord på vägen om denna man?

Jag saknar så in i bängen nån att dela vardagen med! Nån att krama, gå på konsert med, ta långa promenader, åka bort en helg...

Jag vill ha sex, romantik, kärlek och allt på samma gång!

Sen äter jag antidepp och har gått upp en massa i vikt och känner mig osäker på grund av det...

Men, jag ser blickarna hos män när jag är ute bland folk, jag får ofta komplimanger och uppskattande ögonkast!

Bah!!! Varför är man född i oktober? I vågens tecken..? Analys, analys - det kan vara si, men lika gärna så😂

Ge MG en riktigt go blötpuss på trynet! Puss å kram till alla som behöver❤️

Svar: Ta in det som händer mellan er.. lyssna till magkänslan... du kommer väldigt snart att veta ! MG pussas massa tillbax :) kram
Esmaralda

67 Hanna:

skriven

Hej!

MG är för härlig :)

För några månader sedan frågade jag om jag snart skulle byta jobb och du såg då att en förändring var på gång ganska snart. Det stämde måste jag säga, men inte på det sätt man skulle kunna tro. Mitt jobb har förändrats så mycket på grund av Corona-pandemin att det känns som om jag rent av fick ett nytt jobb. Problemet är att det har tagit en rejäl turn till det sämre och jag är helt förtvivlad. Det verkar inte som om hösten blir något bättre eftersom pandemin är något vi får leva länge med.
Nu till min undran, kan du känna in om jag får nya arbetsuppgifter i höst? Just nu jobbar jag med städ och service. Kan tänka mig att byta yrke helt.

Jag ska göra allt som står i min makt att göra en förändring nu under sommaren men jag är rädd att det här kommer att gnaga inom mig och förstöra semestern.

Kramar


Svar: Ja, nytt kommer... ha ett öppet sinne och våga göra de val du känner att du vill... kram :)
Esmaralda

68 Dunegull:

skriven

Va ju på midsommar och känns som i det sällskapet försöker alla para ihop mig med en kille som e supergo men jag är inte alls intresserad om jag ska vara ärlig och nu börjar jag känna att det börjar bli lite för jobbigt. E killen intresserad? Skulle han vilja mer för som sagt jag känner 0 attraktion och har svårt att se att det bara skulle växa fram sådär bara för han e en trevlig typ. Hade velat hålla det som en vänskap. Jag gillar ju sällskapet och den övriga men det känns lite krystat om alla bara hoppas på att det ska bli ngt.

Kram

69 Misstjejen:

skriven

Hej

Förvånar mig att T kvinna har alltid prata med mig om B kvinna men gratulera henne inte alls på facebook🤔... kanske borde jag undvika T kvinna för det?

Ha det bra

70 Bjork:

skriven

Hej va det Jerry som tutade förut?

Kram

71 Michaela:

skriven

Kan man beställa healing till någon annan som inte vet om det? Kram

Svar: Ja det kan man absolut göra.. kram :)
Esmaralda

72 F:

skriven

mää
Hej esmeralda undrar om du ser hur sommaren blir för oss?? Hur stor är chansen att vi får fler barn. Kram

73 Tingeling :

skriven

Tycker det är så roligt att läsa om djur, allas kommentarer om sina djur och vad för personligheter dem har. Underbart! Djur är underbara. Längtar efter vår kisse.

Har haft en riktigt bra och rolig helg. Hela veckan faktiskt egentligen. Har badat, varit ute i solen, träffat familj och vänner på avstånd, ätit god mat. Fullt upp, åkt vid 9 och kommit hem vid 21. Men börjar få ont i vänster skulderblad. Brukar känna där när det är lite för mycket. Men ska jobba nu, och det blir lite lugnare, och blir nog bra, även om jag helst hade fortsatt plugga hela sommaren istället.

Denna helg har också varit som ett avslut. På flera sätt. Att jag är helt klar med vissa saker. Känns bra. Känns rätt.

Trevlig kväll!

Kram!

Svar: Ja det har varit en viktig helg på olika sätt och du är helt på rätt spår... kram :)
Esmaralda

74 Kristin:

skriven

Kjære Esmaralda. Er alt bra med valpen og vil han klare seg? Ha legger på seg, men slipper tutten og vil heller patte på fingrene på oppdretter, noe han ikke får. Han har lagt på seg, så det virker ok. Kan du se om det er noe feil, og vil jeg få han etter hvert?
Takknemlig for svar.
Kram!!!

Svar: Det känns inte som om något är fel, jag får inte till mig någon varning utan allt går nog som planerat.. med 90 % säkerhet.. kram
Esmaralda

75 Mamman:

skriven

Hej Esmaralda.

Jag försöker skriva till honom gällande barnen. Planering m.m men får Inge svar!
Vad tänker han? Är han engagerad?
Betyder jag någonting för honom?
Är han engagerad i barnen?Kram

Svar: Han är nog inte helt engagerad och det märker du ju... kram
Esmaralda

76 Kristin:

skriven

Tusen takkk for svar, kjære Esmaralda.
Kram!!!


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: